Autonánia: Kétajtós álmok

  2008. szeptember 01. - Koncz János Címkék: autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett


Hétköznap a hétköznapi eszemre hallgatok és ötajtós Ignissel (is) járok, de ha kicsit elkalandozok éjszakánként a neten, mindig azon kapom magam, hogy csak kétajtós gépeket nézegetek. Akinek kedve van, tartson velem! Először is ráhangolunk az icebergradio.com-ra, mert blues nélkül semmilyen -nánia nincs, autonánia meg pláne.

Miközben B. B. King, Coco Montoya, Eric Clapton és a többi arc gitározik, herflizik és dörmög a háttérben, alászállunk a világháló bugyraiba, hogy kihalásszunk néhány érdekes, néhány használható, valamint néhány érdekes és használható darabot.

Egy híres ember állította fel azt az axiómát a múlt században, hogy autóra kétmillió forintnál többet kiadni nem érdemes. Azóta volt némi infláció, így az értékhatárt hárommillió forintra módosítjuk. Ez lesz az egyik kategória, amiben élvezkedünk, a másik pedig a korlátok nélküli álmodozásé, amelyben felszökik az adrenalin, elcsuklik a hang és megremeg a kéz. Én nagyon tisztelem a biturbót, a kompresszort, a nitrót, meg a rengeteg lóerőt, de ezeknél is jobban IZGAT az autók formája, megjelenése.

Ha egy jó nőt meglátok, elsőre a látványa tüzel fel, és nem azon kezdek gondolkodni, vajon hány másodperc alatt futja a százat, meg hogy fel bírja-e cipelni a cementes zsákot a tetőtérbe. Márpedig a Hummer H1 kivételével nekem az összes autó nőnemű, úgyhogy autó-ügyben is az aurára megyünk.

Volt egyszer egy ’77-es cápaorrú (naná, hogy kétajtós) 320-as BMW-m, amit egy gyenge pillanatomban eladtam – azóta a BMW-k iránt elfogult vagyok. Úgyhogy első kattintás: BMW Z3. Régóta szemezgetek a bumfordi orrú jószággal, és ma már bőven találni belőle hárommillió alattiakat. Itt van ez a metálezüst, kilencéves kabrió. Mostanában hozták be külföldről, biztosan Németből, az egyszerűség kedvéért feltételezzük (a további daraboknál is), hogy nem egy árvízből halászták ki, nem is totálkáros karambol után állították helyre. Két dolog lelkesít benne: az egyik a bőr belső, amit én sokakkal ellentétben kedvelek, a másik az árba foglalt keménytető, amivel könnyedén téliesíthető.

Vagy itt ez a viszonylag ritka kupéváltozat – tán inkább shooting break –, aminek nemcsak az eleje bumfordi, de a hátulja is. Egyszerű bakancsforma, mint a mostani alap 1-esek, de mennyivel elegánsabb kivitelben! Ráadásul ennek a motorja jóval erősebb a kabrióénál, így a kicsit csajos piros bőrbelső is megbocsáttatik.

Mielőtt a Bangle-gyűlölők a keblükre ölelnének, kijelentem, hogy nekem az ő modelljei is nagyon bejönnek. A világ egyik legszebb túraautója nálam per pillanat BMW 6-os, persze szigorúan feketében, és nem kabrióban, mert 200-zal elég szar lehet fejreállni, és hosszan csúszni a szikrázó aszfalton, vagy felszántani a búzamezőt. A kabriózás egyébként is problémás a mi éghajlatunkon, azt a hűvös-felhős égbolt alatt lakó briteknek és skandinávoknak találták ki.

Aki ment már hosszabb távot a tűző napon tető nélküli autóban, vagy aszalódott a budapesti csúcsforgalomban a többiek füstjét inhalálva, tudja, miről beszélek, és nem csodálkozik, hogy a legtöbb kabrioletben felhúzott tetővel és ablakkal, a légkondi áldásait élvezve közlekednek. Szóval BMW 645, fekete, bőrbelső, és véletlenül sem faberakás, ami ehhez a high-tech stílushoz egyáltalán nem passzol, hanem alumínium díszítés. Találunk-e ilyet? Hát persze, szerény tízmilliós áron, ez nálam már az álomvilág-kategória.

