Ingolstadti, révkomáromi, vagy afrikai rendszámot?

  2008. október 01. - Winkler Róbert Címkék: vélemény rendszám szlovák

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Egy utolsó generációs 1.3-as Suzuki Swift után a harmadik évben kb. 150.000-et kéne fizetni. A számított érték (2.178.900) köszönőviszonyban sincs a piaci értékkel (1.600.000)

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45690207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SheronComb 2008.10.01. 13:05:15

Faby..sehogy sem lehet ellenőrizni addig, amíg fel nem húzzák újra a vasfüggönyt. Márpedig ugyebár ezt nem akarjuk:)

Pitzu 2008.10.01. 13:11:58

Magyarországon a politikusokat borzalmasan gatyába kéne rázni, vagy néha már ott tartok, hogy el kéne kergetni az összeset a pi...ba. Eleve egyszerűsíteni kéne az adórendszert, de a most kitalált cégautó okosság még gázabb, mint ami addig volt érvényben. Ilyenkor mindig azon gondolkodom, hogy aki ilyen javaslatot tesz, annak a 8 általános megvan egyáltalán? Jobb helyeken egy óvodás is jobb megoldásokat hozna... Jobb helyeken meg az ökör jogszabályok egy idő után kivesznek, mert értelmetlenek. Magyarországon nem így van. Mi a szarra is rá tudunk licitálni.
Én évek óta várom, hogy mikor fog az állam maga körül szétnézni és takarékoskodni. Mire van az Ász? Arra, hogy utólag megállapítsa, hogy itt tűnt el 20 milliárd, meg ott 10, de felelős nincsen... Ha majd ezeket a pénzeket lesz kiken leverni, utána lehet csesztetni az állampolgárokat.

Sutheo 2008.10.01. 13:13:23

BMW MB 2008.10.01. 12:27:29
ez még nem politizálás, viszont SZERVES RÉSZE az autózásnak. pontosan ugyanúgy, mint a kresz....amiről egész cikksorozat van a tc-n

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.10.01. 13:14:42

Majd jól bekamerázzák a határ menti utakat és figyelik, hogy xyz-987 frsz-ú gépjármű tartózkodott-e 183 napot ideát/odaát :D

Sosevót 2008.10.01. 13:16:12

Mint egyszerű állampolgár maximálisan támogatom az ügyeskedőket.
Mi a többség kuka módjára ülünk, és magunkban puffogunk, ha valahol államilag kibasznak velünk.
Az ügyeskedők, viszont tükröt mutatnak a fasszopó brigádnak, és minél többen vannak, minél rafkósabban, irritálóbban baszarintják át a sok köccsögöt, hát annál inkább várható számunkra pozitív változás.

gravi_t 2008.10.01. 13:31:36

"A szlovákoknál üzembehelyezett autók majdnem a nullával egyenlő összeggel növelik a szlovák gazdaságot kedves szerző."

egyrészt (legtöbbször) ott veszed meg, biztosítást ott fizetsz, viszont az útjaikat nem használod. kész nyereség.

GGy 2008.10.01. 13:32:38

Nem értem, most akkor van EU vagy nincs ?
Cukrászdát nyithatok Bécsben, de autót nem vehetek Szlovákiában ??

SheronComb 2008.10.01. 13:33:41

Sosevót
Hidd el eszembe sem jutott ügyeskedni, sőt az sem járt a fejemben, hogy "átbaszarintsam a sok köccsögöt":)
Egyszerű matek, volt két millám autóvásárlásra, vettem egy autót, szlovákiában üzembehelyeztettem. Ugyanezt magyarországi üzembehelyezéssel négy millából tudtam volna megoldani. Én csak próbálok addig nyújtózkodni, ameddig a takaróm ér. Egyszerűen nem akartam a következő 10-20 évre szoros kapcsolatot kialakítani egyik bankkal sem. Tehát fogtam az autóm, átvittem szlovákiába és üzembehelyeztettem. Ennyi.

SheronComb 2008.10.01. 13:39:47

gravi_t
"egyrészt (legtöbbször) ott veszed meg, biztosítást ott fizetsz, viszont az útjaikat nem használod. kész nyereség. "
Hidd el szinte sosem ott veszik meg, ahogy én sem. A biztosítást meg már leírtam fenntebb. kb egyharmada, mint itt. Ezen is el lehet gondolkodni. Szlovákiában 48ezer az éves biztosításom, ugyanez itt 120ezer lenne. Allianz. Szóval hogy éri meg ugyanannak a biztosítónak szlovákiában a kétharmadáért ugyanazt a biztosítást megkötni? Barom magyarról úgyis le lehet húzni még egy bőrt?

capa 2008.10.01. 13:41:29

Sosevót 2008.10.01. 13:16:12

Nagyszerű a hozzáállásod, köszönöm minden rendesen adót fizető állampolgár nevében. Igazad van, (ommm szavaival élve) én sem szeplőtlenül fogantam, de adót rendesen fizetek, mivel ha senki nem tenné, ugyan milyen utakon járnál, ki világítaná ki az utcádat, hova mennél, ha beteg vagy, stb.?! Nem az aktuális akármilyen színű kormánynak, hanem a társadalomnak (beleértve saját magadat is) fizetsz. Ugyanakkor nem vagyok szemellenzős, abban tökéletesen egyetértek veled, hogy jelenleg túl magasak az adóterhek, illetve gyakran nem megfelelően használják fel az adóforintjainkat. Ezen változtatni kell. De elegem van abból a korábbi rendszerből itt maradt attitűdből, hogy elismerően csettinteni kell, ha valaki egy ügyes trükkel elkerülte az adózást.

gravi_t 2008.10.01. 13:45:48

SheronComb,
Én ezt értem, de a szolvák gazdaság akkor is kap tőled évi 48ezer forintot totál ingyen!

Egyébként meg olajat, benzint stb-t úgyis itt veszünk, az adót itt fizetjük utána. Szerelőhöz is itt visszük el, főleg, ha nem olyan közel lakunk Szlovákiához.

ravar 2008.10.01. 13:49:37

Aki került már kipufogógázviharba délután a főváros valamelyik reménytelenül bedugult nagyobb útján vagy végignézte, ahogy a korábban élő terek épített környezetén vastag fekete koromtakaró ül és az élhetetlen városban minden reggel 1.5 tonna acélt visz magával a munkahelyére, majd este haza, az esetleg azt is gondolhatja, hogy nem biztos, hogy baj, ha az autózás drága. Azonban, ha úgy drágítjuk az autózást, hogy ezzel más államok adófizetőinek generálunk bevételt, az bizony ostobaság.

gravi_t 2008.10.01. 13:52:44

A négyes metró helyett inkább a nagyobb tereken a föld alá kéne vinni a forgalmat, fentre pedig parkot építeni.

cork77 2008.10.01. 14:06:34

Szlovákiában bejegyzett JEEP(5.2L)
kgfb 32000ft,ue. itthon 3x ennyi.
Az átirása 8000ft volt.Ha megtehetem miért ne ott vettem volna autót is. Anno hűtőt is mindenki az irigyelt sógoroknál vett,vagyis ők kapták az áfát,mégsem hőbörgött senki.Majd ha itt is normális árak és szolgáltatás lesz.Csak itthon mindenki gyorsan akar sok pénzt.

