Japán már felülről támadja Amerikát

  2008. szeptember 03. - Winkler Róbert Címkék: amerika mexikó pickup suv

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

San Diegóban jártunk az új Yamaha VMax tesztvezetésén, mely cikk holnap természetesen megjelenik. Addig is mutatnék néhány autós fotót, a legtöbbet természetesen a tijuanai kiránduláson készítettem.

A mexikói határ Nincs bevallani valóm-sávjainak egyikében balról a harmadik egy Toyota Tundra. Később annyi Tundrát láttunk, hogy nem is fényképeztem, hazafelé, a gépen jutott eszembe, mennyire érdekes is a Tundra. Mármint elméleti szempontból. A klasszikus történet szerint a japán autóipar akkor tette a kést az amerikai nyakára, amikor az olajválság idején kis fogyasztású autókkal támadott. Ez el is tartott bő két évtizedig, de mostanra nagyon látványos, hogy a japánok, de elsősorban a Toyota, felülről is fojtogatják az amerikai autóipart.

Piaci rés vagy kapacitáshiány nem volt, a tehénpickup-igényeket tökéletesen kielégítették az amerikai gyártók, elsősorban a Ford az F150 és F250-nel, a Dodge a Ram-mel, a General Motors a GMC a Sonomával meg a Canyonnal, és persze órákig lehet sorolni az amerikai böszm,epickupokat.

És akkor még nem beszéltünk a hasonló alapokra épülő SUV-okról, ami a Toyota esetében például a Sequoia.

Ennyi 4Runnert se láttam még egy rakáson. A leggyakoribb az enyém, a 3. generációs, de láttam egy-két régebbit és újabbat is.

A Tundra történetesen 60%-nál magasabb belföldi alkatrész felhasználásával épül Amerikában. Tehát sem az alacsony ár, sem a japán munkaerő adta szamuráj-szalari hozzáállás nem lehet a magyarázat. Hanem minőség-ellenőrzés, és nyilván szakszervezet-mentes gyárak.

És természetesen a dizájnról se feledkezhetünk meg. Egy fullsize SUV vagy pickup legyen böszme, hiszen azért veszik, márpedig böszmeségben a Toyoták elég szépen felzárkóztak például a Ford F-szériához. És ha már Ford, hadd mutassak egy kis Baywatch-ot. Az óceán partján az úszómesterek szép sárga festésű Ford Rangert használnak. A Ranger az Egyesült Államok legnépszerűbb kompakt pickupja. Tudjuk, hogy bár az amerikaiak jobban keresnek, mint mi, és nevetségesen olcsó náluk az üzemanyag, elképesztő hisztit tudnak levágni minden centnyi áremelés után. Ezért a legfrissebb hírek szerint a Ford arra számít, hogy a náluk kicsinek számító pickupok részaránya növekedni fog, nem váltja le jövőre a Rangert, hanem a jelenlegi formában tartja piacon 2011-ig.

Valamit a japánok jobban csinálnak, még Amerikában is. Az is érdekes persze, túlkompenzálásként mekkora amerikai zászlók lobognak a Toyota kereskedéseken – nagyjából kézilabdapályányi, legalább kettő.

És ha szeretné látni, amint vontatási versenyben, tehát nem félrefordított drag race során, hanem igazi, vontatóköteles ökörködésben Toyota Tundrákkal amerikai pickupokat aláznak, hát csak kattintson ide.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74646155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eko 2008.09.03. 12:15:00

Kéne a fenének ilyen böszme sz@r!
Akár a sárgák csinálják, akár nem!
Ezért ilyen drága az üzemanyag, mert a nagy súlyt, és a nagy motort etetni kell!
A használati értéke meg nulla!

w a s d 2008.09.03. 12:36:29

És legalább ez a Ranger is csak egy átcímkézett B2500?:D

w a s d 2008.09.03. 12:41:45

Ja, és a Tundra- nak vicces a motorválasztéka (4,0 V6; 4,7 V8; 5,7 V8):D

w a s d 2008.09.03. 12:43:55

A lényeg lemaradt: benzines mindhárom.

