Sok a baleset a leállósávokon

  2008. szeptember 25. - Winkler Róbert Címkék: sajtóközlemény baleset balesetmegelőzés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Ezt kaptuk ma, film is van hozzá.

Sajtóközlemény

 

Többszázezres bírság az indokolatlan használatért

Sok a baleset a leállósávokon

Az autópályákon nagyjából minden nyolcadik halálos baleset a leállósávon történik, pedig ezek a balesetek lennének a legkönnyebben elkerülhetők. A rendőrség akár 300 ezer forintra is büntetheti azt, aki indokolatlanul tartózkodik a „vészsávon”.

Bár 2008-ban eddig kevesebb baleset történt hazai autópályák leállósávjain, mint az utóbbi években, még mindig vezető baleseti ok a „vészsávban” veszteglés – derül ki az ÁAK Zrt. és az AKA Zrt. adatiból. Évente átlagosan 6-8 haláleset történik a leállósávokon, a személyi sérülések száma pedig több tucatnyi, melyek szinte kivétel nélkül kiküszöbölhetők lennének a vonatkozó szabályok betartásával. Ha valaki indokolatlanul áll a leállósávon, vagy szabálytalanul halad rajta az kiemelt szabálysértésnek minősül, amiért a rendőrség akár 300 ezer forint bírságot is kiszabhat.

Az autópálya leállósávját nem véletlenül hívják a szakemberek vészsávnak − mondta a témáról a GRSP Magyarország Egyesület (Global Road Safety Partnership – Partnerség a Közlekedésbiztonságért) elnöke. Bérces Ágota szerint az autópályákon nagyjából minden nyolc-kilencedik halálos baleset a leállósávon történik, ráadásul a szerencsétlenségek nagyobb arányban súlyos vagy halálos kimenetelűek, mint a sztráda többi forgalmi helyzeteiben. Az egyesület idei közlekedésbiztonsági kampányában ezért kiemelten foglalkozik a leállósávban tartózkodás veszélyeivel.

Tudatosítani akarjuk az emberekben, hogy a leállósávot valóban csak veszély, komoly műszaki vagy egészségügyi probléma esetén szabad használni, pihenésre, uzsonnázásra vagy mellékhelyiség helyett pedig semmiképpen sem – mondta a szakember. Sokan nincsenek tisztában a használat szabályaival, pedig azok egyszerűek és logikusak. Ha már mindenképp meg kell állnunk a pálya szélén, húzódjunk minél inkább jobbra, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget 150-200 méterre. Használjuk a láthatósági mellényt és az autó vészvillogóját, vigyázzunk, hogy sem az autó, sem mi magunk ne lógjunk be a forgalomba ahol elsodorhatnak. Végül az egyik legfontosabb, hogy az utasok mindenképpen a szalagkorláton kívül tartózkodjanak, még akkor is, ha csak pár percnyi leállásról van szó.

A magyarországi baleseti és halálozási arány egyébként az európai átlaghoz hasonló, például Nagy-Britanniában a halálos kimenetelű balesetek több mint 12 százalékának a leállósáv a helyszíne.

Az jutott róla eszembe, hogy Magyarország legjobb komondortenyésztője, aki a fekete komondor feltámasztásán is dolgozott, pont így halt meg. Autópálya, autó lerohad, leállósáv, zuhogó eső, és egy kamionos, aki elnézte a záróvonalat.

Okos dolog, hogy ezzel is foglalkozik valaki, bár nem derült ki, megbízás alapján, vagy csak eseti karitatív felbuzdulásból kifolyólag. A Gold Communications neve ismerős volt, megkerestem honlapjukat, aztán a címlapon elakadtam. A belépéshez kattintsak a kedvenc évszakomra?! Tavasz? Hát persze, imádom. Nyár? Naná, nem is részletezem. Ősz? Ó, de jó is tud lenni a csípős, tiszta levegő, a sárgásbarna levélszőnyeg, meg a kellemes, délutáni teázások. Síelni nem tudok – a téllel nincs különösebb bajom, de a másik három évszakot tagadhatatlanul jobban szeretem. De ez a borzalmas céges humor mára kiütött.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr84681399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.09.25. 17:42:43

ja főleg ha valaki a leálló sávon akar előzni.

heavy rider 2008.09.25. 17:45:37

Kíváncsi vagyok, megérem-e hogy irgalmatlanul picsán rúgják a rendőrt aki a leállósávot használja igazoltatásra/trafipaxozásra...
Itt aztán fokozottan érvényes a hatóság példamutatásának fontossága; ha a yard szarik bele a leállósáv használatának szabályaiba, ne várják el hogy a pógár betartsa...

