Sietni megéri. De mennyire?

  2008. augusztus 06. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Alapvetően igaz, hogy aki gyorsan megy, az előbb ér oda - ezt a tételt nem lehet megdönteni.

Vélemények az azonos című publikációról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53603299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2008.08.07. 21:44:53

"A gumik aquaplanning-je 90-110 km-nél következik be "

ezt a hulyeseget meg hol olvastad?

nincs ilyen abszolut hatar.

van amikor mar 80nal feluszik es van amikor 180nal sem.

sb

qualitaet 2008.08.07. 21:45:59

"2. IQlight nem írt szakadó esőről... Vízátfolyásról írt.
Ülj le, egyes."

Gondolom, gátszakadás volt a közelben.

Shadowbull 2008.08.07. 21:47:08

"" Shadowbullos" tempóban."

280+ ?

:)))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.08.07. 21:49:25

"van amikor mar 80nal feluszik es van amikor 180nal sem"

Úgy látszik, Pálffy Jaguárja az előző kategóriába tartozott...

Eh, szar Jaguár.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.08.07. 21:54:31

qualitaet 2008.08.07. 21:45:59
"2. IQlight nem írt szakadó esőről... Vízátfolyásról írt.
Ülj le, egyes."

Gondolom, gátszakadás volt a közelben.

Valószínűleg nem volt gátszakadás a közelben. De te sem voltál.

borsi 2008.08.07. 21:55:03

Azért próbáljátok ki egyszer az osztrák pályákat, meg fogtok lepődni. Nekem legalábbis 2 dolog döbbenetes: Tudják használni a 3sávos autópályát, a másik pedig hogy nem száguldoznak. Valószínűleg nagyon durva ellenőrzéssel és bírságokkal megnevelték magukat. Egy két külföldi azért tép, de 140-en áll mindenki mint a cövek.
Ide is ez kéne, minden sarokra kamera és trafipax. Építenék egy irodaházat 10000közalkalmazottnak, akik jutalékért egész nap a bírságokat postáznák a szabálytalankodóknak. Mondom ezt nótórius szabályszegőként, másképp én sem vagyok nevelhető:(

qualitaet 2008.08.07. 21:56:03

Igen.

Ostallgau-i gyártmány volt.

91 stück gebaut.:)

qualitaet 2008.08.07. 22:01:17

"Úgy látszik, Pálffy Jaguárja az előző kategóriába tartozott."

NEM. A Pálffy tartozott a keszonbeteg, felelőlen (családjával!!!), tapasztalatlan száguldozó kategóriába.
Gondolom tanult belőle.

qualitaet 2008.08.07. 22:03:27

Shadowbull.

Lehet, hogy 94.

Nem az enyém volt, de sokat szúrtam vele:)

akira2 2008.08.07. 22:05:17

Szerintem simán lehetne egyes autópályaszakaszokon 160-at engedélyezni, azt viszont kőkeményen be kellene tartatni, pl. úgy, hogy az elejére és a végére (nomeg néha közbe is) kitenni egy egy ellenenőrző pontot, és közben az átlagsebességet mérni.

Gyakran megyek egyhuzamban 1000 km-eket, ha sietek 1-1,5 órát is tudok nyerni. Volt, hogy az átlagom 130 volt, de csak egyszer álltam meg tankolni és pisilni.

Ha több, mint 10-zel gyorsabban megyek a megengedettnél, az csupán azért van, mert álmos vagyok, és egy kis adrenalin felébreszt.

Egyszerűen nem lehet 130-cal menni órák hosszát egyenes autópályákon, néha váltani kell. Van aki megáll, kávézik, stb. én pedig nyomok egy kövér gázt, hogy kipihenjem magam...

A fogyasztás pedig autófüggő, nem sebeségfüggő, ha nnagyjából betartod a sebességhatárokat...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.08.07. 22:06:39

Figyu, most egyáltalán nem az az érdekes, hogy kivel, mikor és milyen rutinnal száguldott.

Felúszott? Fel.
130-cal? Nem.
Csotrogány kisautóval ment? Nem.

Megérte volna inkább betartani a szabályokat? Igen.

Akkor meg miről van szó?

V8 2008.08.07. 22:07:39

"van amikor mar 80nal feluszik es van amikor 180nal sem."

Egyébként elég mély vízben a legjobb gumi is felúszik kis sebességnél is. A gumitesztekben olyan 80km/h körül szokott lenni ez az érték. A pályán meg lehet olyan vízátfolyás is, amin 130-nál felúszik, ez is teljesen helyzetfüggő.

Shadowbull 2008.08.07. 22:08:27


Ostallgau-i gyártmány volt.

91 stück gebaut.:)


???

Shadowbull 2008.08.07. 22:10:09

"Valószínűleg nagyon durva ellenőrzéssel és bírságokkal megnevelték magukat."

durva?

160-ert 40 euro?

qualitaet 2008.08.07. 22:21:21

"???"
B12 6.0

"160-ert 40 euro?"

Ez nem volt mindig így!

Kb '92-től kezdve "utaztak" a gyorsabb autókra.
160-170 -es tempóért úgy kifizettél 1000 Schillinget ,mint a huzat.

A leggusztustalanabb húzásuk az volt, amikor '93 karácsonyán elkaptak 150-nel.
Ezzel nem lett volna baj, de közölte a beltenyésztett szeplős primitív labanc, hogy 800 schilling a 150, és további 700, hogy nincs felségjelzés az autón.
Mutattam ,hogy ZOLL rendszámos, lévén akkor hoztam haza.
Mire a pofámba rikácsolta a legundorítobb Ö-dialektussal, hogy akkor egy D-matricát kellett volna feltapasztani!!!!!!!!!!!

1500-. ös, helyben...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 22:28:05

Akira, a sebesség autófuggo.
(A fogyasztás is, bocs.)

akira2 2008.08.07. 22:28:30

A gumik felúszásához:

A gumik az aszfalton lévő vízfilm vastagságától függően úsznak föl. A legmodernebb aszfaltok (próbáld ki az olasz A4-es Trieste - Milano felújított szakaszait), már elnyelnek bármilyen nagy esőt. Még azt is, amikor magától az esőfüggönytől nem látsz és csökkentened kell a sebességet 80-ra, 60-ra, és az aszfalt majdnem száraz. Így a modern futóművekkel és gumikkal már szinte lehetetlen a felúszást megtapasztalni.

A gyorsabb elengedéséhez:

Nem túl elterjedt vélekedés, és gyakorlat, bár ez a szabály, hogy haladni mindig a jobboldali (külső sávban kell), a belső sáv haladásra nem, csak előzésre használható.

Ha előzöl, akkor egyrészt indexelni kell közben, aki pedig előzni készül, annak pedig az első és legfontosabb követelmény az, hogy meggyőződik arról, hogy az előző sáv (amelyikbe épp át akar térni), üres-e. De nem csak mellette, hanem mögötte is. Ha nem belátható a kanyar mögötte, akkor nem előzök, mert jöhet valaki mögöttem gyorsabban is, és nem csak őt, de magamat és utasaimat is veszélyeztetem, ha kiállok előzni a mögöttem gyorsabban jövő elé.

