Autonánia: Suzuki Swift

  2008. július 04. - Winkler Róbert Címkék: suzuki autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Az első autóm egy életveszélyes szar volt. Nem a konstrukció, hanem a konkrét példány, egy huszonéves Renault 4-es.

Nagyon fontos, ha nem a legfontosabb, hogy autóvásárláskor tudatosan alakítsuk ki a preferencialistánkat. Írjuk össze, mi kell nekünk, és ragaszkodjunk hozzá. Már természetesen ha ésszerűen akarunk választani. Egyéb esetben mit bánom én, ha valaki beleszeret egy abszurdumba.

Nekem akkoriban a biztonság volt beakadva, mai ésszel fel nem foghatom, miért. Mármint az akkori anyagi lehetőségeimhez képest teljesen irreális elvárás volt, hogy ne haljak meg az autómban egy baleset esetén. A preferencialistám, amit persze nem csináltam, annyiból állt, hogy biztonság.

Valójában tökéletesen megfelelt volna nekem a Zsiguli; egy állat vagyok, hogy nem azt vettem, hiszen akkoriban annyiért egész jót kaptam volna. A Zsigulihoz olcsó az alkatrész, de a nyugati romhalmazokhoz képest igénytelen és megbízható. Csak ugye valahol olvastam-hallottam, hogy frontális ütközés esetén a Zsiguli motorja bejön az utastérbe, és eltöri a vezető gerincét. Borzalmas, mi?

Hát persze, de hiába nem jön be a motorja frontális ütközéskor (már ha egyáltalán bejön), a Zsigulinak legalább van féke, futóműve, kormánya, főleg az én R4-esemhez képest, amivel tényleg csoda, hogy nem haltam. Akkor viszont még nem hallottam aktív és passzív biztonságról, csak valahogy úgy képzeltem, egyszer minden autónak kidobja a gép a frontális karambolt. Apelláta nincs, és akkor ugye egy Zsiguliban jön a motor. Mekkora egy marha voltam, tényleg fantasztikus! Ja igen, a másik preferenciám: legyen nyugati, mert az biztos jó. R4 meg valahogy gondolom tetszett, hogy olyan egyértelműen csúnya akar lenni.

Ma már volna preferencialistám. Olcsó, megbízható, használható. Ennyi. Mostanra megmaradt a biztonság, de valahogy átalakult üzembiztonsággá. Olcsón megbízható és használható autót pedig egyet tudok: régi Swift, 300 ezerért. A többi már csak fejben dől el – komoly lelkigyakorlat, agykontroll, hogy el tudjunk vonatkoztatni minden külsődleges szemponttól. A régi Swift persze egy koporsó – még csak nem is száguldó koporsó, mint a Honda Civic CRX-ek. Hosszú az út a Ki lehet bírni-tól a Swiftet akarok-ig, de valahogy csak eljutottam idáig. Elméletben.

Vannak menő autók. Meg autók, amiket menőnek gondolunk, vagy legalábbis nem cikinek. És amiket cikinek gondolunk, mint ahogy rajtunk kívül sokan mások is. Na és? Ja, könnyű azt mondani, ugyanakkor mindenki szeretne egy fokkal sikeresebb embernek látszani, mint amilyen. Épp azért menő, aki megveszi a Swiftet: csak az értők elit csapata tudja, hogy ő belül menő, márpedig a belső az, ami igazán számít. Nőt is csak olyan volna szabad feleségül venni, aki városi szaladgálóautónak minimális veszekedés után elfogad egy Swiftet. Már ha ésszerűen nősülünk.

Vmax Zsoltnak a Ford F150 mellett van egy szaladgálós régi Swiftje, 1,3-as. Vicces persze, amikor beülünk ketten, hogy elvigyünk mondjuk két motorkereket gumiztatni, de mindig szóba kerül, hogy olyan, amilyen, de legalább nem hazudik. Legutóbb odáig jutottunk, hogy ez az 1,3-as a maga egyszerűségében egyszerűen zseniális motor, mert persze ha valami egyszerű, az még nem feltétlenül zseniális. VMax Zsolt ezt rengeteg gépészeti szakkifejezéssel is alátámasztotta, és mondott egy csomó más egyszerű motort, például a régi Yarisét, ami sokkal szervizigényesebb és megbízhatatlanabb.