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.09.25. 17:47:08

Meg ha nem űznének a barmok sportot abból, hogy a kényszerűen a leállósávban tartózkodót hogy lehetne minél közelebb, minél nagyobb sebességgel centizni...
Sötétben még izgalmasabb.

Harmatos Libaf.s 2008.09.25. 17:47:54

vannak ojan szakaszok ahol kezdjük ott nics is leálló sáv-,- v csak motorosok tudják használni....talán amúgy mi lett a fekete komondorokkal ?:D

Stock 2008.09.25. 18:07:24

"pedig ezek a balesetek lennének a legkönnyebben elkerülhetők."
miért, elsőbbséget olyan nehéz megadni? :)
és ki fogja eldönteni, hogy jogosan használtam e a leállósávot?? jah a rendőr?! nincs több kérdésem...

Kopi3.14 2008.09.25. 18:21:26

Stock, leallosavos balesetek egyik szuksegszeru eleme, hogy valaki oda sebesseggel megerkezzen. Annak viszont ott semmifele keresnivaloja nincs.

n-a-r-i@hotmail 2008.09.25. 18:32:11

üdv

érdekes ha a vészsávban sem szabad tartózkodni akkor hol? menjek defektel a lehajtóig? mert a hülyéktöl se a mellény se a 3 szög nem véd vagy a bal hátsó defektet csinálod és a kamion siet és a szele beránt a sztráda közepére köszi.
vagy elöbb azon kéne elgondolkodni miért mennek jobbrol? nah miért mert egy kamion előz 90 el egy hülyét aki INDOKOLATLANUL lassan megy tudom inkább lassan mint soha. Sajnos már 1X a vw ventot sikerült összetörni autópályán hát annál rosszabb érzés nincs

dani740 2008.09.25. 18:42:04

Én is elítélem a leállósávon haladókat, bár múltkor pont a leállósáv mentette meg az életemet. Az egyik büdös paraszt kamionos az autóm orra előtt 20 méterrel kezdett bele a már jól megszokott "90-nel előzöm a 89-cel haladó másikat" manőverbe. Én meg 130-cal mentem. Ha nem rántom ki az autót a leállósávba, akkor talán nem kommentelnék most... Az a baj ezekkel a sutyerákokkal (főleg a délszláv, meg román sofőrök), hogy hiába villogsz oda, hogy JÖVÖK!, csakazértis elkezd előzni a fattya... Ja a múlt héten még a rendőr is látta az ilyen manővert, de sz*rt bele... :(

korzo 2008.09.25. 18:43:19

Olyan nincs, hogy fekete komondor.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.09.25. 18:49:14

épp azé akarta feltámasztani...

IQLight 2008.09.25. 18:55:52

Ebben a kérdésben azonnal lépést tudunk tartani az Unioval. :(

Ettől rosszabbat tapasztaltam Szlovéniában néhány hete. Két magyar szgk vesztegelt nem a leállósávban, hanem a Slovenska Bistrica-i lehajtósávban. Térkép kiterítve a motorháztetőre, körülállták vagy hatan (egyik autóban sem volt utas, még a gyerekek is ott mászkáltak a két autó közt). Mindenki dudált, hogy húzzanak már onnan a ...csába, mert tilos ott megállni és nem lehet lehajtani tőlük.
2 deci benzinért (kb. ennyi kellett volna, hogy lehajtsanak és megálljanak egy parkolóban) képesek kockáztatni a saját és a mások életét. esszüje... illetve, ezek hülyék.

A pálya-témához visszatérve, még azt a rendeletet és betartását várom nagyon, hogy a tartósan a (valamelyik) belső sávban autózókat is büntessék meg 300k-ra. Naponta feljárok Pestre az M7-en és kivan a tököm a 90-nel középen araszolósokkal. Sajnos mindenféle autós (férfi/nő, idős/fiatal, stb.), mindenféle autóval elköveti ezt, pedig ott a tábla egy csomó helyen, hogy "Jobbra tarts!".

Nah, most kipanaszkodtam magam! Megyek chipset sütni... :D

Rocko- 2008.09.25. 18:56:05

M0-son egész jól megoldották ezt a leállósáv kérdést.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.09.25. 18:58:57

2008.09.25. 18:43:19
Olyan nincs, hogy fekete komondor. BeeTm 2008.09.25. 18:49:14
épp azé akarta feltámasztani...

