850-es szerelmeim

  2008. augusztus 01. - papptibi Címkék: volvo bmw fiat autonánia 850

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Tény, hogy sokkal szerényebb gyermekkorom volt szerencsésebb kollégáimnál, akik már kiskorukban állólámpás Mercik kalaptartóján hemperegtek, és hasonlók. Meg hát az Alföldön minek autó, ott a bringa. A helyi hegesztőművészek remek gyereküléseket rittyentettek a Csepel Velence csomagtartójának a helyére, innen szemléltem a forgalmat, miközben oviba mentem. (Egyedül arra kellett vigyáznia anyámnak, hogy amikor leszállt, a kormányra nehezedjen mind a 42 kilójával, mert könnyen egykerekezésbe csapott át a történet, annyira hátul volt miattam a súlypont.)

A Velence pótüléséről leginkább az autók fenekét láttam, hamar bele is szerettem ebbe a hátsóba itt, ni:

Akkoriban néhány járkált a környéken, talán a valami baloldali olasz kormány miatt, vagy a fene tudja miért, még a Merkurnál is lehetett Fiatokat venni.

Amíg az ember kisfiú, könnyen megjegyzi az autótípusokat. A szocialista érában, a hetvenes években pláne egyszerű volt mindent tudni, hiszen a választék igen szegényes volt. Lada, nagy-, és később kispolszki, Trabant, Wartburg, Dacia, Skoda, Zastava, Volga, Moszkvics. Ugye, nem hagytam ki semmit? Igaz, mivel apám az állami gazdaság járműparkjában dolgozott, még meg kellett jegyeznem az Ifát, a Roburt, Zukot, Nysát, meg a Zilt, és később ott néhány lerohadt Aro is, folyamatosan alkatrészre várva.

Ebben az állóvízben igazán feltűnt nekem a kis 850-es Fiat, amely egyben szembesített azzal a szomorú tudattal is, hogy léteznek a Földön olyan típusok, amiket nem ismerek. Igaz, látókörömet később kitágította az autóskártya, de arra még kicsit várni kellett, mert hiánycikk volt az is.

Néha viszont szomorú a találkozás egykori beteljesületlen szerelmünkkel.

Mégis, vannak még rendes emberek. Akik szeretik az autót. Legalábbis a „vasasok kíméljenek” kitétel erre utal. Valóban, akinek nincs pénze/ideje/lehetősége arra, hogy felújítsa, ritkán írja oda, hogy „parasztok, ne építsetek belőle rotakapát vagy csettegőt”. Hisz egyre kevesebb van belőle.

Gyönyörű példány még kevesebb akad. Persze vehetnék ilyet, de ezzel is vesződni kellene, 125 rugóért (alku előtt), de legalább nem egy bokor aljából kell kiásni. 1968-as, ha az ember rendesen helyrepofozza, legalább olcsó lesz a kötelező. De ez, a látszat ellenére sok meló.

Van is, akinek beletörött a bicskája. Vajon folytatnék egy olyan felújítást, amit valaki más kezdett el és ráadásul metálfényezéssel koronázott meg? Nem hiszem. Mindenestre az öt autónyi tartalék alkatrész megnyugtató, 300 ezerért.

Vagy egy szombathelyi példány, már 903 köbcentis motorral? Hát ezzel is akadna dolog.

Valahogy nagyon elpusztultak mára a 850-esek, és alváltozatai. Ez a típus jó példa arra, amikor egy gyárnak bejön valami, mint a Fiatnak az Ötszázas, aztán csinálnak belőle Hatszázast, de mivel megvannak a gépsorok, továbbfejlesztik. Olyannyira, hogy azért volt a gyári kódja 100G (azaz Grande), mert a Hatszázasnak 100 volt a kódja. A technika pedig változatlan. Aztán készül belőle gyönyörű sportkupé, sőt, még Spider is. Szóval, nem ma találták fel a platformstratégiát.

Csak akkoriban azt hitték, hogy az emberek a farmotorért szerették az Ötszázas, ahogy a VW-nél is elég későn esett le, hogy a Bogárnak sem a léghűtéses, far-boxer volt a legnagyobb erénye, hanem az ára, meg az igénytelensége. Amikor a Fiat rájött, gyorsan megcsinálta a 127-est, a VW meg a Golfot. Viszont előbb majdnem belerokkantak a csődbe.

Mégsem lennék meglepve, hogy a modern Ötszázas mintájára a 850-esből is csinálnának egy retrómodellt. Hát nem gyönyörű?

De sajna ma már nem kéne.

Három 850-es szerelmem közül a Volvo állt a legközelebb ahhoz, hogy meg is vegyem. Talán azért, mert ilyet már vezettem is, szeretem az öthengeres motorok hangját, szóval a használtautó.hu-n szétnéztem 850/S70 fronton is.

Persze Peter Lechner mester egykori autója 180 ezerért elgondolkoztatott azon, hogy miért is lehet ekkora a Volvók értékvesztése. Legalábbis odaát.

Ám akármilyen vicces, alig többért már magyar rendszámmal és érvényes műszakival is lehet kapni korai 850-est.

Egyébként ez a kedvenc verzióm, amit eredetileg GLT-nek hívtak, a 2,5 literes motorral, húsz szeleppel és 170 lóerővel. Ez még értelmes méretű körön tudott megfordulni, nem úgy, mint a mai, hasonló kategóriájú Volvók. Olyannyira, hogy ezzel reklámozták.

Hát nem gyönyörű belülről? (Na jó, az volt újkorában)

Erről mondták akkoriban, hogy úgy tervezték a belsőt, hogy akár egyujjas irhakesztyűben is lehessen kezelni mindent, hiszen Svédország északi területein nem feltétlenül veheti le a vezető a kesztyűt rögtön azután, hogy beült. Hiába a kiegészítő elektromos fűtés, mínusz 30 fok – az mínusz 30 fokos kormányt, váltókart és gombokat jelent.

Na, hát ezért van akkora belső kilincse, ami a könyöklőn lévő vályúban futott. És ezért nagyok a gombok is mindenhol. Aztán az S70/V70 bevezetésével változott a filozófia.

Aztán később jött egy olcsóbb változat, hengerenként két szeleppel. Ez 140 lovas volt. Lehet, hogy ma már ez jobb választás lenne.

Vagy egy T5? Háát, nagyon jó volt. Új autónak. Gyönyörű öthengeres hang, kis turbólyuk után nagy tolás, aztán meg még nagyobb. Talán 630-ért meg is lehetne próbálni. Ha nem az én pénzemről van szó.

Amit viszont tilos: T5 R. (mint kiderült, ez nem az a képen, sima T5, hétszázért, a világ legrondább felnijein.) Az R-ek eredeti magnézium felnijei könnyen törtek a pesti kátyúkban, mivel ridegek. Az ilyen sárga gépeket szívesen chippelték fel 300-320 lóerőre, ami a motor élettartamára – hogy is mondjam – valószínűleg nincs jó hatással. Persze, ezt a példányt nem, csak 227 lovas.

