Darwin-díjas koccanások

  2008. október 29. - Winkler Róbert Címkék: baleset követési távolság

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Talán a múltkori pozsonyi túrán beszéltünk a kollégákkal arról a jelenségről, hogy már önmagában komikus tud lenni egy ráfutásos koccanás. Személyi sérülés nincs, csak egy kis csatt, de az olyan esetlen-bénán, egyértelműen figyelmetlenségből kifolyólag. Naponta látunk ilyet a városban, mindenki, mégis sokan vannak, akik nem figyelnek, elméláznak, vagy türelmetlenül agresszívoskodnak a lámpánál, és a másik seggébe másznak, hátha attól gyorsabb lesz. És ha nem lesz gyorsabb, sőt egyenesen fékez valamiért, akkor jön az a lehetetlenül ostoba csatt, amikor még helyszínelés se nagyon kell: aki hátul van, az a hunyó.

Arról is szó volt, mennyire örülünk mindnyájan, hogy eddig megúsztuk, mert ott állni, frissen csattantan a belső sávban, és várni a helyszínelőket, miközben mintha egy „ÉN VOLTAM A HÜLYE” feliratú tábla lenne a nyakunkban, az nagyon gáz.

Valaki hozzátette, hogy nézőként ez kicsit vicces, az viszont már inkább csak helikopterről tud vicces lenni, amikor a szemközti sávban haladó elálmélkodnak a koccanáson, és ők is egymásba futnak. Amitől így oda-vissza bedugul egy fontos főközlekedési út. Á, mondtam, ilyen csak nincs?! De, de, így a többiek, és felsoroltak néhány konkrét példát is.

Na én most mentem fogorvoshoz, és a Váci úton, a Duna Plazánál már messziről láttam a jellegzetes, egymásba torlódott minisort, meg a már kiérkezett helyszínelők villogását. Nem bámészkodni, nem bámészkodni, mantráztam magamban, mert ugye egyrészt egy koccanás nem a Mona Lisa, vagy a Nők városa, amit feltétlenül látni kell. Ugyanakkor tényleg van egy leküzdhetetlen inger, hogy az ember bámészkodjon. Mindegy: az a dolgunk, hogy küzdjük le. A jogosítványhoz önfegyelemből is kéne vizsgázni, én például a motorjogsit is elvenném azoktól, akik nem bírnak ki fél órát egy busz mögött előzés nélkül, pedig az életben van olyan szituáció, amikor egyszerűen nem szabad előzni.

Bocs, elkalandoztam. Tehát előre figyeltem, és csak úgy periférikusan bámészkodtam, nem is igazán láttam, mi van, és persze folyamatosan emlékeztettem magam, hogy mégis, mit várok egy koccanás látványától? A belső sávban haladt a sor, benne én, és akkor hallottam a csattanást balról. Na, akkor egy pillanatra odanéztem, elvégre nem vagyok szerzetesi szinten ura az ösztöneimnek: hát persze, hogy a szemből jövő bámészkodók összecsattantak.

Mindenkinek biztonságos közlekedést kívánok, és ne feledjék, a rendőrnek tulajdonképpen igaza van: nincs itt semmi látnivaló.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr88724808

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: لوزيرن 2018.09.08. 02:08:06

cantigny - Can i be on ritalin and methadone at same time

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogash 2008.10.31. 14:18:29

ennyire nincs témátok?

Seca81 2008.10.31. 14:21:32

Jó az uccsó mondat :)

Salvia Divinorum (törölt) 2008.10.31. 14:22:20

Haverom anno így "szállt be" egy Suzukiba a hátsó szélvédőn keresztül:
Robogózott, nézelődött, előtte meg satufékeztek :D Sérülés nem történt szerencsére.

De szerintem mindenkinek van legalább 1 Darwin-díjas sztorija, emberek vagyunk, figyelmetlenek és hülyék vagyunk
.

Ada 2008.10.31. 15:11:37

Hülye emberek közt a közlekedés inkább túlélési gyakorlat.
Két "kedvenc" balesetveszélyes szituációm:
1. Autópályán besorolok szabályosan a belső sávba, majd 110 km/h sebességgel kamiont előzök. Erre megérkezik rám egy vadmarha 140 km/h sebességgel, nyomul a seggembe és villog ... de miért?
2. Kivezető úton halad a forgalom 80 - 90 km/h sebességgel, mert ugye korlátozés van 80 km/h-ra. Hirtelen megpillantanak egy rendőrautót. Erre a sok barom hirtelen satuval lelassít 60 km/h-ra. ... de miért?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.10.31. 15:15:32

fogash 2008.10.31. 14:18:29
De most komolyan kollega, kötözködni jársz ide? Vagy kifejtenéd, miért is nem autós témájú, idevágó, tanulságos a poszt?

Más: tegnapelőtt esett meg velem a legszebb, (már legalábbis az eddigi belém koccanásokból). Másodikként állok a lámpánál, mögöttem sor. Már indulni kellene, zöld a lámpa, de az X5 előttem csak nem mozdul. Rádudálok, hogy ébresztő, el is indul, én is finoman lelépek a fékről, egyszercsak csatt, fejem hátracsapódik. Nagyon buta arcot vághattam, el nem tudtam képzelni mi történt. Kiszálltam, látom a mögöttem álló Peugeot 206 gazdájától az ő mögötte álló kisteher sofőrje sűrűn elnézést kér. Kérdezem, hogy ök is csattantak-e. Kiderült, a kisteher hozzá sem ért a Pezsóhoz, csak előre kocogott a sofőr, valamit megkérdezni a Pözsóstól, de a 206 vezetője már nagyon ráhangolódott a zöldre, kupplung benyomva, egyesbe betolva a váltó, feszült figyelem, amikor is a teherautós bekopogott az ablakán. Ő meg megijedt, lelépett a kupplungról, és egyenesen az én seggembe szállt. Eee öröm eee bódottá...

gatsy 2008.10.31. 15:23:57

Húúú, a rendőr van-lassítok 20km/h-t típust mennyire rühellem. Az az 50 ott is 50, nem 30...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.31. 15:24:31

streetsta · managertoys.hu/ 2008.10.31. 15:15:32

eeez kurva jó. szétröhögtem az agyam. gondolom te nem. remélem olcsón megúsztad...

kicsigonzalez 2008.10.31. 15:25:36

Ada 2008.10.31. 15:11:37

Ada,
a 140km/h-val jövő, autópályán, nem vadmarha, hanem egy normális vezető lehet. Mert a 140től, autópályán nem lesz senki vadmarha.
Hogy villog? Persze, mert ha átsorolsz a belső sávba, szíveskedj legalább egy picit felvenni annak ritmusát, és nem feltartani őket...

kölcsönös odafigyelés: Te nem akadályozod, ő nem villog

Rocko- 2008.10.31. 15:34:39

"A jogosítványhoz önfegyelemből is kéne vizsgázni, én például a motorjogsit is elvenném azoktól, akik nem bírnak ki fél órát egy busz mögött előzés nélkül, pedig az életben van olyan szituáció, amikor egyszerűen nem szabad előzni."

helyes, helyes. a történet csattanója meg jópofa. :)


Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.31. 15:24:31
akárhogy nézem, ô sajnos nem. a kocsik biztosan nem.
streetsanak meg jobbulást!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.10.31. 15:37:45

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.31. 15:24:31
nos, nem a hirtelen feltörő kacajomtól volt hangos a Kerepesi-Fogarasi sarka, azt biztos. De igazából haragudni sem tudtam a fiatal srácra, elnézést kért, szarul lérezte magát, kitöltöttük a bejelentőt (merthogy azon az 1-2 méteren tudott a Pezsó akkora lendületet venni, hogy bár a fényezett műanyag lökhárítómon nem túl sok látszik, a hátfalat pár centit benyomta, a csomagtértető sem nyílik hibamentesen). Majd a biztosítós kiszámolja, mibe fáj a dolog. Ennél nagyobb baj sose érjen.

kicsigonzalez 2008.10.31. 15:25:36
Hát, kicsigonzalez, van valami abban, amit mondasz...

Ada 2008.10.31. 15:42:28

Kicsigozalez, igazad lenne, de én akkor kezdem az előzést, amikor ő még csak egérfing a visszapillantó tükörben.
Nem hiszem, hogy 110 km/h-val haladva akadályozom a forgalmat, mert autópályán a legkisebb konstrukciós sebesség 80 km/h.
Ha ez valakinek nem tetszik, akkor javasoljon törvénymódosítast...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.31. 15:44:06

Autópályán 110-el NEM MEGYÜNK A BELSŐ SÁVBAN, teljesen jogos a dudálás! És most jön nyilván az okoskodás, hogy nincs rögzítve törvényben a min. sebesség.

Az utakon a tapasztalat, az élet és a rutin hozza a törvényeket.. Na nem madmax-szinten, de azt hiszem ezt mindenki érzi. Aki ezeket a szokásokat nem tartja be, csak fölöslegesen tart be a többieknek. Lásd: 140 alatt tartósan nem megyünk a belső sávban, pont az ezerrel érkezők miatt. Ez mindenkinek az érdeke.
Igenis fogadjátok el, hogy vannak olyan autók, amiknek a 160 is könnyedén megy bárhol, és közben nincs veszélyben, mert úgy van megépítve, hogy simán bírja. A 160-ról megállást nullára is.
Másrészt vannak olyan emberek, akik haladni szeretnének, és azt mondják, ha lefotózzák fizet, de annyival megy amennyivel neki jólesik.
Én életemben nem villogtam rá senkire sehol, nem szoktam se dudálni se egyéb bunkóskodást elkövetni, viszont tisztában vagyok a helyemmel az autós hierarchiában.
Más ezzel miért nincs tisztában?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.31. 15:45:26

Na tessék, így legyen ötösöm a lottón, meg is jött az okoskodás.

"Nem hiszem, hogy 110 km/h-val haladva akadályozom a forgalmat, mert autópályán a legkisebb konstrukciós sebesség 80 km/h.
Ha ez valakinek nem tetszik, akkor javasoljon törvénymódosítast... "

Te nem hiszed, de jobban tennéd, ha elhinnéd. Vagy 60-as táblánál is 40-el tartod fel a sort?