Vissza a realitásokhoz, következzék a Mazda MX5-ös! Mert attól, hogy nálunk nem annyira jó kabriózni, még kedveljük a kabriókat, én legalábbis feltétlenül. Nekem van egy olyanom, aminek nemhogy teteje, de még ajtaja sincs. Az MX5-ből sokak szerint az első, NA verzió a legjobb, a harmadik, NC verzió a második legjobb – naná, hogy nekem az ezek szerint leggyengébb, NB-változat tetszik, az, ami már nem bukólámpás, de szebb az eleje, mint a kissé szappantartósra sikeredett NC-é. És már az ára is jó. Itt van például egy sötétzöld, hát persze, hogy hölgytulajdonostól. Ehhez is van keménytető, és nagy előnye, hogy a beltere egyszínű fekete, sehol egy króm- vagy alumíniumutánzatú műanyag elem, amitől én kiugrok az ablakon. Tudjuk, az MX5 kabinja szűk, de ájdontkerr, én mindössze 168 centi magas vagyok.

Így aztán még egy Smart Roadsterbe is kényelmesen beférek. Ez már valószínűleg perverzió, de onanizálás közben be lehet vallani: imádom ezt a formát! Megnéztem, a fotóstáska pont belefér az egyik csomagtartójába, a laptoptáska a másikba, tehát munkaautónak is megfelel. Ennek a példánynak ráadásul igen barátságos a felszereltsége, a középkonzol tetején ott figyel a két békaszem formájú mérőműszer, és a két vászon tetőmodul eltüntetésével pillanatok alatt targává varázsolható.

Tudom, tudom, tudom, a motorja nem túl erős, a robotizált váltó ötcsillagos skálán mínusz egy csillagot ér, de akkor is ide nekem ezt a szép kék, ezüst tridioncellás, könnyűfém felnis darabot, legalább álmaimban. Felébredve egyetlen dolog zavarna: a Smart Roadster annyira kicsi és lapos, hogy nagyobb járművekből gyakorlatilag észrevehetetlen, így mindig megvan az esély, hogy átgázol rajta és rajtam egy nagyobb traktor, vagy túlméretes vontatmányt szállító kamion.

Haladjunk is gyorsan felfelé a méretskálán: megmutatom a világ LEGESLEGSZEBB roadsterét. Hogy eladó példányt találjunk, át kell kattintani a mobile.de-re, ott sincs belőle sok. A neve Morgan Aero 8, egy 333 lóerős benzinmotor hajtja, akárcsak a BMW 645-öst. Olyan szép, mint egy technicista térplasztika, modern mobil szobor, és olyat tud, amit a legtöbb mobil szobor nem: 4,5 másodperc alatt van százon.

Pár éve találkoztam vele a frankfurti autószalonon, és hosszasan imádkoztam a vajsárga bőrbe dőlve az Úrhoz, hogy öreg napjaimra ajándékozzon meg egy ilyennel. Ezúton is üzenem neki, ne feledkezzen el rólam, és úgy is jó, ha a húszmillió forintot küldi, amiből tudok venni egy jó karban lévő használtat.

Think Big! Amerikai nőm már valószínűleg nem lesz (több), de amerikai autóm még lehet. Kicsi amerikai autók nem érdekelnek, és az újak se nagyon, akkor se, ha nagyok. Kivétel ez alól az új Mustang, és a jövőre piacra kerülő Camaro. Mustang már itthon is szép számmal kapható, a pofátlanul magas vámoknak és adóknak köszönhetően dupla annyiért, mint az Államokban. A Mustang tízmillió forintért is szép, de mennyivel szebb lenne ötmillióért. Vegyünk szemügyre azért egyet, mondjuk ezt a Saleen-tuningos, terrakotta-fekete színű, 350 lóerős, darabos szépségű dögöt, tizenegy millió forintért – és sírjunk együtt, amiért nem lehet a miénk. Vagy legalább az enyém.

Elkeseredni semmi ok, hárommillió forint környékén is kaphatók itthon klasszikus amerikai kétajtósok, érdemes böngészgetni ez ügyben az apróhirdetéseit. Ezeknek a gépeknek aztán tényleg van aurájuk, a hatvanas-hetvenes éveket hozzák vissza, amikor sokan komolyan azt gondolták, hogy a fejlődés soha nem áll meg, az embert kényeztető tárgyak és szerkezetek egyre nagyobbak lesznek, és egyre több lesz belőlük. Tévedni emberi dolog, miként nosztalgiázni is. Mit szólnak például a vurdon.hu kínálatából kicsemegézett Ford Galaxie 500 kupéhoz, 1971-ből, tiszteletre méltó állapotban, mindössze 83 ezer kilométerrel? Kétajtós, de, kortársai többségéhez hasonlóan akár hat embert is tökéletes kényelemben elszállít bárhová, és az úthibákon úgy siklik át, mint valami hajó.