Beláthatatlan kanyarban nem előzök! Országúton akkor nem, ha előttem van ez a kanyar, autópályán akkor sem, ha mögöttem.

Szerintem nem feltétlenül az az agresszív vezető, aki gyorsan megy, sokkal inkább az, aki az előző sávban halad folyamatosan, vagy kiáll előzni akkor is, ha gyorsabban jönnek mögötte!

Még a F1-ben is az a szabály, hogy a gyosabb autót el kell engedni, pedig az verseny. Az autópálya nem versenypálya, mégis "feltartás"-sal igyekeznek egyesek rendszabályozni, önbíráskodni... :(

qualitaet 2008.08.07. 22:33:32

"Figyu, most egyáltalán nem az az érdekes, hogy kivel, mikor és milyen rutinnal száguldott."

"Akkor meg miről van szó?"

Arról pl.fentebb írta valaki, hogy "tuti sofőr" -rel is megtörténhet.

Nem.
Azért"Tuti sofőr" valaki mert nem kerül ilyen helyzetbe,az útviszonyoknak megfelelően választ sebességet ill. tisztában van a képességeivel.
Vagy azért mert ilyen helyzetből kijön és nem dobja el.
Valamelyik kell a "tutisághoz".

Uram bocsá' mindkettő...

Érdekes 2008.08.07. 22:35:05

"borsi 2008.08.07. 21:55:03"

"Mondom ezt nótórius szabályszegőként, másképp én sem vagyok nevelhető:( "

Na, az ilyen mazohista hülyék ne kerüljenek soha döntéshozó pozicíóba....Sőt egyből 100000 alkalmazott kell, és egyből vegyük le a sebesség határokat 20/40/60-ra (milyen szép duplázások), sőt AKi 1km/h-val túl lépi, kapásból lőjjük is fejbe. -1 "gyorshajtó"...áhhh lol

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 22:37:41

Qualitat, tudod hogy mi áll a tuti sofor sírkovén? Így még nem jártam!

Shadowbull 2008.08.07. 22:38:37

"B12 6.0"

Aztaqrva :))

"1500-. ös, helyben..."

Eddig 2x buntettek meg az osztrakok, 40 ojrokra, 1x a 160ert, 1x meg 140ert a 100as tablanal + kovetesi tavolsag be nem tartasa. pont az alcazott kameras meroauto mogott haladtam. :)

akkor meg magyar rendszammal. szerintem orultek hogy beszelek nemetul :)

amugy udvariasak voltak.

akira2 2008.08.07. 22:40:16

G Béla,

Nem értem, mit nem értesz.

Azt írtam, hogy a fogyasztás autófüggő, nem pedig sebességfüggő. Feltéve, ha nagyjából betartjuk a sebességkorlátozásokat...

Azért jegyeztem meg, mert többször elhangzott, hogy egyesek azért mennek 100-zal autópályán, hogy kevesebbet fogyasszon az autójuk (inkább vennének egy olyat, amelyiknek alacsonyabb a fogysztása), ill., hogy a notórius gyorshajtók már csak azért is jobban tennék, ha betartanák a sebhatárokat, mert akkor kevesebbet fogyasztana az autó.

Nekem a 140-150 a kényelmes, de néha 160-ba is beleszaladok, ha olyannak ítélem meg a forgalmi helyzetet. (Néhol persze csak 120 a tempó, mert azt érzem biztonságosnak az autópálya egyes szakaszán.

És nagyon utálom állandóan a trafipax-okat lesni, mert úgyis csak annyival megyek, amennyi az adott helyzetben biztonságos, ezért kellene néhol (nem mindenhol) 160-ra emelni a sebhatárokat...

Érdekes 2008.08.07. 22:45:55

"sipike78 · www.szabolcsswift.fw.hu 2008.08.07. 22:06:39"


"Megérte volna inkább betartani a szabályokat? Igen."

Ha nem fogta fel, hogy azon az útszakaszon 160-nal veszélyes menni (mégha SZERINTED übertutiistencsászársumáherutódakkoris), akkor ha 130cal megy ugyanúgy akvapláne van és vinni fogja a kocsit mint a parancsolat...Nem mesélem el, hogy az utat is figyelned kell ami előtted van, és a pálya dőlészszögét, hogy folyhat át a víz..mennyire áll meg stb...Egy akkora folyás ami kicsapja a kocsit, hát nem tudom..De szerintem már jó előre észre lehet venni, és fékezni...Nem hiszem, hogy egy 5 centis kis folyás lehetett...AKi pedig figyelmetlen az ne hajtson 160NAL ENNYI.Nem tudom, lehet néhányan azt hiszik, hogy csak nyomják a gázt oszt jóvan, király vagyok 200al megyek, de ha már rutinnal bele kell avatkozni, akkor gáz van...nem mellékesen 180nál is egy autópályán (hiábahogynincsenszembejövőforg), sokkal nagyobb koncetrációval JÁR/Járna...

akira2 2008.08.07. 22:47:34

Engem is megbüntettek egyszer a labancok:

Folyamatos 110-es szakaszon vagy 20 km-nyit jött mögöttem a csendőr 110-zel, és egyszer csak leállított egy benzinkúthoz. Azt mondta, itt csak 100-zal lehetett volna menni, fizessek 40 Euro-t. OK, mondtam, ha adok egy százast - nyújtottam felé és visszahúztam a 20-asokat -, bízhatom benne, hogy mindet gyógyszerre költi? Nem értette, hisz' ezt magyarul mondtam, elmosolyodtam, és adtam neki két 20-ast.

Az osztrák rendőrök minden büntetést gyógyszerre költsék! Pl. antidepresszánsra...

zsolt 2008.08.07. 22:51:44

Pályán a legzavaróbb szerintem, mikor 1.0-s kisautóval beáll a kis tetü a belső sávba a saját órája szerint 130-cal (ami a legjobb esetben is 120) és nem hajlandó a külső sávba kimenni (folyamatosan megszegi a jobbratartási kötelezettséget).

Az előtte haladó autó pedig nem is látszik, annyira messze van, mégsem húzódik le.

Nem előzöm meg az ilyet jobbról (életemben egyszer csináltam ilyet, de életveszélyes), tehát addig villogok, indexelek és megyek a seggében, amíg le nem takarodik.

Mellesleg mióta ezt a nagy szigort bevezették inkább vonattal megyek, ha egyedül kell mennem.
Az a helyzet, hogy egy felsőközepes kocsival a 130-as tempó hosszabb távon életveszélyes, ha egyedül kell menni.
Egyszerűen annyira lassú ez a tempó, hogy rettentően megnő a figyelem csökkenésének és az elalvásnak a veszélye, legalábbis nálam.

Így aztán én is inkább gyorshajtok, persze nem eszeveszett sebességgel. Valós 140 (óra szerint 155 körül) az a minimum sebesség, amit én még biztonságosnak érzek, bár régebben inkább 150-160-nal jártam.

