Izomtörpe

Verdanapok a Kiliti reptéren

  2008. augusztus 10. - Nagy_Dániel Címkék: siófok verda napok

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


A vasárnapi első program is a gyújtogató tűzoltókkal kezdődött, azzal a különbséggel, hogy ma egy Trabant és nem Lada volt az áldozat. Így ezt nem is néztem végig, hanem egy ígéretes Kispolszki felé vettem az irányt.

A külcsín sok esetben túlszárnyalja a belbecset, különösen könnyen előfordul ez az autótuning területén. A Polszkit körüljárkálva azonban olyan részletmegoldásokra lettem figyelmes, ami egyre inkább azt a benyomást keltette bennem, hogy ez a gép igen igényesen, és komoly műszaki átgondolások alapján készült, így néhány szót váltottam a tulajdonosával.

Az autóban az utastérbe építve egy hathengeres, 2 literes, turbófeltöltésű BMW motor dolgozik, amely fékpadi mérések alapján több mint 400 lóerő teljesítményt ad le. A motortuning megint csak gyakran a nagyotmondás területe, ám mivel Gyetvai Miklós megemlítette, hogy Havassy Péter műhelyében történt a motor beállítása, elhiszem neki. A teljesítménynek ez még messze nem a felső határa, egyfelől a folyamatos fejlesztések miatt, másfelől ott lapul az autóban egy nitrós palack is, amely további 150 lóerőhoz képes juttatni az amúgy sem vérszegény motort. A tulajdonos a nitró bevetésével még vár egy kicsit versenykörülmények között, úgy tűnik szokni kell a 400 lóerő teljesítményt a nyolcszázvalahány kilogrammos kasztniban.

A kézifék kialakítása nagyon hasonlít a raliautókban szolgálóéra, ám funkciója itt egészen más. Csak az első kereket fékezi, a futam előtti gumimelegítésre használják. Az autót persze gyorsulásra építették, ám kialakítása annyira azért nem belterjesen dragos, előnyös a súlyelosztása és kormányozhatónak is tűnik. Olyannyira így van ez, hogy még hegyi felfutó versenyeken is indult az autó, persze a gumi itt igen kritikus kérdéssé válik. Előre a kialakításból fakadóan kicsi, hátulra pedig csak nagy kerék megy fel.

Óriási élmény lehet ebben Polákban ülni, szinte az ember hóna alatt van a motor, az ajtón kivezetve egy óriási kémény funkcionál kipufogóként, ami tovább fokozza a hangélményt. Nem csoda, hogy csak zajvédelmi fülesben ajánlatos használni. A lendkerék közelsége számomra némi aggodalomra adott okot, de Gyetvai Miklós megnyugtatott, hogy van ott egy eléggé erős lemez, lendkerékrobbanás esetére. Én azért remélem, annak a lemeznek soha nem kell bizonyítania.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr38609176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibi 2008.08.10. 14:05:42

orosz rulett...

series_one (törölt) 2008.08.10. 14:53:48

igen tibi, a versenysportban használjunk megbízható, az unalomig biztonságos túlsúlyos szarokat.

ember.
gyorsulási versenyre épített bigyóról beszélsz. ez ilyen.
arra a négyszáz méterre teljesen megfelel.

snatch 2008.08.10. 14:54:41

ha úgy nézzük a kétkerekű motorbicók is oroszrulett, itt is egy motoron ül az ember viszont ez (talán) stabilabb a 4 kerék plusz kasztni miatt. Egyébként pozitiv, hogy így nekiállt összelegózni egy ilyen gépet:)

birka 2008.08.10. 15:36:39

Nem akarok kötözködni (de), viszont egy Gemballa Porsche már odaverte a kippókot! Azt a Porschét meg egy Audi S1.
Azt nem tudom teljesítmény ügyileg, hogy is állt akkoriban az egérkamion.

Attila 2008.08.10. 15:49:12

Sziasztok!

Én sokszor láttam már 200 méteren (1szer 400on is) ezt a kispolszkit és mondhatom nagyon gyalázatos eredményeket produkál. A dízel kispolák az kemény ami szintén Gyetvaié, de ez a BMW mocis, ez még nagyon nem az igazi!

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.08.10. 17:33:54

sajnos megint áldozatai vagyunk a hozzá nem értés közzétételének. ha ez a kocsi most két literes, akkor már kb a hatodik motorját fogyasztja, ha 400 ló, akkor valami csoda történt, ugyanis az programozza, aki a mi (valódi) versenyautóinkat is. ha pedig ez igényes és átgondolt autóépítés, akkor én már milliomos lennék ebből... milliárdos, ehhez képest. a szomorú valóság pedig az, hogy tényleg elverik, gyengébb kocsikkal is... tegnap is kikapott a ringen egy M3-tól... ami messze nem 400 ló és 800kg.
de mindezzel semmi baj nem lenne ha az, aki ezt publikálja értene hozzá és amit hallott, megfelelően tudná kezelni, majd formába önteni. megfelelő éllel vagy ha úgy tetszik, gúnnyal.

Tibi 2008.08.10. 18:06:51

series_one

azert nem minden versenyauto igy nez ki, amit gyorsulasra epitenek...
Gondold mar at, az a lendkerek szerinted mit muvel, ha elszabadul...
gondolod a "lemez" megfogja??

Nezdd meg Schuszi, Bkori autoit, hogy csak egy parat emlitsek 402 meterrol...
Meg sem kozelitik egymast... es idoben sem persze...

Tibi 2008.08.10. 18:09:49

snatch

Ennyi erovel a zebra is, meg a gordeszka is az...