Rocko- 2008.09.03. 12:50:39

a szöszi nem rossz.

Stock 2008.09.03. 12:54:46

"imádom" a Robi cikkeit, hogy abszolút képtelen elvonatkoztatni és újságíróként írni! :))
amikor a kettes golf volt, akkor évekig arról lehetett olvasni, és minden ahoz volt viszonyítva... aztán mx5, majd v-max, majd tehén.... BRRRRRRR :(

EgymasikTom 2008.09.03. 13:16:12

Eko!
Ja, Mo.-rol nezve egy kicsit savanyu a szolo, de, amikor az amcsi egy orai keresetebol meg most is meg tud venni 15-20 benzint, akkor nem igazan aggodik az autoja merete miatt.
A masik meg az, hogy rengeteget vezetnek az otthonuk es a munkahelyuk kozott, orakig ulnek autoban, igy szukseguk van a nagy, kenyelmes jarganyokra. Az apro szar hereringatokban szanaszet zsibbadnanak.
A harmadik oka amiert nagy kocsikat hasznalnak, az az, hogy legtobbjuk a hetvegeken hajotrailert, lakokocsit, vagy telen pl. skidoo, vagy ATV trailert vontat. Ezt a cuccot cibalni pedig egy europai meretu negyhengeressel nem lehet egy olyan autopalyan ahol a max. seb. 100km/h, de a 110-zel haladot egyszeruen letoljak.
Az amerikai Ranger es a Mazda B a Ford-nal ugyanabban a gyarban keszul es minden porcikaja Ford. A B2300 motorja az egyetlen kivetel, az tenyleg Mazda.A 3.0L V6 es a 4.0L V6 az eredeti Ford.
A cegnel, aminek dolgozom van harom is , '99 Ranger 4.0L V6 438000 km-rel, '99 B4000 267000 km-rel, es egy '07 Ranger 70000 km-rel. Mindharmat hasznalom en is es elmondhatom, hogy meg a 4.0L-es sem eszik meg tobbet 10-nel szazon.
Dieselt azert nem hasznalnak , mert a gazolaj kb. 20- centtel dragabb, mint a benzin, annak akinek nincs cege es nem leirhato az adobol, nem uzlet dieselt tartani. A javitasa is sokkal dragabb es az atlag autoszerelo semmit nem tud a dizelekrol.
A masik meg az, hogy pl.: Chevy Silverado HD2500 6.0L V8 eljar 18-20 benyaval 100-on, de ugyanez a truck a 6.0L V8 turbodiesellel benyom 25-30- at is. A kulonbseg csak a vonoeroben van.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.09.03. 13:34:52

Szerintem az ügy elég szimpla: a korábbi sikerekkel a Toyota elérte, hogy egy csomóan már nem "kis olcsó/kényelmes jó minőségű/stb" japánt keresnek, hanem kifejezetten Toyotát, mint márkát. Ha viszont így van, akkor logikus, hogy a termékskálát ki kell szélesíteni a teljes spektrumra.....

Innen márcsak az a kérdés, hogy ojrópában miért olyan nagyarcuak a vásárlók, hogy ami nagy, annak a neve is nagy kell hogy legyen - miért nem vett a kutya sem nagy toyotát? Most bezzeg hozzuk szürkén a Camrykat :-D

zacc 2008.09.03. 15:00:03

haaaat. mikor nekem kellett valasztani egyszeru volt. eu pickup nincs. se az amcsikert se a japanokert nem vagyok oda. azert akkor mar megse japant :) az uj Ranger nagyon megerte. teljesen hibatlan. persze egyszer majd egy RAM vagy F is kell.
es a hasznalati ertek? azota, hogy pickupal jar a csalad plato nem marad szarazon.

megint 2008.09.03. 15:06:23

...közben reklámozzák a környezetkímélő politikájukat

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.09.03. 16:26:31

Nem tudom, de én a mai napig nem tudtam megkedvelni a Toyotát.