A másik probléma, hogy én sosem vennék limuzint, de a svéd kombik nagyon jók. Mint ez. Igaz, ez már a kisebb, kétliteres öthengeressel. Bár, ezek a benzines Volvók, mindegy, hogy kis vagy nagy turbóval, esetleg szívómotorral, nagyjából ugyanannyit fogyasztottak, ha normálisan közlekedett velük az ember (az R-et leszámítva). És bizony ez nem volt kevés, talán azért is gázosították el ezt a kombit.

Mindenesetre még egyfajta 850/V70-est nem vennék. A dízelt. Ami előbb Audi motor volt, aztán VW LT teherautó-motor lett belőle. Meg dízel Volvo-motor. Igaz, legalább keveset fogyasztott.

Az ésszerű választás egy késői darab lenne, amelynek tulaja/eladója talán az egyetlen, aki rendesen le tud fényképezni egy autót. Biztos azt akarja, hogy az érdeklődő ne hányja el rögtön magát. Sőt, az autó eleje és hátulja is ráfért a képre. Az utastér kitakarítva. Szóval, rendes ember. Egy ilyen T5-öst azonban már 1,2 millióért kínálnak.

És van benne kartámla-gyerekülés is.

Az álmok szertefoszlottak, amikor a feleségem kijelentette: ezek a Volvók szögletesek, mint egy szekrény, a kombi meg olyan, mint egy halottaskocsi. Szóval, nem az én gyávaságomon múlott.

Vállalom. Olyan bátor, vagy olyan gazdag sosem leszek, hogy ezt megengedhessem magamnak. Pedig ez a legnyolcötvenesebb szerelmem. A BMW.

Szerintem másfél millió alatt el lehet hozni. Na de egy gyertyacsere? Urambocsá, automataváltó-csere? Ajaj. És a fogyasztás? Persze, saját korának igazi überautója volt, mindennel, amit akkor produkálni tudott a BMW. 1990-ben. Nagyjából 30 ezer készült belőle, kilenc év alatt.

Figyeljük meg, hogy vélhetően miért került eladósorba ez a példány, 1,8 milliós kikiáltási áron. Ott áll a háttérben. A vidéki idill: előtérben a 12 hengeres 850-es, a háttérben a 911-es.

Sajnos a BMW tulajok kevésbé tudják, hogy a bőrülést ápolni kell. Ha tehát nincs teljesen szétrepedezve a bőr, már 2,3 milliót kérnek a kupéért, amely korának legmodernebb stabilizáló elektronikájával is fel volt szerelve, a biztonsági öveket pedig az első ülések vázára építették (vagy ahogy ezt szofisztikáltan mondani kell: integrálták), hogy ne kelljen a B-oszlop. Ugyan léteztek kisebb, nyolchengeres változatai, 3, 4 és 4,4 literes motorral, de az ember legyen gavallér. Tessék V12-est venni!

A modellfejlesztések során a 300 lóerős 850-esből 326 lóerős 850 ci lett, és megjelent a 850 csi, amelyben az 5,6 literes motor és 380 lóerős, sőt, szériában aktív összkerékkormányzással (a többinél feláras volt). Ez az autó, amit nyálcsorgatva néztem egyetemista koromban a BMW dingolfingi gyárában, egy tanulmányi kiránduláson, felmetszve. Látszott a multiplexelt elektronika, a V12-es motor, az automata váltó és minden más nyalánkság. Ezért fáj, ha ilyet látok:

Így múlik el a világ dicsősége. Tuningoljatok Hyundai Coupét, ezen a formán csak rontani lehet, ne erőlködjetek!

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr72594678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csipi 2008.08.01. 13:20:28

darthyoda 2008.08.01. 13:07:54

itt megtalálsz mindent részletesen: en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850

minuteman: hát te ki vagy?

proxxon: élvezed, ha flémelhetsz, mi? :P

minuteman 2008.08.01. 13:29:17

ki vagyok?

az aki éppen elképzeli magát ebben amint a kájenes sztifler mamáját szopattya

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 13:29:28

A kormánya nem a gyári, nem M-es, és újra van bőrözve. Ezt a kormányt gyárilag nem varták M-es cérnával.

Ettől még nekem is kéne. :)

minuteman 2008.08.01. 13:30:59

hol a kód...
így nincs értelem...

Márko001 2008.08.01. 13:37:56

Proxxonka nem tudom mi a faszra vered itt magad.Gondolom az életben nagy csicska lehetsz aztán itt próbálgatod bizonyítani magad te inas.A BMW mindig is csúcs volt és lesz is.Látom rajtad egy igazi vérbeli Szuzikis 1.0-ás szwiftes vagy:)

lóláb 2008.08.01. 13:47:55

Jesszusom micsoda szánalmas figurák vannak...

Vikk 2008.08.01. 13:49:50

Ez a Bömbi nekem is nagyon megdobogtatja a szivem igaz, hogy csak 1szer láttam ilyet a valóságban....megis venném csak lehet hogy motort is cserélnék benne pl.2000ccm bömös dízelt, ami béri sokkal kevesebbel mint a 20lityó. A volvó is egy tökéletes gép..a világvégére is elvisz hibamentesen :))

HA5NX-1 2008.08.01. 13:52:08

"plusz sima szivó nagylökettérfogatú motorral könnyebb kissebb fogyasztást elérni mint hasonló teljesitményű turbós esetén."

Na ez pont nem igaz.
Nem véletlenül mennek el a kisköbcentis turbós motorok felé a benzineseknél is (mivel elvileg kisebb a fogyasztása, mint egy ugyanakkora teljesítményű nagyobb szívómotornak, kisebb a CO2 kibocsájtás is)

Az persze más tészta, hogy ezek a kis turbó motorok kevésbé egyenletes nyomaték/teljesítményleadásúak és valószínűleg élettartamban sem bírnak annyit.

HA5NX-1 2008.08.01. 14:00:39

"Hát igen. A 8-as BMW minden autót kedvelő gyermek és felnőtt álma. Mindig az lesz."

Azért ez majdnem olyan sommás megállapítás, mint a reklám ami ment úgy 4-5 éve:
"Előbb-utóbb minden ember életében eljön az a pillanat, amikor szeretne egy Golfot"

A 6-os BMW szerintem - mert a szépség ugyebár szubjektív kategória - sokkal-sokkal szebb. (Mind a régi, mind az új)
De ha már álom, akkor valahonnan egy lezsírozott Maserati Ghibli. Második autónak.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 14:01:34

Vikk

Az lenne a világ eddigi lecsunyább fillérbaszó autórombolása.
820d

Ezért mondom, hogyha gyártanának 718d-t, Magyarország tele lenne vele.

