Mazda MX-5 NA – Roadster egymillióért

  2008. augusztus 22. - Gyulavitéz Címkék: mazda japán mx 5 autonánia kabrió

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők


Tulajdonképpen egyáltalán nem vágyom semmilyen autóra. Persze jól jönne valami sima 1,6-os kombi, amikor Horvátországba utazunk és nyilván nekem is megáll a szívem, ha Ferrarit látok, egészében véve remekül érzem magam az Integra volánjánál, de…

Van egy barátom, a Messiás, aki él-hal az Alfákért. Volt is neki egy gyönyörű szép, kék GTV-je, V6-os. A Mess megértette, mi a jó egy japán autóban, elismerte az Integra összes jó tulajdonságát, mégis magasról leszarta a japán kocsikat – nyilván jóval fejlettebb az esztétikai érzéke az enyémnél.

Aztán jött valaki, aki jó árat kínált a GTV-ért, és a Mess eladta az autóját azzal a nem titkolt szándékkal, hogy vesz egy MX-5-öt. Hoppá, mondom, akkor most hányadán is állunk? Mert hát az MX-5 roadster, meg jópofa, meg bukólámpás, kinézetét tekintve azonban mindezek ellenére is sokkal közelebb áll az én Integrámhoz, mint az ő GTV-jéhez. Nem számít, mondta ő, kell egy hátsókerekes.

Az első perctől támogattam a projektet. Az MX-5-öt nagyon szeretem, és bár az NA-t sosem próbáltam, titkon régóta szemezek vele. Gondoljunk csak bele: jó futómű, jó váltó, a kocsi tömegéhez képest elegendő erő a motorban, tartós konstrukció, és hátul hajt. Mondom még egyszer, ha valaki nem figyelt volna: HÁTUL HAJT. Akárki akármit mond, akkor is a hátsókerék-hajtás a tuti. Persze a hajtás nem minden, ha mondjuk kivinnénk az én Integrámat egy 125i Cabrióval egy versenypályára, mindenki, aki kipróbálná őket, azt hinné, hogy a BMW hajt elöl, de ebbe most ne menjünk bele.

Szóval adott az NA, ami mindent tud, amitől egy autót élvezetesnek szokás nevezni, ráadásul alig drágább egymilliónál - még marad is pénz a GTV-ből. Gyorsan megnéztük a Winklerét, ami közel a kétszázezerhez még mindig tip-top. A Messiás faggatta, a Winkli meg válaszolgatott: – Nem, a váltó is egyben van. – Nem, a motornak sincs semmi baja. – Nem, az olajat sem zabálja. És el is dőlt.

Kezdődhetett a minden használtautó-vásárló számára oly ismerős élethelyzet, a szopás. Egyrészt nem sok NA-t találtunk a használtautón, másrészt a magyarországi MX-5-ösök vagy rettenetesen lepukkantnak bizonyultak, vagy az áruk volt meglepően magas. A Mess arra számított, hogy nagyjából egymillióért talál egy használható darabot, ehelyett szinte csak romokat látott; ami nagyjából egyben volt, az meg 1,2-1,4 millióba került.

Néhány szánalmas kísérlet után úgy döntött, nem fog itthon kínlódni. A mobile.de maga a Kánaán, már 1500 euróért (360 000 Ft) kínálnak MX-5-öst. Itthon 750e volt a legolcsóbb és nem is voltak hozzá magyar papírok. A 4000 euróig-kategória több mint 150 autót dobott ki, szóval volt miből mazsolázni. Én egy kicsit húztam a szám:

- Ott fogtok kóvályogni, ha nem találtok normális kocsit, buktad az útiköltséget, szopni fogsz az átírással, satöbbi-satöbbi. De a Mess rám se hederített. Kiment Németországba és másnap hazajött egy gyönyörű, lakkfekete NA-val, amit pontosan 706 ezerért vásárolt meg.

Azonnal meg kellett néznem. Az elején volt egy kis törés, de szépen csinálták meg, egyébként szemre rendben volt. Végre kipróbálhattam az NA-t! Nem túl erős, de egyáltalán nem gyenge, pont elég ereje van, hogy lehessen vele autózni. Szép a motorhang, pöpec a váltó, naná, hogy jó a futómű. Játszadoztam vele, füleltem, figyeltem, de semmi rendelleneset nem fedeztem fel – később kiderült, feleslegesen erőltettem érzékszerveimet az autó ekkor ugyanis már átment Mazda Mester értő kezein, és ő is elégedett volt vele. Annyival summáznám a történteket, hogy a próbakör után irigykedve szálltam ki a roadsterből.

De az öröm még korai, a szopás természetesen nem ért véget azzal, hogy megtalálták, megvásárolták és hazahozták a kocsit, ellenkezőleg, csak ekkor kezdődött el. Nagyjából ismertetem a költségeket: 15 napos ideiglenes rendszám biztosítással 120 euró. Származási igazolás 8500, eredetvizsga 18 500 – érdemes ebben a sorrendben ügyintézni, akkor olcsóbb lesz a műszaki – 40 ezer. A műszaki vizsgánál egyébként érdemes jelen lenni, hogy az olyan utólag már nehezen elintézhető problémákat - amilyen például az autó D-s illetve B-s rendszáma illetve környezetvédelmi besorolása – elintézhessük.

MX-5-ösből például van Euro 1-es és 2-es is, értelemszerűen az alacsonyabb besorolás miatt a regadó sokkal több lesz. Vannak további apróságok, forgalmi, törzskönyv, rendszám, útiköltség, meg ami még esetleg nem jutott eszünkbe, a lényeg, hogy nagyjából 20-30 nap alatt magyarítani lehet az autót, a 700 000 forintos vételi ár pedig nagyjából 1,1 milliós valós árnak felel meg.

A Messiásnak sikerült a lehetetlen, képes volt rá, hogy egymillióból – na jó, 1,1 millióból - élvezetes hátsókerék-hajtású kocsit vásároljon, ráadásul nyitottat. Még a tető vásznának sincs baja, ez a kocsi, eltekintve a rettenetes japán ócskapiacos beltértől iszonyatosan egyben van. Az elmélet persze nem mindig működik a gyakorlatban, itt is volt gond a környezetvédelmi besorolással, ezért egyelőre nincs magyar rendszám, csak E-s, de a lényeg, hogy meg lehetett volna csinálni. Ebben is van azonban valami jó: egyelőre nem kell regadót fizetni. Az is valami.

Idén már biztosan nem veszek autót, de nem lennék meglepve, ha jövő tavasszal azon kapnám magam, hogy párezer ropogós euró társaságában elindulok München felé, hogy egy Mazda MX-5 NA-val a hónom alatt térjek vissza. Talán pont egy ugyanilyen feketével, nem is tudom.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr33625644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacikoma 2008.08.25. 16:58:55

Timba Te kész vagy!
V. Golfom van,a japán-német vitába nem szálok,de mert leégetted a némethíveket! Öcsém Te orvosi eset vagy!!!

Niki 2008.08.25. 17:02:26

Hagyátok is magára,zaklatott személyiség!
Össze vissza beszél,ez már nem a japán és nemt autókról szól. Ez az ember egyszerűen BETEG!
Ne is írjon senki vissza neki,mert nem tudja értelmezni amit írunk neki.

Timba 2008.08.25. 17:06:13

Dolgozom közben több helyre kell figyeljek nem tudom mindegyik hozzászólást elolvasni.........lehet nem pont arra válaszolok amit akkor irtatok.
Viszont egyikötökre sem mondtam semmi bántót....csupán a véleményemet.....az utobbi irásaim közül pedig volt néhány amit régebbről kopiztam be........elolvashatjátok az elejétől és akkor megértitek.....
A világ nézetemről tényleg nem kellett volna irnom , még nem értitek...

Ottó bácsi 2008.08.25. 17:36:22

Az orvosod megfogja.....
A műszaki dolgokról nem kellett volna írnod,mert kabaréba való hülyeségek,de igaza van Nikinek,hagylak pihenni én is.

Gyurma73 2008.08.25. 18:00:31

az opel sosem kop el.

Timba 2008.08.25. 18:12:33

Otto

Nem vonom kétségbe hozzáértésedet, de kicsit nézd át a szakirodalmakat mielött másokat kritizálsz, ez egy fórum millió véleménnyel.
Meggyözni meggyözhetsz, ahogy én is téged, de egyikötökről sem állitok ki kórlapot ahogy ti rolam.
Közel húsz év alatt elég komoly szakmai tapasztalat halmozodott fel bennem.
Te milyen autókkal foglalkoztál eddig??