Hogy valami izgalmasabb kéne? Hja, kérem, akkor két út áll előttünk. Vagy beszerzünk egy felújítandó darabot, és megcsináljuk, megcsináltatjuk, vagy mélyebben a pénztárcánkba nyúlunk, és jó pénzért beülünk a készbe. Az előbbire lehet példa ez a kétajtós szerzet: egy brutálisan motorizált, 7500 köbcentis V8-as benzines erőforrással szerelt GMC High Sierra pickup 1975-ből, a unitedmotors.hu választékából. Az ára így, projektállapotban 1.650.000 forint, a többi költség a felújítás ütemében, részletekben fizethető. A kocsit a júliusi felsőtárkányi amerikai autós találkozón láttam élőben, bele is ültem. Közkeletű járműipari szakkifejezéssel élve: nagyon odabasz…

Ugyanezt tudom mondani erre a Ford pickupra is, amit az RPM Styling műhelyében jártam körbe a napokban. A soros négyhengeres motorral hajtott kisteherautó 1930-ban készült, talán nem tévedünk, ha valószínűsítjük, hogy a szesztilalom idején a típus egyes példányai szorgalmas öszvér módjára cipelték a tiltott alkoholszállítmányokat. A maximalizmusukról ismert autóépítő tulajok szerint ugyan bőven akad javítanivaló a Paraguayban elvégzett restauráláson, de nekem jó lenne úgy is, ahogy van. Egyetlen baja, hogy jobbkormányos, de az álmodozást az apró probléma nem zavarhatja meg.

Egyetlen esetben tudom elképzelni, hogy piros színű autóm legyen: ha az egy C3-as Corvette. Ez a forma az egyik legszebb, amit valaha kitaláltak, sportos eleganciába csomagolt tömény energia, vagy mi, így a vége felé már kezdem elveszíteni a fejemet és a fonalat. Ráadásul ennek a példánynak az ára sem nagyon haladja meg a hárommilliót, már csak egy kicsit kellene hozzágyűjtenem – ha lenne hárommillióm, hihi. Az a példány, amit vagy tíz éve láttam St. Louis környékén, egy autós pihenőben a távolsági buszról leszállva persze sokkal olcsóbb volt. Ha jól emlékszem, háromezer dollár.

Csakhogy akkoriban még annyi pénzem sem volt, meg persze lehetőségem se foglalkozni a diszkréten öregedő szépasszonnyal. Körbejártuk három illegálisan bevándorolt mexikói útitárssal, és úgy bámultuk, mint egy műtárgyat. Elismerően bólogattunk, amíg elmajszoltuk a kétdolláros szendvicsünket, majd visszaszálltunk a Chicagóba tartó Greyhoundba, aminek szintén két ajtaja volt, viszont sokkal több ülése.

A cikk végén álljon itt az egészségügyi figyelmeztető felirat, mit a cigarettásdobozokon: „Az ábrándozás komolyan fenyegeti az Ön és környezete pénztárcáját, valamint a családi békét!” Íme a bizonyíték, hogy hová vezet a sok autonanizálás: a képen egy 7500 köbcentis motorral szerelt kétajtós kupé, ami egy műhely mélyén készülget az OT-vizsgára. Aki elsőként eltalálja, melyik márka melyik típusáról van szó, nyer egy Hot Wheels autómodellt, egy 1969-es Chevy Chevelle SS-t a szerző gyűjteményéből.

 

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr21639277

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.09.01. 13:26:40

Kétajtós álmokHétköznap a hétköznapi eszemre hallgatok és ötajtós Ignissel (is) járok, de ha kicsit elkalandozok éjszakánként a neten, [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2008.09.01. 10:57:07

A Morgan nem ronda!
Csak perverz a szépsége!
Gondolkodás nélkül elfogadnám!
(Mert különc vagyok.)
Különc, de harmonikus forma!

repecs 2008.09.01. 10:58:57

Nem tudom miért, de nekem is ezek a kocsik kellenének. Lehet hogy köze van a memetikához.

korzo 2008.09.01. 11:04:29

cv!
Akkor köss bele a műszaki tartalmába ;)

suzika 2008.09.01. 11:04:47

Nekem meg csak az uj szuszka kell!

SsPL71 2008.09.01. 11:07:07

"Ha egy jó nőt meglátok, elsőre a látványa tüzel fel, és nem azon kezdek gondolkodni, vajon hány másodperc alatt futja a százat, meg hogy fel bírja-e cipelni a cementes zsákot a tetőtérbe."

