Eladtunk húsz 911-est!

Nagyon fáj

  2008. november 28. - papptibi Címkék: porsche 911

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A


Hiába a mérnöki csúcsteljesítmények, a kiváló futómű és az iszonyat erős bokszermotor, azért legyünk ralisták: a Porschénak rendkívüli profitot generálnak a hülye, béna vagy peches vásárlók. Általában nem lassan ütköznek, a gyárnak csupán arra kell ügyelnie, hogy a vevők maradandó sérülések nélkül ússzák meg. És ha megmarad kezük-lábnuk, megjavíttatják a gépet, vagy ami még jobb, vesznek egy újat. Persze ez nem volt mindig így, gondoljunk csak James Deanre.

Jóval nagyobb fellendülést hoz az üzletmenetben egy zaftos kis vonatszerencsétlenség, mint pár hete Németországban, amikor vagy húsz darab 911-es tört össze. Van szebb látvány, mint egy sínekre pottyant Porsche?

Dehogynem! Több Porsche a sínekre pottyanva. A megrendelők biztos pityeregtek egy kicsit, de a vasút biztosítója valószínűleg fizetett, tehát egy pillanat eladtak egy kisebb kontingenst az aktuális 997 szériából.

A vasút és a Porschék viszonya akkor is rossz, ha már veterán járművekről van szó. Ezt még jobban fáj látni. Oké, nem kell a vonat elé hajtani egy trélerrel, de ha már mégis odahajt az ember, lehetőleg ne 356-osok legyenek fent, mint ennek az amerikai szerencsétlennek, hanem Dodge Caliberek.

Kéretik nem hangosan zokogni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr100793179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

foolproof 2008.11.29. 11:10:05

"Amugy a GT2/GT3-ban nincs se ESP, se semmi.

sb"

A GT3-nal ez igaz, de a GT2-nel nem, legalabbis USA-spec-ben.

"The street-legal but track-ready GT2 (it already has mounting hardware for a roll bar) has six airbags and all the usual electronic nannies, most of which can be either disabled or dialed back."

www.edmunds.com/insideline/do/Columns/articleId=123621

Gondolom, nem kell leforditani az "electronic nannies" kifejezest.

foolproof 2008.11.29. 11:17:08

"Nem tetszik a hangjuk, a formajuk sem igazan."

HOHO, hallgattal mar F40-est? Ha meg nem, van esely a megvilagosodasra.:-)

"Szivesen kiprobalnam barmelyiket.."

Oszt` mi tart vissza?:-)

325i 2008.11.29. 11:43:11

Big.Ist,
egyetértek veled, a TC tényleg sokat romlott, és érdekes hogy SOHA nem kapunk választ a kommentjeinkre a poszt szerzőjétől, sőt ha egy cikkel kapcsolatban írok a szerzőnek (nem bunkó hangnemben) akkor sem. Más autós portáloknál szokott jönni válasz. Na mindegy. Ami gáz még a hírszerkesztő. Annyira átitatja a híreket a németutálat, japáncsodálat. Félreértés ne essék, mind a német, mind a japán (sőt az olasz is) autógyártók érdemeit el kell ismerne, de ez a részrehajlás nem egyeztethető össze a szakmaisággal. Hírszerkesztőt kellene cserélni.
Más téma:
Gyerekek, nem bántásból, de egyrészt ezek a sportkocsik, ill. szupersportkocsik vásárlása elsősorban ízléshez és nem racionális szempontokhoz köthető, akárcsak a párválasztás :)
Ettől függetlenül ismerek olyan sportkocsitulajt, akinek a 90es évek eleje óta áll a garázsban 1-2 hobbiautó. Általában német vagy olasz, elég ritkán 1-2 japán, de azokról már leszokott.
A Gallardo állandóan szét akart esni a BP-i utakon (sokkal jobban szerette a Ferrarit, ha már olasz), 3000-enként Bécsbe járt vele, kötelező szervizre. A Ferka szintén rühellte BP-t, egyedül a 911 bírta, akár mindennapi autóhoz méltóan (mindjárt megköveztek, de a fogyija is annak volt a legjobb, tudom KITÉRDEKEL).
Most már kb 3 éve csak Porschét használ. Ja, volt SL-je, M5-je, azokat is szerette, az SL-t a legkevésbé, azt inkább túrakupénak hívta.
Na mindegy ez is csak 1 felhasználó véleménye, de ezek egyike sem BP-re termett.
Aki majmot vesz, vegyen banánt is, szól a bölcs mondás; ezekhez az autókhoz KELL a versenypályabérlet, külömben - bárki is a tulaj - nem megfelelően lesznek használva. Ezek NEM városi autók.

325i 2008.11.29. 11:48:17

Azt elfelejtettem leírni, hogy a Ferrari egy 360 Modena volt. A 430-ast csak próbálta, de úgy tudom azt nem vett azóta.
De ha már Ferka vs Lambó, szvsz inkább Ferka, mert hátsókerekes (hangra nekem is kissú sikítós, de ebben is jobb mint a lambó). Persze másnak más tetszik.

w a s d 2008.11.29. 11:53:29

"...azért legyünk ralisták..."
Ez ugyan valószínűleg csak elírás, de azért mégis: ma miért nincs Porsche meg Ferrari a rali- versenyeken (nem hystoric- ban, hanem új autókkal a vb- n)?

