Gyere ki a hegyoldalba

  2008. november 13. - baowah Címkék: autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá


Költözni kell, nincs mese. Az ember nem élhet örökké albérletben, kell valami saját. Vidéki gyerek vagyok, a tömbházban nem bírom, ha már Budapest és környéke, akkor legyen valami házacska a domboldalban, valahol a vidék és a város határán. Minél eldugodtabb helyen van egy telek, annál olcsóbb, jó eséllyel annál szebb is. Ez kell nekem, és ehhez olyan jármű, amelynek se télen, se nyáron nem gond egy kis hegymászás. Nem hátrány, ha a kirándulást és a sárdagasztást is bírja – családi útjaink a legritkább esetben hasonlítanak hagyományos társasutakra.

Egy kulipintyó összegrundolása nem olcsó, ezért olyan kocsi kellene, amely anyagilag is beleférhet egy majdani, kölcsönnel csúnyán terhelt projektbe – drága és divatos offroaderek, bocs, de vesztettetek. Kihull a Jeep, elfelejtődik a Land Rover és a G-Merci, marad a használt autós oldalak erősen megszűrt 4x4-es esszenciája.

Amióta egyszer láttam, mire képesek a Suzuki Samuraiok a sóskúti bányában, azóta vágyom egy ilyen olcsó kis terepbolhára. A valaha gyártott legjobb Suzuki kapható szarért-hugyért, de van aranyáron is, mindez rendszám és állapot kérdése. Ez a kis piros ponyvatetős javított, de jó példánynak tűnik. Ebben még egy-két gyerek is elférne, biztosan lelkesen sivalkodnának, ha valami cserjés földúton közelíteném meg a székesfővárost. 650 ezréből talán alkudnék, hisz Németországban ennyi pénzért eredeti fényezésű, újszerű példány is van – igaz, nem mindenki hajlandó nekivágni egy autóimportnak.

Családnak ugyan a kabinos az igazi, de cementet hurimpálni és egy ház felújítását levezényelni sokkal jobb a platós kivitel. Még vonóhorog is van hozzá – erre akár a régóta vágyott kempingutánfutómat is feltehetném, ha beüt a világjárósdi. Állapota meseszerű, az SJ410 felezővel, összkerékhajtással az egyik legjobb lehetőség – 1,2 millióján túl erre talán már költeni sem kellene.

Az igazi rajongók persze az LJ80 sorozattól jönnek lázba. A 800 köbcentis előd terepen is egészen potens: ha a Kilimandzsárót nem is, a budai hegyeket röhögve megmássza. A Szlovákiában talált darab állapota megdöbbentő, állítólag sosem karambolozott és sokat sem futott – szépséghibája az okmányok hiánya. Veteránnak vizsgáztatni ugyan lehetne, de ez túl szép, hogy használati tárgynak minősítsem le: egy 77-es, hibátlan LJ már nem ütni-vágni való.

Legelvetemültebbnek a Subaru Libero E10 tűnik. Terepen a 4x4-es mikrobusz meglepően jól elboldogul, az extraként rászerelt kempingkészlet pedig olyan széppé teszi szememben a matchboxnyi autót, hogy azonnal kalapálni kezd szívem. Napelem, ivóvíztartály és ággyá alakítható hátsó ülések – hejj, egy motorizált világjáró szextanya.

Az Asia Rocsta tulajdonképpen KIA. Csinos kópiája a Jeep Wranglernek, 1800-as benzinmotorjával és beépített LPG gáztartályával a fenntartási költségei sem tűnnek orrba vágónak. A formája el nem évülő, a korai ázsiai kocsik korróziós hajlama pedig vállrándítással is elintézhető egy alvázas terepjárónál.

A 83-as Nissan Patrol orrán még a bűvös Datsun felirat van, lelkesítően kocka, igaz,  egy számmal nagyobb, mint szeretném. A hirdető nem sok mindent árul el azon túl, hogy dízel. Nincs parasztvakítás, nem emlegetik a nemdohányzó hölgytulajdonost, igaz, olyan jó állapotúnak tűnik, hogy nincs is szükség ilyen kamuzásra. Talán kétszer akkora, mint a célként kitűzött Samurai, de ára és a sok pozítív népítélet a 3300-as dízel mellett szól. Merev tengellyel és laprugóval biztos, hogy nem cirkál vajpuhán, de ez van: a Patrol még egy olyan korszak gyermeke, amikor a terepjárókat tartósnak és keménynek gyártották.

Egyelőre se ház, se offroad kocsi, se garázs – de mindegyik kell, ebben a sorrendben. Élni muszáj valahol, és onnan el is kell jutni munkába. Kedves olvasóim, önök ilyen célra, ennyi pénzért mit választanának? És tegyék a kezüket a szívükre: hova költöznének a helyemben?

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4763837

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: vmware training 2019.04.26. 20:40:25

Wednesday Night Fever - Riots in Hungary

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2008.11.13. 11:25:12

hammer,

gyere be mondjuk most az m3-ason, és nézd meg mi van a város felett. Úgy néz ki távolról budapest, mint szingapúr a 80-as években. NINCS jó levegőjű környék budapesten. Illetve budán a II-XII kerület viszonylag tiszta, de ott házat 50 millió forint alatt NEM kapsz. Tudom, mivel ott laktam világ életemben. És ha már választani lehet, hogy mit vegyek 22 millióért, 44 nm-es lakást, vagy 160 nmes házat, 3000nm-es kerttel, plussz egy ingázós autót, akkor én bizony nem gondolkoznék azon, hogy melyiket válasszam.

Dolgozzak vidéken? Hát szerencsére magasabb iskolai végzettséget szereztem annál, hogy elmenjek a közeli kisvárosi Lidlbe eladónak, és sajnos a nógrád megyei falvacskákban nincs olyan munkalehetőség, amit elvállanék (más se nagyon). Tehát muszály maradni nagyvásorok közelében. De nem ragaszkodom budapesthez, felőlem megtarthatjátok magatoknak, legyetek benne boldogok, én azért írtam az első kommentemben Pécset, Veszprémet, alternatívának, ha kapnék ott normális munkát, én úgy ithhagynám budapestet, hogy csak úgy porzik.

loláb 2008.11.13. 11:28:01

Ja, és hogy honnan olvastam ki a munkának alárendelést?
Innen:
"költözz a szerkesztőség közelébe, akkor gyalog bejárhatsz. vagy a kék metró vonala mentén bárhova"

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.13. 11:45:19

@lolab

csak a legfontosabbra nem reagáltál: jórészt pont az autóval ingázók miatt olyan mocskos a város levegője, amilyen.