Szerintem egyébként, ha valaki mindenképp szabályosan akar közlekedni Magyarországon, akkor nem igazán érdemes alsó közepes (Golf, Astra) autónál nagyobbat venni.

Kisautósoknak még annyit leírnék, hogy próbáljanak ki egyszer egy felsőbb kategóriájú autót. Meg fogják érteni, hogy a nagyobb kocsikkal nem azért mennek gyorsan, hogy őket alázzák, vagy az erejüket fitogtassák.

Konkrétan én is ledöbbentem, mikor egy, az enyémnél nagyobb 6 hengeresben az óra szerinti 200 volt kb. olyan, mint az én autómban óra szerint 160. Ez kb. az a sebesség-érzet, mint a régebbi 1.0-ás Swift-ben az óra szerinti 110-120.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:00:43

Akira, a 160-as utazósebességre képes autó ab ovo tobbet fogyaszt, mint a 100-asra optimalizált darab. Ehhez meg hozzájonnek a nagyautós cicomák, és a kényszer, hogy bizonyítsunk. Adott autóra nézve alighanem megvannak a blikkfangok, mint ez az ugy a turbóval (egy cvt váltóval mindezt simán kikuszobolhetnék; tudom, megvannak a korlátai), de amíg a légellenállás sebességfuggo, és az, addig a fogyasztás fugg a sebességtol.
(Megengedve a kovetkezoket:
1. Vannak cicomától mentes autók, amiknek százhatvan az utazójuk. Lotus Elise, Caterham Seven, hasonlók.)
2. Értelemszeruen, utazni a legmagasabb sebességfokozatban szokás. Ha az autó olyan sebességgel halad, hogy a legmagasabb sebességfokozatban már kínlódik, az nem utazás. Hogy a száz kilométeres tempó ne legyen frusztráló és megterhelo, az autók zome úgy készul, hogy a száz kilométer per óra, így vagy úgy, utazósebességként értelmezheto legyen.)

qualitaet 2008.08.07. 23:03:08

A legszebb story az ügyvéd barátommal esett meg. Én utas voltam.

1996 eleje.Akkoriban szünt meg a határ D ÉS Ö közt.

Ahogy átléptünk a barátom ugyanúgy tolta (160-180). Pár km után Salzburg előtt azonnal lemeszeltek.
Ez a fasz kiszállt és anyanyelvi németséggel,ártatlan pofával megjegyezte:

"Nem értem, úgy tudam Németországban nincs tempolimit!
Igen ,de ez Österreich!!!
Jaaj, bocsánat! Észre sem vettük!

Viszlát, jó utat!"

Az egyetlen pozitív emlék...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:05:47

Érdekes, olyan ez, mint pocsolyában kátyúba hajtani: nem tudod hogy milyen mély. Egyik helyen fél centi, a másikon két centi. Az elobbibben még gurul a kerék, az utóbbin megúszik. Van úgy, hogy nem lehet tudni. Még a legjobb családban is elofordul.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.08.07. 23:07:01

Érdekes!
Idézet egy fórumból, csak most, csak neked:
"Épp Miskolc felől jöttem, amikor a kijelzőn láttam, hogy baleset 1 km.-e. Láttam is Pálffy összetört kocsiját, mentőket, stb. Pálffy-t a nedves út szivatta meg. Ő Bp. felől jött, ahol csontszáraz volt az út és dörzsölhetett rendesen. Azonban pechje volt, ugyanis a baleset helyszínétől Bp. felé kb. egy km-e már vizes volt az út és gondolom megcsúszott és ráfékezett. Ott különben éppen nem volt semmi elterelés, sáveltolás, csupán P. nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességet, tehát már a száraz részen is mehetett olyan 180-200- al, így ment rá a vizesre és rá is baszott.

Tanulság: Kellene néznie Pálffynak is a TV2 időjárásjelentését, mielőtt elindul, ha van ott egyáltalán ilyen és nem intézik el azt is két mondatban. "
----------------

zsolt!

"Konkrétan én is ledöbbentem, mikor egy, az enyémnél nagyobb 6 hengeresben az óra szerinti 200 volt kb. olyan, mint az én autómban óra szerint 160. Ez kb. az a sebesség-érzet, mint a régebbi 1.0-ás Swift-ben az óra szerinti 110-120. "


Azért szerelnek sebességmérőt a járművekbe, hogy ne érzésre, hanem tudatosságra alapozva hajtsunk.

Na, csákány, jó hosszú volt ez a nap.

Vajon kókányolós, suzukisthaliásloganos vagy legyünkzöldekes lesz a következő 300+ hozzászólásos poszt?

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:08:58

Tempolimit. Micsoda nyelv!
(Piszkál, mi lehet az, ami a románoknak van, és a németeknek kell?) (Csak hogy ébren tartsalak.)

qualitaet 2008.08.07. 23:09:58

Bélus, megint felöntöttél a garatra:)

Jószerivel minden 100-120 le körüli(lassan ez az átlag) autó képes 160-as utazóra.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.07. 23:15:25

Ebben van valami. A stiftemben a 150 már fénysebességnek érződött, ebben a Mazdában meg a 160 olyan seráfütty érzés. Mondjuk pályán 140 + tempomat, a német határig. Átérek és végre autózok is onnan :)

qualitaet 2008.08.07. 23:17:36

"Tempolimit. Micsoda nyelv!"

No légy nyugodt, könnyebben mondják ki a világ bármely részén mint hogy: "SEBESSÉGKORLÁTOZÁS".

(Piszkál, mi lehet az, ami a románoknak van, és a németeknek kell?)

Kibaszott jó csajok, például... :)DDDDDDD

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:18:21

Zsolt, mivel folyton bírságolnak, meg nem is megy az autópálya az ház elott, az embernek nincs más válsztása, mint betartani a szabályokat. BMW-kereskedések, lehet lehúzni a rolót.
Sipike, a kókányolás még nem merult fel. A thaliasuzuki és a legyunkzoldek viszont akkor is felmerulne, ha a poszt balettcipokrol szólna.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:25:23

Qualitat,
1. kaptam kis páleszt, hazulról. De nem annyit. Hogy mire képes minden 100-120 lóero koruli autó, azt én így hirtelen nem tudom elképzelni. A családi flotta osszeadva 89 lóero. Gyári újan, amirol, finoman szólva, nincsen szó.
2. Azért a 'sebességkorlátozás' sokkal szebb szó, nem? Tóth Gyula Bádogos és Vízvezetékszerelo. (Épp tegnap magyaráztam egy kollegának. Azt mondta, neki a szavak leíró jellege a legfontosabb. Weoresnek mondjuk ez is ment, meg az is. De a kollega nem olvas Weorest.)
3. Gondoltam, de nem akartam elojonni a farbával. Farba. hehe

zsolt 2008.08.07. 23:40:36

"Azért szerelnek sebességmérőt a járművekbe, hogy ne érzésre, hanem tudatosságra alapozva hajtsunk."

Ja, csak nehéz tudatosnak lenni, ha az ember alszik...

