Biztosan jó ez így?

  2008. július 23. - ommm Címkék: bmw citroen reklam c5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Lapozgatom a brit Top Gear augusztusi számát és a hirdetési blokkban mire bukkanok?


Na, mifene? Jacques-ék bekeményítettek? Aztán kicsit utánatúrtam a neten és megtaláltam ezt:

Hoppá, ezek tényleg komolyan gondolják! De valami csak nem stimmelt. A patinás francia márka, amelyik -többek között- a DS-t és a Traction Avantot adta a világnak kicsit mintha beismerte volna vereségét. És nem kevésbé merészen egyenesen a BMW 5-ös osztályát vette célba. Ezzel lényegében dupla infót tudat a néppel:
1. Szerintük az 5-er a kategória etalonja.
2. A C5 lesz ezentúl a kategória etalonja.
Hmmm...értem én, hogy a francia-német ellentét nem holmi kocsmai vitából ered, de biztos, hogy erre kell kihegyezni egy francia elsőkerekes, középkategóriás limuzin kampányát? A Citroënnek, 2008-ban? Hol a komfort? A pihe-puha siklás? A forma himnusza?
Kellene a sok eladott autó, az bizonyos, ahogy az is, hogy a BMW-sek többsége sosem vesz C5-öt, megrögzött Citroënes pedig német autót.
Halkan jegyzem csak meg, hogy egy pár röpke perc erejéig ültem a C5-ben hátul, mikor összefutottunk vele Balatonakaliban.
Kicsavartan, mint egy agyongyentelt voodoo-baba. Fej oldalra, láb a nyakban.
Önök szerint miért van arra szükség, hogy az 1919-ben alapított patinás francia gyártó németként hirdesse új modelljét?  Vagy szimplán az autókra is érvényes az "olvasztótégely-effektus"?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr16579634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deutschlandüberalles 2008.07.23. 10:42:59

ezek a csigazabálók már csak németnek hazudva tudják eladni a szar, megbízhatatlan szekereiket?

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.23. 10:44:49

Ez jó!
Az tetszett még amikor az 5-ös bimmert a c6-al hasonlította össze a Clarkson egy lóversenypályán.
youtube.com/watch?v=-tdEKmnWUy4

AP 2008.07.23. 10:45:03

Titkon mindenki új BMW-re vágyik :)
Ezt a franciák is tudják..

zozolino 2008.07.23. 10:53:42

...pár perc elejéig??? hahaha

Nem is értem, miért lett sima kommentelőből blogposztíró és véleményét már sárga keretben megjelenítő emberke a poszt szerzője, amikor:
1. nem tud helyesen írni
2. a becsületes nevét sem adja a posztjaihoz

ommm 2008.07.23. 10:57:13

zozolino 2008.07.23. 10:53:42

Javítva.
Kösz.
Vályi István

szab30 2008.07.23. 10:58:05

Elég szar marketingesük lehet a franciáknak ha csak erre futja! :( :/

BMWSzabi 2008.07.23. 11:00:47

Elég szar lehet a marketingesük a franciáknak ha csak ennyitelik tőlük!
Én pl. sosem láttam német autót franciáknak reklámozva!Szánalmas!!!!!!!!!!! :/

BMWSzabi 2008.07.23. 11:02:38

Elég szánalmas!!!!!!!!!!

szab30 2008.07.23. 11:08:38

Elég szánalmas!!!!!!!!!!!

Bélabácsi 2008.07.23. 11:18:53

Egyszerüen nevetséges. Nem kreatív - nevetséges. Arra az imázsvilágra hajaz, amit a németek megteremtettek, tartalom nélkül.

Fiúk: AUTÓT kéne elkezdeni építeni a púder helyett.

Hub 2008.07.23. 11:27:50

Szerintem tisztázatlan a C5 értékrendszere. Kár hogy egy ennyire pazar kocsit hagynak elsüllyedni, nem emelik ki az igazi fényét.

gromek7 2008.07.23. 11:28:53

Már a zx is próbálkozott ilyennel a reklámjaiban: a golf kategória legjobbja...., stb.

Én boritékolom a bukást.

Csubakka Junior 2008.07.23. 11:31:17

Pincérnő rulz! A 5-ös BMW padlólemezéig nem ér fel a C5.

Szabi 2008.07.23. 11:34:59

Kedves blogszerzo nem ismerlek viszont az lesut rolad hogy a francia autokat nem szereted. kerlek hanyagold ezeket a kifejezeseket h lab a nyakban stb.... megsem 1 smart meretu autorol van szo. gratulalok hogy hallotal mar ds-rol meg traction avantrol innen latszik hogy mast se tudsz a citroenrol csak ha utananezel...

gromek7 2008.07.23. 11:35:10

egyébként ommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm legalább kiírhatná becsületes nevét az impresszumban

VrapThor 2008.07.23. 11:35:47

nem szeretem a francia autókat, az életben nem vennék, szóba se jöhet se citroen, se peugeot, se renault.
de azt el kell ismernem (és minden, más nemzet autói iránt rajongónak is), hogy a citroennek patinás múltja van, csinált már átlagon felüli autókat. ez a reklám ezért is szánalmas. van ott bőven, amihez vissza lehetne nyúlni, és vannak olyan citroen tulajdonságok, amiket ki lehetne hangsúlyozni.
ezek nélkül viszont ezt a reklámot egy koradélutáni langyos foshoz hasonlítanám...

