Tibi kiadja a feszültséget

  2008. július 04. - Winkler Róbert Címkék: olvasói levél önök küldték káromkodás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Tibi írta nekünk a következő levelet, mely létező problémára hívja fel a figyelmet, még ha kissé mosdatlan stílusban is. Mentségére szolgáljon, hogy az erős felindulást a bírósági gyakorlatban is enyhítő körülményként veszik figyelembe.

Annyira @@@@@@@@ magam hazafelé, hogy ordítani tudnék.

Budakeszi és Páty között van egy 6 kilométeres útszakasz. 60-as táblával, két oldalt erdő, kanyarog és dimbes-dombos, előzni csaknem lehetetlen.

Budakeszit elhagyva beértünk egy új Meganét, aki 30-cal B@@@@@ HARMINC K@@@@@@@@ KILOMÉTER PER ÓRÁVAL állt az úton ezen a hat kilométeren végig.

T betű volt az autóra ragasztva, de nem tanuló, csak kezdő vezető volt. HARMINCCAL B@@@@@@!

Így a hat kilométeres utat sikerült több mint negyed óra alatt megtenni. Ha beleszámolom, hogy Pátyon a negyvenes korlátozás mellett is harminccal ment, akkor még több. Előzni persze itt sem lehet. Amúgy nem a teljes szakasz korlátozott, csak ahol erdő van, mert vadátjáró.

Az utolsó egy kilométer már házakkal szegélyezett, kint is van a 60-as feloldása, OTT IS HARMINC @@@@@@!

A kérdéseim: Hogyan kaphatott jogosítványt? Követelem az alkalmassági vizsgálattal az újravizsgáztatást. Követelem az összes vizsgabiztos azonnali statáriális kivégzését. Követelem az ADAC-nak eladni az összes értsd: MINDEN gépjárművel, oktatással és vizsgáztatással kapcsolatos ügyet. Ideértve a gépkocsik időszakos műszaki vizsgáját is.

Milyen eszköz van az ilyenek ellen azon kívül, hogy ott kapok szívrohamot és strokeot mögötte?

Miért nem @@@@@@ teherbe a büdös, @@@@@@@@ @@@@@ @@@@@@ az ilyen nyomorult @@@@@@ @@@@, akinek annyira nincs érzéke a vezetéshez, hogy a mögötte felgyűlt csaknem tucatnyi autó folyamatos dudálása ellenére sem hajlandó gyorsítani @@@@@@?

Baltát adjatok! Baltát!

Köszönöm, hogy elmondhattam.

t

Zárszóként hadd említsem meg, hogy Bilkei Pál közlekedéspszichológus szerint jó, ha vezetés közben, vagy csak úgy általában káromkodással kiadjuk magunkból a feszültséget. Ugyanis minél inkább elfojtjuk az ilyesmit, később annál nagyobbat robban. Tibi is már biztos jobban van.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77550967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Homie 2008.07.04. 16:44:58

Nagyon megértem a levélírót,bár engem sokkal jobban idegesítenek a mobilozó,szemüveges női(lehetnek férfiak is) sofőrök. Nem ritkán szorulnak be kereszteződésbe,mert a mobil mellett olyan mellékes dolgokra,mint vezetés,már nem tudtak kellő odafigyelést fordítani.Na én az ilyenektől venném el a jogsin kívül a kocsit is,ha hatóság lennék.

Dexter 2008.07.04. 16:46:11

Állítólag ha az ember autóba ül, akkor sokkal könnyebben "akad ki" - ezek szerint, jó ha kijön a gőz.
Természetesen a fenti írással teljesen egyetértek - találkoztam már én is hasonlóval, bár szerencsére ennyire balf@sz gyökérrel még nem.
A balta helyett én a napalmot ajánlanám...

puskijr 2008.07.04. 16:47:43

Lehet rossz irányba ment, azért nem sietett.:)

szab30 2008.07.04. 16:52:19

Hát nem csodálom,hogy kiakadt Tibi,mert az ilyeneket én is simán lelövetném!
Totyorogjon hasmenéskor a budi elött,ne a forgalomban!X( X(

AP (törölt) 2008.07.04. 16:55:52

Hat kilométeren meg kellett volna tudni előzni.

Beeni 2008.07.04. 16:57:01

már most nem azér, én teljesen megértem Tibit, de most kitiltja, hogy szegény szerencsétlen, harminccal menjen? Vagy volt kint olyan tábla, hogy sebsség: 55-60?
Remélem, most ebből nem lesz vita!:D
Peace

MG ZT260 2008.07.04. 16:57:53

Uszito post-ok masodik felvonasa. Kezdodott ugyebar a mai Suzukis post-al... :)

beegee 2008.07.04. 17:02:53

Legjobb, mikor ha leelőzöd nagynehezen, még rád is villog, hogy mit képzelsz..
Pár hete egy felüljáron voltam kénytelen így előzni (belehajszolt a szabálytalankodásba, mondhatni :) ).

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2008.07.04. 17:05:41

Ennél csak a szintén 30-cal szüttyögő tanulóautókat, illetve "járőröző" rendőröket utálom. Utóbbiak esetében külön kiemelném azokat a hülye nyomorékokat, akik nem merik megelőzni őket, mert mi lesz, ha rendőrt előzünk? Holott 50-nel nyugodtan előzhetné olyan helyen ahol lehet, de nem, mert hátha megbüntetik érte... Mintha tiltva lenne az előzés. Egyébként inkább ezeket a forgalomfenntartó rendőri erőket kéne megbüntetni. Milyen jogon akadályozzák a forgalmat?

Madtomi 2008.07.04. 17:06:20

Megértem de van ennél rosszabb is amikor egy ilyen totyorgás után amikor már tudsz előzni akkor megelőzöd és rád dudál, hogy barom vagy de ezzel egyenértékű számomra az amikor elkezd gyorsítani veled együtt XD
Bár számomra azok az esetek a legjobbak amikor én megyek 30-as táblánál 50-el és ledudálnak, hogy menjek már. Könyörgöm ilyenkor kiteszem a kezem és intek neki, hogy előzzön meg utánna már követem én mivel úgyis csak az elsőt méri be a trafipax XD

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2008.07.04. 17:06:53

Kimaradt, és hogy érthető legyen lakott területen belüli dolgokról beszéltem.

RaveAcE 2008.07.04. 17:07:14

Szegény beegee. Valaki szabályosan, ámde lassan ment előtted, emiatt kénytelen voltál szabálytalankodni? Hogyan kaphattál jogosítványt? A vizsgáztatód monnyon le!

AP (törölt) 2008.07.04. 17:07:19

gyerekek, lóerő kellene, és akkor nem érne meglepetés előzés közben

Riasom 2008.07.04. 17:13:18

AP,
azon a szakaszon kevés a lehetőség, és van olyan, hogy pont jönnek szembe amikor épp jó lenne - nem hiszem, hogy a levélíró ne próbálkozott volna..

karel_atya 2008.07.04. 17:21:33

Beleéltem magam a szituba olvasás közben... Kevés lett nekem a kukacbetü... :)

Peti 2008.07.04. 17:28:03

Énis összefutottam már ilyenekkel.Egyszer eldurrant az agyam,terepjáróval voltam az elején pont erre a célra alkalmas ÖKŐRLÖKŐ (vadrács) óvatosan nekitámasztottam és feltoltam a hegyre a fáradt zsigulit. A tulaj remegő szájszéllel meg se tudott szólalni adtam neki egy betétlapot és otthagytam. Megjegyzem a zsiguli feltudott volna menni 2-es 3-asban,de a tulaj Úgy gondolta jó neki az 1-es is és nézi a család a tájat,egyszer csak felérünk. A többi le van szarva kit érdekel hogy siet.

tors 2008.07.04. 17:30:08

biztos kakilnia kellett és kereste a megfelelő vadösvényt, de a nagy dudálásban nem találta

Zseblampa 2008.07.04. 17:37:55

nap mint nap járok arra. simán tudok előzni 80 al kilencvennel közlekedő autókat (1.6 tdci vel...)

Nemhogy egy harmincal közlekedőt.
Szívesen mennék veled egy kört.
Megmutatom, hogyan lehet ott előzni.
Baleset! és veszély!! mentesen.

Gontar 2008.07.04. 17:40:54

Forgalomakadályozó rendőrök... Hát igen. :-) Van az emberek jórészébe valami beépítve, ami miatt padlófékeznek ha rendőrt látnak - akkor is, ha nem mennek többel a megengedett sebességnél...