Ezért is mondom, hogy az itteni viszonyokhoz az alsóközepes kocsiknál nagyobb felesleges. Bár mostanában azok is annyira megnőttek, hogy inkább a Corsa-Polo kategória való ide.


Gomulka Béla:
"Értelemszeruen, utazni a legmagasabb sebességfokozatban szokás. Ha az autó olyan sebességgel halad, hogy a legmagasabb sebességfokozatban már kínlódik, az nem utazás."

Szerintem általában a nyomatékcsúcs körül a legjobb egy autóval utazni, viszont ez nem kevés autóban 180-200-as tempó körül van. Persze az ilyen autókat a németeknél lehet csak jól kihasználni.

zsolt 2008.08.07. 23:48:52

"A stiftemben a 150 már fénysebességnek érződött"
Hehe, feleségemnek volt régen Daewoo Tico-ja. Na abban nekem 90-nél már halálfélelmem volt :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.07. 23:48:55

Zsolt, ez egy kemény világ.
(Ha engem még az is frusztrálna, hogy a motor nem dolgozik a nyomaték csúcsán, kulonben ott dolgozik, ezres az istenadta, akkor - de nem frusztrál. Ez egy kemény világ.)

zsolt 2008.08.07. 23:57:52

"ezres az istenadta"

Egy Kawasaki elég jól megy ekkora motorral :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.08. 00:06:00

Japánnak éppen japán.

A Corsa/Polo kategória akkora, mint nem is olyan régen a Kadett/Golf voltak. Ha abban elfért a család...

Irmuska uzeni, hogy a 89 lóból 39 az ové, és sokkal tobb autót eloz meg, mint ahány autó ot elozi. Száz a határ (mély az ár), és azt a 39 ló a kisujjából kirázza. (Ami, ezek után, igazolja Qualitat kollega azon kitételét, hogy egy 100-120 lóeros autónak 160 az utazósebessége. Bárha 100-120 lóeros autó nincs is a családban.)

qualitaet 2008.08.08. 00:31:51

Gomulka
3. "Gondoltam, de nem akartam előjönni a farbával"

El ne hidd, baszod!

Romániában milós lélekszámú német (szász) kisebbség élt ill. él.

1987-88-ban az ő évszázados levelezéseikből megmaradt és fillérekért mevásárolható bélyegek láttán a frankfurti gyüjtő volt,hogy kihívta a rendörséget.

Később ugyanezen kisebbség pénzérméit és apró mütárgyakat lehetett megvenni a kolozsvári vagy egyéb bolhapiacokon.
Olyan is volt, hogy a egy múzeum korrupt vezetője saját maga árulta az intézmény kincseit kemény valutáért (HUF!!!).
Németországban meg tárt karokkal várták...

A '90-es években is volt egy kurrens cikk a németeknek. Ezt úgy hívták PIAC.

Ma meg az ipari ingatlant lehet prezentálni a fritz cégeknek, főleg bérlet formájában.

Irmuska 2008.08.08. 00:59:13

^ Kösz. Így igaz, Fiat Seicento, megint púderkék. (A közbülsö ezüstöt Seamus gazda elgyúrta traktorral - azóta is sajnálom, valahogy jobban 'harapott'.) Nem sokkal nagyobb mint némelyik táskám, viszont jóval olcsóbb. ;-p
"Kisautó" - ha az ár nem volna határ, a legkisebb tömegü / legtöbb BHPs akármit hajtanám, bármi is lett légyen az. Ariel Atom?
Azért (is) rühellem a nagy és ronda kocsikat (SUV és tsai.) mert olyanok mint a kövér ember a sikátorban (mozgólépcsön, pestieknek). Útban van.

Irmuska 2008.08.08. 01:24:14

Qualitæt, kösz!!! A cipszerekröl azért tud az ember, a bolhapiacos gyalázatról t¨led hallottam elöször - itt van az egész elbaszva a vasfüggönytöl keletre.
Háromszor rabolták ki a házunkat Magyarországon (festmények, lerobbant antik bútor, miegyéb), 'Mercedeses' fazonok - azóta lettem majdnem fajgyülölö.
Gazdag rabolja a szegényt - jobb helyeken ez fordítva megy.
(Jobb helyeken a muzeológus is jobban keres mint a kukatologató.)

Fefe 2008.08.08. 01:30:29

Hadd térjek el kicsit a társalgás fősodrától.

Érdekes, mennyit változott a világ. Nem beszólás, nem értékítélet, csak megfigyelés. Olvastam a cikket, olvasom a kommenteket, és megkérdőjelezhetetlennek tűnik az igazság: sietni megéri. Csak az a kérdés, hogy mennyire? Nekem sokkal inkább az, hogy miért...
Fiúklányok, ma tényleg a német pálya az autózás nonpluszultrája? A lassan menés mellett tényleg csak olyan érvek hozhatók fel, mint félelem a balesettől, büntetéstől, magas költségektől? Csak a sóherek választják a pálya helyett a főutat? Tíz percre megállni pisilni (ad abszurdum egy órára megállni a kedvenc vendéglőmnél) nettó veszteség, hiszen a szent átlagsebességet csökkenti?

Persze aki attól teszi függővé a boldogságát, hogy van-e drága autója, nyilván nem lesz boldog azzal sem. Onnantól majd az lesz a mentség a nyomorára, hogy túl lassan (vagy éppen túl gyorsan) mennek a többiek. Én inkább élvezem az autózást, ha úgy adódik, gyorsan, ha meg úgy, hát lassan. A töbiekkel együtt, nem "ellenük". Ha pedig nagyon nem tetszik a körülöttem közlekedők tempója vagy stílusa, hát megállok tíz percre pisilni :)

Bocs a hosszú filozofálásért :)

Irmuska 2008.08.08. 01:37:33

"ehe, feleségemnek volt régen Daewoo Tico-ja. Na abban nekem 90-nél már halálfélelmem volt :)"

Kétségtelenül a kis vacak autó a nagyobb élvezet: ha ugyse mehetek 120-nál tobbel mert megvág a rendör, akkor legalább hadd érezzem hogy 120szal megyek és nem 72vel.

deejay (törölt) 2008.08.08. 06:52:18

Azt kell mondjam megint hogy itt is a motorkerékpár az ideális megoldás mondjuk egy minimum 150Le 1100ccm ami bir 220km/h utazóban és a pályán sem tartja fel senki mert elfér mindenhol. Így lehet itt haladni...

Shadowbull 2008.08.08. 07:14:42

"mondjuk egy minimum 150Le 1100ccm ami bir 220km/h utazóban"

Naja. Csak a dógozó a nyeregben nem birja :)

sb

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.08. 08:40:26

Qualitat, talán sejted, hogy nem úgy gondoltam. Bár a világ jobb hely lenne, ha a cipszer eladni szánt bélyegeit mondjuk egy másik román állampolgár venné meg, tudná megvenni, tisztességes áron.
Fefe, a posztot elindító felvetésben a te javaslatod is szerepelt, mint alternatíva. (Hát akkor fusson a Halál. Isten nyugtassa Bada Dadát!) De ahogy ez fest, számosaknak (nyíltan vagy rejtve) a sebesség fontos, nem az ido vagy a távolság.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.08.08. 08:57:58

Nekem 300 lovam van, de 130-at tartok pályán. Ott csak 2000-et forog a motor, meg kényelmes is. Terpeszkedek, és röhögök a cikázókon. Szerencs utcánál pláne - együtt érünk a lámpához, jawoll.