ommm 2008.07.23. 11:47:25

Szabi:
Engedelmeddel: ezt elnézted.
Volt francia autóm és imádtam. Semmi bajom velük, az pedig, hogy nem fértem el a C5-ben, tény.
VrapThor nagyjából elmondta, mit gondolok erről. És én is a posztban, csak olvasd el.

gromek7: azt sem tudtam, hogy ott a nevem. bocs. :)
arra nincs befolyásom.

csiky944 2008.07.23. 11:49:58

én tudom a nevét,sőt ismerem is
Zozolino nem kell irigykedni

nissin 2008.07.23. 11:50:02

OFF
Kedves Zozolino!!!
Tudod ezekre itt butaságokra amit itt írsz nincs szükség.
Ommm a "becsületes nevét" Vály Istvánt is használja amikor tesztekről ír.Nem értem miért zavar ez téged.
Az hogy "sima kommentelőből blogposztíró lett" az meg talán annak köszönhető,hogy egész jó posztokat ír és ezt a totálcárnál is így gondolják,de ha te ezt nem így gondolod,akkor ne olvasd el amit ír,nem kötelező.
A hiba,amit leírtál,az meg nem helyesírási hiba,hanem elírás és nyugodj meg,hamarosan ki lesz javítva.
Tudod szoktak tévedni és hibázni az emberek.
Egyébként a Citroen reklámjáról mi a véleményed?
ON

A Citroen már régen is próbálkozott...biztos emlékeztek a 306-ost is RIVÁLISNAK nevezte.Aztán annyira nem lett rivális.Értem én a marketing lényegét,de talán a megbizhatóságon kellene még csiszolniuk egy kicsit.Van tapasztalatom C3 és Picasso ügyben és szörnyű emlékek gyötörnek:)
Az ötös bimmert megnevezni konkurensnek meg butaság,jó lesz riválisnak a Mondeó meg az Insignia.

nissin 2008.07.23. 11:51:31

OFF
Kedves Zozolino!!!
Tudod ezekre itt butaságokra amit itt írsz nincs szükség.
Ommm a "becsületes nevét" Vály Istvánt is használja amikor tesztekről ír.Nem értem miért zavar ez téged.
Az hogy "sima kommentelőből blogposztíró lett" az meg talán annak köszönhető,hogy egész jó posztokat ír és ezt a totálcárnál is így gondolják,de ha te ezt nem így gondolod,akkor ne olvasd el amit ír,nem kötelező.
A hiba,amit leírtál,az meg nem helyesírási hiba,hanem elírás és nyugodj meg,hamarosan ki lesz javítva.
Tudod szoktak tévedni és hibázni az emberek.
Egyébként a Citroen reklámjáról mi a véleményed?
ON

A Citroen már régen is próbálkozott...biztos emlékeztek a 306-ost is RIVÁLISNAK nevezte.Aztán annyira nem lett rivális.Értem én a marketing lényegét,de talán a megbizhatóságon kellene még csiszolniuk egy kicsit.Van tapasztalatom C3 és Picasso ügyben és szörnyű emlékek gyötörnek:)
Az ötös bimmert megnevezni konkurensnek meg butaság,jó lesz riválisnak a mondeó meg az insignia.

nissin 2008.07.23. 11:57:34

miért nem tudok kommentet írni?:)

Leadfoot 2008.07.23. 12:07:58

Szerintem ez nem a BMW-nek szól, ez puszta belemagyarázás.

Ami a szar marketinget illeti, nagyon tévedtek. Hogy miért? Most is beszélünk róla...

Egyébként öröm látni egy helyen ennyi előítéletes embert. Magam részéről a 306-osomat soha az életben le nem cserélném semmiféle fapados, unalmas, műszakilag kőkorszaki, konzervatív , túlárazott VW-re...

McMester 2008.07.23. 12:08:25

Én ennek a reklámnak a folytatását láttam a magyar tévében is, nekem tetszik :D

Amúgy szerény véleményem szerint maga a kampány szánalmas, biztos már a brainstorming 20. órájában lehettek, mikor kitalálták, de a reklámja tetszik :D

AP 2008.07.23. 12:11:35

Most más híján komolyan abba köttök bele, hogy ki milyen néven ír ide posztot?
Vagy csak olvastátok a mai porsés írást, és jöttetek egyet beszólni, mert mást úgyse tudtok? :P

McMester 2008.07.23. 12:14:21

Ennek a reklámnak a folytatását láttam magyar tévében is (ott Berlinben bújkált az autó)...nekem tetszik, ötletes reklám :)

Csak a szlogentől válik szánalmassá az egész kampány...gondolom már a 20. órájában voltak egy véres brainstorming-nak, mikor kitalálták :)

Nekem is olyan érzésem van, mintha feladta volna magát a Citroen...

guni 2008.07.23. 12:14:30

Most ez micsoda baromság már megint!? Karotta is fórumozó volt eleinte. Meg mintha neki sem az eredeti neve lenne ez. Megint csak savanyú a szőlő pár embernek...