Ha már ilyen nagydarab kocsi , ami nem is igazi terepjáró, akkor már inkább valami amerikai, az az eredeti.

ommm 2008.09.03. 17:16:31

Hah, eredeti.
Nas, ha már pick-up, nekem ilyesmire fáj a fogam.
Praktikus.
Nagyon.
www.bw-wittenberge.de/Bilder/Kfz/lkw/seehausen-17.09.06-5.jpg

dansun 2008.09.03. 17:27:26

4runner az igazi! Egy ilyennel nyomtam le a Chicago-California útvonalat.
indafoto.hu/dansun/4runner
,de itt a pesti dugóban nem sok hasznát venném, csak az ilyen "fanatikus winklerfélék" járnak vele.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.09.03. 17:54:19

Ha már pickup akkor egy régi Ford F1, vagy egy újabb F150 kellene. Persze minnél nagyobb V8-cal az elejében :))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.09.03. 18:20:20

Azért az 5 dollár /gallon(3,6 liter)nem olyan olcsó mint régen.Vagyis New Yorkban egy liter 1,4 dollár vagyis 230 forint durván de csak azért mert a dollár ilyen olcsó.(www.xe.com/ucc/convert.cgi).Ha 200 forint fölé megy a dollár akkor már ott is annyi lesz.Csak persze ott a minimálbér kb 6-7 dollár óránként nálunk meg max 2.

jenko80 2008.09.03. 18:47:20

nekem ilyen platósban csak a chevi el camino tetszik, esetleg egy ilyen holden (asszem ez az omega platform még) www.holden.com.au/www-holden/action/modeloverview?modelid=15004
Nálunk is nagyon népszerű ez a kettőfeles tádé kategória, de mind egy kaptafa. Ott is uncsi lehet a vényóccas kisteher.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.09.03. 19:55:43

Az a GMC Sierra, meg az El-Camino, az igen. Nagyon kéne. A többi nem is annyira, mármint az itt látottak közül. Egyszer kimegyek Ausztráliába, veszek egy Holden pickupot, aszt szétcsapok a kenguruk között.

tibidanny 2008.09.03. 20:09:42

A GMC-nek tokre nem a Sonoma meg a Canyon a boszme pickup-ja....
Ugy hivjak, hogy Sierra...
A Sonoma nagyon kicsi... nekem volt, nem ajanlom senkinek... :)

Dennis01 2008.09.03. 21:13:50

Azert rohej, hogy az amerikaiak sirnak a legtobbet hogy egyre kevesebb a foldon a benzin, megis kik gyartanak maig olyan autokat, amik 15-20 litert siman bekajalnak? Hat persze hogy ok maguk...

qualitaet 2008.09.03. 22:03:32

"Innen márcsak az a kérdés, hogy ojrópában miért olyan nagyarcuak a vásárlók, hogy ami nagy, annak a neve is nagy kell hogy legyen -miért nem vett a kutya sem nagy toyotát?" Most bezzeg hozzuk szürkén a Camrykat :-D

Valószinűleg azért amiért Californiában:)
Valamilyen megmagyarázhatalan okból az szerez nevet ami jó.És a sok hülye "nagyarcúnak" a jó kell.:)
Fene sem érti ezt a sok bourjois hülyét...:)
"miért nem vett a kutya sem nagy toyotát?"
Vett. Csak nem az európai prémiumhoz képest hulladék gyagyi Camry-t, hanem az kiváló és joggal nagypresztízsű Land Cruisert .
"Most bezzeg hozzuk szürkén a Camrykat :-D"

Olyan sokan azért nem vagytok...:)

Psziho 2008.09.03. 22:10:39

'A cegnel, aminek dolgozom van harom is , '99 Ranger 4.0L V6 438000 km-rel, '99 B4000 267000 km-rel, es egy '07 Ranger 70000 km-rel. Mindharmat hasznalom en is es elmondhatom, hogy meg a 4.0L-es sem eszik meg tobbet 10-nel szazon."

