Kulturált ijesztgetés

  2008. szeptember 11. - Winkler Róbert Címkék: biztonság baleset balesetmegelőzés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


A BBC legendás közlekedésbiztonsági riogató kisfilmjeit sokan ismerjük. Ezúttal lengyel feliratozással és a Metallica aláfestésével találtunk rá. Aki még nem látta, nézze meg: fontos lépés az ésszel közlekedés felé vezető úton.

Oké, nem olyan sokkoló, mint ez:

de nem is rossz egy brit közszolgálati tévétől.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr29657345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alhazred 2008.09.11. 14:55:38

kurva idegesítő rajta a metallica, az a helyzet.

Amazonos 2008.09.11. 15:01:16

Sokkoló, de az a baj, hogy a sok észnélkül közlekedő barmon ez sem fog váltotzatni... Nem jutnak el addig a kigyúrt agyukkal, hogy felfogják a dolgok súlyát........

Maad 2008.09.11. 15:08:07

Rendszeresen mutogatok ilyan sokkoló videókat a környezetmben. Közülük hárman már a boltba sem mennek úgy autóval, hogy ne kössék be az övet. Az ittas vezetésről nem is beszélve.

Na ki tudja utánam csinálni?
És ki akarja?

StiNky 2008.09.11. 15:15:09

Mindenesetre elgondolkodtató, hogy megéri-e...

Wezo 2008.09.11. 15:17:52

Ezt eddig ahányszor láttam mindig megdöbbentett. Mondjuk az ORFK-OBB helyében én megvenném az angoloktól ezt, vagy csinálnék minimum ilyen szintű filmecskét, mert ez a gyurma bábus bénaság annyira amatőr, ráadásul ami a nagyobb baj, szerintem el sem gondolkozik rajta a tisztelt úrvezető.

ommm 2008.09.11. 15:22:57

Tanulságos.
Az a zene bőven nem kéne alá, de tanulságos

modos 2008.09.11. 15:23:36

ezt nagyon régóta ismerem és ahányszor újra megnézem, mindig megdöbbent. Nem a brutalitásra helyezi a hangsúlyt, nincsenek benne leszakadt végtagok.....csak egyszerű, hétköznapi szituációk, amik veled is bármikor előfordulhatnak. Több ismerősöm látta már, állítják, kicsit jobban odafigyelnek azóta az utakon. Én eddig is betartottam a szabályokat, eztán is be fogom. nem tudom, nem lehetne-e ezt a videót heti 1 alakalommal főműsoridőben lenyomni valamelyik kereskedelmi TV-n? lehet lenne valami hatása!

Higany 2008.09.11. 15:30:32

Ez kemény...

Ma az M5-ön volt szerencsém egy piros füstokádó A4 kombihoz ami a sávok közt cikázva előzte a sort, a leállósávot is aktívan igénybevéve a manőverekhez.

alvajaro 2008.09.11. 15:35:18

Volt olyan bagózás elleni reklám, ahol egy tiszta és egy bagós tüdőt mutattak. A tiszta az szép hússzínű volt, míg a bagós fekete. Szerintetek ettől kevesebben bagóznak?
Vajon attól, amikor nekem negyedik középsuliban (Szent István Gimnázium) videón mutattak abortuszt, hogy kaparják ki a csajt, és mi az eredménye, attól kevesebb volt osztálytársam szexel védekezés nélkül?
Vajon a fenti bbc-s videó elérte a célját?

alvajaro 2008.09.11. 15:40:02

Az ilyen videó elrettentéesnek jó, de attól nem fognak jobban vezetni az emberek.

Pl autószerelő sulit végzett ismerősömnek kellett elmagyaráznom, hogy mi a mozgási energia, és miért legalább négyszer nagyobb a fékút százról, mint ötvenről...

Amúgy nem gondoltatok még arra, hogy közlekedésbiztonsági blogot, vagy rovatot indítsatok, és elmagyarázzátok, hogy mit hogyan érdemes?

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.09.11. 15:45:53

Nekem ez szerencsére megvolt videó nélkül is. Édesapám igazságügyi műszaki szakértő, szakterülete a balesetelemzés, mire jogosítványt szereztem (6 éve), addigra már elég "fekete fóliás" helyszíni fotót láttam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 15:47:19

Az egyik legdurvább az, amikor négyen be vannak kötve, az az egy meg aki nem, szétveri a testének csapódásával a többit a balesetben és tele van hullazsákkal a mentő... Na, az durva. Ilyenkor kell átgondolni a rögzítetlen cuccokat, mélynyomókat, etc.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.11. 15:51:42

Azért a diákok fejébe is tudatosítani lehetne, hogy nem császkálunk át az úton körülnézés nélkül. Anno majdnem sikerült elütni egyet, aki körülnézés nélkül a kocsim elé rohant.

oZZy 2008.09.11. 15:53:57

Tanulságos és megrázó....
De sajnos aki idióta módon, figyelmetlenül vezet az nem nézi meg a videót.
Főleg a gyerekes jelenetek. Az durva. Nagyon....

mercurius 2008.09.11. 15:58:38

Banyek.. .. Ezeket a filmeket nem is láttam még.. megkeresem metál lika nélkül is, és elkezdem széjjel küdddeni...

Nagyon brutális!

Januárban kb olvastam egy cikket egy német oldalon (ha megtálalom, belinkelem), hogy a leghatásosabb restrikció a közúti veszélyeztetésben az, ha egy felnőtt nő is ül a kocsiban. Az ADAC statisztikái szerint a sofőr-felelőtlenségből adódó személyi sérüléssel és/vagy nagy anyagi kárral járó balesetek 83%-ában (ez nem bizti, ám az arány kb helyes) nem volt ilyen utas a vétkes kocsiban.
Amikor elkezdték vizsgálgatni ezt a tényt, kiderült, hogy a sofőrökre erős szellemi bilincs (jobban volt megfogalmazva) egy nő a fedélzeten, hiszen nem 'mernek' vagy nem akarnak vadulni a jelenlétükben.