Haverommal mentünk autópályán egymás mögött (nekem van erősebb járgányom, ezért ő ment elöl), 130cal. Jobbratart-ot végig szépen betartottuk, belősbe csak kamiont vagy más, lasabban közlekedőt előzni mentünk ki. Egyik kamionelőzés közben haverom a belsőben nyom egy erős féket - én is mögötte, majd szépen 100 km/h- körüli tempóval megy tovább, míg csigamódon lehagyjuk a 20tonnást... Akkor látom, hogy előtte rendőr megy kb. 90nel. Teló (kékfogas headset a fejemben), hívom havert, hogy mi a retket csinál. :-D

Erre: nem láttad? Rendőr! Mondom: naés? Kinemxarja le? Nem mentünk gyorsabban a megengedettnél... Némi hümmégés után belátta, hogy igazam van. ;-) De ezen kevésbé nemes reflexe azóta is megvan...

Sörkálmán 2008.07.04. 17:41:26

Az ilyeneknek meg a lassú járműveknek rendszeresen félre kéne állni, hogy a tempósabbak haladhassanak.
Ezt belefoglalhatnák a kreszbe -ha még nincs.

Mézeshegy 2008.07.04. 17:44:51

Én is naponta járok arra. Nyáron hetente, télen naponta látható az árokban egy-egy "türelmetlen" autós. Naponta borzolják az idegeket a türelmetlen,padlógázas,emlékezetből vezető autósok. Az én agyam aPetiktől durran el.

sipka 2008.07.04. 17:46:34

Peti:
gratulálok.... biztosan király gyerek lehetsz...

mano 2008.07.04. 17:50:18

Irányjelző jobbra ki....és elengedni.
Ez a minimum amit egy ilyen barom megtehetne. Nyilván az oktatója erről sem tájékoztatta.

Izé 2008.07.04. 17:50:52

RaveAcE 2008.07.04. 17:07:14
Szegény beegee. Valaki szabályosan, ámde lassan ment előtted, emiatt kénytelen voltál szabálytalankodni? Hogyan kaphattál jogosítványt? A vizsgáztatód monnyon le!


Mi az hogy szabályos??? A megengedett maximális sebesség MINIMUM 80%-val KELL menni... Tehát a 30as sebesség a hatvanas táblán is CSAK 50%. Németeknél ez is büntetendő.

Rendszeresn járok Gödöllő és Aszód között ahol a "kedves" sárgabusz képes az egész távot 50-60-al megtenni.. lakott területen kívül,hogy tartsa a menetrendet. Mögötte kb 30autó életveszélyes előzésekbe kezdve próbál előrébb jutni. Hát igeni legyen büntetendő az indokolatlan lassan menés is.

Aerodeck 2008.07.04. 18:03:19

Beeni: "de most ki tiltja, hogy szegény szerencsétlen, harminccal menjen? Vagy volt kint olyan tábla, hogy sebsség: 55-60?" Létezik olyan fogalom, hogy indokolatlan lassú haladás, és ezt bizony büntetik is. Legalábbis Olaszországban keményebb sarj jár érte, mint gyorshajtásért. Nálunk is azt kéne. 60-as táblánál 30-cal menni veszélyesebb is, mint 90-nel.

rognork 2008.07.04. 18:12:17

le kellett volna tolni a halál faszára az ilyen faszt.

Csubakka Junior 2008.07.04. 18:18:58

Egyszer voltam egy stresszoldós előadáson, ott a néni elmondta, hogy magyar kutatók hosszas keresgélés és tesztelés után megtalálták az a magyar szót, amit kimondva a legnagyobb intenzitással oldódik bennünk a stressz. Ez a szó a bútorraktár. Próbáltam, de kib@szott sz@rt sem ér. :)

Taxiscsaj 2008.07.04. 18:21:48

Tipikus magyar hőbörgés:)Én az itt nevezett "Peti"-t , és a hozzá hasonlókat állítanám falhoz, és laza csuklómozdulattal legéppuskáznám. Milyen kár, hogy elfelejtettétek, hogy voltatok kezdők, uram bocsá, még mindíg azok vagytok:-) No....pá magyar autós csürhe:)

Zajcev 2008.07.04. 18:22:42

1 voks a langszoro ellen! :P

Zajcev 2008.07.04. 18:28:30

Akarom mondani mellett...

Isten 2008.07.04. 18:33:14

Egy kicsit böngésztem:3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles:c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

és még

(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.

Szabi 2008.07.04. 18:34:27

kedves schumacher (leveliro) szerintem beteg vagy mert ha elotted 30-al megy valaki azt meg a hue is meg tudja elozni. elobb te kene orvoshoz menj

erdélyi magyar 2008.07.04. 18:51:39

Ahhoz, hogy egy 30al haladó kocsit megelőzzön az ember kb 2-3s-ig kell a szembejövő sávban tartózkodni maximum. Ha 6 kilóméteren nem volt képes megelőzni... lehet túlságosan el volt foglalva a dudálással...
Én nem régóta vezetek, de előtte rengeteget utaztam anyósülésen és mindig nevetségesnek találtam, amikor a kocsi vezetőjének majd eldurrant az agya a méregtől amiért valamelyik másik közlekedő hülyeséget, szabálytalanságot vagy pofátlanságot (pl konvojban megelőzni 1-2 autót majd bekéredzkedni) csinált. Talán ezért van, hogy most sem idegesítem fel magam a legkisebb mértékben sem, egész addig amíg valaki közvetlenül nem veszélyeztet engem és utasaimat (pl szemből jövő előz és fékeznem kell, hogy elkerüljem az ütközést), de akkor nagyon. A cikkben említett helyzet szerintem nem ilyen volt...

toodark 2008.07.04. 19:00:42

Biztosan én vagyok nyugisabb az átlagnál, de én úgy gondolom, senki nem szokott indokolatlanul lassan menni.
Persze az ok sokféle lehet:
- tapasztalatlanság
- műszaki hiba
- másra kell figyelnie (például keres egy címet, cseszteti a rádiót)
- fizikai okok: öreg, fáradt, terhes, akármi.
Ezekben az esetekben pedig veszélyesebb lenne, ha az illető gyorsabban menne. A fent leírt kezdő valószínűleg nem jutott volna messzire, ha normálisan, vagy gyorsabban megy.

Persze szerintem is elvárható lenne, hogy ilyenkor legalább az előzést segítse elő: húzodjon jobbra, jelezze, ha nincs szembejövő, álljon meg időnként. Ezt sajnos még a lassú teherautók egy része sem csinálja meg.

És persze jó kérdés: mi az a minimum gyakorlati szint, ahol valaki megkaphatja a jogosítványt, illetve mikortól nem lehet többé meghosszabbítani.

Plusz, én úgy tapasztaltam, hogyha jelentősen gyorsabban tudsz menni a másiknál, akkor soha nem gond előzni. Csak akkor macerás, ha csak kicsit vagy gyorsabb. Ilyenkor viszont meg minek idegeskedni, mögötte maradva sem vesztes sokat.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.07.04. 19:01:40

Nem kellett volna 1.5 dci-t venni, és akkor
ki lehetett volna előzni egy kisebb egyenesen.
Gondolj arra, hogy mennyi üzemanyagot spóróltál, idegbeteg majom.

Nun1barát 2008.07.04. 19:03:52

Taxiscsaj és Mézeshegy,

Nunik vagytok, ezért nem csoda hogy nagyobb a biztonságigényetek mint egy átlag pöcsösnek.
Egyébként igen, én is voltam kezdő, meg még vagyok is, de ha valaki csak 30nál érzi magát biztonságban, annak nem szabad jogsit adni, mert amíg nincs mindenki seggében egy kamera, addig túl sok embernek durran el az agya.
A Peti meg biztos cool csávó és a sztori is jó, de viselkedése nem lehet norma.