:-))))))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.09.25. 19:00:02

a fekete komondor ritka mint a fehér holló

saki05 2008.09.25. 19:12:28

"Az a baj ezekkel a sutyerákokkal (főleg a délszláv, meg román sofőrök), hogy hiába villogsz oda, hogy JÖVÖK!, csakazértis elkezd előzni a fattya..."

dani70nek

A kamionosoknál ha rávillogsz azt jelenti,hogy elengeded,kijöhet eléd,előzhet. legközelebb vigyázz velük mert ha nem vagy tisztában a jelentésekkel könyen eltaposnak.

saki05 2008.09.25. 19:17:27

Ja nyugaton ha lerobban a verda kiszállnak az autóból és kiállnak a fűre a láthatósági mellényben még ha szakad az eső is.

reventlov (törölt) 2008.09.25. 19:49:47

RIP Bukovszki József, még ma is híresek a Karcagpusztai komondorok. Azt hiszem a 93-as Európa kiállításon még ott volt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.09.25. 19:55:28

a fekete komondor ritka mint a fehér holló

Én egyszer lefotóztam egyet. No, nem hollót, hanem egy varjút, aminek volt egy (vagy két?) fehér toll a hátán. Mai napig nem sikerült kinyomoznom, mi okozhatta. :) Nem festék volt, az tuti. Sajna kurva messze voltam tőle, 10x-es optikai és +4x-es digitális zoommal kaptam le, de a lényeg kivehető. :)

Gomulka Béla 2008.09.25. 20:06:17

Szereti a komondor / ha a cica dorombol. (Szerénke és Lukrécia)

Ha a piroson átmenést, a gyorshajtást, és minden mást is bírsággal torolnak meg, akkor a leállósávban parkolást miért ne torolnák meg? A százezer forintos bírságot mindemellett nagyon meredeknek tartom. Van akinek egyszeruen nincs annyi pénze, pont. A bírság pénzértékének leginkább az adminisztráció/rendor bére/Demszky SUV-ja jellegu általános koltségeket kéne befednie. A buntetésre/megtorlásra a pontrendszer szolgál. Foúton járok munkába, és pár évvel ezelottig rendszeres látvány volt a Mercedes/Audi?Lexus/stb és a rendorautó mogotte. Ablak le, jónapot, hatvan nyunyu, számla, nyomás. Van akinek a bírság meg se kottyan. Mióta bevezették a pontrendszert, és elvileg hat gyorshajtás után meszeltek a jogosítványnak, igencsak megritkultak az esetek. A pont az mindenkinek pont.

teddy85 2008.09.25. 20:07:40

Egyszer békésen jövögetek/megyegetek hazafele az M7-esen,pár 100 méterrel előttem egy nyergesvontató.Egyszercsak látom ám, hogy szép lassan elkezd átmenni a VÉSZsávba egész addig, míg el nem érte a szallagkorlátot.Itt épphogy csak, de "megsurcintotta" a korlátot.Ekkor azonnal visszarántotta a szerelvényt, de akkora hévvel, hogy a vontatmány bő 1 métert átlengett a belső sávba is.Nagyvalószínűséggel a kora esti nyári, meleg időben, alacsony szögben szembe sütő nap és fárattság 1üttes hatása megtette a hatását és pár pillanatra bólintott egyet.Ha akkor ott van valaki...

Krisi 2008.09.25. 20:18:36

Nekem két ilyen ismerős ismerőse sztori jutott eszembe egyből a leállósávval kapcsolatban: az egyiknek eltörtek a lábai meg kezei, épp kómában fekszik, a másik meg még sok éve elvesztette mindkét lábát.
Mindketten autópálya melletti leállósávban voltak. Ráadásul az utóbbinál csak annyi időre álltak meg, hogy helyet cseréljenek, ekkor ment beléjük hátulról egy másik kocsi.

Szóval örülök, hogy felhívják az emberek figyelmét, nem veszélytelen dolog leállósávban álldogálni. Ha defektet kapok, akkor inkább elgurulok 40-nel az első pihenőig, de megállni borzasztó veszélyes.
Az utasokat meg egyértelműen ki kell parancsolni a korláton túlra, még szakadó esőben is. Inkább egy nátha, mint tolószék...