(Igazából már nem akartam erre a fórumra irni de olyan csúnyán , és fölényesen lekezeltetek hogy muszály volt...:)

Kezd tetszeni....:)

Timba 2008.08.25. 18:31:20

Elfogytak a rizsimádók?????
Nyertünk....

Rozden 2008.08.25. 19:03:38

Timba,Te is tudod,hogy jobbak a japán gépek,csak húzod mindeki agyát! :)
Vágom Én! :)
Tudod,te,hogy a megbízhatóság dologba a japánok bucira verik a németek fejét! :)
Azt minden statisztika bizonyítja,szóval nekünk nem kell! :))
Mondjuk van olyan stat. ahol a németek vezetik a megbízható stat.át,de az már több,mint 15 éves felmérés valószínűleg.
Amúgy jó szlogen olvastam ám!
A múlt a németeké a jövő a japánoké!
Annyit hozzátennék,hogy ezt a háborút nem az oroszok ellen bukták el,hanem a japánok ellen.
(mondjuk a franciák,koreaiak,olaszok ellen is kezdik szerintem)
JÖVŐ a JAPánoké!!! :)

Kovács 2008.08.25. 19:09:43

Timba!
Világnézeted?!
Inkább összeesküvés elméleted van! :)
NEmigaz,hogy mennyi hülyeséget tudsz összehordani,Te gyík! :)
Nekem C4-em van és ,ha kipróbálnád(bár nem adnám oda ekkor lúzernak,mint Te) lecserélnéd a fosod ilyenre.
Te amúgy ,ha nem ide írnál még vicc mesélőnek is elférnél,mert annyi hülyeséget tudsz rögtönözni,hogy Fábri megirigyelne! :)
Amúgy jó nagy paraszt beszólásaid vannak!
Biztos trágyás a monitor bekapcsológombja is!
Van jogsid egyáltalán! Lóval biztos nem állítanak meg! Szept. 11.én nem röhögnél,ha anyád halt volna meg gyík!!!

Timba 2008.08.25. 19:26:47

Kovács

El vagy tévedve én egyáltalán nem röhögtem 11-én, csak nem hiszem hogy az arabok csinálták.....ennyi. Engem is megrázott a dolog......csak valoszinüleg nem olvastad el figyelmesen amit irtam.
A c4 tényleg egész türhető autó, de már vezettem igy nem tartok igényt a tiédre.
Milyen paraszt beszolásom volt , kérlek nyisd fel a szemem??

Timba 2008.08.25. 19:32:20

rozden

Sajnos tényleg német autó párti vagyok, de nem fun hanem meggyözödéses.
Szeretem a japán autókat is , volt nekem is, és lehet lesz is mert ha lecserélem a kocsimat japánra fogom lévén japánnál dolgozom.
Igy olcsobb.....
De ezt a kérdést ne a médián keresztül bitéljétek meg hanem az elfogultság nélküli tapasztalat utján......

zooo 2008.08.25. 19:35:21

Vigyázat! Timba a világ összes autótípusát vezette, tulajdonolta is minimum 10 évig (nyilván így alkotott véleményt róluk), illetve az összes Toyota eszi az olajat!
Gyerekek, ez nagyon durva! :)

Timba 2008.08.25. 19:39:50

Az összeset nem , de egy nagy részét igen.
A toyoták 1,4-2,0 között tényleg hordó alakúra voltak furva.A müszaki infot is láttam rola amit a Toyota Motor Hungary kiadott.
Itt század milliméteres méret pontatlanságban gondolkozzatok, szabad szemmel nem látható....de ahozz elég hogy 100000 -nél elkezdje zabálni az olajat....

Timba 2008.08.25. 19:41:26

...jaa csak néhányat tulajdonoltam...sajnos

Timba 2008.08.25. 19:44:16

niki drága neked mi a véleményed???

:)

w a s d 2008.08.25. 21:26:30

Itt mindenki gusztustalanul elfogult. Ennyi.

Tákó 2008.08.25. 21:49:49

Timba tényleg! Sofőr vagy egyébként,hogy ennyi autót vezettél? Elég nagy hülyeségeket hordasz össze az a probléma. Néhány embert betudsz csapni,de aki ért a műszaki dolgokhoz nagyából az átlát rajtad. Szerintem Te se gondolod komolyan amiket írsz,mert ,ha elhiszed akkor az már nagy probléma. Most azt mondod alószínűleg
japán autót fogsz venni. Teljesen össze-vissza beszélsz....... áááááá...hallod ekkora gyíkok ,mint Te ritkán születnek. Az ilyen emberek ,mint Te szítják az ellentéteket! Undorodon az ilyen gyökerektől!

Timba 2008.08.25. 22:09:15

tákó

Nézd én is pénzből élek mint sokan mások, igy ha japán cégnél dolgozom érdemes japánt tartani mert sokkal olcsobban kijövöK, dacára hogy német rajongó vagyok.
EZT NEM ÉRTED TE TIRPÁK PARASZT?....SZÓLJ ANYÁDNAK NEVELJEN MEG ...TALÁN MÉG NEM KÉSŐ TE GYÖKÉR

Frankó 2008.08.26. 00:00:17

belsoseg.blog.hu/2008/08/18/mar_a_nemetek_is_kokanyolnak

Timba az női név amúgy? :)
Csak ,mert nem akarok durva lenni,de lököd is a hülyeséget,ahelyett,hogy olvasnád a megbízhatósági statisztikákat.
Az jól mutatja a japán autók fölényét!
Nem kell vitatkozni senkinek veled, mivel a statisztika független vélemény,azt mutatja ami van.
Most az van,hogy a japánok fölényesen a legmegbízhatóbbak,javulnak az olaszok, a németekhez meg zárkóznak fel sokan. A koreaiak törnek fel,mint a talajvíz. Egy hyundai c30 ma már jobb autó,mint egy golf vagy astra.
Régen tényleg jók voltak a németek,de változnak az idők. Most a japánok csillaga ragyog, egyszer talán megint fog a németeké is vagy jönnek a franciák vagy mások. Én a kínai autóipartól tartok. Olcsón jó autókat fognak adni. A japánok is lentről kezdték,most meg Ők ülnek az autóipar képzeletbeli trónján.

Timba 2008.08.26. 06:54:24

Persze ezeket a statisztikákat olvasom én is, viszont mind a magán , mind a szakmai tapasztalatom teljesen mást mond.Nekem teljesen mindegy ki gyártja az "autókat", de szerintem a németek. Persze másnak lehet más a véleménye, tiszteletben tartom nem ugy mint ők az enyémet. Ezeket a dolgokat én nem az ujjamból szoptam. Mégis mit nem hiszel el abbol amit leirtam??? Kiváncsi vagyok ez mégiscsak egy vita fórum...érvelj

Károly 2008.08.26. 12:21:08

Szerintem az a baj Timba,hogy olyan dolgokat írtál ,amik nem valósak. Szerintem,most mented a menthetőt,mondjuk ezzel semmi baj,de nemrég még azért küzdöttél,hogy egy astra megbízhatóbb,mint egy corolla és hiába mondtak neked teljesen nyilvánvaló dolgokat,Te olyan dolgokkal próbáltad lehúzni a Toyotát,amik valójában kitalált dolgok (,de ezt neked is tudod kell), és elég csúnya dolog kreált hibával lehúzni egy autót. Ezt arra írom,neked ,hogy rendelkezem egy 2002-es Toyota Corollával van benne 123000km,de mivel a társaságnál ahol dolgozom ott is van pár ilyen autó és egyik se eszi az olajat,arra kell következtetnem,hogy kitalált dolgokat írsz,mivel más ,meg a többi kritikádra is azt mondta,hogy nem valós és ezek után inkább Énis hiszek inkább egy szerelőnek,mint neked.

