Dugó magunknak

Az M0 árnyékos oldala: M5

  2008. október 29. - papptibi Címkék: m0 dugó m5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Ezeket a képeket az M5-ösön készítettem, azon a szakaszon, ahol az M0 forgalmát ráterelik az M5-ösre. Azért fotózgattam, mert többnyire én is álltam, csak a másik irányban.

Magunknak építjük a dugókat – mondta úgy tizenkét éve egy őrnagyunk a katonaságnál, ahol engem valamiért közlekedési szakaszba soroltak, mert aszitték, hogy közlekedésmérnök vagyok. Ezt az őrnagy arra mondta, hogy az M5-öst szintbeli kereszteződéssel bevitték a Hungária körút és az Üllői út kereszteződéséhez, és csodálkoztak, hogy dugó lett belőle. Aki reggelente ott szokott sorba állni, biztosan érti, miről van szó.

Hát az M0 zseniális átvezetése szintén egy ilyen magunknak épített dugó, még közlekedésmérnöknek sem kell lenni hozzá, hogy ezt megállapítsuk. Adott egy kétszer kétsávos út, ami telített teherautókkal és személyautókkal. Ezek szépen araszolnak az M0 régi szakaszán. Igaz, az M5-öshöz érve sokan kiszállnak a menetoszlopokból, de legalább ennyien érkeznek is

Ennek a kétszer kétsávnyi autónak egyszer csak leszűkítjük az útját egy egysávos felhajtóval, amit ügyesen úgy csinálunk meg, hogy még ez se menjen zökkenőmentesen. Tudniillik van egy száz-kétszáz méteres szakasz, ahol még egy sávval kijjebb kell sorolniuk az M0 irányába, miközben ugyanitt mások megpróbálnak besorolni az M5-ösre. Ötletes, nem?

Amikor arra mentem, a dugó után a forgalom az új szakaszon szinte jelképes volt, nem volt baleset, semmi. Mégis: néhol mind a két sáv állt az M5-ösön, de egy végig csak lépésben haladt, mint a Budai alsó rakpart péntek délutánonként, amikor még lehetett rajta járni.

A másik irány, vagyis az újról a régi M0-szakaszra tartó oldalon sokkal súlyosabb, hiszen ott a kanyarodósáv fixen áll, a szélső sáv lépésben, néhol pedig még a belső is megtorpan, hála a sort beelőző, majd befurakodó autósoknak. Továbbá, a forgalom már az M0 új szakaszán is állt, több sávon, mert ott is leszűkül egyetlen kis lehajtóvá az elkerülő gyűrű.

Szóval azzal, hogy az M0 forgalmát átvezettük a tű fokán, ügyesen megoldottuk, hogy a dugó ne Budapesten legyen. De ezzel csak kitelepítettük a dugót, nem felszámoltuk, miközben blokkoltuk az amúgy teljesen zökkenőmentesen működő M5 forgalmát. Nem baj, legalább nem akkora gond az M5-Üllői-Hungária kereszteződés...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr59726594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.10.29. 15:40:15

Miért is csodálkozunk? Amíg a magyar közlekedésszervezés gondolkodásban a 70- es években tart...
(Igaz, fejlődés is van, mert a 70 -es években még csak az 50 -esben jártak. Nagyon tanulságosak a régi Autó-Motor újságok közlekedési elmélkedései - mintha ma írták volna a '69 -es számét is...)

toce 2008.10.29. 15:47:48

Hát tervezik építeni, bővíteni a mostani szakaszt, ami megoldja majd a problémát, mert az átkötés le lesz vágva...

Ada 2008.10.29. 15:54:58

Azért Pozsonyban is hasonló a helyzet. Ez nem M0/M5 specifikus probléma.
Megoldás lenne a teherautók kizárása a forgalomból. Utazzon az áru vonaton! Így az utakat is megóvnánk a mélybarázdáktól...
Más: a visszapillantó tükrödből ítélve, valami Japán autód lehet...Toyota?

