Vicc, vagy katalógus?

  2008. november 18. - Winkler Róbert Címkék: motor yamaha tank

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Ha valaki novemberben vesz új motort, elég sokáig tart a szezon. Hiába szedtem össze múlt héten egy arcüreggyulladást, nem azt a tanulságot vontam le, hogy 2008-ra harangoztak a motorozásnak, hanem vettem egy szintetikus bankrabló-kámzsát a bukó alá, melyet hívnak balaklavának is.

A bejáratás 500 kilométer, addig kell indulás előtt alaposan melegíteni, és melegen se pörgetni 5000-es fordulat fölé. 250 km felé jártam, szombaton pedig gondoltam, teszek még egy fontos lépést afelé, hogy még idén meglegyen az az 500. A benzinszintjelző már tartalékon volt, de a tesztmotornál megszoktam, hogy az még 6 teljes litert jelent, amivel 60-70 kilométer simán megtehető. És pufajkanadrágban, téli dzsekiben, extra vastag kesztyűben és szégyenkámzsában az embernek minden oka megvan, hogy már csak hazafelé ugorjon be tankolni, hiszen ennyi cuccba egy tankolásnyi öt perc alatt is szépen bele lehet izzadni.

Mentem tehát kifelé az M3-ason, hogy az M0-n és a Váci úton át térjek haza, esetleg belevéve egy örömkört a Chuck Norris-hídon, melynek szépségével továbbra sem tudok betelni. Belső sáv, 90-es tempó, a napi számláló 220 km-en, 2-3 liternek egyszerűen még lennie kell. Elhaladok az ÖMV kút mellett, és akkor egyszerre csak villany leó. Az egy szép sport, a hirtelen elcsendesedett motort az autók között kikormányozni a szervizútra. Szerencsére a Honda vezetésbiztonsági tanfolyamán elég hosszan tárgyalta az oktató (ott mindent elképesztő alapossággal tárgyalnak), hogy injektoros motorral óvatosan közlekedjünk, ha fogytán az üzemanyag, mert az egyik pillanatról a másikra áll le.

V-Max a benzinkútnál

Eddig egyetlen benzinkifogyásos történetem volt, még a VMax-szal Bécs körül, ott tényleg sikerült úgy döntögetni-rázogatni a motort, hogy a porlasztóba csak belötyögött az a szükséges pár centiliter, hogy százméterenként köhécselte magát előre, és csak az utolsó ötven méteren kellett tolnom a a kútig.

A kúttal most is szerencsém volt, vagy száz méterrel hagytam csak el. Az természetesen szóba se jöhetett, hogy a forgalommal szemben visszatoljam (járda ott nincs). A közlekedési kihágók közt tán nem is nagyon van visszataszítóbb azoknál, akik valamit elkúrnak, elnézik a bekötőutat, aztán életveszélyes manőverekkel forgolásznak-tolatnak vissza. Ahelyett, hogy kerülnének egy jó nagyot, de nem veszélyeztetnének senkit.

Szóval ha hibáztunk, a minimum, hogy vállaljuk a felelősséget. Én például szórakoztam itt a benzintartalékokkal, hát akkor tolás. Az XJR könnyebb, mint a VMax, de a száraz tömege ennek is megvan 240 kiló. Olyan egy-másfél kilométert tolhattam, persze még a kesztyűt se vehettem le, mert nem volt hová tenni, csak caplattam, mint egy lerobbant Rocinantéjű don Quijote. Aztán megtankoltam a katalógus szerint 21 literes XJR-tartályt. Szűk 19 liter fért bele. Már a régi VMaxnál is elcsodálkoztam, hogy a gyári 15 literes is épp elég kevés, erre valójában inkább csak 14.

Nofene.

Az, hogy a bejáratásos fogyasztás 8,6 körül van, oké. De ez a két liter hiányozni fog, lélekben már nagyon megszoktam a 21 literes tankot. Vagy - mivel ugye garanciális a motor - az első szervizen követeljem a tank kijavítását?

