2008: Winkler úr megveszi első új járművét

  2008. november 11. - Winkler Róbert Címkék: motor yamaha

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Az újautó-vásárlást nem nekem találták ki. Egyszerűen tékozlásnak tartom, és nem is nagyon értem ezt a nagy magyar autót nullás kezdővel-mozgalmat. Haszonjárműnél oké, hiszen ha dolgozunk vele, akkor az termelőeszköz, és egy vállalkozás üzemeltetéséhez normális a hitel, de plasztikai műtétet, péniszhosszabbítást és nyaralást soha nem finanszíroznék hitelből. Száz szónak is egy a vége, részemről tökéletesen elvagyok a 11 éves Tehénnel és a 17 éves Mazdával.

Meg a tíz éves VMax-szal. Illetve, mint motorral, elvagyok vele, elvégre VMax Zsolt garantálja, hogy a blokkjához nem kell nyúlni 200 ezer kilométerig, minden másához viszont igen. A múltkor nagyjából összeírtam, négy év alatt mennyi átalakítást eszközöltünk rajta. Jó sokat – ha egyszer elkezdi az ember a faragást, könnyen megy át az építkezés permanens forradalomba. És az építkezés még hagyján, azt szezonon kívül is lehet folytatni, de idén annyi apró szopás lett a VMax-szal, hogy erősen elgondolkodtam, nem kéne-e új motort venni, de istenigazából egyik új motorra se tudtam rákívánni. Még az XJR 1300-as tesztmotort is inkább utáltam az első héten. A másodikon viszont már függővé váltam, de azért azt kitaláltam, hogy alszom rá egy telet.


Ez még a tesztmotor, ami a bűnbe vitt

Engem egy motorban két dolog érdekel: a dizájn és a karakter. Mindezt nem előre eldöntöttem, hanem kizárólagos alapon jöttek ki ezek. A futómű nyilván nem érdekel különösebben, az a VMax leggyengébb pontja, de az XJR-nek sem erőssége. Az erővel nincs bajom, de a Vmax 145 lovából 99%-ban csak legfeljebb 100-at használok. A XJR 1300 szinte már nevetségesen gyenge, 98 ló, bár tényleg kicsit érthetetlen, minek ennél több, amikor ez is nagyot bír gyorsulni 150-ről, emelkedőn.

Ja, a karakter: ugye, a léghűtés. Nem dobtam tőle egyből egy hátast, de a zörgő-rezonáló levegős 1300-as makacs fokozatossággal tett függővé. Egyszerűen nem tudok rá magyarázatot, ez van, ilyen a szerelem.

A Ducatik nagyon tetszenek, a Monster S4R hatalmas élmény volt,, de – eltekintve a 3,7 milliós ártól – az egyszerűen nem én vagyok. Az XJR meg igen. A 80-as évekből származik, ahol én is menthetetlenül megragadtam, és nem egy frissiben kreált retrómotor: azóta gyártják folyamatosan, kis változtatásokkal. Olyan kicsi változtatásokkal, hogy a 2008-as XJR kezelési útmutatójában felhívják a figyelmet a porlasztó rendszeres tisztítására.


Sose hittem volna, hogy egyszer majd kereskedésben vásárolok

Szerencsére már jó ideje injektoros, épp ez teszi alkalmassá a városi használatra: a VMax vizes, nehéz és porlasztós, e három tulajdonság miatt tíz percnél rövidebb útra nem igazán érdemes elindulni vele, mert épp akkor kezd bemelegedni, mire leállítjuk. Ez a léghűtéses blokk viszont már néhány sarok után megnyugszik, szépen is jár és a hűtőbordái is felforrósodnak.

Nem is ragozom tovább. A végső lökést az adta meg, hogy nekem így tetszik fehérben, kék dekorcsíkkal, jövőre viszont csak ezüstben lesz.


Igyekeztem amerikai stílusban átvenni

És ugyebár kell egy új motor, hogy a következő szezonból ne essenek ki hetek, amikor VMax Zsolt egy kontakthibás vezetékre vadászik, miközben hétágra süt a nap.