McMester 2008.07.23. 12:16:35

Ennek a reklámnak a folytatását láttam magyar tévében is (ott Berlinben bújkált az autó)...nekem tetszik, ötletes reklám :)

Csak a szlogentől válik szánalmassá az egész kampány...gondolom már a 20. órájában voltak egy véres brainstorming-nak, mikor kitalálták :)

Nekem is olyan érzésem van, mintha feladta volna magát a Citroen...

badstart 2008.07.23. 12:18:03

Szertintem meg vicces reklám, és ezzel arra utalnak, hogy egy német is mennyire elégedett lehet az új C5-el. A másik, hogy nem tudom megérteni hogy nem tud elférni a cikk írója egy ilyen autóban (fura méreteket ölthet), mikor Én az átlagon felüli magasságommal is kényelmesen ülök ebben az autóban elől, hátul egyaránt.
Kicsit kezd elegem lenni, hogy a totalcarban mindent leszólnak...

Best 2008.07.23. 12:18:28

Ez meg mi a szar?!

csiky944 2008.07.23. 12:23:56

titkon minden bajor egy Citroen-re vágyik :D

Rocko- 2008.07.23. 12:24:15

nem is értem, h aki csak fikázni tud, az miért nem kussol. jó mélyen.

szodaereje 2008.07.23. 12:33:08

Hú, milyen utálatos, amikor komolyzenei műveket fostaligák és egyéb kacatok reklámozására használ ez a hulladék fogyasztói társadalom.
Szerintem nekifutásból kéne tökönrúgni azokat, akik úgy gondolják, hogy szánalmas kis életük szánalmas kis sikereihez megengedett, hogy valódi alkotók műveit szabadon és tetszés szerint otrombán banalizálhassák.

VrapThor 2008.07.23. 12:34:30

Leadfoot, szerintem neked vannak előítéleteid, olvasd csak el a kommentedet.

olyat pedig szerintem ne írj, hogy a vw kőkorszaki. semmivel sincs lemaradva a franciák mögött, sőt!

túlárazott? a citrom c4 nem az?

na ne röhögtess kérlek

beegee 2008.07.23. 12:38:02

Sima marketingháború ez, a kocsiknak a és a mérnököknek semmi köze hozzá. Mindenki szart gyárt. Különbséget csak az tesz, hogy melyik gyárnál milyen ügyes marketingesek vannak. A béemvénél tudják, hogy az emberek hüjék, ezért még az x6ost is el tudják nekik adni.. A citroen aranyos, de rossz célpontot választott.

szodaereje 2008.07.23. 12:39:30

A reklám pedig olyan szinten ostoba és bután jópofáskodó, primitíven hatásvadász sztereotípiagyűjtemény, hogy az előállítók helyett ég az ember pofája a végletes eredetietlenség és ötlettelenség miatt.
Ez Gálvölgyi Jani meg Forgács Gábor szellemi terepe.

Rocko- 2008.07.23. 12:39:48

ommm 2008.07.23. 11:47:25
én is szeretem a francia autókat. NÉZNI. de venni? soha. :)

KBalázs 2008.07.23. 12:43:40

Azért megnézném hazája iránt elkötelezett német álompolgárt, ahogy a bömöst adja be, egy új c5-ért...

nevetséges...

beegee 2008.07.23. 12:44:12

Sima marketing háború ez. Mindenki ugyanolyan szart gyárt, a különbség csak annyi, hogy a marketingesek hogy adják el. A béemvénél nagyon jók ebben, tudják hogy az emberek hülyék és még az x6ost is megveszik.. A citroen aranyos, de nem jó célpontot választott.

zootix · http://indafoto.hu/zootiex 2008.07.23. 13:07:19

egy kalap alá az összes autót..

tudod,vannak a németek,amik az űűberfaszák,soha el nem romlók,de drágák

aztán vannak a japánok,amik szintén nem romlanak el,de hűdedrága hozzá az alkatrész

aztán vannak az olasz autók,amik jól mennek de sokat esznek (meglepő összefüggés) és gyakran elromlik

aztán a franciák, megbízhatatlan mindig elromló vackok

én azért szerényen megemlékeznék az angol autókról is,hogy drágák, az angol lovak sokat esznek, szerelés is drága, ja és persze azok is szarok

szóval,ez így annyira röhejes hogy emberek ennyit tudnak csak kihozni magukból..olyan érdekes hogy nekünk sok francia autónk volt, használt és új egyaránt,de miért nem volt nekünk velük bajunk??mindig azt hallom hogy überszarok a pözsók,meg a citroenek,aztán amikor nekünk volt,akkor bezzeg nem akart elromlani..
a 8évig nálunk szolgált 306 lehet hogy full fapad volt, de inkább abban utaztam bárhová mint a fullos opelekben meg fóókszvágenekbe'.
ja és mellékes infó, és nem urban legend, de a szar szutyok francia 306ban a 8 év alatt eccer kellett aksit cserélni,na meg fékbetét, ja és ablaktörlőlapátot is,de azt kétszer :)
amúgy meg c5 rlz, sztem nincsen benne kisebb hely mint monjduk az agyontraktált kétszerannyiiba kerülő 5ös bmw.be'