Hát ezeket a vidijókat minden csajnak elküldeném, hogy eztán vegyék még komolyabban a vadulós pasikat célzó szankcióikat. Legyen a 80valahányból 100%, és akkor még egy réteget sikerült megmenteni.

Aki meg egyedül őrül meg, az ellen meg amúgysem tudunk mit tenni

Stock 2008.09.11. 16:02:14

idiótaság gyökereknek!!

pl: mikor vetítenék? mert egy erotikus jelenet, vagy egy enyhe káromkodás nem mehet csak éjszaka, mert a gyerek megáll a személyiség fejlődésben... ahol ömlik a vér meg az agyvelő az persze mehet...


1.: aki eddig se fogta fel ép ésszel a tettei következményeit, az ezután sem fogja... mert nincs agya! tehát rájuk nem hat!

2.: a balesetek nagyrésze nem gyorshajtás, hanem figyelmetleség, felelőtlenség miatt következik be! a figyelmetlen ettől még bamba marad (max 5 percig jobban figyel) a felelőtlent meg pszichó elbeszélgetéssel-teszttel kéne kiszűrni!

tehát tényleg nem értem, hogy mi értelme... hacsak nem annyi, hogy nagyobb dózist ad a lánglovagok függő netező tábornak....
ami meg a legrosszabb benne, hogy a félősebb emberek olyan szinten fonak rettegni, hogy tuti hogy balesetet okoznak!!

Ambi 2008.09.11. 16:02:26

Akárki akármit mondd, szerintem elgondolkodtató! Leginkább a fiatalabb generációknak kellene többször lejátszani hasonlókat! Ők még fogékonyak lehetnek rá. Pl a jogosítvány elmélti oktatásánál is, de leginkább egészen kis kortól! Sajnos a "kopasz cikázósokon" biztosan nem fog segíteni, mert őket (szerintem) nem az ész hajtja. Tisztelet a kivételnek!! Mert az mindig van!
Remélem példa értékű lesz sok embernek!
Sajnos rengeteg olyan balesetet látni a neten ami hasonló a filmben lejátszottakhoz! Ajánlom a www.langlovagok.hu -t mindenkinek!

alvajaro 2008.09.11. 16:06:13

mercurius: ugyan nem szeretnék hímsovinisztának tűnni (bár most az leszek ezzel a kijelentéssel), de az balesetek fennmaradó 17%-ában meg az idős nők vezettek 99%-ban? :)

Nekem az "idős nőkkel" az a bajom, hogy sokuk meg van arról győződve, hogy attól vezetnek jól, ha "óvatosak" (értsd: tutyimutyik). Arról nem is beszélve, hogy ott kezdődik a baj, amikor egy erősen túlsúlyos korosodó nő ráül a kormányra... Nem sok esélye van, ha nyílik a légzsák...

peeter 2008.09.11. 16:12:42

ez a gyurmás idióta rajzfilm.......
ilyet is csak a magyarok tudnak!!!!(gondolok arra aki kitalálta,na meg aki elfogadta!!!!)
a bbc-s na az igen! azon ellehet gondolkozni! nem kell ide gyorshajtás! elég "csak" figyelmetlennek lennie az embernek és máris "utassá" válik az autóban!
és csak csatlakozni tudok az elöttem szolokhoz!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 16:14:09

Ez minden nőnél alapgond, hogy a kormánytól két centire ül, kb. magasságtól függetlenül. Azaz, kövvetlenül az arcába vágódik a műanyag, ami a lufit borítja. Esetleg a lufi is torkon vágja. Ennyire nem rövid azért a lábuk. Nézd meg, hogy a támla dőlésszögét is milyenre veszik! Ez onnan látszik, hogy a felső kormánypontnál nemhogy nem szinte nyújtott a kezük (ahogy kéne), hanem majd' derékszögben hajlított! Ez így kényelmes lehet?

A lábnál is, nem kinyújtott lábbal nyomják ki a kuplungot, hanem ahhoz képest -30 fokban. Úgy még megerőltetőbb is, de a génekbe van kódolva a műszaki érzéketlenség és logikátlanság. Tisztelet a kivételnek (de az rendelkezik egy 3., y kromoszómával is :D)...

lzh6k4 2008.09.11. 16:14:58

Sza baj, hogy nem gondolkodnak el az emberek azon, hogy mi is történhet ha.

Ezen a filmen tényleg hétköznapi esetek, hétkoznapi módon történnek meg, és szerintem elég megrázó ahhoz, hogy a normálisabbjai felfogják.

Ezeket a filmeket már a kresz oktatáson be kellene mutatni és szerintem mindenkit beültetni egy szimulátorba, ami frontális ütközés 60-al című műsort mutat be. Ha egy ilyet átélsz utána méred fel, hogy simán meghalhatsz, de ha nincs szerencséd, akkor meg nyomorék lehetsz.

Egyébként meg az esetek többsége nemtörődömségből adódott:
- minek iszik
- minek rángatja a kormányt
- miért nem köti be magát
- miért figyelmetlen

ipari_fostalicska 2008.09.11. 16:15:16

most én leszek az az állat, aki belinkeli, de mikor és hová, ha nem most, és ide.
4lol.ru/cars/

bizony az emberi élet múlandó.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 16:19:52

lzh6k4 2008.09.11. 16:14:58

Mert ember és gyarló, valamint azt hiszi, ilyen csak mással történhet meg, hisen Ő tökéletes. Aztán kiderül, hogy mégsem.