SheronComb 2008.10.01. 14:28:28

capa...mélységesen egyetértek a véleményeddel, egy normálisan működő demokratikus társadalomban valóban így kellene működnie a dolgoknak. DE....
most sorolnám a vörösposztókat, amiket itt lengetnek a szemem előtt és én, mint békés állampolgár, kurvára felidegesítem magam.
Mint bérből és fizetésből élő rendesen adót és tb-t fizető állampolgár, miután az adózott jövedelmemből kifizetem a havi kiadásaimat ÁFÁval, esetleg megtakarítok valamit, amiből a gyerekemnek veszek karácsonyra egy hálószoba bútort kétszázezerért ÁFÁVAL, és miután ő rendes adófizető állampolgár ezt bevallja, még leszurkol az államnak egy kis ajándékadót! Vagy mint fenntebb már leírták az örökösödési illetéket. Ezekkel szemben mint köztudott. Adó és járulékmentes költségtérítés az egyenlőbbeknek. Az a kurva sok mutyizás ami kiderült, és ami még nem! az én adóforintjaimból. Az egészségügyről nem írnék ide, az egy külön poszt. Az utak állapotáról ia lehetne regényt írni. Mint írod JELENLEG magasak az adóterhek. Nos, vitatkoznék veled, mert semmi jelét nem látom annak, hogy ezen a közeljövőben változtatni szeretnének. Ha nyomonköveted a költségvetési terveket, te is láthatod, hogy kézzel fogható csökkentések, amik a bérből és fizetésből élő polgárok terheit csökkentenék, nincsenek. Kurvára elegem van már abból, hogy szórom bele a pénzem egy feneketlen zsákba, egyre többet dolgozom, egyre kevesebb pénzem marad, egyre szarabbul élek és reményt sem látok, hogy valaha jobb lesz. Úgy hogy basszus abszolút nincs lelkiismeret furdalásom, hogy a költségvetésből hiányzik az én 1-2 milla regadóm!

easycash 2008.10.01. 14:29:12

Én is fizetem az adókat.

Autó alkatrészeket rendszeresen a neten veszek külföldről, nem azért mert ez az úri passzióm, de vagy csak ott kapok, vagy jóval olcsóbban (szállítással mindennel együtt)veszem, mint itthon. Ha tehetném (nem lenne sok a macera vele) akkor simán vennék én is szlovák rendszámos autót. A magyar állam hozzáállásán kellene változtatni. Az autósokról próbálnak meg minél több bőrt lehúzni, mert az autó a legjobban fogható (az ingatlanokat leszámítva) vagyontárgy.

Az autó vásárló az az adózott jövedelméből (amihez úgy jut el, hogy befizeti a vállalkozói jövedelmek után az ÁFA-t, a társasági adót, a helyi adókat, SZJA-t, a bérjárulékokat) megveszi az autót (ami után kifizeti a regadót, az ÁFA-t, a termékdíjat), majd elkezdi használni az autóját (kifizeti a teljesítmény adót, az üzemanyag jövedéki adóját, ÁFA-ját, az alkatrészek ÁFA-jat, esetleges termékdíját, a benzinkút, a szervíz fizeti a társasági adót, az ÁFA-t, az alkalmazottak bérét, járulékait) és akkor még a vagyonszerzési illetéket, stb. nem is említettem. Szóval az autós elég szépen tejel folyamatosan az államnak, hol direkt, hol indirekt módon.

Mi vagyunk a barmok, hogy mindezt tűrjük. Tisztelt politikusainkat, meg mi juttatjuk be a parlamentbe. Szerencsére a magyar parlementarizmus úgy működik, hogy egyszer be, vagy hatalomra kerül azt kirobbantani sem lehet onnan. Szerencsére, hogy ez másként legyen, ahhoz a parlamentnek kellene törvényeket módosítani, amit érthető okokból nem fognak megtenni.

A magyar demokrácia meg úgy épül fel, hogy mi fogjuk be a pofánkat, ami a "politikusainknak" jó az lesz a törvény. Az, hogy EU tagok vagyunk, csak addig érdekes, amíg az államnak jó. Abban a pillanatban, hogy valamelyik EU direktíva, vagy jogszabály az átlag embernek is jó lenne, de ellenkezik a magyar állam érdekeivel, onnantól le van szarva nagy ívben az egész EU. És még tudományos alapon meg is magyarázzák, hogy ez jó nekünk és így van rendben. Amit manapság az APEH, a VPOP, és a tisztelt magyar állam művel, lassan megszégyeníti a régi pártállami módszereket is. Tisztára, mint a "Szép új világ", vagy az "1984".

29 Palms 2008.10.01. 14:33:31

Cork77, ne adj nekik ötleteket!!! Vagy szeretnél évente 183 napot dekkolni Ausztriában a hűtőddel? :)

Balee87 2008.10.01. 14:36:29

Most a cikk címéhez írnék csak... Itt Komáromba, szinte senki nem érti, hogy miért Révkomárom... Tudtommal semmi értelme. Országosan mindíg Révkomáromozzák, de itt senki nem Révkomáromozza...
Komárno, vagy Észak-Komárom... de ha szigorúan nézzük, valahol csak simán Komárom.

SheronComb 2008.10.01. 14:45:34

easycash köszönöm, hogy így összefoglaltad a véleményemet:) Pont erről próbáltam beszélni, de úgy felhúztam magam, hogy szétcsúsztak a gondolataim:) Egyébként nem macerás, megkeresem neked a a honlapjukat, akik nekem intézték, ha megtaláltam belinkelem neked.

capa 2008.10.01. 14:47:30

SheronComb 2008.10.01. 14:28:28

Mindazok mellett, amiket korábban leírtam, úgy gondolom, hogy teljesen igazad van, egyetértek Veled.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.01. 14:50:38

Nekem az a kurva érdekes hogy ha itt egyszerűsítenek valamin akkor azzal 25x több szopás van mint előtte... Adózásban meg aztán főleg.
Különben meg szopjon hanyatt a magyar állam (inkább a törvényhozás), ha már a semmire adózok.

easycash 2008.10.01. 15:02:35

SheronComb!

Köszi szépen. Úgy értettem a macerát, hogy a 65 ezerért vásárolt AX-em nem érdemes szlovák rendszámosítani. Sajnos bele estem abba a hibába, hogy autókat gyűjtök. Mielött nagy felhörrenés lenne, 100-200 ezres árkategóriából vásárolok menthető darabokat, és ahogy a pénztárca engedi felújítgatom őket, majdani veterán korukra. De ez közröhej, hogy ha hobbi autónak vennék egy citroen CX-et, kb 200-250 ezer Ft-ért, arra még közel 500 ezer regadót kellene leszurkolni.

Az államnak inkább azzal kellene foglalkozni, hogy a tehénszaros nagy magyar alföldön miért kerül 1,5-2-szer annyiba 1 km autópálya megépítése,(ráadásul sokkal roszabb minőségben) mint az alpokban. 10 egynéhány éve rágja a gittet a parlament, hogy csökkenteni kellene a képviselők számát, de ez még a mai napig nem következett be, pedig a szólamok szintjén nagy az egyetértés. Az egészségügy nagy pénznyelő, de az egyre romló színvonalú ellátások mellett egyre nagyobb az "irányító" vízfej. A tisztelt parlamenti képviselők egyre több juttatást (főleg adómenteset) kapnak. Nem hinném, hogy a tisztelt miniszterek, államtitkárok presztizsén, stb-jén nagyon rontana, ha a szolgálati audik helyett, mondjuk octaviákat, vagy lacettiket használnának. A közigazgatás és úgy általában a közszféra a végrahajtói szinten már eléggé karcsúsodik, ellenben a "vízfejek" folyamatosan nőnek. Sajnos 1990 óta minden kormány amit csak lehetett elcseszett. Az első kormány nem mert hozzá nyúlni a gazdasághoz csak a kárpótlással (szerintem nem a megfelelő időben és módon), meg a kommunistázással volt elfoglalva. A Bokros csomagnak 1 évvel korábban kellett volna jönnie. A 3. kormánynak a Bokros csomagot kellett volna tovább vinni, nem pedig az eredményeit felélni. A 4, 5, kormánynak megint csak a gazdaságot kellett volna rendbe tenni, nem pedig a hatalom megtartásáért, megszerzésért osztogatni. Politikusaink hatalomvágyának kielégítését és meggazdagodásukat, pedig mi fizetjük. A legnagyobb gond, hogy nics alternatíva. Lehet itt jobbra, vagy balra szavazni, sajnos a végeredmény ugyanaz lesz.

