Újabb brutális szögek

King of Europe

  2008. augusztus 23. - Nagy_Dániel Címkék: drift koe mariapocs

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről érkezik Máriapócsra. Itt van a Rabócsiring, ami most a King of Europe drift futamnak ad otthont, nem kevesebb mint 280 kilométer távolságra a fővárostól. Aki ide eljön Pestről, az tényleg drift-megszállott. Azt kell mondanom azonban, hogy megéri a hosszú út, mert a pálya más jellegű, mint az eddig általam látottak és megénekeltek.

A pálya más felépítése miatt lényegesen látványosabb a verseny. Lombos fák „között”, a nézők alatt pár méterre fut az aszfaltcsík. Kicsit olyan, mintha közúton bömbölnének, csúsznának keresztbe a gépek, ami szerintem nagy mértékben emeli az egész esemény látványát.

Kíváncsi vagyok a nap végi éjszakai futamra hány ember jön össze, egyelőre a korábbi versenyekhez képest kevesebb nézőt látok. Mivel Európa szintű eseményről van szó, vannak itt sok országból drifterek.

Fél háromkor kezdődik majd a felvonulással a verseny. Addig tréning zajlik a pályán, kettőkor pedig elvileg 18 éven felülieknek szánt autómosás következik. A Verdanapokon látott hasonló produkció csalódása óta remélem, itt olyan mosás lesz, hogy majd el sem merem mondani, mit láttam. Addig is, katonadolgokban jártas kedves olvasóim, mondjátok meg, hogy mi célt szolgálnak azok a kisebb kerekek ezen a katonai járművön.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5629119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fiestás 2008.08.23. 14:00:04

Aki 280 kilométert megtesz az tényleg megszállot, de vannak a szerencsésebbek, akik máriapócs mellett laknak és 10 perc utazással ki tudnak menni :D

Laci 2008.08.23. 14:12:32

A kis kerekek meggátolják a jármű felhasalását.

zolika · http://nincsen 2008.08.23. 14:12:47

jéé egy Maljutka :)

azok a kis kerekek a vezetőfülkéből leereszthetőek, igy mocsaras talajon sokkal jobb lesz a terepjáró-képessége.

jkhjuklihj 2008.08.23. 14:15:24

A Nagy Dániel által jegyzett cikkek 99%-a számomra teljesen érdektelen. Köszönöm, hogy hozzászólalhattam.

Remol 2008.08.23. 14:30:19

Lehet hogy hülye kérdés, de ebben hol a brutális szög?

rablo007 2008.08.23. 14:47:11

Tényleg hülye kérdés de nem mindenkit

érdekel a technikai sport (szorakozás ,megszállotság)etért csak olyan cikket olvass ami érdekel.

qualitaet 2008.08.23. 14:48:14

Ez a fajta a volt a legjobb fogású/ minőségű BMW sportkormány.Nem is tudtam, hogy még az E30-ra is rámegy.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 14:49:39

Brutális terepszog.
Ez valami orosz izé. Az extra kerekek az alternatív nyolckerekuséget szolgálják. Ebbol kiindulva (megirigyelve) fejlesztették ki a németek a haldex kuplungot. A teto felett látható tepsirol szalmonellás krémest szolgáltak fel az imperialistáknak.

vally · http://gpsmindenkinek.hu 2008.08.23. 14:57:29

Nekem nagyon bejönnek a Nagy Dani cikkek, igazán jól ír a srác.

torcipepe 2008.08.23. 15:09:05

akkor tesóm ezért igyekezett reggel.
de mik azok a "brutális szögek"??