En az orosz rulettel a lendkerekre akartam celozni...
Azert mondjuk egy 6-7-8000-et forgo motor MELLETT ulni szerintem veszelyesebb, mint egy motor mogott, vagy elott nyomni a gazt...

qualitaet 2008.08.10. 18:59:55

Jó a barna kiscsaj, kiváltképp ha a keblek is gyáriak.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.10. 19:18:53

Nem szivesen ülnék a motor mellett.Ennyire kiélezett teljesítménynél bármikor szétrepülhet,lelövi a hűtővízcsövet...
Akkor inkább bandzsi-dzsámping félig szakadt kötéllel.

running 2008.08.10. 19:20:40

ÚÚÚÚ de dögös bula a kis fekete... meginnám a fürdővizét is..

qualitaet 2008.08.10. 20:37:36

A lányokat ölelő személyszállító kisiparos sem pitekusz.

A pocak, koszosfarmer, buta cipő trióból a tökéletes összképhez már csak egy övtáska, egy brifkó a segg fölül, meg egy matt-sötétzöld E290 TURBODIESEL
(fehér üvegekkel,barna, csíkos(ül.h.)rongybetéttel,Merci-csillagos fejtámlahuzatokkal,szilikonban tocsogó műszerfallal,elfeketedett fényszórókkal,ötágú ATIWE felnikkel, króm rendszámkerettel, "Vanillaroma" Wunder Baum-mal átitatva) hiányzik.

Gyurma73 2008.08.10. 20:38:57

ha má bmw 6 hengeres akko mé 2 lityós?
nem vágom ...azé a 400 ló ..há nem tom

pilu 2008.08.10. 20:57:16

Hát az utolsó képen la gép hátulján ott van egy PwRacing matrica. Ha annak a "csapatnak" köze van ehhez a polákhoz azon kívül h rárakhatták a matricájukat akkor én tudom mitől "nem jó" az autó!

Jani 2008.08.10. 21:10:55

qualitaet
Amire mindenki várt... ott megnézheted, jobban látszik a barna leányzó is... Szerintem gyári kivitel.

qualitaet 2008.08.10. 21:21:56

Igen, tutti, hogy originál! Később észleltem én is.
Csak amikor ezt olvastam még nem láttam a fürdőruhásat.
A combja egy ici-picit husi, de nagyon jó kis cucc. Gratulálok Neki is meg annak is aki elviszi.

ommm 2008.08.10. 23:12:57

400?
biztos?
minek?
ja, hogy gyorsulás?
elhittem.
naná.

dextercapo 2008.08.11. 00:00:13

lehet fikazni a kisautot es az epitojet is - de talan vegyuk figyelembe hogy a gyorsulasoknal a szethegyezett gepet jol beloni nagyobb muveszet es hosszabb melo mint kitalalni hogy "rakjunk egy nagy motort egy kisautoba oszt jolessza"
megepited es utana uzemkepesse , utokepesse tenni nagyobb musor . lehet rajta rohogni amig nem all ossze - de nem kene .

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.08.11. 08:28:29

dextercapo

évek óta építik a kispókokat... csak a "száj" mindig megelőzi a "kezet", ez a baj.
mellesleg a dízel tényleg jókat megy.

Shell 2008.08.12. 00:59:48

valaki bedobhatna pár gyorsulási adatot, 0-100, 400m stb, kiváncsi lennék rá, mert itt csak röpködnek a 100 lovak, meg nitró, de a lényegről egy szó sem esett. Márpedig itt nyilván csak ez a lényeg, hiszen közlekedésre alkalmatlan és mondjuk a h.ringen egy fele olyan erős kocsi is röhögve odaverné.

PWRacing · http://pwracing.hu 2008.08.14. 21:48:04

Kedves okos, hozzáértő pilu! Nem szoktam az álltalam programozott, vagy épített autók kritikáira reagálni, de mivel név szerint engem kritizáltál, engedd meg hogy néhány sorban mégis válaszoljak. Ebbe a kisautóba egy 2 literes 24 szelepes BMW M50-es motor van. Ezt a motort személyesen én terveztem, és készítettem, négy hónappal ezelőtt, de felprogramozva csak az utolsó H.ring előtt lett Havassy Petinél. R-go ideág egy nagyon kozervatív, ( mind gyujtás, mind üzemanyagellátá ) beállításokkal üzemelt. A H.ringen 7.63-7.8 közötti időket autózótt, a döntőben másfél autóval verte a WRX STI-t ( ez subaru, de te mint vérprofi hozzáértő ezt biztosan tudod ) Mivel hozzáértésedhez nem férhet kétség, kérlek sorold fel azokat az RWD ( hátsókerékhajtás, de biztos ezt is tudod ) autókat Magyarországon melyek 7.8 másodperc alatt futják a nyolcadmérföldes távot. Rövid lista lesz...Az egyik legerősebb magyar BMW ponyiczki Gabié ( 3.8 M5 motor E30 karosszériában ) sem megy sűrűn 8mp alá, talán a legjobbja 7.9.
Szóval ez valóban egy szar...2 literes szívómotorból épített turbós 1.8 bar boost-on 8100rpm fordulaton. 730ccm injektor 71%-os kihasználtsággal működik. Biztos akad a zsebedben egy mérnöki diploma, és gyorsan kiszámolod bezekből az adatokból a teljesítményét...Szóval különböző fórumokon névtelen hülyeségeket írogatni talán egyszerűbb mint valós, kézzelfogható eredményeket, és évente mondjuk két magyar bajnok autót produkálni. A PWRacing egy személyben én vagyok, ezért rosszul esett a hsz-ed. Szerintem fingod sincs hogy ki vagyok, úgyhogy nézz körül az oldalamon és tájékozódj. Ajánlom figyelmedbe a referenciákat. üdv: Kovács Ákos
süti beállítások módosítása