SheronComb 2008.10.01. 15:10:51

easycash, most már tudom nincs rá szükséged, de azért itt a link:) hátha másnak:D
szlovakrendszam.5mp.eu

ccorsa (törölt) 2008.10.01. 15:14:58

Balee87: Elég szégyen.

"Gyakran Észak-Komáromnak, Öreg-Komáromnak vagy Révkomáromnak is hívják, hogy megkülönböztessék a déli, azonos nevű magyarországi településtől."

Wikipedia

BMW MB 2008.10.01. 15:24:28

Sutheo 2008.10.01. 13:13:23

Igen?

Azzal, hogy írogat róla nem leszünk előrébb.

A szájtépés meg fölösleges.

Tynow 2008.10.01. 15:39:28

Irorszagban is van regisztracios ado: VRT - Vehicle Registration Tax. Es itt nagy divat angliabol (eszakirorszagbol) autot behozni, mert VRT-vel egyutt is olcsobb.

Meg persze nagy divat angol rendszammal megtartani es bejelentkezni anglia lakcimre. A biztositas/ado is olcsobb.

Nem csak Magyarorszagon jellemzo ez :)

easycash 2008.10.01. 15:48:32

"Nem csak Magyarorszagon jellemzo ez :) "

Meg az EU-n belül is létezik ilyen máshol is, csak máshol nem kezdenek miatta boszorkány üldözésbe, hanem tudomásul veszik, hogy mivel egységes a piac, létezik az áruk, szolgáltatások szabad áramlása. Amit írtam már fentebb is. Nálunk csak addíg van EU, amíg az állam érdekeit szolgálja. Ami az állam részére hátrányos, és az átlag embernek jó, azt megpróbálják tűzzel-vassal, akár az unió ellenében is kiírtani.

Sheff Bácsi 2008.10.01. 15:53:16

SheronComb!

Kösz szépen a linket, sokat segitett.

Látom azért elégé együttéreznek ezekkel a tetves "adócsökkentés" dologgal ez emberek, azoknak akik pedig azzal jönnek hogy az aki szlovák, ukrán, akármilyen rendszámmal jár az meglopja a magyar hont, az nyugodtan vegyen drágán autót, fizesse a teljesitményadót,a biztositoknak a vagon lóvét a semmiért, meg a többi járulékos szarságot, mert jó helyre megy! lesz belőle sok szép elhizott cigány gyerek meg aranyozott tető elvársaink házán. A másik; ha olcsón veszek valamit, akkor elvileg több elkölteni való pénzem marad, amit ( attól függetlenül hogy hol vettem, helyeztem forgalomba az autót) nagy valószinűseggel itthon költök el, valamilyen szolgáltatásra, vagy termékre ami után van az államnak bevétele. És nem az van hogy kibasztam 1 millát arra hogy legyen rendszám a kocsimon!

SheronComb 2008.10.01. 15:59:56

Sheff Bácsi, nagyon szívesen! Nekem ők intézték, korrektek voltak.

megint 2008.10.01. 16:14:56

Szemét bagázs, szivassák csak még az embereket jobban, annyira nem hülye a magyar ember, megtalálja a kibúvót

_mikulasbacsika_[+1] 2008.10.01. 16:15:31

Egyetértek Sheroncombbal, meg a többiekkel, akik azon vannak, hogy megkerüljék a "magyar" államot.
Ha lesz elég suskám, meg is veszem végre a Mustang GT-t. És miért is fizetnék kb 11 millát 6 helyett?? Azért, hogy szép magyar rendszámom legyen? Nagy büdös f@szt.
Nem vagyok tisztességes, törvénytisztelő állampolgár? Hogy legyek? Hogy legyek én az, ha maga az állam, a politikusok, vagy inkább hívjuk őket zsi....vány maffiának, akárminek, ha egyszer ők a legnagyobb szar gengszterek, és minket, kis(sebb)embereket folyamatosan átkúrnak?
Sajnos ebből a külföldi rendszámos históriából nem lehet kihagyni a hazai politikai cirkuszt, mert ők hozzák a törvényeket, miattuk baszunk rá folyamatosan. A többiek már elmondták.... örökölsz, fizetsz. Telket veszel, adózol. Építesz rá, adózol. Eladod, adózol. Ha lenne túlvilág, ott is megadóztatna ez a szaros banda. Szóval ilyen körülmények között én teljesen megértem, ha valaki nem fizet regadót és a többi szart.
És ha valaki becsületesen adózó állampolgár, és fennakad ezeken: üzenem, nyisd ki a szemed, ember. Olyanok hoznak törvényeket, akiknek rég börtönben, nem inkább munkatáborban lenne a helyük. Magyarnak nevezett, senkiházi ócska, féreg, magyarellenes emberek döntenek a sorsodról. Eszükben sincs, hogy politikusként ezért az országért valami hasznosat tegyenek. Őket kizárólag a gyors meggazdagodás hajtja. 99%-uk patkány. A befizetett adónkból dőzsölnek, milliárdokat sikkasztanak, felelősségvonásra nem kerülnek, kirabolnak, eladnak egy egész országot a benne élőkkel együtt, és szaporítják a tetves féreg cigányokat. Ellehetetlenítik a hazai vállalkozókat, kinyalják az USA seggét, elherdálják mindenünk, ami van, stb stb. És én nem akarok itt tovább politizálni, de elkerülhetetlen, hiszen beleugatnak abba is, hogy én hol veszem az autómat. Én ennek a "magyar" államnak nem fogom minden felesleges forintomat odadobni, hogy csirkefogó "politikusok" suvasszák el, meg cigányok játékgépezzék el.
És félreértés ne essék, én is adózom, nem vagyok csalógép, be vannak jelentve a melósaim, fizetek minden nyűgöt az állambácsinak, és kemény nehézipari munkával keresem a kenyerem, de az utolsó bőrömet azért nem fogom engedni, hogy lenyúzzák.
Hát szebb magyar jövőt. És az igazi AUTÓ a V8-nál kezdődik.

budoscigany 2008.10.01. 16:24:31

Olyat nem lehet játszani, hogy mondjuk megveszem az autót szlovákiában, elkezdem használni és 183 nap után visszaviszem szlovákiába, eladom és veszek egy masikat? Ha mondjuk alapbol nem uj autot veszek, hanem egy mondjuk egy 1 evest, akkor az amortizacio fél ev alatt nem vag a foldhoz. Ha meg rendorbacsi megkerdezi miota vagyok "itthon", akkor meglobogtatom a forgalmit, hogy nezzed mar te phöcs, 182 napja lett forgalomba helyezve az auto, még teljesen jogosan lehetek vele magyarorszagon pár napot.

Kifordított kacagány 2008.10.01. 16:41:54

ebben a két bekezdésben minden benne van.

"Nincs pénz páncélozott A8-ra, olcsóbb külföldről bérelni, nem éri meg itthon forgalomba helyezni. De vajon megérti-e az állam, hogy nincs pénzem az új Octaviára, olcsóbb azt egy szlovák cégtől bérelnem, és nem éri meg itthon forgalomba helyezni?"