Madtomi 2008.07.04. 19:10:32

AP-nak én 180 lóerővel nem tudtam megelőzni az előttem tötymörgőt mivel az út közepén ment és amikor jöttek csak akkor ment normálisan de egyébként meg kényelmesen a két sáv közepén. Egyébként írtátok, hogy 2-3 másodperc kell egy előzéshez igen ha te lendületből jössz mondjuk 120-al de ha mögötte mész akkor nem, mire kigyorsítasz és mellé érsz az már több idő még egy 1.6TDCI-vel is bár az csak 110 lovas.
De ha többen is felgyültek és nem előzték meg akkor lehetséges, hogy nem ő volt a béna hanem ténylegesen nem volt rá jó alkalma.

sapi 2008.07.04. 19:12:40

Ne bántsátok AP-t a lóerőhajhászt igaz egy kurva suzukit nem tud megfékezni mint azt már kifejtette a suzukis cikknél... de neki kell a több lóerő...

Peter 2008.07.04. 19:13:51

Udvozlet !
Valoban kellene buntetni azokat akik feltartjak a forgalmat , ha nincs biztonsagerzete s retteg az autoban akkor inkabb ne vezessen !!!!Ezt a vizsgaztatonak kellene eszrevenni . Vagy ugye mivel mar muszaki vizsgan a rosszul fesult hajert is buktatjak az autot arra nem lehet fogni hogy szar az auto es azert nem megyunk , eleve maga alatt vagja a fat ha ilyen indokot keres!!Valoban jo lenne minimum es maximum sebesseg korlatozas de lassuk be az sem segitene az ilyeneken a PETEREK megoldasa segit PETER helyedben az arokba vagy az elso parkoloba toltam volna , ha mar adtal neki betetlapot.Tessek a youtben nezni mobilos baleseteket vezetes kozben !! Tanulsagos !!! Rendszeresiteni kellene olyan autokat a forgalomban akiknek az a dolga mint PETERNEK letolja a kis kocso@oket:)))) Udozletem a Taxiscsajnak is

tégla 2008.07.04. 19:18:26

Na ez egy igazi coming out volt :D

Peter 2008.07.04. 19:22:17

Koztudott hogy a taxisok a kozlekedes sztarjai a megtestesult kressz , a kozlekedes uttoroi (szo szerint ertendo :D)
Cupp neked

makimajom 2008.07.04. 19:22:56

"Így a hat kilométeres utat sikerült több mint negyed óra alatt megtenni. "

6km 30-cal az 12 perc, ami nem tudom miért több mint negyed óra...

te kis matematikai himalája....

Gab. 2008.07.04. 19:24:37

Teljesen egyetértek a levélíróval,a halálom,ha valaki a közlekedésben szerencsétlenkedik.Legalább akkora veszélyt jelent a többiekre nézve,mint egy ámokfutó.(ha csak a szívinfarktus veszélyét nézzük :D )De kb én is hasonlóan érzek,amikor összeakadok egy ilyen szerencsétlen gyökérrel.Ráadásul utána még percekig tök ideg vagyok,ami ugye nem előnyös a közlekedésben.Ap-nek meg igaza van.Lóerővel és vezetni tudással-na meg persze szabálytalankodással- megelőzhetőek az ilyen nyomorékok.

Peter 2008.07.04. 19:35:05

Ha mar van Baby on board matrica az auton , akkor ilyen is kellene hogy legyen :(sebesseghatar gordeszkasoknak)
(Nem vagy amerikai ,hogy benazzal)
(Sporolj uzemanyagot , vegyel horcsogot)
(Szar az mikor a lovaskocsi jobbrol eloz)
(HA a tolokcsi gyorsabb nalad ,csereljetek helyet )
(Ha versenyzel a csigaval ,gondolj arra, hogy o a hazat is huzza!)
(Vadracsat mindenkinek, finom a szarvasporkolt )
A legjobb (Hamilton legyen a tukrodben ))!!!

Szabolcs 2008.07.04. 19:39:03

toodark:
szerintem meg sokszor "indokolt" lehet a gyorshajtás... vagy legalábbis a szabályos sebességgel haladás. sokszor ül mellettem más aki kapásból lebarmozza, levadállatozza azt aki esetleg nagyobb sebességgel megy vagy megelőz. én akkor mindig azt mondom hogy sosem tudni miért siet... lehet hogy csak úgy persze, de lehet hogy szül a felesége, lehet hogy rosszul van az idős anyukája, lehet hogy ő nem érzi jól magát, stb... legyen az ő dolga az ha gyorsan akar menni, ezért ne legyen már vadbarom. (persze amíg engem nem veszélyeztet) az meg hogy min. normálisan haladni nem hagyják az "ilyet" vagy csak egy szimpla embert, az a gáz... az meg hogy előzésekbe "kényszerít" azzal meg megint csak a baleset esélyét növeljük, és tán az előzés nagyobb eséllyel okoz balesetet mintha mondjuk 90 helyett 110 el megy valaki.

AP (törölt) 2008.07.04. 19:43:11

én csak akkor kerülök balesetveszélyes szituba, amikor a sebességhatáron belül megyek a sorban

tuti, hogy egy nagytudású, jóképességű fábiás, mutyukis vagy egyéb alakít valamit..

PFFF 2008.07.04. 19:44:09

Kedves Tibi!
Itt inkább az a kérdés, hogy hogy kaphat jogosítványt valaki, aki 6 km-en keresztül nem tud megelőzni egy folyamatosa 30-cal haladó autót.
Szerintem téged az fusztrált, hogy ilyen szerencsétlen béna vagy.
A T betű biztos hogy az előtted lévő autón volt?

Peter 2008.07.04. 19:46:32

Ha oktatot kerestek , Peter Laszlot keressetek Monoron !Mindenkinek tudom , merem ajanlani , en is lana tanultam vezetni .Jo tanar , lelkiismertetesn tanit
es nem enged vizsgazni ha nem tudsz!!!!!!
12 evvel kesobb is ezt mondom !!!!!!!!
Udv Laciba

Peti 2008.07.04. 19:48:08

Vannak páran akik leszóltak és vannak akik igazat adtak nekem a viselkedésemért. Ez egyszeri alkalom volt. Általában előzékeny vagyok.Éppen szar napom volt és még fel is tartottak indokolatlanul.Akik sajnálják a bácsit üzenem nekik hogy az ő kárához azt írt amit akart,akár az egész szaros zsiguliát felújíthatta az én bíztosításomra. (egyébként a lököse lett csak ripityom)Taxiscsaj te meg tedd a dolgod szűk pofával és bő nyállal világos.

Peter 2008.07.04. 19:50:08

Mutyukis ez jo !!!!

Attila232 2008.07.04. 19:50:12

Lehet, h műszaki hibás volt a kocsi. Szerintem ennyire lassan ok nélkül még a bénák sem mennek. ...vagy már elkezdték forgatni a sofőrök 2. részét? :-)

Peter 2008.07.04. 19:51:51

Peti kicsit kulturaltabban !Peter vagy te is !

Peter 2008.07.04. 19:53:14

Lehet ez fog hulyen hangzani , de volt olyan film hogy soforok?

leBon 2008.07.04. 19:57:23

Nem rég én is jóval több, mint egy òra alatt tettem meg az Akarattya-Füred távot, pedig nem volt sok autó, csak 1-2 lassulóbajnok... Jogsit lendületböl zúzatnám be!

Peter 2008.07.04. 19:58:11

Rakerestem , eleg tanulsagos (Vigyazz ne guruljunk ra a lanyokra)Nagy gaz es ragurulunk a lanyokra !!!!
Szuper a Mutyukis!

Sam8888 2008.07.04. 20:00:27

Én ha autószimulátorral játszok, akkor kurvahamar kiakadok. :D De az úton nyugodt vagyok. Hogyisvanez? :)))

abence 2008.07.04. 20:01:51

aki azt mondja,hogy miert ne mehetne 30-al,ha ugy akarja,hat annak meg kellene nezni egy kresz konyvet.A forgalom feltartasa is szabalysertes,pont ugy,mint a gyorshajtas

Kamionsofőr 2008.07.04. 20:04:43

"Devla 2008.07.04. 17:41:26
Az ilyeneknek meg a lassú járműveknek rendszeresen félre kéne állni, hogy a tempósabbak haladhassanak.
Ezt belefoglalhatnák a kreszbe -ha még nincs."