-'A masik meg az, hogy pl.: Chevy Silverado HD2500 6.0L V8 eljar 18-20 benyaval 100-on, de ugyanez a truck a 6.0L V8 turbodiesellel benyom 25-30- at is."


Na érdekes dolgok derülntek ki megint!

Psziho 2008.09.03. 22:14:38

EgymasikTom!

Két 6 literes közül a dízel 25%-al többet fogyaszt?

Ember te amerikában élsz ugye?

-nincsen több kérdésem!

megint 2008.09.03. 22:26:00

hát jah, nehogy már a diesel többet egyen, az valami pusztulat lehet akkor

megint 2008.09.03. 22:27:31

mazda után , toyota napok vannak

eko 2008.09.03. 22:48:45

"A masik meg az, hogy rengeteget vezetnek az otthonuk es a munkahelyuk kozott, orakig ulnek autoban, igy szukseguk van a nagy, kenyelmes jarganyokra. Az apro szar hereringatokban szanaszet zsibbadnanak."

Hogy sajnálom magunkat! Mi szegény európaiak szanaszét zsibbadunk,
Mert a Ranger, és társai aztán nagyon kényelmesek...

EgymasikTom 2008.09.04. 01:21:00

Pszicho
Igen, bar nehez elhinni.
A valoszinu oka, szerintem az, hogy az amerikai gazolaj igen szar minosegu es valami cefet eros savas szaga van a kipufogo vegen.(de nem a szag miatt eszik tobbet.)Lehet oka az is, hogy a diesel az automata valtoval allandoan uvolt.
Egyebkent ezek a dieselek tenyleg pusztulatok, kozel sincsenek az europaiakhoz. Nem veletlen, hogy az ujabb teherautokban egyre tobb Mercedes-benz motorokat hasznalnak. pl.:Sterling, Western Star,Freightliner, a Mack- ekben pedig Renault motorokat hasznalnak tobbnyire.
A Ranger ulesei pedig tenyleg jok.

Kifordított kacagány 2008.09.04. 07:01:40

eko 2008.09.03. 22:48:45
a stift kényelmével biztosan nem vetekedhetnek:D

Psziho 2008.09.04. 11:54:21

EgymasikTom!

-Minnél nagyobb köbcentis egy motor,és minnél nagyobb súlyokat mozgat,annál nagyobb előnyben van a dízelmotor a benzinessel szemben.
-Az amerikai gázolaj ugyanolyan,mint az európai.

Én 2000 köbcentis benzinessel járok,ami kéziváltós,1100 kilógramm súlyú 10 litert fogyaszt átlagban.

Te egy autómataváltós 4 lteres majdnem 2 tonnás pickuppal is megállsz 10 literből?

Miért kell hülyeségeket irogatni?

'Az apro szar hereringatokban szanaszet zsibbadnanak"

-Igen egy elhízott arrogáns társaság az amerikaiak többsége /tiszt. a kiv./ akik tényleg elzsibbadnának egy swiftben-ha egyátalán be tudnának szállni.

Persze tudom hogy a magyarok többsége is ilyen dögökkel járna,ha megtehetné.

-sajnos!

Leadfoot 2008.09.04. 12:21:04

Ezek meg a hasonló képek mindent elmondanak...

Tök egyedül ücsörögnek a soktonnás, sokhangeres gnómokban, mert az az igazi amerikai... a nagy jólétben már azt sem tudják, mit csináljanak magukkal, akkor már legalább tegyünk be a környezetünknek. Szánalmas.

SUV-ot soha...

S2000 2008.09.04. 16:06:23

SUV/CUV kategóriában is megverték a japánok az amcsikat (Mazda CX-9). Ha valaki családi autót akar, és inkább autót, mint SUV-t van minibuszt, akkor szerintem a CX-9 egy nagyon jól eltalált modell.

