Kicsinál az útjavító

  2008. július 30. - baowah

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

Nagy budapesti aszfalt-patchwork: néhány újabb paca az elmálló közúthálózaton. Kigurul valami nagy narancssárga eszköz, leszállnak a kertésznadrágos melósok, köpnek egy kis anyagot, majd mennek tovább, maguk mögött hagyva a bitumentócsát és a fölébaszarintott zúzottkövet. Az autónak jó lesz, gondolják, majd elpöckölik a csikket. Nem gondolnak a motorosra meg kedvesére, akik megszokott ívben veszik kanyarjukat.

Vélemények az azonos című cikkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77592212

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: LOMA Performance Wheels 2019.06.14. 12:01:26

dino rossi - How long does ritalin stay in your body

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odb 2008.07.30. 09:10:38

Mit várunk, amikor vannak még negyven éves, macskakővel borított főútjaink is.

watanabe 2008.07.30. 09:19:30

Naponta járok be motorral a lakóhelyemtől 38 km-re lévő munkahelyemre. Nap mint nap szembesülök a magyar útépítők és -fenntartók "leleményességével". A cikkben is írt bitumentaknyolásos-zúzottkőodab@szarintásos módszer nekem is az egyik "kedvencem". Dobogós helyen végzett még nálam az is, amikor új vasútvonalat fektettek le az előző nap az úton keresztbe, de a munkaidő lejártával úgy hagyták mintegy arasznyi szintkülönbséggel a síneket befoglaló betonblokkokat és csak másnap bitumeneztek rézsútosan a két oldalán. Tábla persze semmi, azt csak szintén másnap délelőtt rakták ki. Én meg kora reggel jártam arra...
Szintén nem jelezték táblával azt a kb. két éve, főútvonalon végzett felújítást, amikor mintegy 10 cm mélyen kimarták az elhasználódott burkolatot egyes szakaszokon. Csak arra lettem figyelmes, hogy a szemből jövő autók vészfékezés után "belezuhannak" a mélyedésbe. Addig nem gondoltam volna, hogy tudok motorral egykerékre fékezni.
Néhány hete a közeli egyszámjegyű főútvonal egy szakaszát "újították fel" kátrányos-zúzottköves módszerrel. Mivel az útszakasz ott éppen kanyarodik, aznap két autós sodródott ki.
Az útkanyarokban a teherkocsik, buszok által kivájt padkát is általában kőzúzalékkal töltik fel, ami igen hamar az útburkolatra kerül...
És még lehetne folytatni. Sajnos ma Magyarországon nem lep meg, hogy ennyire igénytelenül és felelőtlenül végzik közútjaink felújítását, karbantartását. Közhely, de ebben is balkáni a színvonal.

swarowsky 2008.07.30. 09:20:33

Naponta járok át az Árpád hídon oda vissza. A Szentendrei útról a balos kanyar fel a hídra szintén naponta változik... minden nap máshol van az a kis lyuk amit kerülgetni kell. 1-2 nap és megcsinálják ugyan..., de 1-2 nap és már ott is a másik. Viszont ha az eső is esik, akkor egyszerre előjön az összes
...még az csak ok, hogy kockakő, de hogy a villamossínt sem mindig sikerül megfelelően az útburkolatba integrálni....

swarowsky 2008.07.30. 09:24:58

és még valami... meg lehet nézni milyenek Romániában a már felújított utak. A főutak főleg, de egyre több alsóbbrendű út is... Aki mutat nekem egy kátyút Székelyudvarhely és Csíkszereda között, annak gratulálni fogok :-)

antimason 2008.07.30. 09:39:06

Ez egy hatalmas Maffia. Szarul csinálják meg az útjainkat, hogy évtizedekig adjon nekik munkát.
Ausztriában miért tudnak olyan kúrva fasza utakat létrehozni???
Mert jó a felhasznált alapanyag, szakértelem, és a szándék.
Nem rohadt balkáni aranyborjú imádók.
.
Direkt csinálnak szar utakat!

egy átlag 2008.07.30. 09:46:45

Nem értem mit panaszkodnak az emberek az utakra, meg ezernyi más nyílt lopásra. Ez az ára annak a sok szép budai villának. Semminek nem tud már örülni a magyar? Bezzeg mikor összegyűjti a bkv jegy árát és felsétál a budai hegyekbe, és gyönyörködhet a sok szép villában, akkor nem panaszkodik! Pedig milyen jó is az, örülni kell a kis dolgoknak is. ( amúgy meg nem értem a sok fasiszta miért nem a sashegyet meg a rózsadombot veri szét és torlaszolja el, a belváros szétcseszésével csak az egyszeri magyart szopatják)

malac 2008.07.30. 09:48:38

antimason: így igaz, kivéve a balkános részt. a balkánon remek utakat csinálnak. Inkább ukrán és orosz utakra emlékeztet az egész, persze ezzel nem azt akarom mondani h az ő maffiájuk lenne, dehogy :)

SCYLLA 2008.07.30. 09:49:17

Még ha autóval is közlekedsz, folyamatosan kell öszpontosítanod a kátyúk kerülgetésére, legyél Pesten vagy távolabb. Az útfelújítás trehányságára szerintem mindenki tud 20 példát mondani, borzalmas az egész. Remélem egyszer valakinek lesz annyi esze, hogy a drágább, de hosszútávú módszert fogja alkalmazni....

Kotit 2008.07.30. 09:50:18

Nem értem min csodálkoztok, mi müködik rendesen ebben az országban?
Az összefüggésekröl meg csak annyit: még Végh Antal írta, hogy amelyik országban ilyen utakat csinálnak állami pénzböl az kikaphat 3 vagy akár hat góllal is a ruszkiktól. Ja, hogy 22 éve volt?? Változott valami ezen a téren?

hukk 2008.07.30. 09:52:57

Én egyszer a szépilona kocsiszinnél lévő villamossinen estem majdnem egy k*rva nagyot. Egy szép meleg nyári napon megyek kb hetvennel, döntöm a motort, erre látom hogy a hőség miatt deformálódott sin kb 5-7 cm-re kiáll az aszfaltból... én meg megyek felé döntött motorral. Megpróbáltam kicsit fékezve egyenesbe állítani a motort, de így is akkorát ütött a sin, hogy majdnem kib@szta a kormányt a kezemből. Azóta melegben sinen csak gyökkettővel megyek át...

Az útjavításnál a kedvencem amikor kilóméterhosszan felmarják az aszfaltot, persze sem az elejét, sem a végét nem jelzik táblával..végül is pár centi mit számít.