@Ögödej: vonat rulez! (meg bringa) az esetek 80%-ában elegendő is, a többi napon jöhetnek kocsival :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.13. 11:46:32

@loláb

írhattam volna azt is, válassz melóhelyet a lakóhelyed közelében, csak itt most baowah költözni készül, nem munkát váltani.

ommm 2008.11.13. 12:00:21

tgee85 2008.11.13. 10:59:44

Hmm...azért a "csicsa" Pathfinder felét valszeg otthagynám az első bakháton

loláb 2008.11.13. 12:02:15

hammer,

Azért nem reagáltam rá, mert ezzel teljes mértékben egyetértek. (persze azét a kamionokat ne felejtsük el, bár a nullás meghosszabbításával érezhetően kevesebb lett a kamion a hungárián, de azért egy megrakott, 10+ éves kamion kb husz személyautó szennyezését produkálja).
Csak nem érdekel. Félreértés ne essék, környezettudatos vagyok, szelektíven gyüjtöm a szemetet, zömében kismotoros (1,4) autóval, a belvárosban bkv-val, meg motorral közlekedem, nem 3 liter feletti döggel, és ha elérhető árú lesz a Chevrolet Volt (és nem az erdő közepére költözök), akkor vennék olyat ingázós autónak, én úgy érzem, mindent megteszek azért, hogy óvjam a környezetet, de ha csak a munkám fog budapestre kötni, akkor ingázni fogok, és nem fog érdekelni az esetleges környezetszennyezés.
Persze, ha tehetem, akkor nem rontom itt tovább a levegőt.

HMS.NAGYSZINPAD 2008.11.13. 12:07:31

loláb: Dolgozzak vidéken? Hát szerencsére magasabb iskolai végzettséget szereztem annál, hogy elmenjek a közeli kisvárosi Lidlbe eladónak, és sajnos a nógrád megyei falvacskákban nincs olyan munkalehetőség, amit elvállanék (más se nagyon). Tehát muszály maradni nagyvásorok közelében.

azért abban a fenenagy iskolai végzettségben MUSZÁJ lett volna, hogy helyet kapjon a helyesírás is...

loláb 2008.11.13. 12:13:34

geri22,

Sőt, még "hát"-tal is kezdtem egy mondatot...meg van pár gépelési hiba is, na mit szólsz, micsoda paraszt vagyok?

Lowtyo 2008.11.13. 12:15:27

Hammer

szerintem nem az ingázók, akik leginkább szennyezik a várost és legtöbbjük akkor is autóba ülne, ha pesten lakna
sokat jártam pestre még főiskola alatt és sosem jutott eszembe autóval menni, egyszerűen egyszerűbb volt felvonatozni, majd metrózni és gyorsabb is
ha lennének mittoménmilyen parkolók, a városszélén, ahol le lehetne támasztani az autót és utána tömegközlekedni, biztos sokan használnák, én is
meg ugye az elkerülő útnak csúfolt M0-ás körmajdnemgyűrű sem épp megfelelő módja budapest elkerülésének.

zöldi 2008.11.13. 13:01:29

A hirdetésekről: Ha valaki megkér, nézzek neki X járművet, még mindig a használtautót vagy a használtmotor-t nyitom meg...Ha ott nincs ígéretes, akkor gugli.

zöldi 2008.11.13. 13:04:10

Lowtyo, ez teljesen igaz:"elkerülő útnak csúfolt M0-ás". A múltkor megcéloztam Gödről jövet az Mo-t. Ritka hülye ötlet volt. Lehetett menni szépen, de 40km volt az M5-ig. Épp csúcsidő volt, de sokkal hamarabb hazaértem volna átvágva fél Pesten.

WP12 2008.11.13. 13:13:41

A.terv: vízparti tanya, valamely folyó holtágánál esetleg az élő Tisza, Tisza-tó közelében.

B.terv: falusi ház a Bükkben.

Otthonról végezhető távmunka.

A kis Suzuki vagy a Lada Niva elegendő, de ha terepes teherautó kellene, akkor csak a platós UAZ jut eszembe. (Esetleg 4x4-es IFA?).

A sok földhöz ragadt kispolgárnak pedig további kellemes BKV-zást Budapesten.

WP12 2008.11.13. 13:17:40

Vidékiként a Pestre járásról pedig csak annyit, hogy 2 teljes embernek (értsd: nem diák, nem gyerek, nem nyugdíjas) nem éri meg vonatra, buszra ülni.

Pár éve gyakrabban jártunk Pestre bulizni. Inkább egyikünk feláldozta magát és lemondott az alkohol fogyasztásról, minthogy hajnal 4-ig csövezzünk a Keletiben, az első vonatig.

sunblind 2008.11.13. 13:17:41

... nekünk van egy céges sj410, bele van tolva egy rahedli kp, a kollégám azzal jár, meg kinéz vele néha sóskútra ... én kétszer vezettem eddig, és bár sebességőrült vagyok és rx-8tól kezdve agyig tekert evo8on át e39m5-ig volt már a seggem egy csomó mindenben, az sj410ben 70-nél randán rettegni kezdek :D ... nagyon adrenalinhajhász verda :)

Ögödej 2008.11.13. 13:23:06

Azt hittem amúgy, amikor kiköltöztem, hogy sok lesz az utazás, de reggel kocsiba be, 5 perc alatt le a hegyröl, vonatra fel, 45 perc a nyugati, csókolom. Pest külső kerületeiből több lenne bkv-vel...
Egy a fontos, a kocsi MINDIG induljon reggel... :)

Ögödej 2008.11.13. 13:26:12

WP12:

Attól függ, ha az ember legálisan alkalmazott, akkor a Mt. szerint a vonat havijegy 86%-át a cég fizeti.

soseleszekelső 2008.11.13. 13:45:33

Suzuki Samurai:
Máltán volt szerencsém kipróbálni egyet (ez csak a jobbkormány miatt érdekes), igaz Maruti név alatt futott.
Érdekes élmény volt. Nem tudom milyen motor volt benne, de 50-60 között forgott le a negyedik fokozat (több nem volt). Igaz, 40 felett úgy rázott a kormány (3-4 centit ide-oda), hogy nem is nagyon volt kedvünk gyorsabban menni.
A váltója viszont jó volt, így a nagy zaj és a rázkódás miatt 0-50 közötti tempónál is azt érezte az ember, hogy milyen gyorsan dönget. Azért mindennapra nem kéne ilyen, bejárásra pláne nem.