Kérdem tehát az olvasókat, volt-e már másnak is hasonló élménye? Különös tekintettel arra, hogy ilyenkor az ember megtudja a benzintartály valós befogadóképességét.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr62772158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2008.11.18. 15:26:20

Én pl. 12000 km után sem tudom a bandit tankjának méretét. Amikor az utolsó kocka elkezd villogni, akkor megyek tankolni. A legtöbb talán 16,3 liter volt amit rátöltöttem. Balatonról jöttem haza, épp elhagytam az M7-es utolsó, velencei MOL kútját, és akkor kezd el villogni. Izzadtam rendesen, hogy elérjek a törökbálinti leahjtóig, de elértem. Sőt, gondoltam, ha már lúd, legyen kövér, és még bepróbálkoztam a budakeszi esso kút (olcsó) elérésével is, de még az is ment. Pedig ez több, mint 50km volt.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.18. 15:44:04

az Apriliám is hazudott több liternyit.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.11.18. 15:45:05

gumipókozz föl egy tele benzinkannát hátra,majd menj addig mig ki nem fogy,akkor megtudod mennyi a tartalék!

akos696 · www.focusauto.hu 2008.11.18. 16:00:38

Nekem,mikor a VFR-en kifogyott a tank, akkor 19 L-ert tankoltam vissza, és annyi is van megadva. Viszont ha még 4,5 liternyi van a tankban, akkor manuálisan kell áttenni tartalékra, amit szépen finoman, először enyhe teljesítményvesztéssel jelez, és a teljes kifogyás sem olyan drasztikus. Az első rántás után még megy kb. 1 km-t.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.11.18. 16:04:52

Hát, komám, anno az ilyen embereknek találták ki autón a "szegénység-jelzőnek" hívott figyelmeztető lámpát, motron meg a kétfokozatú benzincsapot (mármint a régebbieken).

Anno nálam egy Suzukin majd egy Kawán volt ilyen, és bizony ha át kellett tekerni tartalékra, akkor nem a számolgatás kezdődött el, hanem a kútkeresés, merthogy motort tolni nem csak izzasztó, de vérciki is.

Motorom már nincs, autónál viszont más a helyzet: én a lámpa, max. annyira kell figyelni, hogy ha már tényleg csak pár kilométer lehet hátra, akkor lehetőleg ne épp előzés közben vagy a legbelső sávban haladva köhögjön le a gép... aztán megállunk, csomiból elővesszük a 10 literes kannát és feltankoljuk a gépet:-)

Miután Marmon-kannát motoron ritkán viszünk tartalék benzinnek, no ezrt van az, hogy a motoros a "tartalék" kifejezést nagyon szigorúan értelmezi.

Amúgy motornál ezt a "meddig elég" dolgot sosem tudtam komolyan venni, lötyög az anyag előre-hátra, jobbra-balra, ugye Surányi papa még tanította, hogy ilyenkor miként kell az utolsó cseppeket oldalra borítva a tank egyik oldaláról a csap felé átönteni, de hát szegény Endre bácsinak nem volt 240-260 kilós motorja, amit csak úgy döntöget egyik oldalról a másikra:-)))

vadmalac 2008.11.18. 16:09:06

van szebb sztorim: BMW R1200R, fedélzeti computer szerint 22 km van hátra az üres tankig, és a motor leállt! szimpatikus hayabusás srác megállt, hozott nekem kútról kólásüvegben benzint. betölt, kút felé elindul, computer tovább számlál vissza 17km...16km... stb

Kenseth 2008.11.18. 16:19:36

igazán nem kötözködésből, de ha már autópálya leállósávján tologatsz (a Te sebességedet 5 km/h-ra, a közlekedőkét 130-ra becsülve), én inkább toltam volna visszafelé 135 km/h sebességkülönbséggel 100 métert (úgy, hogy közben látod is, ha ott jön valaki), mint 1-1,5 km-t 125 km/h sebességkülönbséggel... értem én, hogy működőképes járművel nem tolatunk vissza, hanem nyomjuk neki, de ha már ígyis-úgyis tolni kell, akkor ugyan mindegy, hogy előre, vagy vissza, mindkettő ugyanolyan veszélyes...

Sz.C. 2008.11.18. 16:20:18

Ez a 8,6 literes fogyasztás szerintem borzasztóan sok. Ott valami nem stimmel....