Sabc 2008.08.01. 14:01:34

"megis venném csak lehet hogy motort is cserélnék benne pl.2000ccm bömös dízelt, ami béri sokkal kevesebbel mint a 20lityó."

Na ez a szánalmas. Ha valaki 850-est akar, tankolja 'sszameg.

miluman 2008.08.01. 14:07:18

itt van egy sötétbordó 850es Fiat, évek óta nem ment sehova szerintem :)

a sor5 volvo viszont jóféle, egy T5 kéne, habár elöl hajt...

BMW-ből meg a 840-es, mer inkább az ész, erőben nem sokkal marad el a sima 850től, és a hangja pedig sokkal állatabb. rajta vana listán :D

GGerg 2008.08.01. 14:10:42

darthyoda.

A T5-R 240 lovas volt, az R pedig 250.

Ezen túl a kombiban létezett egy négykerekes változat 265 lóval is.

GGerg 2008.08.01. 14:12:18

Illetve T-5R

Márko001 2008.08.01. 14:18:26

Majd ön az új 8-as sorozat szerintem lassan(REMÉLEM!!) CS Conceptből... Ott lesznek majd szerintem "kicsi" dízel.

muhi 2008.08.01. 14:26:57

"Na ez a szánalmas. Ha valaki 850-est akar, tankolja 'sszameg."

Miért tankolja, ha nem akarja? Ha neki úgy is jó...

Sabc 2008.08.01. 14:31:42

Ha nem akarja tankolni, ne vegyen olyat. De átgányolni egy ilyen autót valami, csak mert villantani jó vele, de tankolni már nem, az szánalmas.
Ha kell a teljesítmény, kell a komfort, a luxus, akkor fizesd meg. Ha nem tudod megfizetni, add lejjebb az igényeidet. Ilyen egyszerű. És igen, sajnos ha létezne 718d, akkor ez a tetves fillérbaszó szarrágó szánalmas, de azért villantani akaró ország tele lenne vele.

kp 2008.08.01. 14:48:27

a legjobb persze a videki idillben, az amerikai rendszam a porschen... csak ugy adocsalas es bunteteselkerules-ugyileg.
De bizton rosszindulatu vagyok.

ícsí 2008.08.01. 14:58:29

Ember, a 850T5 a legjobb!!! Ha azok a felnik csúnyák, akkor erős izlésficamod is van... VOLVO FOREVER, ja vagy for Life :)

TD5 2008.08.01. 15:02:38

"Mindenesetre még egyfajta 850/V70-est nem vennék. A dízelt. Ami előbb Audi motor volt, aztán VW LT teherautó-motor lett belőle. Meg dízel Volvo-motor. Igaz, legalább keveset fogyasztott."

Ebből is látszik mennyire nem értesz az autókhoz. Ez a motor egyike azon keveseknek, amelyeknek futásteljesítménye 500 ezer és 1 millió Km között van. Nagyon eltalálták, meglepően nem eszik sokat, abszolút nem szervízigényes a kötelező dolgokat leszámítva, és a 90'-es évek első felében a 140 LE, 290 Nm igen jónak számított egy 2,5 TáDétól. Nem rakták volna a VW Transporterekbe és az LT!! -be is, ha olyan hitvány lenne.

Wolf 2008.08.01. 10:35:32
"az 5 hengeres audi/vw (LT/100) dieselekről sok rosszat hallottam. repedező hengerfejek, főleg ezt..."

Ilyenről még nem hallottam, de legyen igazad.
Ez tipikusan az a motor, amelyiknél magasról szarhatsz mennyit mutat az óra, mennyit tekertek vissza.

Pasas 2008.08.01. 15:17:26

Minuteman linkjében az a 850-es az tényleg fantasztikus.

Kifordított kacagány 2008.08.01. 15:27:18

HA5NX-1 2008.08.01. 13:52:08
és amikor kitaposod a belét, hogy leadja a teljesítményt, akkor fújhatod a co2 kibocsájtást is.

feketebarany666 2008.08.01. 15:40:59

Nekem volt 2-3 evig 850-es bmw-m. Imadtam.

Kifordított kacagány 2008.08.01. 15:45:42

jó neked. azt már meg sem kérdezem, miben ülsz most.

hoze 2008.08.01. 15:48:07

"Kalitkában" :)

a harmadik g 2008.08.01. 15:52:24

"és amikor kitaposod a belét, hogy leadja a teljesítményt, akkor fújhatod a co2 kibocsájtást is."
Azt mondd meg nekem, hogy aki 850-est vesz, azt hol a f***ba érdekli a CO2 emisszió... Tudom, nem arra gondoltál, de akkor is. Engem sem nagyon izgat, amíg ennyi "környezettudatos" hülyegyerek van az országban, akik veszik a zöldnek kikiáltott 1.2-es meg hasonló köbcentis kávédarálókat. Mi, akik böven kisebbségben vagyunk, nem osztunk, nem szorzunk.
Nemrég volt a TotalCar-on egy cikk erröl, egyet kell értenem vele. Amíg az autók benzint/gázolajat égetnek szén-dioxiddá, addig nem lehet környezettudatosságról beszélni. Akkor meg már hadd élvezzem a vezetést, és szarjak az emissziókra...

hoze 2008.08.01. 15:52:35

Wolf 2008.08.01. 10:35:32
"az 5 hengeres audi/vw (LT/100) dieselekről sok rosszat hallottam. repedező hengerfejek, főleg ezt..."

Ez valószinűleg a "sima" 5h TD, de ezek már TDI-k..ennyi.

feketebarany666 2008.08.01. 16:01:19

Kifordított kacagány 2008.08.01. 15:45:42

A8-ban :)

Kifordított kacagány 2008.08.01. 16:07:06

a harmadik g 2008.08.01. 15:52:24
rohadtul nem arra gondoltam, aki 850-est vesz(már csak azért sem, mert annak nem kell kitaposni a belét, hogy legyen nyomatéka a motornak), de még akár azt is érdekelheti. csak ugye ha van egy kis esze, akkor tudja, hogy a co2 nem attól lesz sok, hogy neki 850-es van a segge alatt.
a hozzászólásom kizárólag a kis turbós motorok nagyszerűségéről szólt.

Vikk 2008.08.01. 16:07:33

Sorry az esetleges indulatokért..amit a dízeles kijelentésem okozott, de abban a világban élünk ahol a benzinárak az egekben vannak. És az embernek nem telik 10milkás luxus autóra csak max 3milkásra (az is hitelből-sajnos). Emiatt jutott eszembe a dizel megoldás főként hogy a BMW-nek van az egyik legjobb teljesítményű dizele ...23d-ami egy 2000ccm3-as motor 200le + nagy nyomaték. És ezt ha összedolgozzuk a 8-as szériával érdsd szép forma jó futómű stb.... akkor van egy szuper autók. Kell ennél több????