Rocko- 2008.07.30. 10:01:54

SCYLLA 2008.07.30. 09:49:17
mint pl Gyôr.

nabazmeg · http://www.nabazmeg.hu 2008.07.30. 10:07:43

nemmondoksemmit....
10'-os kerekű robogóval rovom a várost nap-mintnap. (több mint 20 éve motorozom)
Nem elég, hogy a forgalom többi résztvevője miatt úgy kell közlekednem, mintha mindenki szándékosan el akarna ütni, á dehogy (ámbátor sokan mintha direkte erre játszanának) még az útburkolati hibák is úgy megdobják a kismoci orrát, hogy komolyan oda kell figyelni, nehogy perecelés legyen a vége...
Feltűnt már a többi motorosnak is, hogy pl. a fehér felfestések vizesen mennyire csúsznak? Még alattomosabb is, mint az a rohdt bazaltzúzalék...

2008.07.30. 10:17:37

bitumentócsát a fölébaszarintott zúzottkővel úgy híjják itatott makadám. költői túlzás, h úgy teszik le, mert nem mernék megcsinálni, itt vidéken legalábbis, de még ha helyesen van lenyomva, valóban veszélyes lehet motorral.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.07.30. 10:20:42

Ez a zúzott kős módszer nem csak a mocisoknak rossz, bár nekik a legrosszabb. Nálunk is ezt alkalmazták olyan 1-2 hónapja teljes útszélben. Szépen haladok 80-al odaérek, semmi tábla, hogy kavicsfelverődés stb. Az autó egyszer csak elindul balra, majd jobbra, szépen visszalasítottam 40-re, úgy már nem csúszkált. Hazafelé megálltam, kiderült, hogy kb 2cm vastag kavicsréteget raktak ki az útra. Csak éppen elfelejtették úthengerrel ledöngölni.

fm 2008.07.30. 10:28:29

Ha már amúgyis utak... Nem tudja valaki, hogy az összes csatornafedelet mi a f.xért kell az útRA tenni? Miért nem lehet mellé? Ahol a kutyát sem zavarná, ha 10 centit besüllyed. Ahol a süllyedés mentén az első télen szép kátyú is lesz. Ahol csőtörés esetén nem kell két sávot lezárni. Megcsinálnak egy csomó utat, majd fél év után lehet kerülgetni az összes csatornafedelet.

Sabc 2008.07.30. 10:31:11

fm. Jogosítványom hajnalán, amikor elkeztdem vezetni, és először szembesültem az útminőséggel, egy jóbarátommal komolyan fontolóra vettük, hogy csinálunk egy céget, ami az égvilágon semmi mással nem foglalkozik, csak a csatornafedeleket hozza szintbe az úttal. Sztem szarrá keresnénk magunkat...

SCYLLA 2008.07.30. 10:33:38

Erről jut eszembe most "újították" fel Újpesten az sztk elötti szakaszt. Komolyan mondom ahogy azt megcsinálták hihetetlen pofátlanság. 20 centire állnak ki a csatornafedelek, meg mindenféle bizbasz.
Egyszer direktbe lefotózom....

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 10:39:26

Szar ország, szar utak. Csak azt nem tudom, hogy miért szeretek itt élni?? Szerintetek?? Bár egyre jobban kezdek kiábrándúlni.
Autóval járom főleg az utakat, de a futóművet állandóan javítani kell. Nem figyelhet az ember arra, hogy hopp egy kátyú, hopp mégegy!! Ha szlalom versenyre akarnék járni, akkor oda mennék, de én csak normálisan szeretnék autózni! Egyenes úton egyenesen.. kanyarban meg egy íven! Ennyi.

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 10:41:40

fm!! Nem a csatornafedél a lényeg! :D Hanem alatta a csatorna! És azt nehéz átrakni máshova. Más országokban is az úton van. De ott érdekes módon meg tudják oldani, hogy az út és a csatornafedél ne különböző mértékben süllyedjen meg!

fm 2008.07.30. 10:59:21

gatyi!
Értem én... :-) Akkor az kérdezném miért rakják az út alá a csatornákat? :)

jabba 2008.07.30. 10:59:43

Bekell perelni az útfelújítót, ha már az önkormányzat, mint az út tulajdonosa nem teszi. Biztos nincs összefonódás az önkormányzat és az útépítő között (muhahaha). A huszadik per után talán elgondolkodnak, h lehetne ezt jobban is csinálni. Persze csak ha a "független" magyar bíróság neked ad igazat és nem húszezer forintra bünteti a köcsögöket.

emptyboy 2008.07.30. 11:06:12

Hol van a tényfeltáró újságírás Magyarországon?

Nem az a baj, lopnak az útépítéseknél. Állami megrendelésen mindenki keresni akar...
A baj az, hogy az alvállalkozó alvállalkozójának alvállalkozóján keresztül az arra szánt pénz 5-10%-ából épülnek az utak.

Nem olyan ördöngős dolog ám utánajárni merre tűnik el a pénz.
Sokszor elég megkérdezni az éppen dolgozó munkásokat, el szokták mondani hová viszik azt a teherautónyi aszfaltot ami valahogy kimaradt - tapasztalatból tudom.

A probléma mindenkinek kiüti a szemét, mégse tesz senki semmit a nyavajgáson kívül.

Mindenki fél, mindenkit megvettek?

Beszariak, vagy korruptak vagytok-e?

gondolatbetyar 2008.07.30. 11:09:57

Sabc 2008.07.30. 10:31:11
azt te csak hiszed
egy önkormányzat sem fizetne érte, ahol meg magánkézben van az út, ott nem is adják úgy át, hogy centis szintkülönbség legyen benne

amúgy "optikai kátyúzás"-nak hívják, amikor csak a fénykép kedvéért (elvégzett munka bizonyítása)leraknak egy adag kőzúzalékot meg kis bitument

Nagy István 2008.07.30. 11:24:19

Az egész országra jellemző a nemtörődömség, a nagyívben l.sz.rom a dolgokat hozzáállás. Megtehetik. Miért is? Mert nincsenek következmények... mondjuk fuzetéslevonás stb... ami pl. a zsebet érinti. Kivéve a bírságolási fronton. Ott működik a rendszer.
Ne is beszéljünk teljesített "munka" átvételéről... Az átvevő sok esetben ki sem megy a helyszínre. A szomorú valóság: esetleg átvesz egy jó zsíros borítékot és behunyja a szemét a tökéletlen "munkavégzésről". Ez ma MAGYARORSZÁG

Nagy István 2008.07.30. 11:30:39

Utakról még: jártam Lengyelországban ,Szlovákiában (ahol régen nagyon jók voltak az tuak) összetehetjük a kezünket... tőlünk nyugatabbra természetese vannak jó példák és akadnak rosszak is(Olasz o)...
U.I. : az úz utak mindenhol jók, ( a volt szoci országokban is de a csatorna fedő probléma a volt keleti blokkban mintha általános lenne...) Biztos egy helyen tanultak a vezető tervezők...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.30. 11:39:59

Szlovák és Lengyel utak valóban rosszabbak. De miért is ? Ők egyszerűen nem költenek rá ( meg is látszik a kasszán, nekik lesz eurójuk januártól...)