Bowden 2008.07.23. 13:09:22

Nem feltétlen magyaroknak találták ki ezt a reklámot. Szerintem a britt piacon telitalálat.
Mellesleg a Citroën mint márka Nyugat-Európában nem kapta meg azt a megtisztelő leszarozást amit mi húzunk rá amikor a seggünk még a szociban ül. Nálunk valahogy valamivel (pl BMW emblémával) meg kell mutatni a szomszédnak, hogy ki a nagyobb király. Pedig ezek csak egyszerű helyváltoztató eszközök.

w a s d 2008.07.23. 13:11:15

A BMW- nek az én "értékrendemben" egy nagy előnye van a gyártók többségével szemben: hátul hajt.:D

sowi 2008.07.23. 13:12:29

itt igy reklamozzak:
www.zercustoms.com/news/images/Citroen-C5-Unmistakeably-German-Video-Ad-b.jpg

felette meg a felirat, ich bin ein dubliner, nekem van c3asom is meg zx-em is, olcso volt mind2 hala a sok nemetautobuzinak, es nincs veluk problema, sot az elozo citroenekkel sem volt, en kerek elnezest

Malcolm 2008.07.23. 13:15:37

Leadfoot szánalmas vagy....szopd le a csigazabáló istenedet,és ülj a híg székletedben mert az olyan kényelmes... mindig ezt mondják a francia szemetekre a tulajok,ja meg azt hogy többet ilyet soha, a szervízben ahol dolgoztam:)))majd 1x két beírás között szedj szét egy német és egy francia autót darabjaira és megértesz valamit...

AP 2008.07.23. 13:15:47

Hátul hajt, és erős!

AP 2008.07.23. 13:17:43

Megkockáztatok egy kinyilatkoztatást..
Semmivel se rosszabbak a francia autók, mint a többi, csak a sok balfasz magyar szerelő nem ért hozzájuk, összegányolják valahogy, aztán a tulaj szidja, hogy állandóan megáll.
Ugyanez van az Alfákkal.

mucsaröcsöge 2008.07.23. 13:21:56

azért csak kibújt a szög a zsákból. kicsit később, mint gondoltam, de annál erőteljesebben.

gondolok most itt a sok, francia "autóval" szopó szerencsétlenre, aki a rajta mára már teljesen elhatalmasodott kisebbségi komplexusa miatt nem tudván mit tenni, jó szokásához híven elkezdte fikázni a német autókat.

a blog nem erről szólt, a téma nem így indult. azoknak, akik ebbe az irányba elvitték, csak gratulálni tudok.

most pedig kezdhetitek megmagyarázni, hogy de ti nem is... meg nem is azé'... meg nem is úgy...

én innen léptem, további szép napot!

Bowden 2008.07.23. 13:22:36

AP, most igazat írtál, végre. :-P Minden gépnek vannak gyenge pontjai, de ha értenek hozzá, akkor nem okoz problémát. Belgáknál, hollandoknál mi a francért van annyi Citroën? Ők hülyék és szart vesznek? Vagy esetleg értenek hozzá? :-))

udla 2008.07.23. 13:24:14

A "The new" és a Fünf szó hogy jön össze egy mondatban.
Esetleg a der die das és a "nóje" fünf serie, vagy a The new "fájv" series.

Rájöttem:
Szerintem Flamand, vagy egy angolul beszélő Francia németet tanul és másnap volt neki.

sezlony 2008.07.23. 13:24:22

Függetlenül a márkáktól: a reklámban roppant szellemesen ragadják meg és karikírozzák a "germánságot" jelentő apróságokat. Szerintem még abban is van önirónia, hogy az 5-ös bimmert nevezik meg ellenfélnek, de ez humorérzéktől is függ.
Viszont volt már, hogy egy latin modell németebb akar lenni a németnél - a Stilo karrierjét ismerjük. Hiába kelendőbbek a német autók, a vásárlók akkor is a francia- vagy olaszautóságot várnják el egy francia vagy olasz autótól. Ha németségre vágynak, vesznek németet, nem?

Dodi 2008.07.23. 13:35:14

(egy kis OFF)
Hát, szerintem a fórum az emberek szabad vélemény nyilvánításának egyik legjobb és legújabb módja, úgyhogy mindenki azt ír ide amit gondol az adott témával kapcsolatban, ha fikázás, ha nem, ha tény, ha nem stb stb...

