Az éjjeli autózás öröme

Nappal meló, este élvezet

  2008. szeptember 24. - RT76 Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

 

Éjjel nincs más az úton: nincs gyalogos, nincs biciklis, a lámpák sok helyen sárgán villognak, a traffipax is aluszik.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr11677874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.09.24. 08:49:50

A lényeg keveseknek jön le, de ezt már borítékolni lehetett...

Mayday:
A te három évenkénti új autód körülbelül 130e km futásteljesítmény szennyezésének felel meg - egyenként. 10 literes fogyasztásra számolva... És ez csak az előállítása. Azaz ha feltesszük, hogy 10 literrel többet eszik a 82 -es szar, akkor az még nyugodtan futhat 800e km -t...
(Vigyázat, sarkítottam, egy középkateg. aut jelenkori 4M Ft -os árát számítottam át benzinárra, illetve kilométerre. A számításba nyilván belekavarnak a vámok, adók, etc., de van olyan egzakt, mint az állításod. :)
Tisztelettel.

báró Csekonics 2008.09.24. 08:50:28

Kifordított kacagány 2008.09.24. 08:38:07

Most már értem miért mászkálnak sokan ködlámpával... Eddig azt hittem szimpla vagizásból, néztem is hogy miért vagi a tizen-ikszezres ködlámpa egy 3-4 milliós kocsin....
Ja, birngásoknak én is csak ajánlani tudom a mellényt - vagy ha nagyon zavar a mellény, akkor lehet olyan szalagot külön kapni, mint ami a mellényen is van, kabát fölé karra, derékra lábra fel lehet tenni - tépőzáras asszem. Én már kerültem ki éjjel országúton _teljesen_ kivilágítatlan részeg BMX-banditát.
(gyk.: imbolygó részeg bringást)

borla 2008.09.24. 08:51:14

Sokkal jobb azóta éjszaka autózni, mióta figyelnek a kamionosok pihenőidejére.

Mayday 2008.09.24. 07:51:01
Nem szép dolog egy benzinest egy dízelhez hasonlítani. A 316d (?)-hez összevetési alapnak inkább egy Opel Kadett 1.6D-t ajánlanék.
Egyébként nekem volt kiscápám, nagyobb motorral, de kevesebbet fogyasztott, mint egy újabb 320-as. Ja, hogy 400 kg-val könnyebb? Meg nincsenek bennne fogyasztást növelő extrák?
Ismerek egy lelkes környezetvédőt (szigorúan szabadidejét áldozza rá), aki Trabanttal jár. Mert így kevésbé szennyezi a környezetet.

Kifordított kacagány 2008.09.24. 08:51:17

Palex 2008.09.24. 08:29:38
vagy csak olyan szerencsés, hogy nincs neki nagyobb. nem kell mindjárt negatívumokban gondolkodni.

Lowtyo 2008.09.24. 08:30:23
nem csak te szeretsz ilyenkor vezetni. nekem a legszebb vezetési élményeim szinte kivétel nélkül éjszakai vezetéshez kapcsolódnak. még akkor is, ha a dunántúl kanyargós útjain nem a szabadság fékevesztett száguldásáról szólnak.
sajnos a cikk hangulata ellenére éjjel is egyre többen vannak az utakon, ami nagyban rontja az élményt.

báró Csekonics 2008.09.24. 08:52:08

...mármint úgy értem, kerültem már ki _utolsó pillanatban_ részeget.

románc cuvée 2008.09.24. 08:52:44

"Egyetertek mindennel, de annyit me'g hozzatennek, hogy nyaron, a viragok meg egyeb novenyek illataval telt ejszakak a legjobbak autozasi szempontbol. Amikor pedig 18-20 fok ala esik a homerseklet, en me'g mindig lehuzva hagyom az ablakokat, csak a futest feltolom 25-26 fokra :)"
->repcetábla,hársfasor,frissen kaszált fű illata...nyammm-nyammm

Mayday
Arról pedig nem érdemes vitát nyitni,h a jó állapotú régi gépek környezetszennyezőek (fogyasztás max. 20-30%-kal több, és nem kell 5 percenként szervizelni).

Agent Cooper 2008.09.24. 08:53:18

Én éjszaka vezetni csak városban szeretek. Autópályán zavar a szembejövők fénye, országúton meg vaksötét van, és nem sok mindent látni.
De az éjszakai üres város mindig megér egy misét. Autó nélkül is!

vivax 2008.09.24. 08:53:39

Hát igen éjjel azért lehet haladni.
A Tass - Budapest útvonalat hetente legalább háromszor teszem meg az 51 esen. Hétköznap 8 és 18 óra között ez átlagosan 60-80 perc.
Iccaka már sikerült 35 alatt is Lancia Thema-val, igaz akkoriban még nem volt ennyire nyomvályús. Az megint más kérdés, hogy voltak olyanok jópáran akik nappal is ugyan ezt az átlagot szerették volna hozni, csak előzés közben szembe jött a sárga busz, vagy a sóderes félpót...

Mayday 2008.09.24. 08:57:47

Kifordított kacagány 2008.09.24. 08:38:07

Lowtyo 2008.09.24. 08:30:23

Nem azt mondtam hogy vegyünk új autót, hanem azt hogy ne egy 2x éves kocsi kormánya felett elmélkedjünk környezetvédelemről. Nem ugyanaz !!!

Másrészt az újabb kocsival se megyek gyorsabban, mint a régivel, országúton 90-100 között mentem mindig minden autómmal, lehetett az 2 hónapos vagy 10 éves.

Arról már nem is beszélve, hogy a számszerűen ma sokkal kisebb átlagfogyasztást figyelembe véve (nekem 1.6 benzin van és Bpen 7.6 az átlag, igaz ,nem BMW) és a sokkal jobb katalizátort, a mai autók a CO2-t leszámítva töredékét szennyezik egy 2x éves autóknak benzol, CH, CO stb tekintetében.

Valóban hasznot termel a gyáraknak, ha új kocsit veszel, ez igaz.

De már egy 8 éves kocsi is sokkal környezetvédőbb, mint egy 2x éves autó.


"gyors autóddal majd a többiek felett lépkedhetsz" : aki meg igy gondolkodik, az komplett idióta.

Azért van korszerű autóm, mert 5 csillagos és megvédi a gyerekeimet pl akkor, amikor egy 2x éves BMW-vel csattanok. Aki meg a BMW-ben ül, az megnézheti magát utána, ha lesz mivel... Ja és persze vigyázok rá, igy nem kell rozsdával, megbizhatatlanságokkal, stb-vel foglalkozni, mert nem nagyon jönnek elő.

Asszem ez a része nem kérdéses a dolognak.


Meg lehet ideologizálni hogy miért szeretjük a régi autókat, de objektív szempontok (pl a biztonság, ami a legfontosabb) alapján kifejezetten nem racionális választások.


Az meg külön érdékes, hogy RT kitér rá, hogy nincs légkondi egy kocsiban és ez nem negatívum, de ha egy új autóról ír, akkor légkondi nélkül fapad és egyébként is 150 LE alatt már nem is megy.

Hogy is van ez? A 90 LE-s ezeréves kocsi megy, de az új 150 LE alatt már lomha ócskavas?