Hát, igen én sem ezeket nézem, másodsorban, de azért ne legyen faék, tudjon főzni, takarítani, jó legyen az ágyban, ne költsön magára 500ezret egy hónapban... meg ilyen apróságok, amiket párhuzamba lehet állítani egy autó "belső" értékeivel.

Cementes zsákot hordási képesség, meg 100m-es futás rekord, nem kifejezetten női belső érték.

Koncz János 2008.09.01. 11:08:19

A memetikáról röviden:
index.hu/kultur/cyb/memetika/

Zahal 2008.09.01. 11:12:06

szerintem is Lincoln-t vegyél, pl. az 1969-es évjáratot. :-D van arca, formája, egyedi stb.

SsPL71 2008.09.01. 11:13:14

"Nekem meg csak az uj szuszka kell!"

Beee, nekem meg már van is, 2ajtós is meg bakancsforma is :)

trash E46 2008.09.01. 11:13:50

valamelyik nap jött velem szemben egy aero 8... azt hittem leszopom magam

Koncz János 2008.09.01. 11:16:39

Ha már Suzuki, és kétajtós, akkor nekem ez kellene a legjobban:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/Suzuki_Vitara_X-90_front_20080617.jpg

loller 2008.09.01. 11:17:35

földváron az egyik parti villánál szokott állni egy ilyen morgen csak metálzöldben :)

SsPL71 2008.09.01. 11:18:14

trash E46: és sikerült kikerülni, vagy a másik általad említett mutatvány? :)

chris-v 2008.09.01. 11:27:17

Gondoltam beszúrok egy linket ha már a cikkben előjött a túra autó is!
Nekem az egyik nagy kedvencem, talán sokaknak ismerős lehet, még Playstation 1 egyik klasszikus játékából, a Gran Turismo 2-ből ez az autó!
1994-es évjárat, gyönyörű állapot, alapból is gyönyörű forma, megvan minden mi kelhet és még japán is!
Kettő kis probléma van vele: hogy közel 200 kiló híján 2 tonnát nyom és nem az enyém! :D

Az autó:
www.hasznaltauto.hu/2095188_mitsubishi_3000_1994

cowkie 2008.09.01. 11:29:21

smart roadster tenyleg egy vicc =D

ultem lany mellett benne aki lobogtatta, h "dehat ez sport auto! 61 loeros es csak 790 kilo! ja es cabrio is!!"..

husika, az enyem 160 pacis, 810 kilo es targa. ne bohockodjunk mar..

crayfish 2008.09.01. 11:40:13

Szerintem a tök mezei 4/4-es Morgan sokkal szebb, mint ez a giccsparádé. És van belőle négyüléses változat is.

jtrencsenyi 2008.09.01. 11:42:33

Rocko-: "asszem még nem láttam élőben, de kezd MX5 csömöröm lenni."

Pont azért, mert még nem láttad! Nekem öt éve van egy Mazda MX-5 NB-m és valahogy nagyon nem sikerül megcsömörlenem tőle. :)

escargot 2008.09.01. 11:45:31

Nekem is jobban bejön a Plus 4 vagy Plus 8 Morgan, biztosan nem vagyok elég bevállalós.
Plusz a listára felvenném még a W114/115 kupét, az MGB GT-t, az MGF-et, valamint nagyjából az összes Aston Martin (Lagonda) Shooting Break-et. Így hirtelen. :)

Eg 2008.09.01. 11:47:54

www.hasznaltauto.hu/2302575_dodge_ram_2005
Na erre mondjátok h. ronda!!!
ODABASZ!!!!!!

Primax 2008.09.01. 11:59:27

Buick Electra Park Avenue ?

PM 2008.09.01. 12:03:41

Datdun 240 Z (igértétek is, hogy még írtok róla)
Nissan 280 ZX

limbekcs 2008.09.01. 12:24:18

miután nagyapám, akinek állatorvosként "mindig" volt autója, még a legnehezebb komcsi időkben is (kék kereszt az autón - "ember"orvosoknak vörös kereszt, többiek gyalog, vagy ávh-s pobedán... bocsi :), '70 környékén ráhívhatott az épp sorban ketyegő trabant-előfizetésére és így egy bogárhátú boldog tulajdonosa lett (valamint kisvártatva nyugdíjas), ez volt számunkra a "családi" autó kb két évtizedig...

mit mondjak, időnként a "fíling" klassz volt (főleg, mikor pont egy szilveszteri bulira utazva lukadt ki a kipufogódob :), de számomra a tanulság: két ajtó (és első csomagtartó :) suxxxxxxxxxx...

redriot 2008.09.01. 12:34:52

ladyluck: szép autó a Rekord C, de azok gyalázat így szétbaszni azokkal a hányadék felnikkel. Az OK, hogy fos kerekeket tesz egy szép autó alá, de a sárvédőket szétflexelni miattuk... :(((

kacsa! 2008.09.01. 12:35:54

" ladyluck 2008.09.01. 11:39:25
Bohóckodtok itt mindenféle fostalicska belinkelésével... itt van ez basszátok meg...:)"
Beteg cucc! :D
vurdon.hu-ról valaki vegye meg nekem a Pontiac Le Mans-t! LÉCCI!