RT76 2008.09.25. 20:31:47

Ez mekkora baromság! Évek óta nem láttam senkit, aki a leállósávban szórakozásból álldogált volna, a probléma azzal van, aki belecsattan a szerencsétlen lerobbantba, mert elaludt (jellemzően kamionok). A három kilós büntetés egyetlen célja, hogy könnyen, gyorsan levehessék a motoros rendőrök egy szép összegre azt, aki reggelente az M1-M7-en a leállón előzi jobbról a dugót.

(ami mellesleg nagyon jó kis cél, támogatom, mind etikai, mind közl.biztonsági okokból)

Ezt a kampányfilmet nem is értem, még 1x mondom: talán a rendszerváltás óta nem láttam senkit enni, inni, hugyozni a leállósávban. Aki ott áll, bajban is van, a film kidobott álami pénz már megint.

Mrsoska 2008.09.25. 20:35:08

Csajom Édesapjával is történt egy eset. (aki az ÁAK zrt-nél dolgozik mint sofőr) A leállósávban poroszkált, mert az aznapi melója az útmenti szemétszedők kísérgetése volt. Tehát kb 200 m-rel mögöttük ült a platós renyóba amire egy utánfutó is rá volt kötve. Az ut.fut.-on természetesen rajta bazi nagy nyíl, ami ráadásul még villog is, hogy kerüljék el a leállót, mert munkavégzés folyik rajta. És ekkor csatt! Egy kamion találta el(autószállító, még jó h csak másnap rakták meg Győrben ódikkal), végiggyalulta az utánfutó majd a Renault baloldalát. Olyan erővel, hogy az éppen kezdődő korlátra feltolta a vontatmánnyal együtt a platóst. Szerencsére éppen ott kezdődött a korlát (így volt ami kivezesse, nem pedig megállítsa a tgk-t) valamint, hogy éppen nem könyökölt ki az ablakon.

Rocko- 2008.09.25. 20:39:44

Rácz Tamás 2008.09.25. 20:31:47
érdekes ennek a dolognak a másik fele, este felé M7 lehajtó. autópályán megállni tilos ugye, leállón szintén. viszont akkora ott a sor, h torlódik, vissza a pályára, mivel elég rövid a lehajtó.
na, ilyenkor mi a szitu? :)
ha jól emlékszem, valaki (vagy ti, a TC-től vagy az élőben a városból) megkereste az autópályakezelőt, h mit lehet tenni.
- álljon a leállósávon? ne.
- csorogjon előre, és a sor elején próbáljon bemenni? ami valószínűleg lehetetlen, ergo a pályán kell megállni.
mi a közútkezelő tanácsa? járjon el a KRESZ szabályoknak megfelelően. :DDD

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.09.25. 20:53:07

Kedves Rácz Tamás!

Te lehet, hogy nem sokat láttál, Vértesboglár felé nem meglepő. Én egy évben kétszer-háromszor ha megyek autópályán, de olyankor sokat, Szeged-Miskolc, M5-M3 és vissza.

A legutolsó ilyen alkalommal legalább 5 autóst láttam, aki csak úgy álldogált, kicsit pihiztek, meg ettek-ittak, nyár volt, legtöbbjük nem is magyar. Sok istenbarma. A pihenő meg pár kilométerre tőlük.

Szóval azért mert te nem látod őket, hidd el sokan vannak. Csinálj nyáron bármikor egy BP-Szeged-Bp kört (de ne zivatar közepén :-)), BÁRMIBE fogadok, hogy NEM EGY ilyen hülyét fogsz látni a leállósávon.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.09.25. 20:57:12

Rocko-

kétlem, h a kresz előírná h dugó esetén a leállósávban is lehet várakozni...

WP12 2008.09.25. 20:58:19

Én spec. már láttam leállósávban pisálókat. Viszont én is inkább olyan esetekről tudok, amikor valaki indokoltan (műszaki hiba miatt) tartózkodott a leállósávban, és az alvó (vagy vezetés közben ki tudja mit csináló) kamionos elcsapta.

Valamelyik német csatornán is láttam műsort a témáról. Ott a kamionosokról készült felvételeket mutatták be, ahogy feltett lábbal, evés közben vezetnek.

Én inkább a belső sávot indokolatlanul használókat bűntetném életfogytiglanira.
JOBBRA TARTS!