Pár éve még messze előttünk jártak mindkét országban, csak ők nem szórták el a pénz ötlettelen, pazarló toldozásra.

Ellenpélda: Szlovénia. Az utolsó mellékút is motoros paradicsom.

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.07.30. 12:05:12

Magyar utakon. Hát ez sem megy nekünk (mint pl.:a foci, vagy a bálnavadászat). Ha toldozunk-foltozunk az sem sikerül. Autóval kicsit könnyebb, de azért ne feledkezzünk meg a kőfelverődésről. Üveg, vagy lakk, ami bánja. A melósok nagy ívben tesznek a munkájukra. Felkenik, oszt'lesz valahogy. Arról már ne is beszéljünk, hogy az állítólagos teljes felújítás is milyen. Még nem láttam olyan, hogy a csatornafedeleket sikerült volna szintbe helyezni. Rövid idő után javítani kell a frissen "aszfaltozott" utat (pl.:Csömöri út Zuglóban) A legolcsóbb ajánlatra hajtás nyilván azt eredményezi, hogy a minőség rovására megy. Tisztelt politikusok! Fogják be a szájukat, ha ha egymást akarják a közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatban cseszegetni. Ide vezet "az olcsó húsnak híg a leve". Sajnos az önkormányzatok nem mernek mást elfogadni, mint a legolcsóbb ajánlatot. Persze a folyamatos ellenőrzés - betartják-é a szabványt, vagy a pályázatnak megfelelő eljárással és technológiának megfelelően készül-é az út- nagyon sokat javíthatna. csak, ha minden megfelelő akkor fizetnek. De ez már munkaigényes.

McMester 2008.07.30. 12:07:48

ejj, ez a kép zseniális :D én már azon sem akadtam fenn, hogy nálunk az útjavítás alkalmával a murvás padkában található tankcsapdát(ami egy másik tankcsapda kikerülése miatt jött létre) betömködték "aszfalttal" egyszerűen már fel sem tűnik

Dr 2008.07.30. 12:20:16

Az a baj,hogy kevés a motoros Magyarországon,pedig nem kis fogyasztású autóra kéne bíztatni az embereket,hanem nyáron 1-2 személynek a motor tökéletes,sőt jobb,mint az autó. Hamarabb odaér ,nem kell klímát használni és jobb ígyis és fogyasztani se fogyaszt annyit,mint a kocsi,a parkolás kocsi után motorral kész öröm akárhol is.
Az a jó az egészben,hogy nem múszály nagymotor annak aki egydül közlekedik és B-s jogosítványa ,mivel robogót Ő is tud vezetni.
Azért írtam ezeket,mert,ha többen ülnének motorra,akkor nagyobb teret kapna a motorosok nézete és mivel az állam jobban járna a sok motorossal (nem rongálja úgy az utat),talán elkéne gondolkozniuk azon,ha már sanyargatják az autósokat mindenféle adókkal,akkor a motorhasználatot támogatni kéne,hogy,ha nem más a pénz miatt biztos sokan váltanának,amíg az idő engedi és nem kell a családot szállítani éppen sehova.

KAWAszaki 2008.07.30. 12:45:43

A probléma gyökere : Nincs felelős!
.
Ez a magyar mentalitás.
Nézd meg a Japánokat.
Egész Tokyo úgy néz ki, mintha tegnap aszfaltozták volna.

szaporító 2008.07.30. 13:02:27

Dejól elsírjátok magatokat minden ilyen szaron. Tenni kéne baze, nem könnyezni meg disszidálni.
(Miért csak a bomberesek érzik úgy, hogy tenni kell valamit? :-o )

Arról a kibaszott vasúti átjáróról is fogunk még olvasni... (nem azt, hogy elbontották).

okoska 2008.07.30. 13:03:59

A probléma gyökere: 18 éve ugyanazt a főpolgármestert választjátok meg, ráadásul direktben, közvetlen szavazásaal. Miről is beszélünk ???

Így van! 2008.07.30. 13:10:10

Mondjuk ebben okoska-nak igaza van!

BTO11 2008.07.30. 13:17:19

való igaz hogy nagy "élmény "
10" kerékkel robogozni bárhol is,de van 8" kerekü is.
1 szóval az ut felujjitók a megbizókkal 1üt potenciális gyilkosai a robogosoknak.
nem tom mi lenne ha a eltaknyolt robogós beperelné őket,valszinü megusznák ejnye-bejnyével,mert ien a magyar jog.
a másik fő baj a főilletékes evtársak nem robogóznak,valszinü a családtagjaik se,mert ha igen akkor elgodolkolohatnának.

BTO11 2008.07.30. 13:19:18

okoska 2008.07.30. 13:03:59


vidéken nem Demszky vagyon a polgáros mester,ott is ui. a problem.

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 13:20:40

FM! Nem a szakmám, építész vagyok. De most volt szerencsém, és a pesti Csömöri út csapadékvíz csatornáját én rajzoltam. AZ út közepére. :D És ne tudd meg, hogy mi a fiszf@sz van az út alatt, amitől meg kell tartani a megfelelő védőtávolságot. Ezért kerül a csatornafedél oda, ahova.

Így van! 2008.07.30. 13:20:44

Dr!

Nem vagyok ellene a motorosoknak, de a segédmotornál nagyobb járgány LUXUS és hobbi, nem pedig közlekedési eszköz. Ez olyan, mintha ejtőernyőznél, csak ha ugrassz, lehet biztosabban élve maradsz... Persze, mondjátok hogy gyorsabban értek oda mindehova, de csak a szabályok áthágásával. Egyébként a motorosok (kivéve futárok) hova sietnek? Nem hiszem, hogy munkeszköz... A környezetvédelemről ne beszéljünk inkább, globálisan nem az autósok szennyezik a környezetet. Azokat a fákat meg talán nem kéne kivágni.

Kerékpárutakat kell építeni, meg zöldövezeteket. Azon mehet a smk is. A nagymotor meg autó kategória, 0 túlélési eséllyel és család nélküli embereknek. Kivételek vannak, de nem az a túlnyomó a többség.

okoska 2008.07.30. 13:21:25

Másik megjegyzésem:

a megszokott íven vetted a kanyart és majdnem eltaknyoltál = nm az útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladtál. Azért mert tegnap nem volt ott döglöttmacska, taposottveréb, eldobott nejlonzacsi, az nem jelenti, hogy ma sem lesz ott. Persze utóbbiakért nem lehet senkit szidni.