Ha már megvan, hogy Swift, és csak az, szűkítsük tovább a listát. Ne legyen szedán – a pakolhatóság fontos, meg azért humorban is tartson az ember mértéket. Az öt ajtóhoz is ragaszkodnék.

Klíma nem kell. Tudom, anélkül nem lehet autót eladni, de nem eladni akarok, hanem venni. Legrosszabb esetben megtartom, kkor legalább meglátom, tényleg örökké él-e. A Swiftben egyébként is kicsi a műszerfal jelentette műanyag napcsapda, arra is terítenék valami textilt – azt a pár gyilkos kánikulai hetet nem igaz, hogy ne lehetne klíma nélkül kihúzni. Vagy veszek bele a Homasitánál ventilátort.

Tehát: régi Swift, öt ajtó, 300 ezerért, az 1,3-as motorral, mert bár a háromhengeres is örökéletű, egyszerűen mindenem a nagy hengerűrtartalmú autók.

Egy ilyet? Könnyűfém felni? Haha! A vas száz százalék, hogy könnyebb. A riasztó meg a rádiós magnó felesleges, a rádiós magnó eleve riasztó, ha meg valaki Swiftet akar lopni, egy tizenéves riasztó bajosan riasztja el. Aztán ott az a szpojler, a kipufogó, a sárga üléshuzat, az alufelni is mind csalhatatlan jel: ez egy boy racer autója volt. Oké, a Swift még a boy racereket is túléli, de nekem igazi, kispolgári csökevényre van szükségem.

Vonóhorog?!

Jó vicc. Tovább!

Hölgy tulajdonos? Ki tudja… Jó csoffadt, a képekből viszont két dolog látszik. Összetörték az orrát, az illesztés még bélyeg méretben is ronda, ráadásul az autó egy telepen áll, ki tudja, mióta. Telepen autót venni olyan személytelen, nem köttetnek életre szóló barátságok, a kereskedő rutinosabban is hazudik, főleg hogy fogalma sincs a rejtett hibákról.

Hoppá, fehér! Erre nem is gondoltam. Igen, egy jó kis fehér Swift, ugye, egész lelkesítő. Könnyen-olcsón javítható szín, a klímanélküliségben kevésbé melegszik. A hátsó szárny kicsit kiábrándító, hiszen minek az a sok jaszkarizás, a géptető ezen is csálé, amitől persze még lehet az autó életképes. A belső kép alapján már szinte érzem, hogy ez milyen büdös. De legalább már tudom a prioritáslistát: régi Swift, 5 ajtó, 1,3-as motor, klíma nélkül… és fehér!

Na, így már csak tíz találat van: ezért is jó Swiftet venni, mert ennyire keményen túlkínálati piac sehol máshol semmi másból sincs, hogy az ember kínjában még színre is szűkítsen, csak hogy ne kelljen 200 hirdetést végigtúrni.

A tíz találatból kettő van 300 ezer körül. Az első Balatonfüreden, 299 ezer, utcán, fotó csak hátulról, a leírás ennyi: motorháztetőn apró horpadások.

Hát, ha lenne legalább egy kép szemből, talán elcsábulnék. Akkor inkább nézzük a másikat, 315-ért. Úristen, ez az!!! Az ön autója, illetve tessék, az enyém. Budapest, az ár alkuképes, tehát igazából 280, de csak mert nincs szívem lejjebb alkudni. Barátom, micsoda illesztések! Ezek olyan párhuzamosok, amik még a végtelenben is csak úgy találkoznak, mintha a fogukat húznák. Téligumi garnitúra?! Olyan szar nem lehet.

A nemdohányzást is nehéz hazudni. Azt pedig imádom, amikor valaki látható lelkesedéssel, megható szeretettel dicséri az autóját. “Nagyon jó megbízható autó!” Így, felkiáltójellel? Esküszöm, mindjárt zokogok. Családi okok miatt, hát persze, mi más miatt kótyavetyélne el az ember egy ilyen gyöngyszemet?

 

Az a kormányvédő! Alatta biztos alig kopott a kormány. Az üléshuzat az ülést védte, az is egész jó lehet. Édes istenem, ha pályakezdő koromban ilyen autók termettek volna a használtpiacon.