Kettős mérce blogba is születhetne egy cikk...

báró Csekonics 2008.09.24. 08:59:18

románc cuvée 2008.09.24. 08:52:44

Jaja.
Volt egy kispolákom - zöldkarin csodájára jártak hogy ilyen értékekkel egy egyszerűbb katalizátoros kocsi is átmenne.
Persze mindez alapos gyújtásbeállítás után. Szóval a régi kocsi szennyez az új meg tiszta ózont ereget az egyfelől sztereotípia a sokszor látott tipikus füstokádó agyontaposott kocka-kadettek miatt, másrészt kamu marketingmaszlag.
Pl. még egy hibrid kocsi is elfogyaszt annyit városban (min. 5-6 liter) mint egy kiskocsi, pályán meg egyből nem eszik kevesebbet mint bármely vele azonos méretű gép. Szóval _annyival_ nem enged kevesebb szutykot a levegőbe, csak szeretnénk azt hinni.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.09.24. 09:00:53

Na végre!
Éjjel autózni a legjobb!
CSak egyre kell figyelni, nehogy elaludjon az ember, főleg akkor ha munkából hazafele tart.
Én még fokoznám a dolgokat, nemhogy nyáron de télen hóesésben is nagyon fasza autózni!
/ Csillagok Háborúja/

báró Csekonics 2008.09.24. 09:04:29

Mayday 2008.09.24. 08:57:47

A 90 LE-s ezeréves azért mehet jobban a mai 150 LE-snél mert fele annyi kg...
Nézz meg egy mai kisautót (konkrétan nekem a Ford Fiesta ugrik be, 12xx kg) és egy régebbit (Suzuki Swift 800 kg).
Másfélszeres tömegű az új.
OK, persze ennek a nagy része mindenféle biztonsági cucc (merevítések), de ennek sajnos ára van - nagyobb motor kell. (Ami még tovább növeli a tömeget, ráadásul a fizikát nem lehet megb@szni, kanyarban megdolgozik a futómű a sikerért keményen, lassításkor meg a fékek.)

Szóval azért nehéz igazán objektív módon összehasonlítani.

Stock 2008.09.24. 09:07:01

Mayday:

ha neked a biztnonság a lefontosabb szempont, akkor nem értem miért olvasol egy autós blogot...! :)
amúgy nem értem miről beszélsz... én nem ezt tapasztaltam, hogykevesebbet enne bármelyik újabb.... +4-500 kiló, nem tud fordulatot ejteni... zabál, zabál, zabál... az én tapasztalataim alapján tényleg mind többet evett eddig, mint a 10 éves kocsijaim!!
a kettős mérce, meg abból fakad, hogy a kor színvonalán értelemszerűen nem volt elvárás, manapság meg ha már vezethetetlen legalább kényelmes legyen! :)

báró Csekonics 2008.09.24. 09:08:05

TKornel · tkornel.blog.hu 2008.09.24. 09:00:53

Bizony! Friss havon, ahogy ropog a kerék alatt... Annál csak az a jobb, ha az ember cipője (csizmája) alatt ropog.

Ja, meg ha akad valami üres placc, ahol lehet kicsit 'játszani' a kocsival a havon.

Kezdő sofőrök figyelem: jó gyakorlási lehetőség ilyenkor az üres placcon kijelölni valami képzeletbeli pontot - pl. valamilyen oszlop vonalát - és addig meg kell próbálni megállni szépen irányban tartva a kocsit.
Ha nem sikerül ilyenkor legalább nincs csatt végén és lehet újra próbálkozni.

Nem lenne annyi hóban bénázó sofőr az utakon, mint amit látok minden évben az első hó leesésekor.

zoltano 2008.09.24. 09:23:06

Éjszakai vezetés a legjobb télleg! A müszerfal és az autóhifi kellemes világitása ugy nyugtatja az embert, legalábbis engem igen, a mutatók, számok világitása! Lazán jó kis zenére 40nel elgurul az ember nem tart fel senkit nem jön senki mögötted, elötted, N.o.:1 érzés :)

Riasom 2008.09.24. 09:28:02

Mayday,
pedig akármilyen furcsa, ez nem feltétlenül kettős mérce, mert nem mindegy, hogy a régi kocsinál milyen súlyra jutott 90LE, és a mainál mennyire jut a 150, és, hogy azt milyen kőzvetlenül tudod letenni az útra (tehát, hogy mikrokapcsolót nyomkodsz-e a lábaddal, vagy egy valódi gázbovdent).

Éjszaka tényleg nagyon jó nyugis az országúti vezetés (és persze az üres városon átsuhanás is hihetetlen érzés!), ráadásul országúton a beszűkültebb látótér miatt nagyobb a sebességérzet is, úgyhogy könnyebben megvan az a kellemes kis izgalom is, amit a gyorsanmenés okoz. Egyébként magamon is észrevettem, hogy éjjel (és főleg lakott területen) sokkal jobban betartom a sebességhatárokat mint amúgy - bár ezzel asszem mindenki így van aki előtt bukkant már fel a semmiből egy kivilágítatlan bármi.

És ilyenkor tudnak kialakulni nagyon jó kis "versenyek" (nem hülyegyerek-sztrítrészingre gondolok) más hasonló autósokkal; annál kevés jobb érzés van, mint komoly tempóban együtt autózni valakiel, aki szintén csak egy állati jót akar autózni.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.09.24. 09:28:38

Mayday:
Volt egy 1.8-as GTI-m, 2x éves. Sopronból Nagykanizsára átlag 6 litert evett. Lemértem. (Igaz, tojás volt a pedál alatt)
Erre varrjál gombot! Honnan tudod, RT bimmerje mennyit eszik? Nem gondolod, hogy egy új autóban az ember jobban nyomja neki, mert semmit nem hall pl a motorhangból? Egy 2x éves autót nem kínzol, mert hallod hogy nem kívánja a szerkezet a forszírozott tempót. Akkor most melyik környezetszennyezőbb?

igazi hős 2008.09.24. 09:35:11

Valamikor régen, mikor még reggel 6 körül jártam dolgozni, láttam a zöldhullámot az Üllőin. Sőt tudtam is vele haladni. Délpestről délbudára (11 km)negyed óra alatt: királyság.

ommm 2008.09.24. 09:37:08

Este jó. Sőt, mi több, nagyon jó.
A körgyűrűt pl. imádom éjszaka.
A motorháztetőn villanó fények, nyugi, písz.
Hajjaj...

kempelenmatyi 2008.09.24. 09:39:49

Nagyon jó a cikk!

Főleg a nyárvégi éjszakák kellemes hűvös levegője....
Persze már akár vidéki városban is vége az éjszakai autózásnak ha éppen hétvégén ül az ember az autóba. Az az időszak a fiatalok erődemonstrációja. Viszont lakott területen kívül mindíg isteni....
Éjszaka a megengedett 90km/h is többnek tűnik, mint nappal és sokszor bőven elég....
Próbálja ki, aki teheti!

Rocko- 2008.09.24. 09:45:45

ködlámpás köcsögöket leszámítva száraz időben tényleg este/éjszak a legjobb autózni. állítom, tapasztalom, bizonyítom. :)

Kifordított kacagány 2008.09.24. 09:55:03

Mayday 2008.09.24. 08:57:47
nem az a baj, hogy féligazságokat mondasz, hanem az, hogy mindezt el is hiszed.

TKornel 2008.09.24. 09:00:53
az is tud tetszeni, bár be kell valljam a havon vezetés nem tartozik az erősségeim közé

Kifordított kacagány 2008.09.24. 10:17:19

azt szeretem a legjobban mikor ismerem az utat, bent van a kezemben, lábamban és csak a vezetésre kell figyelni, meg az úton ténfergőkre(emberre, állatra egyaránt). több idő jut élvezni az éjszakát, mint ismeretlen úton, noha az ismeretlen útnak is megvan a maga izgalma a váratlanul felbukkanó kanyarjaival.

Rocko- 2008.09.24. 10:28:07

Darren79 2008.09.24. 06:22:40
benzingőzt.

fkorbi 2008.09.24. 07:51:42
"De mondjuk este 10-11 magasságában végigcsorogni a pesti alsó rakparton, az királyság."
pláne most. :D

gigabursch 2008.09.24. 08:18:59
"Ugyanakkor a vadvonulás veszélyeit jól tette a cikkiró, hogy kiemelte. pl. az M3-on Gödöllő és Bag között mindig akar vonulni éjfél és hajnal között a vad, és néha sikerül is neki."
de hát ott a háló, pont az ilyenek elkerülése miatt.