Körte 2008.09.01. 12:41:59

A rozsás kocsi Lincoln Mark III.
De biztos amcsi és tán Lincoln is!?
Ha nem, hát legyen moszkvics :)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2008.09.01. 12:43:15

C3-as Corvette pirosban kurvahülyén néz ki.
Feketében, fehérben OK, de piropsban ? Grrr
Ez a buzis, nem a BMW piros bőrbelsővel.

Vargnatt 2008.09.01. 12:44:27

Morgan: az angol autógyártás legszebb hagyományainak esszenciája, az utolsó igazi autókészítő (nem gyártó!)

A Morgan egy igazi kincs ebben a műanyag-robotvilágban, ezt még emberek készítik értő embereknek. Nem pedig gépek a tömegeknek. Feel the difference!
[A Ford meg se érdemli ezt a jelmondatot...]

Ha már új Morgan, nekem csakis az Aeromax, az tényleg egy isten a Tatra-feeling sárkányhátával, meg a Lancia Thesis-szerű hátsó lámpáival.

www.morgan-motor.co.uk/sales/aeromax_images.html

A sima Aero8-nek szerintem elég ronda kacsasegge van, az még nekem se tetszik. Meg olyan furán kancsalok a fényszórók is. Viszont ez utóbbi lehet, hogy élőben szép, csak képen nem jön át annyira.

Sajna még nem volt szerencsém élőben látni semmilyen Morgant, de most, hogy az Auto Bild szerint Budaörsön megnyílt a hazai Morgan-szalon, talán változik a helyzet.

Amúgy én is inkább a régi Morgant szeretem, az már kb. 50 éve ugyanúgy néz ki, én pedig imádom az ilyen örökifjú verdákat, amiken évtizedekig nem módosítanak szinte semmit (látszólag). Ami szép, ahhoz nem kell hozzányúlni.

Gorgolya 2008.09.01. 12:49:22

A piros corvettenél csak a piros pontiac firebird/transam a buzisabb. A corvette-n legalább látszik hogy legalább volt 2-3 misije arra, tehát pénzes melegről van szó, de aki piros firebirdet vesz (500-600ért) és abban feszít az egyszerűen egy olcsó buzi :D
Kivétel ha a csajának veszi, akkor OK. Mondjuk sok észt abból a csajból se nézek ki akinek bejön. Mondom a corvette még oké, de igaza van aki azt írta hogy inkább feketében. Pirosban egyedül a ferrari vállalható.... Az olcsó buziknak meg marad az olcsó firebird :D :D

Atty 2008.09.01. 12:51:02

Merci R 107, BMW CS, Camaro 67, 71

Whitefalcon 2008.09.01. 12:53:01

De hogy a túróba maradtak ki a 911-es Porschék?
"Mi ez? Bástya elvtársat már meg sem akarják gyilkolni? Én már szart érek?"

Vito · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=28801 2008.09.01. 12:53:42

Ha már kétajtós és múlt századbeli, akkor nálam a japán vasak szimpatikusak...

Nissan Skyline R33/R34 GT-R
Nissan 300ZX
Mitsubishi Eclipse

Kár, hogy az első páros itthon gyakorlatilag beszerezhetetlen normális áron, illetve honosítására elmegy egy kisebb vidéki családi ház ára. :(

Vito · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=28801 2008.09.01. 12:56:24

Ha meg germán, akkor...

Porsche 911 (de akár egy tökös kis Boxster)
BMW 850CSi

A japánoktól meg lemaradt az általam is imádott, de mások által már említett:

Mazda MX-5
Honda S2000

Vargnatt 2008.09.01. 12:56:54

Whitefalcon, ott a pont! XD

sowi-nak: 2008.09.01. 13:03:24

sowi:

épp' van egy eladó a hasznaltauto.hu-n:
www.hasznaltauto.hu/2338602_alfa_romeo_zagato_1992

Andràs 2008.09.01. 13:05:20

a többi csak habiszti!...mint pl:Mclaren F1, Enzo Ferrari és bàrmi.... hogy a szupermodelleket emlitsem.....