Meg hitelválság idején hol van jobb helyen a pénz? Az OTP-nél, vagy egy kék dekorcsíkos, fehér Yamaha XJR 1300-ban?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr73761782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2008.11.11. 11:37:47

Láttam a gépet a múltkor az Expressz székház előtt. Szép darab.

trash E46 2008.11.11. 11:47:59

szép kis motor. én mondjuk tuti hogy ducatit vennék, de le vagyok tiltva a motorról, szóval csak nyálat csorgatok:D

NODOUBTCAR 2008.11.11. 11:51:00

Gratula Winkler úr, remek gépet választott! Sok élményt kívánok hozzá!!
www.kocsibabe.eoldal.hu

Miguelito 2008.11.11. 11:59:57

Tisztelt Winkler úr!

Autóban én sem vennék újat (ha megtehetném sem), azonban motorból csak az uj lehet teljesen makulátlan.
A kategóriás jogsimmal egyelőre csak meresztem a szemem a nagy vasakra, de egy SR 50 et (APR.) már beszereztem 2éve, 0 km el. Jó szelet!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.11.11. 12:16:33

Winkleres gépgaléria nincs?
Csak ez a két kép?

soseleszekelső 2008.11.11. 12:27:05

Én OTP részvényt vettem a múlt héten.
Azt hiszem a motornak kisebb lett volna az értékvesztése...

bopat 2008.11.11. 12:27:48

Motorból lehet új, de autóból nem?
Miért?

loláb 2008.11.11. 12:32:37

Éljenek a léghűtéses motorok! Jómagam egy 650-es suzuki banditot hajtok, én is nulla km-rel vettem.

Akkor érdemes vadonat új járművet venni, ha az ember biztosan tudja, hogy 2-3 év múlva nem akar majd cserélni.
Én is úgy gondoltam, elég nekem a szűk 80 lóerő, ennél erősebb motor nem kéne, de ha a mai eszemmel választanék, csak-csak a nagyobbat venném. De csakis léghűtésest, imádom hallgatni, ahogy a bemelegedett motor duruzsol, dorombol.

Giulio Karmann 2008.11.11. 12:47:41

Bár nem értek a motorokhoz úgy mint az autókhoz, egyenlőre csak azt tudom megállapítani hogy szép-e, de ez a naked bike tetszik!

JmOS 2008.11.11. 12:48:30

Először is fogadd gratulációmat, igazán remek választás, kétség kívül a világ egyik legszebb motorja!

bopat:
Nem tudom, én kifejezetten utálom az újautókat, motorból viszont már vettem egy újat és egy gyakorlatilag újat.
Talán azért van, mert az autók között nem nagyon van (legalábbis megfizethetően) olyan, amely - az XJR-hez hasonlóan - nemhogy retró, de lényegileg évtizedek óta ugyanaz.
(értsd. nem tetszik a bogár, de ha gyártanák vennék, csak mert)

De miért is ragadtunk le kérem a 80-as években???
Azért mert akkor voltunk gyermekek és azokat az álmokat kergetjük, vagy mert akkor készítették a legkarakteresebb dolgokat?

Én speciel nem tudnám lecserélni az E34-es BMW-met újabbra...
Miért? A mi gyerekeink is így gondolják majd?

JmOS 2008.11.11. 13:05:20

Ja igen, és még egy szó a vízhűtéshez:
Azért kérem a vízhűtes szabályozott rendszer, tehát _elvileg_ gyorsabban kellene elérnie az üzemi hőfokot.
Tapasztalataim szerint gyakorlatilag is, jóval, de ez nem VMax...

De aki nem hiszi tessék kérem egy olajhőmérőt betenni, akkor látszik mondjuk hidegben hány perc alatt éri el a 70 fokot és melegben milyen forró tud lenni!

megint 2008.11.11. 13:14:54

Ha dizájn akkor Ducati inkább, de tetszik ez is, főleg , hogy nincs burkolat, ezért nem tetszenek az új banditok sem, csupaszon azok is szebbek lennének

ShwartzWazul 2008.11.11. 13:21:46

Gratula a mocihoz. Tényleg szép.

"A Ducatik nagyon tetszenek, a Monster S4R hatalmas élmény volt,, de – eltekintve a 3,7 milliós ártól – az egyszerűen nem én vagyok. Az XJR meg igen."