Kifordított kacagány 2008.09.24. 08:38:07
"most majd mindenki éjszaka akar vezetni és ennek is lőttek."
akkor majd vezetünk nappal. :)

TKornel · tkornel.blog.hu 2008.09.24. 09:00:53
"Én még fokoznám a dolgokat, nemhogy nyáron de télen hóesésben is nagyon fasza autózni!"
igen, egy összkerekessel. :))
index.hu/cikkepek/0801/bulvar/onos/D__VG20080106015.jpg

Peetee 2008.09.24. 10:31:45

Én Komárom-E. megyében lakom, éjszakánként bemenni a Gerecse vagy a Vértes nappal is alig-alig forgalmas útjaira....maga a mámor. Vannak olyan 6-8km-es szakaszok,h nincs benne 300m-nél hoszabb egyenes.
Ilyenkor 60-70el is izgalamas menni, sűrű erdőben az út felett összeérő lombkoronák alatt.
Este 11 után 2-3 falu távolságot(10-15km) meg lehet úgy tenni hogy nem találkozol másik autóval...
Nagyon szeretek éjszaka vezetni, a Tatabánya - Esztergom útvonalat Bajnán keresztül éjjel-nappal mindenkinek ajánlom...Éjjel 2kor körülnézni a Bazilikánál, vagy mostmár át lehet menni Szlovák "barátainkhoz" onna talán még szebb Esztergom látképe :)

Teleszkop 2008.09.24. 10:33:17

Kicsit - jó értelemben - kirázott a hideg a cikk olvasása közben, maximálisan egyetértek, nagyon felüdítő tud lenni egy éjszakai vezetés!

Sokszor csak az egyszerű hazamenetel a célom, aztán csak azt veszem észre, hogy nem kanyarodtam le, ahol kellett volna és csak megyek a rakparton, csodálom a fényeket, hallgatom a kipuff duruzsolását és valami jó zenét halkan..

Én is az a fajta vagyok, aki ilyenkor észrevétlenül is, de minden sebességhatárt betartok, jól esik csak úgy cruisinolni..

--

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy legutóbb is nekiindultam így a világnak a kevésbé üzembiztos kocsimmal, csak az volt a cél, hogy mindig felfele menjek, végül tudtom nélkül a Hármashatárhegy fele vezető útra lyukadtam ki, közvilágítás nulla, közlekedők nulla, töksötét, erdő, bevallom majd' össze.... magam, hogy ha itt lerobbanok, nekem végem :)

csufár 2008.09.24. 10:33:50

kispályán játszotok...én évente kétszer brüsszelből jövök haza éjjel budapestre. annyira nem élvezetes, mint ha az ember a kivilágított, üres városban autózna 13 órát, viszont forgalom az télleg nemigen van belgiumban, németországban meg ausztriában sem. meg nálunk sem. viszont elég fárasztó, még úgy is, hogy ketten vezetünk.

báró Csekonics 2008.09.24. 10:35:26

hbarby 2008.09.24. 10:33:17

ex kispolákosként egy tanács: ha hegyen vagy, az elinduláskor nagyon hasznos tud lenni, csak mindig orral 'lefelé' parkolj :-)

JT164STL 2008.09.24. 10:50:00

Mayday: Az új autók biztonságossága (főleg az alsóbb kategóriásoké) sztem illúzió, nézd csak végig a lánglovagokat (h durvábbakat ne is említsek), hogy mi marad egy modern és "biztonságos" kocsiból meg az utasaiból egy komolyabb frontális után. Persze biztos van egy határ az ütközés erejénél ahol egy régiben már meghalsz egy újban meg még nem, de ez elég vékonyka és afölött tökmind1 h milyen új a kocsi (főleg ha suzuki). A biztonságosságot én a jó reflexekben, rutinban, defenzív vezetésben és egy piszok reszponzív kemyén futómű + fék kombóban látom, mert ha csattan akkor már rég rossz.

butschq 2008.09.24. 10:50:31

hm az esti vezetés tényleg nagyon jó, főleg ha még az eső is esik, de egy forró nyári esőnél nincs jobb. kellemes zene(kinek mi a stílusa, ne legyen ez vita tárgya), szép lány melleted, csak haladsz és haladsz. nincs rohanás, stressz, csak az autó, te, esetleg barát barátnő. azon vitázni hogy egy új autó vagy egy régi jobb, hát kinek mi jön be, de a mi 3éves fabiankban nem érzem azt amit, egy régi autóban, azoknak lelke van, társalog veled, elmondja ha baja van, persze 20év múlva az újnak is lelke lesz, ha lesz 20éves, mert ma már nem 20évre gyártanak autót, kényelmesek a mai autók, klíma elektromos ablak persze van, de érzi az ember azt amit egy régiben, NEM. nem kell venni senkinek régit, de aki nem ért ezzel egyet ne nyomja rá a véleményét azokra akik szeretik a régiket, am is ez nem a természetvédők blogja, autób.zik vagyunk szem akik ide írnak, a benzin a drogunk, a kaparó kerekek a gyengéink, ezekről kell vitázni, aki meg a környezetvédelemmel foglalkozik(szó ne esék engem is érdekel)az olyan blogba írjon(én is szoktam keresni olyanokat is)
tisztelet RT kolegának, és éljen a kiscápa, jó autó az, még ha öreg is, mert öreg ember nem vén ember...

butschq 2008.09.24. 10:56:37

bocs elírtam, egy forró nyári esténél nincs jobb
:D

isti77 2008.09.24. 10:57:50

"Hogy is van ez? A 90 LE-s ezeréves kocsi megy, de az új 150 LE alatt már lomha ócskavas? "

Igen, mert a 90 LE-s ezeréves kocsi nagyjából 2/3-ad annyit nyom a mérlegen, mint a 150 LE-s új, tehát 1 LE-re nagyjából ugyanakkora tömeg jut.
Valaha volt egy kocka Swift GTI-m ('86-os, még a legelső "mi autónk" előtti széria), 1,3-as, 101 LE-s motorral, és az autó volt 750 KG (na jó, nélkülem, de akkor is).

"Meg lehet ideologizálni hogy miért szeretjük a régi autókat, de objektív szempontok (pl a biztonság, ami a legfontosabb) alapján kifejezetten nem racionális választások."

Én azért szeretem a régi autókat, mert a nagyobb meghibásodási hajlammal együtt is jóval olcsóbb, mint egy új.
Egy 200-400 ezer Ft-os autónál, ha valami nagyobb gond előjön, vagy ne adj' Isten összetöröd, akkor betolod a bontóba, és annyi, még némi pénzt is kapsz érte, nem olyan nagy veszteség.
Egy 3-4-5 milliós autónál nem intézed el ilyen lazán, mert az rengeteg pénz, ennyit bebukni hatalmas érvágás, inkább kifizetsz - akár újabb hitel árán is - egy motorelektronika-cserét, ha elromlik, vagy kisírod, hogy a gazdasági totálkáros autódat mégis kalapálják össze valahogy, mert amennyit a biztosító fizet érte, annyiból a hitelt nem csengeted ki.

báró Csekonics 2008.09.24. 11:10:11

"20év múlva az újnak is lelke lesz, ha lesz 20éves"

Ezt hívják úgy, hogy 'betervezett amortizáció' :-(

wyxen 2008.09.24. 11:11:16

az űrhajó hasonlatot egy Smith nevű diplomata használta egy ENSZ gyűlésen ...
1965 ben!!!!!!!
jó hogy most kezd leesni és még most sem mindenkinek...
vicces ahogy elpusztítjuk a civilizációt... (szerencsére sem a bolygót sem az életet nem tudjuk kiirtani csak magunkat de azt meg is tesszük)

Pitzu 2008.09.24. 11:19:49

Nagyon tetszett a cikk, mert tényleg fantasztikus érzés a langyos nyári éjszakában autózni. Közben valami jó zenét hallgatni, érezni a fák, virágok illatát... Az ilyen pillanatokért érdemes élni. Roadsterrel járok, és nyaranta este általában nem a legrövidebb utat választom hazafelé, hanem megpróbálok rátenni még 10-20 kilométert, csak hogy tovább élvezkedhessek...És olyankor tényleg szabnak érzi magát az ember kis időre, cowboynak, ahogy a cikk írója mondja. Nem is kell repeszteni hozzá, ilyenkor általában csak krúzolgatok 50-60-al, és élvezem minden percét.