Viszont a budapesti utak állapota köpedelem, itt rögvest visszautalnék az 1-es melállaptásomra.

Kamikaze 2008.07.30. 13:24:21

Dr !

Egy... Azért az is érdekes amikor olyan autóst ültetnél robogóra aki életében nem vezetett kétkereküt. :))
Vannak olyan europaibb országokahol 10 évnél régebbi B-s jogsíval vezethetsz 10Le.-nél nem erősebb 125ccm.-nél nem nagyobb robogót is..Ami két személyes.Vagy valami ilyesmi..... Az talán megoldás lenne.
Jah.. DR!
Nézd meg mennyi egy robogó újonnan.. min 360E-680E Ft.Tipustól függően.. És mennyi egy kínai robogó szerű izé.. A magyar azt fogja megvenni a két dobfékkel,10'-os kerékkel+0 kétkerekű rutinnal...Az veszélyesebb mint sok kátyú.. :))
Egyébként meg okoskának van igaza.. Sok "szájkaratézó" van itt, de mind beikszel(t) a demszkynek a szavazáson.. Aztán meg ordítanak a kátyúk miatt..

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.30. 13:34:25

" Így van : "

...Nem vagyok ellene a motorosoknak, de a segédmotornál nagyobb járgány LUXUS és hobbi, nem pedig közlekedési eszköz....

De, ellene vagy. És még irigy is vagy, mindennek a tetejébe. Szánalmas.

Napi 32 km munkába járás, aminek 70%-a főúton vezet, mégis hogyan elképzelhető ( a Te nagyszerű, mindent látó felfogásod által ) egy 400cc-nél kissebb motorral ?!

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.30. 13:37:25

...Dr : Az a baj,hogy kevés a motoros Magyarországon,pedig nem kis fogyasztású autóra kéne bíztatni az embereket,hanem nyáron 1-2 személynek a motor tökéletes,sőt jobb,mint az autó...

Nem kevés - összesen van vagy 700ezer darab. De amíg máshol európában nem győzik rábeszélni az embereket az olcsóbb/kissebb dugót/kissebb szennyezést stb okozó motorozásra, itthon rendesen tesznek ELLENE.
Pl. spanyal, ahol szabályosan ELŐREMEHETSZ a lámpánál ( és szabálysértő aki ebben akadályoz!) és a lámpa előtt van külön MOTOROS induló terület, ahová csak kétkerekűvel állhacc be !

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 13:39:11

Ha az autósok harmada (pesten) átugrana robogóra, akkor megszünne a dugók nagy része. Mindenki időben odaérne, kevesebbet idegeskednének a melegben, dugóban ücsörögve. És nem fizetnének annyit üzemanyagra, hiszen robogóval lényegesen kevesebbet pöfögtet el az ember. Sőt!! Mivel a dugó elvétve lenne a város levegője is tisztább lehetne, és az autósok is kevesebbet tankolnának.
Azokat az autós faszokat meg soha nem értettem, akik beszolnak a robogósnak, hogy -Vigyázz, mert a tükröm drága mulattság!
Én visszaszolok, hogy az én kocsimon is drága a tükör, de én nem szeretek a dugóban ülni. Majd húzok egyet a gázkaron és már ott sem vagyok. :D

Így van! 2008.07.30. 13:41:09

kutya_zzr

Olyan vagy mint a média, túlzol és kiemelsz részleteket.

Utolsó mondatom így kezdődik: "Kivételek vannak..."

Te miről beszélsz akkor? Én nem minősítettem a motorosokat, csak a motorozást Te viszont azonnal személyeskedsz...

Nem anyagi luxust értettem, hanem az életeddel való játékot.

Nem kell megsértődni, ez blog, lehet beszélni nem pedig személyeskedve vitázni.

Jani 2008.07.30. 13:41:31

Nézzétek meg a vidéki utakat!
Környékünkön (Fejér megyében), az M6-os épitkezéshez a kőszállító 20-40 tonnás kamionok ezrével teljesen tönkretették az amúgy sem különösen jó utakat. Javítás csak módjával, itt-ott, szar minőségben megtörtént. A végeredmény? Tudok olyan utakat mutatni, ahol azóta is kint van a 20-as, 40-es tábla hosszú km-eken, de közlekedni ennyivel sem lehet (komolyabb enduroval sem).
Megépült a sztráda (fizetős), a köztes utak teljesen tönkrementek, rajtuk a hatalmas forgalommal. Kiváló munkát végeztek! Köteleztem volna az útépítőket a teljes útfelújításra! (igaz, kevesebb jutott volna a pártoknak, stb)
Az már végképp nem ide tartozik, de a legújabb kedvenc témám: Pákozd és Sukoró között a semmiben körforgalom épült! De jó szűk, hogy a buszok is alig tudják bevenni a fordulót! (szemtanúja voltam, mikor ott, a busz hátsó dupla kereke kompletten kitört!)

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 13:43:46

A motorosok nem játszanak az életükkel. Kivitelek persze vannak. A motorozás biztonságos, ha ésszel csinálják. És ebben pont olyan mint az autózás. Ha eszetlenül autózgatsz, akkor ugyan úgy meghallhatsz. :D

Így van! 2008.07.30. 13:46:18

Nem csak Magyarországon okoz gondot az egyre szaporodó motoros balesetek száma, hanem az Európai Unió legtöbb országában is. Az unió 2001-ben kiadott közlekedésre vonatkozó előírása (White Papers) szerint 2010-ig ötven százalékkal kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát; az autók vonatkozásában a legtöbb tagállamban kedvezően alakul a helyzet, a motoroknál viszont korántsem ilyen rózsás. Ha nem sikerül valahogy drasztikusan csökkenteni a motoros tragédiák számát, akkor 2010 után ajánlások vagy szankciók formájában akár még az is előfordulhat, hogy az EU-ban korlátoznák a nagymotorok értékesítését, így akár még azt is megérhetjük, hogy 125 köbcentinél nagyobb motorokat nem lehet majd kapni.

Ezt nem én találtam ki. A tiltást viszont már túlzásnak tartom, mert a saját életéért mindenki maga felel.

Nem tudom, hogy a szabályzat megengedi e a linkelést az oldalon, van egy teljes cikk erről.

fm 2008.07.30. 13:46:24

gatyi!

Még mindig nem értem, hogy pl. miért nem lehet az utak _mellett_ egy mittom 4 méteres sáv, ahova akármilyen fiszf@szt lehet tenni. Miért _pont_ az úta alá?