ON:
Jelenleg (sztereotípia) fogyasztói társadalomban élünk, ahol nem a tartósság, hanem a csomagolás, a trend, az ezzel együtt járó kivagyiság ill. társadalombeli elhelyezkedés megmutatása a fő szempont. (ha új autód van, akkor (itt Mo-n) a középréteg közepén-tetején helyezkedsz el a 3-4 millió, ez alatt levő emberekkel szemben) A minőség és a tartósság, azaz a csomagolás mögött található technika csak másodlagos... Ezeket a műanyag autókat nem tizen-huszon évekre gyártják, mint régen, amikor ez a szempont adta meg egy gyártó (és így a tulajdonosa, persze) presztízsét. Ha meg jelenleg sokáig és sokat akarsz üzemeltetni egy autót, akkor lehet hogy annyit kell rá költened, hogy egy újat is tudnál venni abból a pénzből.
Ebből adódóan nincsen LÉNYEGI különbség az európai-európai vagy amerikai-amerikai gyártó között.
Ez alól kivétel (egyelőre) Japán, ahol a nemzeti öntudat és "kivagyiság" úgy jelentkezik, hogy kiváló dolgokat dobnak a piacra.Viszont ahogy egyszer a karottátok írta: ott is "renyhül a fegyelem". De ami a kaszni alatt található (egyelőre) azt kell mondjam, hogy minőségibb, logikusabb, és jobban összeszerelt, mint bármely európai autóban. Ezt autószerelői-üzemeltetői tapasztalattal rendelkező embertől hallottam, aki már 3 évtizede a szakmában van és mindenféle autót látott. A legutolsó európai gyártó szerinte, aki még nem az imidzsre ment, hanem igazán minőségi autókat szerelt, az a Mercedes-Benz volt a w124-es szériáig. Ha tehetné, Lexust venne (egyelőre)...

megérdemled 2008.07.23. 13:41:05

Örülök, hogy egy autós cikk is csak arra jó a "kedves" magyar polgároknak, hogy anyázzanak, egymásnak ugorjanak. Talán ha nem kellene a szomszéd tehenének mindig kinyiffannia, többeteknek lenne M5 vagy C5 is...

S2000 2008.07.23. 13:41:38

Jó vicc, jót nevettem rajta. :)

Ha a franciák a németeket akarják lekörözni, az marketing szempontból nevetséges, a tényeket nézve (ADAC Gelber Engel) pedig rossz mérce, mert nem a német autók, hanem a japánok a legmegbízhatóbbak. A presztízs persze más kérdés, de a franciáknak elsősorban a minőségben kellene nagyon javítani, nem pedig rossz minőséggel arról álmodozni, hogy a presztízsmárkákkal versenyeznek.

fogash 2008.07.23. 13:44:01

Kérdezném a tisztelt hozzászólókat, hogy hány Citroen ill. BMW tulajdonos van körükben?

Felnőtt(ebb) gondolkodásra vallana, ha a fékeveszett fröcsögés helyett mindenki belegondolna, hogy egy bő hárommilliós Xsara Picassonak a teljes német autóiparban nincs alternatívája (Zafira 7m, Touran 7m, C-Max talán 5,5-6m). Én három éve használok egyet, az első fényszóróizzó (H4) kiégésén kívül eddig semmi nem volt vele.
Ugyanígy hiba elfelejteni, hogy egy 7milliós C5 és egy 12milliós 520d között is kár párhuzamot vonni. Én biztos, hogy a C5-öt választanám, ötmillió érv szól mellette...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.07.23. 13:44:57

Basszus... A video végén és a plakát alján ott a felirat: NEW CITROEN C5 - UNMISTAKEABLY GERMAN

Új Citroen C5 - félreismerhetetlenül német...

ez komoly...

Balee87 2008.07.23. 13:45:05

A reklámfilm em lett rossz. De az egész elképzelés igen!
Nekem pl. az előző C5 generációk BUKÁSA után elég erősen kéne bizonyítson egy C5, mire összehasonlítanám egy 5-ös BMW-vel.
Nekem az tetszett, amikor megjelent az első C5 még valahogy 2000 környékén?
A városba az összes újgazdag vett belőle. (Na persze mert a fő újgazdag vállalkozónak Citroen, Suzuki és Mitsubishi márkakereskedése van a városba.) Aztán a teniszpálya előtt volt, hogy 3 állt egyszerre. A városba meg volt vagy 6-8, pedig ez nem nagy város. De az utakon is rohadtsok volt belőle.
Aztán érdekes módon, eltelt kb. egy év és hirtelen eltűnt MIND! Biztos nagyon-nagyon megbízhatók voltak... :)

BMW-vel még nem tapasztaltam ilyen visszaesést. :)

Jetfighter 2008.07.23. 13:46:59

Ja, ja, Bratwurst, Adler, Bergen, Bier, Kellnerin, und so weiter... :)))
Régi fricskázás ez oda-vissza. Én vmelyik Cannes-i reklámzabálásban láttam VW Golf* reklámot, ami egy csillogó, parádés ZX-bemutatóval indult. (Vagy ilyesmi.) A Citroën-főnök a parádés öltönyében sármosan kerülgette a bomba francia csajokat, pezsgő, homár, etc., a szöveg bemutatta és magasztalta, milyen művelt, kifinomult, ízléses úriember, igazi francia... Amikor nyekkent a kép. Aztán még egyszer. Keresztcsíkok, nyekergés, szellemkép. Kép le, hang le. Felirat. "Mi pedig csak autókat gyártunk. Egyszerűen. Golf." (VW Logo. Leúsztatás)
*Ha más típusokról szólt a film, elnézést, a leírtak tartalmi idézetnek vehetők.