Én így használom az idézetet: "szarból lettünk, szarrá leszünk"

Sörkálmán 2008.09.11. 16:25:17

Metallica helyett tényleg lehetne más,
de a film abszolút jogos.

Én is, ha boltba megyek, akkor is bekötöm magam.
Mindig arra gondolok, hogy nehogy már ennyin múljon.
És miután megijesztettem magam 1-2 helyzetben, vigyázok mindenkire kívül-belül.

DemoJoe 2008.09.11. 16:29:10

Abszolút támogatom az ilyen formájú kampányt, szervezetten főműsoridőben is! 1 modnat előtte: sokkoló jelenetek következnek... és a szülő dönthet hogy a gyerek mit néz!

Ugyanakkor azt az 0.5%-t nem lehet kiszűrni aki tényleg meg akar halni és csámcsog ezeken a dolgokon. Egyébként közlekedtem Angliában és egy módon tetten érhető az eredmény: Mindennemű túlzott kockázatvállalást kerülnek.

Még valami: sajnos láttam egy ilyen esetet élőben pontosabban csak a végeredményét. Az egy nagyságrenddel brutálisabb mert hangok és szagok is vannak.

Alhazred: Te a 0.5%-ba tartozol!

mercurius 2008.09.11. 16:48:13

Kedves alvajaro

Én arra gondoltam, hogy utasként legyenek jelen a hölgyek. Így tán már érthetőbb, amit írtam: szal lehetőleg minden menőmanó mellett üljön egy Nő, aki visszarángatja a valóságba, még mielőtt hiperűrsebességre ugrana.

Másrészről a hölgyek a kormánynál lehet, hogy nem olyan rutinos rókák, viszont nem vesznek a nyakukba felesleges kockázatot, így a számlájukra nem írható annyi felelőtlenségből elkövetett baleset.

Az Élő Legenda (törölt) 2008.09.11. 16:49:23

"Áh, a balesetek azért vannak, mert a sok köcsög mazsola feltartja a schumacheri képességekkel rendelkező igazi penge vezetőket, akik ezért kénytelenek előzni."

Kb. ez volt az első filmre a reakció egy fórumon régen. Ezek után szkeptikus vagyok, hogy bármit mutogathatnának a hazai menőknek.

Bár olyat láttam a CNN-en, hogy valamelyik amcsi városban gyorshajó, ittasvezető, stb. emberkéket elvisznek balesetben meghaltak boncolására. Simán bevezetném.

SchEdem 2008.09.11. 16:55:39

Nem ertek egyet azokkal, akik szerint ez ek a videok semmire sem jok.
Arra minimum, hogy a fizika-oran sms-ezo surmo rajojjon, mekkora kart tud okozni egy nagy sebesseggel mozgo nehez targy. Legyen az bekotetlen ember, vagy nem epp tokeletesen kontrollalt auto.
Persze a figyelmetlensegen egy video sem segit.

@Kukori: jobb, ha a pedalokat nem kinyujtott labbal nyomod, mert akkor egy utkozesnel a combjaidat a csomagtartobol szedik ossze. Ez az egyik, amit elmondanak minden vezetestechnikai training elejen. Bar a legtobb embernek kb ennyi fogalma van az ulespoziciorol, mint neked.

SchEdem 2008.09.11. 17:01:11

@Kukori: Ja, es azt meg kihagytam, hogy a nyujtott kezednek a kormany 11-oras pontjat a csuklodnal kell erintenie. Ez a masik, amit minden vezetestechnikai training elejen elmondanak. Az tuti, hogy jobban pofanvag a legzsak, es szepen megeget, de veszhelyzet eseten van eselyed normalis korrigalo kormanymozdulatra.
Vagy akkor uljunk jo messze, hattamla hatra, aztan ha baj van, majd hunyoritunk. :-)

Alhazred 2008.09.11. 17:06:33

miért akarnék én meghalni, okoska? csak szerettem volna az eredeti hangját hallani a videonak, erre minden idők legszarabb metallica dalát voltam kénytelen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 17:11:41

Kinyomni a kuplungot. Tudod, váltáshoz. Úgy lehet a legnagyobb erőt kifejteni. Úgy is fogalmazhatnék, hogy amikor a tűzfalat nyomod már a pedállal, így világosabb? Amúgy balesetnél te épp teljes kuplungolni szoktál? Nem a féket nyomd, amit nem lehet a fém koppanásáig, mint a kuplungpedált? Istenem...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 17:12:44

De pontosítok: majdnem kiegyenesített lábbal, pár foknyi hajlítás azért kell.

Kopi3.14 2008.09.11. 17:15:21

Eme videokban van sok olyan, ami nem csak a gyorshajtast veszi elo, hanem midnen mast is: pl felelotlenseget, rossz donteseket- nem utom el a macskat, hanem rantok a kormanyon es megolok vele inkabb egy embert, egyet meg nyomorekka teszek. Az osszes nagyon elgondolkdtato belole.

SchEdem 2008.09.11. 17:15:35

Igen, vagy kinyomni a kuplungot reflexszeruen satufekezesnel. Kivancsi vagyok, az utolso pillanatban, a csattanas elott lelepsz-e rola? Nem tudom, nekem inkabb a bal labam is be van hajlitva. Szeretem a medencecsontomat igy egy darabban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 17:24:06

Igen, az nagyon jót tesz a fékhatásnak... Motorfék nélkül lassulj. Hát Te úgy, én meg így.