Becsődöl a butik. Mindenem rámegy a válásra. Előre el sem képzelhető krach üt be, mindent a nulláról kell kezdenem. Szar ügy. Tiszta szerencse, hogy az első lépést már tudom, így most jobban is érzem magam, hogy mindig van kiút. Szóval az első lépés: egy jó kis Swift 300 ezerért.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92549840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pixa 2008.07.08. 13:51:29

Na ezt most hülyén fogalmaztam meg, meg trehányul, de sztem érthető

pixa 2008.07.08. 13:59:47

2-more: a 120as skodát egyszer kell csak rendberakni és nem lesz baja. És ki lehet vele autózni a világból. 100al. Nem többel.
Meg ja, nem szabad gyilkolni.

Szomszédomnak is volt 2 évig, párszor kölcsönkértem. Soha!! nem forralta a vizet. Ja, mert jó hamar nyitó termosztát volt benne, 80 fokon állt a víz mindíg! Dugóban meg emelkedőn felment 85-90re, de mikor volt menetszél újra vissza 80ra.
Baja egyszer volt, mikor szar utángyártott vízpumpa elfingta magát az utcában. Ennyi.
Volt vele vontatva is néha, ereje nem sok, de nem is forrt a víz emelkedőn fölfele (padlógáznál), 90fokon megállt. (ja, 1 tonnás autót vontattunk, nem üres utánfutót)

2-More 2008.07.08. 15:17:26

Akkor nincs kecmec, koma, skodát kell venni, ha azt ismered, az jött be, és arra amire használod, arra neked megfelel. Minden cinizmus nélkül.

Szerintem 2008.07.08. 16:50:25

AS:
"Azt kell mondanom,jót tett a Suzukinak a sok baszogtatás,mert az új Swiftel megkezdve AUTÓKAT gyártanak."
Az új Swift valóban versenyképes autó lett. A régi védelmében pedig annyit, hogy azt már 89-ben megvásárolhatta a nép. Azért az jó régen volt! Ha visszagondolok, hogy mik történtek akkor (már amire emlékszem)! Szóval jó régen volt! Nem voltak autószalonok, hanem volt kb. 10 Merkúr telep az országban. És azok az autók, amiket ott át lehetet venni a rendelés után sok év várakozással! A szocializmus összes csodája! :-)
1989 előtt alig voltak töréstesztek és főleg nem kerültek nyilvánosságra. Talán csak a Volvó publikálta már akkor is az ilyen fejlesztéseit.

Szerintem 2008.07.08. 17:01:53

pixa:
Akármilyen hulladék az az olasz dízel motor, a gyártó legfőbb célja, hogy az első tulajt tökéletesen kiszolgálja. Gyakorlatban a 99 százalékuk eladja 200.000 km előtt, az hogy utána előjön valami baja, az már nem számít a gyárnak.
Azt én sem értem, hogy kombit miért nem gyártanak. Az nekem is hiányzik a kínálatból.

Szerintem 2008.07.08. 17:15:23

pixa:
Nem vennék én sem olasz dízelmotort.
Nem vennék tesztautót.
Nem vennék bemutatóautót.
Aki tesztautó vagy bemutatóautót vesz, az hülye és én kérek elnézést! A tesztautót gyilkolják az érdeklődők és főleg a szalonok dolgozói. A bemutatóautóba beül egy kisebb város lakossága és mindent piszkál, b*szogat rajta. Az ilyenek eladás előtt nem ritkán átesnek egy polírozáson.

Az a néhány km pedig elvileg az összes ténylegesen új autóban benne van! Nem fogják emelni. Minek? Tud az menni a saját lábán.

suzika 2008.07.08. 18:11:23

Na de srácok, már megint a szex.....bevallom először swift sportot akartam párducfeketében, de a srác 3,6 alatt nem adta...pedig én nagyon csábosan mosojogtam meki..de hiába.....

Szerintem 2008.07.08. 22:11:04

suzika:
"már megint a szex"
Valamiről lemaradtam???
Nem te említettél itt dekoltázst és miniszoknyát?

b[ALien] 2008.07.09. 12:00:48

Kéne szólni Mr. Palánknak, mert így nem lesz meg az 1000 hsz. :-)

pixa 2008.07.09. 14:38:35

2-more: Cinizmus nélkül: Max bevásárlókocsinak a skoda. Vagy krumplit cipelni, vagy vasat vinni a méhbe. Azért rendesen nem lehet pakolni, komfortérzet zéró, és túlságosan vigyázni kell rá hogy ne essen szét. Sztem ha 90el beleszállsz egy jó kis pesti mély kátyúba, szétszáll a futómű. Plusz sokat kell vele foglalkozni hogy mindíg toppon legyen.
Bohóckodósautónak oké. De mellette kell egy olyan ami soha nem hullik szét, beszállok, azt megyek.