indep 2008.08.23. 15:14:09

a szögek a driftnél számítanak, sose játszottatok NFS-el? :D

Greh 2008.08.23. 15:50:46

úgy látom, a kis kerekek használati értékére jött már néhány ötlet,azért én kiegészíteném még eggyel.
Mint köztudott,a KRESZ (és más országok hasonló szabályrendszerei)bizonyos esetekben meghatároznak egy adott maximális tengelyterhelést,amivel az adott útszakaszon közlekedni lehet.Feltéve,hogy ez a jármű k.b. 5 tonna (elképzelésem nincs hogy mennyi,a méretét nem nagyon tudtam megállapítani a képről),az egy tengelyre eső terhelés 2500 kg,viszont a középen leengedett 2 tengellyel ez az összeg márcsak 1250 kg/tengely.A nagyobb kamionokon hasonló megfontolásból van leengedhető tengely-

Portman 2008.08.23. 15:53:32

de milyen szög? még mindig nem értem.

levista 2008.08.23. 16:02:42

Az autó kanyarodási szögére gondoltak, magyarul, hogy mennyire van keresztben az autó..

himbecsúf 2008.08.23. 16:22:21

Ezt a csúfságot kétéltűnek gyártották,
a vízből meredek partszakaszon történő kijövetelnél hasznáják a belső kerekeket.
A szög néha a gumiba van nagy " örömünkre"!

himbecsúf 2008.08.23. 16:25:08

Kiegészítésként,ha jól emlékszem a neve
KUG volt.Ami a kis úszó gépjármű rövidítése.

omm 2008.08.23. 16:29:26

Greh 2008.08.23. 15:50:46

az elvtársakat anno valamiféle előírások nem izgatták. a kétéltű BRDM aznfelül, hogy tankelhárító rakétákat hordozott (méghozzá kábelvezérléseseket) kitűnő terepjáró képességekkel is rendelkezett, pontosan a két pár szükségkerék jóvoltából. nem hasalt fel és meredek partszakaszokon is fel tudott kapaszkodni.
a kabinm belseje pedig teljes Star Trek élmény, volt hozzá szerencsém.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 16:30:27

Szinte látom magam elott a Népi Demokratikus Rendorséget, amint tengelynyomást ellenoriz a Baráti Szovjet Erok / Magyar Néphadsereg krémestepsis páncélautóján! Hány tonna az elvtárs kereke? A tányérsapkás orosz fohadnagy pedig nem gyoz mentegetozni, hogy o mondta a Jevgenyijnek: a Magyar Népi Demokráciával nem lacafacázunk! Késobb (tíz perccel késobb) aztán, ahogy annak rendje vagyon, lelovi a kiskatonát. (Pont egy ilyen eset kapcsán kezdték el fejleszteni azt a dakszliforma nyolckerekut.)

w a s d 2008.08.23. 16:42:23

Szerintem pótkerekek, mint a még biciklizni nem tudó gyerekek kerékpárján, hogy fel ne boruljon.:D

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 16:49:21

vnweb, zseniális! Látnád milyen dácsiát csináltam!

vnweb 2008.08.23. 16:55:22

akkor gyorsulhatnánk egyet a porig ültetett sárga zsigulimmal :D

w a s d 2008.08.23. 16:58:39

belsoseg.blog.hu/2006/10/20/igy_pimpeltek_ti

(Nagyon) régen még blogbejegyzés is volt erről a kis vicces programról.

vnweb 2008.08.23. 17:04:21

a "brutális szögek" lehetne egy punk zenekar is, de én tegnap láttam egy építkezésen az ács gyereknél, brutális szögek volak. brrr...

:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 17:28:23

Az én dácsiám jobban sikerult. A Zsigulit én is leultettem, de a gyerek is itt ult mellettem, és kikonyorogte a kutyakaki barnát. A Pobjedát kéne bedobni még, meg ezt a titokzokni-kerekes suteményestálcát.

Sz.T. 2008.08.23. 17:35:51

100-as "Brutális szögek" a gumikban! Azért nem tudják egyenesben tartani az autókat! Ezen mit nem érteni?

Greh 2008.08.23. 17:51:57

Sorry a tudatlanságért,Omm.
Egyébiránt nagyjából hány kiló ez a gépszörny?