GaBaT 2008.10.31. 15:49:13

Ha kamiont előzöl, ami többnyire 100-al megy, te pedig 110-el, ne várd, hogy elkísérlek Siófokig, míg befejezed a manővert, inkább a refit és a dudát választom :))

Ada 2008.10.31. 16:01:09

Autóhierarchia???... Én a jogszabályok szerint közlekedem, de ezek szerint vannak más törvények is.
Hogy nincs törvényben rögzítve a min. sebbesség? ... komoly hiányosságaid lehetnek a törvényeket illetően.
A 2sávos autópályák nincsenek 160 km/h sebességre méretezve. Más dolog, hogy az autók igen.
Szóvel szerintetek én vagyok a tapló, ha 110-el megyek és nem az, aki 160-al...
Egyszer Omm írta következőt: "Ha meg akarod mutatni, milyen jó söfőr vagy, gyere ki a gocart paályára!"... én felveszem a kesztyűt bárki ellen

Ada 2008.10.31. 16:07:05

Arra, hogy lakott területen a sávok EGYENRANGÚAK, már fel sem hívom a figyelmet, mert még megköveztek!

GaBaT 2008.10.31. 16:08:53

Miért ne lennének 160ra méretezve? Egy autópályának sosem a megengedett legnagyobb sebesség a tervezési sebessége, hanem több annál, biztonsági okokból. Egyébként elhiszem, hogy neked a vagyonőr+ hátsó ajtajai lobognak 110nél, de másokat ezért nem kéne feltartani, maradj inkább a kamion mögött!

kino 2008.10.31. 16:33:10

nagyon utálom azokat az embereket, akik 100-110-zel menetelnek a belső sávban, mert nekik JOGUK VAN HOZZÁ.

ennél jobban csak azt utálom, amikor a 100-zal haladó kamiont előzi a 100,5-tel haladó, 10km-en keresztül. teherautóval előzni tilos táblát mindenhová
és hozzá némi közlekedési kultúrát!

hint: trabantom van, nem megyek 110-zel a belső sávban, de ha egy kamion megy előttem és meg akarom előzni, akkor meg tudom tenni úgy, hogy nem tartom fel az autósokat. ennyi.

PepeXVI 2008.10.31. 17:09:09

Hááát, ha mindenképpen bámészkodni, és közben crashelni akartok, inkább nézzétek az út szélén álló hölgyeket... :D

Amúgy komolyra terelve a szót, ez az autópálya belsősáv érdekes dolog.

1: ha belsőbe sorolok előzés miatt, és sűrű a forgalom, ráadásul gyorsabbak jönnek hátulról, kitaposom a wagyonőr+ belét, hogy minél rövidebb ideig tartson. Lehet hogy még így is utólérnek, de legalább megpróbálom és nem a fogyasztásért jajongva tartom a kamionok +2 Km/h tempót. Csak ennyit bír a verda. Ilyenkor ne villogjál már le az X5-tel, mert ha befejeztem, úgyis elengedlek! (aki motoron szocializálódott, úgyis többet néz hátra, mint előre)
2: ha tényleg kilométerekre volt a belső sávban valaki amikor én oda besorolok, és utólér, ne villogjon már le, mert nem egyedül van az úton, és valamikor nekem is előzni kell! Sajnos sosem lesz olyan, hogy egymás legkisebb zavarása nélkül közlekedhetünk, mindenki amennyivel akar. Ez utópia.
3: aki 140-nel megy a belsőben, az nem állat, de talán még az se, aki 145-tel!
4: ha én haladok a belsőben, nem leszek ideggörcsös ha ötszáz méterről látom hogy előttem egy lassabb wagyonőr+ előz valakit, hanem leveszem a lábam a gázról. Elvárom viszont hogy utána belátható időn belül elengedjen.
5: ami nem kóser, ha megyek a belsőben és az utolsó pillanatban jön ki elém előzni általában index nélkül és 100-zal. Az villogós kategória, mert balesetveszélyes.

Lehet megkövezni tanaimért!!! :D:D:D
Uff

rkpeti · http://www.uzemanyaglopas.hu 2008.10.31. 17:28:27

Végül is a karosszéria javítóknak is meg kell élni valamiből...

superbfanatic 2008.10.31. 17:48:03

Üdv Ada !
Még a legkisebb sebességgel sem vagy tisztában ,hogy várhatnánk el töled ,hogy ne 110 vágtáz a belső sávban.
(Az a gépkocsi nem hajthat rá az autópályára amelyik önerőből sík úton nem képes 60 km/ó -ra a 80-at sehol nem említik , úgy hogy mehetsz 65 -el a belsőben csak viseld el a következményeit.)

Kotit 2008.10.31. 18:00:09

Ada: van vmi olyasmi a KRESZ-ben, hogy nem tarthatod fel indokolatlanul LASSÚ sebességgel a forgalmat. A 110-el nyomulok a belsöben valami ilyesmi...
Egyébként meg PepeXVI jól mondja...

Ubul1 2008.10.31. 18:17:17

streetsta · managertoys.hu/ 2008.10.31. 15:15:32

A jó KURVA ANNYÁT az ilyen baromnak! nem lesz filléres a javítás, mire kiegyengetik az alvázat, meg akkor már telibe a lökhárító fényezés is, az maga 60 rongy körül. Pfff, műanyag kocsik!

"aki motoron szocializálódott, úgyis többet néz hátra, mint előre"

na ezzel maximálisan egyetértek, tapasztalat.
Ez pedig tényleg nonszensz, hogy ne tartsuk fel már a többit a belsőben. Ha tele a belső is ami ritkán de előfordul, akkor egy kamion alatt mindenképp beér valaki aki ha én X-el haladok akkor ő X+5-tel. És őt ez kurvára zavarja, én meg szarok bele hogy őt zavarja a fél perc veszteség, amien gyorsan lehet mindenki befejezi aztán húz ki a jobboldalra, azalatt meg ha kibírhatatlan a hátsó énekelje el a boldog szülinapot visszafelé. Attól majd lehiggad.

És rájöttem h mi a legkifizetődőbb ebben a nyomorult országban, karosszériásnak meg fényezőnek lenni egyszerre.
Nem tudom miért de mintha nehezebb lenne manapság ép kocsit találni mint a zsigás időkben, és nem csak azért mert akkor a sok csóringernek kevesebb kocsira futotta, valamiért általános elhülyülés van ebben az országban.
De akinek van 30 éves használautós tapasztalata nyugtasson meg hogy akkor is a fele állomány darabokból összehányt szar volt és a hülyeség stagnál itt és nem nőtt azóta!

Evil1979 2008.10.31. 18:18:43

Ez az Ada!
Csak így tovább! Valaki egyszer csak utolér hátulról és jól belök az árokba! A sebességek úgy is meg vannak határozva hogy a gyengébb és nem teljesen új autók is bírják! Szóval ezért is van 130, hogy a karikalámpással is lehessen haladni.
És a legfontossabb, hogy BALESET VESZÉLYES VAGY!!!

Evil1979 2008.10.31. 18:21:40

Ubul1!
réges régen nem lehetett észrevenni a ladán a krómozott lökösön ha parkolásnál valaki kicsit meglökte az autót, mert bírta az anyag! Na most ezt egy telibe fényezett lökös nem bírja! Ez itt a tény.

zalkapone 2008.10.31. 18:51:14

Na, most sikeresen magamra haragítok mindenkit. Autópálya belső sávban előzök 130-cal, és valaki hátulról rámesik 160-nal, villog, dudál, mutogat, akkor szép napja lesz utána! Ugyanis a max megengedett sebesség akkor is 130, ha az újgazdag zsúrpubi M5-ben ül. Leszarom. Befejezem szépen az előzést (nem fékezek bele, volt gyerekszobám), majd lehúzódok, ahogy illik. Viszont ha átszól, vagy mutogat, akkor beszélő lesz. Persze, lehet mondani, hogy nagy a pofám, de aki kíváncsi rá, keressen meg!

zalkapone 2008.10.31. 18:52:41

Streetsta-nak és autójának mielőbbi jobbulást, of course!

dns22 2008.10.31. 19:36:51

Spiró György: Koccanás
Pont ide vág, ajánlom mindenkinek,színdarabként a Katonában, de nyomtatott formában is kitűnő. Az alapszitu: a Hungárián koccannak, így 2 kilométer hosszan mindenki egymásba megy. Komikus helyzetek, szatirikus társadalomkép, mármint ami a kialakuló cselekményt jellemzi.

óóóbit 2008.10.31. 19:43:30

Üdv Mindenkinek.
Én még azt szeretem az autópályákon, mikor jön az illető mögöttem gyorsabban, elengedem, de mire utolérem az előttem jóval lassabban közlekedő kamiont/autót/stb, akkora annyira visszalassít, hogy fékeznem kell (a gázelvétel kevés) ahhoz, hogy ne kenődjek fel. (Megjegyzem ált. tempomattal közlekedek)

tomcat1974 2008.10.31. 19:44:24

Ada!!!
Vasárnap 10 óra és Kecskemét, gokart-pálya, ha neked is jó! :) Bizonyíthatsz!

Rocko- 2008.10.31. 19:44:32

őőő. a 110 az a 130-nak a 85%-a. ez lassú?

Ottopappa 2008.10.31. 19:51:37

Ada!

Valóban kéne a törvénymódosítás! Az ilyen barmokat, (mint te) akik 110-el tartják fel a sort a belsőben, egy 50.000-es csekkel jutalmazni! Csak gratulálni tudok neked!...

óóóbit 2008.10.31. 19:52:49

Sok mindentől függ:
1. Nyáron, napsütésben, szinte kihalt autópályán a belső sávban az.
2. Télen, ónos esőben nem nevezném annak

óóóbit 2008.10.31. 19:57:24

Ada,
Mennyit vezetsz átlagosan havonta?