S2000 2008.07.23. 13:47:10

Jó vicc, jót nevettem rajta... :)

Nem igazán értem a logikát. Ha ugyanis minőségben (ADAC sárga angyal megbízhatósági listák) akarnak az új etalon lenni, akkor a japánokat kellene célba venni, mert ők a legjobbak. Az elmúlt 10 évben legalábbis a japánok vezették az ADAC listákat, nagysokára most, a 2008-as listákon vannak német autók az lista elején. Ha presztízsben akarnak versenyezni, akkor is a jobb minőség vezet oda, nem pedig egy gagyi reklám.

Royal · http://Faubin 2008.07.23. 13:49:11

Ciki! Idáig süllyednek a franciák? Nem értem, miért kell mindenkinek a németek felé mennie? Miért nem fogják fel a gyártók, hogy az egyéniség kell a vevőnek!

Ott volt a Stilo, és? Bukta volt. Mert Golfot akart csinálni a FIAT.

De most nemegészen erről van szór, bár itt azt olvastam, hogy a C5 futóműve nem is olyan elképesztően pihe-puha. Az, hogy így reklámozzanak egy francia nem is akármilyen autót, az SZÉGYEN! Rúgnám ki azonnal azt aki ki merte adni a parancsot erre a kampányra.

Aki kényelmes autót akar gyártani, vagy gyárt, az ne akarjon egy sportos német márkához hasonulni!

VrapThor 2008.07.23. 13:50:14

egyetértek s2000-rel

AP 2008.07.23. 13:54:38

Igazat szoktam írni, maximum hülyeséget.

b[ALien] 2008.07.23. 14:00:33

"Leadfoot 2008.07.23. 12:07:58
Szerintem ez nem a BMW-nek szól, ez puszta belemagyarázás."
A képen: fünf. Ez németül van, és ötöt jelent. A filmben pedig Pierre levágja a bajor tollát ééééééérteeeed. Ez nem belemagyarázás, hanem marketing. Csak szar lett. Amúgy szavazzunk, hogy Ommm-nak még hányszor kell bemutatkoznia :)))

zozolino 2008.07.23. 14:05:54

István, kösz!
Mostmár, hogy tudom ki van az ommm mögött, visszavonnám az eredeti kritikámat és további jó munkát kívánok!

@többiek:
Nem irigykedem senki munkahelyére - kösz, elvagyok a saját állásommal. Sőt, ha TC-nál dolgoznék, saját cikkeimet kellene olvasnom munka közben... hmmm?

w a s d 2008.07.23. 14:28:44

Én meg nem értek egyet s2000- rel, mivel talán két évvel ezelőtt megjelent egy újságban egy táblázat az elmúlt X év ADAC megbízhatósági felméréséről, kategóriákra bontva, és több volt a német elsőség, mint a japán.

VrapThor 2008.07.23. 14:30:29

azzal a hozzászólásával értettem egyet, amiben azt írta, hogy a legújabb listákon már a németek vezetnek :D

az előzővel nem értettem egyet ám

tomnemtom 2008.07.23. 14:40:43

sötétben kell eladni és opel lesz belőle.
ja nem, az a rönó.

Grafithuszár 2008.07.23. 15:01:53

Ha már francia német ellentét, a most futó top gear szezonban lesz egy rész amikor a "német top gear-el" (pl. Sabine Schmidt) fognak versenyezni. Ajánlom mindenkinek, mert szerintem elég ütős lesz... :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.23. 15:16:56

tomnemtom, jaja, mint tudjuk, "sötétben mindem rönó opel"

egyébként szerintem sem a BMW-nek szól ez, és semmiképpen nem az ötös BMW-nek. nem kéne megfeledkezni róla, hogy a C5 is ötös: céötös.

a németezéssel meg azokra a tulajdonságokra kampányolnak, amelyekre az elmúlt 10-15 évben a németek építették az imidzsüket: precíz, megbízható technika, minőségi vagy legalább annak tűnő anyagok.
az, hogy bejön-e ez a Citroënnek, más kérdés.

a Fiat Stilo megint más. azt Golfnak építették, de sajnos inkább formailag, és a marketingjében sem erőltették, hogy kihasználják ennek az előnyeit. nekem amúgy a maga korában a háromajtós Stilo formája volt az egyik legbejövősebb a kategóriájában.

mondom: szerintem.

csiky944 2008.07.23. 15:25:29

Top Gear-be a C6 vs 5-ös BMW szarúton,na ott látszott,hogy milyen is az igai Citroen

Ocvt 2008.07.23. 17:14:11

Top Gear-hez:

Max. kanyar sbesség ill. manőverezési tesztre is kiváncsi lettem volna azon a rossz úton, hogy melyik nyer... :)

Amúgy ki az az idióta aki terepezni akar 5-össel. Arra ott van az x3, x5, x6.

Bowden 2008.07.23. 17:35:56

Mire a bmw-vel eljutsz a kanyarig huplisra vered a fejeddel a tetőt. :-)))
Tök másról szól a két autó, a TopGear-nél meg hülyék, mert sokszor összehasonlíthatatlan autókat eresztenek össze.

qualiatet 2008.07.23. 18:00:19

Szánalmas vergődés.
A 607-es Peugeot oldalát is az akkori 5-ös BMW-ről koppintották, az utolsó díszlécig...
Hova lettek a fene nagy,"zseniális" Citroen megoldások?!
Max. a múzeumban, egy két megszállotnál, no meg a szerelők rémálmaiban.