SchEdem 2008.09.11. 17:28:55

Az egyetemen annak idejen le is vezettuk, kurva unalmas volt, volt vagy 10 oldal, hogy mikor jobb kinyomott kuplunggal fekezni, mikor anelkul.
A vegen azt a nem tul konkret kovetkeztetest vonta le a prof, hogy nagyon nagy sebessegkulonbseget eredmenyezo fekezesnel kinyomva.
Az ok annyi, hogy ha a kupplung nincs kinyomva, akkor a motor forgo tomegeit is lassitod, ami epp hogy nem segit.
Epp ez az oka annak, hogy ha valaki mondjuk 100-rol satufekez, es nem nyomja ki a kupplungot, akkor eleg eros kuplungszag van.
Szoval lehet engem hulyenek nezni - rohadtul nem erdekel - de attol meg igazad nem lesz.

ifj.Dtomesz 2008.09.11. 17:29:37

Egy hónappal ezelőtt Badacsonyban mentem a Balaton mentén, a főúton. Előttem ment nevelőfaterom, egy dízel Vectrával. olyan 55-60 között mehettünk, és korrekt követési távolsággal. És ez volt a mákom. 45 év körüli kövér nő a barátnőjével együtt a járdán tolták a biciklit, és mikor meghallották, hogy elment a Vectra, körülnézés nélkül kisétáltak. A zebra 300 méterrel odébb volt. Satufék, kihúzódtsm középre amennyire lehetett, (szembe jött a kocsisor) és még így is megpöccintettem az egyik biciklijét (szerencsére semmi baja nem lett). Valahogy qrwán nem jutott eszembe benyomni a kuplungot, szal le is fulladt. De már ott állok 5 másodperce, és csak nyomom a dudát, azok ketten meg csak néznek, mintha nem láttak volna még kocsit. A mögöttem levő kocsiból is kipattant az ürge és elkezdett nekik magyarázni.

ifj.Dtomesz 2008.09.11. 17:34:41

Más: láttam egy magyar cigiellenes reklámot, ami nem ilyesztegetős, de nagyon jó. Kiccsákó stoppol a pusztában, cigivel a szájában. Jön egy bazi chopperrel egy ilyen igazi kemény "szelíd motoros", kiveszi a szájából a cigit és elgyúrja. Kommentár: nem a cigaretta tesz férfivá. Tetszik

BICSKA 2008.09.11. 17:40:51

Én egy nagy különbséget látok a film, meg a valóság között, itt 2 esetben is börtön lesz vége a dolognak..Nálunk ez nem így van....Gondoljatok bele milyen botrány volt abból, amikor pár egy srác jogsi nálkül, ittasan beleszált Érden mondjuk 90-nel a buszmegállóba. Azt hiszem nem kapott nagy büntit, ha egyáltalán volt börtönről szó.. Üdv!

mercurius 2008.09.11. 17:48:58

figyelmetlenség? Fegyelmezetlenség. El sem tudom képzelni, mi lenne, ha egyszer mindenki betartaná a szabályokat?

Pedig lehet ám szórakozni úgy is, ha nem akarsz állandóan meggyilkolni valakit. Ott van a srác kétszázötvenvalamennyivel az autópályán....

mennyivel barátibb, mintha 90-nel m1 valaki a város egyik kis uccáján dübörgő zenével? vagy menjen mondjuk 40-nel,de részegen?

tegye fel a kezét,aki nem szabálytalankodott még! Most tegye le a kezét az, aki azért szabálytalankodott, mert jól akarta érezni magát!

Akinek fenn maradt a keze, az figyelmetlen volt.

ja és ez teljesen független attól, hogy hogyan áll az ülésed.

BMW, MB 2008.09.11. 18:10:27

Az utolsó előtti nagyon tetszett. Ilyet itthon biztosan nem mutogatnának, mert nálunk a gyalogos az ISTEN! Mindenért az autóst basztatják!

fsb 2008.09.11. 18:17:41

Ehez csak annyit fűznék hozzá hogy igen le kell vetíteni ilyen videót az autósoknak, de a gyalogosoknak is kell csinálni.
20 éves srác vagyok. 2004 óta van jogsim és egy 87-es escort xr3i-m van.
Életemben egyszer voltam nagyon közel hozzá hogy elüssek valakit. Tél volt, és sötét volt már. kb délután 6 óra lehetett. mentem a városban (bp). Többsávos úton állt a dugó. 2 kocsisor teljesen állt, de az enyém lépésben haladt. Egy nő gondolta hogy mivel 2 kocsisor áll így átmegy az úton. Én csak annyit láttam hogy egy nő kilép a mellettem álló kocsik közül és tök bátran kilép elém, körbenézés nélkül. satufék. megtudtam állni mert lépésben haladt a sorom. Később láttam hogy a fülében ott bömbölt a zene. Gondolom azt hitte hogy az én sorom se megy.
Ezzel csak azt akartam leirni, hogy nem csak az autosoknak kell figyelmesen közlekedni hanem a gyalogosoknak is. Általános iskoláskorban bele kéne nevelni mindenkibe.

w a s d 2008.09.11. 18:20:37

Szerintem azért szar közben a Metallica, mert lehet hallani, hogy van alatta még egy másik, eredeti zene is. A 2 együtt pedig nem jó.