Leptinotarsa decemlineata 2008.09.25. 20:59:04

Ha jól rémlik, a hétvégén láttam két úriembert, akik a leállósávban, azért álltak le, hogy ásványi sókban gazdag vizeletükel jelöljék meg a területüket. Szerencsére a szalagkorláton kívül. Én besunnyogtam a belső sávba - mint általában a leállóban álló autók esetén teszem (elém senki ne ténferegjen ki) -, csak a jellegzetes testtartásuk tünt fel a szemem sarkában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.25. 21:01:39

Amúgy a rendőrök meg hol trafizzanak... Lebegjenek az autópálya felett?

Sztem azzal nincs baj ha a rendőr odaáll, munkakörébe beletartozik. A gyorshajtásról úgy lehet leszoktatni az embereket ha büntetéstől kell tartaniuk. Ennyi.
Nekem is inkább a leállósávban előzés nyomja a szemem.

Rocko- 2008.09.25. 21:12:43

stonedraider 2008.09.25. 20:57:12
na ez az. hogy oldod fel a szitut? :)

Bq 2008.09.25. 21:23:23

"Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.09.25. 21:12:43
stonedraider 2008.09.25. 20:57:12
na ez az. hogy oldod fel a szitut? :)"

Szerintem úgy, hogy forgalmi okból nem tilos autópályán se megállni... ugyanaz a szitu, mint pl. az áttereléseknél, javításoknál 1 sávra szűkülő pályaszakaszok esetén, amik előtt ugyanúgy kialakulhat több 100 méteres sor is mindkét sávban. Más kérdés, hogy mennyire életbiztosítás autópálya külső sávban álldogálni arra várva, hogy melyik félvak száll beléd hátulról 130-cal, és tol bele az előtted állókba...

Bq 2008.09.25. 21:29:31

"ColT 2008.09.25. 21:01:39
Amúgy a rendőrök meg hol trafizzanak... Lebegjenek az autópálya felett?

Sztem azzal nincs baj ha a rendőr odaáll, munkakörébe beletartozik. A gyorshajtásról úgy lehet leszoktatni az embereket ha büntetéstől kell tartaniuk. Ennyi."

Telepített, automata traffipaxok pl... Alkalmasint néhány áltrafi is, hogy ne lehessen tudni, melyik doboz csinál fotót. De hallottam már olyan megoldásról is, hogy felhajtáskor-lehajtáskor regisztrálják az autókat/rendszámokat, abból adódik a pályán megtett távolság is, megvan a fel-lehajtás időpontja is, a kettőből kiszámolják az átlagsebességet, és ha az többre jön ki a megengedettnél, már repül is postán a csekk...

austinpowers 2008.09.25. 22:13:29

Komondor átfestéséhez, fekete festék eladó!
Érd: nálam

gróf38 2008.09.25. 22:31:06

Büntetés????
Minden balesetnél kimegy a paraszt a leállósávba és ott nyomul előrébb pofátlanul. Amikor a balesethez ér ahol a rendőrök vannak ott a rendőr előzékenyen betereli a rendes kerékvágásba nem pedig büntet! Sokszor látom, hogy jön az-az csak jönne a mentő de nem tud mert a MAGYAR ott trónol a leállóban. Néha fel megy a pumpa és kiteszem a kocsit aztán megy a duma, hogy miért vagyok olyan tapló, hogy nem engedem ŐT haladni?! Az emberek vagy nem tudják a szabályokat vagy taplók sajna egyik sem jó.

Stock 2008.09.25. 22:33:01

én ma majdnem okoztam hasonló balesetet... de abszolút nem autópályán..
rákospalotai szemétégető mellett szántóföld utca, van egy s kanyar.. megyek bele 50-60-nal, és alig bírtam megállni! út feltúrva 4-5 munkás a kupac felőlem levő oldalán.... de az hogy a kanyar előtt jeleznék az egysávos lezárást, az derogál! a melósoknak esélye nem lett volna, mert ráadásul mind háttal állt!

Gomulka Béla 2008.09.25. 22:34:16

Szerintem nincs az rendben ha a rendor a leállósávban áll trafipaxozás végett. Egyrészt a torvény minden kozlekedore vonatkozik, másrészt a sok tapló azután azért fog megállni a leállósávban mert 'ha a rendornek szabad', harmadrészt pedig megsérulhet a kamion hutoje, és azért igazán kár.