Winkler Róbert 2008.11.18. 16:29:30

Kenseth: Nem a pályán toltam, hanem a környező mellékutcákban, árkon-bokron, csak ez úgy látszik, kimaradt.

Winkler Róbert 2008.11.18. 16:30:45

SZ.C.:
Szerintem simán lemegy ez városi 8-ra. Én a VMax városi 10 literes fogyasztásához edződtem, szerintem egy 1300-as motortól nem vész. Jobban fáj, hogy a tank nincs 21 liter.

loláb 2008.11.18. 16:35:17

Unter Bahn,

Nekem a suzukin nincs tartalék állás. Ami azt illeti benzincsap sincs.

Sz.C. 2008.11.18. 16:37:45

Mindenesetre nekem soknak tűnik, több sportmotor után 9RR,R1,Gsxr1000 stb normál körümények között bármelyikkel eljártam hat hét literrel. Ezres Gsxr bejáratás alatt öt körül evett.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.18. 16:55:40

simán toltam volna az út szélén visszafelé 100 métert

Krisi 2008.11.18. 16:57:28

Alattam egyszer fogyott ki benzin, azóta ha látom, hogy lötyög, akkor megyek is a kútra, nem tudom miért jó megvárni, hogy minél üresebb legyen a tank.
Mondjuk ez városi fogyasztásra igaz, túra az más kategória, de inkább ott is álljak meg még fél liter benzinnel a tankban tankolni, mint hogy toljam...

Papp Sanyi 2008.11.18. 17:20:41

Telefonálni kellett volna vmelyik havernak.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.18. 17:27:37

GT550 gyári űrtartalom 15 liter. Már tankoltam bele 14,5 litert.
A tartalék legalább 20 km-re elég. 60 km/h sebesség mellett, sík úton teszteltem. A vége felé erősen izzadtam :-) 180 kg a gép, nem akartam volna tolni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.18. 17:31:18

Az a 8,6 liter nem sok, főleg hideg időben, járatósan, állva melegítve.

Dervenkál Egon 2008.11.18. 17:52:17

Nekem 17 literes a tankom (xl700v), kb 5 literes átlaggal lehet számolni hegyen völgyön. Amikor viszont villog már vagy 20-30 km óta a történet, soha sem sikerül 13 liternél többet tölteni bele. Egyszer lenyomtam 300 km-t, az utolsó 50-et villogó benzinszintjelzővel, de akkor is csak 15,5 liter ment bele.

Nem merem kipróbálni, hogy meddig hajalndó villogva menni...

JawasZoli 2008.11.18. 18:16:10

Szevasz Robi,

ez szopas, de egy 5 literes muanyag kanna nem nez ki tul cikin meg a Yamahan sem, es akkor nem veszelyezteted sem a magad, sem masok eletet. De ha ciki, akkor 2 literes kolas vagy dunsztosuvegben tarolt benzik elfer barmilyen hatizsakban, vagy kabat alatt.De ha az is ciki, akkor BKV, abbol sosem fogy ki a nafta.
En ezt csinaltam a Jawammal meg a Simsonommal, es bejott. Masik tipp, hogy teletankolod, 100 km utan tankolsz megint, es viszel magaddal fele annyi benzint kannaban, aminek minimum 40 km-re elegnek kell lennie.
Sok sikert a teli motorozashoz. ja a maszk az nem ciki, en is hordok mivel jobb mint az arcureg gyuszi.

fdoki 2008.11.18. 18:17:35

A helyes döntés alapja a tapasztalat.
A tapasztalat alapja a helytelen döntés.
(Murphy)

nehogymárne 2008.11.18. 18:25:34

Egyszer alattam is megállt a GSR mert valamiért azt hittem van vagy 19 liter, ami igazából csak 16,5. (A tank nagynak néz ki, de ez manapság ugye semmit se jelent, én meg lusta voltam utánanézni.) Lötyögtettem, mentem 100 métert, megállt, lötyögtettem, megint száz... amikor a kút már látótávolságba került, leszálltam, elsétáltam odáig, kaptam egy kölcsönkanna benyát, visszasétáltam, betöltöttem. Egy BMW-s srác segített volna, de úgy nézett ki, simán elérem a kutat, úgyhogy megköszöntem és inkább küzdöttem egy kicsit. Augusztusban, beöltözve. Nem is lett volna akkora gáz, ha nem vártak volna rám.
Így derült ki egyébként, hogy addig is mennyire bátor voltam, és hányszor jártam majdnem üres tankkal. Így utólag belegondolva a csodával határos, hogy a előtte nem sokkal a Mátrán átvágva még leértem Pásztóra... ha így veszem, tanulópénznek még olcsó is volt.