Krisi 2008.11.29. 11:55:47

Új Porschékért nem tudom miért kéne sírni, legyártják majd őket újra, ennyi.
Viszont azok a 356-osok, wáááááá, na az ténylg lelki fájdalom.
Már írta valaki, inkább egy szerpentin kanyarján csavarodjanak fel egy fára, az méltó befejezés.
Ezért is teccik, hogy valamelyik limitált Ford GT széria tagjaiból már csak 2-3 db van, mert mindegyik felkenődött valamire. Szerintem ez sokkal jobb, mint hogy porosodjanak egy múzeumban vagy valami fasz arab csóka garázsában.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.29. 12:03:43

Na vajon miért nincs Ferrari a ralivébén..
Ez komoly kérdés volt? :)

Big.Ist 2008.11.29. 12:04:19

325i 100%ig egyetértek veled a a japán kérdéssel kapcsolatban. Karotta volt a legrészrehajlóbb ebben az ügyben. Minden csoda ami japán. A németek meg lelketlen autokat csinalnak ugyebar...

Es tenyleg a 911 mindennap hasznalhato auto. Az is igaz hogy minden izles dolga az ilyen sportautok szintjen.
Az en szivemhez a 911 all kozel :)

Shadowbull 2008.11.29. 12:07:58

AnyádnakPalánkot 2008.11.29. 10:09:17

"Sose merném kipróbálni egyiket se, mert nagyon félek a csalódástól."

Biztosan nem csalodnal. Maximum a sajat vezetesi tudasodban :)

Persze csak akkor ha valoban jol valasztottad ki a balvanyaidat :)

Nekem szerencsere van modom eros es gyors gepeket vezetni, azt nyujtjak amit varsz toluk latatlanban, meg meg egy kicsit :))

sb

Shadowbull 2008.11.29. 12:11:14

"Oszt` mi tart vissza?:-)"

Az hogy eddig meg nem jart nalunk egy sem :)

De ami kesik nem mulik....

sb

csöcsfej 2008.11.29. 12:25:23

325i 2008.11.29. 11:43:11

faszt nem. A hókotrós Unimogot is pótolták. Többen járnak ide, ennyi kb.

csöcsfej 2008.11.29. 12:27:34

Big.Ist 2008.11.29. 12:04:19

Elmondja a véleményét, te is ezt csinálod. No offense...más a liblingetek.

w a s d 2008.11.29. 12:28:24

@ AnyádnakPalánkot 2008.11.29. 12:03:43
"Na vajon miért nincs Ferrari a ralivébén..
Ez komoly kérdés volt? :)"

Miért, ha régen volt B csoportos Ferrari...

w a s d 2008.11.29. 12:29:37

Vagy legalábbis a homologizációhoz elkészült a több, mint 200 autó.:D

csöcsfej 2008.11.29. 12:33:11

Btw ez a japán/német/amcsi/bulgár flémnek baszott sok köze van az egészhez. Tetszik a Ferrari/Maser/Audi etc? hajrá, vegyél egyet és bizonyítsd be milyen kurva jó. Addig....na mind1.

papptibi 2008.11.29. 12:36:43

GGG77:
Ha nem sértelek meg, a sportkocsiban nincs több 10 hengernél, és ha lehet, legyen inkább középmotoros. Először nyolcat akartam írni, de ezzel kizárnám a Carrera GT-t, ami valószínűleg nagy hiba lenne. Egy F430 pedig szürkében is jó...
Ami a Porschékat illeti, eleinte én sem értettem, mit esznek rajtuk, aztán vezettem egy-két 996-ost, és megértettem. Később úgy alakult, hogy jött egy 993-as, és azt mondtam, nem értem, hogy tudtak fennmaradni a 90-es évek közepéig ezekkel a léghűtéses motorokkal. Szóval kövezzetek meg, de szerintem a jó Porsche vízhűtéses és farmotoros.
Az orrmotoros gépeknek van egy furcsa átka, amit egyre kevésbé kedvelek, mindegy, hogy Ferrari, Maserati vagy 350Z. Ezek a motorok iszonyatos hőt termelnek, a kipufogórendszer dettó. És ha meghajtod egy kicsit őket, elkezdenek megsütögetni alulról, mindegy, mennyire fagyasztod le felülről magad a légkondival. Ha a hátad mögött van a motor, nincs ilyen gond, ráadásnak egész jól hallod a hangját (és nem a kipufogóét).

papptibi 2008.11.29. 12:42:13

Csöcsfej:
ez a japán/német/olasz/francia téma igazából vallási kérdés. Légy türelmes...

csöcsfej 2008.11.29. 12:49:34

papptibi 2008.11.29. 12:42:13

Dicsérni az oké...de fikázni azt, amibe bele se' tetted a segged a jobboldalra sem azt hagyjuk. Hirtelen mindenki kurvára ért a 911-esekhez, és ez fáj.
Előhoztok majd egy postot egy r34-ről, és akkor mindenki kifejti majd kb milyen driftelni a Fuji tövénél, megáll az eszem...

foolproof 2008.11.29. 12:50:54

Papptibi!

Ha szerinted a farmotoros "posh Beetle" a tuti megoldas, miert van az, hogy egy csomo hozzanemerto ujsagiro-autobuzi, aki mellesleg versenyzett is mar ilyen-olyan 911-esekkel, a kozepmotoros Cayman-t favorizalja? A kozepmotor sokkal idealisabb megoldas. Ezt a stuttgartiak is beismerik. Mas kerdes, hogy a sok yuppie-nak jo az eredeti nazipanzerwagen elrendezes.