Kifordított kacagány 2008.08.01. 16:18:57

feketebarany666 2008.08.01. 16:01:19
mondtam én, hogy jó neked:)

[] (törölt) 2008.08.01. 16:21:23

"ami viszont ellene szól, hogy ha elromlik rendkivül kellemetlen szerelni, barom megoldások stb."

nem veletlenul van hozza reszletes szervizirodalom, celszerszamok, meg specialis kepzes. persze a mezei jozsi megprobal belebarmolni, akkor "hulyek" a megoldasok.

talan olvasni kene elobb.

a_q 2008.08.01. 16:23:13

Kölyökkoromban mi is sasoltunk naponta egy 850-est a lakótelepen...ez olyan 92-93 környékén volt...aztán egyszer csak felgyújtották...őt büntették a tulaj miatt gondolom!

Kifordított kacagány 2008.08.01. 16:23:40

Vikk 2008.08.01. 16:07:33
igen. pl egy el nem b.szott autó.
egyébként meg a gázolaj is drága, meg minden drága. ezért igazán kár megölni a lelkét.
ez az autó nem azért van, hogy eljuss vele a kedvenc bevásárlóközpontodba dinnyét venni, mert kb ott számít az, hogy mennyibe kerül 1km.

Shomee 2008.08.01. 16:26:09

Nekem az a véleményem,hogy vannak bizonyos autók,amelyikből eléggé ciki,aka "fillérbaszó" dolog dízelt venni.
Legyen az az összes sportos kocsi(BMW6er,Audi A5,TT) valamint az igazán nagyértékű presztízsautókban is bután mutat a traktorhang (A8,7er). Persze az olyan kis különlegességek,mint az E38 740d,vagy a W140 350sd más,mert kuriózumok,.de az a lényeg,h a dzel nem való ezekbe az autókba.

Shomee 2008.08.01. 16:28:16

feketebarany666!

Nincs 20 év körüli csinos lányod?Udvarolnék neki :)

[] (törölt) 2008.08.01. 16:29:21

Shomee: kene kulon a magyar piacra diesel Porsche, vinne a sok fillerbaszo pozer, mint a cukrot :)

papptibi 2008.08.01. 16:29:52

TD5:
azzal a motorral két bajom van: egyrészt egy traktor; és utálom, ha remeg a belső tükör. Már új korában is ilyen volt. Attól még kiváló motor az LT-hez. Nyilván tartós is, de asszem, az LT nem egy kategória a 850-essel. Ez inkább ízlés kérdése, semmint hozzáértésé, van, akit ezek nem zavarnak. Már bocs.

huligán 2008.08.01. 16:30:38

nekem egy Volvo 480 Turbom van, kereken 200e km-mel. Tökéletes autó nekem. A motorblokk eredetileg Renault (Renault 5, 19, 21, Laguna), a turbo Porsche, a futómű Lotus eredetű/tervezés. Elmegy 300-400e km-t generál nélkül, persze a megfelelő olaj és egyéb cserékkel+kopó alkatrészek cseréje mellett. Szó volt itt a fékekről, hogy mennyire jók vagy rosszak. Nos, ez közel 1 tonnás kocsi, 4 megfelelő méretű tárcsafékkel, sokkal jobban szeretem, mint a páréves hipermodern céges Toyota Corolla - alulméretezett - fékjeit. Amúgy meg azt gondolom, vezetni tudni kell, ABS-szel vagy nélküle is.

Ami a BMW-t illeti: általában ki nem állhatom a márkát (hasonlóan a Mercedeshez, Audihoz). Kivagyi, kissé lélektelen, steril autók. Egy Volvot, Saabot, Alfát, Lanciát, Jaguart lehet szeretni, egy tökéletes, de embertelen és hideg német terméket már kevésbé... Kivétel BMW-knél a 850-es. Na az úgy gyönyörű és tökéletes, ahogy van. A másik kedvenc BMW-m a 630/635 Csi (coupe). www.7-forum.com/news/2006/youngtimer/bmw_635csi_p0007908-c.jpg

De a dajcs überállesz egyértelműen ez, még a 850-est is hazavágja:
media.motortopia.com/files/6422/vehicle/46497330bec2a/oldcars_029.jpg

ourworld.compuserve.com/homepages/karen_obrien/bmwm1.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ef/BMW-M1_Piquet_1980-05-24.jpg/800px-BMW-M1_Piquet_1980-05-24.jpg

Mindazonáltal:

VOLVO FOREVER!

huligán 2008.08.01. 16:32:19

Ja, amúgy a BMW M1 echte olasz design...

Kifordított kacagány 2008.08.01. 16:32:56

Shomee 2008.08.01. 16:26:09
ha egy 2000-es benzinest akar lecserélni dieselre, cserélje. mindenkinek megvan a maga agybaja, ha neki a diesel tetszik, ám legyen, az még nem az a kategória, aminél szentségtörés lenne. de könyörgöm egy 5 literes, vagy nagyobb motort kiberhelni egy ilyen autóból, csak azért, hogy pár forintot spóroljon, az már szentségtörés. ezek az autók nem a fillérezésről szólnak.

Öreg Lancer nem vén Lancer 2008.08.01. 16:36:32

Nekem is egy jó kis 850-es Volvó kellene!
Csak nem voltam bátor első autónak ekkora nagy autót venni, mert féltettem, hogy megnyomom stb, mert nem érzem hol a vége. Ezért lett a vége a történetnek egy másik kedvenc, a régi 4. szériás Lancer. De egyszer tuti lesz egy nagy batár Volvóm! :)

huligán 2008.08.01. 16:41:12

Öreg Lancer:

A 850-es nem egy nagy autó, csak egy tisztességgel megtervezett és megépített szedán. Mi lenne veled Ámerikában? ;-)

Inkább tanulj meg vezetni.

Jimbó 2008.08.01. 16:55:06

BMW 718d Hungarian EVO kivitel:D Tuti hogy a sok fuxos köcsög vinné mint a cukrot, 1000évre behitelevze 0% önerővel. Aztán meg lehetne nekidőlve nyomni a rizsát a plázásbuláknak hogy 13 alatt van fent százon. Mint a régi ducatto-k :D

Sabc 2008.08.01. 17:20:17

Jimbó 2008.08.01. 16:55:06

Márminthogy 13 perc alatt, úgyérted... :)))

yeahhh 2008.08.01. 17:21:30

PappTibi: ezt most mér' kellett, vazze? Mehetek a pszichológusomhoz!;-)
A Volvo 850 a szívem csücske, szvsz a maiak a közelében sincsenek (az S60 kicsi 4 felnőttnek, a V70 jobb, de nem az igazi; az S80 tramplibatár). Anno (1995) volt szerencsém egy T5-höz - hát az chiptuning nélkül is úgy ment, hogy egy-két tudatlan/gyanútlan utasom lerosálta az inát:-) Mondjuk, olyankor nem 12-15 litert szivornyázott az iszákos svéd állatja...!!!:-)
Az utolsó képen az a magyar rendszámú szürke szépség...jaj...