Leegor 2008.11.18. 18:27:39

Ez érdekes. Nem motorozom, de az autókat az utóbbi időkben nevetségesen hülyebiztos műszerrel szerelik. A motoron még lehet ilyennel szopni??

raveman1 2008.11.18. 18:58:49

Robi: fúrd ki a vázat, felül is, meg alul is. Alul dugaszold be, töltsd tele, aztán felül is dugó. Aztán szerezz be autósboltban átlátszós ablakmosófolyadékos csövet, tedd szépen az ülés alá. Ha kifogy, csak cső be, megszív, beereszt a tankba.
:-)))

BTO11 2008.11.18. 19:07:36

nekem hajdan a 250MZ-nek volt szemetes a tank alja és a tartalékra átváltás után igen hama megállt.néhai M1 autouton stoppoltam ,majd 1 barkas állt meg és adott néhány oldaldekni benyát,mert nem volt semmi más amibe leszedhettünk volna benyát.D:))

na de kérem ennyit a középkategoria alján lévő autók fogyasztanak 8.5 lityit városban.
D:))))

BTO11 2008.11.18. 19:09:45

raveman1 2008.11.18. 18:58:49

aztán nyugodtan gyujtson rá!:))

BTO11 2008.11.18. 19:12:50

Leegor 2008.11.18. 18:27:39
azé az se hülyebiztos az autón!
égjen csak ki a tartalék lámpeced,oszt várhatod hogy világoljon hogy kutat keresni.
kalos forumba igy járt 1 márkatárs.

gromek7 2008.11.18. 19:16:56

"Winkler Róbert 2008.11.18. 16:30:45
SZ.C.:
Szerintem simán lemegy ez városi 8-ra. Én a VMax városi 10 literes fogyasztásához edződtem, szerintem egy 1300-as motortól nem vész."

Lássuk be, hogy megváltozott ez a Winkler. Kezdetben egész környezettudatos volt kedvenc médiumom. Viszont mára egy benzinzabáló batárral, bocs tehénnel jár kedvenc főszerk.em és motorja(i) is annyit zabálnak, mint egy átlagos középkategóriás autó. Kiváncsi vagyok, mi lesz a következő etap. Simlizett mozgássérült matrica a hátsón?

Leptinotarsa decemlineata 2008.11.18. 19:25:48

A kólásüveges tartalék azért is jó, mert bármikor beugorhatsz egy kis budapesti tüntetésre. EGg üveg benzin levett zoknival, begyújtva és rögtön szerzel néhány barátot a rendőrök közt.

raveman1 2008.11.18. 19:30:18

hááát.. megtalálják nála az üveget benyával, hétezer rendőr fogja agyonviperázni, mert molotov koktélt rejteget az egyszer tuti .R.I.P. Winkler
:-)

Leptinotarsa decemlineata 2008.11.18. 19:31:55

AZ M5-ön egy alkalommal autóval majdnem így jártunk. Szerintem Kecskemétig egy benzinkút sincs. A 3 km/h-s hátszélre , mint Isten csodás ajándékára tekintettünk. Nekünk az volt a mákunk, hogy a havernak a csomagtartóban volt egy 2 literes vastartaléka, bár ez elsőre neki sem ugrott be, csak miután vagy 10 percet nézelődtünk a leállósávban, hogy mi a f@szt csináljunk.

Psziho 2008.11.18. 19:36:29

Enfield dieselt kellett volna venni!

Szsrobert 2008.11.18. 19:46:14

Én 1-2 literes műanyag üdítősflakonban szállítom a benzint a hátizsákomban.Nem szívják le a motorból, nem lopják el, és pontosan fel tudom jegyezni, hogy 1 liter benzinnel hány kilométert tudtam megtenni.
Fél literes üdítősflakonban lévő vésztartalék nem foglal sok helyet, és életet menthet. :)
Létezik egyébként olyan motor, amelyik VALÓBAN képes 66-100km-t megtenni 1 liter benzinnel(1-1,5l fogyasztás)?