peter256 2008.10.29. 15:56:55

Szentendre felől a régebben a Cora számára épített körforgalmon lehet felhajtani az új hídra. Tehát aki a főúton jön és a híd felé i főúton haladna tovább, annak elsőbbséget kell adnia a városból a Corába menőknek. Akkora dugók vannak itt időnként, hogy Szentedréig ér a vége. Ezt is magunknak építettük

hensen 2008.10.29. 16:09:39

Annak nőjön köröm a farkára aki az új szakasztól az első lehajtóig fizetőssé tette az M5-öst. Tudom, aki hülye az fizessen, én és érdekes módon több autóstársam esett abba a csapdába, hogy az új szakaszról az M5 kecskeméti irányába hajtottam. Mi a tisztességes ember első reakciója, az első lehajtónál elhagyja a pályát. A pélyaellenőrök viszont pont itt vannak, vagyis teljesen rosszhiszeműen az eltévedt autósokra vadásznak. Megjegyzem ezt a lehajtót a Ócsai lakosok és a kurvázók használják tervszerűen. Az eltévedt autósok jellemzően matrica nélkül próbálják menteni a menthetőt.... Megjegyzem, az új szakaszról erősen megtévesztőek a táblák, mert aki Győr irányába keresi az utat az nemigen akar Budapest irányába lekanyarodni, márpedig ez a helyes út.
Amíg a nullás véget ért az 5-ösnél, korrekt volt hogy 2 lejáróval arrébb kezdődött a fizetős szakasz.
Szóval bassza meg a jó kurva anyját aki rosszhiszeműen rávezeti a népet a fizetős szakaszra, nem elég hogy hosszabb a menetidő, még 15 rongyos csekket is ráveri a népre. Ha jóhiszeműen ellenőriznének, akkor Lajosmizsénél tennék azt, de az első kijáratnál mindez gusztustalan. Tudom, aki hülye haljon meg, de nem akarok meghalni :)

Ubul1 2008.10.29. 16:10:26

Stílusosan 0-zok is, és akkor megpróbálom a 2 oldalas állítás lényegét összefoglalni pár sorban:
Itt találkozik az ország létező problémáinak az indítéka; egyik oldalról a teljes hozzánemértés ami a vezetőkre jellemző, fűszerezve egy kis leszaromsággal, az alján akik beszopják pedig a kooperációs készség teljes hiánya a többiekkel, beszűkült egoizmus, és a basszunk ki mi is egymással felfogás. Na és a kompromisszumra hajlás se jellemző.
Sebaj, lesz ez még így se!

Ubul1 2008.10.29. 16:13:17

"Szóval bassza meg a jó kurva anyját aki rosszhiszeműen rávezeti a népet a fizetős szakaszra"

Ez a legjobb marketing az autópályának, ha egyszer reklámozni úgyis értelmetlen lenne: használjon ön is napi rendszerességgel autópályát! LOL

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.29. 16:13:34

Ránézésre ez egy Bristol Blenheim 3 utasoldali tükre.
De az is lehet, hogy az írónak nincs ilyen autója. ;)

Seca81 2008.10.29. 16:15:04

Itt lakom. Reggelente full dugó az m5 bevezetője. Régen is, most is.

PGM-F1 (törölt) 2008.10.29. 16:16:20

Ez is olyan tipikusan magyar...

alvajaro 2008.10.29. 16:23:54

www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/148/m0gyuru.jpg

www.autopalya.hu/engine.aspx?page=fejlesztesek

2010.09.15 az összekötő tervezett átadásának ideje.

Papp Tibi: abban igazad van, hogy a mostani helyzet szar. És azt is tudom, hogy ez egy blogpost... de ha nem szeretnél demagógnak tűnni, igazán odaírhattad volna, hogy mikorra tervezik megoldani ezt a szar helyzetet a kedves útépítők...

B.Zoli 2008.10.29. 16:27:05

Nem tervezik esetleg összekötni az új M0-M5 csomópontot a régi M0-ással úgy az 51-es út magasságában? Mert a térképet nézve ennek elvileg nem lenne akadálya, és így mentesülhetne az M5-ös az M0-ás forgalmától. Remélem ez szerepel valamiféle tervek között...

Seca81 2008.10.29. 16:30:14

Mikorra tervezik megépíteni végre az egész M0-ást? Soha! 20 év nem elég a Demszkinek, csak a magyarázkodások mennek, engedélyekkel való szarakodások évekig! Ez megy, változás nulla, ja az út minőségéről és a napi km-es dugókról ne is beszéljünk...

alvajaro 2008.10.29. 16:38:53

Demszkit lehet szidni az ötszázmiliárdos potencianövelője miatt, de az m0-hoz nem sok köze van szerintem.