Triznyak 2008.08.23. 18:11:47

A neve FUG, felderítő/úszó/gépjármű. A középső _mankó_ kerekek a terepjárásban segítettek, alapvetően lövészárok feletti átjutásra találták ki. Önsúlya 6450kg

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 18:24:02

6450 kiló, de Sutivel vagy annélkul?

És hol lehet ebbe beszállni. A tetején a tálca, az oldalán csak a vas, hátul meg a'szem a motor - annak is kell lennie valahol. Azok a lyukak a lábfejnek ott vannak, de aztán?

Triznyak 2008.08.23. 18:49:47

Süti nélkül! :-P
A lemez ellenére a tetején lehet bemászni.

soco 2008.08.23. 19:14:10

"nem kevesebb mint 280 kilométer távolságra a fővárostól. Aki ide eljön Pestről, az tényleg drift-megszállott." Legalább most már tudod milyen érzés nekünk :) akik ha valahova menni akarnak akkor ennyit meg kell tenni. Már végig autópálya van, nem nagy dolog. Emlékszem amikor hajnal 3-kor keltünk, mert csak Gyöngyöstől volt pálya. Ma pedig kevesebb mint másfélóra ;)

Tiger 2008.08.23. 19:26:53

Az egy BRDm-2-es páncéltörő rakétás jármű. Elöl a nyitott optika látszik a toronyban pedig 6rakéta volt amit micro kábelen irányított az iránytó.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 19:28:00

A sutemeny rovidítése!

brutális marha 2008.08.23. 20:02:30

Brutális szögek. Jó cím. Csak semmi értelme. Normálatlan...

okoska · http://www.kalandrover.hu/ 2008.08.23. 20:17:16

Emberek!

Bakhátra köll a kiskerék.

Tengelytúlsúly mi? , muhahaaa:-)))

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 20:44:51

Ismertem én is egy Jutkát.

beleske 2008.08.24. 07:43:08

Köze nincs a BRDM-hez. Az eleve 8 kerekű.
Ezt a sok szakértőt!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.24. 08:44:34

Újabb brutális szögek: Jóskapista bácsi,a helyi gumis újabb brutális szögeket szórt az autók kerekei alá,hogy munkához jujjos,és ki tudja fizetni közterheit.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 10:01:04

Beleske, az elottunk szóló BRDM 2-est emlegetett. Ez egybol valószínuvé teszi a BRDM 1-es létezesét, és a BRDM 3-as, négyes, sokas létezését sem zárhatja ki. Azok kozul bármelyik lehet nyolckereku (vagy, bizony, még tobb kereku is). De ami azt illeti, nyolckereku ez is, csak némely kerekek viccesek. (Vagy hatkereku, mert csak az egyik oldalon vannak kis kerekek, de ez kevéssé valószínu.) (Jut eszembe: van az ilyenben hely egyáltalán? Abban a magyar fajtában, az oldalán-ajtósban is szukosen volt meg az ember, ennek meg végig kerekei vannak, tehát annyival is szukosebb. Hány cukrász fér el egy ilyenben?)

Tiger 2008.08.24. 11:31:37

Tisztelt beleske már az előtted belinkelte giovanni 54 a tökéletes leírást.
És megnyugtatlak ez BRDM-2es,ilyeneket használt a századom gomulka béélának pedig igaza van van 1-es is. :D

ommm 2008.08.24. 11:41:26

beleske 2008.08.24. 07:43:08

ne keverjük az Afganisztánban előszeretettel használt BTR-el.
khm...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 11:47:49

Tiger, akkor te nyilván tudod, hány személy és mennyi lúdlábtorta fér el a jármuszerkezetben.
Gomulka Bélának amúgy mindig igaza van, kérdezd csak meg Edelweiss és Qualitat mestercukrászokat!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 12:19:01

Megnéztem, ez a BTR az a bizonyos daxliforma,a nyolc kerekével. Állítólag a forgó kerekek kozott kellett ki- es beugrálni, jó móka lehetett. Eszukbe nem jutott volna elore tenni a motort és hátulra az ajtót, mint egy furgonon. És ezek akarták megnyerni a hidegháborút!