"A jogbiztonság az intézmények működésének kiszámíthatóságát is jelenti. Azt, hogy biztos lehetek benne, ha külföldi rendszámmal járok, pont ugyanúgy fognak velem szemben eljárni, mint Edvin Martonnal a bissau-guineai rendszám miatt, vagy ha nincs első rendszámom, pont olyan büntetésre számíthatok, mint Győzike, akinek a Ferrarijáról hiányzott. Vagyis, ha ugyanúgy járnak el velem szemben, mint bárki más ismert emberrel szemben, na akkor van valami olyasmi, amit jogbiztonságnak lehet nevezni."

Freechild 2008.10.01. 16:43:50

Winkler

Ne hagyd magad, kellenek ezek a cikkek, mert nagyon is autos téma. Kell hogy beszéljünk ezekről a szemét visszásságokról, és a rendszerről...

Szóval bolygasd csak a témát, én élvezettel olvasom.

Kifordított kacagány 2008.10.01. 16:45:20

ommm 2008.10.01. 10:55:30
ha nem sikerül kimagyarázni magad, majd kiváltunk:)

capa 2008.10.01. 13:41:29
nos, egyszer kiszámoltuk, hogy mi lenne, ha nem lenne állambácsi, aki elvenné az adót és földöntúli javakat adna. ha mindenért fizetnem kellene rendes piaci árat(egészségügy, utak, közvilágítás, stb), akkor is több mint a fele megmaradna a befizetett adómnak.

SheronComb 2008.10.01. 17:04:04

"Ha meg rendorbacsi megkerdezi miota vagyok "itthon", akkor meglobogtatom a forgalmit, hogy nezzed mar te phöcs, 182 napja lett forgalomba helyezve az auto, még teljesen jogosan lehetek vele magyarorszagon pár napot. "
Rendőrbácsinak semmi köze ahhoz, hogy mióta vagyok itthon. Rendőrbácsi megnézheti, hogy érvényes jogsi, műszaki, forgalmi, zöldkártya, biztosítás van-é. Oszt hogy én hány napot hol töltök, ahhoz semmi köze.

capa 2008.10.01. 17:13:48

Kifordított kacagány 2008.10.01. 16:45:20

"egyszer kiszámoltuk, hogy mi lenne, ha nem lenne állambácsi, aki elvenné az adót és földöntúli javakat adna. ha mindenért fizetnem kellene rendes piaci árat(egészségügy, utak, közvilágítás, stb), akkor is több mint a fele megmaradna a befizetett adómnak."

Lehet. Ám gondolom, nem számoltátok bele az olyan váratlan kiadásokat, mint pl. neadjisten egy rákos betegség, amihez a kezelés költsége havonta elérheti a másfél millió forintot is.

SheronComb 2008.10.01. 17:19:07

capa, nem akarom a cigánykérdést előhúzni a kalapból megint, mert nem a témához kapcsolódik, de gondolom kacagány olyan "váratlan" kiadásokat sem számolt bele, hogy neki kelljen eltartani a cigánysoron a purdékat:) Meg aztán gondolom vékonyabban fogott a tolla, mikor az autópálya költségeket számolta. pl. az ebből nyert megtakarításon simán lehetne a rákos betegség kezelési költségét finanszírozni.

SheronComb 2008.10.01. 17:34:10

Még 1x a link: szlovakrendszam.5mp.eu

Most mennem kell, később visszanézek és válaszolok, ha valakinek kérdése van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.01. 17:48:31

Hát ,magánszemélynek azért csak-csak 450 ezer Forintnyi koronába fáj ezt elintézni. Ezt nem tudom megengedni sajnos úgy, hogy 1.8 millás kocsit nézegetek... De aki él vele és megteheti, tegye! Én is megtenném, mert a leadózott jövedelmemből vett gépkocsit nehogy már... Ha már elvileg EU...

toncsi64 2008.10.01. 18:01:18

Már többször felmerült bennem a kérdés és most megragadom az alkalmat hátha valaki tudja rá a választ.
A világvége után 10 percre lévő országok ( USA, Kanada, egyes afrikai államok, stb) rendszámaival guruló autókra, hogyan van műszaki érvényesség ?! Mindig kiröptetik vizsgára ?

Alvin66 2008.10.01. 18:07:20

Én Cook-szigeteki rendszámmal láttam egy autóban egy embert. Magyarnak nézett ki, magyarul is beszélt. Igaz, nem tudom hogy néznek ki a Cook-szigetekiek, vagy hogy beszélnek. Lehet hogy én vagyok tájékozatlan, akkor bocs. Hol a fenében van az a Cook sziget?

BMW MB 2008.10.01. 18:29:43

budoscigany 2008.10.01. 16:24:31

Nem tudom ,hogy ennek mi köze van hozzád. A személyről van szó nem az autóról. Az autó egész évben állhat magyar garázsban. Éééérted?

BMW MB 2008.10.01. 18:31:04

budoscigany 2008.10.01. 16:24:31

Nemigazán érted te ezt.

Blablax 2008.10.01. 18:33:46

Udvozletem Hollandiabol a keveset fizetoknek otthon.
Itt a ceges auto adoalapja 25%(!)-a az auto katalogus ertekenek. Az ado amit befizetsz ezutan 52%.
Es raadasul nem csokken evente az autoertek, mindig az eredeti katalogusertek marad az alap (akciok is kizarva!)

Tehat minden evben befizeted az auto ertekenek immar 12.5%-at (nemreg emeltek 22-rol 25-re)

Ezen felul a regado is 40%, szoval a magyar regado kispalyas ezen a teren is.

Es nem, nem jo csak azert mert tobbet keresnek itt az emberek. Fizetes aranyaiban ez sokkal rosszabb mint otthon, higgyetek el.

Ugyhogy tessek fizetni a hozzajarulast a sok utert, hidert, alagutert, stb amire allam bacsi kolti a penzt.

BMW MB 2008.10.01. 18:36:33

Alvin66 2008.10.01. 18:07:20

Muhaha! :D:D:D

BMW MB 2008.10.01. 18:37:51

Blablax 2008.10.01. 18:33:46

Szarok a hollandoknak. Füves drogos banda.

easycash 2008.10.01. 18:43:18

Blablax!

Egy kérdésem lenne, a regadó, használt autó esetén, minek a 40%-a?

Soha nem az a kérdés, hogy hány %, hanem, hogy minek a hány %-a.

Egyébként meg tessék összehasonlítani a holland bérek és az autók árának arányát a magyar viszonyokkal.

easycash 2008.10.01. 18:46:22

BMW MW!

Nem jól tudod. Nem a személynek, hanem az autónak kell kilépni, és nemcsak az országból, hanem az EU területéről, ha EU-n kívüli a rendszám, ha EU-s rendszám akkor, autónak. De ne legyetek benne biztosak, hogy nem tudják, mikor lép ki az autó, minden határon ott van a rendszám figyelő kamera.

Sz. Z. Panda 2008.10.01. 18:47:57

Nagyon zavaros egy cikk, nem értem, hogy miért kell ilyeneket leközölni. Ennyire nincs téma, vagy ide már bárki irogathat, csak a terjedelem a lényeg? Nálam már a főcím kicsapta a biztit, hogy a magyar államháztartás gyalázatos állapotáért a regadót és egyéb járulékos (és fenntartási) terheket nem kishazánkban megfizetők tehetők felelőssé kizárólag, csúnya, rossz emberek, nem zudom, hogy a T. szerző ezt komolyan gondolt-e, vagy egyfajta sajátos irónia volt a részéről.Talán az Octavia vs. Magyar Állam ült egyedül.