Ezzal a mondattal is azonosulni tudok, egy apró különbséggel: az XJR elé én nem Yamahát írnék, hanem Jaguart. :-)

Bq 2008.11.11. 13:26:05

"bopat 2008.11.11. 12:27:48
Motorból lehet új, de autóból nem?
Miért?"

De hogy egy JmOS-nál földhözragadtabb indokot is mondjak: egy autót egy komolyabb karambol után is meg lehet úgy csinálni, hogy ne vedd észre, hogy baja volt, de egy motor vázát helyretenni, ha egyszer elment rajta valami, a segédvázon kívül...
És ha egy autón nem veszel észre pár nem odaillő varratot vásárláskor, csak hónapokkal utána, az valószínűleg nem jár komolyabb következménnyel az anyagi buktánál, motorral viszont, egy kanyarban észrevenni, hogy nem úgy fut, ahogy kellene...

phaidros 2008.11.11. 13:52:56

Szívből gratulálok és egyben szívből sárgulok is. :D

Viszont a forróság kontra olajhőmérséklettel azért vitatkoznék, nekem az 1200-es Banditban volt egy időben olajhőmérő. 80 fok fölé elég soká ment, amíg mentem ki a városból (nyáron is). Nagyjából akkor érte el, amikor már gázhúzásra sem lehetett érezni hogy hideg, az volt 10-15 perc laza tempónál.

Radio TAXI RADIO 2008.11.11. 14:22:59

Szép Gép...
... remélhetöleg hasonlok eladása, vétele, tesztje szerepel nemsokára nálunk is:

www.taxiradio.eoldal.hu

rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2008.11.11. 14:27:01

Én is kiveszem a pénzem a párnából, és veszek egy használt biciklit! :(

tamil 2008.11.11. 14:30:10

Én ott ragadtam le, hogy MZ ETZ 250. Mikor megvettem 17 évesen beteljesült az álmom. Aztán valahogy átragadtam az autókra, amikből azért veszek újat, mert elfogadtam a tényt, hogy olyan mint a számítógép. Ha jót akarsz, akkor fogadd el, pár év és nagy bukás. Vagy marad a nullszaldó kis buktával, de akkor mindig csak gönccel jársz. Tisztelet a szépen karbantartott, örök daraboknak, dehát olyat nem lehet kifogni úgyse. Szóval az autó nem befektetés, arra van más.
Visszatérve a mocikhoz, én ha tehetném, egy Kawasaki GPZ 500 R-et vennék, ugyanis a 80-as években attól mentem el a Balatonon :) Gyártják még?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.11. 14:32:59

Valld be hogy csak a dekorcsík miatt vetted meg :D

loláb 2008.11.11. 14:52:14

Új, vagy nem új?
Én vettem már új autót is, motort is, és azt mondom felesleges. Elég idegesítő azt látni, hogy a motorom az újkori árának 60%-át éri, az autóm pedig a 2/3-át, és egyik sem idősebb 3 évnél. Persze egyiket sem akarom eladni, tehát végül is leszarhatnám, hogy a használtautón mennyiért vannak fenn, de azért csak idegesít.

A legjobb dolog szerintem 2-3 éves járműveket venni (mondjuk maximum 30 ezer kilóméterig) az még kvázi új, és az újkori árnál 35-40%-kal olcsóbb. Persze csak akkor érdemes bármit is használtan venni, ha bombabiztos forrásból tudjuk megvenni, amire itthon nincs garancia. Aki nem tud utánnajárni a kiszemelt járműnek, és nem akar mérget magának, az vegyen inkább újat.
Meg az sem mindegy, hogy mit akarunk venni. Vannak olyan típusok, márkák, amik jobban, és vannak, amik kevésbé vesztik az értéküket. 2 éves corollát, skoda fabiat, vagy golfot pl nem érdemes venni, mert az annyival szerintem nem olcsóbb, hogy megérje. De mondjuk fiat puntot, francia típusokat igen, ott elég komoly az értékvesztés (azzal ne foglalkozzunk, hogy miért).

jenko80 2008.11.11. 15:51:17

az amerikai stílusú átvétel fényét a háttérben felsejlő sztálinbarokk műremekek ragyogása emeli az eseményhez méltó magasságba

rooster 2008.11.11. 15:57:43

Nem nagyon érdekelnek a motorok, de az a Guzzi, amit most tesztelt Baowah, nagyon tetszik, gyönyörű darab: inkább az kéne :).
Mondjuk én tökmag vagyok, meg sem tudnék tartani egy akkora vasat, mint ez a Yamaha.