Leptinotarsa, szeretem a nevedet!

saki05 2008.09.25. 22:34:37

Németországban a kamionok előszeretettel állnak meg éjszaka a leállósávban kivenni a kötelező pihenőt mert estére fullon van az összes parkoló ami rendívül veszélyes dolog de 2választásuk van vagy megy míg nem talál parkolót de akkor több ezer eurós büntetést reckíroz vagy megáll a leállósávon ahol lejár a vezetési ideje és vagy belészállnak vagy nem.

dansun 2008.09.25. 22:54:50

"...húzódjunk minél inkább jobbra, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget 150-200 méterre."
Elbattyogsz 150-200 méterre és akkor csatt, kilapít egy kamion. Vagy van itt valaki, aki túlélt már ilyen műveletet?

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2008.09.25. 22:55:21

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.09.25. 21:12:43
stonedraider 2008.09.25. 20:57:12
na ez az. hogy oldod fel a szitut? :)

visszafordulok:D

ha mégsem, akkor ha messzi tájon történik akkor beállok a sorba, ha hazai vizeken akkor továbbmegyek mer ismerem a kerülőutakat.

a kresz szerint mindenképp tovább kell mennem, bár érdekes lenne végignézni ahogy a sok dugóban álló lassú jármű sofőrje mind kipattan h kitegye a háromszöget a megfelelő távolságban, és amint elindul a sor rohanvást beszedné.

"(6) Lakott területen kívül az úttesten vagy a leállósávon levő elromlott gépjárművet - kivéve a kétkerekű motorkerékpárt -, valamint mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és fel nem kapcsolt pótkocsit elakadást jelző háromszöggel meg kell jelölni. Az elakadást jelző háromszöget a jármű mögött úgy kell elhelyezni, hogy az elromlott járművet a többi jármű vezetője kellő távolságból észlelhesse. Az elromlott járművet elakadást jelző háromszöggel lakott területen is meg szabad jelölni."

saki05 2008.09.25. 22:57:27

németeknél mindenki ott hagyja a 3szöget a pálya szélén meg tudom őket éreni.

Kenseth 2008.09.25. 23:49:18

dansun 2008.09.25. 22:54:50
"...húzódjunk minél inkább jobbra, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget 150-200 méterre."
Elbattyogsz 150-200 méterre és akkor csatt, kilapít egy kamion. Vagy van itt valaki, aki túlélt már ilyen műveletet?

jelen, ráadásul éjszaka. korláton kívül elsétálsz, majd amikor van egy pár másodpercnyi szünet a forgalomban, kiugrasz és kirakod/visszaveszed. nem kell végig a leállósávon battyogni ám...

nekem amúgy nem volt rossz tapasztalatom pár hete az M3-on, vészvillogó+háromszög 200 m-re+mellény+integetés fel-le egy mobil fényével (a lámpa, ami van a kocsiban, csak az akkuról működik, egy olyan 4-5 m összesen a vezetéke), mindenki lassított, ha tehette, behúzódott a belsőbe, az értelmesebbek/rutinosabbak felnyomták a távolságit egy pár másodpercre, hogy lássák, mi van...
megállni viszont egy 50 perc alatt csak 3-an álltak meg, közülük is egy Volvós nő inkább csak nem ismerte az említett jelzés jelentését...

Érdekes 2008.09.26. 00:19:15

leállóba baleset?Az okozótól örökre elvenném a jogsit, ha nem defekt v. vmi gázosabb műszaki hiba okozta.+ ha van halálos áldozat akkor irány a hűvös.Akik meg ott akarják megkerülni a dugot?Hm..300K jó lesz büntinek.Máskor meggondolják.
Nem igaz, h ennyire nem lehet figyelni egymásra.. :S

Rapa 2008.09.26. 00:26:46

Torlódás a lehajtón? Beállsz szépen a sor végére a "vészsávban", vészvillogó és féklámpa amíg nem ér valaki mögét, aztán már az ő szerepe a villogás. Ennek így kell működni, mert másképp nem tud. Mellesleg a vészvillogó akkor is nagyon fontos, amikor bármilyen torlódást, azaz sor végét elérjük. Nyugaton sok-sok éve mindenki csinálja. Itthon jó ha fele. Nagy fékezéseket lehet vele elkerülni.

Krisi 2008.09.26. 00:38:04

" ColT 2008.09.25. 21:01:39
Amúgy a rendőrök meg hol trafizzanak... Lebegjenek az autópálya felett?"