Zöldi, csodálkoznék, ha Göd és M5 között gyorsabb lenne a város mint az M0. Pláne csúcsidőben. Nekem Göd-Ferihegy viszonylatban van tapasztalatom, nem hasonlítható össze a két útvonal.

Ingázás: Még a zsúfolt utak ellenére is gyorsabb kocsival bejárni, mint tömegközlekedéssel. És kényelmesebb. Sajnos drágább és környezetszennyezőbb.

loláb 2008.11.13. 13:56:31

WP12:

Szerintem sem éri meg a tömegközlekedés, de szerintem már budapesten belül sem. Az én autóm 7-8 litert fogyaszt, hat kilóméterre lakom a munkahelyemtől. Autóval öt perc reggel, tizenöt délután, bkv-val 40-40, mivel kerülnöm kell egy nagyot.
Ha autóval járok, az nekem 5200 forint, míg a bkv bérlet kb 9 ezer havonta.
Mivel mindenhova máshova amúgy is autózom, nem veszek bkv bérletet, ha nagyritkán metróra ülök, akkor lyukasztok egy jegyet 270 forintért, de ez ritka, a metrón kb fél éve nem ültem.

Csak szerintem ezen a helyzeten az se segítene, ha lennének P+R parkolók, mivel senki nem fogja cinkotán, meg hűvösvölgyben letenni az autót, ha mondjuk az astoriához megy, mivel minimum egy óra, amíg odaér. (Amit ráadásul koszos, csövesekkel teli bkv buszon tölt, ahelyett, hogy ücsörög az autóban, halgatja a reggeli blődségeket a rádióban, nem fázik, nincs melege...)
Azt nem tudom mi lenne a megoldás, talán azt kéne megoldani, hogy a metrókig be lehessen jutni gyorsan, egyszerűen autóval, és a metróállomások közelében kéne giga parkolóházakat építeni. De lehet, hogy ez se segítene, már túl nagy lett ez a város...

Ögödej 2008.11.13. 13:57:48

soseleszekelső:

Az ingázásról amit írtál szerencsére nem mindig igaz: Nagymaros-nyugati pu. vonattal 45 perc, kocsival ugyanez reggeli forgalomban legalább 55. Igaz újpestig eljutni csak 30-35 perc.

Kynikos 2008.11.13. 14:00:35

A munkahely felé eső részen vennék valamit. Főleg, ha más munkaadó is elérhető onnan.

Mi elég jó kis külterületi dombocskára költöztünk (a helyiek hegynek hívják, mert meredek, pedig alig ér 200 méterrel a tengerszint fölé), de ott is elég volt eddig a 2wd (Skoda 120, Astra, Xsara, 2CV, A3, Civic, mind felment). Tehát csatlakozom speedygonzalezhez. Bár a többség valami összkerekest hajtott a környéken de, a régi Suzuki Swift 4x4 mindenképpen elég volt mindenkinek, mint terepjáró. Az ennél komolyabbak már csak az erdei utakra kellenek. Csak egyszer nem mertem megpróbálni a szokásos, bőven tíz százalék feletti emelkedőkkel tarkított, utat télen. Akkor kerülővel mentünk haza, ott kevésbé volt meredek. (Paraméterek, csak érdeklődőknek: 20 centis friss hó, Astra, olcsó téli gumi). A jégen viszont komoly gond van a hegyen, hajtásképlettől függetlenül!

soseleszekelső 2008.11.13. 14:01:23

Az újpesti P+R parkolóból most vágtak le egy darabot. Nagyon fontos volt pont oda építeni a Váci út száznyolvcvanhatodik irodaházát...

Amit én még lehetőségnek látok, hogy azokon az agglomerációs településeken csináljanak a vasutállomás közelében parkolót, ahonnan bejár a nép. Ezeken a helyeken nincs rendes tömegközlekedés, de a kiterjedésük már nagy, és ha nem tudod otthagyni a kocsidat, akkor a vonat nagyjából kiesik.

soseleszekelső 2008.11.13. 14:04:57

Ördögej,

Ez igaz, csak az emberek többsége nem a vasutállomáson lakik, és nem a Nyugatiban dolgozik. És ha beleszámolod a vasúthoz kiérés idejét és a pesti átszállásokat, már változhat a kép.

Göd-Ferencváros viszonylatban (egyetlen átszállással!) 75 perc tömegközl-es és kocsival is. De hazafelé nem kell igazodnom a menetrendhez, ami jelenthet akár félórás várakozást is.

Engem egyébként legjobban a villamoson való lökdösődés taszít. Persze lehet, hogy hozzá lehetne szokni.

Kynikos 2008.11.13. 14:14:41

Ögödej:
"Attól függ, ha az ember legálisan alkalmazott, akkor a Mt. szerint a vonat havijegy 86%-át a cég fizeti."
A fizetés megállapításánál és a leépítéseknél is bevillan ám ez a munkaadók tudatalattijába.

zöldi 2008.11.13. 14:22:07

Soseleszekelső: "Göd-Ferencváros viszonylatban (egyetlen átszállással!) 75 perc tömegközl-es és kocsival is."

Na, nekem ezt kellett megtennem. Nekem másfél óra volt az M0-on.

WP12 2008.11.13. 14:22:44

Ögödej:

Önfoglalkoztató vagyok, az én vonat-, buszjegyemet senki nem fizeti, és a kocsimat sem más tankolja.

Cserébe nincs főnököm és soha nem kések el a munkából ;-)

zöldi 2008.11.13. 14:25:47

Amúgy a csúcsokat leszámítva egész közlekedhető Bp autóval. Sokat kel mászkálnom a városban munkaügyben, mindig meglep, milyen könnyű átvágni rajta napközben. Reggel meg meló végén szánom az autósokat, miközben 5.5LE-vel elslisszolok mellettük

soseleszekelső 2008.11.13. 14:34:00

zöldi,

Ha vissza kellett jönni az M0-tól, az persze más.