A volt Yugóban van ilyen szabály és be is tartatják. Keményen büntetnek érte viszont van hova kiállni!
Buszmegállószerű dolgokat építettek a bundeszútjaikon.

leBon 2008.07.04. 20:07:57

Aki pedig lebénáz, az elvihet egy körre h megmutassa egy 75 lovas golffal h kell ezt csinálni. Föleg h végre megelözök egyet, és ott a következö.

ps3peter 2008.07.04. 20:13:33

Vegyél emberi autót, vagy ne sírj, ha nem tudsz elözni... Bár igazad van, tényleg elég sok jogsit lehetne bezúzni, de erre sajnos nem fog sor kerülni...

toodark 2008.07.04. 20:18:43

Szabolcs: szerintem mindenki válassza meg maga a megfelelő sebességet. Nem zavar ha nálam/sebességhatárnál gyorsabban megy valaki, csak ne legyen közveszélyes. Ha lehet, még segítek is neki elmenni, mindkettőnknek biztonságosabb úgy.

Olyan, hogy "előzésbe kényszerít" szerintem nem létezik, csak türelmetlen ember. Vagy a túlméretes szállítmány is balesetveszélyes és ne közlekedhessen? Még nem láttam senkit, aki megpróbált volna egy ilyet letolni :)

Egyébként meg Tibi nyolc elvesztett perc miatt húzta fel magát ennyire. Állt volna meg ő, és szívott volna el egy cigit, ennél még az is egészségesebb ;)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.04. 20:28:12

Toodark, ezt mondom én is. A totyorgók (és itt nagyon sok van: nincs normalis tomegkozlekedés, és az oregek is kénytelenek vezetni) akkor lennének igazán veszélyesek, ha nem totyorognának. Én se szeretek leragadni mogottuk, de mi lett volna, ha a totyorgó nekilódult volna némi dudálás hatására, aztán egy kilométerrel kesobb káromkodós tagtársunk szemben jott volna. Hogy mi nem lett volna: ez a véleménycsere, mert t. nem gépelne éppen. A gép t.-ne, lélegeztetogép mondjuk. Én is káromkodok, de azt szabad.
Miért van az, hogy az agresszió verbális, izé, kijovetele mindíg szexuális utalásokkal van tele. Szerintem a szex úgy általában gyengéd dolog. Meg kellemes is, miért kívánnám hát annak, akit éppen nagyon nem szeretek?

amatőr 2008.07.04. 20:40:40

Lehet hogy csak a tájat nézte, élménautózott... :) :) DE lehet ezt kultúráltan is csinálni: a helyszin Mátra, Gyöngyöstől Kékestető felé, szerpentin. Egy csapat motoros megy felfelé, 30-40 közötti tempóval, bojaban, a sáv teljes szélességében, láthatóan a tájat élvezik. Záróvonal van, előzni tilos tábla is van, kanyar kanyar hátán van, előzési lehetőség nincs. Az első egyenes szakaszon, ahol megszünt a záróvonal, szépen visszahűzódtak egy vonalba, lementek a jobbszélre, és többen egyértelmű kézmozdulatokkal jelezték, hogy ott a hely, mehetek... Jól esett, nem hittem a szememnek, de lehet így is csinálni. :) Megköszöntem, ők meg nyugimotoroztak tovább 40-el.

Szabolcs 2008.07.04. 20:45:10

ha megy 50-el ahol kell vagy 90-el ahol kell akkor nem "türelmetlenkedek" hogy mért tart fel... és (lehet) nem előzöm meg... magyarul nem növelem a baleset esélyét. ha egy lovaskocsi megy előttem akkor attól nem várom el hogy 30-al menjen, mert NEM TUD. de aki tud az menjen és/vagy ne tartsa fel a másikat!

Robbber 2008.07.04. 20:58:42

Én 7.5t tehert vezetek.
De mikor a személyautót nekem kell előzni (MAX 90et megyek).
Nappal, az idő jó, az út száraz...,
és mellé érek akkor megtalálja a gázt és gyorsít, na akkor vesztem el a fonalat...
A másik, aki nem tud "haladósan" menni az többet nézze a visszapill tükröt és ha már vonatoznak akkor ÁLJON KI A BUSZ ÖBÖLBE ÉS ENGEDJE EL A MÖGÖTTES FORGALAM.
Oszt písz

Alibaba 2008.07.04. 21:02:42

Az előző kommentekből kiderült, hogy nagyon sok embernek nem kellen jogositványt adni. Mindenki aki a közlekedésben résztvesz figyelembe kellene vegye, hogy a másik embernek meg van az oka, hogy siet vagy épp lassan megy. Ha mindenki megprobálná tiszteletbentartani a másik felet akkor sokkal jobb lenne a közlekedés.

Robbber 2008.07.04. 21:05:40

Bocs, hogy magam után írok!
De az is érdekes mikor a pályán kivan írva, hogy a leálósávon tartózkodni veszélyes vagy hasonló. És a fakabát 30al megy el alatta a pályán az M7-en. Hát akkor ütöm a kormányt, hogy ilyen nincs!!!

Szendwich 2008.07.04. 21:27:53

En a post kuldojevel ellentetes elmenyt ertem meg. Docogtem haza a 70-es tablanal 90-el. Megelozott egy idosebb ficko, majd 500 meter mulva lefekezett, hogy betartsa a 40-es tablat. Ennek talan van ertelme?

Earth 2008.07.04. 21:43:12

Az lehet, hogy mindenkinek megvan az alanyi joga hozzá, hogy annyival menjen amennyivel jónak látja....na de kérem....közúton harmincal pöszörögni?Ha nem mer 60(!)-nal menni, akkor menjen gyalog vagy görkorival...vagy mit tom én...de indokolatlanul(!)NE tartson fel senkit...mert a másik bepöccen és ebből lesz a faja kis karambol....ér a dolog ennyit???Vezessen "egészséges" tempóban és mindenki jól jár:)

Madmax 2008.07.04. 21:43:29

Az újkori Magyarország történetében még senkit nem bűntettek meg azért,mert indokolatlanul lassan közlekedett.Ugyanúgy kellene szankcionálni,mint a gyorshajtást, pedig lényegesen nagyobb veszélyforrás,mint a gyorshajtás!
De ez (még mindig) nem Európa,hanem csak Kishazánk (már ami a közlekedést illeti).Én pl. azt sem értem,hogy két sávos autópályán miért nem lehet egyszer és mindenkorra megtíltani az előzést 7.5T felett?A kedvenc jelenetem, amikor a 80km/h-val haladó kamiont nekikezd előzni a másik,aki 85km/h-val megy ,de menjen mondjuk 91-el (maximum ennyi a sebbességkorlátozó felső határa),akkor is kilométereken keresztül tartja fel a személyautókat.

sasi 2008.07.04. 21:54:01

Szendwich! van :P ha 70 es táblánál megy tfh 100 al, az kb 40% os sebességtúllépés, de ha 40 es táblánál csak 60 al megy az már 50 % amit már szépen büntetnek. ráadásul a rendőrbácsik szivesen mérnek az ilyen 30as 40es tábláknál..

Robbber 2008.07.04. 21:55:34

Csak halkan közlöm, hogy olaszban, ahol aztán van egy közlekedési kultúra. Ott az IGEN NAGY forgalmú A4-es pályá nagyrészén
nappal 12T előzni tilos van. 12t-ig meg 100km/h-val lehet menni. Itthon ahhoz képest kihaltak az autópályák...

theredevil 2008.07.04. 21:58:02

Sántít a sztori! Azon a szakaszon még egy 1982-es szívódízel Passat kombival is minimum két helyen lehet biztonságosan előzni egy átlagos benzines kompakttal kb. négy egy jobb verdával hét-nyolc szakaszon. Harminccal közlekedő autót pedig kb. egy tucat helyen. De bejött a történet, hiszen írogatunk rá bőszen.

blaireau 2008.07.04. 22:07:33

t, mielőtt megtanulsz előzni, vehetnél néhány káromkodásleckét Usztics művész úrtól pl.;)

Madmax 2008.07.04. 22:15:17

Elég gyakran járok Olaszországba, ott nem is találkoztam még kamionnal a belső sávban,pláne nem olyannal aki 5km/h sebességkülönbséggel "előz". Ott szerintem eret vágnának az illetőn...