Pontosan. Menjenek fel egy felüljáróra, és ott fotózzanak, csekken meg kiküldik a büntit. A normálisak már évtizedek óta így tolják.

augustiener 2008.09.26. 00:44:38

Tavasszal a Hegyeshalom-Miskolc vonalon, ami nem olyan hosszú idő, két rendőrautót láttam a leállósávban kb 30-40-nel autózni, mert 130-cal úgy mentem el mellettük, mint aki áll. Tavaly előtt ugyanilyen rendőrautó utazott a 130-nál jóval lassabban a leállósávban, majd amikor elmentem 130-cal a fekete ötössel mellette, akkor hirtelen kijöttek mögém, és leállítottak a leállósávban igazoltatni. Ez már akkor is érdekes volt, annak fényében, hogy Németországban igazoltatni a következő parkolóba visznek le. Az itt leírtakat olvasva pedig gyakorlatilag életveszélyes helyzetbe kényszerítettek.

dansun 2008.09.26. 01:06:19

augustiener, szerintem nem kellett volna megállnod nekik, hanem kirakni az indexet és elmenni az első pihenőig. Aztán megnézni a rendőrök ideges fejét! :)

dansun 2008.09.26. 01:20:04

Kenseth: oké, azt a 200 métert korláton kívül teszem meg, de mivan azzal az 1-2 perccel, amikor háttal a forgalomnak elővarázsolom a háromszöget a teli csomagtartómból. A hideg ráz a gondolattól is.
Érdekes: Neked ajánlanám a mostani BH-ban megjelent bírósági itéletet (valami LB 2006/700). Csávókám a belső sávban észrevett egy balesetes autót, félre rántotta a kormányt és kilapította a balesetben segíteni akaró, de a leállósávban szabálytalanul állókat. Tanulságos elolvasni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.26. 03:38:26

Amúgy meg az eszem megáll. A leállósávban elvileg csak akkor szabad lenni ha gáz van a kocsiddal, ill. segítesz valakinek.
Szóval hogy a rákban lapítanak ki? Úgy hogy valaki ott előzne.
Megint az van hogy ha betartanák a szabályokat a közlekedők akkor nem lenne ilyen.

vagodeszka 2008.09.26. 08:16:02

Imádom azokat az embereket akik képesek a leállósávon megállni a családdal megtöltött verdával és nagy nép pisi partyt rendeznek az autópálya szélén.

Hogy lehet egyeseknek ennyi esze? Ráadásul pont az autópályán ahol 20km-enként van pihenő/benzinkút.

DiliQtya 2008.09.26. 08:36:52

Egyetértel az előttem szólókkal. De télleg, mi van akkor a Komondorokkal ?
Off: Szeretem a qtyákat :)

Andris25 2008.09.26. 08:56:12

Stock 2008.09.25. 22:33:01

Tegnap én is arra jártam, és láttam a kupac előtt egy útszűkületet jelző táblát! Mondjuk nem tudom melyik irányből érkeztél, én az M3-as felé mentem!

gnme 2008.09.26. 09:41:23

A háromszázezer az kevés szerintem, nem visszatartó erő.

Én ötszáz ezerre büntetném és elvenném a jogsiját két hónapra.

Az sem nem kevés, sem nem sok idő, bénító jellege van. Pont annyi idő, hogy közben gondolkozzon el az ember, vajon megéri-e az az öt perc?

Teleszkop 2008.09.26. 09:52:17

Ez legalább egy fokkal már figyelemfelkeltőbb "reklám", nem gyurmabábukkal játszanak.. talán lassan eljutunk oda, hogy értelmes közlekedésbiztonsági spot-ok menjenek a TV-ben..

Rocko- 2008.09.26. 10:03:52

stonedraider 2008.09.25. 22:55:21
na de itt nem műszaki megállás az ok. és ahogy fentebb írták: forgalmi okból nem tilos megálli, inkább az a kérdés, mennyire életveszélyes a dolog.