Én is gondolkozom a motorozáson. Csak féltem a rongyos életem.

zöldi 2008.11.13. 14:43:32

Ha elszánod megad, vegyél nagykerekű robogót. Azok elég stabilak és akkor semmi másra nem kell figyelned, mint arra, hogy ki akar kinyúvasztani éppen :-)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.13. 14:49:39

..ok, király Bp-en a sávok között elhúzó robogó. Hova teszed éjszakára?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.13. 14:52:38

Egy szempontot mindenki elfelejt.
Kiköltözni a vadonba biztos klassz.
Milyen az egészségügyi ellátottság?
Van kórház? Odaér a mentö ha neked/gyermekeidnek valami komoly kínja van?

Mert minden egyéb csak pénzkérdés, de ez nagyon nem mindegy.

WP12 2008.11.13. 15:02:33

malenykij polgár, akkor most a munkahely mellé költözzünk vagy inkább az orvosi rendelő / kórház közelébe????

Kicsinyes gondolkodásotokkal még álmodozni sem hagyjátok az embert.

Egyébként meg ha nem ér ki a mentő időben, legalább gyönyörű szép környezetben patkolok el...

yenoee 2008.11.13. 15:07:09

Szerintem te nem terepes, hanem telekes autót keresel :)
Olcsó telkes autónak pedig 4T Warez - nemröhög. Annyira nem lehet felvágni vele, de könnyű, alvázas, relatíve magas, és FWD-ként lassan, de meglehetős bizonyossággal a szántáson is átkecmereg - ki van próbálva.
A motorja gyengébb, mint amennyi cuccos a kaszniba beleférne.
Ára nincs. Vidéken akad még belőle néhány épebb példány. További előnye: két zsák cement is megszépíti.

Amúgy épp én is 1,3-as autóval építkezem. Hát... sokat nem bír el, de az legalább jó kevés.

Egyébként van olyan ismerősöm, akinek a házához 2 km szántóföldnek álcázott földút vezet. Viszont ezen a 2 kilométeren kívül főként aszfalton megy. Szakadt, de 2WD kocsikkal jár. Van neki egy Luaz-a és egy EO trakesze is, de azok még nem láttak aszfaltot nála :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.13. 15:09:56

WP12,

ne sarkíts, ecsém.

Érted, hogy mire gondolok, nem?
Akkor konkrétan:
Családos ember olyan helyre költözzön, ahol van esélye civilizált egészségügyi ellátásra.
Sokra megy a panorámás házzal a hegy tetején, meg az oda télen is felmászó terepjáróval, ha a mentönek egy óra kell a megközelítésre.

hegyilany 2008.11.13. 15:13:12

Patrol forever. Nyaron Izlandon lattunk sokfele megoldast a vazolt problemara, de az oreg szornyetegnek semmi nem er a nyomaba. Meg napelemet kell ra szerelnunk, viz-gaz-kozpontifutes mar megoldva... hehe.

Ögödej 2008.11.13. 15:13:18

soseleszekelső:
igazad van, úgy kell alakítani, hogy a belvárosban dolgozzon az ember, és olyan helyre kell költözni ahol van vasút. én így tettem, bevált. de ha 20 percre lenne autóval a vasút, majd a városon átvágva még egy órát bkv-zni kéne, naná, hogy má' nem éri meg.

WP12:
ebben az esetben valóban nem éri meg a vonat, legalábbis anyagilag. de persze azt én is látom, hogyha valaki pl. vízvezetékszerelő, nem tudja bevinni a cuccot vonaton :)

malenykij polgar:
a mentő ugyebár néha csepelre sem ér ki időben, mint tudjuk... nekem amúgy a váci kórház kocsival 13 perc, ha sietek (volt már rá szükség...)

WP12 2008.11.13. 15:30:55

malenykij, értem én...

mentőhelikopter? ;-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.13. 15:34:13

Hacsak úgy nem. Amíg gyözik a szponzorok pénzzel a helikopátert.

hegyilany 2008.11.13. 15:39:44

zalkapone 2008.11.13. 08:48:51
Mitsubishi L300 4WD

Mondd, hol latsz te olyant? Magyarorszagon gyakorlatilag nem talalsz ebbol olyan peldanyt, ami ne leharcolt brigadauto lenne... :(

Kynikos 2008.11.13. 15:40:52

malenykij polgár:

Ahova a 2wd kocsinkkal eljutunk, oda a profi mentős is eljut, ha kell. Egyébként, meg ha szállítható a beteg, akkor nem várok rá. Csak az hiszi, hogy a földútra terepjáró kell, aki nem lakott ilyen helyen, amikor még csak a hadseregnek volt 4x4-ese. Húsz éve a német erdészek is 1,3-as golffal jártak. Nem baj, ha a téli gumi mintázata kicsit rücskös, a lényeg a kikapcsolható kipörgésgátló:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.13. 15:54:08

Nem az eljut/nem jut el a kérdés, hanem hogy mennyi idö alatt.
Olvas, értelmez.

loláb 2008.11.13. 15:55:01

4t wartburg fantasztikus autó. Apám azzal plussz egy utánfutóval építette fel a házunkat, meg balcsira és a tiszaföldvári szőlőnkbe jártunk vele. 17 évesen bő 180 ezer kilóméterrel bontottuk el, már addigra az utolsó öt év csillaggarázsa szitává lyuggata a kasznit, a sofőr oldali ajtón kb 5x1 centin ki lehetett látni, és a többi részen is hártyavékonyságúra lyukadt az ajtó. De motorikusan soha semmi problémája nem volt, ha új kipufogó volt alatta, akkor egész normálisan ment.
Otthagyni igazábol sose hagyott ott sehol, bár egyszer a moszkva téren leszakadt a motortartó bak, de valahogy akkor is hazakeveredett faterom.

Voltak időszakok, amikor több baj volt vele, aztán meg több ezer kilóméteren keresztül semmi. Én öt évig nyúztam, akkoriban cikinek tartottam, de amióta nincs meg, hiányzik.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.13. 15:57:02

..pedig olyan jó helikobakterelni

Stanley31 2008.11.13. 15:58:45

Nekem van a cikkben emlegetett kempingutánfutóhoz hasonló. Eladó, és nem kérek érte 4000EUR-t.