Seca81 2008.10.29. 16:40:02

Nyáron kétszer mentem le a Balcsira, mindkétszer délelőtt. Innen délpestről az m7-re a legcélszerűbb az M0, nem pedig a város. (Most már máshogy vélem) Amúgy km-ben kb ugyanannyi... Gondoltam, se lámpa, 2 sáv, haladás... A nagy ló...szt! mindkétszer 3/4 órát álltam a nulláson, egyszer egy török kisteherautó defekt miatt, másszor szimplán a kialakult torlódás miatt. Persze leállósáv nincs. Irigykedtem is rendesen a motorosokra :)

fogash 2008.10.29. 16:44:11

Abszurdisztán, mit vártunk? :(

Seca81 2008.10.29. 16:48:59

Semmi köze??? Hát nagy tévedésben vagy...

Seca81 2008.10.29. 16:54:44

Az M0 nem a fővárosi közlekedés "könnyítésére" épül? Dehogynem. Igenis a főváros dolga.
Csak egy példa:

tranzit.hu/2/kereses/talalat/2007-06-12/2008-els-feleben-elkeszul-az-m0-keleti-szektora?qr=tehermentes%C3%ADti

Rocko- 2008.10.29. 16:56:11

M0-ra hallot már valaki valami jót? :)
egyébként meg igaz, tehereket vonatoztassák csak körbe.

KIZS 2008.10.29. 17:04:35

Lesz ott egy-két halálos tömegbaleset (mondjuk az autópályán a dugóban állókat a leállósávon 160-nal előző "szemfülesek" miatt) és elkezdenek elgondolkodni a probléma megoldásán. A megoldás pedig kézenfekvő: 60-as táblákat az egész autópályára!
Egyébként igen. Amint átadták az M0-t az M3-ig, már aznap délután beállt az M5-nek az említett szakasza. És ez azóta állandósult.

papptibi 2008.10.29. 17:16:12

Alvajaro:
Nekem inkább az a bajom, hogy miért nem lehet ELEVE jóra megépíteni? Vajon ki volt az, aki leült, és kitalálta ezt? Hány évtizede találták ki a nyomvonalat?
Vagy akkor még nem volt ott Gyál, aztán egyszer csak ott lett?
Egyébként az a szakasz már nem fizetős, amióta az M0 "része".
Ada:
Avensis I., megtekinthető a használttesztek között.

papebo 2008.10.29. 17:26:53

Egyszer kíváncsi lennék következő két összeg összehasonlítására:

- mai reálértéken mennyit spóroltak annak idején, hogy az M0 déli szakaszát öszvérmegoldással ilyen nyeszlett úttá építették a rendes, végleges-nyomvonalú, 2x2+leállósáv helyett

- mai reálértéken mennyit költöttek azóta az M0 déli szakaszára, hogy a belső elválasztót megepítették, kiszélesítették itt-ott (M6), plusz egy alsó becselés a balesetek által okozott károkra, és a torlódásokból eredő nemzetgazdasági veszteségre

A kisördög azt mondatja velem, hogy sokkal többe van az egész már nekünk, mintha rendesen megépítették volna annak idején. És valahol remélem, hogy az, aki annak idején kilopta a pénzt az M0-ból, mind a mai napig autóval kénytelen közlekedni rajta...

Auto-InterCont 2008.10.29. 17:29:58

Lehet, hogy én vagyok a béna, de mikor átadás után egy héttel itt mentem át az M0 új szakaszáról a régire nem nagyon tudtam kiigazodni táblákon. Elég zavarosan jelzik, hogy lehet eljutni az M3-ról az M7-re. Bár, ha áll a sor, akkor van ido mindent szép lassan végiggondolni és meglátni, tehát szerintem az egy sáv a megoldás arra, hogy senki ne fusson túl a lehajtókon.
Lássuk be, így van ez rendjén!

alvajaro 2008.10.29. 17:42:44

papptibi: szerinted mi van elbaszva: az új szakasz, vagy a régi? Szerintem messze a régi megy szar helyen, nem pedig az új. Gondolom a kibaszott jogászkormányunk bízott abban, hogy majd ott tudják folytatni az m0-ást, ahol tizenöt éve megállt, de közben öntudatára ébredt a magyar és beleugatott, ezért végül nem tudták arra vinni, amerre eredetileg tervezték. Gondolom valahol ez volt a legjobb megoldás, hogy így kötik ideiglenesen össze a régit és az újat, hogy kihasználják az m5-öst...