Manapság szabadság címmel az történik, hogy mindenkit és mindent be akarnak korlátozni, csakhogy az embereket megvédjék saját maguktól. És még el is hitetik velünk, hogy ez milyen jó.

Hogy mást ne mondjak: próbáltatok már Magyarországon kerékpárral komolyabban sportolni? Hamar szembetalálkozik az ember néhány "okos" rendőrrel, aki jól megmondja a tutit, hogy ott a kerékpár út, ott menjél a gyalogosok között, meg nem menjél már itt 30-40-el, mert elgázolnak. B+, ha elgázolnak az az én bajom lesz, mit foglalkozik vele. Én válaszottam ezt a sportot, ismerem a veszélyeit is...

jenko80 2008.09.24. 11:21:51

Éjszaka azért jó vezetni, mert nem aggaszt a határidő, nem idegesít a többi résztvevő (mert nincs vagy kevés), nyáron kellemesebb a hőmérséklet, szépek a fények.
Akik megtehetik, hogy ne üljenek autóba minden nap kötelességből, azoknak javaslom, hogy városban váltsák ki valamivel. Mert így az autózás megmarad a várva várt örömforrásnak, stresszmentesen, az időre odaérés nyűgének levetkőzésével - ami nyugodtabb, biztonságosabb vezetést felétételez.
Nekem régi kocsim van, öröm volt vele minden perc - amíg nem kellett csatasorba állítani mindennapi használatra. Aztán vettem egy bicajt hétköznapokra (ebbe a városba elég), a kocsi hétvégére van, vidékre utazáshoz 80-nal. Tökéletes

Riasom 2008.09.24. 11:34:03

Peetee,
Esztergomból még érdemes lehet esetleg Szlovákián át eljönni Letkésig (kb. 15 km), az is egy nagyon jó kis út, a bajnaihoz hasonlóan általában még nappal is az élvezhető kategóriába tartozik!

Nekem amúgy messze a legnagyobb élményt, és az igazi pirosbetűs vezetési alkalmakat egy tótországi út jelenti akár éjjel akár nappal: Brezno - Myto - Certovica és onnan le végig a völgybe, majd esetleg tovább a 18-ason akár egész a Csorba-tóig... Ez már tényleg majdnem szex, főleg visszafelé irányba! :)

Kifordított kacagány 2008.09.24. 11:35:54

isti77 2008.09.24. 10:57:50
az autó eleve nem lehet racionális választás. aki nem érti meg, hogy az egész nem erről szól, annak mondhatsz akármit.

Pitzu 2008.09.24. 11:19:49
azért ne lepődj meg, ha sportolás közben elcsapnak és a keményebb tereptárgy sofőrje még jól meg is ruház, amiért összehoztál neki egy jó kis meghurcolást. a kerékpár nem a forgalmas főutakra való.
sportolj mellékutakon, kerékpárúton, erdőben, olyan helyen ahol nem veszélyezteted az életedet és más vagyonát. tudom, hogy itthon ez rengeteg helyen nem lehetséges, de ahol igen, ott igaza van a rendőrnek, használd a kijelölt útvonalat.

WP12 2008.09.24. 11:56:31

Jó a cikk, kedvet kaptam egy éjszakai autózáshoz, csak kár, hogy még dél van :-))))

Viszont, ha belegondolok én még nem egyáltalán nem élveztem ennyire az éjszakai vezetést, az eddigiek során, mert:
- vagy hajnalban indultam, túl korán volt és álmos voltam
- vagy régóta úton voltam, rám esteledett és már fáradt voltam
- vagy bulisofőr voltam és fáradt voltam
- vagy még nem volt elég későn és a falvak között kamikáze puhatestűek és terminátorok (bőrszövet fémvázon) kóboroltak
- amikor pedig a fentiek egyike sem volt igaz, nem volt későn, nem volt korán, nem voltam fáradt, és kevesen voltak az úton, akkor esett az eső...

Szóval - az adott körülményekhez képest - továbbra is igyekszem élvezni a nappali vezetést (is), ki tudja mi lesz éjszaka :-)))

WP12 2008.09.24. 12:06:21

Ja, és egyes mérőeszközök, éjszaka is működnek.

CJKrisz 2008.09.24. 12:24:05

Azért az meredek kijelentés, hogy a traffipax is aluszik. :)

Herman 2008.09.24. 12:24:11

Nyáron a legnagyobb feeling le az M7-esen balcsira éjfél körüli indulással :D:D

Én mindíg éjjel indulok, mert kevés akkor a pungi, és legalább akkor nyugodtan V max tesztet nyomok.

Amúgy aki a régi kocsikat fikázza, annak azt üzenem, hogy looser.

A mai műanyag szarok a csencsembencsem elektronikán kívül semmivel sem tudnak többet.......

A fogyasztás meg pl. nálam mellékes, le van szarva, a kispénzűek nyafognak egyfolytában, és vesznek szar dízeleket.

Turbo-benzin kombo a legjobb!

SsPL71 (törölt) 2008.09.24. 12:26:38

Látom vannak szép számmal akiknek a szuper vezetési tudásához csak annyi hiányzik, hogy ne legyen az utakon senki, rajta kívül.
Az éjszakai vezetés sokkal veszélyesebb, fárasztóbb mint a nappali vezetés.
Este a kocsi által megvilágított 60m-80m a reakcióidő, ráadásul Európában aszimmetrikus a tompított fényszórók kialakítása, az út bal oldalát csak a felezővonalig világítja meg.
Aki szeret vezetni, azt nem zavarja, hogy más közlekedők is vannak az utakon.

báró Csekonics 2008.09.24. 12:45:36

SsPL71 2008.09.24. 12:26:38

Amúgy ezért is szokták a 'hosszúfényt' másképpen 'országútinak' is nevezni:
mikor hosszú egyenes úton mész és szembe nem látsz fényt (nem jön autó), akkor fel lehet kapcsolni, csak persze figyelve, hogy amint fényt látsz vedd vissza tompítottra.
Vadakat is előbb észrevenni így persze.

teddy85 2008.09.24. 12:51:55

Én azóta nem szeretek éjszaka autózni, mióta elütöttem egy őzet.Az állat egy partoldalról fölülről közvetlenül az autó elé ugrott, olyan közvetlenül, hogy valójában csak gondolom, hogy őz lehetett,mert Nemhogy fékezni/kikerülni, megijedni sem volt időm.Megyek 80,egyszercsak csatt.Autóban 350E-es kár.
Na most itt nem az a para, hogy őz, mert az ló.asz.De itt a Gyulai erdő környékén, ahol lakom, 2-3mázsás dám szarvasok és 2-3 mázsás vaddisznók tarkítják az erdőt/gyakran utakat.Ha akkor 1 dám ugrik elém és magasságából adódóan beesik a szélvédőn, akkor... lánglovagok.hu Azóta minden éjszakai autózásnál bennem motoszkál a félsz.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.24. 12:52:32

A cikket még el sem olvastam (de fogom, ígérem :-D) sőt a kommentek nagy részét sem, de nem is rekaciót írnék most :-D

Amikor jogsim lett, az első néhány évben csak szüleim autóját hajthattam, és mivel ők nappal használták, szinte kizárólag éjszaka jutott nekem a slusszkulcs.... Nekem ez azóta is kedves élmény, újabban gyerekkel is előfordul, hogy ha jövünk valahonnan haza, a kocsiban altatjuk őket, aztán akár 170 tempomat a kihalt (német :-D) sztrádán.... Imádom.