Kifordított kacagány 2008.11.13. 16:18:04

érdekes, ahogy egyesek elképzelik egy város szennyezését.
az is érdekes, hogy ahogy valaki költözni akar a peremre, rögtön kitaszítja a csorda és potenciális ellenfél lesz aki azok közé tartozik akik minden rosszat tesznek a csordának.

zalkapone 2008.11.13. 16:34:26

Hegyilány

www.topauto.hu/mitsubishi/l300/terepjaro/hasznaltauto/1283791.htm

Például itt. Amúgy szent igaz, hogy mind elhullott brigádautó már. Kár értük, én csipáztam.

Kynikos 2008.11.13. 16:51:03

malenykij polgár:

Nem lassaban, mint a belvárosi dugóban. Próbáld ki. Nem biztos, hogy a környék városainak mentői jobban leterheltek, mint a belvároséi. A távolságot kompenzálja a kis forgalom, a földutak meg sokszor jobbak, mint a kátyús + fekvőzsarusak.

Adam2101 2008.11.13. 16:57:35

Lada Niva...igénytelen,terepen legyőzhetetlen,fogyasztsa nem a legjobb, de ha gázosat vesz az ember akkor viszonylag olcsón üzemeltethető. 400-500.000 között már kitűnő példányokat találhatunk,ha valami elromlana, akkor a legközelebbi bontóban potom pénzért kilóra adják az alkatrészt!

Krisi 2008.11.13. 17:03:41

Megint előjött az örök vita tárgya, amiben senki sem meggyőzhető, de azért én is elmondom a véleményem:

Aki kiköltözik vidékre kertes házba és minden nap kocsival jár be a belvárosba, az kurvára ne sírjon a dugók és a légszennyezettség miatt, mert ő maga és a hasonlók generálják.

Költözzön ki bárki, nem sajnálom én a kertjét, de akkor kussoljon a dugókban.

Megoldást én sem tudok mondani, ha valaki autós újságíró mondjuk nem értem, miért kell irodában csücsülnie, ha meg mégis be kell menni a városba, akkor kocsival el a vasútállomásig, onnan meg vonat/busz és BKV, közben még cikket írni is lehet.

Jóidőben meg egyértelműen motor :)

zalkapone 2008.11.13. 17:10:17

KK

Az a zöld egész jónak tűnik! Bár dízelt még nem vezettem ilyet (a miénk benzines volt), biztos elbogarászik a cserjésben!

xszolixxx 2008.11.13. 17:24:35

Szép szép a vidéki ház nagy kert, pláne ha csak hétvégén látod napvilágnál :-(.
A gyerekek meg ugyis Bp-re járnak majd ovodába/iskolába szóval ugyanúgy szívják a füstöt. Csak apuci anyuci hurcolássza őket még keresztbe kosba a városban reggel este. Természetesen 2 külön kocsival.
Akkor már inkább a hétvégi telkes megoldás ha zöldre vágysz, de városban kell dolgoznod.

loláb 2008.11.13. 17:44:01

baowah,

Azt nem is írtad, hogy Te hova költöznél szívesen! Na, ki vele?!

bb18 2008.11.13. 18:26:35

Én alapból nem mennék túl messze, inkább a pesti oldal, rákosborzasztó. ( már ha van rá keret ). ha kevesebb a pénz akkor 20-30 km-el kintebb már jóval olcsobbak a telkek.
Autók:
1. kategoria
Panda 4x4: nagyon jó kis darab, de ritka, és pisziok drága az alkatrész.
Justy 4x4: több évjárat, több darab, bontani valónak is lehet venni.
2. kategoria
Subaru L sorozat : szinte nincs keménytetős, igy a megfagyás előre látható, amugy terepen jól mozog, de nagy sebességnél ( már ha eléri ) veszélyes
Mahindra : fapados, kíbírós darab, mint a suzuki
Fiat Campagnola : nagyon jó, de ritka mint a fehér holló. Ágyú vontatásra kiváló.
Niva : kibírós, olcso az alkatrész, de fapad, szervizigényes, nagy fogyasztás, és nincs gyári alkatrész, csak ukrán, meg egyéb utángyártott. Szerintem kicsit gyenge a hajtás és a felépitmény. Alváz nincs, csavarodik az egész.
3. kategoria
Patrol : szétüthetetlen hihetetlenűl erős szerkezet. Régi benyás (2,8)vagy szivódizel (3,3) az igazi, hosszuban akár 7 személyes.
Pajero: Szinte ugyanaz, de kicsit gyengébb afutómű ( az első nem merevtengely ). Ha rendesen összerakod, ez is mindent kibir.
GAZ 69 : mindent tud, csak hát a kora miatt nincs jó darab a piacon, ha van akkor drága. Annyit nem ér.
UAZ 469: majdnem mint a GAZ, de egy kicsit gyenguszabb a terepen. Egyre ritkább, de egy jól összerakott darab elmegy az ég aljáig meg vissza.
Korando : Family jó darab, de nincs egy korrekt belőle, az autóklub használta őket. K9 régebbi design, de kibirós, csak kicsit gyengécske
Land rover : Defender 90-110 ha jó, akkor nagyon, de csak nagyobb motorral, különben gyenge, megkimélt nem létezik, az alváza szarrá rohad.
Toyota : Szinte mind kibírós, de meg kell nézni őket alaposan, van amelyiket már szétütötték.
4. kategoria
VW syncro : ha lehet akkor a katonai változat, azon van difizár is, és sokkal erősebb a hajtáslánca
Mitsubisi L300 : ritka a jó, nagyon leharcoltak
Subaru libero : kicsit szükös, de nagyon jó darab, a biciliuton is elfér, és szinte mindenhol elmegy ( lásd : Winkler teszt )
PUCH : hihetetlen terepjáróképesség, de ritka és nagyon drága minden hozzá.
Volvo : Puch hajtáslánc, még ritkább és még drágább.
UAZ busz : hajtása egy az egyben a 469-é, de borulékonyabb, és teljesen fapad. Viszont terepen szépen boldogul ez is.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Az említett darabokat vezettem, használtam is, nem a levegőbe beszélek.

Kifordított kacagány 2008.11.13. 18:52:55

zalkapone 2008.11.13. 17:10:17
nem lehet minden tökéletes. meg amúgy is a diesel a divat.