Szép vas Winkli, gratula, csak ne kezdd el ezt is pimpelni, mint a szegény Vmaxot...

\\\'Doni\\\' 2008.11.11. 16:17:46

"Az újautó-vásárlást nem nekem találták ki. Egyszerűen tékozlásnak tartom, és nem is nagyon értem ezt a nagy magyar autót nullás kezdővel-mozgalmat. "

Erre vesz egy új motort. :)
Na ez a szubjektivítás!
Neki ez a fontos, és totál megértem, mert nagyon szép a moci, és tényleg ideje lehetett a cserének. A 0 Ft befizetéses mozgalmat én is útálom, és nagyon kevés az az eset, mikor megértem! Elgondolkodtató, ha a vevő nem tud még 10%-ot sem összeszedni, akkor hogy akarja a törlesztőit fizetni???
Ebben az országban nagyon nehéz reális értékü, valós km-el rendelkező, megbízható használtautót venni. Mindegyik zsákbamacska. Persze új autóval is lehet épp elég gond, de jóval kisebb a valószínűsége.
De visszatérve a mocira:
Gratulálok Winkler úrnak a járgányhoz, és remélem nagy öröme lesz benne sok évig. Nagyon szép /már mint a motor/ :)
Sok sikert hozzá!


A többi total igaz.

\\\'Doni\\\' 2008.11.11. 16:21:48

Bocs! "A többi totál igaz." törölve, mert csak ottragadt!

KIZS 2008.11.11. 16:32:04

Én CB1300-at vennék.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.11. 17:25:23

"Ebben az országban nagyon nehéz reális értékü, valós km-el rendelkező, megbízható használtautót venni. "
Frászt. Egy dolgot nem kell: tovább nyújtózkodni annál, mint a takaró ér.
Tehát ha x pénzem van, akkor azért megveszem a legjobb állapotú gyengébbet/kisebbet, a legszarabb legnagyobb helyett.

ViKo · http://fair.blog.hu 2008.11.11. 17:57:19

Jó lenne ha lenne több kép

Szsrobert 2008.11.11. 18:26:54

Robi, vegyél egy Simsont/MZ-t.Tankolj bele bioetanolt.Lesz egy megbízható, gyorsan bemelegedő léghűtéses járműved,és a kipufogóból áradó pálinkaszagot is sokan szeretik.Újra tiszta 95-öst tankoltam a motorba a bioetanol-benzin feles keverék után.Rögtön feltűnt, mennyivel büdösebb lett a gép. :(

atesz77 2008.11.11. 19:36:23

Szsrobert!
Mióta jársz ezzel a mixtúrával? Volt vele valami gondod? Atesz

Stock 2008.11.11. 20:13:18

ennyi baromságot, mint amit a Winkler összeír!
naponta változik a vilgánézete-véleménye...
hol az a barom aki nem érégi géppel jár, hol az aki kihagy egy napot is mert a régit szervízelteti....
nagyon beteg! sztem az olvasók többsége szívesen olvasna, valamilyen kirforrottabb véleményt, mint mindig a jelenlegi állapot megmagyarázását, hogy miért az az etalon! :)

Szsrobert 2008.11.11. 20:33:14

Atesz: mióta Kecskeméten járva megláttam, hogy az Oil kúton lehet kapni E85-öt.Kannában keverem össze a 2T olajjal, jól összerázva.100-as benzinnel a legjobb, ha nagy kompressziós hengerfejed van, az én motoromban a szmpla 95-ös néha morajlik.50-50% E85/95-ös benzin, és Husqvarna 2T 1:40-es keverékével 3,74 liter fogyasztást mértem 100km-en, félgázon,75-80km/h tempónál.150-es ETZ 150-es fejjel, 110-es főfúvóka,16-os első lánckerék.A kipufogómat sikerült túlnyitni, keresztül lehet rajta látni,ezért felül kicsit gyengébb.Veszek egy újat, azzal még alacsonyabb lesz a fogyasztás.50-nél 2,7l körül eszik.Keskenyebb hátsó gumit kellene feltenni.A legjobb eddig 2,39l/100km volt, de akkor még 50-es sem ment a motor.biztonsági okokból akkor 1:30-as keveréket használtam.

nemrut 2008.11.11. 20:39:21

Nálam is az XJR a favorit meg a Ducati Sport Classic-ok.
De mért vágtak le egy kipufogót róla és mért nem karbis??? ('szák meg az Euro mittoménhányat)
Mert azzal az igazi klasszikus!
Ja, és mér csak unalmas szürkében lesz 2009-ben???