Ja, es ne reggelizz orrmotoros sportautozas elott, mert meg veletlenul odakozmal a reggeli a nagy hosegben!:-)

csöcsfej 2008.11.29. 12:57:35

foolproof 2008.11.29. 12:50:54

tigrisből csak az első 50 lövegtornyos volt porsche a többi Henschel vazze...vagy mire gondolsz? Mai szép szóval nem nyerték meg a tendert.

w a s d 2008.11.29. 12:58:50

@ foolproof
Az az "eredeti nazipanzerwagen elrendezes" szerintem már csak hagyománytiszteletből is úgy van jól, ahogy, nem pedig azért, mert a gazdaggyerekeknek úgyis jó.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.29. 13:20:06

Tudtommal nem volt B-s Ferrari..
Van néhány képem raliautókról, de hivatalosan azt hiszem nem vettek részt a modern raliban.
(azon kívül viszont mindenben)
Rosszul tudom?

325i 2008.11.29. 13:27:24

Papptibi,
ez a hőtermelés dolog nem igaz általánosságban... mondhatni bullshit...

Csöcsfej,
Pedig NEM vérosi autók, még ha ezzel nem is értesz egyet. Szerintem ez evidens. Lehet velük városban közlekedni, de akkor sem városi járművek.

csöcsfej 2008.11.29. 13:58:47

325i 2008.11.29. 13:27:24

Ez most honnan jött? Kurva szóval nem utaltam rá...

papptibi 2008.11.29. 14:04:11

Csöcsfej:

úgy látom,nem érted. Én vezettem F430-ast, a fiaoranói Ferrari pályán, (pont szürkét), és elképesztően jó volt. Ti még mindig azt hánytorgatjátok föl, hogy nem ültem be olyan autóversenyzők mellé, akik a Hungaroring célegyenesében nem tudnak időben felkapcsolni leszabályzás előtt, egy robotizált váltóval??? Nem is fogok, soha.

Foolproof:
igazából a Cayman nagyon jó is lehetne, de nem az, mert "olcsó" Porsche. Ha szimplán, közvetlen összehasonlítás nélkül vezeted, nagyon jól adja a boxer-hangulatot, nagy a hangja, de lassú és nehézkesen kanyarodik. (Ezt nem olvastam, tapasztalat.) Tehát elvileg jobb is lehetne, mint egy 911-es, de sajnos úgy csinálták meg, hogy ne legyen az. Abban biztos vagyok, hogy jobb versenyautót lehetne építeni a a Caymanból, mint a 911-esből, mert elvileg valóban ez az ideális. Ez persze csak egy vélemény valakitől, aki itt-ott vezetett mindenféle Porschékat.

325i:
Igen, általánosságban semmi sem igaz, nyilván ez egy Nissan Micránál kevésbé zavaró, mint egy 350Z-nél. A nagyon erős autókra viszont igaz, mert hiába rakják tele hőpajzzsal, meg szigeteléssel, csodák nincsenek.

csöcsfej 2008.11.29. 14:05:54

papptibi 2008.11.29. 14:04:11

Pont hogy nem rád gondoltam, ha nem lenne nyilvánvaló. Hanem a sok zsebszakira.

papptibi 2008.11.29. 14:08:00

Csöcsfej
akkor bocs...csak mindig berágok erre a témára:)

csöcsfej 2008.11.29. 14:09:47

papptibi 2008.11.29. 14:08:00

Én is, pont ez az...

foolproof 2008.11.29. 14:16:47

Papptibi!

Igy mar mindjart mas a leanyzo fekvese. Egyertek, Wiedekingnek meg a szamito ruhes qrvaanyjat a Cayman lebutitasaert!

Big.Ist 2008.11.29. 14:28:59

iedeking hal istennek tudja hogyan kell csinalni a dolgokat :)

En miota vezettem 997-est azota csak azt szeretnek venni, majd egy szep napon. Bar a szivemhez nagyon kozel all a 993 is, az echte Porsche:). Az is durva hogy ha megnézitek akkor egy jo allapotu 993 dragabb kb 10-15 ezer €-val mint egy 996-os pl.

Kivancsi leszek a Panamera-ra, bar tudom hogy nem vág most a témába :)

Amugy Januarban nyitjak meg az uj Muzeumot Stuttgartban, alig varom :)
Biztos iszonyat jo lesz.

csöcsfej 2008.11.29. 14:29:07

foolproof 2008.11.29. 14:16:47

a kajmán nem létezne, ha nem butították volna le...nyugi, öröm és bódóttág.

csöcsfej 2008.11.29. 14:31:38

Big.Ist 2008.11.29. 14:28:59

én csak 996, de az fogott meg benne, ritka számomra az olyan kocsi, amiben elsőre otthon érzed magad és kézre áll. Ez volt az egyetlen.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.29. 14:35:03

Papp Tibi:

Ez a cikk ugyan nem érte el a Hungaroringes "nem volt kedvem beülni" szintjét, de nagy volt a verseny a kettő között az utolsó méterekig. Nem semmi...

Ferrari vs. Lamborghini vs. Porsche:

Ez nálam/szerintem nem lehet kérdés... Porsche :-)

Big.Ist 2008.11.29. 14:35:53

csöcsfej 2008.11.29. 14:31:38

Egyetértek:) Azelött nem vezettem ilyen kategoriaju sportautot, es egybol minden kezre/labra esett. Annyira adja magát az autó hogy az hihetetlen. De ami engem a legjobban lenyugoz, az a tapadás ill. a kanyarsebesség. Hihetetlen mikre képes az autó (4S volt). A hangja meg leirhatatlan :)

325i 2008.11.29. 14:46:21

Papptibi,
350Z-nél ciki lehetett, de én pl Z3M-nél nem tapasztaltam ezt, ismerős a Z4M-nél sem...
Off: A Cayman lehet hogy "butított", de Walter Röhrl szerint egy "átlag" vásárlónak ennél több Porsche nem kell...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.29. 14:57:35

"nem az, mert "olcsó" Porsche. Ha szimplán, közvetlen összehasonlítás nélkül vezeted, nagyon jól adja a boxer-hangulatot, nagy a hangja, de lassú és nehézkesen kanyarodik"

ezen azért magamban besírtam.