stevee 2008.07.04. 22:19:46

Szerintem a levélíró részéről "költői túlzás" volt az a 30. 30ról nem létezik, hogy ne tudta volna megelőzni (habár nem ismerem az útszakaszt). Egyébként is nekem az a tapasztalatom, hogy az 1,6os alatti autók 2esben 30nál még nem egyenletesen járnak, hanem néha rántanak egy-egyet, úgy meg ki a franc szeret vezetni?!?! (én is szoktam korzózni, tudom miről beszélek, mindig picit lendítek a kocsin, aztán üresben gurulok... : ))))

nad 2008.07.04. 22:39:23

Nem mai a történet, de talán okulós:
Autóskiránduláson voltunk (akkor még) kedvesemmel külföldön. Megyünk a sokadrangú, 0 forgalmú, kanyargós, előzésre sokszor alkalmatlan hegyi utakon. Egyszer csak megszólal bennem a kisördög: Vedd már át. (történethez tartozik, hogy van jogsija régóta, de rutin és gyakorlat hiányában nem szeret vezetni) Meglepetésemre azt mondja, ok. Megyünk tovább, most már ő vezet (50-60-70), rákanyarodunk egy felsőbbrendű útra, ami szintén kihaltnak tűnik. Minden ok. Egyszer csak egy kanyarban látom, hogy elég komoly kocsisor torlódott fel mögöttünk (tükörben ugye nem tudtam követni a dolgokat, oda a kedves figyelt - volna, mint később kiderült, ezt nem tette). De senki nem tolt, senki nem előzött, senki nem dudált. Mi meg lehúzódtunk az első adandó alkalommal, kocsisor elment, mindenki boldog, nincs anyázás. Na, mi a tanulság?

papracing 2008.07.04. 22:43:13

Ezért jó az RS,előzöm vele az ilyen balf@sz pancsereket,ha egyszer kevés lesz akkor EVO...

Robbber 2008.07.04. 22:45:12

A tanulság talán az, hogy nem lett volna szabad összetorlasztani a sort???
(És látták, hogy auslander fahrer)
Bocs, ha nem jól látom :))))

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.07.04. 22:52:37

Madmax: eleg ritkan jarok Olaszorszagban de tavaly lefenykepeztem ket roman rendszamu kamiont ahogy egymast eloztek (itthon majd' mindenkinek roman rendszama van, ezert. Bar a kamionosok rendszama nem mervado...)

60-nal 30: oktatom lealazta volna Usztics Matyast ha ennyivel allok az uton. "Ha lehet menni menjel. Nem azert nem fog atengedni a rendor a vizsgan mert felveszed a forgalom ritmusat es 80-al mesz lakott teruleten hanem azert mert 30-al benazol es feltartod a tobbieket" - de ez Romaniaban volt es ugye az mar a Balkan... mindenesetre a Debrecen kaliberu Nagyvaradon nem felek biciklizni.

De termeszetesen itt sem tudnak mar indexelni, a korforgalom meg egyenesen megfejthetetlen az emberek szamara (de biciklivel is megadjak az elsobbseget, igaz en is megallok a stop tablanal)

Minden eremnek 2 oldala van es ami osszekoti oket: a TOLERANCIA. Figyeljunk egymasra. Jo? (en tuzpiros sportautot vezetek. Igaz, 21 eves de nincs panasz a teljesitmenyere, boven megallja a helyet a maga 140LE/950Kg-javal es legalabb nem 120 honap hitelre vettem (es valamiert jobban tetszenek a regi autok). Dinamikusan vezetek, nem allok a dugoban hanem inkabb kerulok. Ha van helyem bemaszok, ha nincs varok. Be nem engedek senkit - szivtam mar mert ooooolyan bena volt akivel udvarias voltam - de en se hozom ra a szivbajt masokra. Es sasolom a gurulo labdakat (mindig koveti egy gyerek) valamint megadom az elsobbseget a gyalogosnak is. Akarhol. Budapesten is (ott szereztem a rutinomat). Szoval nem nehez ez. Meg sportautobol sem)

Evil1979 2008.07.04. 22:56:26

Apám oktató volt, és pont most b@szta le (elötte biztos volt MEG is :) ) az anyámat, hogy lakott területen kívűl főúton mért csak 50nel megy, erre felhívott engem hogy védjem meg. Mondtam neki, hogy inkább ne vezess b@zd meg, mert BALESETVESZÉLYES ilyen LASSAN menni!!! Mindenki úgy számol, hogy az elötted haladó, ha nem is a maximálisan megengedett sebeségel halad akkor is max 10-15tel kevesebbel, ezek után egy kanyarban csak összeütöd hátulról mert ugyebár nem úgy számoltad! Én pl azoknak is akik az autópályán is max 100nal mennek és a kamijonoknak is csinálnék egy külön sávot, 1méter vastag és 2méter magas betonnal körbevéve hogy ott b@sszák az anyukat, és ne elöttem.

antimason 2008.07.04. 22:59:05

Tibi legközelebb már valami erőset vesz.

Robbber 2008.07.04. 23:02:17

Kedves varadi.peter.
...e tavaly lefenykepeztem ket roman rendszamu kamiont ahogy egymast eloztek ...

Csak egy kérdés amire szerintem nem tudod a választ. Volt előzni tilos teherautóval tábla? Ha esetleg igen időkorlátozáson volt mellette akkor? Azon kívül vagy belül???
Olaszban is ott vannak "nagy" előzések ahol már a tábla engedi.
Bocs a szőrszálhasogatásért( Én 2éve majd minden héten milanonál szédelgek).

chicken 2008.07.04. 23:03:28

30-as tempónál nincs olyan szar autó, ami 2-es sebességfokozatban nem ránt akkorát, hogy csak egy kátyúkerülésnyit vagy a szembejövőben... Szerintem.

Robbber 2008.07.04. 23:13:15

Kedves Evil1979!
..nnal körbevéve hogy ott b@sszák az anyukat.. Kérem anyámat hagyd ki!!!!!!
1.
Nem azért mennek 80-90km-et mert nekik így jó.
2.Az útdíjat keményen meg is fizetik( igaz ezek rongálják is).
3. Ezek a köcsög kamionok viszik azt az árút amit a dolgozók majd a gyárban feldogoznak, vagy feldolgoztak és ebből lesz a fizetésed. Nem passzióból kocsikázik üresen. Talán mint te.
4. És ők viszik a óóccsssóóóó teszkós cuccot amiért a bódba mész.
Ezek a dogok nem maguktól kerülen a polcokra....

Rocko- 2008.07.04. 23:23:57

röhögve nézném, ahogy Tibi vörösödő fejjel beadja a kulcsot. mi anyámat vittük el Dobogókőre, hazafelé a Bécsi útnál elefelejtettem elindulni lámpánál, annyira lenyugodtunk. Tibinek nem megy.

Steve 2008.07.04. 23:34:56

Nálunk szlovákiában nemcsak a gyorshajtást büntetik, hanem az indokolatlan "lassúhajtást" is. Mikor vizsgáztam akkor a fakabát figyelmeztetett, hogy ha feltartom a forgalmat azzal h lassan megyek kib*sz a vizsgáról.Szal vársban 60-al minium kellett nyomulni...

nopara 2008.07.05. 00:37:04

Mi van, ha rátéved az autópályára? Nagybátyámat Németo-ban 80-nál kizavarta a rendőr a pályáról, mert az ott veszélyes. (meg votak pakolva, stb.)

holy 2008.07.05. 01:00:34

en is ismerem a szakaszt. Ha nem is mindenhol de tobb helyen is lehet elozni 80 km/h korul meno autokat (gyorsabbakat nem szoktam, mert ha 100-al megy, akkor nekem is eleg a 100 ahol 90 a megengedett). Egy 30-al bandukolot meg foleg. Ha auto mentes a szakasz akkor 130-140-el lehet menni(Golf 1 1,8). (bar a helyiek azt mondjak illik vigyazni, mert neha valoban van vaddiszno es mivel ki van tablazva ezert nem hogy a karodat nem fizetik, hanem neked kell perkalni a disznoert).

Es ha vki 30-al megy az bosszanto de szive joga...

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.07.05. 01:20:07

Robber: nem tudom :(
Hajnal volt mar, sotet es eletemben eloszor jartam arra :) Valoszinuleg nem volt, mert arrafele mintha mindenki betartana a szabalyokat... gondolom okkal.

Az teny, hogy Velence kozeleben nem lattam kamiont a belso sav(ok)ban - igaz, elotte is csak ezt az egyet.

Ok olyan szepen megoldottak: 3 sav, 3 sebessegkorlat, kamion csak a kulsoben. Meg talan a rendornek is van tekintelye?

Nem értem 2008.07.05. 07:24:13

Rengeteget járok azon az úton. Aki hat Km alatt nem tud kikerülni (mert 30-nál az nem előzés)egy idiótát az cseréljen vele telefonszámot és kezdjen el vele barátkozni mert kb. egy szinten van vele.