Timba 2008.08.26. 12:37:31

Toyotánál dolgoztam müszaki vonalon, 3 évet.......ha hiszed, ha nem.
41 éves vagyok nem életem célja hogy itt osszam az észt, nem is célom.
Amiket itt leirtam nem kitaláltam.
Én azt állitottam hogy bármelyik német autó jobb mint egy toyota.Ezt továbbra is tartom.....mert megtapasztaltam.
Én például mindkét toyotámmal végig jártam az olajfogyasztos történetet 100-150000 között. Ehezz még adalékként hozzá tartozik hogy ha szigoruan betartod az olajcsere intervallumokat akkor valamelyest kitolhatod ezt az időt, mert a második legfőbb hiba forrás ezeknél a motoroknál az az hogy nagyon szorosan vannak illesztve a gyürük a dugattyun ezért nem szabad csuszni az olajcserével mert az elhasznált , koszos olajtól hajlamos megtapadni a gyürű a dugón. Ha megtapad akkor pedig müködés közben nem tud forogni a dugattyun. Ebböl az következik hogy a hengernek ugyanazon a pontja fogja koptatni és néhány ezer vagy akár néhány száz kilométer alatt elkopik a gyürü a legterheltebb pontján. Az tény hogy a toyotáknak nagy elönnye abban rejlik hogy a hengerfalatt keményebbre gyártják mint a gyürüt igy elöször a gyürü kopik el, tehát elég azt kicserélni. Praktikus szó se rola .........viszont egy német autó kétszer annyit elkettyeg jelentösebb olajfogyasztás nélkül és ezt nem tudja ellensulyozni a praktikum.
Ezt a dolgot elsősorban bvenzines autókra értsd......diesel egy teljesen más történet, ott mindkét ország más gyerek betegségekkel küzd.......de a német elöny ott még markánsabban jelentkezik....

Károly 2008.08.26. 13:25:42

"Az összes toyota zabálja az olajat 1,4 és 2,0 liter között. 80-100 ezernél kezdik és onnan rémálom szerüen felugrik az olaj fogyasztás 1 liter/1000km-re."

Nemrég ezt írtad!!!!

toyotámmal végig jártam az olajfogyasztos történetet 100-150000 között

Most ez!

Folyamatosan még magadnak is ellent mondasz.
Nem nehéz rájönni,hogy miért. ELhiszem,hogy Sanyey is Te vagy ,mert érdekes módon már nem ír vissza azelőtt meg "mindig" itt rontotta a levegőt. Tiszta szégyenletes amit művelsz.
Ezzel magadat járatod le............

Timba 2008.08.26. 13:31:12

Sanyi nem tudom ki, továbbra sem én.....
A céged toyotáival pedig várj még néhány ezret.....És egyáltalán nem szégyenletes amit müvelek, mert nem össze-vissza beszélek.
Te mivel foglalkozol megkérdezhetem??
Erre a kérdésre szoktatok eltünni....ti SZAKEMBEREK

Károly 2008.08.26. 13:52:08

Biztosítónál dolgozok, van egy 2002-es Toyota corollám 123000 km-rel,de a cégnél van több ilyen autó és egyik sem eszi az olajat,de egyszer azt írod 80-100 között eszik egyszer 100-150-et írsz,na nálunk van ilyan autó és bizony akar olyan ami a 80ezer kétszeresét futotta már és semmi olajat nem eszik.
Egyébként a Németek számtalan dolgot vesznek át a Japánoktól,mert pl. nézzük csak a VW Pdti motorját senki nemvette át ,de mára a Vw is rájött,hogy szar és cserélte és mire? SEgítek! Japán technológiára ami a változó geometriájú diesel. Persze az opel már régen olasz(fiat) és japán (isuzu) motort használ. A vvt-i technológiát szintén kezdni mindenki átvenni.
Persze a német autók jó (BMW,Audi,Mercedes),de a japán autók (Subaru,Lexus, Infiniti) Szintén presztizs autók csak megbízhatóbb kivitelben. Nemtudom miért nem nyugszol ebbe bele,olyan mintha Te lennél egymagad németország. Bele kell törődni,hogy mára a JApán autók megbízhatóságukat tekintve a világ legjobb autói. A németek régen nem tudják követni őket,inkább átveszik pár ötletüket!

Dszí 2008.08.26. 14:02:12

Timba Te nagy gyökér vagy!!!
Kamuzol össze-vissza,de vágja mindeki Te meg nembirsz leállni. Tiszta gyökér vagy tényleg!
Azt se szabad elhinni amit kérdezel,nem dolgozol Te sehol. Egész nap a gép előtt ülsz és hazúdgálsz,ez simán lejött már mindenkinek.
Ekkora balfaszt ,mint Te! :))))))))))))))
Átlátszó vagy ember!!!! Balfasz!!!!!

Timba 2008.08.26. 14:02:59

KÁROLY
Az autóiparban használt technikák, és technologiáját 80%-ban a németek találták fel. Persze ők is hibáztak, lásd pdti. az valoban nem a legjobban sikerült . Viszont az új dieseleket nem a japcsiktól vették át, ha mégis akkor az érdekes lenne mert a német tipusok 10-20% teljesitmény többlettel rendelkeznek.
A luxus kategoriáról pedig csak annyit hogy ott a legnagyobb a különbség....próbálj ki egy új hetest, vagy s klassét , utána pedig egy lexust.....
Az olaj fogyasztással pedig ne szőr szál hasogass, van amelyik elkezdi 80000-nél bvan amelyik 110000-nél. jelentős a különbség?
Tisztellek hogy nem parasztozol, te legalább érvelsz....nem ugy mint az elődeid

Timba 2008.08.26. 14:06:19

Dszí
Te sötét gyermeke anyukájának.........gyönyörü a hozzá szólásod grat. érte.....:)

Timba 2008.08.26. 14:16:26

Károly
Még valami a vw a változó geometriájú dieseleket már 1997-8 körül elkezdte forgalmazni , ezek hagyományos "adagolos" dieselek voltak !
(Lásd: AFN motorkód. 1,9cm, 110le)kimentek a világból különösebb hiba nélkül....
A toyota és a mazda pedig csak 2000-2001-től kezdte nyomni a változót....

Tomee 2008.08.26. 16:04:36

Timba,baszki.......ne haragudj,de nemtudom jobban kifejezni rólad a véleményem Te hyüle vagy!
Beszélsz itt,hogy érdekes lenne, ha a németek a japánoktól vennék a disel technológiát ,mert erősebbek a németek,bár a technológiát tényleg a japánok találták ki. (vált. gem. diesel.)
A japán gépeket meg lereplikázod,holott a német gépek a fasorban sincsennek a benzines motorokat nézve. Egy 1.4-es golf 90lóerő és még ellátál FSI betűkkel is,amúgy az átlagos 1.4 75le.
Annyira lenézed a franciákat is pedig a legalja náluk is 90le. Ott a Toyota corolla 1.4 97le ,megane 1.4 98le. colt 1.3 95le swift 1.3 92 le, hol vannak a németek!
Hagyd már abba a félrebeszélést,mert már nevetséges a vergődésed! sehol nincsennek a németek a japánokhoz! De Te lexust 7es bmw-t meg minden autót vezettél már amit megemlítenek itt...............flúgos vagy haver. Semmi fogalmad nincs a műszaki dolgokról,ha komolyan is gondolod amiket írsz, akkor Te egy műszaki analfabéta vagy!
A múlt a németeké a jövő a JAPÁNOKÉ!! :))))

Tomee 2008.08.26. 16:06:31

Amúgy Te mivel foglalkozol pontosan???

Tomee 2008.08.26. 16:08:41

Azt írtad a toyotánál dolgozol (nemhiszem),de ha mégis megint magad ellen beszélsz,mert mindig írsz ide mikor valaki elmondja a véleményét,tehát nemsok munka lehet a toyotánál!
TÉnyleg sok baj van velük............
:))))))))))))))))))) najó mindenki tudja rólad,hogy kamúgép vagy.

Timba 2008.08.26. 16:29:51

Tomika olvasd el még egyszer légyszives amit irtam......hátha akkor átmegy.....
Ha figyelmesen elolvastad volna akkor feltünik hogy most nem toyotával foglalkozom..... és a változó geometria nem a japánoktól lett átvéve......
Továbbiakban pedig tanulj egy kis jó modort te is....esetleg anutátol....

Timba 2008.08.26. 16:31:31

Rátok untam tudatlan csőlátású , és neveletlen csürhe vagytok....:)

Niki 2008.08.26. 16:35:00

Mi már régen megutunk a kamúidat Timbucska!
Meleg vagy egyébként ilyen névvel?
Mindegy ez már a Te dolgod.