A Létezö legjobb!:

BUGATTI VEYRON

Pali 2008.09.01. 13:05:30

1969 lincoln mark 3

Dennis 2008.09.01. 13:12:48

Ha mar ketajtos amerikai, nalam ez a favorit: 1958 Plymouth Fury, ennek az autofajtanak egy darabja szerepelt Stephen King: Christine cimu muveben.
Az a rotvoros fenyezes es a kromhutoracs fogai ahogy csillognak... Meg persze azok a hatalmas farokuszonyok...Mmm.

rooster 2008.09.01. 13:19:32

Én sok mindent szeretnék, ma éppen egy Jensen Interceptort (kupét).
www.classic-british-cars.com/jensen-pictures.html

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2008.09.01. 13:55:26

Ezen a belsőségen olyan az MX5, mint a plastikon az iPhone. Már hányok tőle....

redriot77 2008.09.01. 13:57:21

atka: jó választás! Gondolom mattfeketében, fekete acélfelnikkel. Esetleg két olajoshordóval a kalaptartó helyén? :)

schawo2 2008.09.01. 14:12:34

A Mustang se rossz, de az új Corvette nagyon pofás.

jacks_colon (törölt) 2008.09.01. 14:13:47

Ha valakinek a Morgan Aero csúnya, annak gondolom sem a TVR, sem pedig a Lotus nem tetszik. Persze ízlések és pofonok.

Ha egy Morgan Aero-val keresztülmégy egy magyar (vagy akármilyen) településen (jó sok piros lámpával), az emberek reakcióiból le fogod tudni szűrni, hogy hány embernek tetszik, és hánynak nem. Gyanítom, hogy nagyon kevésnek fog nem tetszeni, mert élőben odab@sz.

Akinek pedig nem tetszik, arra nyugodtan rámondhatod, hogy irigy vagy rossz napja van. És sokat nem is fogsz tévedni.

Nekem az egyik nagy kedvencem a TVR Cerbera, de olyanom nem lesz egyhamar, mert drága a fenntartása.

schawo2 2008.09.01. 14:15:43

Attól meg hogy piros, egyáltalán nem buzis. Ez valami totális félreértés. A Corvett C3 valóban nőies amihez tökéletesen illik a piros szín. De a színe miatt semmi sem lesz buzis. Esetleg egy bugyirószaszín boxeralsó.

Maybe 2008.09.01. 14:18:58

skoda-virt.cz/cz/auta/erka/2882-davers-rs-1/49682/
És ennyi :) mondjuk egy gyári pályafelni kéne rá, de így sem ronda...

ommm 2008.09.01. 14:28:03

Jani, Jani. Én szóltam.

Vágási Matyi 2008.09.01. 14:36:33

Alfa SZ vagy RZ jöhetne ide is! A Melkus se semmi! Mi parkol mögötte?

Ha lenne 3-3,5 gurigám akkor vagy MG TF 160, keménytetővel. Mondjuk ezekhez pont nincs: suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=71570854&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17300&makeModelVariant1.modelId=6&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=148&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=1 , href.hu/x/6te8. A regadó fél millió. Nem veszélyes.
Szóbajön még az előző 3-as BMW (E46) coupé-ja (nem a compact!) minimum a kétliteres hathengeres benzinessel, meg extrákkal. Két 330-as: suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=57742669&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C10%2C11%2C12%2C13%2C14%2C15%2C56&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&emissionClass=EURO4&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&doorCount=TWO_OR_THREE&lang=en&tabNumber=1 , href.hu/x/6ted. Regadó kb 1 guri, cipőkanállal befér. Vagy nem kell a majdnem legerősebbet megvenni :)

Csubakka Junior 2008.09.01. 14:37:05

A bakancs BMW meg a Mustang jöhet. A Smart még viccnek is rossz.
Az egzotikumok közül pedig egy TVR Cerebra, vagy egy AMC Pacer kéne.

Tombasi 2008.09.01. 15:03:27

jacks_colon megelőzött...

Igen-igen-igen. TVR Cerbera, vagy duzzogva TVR Tuscan :]

Ízlésről tényleg nem érdemes vitatkozni, de azért a Morgan nem randa. Eklektikus. (Mint ahogy ronda nő sincsen, csak nem ittál eleget. Csak viccelek.)

DBandesz 2008.09.01. 15:42:55

A fekete 645Ci Szentesen található...

DBandesz 2008.09.01. 15:44:20

Egzotikumok közt azért a klasszikus (930-as széria) 911-est, vagy esetleg a 308/328 GTB/GTS Ferrarik is szóba jöhetnek tán...