Szerintem amúgy sokat javultak a francia autók.
Példaértékű pl. a Renault fejlődése a biztonság terén.

Viszont miért nem látják be végre a hülye önérzetes gallok, hogy a felsőbb, pláne luxusktegóriában az égegyadta világon semmi de semmi keresnivalójuk.

Ciki már az is amikor az Elysées palota előtt a világ vezető politikusait "pözsóztatják" ill. "szitroeneztetik".

Emlékszem, gyerekkoromban amellett, hogy dőltem a röhögéstől szinte sajnáltam Kádár Jánost :
1983-ban kiszállt ferihegyen a Mercedes 380SEL -ből, majd Párizsban Miterrand beletuszkolta egy (nagy DAcia) Renault 30-ba. Röhej.

qualitaet 2008.07.23. 18:01:41

QUALITAET,természetesen.

AP 2008.07.23. 19:51:27

Ocvt 2008.07.23. 17:14:11

Láttad te a Top Gearnek azt a részét, amiben az X3 van?
Muhaha. :)

[] (törölt) 2008.07.23. 20:17:57

Mindenki Minket Másol.

Les français aussi.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.23. 20:20:40

A francia a autókat francia autóként eladni nehéz. Ezért.
Nem mindegy?

[] (törölt) 2008.07.23. 20:22:24

"Ha a franciák a németeket akarják lekörözni, az marketing szempontból nevetséges, a tényeket nézve (ADAC Gelber Engel) pedig rossz mérce, mert nem a német autók, hanem a japánok a legmegbízhatóbbak."

na ennek fuss neki meg egyszer:
www.adac.de/images/Pannenstatistik%202007_tcm8-214903.pdf

[] (törölt) 2008.07.23. 21:34:49

"A francia a autókat francia autóként eladni nehéz. Ezért."

mint a 206ost, amibol 2 milliot adott el a Peugeot?
megint jottel hulyesegeket beszelni?

GGG77 2008.07.23. 22:33:27

Ez legyen a legnagyobb örömük, francia autót normális ember max akkor használ ha ajándékba kapja, vagy céges (akkor viszont a cég elmebeteg).

csiky944 2008.07.23. 22:57:28

GGG77 kussolj,mielőtt beverik a pofád

S2000 2008.07.24. 06:36:33

Edelweiss 2008.07.23. 20:22:24

Amit belinkeltél, az a legutóbbi lista, és jeleztem, hogy azon a németek jó helyeken vannak. Viszont a korábbi 10 évben a japánok voltak listák elején.

[] (törölt) 2008.07.24. 08:37:57

S2000, igy van. valtoznak az idok.

ezert is nem kell olyan faszsagokon lovagolni, hogy a "japan autok a legmegbizhatobbak". lenin elt, el, es elni fog, mi?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.24. 10:51:30

csiky944, nem ajándékba kaptad és nem céges?

csiky944 2008.07.24. 10:58:33

hát nem,sőt ma lesz véve mégegy csigazabáló

Malcolm 2008.07.24. 13:25:58

francia "autó"? hehehe:)))))))

Malcolm · http://9v4ww5 2008.07.24. 13:37:34

francia autót a zsidok vesznek...

S2000 2008.07.24. 19:44:35

Edelweiss, nem faszság, hanem tény, tendencia, hogy az elmúlt tíz évben a japán autók minősége az élmezőnyben volt. Nem lovagolok ezen, hanem célként hoztam fel a francia autók minőségének javítására (szemben a nevetséges marketinggel).

Egyébként nem volt ez mindig így a japán autók esetében sem. Nagyon sokat kellett a japán gyártóknak ezen dolgozni (lásd William Edwards Deming munkásságát a minőség javításában). Deming egyszerű (de nyilván sok és nehéz munkával megvalósítható) elve: a minőség javítása csökkenti a költségeket ugyanakkor növeli a hatékonyságot és a piaci részesedést. Ez 1950 körül volt, de előtte megkereste az amerikai gyárakat is az ötletével, akik nem foglalkoztak vele. 1981-ben (!, 30 évvel a Japánban végzett munkássága után) a Ford volt az egyik első amerikai autógyár, aki megkereste Deminget segítségért.

Visszatérve a Citroenhez, ha én lennék a vezérigazgató náluk, az első dolgom lenne kirúgni a marketing igazgatót ezért a barom reklámért. A második dolgom pedig egy nagyon kemény minőségbiztosítási rendszer bevezetése lenne. Ha a minőséget javítják, az fogja majd a márka presztízsét is növelni. Az újsághírdetés "üzenete" viszont csak erre volt kihegyezve szerintem.

Ami Lenint illeti, a fentiek szerintem tisztán mutatják, hogy a japán autók nem voltak mindig a legjobb minőségűek, és nem 100%, hogy a következő 10 évben is is az élmezőnyben lesznek, de pont ez a lényege a versenynek. Jó hír, nekünk fogyasztóknak, ha mondjuk az idén a német autóknak sikerült a listák élére kerülni, mert ez csak még inkább ösztönzi a fejlődésre a japán, és más országok gyártóit.