Egy dolog azonban beárnyékolja az örömömet, most már éppen 8 éve. Lehet hogy más is írta, nekem konkrét élmény: éjszaka sok állat (még)kevésbé tud mit kezdeni az autókkal, márpedig amikor feltűnik a tompított fényében egy megtermet őzbak feje, és mielőtt bármit tehetnél, csatt.................. Azóta kicsit parázom az éjjeli országutat és csak sztrádán, ill városban maradt meg a forgalom hiányából adódó nyugi és relax....

teddy85 2008.09.24. 12:59:00

Meg a dupla kerekű traktor 180db munkafényével a szememet pirítja, miközben a lényegre, a szembe sávba jócskán átlógó plusz kerekére 1 zseblámpa sincs ráirányítva.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.24. 13:01:45

Nna elolvastam, látom őztéma nem új, viszont akkor illusztráljuk is a cikket, ha már :-D:

Reklám:
www.youtube.com/watch?v=5U9I7QrpSkk

Mindannyiunk kedvenc tévéműsora:
www.youtube.com/watch?v=apqU32xYvAg

egyébként off: ez utóbbiban teljesen meglepő, hogy egy hatcsillió lóerős hátulkaparó autót mutatnak be úgy, hogy mindösszesen egyetlen nagyon rövid snitt erejéig mennek kersztbe...... és mégis jó!

teddy85 2008.09.24. 13:02:29

Ugye morphine? Én is ezt mondom.
Na jó, azért a városban nyári éjszaka nyitott tetőablakkal, azt én is szeretem.

Alhazred 2008.09.24. 13:03:38

...esetleg szimpla kerekű mtz 50, amin a mögé akasztott bizbaszoktól _egyáltalán_ nem látszanak a hátsó fények, aztán satufék, jávorszarvasteszt.

Kifordított kacagány 2008.09.24. 13:07:24

SsPL71 2008.09.24. 12:26:38
nem is az a baj, ha más is van az utakon, inkább az, hogy túl sokan vannak. ezzel persze meg lehet birkózni, de egy idő után fárasztóvá válik és erősen csökkenti a vezetés élményét. főleg ha olyanok vesznek részt a közlekedésben, akiket még üres úton sem kívánnék magam köré.

teddy85 2008.09.24. 12:51:55
ezért kár aggódnod, mert ez nappal ugyanúgy megtörténik. tapasztalat.

Csontos Szigfrid 2008.09.24. 13:11:33

Este a szarvasok általában így közlekednek át az úton. A szarvas kilép az erdőből és megáll az út szélén. Belenéz a fényszóróba, felmérni a helyzetet, megtorpan, mintha ismerné az autót, és minden továbi nélkül átszalad, átsétál az úton. Tuti hogyha szarvast, őzet látok az út szélén bámészkodni, lelassítok, esetleg megállok, és legfeljebb lépésben megyek továb. Néha tényleg ottmarad az út jobb szélén, de általában átszalad előttem.

A részeg biciklissel meg nincs mit tenni, ha valakinem annyi esze sem marad az éjjeli kocsmázás után, hogy ne kivilágatatlanul menjen haza, esetleg ne is menjen haza, megérdemli a sorsát. A minap kis falumban is elnyomtak egy ilyen versenyzőt (hivatásos alkeszt). Persze cserbenhagyták. Most lép nélkül vergődik az intenzív osztályon. Lehet, hogy túléli. Így járt. Sajnos ez Magyarországon kórtünet, és egyik se tanul a másik hibájából. Én egyszer már egy ilyen részeget beb..tam az árokba nagy káromkodások közepette. A csóka az út kellős közepén aludt 23 óra magasságában. Kanyar előtt, jó, hogy észrevettem. Utánam egy kamionos állt meg. Ha én kikerülöm, lehet, hogy a teherautó észre sem veszi. Igazából sajnálom ezeket az embreket, de maguknak keresik a bajt.

teddy85 2008.09.24. 13:16:18

kifordított kacagány ez is igaz.
morphine Top Gear-os Mercedeséhez csak annyit fűznék hozzá, hogy Top Gear-ék gyönyörű képi világgal dolgoznak, profi operatőreik lehetnek, de azért a Totalcar-os Kolba Bence is tudott olyan felvételeket/beállításokat... De nagy kár hogy már nincs TV-s Totalcar!!!

báró Csekonics 2008.09.24. 13:19:21

teddy85 2008.09.24. 12:59:00

Én is láttam már ilyet - kombájnnal - ott szinte állóig lelassítottam és kb. 10x villantottam mire rájött a marhája, hogy mit akarok...

Calyx 2008.09.24. 13:11:33 - a részeg bringáshoz: ezt hívják evolúciónak ...
Akinek van annyi esze hogy ne tegye, az túléli.

teddy85 2008.09.24. 13:21:06

calyx! az egyik ismerősöm elötött egy részeg biciklist, úgy hogy elétántorodott, miközben elkezdte kikerülni.A részeg meghalt, a szerencsétlen soförre ezután másfél éves bírósági procedúra várt.Nem csukták le, de az a másfél év...

Bambano 2008.09.24. 13:23:54

Ahha... amikor a hülye rendőr majdnem lemerült, kis piros rudacskának látszó lámpával akar éjjel településen kívül ellenőrzésre megállítani... és csodálkozik, hogy füstölgő gumival, toporzékoló abs-sel nagy nehezen állok meg...

Nekem nem jön be az éjjeli vezetés és nem érzem világháborúnak, hogy nappal át kell menni Pesten...

Bambano 2008.09.24. 13:26:41

Top Gearben addig volt szép képi világ, amí g VBH tolta ott a szekeret :))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.24. 13:27:00

@ teddy85

Nem írtam, hogy bármi bajom lenne a bence munkájával, és tudom, hogy annyi időből és pénzből könnyebb, amennyit a tg-re el lehet költeni, de főleg: nem is ezért linkeltem, hanem az éjszakai autózás miatt :-D Azt, hogy nem mentek vele keresztbe, csak mint érdekesség említem....

teddy85 2008.09.24. 13:50:49

morphine én meg csak elmerengtem a régi szép időkön, amikor még volt a TV-ben TC.
Kíváncsi lennél, hogy már miért nincs.
Egyébként Winkler már régóta nem ír cikkeket, Bazsó meg 72 éve írt utoljára...
Ők talán már csak főszerkesztenek, meg ügyvezetnek Totalcarban?

Toroco 2008.09.24. 13:56:14

Én egyet értek ezzel. Én is inkább éjjel szeretek autózni a haverokkal vagy egyedül. Éjjel inkább csak a városban. Trfipax viszont van. Nálunk meg nagyon sok a járőr az utakon. Attól félek, hogy egyszer éjjel a hangos zene miatt állítanak majd meg.
De nappal sem vetem meg, főleg egy üres alföldi úton, ahol még 130al is nyugadtan lehet menni. Se domb, se hegy, csak a végtelen pusztaság, szántók, és tanyák ameddig a szem ellát. Az nagyon jó, csak ritkán jutok el arra.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.24. 14:36:35

@ teddy85 Bazsó tudtommal majd' egy éve nem tagja a szerkesztőségnek, Winkler pedig szerintem sokkal több cikket ír most, mint mondjuk tavasszal :-D

A tévéműsorról annyit, hogy ez a műfaj idehaza különleges pénzügyi konstrukciókat kíván (=drága), és nem biztos,hogy a TC ezt ki tudta termelni - bár az igazi okokat csak a TC szerk tudná megmondani, nem is akarok helyettük találgatni.....

De ez itt off, asszem :-DD

Fiery 2008.09.24. 15:17:09

Akik kopkodik a 2x eves BMW-t a fogyasztasa vagy a karosanyag-kibocsatasa miatt, azoknak javaslom, hogy nezzek meg, milyen arkulonbseg van egy uj (vagy egye fene, egy 5 eves) es egy 2x eves BMW 318 kozott. Sokan szivesebben vennenek uj autot, ha mondjuk az allam is egy kicsit tamogatna az ilyen torekveseket, pl. azzal, hogy a korszeru motorral szerelt (Euro5 vagy dizel+reszecskeszuro) zsir uj autokra (mondjuk 2 literes motorig bezarolag) alig lenne reg.ado. Ehhez kepest egy uj 318i arabol tobb mint 1 millio Ft a reg.ado -- ebbol az 1M Ft-bol meg vehetsz magadnak egy 2x eves 318-at, meg egy ugyanolyat alkatresznek.