Öreg Tintás Barnes 2008.07.05. 08:04:41

Hat km 30-cal istenem... Jajj kár ezért nyafogni. Múltor X településen felújították az utat és kb ugyancsak hat km-en keresztül volt 30-as tábla kirakva. Volt hogy 20-szal mentünk. És nem kaptam idegbajt. Ablak le, könyök ki + esetleg zene. Slussz.
De mondok egy érdekesebbet: Lakóhelyem és a szomszéd város között kb 26 km a távolság. 3 éve felújították az utat. Akkoriban egész nyáron kint volt a 40-es tábla 26 km en keresztül. Mondjuk engem jól meg is büntettek a rendőrök, mert 60-nal mentem.
Úgyhogy nyugi, lehet lassan is közlekedni, ha meg nem sikerül, akkor 6 km-en ne mondd, hogy nem tudtál volna előzni...

Fyczek 2008.07.05. 08:21:25

Szerintem 6 km alatt meg lehetett volna előzni, és utána satuval megállni előtte és letépni az arcát. Talán akkor gondolkodóba esik, hogy miért kell másoknak útban lennie. Esetleg az oktatójának is lehetett volna üzenni hogy mire számítson...

ddt500 2008.07.05. 08:41:42

Egyik ismerősömet azért húzták meg a vizsgán mert 40-el ment perceken keresztül a Bécsi úton.

Ursula 2008.07.05. 09:20:23

Fyczek 2008.07.05. 08:21:25

Most csak azért nem írom le a véleményemet rólad, mert kimoderálnák, szóval csak annyit mondok, te ne satuzzál senki előtt. Megértetted hülyegyerek?

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.07.05. 09:20:53

Ezen az úton járok én is szinte nap mint nap. Ha ezen az úton nem tudott előzni a poszt írója, akkor az csakis az ő hibája. Nagy tempónál két helyen lehet, kis tempónál szinte bárhol lehet előzni. Ha én teherautóval meg tudom oldani, akkor egy szgk-val nem jelenthet olyan nagy problémát:-)
Mindkettőnek új vizsgát!
Mellesleg a 60-as tábla csak a Kardos tanyánál van, az utolsó 2 km-en.
Érdekes, hogy aki azt írta itt lakik, mindenki azon a véleményen van, hogy a poszt írója nem kicsit béna.
Vaddisznó meg éjjel kalandozik, nappal nem kolbászolnak /legalábbis a helyiek/:-)

azega 2008.07.05. 10:51:22

Lassan járj tovább élsz!

Robbber 2008.07.05. 10:57:42

És ha messzire mész sokára is érsz oda :)))
Ha egy kerületet vagy a szomszéd faluba mész akkor nem jelent semmit, hogy mennyivel mész. De ha már a fél országot át küzdötted akkor már más a lelki állapot is......................

kilnecedikelmeosztálylegeslegjobbtanulója 2008.07.05. 11:02:23

Balfasz vagy tibi, előzni mindenhol lehet ahol két jármű elfér, főleg ha az előtted lévő 30-cal megy.

Dervenkál Egon · http://dervenkal.blog.hu 2008.07.05. 11:22:51

A Top Gear-ben a francia rendőrök intézkedtek is ilyen miatt. Clarkson egy 612-es Ferrarival tartott Svájcba.
A francia autópályán aztán elkezdte magyarázni, hogy milyen az autó, és eközben vészesen lelassult (kb 80-ra) a külső sávban.
Egyszercsak ott termett egy fehér-kék pupostaxi, és mutatta a rendőr, hogy tolja már neki, mert ez indokolatlanul lassú haladás.

Nálunk, egyébként van ajánlott minimum, csak ritkán van kitáblázva. Tudjátok kerek kék táblán szám. Viszont az autópályára csak az mehet fel, aki sík terepen képes tartani a 70-et. Ez röhej. 100 alatt senki sem engednék sztrádára. Főleg azért, mert amikor 90-nel utóléri a jóska a 88-cal száguldó kamiont, akkor nekiáll előzni, de nem gyprsít 100 fölé.
Aztán csodálkozás van, amikor mögötte bólogatnak az autók (még akkor is, ha szabályosan 130-cal jönek).

Robbber 2008.07.05. 11:32:25

Mivel még mindig kevés itthon a párhuzamos( többsávos út) és tanuláskor keveset vezetnek a páciensek autópályán ezért nem is húzódnak ki a külső sávba a személyautóval. Gondolván az a kamion sáv :)
És nekik bérletük van a belsőre. Holott jobbra tartás van és nem csak a teherautóknak!

techdreams 2008.07.05. 11:34:09

Kicsit feljebb valaki említette a bicikliseket.Tökéletes példa rá, hogy mekkora kockázat rejlik a lassúságban!

Csak nézzétek meg, melyik a veszélyesebb: az edzett fajta, aki egy amatőr géppel könnyedén tartja a 45-50-et lakott területen belül, vagy a Mamik, meg a Papik, akik folyamatosan azon gondolkodnak, hogy a fokozott (12 km/h) tempó miatt szívinfarktusban, vagy az egyensúlyuk elvesztéséből eredő autó elé dőlésben múljanak ki csendesen.

Egyébként ha már OFF: aki jobbról előz biciklivel, azt is lelőném. Ha az autók között kölekedsz, viselkedj úgy, mintha autós lennél! :)

Zárójelben: biciklizek is, és vezetek is, így van rálátásom mindkét fél helyzetére.

Robbber 2008.07.05. 11:43:34

Az öregeket megértem. Addig nincs is nagyobb baj míg a fejét el nem kezdi mozgatni(körülnéz) mert akkor a kormányt is fordítja és már meg is van a gond!!!
Ekkor az autóst meg lecsukják mert nem tartott oldaltávolságot, holott a kerékpáros húzódott az út közepe felé. Amúgy ha lehet én mindig teljesen átmegyek a szembe sábva ha ezeket előzöm.....

Gabez 2008.07.05. 11:44:54

Azon köcsög autósok (főleg taxisok) ellen emelnék szót, akik budapesten, az üllői és a ferenc körút kereszteződésében a belváros felé ÁLLANDÓAN a balra kanyarodó sávból tolakodnak befelé az előre menő sávba. Egyszerűen nem értem, hogy ők miért nem tudnak beállni a sorba?? Miért van az, hogy miattuk vár olyan sokáig az egész sor visszafelé? Miért nem fogják fel, hogy sokkal gyorsabban áthaladnánk, ha ők is beállnának a sorba és nem az elején bunkó módon betolakodnak? És a másik, hogy miért engedik be őket??
Ezen autósokat úgy, de úgy megbüntetném, hogy egy egész életre elmenjen a kedvük az ilyen köcsögösködéstől. (Persze kivételek, akik nem helybéliek és tényleg későn veszik észre, hogy ők tulajdonképpen előre akartak menni.)

holy 2008.07.05. 11:56:17

en bringaval mindig jobbrol "elozok", de csak ha pirosnal all a kocsisor. Kulonben ugy is gyorsabban mennek.

Nem ertem ebben mi a problema. Vagy arra gondolsz, hogy amikro csorogsz a kocsival es a bringas jobbrol elmegy? hat az tenyleg netzes, de ezt neki is tudnia kell. (a vegen ugyis o uti meg jobban magat)

"Ha az autók között kölekedsz, viselkedj úgy, mintha autós lennél!"

ha' bazz. Hol a faszba' kozlekedjek bringaval? bringa ut nincs. A kresz szerint meg az uttesten kell bringaval kozlekedni. (a jardan meg kulonben sem lehet haladni). Bringaval (meg neha kocsival is) felbasszak azok az autosok az agyamat akik minden godornel/huppanonal lassan totymorognek. Olyan auto kell BP-re aminek birja a futomuve...

GGG77 2008.07.05. 12:05:06

Budakeszi úton gyakran járok ismerős szitu. Buszlimuzin vagy SUV anyukával lefelé is max 40-50, az agyam elszáll tőlük. Vagy jobbra kanyarodás előtt már 800 méterrel elkezd lassítani, az utolsó 300 métert 20-al tesszük megy.
Marad a duda és a "remélem anyád sírjához mész" kiáltás...:)

techdreams 2008.07.05. 12:23:24


Igen, arra gondoltam, amikor szépen lassan halad a sor, jobbról meg jön a biciklis / motoros, aztán a kasztnitól két centire elhalad. Ha meg kicsit megcsallan, máris kész a karc.