Rocko- 2008.11.29. 15:05:16

AnyádnakPalánkot 2008.11.29. 13:20:06
"Tudtommal nem volt B-s Ferrari.."

288 GTO. bár kétség kívül hülyén vesz ki magát ralliban.

325i 2008.11.29. 15:32:37

Ja, a Z-k esetében Coupe-król beszélek, nem roadsterről...

Flat-6 2008.11.29. 15:37:13

Rocko: A 288 GTO valóban B-csoportos gép volt, de nem raliautónak fejlesztették. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a B-csoport szabályrendszere nem kizárólag a rali-világbajnokságra vonatkozott, hanem a GT-versenyautókra is. Végül csak a raliban lett általánosan elterjedt a B-csoport, a GT-ben inkább a protó versenyautók (C-csoport) kerültek előtérbe, ezért nem versenyzett soha a 288 GTO, de aszfalton, GT-versenyautóként a Porsche 959/961 sem futott be túl nagy karriert.

gnme 2008.11.29. 15:42:57

A Porsche beírta magát a szívembe.

20 liter fogyasztású benzines autókkal 2008-ban.

Meg ilyesmik...

Egy mezei "népautó" agyonüti a V6 dízeljével a mai árérzékenység mellett.

Big.Ist 2008.11.29. 16:03:12

Azert megneznem azt az agyonutest, akarmelyik V6 dizeltol :)

325i 2008.11.29. 16:08:31

Csöcsfej,

"Ez most honnan jött? Kurva szóval nem utaltam rá... "

Erre reagáltam:
"faszt nem. A hókotrós Unimogot is pótolták. Többen járnak ide, ennyi kb"

Bár rohadtul nem egyértelmű mit akartál mondani ezzel a kommenttel.

csöcsfej 2008.11.29. 16:21:26

325i 2008.11.29. 16:08:31

Én meg erre reagáltam;
"egyetértek veled, a TC tényleg sokat romlott, és érdekes hogy SOHA nem kapunk választ a kommentjeinkre a poszt szerzőjétől, sőt ha egy cikkel kapcsolatban írok a szerzőnek (nem bunkó hangnemben) akkor sem."

csöcsfej 2008.11.29. 16:27:28

Big.Ist 2008.11.29. 14:35:53

Word bro...

más (ez nem neked szól hanem a flémekre);

ha 8 számjegyű összeg van egy autón amit el is tudnak adni (911-est pl 45 éve, beszarás) akkor lehet német, japán, amcsi, olasz, apámfasza, azért azt nem kellene fikázni.
Mind egy mérnöki műalkotás és ki-ki gusztusa szerint választ ha van olyan szerencsés.
Olyan nincs, hogy szar Ferrari/Porsche/Aston, csak kinek mi fekszik, ha megteheti.
De ezen a magasságon nem kaki ám egyik sem.

Rocko- 2008.11.29. 16:28:01

Flat-6 2008.11.29. 15:37:13
persze h nem annak, sőt, úgy alkatában nem illik oda. aztán mégis ralliztak vele.
pályára illik az, na.

325i 2008.11.29. 16:29:12

Csöcsfej,
Aha, már értem. Én eddig (ezt a posztot leszámítva) nem kaptam. Ami viszont bosszantóbb, hogy a tesztekre reagálva küldött levelek megválaszolatlanok maradtak, és mondom, pl az konkurencia (a5,vezess) tesztelői visszaírtak... Na mindegy, nem olyan fontos...

csöcsfej 2008.11.29. 16:33:38

325i 2008.11.29. 16:29:12

No offense, ezt nem tudtam, igazad van.
Én csak a saját tapasztalataim mondtam, bocs ha "trollul".

325i 2008.11.29. 17:21:09

Csöcsfej,
No para, csak nem értettem.
Gondoltam is magamban, hogy lehet benézem ezt a választ :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.29. 17:30:07

Nekem ez a B csoport kicsit fura.
Vannak ugye a nagyok: S4, RS200, Quattro..
Aztán van a Lada VFTS.
Most meg már Ferrari is? Ugyanabban a csoportban? Valaki ezt komolyan gondolta? :)

Shadowbull 2008.11.29. 17:44:41

gnme 2008.11.29. 15:42:57
"A Porsche beírta magát a szívembe.

20 liter fogyasztású benzines autókkal 2008-ban. "

Ki nem xarja le mennyit fogyaszt?

Amugy melyik is fogyaszt 20 litert, es milyen hasznalat mellett?

sb

Krisi 2008.11.29. 17:59:09

gnme 2008.11.29. 15:42:57

"20 liter fogyasztású benzines autókkal 2008-ban."

Élményautónál ki nem szarja le a fogyasztást, de most komolyan? Akinek telik egy Porschéra annak van még 2 másik autója minimum, nem azzal jár munkába vagy bevásárolni.

"Egy mezei "népautó" agyonüti a V6 dízeljével a mai árérzékenység mellett."