érdekes, hogy amellett, hogy a csorda legszivesebben legázolná a hűtlent, még olyan is akad, aki megmondaná, hogyan éljen, mit csináljon.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.13. 19:08:41

koszonom a tippeket, remelem minden megjon majd szep sorban, haz is, terepgep is...

pid 2008.11.13. 19:09:28

Ha kevés a terapszakasz az útvonalban akkor a legjobb a bálna!

Én ezzel járok Erdélybe (Citroen C5 kombi) a hosszú úton személyautó, ha pedig fel kell menni a Madarasi Hargitára megemelem (20 és 25 cm hasmagasságot tud a hidraulika), és felmegy mint egy terepjáró!
Sajnos a 4x4 és a felező hiányzik, de van benne mindenféle kipörgésgátó ami majdnem jó diffizár helyett...úgyhogy egészen használható.

Ha meg nem tetszik, vegyél G-Mercit! ;-)

Kamélia 2008.11.13. 19:29:23

Költözz Egerbe,az megyeszékhely,hegyes-dombos vidék. Jó kis falvak vannak a környéken,ha vidéki idillre vágysz.)) A Samurai-t csak akkor ajánlom,ha vadászol...tuti elfér benne két-három bepiált jáger és egy termetes vadkan-lelőve.)

29 Palms 2008.11.13. 19:32:09

"Csikós Zsolt 2008.11.13. 10:59:10
29 Palms:

adjak címet hova jöhet a szállítmány? :-D"

Nyugodtan, hadd szóljon, nekem nem tart semmiből. Valahogy december közepén megyek Magyarországra, ez még munkafüggő. Ha addig lesz cím, lesz adomány is.

Addig feltételesen idevésem a logisztikai papírfecnire, hogy Totalcar adomány, csak hogy ne fázzatok már Karácsonykor. :)

Gox 2008.11.13. 19:42:33

Nem olvastam minden kommentet, de egy autót nem láttam, pedig jó és nevetségesen olcsó, ez a Hyundai Galloper. Az idén februárban vettem egyet, meg vagyok vele elégedve, gyakorlatilag egy Pajero klón. 99-es évjárat, diesel, gallytörő, felező, dif.zár, 4 el. ablak, tükör, klíma, tol. radar stb. és 1.3 m-ba volt. Érdemes rájuk vetni egy pillantást. Egy dolgot utálok benne, hogy iszonyat lomha, de egyébként tökéletesen végzi a dolgát és még egyszer a lényeg, ez egy Pajero, olcsón.

loláb 2008.11.13. 20:00:24

Kamélia,

...és borvidék. Az sem utolsó szempont.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.11.13. 20:03:44

T. Csikós Zsolt és T. Ommm!

Mint már leírtam nem kifogásoltam, hanem megállapítottam. Nem tudtam, hogy itt csak pozitív véleményt lehet leírni. Ettől még tarthatom az Expressz nevű sajtóterméket gyengének. A másik, hogy fingom nincs, hogy mit neveznek blognak postnak, én inkább ezeket magyarosan csakk cikknek nevezném, legalábbis az anglomán mánia előtt annak hívták.

speedygonsales 2008.11.13. 20:25:30

Nem említette senki még a Renault Kangoo 4X4 -t, pedig olcsó, terepen egész tűrhető a tesztek szerint. (Borzalmas beltér, egyéb francia sajátosságok). Nekem csak azért jutott eszembe, mert hasonló kategóriás 2Wd Peugeot Partnerrel járok hegyen völgyön át és jók a tapasztalatok. (évente kell a futóműbe 20-30eFt és megy és megy csörög zörög és megy...) Építkezés,ingázás,gyerekek, miegymás viszonylatban a Partner kategóriája verhetetlen ha a költségeket is figyelembe vesszük. Ha nem annyira vesszük figyelembe, akkor itt vagyunk máris a korábban ajánlott 5 személyes pickupoknál. Sok sikert!

ommm 2008.11.13. 21:40:26

Ja, baowah, megvan.
Platós Wartburg.
2T, gengszterváltó, te lennél a dűlő császára. narancssárgában persze.

ommm 2008.11.13. 21:42:29

wartburger 2008.11.13. 20:03:44
A vélemény szabad.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2008.11.13. 21:58:47

citroen bx 4x4
kenyelmes, csaladi, jo fogyasztas, hidroval emelheto...
tokeletes.

9mmPara 2008.11.13. 22:15:04

Emberek!
Csak most esett le nekem: ti tényleg minden egyes nap másfél-két órát kell, hogy elpazaroljatok az életetekből azzal, hogy munkába-munkából mentek? Egész komolyan: őszinte részvétem!

Alhazred 2008.11.13. 22:22:08

3 perc gyalog a meló, irigyelhettek.

AzHofi 2008.11.13. 23:08:00

Én Kóspallagra vagy valahova beljebb a Börzsönybe költöznék. Százezerért hektárakat kapsz, olyan birtokod lehet, aminek nem látod a kerítéseit, olyan messze vannak, és másfél óra alatt bent is vagy. Egyik felén a télire felvágandó akácot termeled (termelődik, energiaerdő) a másik felén meg a birkák legelnek, karban tartva magukat és a pázsitot.

AzHofi 2008.11.13. 23:09:07

Alhazred: 6 méterre az ágyamtól a meló :-)

Zahal 2008.11.13. 23:11:10

A napi 2 óra plusz utazást könnyen ki lehet számolni, mennyi az pénzben, és máris látható, miért drágák a belvárosi ingatlanok, és miért olcsóbbak a kintiek.

Napi 2 óra plusz utazás 1500 Ft-os órabérrel és évi 340 nappal számolva évente 1.020.000.- Ft.:-)

Nameg ha sokan akarnak egy adott helyen lakni, attól is drága.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.11.14. 00:09:52

Mondom, az úr a pokolban is úr, stílus! Tehát Land Rover. :)

Egyébként:

Régi kocka Patrolok bírják a gyűrődést, a korabeli terepjárók közül a legerősebb hajtásuk ezeknek van, rettenetesen erősek a hidak, a féltengelyek, a motorok annál harmatosabb eresztések. A 3.3 szívódízel nagyjából egy könnyed lepkefing erejét bírja felmutatni, a 2.8-as sorhatos benzines már inkább használható. Szokásos nyolcvanas évek japán belsője (értsd rettentő prosztó japán műanyagbelső). Pajero hasonlóan adja elő ugyanezt, megbízható szerkezetek a kocka Pajero-k, motorból a 2.6 sornégy jó, dízelek halódnak, sok-sok km. van bennük.