Csontos Szigfrid 2008.10.29. 17:46:54

Szerintem is eg yagyrém az M0, és a rá vezető, utaló kitáblázás. Jászsági vagyok, ritkán járok a Dunántúlra, de ahányszor eddig arra mebntem, mindig eltévedtem a rossz kitáblázás miatt. Majd kiesik az ember szeme, úgy kell nézni. A forgalom, meg a vezetési morál miatt tiszta életveszély, aki nem ismeri fejből. Nincs idő bámészkodni, melyik tábla mit mutat. Aki először jár az M0-áson, tuti eltéved. Én is egyszer elindultam Győrbe, vagy valami ilyesmi, olyan jó a kitáblázás. Pedig az M7-re akartam menni. Legközelebb mesze elkerülöm, és inkább Budapesten át megyek az M7-re.

tamaska 2008.10.29. 18:09:23

alvajaro: addig kellett volna körbe kanyarintani, amíg nem volt ez a kurva nagy öntudat, amire mindenki ébredezik mostanság... Lassan átmegy szlovákiába az északi szektor...

RedMage 2008.10.29. 18:54:58

Pont ma reggel gondolkoztam ezen, amikor éppen 5-l vánszorogtam a belső sávban a város felé. Szerintem addig nem fog semmi történni, amíg egy félig alvó kamionos/akárki meg nem öl néhány embert, mert nem tud 100/030-ról 0-ra lelassítani.
Mellesleg szerintem a probléma orvosolható lenne, ha nem szarnának rá magasból az illetékesek, tőlünk lényegesen kultúráltabb vidékeken is meg szokták szüntetni a leállósávot ott, ahol torlódások vannak, (3 sávon már elférnének az autók, a legszélsőn lehetne sorbanállni a 0-ra). És természetesen nagyon hiányzik a tgk-val előzni tilos tábla is.
Irányok: a dunakeszi Auchan felől próbáltam felhajtani a híd felé, amit úgy sikerült megvalósítanom, hogy a BP centrum táblákat követtem. Hát, nekem Budakalász nem éppen az...

Krétázok... 2008.10.29. 18:58:25

Van minden útnak tervezőmérnöke. Ezt a nevet meg lehet találni minden egyes tervrajzon. A tervrajzok meg a szakhatósági állásfoglalások miatt szerintem egy-egy példányban megtalálhatóak minden egyes szakhatóság irattárában. Pl. Rendőrség, telefontársaság, áramszolgáltató, vízművek, gázszolgáltató, nyugdíjas lepkegyűjtők érdekvédelmi egyesülete, stb...
Mi lenne, ha egyszer nem úgy globálban szidnánk mindenkit, - de főleg a rendőröket - hanem valaki kikérné ezeknek a szerencsecsomag tervezőknek a nevét és kiírnánk ország világ elé? M5 probléma: XYZ építőmérnök. Köszönjük!
Vagy ez már túl személyes, az ombuckalakó miatt?

Tiibii 2008.10.29. 19:55:41

Tobb mint 2 eve jarok itt minden nap, de ez most mar turhetetlen. Orulnek neki, ha minden nap itt araszolna az a sok joember aki kiatalalta, hogy az egesz M0-as forgalmat vezessuk el az M5-on. Az a 7 km mar igazan beleferhetett volan.
Meg 2 ev papiron?? Az eddigiekbol kiindulva lesz az 3-4 is. Addig meg majd kidobnak egy par 80-as tablat. Meg egy fel evet vakaroznak azon, hogy kene ide ganyolni meg egy savot, es akkor az mar milyen jo is lesz...
Persze ha igy lesz, akkor abba nem fognak belegondolni, hogy a ket M0-ra akkor is csak 1 savon fognak fel es le hajtani 30-al az autok, na de ez mellekes.
Ez olyan jo magyaros megoldas lenne, mint ahogy az egesz szituacio...

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.29. 20:01:56

"Vagy ez már túl személyes, az ombuckalakó miatt?"

1, túl személyes, mer' itt a bűnöst védik, nem a zártatlant.
2, Mogyorországon NINCSENEK FELELŐSÖK. Tessék már végre megérteni!

3, Kedves Papp Tibi, maguk az autós újságírók, kik szívükön viselik az autósok sorsát. Tessék oknyomozni, feljelenteni, utánajárni, cikket írni, publikálni!