Széles utat WR!

Redline (törölt) 2008.11.11. 20:58:53

Stock 2008.11.11. 20:13:18
"ennyi baromságot, mint amit a Winkler összeír!
naponta változik a vilgánézete-véleménye..."

Ez még önmagában nem lenne baj, ha nem hirdetné aktuális elméleteit megingathatatlan tényként, és nem lenne hülye mindig mindenki, aki nem ért vele egyet.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.11. 21:03:52

remélem a következő esemény nem a vagyon vizsgálat lesz, hogy miből tellett új motorra

az APEH-nél nem lehet tudni, mit olvasnak az elektronikus média széles tárházából (:

BTO11 2008.11.11. 21:17:24

Csikós sárgul az irigységtől???

BTO11 2008.11.11. 21:18:51

lónak lovat nekem 1 350-400-s gebe is jó lenne.

BTO11 2008.11.11. 21:28:15

www.zweitakte.de/modelle/strasse/Zuendapp%20KS350.htm

pl 1 ien gebe is jó lenne,de ien má csak a mesébe van.

Dennis01 2008.11.11. 21:42:48

Klassz kis moci, gratula!
Hát a Miatával mi lett?

baranyp 2008.11.11. 21:46:27

A jármű gyorsulását a nyomaték határozza meg,nem a lóerő.Elég ebbe 98,szélvédelem nélkül.Azért gratula,szép motor!

ivcsi 2008.11.11. 21:59:40

Szép ez a moci,de a Ducati sokkal szebb! Az olasz csoda hangja pedig ..hmmmm!!! Szóval S4R vagy Streetfighter! Azért gtatula, mert stílusa van ennek a gépezetnek is! A VMax viszont bizsergetően izgalmas,és a hangja is tökéletes! Szóval nagyon komoly pénzeket lehetne elkölteni ezekre a csodákra! Kívánom,hogy sikerüljön minden motor bolondnak! Jó utat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.11.11. 22:06:50

Nekem akkor is Harley, de kinek mi. Grat a mocihoz! :D

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.11. 22:17:44

Kicsit nagyon szarul adja ki magát ez a dolog.
Az az ember, aki nap mint nap új autókról mond ítéletet és ad tanácsot velük kapcsolatban, hirtelen kijelenti, hogy igazából őneki nem kenyere az újautó vétel. Sőt nem is érti.

szarkupac 2008.11.11. 23:13:47

Gratulálok a géphez és kivánok sok balesetmentes adrenalindus motorozást.

Csontos Szigfrid 2008.11.11. 23:27:43

Nincs avval semmi baj,ha az ember megvalósítja az álmát. Szügséges időnként beteljesíteni vágyainkat, föleg ebben a mostani frusztrált világban. Mindenkinek van olyan valami a később beszerzendő dolgok között, amit szívesen megvenne már ma, de reálisan gondolkodva csak később lenne aktuális. Így szépen megmagyarázza magának az ember, miért is veszi meg. De ez nem baj szerintem, ha van rá fedezet. Végülis új motor, és biztosan nem lesz eladva jónéhány évig. Meg szép is, bár magam az autókat kedvelem.
Én sok örömet és problémamentességet kívánok a motorhoz.

passoff 2008.11.12. 00:28:21

Ritka madár a Winkler írás a Totalcaron, de mindi nagy öröm. Ez legalább őszinte a könyvkiadók és terjesztők körbenyalogatásához képest, ami az elmúlt időben a gerincét képezi média sztárunk írott munkásságának. Fehér holló - nevezzük is így. Ez az eredménye viszont.

lally 2008.11.12. 06:45:49

Stocknál a pont !!!