Jut eszembe, a Fábry a műsorában mutatott olyan csatornafedelet, aminek a 4 sarkában van 4 bazi vastag csavar, azzal szépen lehet beszabályozni a szintjét...

Jani 2008.07.30. 13:52:32

Így van!
Szerintem nyugodtan linkelhetsz.

Így van! 2008.07.30. 13:56:07

www.origo.hu/motor/20080723-motoros-baleseti-statisztikak.html

Aránylag objektív cikk, kis reklámmal a végén... :)

Kamikaze 2008.07.30. 14:00:00

Így van! 13:48:16
Oké.. Nem lesz 125ccm-nél nagyobb motort.. Hmm Ez egy f@szság.. Egy sima robogó megy 70-80-at.. Egy komolyabban tuningolt simán 100-120.-at..Egy jó 125ccm-es is ennél +25% al simán töbet...Nekem egy sz@r SR-em van és ez is simán megy 80-90-et. A kisköbcentin is könnyedén kinyírhatod magad... Nem a köbcentikkel van a baj, hanem a fejekben kéne keresni a hibát. Egyébként meg eltudod képzelni az Intrudert vagy a Fat Boy-t 125ccm-es blokkal.. Na ne röhögtess.. :)))

Rocko- 2008.07.30. 14:00:01

négy robogós hány autóban fér el?

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 14:02:03

Fm. Ebben igazad van, lehetne így is. De nem így van, és ez nem is baj! Van megoldás, mint ahogy te is írtad. Elképzelhető, hogy beépítik ezeket a fedlapokat, de arról már biztos nem fognak gondoskodni, hogy ezeket a csavarokkal időnként valaki álítgassa is. :(
Amúgy meg a jobb minőségű útalapozás sokat segítene a dolgokon, hiszen akkor az út nem süllyedne meg, így nem emelkedne ki az aknafedlap a síkból.

Így van! : Igazad van, én személy szerint nem is a nagymotorok számát növelném, hanem a robogókét!
Persze a robogókat sokan lenézik, mert azokkal nem lehet annyira gyorsan menni. Miért is?? Talán az országutak és a városi utak versenypályák?? Aki elsőre ér a pirosba az valami díjat kap a polgmestertől? :D

peti.olah 2008.07.30. 14:03:09

Nálunk faluban most csatornáznak...Felverték az összes aszfaltozott utcáz KÖZÉPEN, lerakták a csatornát, és visszatemették. Nem azfaltozták le, mert "süllyedni kell az alapnak. És erre kimondottan jó, h az autók tömörítik". Így vagyunk 1 éve, eső után 20 centi mély gödröket vernek ki az autók, kikerülni sem lehet, megközölni sem, mert szélesebb a felvert rész, mint a keréknyom. Állítólag le fogják aszfaltozni, de nem sok jóra lehet számítani, mert a szomszédos nagyvárossal együtt csinálják uniós pénzből, és ott már lehet hallani, h kevés a pénz, és baj van a kivitelezővel...Pedig mindkét település ellenzéki vezetésű...

Így van! 2008.07.30. 14:04:11

Kamikaze

Smk-t a kerékpárútra és városon belül mondtam.

mastadoc 2008.07.30. 14:05:42

"...Napi 32 km munkába járás, aminek 70%-a főúton vezet, mégis hogyan elképzelhető ( a Te nagyszerű, mindent látó felfogásod által ) egy 400cc-nél kissebb motorral ?!..."

Ez olyan 32 perc alatt ledöngethető 60km/h-val. 90 káemhával meg 22 perc alatt. Az én 50-es malagutim (öreg, olaszból behozott) 70-et tud laposon max-ban. Tehát olyan fél órát motoroznék, amivel buknék aszongyahogy 10 percet. Kurvaéletbe! Az egy évben 44 óra, ami 1,8 nap! Még szerencse, hogy szeretek motorozni...

Az útépítésről meg van szerencsém (vagy szerencsétlenségem) belsőbb információkat is ismernem. Amit mi, egyszerű autósok/motorosok ismerünk az csak a jéghegy csúcsa. Nem véletlenül nem néznek be a víz alá... Az, hogy néha megbüntetik a nagyobb cégeket kartellezés miatt, nos az apró pénz. Ők fizetnek és mindenki boldog, mert még így is busás a haszon.

Így van! 2008.07.30. 14:07:16

"A kisköbcentin is könnyedén kinyírhatod magad... "

Egyébként pont erről írtam, tehát akkor ebben egyetértünk.

hukk 2008.07.30. 14:21:31

Így van: látszik hogy sohase vezettél 50 ccm feletti gépet, vagy talán még azt se. Nem minden nagymotor kézben tarthatatlan donorbicikli, amivel csak meghalni lehet. És aki esetleg kimerészkedik az országútra, ne adj isten az autópályára, oda nem elég a 50ccm, de még a 250-400-as nagyrobogók sem ideálisak ide.
Persze a 180 lóerős szupersport motorokkat én is tuúzásnak tartom közútra, már csak azért is mert minden megtett száz km kb 5000 forintba kerül velük- a benzinen kivül.

Az ötven köbcentis kategória alapvetően arra való, hogy vidéki, kisforgalmú utakon közlekedjen vele az ember, 2 liter közeli fogyasztással. A 150-es robogókkal már fel lehet merészkedni a budapesti főutakra is életveszély nélkül. Ha valaki autópályán is a megengedett sebességgel akar menni, úgy hogy a motort is kimélje, és a fogyasztása is jó legyen, akkor a 600-as túra kategória a neki való.

Kamikaze 2008.07.30. 14:34:43

Az ötven köbcentis kategória alapvetően arra való, hogy vidéki, kisforgalmú utakon közlekedjen vele az ember, 2 liter közeli fogyasztással. A 150-es robogókkal már fel lehet merészkedni a budapesti főutakra is életveszély nélkül. Ha valaki autópályán is a megengedett sebességgel akar menni, úgy hogy a motort is kimélje, és a fogyasztása is jó legyen, akkor a 600-as túra kategória a neki való.

A valóság talán ezek a sorok közé van téve..Anyival kiegészítve, hogy nem mindegy a lóerő/tömeg arány sem..