(4, majd ha meglesz a régi M0-t az újjal összekötő szakasz, akkor jóság lesz. Unokáinknak, talán. Pedig vicces, hogy a táblán kb. 4-5 éve rajta van :) )

Kopi3.14 2008.10.29. 20:21:56

M0. Érdekes egy állatfajta. Eredeti elképzelésében ha jól emlékszem valamikor a hetvenes években még úgy ogndolták, hogy Bp-hez közel kell vinni, hogy betöltse a város külső gyűrűjének funkcióját is.vagyis aki a városon menne keresztül dolgára, az inkább kerüljön körbe, gyorsabb is neki, meg a várost sem terheli magával. Csakhogy közben Bp is kinőtte egykori ruiháját, az alvóvárosok meg egyenesen pubertáson mentek át, és még híztak is mellé. Kénytelenek voltak helyenként meszebb vinni az utat, amit tetézett a minden környékbeli által erősen hajtott ellenállás, hogy zaj, meg forgalom, meg stressz. legszebb példája az észak-budai szakasz ne menjen Békás mellett, ne menjen Budakalásznál, ne menjen pomáznál, hanem egyenesen Szentendre felett. A Budapestet elkerülő út. Remek ötlet votl részükről. Szerintem az a szakasz hamarabb kerüli meg Pozsonyt és Bécset, mint Bp-t. Kicsit off, de a mentalitást jellemzi, valaki kiköltözik a ferihegyi reptér melllé, aztán sír, hogy nagy a zaj, amikor a forgalom megnő.

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2008.10.29. 21:00:53

A régi és az új M0-t összekötő szakasz jó darabon megvan, bárki láthatja aki Alsónémedi felől közelíti meg a pályát. Lezárt baziszéles M0 amíg a szem ellát, jó pár éve. Dunaharasztinál csatlakozna a régi szakaszhoz. De hogy meddig tart, azt nem tudom, ahogy azt sem, hogy miért maradt abba az építése.

makmarci 2008.10.29. 21:20:29

Nem hiszem, hogy valaha is Mo-on azt mondták egy mérnöknek, hogy a pénz nem számít, csak fasza legyen ! Inkább úgy lehetett, hogy old meg ennyiből, max nincsen leállósáv, oszt jóvan.
Persze amit az M6-nál vicceskednek alagútépítés címén, arra nincsen mentség, csak magyarázat. Több pénzbe kerül, tehát több jut mindenkinek...
Na ilyenkor kellene hirtelen egy Dragonov.

makmarci 2008.10.29. 21:22:23

Mióta van előzetes moderálás ?

És méé ?

sztrovacsek 2008.10.29. 22:45:07

Ez az "M0"-ás elmaradt összekötőszakasza legalább akkora ostobaság, mint az elmúlt évek M6-ának építése. Nevezetesen: nem Érdet elkerülőszakaszt építették meg elsőre hanem Duju és Érd közti szakaszt, melynek eredményeként, állandósultak a dugok!
Miután érdeklődtem egy bennfentestől a válasza gyakorlatilag megegyezett az Argóból Traktor szövegével: ....ez ment gyorsan.....

zazoo 2008.10.29. 22:52:15

Jajistenem, hagyjátok már ezt az abszurdisztánozást meg mitvártunkozást... annyira el vagytok néha vakulva ettől a 'mindent fikázzunk mert attól okosnak tűnünk' divathullámtól, hogy a jót se veszitek észre... azért van az M5re vezetve, mert amikor a déli szektor odáig elkészült, tudták hogy egy darabig nem épül tovább. ha akkor a most építendő átkötő szakaszt építik meg, akkor aki onnan akar dél-Pestre menni (mint pl én is sokszor), az sokkal messzebbről kénytelen visszamenni. Meg van tervezve az átkötés, és meg is fogják csinálni. Egyelőre úgy látták, nagyon helyesen, hogy fontosabb a meglévő déli szektort normálissá szélesíteni, és végre belekötni a keleti szektort is. A sok rohadék, tényleg...

Persze, vannak fennakadások és kellemetlenségek, de senki sem mondta hogy az ott készen van, vagy hogy minden tökéletes. Átmeneti állapot, ha elkészül az egész minden megoldódik. Vagy jobb lenne ha nem lenne semmi...? Annyira gáz ez komolyan, az ember tényleg azt mondja néha hogy akkor a francnak csinálnak itt bármit is :P

sztrovacsek 2008.10.29. 22:54:19

Arra kíváncsi lennék, hogy ez a szeretett szoclib városvezetés mikor jön rá vagy ismeri be, hogy azt a szerencsétlen Könyves-Hungária-RóbertKrt. úton kellene megszüntetni, átépíteni, a lámpáskereszteződéseket.
Csak lekanyarodó és besorolósávokat építeni és akkor talán valóban működhetne egy belsőkörgyűrű is.