Ottó bácsi 2008.08.26. 16:42:14

Egyébként majd ráfogsz Te jönni saját károdon,hogy a japánok jobbak lettek a németektől,nekem is sok pénzembe került mielőtt rájöttem,de majd a tapasztalat segít. Így 56 évesen sokmindent megtapasztal az ember,hidd, és válts japánra,ha jót szeretnél magadnak,bár a dieseles (ÚJ) 1.7 opelek tényleg nagyon jók!
Isuzu motorosok tenném hozzá!

Ottó bácsi 2008.08.26. 16:48:42

A Benzinmotorok közül viszont nagyon nagy japán fölény van! Dieselet szerencsére tudnak más országok is jót csinálni! Franciák,olaszok is.
A kis dieselek közül pl. egy olasz a legjobb 1.25d olasz 90 le. az opelokba is teszik. az 1.4 vw diesel jól megy,de megbízhatatlan nagyon, ua. ,mint az 1.9 csak egy hengerrel kevesebb, nagyon csúnya munka.

Timba 2008.08.26. 16:58:52

Szia Niki

Mostanában már el szoktad olvasni figyelmesen a kommenteket?
Vagy csak másokat sértegetni vagy itt?

Otto foglalkoztál már japán tipusokkal?
De nem csak ugy érintöleg hanem napi szinten?

Ottó bácsi 2008.08.26. 18:38:19

Igen,mivel nekem is japán van!

Azt szeretném megkérdezni,mait már más megemlített neked,de nem is vettél róla tudomást!
A Toyota Corolla eszi az olajat azt írtad,de elősször 80-100ezer km között azt írod máskor pedig 100-150-et írsz! Nem közeli számok ezek. Bár nekem sincs tudomásom ilyen problémáról,pedig sok corrolával találkoztam már 150ezer km felett is,de nem találkoztam még ilyen problémával ,pedig pár éve autószereléssel keresem a kenyerem.
Szeretném megkérdezni,hogy Te mivel foglalkozol? Én is és néhányan elárultuk kérdésedre a szakmánkat,Te viszont nem nekünk,ezt most pótold,hogy hitelesebbnek tűnjél,bár írtál sok olyan dolgot amik sok helyen hibáznak. Szóval mivel foglalkozol,hogy ilyen sok típusú autót vezettél,de nem csak,hogy vezettél még értesz mindegyik műszaki részéhez is. Tisztelj meg válaszoddal.

Niki 2008.08.26. 18:45:15

Az a baj veled Timba,hogy nemelég,hogy kamuzol,de ragaszkodsz a bunkó dolgaidhoz.
A szept. 11.-i beszólásodból látszik az is,hogy nemcsak,hogy nemtudsz a japán márkákról semmit,de bunkó is vagy.
Anyukád megtaníthatta volna neked,hogy halottakról vagy jót vagy semmit,Te meg a szept. 11.el kapcsolatba cinikuskodsz.Paraszt.

Niki 2008.08.26. 18:53:57

Igen,ezzel egyetértek.

Niki 2008.08.26. 18:55:19

Azzal.hogy Te nem írtad le egyszer se ,hogy mivel foglalkozol.

Niki 2008.08.26. 18:59:30

De mindegy jobban hiszek,egy szerelőnek,mint egy olyan embernek akinek már többen megdöntötték a szavát. Egyébként is kiderült,hogy szófosásod van és nem ismered el a hibáid,hanem mindig elbeszélsz a valós dolgok mellett.

Ottó bácsi 2008.08.26. 19:02:55

A szept. 11-el tényleg nem szabad játszani,mert illetlenség a cinikus magatartás ilyenkor.

Timba 2008.08.26. 19:07:44

elöször nikinek válaszolok mert sértő amit álit rolam ráadásul figyelmetlen is mert nem olvasta el eddig figyelmesen a leveleimet.
A halottakat én is nagyon sajnálom de én csak annyit állitottam hogy nem hiszek benne hogy az arabok csinálták. Ez az én véleményem , de ezzel senki emlékét nem sértem....ha rosszul emlékszel olvasd vissza és aztán bocsánatot kérhetsz.......figyelmetlen kislány.... ?
Megdöbent az ostobaságod....

Otto
Köszönöm hogy végre normális modon válaszolsz.
Kb. eddig foglalkoztam vw csoporthoz tartozó márkákkal, toyotával, mazdával,
bmw-vel, opellel, rover, land-rover, mercedes. Csak márkakereskedésben, és csak müszaki vonalon dolgoztam igy elsősorban visszahivási akciókkal , reklamációkkal foglalkoztam. Nem szivesen fedném fel a poziciomat, bár már egyik levelemben megtettem.....
csak nem hitted el. Te bajod
A végzettségem középiskolai végzettségem van autószerelőként , ezek után pedig müszaki szakoktatói szakon szereztem diplomát.
Ha végig olvasod az életemben hány tipussal foglalkoztam talán érthetővé válik hogy vezethettem ennyi autót, és honnan meritem a véleményemet.

egy volt MX-5 tulaj 2008.08.26. 21:33:55

Azért "jó" látni, hogy páran (Nikivel és Timbával az élen) pár napja olyan jól elszemélyeskednek maguk között, és közben egy kurva szó nem esik a topic tárgyáról :-) Értelmi szintetek hatalmas magasságokba csap...

Ottó bácsi 2008.08.26. 21:35:36

A toyotás Önlebuktató bakidra nem válaszoltál,de opel mellett toyoták, mitsubishi-k és fiat szereléséhez teljes tapasztalattal és továbbképzésekkel rendelkezem,szóval ezeken a területeken vállalom a véleményem és tudom amit tudnom kell ezeken a területeken és tapasztaltam hozzászólásaid során sok hiányosságot és furcsa számomra egyszer sem tapasztalt dolgokat,de még hallomás szintjén se,pedig ezzel keresem a kenyerem szóval próbálom továbbképezni magam minden lehető módon.......szóval van egy két bakid ezt kijelentem 100%-os biztonsággal. Az pedig,ha autóiparban dolgozol,akkor teljesen egyet kell értened abban ,hogy a benzin motorok terén a japán autók fölényesen a legjobbat nyújtják,ezt még a főnököm is elismeri akinek opelen kívül soha nem volt még más autója és mindenki aki igazán jártas az autóiparban.

Ottó bácsi 2008.08.26. 21:41:03

Az mx5-ról amiről a topic eredetileg szólna jó tapasztalataim vannak,nemhiába ez a legnagyobb darabszámban eladott cabrio a világon!
Jó autó!

Timba 2008.08.26. 22:44:29

Otto nem mindegy hogy hol kezdi el enni az olajat 80 vagy 130 ezernél ?? Ha egy német 200-nál???? Engedjétek már el a szőr szál hasogatót....
Egy volt mx5 tulajnak üzenem hogy én nem akartam személyeskedni csak minden féle parasztnak, gyökérnek elhordtak, kiforgatták a szavaimat stb.
Csak vissza szoltam nekik , nem személyeskedni akartam hanem értelmes emberekkel beszélgetni de ez itt sajnos nem megy.....
Az első leveleimben leirtam hogy bár én elismerem a japán autókat, volt nekem is, de a német kocsikat többre tartom mert jobbak. Ennyi.....
Egy szót nem hazudtam amiket leirtam, ezeket én láttam és megtapasztaltam nem mindenféle tesztekben és hülye autós ujságokban olvastam....

Az mx5 valóban nem rossz az eladási statisztikákat viszont szerintem az ára miatt vezeti , hiszen jobb és szebb roadster is van nála......persze elismerés a mazdának érte hiszen jó autó.....de a németeknek nyomába sem ér.

egy volt MX-5 tulaj 2008.08.26. 22:59:51

Szerintem is jó autó (volt), de német márkára váltottam róla (BMW 330 kabrió), mert SZERINTEM azok a jobbak. Szép volt, jó volt, de úgy hiszem többé nem veszek Mazdát.