Illetve én a 10 éves "b".-s jogsival egy egyszerű pár órás "motorkülömbözeti" letételével lehessen 100/125ccm.-nél nem nagyobb 10-15Le.-né nem erősebb 2 személy szálítására alkalmas motort/robogót is vezetni. Az talán csökkenteni a dugókat. Vag ynővelné a donorok számát.. De mindenképp változna a statisztika.. :))))

Illetve ki volt az a marha aki kitalálta az smkp.-ra a 45km/ó szabályozási határt... :)) Annak kivánom, hogy Hungárián a jobb külsőból próbáljon átsorolni a következő balra kanyarodási lehetőséghez.. :)) pl. thököly-hungária saroktól az egressyhez belülre.. :))

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 14:42:55

Kamikaze... :D Igen, a 45km/h az nevettséges. Sajnos ismerem az érzést. Életveszélyes. Persze a hungárián száguldó autóáradat már önmagában veszélyes. A kresznek ezt az elavúlt pontját is változtani kellene!! A kor amúgy is messze túlhaladta a kresz nagyon-nagyon sok pontját.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.30. 14:57:31

A csatornafedél, kb. 10 méterenként igazi hungarikum! Mert kell a két szélére az útnak, házanként egy pár, az esővíz nyelésére. Aztán kell még egy középre (úgy, hogy se jobbról, se balról ki ne tudd kerülni!), merthát ott folyik össze. Meg ha tisztítani kell (sose láttam még ilyet élőben...), akkor jujj de jó lesz!

A hülye amerikaiak meg a járda szegélykövéből hagynak ki két-két kockákat és láss csodát, a víz ott is elfolyik... Legalább új építéseknél gondolhatnának a szervizalagútra, ha már EU meg 21. század. Pfff.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.30. 14:58:53

Ja, és már újkorukban sem illeszkednek, természetesen, mert olyan kurva nehéz a vízmértéket használni. Vagy gödör, vagy kiálló éles fémsarkok, azt imádja csak az ingyen kapott (:P) gumiabroncs igazán!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.30. 15:01:16

ja, a szennyvíz csatorna még házanként pluszba minimum egy fedő, bocsi. Tehát 10 méterenként 4 db fedélnek _LENNIE KÖLL!_ itthon. Ennyi vasat háborúkban sem használnak, azt hiszem. Miért nem vasvól rakják az egész utat? Ha már lúd... XD

Atti 2008.07.30. 15:05:12

A magyar uthalozat 70%-a felujitasra szorul minimum.De hogy az ehhez kello milliardokat honnan tudna elokeriteni a kormany ?

gatyi · http://www.evs.hu 2008.07.30. 15:23:23

A kellő milliárdok megvannak hozzá! Csak elaprózzák "útfelújításoknak" nevezett foltozásra. :( Bukarest jó példa. Ott is szar utak voltak. Aztán döntöttek, hogy nem apróznak, hanem lassan, kibaszott nagy útlezárásokkal egész utakat újítottak fel. fél, 1 éve volt tévében hír.
2. Nálunk szokszot azzal teszik tönkre az utakat, hogy nem egyeztetnek a közművekkel, a közművek egymással... srb. így amikor elkészül az út felvonul pl.: az elmű és felbontja egy csíkban, azt meg kifoltozza... aztán jön a csatornás, az egy másik csíkot bont fel és foltoz... és így tovább. Ez normálisan úgy működne. HA!
Útfelújítás előtt körbejár közművek, kérdés
Akartok itt valamit csinálni?
1.Igen? Akkor most!
2. Nem? Ha nem, akkor az elkövetkezendő 5 évben kúrva sokat fizettek büntetésként, ha mégis szétbasszátok a vadi új utat.
És ha mindenki rendbe tette a föld alatt a dolgait, akkor készülhetne az új út. :)

Spalya 2008.07.30. 15:57:10

SCYLLA!
Újpesten az SZTK elött még nincs készen az út! Ha lenne egy kis fogalmad a kreszről, tudnád. Mondjuk már abból is rájöhetsz ha megnézed a szakasz két végén elhelyezett táblákat. Szép sárga alapon feketével figyelmeztetnek a kiálló csatorna fedélre, és van a táblán egy huszas sebesség korlátozás, valamint egy hanyatt fekvő meztelen napozó nőt ábárázoló tábla is. Valamint a burkolat is csúnyán le van marva. Nem éppen úgy néz ki mint ami készen van. Ugyebár? Tehát hőbörögni, meg hülyeségeket írni lehet, és aki nincs képben az el is hiszi! Várom a képeket!

jabba 2008.07.30. 15:58:04

Mész este a nemtúl széles városi mellék utcán, 1xcsak beleesel egy 10centi mély marásba, amiből 15 centire!!!! kiálló még nem beszintezett fedlapok lógnak ki. Szemből teherautó, h ne tudj kerülni.Mikor kihívtam a rendőröket helyszinelni( gumi, felni, lengőkar, lengéscsillapító kaput), azt mondták, h én vagyok a hibás mert kivan táblázva az útépítés. A rendőrrel visszasétéltunk a legközelebbi elágig kb400 méter, és 1 rohadt táblát se találtunk. Azt mondta a rendőr, h volt tábla, csak biztos ellopták. Ha akarom tegyek feljelentést ismeretlen tettes ellen. MÉG VÉLETLENÜL SE AZ ÚTÉPÍTŐ CÉG ELLEN!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.30. 16:15:32

jabba, ez a szomorú, bazeg, látni kire számíthatunk: senkire! A rendőrökkel az élen elmehetnek a retkes picsába. Bár mennének már, segítenék csomagolni...

AP 2008.07.30. 16:18:35

Holnap reggel indulok nyaralni, 13 napig nem leszek internetközelben, ha ezalatt valaki ezen a néven ír, azt a szokásosnál is jobban kéretik ignorálni mert kuuuvára nem az az AP aki két éve ezt a nevet használja.
Szurkoljatok, hogy ne egyen meg a cápa.

Al-fan 2008.07.30. 16:32:34

AP :Tegyél a fürdőgatyádba mágnest !

Balee87 2008.07.30. 17:12:09

Legyen az állam felé lengéscsillapító és gumiadó... Miért nem veszi meg nekünk állambácsi ezt a kettőt?

Balee87 2008.07.30. 17:13:18

AP

Nem lenne egyszerűbb indapasson regelni egy AP azonosítót és akkor tudnánk mindíg ha a nevedbe írnak?

BTO11 2008.07.30. 17:15:00

AP 2008.07.30. 16:18:35


jó üdülést! és jóétvágyat a cápáknak!
D:))))

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.30. 17:57:37

...Így van : Nem anyagi luxust értettem, hanem az életeddel való játékot...

Nem MAGÁT a motorozást említetted, hanem a motorozást egy 125cc-s motorral/robogóval , ellenében az 50-es robogónak.

Mindketten tudjuk mi bánt - nem kell megmagyarázni.

snblnd 2008.07.30. 18:02:55

... élő ember nem igazán ikszelt mostanában a félhülye demszkire. Megoldódott az másképp ...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.30. 19:08:30

Nem láttatok ti még rossz utat. Ahhoz kulfoldre kell menni. És nem Keletre.