Salvia Divinorum (törölt) 2008.11.12. 08:19:14

1-2 év múlva konténeren ilyet hoznak Japánból harmadáron, mert a tulajok eladják egy nagyobb szerviz előtt.
Mondjuk OTPvel is lehet ennyit buknál :D
Mindenki tartsa az Euróját párna alatt

zöldi 2008.11.12. 09:01:09

Szrobert: Ok, de mennyit mentél eddig E85-ös keverékkel? Én nem merem berakni a Simsonba, mert fosok, hogy megnyalja a szimmerringet.

Róbertnek gratulálok a motorhoz, sok örömet kívánok hozzá.

Bulletproof 2008.11.12. 09:43:07

A fehér tankon jól fog mutatni a Statoil és az Expressz.hu matrica. Mellesleg kész szerencse, hogy a Yamaha felirat már fent van, így azt már nem kell neked felragasztani WR.

Ja, majd el felejtettem, gratula!

vincent66 2008.11.12. 09:54:07

Zöldi!
Robogóval (Derbi) már 10ekm-t mentem feles arányú alkoholos benzines keverékkel,teljesen panaszmentesen.Több kollégámnak is hasonlóak a tapasztalatai.

Ubul1 2008.11.12. 10:11:52

zöldi, mit számít az a kurva szimering mikor 700-ért veszel egy pár vitonosat aztán egy óra alatt kicseréled mindkét oldalon? Különben is érdemes évente cserélni mert úgy eltűnik az éle mintha sose lett volna!
HALÁL A RIZSKÁLYHÁKRA!

Bq 2008.11.12. 11:23:12

"Ubul1 2008.11.12. 10:11:52
zöldi, mit számít az a kurva szimering mikor 700-ért veszel egy pár vitonosat aztán egy óra alatt kicseréled mindkét oldalon? Különben is érdemes évente cserélni mert úgy eltűnik az éle mintha sose lett volna!
HALÁL A RIZSKÁLYHÁKRA!"

Kivéve, ha régi Schwalbe vagy S50, mert annak szét kell húzni a blokkját a főtengelyszimmeringek cseréjéhez...

Bq 2008.11.12. 11:36:57

"gyurcsanytakarodj 2008.11.12. 08:19:14
1-2 év múlva konténeren ilyet hoznak Japánból harmadáron, mert a tulajok eladják egy nagyobb szerviz előtt."

Miről beszélsz? Japánban olyan adók-egyebek vannak a 400cm3-nél nagyobb motorokra, hogy épeszű ember nem vesz meg 1300-ast:) Másrészt, milyen nagyszerviz? Normál használat mellett az a blokk 100.000km fölött bír komolyabb megbontás nélkül, az olaj+szűrő+kopó alkatrészek cseréje meg szerintem nem számít rendkívülinek. Ennyit meg közel 10 év alatt tesz bele egy átlagos felhasználó:) A saját, ugyanilyen kategóriás gépem most van túl az 50ezren, eddig csak olajat meg gumit kért, most talán hozzá kell nyúlni a szelephézagokhoz, meg illendő lesz egy lánccsere...:)

FCs 2008.11.12. 16:51:31

egy kedves barátomnak van 96-os xjr-je, egy évesen vette pár ezer kilométerrel, most hetven körül jár és tökéletes. amíg meg nem vettem az 1200-es zrx-em ez volt nekem a nyomatékkirály. aztán sajnos kipróbáltam a b-kinget, és azóta már a zrx sem olyan ütős..
az xjr nagy előnye, hogy könyű tuningolni, sok benne a tartalék. ez a 96-os padon 125le jetkittel, 5 fokot eltolt előgyújtáslappal, minimálisan átalakított gyári dobbal.
kiváncsi vagyok winkler mikor nyúl bele.
mielőtt bárki megszólna, hogy ilyet nem illik, és ifjonti bolondság, az említett barátom 58 évesen tuningolta meg az xjr-t, most 65 és még mindig finomítgat rajta.

Szsrobert 2008.11.12. 17:40:13

Építsetek rá kompresszort/turbót.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.12. 21:54:02

Mindenkinek van olyan valami a később beszerzendő dolgok között, amit szívesen megvenne már ma, de reálisan gondolkodva csak később lenne aktuális.