Ha 6-7e km-t a munka MELLETT, akkor jobban zavarna az olyan sofőr, aki feltart.
Ja! A megengedett sebességet +10%-on belül "betartom".

zalkapone 2008.10.31. 20:15:48

Egy újabb gyöngyszem a közhely-gyűjteményből: "A nagyobb erő, nagyobb felelősség!"
Hagyni kell élni a kicsiket is! Ez pont olyan, hogy ha állnak előtted a Tesco-ban a pénztárnál, akkor is félrelököd, ha kisebb, gyengébb, stb.? Csak mert sietsz, vagy azt hiszed a te dolgod fontosabb?

.Bob. 2008.10.31. 20:27:12

Ada!

Te magad vagy a veszélyforrás az utakon!

tomcat1974 2008.10.31. 20:31:44

zalkapone!
A példádnál maradva, mit csinálsz, ha az a sorban elötted álló "kisebb, gyengébb" a fizetés helyett a csokik és rágók között válogatna néhány percig? Persze te hagynád válogatni!?

levimex 2008.10.31. 20:47:16

Kedves Ada

Ha olyan ... vagy hogy kimész előzni 110-el egy 140-el menő autó elé akkor nem csak a villogást, hanem a pofont is megérdemled. 130-140-el haladó nem ámokfutó, hanem úgy használja a pályát ahogy kell. Általában 140-150 körül járok a pályán, de ha látom. hogy valaki sokkal gyorsabban jön akkor leveszem a lábom a gázról. Az esetek 90%-ban nem kell fékeznem. Utána én is tudok előzni. Nem viselkedek büdös paraszt önkéntes rendőr módon. ( 40 éves vagyok. Ha valaki nem tudná az átkosban volt ez a pozíció a semmire nem jó embereknek akik nem éltek, hanem visszaéltek a hatalommal.) Ha valaki menni akar hagy menjen. Lehet kulturáltan is gyorshajtani.

kockásfülűnyúl 2008.10.31. 20:47:28

Fene egye meg, megint kezdhetem az elején!
Ha titeket olvaslak, sosem tudom mi a téma:)
A Tesco-ból most értem haza, hát az egy rémálom, éveket tudok öregedni ott. Néha elköllene egy tűzriadó, vagy mi, aztán lenne mindjárt nagy sietség. Én meg nézném a sok birkát, ahogy tapossák egymást.

levimex 2008.10.31. 20:51:33

Ada 2008.10.31. 15:42:28
Kicsigozalez, igazad lenne, de én akkor kezdem az előzést, amikor ő még csak egérfing a visszapillantó tükörben.

Ha az egérfingról, a tükörből hozzávetőlegesen nem tudod megállapítani, milyen gyorsan jön akkor ne ülj autóba mert közveszélyes vagy.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.10.31. 20:54:20

Ubul1 2008.10.31. 18:17:17
Áhh, nem kell ennyire komolyan venni a dolgot, buta baleset volt, ez tényleg nem az a kategória, amiért szét kell, hogy pattanjon az ember nyakán az ér. Az szebb volt, amikor kb. két éve, a mostani helyhez kísértetiesen közel (háh, és most jut eszembe, pont egy koccanás mellett!!) a mögöttem csattogó asszem Ignis sofőrje (tudom, mert motoron szocializálódtam, folyton nézem a tükröket) kézben telefonálás közben elbambult-talán a koccot is megnézte magának- hátulról telibevert. Én meg néztem az egészet a tükörben. Hülyeség klasszik.
De a legszebb koccanásom az volt, mikor cégesautós csávó kitolja elém magát, persze a másik sávtól nem tud balra kanyarodni, tehát keresztbeáll előttem. Megállok, de már elég közel hozzá. Emberünk meredten néz jobbra, egyszercsak rés támad, elhatározását tett követi, megindul. Igen ám, de mivel direkte, csak azért, hogy ne kelljen a szemembe néznie (hiszen feltartott, nem is kicsit) folyamatosan jobbra bambult, miközben balra kanyarodott, és folyamatosan tekerte a kormányt, világos volt, hogy ezen az íven belém jön. Ráfeküdtem a dudára, ordítottam, de persze oda se nézett, gondolta szimplán anyázok, az meg őt nem érdekelte, neki dolga van. Aztán már csak arra eszmélhetett, hogy mellette karistolódik az ajtaja, aztán a bal hátsó, majd a sárvédő, végül a lökös. Mindezt 2 km/h sebességnél, ordításommal aláfestve. Meg sem állt, úgy húzta végig a kocsiját az enyém lökhárító-sarkán. Utána fordultam, de szerencsére megállt pár tíz méter után(ha nem teszi, nem állok jót magamért, az biztos), én mögé, kiszállok. Kérdezi, miért mentem belé. Ezután csúnyán beszéltem. Meg rendőrt is emlegettem. Kicsit lehiggadva, meg látva az autóján esett kárt, mondom, adjon harmincezret a fényezésre, oszt húzzunk. Ekkor derült ki, hogy céges a Toledo, ő nem fizet egy fillért sem, majd a biztosító. Mondjuk így jobban jártam, az tény (a kifizetett összeg hat jegyű volt). A végén még megjegyezte, hogy ha előzékenyebb vagyok, ez nem történik meg. Őőőő, izé. Aztán hagytam a francba, hogy magyarázzam meg valakinek, hogy hülye, ha ennyire hülye? Úgyse érti...
Rocko, zalkapone:
köszönöm jókívánságaitokat!

Persze, van, hogy a mögöttem jövő villogtatós egyed el mehet a pitsába, mikor kisteherrel két kamiont előzök, a másodiknál ér utol, de villog, meg indexel. Nem tudok, meg nem is akarok gyorsabban menni, ez az a helyzet, amikor ki kell várni, míg a másik befejezi az előzést (mint amikor a 89-cel száguldó hat tengelyes 92-vel előzi a másik, de már az utójánál tart. Nem ugatok, nem fröcsögök, mert ha befejezi, lehúz, én meg mehetek a dolgomra.
Ugyanakkor, nem megyek ki, ha látom, hogy jön valaki (ha 110-zel megyek, négyszer nézem meg, milyen gyorsan jön hátul valaki, mielőtt kiteszem magam a másik sávba!), illetve ha utolér, és tudok,ésszerű keretek között gyorsítok. Mert nem kell szívatni a másikat, ennyire egyszerű. Nem érdekel, hogy mennyivel mehetek/mehetnék, kresz szerint kurvannyát-e a másiknak. Hagyom elmenni, az nekem nem fáj.

Ubul1 2008.10.31. 20:55:23

"réges régen nem lehetett észrevenni a ladán a krómozott lökösön ha parkolásnál valaki kicsit meglökte az autót, mert bírta az anyag! Na most ezt egy telibe fényezett lökös nem bírja! Ez itt a tény."
Erről beszéltem, rühellem ezeket a mű.a. kocsikat. De a Samarán se látni az ilyet!
De az a gumibabás krómacél az pótolhatatlan.

levimex 2008.10.31. 21:02:26

Autóhierarchia???... Én a jogszabályok szerint közlekedem, de ezek szerint vannak más törvények is.
Hogy nincs törvényben rögzítve a min. sebbesség? ... komoly hiányosságaid lehetnek a törvényeket illetően.

Bocs a sok kommentért, de felháborít Ada hülyesége. Nem tűnt fel, hogy társadalomban élünk és vannak írott és íratlan szabályok. Menj vissza 40 évet, akkor tényleg mindent megmondtak, mit lehet és mit nem.

levimex 2008.10.31. 21:03:38

Szóvel szerintetek én vagyok a tapló


sajnos igen

Rapa 2008.10.31. 21:04:12

Na megint a belső sávnál tartunk.
Van itt néhány tévhitben élő ember.
1. Feltartásnak az minősül ha fél óráig a belső sávban megy 80-nal és nem az, ha 110-zel megelőz egy...
2. 90-nel és NEM 100-zal haladó kamiont.
Ti beszéltek közlekedési kultúráról?
Vegyük pélául Németországot! Ha valaki azt mondja, hogy ott is szar a közlekedési morál, azt súlyosan körberöhögöm. És mit látunk ott? Ugye az autobahnon nincs sebesség korlátozás. Ha van olyan géped, mehetsz 300-zal is. Bizony előfordul, hogy a belső sávban nem megy mindenki 300-zal. Aki 130-140-nel megy, nem lesz áldozata semmilyen anyázásnak, villogásnak vagy dudálásnak. A 300-zal közeledő látja, hogy valaki épp 130-cal halad előtte és szépen lassít/fékez. Majd ha a 130-as "tetű" befejezte az előzést és visszamegy a külső/középső sávba, akkor folytatja a száguldozást. Ez így van rendben.
És miért van az, hogy ha ott előzök a kamionnal egy másik kamiont: Én megyek 90-nel, ő 89-cel, akkor nemhogy nem villognak, húzzak már a rákba, hanem elkezdek indexelni, hogy előzni szeretnék, akkor legrosszabb esetben a második beenged. Ők fel tudják fogni, hogy bizony a kamionnak is joga van előzni és nem szorul ökölbe a seggük, hogy ez nem 10 mp-ig, hanem 1-2 percig tart. Na ezt hívják kultúrált közlekedésnek és nem azt, hogy Adát levillogjuk, mert 110-zel megelőz egy kamiont.

Rocko- 2008.10.31. 21:05:49

zalkapone 2008.10.31. 18:51:14
egyetértek.

streetsta · managertoys.hu/ 2008.10.31. 20:54:20
n ez a Toledos igazi gyökér. ilyenkre érdemes rendőrt hívni meg biztosítót. minnél nagyobb bajban van, annál jobb.

Rocko- 2008.10.31. 21:10:11

zalkapone 2008.10.31. 20:15:48
komolyan várom, h egy motoros tesco v akármi dolognál meglőzőn és én meg a sorban eléje állhassan. hogy lássam a képét, amikor vele teszik meg.

tomcat1974 2008.10.31. 20:31:44
megkérném, h álljon be a sorba, h ha fizet, ha meg nem, akkor takarodjon ki.
semmit nem rühellek jobban, mint amikor valaki sorban áll, "dde még elrohanok paprikáért meg cipőpasztáért".