Alhazred 2008.09.24. 15:26:05

Toroco, erről beszéltem pontosan. nagy kedvencem pl. a 33-as, az néha egészen kihalt, mióta meghosszabbodott az m3, minősége remek, van pár fasza kanyar, a táj meg, ugye.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.09.24. 16:02:09

A zenekarral évekig mikrobuszoztunk éjszakákon át, télen nyáron, hóban fagyban... Ütöttünk el fácánt, őzet, kutyát, macskát; láttunk baleseteket is, csúnyákat és szerencséseket....volt olyan, hogy -24C-ben elment a fűtés a buszban, és belülről kapartuk a jeget... :) A nyűgjei ellen imádtuk csinálni....volt olyan, hogy 10percenként cseréltünk sofőrt, vagy zámbó jimmy-t énekeltünk a sofőrnek, hogy garantáljuk az ébrenlétet...

De azok az éjszakák....felejthetetlenek voltak. :)

Hm, elérzékenyültem :)

wan2bee 2008.09.24. 16:22:24

az ejszakanak kulon hangulata van. teny. Szurofennyel, csak az utat kivilagitva 3-500 meterre, es bele az ejszakaba! De nappal is lehet sok csodat latni. Balaton felvideken pl kifejezett Van Gogh-i imrpesszionista vizioi vannak az embernek. Legalabbis nekem, ahanyszor arra megyek az arany buzatablak, a kek eg es a kihalt szurke aszfaltcsikot lesve.. Autozni jo.Egyedul autozni meg jobb.

autosave 2008.09.24. 16:46:23

én éjjel is, nappal is (bp belváros persze) szeretek vezetni. beteg vagyok-e? :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.09.24. 17:26:33

"Turbo-benzin kombo a legjobb!"nem is tudtam hogy az opel ilyet is gyárt:-))
nálunk mind 1,7 Dezsők a Combók.

Defoe 2008.09.24. 17:41:17

Jó éjjel csordogálni. De kicsit zavaró az utólag
befaragottszarulbeállított szembejövő xenon-os... és tsai.

apuc 2008.09.24. 17:58:13

Éjjel-nappal szörfözni sem rossz 30Mbit/sec-el,barátaim!!! ;o)))

gigabursch 2008.09.24. 18:27:49

Rocko- 2008.09.24. 10:28:07

Az, hogy van kerítés a pályák mellett csak relatív biztonság. Azon a szakaszon legjobb emlékeim szerint ennek ellenére még most is kint van a vadveszély tábla.
Az ok roppant prózai. A pálya egy jellemző váltóterületet* vágott ketté, és elsősorban párzási, másodsorban ellési időszakban át akar vonulni a vad. Ezt paprncsolják neki a hormnjai, a természete,, az ösztönei stb.

Persze a megoldás az lenne ami mondjuk Schwechat és Hegyeshalom közt látsz több tételben, de ez tényleg elég drága költség - még ha sok ilyenre is lenne szükség, és nem csak páylák felett.
Mondjuk az Országgyűlés tagjainak kéthavi fizetéséből többet is csinálhatnának, engedélyestül - legalább tényleg valamilyen ökológiai-gazdasági-humán társadalmi-ember egészségügyi-kármegelőzési vonzata lenne... de ez jelenleg csak álom (de legalább szép)


Mindenesetre legalább páran elolvastátok ezt a bekezdést, tudtok róla és esetleg tovább is adjátok. Passzív védelemként ez is felfogható.

Mondjuk az ilyen típusú adatbázisokat nem lenne célszerűtlen felépíteni, feltölteni, és a jellemzőit ismertetni. Erre is fel tudnám használni 386 db naplópó "adócsalását"
__________
*olyan területet, ahol a vad rendszeresen vonul, párzani, inni, kajálni, lepihenni, elleni, stb

Stock 2008.09.24. 18:31:04

SsPL71: nem más közlekedőkkel van a gond, hanem a számukkal.. ha te élvezed az autózást napközben bárhol, aminek a körút a vége, ahoz baromira gratulálok! :)
az éjszakának hangulata van, azok a fények, a saját tempó szabad megválasztása.... a csavargás varázsa! nappal hiába akarod megnézni a város másik felét, aztán vissza... 10 perc dugó elveszi a kedved, garantálom....

aki nem próbálta nem értheti!!

BocaNegra 2008.09.24. 18:34:58

Sztem jó a cikk fílingje. Hatalmas riszpekt!

Acmee 2008.09.24. 19:14:31

Igen, nagyon nagy fíling éjjel autózni, sokkal jobban preferálom, mint nappal. Pl. nyáron Balaton felé (Tbányáról, "Jurassic Parkon" keresztül (ismretleneknek: Környe-Szfvár szakasz)) mindig éjjel mentem, ha sikerült úgy alakítani, nincs sok nyaralni induló hülye, ráadásul Balcsiparton csak éjjel lehet - relative - normálisan közlekedni.

A régi autó vs. új autóhoz annyit tennék hozzá, h én 1.9 PD Passattól Fiat Puntón keresztül most épp egy Skoda Favorit Pick-upot hajtok. Mit mondjak, a Passaton (ugye dízelnyomaték) kívül nem igazán lehet a mai modern autókkal olyan nyugisan közlekedni, mint a jó öreg 1.3 központi karburátorral. Nyíl egyenes nyomatékgörbe, felesleges forgatni, úgy se megy jobban, és a natúr technika (világítás+gyújtás az össz elektronyicki :)) élvezete minden kényelmi extra hiányát kárpótolja (még a kényelmes ülését is). Igaz, vérbeli gépész vagyok, gépolaj az ereimben, gépzsír az ízületeimben.
Enyhén csúszós úton külön élvezet, legfőképp a tudat, h az útonmaradásért nem az elektronika izzadja magát amperszagúra, hanem minden (!) rajtam múlik! És ez a tudat erős lassító hatással is együtt jár! A mai autókban tompul az érezhető fizika, érzés szerint kitolódnak a határok, pedig a fizika konstans...

Rocko- 2008.09.24. 19:38:09

gigabursch 2008.09.24. 18:27:49
egy vadat látnék, úgy beperelném a pályafenntartót, mint a sicc. :)
amúgy meg rohadt drágán épülnek a pályák, marhaságokra, mint alföldre alagút meg dombra híd, arra van pénz. erre nincs. fura.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.24. 19:59:56

Imádok éjjel vezetni :) bár nem jól látok már, és nem tolom neki annyira mint lehetne, de feelinges az biztos.
Nappal meg nyugisan elvagyok, szrencsére nem megyek a WC-re is autóval :)

Amúgy én is támogatom a "jó az villanyablak és klíma nélkül is" dolgot. Nekem sem hiányzik egyik sem. ÉS tágas az autó (Escort), és 1 tonna. (6,5-7 liter/100km... benzinből...)
Ma már a kisautók is nehezebbek. NEm jó ez így.

GGG77 2008.09.24. 20:22:12

Nagy egyetértés. Pár hete éjjel mentem ki a Normafához, aztán vissza. Ablak le, zene szól, sehol senki, végig az Eötvös úton, az Istenhegyin, csodás volt. Kb a Királyhágó térnél találkoztam az első kocsival.

GGG77 2008.09.24. 20:27:50

Kedves nagyokos környezetvédők, ha sokan nem szeretnék a régi vasakat, azok is valahol rohadnának a bontókban. Az jó lenne?

Djur (törölt) 2008.09.24. 21:08:27

Ez egy szép írás.
És tökéletesen egyetértek vele.