Nagybátyámnak volt egy pöpec, rendben tartott 850-es Fityója, friss, ropogós jogsival vezethettem jópárszor ('80-as évek elején...)Bizony, nagyon tetszett.

Shomee 2008.08.01. 17:25:36

Edelweiss!
MEggazdagodnánk egy átszerelő üzemből,ami bármilyen autóba beleteszi az 1.25ddis blokkot :)

Kifordított kacagány!

Nevetséges az egész,amiről írsz....egy 8ert általában nem első autónak vesz(persze,biztos,h van,aki igen,de az nem jár se dolgozni,se boltba).
HA én tudnék egy ilyet venni(márpedig inkább régi 6er-t vennék)
akkor tuti,h másodiknak,az állagmegőrzés jegyében.
Ha meg nyáron hetente egy napot használom,hol érdekel,mennyit fogyaszt?Rendszám se kéne rá,ezzel úgysem fognak meg :)

feketebarany666 2008.08.01. 17:28:11

Shomee 2008.08.01. 16:28:16

Nincsen, meg fiatal vagyok en is. :) neken is jol jonne egy 20 eves. :)

altefnegy 2008.08.01. 18:08:01

Na csak úgy lazán. :) A Fiatot, s a BMW-t csak távolról csodálom, de a többihez lenne pár hozzáfűznivalóm.

A kilincs főleg nem az "egyujjas kesztyű" miatt volt olyan, hanem két biztonsági megfontolásból: ne lóghasson be még ütközésnél se az utastérbe, illetve könnyű legyen kinyitni, még ha akadna is. S igen, kesztyűben is egyszerű használni. (Meg persze egyszerűbb, olcsóbb is volt, mert nem a 850-ben kezdték el alkalmazni. Aztán a marketing vasfoga elszállt felette.) Az S/V/C70-ben amúgy kb. ugyanakkorák a gombok, a kilincs változott.

A dízellel (2.5 TDI, 140 LE) két "baj" szokott lenni. Sportkocsinak nézik, aztán meg megy az átkozódás, hogy elszállt a moci, pedig alig tolták ki a szemét. Vagy a régi hungaricumnak számító "futásteljesítmény-optimalizálás" miatt hiszi azt a kedves tulaj, hogy csak úgy pikk-pakk 200 000 kilométer után máris tönkrement a dízel. Miközben először külföldön került bele ~400 000, aztán itthon is egy kevés megfejelve az "okos" javításokkal "olcsóért". Aztán amikor jön az első többszázezres számla, akkor véres torokkal, felpolírozva megy a legenda hátán eladásra.

Az S/V/C70 széria már nem annyira szögletes, lehet tovább próbálkozni. Egy vidám -pl. piros- színű kombit pedig nem nagyon kevernének a kegyeleti gépjárművek közé. ;)

Fékekről röviden. ;) A 850-es szériának ('94-től), illetve S/V70 ('97-'00), C70 ('97-'05) háromféle fékje volt gyárilag a kezdektől a végéig 280-302-320 mm-es első tárcsákkal (ínyenceknek: V70 R AWD 2000-ben belső hűtésű 283-as hátsókkal). Értelemszerűen lesz szíves mindenki kiválasztani magának a saját kedvenc méretét, amennyiben az előző tulaj választása nem egyezik meg az övével.(Aki első tulajként érzi magát becsapva, hogy a szalon nem említette ezt a lehetőséget, attól elnézést.) A középső méret nem olyan vészes árban sem. De tippként megosztanám a gyári elnevezéseket: 15", 16", 17" fékek (természetesen a kerékméretre gondoltak).

Aki a "derékszögű Volvók 40 évig" kezdetűt nyomatta, az számoljon, de ne lepődjön meg bőven 30 alatti értéknél se.

Stb. :)

Márko001 2008.08.01. 18:25:14

www.hasznaltauto.hu/1875218_bmw_m3_2002

most valahogy egy ilyenre fájna a fogacskám..Most is bömcsim van de ugy 230 loerővel gyengébb:D

TD5 2008.08.01. 18:48:23

Papptibi
"Attól még kiváló motor az LT-hez. Nyilván tartós is, de asszem, az LT nem egy kategória a 850-essel."

Az LT-t én sem hasonlítanám hozzá, valóban nem egy kategória. Ez csak egy adalék infó volt. Viszont eredendően az Audi 100-hoz tervezték és rakták 97'-ig ezt a motort. A C4-es Audit már csak össze lehet hasonlítani remélem 850-el.
Diesel-benzin kérdés valóban ízlés dolga, ezen nincs is mit vitatkoni.

"azzal a motorral két bajom van: egyrészt egy traktor; és utálom, ha remeg a belső tükör. Már új korában is ilyen volt."

Diesel-technika + sor 5 henger, hát nem a járáskultúra kulcsszavai, de aki szereti, az elnézi neki. A Volvóban lehet, hogy remeg a tükör, az Audba beülve azért nincs ekkora gáz, még tizen évesen sem. Sofőrként érezheted a kormányon meg a sebváltón, de ez a rezgés nem fogja fellazítani a kissé görcsössé vált alkari izmokat :)

"Már bocs."

Semmi gond, elnézve ;)

Cscsaba 2008.08.01. 18:57:32

"Lada, nagy-, és később kispolszki, Trabant, Wartburg, Dacia, Skoda, Zastava, Volga, Moszkvics. Ugye, nem hagytam ki semmit?"

De, a legautóbb autó kimaradt! A jó öreg Zápor Jóska. :-)

István 2008.08.01. 19:03:50

"Lada, nagy-, és később kispolszki, Trabant, Wartburg, Dacia, Skoda, Zastava, Volga, Moszkvics. Ugye, nem hagytam ki semmit?"

Zaporozsec

seagull 2008.08.01. 19:50:40

Nekem a 850-es tetszik a legjobban!
:)

Shomee 2008.08.01. 19:55:11

Feketebárány!

Akkor cseréld le az A8-at év borotváld le a hajad!
Amikor sok év hajfestés(szakmai ártalom,fodrász vagyok) után le kellett tolnom a hajam és 5er-el jártam,akkor voltak legjobb nőim :D

(persze csak vicceltem,ilyen célra ugyanúgy megfelel az A8 is :)

Shomee 2008.08.01. 20:13:22

Segaull,írtamneked a másikban is kárpitzörgéssal kapcsolatban,de akkor konvertálom erre a topicra!