Tudom én, hogy nincs bringaút, nem is avval van bajom, hogy bicikliznek az úton, én is szoktam, úgy értettem, hogy minden biciklisnek be kellene tartania a KRESZ-t, és nem kihasználni a helyzetet, hogy elslisszanhat ott, ahol az autó nem fér már el.

Tapasztalatból mondom, sokkal könnyebben kiszámítható a kétkerekesek mozgása, ha úgy sorolnak, helyezkednek, általában véve közlekednek, mintha autóval mennének. Én is ehhez tartom magam. Ja, és persze KRESZ vizsgához kötném a biciklizést is, ennyi. Nem lenne hülyeség, csak gondoljatok bele.

devisionhun 2008.07.05. 14:08:24

1. utálom a pöcsölőket
2. amikor a veteránnal pöcsölök, akkor még olyan helyeken is lehúzódom, ahol necces (legalább nekem is izgalmasabb! =D)
3. amikor a veteránnal kielőzök az 1.6os csodák mellé (mmint a 980ccmes 1000MB Skodával) akkor minnyá mindegyik megtalálja a gázpedált!
4. autópályán az S8 Audi is 115-el ment legutóbb... ennyit csalnak a modern kmórák? (120skodrival toltam le az emberek, mert az szériából megy 140et!!)
5. autópályán kamion csak akkor HA ORSZÁGON BELÜL SZÁLLÍT!
A sok romál, lett litván, lengyel, orosz meg mittoménmilyen kamionok, akik csak azért jönnek országunkon át, mert így spórolnak 100€ autópályadíjat, kötelezném, a vonat transzferra!
(6. 30al közlekedőt nem tudni megelőzni... háááát... =))

Öreg Tintás Barnes 2008.07.05. 14:49:32

Remélem Tibi elolvassa a kommenteket, és egy kicsit magába száll. (6 km ecsém, 6!!!)

Dühöngő · http://www.legalja.hu 2008.07.05. 15:46:58

Jó dolog ez az objektív felelősség is... Mióta van, az emberek 10-20 km/h-val lassabban mennek a megengedettnél NEHOGY lefotózzák őket. Végig lehet menni este a városban, mindenki 40-50-el a 70es úton, szépen egymás mellett, és forognak a fejek, hogy hol trafiznak.

Lazán büntetném azokat akik feltartják a forgalmat többsávos úton, az ilyen mamikkal meg nincs mit tenni. Nem ismerem az utat, de vagy nem 30al ment, vagy valami rettenet 45 LE-s kávédarálóval volt üldözve. 30-ról elég 80 LE hogy __átugord__ az előtted lévőt, és elég hozzá néhány 10m.

Geri 2008.07.05. 17:26:51

Kedves szarházi magyar autósok!
Ha jól emlékszem 60 km/h volt az emlegetett szakaszon a megengedett legnagyobb sebesség. 30 km/h-val közlekedett - szabályosan - a mazsola az egyébként kanyargós úton. A kedves levélíró nyilván nemtetszését fejezte ki az elvesztegetett időért, mert feltartották őt. Nyilván záróvonalon nem lehet/szabad előzni. Mi ezzel a probléma? Miért kell bántani valakit mert szabályosan vezet - még ha lassan is. Miért kell mazsolázni valakit aki nem előz, mert félti a bőrét?

mohaa 2008.07.05. 17:32:40

Mit keres ez a szar a címlapon?
Totalcar. Egyre igénytelenebbek vagytok.

Desert 2008.07.05. 18:27:01

de jó sok idióta van itt, aki az ÚTSZAKASZ alapján számszerűen megmondja adott múltbeli pillanatban hányszor lehetett volna előzni, anélkül, hogy tudná, hogy milyen szembeforgalom volt... Gratula.

zls 2008.07.05. 20:15:57

Értelmes Tibor jól meg mondta. Legyünk tekintettel másokra is, akik kissé bátortalanok az utakon! A lényeg, hogy a biztonságra törekedjünk, és a legjobb esetben mindenki haza ér, aki útnak indult!
Balesetmentes közlekedést!

Ubul11 2008.07.05. 20:26:32

Esetleg a nem lehetne a vizsgabiztosokat
is kérdőre és felelősségre vonni...?
Hogy kaphatnak ilyen és ehhez hasonló emberek jogosítványt?Meg a többi barom?
A jogosítvány szerzést,és a vizsga rendszert kellene sűrgősen szigorúbbá és hatékonyabbá tenni!Na meg korrupció mentessé...

Kormi 2008.07.05. 20:32:57

Desert: ja!
Én is épp ezt szerettem volna írni.
Attól, hogy 200LE-s autód van, még nem éled túl, ha a kanyarban előzés közben szembecsókol egy IFA. Nem elég kielőzni, vissza is kell valahol térni a sávba! Okosok! > Egyetértek a cikk írójával.

20méteres egyenseben nem előzök ki, ha utánna kanyar jön, mert nem látom, hogy épp jön-e valami szembe, mondjuk épp a kanyart levágva 90-nel. Volt már ebből nem egy baleset.
Üdv

blaireau 2008.07.05. 20:34:46

kedves Geri,
Még sosem volt olyan helyzet az életedben, amikor siettél valahová, de még a megengedett sebességet sem tudtad elérni közlekedőtársad miatt? Téged soha nem tart fel senki? Vagy ha fel is tart, nyilván bölcs vagy mint Buddha és inkább a történés pozitív oldalát nézed, empátiát gyakorolsz, stb...? Engedd meg, hogy leboruljak előtted, ó nagy ember.

Tomasson 2008.07.05. 21:26:03

Sztem ha 6 kilométeren nem tudot a Péter nevezetű ilettő meg előzni egy 30 kilométer per órával közlekedő autost akkor elég nagy vezetési tudássa lehet!!
segünk alatt az auto mi vagyunk az istenek senki nem tud úgy vezetni mint mi mi vagyunk a Michael Scmuacher (direkt írtam így) és mit tötymörög itt hogy mer iet tenni!! Te voltál a béna hogy arra nem voltál képes hogy meg előzd ha 60 al lehetet menni te ...
Üdv: Tomasson

pxaba 2008.07.06. 01:04:27

kamu az egész post , csak a szegény tulaja nem merte beírni saját nevén:), így Winkler (király) Robi viszi a balhét:)

Gabóca323f 2008.07.06. 06:00:51

Én is sokszor tapasztalok hasollót, személy szerint felemelném minden motoros, traktoros, netán lovas rutin "vezetés" éllenére 21 évre a jogosítvány korhatárát, sőt agyon szigorítanám az egész eljárást. Nekem nincs tankom, ami megvédne az ilyen vezetőkkel szemben, én egy Mazda 323f el járok ami 15 éves, és a legnagyobb félemeim az ilyen vezetők hibájából adódnak. Nem attól félek, hogy én nézek el valamit, van már kb 250ezer km a lábamban, de mégis megriadok, amikor egy kezdő vezetőt látok a volán mögött. Lehet az akárhány éves, ha nem alkalmas egy jármű szakszerű irányítására, akkor maradjon a biciklinél, vagy inkább gyalogoljon.

sanya 2008.07.06. 19:20:39

Az igazság az, hogy egy ilyen pitiáner ügyet normális ember nem venne ennyire mellre - valami más jellegű frusztráció munkálkodhatott Tibi ösztönlényében, mely számára az általa leírt eset csak megfelelő alkalom volt az elfolytott érzelmi töltet kirobbanásához. Lehet, hogy éppen nem volt nála csokoládé.

Szendwich 2008.07.06. 20:03:33

sasi 2008.07.04. 21:54:01
Mondasz valamit. Bar a gyorshajtas leintese utan az oreg kiszallt volna es elmondja (mit mondja, kiabalja) a rendoroknek, hogy nem ot kellene megallitani. Ot, akinek vadiuj Toyota-ja van, es eppen nem tartotta be a sebesseg korlatot. Hanem az oreg Audikat, olyat amit le kellett eloznie mert csak poroszkalt elotte...

lóláb 2008.07.07. 09:01:36

Én elég sokat járok azon a szakaszon. Ha valaki tényleg harminccal megy ott, és nem egy kispolszkiban vagy velorexben kell utánna menni, akkor azért vannak olyan szakaszok, ahol meg leht előzni.

pxaba 2008.07.07. 09:05:40

lóláb:
ha a tötymörgő után még 6-an mennek előtted, és az első nem kezdi el az előzést, akkor megsütheted a lambódat is:)

techdreams 2008.07.07. 09:58:06

Gabóca323f!