SsPL71 (törölt) 2008.09.04. 16:22:27

Szerintem meg azért járnak nagy köbcentis autóval az amerikaiak, mert nagyobb távokat kell legyőzniük és egy kevésbé pörgős motor(mint egy európai 4hengeres) tartósabb.

Psziho 2008.09.04. 17:16:08

sspl71.

Semmivel sem tartósabb egy v8-as chevrolet,mint pl. egy 1.3-as toyota vagy egy volkswagen dízel.

A rövidlöketű motorok dugattyúsebessége kisebb,mint egy hosszúlöketű v8-nak,és élettartam szempontjából ez a lényeges és az alkatrészek tömege,a fordulatszám kevésbé.

Ahol max 5 évente cserélik a kocsikat,ott van értelme élettartamról beszélni?
Az autóstelepeken tömegével állnak a hibátlan motorú autók,a kutyának sem kellenek,mert az már égő.


55 mph-ás korlátozáshoz,meg a dugóban araszolni teljesen felesleges ekkora motor.
Gyereket vinni az iskolába anyukának is felesleges egy 2.5 tonnás suv.

Az ötvenes években még volt benzin bőven,meg hely az utakon,a szitu változott,csak az emberek gondolkodása nem változik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.04. 23:05:37

Igen, több oka van az amcsi méreteknek.

Az egyik, hogy az útjaik megfelelő szélességűek és van elég is belőle, nem csak pár száz kilométerecske. Így adottak a távolságok is ugye, amiket le kell nyomni. Nem ritka a 100 km-re lévő munkahely és ezt napi kétszer meg kell tenniük.

A másik dolog az amcsik nemtörődömsége a kocsik irányába (a többség). Sokan egyszerűen olajat sem cseréltetnek éveken át, így kell a viszonylag elnyűhetetlen autó, mert egészen egyszerűen nem foglalkoznak vele. (mit vár az ember azoktól, akik MINDENT Duct Tape-pel ragasztanak meg? Törött vázától a lökhárítóig) Műszaki vizsga pedig lazán NEM LÉTEZIK.

Nekik a nagy tér, a kényelmes fetrengés a lényeg. Ezért olyan primitívek az átlagautóik futóművei, vagy a beltér több anyaga is (lekrómozott műanyag kapcsolók, rozsdás vasak a bőrülés alatt, stb.), a fékek meg az 55 mph-s limit miatt meg finoman szólva is alulméretezettek. Hangsúlyozom, átlagautóik.

dextercapo 2008.09.05. 01:38:17

sspl71 - igen , egy nem szethajtott blokk gyakorlatilag orok eletu tud lenni . a masik pedig amit valamiert nem lehet itthon megtalalni az a jo , nem porgos benzines blokk . 3.8-as chevy apv , 9% gaz , 1800-as fordulat 110km/h - ilyenkor 9 litert eszik szazon . magyarorszagon viszont ugy javitjak hogy a halott szenzorokat kivagjak , a tonkrement cuccokat kikotik es a vegen visszatekerve felmillio kilometert eladjak ujra - aztan jon a szethullik , meg a sokat eszik litania - egy auto xray diag scanner kb huszezer ft - egy bosch diag cucc nem is kaphato otthonra (hacsak nem vagy milliomos)