Ja.. Nekem pl a nitró. :))

Bq 2008.11.13. 09:46:49

"az xjr nagy előnye, hogy könyű tuningolni, sok benne a tartalék. ez a 96-os padon 125le jetkittel, 5 fokot eltolt előgyújtáslappal, minimálisan átalakított gyári dobbal."

Az a baj, hogy az EU-s globalizációs környezetvédelmis izé már ebbe is beletúrt... Karbis XJR-en tényleg lehet variálgatni még jetkittel, direktszűrővel, nyitott dobbal, de ez az új WR-féle már injektoros, úgyhogy marad a Power Commanderes szoftverturkászás...
GSX1.4-ben viszont láttam olyan elvetemültet, aki rakott bele Yoshimura vezérműtengelyeket, isten tudja, milyen kipuffogórendszert, Power Commandert, progresszív rugókat...

Kisnyomdász 2008.11.13. 13:27:59

Balesetmentes Széles Utat!!
(Csikóst is vidd már bűnbe :))

Balage85 2008.11.13. 13:42:44

Robi: Nem azt mondtad hogy majd uj vmaxot fogsz majd vasarolni? :) Vagy az majd 3. motornak lesz? :D

FCs 2008.11.13. 18:24:02

Bq, igazad van, mindig elfelejtem, hogy mára a tuning leginkább laptop nyomkodás, és ez elérte szegény xjr-t is. viszont az kijelenthető, hogy a blokkban vannak tartalékok..:)

az én zrx-emnek elég nagy kultusza van amerikában, és az ottani fórumon a tuning a vezérművel kezdődik, és az egyik fő szekció a turbo nevet viseli..:)

PepeXVI 2008.11.14. 16:11:20

Csatlakozom Stock-hoz!
Nálam Winkler ezzel a cikkel elvesztette eddig is igencsak megtépázottnak nevezhető szavahihetőségét, hitelét. Eleve nem értem miért kell vitába bocsátkozni az új/használtról, mindenki tegye amit szeretne és a pénztárcája enged.
Autóból is, motorból is létezik jó használt, persze motornál tényleg sokkal rizikósabb használtat venni. De ugye kedves Winkler, mennyivel jobb egy új motoron izzasztani a segged, mint egy "uraságtól levetett" darabon? És nem szeretnék senkit megsérteni aki használtat vesz, csak mondom. De aki letegezi Kókát (ha gyermekkori jóbarátok, akkor sorry), iszonyatosan elfogult bizonyos dolgok iránt, pontatlan cikkeket ír (3x jeleztem neki, hogy a motor ami nekem is van, hibás adatokkal szerepel a cikkben, senki sem válaszolt soha), naív, mert kartergáz-visszavezetőtől csodateljesítményt és csodafogyasztást vár (autós "értő" újságíró lévén) az egy idő után visszatetszést kelt az olvasóban. Emlékeztek még rá, amikor Winkler Róbertet mint bohókás, lázadó, állat és kutyabarátot, és a Totalcar műsor vicces műsorvezetőjét ismertük meg? Azóta eltelt pár év és gondolom felszaladt a honlap olvasottsága, ezzel pedig egyenes arányban emelkedett Winkler orrának földtől való magassága.
Bocs, de egy ideje már érlelem e szavakat, jó apropó volt a cikk ahhoz, hogy kiadjam magamból.
Uff

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.11.15. 20:48:06

Egyszer a punk autósguru is lecsillapodik és Winkler úr megveszi első új (0km-es) autóját. Persze addig még hülye lesz mindenki, aki újat vesz. De a motor az más, meg az alsógatya is. Abból sem veszünk használtat.

Sörkálmán 2008.11.20. 09:27:08

Robi! Van igaza PepeXVI-nak.
Fasza a motor, gratula, én is csak újat fogok venni, 1x majd...
A lap cikkei viszont már olyan nyafogós, úrias, csak élményre menő cikkek.
Egyrészt ez jó, de ezek alapján nem tudnék járművet venni.
Az a baj, hogy kikupálódtatok.
Karottával fasza rövidfilmeket csináltatok anno, stúdió nélkül.
Az volt az igazi.
Próbáljátok meg újra ugyanazzal a szemmel nézni a dolgokat.
Üdv, Dö
süti beállítások módosítása