Dervenkál Egon 2008.11.18. 19:48:49

Kölcsönbenzinről csak annyit, hogy egyszer robogóval számoltam mellé. Hegyen. Hívtam egy ismerőst aki a közelben lakik, a kocsijában mindig van benzines kanna. Na barátom, azt a 3 litert belelöktük a robeszba. Kis nyektetés után indult. Mentem is vagy 10 km-t. Aztán megálltunk. Alapos karbitisztítás következett, mert a műanyag kannában volt valami szutyok ami a teljes üzemanyagrendszert összedzsuvázta (olajüledék? mirelitborsó? homok? nem tom)

Higany 2008.11.18. 20:16:58

gromek7 2008.11.18. 19:16:56

Azt is tedd hozzá a főszerkesztő úr környezettudatosságához, hogy mindezek mellett 2 (kettő) metrómegállónyira lakik a munkahelyétől... :) Nem ítélkezem, csak megjegyeztem...

Sonkatekercs 2008.11.18. 20:19:43

A robogómon van benzinóra. Ha leül a mutatóra a tűre, akkor ott a vége. A nagymotoron miért nincs?

samud 2008.11.18. 20:25:33

Nekem 21 literes a tank, és már tankoltam bele 20.7 litert. A motor injektoros és a lábán mentem be vele a kutra. CB1300

hensen 2008.11.18. 20:30:09

Nyugi Robi
Ugyanígy jártam a VTR 1000-esemmel is, száraz tankba 2 literrel kevesebb fért a gyári értékhez képest. Nem tudom minek a hazudozás (biztosan benne van a magyar benzinkutas faktor, miszerint úgyis átvernek azzal a 2-vel :)) Hozzá lehet szokni, de az engem is bosszantott hogy 200km-t max 100-al lehetett elmenni egy tankkal.
A 8,6-ot a hidegnek és a városnak tulajdonítom inkább. Szerintem bejáratva 7-7,5 körül el fogsz vele járni normális körülmények között

htibi 2008.11.18. 20:32:52

Nekem csak olyan élményem volt hogy a benzinkúttól 10 méterre kifogyott a benzinem és egy árva fillér sem volt nálam :))

driftbalu 2008.11.18. 20:33:38

az én verdám benzin-gázos szinte kizárt h ezzel valahol ottmaradj :)

zöldi 2008.11.18. 20:36:03

Robi, nem akarlak ilyesztegetni, de mérjél egy párat a kólásüveges módszerrel. Nem hinném, hogy kisebb a tank annyival. Volt olyan probléma injektoros gépeknél, hogy kevés benzin miatt is leálltak.
MEgjegyzem, a nagybandit 5.4-5.7-et fogyasztott bejáratósan, hidegben.
Szombaton délután találkozhattunk a pesti alsó rakparton?

fdoki 2008.11.18. 20:37:32

Leptinotarsa decemlineata
Jó a nicked :))
10csíkos -azaz Colorado- krumplibogár

Wector 2008.11.18. 20:50:21

A 8,6 szerintem meg elfogadhato.

Engem is bosszantana hogy 21 helyett 19. Es nehogymar 2+ literes flakonnal a hatan maszkaljon... :)) Ha olyan a tura akkor talan oke, de egy 1/2 literes ha elfer akkor az eleg vesztartaleknak. Tolas helyett. Vagy akkor utana kell kotni egy utanfutot aztan abba belfer a motyo, juice a mocinak stb.