Amíg ilyen mértékű regadót (sőt egyáltalán) kell becsengetni, én senkire nem nézek azért rossz szemmel, mert van rá lehetősége és meg is lépi a külföldi rendszámot. És sokan kurvanyáznak, hogy egy nem fizetett be egy olyan adót, ami nem is létezhetne az EU-s irányelvek szerint.

De gondolom minden ide kommentelő/oldavgató kedves (wannabe) autóstárs látogatott már el német használtautó portálokra. Nekem sokszor a szívem szakad meg, mikor látok egy-egy csodás régi darabot, amiért akár azonall elindulnék, de nem teszem, mert amennyi a végösszeg lenne, annyit már nem csattintanék rá a mókára. És ez engem elszomorít... :((

easycash 2008.10.01. 18:54:34

Kozmonauta!

Én is nézegetem a német, osztrák, holland, belga, stb portálokat. Nekem is a szívem fájdul meg, hogy apró pénzekért milyen jó kis autókat lehetne venni, de mire forgalomba kerülne kishazánkban, már annyiba kerülne, hogy bőven nem éri meg.

Sz. Z. Panda 2008.10.01. 19:02:49

Igen-igen, olyan kocsicsodákhoz, melyeknek már szinte zéró a presztizse a szerencsésebb történelmi fejlődésű régiókban, szinte tényleg bagóért hozzá lehetne jutni. De a verda+magyar rendszám... csak álom marad.

9mmPara 2008.10.01. 19:31:03

Erről a 183 napról az jutott eszembe, hogy mi van azzal, aki mondjuk 3 uniós országban is rendszeresen (mintegy életvitelszerűen) tartózkodik? Pl. egy nyugat-dunántúli figura, aki fával foglalkozik és akinek egy köpésre van a szlovén-osztrák-magyar hármashatár. Mellesleg az unión kívüli horvát határ is, ahol simán tud bélyegzőt is gyűjteni az útlevelébe.

zotyikaa 2008.10.01. 19:37:44

Nincs a cikkel semmi baj. Tök mindegy, hogy az afrikai barátom vagy a német nagypapi autójával járok e, vagy a szlovák barátnőmével.
De ezeknek a pofátlanoknak miért nem éri meg annyi pénzt beszedni mint más országoknak? Nagy a közigazgatás amit el kell tartani? Vagy csak úgy gondolkodnak a közgazdászok, ha 100 %-al több adót szedünk be, de ezért 20% lelép, hát menjen. Így is többet kaszálunk, mintha becsületes mértéket vetnének ki.
Egy yacht átírása mennyibe is kerül, mint egy trabanté? Nézzetek utána.

zotyikaa 2008.10.01. 19:40:39

Egyébként az ingolstadti autók ugyanazon jogszabályok alapján futnak, mint a szlovák cégesek.

Kalv 2008.10.01. 19:46:14

@Kozmonauta
azért az nem feltétlenül baj, hogy magyarország nem válik a nyugatról leselejtezett autók temetőjévé

egyebet nem tudok mondani, sosem volt a családban autó és valszeg sokáig nem is lesz, a bkv buszokon meg szerencsére még nincs regadó

Kifordított kacagány 2008.10.01. 20:01:20

capa 2008.10.01. 17:13:48
mindent beleszámoltunk és nem is olyan szintű ellátással, mint amit itthon kapunk.
természetesen egy ember életében csak egy nagy betegséggel számoltunk és természetesen egy család folyamatos bevételével, tehát 25-30 évvel a nagy betegségeknél(ugye ha a gyerek betegszik meg akkor a szülőknek van megtakarítása, ha a szülők, akkor a szülőké és esetleg a gyerekeké).
és természetesen ahogy azt megjegyezték már, nem kalkuláltuk bele azt, hogy eltartunk 20 másik ingyenélőt, vagy azt, hogy a piaci érték többszörösét fizetjük bármire mint ahogy azt az adónkból sok esetben teszik.
persze ez nem jelenti azt, hogy jobb lenne, ha mindenki a magáéval gazdálkodna és majd lesz valahogy, csak azt, hogy bizony a dolgozó emberek közül sokan jobban járnának egy ilyen opcióval.
úgy gondolom fel kellene nőlni már és meg kellene tanulni gazdálkodni az ország pénzével. az nem gazdálkodás, hogy ha elszórtam mindent, akkor még veszek el. ha én ezt csinálnám itthon, mindig átmennék a szomszédba és elvenném a pénzüket, ha az enyém elfogy, akkor egyrészt nagyon hamar megruháznának, másrészt nagyon hamat a börtönben találnám magam. ha pedig én bűnöző lennék ebben az esetben, akkor azok is bűnözők, akik most tőlem veszik el az enyémet a saját tehetségtelenségük miatt

Kifordított kacagány 2008.10.01. 20:04:47

Kalv 2008.10.01. 19:46:14
egyrészt az új autókat ugyanúgy sújtja a dolog, tehát semmi köze a leselejtezett autók országának hozzá(sőt, inkább pont ellenkezően működik)
másrészt meg bizony a bkv buszon is van regadó meg egyéb gépjárműadó, amit aztán te mint tömegközlekedő sokszorosan kifizetsz(egyrészt a jegy árában, másrészt adó formájában amit a feneketlen bkv-ba öntenek).

zalkapone 2008.10.01. 20:34:59

Ejj, mennyi mindent tudnék ehhez hozzáfűzni!

BMW MB 2008.10.01. 20:57:25

easycash 2008.10.01. 18:46:22

Rosszul tudod haver.

dzsonibravo 2008.10.01. 21:29:39

Winkler ezt most benézted!

Az A8-as flotta Ingolstadtból jött, hogy az éppen itt vendégeskedő AUDI-s és Porsche-s felügyelő bizottsági tagokat szállítsák.A bizottsági tagok Pérről repülővel hazamentek az autókat pedig a velük érkező német sofőrök vitték haza.
Most mond faszikám mi a a problémád?
Biztos nem az, hogy a villamoson ültél és a konvoj miatt nem tudtál bemenni a Taurus-ba a délutáni műszakba...

Auto-InterCont 2008.10.01. 21:36:47

Engem szórakoztat az állam erolkodése, de mivel a Mester már rég megmondta, hogy el lehet innen menni, én megfogadtam a jótanácsot.
Cégem van szlokiában. Teljesen torvényesen, minden adót fizetek utána és azon gondolkodom, hogy erre a pénzre miért nincs szuksége a hazámnak?
Hol is van a hazám?
Ahol megfojtanak, ha becsuletesen akarok megélni?
Ahol bohóc ugrál ollóval a kezében, ha valamit át kell adni?
Ahol azt mondja nekem a takony, hogy el lehet innen menni?
Mégis kik ezek? Mire kaptak /tolem nem/ felhatalmazást? Sajnos teljesen dilettáns a vezetés.
Én azt tartom a hazámnak, ahol segítenek, vagy legalább nem akadályoznak abban, hogy megvalósítsam azt amit szeretnék.
Ahol jól érzem magam.
Ahol nem csak addig lehet látni, hogy mi lesz holnap.
Sajnálom! Ez van!
Én nem akartam EU-t, de kaptam. Próbáltam alkalmazkodni és használni a lehetoségeket. Magyarországon ilyen nincs. Magyarországon mindenbol a szar jut az embernek. Nekem elég volt ebbol. A lenduletben lévo országból akkor léptem ki, mikor még nem zuhant a szakadékba.

Nick@Day 2008.10.01. 21:38:47


dzsonibravo asszem megfogtad a lényeget, gratula - találó a nicked, csak így tovább !