Kifordított kacagány 2008.10.31. 21:27:57

ha 110-el megyek és kamiont akarok előzni, akkor azt nem 110-el fogom végrehajtani, hanem felgyorsítok, mert köteles vagyok minél hamarabb befejezni az előzést.

ha 110-el megyek, és a mögöttem 140-el közeledő még csak bolhafasznyinak látszik, akkor rég befejezem az előzést mire utolér. ha mégsem, akkor vagy nem 140-el ment(felmerül, hogy miért nem tudom felmérni), vagy szemüveg kell, mert mégis közelebb volt.

ha 140-el megyek és utolérek egy 110-el elémvágó hülyét, akkor lehülyézem magamban és megvárom míg elvánszorog előlem. nincs értelme rávillogni. úgysem érti.

tudom nem vagyok sikeres ember. teljesen sikertelen viszont akkor leszek, ha a kamionoknak már nem engedik az előzést és a szélső sáv több km hosszan feltellik egymás mögött tötymörgő kamionokkal, amik között életveszélyesen fog lavírozni néhány még kevésbé sikeres versenyző.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.31. 21:38:44

Rapa: de a 130-cal menőt kivárni és a 110-zel menőt kivárni, az különbség, mert míg az első legalább kihasználja a szabályban (mármint nálunk) rejlő lehetőségeket, a másik önkéntes rendőrt játszik

szerintem akkor jogos a 110, ha az autód nem megy többet, olyankor én is türelemmel kivárom, amíg befejezi az előzést, mert nyilván ő sem akar 80-nal menni

de ha egyszer menne jobban az autója, miért nem lép oda arra a 200 méterre, hogy hamarabb végezzen?

én sokszor jövök éjjel fáradtan 130-ra állított tempomattal (hogy ne kelljen a rendőröket figyelnem egyhuzamban) de ha utolérek egy teherautót és jön valaki, döntök: vagy várok és fékezek, vagy bemegyek elé, de akkor odalépek a gázra és felveszem a közeledő tempóját, hogy ne érjen be míg előzök

a kisebb kocsimmal ezt nem lehet megcsinálni, mert nem megy annyira, annál csak egy lehetőség van: várok

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.10.31. 21:44:37

Oh, a tipikus eset, tök üres autópályán ballag a kamion a maga tempójában, tükörbe tekint senki sehol a belső sávban, (márpedig az m5-ös nem túl hegyes-völgyes autópályá) előzést megkezd 120-130al (kisbusz ugye nem tud többet), majd a tükörben rakétaként feltűnik nálunk 'sikeresebb' kolléga, majd amikor utol ér élénk villogásba kezd, pedig ugye a kamion és kisbusz sebesség különbsége miatt(130-90=40) az egész nem tart tovább fél percnél. Kérdés: Akkor most mennyivel is ment villogó fél? Mert az biztos, hogy nem 140-nel még, csak nem is 145-tel.

caby (törölt) 2008.10.31. 21:48:32

Sziasztok
Azt gondolom nekünk is súlyosan meg kell szigorítani a közlekdési szabályainkat de másrészről viszont engedni kell.Pl:
A városban szlalomozó srácok nem tudják mit tesznek amikor átlépik az 50et.Miért?Egyszerű azért mert nem ér oda hamarabb sehova.Lemértem!Egyszerűen fog a forgalom.De a legdurvább az volt amikor Tatabánya-Straubing cirka 570kmes távot egyszer 120-130 as tempóval csináltam végig aztán 150-160km/h val.Ezt 1 évig csináltam 2 hetente oda-vissza.Ha kiszámolod akkor látod a külömbséget.Na ezt hívjuk elméletnek.A gyakorlat pedig egészen más.10-15 percet nyertem csak.Csak a forgalom mentesség enged előre nem a 300 Le.17 év vezetési tapasztalattal és jónéhány elfogyasztott autó után /meguntam csere/ én azt gondolom mindenki kellő alázattal üljön be az autójába.Miért?Mert valakinek tönkre teheted az életét.Az autó vezetés nagyon veszélyes üzem!!!Én ezt tenném.:21 éves életkor alatt senkinek sincs jogsi,pszichologiai vizsgálat mielött elkezded,valamint 5 évente újra vizsga mindenkinek.Ezzel lefedtem mindent.A kis koccok meg pontosan a fent leírtak miatt jönnek létre,tolakodás kapkodás.Ezzel még nem is lenne baj de ugyan ez a helyzet 130nál a pályán.Számolj.:130 km/h és 5-10 méterre a lökhárítódtól valaki.Ergo leszálltok a pályáról ha baromi nagyot kell fékezni,és meghaltok.1 millió dolgot tudnék írni a tapsztalataimról mint bárki de 1 mondatot írok csak.A fejedben van a világ legjobb biztonági rendszere.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.31. 21:51:47

"A fejedben van a világ legjobb biztonági rendszere."

Caby: már akiében ott van (sajnos MO-n autózva úgy tűnik, hogy ez mégis a kisebbség)

Rapa 2008.10.31. 21:53:26

Az, hogy 130-cal szabad menni, nem azt jelenti, hogy 130-cal kell menni. Épp erre hoztam fel a német példát. Ha itt köcsög aki 110-zel megy 130 helyett, akkor ott is köcsög aki nem 260-nal, hanem csak 180-nal megy?
Nem hiszem, hogy azzal a 20-as különbséggel nagyon veszélyeztetne bárkit. Mert ugye ha 60-nal menne, akkor már én is azt mondanám, hogy közlekedjen makadám úton. Meló után nem sok kedvem van matekozni. Kiszámolná valaki, hogy mennyi ideig tart egy 18 méter hosszú, 90nel közlekedő kamiont megelőzni egy 110-zel haladó 4 méter hosszú autóval?

BTO11 2008.10.31. 22:10:29

való igaz aki nem méri fel a háturól jövő autó sebesseégét és kimegy elé az Fax,mert balesetveszélyes.
az is igaz hogy a lakott területen a 2x2 sávon nem kell a szélsőbe haladni ,de a belsőben 45-l menni bunkóság!
aki meg az előzés normális feltételeit nem tartja be az meg Hülye!mert az előzést a saját érdekből is minnél előbb be kell fejezni.
szerintem!
ja és én is motorozni kezdtem tehát néhe elég sokat nézak a tükörbe-1979-
a másik lehet hogy a munkéja miatt siet ezért má ne tartsuk fel mert néhány munkához időre kell a kuncsafhoz érkezni,és a munkafelvevők sok esetben szarnak bele hogy a végrehajtó hogy és mikor tud odaérni,csak veszik a munkát.

Secnir 2008.10.31. 22:11:31

"AnyádnakPalánkot 2008.10.31. 15:44:06
Autópályán 110-el NEM MEGYÜNK A BELSŐ SÁVBAN, teljesen jogos a dudálás! És most jön nyilván az okoskodás, hogy nincs rögzítve törvényben a min. sebesség."

khm.
rögzítve van. 60 km/h. ez nem okoskodás, ez mindenkire vonatkozó rendelet.
110-el lehet menni a belső sávban. én is annyival megyek. ti annyi a max. és annyival fogok menni, ha egy 90-el cammogó karavánt utolérek, mert nem akarok 90-el meg 90-al menni pesttől bikafaszáig.
ha valaki gyorsabban jön mint én, az meg várja ki a sorát. minek siet? indult volna korábban.

ma robogóval jöttem mentem. munkahelyemnél kikanyarodtam a főútra, 6 mp múlva utolért egy ezüst merci. a seggemben loholt. megelőzhetett volna, de nem akart, inkább villogott. mondom barátom te hülye vagy.
utána beértünk egy kisvárosba, ott meg már nem tudott megelőzni, csak valahol a közepén, ahol én mentem hetvennel. és rázta a kezét. mondom rázd csak, ha én rázom, rosszabbul jársz.
ismertem a várost, tudom hol kell kikerülni a lámpákat, 10 perc múlva már kint száguldoztam a túloldalán. merci a következő kisváros előtt megint utolért. megint villogott, hogy húzodjak le. mondom, ez már biztosan hülye, nem tetteti. beértünk a kisvárosba, megelőzött.
ez nem százas.
városka közepén lámpa (hol máshol), 30 autó áll. sort beelőztem, elsőként rajtoltam, irány horány. kiértem a kisvárosból, merci utolért. bal kezem kinyújt az első villogásnál, majd bemutattam neki az össznépes egyezményes jelet.
nem előzött meg.
úgy gondolom kb 1 perccel későb ért haza, mintha megint megelőzött volna. akkor érdemes száguldozni?

zalkapone 2008.10.31. 22:13:20

Tomcat1974
Az ilyen boltokba pont azért járunk, hogy vásároljunk. Én is, más is. Az, hogy előttem a sorban szöszmöszöl valaki, az nem zavar különösebben. Az inkább, hogy miért. Azért, mert a multikultik rájöttek, hogy amíg állsz a sorban, addig nem vagy fogyasztó! Nosza, tegyünk oda is valamit. Valamit, ami drága, de amúgy nem kéne (csoki-ropi-kóla)! Amúgy én is mindig meglepem magam egy Chuppa-Chupps-szal.
De visszakanyarodva az autókhoz. Elmesélek neked egy kedves esetet, ami ma történt velem, gyönyörű székesfővárosunkban. Haladok szépen, nyugodtan, nem agyonmotorizált szolgálati gépjárművemmel (VW Polo 1,2), amin ugye szép "RR"-es rendszám van, szólt a Jazzy (gyengébbek kedvéért a rádió), és utolért egy nagy, fekete taxi (Merci). Odaértünk egy zebrához, gyalogosok álldogáltak tanácstalanul, megállok, intek, tessék átkelni. Taxis kivág balról, mellém. Kezdek emelkedni az ülésről, hogy ha átvág köztük, akkor odab@szok egyet. Erre megáll, átmosolyog, és azt mondja: csak azért, nehogy valami hülye elszáguldva mellettünk elüsse őket! És sütött a nap, csiripeltek a madarak... Ilyen is van, 2008.10.31. Budapest. Van remény!