Peace.Gyuri

T-boy (törölt) 2008.09.24. 21:27:59

Hosszabb útra éjszaka indulok,segít a
döntésben a klíma hiánya.De a kis forgalom
a lényeg.Vadakhoz szerencse/is/kell,vagy
eltalálod,vagy nem..
Ha valaki,ok nélkül,ködlámpával jön,nem
veszem le a reflit.Mennyit fogyaszt a kocsi,mennyire szennyez?Amin nem tudok
változtatni nem izgat.
Mindent összevetve/szerintem/az éjszaka
sokkal nyugodtabb,és nem nagyobb a
kockázat.

cs0ki 2008.09.24. 22:56:02

húú, nekem is van egy nagyon jó kis éjszaki áutózásos emlékem: régen amikor nem lehett még jogsim, apa viszont olyan helyen dolgozott, ahol egy L200-zal kellett mennie mindenféle eldugott helyekre (Bács-Kiskun) és akkor még megtehette, hogy nem aszfaltazott utakon közelíti meg a célállomást, mindig rágtam a fülét, hogy vezethessek.. így aztán igen sokat vezethettem olyan körülmények között ami másnak csak ritkán adódik : ) Egyszer éjszaka kellett kimennie télen, már havas volt minden, de kicsit esett az eső, ezért néhol latyakos volt a hó, mi meg földutakon mentünk végig. Olyan fiatalon persze nem száguldozhattam, de örökre bennem ragad a földutas vezetések emléke. Ahogy mentem az "úton", teljes sötétségben, mezőn, erdőben, fák között, a kocsi csúszkált összevissza, lágyan lekövette az egyenetlen talajt, a gödrökből a latyakot annyira felcsapta a szélvédőre, hogy az ablaktörlő se tudott megbírkózni vele és én csak mentem és vigyorogtam mint a tejbetök, nem volt se cd se rádió, apa is csak csendben figyelt, de azért ha kellett óvatosságra intett.. : )

egyébként szerintem sokszor jobb földutakon száguldani, mint az aszfaltozottan, (tudom a kettő teljesen más), de ilyen helyeken tényleg szabadnak érezheted magad.. (persze megfelelő járművel)

Petyus2.0 2008.09.24. 23:54:36

Nem szoktam tul sürün ide írni, de úgy éreztem h,most nekem is kell irnom mivel elég gyakran kapom magam énis ijen kis késő esti legtöbször céltalan élmény autózgatáson,mellesleg ép most értem haza egy ilyenrö,és mindig azon kapom magam h, az ilyen kis autózgatásokhoz nem ártana egy komolyabb gép mivel most csak egy 1.6 fokát hajtok nem szeretnék tellhetetlen leni mivel lehet roszabb is pl:70-80 lovas fábia,corsa,C3..... .De igazábol ilyenkor lehet ki élvezni a komolyabb technikáju kocsikat amiknek a vezetése számomra élmény számba menének és it most nem elérhetetlen kocsikra gondolok S60, accord ,esetleg egy jó kis jaguar,és talán az éj leple alat mikor senkise lát így az irigy tekinteteket meg úszva és az ezel járó egyéb hátrányokat magam mögöt hagyva bemerészkednék a Német peémium szentháromság valamej volánya mögé is. :)

üdv mindenkinek

Kenseth 2008.09.25. 00:52:34

és persze nem csak autózni lehet ám éjszaka (habár az valóban pazar elfoglaltság), a nyári kánikulában többször mentem el biciklizni éjszaka, kellemesen hűvös az idő, forgalom nulla - általában éjfél-2 óra körül indultam, megtett táv 10-20 km-től akár 80-90-ig, volt, hogy a reggel hét órás csúcsban értem csak haza :)
éjjel közlekedni jó! autóval, motorral, biciklivel, bármivel.

gigabursch 2008.09.25. 02:38:29

Rocko-
(no nem vita kedvéért - csak tájékoztatásul)


fura - nem fura... ez van egy idiokráciában.
Viszont: Van egy érdekes bírói itélet*, amely szerint a vad gyorsforgalmi úton okozott balesetéért a kártésítéskor a felelős a területi vadgazdálkodó. Hogy ez az ítélet hogyan született, azt nem tudom, de erősen megalapozatlannak érzem
azóta is.
Ami az igazán érdekes: Ha bejelented a 112-őn, de inkább az ÁAK ügyfélszolgálatán, hogy adott kmsz-ben bent látsz bolyongani valamit, akkor igen gyorsan szoktak lépni. Ez azért intelligensebb, mint egy per, sőt egyszerűbb is - szerintem ebben egyetértünk.
A baleset már egy másik kérdés - de inkább ússzuk meg mindannyian

Mindenesetre:
Hacsak azt megnézed, hogy a diszkó környékén a hormonokkal teli, ámde hoppon maradt népek hogyan vezetik le a feszültséget, akkor ne hidd azt, hogy az állatvilágban ez másképp van, pláne ha egy évben csak összesen szúk egy hónapja van és még meccseznie is kell elég sokat.
Magyarán: A kerítés bármily magas, bármily erős, csak viszonylagos védelmet jelent.
Meg azért a kerítést is állandóan karban kell tartani, mert bizony az idő vasfoga ott is dolgozik ám keményen, ill. sok-sok olyan hely van (aluljárók, átereszek, stb.), ahol egy rossz pillanatban rosszfelé menekülő vad fel tud kapaszkodni a pályára.

Ez majdnem ugyanolyan, mintahogy apám tanította: Úgy vezess, hogy körülötted mindenki (azaz nem csak az aotós) önnön hibáján kívül vagy direkt, de életveszélyes. Akkor nagyon sok balesetet megúszhatsz.


___________
* mondjuk sokféle érdekes bírói ítélet van, de az már másik forum kérdése

gyules 2008.09.25. 03:21:14

Egy olyan cikkhez, ami az autózás öröméről szól, hogy keverednek a fogyasztásról szóló kommentek? Vagy csak nem mindenki csípte el a lényeget... :)
Az a baj, hogy egyre ritkábban hallok olyat,h valaki nem azzal kezdi,h mekkora teher az autó, a sok adó, a drága benzin bla bla... Persze ez is nézőpont kérdése. De azt a részét meghagyom azoknak, akik mint eszköz tekintenek az autókra. Régebben még leálltam vitázgatni erről, de tök fölöslegesen. Hogy magyarázzam meg valakinek milyen hallani egy padlógázon gyorsuló Viper-t, mikor a 8000cm3 hallatán az első, ami beugrik neki,h "úristen, mennyit fogyaszthat"... :D

trefarepacska 2008.09.25. 03:22:20

Az éjszakai autózást én is teljesen jónak tartom, nagyon nyugisan ehet autózni, de ugyanakkor vannak kellemetlen részei is. Utolsó élményem evvel kapcsolatban egy totálkárra tört autóm, amivel sikerült megtalálnom a szinte egyetlen kikerülhetetlen akadályt a közúton, egy kivilágitatlan lovaskocsi személyében. Se kivilágitva nem volt, se mellény nem volt az illetőkön, és késön láttam meg öket... pffff Nem is hajtottam gyorsan, mégis engem büntettek meg :( De ezt az esetet leszámitva még mindig sokkal kevesebb a barom ember, mint nappal. Olyankor valamiért mindenki siet mint állat. Ennyi a véleményem.

Kifordított kacagány 2008.09.25. 08:05:02

báró Csekonics 2008.09.24. 13:19:21
az a baj, hogy mire eljutnak ehhez az evolúciós szakaszhoz, többnyire előtte már szaporodnak.

Auto-InterCont 2008.09.25. 10:26:34

Én is élvezném az éjjeli autózást, ha nem akarná mindig valami állat /és itt most nem emberre gondolok/ lebontani az autóm elejét. Nem egy autót láttam lezúzva az egyik kukorica táblából a másikba kocogó vaddisznók jóvoltából. Autópályán viszont tényleg lehet menni, de nem biztos, hogy abban van a legnagyobb élvezet. Én legszívesebben a Mecsek kanyargós útjait támadnám éjszaka, de lehetetlen a vadak miatt. A nagyvárosok viszont jók. Szerncsére sokat járok a német autópályákon jó autókkal, ahol nem a kanyarok, hanem a sebesség hozza az élményt. Igaz, ha nem vagy észnél, akkor az eléd index nélkul kiugró autók és motorok ugyanolyan veszélyesek lehetenk, mint a vadak.