KissGabi 2008.10.01. 22:06:36

Sziasztok.
Olvasgatom itt a politizálást, de konkrét büntetésről tud valaki?
Na jó, én dumáltam egy MECS-es fináncal. Azt mondta, hogy csak a szlovák rendszámra kell rámenniük, a többi nem lényeg. Az, hogy válaszol-e a szlovák hatóság, még nem tudni, de hogy az akit megállítanak, és felveszik az adataikat, az már biztosan kapni fog a nyakába egy jóképű vagyonosodási vizsgálatot szeretett APEH nevű cégünktől.
Szóval, biztosan dugdoz valamit az az ember, aki más EU-s tagállamban regisztrált autóval mászkál.

nagylori 2008.10.01. 22:08:22

És ezt így hogy?

Hihetetlen, de "a negyedévre fizetendő adóból levonható a személygépkocsi után az adóalany terhére megállapított, a negyedév azon hónapjaira jutó gépjárműadó, amelyben a személygépkocsi utáni cégautóadó- és gépjárműadó-kötelezettség egyaránt fennállt, feltéve, hogy az adóalany a gépjárműadó-fizetési kötelezettségének határidőben eleget tett."

guni 2008.10.01. 22:24:38

Én számolgattam német adót a www.pkwsteuer.de/ oldalon és biztosítást a cms.mobile.de/de/home/versicherungsvergleich.html oldalon, de valahogy rohadtul nem tűnik olcsóbbnak mint itthon, sőt sokkal drágább. Most akkor hogyan van ez? Mert ok nincs regadó, de az evvel foglalkozó oldalakon azt is írják, hogy a fenntartás is olcsóbb.

cork77 2008.10.01. 22:38:41

Itthon dolgozom(mindent fizetek,amit kell),de a barátnőm szlovák(ott is dolgoztam),van Szlovákiában lakásom(ott is fizetek)így az APEH nem tud mit csinálni.Kiváncsi lennék hogy ellenőrzi azt a 183napot.

NoOne 2008.10.01. 22:49:03

Az államadósságot már kb. harmadszor akarják velünk visszafizettetni, lassan a bolgár gazdaság is ránkver. A horvátoknál is lopnak az autópálya építésénél, de előbb építenek (jól), aztán a maradékot lopják el. Nálunk meg (jól) ellopják a pénz 60-80%-át, aztán a maradékból "megpróbálnak" utat építeni... stb., stb., stb.
Az APEH meg egy (nagyon rossz) vicc. Kérjünk állásfoglalást, hogy nehogy valamit rosszül értelmezzünk, csináljunk. Válasz nyögvenyelősen, és rajta az, hogy bíróság előtt fel nem használható... Mi vaaaaan? Egy állami hivatal nem vállalja fel a "döntését"? Ezek után vár el az állam jogszabálykövetést bárkitől? Ugyan már, lódarázs...

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.01. 23:05:33

"akit megállítanak, és felveszik az adataikat, az már biztosan kapni fog a nyakába egy jóképű vagyonosodási vizsgálatot szeretett APEH nevű cégünktől"

4-5 éve járt a cégünknél egy APEH-ellenőr brigád, akik évekre visszamenően mindent végignéztek, még a hangya f@szán a pattanást is - és nem találtak SEMMIT.

Na, kitaláljátok?

Megbüntettek minket, mert...
öhh...
csak.

foolproof 2008.10.01. 23:10:56

cork77 2008.10.01. 22:38:41

Itthon dolgozom(mindent fizetek,amit kell),de a barátnőm szlovák..."

Ez a jovo utja! Legalabb enyhulnek a nemzetisegi villongasok is! Kellemest a hasznossal!

adt 2008.10.01. 23:19:35

Szerintem össze kellene fogni végre az autóstársadalomnakilyen, és ehhez hasonló szaklapok segítségével.Ha kell politikaisíkra terelni az ügyet.Ha kell megkeresni a mostani ellenzéket, rávilágítani a problémára, mert ez annyi embert érint idehaza, ami szerintem simán egy választást is eldönthet, ha netalántán vmelyik párt felkarolja az ügyet, és azt hírdeti,hogy egyszerűsödni fog az átírás, alacsonyabb költségek mellett,és persze megszűnteti a regadót.Szerintem csak akkor maradhat egy ország versenyképes a többi növekvő országgal szemben, ha szinte a legalacsonyabb rétegeknek is elérhetővé válik az autó.Mert azért azt se feledjük, hogy ha mondjuk vkinek van 1.5 millió forintja, nem biztos, hogy új Suzukira vágyik, hanem vmi középkategóriás, használt családi autóra.Ne akarjonmár a kormány, az állam belekényszeríteni abba, hogy vegyek egy új kiskategóriás járművet, ha nekem a családom miatt középkategóriásra lenne szükségem.Azt meg újban fel sem érem.Ettől függetlenül botrány, ami idehaza zajlik,hány és mennyi terhet rónak ki egy autósra érdemtelenül.Megérdemelné az állam, ha mindeki eztán Szlovákiába helyeztetné forgalomba az autóját,hogy ezt a rovatot a költségvetésben teljesen ki lehessen húzatni.:)
Mindegy, akkor is ez csak komoly összefogással változtatható meg.Meg kellene nyerni egy két politikust, vagy pártot,meg talán olyan személyiségeket mint Juszt László,és ha ez már a médiában is hírként fog menni, akkor (mármint hogy ebből politikai haszon is húzható)akkor talán lesz aki felkarolja az ügyet.Mindenesetre nem kívánokpolitizálni különösebben,de tényleg ideje a kormányváltásnak,mert amióta ez a kormány van hatalmon (7éve) igen sokat megenged magának, és atlán ezért hiszi azt, hogy bármit megtehet itt mindenkivel.

v.l 2008.10.01. 23:38:52

Nem akarok senkit elkeseriteni, akik ezen teman lovagolnak, de egy kulfoldi (EU-n beluli) tulajdonos, uzembentarto altal berbeadott autot nemhogy 183 nap utan, de 10 ev utan sem kell magyarorszagi rendszammal ellatni.

Azert nem, mert a kulfoldi szemely, aki a tulajdonos, uzembentarto, nem kotelezheto erre (neki semmi koze Magyarorszaghoz, kint el, tart gepjarmuvet, berbead, soha nem is jon ide), aki meg berbevette, annak meg nincs joga hozza (mert ehhez ugye tulajdonosnak vagy uzembentartonak kene lennie).
Az egyeduli pont az lehetne, ha a kulfoldi auto magyarorszagi beutazasat vagy magyarorszagi rezidensnek berbeadasat tiltanak meg. De ezeket az EU-n belul pont nem lehet megtiltani, hiszen az pontosan akadalyozna mondjuk a nemet Hertzet abban, hogy egy magyarnak berbeadjon egy autot, marpedig ez az egyseges kozossegi szolgaltatasi piac sulyos korlatozasa lenne.

De ennel erdekesebb peldat is tudok: a magyar Hertz, mint ceg, amikor szuksege van, berbevesz a nemet anyacegetol kinti rendszamu Golfokat, es azt adja ki a magyar ugyfeleinek, akik aztan azzal furikaznak Magyarorszagon. Amikor veget er a palyafutasuk, visszakuldik a nemetekhez.
Es ez nem elmeleti pelda volt...

Igenis tudomasul kell venni, hogy az EU szolgaltasi, vallalkozasi szabadsaga ide vezet, es ehhez igazitani az elbaszott magyar autoadozasi rendszert, nem pedig szellel szembe pisalni.