gyerek9.3 2008.10.31. 22:18:30

ADA

nem baj ha te 110 el mésza pályán. De ha kimész előzni egy kamiont akkor felkéne gyorsulni a belső sáv tempojára ami ha 140 (ami ált. ez szokot lenni) akkor arra kéne fel gyorsulnod.
Nekem az egyik nagybátyám ugyan ien
(szerencsére nem ültem mellete még soha) de egyszer már megbüntették a forgalom akadályoztatása miatt:D:D meg is érdemi
jó mondjuk az öreg alfája nem is nagyon mehet már többet 100nál

BTO11 2008.10.31. 22:24:24

amugy aki nem gyorsit fel eléggé előzés közben az autópályán az a felhajtásnál is nagyon valószinü a gyorsitó sávot is 80-l hagyja el és sorol be a gyorsabb jármüvek közé,mint minap 1 kis hölgy Tatafélé Tatabányáról, akit a gyorsitó sávbnan 110-l jobbrol előztem meg mert nem a gyorsitó sáv végén sorolt rettenetes 80-s tempojával.
vol már autóm 50 LE-től a mostani 82Le erősig,és mindel 100-ra fel tudtam gyorsitani a besoroló sávba amin az autópályára kell felhajtani.
zippzár elv itt is müxik csak a sebességet kell megválasztani elérni.

Kifordított kacagány 2008.10.31. 22:34:20

de van akinek 130-ra nem, csak 80-100-110-re szól a jogosítványa. na azokat kellene bevonni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.10.31. 22:46:02

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.31. 21:05:49
szerencsére rendőr nem kellett (de ha jön is, mondjuk fél óra múlva, valószínűleg felhívja a figyelmét, hogy hülyének tetszik lenni és ha a pacák nem erősködik, nem is jelentgeti fel, mert az sok papírmunka...), a biztosító meg nem érdekli, nem az ő kocsija.
Viszont a motoros megelőz a piros lámpánál esetében azt azért ne felejtsük el, hogy a motoros (aki bizony én is lehetek)ilyenkor senkit nem tart fel, senkit nem foszt meg semmitől, nem érsz miatta később sehova. Egy autós szemszögéből ilyenkor a motoros mint ha ott sem lenne (nem kiforgatni a szavaimat, ott van az, szóval nem gurulhatsz a lábára!:))Ha ugyanezt valaki autóval teszi, már előfordulhat, hogy miatta ragadsz a kereszteződésbe, vagy tudomisén.
Vissza az eredeti témához: Winklernek nagyon igaza van, az ilyen helyzetekben iszonyúan nem kellene (vagy csak óvatosan, figyelve) nézegetni, "tunkolni", mert ilyenkor ha sokan bambulnak el, annak lemezhajlítás lesz a vége. Más kérdés, hogy nehéz megállni. Koccanáshoz hasonlóan csak a kurvanénik tudnak veszélyesek lenni: munkámból kifolyólag rendszeresen járok a palotai szemétégető felé, ahová igen sűrűn ültették a puma-fákat, minden villanyoszlophoz jut egy erotikaipari szak-/ betanított munkás. No, ott aztán a kivillanó fenekek és mellbimbók hatására olyan kóválygásokat, meg féklámpavillogtatásokat képesek kedves autóstársaink rendezni, hogy az csuda (most az út közepén megállva a tarifák iránt tájékozódó rajongók, vagy éppen őrző-védő szolgálatot ellátó hurkásnyakúakról nem is beszélek).
Lehet, hogy itt kellene tréningezni? Nem érdekel, nem nézek oda, csakazérse-csakazérse, nem láttam a dudákat, nincs hosszú combja, előre nézek...

superbfanatic 2008.10.31. 22:49:13

Üdv Ada !
Biztos hogy eléri az autód a 4 métert ?
Nem itt van a kutya elásva ?
Ha te nem tudsz v. nem akarsz haladni akkor dögöljön meg a szomszéd tehene.
Nem vagy véletlenül órabéres álami alkalmazott?
A kamionos barátaidnak annyit , hogy én is teherrel nyomom a melót ,de ahol két sáv van betíltanám az előzést.80 a megengedet amelyikkel meg nem lehet ezt tartani az takarodjon a roncstelepre.

Alternatív 2008.10.31. 23:28:07

Megjegyzem, aki autópályán 140-nel jön a belső sávban, az nem bűnöző. Ugyanis átlag 10%-ot csalnak a kilométerórák (tessék GPS-hez ellenőrizni, az pontos!).

Újabb 10%-ig még nem büntetnek, vagyis még az se büntethető, aki (óra szerint) 150-nel megy.

Rapa 2008.10.31. 23:29:13

superfanatic
1. Tény, hogy kamionnal 80 a megengedett, de ha ezt betartanánk, akkor most nem itt írogatnék (tudom, sokan örülnének neki), hanem kb most érnék be Magyarországra.
2. Ha jól értettem az elméletedet, akkor minden kamion/teherautó nyomja be a tempomatot 80-ra, szépen együtt haladjon a sor a külső sávban, a belsőben pedig 130-cal a személyautók és ha valamelyik 110-zel menne, azt könyörtelenül tiporják le. Ezt valami idióta rajzfilmben elképzelhetőnek tartanám. Szerintem legyen a bal oldalon is lehajtó sáv, a személyautóknak, hogy ne kelljen 130-ról besorolni a 80-as teherautók közé ha el akarja hagyni az autópályát! Félelmetes, hogy milyen elméletek vannak a közlekedésről. Miért nem lehet megérteni a 3 alapszabályt?
R U G A L M A S S Á G
E L Ő Z É K E N Y S É G
T O L E R A N C I A
És ez főleg a mutogatós/villogós parasztoknak szól. A Tescoban is elkezdesz kiabálni, hogy mindenki takarodjon az utadból, mert neked 27 mp múlva a banánokhoz kell érned?

dns22 2008.10.31. 23:31:16

Németországban sem mehetsz akárhol akármennyivel. 130 az ajánlott sebesség, ahol nincs korlátozás, azonban sok helyen van korlátozás, mégpedig 130, néhol 120. Ahol nincs limit, ott legalább 4 forgalmi sáv van, nagy marha az, aki 130-al halad a belsőben folyamatosan. Ott a maradék három, miért menne a belsőbe, meg aztán ott is él a jobbra tarts szabály. Húzott már el mellettem ferrari 300-al a belsőben, ezért én azt a sávot max végszükség esetén használom, pedig én is tudok menni akár 200-al is tartósan, de minek, a 140 kényelmes utazó tempó, ott is, nálunk is,és itthon még belefér a "tűréshatárba".
Azt viszont fel nem foghatom, hogy miért nem tartják be sokan a jobbra tartás elvét, Fehérvártól Pestre 3 sáv az M7-es, sok majom meg megy 110-el a középső sávban, amikor üres a szélső. Én meg megyek 130-140-el a szélsőben, mivel üres, és jobbra tartok, utolérem, mit csináljak? Váltsak egyszerre két sávot, hogy a belsőből előzzem meg, vagy szabálytalanul előzzem le jobbról? Mindenesetre jelzem felé, hogy talán jobbra kén tartani, ha van rá lehetőség.
A 110-el megelőzöm a kamiont dologról pedig annyit, hogy a legtöbb ilyen már jó előre bejön a belső sávba, amikor még vagy 500 méter van a kamionig, nem csoda, hogy feltorlódnak mögötte a járművek. Ilyenkor van az, hogy aki utoléri, "túlfékezi" magát, ennek következtében a sor vége már szinte állóra fékez, és a szélső sáv hirtelen jobban halad, mint a belső.

Rocko- 2008.10.31. 23:35:14

streetsta · managertoys.hu/ 2008.10.31. 22:46:02
ezt a motoros dolgot majd személyesen megtárgyaljuk! ;)

"a biztosító meg nem érdekli, nem az ő kocsija."
persze, de a főnökét érdekli. az meg rajta csattan. meg a kiesés, amit a kocsi állása okoz.

"Winklernek nagyon igaza van, az ilyen helyzetekben iszonyúan nem kellene (vagy csak óvatosan, figyelve) nézegetni, "tunkolni""
igaz, de nem könnyű megállni. nézze meg az ember, ha akarja. csak ne bambulja.

"puma-fákat" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

superbfanatic 2008.11.01. 00:03:24

Üdv Rapa !
Jól látod az elméleteimet !

ccorsa (törölt) 2008.11.01. 00:21:53

Ada, Te tök hülye vagy az autópályás közlekedéshez!
Ne írj semmi más szituációt, mert kiderül, mindenhol béna vagy.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 00:31:48

" Ada 2008.10.31. 15:11:37

...Autópályán besorolok szabályosan a belső sávba, majd 110 km/h sebességgel kamiont előzök. Erre megérkezik rám egy vadmarha 140 km/h sebességgel, nyomul a seggembe és villog ... de miért?"

Mert faszláma vagy, azért. Ha ennyire nyamvadtan tudsz csak előzni és a tükreidet, urambocsáss, a szemedet sem használod, akkor egy idióta vagy, aki kullogjon a főúton csak inkább. Vagy legyél inkább pék.

Ez a típusú marha a kedvencem. Fizetek extra zsét, hogy haladhassak a pályán -elvileg viszonylag gyorsan- erre jön pár ilyen figura, aki azt hiszi, hogy a városban döcögünk ötvennel és ennek megfelelően kisunnyog elénk, akik _ÉPP ELŐZÜNK, BAZD MEG_ valami szánalmas tempóban, mert láma.

Mert nem tanították meg neki, hogy pályán fokozott figyelem a fokozott sebesség miatt. Azaz, kétszer annyit nézünk a tükörbe és a holttérbe, mint egy főúton. Az már csak a hab a tortán, hogy előző kocsi elé nem megyünk be, pláne lassabban.