Amúgy én ezeket sem érzem hatásosabbnak, mint a magyar gyurmafigurásat, legfeljebb látványosabb.

shagy · http://www.konyvkoto.com 2008.09.11. 18:21:20

OFF: nahát-nahát... figyeltétek, hogy ma mennyi idő alatt hány post is volt?
"Végre" vége a nyárnak ;)

fsb 2008.09.11. 18:21:54

Ja és azt kifelejtettem hogy én azt hittem hogy a nő üvöltözni fog velem. Már lélekben fel is készültem rá hogy elküldöm a .... :D DE, tátogott hogy elnézést.
Ez olyan kellemes meglepetésként ért hogy lesokkoltam:D

Alhazred 2008.09.11. 19:29:19

ráadásul egy for whom the bell tolls, egy creeping death vagy egy battery sokkal szebb aláfestő zene lett volna, hamár 'tallica.

tamaska 2008.09.11. 19:36:04

Kukori, SchEdem:

www.videosmart.hu/video/az-ules-helyes-beallitasa-es-kormanyfogas

szerintem valahol kettőtök véleménye között van az igazság. A többi videót is érdemes megsasolni, ezekből is lehet tanulni ezt-azt...

tamaska 2008.09.11. 19:42:00

Jah, még valami. Szerintem meg azért kell a vészfékezéshez a kuplung, hogy ne fulladjon le a motor, így a vészfékezést + manőverezést követően tovább tudsz menni, már amennyiben nem csattantál.

[] (törölt) 2008.09.11. 20:25:31

"Ilyenkor kell átgondolni a rögzítetlen cuccokat, mélynyomókat, etc."

ennek ellenere a sok istenbarma pont a felhatjhato szar filc kalaptartokra "rogziti" a hangszoroit, ami alatt nincs fem karosszerialemez, tehat nincs hova odacsavarozni. ez tortenik aztan hirtelen fekezesnel / koccanasnal:
free.pages.at/blubberbla/hififorum/umfallmithutablage3jw.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.11. 20:38:53

Edel, jó hogy jössz. Szerinted vészfékezésnél mi a jobb, kinyomott kuplunggal, vagy anélkül? Fentebb egy kolléga azt írta, hogy valami előadáson levezették 10 oldalon, hogy kinyomva, én meg úgy gondolom, hogy nem. Mivel a belsőégésű motor elengedett gázpedálnál hozzáadja a motorfék erejét a fékezéshez. (meg úgyis a fékre tapos az ember ijedtében és így is tanították nekünk anno, hogy kuplungot nem nyomunk ki fékezésnél, kivéve, ha megállunk)

Szerinted?

[] (törölt) 2008.09.11. 21:01:47

egyebkent en a gepjarmuvezetoi oktatast tovabbra is a rotten.com megtekintesevel kezdenem, kotelezo jelleggel.

nem minden szerepelnek hullak amugy, nehany kifejezetten tanulsagos:
poetry.rotten.com/suzuki/
poetry.rotten.com/spiral/

[] (törölt) 2008.09.11. 21:09:14

"Szerinted vészfékezésnél mi a jobb, kinyomott kuplunggal, vagy anélkül?"

anno az M GmbH-nal azt tanitottak, hogy kinyomott kuplunggal kell veszfekezni, mert sporolsz vele par metert.

nem vagyok gepeszmernok, de asszem a motornak csak egy bizonyos sebesseg felett van fekezo hatasa.

Tiborsan 2008.09.11. 21:17:08

Hatásosak a videok. A Metallicát szeressük, de az eredeti hanggal tényleg kicsit zavaró volt.
A magyarok is csinál6nának ilyeneket, vagy megvehetnék az angolokét. Én még hozzávenném a "mobillal a kézben vezetek" és a "leesett az apróság az ülés elé". Hogy a "vonat előtt még átérek" c. történetről már ne is beszéljünk.
De szerintem ezeket a filmeket nem lehet mindenkihez eljuttatni. Aki eddig is száguldozott, cikázott a sávok között, nem kötötte be magát, mobilozott stb az ezután sem fogja. Sajnos azt hiszik hogy velük nem eshet baj, mert el tudják kerülni vagy mert olyan csúcs járgányban feszítenek.
A mobilról egy kis szösszenet. Láttam egy fickó szakadt Corollában headsettel telefonált, utána X5-ösben a tag viszont kézből. Egy ilyen kütyü már 4-5ezerből mevan.No coment.
T

zalkapone 2008.09.11. 22:37:46

Engem azért zavart, hogy majdnem mindenhol az én autóm (ford escort/orion) törik, gázol, stb. Meg metallica helyett a mennyország tourist talán jobb lett volna!

zalkapone 2008.09.11. 22:39:48

A vészfék-kuplung problémakör meg szinte fölösleges, mikor az abs-kattogástól mindenki leugrál a fékről...

ifj.Dtomesz 2008.09.11. 22:45:37

Edelweiss!

Nem jársz közel. A motor fékező hatását alapvetően két dolog adja: a belső ellenállása és a kompressziója. Azt beláthatjuk, hogy mindkettő egy ütemre vetíthető le közel azonos mértékben, közel függetlenül a fordulatszámtól és a sebességtől. A fékező hatás attól függ, hogy adott távolság alatt zárt tengelykapcsolónál hány ütemet tesznek meg a dugattyúk. Így könnyen belátható, hogy a legjobb motorfék egyesben van, és az alapjárati fordulat felett min 20-25%-kal, mert az alatt már kezd nyitni az alapjárati szabályozó szelep.

A probléma abból van, hogy a motor mikor pörög, a forgó alkatrészeknek forgási energiájuk van. Ezért van, hogy a motor fordulatszáma a kompresszió és a súrlódás ellenére is csak "lassan" esik alapjáratra magas fordulatról. És amikor vészfékezünk, úgy mint én tettem két lábbal a féken állva, a zárt tengelykapcsolóból adódóan a fent említett forgó alkatrészek közvetlen kapcsolatban vannak az aszfalttal, így ha az autó gyorsabban lassul, mint a motor tenné azt ugyanarról a fordulatról nyitott tengelykapcsolóval, a fékeknek a motor forgási energiájának egy részét is el kell nyelniük, majd alapjárat környékén, amikor a motor a fordulatszám fenntartása érdekében már éget el üzemanyagot és nyomatékot fejt ki, ennek is 'ellen kell tartani' és le is kell fullasztani a motort. Innen az a néhány méter különbség.