1szer alolam is kifogyott a nafta, a telo meg nem volt feltoltve. Tesommal motoroztunk, de o el volt varazsolva, 10 km-el arrebb vart ram majd tovabbment mert aszitte h megeloztem.

belfigo 2008.11.18. 20:57:55

Hi!
Ez sajnos velem is előfordult, nyáron a 4-esen. Pestről kifelé a az elkerülő után, pont a vasúti felüljáró, emelkedő szakaszában. Nyomtan a döntögetéses témát,a mardék pár cseppet is felhasználtam, (a motor csak berúgós volt (xr400)), így betolásra kényszerültem. Maradandó emlék volt a kamionok szelében betolni a fenevadat. :)

odb 2008.11.18. 21:01:06

Csak hogy valaki ezzel a kérdéssel is foglalkozzon:

Én a helyedben elvinném a márkaszervizbe, ha más nem, jegyzőkönyveztetni. Ez nem egy teszko gazdaságos dobozos tej, ha romlott hát romlott. Motordoki is mindig ezt javallja.

eko 2008.11.18. 21:02:55

Nekem a gyári 18 literes tankba simán belemegy 20 liter... (BMW Boxer)

Leptinotarsa decemlineata 2008.11.18. 21:40:03

fdoki

Kösz. Legalább olyan káros vagyok.

szmoker (Homo Trollicus) 2008.11.18. 21:50:38

" Leegor 2008.11.18. 18:27:39
Ez érdekes. Nem motorozom, de az autókat az utóbbi időkben nevetségesen hülyebiztos műszerrel szerelik. A motoron még lehet ilyennel szopni?? "

Hogy idézzek:
"It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious."
(szabad fordításban: semmit sem lehet hülyebiztosra csinálni, mert a hülyék rendkívül találékonyak)
:)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.18. 22:02:33

egy ismerősöm pár éve kapott a Mercinél egy E200-as szolgálati autót, hogy menjen ki egy oktatásra Salzburgba (egyébként nem volt neki céges kocsija)

ki volt fogyva a tank, ezért elment hogy tankoljon, azt tudta, hogy 72 literes a tankja

megy bele a nafta, egyszercsak átlépi a bűvös 72-es számot, 75, 78, 80, 82, 85 ...

erre szól a kutasnak, hogy az azért mégiscsak érdekes, hogy a 72 l-es tankba már 85-nél jár

erre a kutas - egy árva kukk vitatkozás nélkül - jó, akkor fizessen ki 72 litert

na gondolta az ismerősöm, ezek is jól átbaxnak mindenkit a kúton

de nem hagyta nyugosni a történet, és este a hotelba felvitte a Bordmappát, amibe fel vannak sorolva az első oldalon a kocsiba rendelt extrák

akkor talált rá a 90 l-es térfogatú üzemanyagtartály nevű extrára ((:

poteka 2008.11.18. 23:16:25

Vannak motorok, ahol nem lehet kimotorozni a tankot az utolsó cseppig. A benzincsappal ellentétes oldalon marad 1-2 liter, mivel a tank két széle lejjebb van, mint a közepe. Az ETZ-m is ilyen volt, és a Transalpom is ilyen most.
Mindkettő hörgött már le alattam.
Csak az MZ-t leborítottam a bal lábtartóra meg vissza néhányszor, és azzal ami átloccsant, elmentem egy kútig. Utóbbit meg tolni kellett.

De mindkettőben az a közös, hogy még így sem tudtam annyit tankolni beléjük, ami a tank űrtartalma a manuál szerint, hanem csak 1-2 literrel kevesebbet.

zöldi 2008.11.19. 07:05:33

Raveman: Röhögni fogsz, a Laverdámon a bölcsőváz központi ága felül tanknak volt megcsinálva. Volt kis kupak a kormánnyaknál, és benzincsapnak való menet az alsó végén. 3L benzin fért bele. Mondjuk nem sűrűn használtam, mert a motor 3L-t fogyasztott és 16 literes tankja volt. 200km-t meg asszem sosem működött egyhuzamban :D

bergoni 2008.11.19. 07:58:24

Nekem egy '95-ös Cagiva Elefant E750-nem van, 24 lityi a tank, két oldali benzincsappal. A tartalék 4 lityi! Sikerült egyszer beletankolni 23 lityit.

A 8,5 lityi fogyasztásra nem sok sztem, az enyém is ennyit eszik, ráadásuil ez karbis, ha ketten, vagy ha egyedül ülök rajta, ha húzom neki, ha nem. Így könnyen kiszámolható a hátralévő km :-)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.19. 08:42:22

ha 8,5 liter normális fogyasztás egy 100 LE-s 250 kilós motorhoz, akkor miért mondják, hogy az Allroad-om sokat fogyaszt (250 LE, 1850 kg és 13 liter városban)???

zöldi 2008.11.19. 08:56:55

Nem normális, csak azok szerint, akinek ennyit fogyaszt :DDD
Azért város és város közt van különbség. Ha jövök autóval melózni, 8 körül jön ki a város, de akkor nincs dugó. Ha muszály dugóznom, simán felszalad 10-11-re.
Persze a motorral is lehet 10, csak nem kell kettestől feljebb váltani.