SsPL71 2008.08.08. 09:18:23

"magyarorszagon is jobbratartasi kotelezettseg van az autopalyan.

meg az URES autopalyan is."

A 180-al és 250-el közlekedőkre ez persze nem vonatkozik ugye, csak aki a 130-at betartja?

Shadowbull 2008.08.08. 09:27:15

"A 180-al és 250-el közlekedőkre ez persze nem vonatkozik ugye, csak aki a 130-at betartja? "


Mar miert ne vonatkozna?

V8 2008.08.08. 09:27:35

@SsPL71 2008.08.08. 09:18:23

De, mindenkire vonatkozik.

SsPL71 2008.08.08. 10:06:59

""A 180-al és 250-el közlekedőkre ez persze nem vonatkozik ugye, csak aki a 130-at betartja? "

Mar miert ne vonatkozna?"

Mert úgy látszik, hogy őket nem zavarja, hogy több kilóméteren keresztül a belsőben nyomják.
Pedig ha betartanák a jobbratartási kötelezettséget akkor esetleg ők sem nyomnák 180-250-el.

De, mindegy az egész, aki úgy gondolja, hogy nem "birka" és nem hajlandó "bégetni" azok saját szabályokat alkotnak maguknak, saját tempójukhoz megfelelő sebességkorlátozással.

Csak meg kéne érteni mindenkinek, hogy teljesen mindegy, hogy megfelelő szakértelemmel vagy annak hiányában kerültek a sebesség korlátok kialakításra, akkor is BE KELL TARTANI!!!

Ha meg nem teccik, akkor vonulj fel transzparensekkel a tábla tövében és tiltakozz, de ne hajts gyorsabban mint amennyi a megengedett és akkor nem fognak feltartani a szabályosan 130-cal közlekedők sem.

De, tényleg meddő vita, csak poszt szaporításra való az egész téma.
Én már úgy vagyok vele, nyomjátok leszarom, én betartom a szabályokat, mivel változtatni nem tudok rajtuk és nem mást fognak megbüntetni, hanem engem ha nem tartom be.

Nekem sajnos nincs felesleges 300ezer forintom, mint a kedves, rendszeresen 1000km-eket vezető és különféle sebességi rekordokat felállító ember társaimnak.

És aki azt hiszi, hogy én még nem vezettem gyorsan, nagy autót, német autópályán is az téved.
Szóval ismerem a különféle autókategóriák közti különbségeket is.

Shadowbull 2008.08.08. 10:17:01

SsPL71 2008.08.08. 10:06:59

Nem igazan ertem a hisztidet.

Teged senki sem kenyszerit arra, hogy gyorsabban menj, mint ahogy szeretnel.

Annyi a tiszteletteljes keres az iranyodba, hogy ha lehetoseged van, akkor engedd el a gyorsabbat.

SsPL71 2008.08.08. 10:24:41

"Nem igazan ertem a hisztidet."

Én meg a te "hisztidet" nem értem, hogy miért baj, ha nem enged el valaki akinél gyorsabb vagy de szabályszegő is?

Várjál, fékezz, szenvedj!

Ha, meg nem Magyarországon élsz akkor meg ne kotkodálj bele mások dolgába.

Én elszoktam engedni, mindenkit, nem friss jogsis, boyracer vagyok, és mellesleg betartom a KRESZ-t.

Shadowbull 2008.08.08. 10:47:20

SsPL71 2008.08.08. 10:24:41

" miért baj, ha nem enged el valaki akinél gyorsabb vagy de szabályszegő is?
Várjál, fékezz, szenvedj!"


Engem nem kulonosebben szokott idegesiteni, lefekezek, varok. Nem szenvedek, akarhogy is szeretned :) Te ilyen kis ideggorcs vagy amugy, aki allandoan azon rugozik, hogy a masik mit csinal?

Mondjuk arra azert kivancsi lennek, hogy hogyan tudod megallapitani, hogy en szabalytalan vagyok. Gondolom nincsen a meresugyi hivatal altal hitelesitett sebessegmero keszulek az autodban. Tehat konnyen meglehet, hogy te nem 130-cal hanem csak 128-cal mesz, es en meg pont 130-cal mennek. Erted...

"Ha, meg nem Magyarországon élsz akkor meg ne kotkodálj bele mások dolgába."

Nem Magyarorszagon elek, de jarok ott is eleget. Es abba ugatok bele, amihez kedvem van.

"Én elszoktam engedni, mindenkit, nem friss jogsis, boyracer vagyok, és mellesleg betartom a KRESZ-t."

Akkor meg mi a gond? Szepen mesz annyival amennyivel akarsz, ha jovok mogotted, es el tudsz engedni, akkor elengedsz, ha nem tudsz, mert mondjuk kamionsort elozol, akkor meg szepen megvarom mig befejezed, es le tudsz menni a szelsobe.

Engem sem erdekel, hogy te mit miert csinalsz, teged se erdekeljen, hogy en miert megyek annyival amennyivel.

Arra egyebkent kivancsi vagyok, hogy valoban mindenhol mindig betartod-e a KRESZt. Ha igen, akkor elismeresem, ha nem, akkor meg te sem vagy mas :)

Shadowbull 2008.08.08. 10:49:32

Ha pedig nem tartassz jobbra, maris szabalyszego vagy :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.08. 11:13:49

Ezt úgy bírom. Én szabálytisztelő vagyok, bla bla, erre jön a "fékezz köcsög" metódus :P Kis logikai defekt. Ezért mondtam, hogy mindenki jobban tenné, ha a saját sebességével és dolgával foglalkozna addig, amíg személy szerint őt nem éri valós (nem "mi lenne ha a gyereked" etc. barom feltételezések) veszély a másik magatartásából kifolyólag. Miért fáj az itthon mindenkinek, hogy ha valaki netán elhúzna mellette 160-al? (már nem szokás, drága a száguldás)

kételkedő 2008.08.08. 11:17:22

Na akkor összefoglalnám. :)
Senki ne mondja meg nekem, hogy mennyivel akarok menni az autópályán, vagy akárhol, mert a megállapított sebességhatárok önkényesek, tehát én is önkényesen megválaszthatom, mennyivel akarok menni. Különben is, ha a 130-as csigatempóval araszolok, elalszom, és az sokkal veszélyesebb, mintha gyorsan mennék. Természetesen az én autóm tökéletes műszaki állapotú, akárhány éves is, és ne egy vadonatúj suzuki határozza már meg a sebességemet. Ja! És persze nem én vagyok az, aki szabályszegőként figyeljek a szabályosan közlekedőkre, hanem az a gyökér 130-al (90-el,50-el) baktató értse már meg, hogy szül a macskám, feleségem, és nekem bibis az ujjam, sürgősen kell egy sebtapsz. És azért is megyek gyorsan, hogy hamarabb odaérjek a benzinkúthoz, különben kicsordul a tanksapka alól, a termelt benzin. Az átlagsebesség egy kamu, a fizikatanárok találták ki, hogy szopathassák a gyerekeket fizikaóran.
Azt hiszem ennyi. Ugye jól értelmeztem?
(ja! És "németbe" kultúráltan száguldoznak! )

kételkedő 2008.08.08. 11:18:43

És KuKori eszembe jutatta a logikai defektet is! Bocs!
"Ezért mondtam, hogy mindenki jobban tenné, ha a saját sebességével és dolgával foglalkozna"
Akkor minek is foglalkozni azzal, aki szabályos?