Ezen jót röhögtem :)

Csak a mondás jut eszembe:
"Dízel autó olyan, mint a buziság: egyre elfogadottabb, de attól még szar"

Flat-6 2008.11.29. 18:47:44

Rocko: GTO-val raliztak? Biztos ez? 308 GTB-vel raliztak páran a 80-as években, de 288 GTO-ból szerintem nem volt raliautó. Hacsak valami pénzes privát csapat nem épített egyet magának egy utcai GTO-ból.

325i 2008.11.29. 19:06:03

"A Porsche beírta magát a szívembe.
20 liter fogyasztású benzines autókkal 2008-ban.
Meg ilyesmik...
Egy mezei "népautó" agyonüti a V6 dízeljével a mai árérzékenység mellett. "

Ennek a kommentnek mi a mondanivalója?
Te tudod mit akartál ezzel?
Vegyél aixamot...

Krisi,
Hatalmas mondás :)

norindaa 2008.11.29. 19:07:35

sipike78,

Hová? Jó lenne lehúzni...

Rocko- 2008.11.29. 19:26:04

AnyádnakPalánkot 2008.11.29. 17:30:07
Flat-6 2008.11.29. 18:47:44
a csoport jó, de ott is voltak alosztályok.
The original Renault 5 Turbo had only a 1.4 L engine so it was in the 2000 cc class. The Ferrari 288 GTO and the Porsche 959 were in the 4000 cc (2857 cc), 1100 kg class, which would have probably become the normal class for track racing if Group B had seen much use there. Otherwise they existed for old Group 4 cars which competed until 1985.

en.wikipedia.org/wiki/Group_B
alsó harmad körül, táblázat.

pár videon fel szoktak bukkani, meg van róluk tuti kép ,de istenne kse találom, pedig már előző körben is kerestem ap-nak.


Krisi 2008.11.29. 17:59:09
jár az ötpont.

toncsi64 2008.11.29. 20:57:21

Háát, lehet hogy tévedek, de mintha anno egy Ferrari rallye autón hirdetett volna Konsumex. Az volt a szélvédőn felirat, hogy "Pick Salumi Herz"

gnme 2008.11.29. 21:34:04

Konkrétan arra gondoltam, hogy nincs mögötte több mérnöki teljesítmény, mint a Volkswagen mögött.

Nem szeretem ha kiforgatják a mondani valómat.

325i 2008.11.29. 21:38:51

gnme,
de igen, jóval több mérnöki teljesítmény van mögötte. Már miért ne lenne?
Honnan szeded ezeket? Tényleg érdekel.

325i 2008.11.29. 21:40:17

gnme,
Egyértelmű fogalmazással elkerülhető a félreértés. Peace.

gnme 2008.11.29. 21:42:04

325i:

Ennek a kommentnek mi a mondanivalója?
Te tudod mit akartál ezzel?
Vegyél aixamot...

Te meg szívből kívánom, hogy nyomjál Lypsro-t életed végéig, amíg le nem humod a szemed.

Kívánom, hogy a létező összes szövődmény érjen el ezzel kapcsolatban! Vágják le a lábad érszűküölet miatt és vakulj meg.

Egyél mellé doxiumot...

gnme 2008.11.29. 21:58:51

SB:
Cayanne, város, 17 liter.
Panaszkodás a tulajdonostól.

Shadowbull 2008.11.29. 22:13:44

gnme 2008.11.29. 21:58:51

Panaszkodas?

Megszakad a szivem :) Az ilyen milyafaxnak vesz 450 lovas SUV-ot? :))))

sb

Shadowbull 2008.11.29. 22:15:03

"Konkrétan arra gondoltam, hogy nincs mögötte több mérnöki teljesítmény, mint a Volkswagen mögött."

Konkretan halvany lila fingod sincs semmirol, nemhogy azt realisan felmerni, mennyi mernoki teljesitmeny van egy tetszoleges Porscheban.

sb

325i 2008.11.29. 22:39:13

gnme,
na ezzel most megmagyaráztad. Rád férne még némi tanulás, szocializálódás, ha a kommunikációs nehézségeidet verbális agresszióval palástolod.

Szerintem inkább neked kellene gyógyszert szedned. Ja, és anyukádnak kívánj ilyet. Ami rosszat másnak kívánsz, visszaszáll rád egy nap.

Krisi 2008.11.29. 22:58:23

gnme:

Sőt, a svájci részecskegyorsító mögött még több mérnöki teljesítmény van.
Annak is kb annyi köze van a sportautókhoz és az élményautózáshoz, mint a VW dízeljeinek.

Az meg tényleg egy retardált gyökér aki ilyen autónál a fogyasztás miatt sír.
Ez olyan mint ha venne egy Lamborghinit, és sírna, hogy "De kérem ez itten túl gyorsan megy"

:)

Big.Ist 2008.11.30. 00:45:27

Shadowbull 2008.11.29. 22:13:44

Sajnos a 3.2-es V6 os 250 LE-s Cayenne eszik városba 17et, az S és a Turbó jóval 20 felett kortyolgatnak.
Fuggetlenul attol hogy valakinek mennyi penze van, bosszanto lehet hogy eleg hamar kiurul a 100 literes tank, ugy hogy nem is mesz gyorsan.

gnme: Akkor te vegyél magadnak egy VW TDI-t, mi tobbiek elleszünk akarmilyen Porschekkal, amik mogott "ugyanannyi" mernoki munka van mint egy VW Polo mogott pl.
Ne mondj mar ilyen blödségeket.

Kopi3.14 2008.11.30. 02:30:04

gnme: kívánom tanulj autóismeretet kicsit.