THK 2008.11.19. 09:11:31

Leptinotarsa decemlineata: az M5-ön Budapestről Kecskemétig 3 benzinkút van, kb. 30 km-enként elosztva

JawasZoli 2008.11.19. 09:30:10

Nekem is van tankolos tortenet, de csak annyi, hogy a 17 literes Jawa tankba a legtobb amit sikerult tankolni, az 16,5 liter volt, a belerakottolaj folott, ami majnem fel liter 1:40-es keverekkel, szoval mar benzinparan ment szegeny Jawa.

duddancs 2008.11.19. 11:16:47

Egy angol motoros lapban olvastam, hogy benzinkifogyás esetére vészmegoldásként érdemes pár kotongumit (!) tartani az ülés alatt. Azt írták, hogy egy óvszer akár 2 liter nafta ideiglenes tárolására is alkalmas, így meg lehet spórolni a benzinkúti műanyag kanna megvásárlását. Sajnos nyílt már alkalmam kipróbálni a módszert. Kicsit hülyén éreztem magam, ahogy a benzinkúthoz besétálva egy kotont próbáltam ráhúzni a töltőpisztolyra. Sajnos egyből elpattant a gumi, amint ráhúztam a csőre, valszeg nem bírta a benzint. Lehet nem az ultravékony Durex-et kellett volna használnom. Érdekes módon senki nem figyelt oda, így megúsztam a blamát, szépen elsomfordáltam. Végül otthonról elhoztam a tarcsibenzint, azzal mentem tovább.

JmOS 2008.11.19. 12:41:17

Vitatkoznék. Nem minden injektoros fogy ki hirtelen. Az Innovám is injektoros és ugyanúgy dadog a végén mint a karbisok (viszont ez 8.6 helyett csak 1.6l-t fogyaszt...)

Durva kifogyásaim akkor voltak, amikor megvettem egy barátom Yamaha RD 350 LC II edzőmotorját. Na azzal sohasem tudhattad meddig tart a tank, mert (98-asból) nyugodt 80-as országúti tempó mellett lehetett csak 8l-re szorítani a fogyasztást. Nem kamuzok!
De ez már-már kellemes volt ahhoz képest, hogy mennyire nem lehetett vele lassan menni. 6.-ban 160 alatt csak nyűglődött. Mire beértem dolgozni mindig remegett a lábam :-)

carisma1.6 2008.11.19. 13:04:44

Motor letámaszt-lezár. Visszaballagsz a kútra és viszel a motorba nyálat ennyi.

loláb 2008.11.19. 13:08:29

duddancs,

Ez komoly sztori:)
Én lehet, hogy inkább vennék egy 1,5 literes ásványvizet, és a palackba engedném a benyát, mintsem, hogy nekiálljak kotonnal bohóckodni.

zöldi 2008.11.19. 13:32:59

Állítólag megtörtént eset: A Szigeten kifgyott benzin a demo HD-ból. Emberke elment kútra egy literes flakonnal. Tölti tele, erre odaugrik a kutas:
-2 Liter a legkisebb kiadható mennyiség!!!!!
Erre emberünk halál felgma arccal szétlocsolta a földre az 1 litert, majd újratöltötte a flakont és ment fizetni.

zöldi 2008.11.19. 13:34:28

Duddancs:
Lehet a pár kotont úgy gondolták, hogy egyből duplán kell ráhúzni a pisztolyra és úgy nem durran el.