Neked azért tetszik legjobban a BMW-mert 1,abban van kárpit meg rendes műszerfal 2,abban nem forog zörögni,amig a magyar mekkmesterek szét nem berheleik :)

[] (törölt) 2008.08.01. 20:28:52

"Neked azért tetszik legjobban a BMW-mert 1,abban van kárpit meg rendes műszerfal 2,abban nem forog zörögni,amig a magyar mekkmesterek szét nem berheleik :)"

nem veletlenul vannak celszerszamok a szetszedesukre, es nem veletlenul irjak elo az osszes patent cserejet :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 20:55:27

Kifordított kacagány 2008.08.01. 14:33:30

A linkedben szereplő eladónak van pénze és stílusa is szerintem:)
Már ha nem azért adja el, hogy 630d-t vegyen:D

Álmaim egyik autója. Várom már hogy valaki belekössön.

Kedves BMW-utálók. Mi a baj a 850i-vel?

qualitaet 2008.08.01. 21:46:02

"megjelent a 850 csi, amelyben az 5,6 literes motor és 380 lóerős, sőt, szériában aktív összkerékkormányzással (a többinél feláras volt). Ez az autó, amit nyálcsorgatva néztem egyetemista koromban a BMW dingolfingi gyárában, egy tanulmányi kiránduláson, felmetszve. Látszott a multiplexelt elektronika, a V12-es motor, az automata váltó és minden más nyalánkság."

A 850CSI kízárólag 6 gangos kézi váltóval készült.

"valamint az igazán nagyértékű presztízsautókban is bután mutat a traktorhang (A8,7er). Persze az olyan kis különlegességek,mint az E38 740d,vagy a W140 350sd más,mert kuriózumok,.de az a lényeg,h a dzel nem való ezekbe az autókba."

Igen, buta. Az meg az igazi kuriózum,a fillérbaszó meglepetése, hogy a széthulló V8 diesel generálja (pontosabban cseréje) felülmúlhatja az autó árát.


"BMW-ből meg a 840-es, mer inkább az ész, erőben nem sokkal marad el a sima 850től, és a hangja pedig sokkal állatabb. rajta vana listán :D"

Papíron valóban nem.
De karaktaerisztikáját ill. nyomatékgörbéjét tekintve :
Mint a Mont Blanc meg a Marianna árok.

"zipi: Nem. Eleve az M1 előbb volt, mint az E24. Továbbá a 635CSi-ben soros hatos, 12 szelepes, 218 lóerős motor volt, amire te gondolsz, az az M635CSi, USA piacon M6 szintén soros hatos, de 24 szelepes, 286 lóerős motorja."

Az E24 1976 Májusától,(a Wikipédiás '75 baromság!!) az M1 1978 szeptemberétől volt elérhető.

Az M635CSi európában volt előbb kapható '84 elején.
Az USA-ban csak MOD.85-től.
Az M635CSi-be valóban az ennek kissé javított vezérlésű motorja került.

"Az a "korának legmodernebb stabilizáló elektronikája" jó pénzért az E36-ba is megrendelhető volt már 92-ben. Sőt a 8-asban is feláras volt."

Az ASC széria volt már a 750i-ben is 9/88-tól.

Az ASC+T A 850i-ben debütált és széria is volt.

ASC+T az M3-ban szintén széria.
E36-ba csak 96-tól lehetett rendelni. Addig csak ASC.

"Ja, amúgy a BMW M1 echte olasz design.."

Igen, ez a hitvány,tákolt minőségén is mglátszik.
Nemhiába a korszak egyetlen ocsmány és a stílusjegyeket teljesen mellőző BMW-je.
Bukás is lett, nach Italienische art...

huligán 2008.08.01. 21:54:19

"Igen, ez a hitvány,tákolt minőségén is mglátszik.
Nemhiába a korszak egyetlen ocsmány és a stílusjegyeket teljesen mellőző BMW-je.
Bukás is lett, nach Italienische art..."

Ne csúsztass már ilyen aljas módon. Egyrészt a design csak és kizárólag a külsőre vonatkozott, a gyártástechnológiára, szerkezetre, hajtásláncra stb. nem (lásd még: a Peugeot 406 coupe-t is Pininfarina tervezte, de ennyi, maga az autó de facto francia). Másrészt szó sincs tákolt, hitvány minőségről. Vagy vezetted? Szerelted?

A bukás borítékolható volt. Exkluzív, kihasználhatatlan, eleve a versenypályákra szánt autó lévén.

qualitaet 2008.08.01. 21:55:01

"állítólag terveztek egy 550 lóerős "Ferrari-gyilkos" M8-ast a CSi alapján, amiből végül csak egy prototípus készült el,"

Ferrari gyilkos volt ez így is, légy nyugodt.
Az ezrötös zsiguli helyzetjelzőjével szerelt 348TB-t körbe is autózza egy korabeli tesztben. :)DDDDDDDD

huligán 2008.08.01. 21:58:52

qualitaet okulására:

"A klasszikus középmotoros típus pályafutása meglehetősen rövid és problémákkal teli volt. Eredetileg azért kezdték el tervezni, hogy egy gyári GT versenygép alapjául szolgáljon, de a szabályok megváltozása miatt nagy nemzetközi versenyeken, ahová szánták, nem indulhatott, mire elkészült. Utcai autóként szintén nem bizonyult szerencsésnek: miután az eredeti elképzelésekkel ellentétben nem tudták kiadni a gyártását a Lamborghininek, minden egyes példány egy vagyonba került a BMW-nek, ezért csupán 456 példányt készítettek belőle 1978 és 1981 között, annak ellenére, hogy elismerten kiváló sportkocsi volt. Mára azonban - részben ritkasága, részben élvezetes karaktere okán - igazi legendává nőtt a sportkocsi-rajongók körében."

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.04.28.&350930

qualitaet 2008.08.01. 22:12:16

BMW vásárlók körében végzett felmérés szerint is ocsmány.
Ezt persze nekem nem kell elhinned.
De az tény hogy megbukott, méghozzá csúfosan.
És a hajtáslánc miatt aligha.

A 406-ossal még nagyobb baromságot mondasz ,hisz annak a technikája szintúgy bevált egyebütt.

Nos nem vezettem, ültem néhányban.
BMW kereskEdők előszeretettel díszítik a szalonjukat ilyenekkel.
Borzalmas, gány, olcsó, szar.

A minőség nem a vezetési öröm kérdése, hanem a felhasznált anyagoké.
A szerelésnek ehhez meg mi köze.
Kb akkora baromság mintha a nőgyógyász mondana verdiktet, hogy jól kúr.e a csaj avagy sem.
Te viszont vagy ilyet nem láttál belülről élőben soha vagy csak ilyet és más BMW-t nem.

"A bukás borítékolható volt. Exkluzív, kihasználhatatlan, eleve a versenypályákra szánt autó lévén."

Hát ez a csúcs!

Most exluzív vagy versenypályára való?

qualitaet 2008.08.01. 22:22:24

"1978 és 1981 között, annak ellenére, hogy elismerten kiváló sportkocsi volt. Mára azonban - részben ritkasága, részben élvezetes karaktere okán - igazi legendává nőtt a sportkocsi-rajongók körében."