KissGabi 2008.10.02. 00:04:09

Ismerősömtől hallottam, nemtudom igaz-e, hátha valaki itt megerősít, de a románoknál, ahol a mienkénél kedvezőbb volt a regadó, a kormány ezt a keveset is eltörli, vagy el fogja törölni a közeljövőben.
Állítólag azért megy ez a nagy csesztetés erre felénk is, mert jövőre itt is csökkentenének rajt. (A kormány is belátta, jön a választás, és kellenek a hívek ... stb)De addig is buzeráljuk azt az egy-két bátrabbat, hátha 1-2 ezer beszari leregadózza addig is a kocsit. Tiszta haszon. Az meg hogy az APEH-VPOP átvizsgálás mennyi eredményt hoz, hát az meg a ráadás.

KissGabi 2008.10.02. 00:16:38

Mondjuk ha a kormányunk csupán a mostani felére csökkentené a regadó öszegét minden kategóriában, akkor nagyságrendekkel több autót hoznának az országba, aminek eredményeképpen a bevételek kb ugyanott lennének. Ennek a másik előnye az is lenne, hogy az öreg vacak autókat nem adnávennék egymás közt az emberek a határokon belül, hanem némileg nagyobb lenne a vérfrissítés kintről. Ha nem is a kánaán lenne, de legalább egy kicsit javulna a gépjárműpark állapota.

pixaa 2008.10.02. 00:26:20

KissGabi: elfelejted, hogy márpedig ma is nagyon sok új autó van. Mennyi sok L rendszám! Mert mind hitelből van. A legjobb üzlet pedig a hitel. Miért is? Mert a haveroké a bank. Aztán ott a gázszámla, amit ki kéne tudni fizetni. Nembaj magyar, nemtudod fizetni? Nembaaj! Hitel! Mert most kedvezményes! Csak legyen jelzálog a házikódon, és minden mehet.

Sok roncs van az utakon? Persze! Mert ezt mindíg szerelni kell. A szerelő jóesetben adót fizet. Rossz esetben zsebre megy a játék. S akkor jöhet az apeh. Fizess adót. Nincs miből? Hiteel! CSak most, csak neked.

Szarok az utak? Nembaj. Az öreg autódat úgyis hamarabb kinyírja mint a vacsiújat. Széthullot a kocsid? Megsérültél? A kórházban nem fogadnak arcplasztikára, mert sor van/ nem fizeti a tb? Menj magánorvoshoz. Nincs pénz? Hiteel!

Soroljam még?:D

pixaa 2008.10.02. 00:28:38

egyébként szerintem egy csöves nevén átfuttatott autóval ki lehet kerülni a reg.adót. Csak okosan.

megint 2008.10.02. 01:12:14

Mohácson tényleg sok jobbkormányos autó van, öreg bmw-k, mercik, láttam már pögót, pajerot is, majdnem az összes roma ilyennel jár, aki kiment Angliába "dolgozni".

easycash 2008.10.02. 06:35:41

Kiss Gabi!

A PM honlapja a jövő évi regadó módosításról ennyit tartalmaz:

"Regisztrációs adó
Egyéb módosítások
- A tervezet a regisztrációs adóról szóló törvény vonatkozásában az egységes jogértelmezés érdekében kisebb normaszöveg pontosításokat (pl. vezérképviselet, márkakereskedõ, adóvisszatérítés) tartalmaz, különösen a bírói jogalkalmazásra tekintettel."

Ebből nekem nem az jön le, hogy csökkenne, az meg végképpen nem, hogy megszűnne.

A regadó, már csak azért is megmarad ilyen vacak állapotban a használt autók vonatkozásában, mert ha módosítanak rajta, akkor ugrott az új autó lobbi által a politikusoknak juttatott kedvezményes, esetleg ingyen új autó.

ccorsa (törölt) 2008.10.02. 08:29:01

Balee87:

Lehet félreértettem.
A Révkomárom egy a 3 elnevezése közül.
Lehet nem használjátok, de létezik mint elnevezés.

Komarno-nak sosem fogom hívni.
Sorry, peace!

[] (törölt) 2008.10.02. 08:35:30

"Én számolgattam német adót a www.pkwsteuer.de/ oldalon és biztosítást a cms.mobile.de/de/home/versicherungsvergleich.html oldalon, de valahogy rohadtul nem tűnik olcsóbbnak mint itthon, sőt sokkal drágább."

Jól láttad. Itt olcsóbbak az autók, de sokkal drágább a fenntartásuk (az itteni szervizórabérekrôl ne is beszéljünk, ugyebár). Csak sok ostoba ember hiszi azt, hogy ô mindenhonnan kimazsolázhatja magának az elônyöket, a hátrányok vállalása nélkül.

Nagymoli 2008.10.02. 09:01:14

Volt szlovák rendszámos autónk... Nagyon jó volt. Olcsóbb fenntartás, egyszerűbb papírozás, és még a rendőr sem állított meg cseszegetni, mert biztos azt gondolta, úgysem beszél magyarul a vezető... Ugyanilyen,de magyar rendszámos autóval viszont, ha meglátott a rendőr, garantáltan félre is állított egy kis igazoltatásra.. Mindenkinek szlovák rendszámot! ;-)

DavidMolnar 2008.10.02. 09:21:05

Szerintem a magyar emberek gondolkodásában kéne elég nagy változásnak végbemennie.

Barazsy Ákos · http://www.roadrecord.hu 2008.10.02. 09:36:33

Útnyilvántartást pedig nem a szomszéd gyerekkel kell készíttetni, hanem egy profi programmal: www.roadrecord.hu

Ha eddig - jellemzően - nem a szomszéd gyerek csinálta volna az útnyilvántartást, hanem mindenki rendesen készítette volna, akkor most nem lenne érve a kormánynak arra, hogy megszüntesse ezt a kedvezményes lehetőséget... most akkor adózhattok helyette, gratulálok.

SheronComb 2008.10.02. 10:27:33

pixaa, a legjobb módszer arra, hogy totálisan irányíthassanak az, hogy teljesen eladósítják a népet. Ki merne ugrálni bármiért is, hiszen félti a munkahelyét, mert a törlesztő résztletet fizetni kell, akkor is, ha piros hó esik.

SheronComb 2008.10.02. 10:32:25

KuKori, valamit nagyon félreértettél szerintem. Nem értem a számítási módszeredet. Nem kerül 450be, ha érdekel valami kérdezz. Nem rég vettem autót és papíroztattam le.

Ez a nevem 2008.10.02. 11:17:42

Rinyál a totalcar a külföldi rendszámok miatt, kérdem én a Phantomnak milyen rendszáma van a cikkben? (Megjegyzem, nem ez az első szlovák rendszámú teszt az oldalon.) Nem csinál így a szájából segget a cikkíró? A totalcar is "áfacsaló", "hazug", "gazemberek" gyülekezete? Vicc..

Morph29 2008.10.02. 13:26:39

Nekem a saját kocsimat kellet volna német rendszámosítanom, mivel 3 évre kijöttem, de mivel van rajta hitel a bank nem járult ehhez hozzá és emiatt itt kint sem csesztetnek. Árajánlatot is kértem egy nagy biztosítütül, kb. 300.000 HUF lett volna a Casco meg a kötelező egy évre egy Siwft 1,3-ra. Na azért ez jóval drágább, mint otthon, mondjuk 2x annyi, de a németek nem 2x annyit keresnek, mint mi...
Arról nem is beszélve, hogy a szervizekbe meg sokkal magasabbak az óradíjak+egyebek.
De ettől függetlenül én meg tudom érteni a mindenféle külföldi rendszámmal rendelkező honfitársaimat. Csinálják csak, fent nagyban megy a csalás, lopás, stb. nem kell aggódni, megérdemlik. Kurva világ van ma magyar honban és ennek már régen véget kellett volna vetni.