Egyébként látom a hirdetést: sérülésmentes, nemdohányzó, idős orvos házaspár sarki botba használt, keveset futott porschéja eladó.

Shadowbull 2008.11.30. 08:26:44

"Sajnos a 3.2-es V6 os 250 LE-s Cayenne eszik városba 17et, az S és a Turbó jóval 20 felett kortyolgatnak."

Lehet. De az is tok mindegy.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.30. 10:57:53

Big.Ist 2008.11.30. 00:45:27

17 vagy 25, nem mindegy? :-)
(Egyébként egyszer volt szerencsém egy hétig egy Chayenne Turbo-hoz, az egy kicsit tempósabb nap után írd és mondd 40 (!) litert fogyasztott átlagra, ami azért a 20-tól is távol van. Ennyit viszont egyedül egy Carrera GT-től nem sajnálnék, ettől igen.)

A Chayenne vásárlóközönsége az egyik tipikus csoport, akinek talán a legutolsó szempont a fogyasztás. Nem hiába nem készítenek belőle csak most dízelt, bár a választás meg egy Porschéhoz mérten elég sovány motorra esett. (Ha már egyszer lesz dízel Chayenne, sokkal inkább a 4.2est, vagy a 6 literest kellett volna bele rakni szerény véleményem szerint.)

Amúgy nagyon jó és top minőségű autó a Chayenne, ahogy a többi Porsche is. Egy ilyen eseten jót mulatni felettébb érdekes emberi vonásokra utal...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.30. 11:18:50

Nem baj, ha Cayenne-nek írod és "kajenn"-nek ejted.

Krisi 2008.11.30. 12:10:02

Dízel Porsche? Uramatyám! Ez már a vég.
Aztán jön majd a hibrid Ferrari...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.30. 12:31:35

..ha jön is, olyan lesz, hogy mindenki lepetézik tőle.
De szerintem ők megmaradnak a benzinnél, maximum 2-vel kevesebb hengerből oldják meg.

ommm 2008.11.30. 13:17:02

AnyádnakPalánkot 2008.11.30. 12:31:35

Pedig két éve még Montezemolo fogadkozott, hogy a Ferrari nem, soha, meg tradició stb.
Hej, ilyen a popszakma, a piac és a normák diktálnak, még nekik is.
Húúúú...

Big.Ist 2008.11.30. 13:22:15

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.30. 10:57:53

Igen, abszolut elhiszem h a turbo megeheti a 40et is:) Egyebkent nagyon valtozo ez a dolog hogy kit mennyire erdekel hogy mennyit fogyaszt az autoja.
Ismerek olyanokat, akik hiaba engedhetnek meg maguknak akarmilyen Cayenne-t megis a legkisebbet veszi a fogyasztas miatt.
Es gyakran elofordul pl h hasznaltan dragabbak a V6 Cayennek mint a V8ak, ugyanolyan evjaratbol es ugyanannyi km-el :)

Krisi 2008.11.30. 13:33:14

Big.Ist:

Ez lenne kishazánk: Megvesz egy autót 40+ millióért, és utána sajnál a benzinkútnál pár ezressel többet kifizetni :)

Big.Ist 2008.11.30. 13:39:41

Krisi 2008.11.30. 13:33:14

Nem kishazánk :) Németország.
Egyébként megmondom oszinten hogy ha egyszer megtehetem hogy Cayenne-t vegyek, nem fogok V6-nal nagyobbat venni.
Ha az ember gyorsan szeretne menni, arra ott a 911. :)

csöcsfej 2008.11.30. 13:51:47

akár a Ferrarinak is fontos a fogyasztás, ezt a 120g Co törvényt nem tudják kibekkelni. Hajukra kenhetik a tradíciót, ha be kell zárni a boltot. Vagy mennek vissza a Fiathoz, más nincs. Porsche is hogy benyeli a VW-t, szerintem ez a fő motiváció.

Big.Ist 2008.11.30. 13:56:47

A Ferrari a Fiattal fogja ezt kibekkelni, a Porsche meg pontosan a VW-vel:)

Meg most van a dizel cayenne meg lesz a hibrid:) De persze meg azok sem kozelitik meg a 120 as erteket :)

Seca81 2008.11.30. 14:42:57

Suliban van egy srác, ő pl. "sejenn"-nek ejti a Cayenne-t, Jason Bourne-t pedig Dzsézön Börn-nek.
Tépem is mindig a hajam ha meghallom :))))

Ha nekem is lenne egy benzinkútzabáló szörnyem, tuti zavarna, hogy sűrűn kell tankolni. Mondjuk nem tom mekkora a "sejenn" tankja, csak nem 55 literes :)

40 év múlva bizony elfogy az olaj és az ember mint mindig, későn kap észbe... Alternatív megoldásokat kell keresni, fel kell adni az elveket és tradíciókat. Az ilyen gyártók is belátják idővel higgyétek el.
Bár az Antarktiszon van egy rakat olaj, azért meg majd háború lesz. (Nostredamus voltam :))

Big.Ist 2008.11.30. 14:51:09

100 literes. En poenbol szoktam CSEJENN-nek mondani :)

Igazabol ha elfogy az olaj az sem lesz rossz. A mernokok ugyis mindig kitalalnak valami okosat es jot, hogy a fogyasztoknak jo legyen:)

Oszinten szolva, lehet h pozitivumai lesznek annak ha elfogy a koolaj, addigra ugyis remelem megujulo energiaforrasokat fogunk nagyreszt hasznalni.

Seca81 2008.11.30. 15:27:32

Big.Ist!