Kopi3.14 2008.07.30. 19:13:37

Kedvenc katyuzasi modszerem: jon a nagy gep, huz maga utan egy kicsit, s abbol egy csovon keresztul jo meter magasrol hullik ala az utra az aldas zuzottko-bitumen keverekekent. Kozben jo szazmeters korzetben is minden koves les, de senkit nem zavar. Plusz utana meg kiloszam lehetne kovet gyutjeni a gyerekeknek csuzliba. Es meg gyalog is csuszik, nem hogy valami izgalamsabb kozlekedesi modon. Vagy kijonnek, hoznak egy talicskaban szfaltot, s egy lapatnyit loknek a katyuba, amibe eleg lenne egy merokanalnyi is, majd az egeszet egy vaslappal szep domborura simitjak. Esetleg nagyobb meretben megismetelve ugyanezt, ott csikot toltenek fel igy.

Kopi3.14 2008.07.30. 19:16:33

A sokadik gyongyszem pedig Bekecsaba, oroshazi ut, vasuti feluljaro. Eveken keresztul hosszanti repedesekbol kialakult katyuk voltak ott, meg par godorszeru hullam. Az utobbit rendre feltoltottek aszfalttal, hogy fel ev mulva visszanojon eredeti formajara. Az aszfalt kozben nem tunt el. Mindekozben a repedeseket megcisnaltak olyan remekul, hogy jott egy kisebb eso, es szepen kimosta a katyuba toltott anyag felet. Visszanott az magatol, keremszepen. Es ez tortent osszel, tavaszra remek volt a teljes ut allapota.

Duncan 2008.07.30. 19:34:15

Az én kedvencem is az apró zúzotkő a friss aszfalton... igaz nekem nem motorral "csak" autóval sikerült egy ilyen kátyúzás után a biztosítóhoz fordulnom, miután az előttem haladó felvert kavics tengeréből egy-kettő úgy kapta el a szélvédőmet, hogy az teljesen "bepókhálósodott" és hirtelen semmit nem láttam... Ez, még azzal az 50-es tempónál is meglepett, és alig tudtam félre húzodni. A biztosítónál annyit mondtak, 5000 HUF az üvegkárra. A szélvédő 36000 volt plusz 3000 a beszerelés, eladásnál persze azonnal kiszúrták, hogy pótolt a szélvédő így még 50 ezer minusz...

gnme 2008.07.30. 19:56:57

Nem értem miért kell fennakadni ezeken a dolgokon.

Tudomásul kell venni, hogy magyarországon csalással éppítenek utakat. Kicsalják az alapanyagot belőle.

Tudomásul kell venni, hogy amíg a nép istenadta akaratától fogva fel nem kel és fel nem tűz ajtókra karóba húzva vezetőket, addig nem fog változni semmi.

Addig mindent szabad.

Mindent szabad.

[] (törölt) 2008.07.30. 21:18:30

"Nem a csatornafedél a lényeg! :D Hanem alatta a csatorna! És azt nehéz átrakni máshova. Más országokban is az úton van."

de nem a nyomvonalon, es valahogy szintre hozni is kepesek a fedelet. talan ott nem dilettans balfaszok dolgoznak az utepito cegeknel.

Dennis 2008.07.30. 22:15:25

Ezek a mgayar utak röhejesek...
Nemrég későn vettem észre a robogómmal egy gödröt, és már nem tudtam félrerántani a kormányt, az eredmény: a gödör akkorát ütött felfelé a motoron ahogy belementem a gödörbe, hogy kilőtte a lábtartó! csavarját, és szétcsúszott az egész! Sikerült megcsinálni, de ha eltört volna vagy ami még rosszabb valaki megsérül pl én akkor ki fizetett volna?! Elhiszem hogy nincs pénz, de azért ahogy néhány út kinéz... Meg ez a foltozásos módszer röhejes....

Szemi 2008.07.30. 22:42:01

Hagyjuk már ezt az Ausztriával való példálózást állandóan, amikor az útminőségről van szó. Mintha a Naplót és társait hallanám a tv-ből. Azt hiszed, hogy kimész a határon egy pár km-re és akkor már láttad az egészet? Ott is vannak szar utak, sőt az autópályán Salzburg felé van egy kb. 10 km-es szakasz, ami szényenteljes. Az egész országba utat javítanak ott is a túrista szezon kellős közepén, persze lezárás van, dolgozni nem dolgozik senki.

Én németbe dolgozok és 2 hetente meg járom oda vissza, én csak láttam. Sőt Németországba, még Münchenen belül is vannak szar utak. Düsseldorf környékén meg aztán végképp vannak "szép" főutak, úgy vannak befoltozva, mintha a magyar munkások csinálták volna.
Ennyi.

Rock "n" Roll 2008.07.30. 23:33:02

Amíg nem fog égni ez az ország addig nem lesz rend. Vér nélkül nincs forradalom, 89'-ben sem volt. Ennyi!

Calyx 2008.07.30. 23:39:58

Szerencsére mifelénk, J-N-SZ megye északkeleti csücskében, Farmos és Jászberény között az ősszel csinálják újból a 30-40 éves utat.Remélem tényleg így lesz,mert már szinte járhatatlan a 15 km-es út. Van olyan rész, ahol kb. 1 km-en csak az egyik sáv járható már. Így aztán érdekes szituációk (és felniformák) alakulnak ki.

Vágási Matyi 2008.07.31. 01:44:21

Útépítés itthon? Eh.

A két éves M6 néha mindkét irányban, mindkét sávon képes megdőlni egy szép szögben, nyíl egyenes szakaszon.

Szarrá felmart 6-os, szép szintkülönbségekkel, meg hozzá nagy bukkanókkal, értelmes figyelmeztető tábla nincs. Tavaly egy kis 'lejtőt' csináltak minden bukkanó elé és után, így teljesen korrekt volt. Most nem jött össze.

Kecskemét és Solt között főleg Kecskemét felé a menetirány szerinti sávban szinte végig oldalt teljesen felgyűrődött aszfaltdarabok (rettenet), kátyúk csak kisebbek de azért akadnak szép számmal.

Vicc az egész.

gigabursch 2008.07.31. 07:42:00

A hazai útjavítás/útépítés tragédia, de ez nem pusztán a hazai útjavító cégeknek, tudható be, HANEM:

A Nezeti Közlekedési Hatóságnak!

Miért is?
Minden egyes útjavítás, átfogó úteflújítás közigazgatási ügy is egyben, amihez a közlekedési hatóság engedélyt ad ki, majd utána az út átvéteélt is engedélyezi.
Közigazgatási határozat formában.
Ebből számomra mi derül ki?
Csupán csak annyi, hogy a közlekedési hatóság nagy ívben szarik mind az új utak átadásánal a feladatára, mind a régiek javításánál a feladatára!
Miért is?
Mert ha nem szarna rá, akkor olyan közigazgatási határozatot hozna a szar, hepe-hupás, kilógó/bemélyedő csatornafedelű utakra, hogy NEM FORGAKLOMBA HELYEZHETŐ!