Morph29 2008.10.02. 13:29:20

Ez a nevem 2008.10.02. 11:17:42

Ha esteleg nem csak a képeket nézegetnéd, hanem olvasni is megtanulnál, akkor rájönnél, hogy a Phantom teszte Pozsonyba csinálta Winkler, egy ottani kereskedőtől kérték el kipróbálásra. Talán ha alaposabb lennél, nem égnél most itt.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.10.02. 14:34:08

v.l

Fején találtad a szöget. Az új cégautóadó vagyon adó lesz, minden esetben a kocsi tulajdonosa fizeti azt meg. Ergó itt egy kiskapu:

Innentől kezdve bérelni, lízingelni kell a kocsit kintről, tudniillik a német, vagy szlovák tulajdonossal nem tudnak mit kezdeni. Azt nem adóztathatják meg, mert az fizet a saját országában. Mint ahogy azzal sem tudnak mit tenni, ha netán megállítanak, én csak bérlem a kocsit, amihez jogom van. És itt már nem számít, hogy 183 nap, vagy 100 év, stb.

Kifordított kacagány 2008.10.02. 17:08:31

Ez a nevem 2008.10.02. 11:17:42
főleg ha még azt is el tudtad volnak olvasni, hogy nem a rendszám miatt rinyáltak, hanem a kiváltó ok miatt.

[] (törölt) 2008.10.02. 21:25:18

"Innentől kezdve bérelni, lízingelni kell a kocsit kintről, tudniillik a német, vagy szlovák tulajdonossal nem tudnak mit kezdeni. Azt nem adóztathatják meg, mert az fizet a saját országában."

Ha minden kötelezô szervizre és mûszakira bevállalod azt a pár száz/ezer km-es utat az "anyaországba", akkor ez valóban egy járható út.

Amíg nem lesz tömeges, és be nem csukják a kiskaput.

zotyikaa 2008.10.02. 21:54:23

Edelweiss, szerinted tényleg megváltoztatja az EU az áruk és szolgáltatások szabad mozgását a kis magyarországi regadó miatt?
A kocsit pedig itthon is megcsináltathatod épp az említett törvény alapján...

[] (törölt) 2008.10.02. 22:05:13

"Edelweiss, szerinted tényleg megváltoztatja az EU az áruk és szolgáltatások szabad mozgását a kis magyarországi regadó miatt?"

Miért az EU? A Magyar Köztársaság. Most is szembe mennek a regadó formájában az EU-irányelvekkel, mésem történik semmi. Gondolod, hogy megakadályozná az államot bármi abban, hogy a lízingelt autók számára ugyanúgy kötelezôvé tegye a magyar rendszámot fél év után?

"A kocsit pedig itthon is megcsináltathatod épp az említett törvény alapján..."

Lófaszt, a Magyar Autóklub a büdös életben nem fog neked TÜV-plecsnit nyomni egy német rendszámra. Azt meg, hogy hol szervizeltetheted az autót, nem tv. szabályozza, hanem a lízingszerzôdés, amit aláírtál. Ott pedig mindig a belföldi márkakereskedôhálózat szerepel.

sirashow 2008.10.03. 11:17:10

Mi lenne, ha mondjuk csokkentenek a koltsegeket es a kulfoldiek jonnenek ide forgalomba helyeztetni az autojukat. Lehet ugyanannyi korpa jonne be. Miert kell mindig azt buntetni, aki kenyszerusegbl betart mindent.
En angliaban elek. A dolgok itt egy kicsit maskepp mukodnek. Es mukodnek, mert kulonben valtoztatnanak rajta.
Ha vasarolsz egy autot, akkor kitoltod a megfelelo reszt a forgalmiban, belegyurod egy boritekba, feladod a szerveknek es varod, hgy a nevedre kiallitott forgalmi megerkezzen. A belyegen kivul semmi masert nem kell fizetni. Aztan vhol egy klimatizalt irodaban az egyik gyors es gepiro neni elkesziti a te forgalmidat majd bepostazza. Kesz. Nem kell sorszamot kerni, bamulni egy unottan dolgozo asszonykat a pult masik oldalan, aztan azon filozni, hogy miert kellett ket nap szabi, egy doboz bonbon meg egy otezres az ajtonallonak ahhoz, hogy tiz perc alatt atirjak az autodat. Ugyanez ervenyes arra, ha vmilyen adatod megvaltozik es a forgalmit ujitani kell. Nem tudom hol tortenik, hogy tortenik, csak azt, hogy megtortenik ingyen. Nem beszelve a koltsegekrol. Egy kiraly Trabit olcsobban veszel meg, mint egy csucsvasalot, es megis kifizeted megegyszer az arat, hogy a tetves papiron a te neved alljon. Vagyont szereztel, egy 20 eves Trabit.
Az auto fenntartasarol meg megint csak ne beszeljunk. Angliaban sem olcso. Egy atlagauto eves adoja kb 200 font. (60 rongy) Hogy ez a havi fizum egyhetede az mar mas kerdes. (teherautosofor vagyok, nem bankigazgato) Az is, hogy ezert a penzert minden kozutat tovabbi dijak nelkul hasznalhatok. Igen az autopalyakat is.
A biztositas nekem most 450 font egy evre. (6 eves Audi A4 Avant S-Line). Ez sem olcso, de probaljuk meg az aranyokat nezni. Mondjuk mintha otthon egy atlagkerestu ember modjuk 20000 forintot fizetne egy ev biztositasaert. Ebben mar a Casco is benne van.
El kene a vezeto ipseknek gondolkozni azon, hogy mi miert is tortenik es lehet, hogy neha a legjobb orvossag az okot megszuntetni.
Picasso azt mondta: "A jo muvesz alkot, a zsenialis masol." Mi miert nem tudunk masolni?

SheronComb 2008.10.03. 11:58:25

sírashow..mert nekünk csak "művészeink" vannak, mondj nekem egy zseniálist légyszi!:))))

Oktato 2008.10.03. 12:11:55

Sziasztok!
Szlovákiai magyar vagyok, szlovák rendszámos az autóm, Magyarországon dolgozom és a céges kocsim magyar rendszámú. Hol ezzel hol azzal az autóval járok haza Szlovákiába a családhoz.
A kérdésem a következő: Mit fog szólni az ombudsman, ha azzal a panasszal keresem fel, hogy a Magyar Rendőrség, a VPOP vagy bárki aki arra jogosult csak a szlovák rendszám miatt állított meg és ellenőrizte az okmányaimat, amik TELJESEN rendben vannak kimerítette a faji megkülönböztetés tényálását? És már néhányszor megállítottak Szlovákiában is a magyar rendszámos cégessel és nagyon csúnyán megkérdezték, hogy miért nem szlovák rendszámmal járok? Mivel beszélem a nyelvet egyszerű volt elmagyaráznom:-)!De a maradék néhány százezer magyar autósnak, akik kirándulni jönnek Szlovákiába ez szintén ilyen egyszerű és kellemes lesz?
Ne felejtsük el a közmondást, ami mindenhol igaz: Amilyen az "Adjonisten", olyan lesz a "Fogadjisten"!

B.J 2008.10.07. 16:38:32

Derék 12. kerületi polgármesterünk, P. Zoltán exminiszter svájci rendszámú terepjáróval nyomja.
Hiába no, politikusnak lenni minden színárnyalatban megéri.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.16. 10:19:49

Valaki válaszban megírná, hogy mi újság az Angolokkal? Londonban is hasonló tevékenységgel céget indítottunk, mint itt Magyarországon! Vagyis akkor a cég tulajaként járhatok angol rendszámú autóval Magyarországon? Itt Mo-n van lakhelyem, ráadás az autó is bal kormányos lenne, csak kinti papírokkal!
süti beállítások módosítása