Amúgy azok is az agyukhoz kaphatnának, akik "a japánok fényévekre vannak a németek előtt" és hasonlókkal dobálóznak. Annyira azért nem, sőt. A megbízhatósági és mindenféle statisztikát meg mindenhol úgy állítják össze, ahogy éppen a megrendelő szája-íze kívánja. Meg kell venni az adott típust, használni legalább 40-50.000 km-t, és utána levonni a következtetéseket. Autószerelő meg talán ne ossza olyan vehemenciával a megbízhatóságot, mert ő csak annyit lát az autóból többnyire, amikor beviszik hozzá. Az, hogy a kis köcsög gazdája azt hazudja, hogy "pedig nem is hajtottam" és közben kitapossa már bejáratósan a belét, még nem feltétlenül kell elhinni. Ebből lesznek az olyan balesetek, hogy egyoldalúan elkezdi valaki isteníteni a németeket vagy a japánokat.

Ui: a sok tahó elgondolkodhatna kicsit a másik mondanivalóján is, értelmezhetné, átgondolhatná, nem csak visszaböfögne valamit, mert így aztán kibaszott sok értelme vagy fórumozni. Az egyik elküldi a másikat a picsába, az meg viszont. Bámulatos...

Timba 2008.08.26. 23:03:11

Nem ez volt a célom hidd el, az első huszat benyeltem utána elszakadt a cérna.....viszont ezzel a leveleddel azt érted el hogy meg fognak engem gyanusitani azzal hogy álnéven irtam.......hidd el betegek némelyek... Na jó éjt mindenkinek!

Ciri 2008.08.27. 05:42:47

Timba ne szenvedj,felesleges.

Magadra húztál öt-hat idiótát,ezek nem eresztenek.

Timba 2008.08.27. 08:00:38

kösz...:)

gg46 2008.08.27. 15:40:19

Én nem mondom, hogy minden Corolla eszi az olajat, de az általam ismert 2db 1.6-os (plusz 1db ilyen motorral szerelt Avensis) már 100.000 km megtétele előtt ette.

CStr4 2008.08.27. 19:08:07

Ottó bá ne is fáradozz,aki hülye haljon meg! Ennyi mi tudjuk,hogy a japánok hiba nélkül elmennek 400-500ezer km-t a német autók ,ilyenkor már a bontóban rohadbak sok éve. :)

Ottó bácsi 2008.08.27. 19:22:32

Több dolgom van annál,hogy egy lajikus magánvéleményét hallgassam.
36 éve szerelő vagyok, és már egy jó ideje szervíz vezető. Nagyon sok autó megforult nálunk,még vizsgátatás miatt is és tapasztalat,hogy a japán autók SOKKAL jobban bírják az idő vas fogát és a km-eket. Mivel vizsgán a németautók (tisztelet a kivételnek) általában "segítséggel" tudnak átmenni,míg egy japán autó könnyedén átmegy ugyanolyan használat mellett,mint egy német,de mondom többet nemtudok megtenni,aki új autót vesz az vegyen japánt,ha sokat akarja használni és mind ezt kevés szervízköltséggel akarja megúszni.
A tapasztalat igazolja a szavaim,valaki később fog rájönni van olyan aki megfogadja és örömmel fogja használni autóját és nem a költségek és a szervíz telefon száma jut majd eszébe. Ez a tanács ingyen volt,aki akarja megfogadja aki nem egy 36 éve autókkal foglalkozó szakember jóindulatú tanácsát.

Timba 2008.08.27. 22:03:08

...konkrétum sajnos most sem hangzott el.....értékelhetetlen

Timba 2008.08.27. 22:20:46

Jut eszembe mi is vizsgáztatunk rengeteget, 70 %-ban japánt, 30% vegyes tipusokat köztük németeket, ezt amit mondtál még nem tapasztaltam.Ha mégis igen akkor az nem gyártmány hanem életkor függő volt.
Viszont ebben az évben a kis japcsi márkánknál volt 7!!! motorcsere. A tipust továbbra sem fedhetem fel nem nézné jó szemmel a cégtulaj, kicsiny nyugatmagyarországi városunkban gyorsan mennek az infok.
Persze most le leszek parasztozva hogy hamukázok össze vissza.....pedig nem.

Golf V 2008.08.27. 22:41:30

Nekem Golfom van szeretem a márkát,bevált és semmi bajom vele,de azt aláírom,hogy a japán gépek megbízhatóbbak,nekem nem jön be a pörgetős vágtázás,ezért nem veszek japánt,meg maradok a beváltnál,de azt tudom,hogy egy Toyota nem áll meg és főleg nem kell motort cserélni benne. Jó Én a német autókat szeretem jobban,de elismerem,hogy a japánok megbízhatóbbak általában. Eddig nevettem,de Timba azért átesett a ló másik oldalára és a német autó kedvelők nevében mondhatom nem értünk egyet Timba szavaival és úgy gondoljuk a német és japán márkák nagyon jók ez a két ország csinálja a legjobb autókat. És Timba se írt konkrét dolgokat, szóval bukott ember a szemünkben. A motorcserés dolgokat pedig nem nevetségesnek,hanem kitaláltnak mondom,semmi konkrétum, Ottó bácsi legalább leírta hol dolgozik és konkrétumokat is írt aki átolvassa írásait. Mondom még egyszer szerintem a német és japán autók a legjobbak,tényleg volt néhány rossz német konstrukció váltóhibás szériák stb, elismerem,de japán autóknál is volt egy két baki csak a karosszéria terén ,szóval aztmondom csinálják a japánok a motort és a váltót,de adják oda a németeknek tegyék be az autóba és csinálják Ők a többit. Így találtam frankónak, le is írtam,de Timba nagyon elvakult,provokáló,konkrétumokat nélkülöző és a két tábor autóit szerető embereket uszítja egymás ellen buta szavaival,amit még egyszer írok konkrétumokat állandóan kerülnek,fars nem bizonyított adatokat dobál ,még egy nicket se dobot,be ami bizonyítaná akármelyik állítását.
Szóval személy szerint a japán-német autókat tekintem a legjobbaknak,mind a két országnak van komoly húzása!

Károly 2008.08.27. 23:04:05

Ez szép és okos blog zárás lenne, maradjon így.
Okos sorok.
Ez a legreálisabb értékelés eddig.
Egyetértek. Zárjuk ezt a vitát ezzel.

w140 2008.08.28. 00:10:41

Golf V
hozzászólásával értek teljesen egyet.
Most német autóm van, imádom, de volt már számtalan japán (főleg toyota), és tényleg megbízhatóbbak.
Ez különösen igaz az elektronikára!
A Bosch sehol sincs a japánokhoz képest.
Előző japán autómnál pl. egyetlen égő nem égett ki 5 év alatt, a mercedesen viszont egy marék égővel kezdtem a vétel után.
A japánon azt sem tudtam, hol a diagnosztikai csatlakozó...
VASAT viszont a németek tudnak csinálni a technika köré, de azt nagyon.
Manapság viszont már nem ilyen egyszerű a helyzet, amikor a mitsubishi új terepjárójába 2 féle dízelt szerelnek, egy vw féle 2 literest, és egy francia 2,2 literest, a mercedes pedig francia és olasz elektronikával szereli az autóit...
Így a vita már régóta értelmetlen.

Ciri 2008.08.28. 05:13:53

GOLF V

Áruld már el légyszi milyen évjáratú és felszereltségű Golfod van!

Ciri 2008.08.28. 17:49:17

Tehát egy nap alatt sem érkezett válasz egy egyszerű kérdésemre...

Ahogy sejtettem...

Változtatjuk a nicket, hazudozunk....

És még ti bántjátok Timbát, akinek egy mondatában több konkrétum volt,mint a tietekben összesen?
És még őt nevezitek kamusnak?

Szánalmasok vagytok tisztelt "japán pártiak", ezzel a primitív viselkedéssel azokat is égetitek, akiknek valódi okai/érvei is vannak a japán márkák mellett.

Golf V 2008.08.28. 19:50:16

Nem ül mindeki a gép előtt,mint Te,valaki dolgozik is.
2006 Comfortline. Motorszám is kell?
Szerintem tudom ki változtatja a nevét,de engem nemtudsz bevonni az úszitgatós játékodba.
Engem nem érdekel a dolog rajtad kívűl mindeki normális véleményeket írt az utolsó írásom óta.
Szerintem nem kell kavarni, normálisan is lehet....leírtam ,mit gondolok...többet nem szeretnék az cinikus megjegyzésekre válaszolni.
Van aki nemtud belenyugodni,hogy "vesztett" magyarul a valóságba. Egyébként mindeki magát minősíti. Aki nem kavarja a szart elfogadja utolsó kommentnek ezt,mivel ebből a rongyból már nemigen lehet vizet csavarni........