Off: 1000komment nem lesz?

pixa 2008.07.09. 14:43:41

Off: Unokatesóm mondta múltkorjában: Látta mit művelnek az autószalonokba érkező, kamionról leálló autókkal. A szalon munkásai gyilkolásszák tiltásig, farolgatnak meg amit akartok. Ennyit a bejáratásról

2-More 2008.07.09. 17:42:05

Mesélhetnék én is, mit kapnak a szalonautók, van nekem is ismerettségem rendesen, de szerintem ezek mindenki által tudott dolgok.
Amúy, skodakérdés, akkor meg miről beszélünk? Ha valaki skodabuzi, akkor is kell mellé neki egy....suzuki, ha megbizhatóság kell :D :D :D

Szerintem 2008.07.09. 21:59:55

Ma is mit láttam? Régi Swift előzi a pár éves Audi A6-ost! Pedig mondták már itt Audi tulajdonosok, hogy az autójuk kívánja a megengedett sebesség átlépését. :-) A legújabb generációs Audikkal tipikusan 90 helyett minimum 130-al mennek errefelé.

Szerintem 2008.07.09. 22:52:26

Az autószalonok trükközéseiről született már egy-két iromány a neten és különböző autós szaklapokban. Az egyik cikk szerint az autók 10-20 százaléka sérül meg, mire a szalonba ér. Sajnos a pontos arányra már nem emlékszem, de nem nehéz elképzelni, ha a tréleren 5-10 centire vannak az autók vagy az egyik csomagtartója a másik motorházfedele felett ringatózik... A sofőrök sem lassítanak, ha egy kisebb szakaszon rossz az út, a vasúti átjárón se 40-el mennek át.
Ismerek olyat, aki festékréteg mérővel ment az új autót átvenni :-)

Szerintem 2008.07.10. 00:01:09

rognork:
így tuti meglesz az 1000 komment :-)

anti 2008.07.10. 03:18:29

pixa!
Már ne is haragudj, Te egy idióta vagy!
Véletlenül mégsem vagy idióta, akkor műszaki analfabéta kell, hogy légy!Amilyen vehemensen szólod le az újkori olasz dízeleket csak erre tudok tudok következtetni.Az emlegetett "hulladék" 1.25 Multi-Jet-et a SZAKMA az év motorjának választotta kategóriájában!Ha elfogadod, hogy ált. a BMW, néha VW, kap ilyen díjat nem kis elismerés!
Hozzászólásom csak a "MILLE" -ért megy!!!

2-More 2008.07.10. 08:45:18

Igen. És mitől az év motorja? Mert ÚJ korában jó. Mitől szar az olasz autó? Attól, hogy már 1 éves korában milyen.
Megnézem én is az alfákat, és mindig azt mondom, pfff....a digók aztán tudnak dizájnt csinálni. Na azt se mindig, de van amikor a heti 2 órából, amikor dolgoznak, születnek értelmes dolgok. De amúgy a világ legfosabb autóit vitán felül a macskazabálók gyártják, szoros versenyben a puddingfejűekkel.

Szerintem 2008.07.10. 11:02:08

Ráadásul úgy nem tudnak tartóst motort gyártani az olaszok, hogy ott szinte a teljes lakosság gyilkolja az autót. Ennyi tesztelő sehol a világon nincs! Tipikus példa, hogy csóró magyarnak összetörik az autója (pl Fiat), és behoznak egy ép karosszériát, és a kettőből lesz "új" autó. A motort már régen kinyírták, a lemeznek meg az alatt az ~5év alatt nem volt ideje rohadni. :-)

Szerintem 2008.07.10. 11:14:04

2-More:
"szoros versenyben a puddingfejűekkel"
Ez melyik nép lenne? Ezt tényleg nem tudom! :-)

2-More 2008.07.10. 11:26:41

Az angolok :D Egy darab régi, patinás angol autógyártós sincs már angol tulajdonban, pont a patina miatt :D

Szerintem 2008.07.10. 11:31:52

anti:
Az év motorja díjat a szakmai innováció, valamint a mérhető tulajdonságok, paraméterek szerint ítélik oda (most figyelmen kívül hagyjuk a zsebbe csúsztatott borítékot :-) )

Ha megnézed a korábbi "Év motorja" és "Év autója" díjak tulajdonosait, nem feltétlenül azok az elsők pl.: a német ADAC megbízhatósági felmérésén.