[] (törölt) 2008.09.11. 23:15:59

"A vészfék-kuplung problémakör meg szinte fölösleges, mikor az abs-kattogástól mindenki leugrál a fékről..."

pedig nem szabadna.

zalkapone 2008.09.11. 23:27:38

Nem szabadna, de a legtöbb balesetnél bebizonyosodott, hogy így tesznek. Csattanás előtt 20-40-60 méterrel volt még valamennyi féknyom, oszt búcsú. Főleg a régi ladadaciaskoda stb. tulajok csodálkoznak a thaliákban, swiftekben, hogy ej, mi a kő, tán a pedál szakad be itten?!

ommm 2008.09.11. 23:35:22

zalkapone 2008.09.11. 23:27:38

:D
Tipikus.
Mikor apám először fékezett egy nagyot az első ABS-szel szerelt autójával, akkor jött a "mijazisten?" és lenézett a pedálra.

Reflexből, mert nem volt hozzászokva, nem az ő hibája volt.
DE.
Én az ilyesmiről sem feledkeznék meg a gyakorlati oktatáson (vészfék esetén utat nézni, pedáltól nem félni), a gond az, mikor a bölcs oktató, a síküres tanpályán a "fékezzünk óvatosan, mert kopik (!) az ABS" című magvas gondolatot előadja (hugom mesélte, volt rá példa).
A gerincferdüléses kamu-Farina póz pedig újkori civilizációs hülyeség. Lassan kéne rendelhető extraként a "villantós" 1.6 Audikba, 316-osokba.
Anatomikus "fekveülés".
Az.

Burkus király 2008.09.11. 23:38:41

"1.: aki eddig se fogta fel ép ésszel a tettei következményeit, az ezután sem fogja... mert nincs agya! tehát rájuk nem hat!"

Akit elb..sztak, az sajna már csak olyan marad. A nevelés célzata mindig a jövő nemzedékek. Hasonló filmek forgatásának két lehetséges szcenáriója van. Az egyik a suliban, ahol jogosítványt osztogatnak, a másik meg éjjel pl. 12 után, mint társadalmi célú hirdetés.

"2.: a balesetek nagyrésze nem gyorshajtás, hanem figyelmetleség, felelőtlenség miatt következik be! a figyelmetlen ettől még bamba marad (max 5 percig jobban figyel) a felelőtlent meg pszichó elbeszélgetéssel-teszttel kéne kiszűrni!"

Olvass el egy baleseti statisztikát mielőtt okoskodsz (keress rá a Központi Statisztikai Hivatal lapjára a google-lel). Először is nézd meg, hogy van-e olyan kategória benne, hogy baleset oka: figyelmetlenség vagy felelőtlenség.

"tehát tényleg nem értem, hogy mi értelme..."

Azért csak próbálkozz.

"ami meg a legrosszabb benne, hogy a félősebb emberek olyan szinten fonak rettegni, hogy tuti hogy balesetet okoznak!!"

azzal, hogy beköti a "félős" ember a biztonsági övét, figyel a zebra előtt, nem vezet ittasan, nem gyorshajt stb. attól még nem fog szükségszerűen balesetet okozni. Például ha az ellenkezőjét tenné, akkor ez történne:

www.youtube.com/watch?v=0Vi0sjZMgNk

[] (törölt) 2008.09.11. 23:45:36

ifj.Dtomesz,

nyilvan az alapjarat lefullasztasa ennek a konkret oka, nekunk ezt leegyszerusitve mindossze annyit mondtak, hogy egy bizonyos sebesseg alatt, az utolso metereken mar nem fekez, hanem a fekek ellen dolgozik a motor.

gondolom nem nagyon szokott az instruktor a technikai reszletekbe bocsatkozni, amikor egy tucatnyi ember varja, hogy mikor mehet mar vegig a 330i-kkel a fellocsolt szlalompalyan ;)

a kimerito valaszt termeszetesen koszonom.

Paó 2008.09.12. 00:29:08

Éppen nagyon nem ide tartozik,
de ha lehet, kérném az autós újságíró hölgyeket, Annát és barátnőit, hogy helyezzenek már el egy újabb fekete bőrcsizmás csinicsajos képsorozatot a blogon, mert rohadtúl hiányzik. az sem baj, ha autók is szerepelnek a képeken.

addig is a régieket szaglászom újra.
Köszönööm.

[] (törölt) 2008.09.12. 01:21:58

"Annát és barátnőit, hogy helyezzenek már el egy újabb fekete bőrcsizmás csinicsajos képsorozatot a blogon, mert rohadtúl hiányzik."

sztem rossz helyen kopogtatsz, ez nem pinamagazin.

black_code 2008.09.12. 08:48:06

Legmélyebb tiszteletem Totalcar!A mult heti 'Igy halunk meg balesetben' című cikk után ismét egy nagyon figyelemfelkeltö és tanulságos(már akinek sajnos...) cikk és video!Minden 7en minimum 1-2 ilyet és hátha majd néhány baromállat tudatáig is eljut.. Talán...Én a multkori 4lol.ru-képek után-és ezt most teljesen komolyan mondom-,na szoval azota mindig bekötöm magam,és talán egy picit mégjobban odafigyekek,bár azzal ugyérzem eddig sem volt gond,de az övet bizony hanyagoltam néha..SEMMI MÁS NEM VEZET EREDMÉNYRE CSAK A SOKKOLÁS!!!