Trebics lehet, hogy amúgy épp eladja a tipp-topp kocka Pajero-ját, gázzal, bukókerettel...

LC-k se rosszak, de nagyon leharcoltak tudnak lenni, és nem túl olcsók, G merci iszonyú fapados a 80-as évekből, és eszméletlenül túlárazottak, a 300d motor meg szintén halvány eresztés abba az autóba.

Baowah, érdemes elolvasgatni az off-road topikot az index fórumon, ott rendre felmerül ilyen, hogy kvázi laikus (mármint terepjáró témában) felveti, hogy venne terepjárót, segítsünk, hogy milyet vegyen, úgyhogy ott már elég jól összegyűlt az ilyen pro-kontra tanácsok-ellenötletek gyűjteménye. :)

Egyébként egy 3.5-ös injektoros Range se drága, V8, gázzal eljársz 10-12 liter benya árával kényelmesen, de még kevesebbel is (én a 4.2-essel járok városban 27 liter gázzal, a 3.5, ha nem építed úgy szanaszét, mint én a Ződ Szörnyet, akkor gázból is meg fog állni 17-18 literből), és kulturált a belseje, kényelmes, bivalyerős. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.11.14. 00:16:01

Ja, amit kihagytam: a korabeli japán technikák mindegyike (legyen akár Patrol, LC, vagy Pajero, vagy akármi más) egytől-egyig förtelmes módon bírnak rohadni, szóval, ha nem akarsz kihullani a padlón, akkor kapásból lehet kalkulálni egy masszív lakatolással. (Trebié épp nemrég lett pöpecre megcsinálva, új padló, küszöbök, satöbbi, de aztán lehet, el se adja - bár akkor a zasszony kinyírja) :))

Patroloknak az alváza szokott elrohadni a hátsó kerék környékén, Pajero alváza bivaly, valami 4-es lemezből van csinálva, az nem nagyon hajlandó elrohadni. LC-kről ennyire nem tudok ilyesmit, de vannak a körben, akik ilyeneket ütnek, azok tudnak mondani okosat.

LR alváz nem nagyon szokott rohadni, láttam szerelőnél ~40 éves Series alvázat, volt rajta itt-ott egy-két luk, de messze nem volt menthetetlen, szépen be lehetett foltozni. A Landy-k kűlső ruhája ugye alu, az nem rohad, a kasztniszerkezet szokott itt-ott a Range-en, de egyrészt messze nem annyira, mint a japók, másrészt meg bődületesen egyszerű, sík lapok által határolt formák, ergo röhejesen egyszerű javítani. Series-eknél meg ha van rá egy kicsit több keret, mondjuk olyan 1000-1500GBP, akkor sokszor lehet találni olyanokat, amit a bolond angol szétkapott, és a komplett alvázat, meg az acél elemeket faszán legalvanizáltatta, és úgy rakatta össze újra az autót... na az örök lesz, mint a szegénység. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.11.14. 00:23:36

Amúgy ha minden stimmel, a tavaszi röfögésre már egy Series III-mal megyek. :)

Ofkoz terepen. :)))

szarkupac 2008.11.14. 00:42:23

Minden az anyagi hátteredtöl függ (értsd mnyi lovéd van). Irj egy előnyök vs hátrányok listát minden kiszemelt gépröl vesd ösze öket és dönts(legalábbis probáld meg)RACIONÁLISAN. Föleg ha hiteled is lesz akkor nem dönthetsz meggondolatlanul.

riki tiki 2008.11.14. 08:30:24

"Csikós Zsolt 2008.11.13. 10:10:06
Ciri, warburger:

haljuk éhen? Ne hirdessen senki a TC-n? Szerinted miből tartanák fenn egy ingyen olvasható, mellesleg elég sok embernek elég sok melót adó honlapot?"

Nem a reklám a gond, hanem a bújtatott reklám, mégpedig a hitelesség miatt. Az érveid alapján az autóteszteket éppígy megszponzorálhatná az érintett autógyártó/-kereskedő. Az lenne korrekt, hogy ha egy cikk valamit reklámoz, akkor az legyen kiírva ("ez a post az xxx támogatásával készült"), aztán mindenki döntse el magának, hogy ez befolyásolja-e a cikk tartalmának a megítélésében.

Kifordított kacagány 2008.11.14. 08:32:09

Tie 2008.11.14. 00:23:36
kölcsön, vagy saját?

Kifordított kacagány 2008.11.14. 08:38:46

riki tiki 2008.11.14. 08:30:24
bújtatott? szerintem rögtön mindenkinek leesett, hogy ki szponzorálja a céget(még az olyan okosoknak is, mint te vagy), nincs ezen semmi bújtatás. komolyan mondom, már röhelyesek vagytok ezzel az egész "ménemhasznaltauto.hu" dologgal(az nem lenne bújtatott?). mellesleg legalább felmutatnak valami alternatívát, még akkor is, ha nem tökéletes. neked meg jogod van ott keresni, ahol akarsz.
ha az autó érdekel, ne a kereskedővel foglalkozz.
amúgy a filmeket is utálod a bennük található bújtatott reklám miatt? merthogy azokban tobzódni szokott az ilyesmi. érthetetlen módon. van képe a finanszírozónak elvárni, hogy őt tolják előtérbe. a pofátlanok. hihetetlen, mi?

WP12 2008.11.14. 09:03:46

Zahal 2008.11.13. 23:11:10

Ami a belvárosi ingatlanok árát illeti, manapság presztizs kérdése belvárosi ingatlanban lakni vagy dolgozni. Kb. olyan, mint amikor a prémium autónál az márkajelzésért is fizetsz...

ommm 2008.11.14. 09:59:24

Tie 2008.11.14. 09:12:06

:D
Csak sár legyen, csak sár legyen!

Kifordított kacagány 2008.11.14. 10:07:17

Tie 2008.11.14. 09:12:06
az jó:) és igen, csak sár legyen:D

remélem a másik sem vonul még nyugdíjba:)

jenko80 2008.11.14. 13:16:09

a megoldás: távmunka, privátdagonya, uaz.