ÉS MEGKÉRDEZI MÉG A VÉGÉN -MINTEGY NON PLUS ULTRA- HOGY MIÉRT?!

ccorsa (törölt) 2008.11.01. 00:37:01

Azokat is elküldeném zabot hegyezni, akik 110-el előznek, majd miután kisoroltak a szélsőbe, felgyorsítanak 130-ra.
Van ilyen.
Gondolom félnek előzni.
Szerintük mindenki bunkó, aki viszont mer.
.
Városban is jobbra tarts van.
Mindig az út jobb sávjában, abban is a jobb széléhez húzódva kell közlekedni. (kivéve este, amikor a felezővonalhoz kell húzódni a gyalogos, biciklisek, stb, miatt.

ccorsa (törölt) 2008.11.01. 00:38:21

Ada butasága szorgalommal párosul.

Seca81 2008.11.01. 00:38:40

"Megjegyzem, aki autópályán 140-nel jön a belső sávban, az nem bűnöző. Ugyanis átlag 10%-ot csalnak a kilométerórák (tessék GPS-hez ellenőrizni, az pontos!)."

Igen ezt már sokaktól hallottam, h csal 10%-ot, meg 10km/h-t stb...
Tehát ha 150-et mutat a km órám akkor kb 135-tel megyek? Ez kérem téves, -nálam legalábbis- ugyanis anno mértem dzsípíesszel és nekem kb 2-3 km/h-val TÖBBET mutatott a dzsípíesz, úgyhogy nem tudom milyen általánosítás ez...
160-nál, 22 éves kocsin.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 00:39:51

ccorsa, bocs, hogy beleszólok, de lakott területen személygépkocsival haladhatsz tartósan is a belső sávban a párhuzamos közlekedés szabályainak égisze alatt. Megkeresem, ha érdekel.

Garp 2008.11.01. 09:32:08

Hogy 140km/h-val vadmarha? Ez baromság, akár csak az, hogy valakit azért levillogni, mert 110-el ELŐZ. ADA nem azt írta, hogy ott haladt, hanem _előzött_, ismétlem, ELŐZÖTT. Tehát utána ismét kisorol a külső sávba. Aki belső sávban gyorsan halad, az ne a másik seggébe érkezve fékezzen és villogjon, hanem időben vegye el a gázt, lassuljon 10-15km/h-t és amikor a másik "eltakarodott" lehet visszagyorsítani. benzintakarékosabb és nem tahó megoldás. Ha az autója úgy terveztetett, hogy bírja a 160-at, ez a manőver meg se kottyanhat. Ja, hogy ehhez intelligencia mellett szükség van némi türelemre és arra, hogy ismerd a kocsidat, ne csak a gázt nyomd? Elnézést.
Aki dudál, villog ilyen esetben az kapja be. 1.3 Feliciával 3x tettem meg eddig az Írország-Magyarország távot, 110-130 között autózva. SEHOL nem villogtak le, mert előzni mertem 110-120 körül egy kamiont. Aki ismeri a német autópályákat tudja, hogy ez a legszarabb sebesség, mert ki-be kell mászkálni a sávok között. Ahogy beérsz a kamion/busz/bebámf*sza mellé, tessék kitenni jobbra az indexet, a gyorsabb érkező tudja, hogy nem előtte fogsz tökölni. Tudomásul kell venni, hogy ahogy a 160-as autót feltartja ideig-óráig a belső sávba kényszerülő 110-120-as, őt is feltartja a 95-110-as kamion. Mindenki haladni akar.

"Felvitte az Isten a dolgom", most egy 1.9 diesel Octaviaval nyomom, én is a gyorsabbak közé tartozom, olyan 160-170 körül. És még mindig van nálam sok, sokkal gyorsabb. Pont ezért a 140km/h-s vadmarha kitétel szerintem is baromság. Hacsak nem a villogás miatt az. Azzal egyetértek.

Garp 2008.11.01. 09:43:49

OFF
A totatlcar kibékült a pohu-val? Ott a magyar rendszámos Golf VI cikk és "Az EU támogatná a régi autók cseréjét" íráshoz is Golf II. képe került....

ON

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 10:00:31

Garp, a ényeget nem értetted az ő esetéből. Aki belül van, az _eleve előz (!)_ és elé ment ki mert "hát csak egy pötty volt a tükrömben".

Azaz:

-képtelen volt felmérni a távolságot
-előző autó elé sorolt ki (!)
-nem felkészült nagyobb sebességű vezetésre (intenzív figyelem, többszöri kitekintés tükrön-ablakon át)
-egy ezres stift is tud 130-cal előzni, gond nélkül (ilyenem volt 4 évig, tudom)

...és még meg is kérdezi, hogy "de miéééééééért?"

A kamionok legtöbbje limitálva van 92 km/h-ra és előzni pedig megfelelő sebességkülönbséggel szabad(na) csak.

Ha úgyis szüttyög, nem értem, miért fájt volna megvárni (helyes sebességválasztás) azt a 2 másodpercet, amíg az _előzésben lévő_ elhalad bal oldalt és rögtön utána kijönni, ha már vagy fél a sebességtől, vagy ennyit tud a szartalicska.

Garp 2008.11.01. 10:55:34

Kukori: lehet, hogy én vagyok sötét, de még mindig nem értem. A gyorsabb messze volt? Igen. Nagyon? Igen. Mekkora volt a sebességkülönbség? Állítólag 30km/h. A hátulról érkező gázelvétellel ideje korán reagálhatott volna? Igen. ADA-nak kellett volna levillognia a kamion, hogy menjen má' előle? Nem. (jó, ez demagóg kérdés volt.)

Jártam már én is úgy, hogy 130-al menvén 80-al(!) vágtak ki elém úgy, hogy max 15 méter, azaz kb kicsit több mint 3 autó volt közöttünk. Padka és pörgés lett belőle, más nem. Itt érthető a lassú anyázása, amúgy szerintem nem.
110-el 95-öt előzni nem tart évekig, szóval ne mondja nekem senki, hogy ha 140-el hajt, akkor csak levillogni lehet.

Továbbra sem értek egyet a levillogással, illetve azzal, hogy aki 110-el előz egy kamiont az béna, bunkó, és nem tud vezetni.

NOMÁLIS közlekedési kultúrában NEM az erősebb kutya b@szik elv érvényesül. Néhányan úgy csinálnak, mintha mindig is versenyautó lett volna seggük alatt. Kötelezően beültetnék mindenkit 3 évente pár hónapra egy 1200-es Ladába, vagy Skodába. Tessék önfegyelmet tanúsítani és több megbecsülést a többi közlekedő felé.

zalkapone 2008.11.01. 11:11:06

Most nemsokára indulok az M0-on Üllőről, Fehérvár felé. Sehol, ismétlem SEHOL! nem fogom átlépni a megengedett sebességet! És igenis ki fogok menni előzni, ha egy lassabb autó, kamion, busz megy előttem. Aki meg villogva, dudálva rámesik hátulról 130-nál, nos, az is tanulni fog pár dolgot...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 12:42:20

De te is a kórházi ágyadon, ha nagyon rendőrködsz, azt hiszem. Gondolom itt majd a leendő büntető-fékezgetésre célzol, de vigyázz, nehogy a fagyi visszanyaljon. Az amcsi rendőrök se véletlenül lökik meg a menekülő gyanúsított kocsijának a farát. Nem árt gondolkozni*.

Garp, elbeszélünk egymás mellett. Ha valóban olyan messze lett volna, nem éri meglepiként a farában a villogás. Tehát kurvára nem volt messze, ezt mondtam eddig is. Persze borért is lehet jogsit kapni, nem mondom.

*amennyiben nem vagy minimum egy Marcus Grönholm

Rocko- 2008.11.01. 12:58:00

nem hiszem, h neki nagyon kéne "rendőrködnie". :-)

és emebrek, gondolkozzunk már: az a hibás, aki szabályosan akar közlekedni???

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 13:44:42

Nem, hanem a "nos, az is fog tanulni pár dolgot" mondóka a baj, nem a 130. ;)

Rocko- 2008.11.01. 15:36:46

mi a baj a tanulással?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 16:24:54

A módszer. Nem az a tanítás, amit fentebb is írtam. Az a közvetlen balesetveszély okozás egzaktul fogalmazva.

Rocko- 2008.11.01. 17:26:50

hát de hogy kéne tanítani? énis inkább a szép szó híve vagyok, de mint látható: nálunk ez nem működik.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.11.01. 20:23:57

Hogy mennyi beszűkült agyú emberke van itt. Mondta valaki egy szóval is, hogy olyan autóval előz 110-zel pályán, ami könnyedén gyorsul 160-ra? Akinek nem tellik 1** lóerős csodákra azok maradjanak otthon? vagy rohadjanak meg 80-nal a kamion mögött? (kisteherautók, városi csodák...)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 20:42:45

Te hol élsz? Ezres 8 éves stift is fel tud könnyedén gyorsulni 130-ra, hogy előzzön, de még az 1200-as Lada is! Ember! A Warnyú is röhögve tud 130-at. Ha én az 53 lóerővel képes voltam még az agyontraffizás előtt 4 évig pályázni, akkor nem hiszem, hogy más nem képes. És akkor nem voltam egy nagy talentum, 2-3 éves jogsival. De a KRESZBEN is benne van gy.k. "az előzést csak megfelelő sebességkülönbséggel szabad megkezdeni" és előzésben lévő autó elé nem megyünk ki, pláne lassabban!!! Az meg más lap, hogy valaki képtelen a távolságot és sebességet megbecsülni és feldolgozni, hogy igen, ez egy autópálya, ahol 130-cal haladnak az autók. Ja, meg vissza is sorol a legtöbbje, ne jöjjön senki ezzel a folyamatos belsőzéssel. Az utóbbi időben eleget jártam pályákon és nem divat a belsőben maradás már. Meg a 160-azás sem. Ellenpélda mindig van, de már elég kevés.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 20:52:43

