Kondorosi kormánybiztos tehát lemondta a beszélgetést. Bezzeg Verebes Istvánhoz a nemrég valami törvénytelenül korai időpontban is bement, bár tény, hogy abban a beszélgetésben olyanok voltak a legrázósabb kérdések, hogy kérem, mesélje el egy napját. Persze nem azt mondom, hogy a politikusnak neki kell esni, mint Brad Pitt Hektórnak, de a politikus, esetünkben kormánybiztos is csak egy kormányhivatalnok, aki segge alatt az én adófizetői pénzemből finanszírozott Audi A6 V6TDI van, amibe az én pénzemen tankol. És hát néha az adófizető hadd kérdezze már meg, hogy na és munkafronton mi újság.
Csak vendég voltam, de én is kérdezhettem volna, így viszont Kondorosinak maradtak az Orosz Józsik és Lakat T. Károlyok, nekem pedig Komáromi Endre ezredes.
Komáromi ezredessel jól elmókáztunk. Több nagyszerű rész is volt a beszélgetésben, meg azért néhány konkrétumot is meg lehetett tudni. Na jó, a kedvencem az volt, amikor előadtam, hogy szerintem azért egy állatság a zéró tolerancia, meg az objektív felelősség, mert az objektív felelősségnek csak egyik része a joghézag, a másik a rendőri hézag: az ámokfutókat el kéne kapni, és kész. Nem feltétlenül üldözéssel, hanem operatív eszközökkel. És a traffipaxolgatás helyett ijesztgetni kéne az embereket, konkrét helyzeteket mutogatni, amik bármelyikünkkel előfordulhatnak, ha egy pillanatra nem figyelünk, lazázunk, hülyék vagyunk, saját és mások hülyeségének áldozatait kéne meginterjúvolni és mindezt a médiában nyomni, mert a magyar közlekedés tuningjához sokkterápia kéne. Ezzel szemben, így én, az ORFK OBB, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság olyan, egyáltalán nem ijesztő filmeket rendel, mint amikben gyurmabábok karamboloznak kisautókkal, és behorpad a fejük.
Na, kedves olvasó, ki az OBB elnöke? Igen, bizony, Komáromi ezredes. (Aki nem azonos az éneklő szörnyeteggel, ahogy ő definiálja magát, ő a pipás. Ráadásul nem István, hanem Endre.) Aki egyébként rendőrségi Octaviával, két motoros rendőr felvezetésével érkezett a beszélgetésre. (Én meg demagóg módon a 106-os busszal.)
Végül azért telefonszámot cseréltünk, és szavát vettem, hogy elmehetünk egy közlekedésbiztonsági akcióra, melyben rendszámmentes, rendszámfelhajtós, szóval általában ámokfutásra berendezkedett motorosok kiszűrésére rendeznek. Mely akcióval mélységesen egyetértek. Illetve nem tudom elképzelni, hogy eredményre vezetne, de alapvetően jobb volna, ha nem lennének rendszám nélkül állatkodó motorosok.