[] (törölt) 2008.07.24. 20:40:54

"Edelweiss, nem faszság, hanem tény, tendencia, hogy az elmúlt tíz évben a japán autók minősége az élmezőnyben volt."

jol mondod. VOLT.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.24. 21:30:41

A 206-ost kategóriája legjobb kisautójaként adták el. A Vel Satis francia autó, a szó franciaautós értelmében, a C6-os az, az R4 volt az, csak akkor más idok jártak. A másság bizonyos szintjét már nem tolerálja a német és japán autón nevelkedett magunkfajta. Ezért mozdul most a Citroen a németség felé. Én is kíváncsian várom, hogy jon be nekik.

(hogy a 'másság' szóval minek nyitok utat - na, azt is kíváncsian várom)

qualitaet 2008.07.24. 21:44:10

Minek ,minek?

Tusolj le! Addig én megkeresem a sikosítót!
XOXO!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.24. 22:03:11

Ugye!

A francia autókra visszatérve, azt azért remélem, hogy a Berlingo (2000, speciel) óta léptek elore az osszeszerelést illetoen. Belátom hogy teherautó (kényelmes, ahhoz képest), de nagyon zorog, és nagyon sok helyen. De a franciaautóság akkor sem errol szól. Az az Espace-szeru vászontetos, Avantime talán, na az volt valami. Az nem csak Bangle-szog meg átlátszó hátsó lámpabúra, hajtogatós gyerekulés. Megbukott, belátom, de ugye a másság.

A síkosító mire való?

qualitaet 2008.07.24. 22:12:54

Ne tereld el a szót, Titu!

Lehelj rám! Te megint langusztát ettél??

Mindjárt megmutatom ,ne fészkelődj folyton, te kis sajtkukac....

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.24. 22:17:54

Evett langusztát a rák!

[] (törölt) 2008.07.24. 23:05:34

"A Vel Satis francia autó, a szó franciaautós értelmében, a C6-os az, az R4 volt az, csak akkor más idok jártak. A másság bizonyos szintjét már nem tolerálja a német és japán autón nevelkedett magunkfajta."

meg a vilagon senki mas sem, mert a Vel Satis akkora bukta volt, mint ide Nagykata.

de megint terelsz, mert francia autot igenis el lehet adni, franciakent, nem is keveset. csak epp nem a felso kategoriaban.

Low Tax 2008.07.24. 23:11:51

AP 2008.07.23. 19:51:27

Bakker igazad van. Ez a Top Gear tényleg teljesen hiteltelen. :)
X3-ast vinni olyan útra ahol csak traktor boldogul...
Azt max. olyan útra tervezték, amilyen a C6 - 5-ös összehasonlításban van.

:D

Low Tax 2008.07.24. 23:33:06

Malcolm · 9v4ww5 2008.07.24. 13:37:34

Az izraeli rendőrség meg Octaviákat használ. (micsoda párhuzam :O)
Akkor Skodát is???

:D

www.iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?tab=images&userID=10262258
(bocs, iwiw-es link, csak itt láttam ezt a képet)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.25. 03:26:19

A japánok jól tették volna megbízhatósági szempontból, ha japánban gyártják a fontosabb modelleket. Persze, a vám és a magas szállítási költségek jelentősen emlték volna (ahogy régebben ugye jó drága volt a japán kocsi) a bekerülési árat az unióba, így ez lett. Francia, török, angol gyártás, az ahhoz tartozó mellékhatásokkal.

Egy kérdés: vajon hajlandó lenne-e megfizetni az átlagos vásárló a japán gyártást, ha tudná, hogy megbízhatóbb? És mennyivel többet lenne hajlandó áldozni rá?

Malcolm · http://9v4ww5 2008.07.25. 08:41:32

Gomulka Béla!

Olyan mély nyomot mégsem hagyott benned,mert sosem volt vászontetős vagy kevered a bakanccsal/r4/:))) üvegtetős volt,keretnélküli ablakokkal, és ha kellően gyorsan sikerül becsapni remekül az ajtókéderen kivülre záródik az üveg:)))

Malcolm · http://9v4ww5 2008.07.25. 08:46:09

Low Tax

Gondolom a kereskedő blankolt f@szú, a számlán pedig audik szerepelnek,a különbözetből vesz guggenheim velasatis flottát:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.25. 20:11:14

Edelweiss, a C5-ot nem alsókategóriás autóként akarják eladni, ezért kell a franciaságon festegetni egy keveset. A célszeru kisautó ab ovo francia mufaj, azon nem kell semmit magyarázni, se pro se kontra. A Vel Satis azért bukott meg, mert nem vagyunk felkészulve nagy, nehéz, magas és nagy fogyasztású autókra. Lelkileg, mentálisan, mármint.

Malcolm, tényleg, nem vászontetos, elnézést. Hogy mit csinál az ablakuveg a mivel - szorszálhasogatással nem megyunk itt semmire. Az Avantime arra való hogy más autója legyen, én meg nézzem.
süti beállítások módosítása