"Igazabol ha elfogy az olaj az sem lesz rossz. A mernokok ugyis mindig kitalalnak valami okosat es jot, hogy a fogyasztoknak jo legyen:)

Oszinten szolva, lehet h pozitivumai lesznek annak ha elfogy a koolaj, addigra ugyis remelem megujulo energiaforrasokat fogunk nagyreszt hasznalni."

Szívemből beszéltél! Így is legyen!

Ha tényleg 100 literes akkor nem gáz, átlag 500 km-t gurulni egy tankkal nem is olyan vészes. Anno a Mazdám evett 17-et de sajna a tank csak 65 literes volt. Idegesített is a sűrű tankolás főleg, hogy nem is mindig tudtam telenyomni, annyi előnye volt, hogy mindig fújtam a jobb elsőbe mert vmiért ersztett :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.30. 15:54:31

Big.Ist 2008.11.30. 13:22:15

Ugyebár csak nálunk "kicsit" fejlettebb kultúrákban és társadalmakban... :-)

Én azt a véleményt osztom egyébként, hogy SUV-ba (nagy) dízelmotor illik inkább, mintsem benzinmotor. Szerintem ahhoz a karakterhez egy inkább nyomatékos motor kell, mivel nem versenyautó (bár a Turbo lenyom minden kis városi vicc-versenygépet...). Engem pedig nem vágna földhöz egy 20-25 litert evő Porsche "C", de annyira én nem tartom, hogy megengedhesse magának :-). Nálam legalábbis. Hogy az R8nak néha besikerül 20 liter, az még rendben van. Jobban is megy viszont kicsivel :-)

A Ferrari is előbb-utóbb rákényszerül majd dízel vagy hibrid rendszerre, hagyományok ide vagy oda.

subtotal 2008.11.30. 15:58:11

Egyetértek gnme-vel, valóban legalább ugyanannyi mérnöki teljesítmény van egy Polo-ban, mint egy 911-ben. Csak a kettő között az az óriási különbség, hogy a Polo-nál más a mérnöki feladat. És szerintem az a keményebb feladat. Nyílván a mérnökök többsége is olyan dolgokon szeret dolgozni, ahol nincsenek minden oldalról lekorlátozva. Peace.

subtotal 2008.11.30. 16:06:11

Krisi,
Nekem bejönnek a modern dízelek, szeretem is a jelenlegi sor6-os dízelt. De az előző sor6 benzinesemet is imádom, az máshogy jó.
Akkor azok is tévedésben vannak, akik a az amcsi V8-akat imádják?

Shadowbull 2008.11.30. 16:21:42

subtotal 2008.11.30. 15:58:11

"Egyetértek gnme-vel, valóban legalább ugyanannyi mérnöki teljesítmény van egy Polo-ban, mint egy 911-ben. Csak a kettő között az az óriási különbség, hogy a Polo-nál más a mérnöki feladat."

Ja, csakhogy a kollega ezt egyaltalan nem igy ertette, hanem fikazolag.

A Polo tervezesekor a muszaki kihivasok inkabb a tomeggyartassal es a koltseghatekonyasaggal kapcsolatosak.

"És szerintem az a keményebb feladat."

Magas szinten muvelni mindkettot komoly feladatot jelent.

Csakhogy amig a Porsche vasarloja kozvetlenul tapasztalja a mernoki tudas gyumolcseit, a Polonal maximum kozvetetten, vagy ugy sem.

sb

Krisi 2008.11.30. 16:25:05

Jobban belegondolva egy SUV-ban még határeset a dízel, azt még talán lenyelem. Az az ellentmondás, hogy dízel Porsche. A két fogalom nem kompatibilis :)
(mondjuk már az is humor kategória, hogy terepjáró Porsche. Jóhogymárnem szippantós Jaguar...)

A dízellel amúgy semmi bajom, teherautókba meg buszokba az való. Mozdonyba is. De sportautóba azért talán mégse kéne :)

Arról nem is beszélve, hogy az istenített VW mérnökök modern dízelei nagy szarok. Nézzetek meg egy kombi Passat TDI-t, úgy füstöl, mint egy régi farmotoros Ikarus. Szóval lehet, hogy jobbak ma a dízelek, mint 20 éve, de azért még van hová fejlődni. Majd ha nem fulladok meg egy TDI mögött, akkor elismerem a dízel csodáját. De félek, hogy ez nem holnap lesz.

Shadowbull 2008.11.30. 16:44:12

csöcsfej 2008.11.30. 13:51:47

"akár a Ferrarinak is fontos a fogyasztás, ezt a 120g Co törvényt nem tudják kibekkelni. Hajukra kenhetik a tradíciót, ha be kell zárni a boltot."

Miert kellene bezarni? Felemelik az arakat, aztan jovan. Igy sem tudnak annyit termelni, amennyi kellene.

sb

Shadowbull 2008.11.30. 17:01:06

"Nézzetek meg egy kombi Passat TDI-t, úgy füstöl, mint egy régi farmotoros Ikarus"

Amelyik dizelen nincsen koromszuro, az mind fustol.

Foleg azok, amelyiket faszaul megcsiptuningoltak a gondos gazdak.

Bezzeg azt nem latod kivulrol, csak a fustot, aztan elkonyveled hulyenek a VW mernokoket.

sb

Krisi 2008.11.30. 18:46:41

SB:
Kérlek ne ferdíts. Nem mondom, hogy hülyék, de azért nem is akkora májerek. Nem csak a csiptuningosok kormolnak, vagy ha mégis, akkor úgy néz ki a tulajok nagy része viszi tuningolni a gépet, még a 60 feletti nők is.