Mennyivel olcsóbb és egészségesebb lenne mindenkinek, ha nem kéne fölöslegesen bejárni a munkahelyi gépen ugyanazt megcsinálni, amit otthon hatékonyabban is meg lehet?

gesanyi 2008.11.14. 14:37:47

Egy tipus:Mazda 323 turbó 4wd.Jó a családnak...jó terepre..jó az aszfaltra...(nehéz hozzájutni).

zalkapone 2008.11.14. 17:55:16

Suzukiból senki nem említette a Grand Vitarát! Az annyira szar lenne? Nyilván nem egy expedíciós autó, de telekre járni szerintem elmegy.

WP12 2008.11.14. 18:42:29

Biztos nem szar az se, de nekem inkább az előző Vitara...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.11.14. 19:31:48

Kacagány, ne őrjítcsé' meg, há' hogy a viharba vonulna nyugdíjba? 16 éves, még bejáratós a Vényóc. :)

Amúgy az lesz, hogy a Ződ Szörny-ből hétvégi zúzós-autó lesz, meg melózni (mármint a terepjárós csapatépítő tréningeken gyilkolni a vendégekkel), meg beleönteni kétkazallal a pénzt, hogy szépen még mocskosabbul meg legyen csinálva (egyszercsak majd motortuning 350 lóerőig, meg erősített féltengelyek, meg még nagyobb kerék, meg ilyesmik), a Series III meg lesz a hétköznapi futkosós (na jó, ballagós) autó, mert kicsi, könnyű, ócsó, és keveset eszik.

zalkapone 2008.11.14. 20:08:30

WP12
Én is az előzőre gondoltam. Ez a mostani nem hiszem, hogy beleférne a családi büdzsébe. A Grandot meg csak azért írtam hozzá, mert ha jól emlékszem, akkor ezzel jelölték az ötajtós verziót.

zalkapone 2008.11.14. 20:10:20

Tie
Elolvasva úgy tűnik, mintha a SeriesIII egy Suzuki Swift lenne! :-)
"mert kicsi, könnyű, ócsó, és keveset eszik."

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.11.14. 20:38:22

Majdnem. :)

3,62m hosszú, 1,69m széles, 2,23m tengelytáv, és 1450kg. Hátsóhajtású alapból, elcsetteg 10 liter benzinnel, vagy mondjuk 13 liter gázzal. :)

Most akkor ez sok, meg nagy? :)

WP12 2008.11.14. 21:05:24

zalkapone 2008.11.14. 20:08:30

Nem egészen. Volt a 3 ajtós Vitara, volt az 5 ajtós Vitara és kb '98-tól a Grand Vitara, ami nagyobb, mint az 5 ajtós Vitara és 2,5 V6 motorral is árulták. Aztán volt a mégnagyobb XL változat, de azt nálunk nem forgalmazták.

zalkapone 2008.11.15. 00:30:33

WP12
Na, legalább ma is tanultam valamit! :-)

zalkapone 2008.11.15. 00:33:05

Tie
Egy igazi praktikus, vidéki kis bevásárlóautó! ;-)

qualitaet 2008.11.15. 01:03:23

"Tegyük fizetőssé az oldalt? Jobb ötlet"

Esetleg még egy picit több támogatás a japán márkák vezérképviseleteitől. Egy szavuk nem lehet... Sőt! Olyan tükrösre nyaltátok a termékeik beteges magasztalásával a kloákájukat, hogy borotválkozni lehet előtte.
Ha Sztahanov elvtárs firkászként csinált volna karriert akkor is ipari tanuló lenne hozzátok képest, ha egy japán autó istenítéséről van szó.
Fel ne szisszenjen senki. A prostitució nem korrupció. Utóbbiról szó sem lehet, hisz a TC kereskedelmi médium.
Az előbbi is csak azért gáz mert általában apácaruhában űzitek...

"Nem a reklám a gond, hanem a bújtatott reklám, mégpedig a hitelesség miatt. Az érveid alapján az autóteszteket éppígy megszponzorálhatná az érintett autógyártó/-kereskedő. Az lenne korrekt, hogy ha egy cikk valamit reklámoz, akkor az legyen kiírva ("ez a post az xxx támogatásával készült"), aztán mindenki döntse el magának, hogy ez befolyásolja-e a cikk tartalmának a megítélésében."

No, asszem a japán autós tesztek alatt annyi X lenne, hogy azt hinnék, hogy csak felnőttekenk íródott vagy netán egy analfabéta láttamozta.

ommm 2008.11.15. 14:28:59

qualitaet 2008.11.15. 01:03:23

Ne hergeld magad. Megnyugtatlak: nem így van.

qualitaet 2008.11.15. 23:39:26

Dehogyis hergelem. Lehet,hogy nem így van, természetesen én nem is tudhatom.
De ha nem lennétek ennyire égbekiáltóan elfogultak, sokkal jobb lenne. No nem nekem, Nektek. Mert a TC megszabadulna a legnagyobb hibájától.

volante · http://volante.blog.hu 2008.11.20. 21:23:48

Vagy a piros Samurai, vagy a Patrol.

Bandi a vállalkozó (törölt) 2008.11.21. 14:22:36

Jó dolog az, ha valaki már ilyenen gondolkodhat! :-)

Szerintem, ha az építkezésnél is be kellene segítenie az autónak akkor Patrolt javaslok, ami képes tonna betonokat is felcibálni a hegyre... Ha viszont csak A-ból B-be szeretnél eljutni az autóval, útviszonytól függetlenül, akkor mindenképpen Samurai-t javaslom. Terepjáró és hobbyterepjáró is egyben. Az off-rod-hoz kiemelése, marha egyszerűen megoldható és nem kerül pénzbe. Én a helyedben keresnék egy szép dobozosat a 413-as szériából.

Ui.: Szerintem a környezetszennyezési probléma nem a te vásárlásodon múlik... Azon inkább az segítene, ha a szervek arra motiválnák az embereket, hogy kisseb károsanyag kibocsájtású autót használjunk. De szerintem ma egy 30 éves IFA vagy Wartburg olcsóbban lezöldkártyázik mint egy Euro 5-ös rendszerű autó vagy egy Lexus RX400h vagy egy Toyota Prius...

Biciklit meg Metro jegyet szerintem, egyszerűen ne vegyél, mert minek!?!
süti beállítások módosítása