Nekem aligha kell okulnom, megtették ezt a gyárban.Nem is gyártottak sikertelen modellt az életben többet soha.
Sportpályán kíváló, minősége köpet.
Tökéletes olasz sportkocsi-recept.
Nem is vált be BMW ként.
A Ceausescu relikviákért vagyonokat adnak ma Romániában.
Egy BMW ritkaság még szép ,hogy érték.

Kedvelem a Totalcart, hisz itt vagyok.
De írtak itt már baromságokat BMW cikkben, ha nem baj a korabeli német szaksajtó számomra egy induri-pindurit autentikusabb.

ladislaus 2008.08.01. 22:28:28

Ha hazamegyek Magyarországra 2-3 év mulva veszek egy 840-850-est! az lesz a finom :D
álmom egy ilyen! meg egy E30as kabrio :D

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 22:33:57

qualitaet
A sima ASC is fékezi az első kerekeket is, már 92-ben az E36-ban.
Mi a különbség az ASC és ASC+T közt?
Elég ritkán láttam leírva azt, hogy ASC+T.

Sokat keresgéltem utána, mert akarok egy ilyen rendszert beépíteni '94 325i szerelmembe, mióta a csajom beesett vele a sáncba. Pedig sokat driftelt előtte.

Mielőtt teljesen hülyének néznél, hogy ezt nem lehet: veszek egy komplett autót, és átpakolom, aztán a másikat betolom a bontóba.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 22:37:56

ladislaus 2008.08.01. 22:28:28

Én minden héten nézem a mobilét, de 5000 köbcenti euro1, nálunk megöl a regadó.

qualitaet 2008.08.01. 22:55:19

"A sima ASC is fékezi az első kerekeket is, már 92-ben az E36-ban.
Mi a különbség az ASC és ASC+T közt?
Elég ritkán láttam leírva azt, hogy ASC+T"

Nos remélem nem haragszol és érted a tréfát.
Az egyszeri paraszbácsi jut eszembe, amikor azt mondta az állatkertben, hogy zsiráf márpedig nincs ,hisz ő még ilyet nem látott.
No , nyílván sem paraszt sem bácsi nem vagy...:)

Komlyabbra fordítva:

Az "síma" ASC (AUTOMATIC STABILTY CONTROL) csak kipörgégátló .
A fékhez mindössze annyi köze van ,hogy az ABS jeladóján keresztül érzékeli a sebességhez képest hirtelen növő kerékfordulatot, és szükség esetén csökkenti a teljesítményt.


Az ASC+T (PLUS TRAKTION azaz tapadás) az amely csúnyán fogalmazva "belefékez" azon az oldalon ahol az adott szituációban szükséges rendkívül jól növelve a stabilitást.

Ráadsul akkor is ha nem fékezel.

Hülyének nem nézlek, egyfelöl neveletlenség, másfelöl nem vagyok szerelő.
Az már más lapra tartozik, hogy véleményem szerint embertelen szívás lehet (más fékcső, szenzorok, kábelköteg, EML steuergeraet, stb),kötve hiszem ,hogy megéri.

qualitaet 2008.08.01. 23:00:14

Bocs azt elfelejtettem leírni, érthető az hogy még nem láttad ,hisz az autókban effektív nem írják ki.

Kezelési utasításban, és egyéb gyári(prosi,árlista,stb)
ill. normál sajtótermékben viszont mindig.
Könnyen utánnanézhetsz.

qualitaet 2008.08.01. 23:04:38

"94 325i szerelmembe, mióta a csajom beesett vele a sáncba. Pedig sokat driftelt előtte."

Temperamentumos kis fehérnép lehet.Szimpatikus.:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 23:12:20

Köszi a segítséget.

De egy dologgal nem értek egyet. 325i-re hozza az ETK az ASC+T-t, pedig azt csak 95-ig gyártották.

www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB33&mospid=47498&btnr=34_0486&hg=34&fg=15

Azért érdekel ennyire, mert nem mezei ASC-t
akarok:)


Mindenki mástól elnézést kérek, hogy szétoffoljuk a Fiat/Volvo/BMW posztot:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.01. 23:22:28

Elég ritkán láttam leírva azt, hogy ASC+T

Én sem a kis kapcsolóra gondoltam. Interneten próbálok dokumentálódni effelől.

Andor 2008.08.02. 00:07:35

"a kombi meg olyan, mint egy halottaskocsi."

Hehe. Temetőben dolgozom, az egyik halottaskocsink egy 740-es kombi...

[] (törölt) 2008.08.02. 01:26:03

"Másrészt szó sincs tákolt, hitvány minőségről."

sajnos te meg a budos eletben nem ultel M1-ben, csak osztod az eszt.

pappito · http://pappito.com 2008.08.02. 01:26:08

Az ruppótlanság, ha nem a gyári kegyeleti modell. Volt már kettes szériából is volvoéknál.

volt kettes-hetes-nyolcas volvóm, (245D6kombi, 7602.3Tic,850T5 kombi)

Mind király volt, de Mo-n minden ilyen autó szét van gyilkolva, gondolom a bömbik is... elspórolt szervizek, olajcserék, észnélküli taposás... költeni kell rájuk sokat. Meghálálják, de akkor is.

KiM 2008.08.02. 03:22:28

valaha én is akartam 850-et (v), aztán v70-et, de e39 lett belőle. életem egyik legjobb döntése, imádom azt az autót!
és a 850-es (b) pedig örökre az egyik megvalósulatlan álom marad...

nagyon jó lett a cikk!

[] (törölt) 2008.08.02. 07:52:02

"Az már más lapra tartozik, hogy véleményem szerint embertelen szívás lehet (más fékcső, szenzorok, kábelköteg, EML steuergeraet, stb),kötve hiszem ,hogy megéri."

igy van.

uj ABS-vezerloegyseg (ASC-T-vel), uj pillangoszelep, pillangoszelep-allitomotor (ADS2, ennek uj kabelkorbacsot kell huzni a motorterbe), uj szivocsonk, uj fekszervoblokk. valszeg uj ABS-szenzorok is kelleni fognak. kulon EML vezerloegyseg asszem az E32ben volt utoljara, E36ban valoszinuleg a DMEbe van integralva, szerintem abbol is uj kell (ezt nem tudom fejbol). hivatalos retrofit kit nincs, aki ezt berakja, az tapasztalt BMW-szerelo legyen a talpan.

ha mindenkepp fejleszteni akarsz az E36odon, tegyel bele hatso PDCt, arra van kit.