FCs 2008.11.19. 15:38:37

kawasaki zrx 1200, papíron 19 liter a tank, az eddigi maximumom 15,9 volt egy túrán, de úgy, hogy már a benzin lötyögését sem lehetett hallani, és a kattanás után még rányomtam vagy 1,5 litert. extremitások nélkül általában 13-14 megy bele. a vicc az, hogy a tartalék legalább 4 liter, ezért, hogy ne kelljen állandóan terkergetnem folyamatosan tartalékon járok. amerikai fórumon valaki leszerelte a tankot és kimérte pontosan /őt is idegesítette a dolog/, ha jól dereng 18,5 liter jött ki neki, de úgy, hogy a tágulási részt is teljesen feltöltötte. az ólommentes szűkítője a tank felső szélétől olyan 4-5cm, nekem ott vannak a hiányzó literek.
kicsit csalódott voltam mikor a vásárlás után ezt tapasztaltam, de mára megbékéltem vele. nem hazugság egyszerűen arról van szó, hogy a hasznos és a teljes űrtartalom különbözik.

szvsz a 8,6l bejáratós fogyasztásnak is sok, bár kérdés, hogy mennyi ideig melegíted állva /ami meg amúgy nem javasolt/.

Agr3ssor 2008.11.19. 16:36:45

"Higany 2008.11.18. 20:16:58
gromek7 2008.11.18. 19:16:56

Azt is tedd hozzá a főszerkesztő úr környezettudatosságához, hogy mindezek mellett 2 (kettő) metrómegállónyira lakik a munkahelyétől... :) Nem ítélkezem, csak megjegyeztem..."

Lehet én látom hülyén a dolgokat, de szerintem egy motor (egy ilyen) inkább élvezeti cikk, mint praktikus közlekedő eszköz. Legalábbis a cikkben emlegetett mindenképpen. Ha szeret motorozni, akkor menjen csak el vele a sarki közértbe is akár. És váljék egészségére. Munkába járás... Ha egy Suzuki Swift-be ülne bele, az is hozná a nyolcas átlagot rövid távon... És mivel munkába gondolom egyedül jár, ezért mindegy, hogy az autó eszi meg a nyolcat, vagy a motor...

Zárójelben megjegyezném, hogy autóbuzi/motorbuzi oldal vagyunk... Ebböl következik, hogy valószínűleg nem vagyunk általában Green Peace aktivisták... (lehet hogy csak én imádom a 2.8-as VR6-os üvöltését, de kétlem)

Az én motorom az praktikus darab. 2-t eszik százon... 30ezerért vettem a nyáron... 2 hónap alatt visszahozta az árát, azóta pedig a soxorosát. utazója max. 55km/h... 34 km tőlem a munkahelyem. Úgyhogy az utazás 20 perc helyett 45 lett... Yamaha Jog-nak hívják... Egy ép idom sincs rajta... Olyan, mint a Macskajaj-ban a disznó által félig megrágott Trabant... A tankjába eddig 3 liert tudtam belegyömöszölni... Szerettek is a kutasok a nyáron, amikor párszázforintokat raktam ki az asztalra... (általában 2 lityi körül tankoltam) Ez a motor a minimálprogram tökéletes mintapéldája... De csajozni valószínűleg nem fogok vele...

PepeXVI 2008.11.20. 10:25:15

Honda VT 750 Shadow tapasztalat (injektoros)

Tank térfogata: 14.6 liter (valós)
Üzemelés: 11 literig (kb. 200 Km)
Sárga benzinjelző kigyullad: még van 3.5 liter (kb. 60 Km városban 70-75 országúton)
Egyszer fogyott ki alattam. De én új motornál mindig először megnézem, pontosan mennyi az annyi, mert nem akarok útszélen marandi. Egyik megoldás, hogy az utolsó 10 Km-en kerülgeted a benzinkutat (a lakók annyira nem örülnek), másik hogy viszel a hátadon egy kólásüveg naftát és ha elfogy, betöltöd és beállsz a legközelebbi kútra.
Mindenkinek: motort út szélén SOHA nem hagyunk! SOHA SOHA SOHA! Kb. 2 perc egy motort emelve ellopni, és a semmi közepén senki nem fog megállni megkérdezni, hogy ugyan miért emelgetik maguk azt a motort! Be kell tolni a legközelebbi lakott területre, és lehetőleg kamera alá láncolni (bank, önkormányzat, stb), vagy megkérni egy boltost/kutast akárkit, hogy 2 rongyér nézzen már rá. Ez a kis hercehurca könnyen megmenthet attól, hogy hűlt helyét találd a vasnak mire visszaérsz.