Nem kell ezt sehogy tanítani, Rocko. Roppant érdekes, hogy velem miért nem történnek ilyenek? Esetleg, mert időben kezdem meg az előzést, megfelelően felgyorsulva és után rögtön vissza is sorolok, ahogy kéne? Vagy elveszem a gézt, ha látom, hogy ez elé már nem kéne kimenni, majd ahogy elment, már küldöm is a gázt és megyek utána előzni? Igen, volt olyan, hogy majdnem beért egy kocsi, amíg én 140 körül előztem. Láttam, hogy ez nagyon jön és az előzést 160-nal fejeztem be. Kisoroltam, ahogy lehetett és ő el sacc. 180-nal. Se villogás, se duda. Az élet ilyen egyszerű. Nem kell tanítani. Elég, ha megtanultad az oktatáson elhangzottakat és vezetsz. Aki renitens, az meg úgyis elintézi magának. Vagy árokban, vagy 150 ezres csekkel. Ennyi, egyebet nem tudok hozzáfűzni. ;)

Ja, aki a belsőben jön, az éppen előz, ha még nem esett le valakinek, vagy nem értette meg harmadszorra sem.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.11.01. 21:11:17

ford transit, vw transporter soroljam még? ezek, azért nem olyan könnyen ugranak fel 110-re pláne 130-ra, szóval akinek ilyen van az mit kezdjen magával? erre okoskodjál

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 21:17:44

Ezek szerint te nem ültél még ilyenben. Mert ha igen, akkor nem írnál ilyen hülyeségeket ide. A 100 lovas T4 simán bírja a tartós 150-160-at. Az 1.9-es. A Trasit meg pláne és a Movano, Traffic meg többet is. Bulgáriáig oda-vissza elég jó referencia, kilenc fővel, batyuval? Kéthetente? Mégse volt gond... Ne ködösíts, bebuktad, ennyi.

Rocko- 2008.11.01. 21:29:43

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.11.01. 20:42:45
"Ezres 8 éves stift is fel tud könnyedén gyorsulni 130-ra"
egy 1.3-asból mondom, h nem. 100-ig talán, de utána 130 nehézkesebben megy.

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.11.01. 20:52:43
"Roppant érdekes, hogy velem miért nem történnek ilyenek?"
gyere, cseréljünk kocsit. :)
"Esetleg, mert időben kezdem meg az előzést, megfelelően felgyorsulva és után rögtön vissza is sorolok, ahogy kéne?"
az való igaz, én eddig a zalkapone féle _130-cal megyek, de levillognak_ dologról beszéltem.
"Vagy elveszem a gézt, ha látom, hogy ez elé már nem kéne kimenni, majd ahogy elment, már küldöm is a gázt és megyek utána előzni?"
pontosan, ezt így kell.
"Kisoroltam, ahogy lehetett és ő el sacc. 180-nal. Se villogás, se duda."
egyedi eset.
"Elég, ha megtanultad az oktatáson elhangzottakat és vezetsz."
ezzel én tisztában vagyok, alkalmazom is. na de mi van azokkal, akik szarnak bele?
"Vagy árokban, vagy 150 ezres csekkel."
nem is lenne bajom, ha tényleg így történne.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.11.01. 21:33:59

Kukori, ki mondta, hogy t4? Nem mindenkinek tellik vadonatúj 9személyesre 10milla környékén..., 8-10éves 6személyesek, ezekből még több ezres nagyságrend szaladgál az utakon és pályán is többek között

subtotal 2008.11.01. 21:36:40

Vissza az eredeti topicra: nekem sikerült két hete egy Suzukit lekoccolni: előttem állt, fordultunk volna jobbra ki egy irodaházból egy útra. Az Ignis előttem elindult, én is elkezdtem csúsztatni a verdát utána, néztem közben balra, hogy mehetek-e még én is. Közben ő lefulladt. :( Szerencse, hogy van casco, mert xenonlámpabúra megrepedt és persze csak egyben cserélhető (200.000.-). Plusz egy kis kalapálás és fényezés lesz még. 5 méterről nem is látszik semmi pedig a kocsin. A legborzasztóbb az a 4 nap kiesés, amíg az autó a műhelyben lesz. Life sucks...bár ennél nagyobb baleseteim ne legyenek.
Csak azért írtam le, mert eddig én is azt gondoltam, ilyen hülye balesetet én nem fogok okozni. Oszt mégis...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 21:48:42

Tommeeca:

Nem épp új, de ezt egy szóval sem említettem. Amúgy a legfiatalabb T4 is 5-6 éves. A mi példányunk BM delegációzós leadott kocsi volt, amikor megkaptuk 370 eKm-rel! 1,9 tdi, hosszított, 9 személyes. Mi azért beledobtunk még kicsikét... (hol Bulgária, hol Svájc, kétheti váltásban)

Aki meg veterán korú haszonjárművet kínoz a pályán, annak valószínűleg elég a 80-90 km/h, hogy szét ne hulljon. Az pedig pont a kamionok sebessége is egyben :)

Rocko:

"egy 1.3-asból mondom, h nem. 100-ig talán, de utána 130 nehézkesebben megy." Ezzel az ezres suzukit írtad körül. Négy évig volt, tehát van viszonyításom. Bár az a 100, az 120 :) és a vége 157 km/h, enyhe hátszélben sok kilométeren át nyúzva.

"egyedi eset." Már nem az, hála istennek. Van javulás a pár évvel ezelőtti állapotokhoz képest, látható méghozzá, tapasztalatom szerint.

"nem is lenne bajom, ha tényleg így történne." Ez legyen az ő gondjuk. Nekem nincsenek álmatlan éjszakáim és nyugtalan utazásaim, a többi már rájuk tartozik. Mindenki úgy csaszi el a dolgait, ahogy akarja. Amíg engem nem érint :)

"ezzel én tisztában vagyok, alkalmazom is. na de mi van azokkal, akik szarnak bele?" Idejönnek és ADA néven írogatnak ;)

subtotal 2008.11.01. 21:51:04

És a közben elferdült topicra visszatérve: kamion előzése 110-90=20km/h, ami 5,56m/s, ami 100m előzési utat feltételezve 18s. A 140km/h-val érkező ennek mondjuk ha 3/4-ét kénytelen a 110-el előző mögött tölteni, akkor az durván 14s. Ezért villogni és dudálni, hát lehet, bár nem tudom érdemes-e.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.11.01. 21:53:35

Kukori épp ezt szerettem volna leírni, hogy amit Rocko jól megfogalmazott, hogy 100-110ig még csak csak, de azért egy gyengébb verdával idő kell még 130ig feltornázza magát, bocs, ha félreérthető voltam.

subtotal 2008.11.01. 21:58:37

Amúgy egyetértek azokkal akiknek nem tetszenek azok, akik feltartják a normál ritmusát a pályáknak. A lényeg, hogyha tud menjen többel amikor előz, ha nem tud többel akkor figyelmesen jöjjön ki. Az önkéntes rendőröknek pedig azt kívánom, hogy egyszer tapasztalják meg milyen, mikor az ember megszokja a 130-160 közötti ritmust és kívágódik elé valaki, aki nem érzékeli a sebességkülönbséget. A másik oldalon lévőknek pedig azt, hogy milyen egy egy 140es tömött belsőbe besorolni. A legtöbb baj azokkal van, akik a másik pozícióban még nem tapasztalták meg ezt a történetet.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 21:59:57

subtotal 2008.11.01. 21:51:04

Az életben azért máshogy néz ki kicsit ez a jelenség, mint fizikát nézve. Van egyszer a meglepi, hogy kijön csakazértis eléd, ekkor vagy villantani lehet, hogy "picit a jobb lábad konvergálhatna a padlóhoz", avagy -a kivágás gyorsaságától és a távolságtól függően- egy jókora fékezés (és amiatt villantás, feltételezve, hogy a láma azt se tudja mi történik mögötte, mert ha tudná, nem jött volna ki így hipp-hopp). Én általában tempomattal járok és nem gond, csak kellemetlen. Itthon is lehet már egyre jobban használni, csak Butapest vonzáskörzetétől 50 km-nél messzebb általában ;) Ott már nem a lámik járnak, hanem akik valóban távolságra mennek, lehet ez a magyarázata.

Tommeeca 2008.11.01. 21:53:35

Oké, kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Hát, ismerni kell a saját vas korlátait és annak megfelelően autózni, ami lendületből is lehet. Nekem a stift csak úgy ment :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 22:02:40

subtotal 2008.11.01. 21:58:37

Remek végszó, jó összefoglaló. Mint a nick-ed ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.01. 22:05:19

Ja, mielőtt valaki kérdezné, azért nem voltam Belsőség talin, mert pont "nyaraltam" és lövésem nem volt net híján, hogy lesz. Arra jöttem haza, hogy van. Szombat este 10-kor :S De ne örüljetek, meg fogok jelenni a következőn*!

*amennyiben tudomást szerzek róla.

subtotal 2008.11.01. 22:05:46

Én se voltam mindig ilyen megértő fiatalabban: toltam mindenkit. Aztán egy kis időt pályáztam Daewoo Lublinnal, ami 80al tudott szépen menni, 85nél már kóválygott mint a gólyafos a levegőben(kicsit túl volt terhelve). Egyszer pedig egy Vectra-val éjszaka 180al utolértem egy kispolákot Gyöngyösnél (a németországi Gyöngyösnél), ami 70el előzőtt egy IFA-t. Gondolom azért tudjátok mennyi fénye van hátul egy kispoláknak.
Nos, ezek meghatározó élmények egy megfontoltabb vezetési magatartáshoz. Viszont Darmstadt-tól Frankfurt felé a 4 sávon imádom még mindig nyomni mikor arra járok.

Sugi77 2008.11.01. 22:49:05

Szerintem az a baj, hogy elfelejtik az emberek honnan is indultak. Ez vonatkozik a vezetés tudásra, és arra is, hogy nem mindig ültek "jó" autókban.