Gubo77 2008.08.02. 08:52:53

pappito: "...Mo-n minden ilyen autó szét van gyilkolva..."
Imádom ezeket a sommás kijelentéseket. Divat lett ilyeneket mondani, vagy mi? Az általam kerülendőnek tartott fehérmurvás telepeken is akadhat (ritkábban) jó állapotú példány, de még ezeket sem jártad végig nyitott szemmel. A másik véglet: svédautó találkozón fogadjunk, hogy életedben nem jártál. Szóval legalább egy szót gondolj át újra, de azt alaposan: "minden".

vadparaszt 2008.08.02. 09:09:10

Hyundai Coupe: fúúj!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.02. 14:19:57

Edelweiss 2008.08.02. 07:52:02

Nem alaktrészenként gondoltam. Veszek egy ilyen autót, és átteszem. Én fogom megoldani, bár nem ilyen végzettségem van, elég könnyen tanulok, és főleg szeretem. Lassan minden porcikáját ismerem az E36-nak.
Azt szeretném elérni, hogy igazán jól felszerelt legyen. Gyárilag van motoros ülés, tempomat, dupla klíma, róló. De nekem több kell:)
Az E36 a kedvencem, és soha nem fogom eladni, pedig körülötte gyakran cserélem az autókat.

altefnegy 2008.08.02. 15:08:09

Gubo77!

Szerintem Pappito látott már Volvókat, és találkozón is járt. ;) Mindenesetre felesleges egymásnak esni ez ügyben.

A minden ebben az esetben ugyanúgy takarja a túlnyomó többséget, mint pl. a hazai W124 dízelek esetében. Vannak szép kivételek, de nem ez a jellemző.

altefnegy 2008.08.02. 15:09:42

Jut eszembe, kegyeleti. A legjobb "olcsó" megoldást eddig a 200-as Transferből láttam. Az legalább elég hosszú volt. :)

golf002 2008.08.02. 15:57:41

A kurva annyát aki ient művel egy BMW-vel!!! De azt a mocskosat!!!

qualitaet 2008.08.02. 17:39:15

"De egy dologgal nem értek egyet. 325i-re hozza az ETK az ASC+T-t, pedig azt csak 95-ig gyártották."

Hidd el Papi, igazam van.

A 325i-t még az USA-ban javában forgalmazták, amikor Európában már rég a 328i(valóban '95-től) futott...

[] (törölt) 2008.08.02. 18:51:10

"Nem alaktrészenként gondoltam. Veszek egy ilyen autót, és átteszem."

marmint veszel egy autot, atrakod a komplett fekrendszert, szivocsonkot pillangoszeleppel, motorvezerlest, ABSt szenzorokkal, es az osszes hozza tartozo kabelkorbacsot? nem keves szabadidod lehet baszki, persze nem is lehetetlen a dolog.

"Gyárilag van motoros ülés, tempomat, dupla klíma, róló. De nekem több kell:)"

mondom, PDC. garantaltan nem fogod megbanni.

"Az E36 a kedvencem, és soha nem fogom eladni, pedig körülötte gyakran cserélem az autókat."

legalabb kupe? :)
bournemouth.gumtree.com/posting_images/78/23211178__1209159514__1__1-8d81a5f0a8fbc9e673bb26a293f1b773.__big__.jpg

[] (törölt) 2008.08.02. 18:54:49

ez a szajbabaszott hulladek fos blogmotor miert csinal hosszu linket a direkt roviditett href.hu-s linkekbol? az index.hu apjanak a faszat mar!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.08.02. 22:22:02

Edelweiss 2008.08.02. 18:51:10

Jól hangzana a PDC is, de erre távolabbi tervem van.
Ilyent szeretnék:

forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=734895&highlight=nav

Csak nem ilyen mazlagul. Ez DVD, Navi, és parkolókamera egyben.

De az ASC az első terv, mert a többi gyerekjáték, csak pénzbe kerül:)

Sajnos limó, de én ezt szeretem. 4 ajtaja legyen, és gyors legyen.
Tudom, hogy a keret nélküli ablak a legnagyobb királyság:)

Rocko- 2008.08.02. 23:30:12

megvettem Edelweiss BMW-jét és beleszartam.
:-)

[] (törölt) 2008.08.03. 01:37:14

...aztan felebredtel a panelban.

ommm 2008.08.03. 11:31:39

Nanana...kezdődik?

Geller 2008.08.03. 12:15:30

Itt mindenki tok okos...

gaben 2008.08.03. 13:35:35

Kb. 1967-75-között nem valami balos olasz kormány miatt lehetett torinói fiatot kapni nálunk, hanem a Kádári konszolidáció idején így próbálták a sz.gépkocsibehozatalt pótolni. Nagyobb volt a kereslet mint amit a kgst gyárak ki tudtak elégíteni. És nem csak fityókat lehetett a Merkúrnál venni, hanem a Volkswagen akkori léghűtéseseit, Renaultot a 6-ostól a 16-osig, piskóta escortot, Opel kadettet stb.
A Konsumexnél meg bármit, feltéve ha volt valutája az illetőnek. A Merkúrnál kb 75-ben átadták az utolsó 1200spar és 1300-as bogarakat és ezzel befejeződött a nyugati import jó időre.

Dennis 2008.08.03. 18:19:24

Jó kis kocsi volt a 850-es Fiat, de azért a 127-es sokkal jobb választás...

Patrik · http://kicsivu.freeblog.hu/ 2008.08.04. 13:39:38

Na, Apehnél van egy Volvo 850-es kombi, most lesz az árverése. 208000 km, ha jól nézem:
arveres.apeh.hu/index.html?.actionId=auction.AuctionSummaryAction&auctionId=605
1.1-re tartják, 560ezer felett már érvényes az árverés, 2.5-ös dízel, 96-os.

Ja és nézzétek meg a képek nevét: pl: tuti verda 001.jpg (így szóközökkel :)

Shomee 2008.08.05. 11:55:24


Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.08.02. 23:30:12
megvettem Edelweiss BMW-jét és beleszartam.
:-)
Edelweiss 2008.08.03. 01:37:14
...aztan felebredtel a panelban.


ehehehehehee ez mekkora :D ekkora parasztot,mint Edelweiss,utoljára a southparkban láttam,úgy hívták,eric cartman,de ott is kurvajó volt :D

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.08.05. 13:58:55

ez az utolsó 850-es azért elég durva (:

az ilyen embernek belenéznék a fejébe, valszeg nem sok minden van benne hehe

MINDEN ÁRON 2008.08.05. 17:16:11

Valaki a búzasört szereti, mert rohadt ízt hagy a szájban. Nem úgy mint egy világos sör, sokkal intenzívebben. A fénynél tekintve zavarosabb, ködösebb. Más üveg jár is neki, nem jó a tömegtermék, sablon formavilág és a világos színűben hamarabb rohad. Érzésre jobban is hat.

Én a világost szeretem, sőt a Borsodi a legjobb. Számomra...

Nem tudok sört főzni. Nem is tudom hogyan csinálják. Ezért csak fogyasztom, élvezem...

dennisthemenace 2008.12.15. 19:17:54

Par napja voltam egy arveresen,itt Angliaban;egy kisse napszitta fenyezesu,de hibatlan 850-es 95 fontert ment el..Az kevesebb,mint 35000ft...
süti beállítások módosítása