[] (törölt) 2008.08.08. 11:21:08

"Én meg a te "hisztidet" nem értem, hogy miért baj, ha nem enged el valaki akinél gyorsabb vagy de szabályszegő is?"

mert te ot ugyanugy nem kenyszeritheted semmire, mint ahogy o sem kenyszerithet teged semmire.

kételkedő 2008.08.08. 11:22:18

"mert te ot ugyanugy nem kenyszeritheted semmire, mint ahogy o sem kenyszerithet teged semmire."
Nem ezt hívják anarchiának? :)

V8 2008.08.08. 11:36:21

@kételkedő 2008.08.08. 11:18:43
"Akkor minek is foglalkozni azzal, aki szabályos?"

Nem a szabályosság a probléma, hanem az, ha valaki a másik szabálytalanságát akarja megakadályozni úgy, hogy eközben maga is szabálytalan lesz (és fennhangon hirdeti, hogy ő mennyire szabályos, és minden szabálytalankodó forduljon fel).

kételkedő 2008.08.08. 11:54:07

Nem a szabálytalanság a probléma, hanem az, hogy ennek ellenére máson kérik számon a szabályszegést! Hhogy is van a mondás? Akinek vaj van a fején....

Shadowbull 2008.08.08. 12:16:50

kételkedő 2008.08.08. 11:54:07

Itt nem a szabalyszegesrol van szo. Hanem arrol, hogy nem teszek be a masiknak csak azert mert onkentes rendornek hiszem magam. Mert ahhoz, hogy o gyorsan hajt, semmi kozom nincs, plane nem akadalyozhatom meg benne.

kételkedő 2008.08.08. 12:22:15

Shadowbull!
Attól tartok soha nem fog közeledni az álláspontunk ebben a tekintetben. Ami önmagában nem baj! :)
Gyakorlatilag négy(!!!!) csoportról beszélünk. Gyorshajt, villog, letol, gyorshajt nem villog megvár, nemgyorshajt, kimegy büntet, nemgyorshajt, kimegy, amint lehet visszamegy. Namármost mindenki azt a részhalmazt emlegeti, aminél antagonisztikus ellentétek állnak fent.
De nekem nagyon nem tetszik az a hozzáállás, amit fentebb összefoglaltam. Nem tetszik, hogy szabályszegés ellenére a másik két halmazon akarjuk elverni a port. Nem tetszik, hogy a négy halmazból, kettőben nyoma sincs a toleranciának!

zolee 2008.08.08. 12:58:39

leszarom a hazaáruló zsidó kormány alkotta jogszabályokat.

nekem jól jött a közigazgatási bírság.

van rá pénzem, hogy mindenhol kitapossam a kocsim belét...

ha netán beleszaladok a traffiba, csengetem a lóvét, és jónapot.

lakott terület: átlag 80-90
országút: ahol lehet 130-140

pálya: 180-200

NÁLAM EZ ÍGY MEGY

[] (törölt) 2008.08.08. 13:03:46

zolee, orom latni, ahogy a magadfajta faszparasztok szorgosan epitgetik a balkani orszagimazst.

amit itt eloadsz, az utoljara az oviban volt meno.

kételkedő 2008.08.08. 13:04:05

:D
Nagy az Isten állatkertje! Alacsony a kerítés.. A gondozó metg szabadságon!

kételkedő 2008.08.08. 13:06:05

Amúgy emlékeim szerint a 130-at még cask nem is ezek a hazaárulók állapították meg! :D:D
Szerintem Zolee olyan mint Móricka. Mindenről az jut az eszébe! :D:D
Csak az a baj, ahogy Edelweiss is mondja, hogy kiváló országimázst építenek nekünk külföldön és belföldön egyaránt. De ez megaoff, úgyhogy hagyjuk! :)

Shadowbull 2008.08.08. 13:11:08

Hol erdekel az minket, hogy te hogyan kozlekedsz Izraelben?

V8 2008.08.08. 13:12:18

@zolee 2008.08.08. 12:58:39

Csak egy idő után rádszólnak szüleid, hogy szakadj már le a versenyzős programról, és menj lefeküdni, mert holnap óvoda! :)

SsPL71 2008.08.08. 14:11:33

zolee: NFS valamelyik verziójával nyomod? :-)

SsPL71 2008.08.08. 14:16:34

"Ha pedig nem tartassz jobbra, maris szabalyszego vagy :)"

Képzeld jobbratartok. Soha nem akadályozok senkit aki gyorsabb nálam, vagyis aki szabályszegő :) (GPS-el mérem egyébként)
Nem önkéntes rendőrködöm, kivétel 1 esetet, de azt már vázoltam korábban.

Akik meg a belsőben száguldoznak azok a fejükben is "balosok" :)

Ez a jobbratartás nem egy újkeletű dolog, mindig is volt ilyen szabály.

Meg az előzésekhez is hozzátartozik, KRESZ szerint is, csak a szükséges legminimálisabb időt szabad a szembejövő sávban eltölteni. De, most ide ne kanyarodjunk vissza.

daito 2008.08.08. 14:22:56

Roppant egyszerű.

Aki gyorsan hajt, az szabályt/normát szeg; aki lassan megy, tüttyög, az nem.

Ragozható halmazokkal, külföldi példákkal, életünkből vett sztorikkal, benzinnel, gumival, ez attól még nem változik. :)

Azért vicces, ha ebben az országban valahová 160 km/h-val kell odaérnie az embernek. Talán miniszterelnök lenne?

Mindenki által ismertek a szabályok, hiszen vizsgázott belőle, hogy jogosítványa lehessen, és figyeli a táblákat, hogy adott körülmények között mi a betartandó sebesség. Persze, sok a gyökerek által ott felejtett tábla, 6-os úton 40-es korlátozás, de ez nem igazolja azt, aki 130-160 km/h-val vágtat ott.

Shadowbull 2008.08.08. 14:29:10

SsPL71 2008.08.08. 14:16:34

Akkor kozottunk nincs ellentet :)

Shadowbull 2008.08.08. 14:31:17

"Azért vicces, ha ebben az országban valahová 160 km/h-val kell odaérnie az embernek. "

Ez nem az odaeresrol meg az idorol szol. Nekem megvan a sajat utazotempom, es az nem 130. Ennyi.