Inkább gyalogoljon, a bicikli is veszélyes ipar...:)

lóláb 2008.07.07. 10:55:43

Nekem az irományból az jött le, hogy nem álltak hatan elötte, hanem hogy Ő érte be. Idézem:"Budakeszit elhagyva beértünk egy új Meganét, aki 30-cal". Ő(k) érték be. De ha mégis hatan álltak előtte, akkor nem csak a megan-os a balfasz, hanem az azt követő első-második, aki nem mert előzni. Az utánuk következőknek már tényleg gázos. Amúgy én (motorral) azon a z úton 100-110-tel szoktam menni, és nem vagyok az a ghost rider típus. Autóval is kényelmesen tartható a 90. Messze nem olyan kanyargós az a rész.

malac 2008.07.07. 10:57:01

sose értettem miért balesetveszélyes az, aki 30-al megy a 60-as táblánál.

techdreams 2008.07.07. 11:16:27

Szerintem azért, mert a többi autós abból indul ki, hogy hatvanas táblánál az átlag sofőr hetvennel közlekedik, nem harminncal! :) Egyébként sokáig én sem értettem, aztán rájöttem a dolgok nyitjára. Egyrészt feleslegesen kell előzgetni, ami valamelyest mindig kockázat, másrészt pedig a forróbb vérmérsékletűeket biztosan felidegeli, ha cammognak előttük, ami szintén negatívan befolyásolhatja az események végkimenetelét.

:)

Plusz ezeken felül biztosan tudna még mindenki mondani néhány érvet...

malac 2008.07.07. 11:37:11

hát igen. tehát megegyezhetünk abban, h nem a lassan haladó a veszélyforrás, sokkal inkább a többiek türelmetlensége, alacsony technikai ellátottsága (öreg, vacak kocsi stb), szellemi, pszchikai és mentális alkalmatlansága :)

Ákos 2008.07.07. 11:40:16

Nálunk Vas megyében vannak a legforgalmasabb kétszámjegyű utak az országban, (pl. a 86-os, hivatalos jelentésben olvastam) rengeteg kamionnal. Mikor beérsz egy 15-20 kamionból álló sor mögé, 90%, hogy egy 70-nel haladó személyautós mazsola tartja fel a sort, emiatt nem tudják a szokásos tempót (90) autózni. Persze emiatt én sem tudok menni, akárhány lóerős a kocsim, a kamionok meg az út beláthatatlansága miatt nem tudnak előzni (régen irtották a bozótot, erdőt a kanyarok belső oldalán, mostanában már nem), így 30-40 km-t mész 70-nel. Persze sok a türelmetlen, akik ilyenkor előzik a kamionsort, ezért viszonylag sok a frontális ütközések száma is.

bob 2008.07.07. 12:26:21

Figyelitek, hogy AP hogy tolja a "lóerő kéne gyerekek" és a "fabiás, mutyukis" dumákat mióta nincsen neki mutyukija? Bezzeg amíg mutyukija volt, addig mindig önérzeteskedett, ha valaki mutyukizni kezdett...
AP az autósvilág Pozsgay Imréje.

olvasó 2008.07.07. 12:45:20

Kedves levélírónak pszichológiai okból azonnal bevonni a jogosítványát. Meg persze Winklinek is el kellene gondolkodnia azon, mi a létező probléma, Magyarországon: a szabályos 30-cal haladás, vagy a pszichopata idegbetegek (akik ráadásul 6 km-n keresztül nem tudnak előzni).

malac 2008.07.07. 13:15:58

én mondjuk még azokat is szeretem, akik egyenes úton megmutatják milyen kraftosan tudják masszírozni a gázpedált, aztán kanyarba kettesben, alapjáraton mennek be, mert ugye, biztonság mindenek elött :)

techdreams 2008.07.07. 14:03:53

Ehhez természetesen dukál egy kiadós matrica-szett, és egy kályhacső is hátra. Igen, persze, a sötétítés ki ne maradjon.

monza 2008.07.07. 14:15:35

És 6 km-en keresztül nem tudtad megelőzni?? Elég szar.

monza 2008.07.07. 14:19:21

Ez elég cinkes, ezen bosszankodni és ilyen levelet írni, hát nem tudom ki a hülyébb ő vagy a meganos. Gondolom tolta rá magát a megánra aki esetleg dacból szivatta meg azzal, hogy 30 cal megy előtte.

techdreams 2008.07.07. 14:22:02

Vagy csak nem nézett a tükörbe! :)Esetleg nem találta a kettest.

ede 2008.07.07. 14:41:11

Nekem már került 5000Ft-omba egy szerencsétlen, bamba (suzukis, de lehetett volna BMW, vagy akármi is, ez pont wagonerrr volt:) szőke nő.(no nem a hatoson álltam meg egy körre, de ott történt.) Este fél 10kor mentem Pécs felé, ő meg persze szigorúan tartja a 60-at.(FŐÚT!!) Lejtő előtt bementem előzni(szaggatott vonalnál), csak épp nem tudtam befejezni, úgyhogy jött a záróvonal, de ez nem akadályozott, hogy visszatérjek a sávomba. Rá 200m-re fakabát, elemlámpa, köröz! Tökömnek áll kinn az ilyen vasárnap fél 10kor, sötétben, ráadásul traffi nélkül. A story meg az, hogy a buxát is megállították, mert ugye kellet egy tanu is.Vállalta-e? Nem kérdés... Az, hogy a büntetőpont meg nem került be a jogsimba, csak a rendvédelmi szervek IQ szintjéről tanúskodik. Szal igenis van olyan szituáció, amikor mások bambasága miatt kerül az ember hasonló, neaggyisten veszélyes helyzetbe. Elfogadom, mert el kell fogadni, nem vezethet mindenki hibátlanul.Ez van.Meg a bárányfelhők:)

malac 2008.07.07. 14:44:59

ede: monnyuk a te esetedben a szőke nő talán nem azért ment lassan h provokáljon, és nem is ő vétett a jogszabály betüje ellen :)

stormhunter 2008.07.07. 19:54:23

Istenem...más nem jut fejembe. Káosz van itt gyerekek...hatalmas káosz. Békés estét.

sanya 2008.07.08. 00:48:40

Szerintem az autó vezetéséhez kellene egyfajta alázat - mostanság sokan inkább versenyeznek, mint közlekednek. Valahol kezdődött a fehér Astrás területi képviselőkkel meg a jólmenő butikos Boxerekkel, aztán normává nőtte ki ez az AUTÓvezetői magatartás magát. Annyira szomorú, hogy nagyon sokan önmegvalósítás céljából ülnek a volán mögé, olyan ez mint egy drog, király vagy addig a néhány röpke pillanatig, míg az előtted haladó lúzert (... vagy ha nem, akkor szőke nőt, vagy alvó tatát, vagy kiscsávót, vagy pöffeszkedő béemvést, vagy akármi, ami mozog) magad mögé tolod, mert ugyebár sietős a dolgod (mint minden fontos emberé). Így a forgalom többi résztvevője csak arra jó, hogy vagy fenntartson, vagy félreálljon utadból (ugyan néha visszanyal a fagyi).
S aki mellét verve büszke arra, hogy még az Állami Papiroknál is biztonságosabb az, amit ő vezetésnek gondol (a feltartott sor vezetésének hosszú kilométereken keresztül), mert ha kedve tartja, akkor 100 helyett 60-nal, 60 helyett 30-cal, 50 helyett 40-nel, 30 helyett 10-zel, 10 helyett 5-tel, 5 helyett pedig rükvercben közlekedik - az ugyanannyira önző dög. Az autóvezetés nem rólunk szól, hanem a közlekedés összes résztvevőjéről.

Ps. A nagy német egyesülés után elözönlötték a Trabantok a nyugati országrészt. Tették ezt addig, míg jónéhány autópályán lassúságuk miatt bekövetkezett baleset miatt ki nem tiltották e relikviákat a pályákról.

lacikoma 2008.07.29. 23:56:25

Én nem is kérnék semmit, csak egy magassági kormányt... :)

palinkasa 2010.08.27. 23:08:55

nem lehet hogy szoptatott?
süti beállítások módosítása