zazoo 2008.10.29. 22:59:54

A másik érdekes dolog hogy 'a demszky'... kik tiltakoztak hogy: ne erre jöjjön mert az nekünk fáj, a fáknak fáj, ne menjen a csigák párzási helye mellett, ne menjen a telkem közelében, stbstb, kik miatt vesztek el majdnem az EU-s pénzek? Sok baja van a srácnak, de ebben azért nem ő volt a főhunyó.

cso zsi 2008.10.29. 23:05:18

A fentebbi térkép egy tervezet.
Pár éve viszont ez a valóság:
maps.google.com/?ie=UTF8&om=1&ll=47.356153,19.181185&spn=0.024712,0.055275&t=h&z=14
Kisajátítási, és helyi érdekütközések.
Nem lennék meglepődve, ha ebben is a sötétzöldek keze lenne.

Füvész 2008.10.29. 23:33:36

Ismét felvetődött, hogy vasútra kellene terelni (erőltetni) a közúti teherszállítást.

Nem is értem, miért nem inkább az "úrvezetőket", hétvégi autósokat, rokonlátogatókat terelgetjük buszra és vonatra...

A vasúti szállítmányozók rugalmatlanok, gyakran sokkal drágább a vasúti teherszállítás a közútinál, és sajnos gyakori a vagonfeltörés, lopás is (amikor aztán megint a rugalmatlan vasúti sprditőrrel lehet vitatkozni. Ez persze nem a vasút és a vasutasok hibája, hanem azé a rugalmatlan rendszeré, ami körülveszi az egészet. A vasút egyébként hosszú távon (ezer km felett) rendesen gyorsabb a közúti teherszállításnál, tehát tényleg nem a vasúttársaságokkal van a baj.

Nem offolok, csak oda akartam eljutni, hogy bizony egyelőre (amíg a vasúti szállítást nem teszik vonzóbbá) meg kell barátkozni a tehergépkocsikkal az M0-n is. Ahogy a dolgot elnézem, hamarább lehet kiszélesíteni az M5-öst vagy másképp összekötni a régi és az új szakaszait, mint ügyfélbaráttá tenni a vasúti szolgáltatásokat. A lopáskárok ügye egy külön probléma: a tgk vezetője vigyáz az autójára és a rakományára, a mozdonyvezetőtől viszont nem lehet elvárni, hogy állás közben a vonat mellett sétálgasson és elzavarja a tolvajokat.

.......

Más: északi félgyűrű.
Ez egy természetvédelmi probléma. Ha belül megy (Budakalász, Zsámbék stb.), akkor a Budai-hegyég van útban, ha kívül (Szentendre felett), akkor a Pilis. Igazi megoldás egy alagútrenszer lehet, ami meg sok pénzbe kerül.
(Többen poénkodnak azzal, hogy Szlovákián át... hát, akkor meg híd kellene, mert az esztergomi és a komáromi hidak nem is bírnák a forgalmat, Pozsony meg tényleg mesze van; egyébként pedig Dunakesziről Bicskére miért is menjek Szlovákián keresztül?...)
Én az alagutakra szavaznék, de hogy honnan lesz rá pénz, az egy nehéz kérdés.

Makmarci szépen rátapintott a guruló forintokra: hát ez sajnos egy ilyen műfaj, azt csak találgatni tudjuk, hogy az úniós átlaghoz képest most akkor nálunk többet, vagy kevesebbet költünk-e korrupcióra. Viszont ez "benne van a pakliban". Kár, nem szép, de ez ilyen.

lwcolors 2008.10.29. 23:34:59

Ada 2008.10.29. 15:54:58
Megoldás lenne a teherautók kizárása a forgalomból. Utazzon az áru vonaton!

Gondolom ezt poénból írtad, mert komolyan épeszű ember nem ír ilyet.

Ha ez lenne, amit írtál, akkor a napi reggeli bevásárlása 200-300 km személyautós túrába kerülne mindenkinek, mert a vasút szállítási határideje Magyarországon belül 2 hét, Európában négy 4-5 hét. Ezt a vasút felépítése miatt semmilyen szervezéssel nem lehet csökkenteni. Az ennél rövidebb szavatossági idejű termékekért (kenyér, zsemle, tej, felvágott, sajt, gyümölcs, zöldség, friss hús) mindenkinek a gyártóhoz kellene elmenni.
Ezt főleg a Budapestiek szenvednék meg, hiszen oda semmilyen friss áru nem érkezne, érkezhetne, és nem is lehet megtermelni.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.10.29. 23:41:46

lwcolors 2008.10.29. 23:34:59
Pedig van itt pár pályaudvar...
Persze nem azért mondtam, hogy vasúton hozzák a tejet :D

Dávidkirály 2008.10.29. 23:46:58

Papptibi:

Te hol és milyen szakon végeztél, mert sok helyen olvasom hogy mérnökit, de itt írod hogy nem közlekedést?