Gyaloglotempom is van, meg bringastempom is :)

SsPL71 2008.08.08. 14:40:09

Soha nem fogom megérteni, a tisztelt száguldozó Urakat akik itt a posztokban is kifejtik, hogy márpedig ők nem tartják be a korlátozást, az ilyenre nem büszkének kéne lenni és hirdetni boldog boldogtalannak.(de hát hülyék mindig is lesznek)
A helyetekben meghúznám magam.
Nagy dicsőség lehet előre megfontolt gyilkossági szándékkal a zsebben közlekedni.

Mert ugye aki átlép a sebességkorlátozást az tudja, hogy szabályt szeg.

Persze aki 130-cal, vagy 90-el közlekedik az is megölhet vétlen embert, de az nem a gyorshajtásnak köszönhető és úgy hívják baleset.

Na, mindegy én is úgy látom, hogy nem fognak a nézetek közeledni, ezért nem látom értelmét a további posztolásnak.

Tamás 2008.08.08. 14:56:53

Szerintem nem kéne ennyire csőlátásúnak lennetek. Sokan azért hajtanak gyorsan, mert élvezik a sebességet, nem azért, mert késésben vannak, vagy mert felsőbbrendűnek érzik magukat, mert jobb a kocsijuk.

Én élvezem az erőt, az adrenalinhajhászást, és igen, gyorsan hajtok, persze ha a körülmények biztosítottak (pl. nem rázza szét a kocsimat a sok kátyú)

Vállalom a felelősséget magamért, és a többiekért.

Autópályán imádok 160-200 között autózni, 200 felett csak azért nem, mert az már necces lehet (300.000 ft, és ha helyszínen elkapnak, jogsi)

Tamás 2008.08.08. 15:02:09

Amúgy meg, a lakott területen kívüli sebességhatárok már elavultak....

Az autógyárak középkategóriás modelljei (sőt már a kisebbek is) erőlködés nélkül képesek a 180-200 km/h sebességekre...

És a nagykocsik, sportkocsik....250 km/h limitálva a többségnél.

Aki az autózást nem kényszerként, munkaeszközként éli meg, hanem szerelemként, hobbyként, annak legyen joga kihasználni azt, amit az autógyárak biztosítanak nekünk!

qualiatet 2008.08.08. 15:06:10

IMRUS

"Qualitæt, kösz!!! A cipszerekröl azért tud az ember, a bolhapiacos gyalázatról t¨led hallottam elöször - itt van az egész elbaszva a vasfüggönytöl keletre.
Háromszor rabolták ki a házunkat Magyarországon (festmények, lerobbant antik bútor, miegyéb), 'Mercedeses' fazonok - azóta lettem majdnem fajgyülölö"

Nos ezek nem lakásbetörésből kerültek
piacra, hanem a Ceausescu-rendszer éhinsége és társadalmi eróziója következtében a belső piacon nme képviseltek értéket ezért örökösök, ismerősök önként elkótyavetyélték.

Gomulka

"a cipszer eladni szánt bélyegeit mondjuk egy másik román állampolgár venné meg, tudná megvenni, tisztességes áron."

A német eredetű kincseknek Németországnál sehol sem lett volna jobb helyük.

A románok látható, hogy "értékelték".
Idevág a mondás: "Parasztnak nem való a május"

qualiatet 2008.08.08. 15:12:58

Imruska

Ja, és borzalmasan félreértettél.
A gyüjtő a bélyeg értéke és ritkasága miatti gyanakvásából adódóan riasztotta a fakabátokat!!!!

kételkedő 2008.08.08. 15:28:31

Aki az autózást nem kényszerként, munkaeszközként éli meg, hanem szerelemként, hobbyként, annak legyen joga kihasználni azt, amit az autógyárak biztosítanak nekünk!
A Hungaroringen, Rábaringen.... Monacoban, vagy akárhol, ahol cask a saját képét törheti össze.
Részemről én is befejeztem! :) Mindenkinek további kultúrált szórakozást! :)

guest 2008.08.08. 15:52:41

akira2 2008.08.07. 22:28:30

Egyetértünk, csak egy apró helyesbítés:

"Ha előzöl, akkor egyrészt indexelni kell közben"

Tévedés. Közben nem kell, csak irányváltoztatáskor. Tehát előtte és utána. Akkor viszont mindig.

Irmuska 2008.08.08. 16:10:28

Qualitæt: "Nos ezek nem lakásbetörésből kerültek
piacra, hanem a Ceausescu-rendszer éhinsége és társadalmi eróziója következtében a belső piacon nme képviseltek értéket ezért örökösök, ismerősök önként elkótyavetyélték."
- a kettö valahogy egy és ugyanaz; helyettesitsd be Ceaucescut Kádárral (Gyurcsánnyal, Putyinnal stb.) - államilag végrehajtott tömeges házbetörés. (Ne tudd meg hogy miket kótyavetyéltem el én is meg anyám is az idök során "önként" - étel kellett, tüzelö stb.)
A "Mercis" kereskedö/orgazda tipikusan (poszt)szocialista termék, hasonlóan a "megdógoztam érte"- pártfunkci-sógorhoz, ejtöernyös újkapitalistához stb. stb. stb. Fogjuk (fogjátok hehe) ezt még szívni minimum 60-80 évig.

Re: fakabátok: nem értettelek félre, inkább csak nem tudtam.
(bocs: IRRRMuska nem IMRuska, puhhhlease!)

Bocs az eltévelygésért, vissza a témához.

daito 2008.08.08. 16:12:42

A sebességhatárokat nem (csak) az alapján határozzák meg, hogy a forgalomban lévő autók mit bírnak, ne legyél már hülye.

Van még azért 1-2 másik szempont a világon.

Az autókázás veszélyes üzem, így is kellene hozzáállni. Tudomásul kellene venni, hogy ha hibázol, sokkal nagyobb kárt okozol, mint egy gyalogos/kerékpáros.

S legyünk már szívesek pont ezért nem a gyalogos/kerékpáros tempók különbségéhez hasonlítani a különböző autóvezetési szokásokat.

S pont le van ejtve, hogy ki miért hajt gyorsan, mert élvezi, vagy mert siet.
Élvezed? Más meg nem. Erre varjál gombot.

Ahogy az is egy nagy 0, hogy vállalja-e a felelősséget. S egyáltalán ez mit jelent? Kamu duma.

Az összes kib. gyorshajtó száguldozó 234-féle trükköt és magyarázatot kitalál erre, amikor meg elkapják, akkor is magyarázza, trükközik, lefizet. Vállalja a felelősséget. Haha. Lópikulát.

Ez nem csőlátás kérdése, hanem hozzáállásé.

Tamás 2008.08.08. 17:20:08

daito, ennyi erővel, nem a száguldozók, hanem az autógyárak a legnagyobb felelősök, mivel a kelleténél sokkal de sokkal erősebb autókat építeek nekünk....mond már meg nekem, mi a fasznak gyártanak akkor 300 -600 lóerős sportkocsikat, stb....

azért, mert élvezet őket vezetni, és leszarom a pórnép nyűgjét, én ki is használom. ha nem tetszik, törjél a lekvárosbukta végiből....