Ciri 2008.08.29. 05:27:34

Golf V

Köszönöm a választ.
Három kérdésem maradna:

A tiédben mindkét oldalon van gerinctámasz?
Milyen színű a gombsor a rádión (fekete,szürke,ezüst)?
Az szériaszereltségen (Comfort,2006)túl milyen extrák vannak még a kocsidban?

Ciri 2008.08.29. 05:36:43

Ja,még három kérdés ha nem haragszol:

A wvwzzz1kz után milyen szám van (1db)az alvázszámon?

Milyen fényezés van a B oszlopon?

Milyen a hátsó beltérvilágítás ? (két olvasólámpára osztott vagy egy darabból van)

Timba 2008.08.29. 08:11:48

..Csak csendben figyeltem, de nem birom megállni szó nélkül ...... én csak ezen a néven irogatok!!! Nem hazudozom, és nem vonom kétségbe senki véleményét még akkor sem ha valaki elvakult csőlátásban szenved, vagy óriási baromságokat hord össze.

Egyébként meg kösz Ciri.

Károly 2008.08.29. 14:42:37

szerintem Ciri nem értette meg ami golfos mondott............
gondolkozz....feltett egy költői kérdést kicsit cinikusan vagy viccből,de kicsit többet vártam tőled, a végén még tényleg elkéred a motorszámot is ,meg a személyigazolvány számát mindenkinek. nevetséges........aki normálisan beszél annak rendesen igazolni kell magát,aki fanatikusan német barát annak nem??? ..........na jo,átolvastam oda-vissza a kommenteket,mert volt időm most. Nemírok semmi úszítót Énse inkább ,viszont az,hogy Sanyey erősen korteskedett a német autók melett,utána Timba jelent meg eltűnt és Ciri folytatta NYAGYON hasonló stílusban picit érdekes és a kommentek egy két időpontját is átvizsgálva kicsit meglepő dologra jutottam +még van néhány infó amiből rájön az ember sokmindenre, ezt nekem munkából adódóan tanították. És végülis több érv meg személy NORMÁLIS kommentje szól a japánok mellett,de fanatikusok mindig voltak,lesznek szóval Golfos megkérlek ne írj vissza,mert ez fog folytatódni sokáig,pedig a fórum nagyon régi és az érdemi dolgok "kicsivel" inkább a japán technika jó hírnevét öregbítik. Megköszönöm aki normálisan írt nekem ez 100% utolsó komment,aki kicsit is kulturált az nem foglalkozik már ezzel az elfajult kommenttel.

Ciri 2008.08.29. 14:51:41

???

Ez most hogy? Mi? Merre?

Ciri 2008.08.29. 15:04:24

Csak annyi kérésem volna kedves Károly, öööö bocsánat Golf V,hogy válaszolj arra a vacak hat apró kérdésre amit feltettem.
Ezzel már csak nem bántalak meg..
Ugye?

Viszonylag régen jártatom már a pofámat itt a Tc-on, de még senki nem vádolt meg azzal, hogy több néven írogatok mert nem is volt rá oka.
Ezért megkérlek kedves Károly, hogy ezt te se tedd a jövőben.

Köszönöm.

Timba 2008.08.29. 15:40:14

Majd rájössz Ciri!

Én állitolag napok óta több néven irogatok........érdekes.
Most pedig te vagy én, esetleg forditva....
Ahelyett hogy érvelnének gyanusitgatnak mindenkit aki mást állit....
Gyakorlatilag az a 30-40 ember aki német párti itt az lehet hogy mind én vagyok....

Súlytalanok mint a japán autóik.

Ferrari 2008.08.29. 16:39:36

Én többe nézek egy olasz kocsit,mint bármi mást,de a németek semmilyen listát nem vezetnek.
Az olaszok a legjobbak valamiben,de a japánok a legmegbízhatóbbak.

Egy kis idézet:

"A Volkswagen csoport vezetése egyébkényt komoly ambíciókat növesztett, és ebből nem is csinál titkot: az elsőségért szeretnének harcba szállni a Toyotával és a General Motorssal. Ettől a céltól persze még nagyon messze vannak: a Toyota 4,82 millió autót adott el 2008 első felében, és a GM is csak 280 ezer járművel van lemaradva japán riválisával szemben, így a VW-nek durván a másfélszeresére kellene növelnie az eladásait, ha fel akarja venni a versenyt a két óriásvállalattal"

Olvastam,hogy Timba szerint a statisztikák úgy alakulnak a toyota javára ,mert nem Ők adják el a legtöbb kocsit és ,ezért jó a megbízhatósági statisztikájuk.
Viszont eszerint nem kevés kocsiból kevés rossz,hanem sok kocsiból kevés rossz.
Nem vagyok japán fan,sőt,de az biztos,hogy egy japán ,jobb ,mint egy német. Sivár szarokat gyártanak,elmegy az életkedvem,ha vezetek egy fasista vagont. Akár a népautót akámilyet,egy 7-es bmw árából meg kijön egy Maserati. Amúgy nemakarom senki kedvét elvenni a hazúdozástól,de,ha összeszámolom mennyien álltak a japán autók mellé és a német autók mellé,akkor bizony valaki nemtud számolni,mivel többen dicsérik a japán vagonokat. Az legyen a japánok javára,hogy lenyúlják a szépet és van szép autójuk (pl.mazda),de a német autóktól elkap a sírógörcs,semmi vezetési élmény.......

Ciri 2008.08.29. 18:09:13

Hűha !

Van még egy Károlyunk !

Hány márka nevével küldesz még kommentet !

Ja ! Tisztelettel várnám a válaszokat !

(volt rá egy egész napod, hogy utánanézz)

Ciri 2008.08.29. 20:38:04

Na Károlykák, hol a válasz?

Szánalmas kretén kamugép vagy b.meg, semmi több.

Mi a f.szt feszülsz annyira?
Máskor ott kell az eszet (baromságot) osztani, ahol el is hiszik Te szerencsétlen.

Érvelj basszus, de tisztességesen, ember módjára. Azzal, hogy hazudozol össze-vissza meg már a huszadik nicket változtatod, csak hiteltelen leszel.

Ha van saját tapasztalatod, meghallgatja bárki, netán még igazat is adnak neked, de ne a légből kapott kamuiddal gyere!

Te ötös Golfot (is) még csak kívülről láttál, nem hogy japán autókat nem ismered.

A névtelenség úgy látszik nagy hatalom.

w140 2008.08.29. 21:35:39

Ciri te beteg vagy :D
Nehogy szívgörcsöt kapj a gép előtt :)
El tudlak képzelni, ahogy ülsz a monitor előtt, és körömrágcsálva várod a választ.
Jobb egér- frissítés, jobb egér-frissítés :)

Timba 2008.08.30. 00:55:25

Egy újabb jelentkező aki figyelmetlenül olvasta el a levelem.....kész vagyok töletek.....

Ciri ne vedd át a stilusuk!

Ciri 2008.08.30. 06:05:24

w140

Avagyte ! :D

Azért bízom abban, hogy az ilyen Károly féle elhúz innen a picsába az "érveivel" együtt.

Várj,frissítek!

Ferrari 2008.08.30. 11:32:14

Ciri szerintem tuti nagy kamus! Timba néven is nyomul és full idegbetegen várja a választ.

Szóval a toyotás dologra visszatérve!

"A Volkswagen csoport vezetése egyébkényt komoly ambíciókat növesztett, és ebből nem is csinál titkot: az elsőségért szeretnének harcba szállni a Toyotával és a General Motorssal. Ettől a céltól persze még nagyon messze vannak: a Toyota 4,82 millió autót adott el 2008 első felében, és a GM is csak 280 ezer járművel van lemaradva japán riválisával szemben, így a VW-nek durván a másfélszeresére kellene növelnie az eladásait, ha fel akarja venni a versenyt a két óriásvállalattal"

Olvastam,hogy Timba szerint a statisztikák úgy alakulnak a toyota javára ,mert nem Ők adják el a legtöbb kocsit és ,ezért jó a megbízhatósági statisztikájuk.
Viszont eszerint nem kevés kocsiból kevés rossz,hanem sok kocsiból kevés rossz.