Auto-InterCont 2008.09.26. 10:08:45

"...húzódjunk minél inkább jobbra, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget 150-200 méterre."
Na akkor ezért lehet Angliában olyan sok baleset a leállósávon.
Hétfon mentem Prágába, autópálya leállósávjában kézikocsit toló /nem szomjas/ ember.
2 hónapja Ausztriában leállón kerékpározó extrém sportoló.
Én is utálom a leállón elozoket, de azokat az okoskodókat is, akik jól megmutatják, hogy leállón nem lehet elozni ott, ahol nyelvi nehézségek miatt nem tudják, hogy mit jelent a stau spur. Hegyeshalom elott Magyarország felé álltam kb 10 km-es sorban nemrég az út felújítás miatt. A kamionok mentek volna a leállón, ahol nekik engedve volt, de sokan úgy gondolták, hogy inkább kilógatják az autójuk elejét, hogy ne férjenek el. Persze nem csak a kamionok igyekeztek a leállón...
Ugyanilyen okos emberek mennek 130-cal a belso sávban, akkor, ha mehetne a szélsoben is és nem tartana fel senkit. Nem! Ezek az emberek megmutatják, hogy mi a szabályos sebesség. Csak azt felejtik el, hogy a jobbra tartási kotelezettséget megszegik. Hát... nem maradhat minden info a fejekben sok év vezetés után...

szbbr 2008.09.26. 11:45:20

Ez a spot nem olyan rossz (persze a "szabályosan" bal indet nézegető mellényest a legkönnyebb elsodorni), viszont én hülyét kapok az elburjánzó kapmánytól, ami a pályán táblákon, információs kijelzőkön (ahol emiatt ritkább az értelmes információ), és ebben a közleményben is eluralkodott. Persze figyelmeztetni kell az ott piknikezőket, de a "LeÁLLó sávon ÁLLni veszélyes" mondat elég viccesen hangzik, és kicsit jobban leegyszerűsíti a mondanivalót, mint kellene. Mert hol álljon meg a szerencsétlen, aki így járt? Hogy vizsgálja meg az autóját, a szalagkorláton kívülről? Nem elég baj neki, hogy lerobbant? Mondhatnák, hogy: "Leállósávról pisálni veszélyes!" vagy "Leállósávon most utoljára szendvicsezel!" vagy "Leállósávon előzni = jogsi nélkül létezni." Mi lenne, ha komolyan figyelnék a vészsávon ügyeskedőket? Ha a balesethez egyel több rendőr érkezne, és lemeszelné a jobbról elslisszolókat? (Kivéve, ha az az egyetlen szabad sáv.) Nem értem ezt az egészet, nagyon bután van kommunikálva...

autosave 2008.09.27. 02:11:36

Stock: "én ma majdnem okoztam hasonló balesetet... de abszolút nem autópályán..
rákospalotai szemétégető mellett szántóföld utca, van egy s kanyar.. megyek bele 50-60-nal, és alig bírtam megállni! út feltúrva 4-5 munkás a kupac felőlem levő oldalán.... de az hogy a kanyar előtt jeleznék az egysávos lezárást, az derogál! a melósoknak esélye nem lett volna, mert ráadásul mind háttal állt!"

Lehetett volna ott lerobbant autó is, bármi. Minden ilyen mögött meg kell tudni állni. Majdnem relatív gyorshajtottál... Ha elütöd, ülsz. >>Követési távolság mint olyan.

switch 2008.09.27. 15:33:02

Trethon Judit is így halt meg, nem is olyan rég:-(
index.hu/kultur/klassz/treth0505/

tomi85 2008.09.27. 19:36:29

Szerintem túl sok hüye ka ogsit és jó verdát aputól.
az m3-ason egy kamiont előztem kissé szabájtalanúl(150km/h) mikor a kamiont elhgytam valami feltünt azon túl.Egy 5-ös bmw 2 fiatal sráccal a leálósávból.
Amíg láttam őket cikk-cakk belsősáv és leállósáv között. kb 10km múlva lévő"leállósávban állni veszélyes" felirat ezután röhelyes volt,hiányzott hozzá,hogy "fentartva előzés céljára".
Szerintem ezek jogosítványát elkellene venni és soha nem adni nekik

oldtrucker 2008.09.28. 11:55:46

Munkámbó kifolyólag sajnos nagyon sokszor kell a leállósávban kisebb-nagyobb javítást végeznem.
Az két módszer ami eddíg majdnem tökéletesen bevált:
1.az elakadásjelző háromszöget nem a leállósávban hanem már a haladósávban rakom ki.Persze nem túl bent.Kikerülik az arra haladók és a kamionosok sem fognak száguldozni mert a tábla miatt lassul a forgalom.
2.Hívjunk rendőrt pl:bal oldali kerékcseréhez.Veszélyhelyzetre hivakozva terelik is a forgalmat.(M0-án különösen ajánlott).Általába 10-12perc alatt ott vannak és ez nem sok idő ha az élatemről van szó.
süti beállítások módosítása