Csubakka Junior 2008.09.12. 10:18:13

Jó lenne, ha jogsi meszerzésének komoly része lenne a vezetéstechnika és a biztonság. Már ott riogatni kellene az embereket ilyesmivel.

Ha a gyurmagyereken lenne szemüveg, tiszta Rácz Tamás lenne!

hunluigi 2008.09.12. 12:00:50

nemtudom volt-e... nekem ez a kedvencem a témában

www.indavideo.hu/video/A_veletlen_mar_var

borla 2008.09.12. 14:03:30

Engem azért megdöbbent, hogy mennyi ember megdöbbent. Tényleg ennyien nem gondolták eddig végig, hogy mit jelent autóba ülni?

Dennis01 2008.09.12. 14:21:00

A legsokkolobbak, mikor a gyerekek serulnek meg... De a tobbi is borzalmas, a srac azzal oli meg a tarsait, hogy nem koti be magat...

Krisi 2008.09.12. 21:40:16

thetriggerhappy 2008.09.11. 17:21:43
kicsit kevésbé sokkoló, viszont humorosabb:

www.youtube.com/watch?v=5hWxU_ICoHM


Nagyon OFF, de Belgiumban ha bemész egy kocsmába, és feltartod a kisujjad, mint a csajok a videóban, az azt jelenti, hogy "kérek egy sört"
De tényleg. Először azt hittem, hogy szopatni akarnak, amikor magyarázták nekem, pedig nem!

A másik meg hogy tényleg van olyan idióta, aki egy 5 kilós macsek miatt félrerántja a kormányt? Én gondolkodás nélkül átmennék rajta - állatvédők meg leszophatnak, már elnézést.

Ezeket a videókat meg már kb 6odszorra látom, de még mindig elgondolkodtat.

Az meg baromság, ami mindig előjön fúrumokon, hogy "aki lassan megy, az a hülye, mert a mögötte lévőt nem hagyja 130-cal menni országúton."
Aki ezt komolyan gondolja az inkább vezessen háztartást.
A defenzív vezetés meg nem azt jelenti, hogy gyökkettővel megyek, hanem hogy mindenre figyelek és nem csinálok veszélyt teremtő dolgokat. De van egy kb. 30 éves könyv ilyen címmel, még mindig aktuális dolgokat tartalmaz.

Az övet direkt nem becsatolók pedig továbbra is idióták szerintem.

qualitaet 2008.09.12. 23:03:07

"A másik meg hogy tényleg van olyan idióta, aki egy 5 kilós macsek miatt félrerántja a kormányt? Én gondolkodás nélkül átmennék rajta - állatvédők meg leszophatnak, már elnézést."

Helyes.A macskánal kevés undorítóbb állat van.:) Kutya esetén viszont megszakad(t)na a szívem...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.09.13. 14:38:17

Ha már könyv. Volt egy 1966-ban kiadott hasonló témájú könyv: Emberek utak, balesetek. Hasonlóan megdöbbentően - a kor színvonalán - ír le megtörtént eseteket, s a 60-as, 70-es években még voltak ehhez (mármint a könyvhöz) hasonló baleset-bemutató bő lére eresztett kisfilmek. Azok is érdekesek voltak (jóllehet a stílusuk felett már eljárt az idő).
Az egyik csatornán (nem a reklám helye) adnak megtörtént repülőgép-katasztrófákat feldolgozó filmeket. Bemutatják az esetet, feltárják mi okozta a hibát, beszélnek szakértőkkel... Hasonlót lehetne megtörtént közúti balesetekről is forgatni. Szerintem az is hasonlóan hatásos lehetne, hiszen megtörtént esetet rekonstruálnak...

Krisi 2008.09.13. 15:04:57

qualitaet:
Ne félj, kutyulin is áthajtanék :)
Mondjuk egy 80 kilós ír farkaskutya már rendesen átrendezné a motorteret, de inkább azt, mint egy embert.

[] (törölt) 2008.09.13. 15:49:37

megtalaltam vegre az egyik klasszikust, az All The King's Horses-t:
poetry.rotten.com/all-kings-horses/

kevesbe durvak:
www.sfurbanmoto.com/reality2.htm

Ottopappa 2008.09.13. 21:52:10

De ha mán a Metallica is szóba került... Több, mint 5 év után tegnap jelent meg az új albumuk, a Death Magnetic... Vegyétek, vigyétek!

Leptinotarsa decemlineata 2008.09.13. 23:43:22

Ha a magyar anim sokkolni akart volna, gondolom szétkente volna Sebaj Tóbiást a szélvédőn. Így elég light lett.

Burkus király 2008.09.14. 00:13:56

Párom édesapja egy kombájn előzése közben szenvedett halálos balesetet egy Trabantban, mikor nekiüközött a kombájn vágóasztalának (???). A hivatalos közlemények szerint "leszakadt a szíve" - ezek szerint vagy nem használta a biztonsági övet, vagy a Trabant biztonsági öve tette ezt vele. Máig sem derült ki,