A legújabb fejlesztések lehet, hogy már nem annyira kályha szinten füstölnek, de sajnos az autók nagy része régebbi modell. Én ezt látom. Majd ha 10 év múlva már a használt dízelek mögött is meg lehet maradni, akkor elismerem ezt a dízel dolgot. De ami ma folyik, az elég gyér.
És ez nem csak a VW-re igaz, hanem az összes személyautóra, csak épp a népautó jött szóba. Nehogy itt kitörjön megint egy hasonló vita mint az évautója bejegyzésnél :)

Shadowbull 2008.11.30. 18:58:11

"de azért nem is akkora májerek."

Hmm. Es megis mi a majerseg meroszama?

Szerintem a VW dizelei vannak olyan jok, mint barmely masik cege. Sot.

Namarmost ha megy az ami mindenki masnak, netalantan jobban megy, akkor szerintem lehet azt mondani, hogy megiscsak eleg nagy majerek.

Ha meg alapvetoen a dizelekkel van bajod, akkor meg ne a mernokoket szidjuk :)

A dizeleket en is utalom, mindig elfog a hidegleles, amikor beinditom a sajatomat :)

sb

ommm 2008.11.30. 21:18:05

Seca81 2008.11.30. 14:42:57

Biztos sokszor látta a Volt egyszer egy vadnyugat -ot
:))

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.30. 23:19:17

A CO szabály miatt szó nincs arról, hogy be kell zárni boltot!!!

Csak büntetést kell majd fizetni a cégnek, átlépett grammonként x ezer EUR évente.

Ez meg nyilván meg fogja drágítani az autókat, de szerintem ez az ügyfélkör tudomásul fogja venni a lehúzást, fizet és viszi a kocsit ugyanúgy, mint korábban.

Big.Ist 2008.11.30. 23:26:42

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.30. 10:57:53

Egyetértek megintcsak, a SUVhoz valóban nyomatékos dizel valo, talan a Cayenne log egy kicsit ki a sorbol, a Porschesége miatt. Olyan jo hangjuk van:)
Az X6 Xdrive 35ot volt alkalmam probalni, hat mit mondjak marhara meglepodtem mennyire megindul a maga 2,x tonnajaval, a valto is sokkal gyorsabb es zokkenomentesebb mint a Cayenne-ben a Tiptronic, persze ez ujabb fejlesztes.
Az R8nal meg tok realis a 20 l foleg ha rugod neki egy kicsit :)

Amugy a fustolo dizel temahoz szolva, szerintem minden diesel fustol (kormol), valamelyik jobban, valamelyik kevesbe...

A Porsche vs. VW Polo mernoki teljesitmeny temahoz szolva, szerintem egyszerubb egy koltseghatekony tomegmodellt kesziteni, mint egy "extrem korulmenyek" kozott is megbizhatoan mukodo eros, sportautot, ami a mindennapokban is hasznalhato, es aminel meg a karosanyag kibocsajtasra es a "kedvezo" fogyasztasra is oda kellett figyelni. Ugyanis a Carrera 4S autopalyan van hogy 10 alatt kortyol.

subtotal 2008.12.01. 12:19:45

Srácok, azért néhány tervezési szempont, mint megoldandó csekélység a Polo kategóriánál, ami a szupersport autóknél nincs:
- mérethatékonyság (4-5fő, csomagtér)
- fenntartási költséghatékonyság
- gyártási költséghatékonyság (pl. az, hogy a motor/váltó x típusba passzoljon, a platform is jó legyen mindenkinek)
- újrahasznosíthatóság
- szerelhetőség (bár ez nem mindenhol sajnos)
- élettartam tervezés
- surface engineering (hogy a vevő ne vegye észre az eszetlen spórolást és a tesztelő se fanyalogjon má')
- kihozni a spórolós felállásból egy jól kezelhető, kellemes autót

Ennek a jó részével talán egy Porsche tervezője találkozik érintőlegesen, de egy Ferrari mérnőkbrigád (remélhetőleg) nem.

Seca81 2008.12.01. 12:26:43

ommm: basszus 20 percig azon gondolkodtam, hogy miért írtad a Volt egyszer egy vadnyugatot... Nem esett le csak most!!! :)))))
Vszínű mert elég rég láttam, nem ugrott be a "főgonosz". A héten tuti megnézem! Műremek.

ommm 2008.12.01. 13:09:33

Seca81 2008.12.01. 12:26:43

Nana, a főgonosz Frank (Henry Fonda rulz).
De Cheyenne is zseniális.
Mr.Harmonica :))

Seca81 2008.12.01. 14:04:22

Úgy látszik nagy kavarodásban vagyok a neveket illetően :)
Tényleg Frank a főgonosz!
Mindenképp megnézem!

ommm 2008.12.01. 14:25:46

:D
sosem csalódsz benne.

Kint, a vasútnál volt három ilyen kabát...

szpsz 2009.01.02. 11:23:34

Németországban, az új Porschékat szállító vonatbaleset úgy látom olyan apokaliptikus eredményekkel járt, hogy néhány vadiúj 911-esből hirtelen 356-os lett és el is amerikanizálódott a környezet, "Police line, do not cross" feliratú szalagokat is kitettek a Jürgenek a hirtelen támadt napsütésben az amerikai kamionronccsá avanzsált DB tehervagonok köré. Papp Tibi ne nézz hülyének légyszíves a 5-6-7-es fotókkal a galériában!
süti beállítások módosítása