Krisi 2008.09.25. 10:57:34

Jenko80 megmondta a tutit:
Én is azért szeretek vezetni, mert hétközben biciklivel járkálok a városban. Ami nem veszélyes oly nagyon, mivel ki vagyok világítva, mint egy karácsonyfa, elöl-hátul 2-2 villogó, plusz fényvisszaverő csíkok a táskámon. Csak az nem vesz észre, aki nem akar (és a kivilágítatlan idiótáktól ezúton határolódok el:)
Viszont biciklizni városban éjszaka is és nappal is kurvajó, nap közben azért, mert mindenkinél gyorsabb vagyok a körúton, fél óra alatt átérek a városon, és nem kell kávé a felébredéshez, mások is megmondták már, hogy a legjobb drog az adrenalin :)

És visszatérve az autózáshoz: én is ezért szeretek autózni, mert csak vidékre használom, vagy pedig éjszaka a városban. Ha minden nap szopnám a brét a dugókban, akkor lehet, hogy elmenne a kedvem az autózástól, de így, hogy csak éjszaka vagy vidékre megyek, így jó.
Főleg ismerős utakon éjszaka, ahol tényleg csak a vezetésre kell koncentrálni, ilyenkor nem számít, hogy hány lóerős a gép, vagy hogy elöl vagy hátul kapar-e, ezek lényegtelen dolgok. Csak én és az autó. Ez a király :)
És akkor a motorozás még szóba sem jött...

Öregautó vs. újautó vita meg értelmetlen, nem lehet jól összehasonlítani egy huszonéves BMW-t egy mai autóval. Amúgy szerintem is környezetterhelőbb egy új kocsi, mivel a környezetszennyezés nem csak a benzin elégetéséből áll, sőt, szinte az a legkevesebb. Előállítani és utána elbontani, na az a nem mindegy. És az sem, hogy 20-30 évre tervezik meg, vagy 10 évre.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.09.25. 13:06:33

Annyira egyetértek a cikkíróval :) Nincs is jobb mint kihalt úton éjjel örömautózni...Talán egyetlen hátránya van a régi gépeknek, hogy siralmasan gyenge a fényszóró (az enyémen legalábbis az:D) Pont az előbb garázdálkodtam a belvárosban, és a nedves úton csak-csak elment a segge picit keresztbe, hát olyan gyilok pillantások össztüzében kaptam magam, hogy tényleg sült a bőr a képemről :DD Szóval éccakai autózás FTW!

Rocko- 2008.09.25. 13:57:21

gigabursch 2008.09.25. 02:38:29
"A baleset már egy másik kérdés - de inkább ússzuk meg mindannyian"
egyetértek, csak azért gáz, h tétlenül ülnek, és gondatlan veszélyeztetést vagy gondaltalnságból elkövetett gyilkosság esete forog fent.


"Ez majdnem ugyanolyan, mintahogy apám tanította: Úgy vezess, hogy körülötted mindenki (azaz nem csak az aotós) önnön hibáján kívül vagy direkt, de életveszélyes. Akkor nagyon sok balesetet megúszhatsz."
igen, defenzív vezetés, hallottam már róla, köszönöm. :)

JaniV 2008.09.25. 15:09:59

Én egyformán szeretek vezetni nappal is, éjjel is. Mindegyiknek vannak szépségei, előnyei, hátrányai.


gigabursch! 08:18:59 ...a józan ész hiányát hiányolom... Ne hiányold, megvan. Bocs.

Érdekes 2008.09.25. 17:41:46

Én általában M3-ason szoktam késő délután kora este menni (alkonyat) és hát..mondanom sem kell milyen élmény :) Tök egyszerű, semmi extra..de még is komoly..A zene megfelelő drivein§ és olyan élményben van része az embernek, hogy csak na.DE a kedvencem még amikor neki indulunk hajnal 5kor a horváti nyaralásnak...és rá a pályákra :) Még az is üt.. :)
Na meg a pesti bóklászás éjfél után...Az se rossz :)
Ellenben agybajt kapok a sok idiótától napközben és a dugóktól..hát ez van

Érdekes 2008.09.25. 17:42:50

Jah, természetesen mindezt szép napos/tiszta időben...AJj, a nyálkás unalmas esőset nem szeressük :S

isti77 2008.09.25. 18:21:05

"Öregautó vs. újautó vita meg értelmetlen, nem lehet jól összehasonlítani egy huszonéves BMW-t egy mai autóval."

Szerintem is, ha a mai E60-as ocsmányságot összahasonlítom a 20 évvel ezelőtti gyönyörű megfelelőjével (E34), akkor embléma nélkül el sem hinném, hogy ugyanaz a márka.

[] (törölt) 2008.09.25. 23:34:27

ha hajnali haromkor felizzanak a voros fenyek, var a Petueltunnel.

de.structurae.de/photos/index.cfm?JS=1345

titkosgyilkos 2008.09.26. 01:40:11

"És nem lehet már többé gyorsan autózni."

Azért lássuk be, a 80-as években gyorsan autózni egészen mást jelentett, mint manapság.
A waresszel, zsigával 100 körül olyan sebességérzete volt az embernek, hogy "hú de megyünk" (futómű, úttartás, illetve ezek hiánya :)), egy mondeóban meg a 150 sem tűnik soknak. Csak épp becsapós, mert hiába a tárcsafék, jó gumi stb., az a fránya vénégyzet a mozgási energia képletben meglepő dolgokat tud produkálni.
Én pl. éjjel nem szeretek gyorsan menni, mert hiába a 2x100 watt (tudom, ejnye), azért csak rosszabbul látok, mint nappal. És az őz, vaddisznó meg a többiek is richtig kíváncsiak, mi az a gyorsan közeledő fényesség.

Kifordított kacagány 2008.09.26. 08:26:01

no de azért éjjel a 100 ugyanolyan érzetet ad a mondeódban is, mint régen a zsigával

DiliQtya 2008.09.26. 08:41:32

Bizony jó éjjel krujzingolni. Engem kifegezetten megnyugtat. Egy állattal találkoztam eddig: egy kedves kis rágcsáló szaladt át a fényszóró fényében, miközben a nagy magyar puszta közepén álltam (félsávos útlezárás, miatt piroslámpaa semmiben)

velo · http://www.astra-coupe.hu 2008.09.28. 02:19:22

Herman 2008.09.24. 12:24:11
"Turbo-benzin kombo a legjobb!"

Egyetértek ;)

Egyébként a cikk tartalmát is osztom. énis gyakran inább éjszaka/hajnalban megyek ha tehetem... Az egyetlen gond ilyenkor főúton meg autópályán a szemből reflektorral érkezők, akik egy része ráadásul nem is mindig veszi le (kihalt pályán minek a refi?)
A másik cink ilyenkor a csillió bogár, amik összebelezik a kocsi elejét...
Városban egyértelműen jobb. Frissebb a levegő, néptelenebbek az utak, szépek a fények stb... viszont aki reggel 6tól 8ig meg 4-től 6ig ücsörög a dugóban munkába menet és jövet, az le fogja szarni, örül ha otthon van.

Egyébként meg mindegy mivel jár az ember, 20 évessel vagy vadonat újjal, sajáttal vagy hitelessel... vagy fogja szeretni vagy nem. Nem értem miért kell beszólni a másiknak hogy öreg autója van... van aki azt szereti és van akinek csak arra telik és örül annak is. Aki a szájára veszi az ilyeneket és előhozakodik az új autókkal, meg alacsony fogyi meg hasonlók, annak inkább ajánlom, gondolkozzon el azon, hányan vannak új X5, ML és társai böhömökben, akik aztán szennyezik a levegőt...!

Gyalogosoknak meg kellene egy kis oktatás, hogy apukám, télen ha csúszós az út, ne szaladj ki a semmiből még a járdára se, mert az autó nem biztos hogy meg tud állni ha 30cal jön se... Neked meg annyi, hogy nem lépsz tovább és megvárod míg elengednek... Cseszheti az ember az elsőbbségét ha nem adják meg neki (autós-autós viszonylatbanis igaz)

Szóval este kocsikázni jó, hasznos dolgot csinálni közben mégjobb...

Jah, és Herman után szabadon:
"Turbo-benzin kombo a legjobb!" :D
süti beállítások módosítása