Vagy egy Sunny Crockett féle 365 GTB/4 Daytona??

Tóthatis 2008.09.01. 15:52:11

A Morgan ronda????
Nem!
Az az autó egy érzés, nem egy unalmas Mercedes vagy egy semmilyen Audi.

Ugyan ez a helyzet a Kia/Ssang Yong típusokkal, azok sem rondák, csak egyszerűen nem azok a megszokott
-minden autó egy- formák.

Bál 2008.09.01. 15:52:15

Jaj, az a Morgan hátulról valóban förtelmes. Mintha egy oroszországi maszek garázsban álmodták volna meg, egy zsiguli alapjára:)

Ha kabrió, akkor Saab 900;)

Tóthatis 2008.09.01. 16:11:37

A klasszikus Roadster alatt 3 típust értünk:
1. az említett Morgan Aero 8
2. a Wiesmann Roadster
3. az RCB Seven

Szóval ha valaki Roadstert akar venni akkor ezeket ajánlom számára.

Aki cabriot szeretne...az válasszon cabriot.

szamarhegy 2008.09.01. 16:12:38

Ez a piros Corvette nyugodtan odarakható Michelangelo Dávid szobra mellé. Gyönyörű!

Misa76 2008.09.01. 16:51:43

A családban, 2 db kétajtós is van, ilyenek:
www.hasznaltauto.hu/2294882_seat_cordoba_2000
www.hasznaltauto.hu/2329116_polski_fiat_126p_1989

Nekem bejött az élet :)
Vagy mégsem????

RCH 2008.09.01. 16:54:48

Tudom, hogy regi, tudom, hogy szar, tudom, hogy hasznalhatatlan, de akkor is: DeLorean :-)

Sam8888 2008.09.01. 17:05:13

ekauto.hu/

Itt nézegesd az autókat, van itt régi amcsi dög egy csomó. Csak a szívedre vigyázz nehogy túlságosan megfájduljon! :D

redriot77 2008.09.01. 17:08:52

Sam8888: láttam ezt a linket már korábban, és túl szép hogy igaz legyen. Piros és amerikai ez is, de erre mondja vki, hogy buzis:

ekauto.hu/index.php?view=item&catid=17%3A60-as-evek&id=2075%3A1968-plymouth-hemi-road-runner&option=com_cars&Itemid=15

megint 2008.09.01. 18:45:35

persze, a sahjong kyron egyenesen szép, ne viccelődjél már

Negrogo 2008.09.01. 18:56:11

Irta itt vki a 850-es bimmert. hat igen, nekem is nagy kedvenc, kuriozum.

Ra is kerestem talaltam egy-ket peldanyt, na meg egy CSi is van elado. Meg mindig draga:)

www.hasznaltauto.hu/2246349_bmw_850_1993

www.hasznaltauto.hu/2191753_bmw_850_1990

www.hasznaltauto.hu/2314937_bmw_850i_1990

irmuska 2008.09.01. 19:14:08

(Nem olvastam végig a cikket (mindjárt fogom), tényleg nőnemű az angolszászban minden szemrevaló gépezet (a Hummerhöz valóban Qualitæt polgártárs 'nősténypitbull-kidobóasszony' hasonlata közelít, de azt most hagyjuk.) Morgan Aero???!! Futok a lottószelvényért - RONGYHÁÁÁÁT!!!)

Sok Még Ilyet!!! :-)

GGG77 2008.09.01. 19:27:24

Végre valaki!!!
Z3 Coupe az egyik legszebb BMW, evör!

De tegnap voltam a Ferrari Racing Day-en.
Csak a Commendatoretól kell autó, ha a pénz nem akadály!!!

GGG77 2008.09.01. 19:28:54

Morgan Aero 8...?
Szép, de nem kéne. Túlságosan mai, ahhoz képest, hogy mennyire pózoló.

ablakostót 2008.09.01. 19:41:26

Magyarországon is árulnak új Morgant.
www.autoexpom1.com
A képek szépek, de a szöveget még véletlenül se olvassátok el. (ha értetek a Morganhoz akkor azért, ha nem akkor azért, mert innen kevés hiteles dolgot fogtok megtudni)

a kertész tömlővel 2008.09.01. 19:43:07

ugye ugye győrben mennyi extra autót árulnak,,csak sohase látni őket az úton,csak árulják,,állnak vmi telephelyen évek óta.

[] (törölt) 2008.09.01. 21:41:17

"Ez (és a többi itt) miért ilyen olcsók?"

ugye tudod mit jelent magyarra leforditva az, hogy "csak exportra"?