Aztán eltelne egy hónap, kijönne 80-100 ilyen határozat országszerte, és megtanulnának a hazai útépítők/útkarbantartók a rendelkezésre álló műszaki eszközöket és embereket MEGFELELŐEN HASZNÁLNI.

Miért van az, hogy tavaly nyáron Bulgáriában letévedve-elkirándulgatva kis utacskákra tükörsima kátyúzásokkal találkoztam, úgy mint tőlünk nyugatra? És akkor a népi bolgár közigazgatás korrput...
Röhely, aki ezt a szart, ami itt folyik útépítés/útkarbantartás címen nálunk hajlandó közigazgatásilag átvenni, az a korrupcióval vádolható! a legutlsó ügyintézőtől a legmagasabb beosztású hatósági fővezetőig. Szégyen sok-sok más köztisztviselőre nézve, hogy ezek nem veszik észre a köz érdekében KÖTELEZŐEN kifejtendő feladatulat - jelesül azt, hogy szar utat nem helyezünk forgalomba!

gb

Skeletor 2008.07.31. 09:15:16

Tavaly ilyenkor Nemetorszagban volt szerencsem megfigyelni, hogyan javitjak ott az utakat. Kellene kuldeni a magyar kozutkezelo illetekeseit tanulmanyutra: mind a szervezes, mind a kivitelezes tekinteteben remek munkat vegeztek a kinti szakemberek.

Egy zomeben betonbol epult ut kb 6 km-es szakaszat napok alatt maradektalanul felszedtek a puszta foldig. A vasbeton tormelekeket egy helyben felallitott zuzdaba toltottek, aminek az egyik oldalan a vas elemek potyogott, a masik oldalan az aprora zuzott beton jott kifele. Az igy kapott tormeleket aztan utalapnak hasznositottak ujra, ott helyben. Plusz rabetonoztak az uj reteget, majd annak a tetejere az aszfaltot.
A munkat az iskolaszunet elso napjan kezdtek, es a szunet vegere vegezniuk kellett (hogy-hogynem vegeztek is).

Nap mint nap elhaladtam mellettuk munkaba menet, es minden nap latszott, hogy mennyit haladtak. Ott nem divik az a szokas, hogy lezarnak egy szakaszt, aztan vagy dolgoznak rajta, vagy nem.

Eletembol kb 18 ev ugy telt, hogy nem tudtunk a foldvari Duna hidon ugy atkelni, hogy ne lett volna tereles vagy felpalyas utlezaras. Gyakran csak a kinnhagyott automata forgalomiranyito lampakat lattuk, melost sehol.

Es azt sem hiszem el, hogy a nemetek tobb penzt koltenek osztva 1 km utfelujitas. Ez bosszant a leginkabb...

b[ALien] 2008.07.31. 10:55:53

Ennek a kátyúnak frankón Magyarország formája van, de tényleg :)) A legdurvább, hogy amit meg nyomasek_bobo belinkelt az Nagy-Magyarország!

Jimbó 2008.07.31. 14:28:37

Igaz hogy én autós vagyok, nem motoros de aki az utakon közlekedik mindenkit érint a dolog,és ez gyakorlatilag elfogadthatatlan állapot ami van az "utakon". az egy dolog hogy a mellékutcákon szinte már csak tankkal lehet közlekedni, mert az autó szétesik, de az hogy a legforgalmasabb utak is olyanok mint valami háború után az felháboritó. Kiváncsi lennék hogy hány embernek épült fel a háza abból az ellopott pénzből amit befizetünk állambácsinak, útalap gyanánt.
És még egy dolog, azok akik meg kátyúznak, azt kivánom nekik, hogy a gyerekük sikerüljön olyan jól mint ahogy ők a munkájukat végzik. Mert én ugyan nem vagyok utépitő, de kételkedek benne hogy lapáttal kéne beledöngölni az anyagot a kátyúba. Erről ennyit, fogjuk fel a szar utakat HUNGARICUM-ként :D.

szodaereje 2008.07.31. 20:59:18

Nem nekünk való az aszfalt. Ide nagy kockakő kell, andezit meg bazalt, kis macskakő, betontéglák és hasonlók.
A toldozás-foldozás eleve és magyarországtól függetlenül egy beteg elme szüleménye. Ki találta ki, hogy olajból legyen az út?
Ami alá úgyis alá kell dolgozni, de ha egyszer elkezd repedezni, akkor azt hetente lehet foltozni, nemcsak nálunk, mindenhol. Az útkaparó szakma nemhogy eltűnt volna a xxi századra, most virágzik igazán. Mekkora marhaság ez!
Helyi specialitás, hogy 5 éven belül (ez is baromi rövid tilalmi idő) úgyis szétkaparják az új aszfaltot az alatta egyidejűleg ki nem cserélt aztán eldurrant 120 éves főnyomócső miatt. Onnan meg kezdődik a kátyújavítgatás, a törvényszerű megsüllyedés megint.
Viszont a kockakő nyomtalanul visszamegy, ha nem cocilista újember mentalitású dolgozó teríti vissza.
És nem ugyanilyen mentalitású hivatalnok elvtárs ellenőriz.

N 2008.08.01. 09:05:25

Én csak addig motoroztam, amíg egy barom a telezöldnél rajtam keresztül hajtott át balra. Még szerencse, hogy nagymotorral voltam, így átrepültem a kocsit és komolyabb sérülés nélkül megúsztam a dolgot. Azt hiszem, ezt hívják isteni jelnek.

dextercapo 2008.08.14. 10:11:02

robogo vs nagymotor . mindkettot vezetem es nem latom be hogy pontosan miert is veszelyesebb egy ketszer akkora motor , ami jobban lathato ?
ugyanazon az uton haladunk , de a nagyobbnak jobbak a fekjei , hosszabb a rugoutja , konnyebben tartja a tempot a forgalommal es a magasabb ulespozicionak hala belatom a forgalmat.

soder felszoras : ne sirjatok :) en egyszer ket blokkolo kerekkel es letett labakkal csusztam be egy keresztezodesbe , mert az utburkolati jelek festesekor uveggyonggyel szortak fel az utat . mintha csapagyaztak volna a talajt - nem is latszik .

ha nyugatra akarunk nezni , akkor irany olaszorszag : a robogo , motorpark osszetetele szerintem iranymutato lehetne .
süti beállítások módosítása