Rocko- 2008.10.30. 00:24:16

Füvész 2008.10.29. 23:33:36
"gyakran sokkal drágább a vasúti teherszállítás a közútinál"
még a dugóban állással és az ott meghalt emberekkel együtt se éri meg gondolom egy körvasutat létrehozni.
"Én az alagutakra szavaznék, de hogy honnan lesz rá pénz, az egy nehéz kérdés."
az az M6-ra kell. ide majd lesz völgyalagút.

gnme 2008.10.30. 07:46:19

Nem értem a téma felvetést.

Azt észre kellene venni, hogy Nálunk minden ilyen. És nem reklamálni.

Hogy hülyék terveznek? ... mindenkinek diploma kell, ne feledjük!

Tys 2008.10.30. 07:59:05

Érdekes, hogy senki sem vetette fel a kérdést: miért is kell a K-Ny, pontosabban a DK-ÉNy irányú (főleg tehergépkocsi) forgalmat Budapest irányába terelni?
Tök jó, hogy a fővárosba mindenhonnan lehet majd autópályán feljutni. DE: pl. én egyáltalán nem akarnék egy Zalaegerszeg - Szeged vagy egy Békéscsaba - Veszprém út miatt arra kerülni. Meg valószínűleg a román/bolgár kamionos is szívesebben elhúzna simán keresztben az országon át.
Igen az M9 és M8 autópályákról beszélek!

Ada 2008.10.30. 09:28:50

lwcolors, komolyan gondoltam.
A képeket nézegetsze számomra nyilvánvaló, hogy:
1. A forgalom 75%-a kamion.
2. Nem látok ott pékáru és tejeskocsit - ezeket az árukat hajnalban hordják ki...
3. Nyugaton az utakat túldimenziálni szokták, vagyis több sávot építenek, mint ami ellátja a forgalmat (pl. Brooklyn híd)
4. Voltam árubeszerző, és kijelenthetem, hogy pl. Rotterdamból elhozni egy konténert kamionnal nem gyorsabb, mint vonaton, viszont jóval drágább... és akkor a környezetre való hatását nem fejtgetem...

Faby 2008.10.30. 09:44:39

Tereljük vasútra az _átmenő_ kamionforgalmat. Igen, arról a bizonyos ROLA terminálokról és szerelvényekről beszélek, amikről mostanság mély kussban van mindenki.

Az M0 meg ha már készenlenne teljesen körbe, is késő lenne. Ami a déli szakaszon megy (illetve nem megy, mert zömmel áll, vagy araszol a forgalom) az már nem is vicc, hanem borzalom.

Azt meg végképp nem értem, miért nem lehetett tisztességes, 2 sávos fel és lehajtót csinálni az M0-M5 csatlakozásoknál, mint pl M3-M30, vagy M3-M35?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.30. 15:45:57

Kéne az országba egy Észak-Dél autópálya, hogy az egész kibaszott északra menő forgalom ne a házunk előtt húzzon el..

Seca81 2008.10.30. 15:58:12

Volt tervezet nem is olyan rég egy ilyen autópályáról... Balti tengertől az Adriáig.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.30. 16:06:13

Majd meglesz előbb-utóbb az is.. Alagutakkal meg völgyhíddal.

Seca81 2008.10.30. 16:13:00

Azért nekem lennének elképzeléseim. Budapest alatt egy 25 km-es alagút 2 x 4 sávval, kemény lenne. Viszont, hogy ne duguljon be a városiak miatt, fizetősre csinálnám mint a pályákat. Így a városi forgalmat nem könnyíteném vele, viszont lenne egy tökéletesen autózható dugók nélküli pálya vidékre utazóknak, külföldre utazóknak, külföldieknek egyaránt.

cso zsi 2008.10.30. 16:29:17

Fizetősre? Bravó.
Talán kérdezzük meg a hollandokat, miért nem fizetősek a pályáik.
Ami ingyen van azt használni fogják, ami pénzért, azt kerülik, ha lehet. Ezért járnak át kis falvakon a monstrum kamionok. (hazaiak)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.10.30. 16:35:28

Ha egy km alagút kerül kb. 36 mrdFt-ba, akkor a 25 km 900 milliárd Ft.
Csapjunk hasra és vegyük a Lánchíd forgalmát (napi 30e autó) és tegyük be az alagútba.
Ha 1000 Ft-ot szedünk az autóstól az alagúton áthaladásért, az napi 30mFt.
Így ki is jön, hogy az alagút megépítése 1200 nap, azaz kevesebb, mint 4 év alatt megtérül.