Rocko- 2008.11.02. 00:17:07

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.11.01. 21:48:42
"Ezzel az ezres suzukit írtad körül."
inkább a sajátunkat. 1.3 és 6-7 éve. ;)
"és a vége 157 km/h, enyhe hátszélben sok kilométeren át nyúzva."
ennél azért jobban féltem az életem, mint hogy ilyeneket próbálgassak. 130-nál is pörög azért a motor, meg remeg a doboz.
"Már nem az, hála istennek. Van javulás a pár évvel ezelőtti állapotokhoz képest, látható méghozzá, tapasztalatom szerint."
úgy legyen!
"Ez legyen az ő gondjuk. Nekem nincsenek álmatlan éjszakáim és nyugtalan utazásaim, a többi már rájuk tartozik."
hát valahogy azért mégis csak rám is tartozik, ha valaki a környezetemben szabálytalankodik. ha meg balesetezik, és én is szenvedő alany vagyok, akkor nem mondhatom, h "bocs, én szabályos voltam, én nem ütközök". ez egy társasájáték, sok résztvevővel.
"Idejönnek és ADA néven írogatnak ;)"
jajj, most el kéne olvasnom őt? :)

subtotal 2008.11.01. 21:58:37
"Az önkéntes rendőröknek pedig azt kívánom, hogy egyszer tapasztalják meg milyen, mikor az ember megszokja a 130-160 közötti ritmust és kívágódik elé valaki, aki nem érzékeli a sebességkülönbséget."
jajaja!
"én is, minden reggel kijövök a házból, és lehugyozom az egyik szomszéd ajtaját. aztán egyszer kijött az egyik, és jól pofán vert. hát nem egy köcsög? rohadjon meg az ilyen!" ;)
130. pont. ott a vége.

Ada 2008.11.02. 13:40:08

Hadd reagáljak pár sorral az engem ért kritikákra és válaszoljak meg néhány kérdést...
Válogassátok ki, melyik válasz kinek szól...
Sajnos most Vasárnap nem tudok leugorni Kecskemétre, de talán egyeszer lesz alkalom, hogy összemérjük tudásunkat...
75-ös születésű vagyok, 93 óta vagyok jogosult vezetni, teszem is évente 20 ezer km-rel. Most cseréltem le 1,9 TDI Octáviámat benyás Corrolla 1,6-ra.
Vélemények lehetnek külömbözők, de azt nem vártam, hogy a szituációt ennyien félreértelmezik.
A mögötted haladó autó sebessége mindig csak becslés, nem a sebességet kell pontosan eltalálni, azt kell felmérni, hogy be tudsz-e elé sorolni annélkül, hogy veszélyeztetnéd.
De ha besorolnak eléd, normális körülmények közt elég levenni a lábadat a gázról. Aki ezt nem tudja megcsinálni, annak már gyártyják a követőtávolságot tartó autókat.
Többek szerint közveszélyes vagyok... Nos, autóban ülve ügyelek motorosra, bringásra, gyalogosra, még sosem volt balesetem, nem tartom fel feleslegesen a forgalmat és számomra az autóplyán a 110-120 km/h optimális sebesség.
Ellenben rázom az öklöm és csúnya szavakat szórok, amikor valaki vezetés közben telefonál vagy agresszív.
Ez amolyan szakmai ártalom. 4 év "ártalma", amit egy gyerekkórház sebészetén dolgoztam le.
Én inkább nevezném óvatosságnak. Egy embert összerakni nem egyszerű dolog, ami ennél is rosszabb, rágondolni, hogy néhány balesetnek meg sem kellett volna történnie.
Elég kis tolerancia, körültekintés.
És akkor még ott vannak azok is, akik nem érnek el a műtőasztalig.
(meséljek nektek részeg rendőrről, aki a fiatalabbik kollégájának azt mutatta be, hogyan kell bekapcsolt szirénával a szemben forgalomban közlekedni, vagy meséljek politikusokról akik a mentelmi jogot ittas vezetésre használják?)
Köszönöm GARP, hogy pár sor erejéig ismertetted az olvasókkal az európai közlekedést. A tanulságot mindenki vonja le magának.
ZALKAPONE, hogy sikerült az Üllő-Fehérvár utad?

zalkapone 2008.11.02. 16:31:42

Ada!
Kösz, jól! Csak hogy Kukorit is megnyugtassam, feljebb már említettem, hogy volt gyerekszobám, és nem a belefékezgetést szoktam nevelési célzatként felhasználni! Erre sokkal szofisztikáltabb módszereim vannak! Soha, ismétlem SOHA! nem veszélyeztetném mások életét, viszont mástól sem tűröm, hogy ezt tegye! Elég jól csengő nevem és hírem van már kamionos, taxis, boyracer körökben. Pedig mindig udvarias vagyok. Semmi fölösleges agresszió. Viszont ha szemtelenkedik, akkor röpül a jobbos.

zalkapone 2008.11.02. 16:41:45

Viszont kénytelen vagyok beismerni, hogy nem tudtam a fogadalmamnak megfelelően közlekedni. :-( Az a fránya szar folyamatosan 160-ra állt be (4000-es fordulat)! Viszont nem villogtam le senkit!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:51:57

zalkapone 2008.11.02. 16:31:42

Oké ;)

subtotal 2008.11.02. 17:43:33

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.11.02. 00:17:07
Ha a "jajaja!" utáni részt is nekem írtad, akkor légyszives fejtsd ki bővebben, mert nem értem sajnos.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 18:48:45

Az idézőjelben van, tehát nem Rád vonatkozik ;) Az előtte idézőjelbe tett mondatra tehát Rocko válasza ennyi: "jajaja."

;)

Rocko- 2008.11.02. 19:51:16

Kukori hagyd, így még jobban nem fogja érteni az iróniát. :-)

zalkapone 2008.11.02. 20:11:03

OFF

Azt a mázlista, gyapotszedő mindenit!!!

ON

subtotal 2008.11.02. 20:17:06

Köszönöm, így már tiszta. Ami nem volt tiszta, az a Te hasonlatod: milyen kárt okozok én Neked azzal, hogy 130-160 között pályázok. Mitől hugyozom le az ajtódat ettől? Én az önkéntes rendőrködést azokra értettem, akik benn maradnak az ELŐZÉSRE fenntartott belső sávban anélkül hogy előznének bárkit és bőszen mutogatják hol a sebességkorlátozó táblákat, vagy ha ilyen nincs akkor a magukét. Még egyszer irónikus figyelmedbe ajánlanám:
subtotal 2008.11.01. 21:51:04

zalkapone 2008.11.02. 22:08:03

Kukori
Találtam egy cikket Neked! Olvasd el! Csak hogy mekkora "önkéntesrendőr" vagyok a kollégáimmal együtt!
www.hirszerzo.hu/cikk.romania_es_bulgaria_bepanaszolta_magyarorszagot_az_eu-nal.85482.html

zalkapone 2008.11.02. 22:09:09

Ez persze csak a "szabályos, rutinos" kamionosokat zavarja...

eko 2008.11.02. 23:08:56

"Viszont ha szemtelenkedik, akkor röpül a jobbos. "

Ez mit jelent? Elmagyaráznád?
Köszi.

Rocko- 2008.11.02. 23:10:23

subtotal 2008.11.02. 20:17:06
veszélyeztet. és szabálytalan.

eko 2008.11.02. 23:10:31

"Viszont ha szemtelenkedik, akkor röpül a jobbos. "

Ez mit jelent? Elmagyaráznád?
Köszi.

eko 2008.11.02. 23:11:57

"Viszont ha szemtelenkedik, akkor röpül a jobbos. "

Ez mit jelent? Elmagyaráznád?
Köszi.

Rocko- 2008.11.02. 23:12:01

subtotal 2008.11.02. 20:17:06
veszélyeztet. és szabálytalan.

Rocko- 2008.11.02. 23:13:36

subtotal 2008.11.02. 20:17:06
veszélyeztet. és szabálytalan.

(és ha harmadjára küldi el, akkor megevrem a blog.hu-t.)

zalkapone 2008.11.02. 23:46:46

Eko
Szerinted mit jelent?

zalkapone 2008.11.02. 23:54:33

OFF

Rocko!
Megnéztem a képeket, zsiványak lettek!
;-)

ON

eko 2008.11.03. 00:03:31

"Viszont ha szemtelenkedik, akkor röpül a jobbos. "

Ez mit jelent? Elmagyaráznád?
Köszi.

eko 2008.11.03. 00:06:11

Jajj bocsánat!
Eddig semmi pénzért nem frissült...
De még mindig nem tudom, mi az, hogy repül a jobbos.
Ököl?
Ahhoz meg kell állni...

Rocko- 2008.11.03. 07:16:22

zalkapone 2008.11.02. 23:54:33
köff. :)

zalkapone 2008.11.03. 07:33:14

Eko
Olyasmi. Viszont ha szépen kérem, akkor meg is állnak. :-)

eko 2008.11.03. 09:23:44

"Viszont ha szépen kérem, akkor meg is állnak. :-) "

:-)) Elképzelem:
"Állj már meg légyszi, had mossak be egyet!.."

Rocko- 2008.11.03. 09:32:54

zalkapone 2008.11.03. 07:33:14
"Teszek neki egy visszautasíthatatlan ajánlatot."
:D

fishermansfriend 2008.11.03. 12:01:15

A hatályos KRESZ első bekezdése. Mindenki vizsgázott belőle, de sokan mégse tudják.

"A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben. "

Kölcsönös előzékenység... Szeretek adni, és kapni is. Ha nem kell nagyot fékezni, beengedek bárkit, akár előzni jön, akár csak elém bekanyarodni. A belső sávban se szeretek tartósan közlekedni, mindig lehúzódok, amint lehet. Nem szoktam kétméteres követési távolságot sem tartani, ködlámpát se kapcsolom be, pusztán azért, mert van, és még egy marék apróság, ami nem KRESZ hatáskör, csupán kultúrált emberi viselkedés kérdése.

Azt gondolom, ha én erre képes vagyok, akkor jogosan elvárhatom másoktól, hogy ugyanígy tegyen. Az a baj ebben az országban, hogy sokan mégse teszik.
süti beállítások módosítása