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.08. 20:06:50

Qualitat, félreértettem, bocs. Az egyiptomiaknak, jut eszembe, is ez a véleményuk. De a Sevso kincs is azért nem kerult haza (régészeti bizonyítékok egyértelmuvé teszik a megtalálás helyét), mert az precedenst teremtett volna.
Kételkedo, ha elfogadjuk, akkor demokrácia. Az onbíráskodást semmi nem igazolja. De villogni, tolulni, jobbról elozni éppúgy onbíráskodás, mint feltartani. Az elojelet nem szabadna osszetéveszteni a nézoponttal!

Shadowbull 2008.08.08. 20:41:25

"mi a fasznak gyártanak akkor 300 -600 lóerős sportkocsikat, stb...."

Mondjuk azert, hogy kimenj vele egy nyilt napra a Nürburgringre.

Vagy azert hogy 5 masodperc alatt legyel szazon.

De legfokeppen azert, hogy megvedd.

qualitaet 2008.08.08. 21:20:01

IRMUSKA

Osztom!

Irmuska nem Imruska, sorry!
Nem mindegy. Ahogy az sem, hogy Zsigulit OSZTOGATNAK Togliattiban vagy túristákat FOSZTOGATNAK a Vörös Téren.

Mentségemre szolgáljék, hogy az előbb a saját nevem is szarul lett leírva.

k2 2008.08.08. 21:31:16

www.vezess.hu/hirek/svajc_betiltana_terepjarokat/15230/

Sztem, mint a mociknál is, a végsebesség ADÓDIK, ne mondja már valaki olyan fasza csávó hogy a 1xx lovas gépével 300-at csak kedvére hasít.
Amúgy próbálja a lezárt pályán, a 90 meg 90 és Ő fog meglepődni. A többség eljutni akar és nem élvezkedni.

Irmuska 2008.08.08. 21:43:04

Qu. - No problemo, dahhling. :)

Rocko- 2008.08.08. 22:09:54

zolee a fizika szabályait is leszarja. gratulálunk zolee, máris nyertél egy helyezést a lánglovagokra! :)

humberto 2008.08.09. 01:53:59

Látom megjelentek az igazi kemény csávók. :-))
Zolee fiam, hány éves vagy, 12-14? :-))

guest 2008.08.09. 18:48:15

Minek reagáltok egy ilyen kis gyökérnek? Csak ezt akarja, el is érte. Vagy csak szimplán ideböfögött egyet mert attól neki jó.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.09. 20:00:00

O is viaszból van. Madame Tussaud panoptikumából bérelte a Magyar Gárda.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.11. 14:27:33

Szabadságon voltam, és most már nincs kedvem végignyálazni 588 kommentet, de ezt nem hagyhatom szó nélkül.

"(Na jó, ámokfutással-záróvonalkanyarodósávnemszámít módon igen, de azt nem pártolhatjuk.)"

"akár némi életveszéllyel is fűszerezve az autózást. Ami akkor válik alapvető problémává, ha szembe is jön valaki, hasonló elvekkel."

Nem szoktam senkinek, még ellenségeimnek sem személyes tragédiát kívánni, de annak az újságírónak, aki ilyet leír, sajnos csak azt tudom mondani: kívánom, hogy a te édesanyádnak kelljen ilyen szitut vétlen szembejövőként megoldania, a te gyerekeddel a hátsó ülésen.

Remélem elég gyorsak a kedves édesanya a reflexei, és csak ilyedtség lesz a dologból, de az a helyzet, hogy amit még megkülönböztető jelzéssel is tilos a profi sofőröknek (tehát pl. a cikkben említett beláthatalan kanyarokban előzni), arról ne írjon már senki újságíró összekacsintó, ha-nem-néznek-oda-én-is-csinálom stílusban!!!!!

Értem én hogy "realitás", de könyörgöm, Dél-Oszétia bombázása is realitás, mégsem elfogadható, ha valaki azt mondja, milyen jó buli, emberek halnak meg......

Tisztelettel:

Bolla György

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.11. 14:33:48

Egyébként hogy a cikk tartalmi részéhez is hozzászóljak: én elsősorban azokat nem szeretem, akik az országúton is 70-nel mennek, majd a faluban sem lassítanak, mennek tovább 70-nel. Azt tapasztalom egyébként, hogy nem akkora mutatvány még magyarországon sem a cikkben is említett "közepes tempóval" utazni, csak pontos menetidőszámítás kell hozzá, és, csodák csodája, időben, saját hibás életveszély és fáradtság nélkül meg lehet érkezni :-D Két dolog kell hozzá: nyugi és odafigyelés. Érdekes, hogy pont ezzel a két dologgal találkozunk itthon ritkán, nem csak vezetésben, de máshol is....

pdjames 2008.08.16. 02:27:47

Egy átlag nő vagyok aki egy öreg Twingo-val jár, de valahol olvastam, hogy ha 60-nal ütközöl, az olyan, minhta a harmadik emeletről zuhannál le. Ha valaki száguldozni akar, tegye meg, nem szoktam nevelgetni senkit és jobbra tartok, de cserébe engem se veszélyeztessen senki, elképesztő, hogy emberek milyen manőverekbe mennek bele pár perc előnyért.
Inkább városban vezetek és néha elmagyaráznám a sok barom állatnak, hogy nem azért nem megyek 90-nel a Körúton vagy 120-szal az Árpád hídon, mert nem tudnék, hanem azért, mert felelőtlenség. A sávok között cikázó agyatlanokat meg többnyire beérem a pirosnál. Zolee-nak meg üzenném, hogy remélem van donorkártyája, jól jön még a veséje vagy a mája más rendes embernek, az agyát felejtsük el.

Popote 2008.10.22. 06:44:31

CSAK vezetesi kultura kellene,ami hianyzik,,,,,,,,meg a sok lepcsofok,,,es akkor SUHHANHATNA mindenki mint peldaul olaszorszagba,es megsehalmegmindenki....Minden elismeresem a kozepkoru holgyvezetoke>>>>>>>eletveszelyes kategoria,,,,,figyelem!!!!!keruljuk oket,,,,,,,,es utana megkapjuk,"nezd apukam az a hulyegyerek ugyis odaveri vmi fanak magat..........miert van ez igy EVTIZEDEKOTA????????????En rajottem........tul sokat fejlodott az autotechnika az utobbi 15 evbe,es ezek az emberek akik a skodakon,meg a keleti csodakon nottek fel,,,,SOHA nem fogjak megerteni hogy mi a kulombseg egy sportossan biztonsagossan kozlekedo,es egy tutyimutyi totymorgo kozott......Kb mint az F-16 meg a kombajn kozott....
Sajnos
En szeretk gyorsan menni,mert lassan nem jo,,,nem mintha az idomiatt,de jobban esik...Mindenki mas kedves anyukak,maguk lassan toljak a babakocsit mi fiatalok kicsit gyorsabban
süti beállítások módosítása