Ati 2008.08.24. 13:08:01

Teljesen jó cím a "brutális szög". Akit érdekel ez a fajta technikai sport tudja miről van szó. Aki pedig kint volt, az pedig kb. 11556-szor hallhatta a kommentátortól. :-)))))

qualitaet 2008.08.24. 16:35:42

"Gomulka Bélának amúgy mindig igaza van, kérdezd csak meg Edelweiss és Qualitat mestercukrászokat!"

Tekintve, hogy a KPA3-on kívül fingom nincs a katonai járművekhez, ezegyszer nem tartom kizártnak.
De ha a korábbi, műszaki téren tett megnyilatkozásaidat köll alapul vennem inkább arra az álláspontra helyezkednék, hogy a fagylaltos tricikli nyergében jobb helyen vagy. :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 17:53:10

Qualitat, nem tudom hogy mi az a KPA3, de a fagylaltos tricikli biztosan kényelmesebb, nem is szólva a tartalomról!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 17:56:31

Korean People's Army?

qualitaet 2008.08.24. 18:44:32

Kremecsukszkaja Avtomobilej Zavod

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 19:02:46

Ezt most találtad ki!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 19:14:57

Ja! Bocs.

qualitaet 2008.08.24. 19:18:25

A prémiummárkákkal kapcsolatos csacsiságaid érthetőek.
De egy a múltat egy hozzád hasonlóan ismerő polgártól ez ijesztő.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 19:23:53

Honnan gondolná az emberfia, hogy egy BMW-t lélegzo uzletember csak úgy nekiáll cirill betukkel (életemben eloszor használom a szót!) jaszkarizni?
(Én meg szégyelljem magamat! Orosz tagozatos voltam felsoben.)

qualitaet 2008.08.24. 19:59:39

Onnan Béci, hogy aki egy kicsit is szereti őket vagy ért az efféle járművekhez annak ez nem "jaszkari", hisz veszi a lapot.
De ez ugyebár nem te vagy :)
Nos én nem voltam semmilyen tagozatos felsőben, ellenben nyitott szemmel jártam az utcán...

zpower 2008.08.24. 20:20:05

Szerintem aki abba belekot hogy "brutalis szogek" sz nem kellene ezeket a cikkeket elolvassa mert halvany lila-ja sincs hogy mirol van szo. A DRIFT nevu technikai sportagrol. Sokan irnak itt a szogekrol: nem csak az acsok hasznalnak szoget, latom matekoran sokan hianyoztak!!!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 21:07:44

Onnantól, hogy Kraz, (ilyeneket látni még az utcán?!) már nekem is ismeros volt. Volt az a dokumentumfelvétel, emlékszel, valamelyik nagy vízieromu éppítéserol. Krasznojarszk, talán. Zúgott lent a folyó, míg ezek a gátat építették. És óriási billentos Krazok billentették le a kovet, de úgy, hogy a kocsi eleje jó másfél métert felemelkedett. Egyik a másik után, és a hos szovjet soforok nem estek le a Krazzal, mert tudták hogy sok munka vár még rájuk.
Igaz, hogy ezeknek fából volt a fulkéjuk?
Most jut eszembe, a K 700 (itt a K cirill K volt, észrevetted?) nevu traktorban a Kraz motorja volt, legalábbis az a hír járta. Tizenkét henger, ha igaz.
Mondtam, hogy eloszor használtam a jaszkarit. Nem várhatod el, hogy egybol brillírozzak!

Triznyak 2008.08.31. 17:10:45


Valóban fa fülkés, legalábbis amit vezettem az az volt, de csak V8-as diesel a motor.
süti beállítások módosítása