Utálom a sivár német autókat amúgy,tiszta gáz vezetni őket,elmegy az ember életkedve. 7-es bömös árából veszek olyan olaszt,hogy jobban megnézik ,mint egy sivár német fost.....
amúgy hiábafikázzák az olasz gépeket a németekkel nagyából egy szinten megbízható,egy bmw is nagyon munkaigényes,de az olasz legalább vérpezsdítő! :) várom ideges kretén válaszodat többnevű! Te nem bírsz magaddal amúgy itt mindenki más normális és nagyábból csak Te bizonygatod,hogy ilyen fasza anémet ,meg megbízhatóbb ,mint a japán.... :) jaja
na írjál idegbeteg választ nekem is!

Timba 2008.08.30. 17:01:36

Beteg mindegyikötök........

szerintem ferrari, niki, otto, károly egy és ugyanaz!!!!!!!!!

Átvettem a stilusotokat!!!!!

Mindenki gyanús !!!!!

HÜLYÉK VAGYTOK EGYTŐL EGYIG

Niki 2008.08.30. 17:22:12

Szerintem Te egy denegerált ,tuskó vagy aki merényleteken (szept.11) viccelődik.
Ferrari 2x leírt neked valamit a Toyotáról ezt:


"A Volkswagen csoport vezetése egyébkényt komoly ambíciókat növesztett, és ebből nem is csinál titkot: az elsőségért szeretnének harcba szállni a Toyotával és a General Motorssal. Ettől a céltól persze még nagyon messze vannak: a Toyota 4,82 millió autót adott el 2008 első felében, és a GM is csak 280 ezer járművel van lemaradva japán riválisával szemben, így a VW-nek durván a másfélszeresére kellene növelnie az eladásait, ha fel akarja venni a versenyt a két óriásvállalattal"

"Olvastam,hogy Timba szerint a statisztikák úgy alakulnak a toyota javára ,mert nem Ők adják el a legtöbb kocsit és ,ezért jó a megbízhatósági statisztikájuk.
Viszont eszerint nem kevés kocsiból kevés rossz,hanem sok kocsiból kevés rossz."

Semmi linkel nem tudtad bizonyítani egy állításod sem (persze,hogy is lehetne mivel kamú mind)
Lelkibeteg vagy! Frissíts! :)))

Niki 2008.08.30. 17:26:55

Egyébként Te vagy az egyedüli aki minden nap jár ide és sokat ír mindig! Azt hinném,hogy egy 41 éves embernek van már felesége,bár lehet ez is kamú, de ez nembiztos,viszont érdekes ,hogy éjjel nappal itt ülsz. Szóval ,úgy gondolom,ha este inkább ide jársz és van feleséged(szegényt sajnálnám nagyon),akkor nem nagyon elégíted ki az igényeit,mert este itt lógsz mindig,ha impotens vagy elnézést kérek,mert arról nem tehetsz az betegség és megmagyarázná a lelki problémáid.

Károly 2008.08.31. 11:04:40

Igen tényleg valami komoly probléma lehet.
Egy 41 éves fiatalembernek már van általában felesége és tényleg nem helyes,hogy itt ül szinte mindig. Nem hibáztatom Énse ,lehet komoly válságban van és valahol ki kell adni a gőzt.
A toyotás dologra persze ,hogy nemjött válasz.
Egyébként az mx5 egy nagyon jó autó,mint általában ezek a megbízható japán autók.
Igaz,hogy a japánok a legmegbízhatóbbak,de joggal tekinti valaki az olasz autókat a legjobbnak vagy franciát ,amerikait. Ízlések és pofonok,döntsön mindeni maga.

Ciri 2008.08.31. 16:19:21

Károlyka, te még mindig itt beszélgetsz saját magaddal?

A Golfos történetre mikor szeded össze a válaszokat?
Vagy esetleg nehéz dió? ...pedig csak olyanokat kérdeztem,amit egy valódi tulaj tényleg meg tudna válaszolni..

Az egyik "éneddel" ezt írtad:

"Ferrari 2008.08.30. 11:32:14
Ciri szerintem tuti nagy kamus! Timba néven is nyomul és full idegbetegen várja a választ."

Hehe, csak nem kapok.
Szánalmas kis pöcs vagy.

Niki 2008.08.31. 16:38:02

Kínos válaszolni erre a kérdésre?
Már sokan szeretnénk látni,ezt régen említetted te kamú király!


"A Volkswagen csoport vezetése egyébkényt komoly ambíciókat növesztett, és ebből nem is csinál titkot: az elsőségért szeretnének harcba szállni a Toyotával és a General Motorssal. Ettől a céltól persze még nagyon messze vannak: a Toyota 4,82 millió autót adott el 2008 első felében, és a GM is csak 280 ezer járművel van lemaradva japán riválisával szemben, így a VW-nek durván a másfélszeresére kellene növelnie az eladásait, ha fel akarja venni a versenyt a két óriásvállalattal"

"Olvastam,hogy Timba szerint a statisztikák úgy alakulnak a toyota javára ,mert nem Ők adják el a legtöbb kocsit és ,ezért jó a megbízhatósági statisztikájuk.
Viszont eszerint nem kevés kocsiból kevés rossz,hanem sok kocsiból kevés rossz."

Niki 2008.08.31. 16:46:51

van egy jó furóm téma: Már a németek is kókányolnak. Igen nem csak az oroszok,ukránok. A német márkák ma már kínosak egyébként. Voltunk a párommal autót vásárolni, a férjem érdeklődött egy barátjának,egy Passatról. A nepper azt mondta inkább nézzen mást a barátja, lagunát, 407-et ,avensist,de német autót nem ajánl ,kevés is volt nekik,mert sokat visznek vissza,sok a probléma vele,nem egyszer előfordult,hogy sok használat után egyszerűen elgyengült az autó,állítólag nem bírják jól a sok km-t. Ezt egy tapasztalt nepper ismerős mondta. Sajnálom,hogy van olyan aki ebbe nem tud beletörődni,de attól még így van. A toyota adja el a világon a legtöbb autót és mégis ez a márka vezeti a megbízhatósági statisztikát. Ez tény. Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni.

Ciri 2008.08.31. 17:17:42

"Olvastam,hogy Timba szerint a statisztikák úgy alakulnak a toyota javára ,mert nem Ők adják el a legtöbb kocsit és ,ezért jó a megbízhatósági statisztikájuk.
Viszont eszerint nem kevés kocsiból kevés rossz,hanem sok kocsiból kevés rossz."

Kedves Niki! (vagy nemtom ki)

Igaz, hogy nem nekem szól de utána olvashatnál néhány dolognak.
2006 óta igen komoly mélyrepülésbe kezdett a Toyota a megbízhatóság terén.Például az ADAC szerint is, ahol gyakorlatilag minden kategóriában a VW mögött van a Toyota, és nem fogod elhinni de a BMW az egyik legjobb.

Már ne haragudj, de én magasan leszarom, hogy az USA-ban vagy a belpiacon mennyit adnak el Toyotából, hiszen itt élek Európában.

Annak pedig a Toyota csak örülne, ha valaha is több autót adna el Európában, mint a például a VW..

Tomas 2008.08.31. 23:10:26

Az adac szerint 2 mazda a legjobb most néztem,de az csak a Németországban szervizelt autókból indul ki. Viszont a legnagyobb mindenre kiterjedő megbízhatósági statisztikát egy Lexus vezeti, és az "átlag autók" mezőnyében a toyota prius vezet. A volkswagen csoportot amibe a skoda,seat..........beletartozik megelőzi eladásban a GM,és a Toyota is. A VW csoport egyébként rafkósan csinálja a meghibásodási dolgokat ,mivel külön csoportba teszik a skodát ,seatot.....-ot,viszont eladásokat tekintve a vw szegmenshez veszik. A skoda ami valóba vw technika pl. nagyon megbízhatatlan autókat csinál,de a seat se a legmegbízhatóbbak egyike,de a seat legalább dögösen néz ki. Na nagy vonalakban ennyit akartam.