Persze az egész légbőlkapott.

Seca81 2008.10.30. 17:04:34

El tudnál képzelni Magyarországon nem fizetős autópályát? Ja és nem kéne magunkat Hollandiával hasonlítgatni...
Az én ötletem is légbőlkapott, lehet jobbat is kitalálni! Hajrá!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.30. 17:17:55

Szüntessük meg az összes bp-i hidat, fúrjunk alagutat a helyükön és azon menjenek át a kocsik.
Elég drága, költséges és bonyolult lenne ahhoz, hogy simán nekiessenek.

Seca81 2008.10.30. 17:29:31

Én a Parlament köré építenék egy 10m magas körgyűrűt. Az ablakokon be lehet dobálni a szemetet, a politikusaink összeszedik és mi boldogan autózunk tovább :)
Múltkor mentem az M5-ön, tele van elszórt szeméttel, elég gáz...

ivcsi 2008.10.31. 06:58:36

Gondolom ezért a gyönyörű tervért valaki komoly összegeket vett fel! Na a dugó megszűntetéséért simán zsebből kellene finanszíroznia minden tervet! Tegnap is arra jöttem(én marha!)szívtam is mint a borz! Rögtön eszembejutott, hányan nehezményezték már ezt a megoldást! Talán seggbe kéne rúgni már 1-2 embert az ilyen idióta megoldások miatt! Jó utat!!

Ivóke 2008.10.31. 10:09:34

Miért van rávezetve az M0 az M5-re? Itt már senki sem gondolkozik, vagy emléxik? Pedig rém egyszerű: - telekspekuláció. Annak idején ugyanis spekulánsok szépen felvásárolták az épülő M0, M5-s felé eső területeit. Azt most ebből a szempontból lényegtelen, hogy kik, miért, milyen pénzből, lényeg, hogy olyan árakat kértek amit az akkori beruházók nem voltak hajlandóak kifizetni. Így az olcsóbb megoldást választották miszerint felvezetik erre az ominózus szakaszta az M0-t, és később, miután aktualitását veszti a felvásárlás, visszatérnek az eredeti tervekhez. Tény, hogy ez nem változtat azon, alapjaiban van elcseszve az egész körgyűrű régi szakasza, és már rég kész kellene lennie 2x3+lállósávokkal. Ez van ez magyar specialitás. Persze itt is a politika meg a pénz, de ezen meg már meg sem lepődünk ugye?!

lwcolors 2008.10.31. 12:17:15

Ada 2008.10.30. 09:28:50

Én meg most vagyok szállításszervező, hűtött árukkal és élelmiszerekkel foglalkozom. Egy hűtőkonténer két hét alatt ér el olyan messze, ahova egy kamion max. 3 nap alatt. A tonnás ára durván ugyanaz. Plusz meg kell szervezni a felrakótól a vasútig és a vasúttól a lerakóig szállítást is. Mivel a cégek profitorientáltak, ha megérné vasúton szállítani, azon szállítanának.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.31. 15:53:11

Építsünk a Hungária fölé végig gyorsforgalmi utat, keresztül a városon. Az építkezés idejére (15-25 év) természetesen a Hungária körúton zárjunk le random néhány sávot, a maradék 1-2 sávba pedig diletációs elem cserével járó 15 centis szegélyeket telepítsünk.

docgoyo 2008.11.01. 20:57:36

Urak! Mind tudjuk milyen országban élünk. De ezt az országot magunknak csináltuk! Ez egy ilyen ország, mert ilyen nép él benne. Talán 2-300 év múlva megszabadulunk a bajoktól, mert már nem élnek majd magyarok "Magyarországon". Én mindenesetre nemzetközi nevet adok a gyermekeimnek és középiskolától fogva költöztetem őket külföldre; ha nekem nem is sikerült, ők MENEKÜLJENEEEEEEK!!!!!
süti beállítások módosítása