Rocko- 2008.09.01. 22:11:51

jtrencsenyi 2008.09.01. 11:42:33
nem, azért van csömöröm, mert annyit beszélnek róla, h már unom. :)

Greg36 2008.09.01. 12:11:54
na az a tat! :)

Pityke őrmester 2008.09.01. 22:43:15

Asszem maradok a spitfire-mnél

www.youtube.com/watch?v=tj-WBauRYMA

egyébként tudja valaki hogy mi kell ahhoz hogy itthon forgalomba helyezzen az ember egy ilyet? Tervezem hogy hazahozom. Az lenne vidámság :)

Pityke őrmester 2008.09.01. 22:51:28

De ha mán onanizálunk, akkor részemről valami super 7 replika, jaguar e type, és volvo 1800 jöhetne szóba a kétüléses kategóriában

qualitaet 2008.09.01. 23:13:48

Egy ugyanilyen piros Corvette " lakott" kisgyerekkoromban az Istenhegyi úton!
'75-76-ban láttam és UT-s táblája volt volt.
Tán az is lehet, hogy ez az!!!!
Akkoriban alvázvédelemmel foglalkozó, de ma is ismert vállalkozó szúrta vele...

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.09.02. 01:47:59

Ha Morgan, akkor csak a Classic, ezek az új karosszériák iszonyatosan bénák...
Amúgymeg P1800S vagy ES, kétajtós Amazon vagy P1900...vagy mondjuk ebben a sorrendben mind... :D

faterpolo 2008.09.02. 02:08:20

Ejj, azzal a Saleen Mustanggal már vagy egy éve szemezek. Épp kórházból hoztak haza a szüleim, amikor kinéztem a kocsink oldalablakán, és Ő rámvicsorgott. Itthon az első dolgom az volt, hogy megkeressem a hasznaltaut.hu-n. Azóta rendszeresen visszanézek, hogy fent van-e még, és ha igen, gyönyörködök benne, és elképzelem, ahogy egyszer végigszáguldok vele egy jó kanyargós szerpentinen, közben üvölt az AC/DC, a barátnőm Brian Johnsonnal együtt énekelve tombol az anyósülésen...:) Taán egyszer majd, remélem hátha tényleg... de attól még nagyon messze vagyok sajnos...

jenko80 2008.09.02. 13:13:36

és ha már platós, akkor legyen El Camino: www.seriouswheels.com/1960-1969/1969-Chevrolet-El-Camino-Blue-FA.htm
ideális munkásautó

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2008.09.02. 15:42:30

Ford Mustang Mark III
Fiat Coupe
méltatlanul háttérben

Dennis01 2008.09.02. 17:03:57

Nem lenne rossz egy jo kis Caterham R500 sem, bar abban mar eletveszely lenne kozutakon hasitani...

Dennis01 2008.09.02. 17:05:22

Vagy egy Fiat 124 Sport Coupe...
Jo kis veteran gep...

Ocvt 2008.09.02. 23:14:14

Edelweiss 2008.09.01. 21:41:17

Gondolom magyarul azt jelenti, hogy "nur für Export oder Händler".

De így fotóról csinosak :)

Off:

sajnos más oldalon nézve is olcsobbak...

www.edmunds.com/finder/type.sedan.html;f=%2Busein%3Anew?cat=Sedan&reFacet=VehicleType%3ASedan&p=cvehicledata%23%23-1%23%23-1%7E%7Ef64%7C%7C536564616e%7E%7Enf13%7C%7C556e646572202431354b

(ha nem megy www.edmunds.com)

Ez is megérne 1 postot.

[] (törölt) 2008.09.03. 08:46:20

Ocvt,

az "exportra" azt jelenti, hogy a kereskedo semmilyen korulmenyek kozott nem hajlando garanciat vallalni az autora - belfoldi ertekesitesnel ez ugyanis kotelessege lenne. a fantaziadra bizom, miert.

Ocvt 2008.09.03. 23:46:15

Ja vágom.
Ugyanezt jelenti a mobile-n vagy az autoscout24-en a "nur für Export oder Händler", csak mivel úgy látom itt talán mindenki azt bújja gondoltam jó párhuzam...

A furi csak az, hogy a vadiúj kocsik is jóval olcsobbak kint (USA), nem csak a hulladékok.

Secnir 2008.09.04. 11:38:37

a rozsdás darabok talán egy cadillac calais?

Dennis01 2008.09.04. 14:54:08

Nem, az egy Lincoln Continental MkIII
süti beállítások módosítása