Timba 2008.08.31. 23:49:17

Sziasztok , a hétvégén nem nagyon voltam gép elött.....hála istenek.
Niki drága mégegyszer elmondok neked pár dolgot mert látom vállon felül komoly kihivásokkal küzdesz.
1 Nem viccelödtem merényletekkel
2 Soha nem állitottam hogy a vw (vagy az opel mindegy )több autót gyárt mint a toyota. Ha figyelmesen olvastad volna észreveszed hogy valami olyat irtam több opel van az utakon mint toyota ezért beszélhetünk több meghibásodott opelről.
3 Nem tudok semmi bizonyitékot feltenni nektek ide.
A mostani munkahelyemről nem tudok hiszen elég nagy viszhangja lenne ha valami hivatalos adat felkerülne ide!Valoszinüleg másnap már nem lenne munkahelyem, ezért egy ilyen végtelenül setét nő miatt mint te vagy nem rugatom ki magam. A régiekről meg nem raktam el semmi müszaki infot.

Timba 2008.08.31. 23:53:07

TOMAS
Az angol autóklub felmérése alapján, az angol autosok az octaviát választották a legmegbizhatobb autónak 2007-ben.

Volt már skodád? Vagy seatod?

Szerintem megdöbbenél mennyire jó autók.

Timba 2008.08.31. 23:58:50

És még valami ..... hogy jön ide a feleségem?? Ebböl látszik mennyire olvastátok el amit irtam! Többször leirtam hogy a "barátnőm corollája"
Ez valoszinüleg nem jutott el az agyatokig! Valoszinüleg azért mert utána azt irtam hogy 4500 -nál kellett benne váltót cserélni!!! És hogy ha nem hajtod az autót akkor ellustul, és ingadozik az alapjárat.......persze lehet nem tudjátok mi az az alapjárat.
Niki te mivel foglalkozol? Ezzel még nem dicsekedtél el? Valoszinüleg valami komoly müszaki területen dolgozol!

Ciri 2008.09.01. 05:36:27

Tomas

Fussál neki még egyszer, mert marhaságokat írsz,több szempontból is.

Szólj,ha nem megy és küldök linket.

Timba 2008.09.01. 08:04:39

Németországban vége a japán autók fölényének a megbízhatóság terén: a német autóklub friss kimutatása szerint a hazai személyautók kiszorították az élmezőnyből a távol-keleti gyártmányokat.


Az ADAC által adományozott megbízhatósági díjat, a Sárga angyalt legutóbb a BMW X3 nyerte, mögötte az Audi A2 és a BMW 1-es széria végzett a dobogós helyeken. A negyedik a BMW által gyártott Mini lett, és csak az ötödik helyen következik egy japán kocsi, a Mazda3-as. Az első tízben nyolc német autó és mindössze két japán található. És sehol egy Toyota - az a márka, amely a korábbi években szinte kibérelte magának a megbízhatósági ranglista csúcspozícióit.

A változás annál is megdöbbentőbb, mivel 2005-ben még 9 japán autó szerepelt az első tíz között, ahová csupán egy német tudott beférni. A német autógyárak nem csodát műveltek, hanem jócskán tanultak a távol-keleti konkurenciától. Az eredmény: a BMW X3 típus tavaly 1000 autóra számítva alig 1,1 meghibásodást produkált, ami "gyakorlatilag hibamentes kocsit jelent" - mondta Thomas Kroher, az ADAC szakértője. Az egyezrelékes érték olyan hibákat takar, amelyekről a gyártó cég nem tehet - például az akkumulátor kimerülését egy bekapcsolva felejtett fogyasztó, például rádió vagy lámpa miatt.

Ennek tükrében különösen mellbevágó a Toyota statisztikája. Az egykor a megbízhatóság mintaképének tartott japán márka esetében jelentősen növekedett a meghibásodások száma: az ADAC statisztikája szerint a Yarisnál például, amely 2005-ben még elnyerte a Sárga angyalt, tavaly 7,5 lerobbant autó jutott ezer példányra. A Corolla esetében 8, az Avensisnél pedig 7,1 ezrelék volt a meghibásodási ráta (korábban a Ford produkált hasonló számokat), ami kifejezetten rossz mutatónak számít a múlt fényében.

(MTI)

Timba 2008.09.01. 08:08:22

Küldöm a forrást is, mert még rám fogjátok hogy én irtam a cikket(bár igy is azt fogjátok hinni):


www.origo.hu/auto/20080123-adac-a-nemet-autok-megbizhatobbak-a-japanoknal.html

Károly 2008.09.01. 09:41:13

Ez talán kicsit frissebb és nem egy német szervezet csinálta német autókat is belevéve és talán némi elfogultsággal saját autói felé,hanem a BBC-közölte. Talán ez kicsit hitelesebb,de csalódás lehet,ilyen elfogult embereknek,mint amilyen a CiraTimbaSanyey,aki egy ember! :)

Na itt az oldal és szégyeld magad!

www.autoipari-klaszter.hu/2008/06/20/a-japan-autok-a-legmegbizhatobbak-autoipari-minoseg/

Timba 2008.09.01. 10:23:28

Which? autós magazin szerint.


Károlynikiotto.....ez az autós magazin ez egy komoly fórum......megint felhoztál egy adu ászt!! Grat érte.

Egyébként meg ne legyél már ennyire korlátolt hogy nem érted meg SENKI NEVÉBEN NEM IROGATOK!!!!!
éS MIÉRT IS SZÉGYELJEM MAGAM TE KORLÁTOLT BAROM????
Sikerült megint kihiznotok belölem az állatot....ügyesek vagytok....keveseknek sikerült eddig....de hát ti valoszinüleg ezért vagytok itt.....lévén az autókról fogalmatok nincs.
Probáljatok a lényegről beszélni és olyan stilusban mintha anya nevelt volne fel....

Lottó 5-ös 2008.09.01. 11:59:04

Bejönne a lottó 5-ös biztos vennék egy lexust. :)
Min megy a vita,mert e topic az mx5-ról szólna,de mind1. A japán autók úgy általában megbízhatóbbak kicsivel,mint bármi más,de amióta több országba gyártanak több féle autót is így eltűnt a nagy szakadék. Így lehet,hogy a japánok a legmegbízhatóbbak,de egy német olasz francia......autó is kb. egyformán megbízható,biztos van különbség,de ez elhanyagolható ugyanis ,Oroszországban is raknak össze sok autót,nem csak a ladát. Szóval amivel a japánok a többiek előtt járnka az max. a tervezés,az összeszerelés már tök mind1,ezek miatt amiket írtam.
Amúgy timba ne idegeskedj,mert egyszer fent -egyszer lent,régen a német autók legalább annyival a japánok előtt jártak,mint most a japánok a németek előtt,fog ez még fordulni egyszer megint.

Lottó 5-ös 2008.09.01. 12:08:04

Egyébként a BBC nem korlátozza le egy országra a felméréseit,ezért közölhetett mást az adac (bár kicsit régebbi az adac felmérése). A sárgaangyal meg kimegy yarisos nőkhöz gyakran,még ha a benzin fogy el akkor is! :))) Kicsit túlozva,de a lényeg,hogy érdekes felmérés ez,hogy úgy nézik ,hogy melyik tipúshoz hányszor megy ki a sárgaangyal, furcsa. :) Mindegy a németek egyébként is "kicsit" mindig a minden "szentnek maga felé hajlik a keze" gondolkodás szerint csinálnak mindent,de ez érthető valamennyire.
Semmi baj nincs ezzel,hogy a japán gépek megbízhatóbbak a németektől,nekem példáúl Megane-om van és semmi bajom vele,biztos nemfut annyit ,mint egy japán,de cserélem 5 évente úgyis a kocsiamimat.

BMWMiki 2008.10.17. 20:30:53

Egy BMW és egy Mazda ég és föld.
A vita fölösleges a BMW a jobb az E30 318-cam bármikor lever egy mazdát nem kell 2.8 cas motor hozzá ja amúgy meg a sofőrön is sok múlik

_RaZeR_ 2009.08.07. 09:41:09

@Timba: A tied 1.9 turbo, egy honda meg sima szivo. Egy 1.6vti Turbo-val gondolom meggyülne a bajod neked is nem véletlen hogy 2000cm3 alatt az első 3 helyen európába honda van. 1. pont egy magyar egy 680 lovas Civic! Ültem erős seatba, faxa volt, de egy 1.6vti itr szelepekkel tartja nálam eddig a csúcsot, mikor megforgatta a 4-est és társai...

_RaZeR_ 2009.08.07. 09:44:16

@Timba: Az adac német... érdekes hogy a németek lettek a megbízhatóbbak :D De... nézzetek meg 3 autószervíz udvarát és tele német kocsival japán meg sehol, 1-2 max
süti beállítások módosítása