Garp 2008.09.14. 10:09:04

Amikor először láttam azt a kisfilmet, ahol a párt a falhoz keni a kocsi, hát se köpni, se nyelni nem tudtam. A csatorna egy sima reklámblokk közepébe rakta be egy mosópor és egy Bulmers spot közé. Gondolom, durvának ítélték ők is, mert először csak este 10 után sugározták, de később - miután rengeteg cikk jelent meg róla, hogy durva, de jó - előrehozták és már délután is ment adásba. Na a lényeg, hogy pont vacsiztam és a falat megállt a számban. Nem tudtam elsőre, hogy ez most csak ilyesztegetés, vagy célszerű. Aztán később az újsgokat olvasva, meg híreket nézve kiderült, hogy a fenti balesetekből min. 1 jut minden napra az íreknél. Meg az is kiderült, hogy ezek a spotok kint igen is hatásosak, a 18-25 évesek között.
Ide kapcsolódik, h emléxem még azért, hogy gondolkoztam 24-26 évesen a vezetésről, balesetekről, stb. Mással megtörténhet, igen veszélyes, de én..., de az autó..., de a körülmények, én jobban tudom. Most 32 leszek és - hál' Istennek nem negatív tapasztalat miatt - bizony teljesen másként vezetek. Lehet mondani, hogy öregszem, lehet mondani, hogy beszari lettem, és lehet, hogy igaz is. de nem célom megdögleni, vagy megdögleszteni bárkit is az út mentén. Prioritások változnak és ebbe nem fér bele, hogy fölös veszélyforrást teremtsek. A fiatalok - értsd. tizen-huszon évesek - nagy része pont életkorból adódóan nem így gondolkodik. Remélem, szerencséjük lesz, és megússzák. Van, aki később se változik, felelősség érzet meg nincs.
Egy szó, mint száz: helye van az ilyen filmeknek is Magyarországon, mert a sokkterápia mindenkire hat, akár beismeri, akár nem. Ha egyszer jut csak eszébe és nem csinál hülyeséget, már megérte.

DízelBoy (törölt) 2008.09.14. 17:25:00

Isten őrizz h Mo.-ra ilyen reklámok jöjjenek. Ugyanis amíg az autós társadalom egy része gyorshajtó, addig egy másik nagyrésze meg PÖCS, BÉNA. Akik ezeket látva tutira h rettegve ülnének be a kocsiba, csak a közelembe ne kerüljön ilyen sofőr, mert ott pusztulok meg.

Grg76 2008.09.15. 06:35:28

Vonattal kekeckedőknek pedig pl. ilyesmiket kellenkötelező jelleggel megnézniük. Bár ki tudja elgondolkodnának -e, vagy inkább a "velem ez úgy sem történik meg" jutna eszükbe...

www.mediatar.ma.hu/tart/mediatar/4190

Johnny Ace 2008.09.17. 10:11:48

Tényleg jobb a külföldi figyelemfelkeltő film, én egy másikat láttam, ahol egy férfi arcát mutatták, aki nem kötötte be magát - hát elég csúnya volt az arca. Azóta ha beszállok a kocsiba mindig ez az első!!!
A magyar rendőrségnek is ilyen sokkoló kisfilmeket kéne készítenie, biztos nagyobb hatása lenne a gyurmás mesénél.

Itt a városunkban nemrég volt egy baleset. Egy Audis 120-al ment be a keresztelődésbe (városon belül) és összeütközött egy száguldozó BMW-vel. Négyen vagy öten meg is haltak! Sok idióta nagynak érzi magát attól, mert van egy jó autója, sokszor nem is gondolkoznak el azon, hogy néha az autó sokkal veszélyesebb fegyver egy puskánál!
Vagy ott vannak a tizenévesek, akik állandóan frenkiznek, egy évfolyamtársam is ilyen volt, s mi lett a veszte? Hát csak felcsavarodott egy fára, s azóta nyaktól lefelé lebénult!!!

Gondolkozzon mindenki el ezeken a dolgokon, manapság egyre nagyobb divat az egészséges életmód, s itt kéne kezdeni utána jöhet a sport és a mozgás!

Sutheo 2008.09.17. 11:03:39

szerintem pont jó alá ez a zene. passzol a hangulat. a klipp meg pont olyan sokkoló, amilyennek kell lennie. ez lehet hatásos. a magyar verzióról inkább nem írok semmit. leírhatatlan. minősíthetetlen. ez senkit sem fog meghatni. dedós.

wartburgkombi13 2013.03.28. 18:28:47

Évekkel ezelőtt volt egy rendszám nélküli szakadt kocsim , amivel a cimborámmal téptünk a településünkön .Akkor nem én vezettem , mert úgy ítéltem meg hogy , a barátom jobban vezet .Egy erős kanyarban a kocsi kisodródott és majdem elütöttük az akkori osztálytársam ,majd az irányíthatatlanná vált ( kb 80-al mentünk ) kocsi tovább sodródott , és egy szemből jövő kocsinak csapódtunk.Mivel a kocsiban nem voltak biztonsági övek ,kifejeltem a szélvédőt ,majd hassal neki vágódtam a műszerfalnak ,amit ösztönszerűen elkaptam .A műszerfal kihajlott,miután vissza vágódtam az ülésbe ömleni kezdett a fejemből a vér.Nem tudtam semmi mást csinálni , mint üvölteni ahogy bírtam....
Aznap a szakadt sz@r kocsim majdnem 5 életet ontott ki ,az esztelenkedésünk miatt,engem mentő vitt el , a cimborámat meg a helyszínen addig pofozta az édesanya míg el nem fáradt a keze .Aki szembe jött ,azóta is azzal álmodik hogy ,csak jön .. jönn és nem áll meg ... utána soha többé nem ült kocsiba .
Most 27 éves vagyok ,van egy kétéves kislányom , és párom terhes .
Azt leírni nem lehet mennyire megviseli azt az embert egy ilyen videó aki már átélt hasonlót ,pláne hogy már apa vagyok a lehető legnagyobb körültekintés mellett vezetek
és akkor ha lett volna öv a kocsiban akkor nem kellett volna a fejem össze varrni
A kocsiban az öv nem azért van mert volt belőle jó sok a gyárban és el kellett valahova sütni, hanem azért hogy életet mentsen .Nekem szerencsém volt ... a helyszínelők szerint én voltam az 1 az 1000 ből.... aztán lehet gondolkodni...
süti beállítások módosítása