EgymasikTom 2008.09.05. 01:51:46

Psziho baratom!
Latom, megtalaltal.
Igen belatom, volt egy tevedesem: a Chevy Silverado egyetlen kaphato diesel motorja 6.6 literes.Ma felnyitottam a hoodot es megneztem. De a 600cc extra meg nem indok a tulfogyasztasra. Megis tobbet eszik. Van egy '02 Ford F450- nk is muhelykocsi felepitmennyel, 7.3L V8 turbo diesel, auto. es az is az indokolatlan magas uzemanyag fogyasztas miatt lett kivonva a forgalombol.
Az amerikaiak tenyleg nem tudnak dieselt epiteni es kis meretu motorokat sem.
A harom ranger, amiket hasznalunk, mind 5spd. manual. Nagyon nem kell oket porgetni, van bennuk eleg ero, 3000 fole nemigen kell forgatni oket.Az alacsonyabb fogyasztasukba az kozrejatszik, hogy megfelelo illesztessel es nagyon vekony- 5W20 synt. motorolajjal jarnak.
Kulonben meg 9 eve elek Eszak- Amerikaban, 5 eve javitok diesel boom truck-okat (= darusautok), 8 eve van amerikai jogositvanyom a ket legmagasabb osztalyu es napi 168 km-t vezetek otthonrol a munkahelyemre meg vissza, amellett rovid ideig kamionoztam is, ugyhogy asszem eleg ami diesel fuel-t tankoltam mar eletemben.Ennyi tapasztalattal mar asszem, tudom mirol beszelek. De ha van meg kerdesed , add meg az e-mail cimedet, rengeteg fenykepem van a truck-okrol, boom-okrol es egyeb gepegrol amikkel dolgozom es javitok.
Maganhasznalatra egyebkent en is csak egy '99-es 2.0L-es Ford Contour-t tartok (Mondeo Europaban.) Automata es atlagban az is 10-et eszik benzinbol. Az erdekessege az, hogy ez az azon ritka peldanyok egyike, ami foldgazzal is mukodik gyarilag. Amig a masik madar napi aron $1.26,- ert tankolja a benzint, addig en 69 centet fizetek a foldgazert a kuton. Ha otthon tankolom a hazam gazvezetekerol akkor meg 50 centre sem jon ki egy liter natural gas. Tobbet nem fogyaszt belole, de erezhetoen gyengebb, nem igazan gyorsul. De olcso es en ezt szeretem. Es ugy ahogy minden masra is igaz Amerikaban: a legolcsobb a legjobb. (ezert viragzanak a Dollar Store-ok a Chinese bovlijaikkal.)
Es mivel a japan autok nem tartoznak az olcso bovli kategoriaba, valoszinu, hogy meg sokaig a nagy benzinpusztitok lesznek meg tobbsegben a nagy pofeteg amcsi seggek cipelesere.

Psziho 2008.09.05. 15:34:59

'Az alacsonyabb fogyasztasukba az kozrejatszik, hogy megfelelo illesztessel es nagyon vekony- 5W20 synt. motorolajjal jarnak."

Akkor már minden érthető!

Szóval azért fogyaszt minden többi 4.0 benzines pickup 15 litert,mert a pontatlan illesztés miatt csak 'vastag olajjal' /10w-40/ járhat..)

Még a végén rámtukmálsz egy doboz PROLONGOT is?

'5 eve javitok diesel boom truck-okat (= darusautok), "

Akkor te szakember vagy!

Tőled és több emberkétől olvasom itt,hogy mert alacsonyabb fordulatúak az amerikai autók ezért fogyasztanak keveset,meg ezért is hosszú élettartamúak.

Még kiderül a végén,hogy az alacsony fordulatú hosszúlöketű v8-as motorok + autómata sebességváltó + 1 tonna vas,a megoldás az üzemanyagtakarékosságra.

EgymasikTom 2008.09.06. 02:41:08

Te, ocsem Psziho!
Tisztan latszik, hogy neked csak egy bajod van: Tenyleg savanyu az a szolo. :)))

Psziho 2008.09.06. 12:17:47

Szóval szerinted én egy v8-as amerikai kocsit irigyelek ?

Erősen tévedsz!

Leszarom mivel járnak,sőt ha nem muszály autózni a vespámmal hasítok a forgalomban.
Ha nem lenne olaj akkor bicikliznék!

Mérföldekkel nagyobb élmény mint nyomatni a klímát.

Bármikor vehetnék magamnak bármekkora kocsit,a hobby-jaimra sokkal többet költök.


Ha hiszed-ha nem inkább az zavar,hogy az emberek többségének fogalma sincsen hogy lehet máshogy is.
És ebben amerika vezet toronymagasan.

süti beállítások módosítása