Egyébként biztos jó a MJet, dicsérték a magyar újságírók is, de a tartósságról még korai beszélni.

Szerintem 2008.07.10. 11:38:16

2-More:
Egyébként a franciákra tippeltem. Egyszerűen eszembe sem jutott, hogy van angol autógyártás. :-) Talán azért, mert kissé a drágább szegmensben vannak, akarom mondani voltak jelen: Rolls, Jaguar, Rover, Mini, stb.

2-More 2008.07.10. 13:41:49

Franciák a sajt vagy csigazabálók, azokról jobb nem beszélni :D

w a s d 2008.07.10. 13:51:03

Akik itt "fúj, szar olasz- autó"- znak, azoknak kb. annyi esze van, mint akik a Suzukira azt mondják, hogy szar, egyszerűen azért, mert ők ezt mondják.:P

macardos 2008.07.10. 14:01:47

2-More: hát te aztán tapló vagy! Az még OK, hogy apád összerak neked egy viszonylag elfogadható összzkerekes autót - bár soha nem fogom megérteni, hogy miért nem elég a hátsókerékhajtás - te meg erre nekiállsz fikázni a jónépet. Csak a Suzuki, igaz? Egészségedre, de fordulhatnál életvitel tanácsokért AP-hez, ő is sokkal toleránsabb nálad (bár tapló). Sajnállak.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.07.10. 20:26:57

és még mindig nincs meg az 1000 komment, kész... :) hajrá srácok

Szerintem 2008.07.10. 21:17:03

Meglesz az 1000 komment, főleg, ha megtárgyaljuk, hogy milyen autót nem szabad venni. A 3F szabály szerint: Fordot, Fiatot, Franciát :-)

Szerintem 2008.07.10. 21:28:50

Nem állítom, hogy szarok az olasz autók, csupán beszéltem néhány autószerelővel. Nekik hiszek.

Szerintem 2008.07.10. 21:39:19

Valaki említette itt, hogy kamionnal szállít új autókat.
Jó lenne, ha megírná itt a saját tapasztalatait, hogy mitől sérülnek az új autók szállítás közben vagy már előtte. Érdekelne az is, hogy ha sérül az autó, akkor azért a szállító anyagilag felelős?

anti 2008.07.11. 04:30:32

Szerintem Te nem vagy műszaki ember!!!
Ki tud motort gyártani?Egy példa - a BMW ugye megvette az RR-t.Elsőként betette a 12 hengeres "csoda"mociját a 2500kg-s cirkálóba és láss csodát a tradicionális törzsvásárlók visszakövetelték a jó régi 6.75-ös V8-at, mivel az már alulról tolt, míg a bimmer motor kb. 4000-nél indult el.
Szóval ízlések és pofonok!
Olyan szerelő véleményére adj, aki tudja mit beszél!

anti 2008.07.11. 04:50:51

ADAC statisztika?Egy vicc az egész, szóra sem érdemes.Nem gyanús mekkorát "fejlődtek" az elmúlt pár évben a német autók miközben a vevőelégedettségi mutatóik romlottak?!
A kis 1.25-ös M-Jet-hez csak annyit, hogy a gyár 200k-ra gyártotta nagyjavítás nélkül /30000-es olajcsere/
a többi a tulajon, meg persze a gázolajon múlik!Mivel ezeket többnyire második autónak szánják ez simán 15 év élet!Ja és 4 hengeres!Lehet csattogni a 3-hengeres 1.4 Pumpedüse csodákkal...
Az Alfa már a 80-as években eljátszotta ezt a hengerlevágós motorépítést /nem vált be/!!!

anti 2008.07.11. 04:57:38

TU MOR!
Fordulj agysebészhez míg nem késő!

2-More 2008.07.11. 09:17:51

200k az szerintem mi? Arra gyártotta, 30 ezres olajcsere mellett, és te magyarázol arról, hogy műszaki ember? Meg hasonlitgatod a német autókhoz? Nézz meg egy zöldségesmercit, 30 éves foskályha valamennyi, és félmillió kilóméter után, a 6. falábú paraszt tulaj után még mindig gyári kompresszió van a motorjában. Félmillió kilóméter után a jókis Mjeted már ott rohadna a bontó sarkában, ha még maradna egyáltalában belőle valami.
A 3-4 hengeres milyen PDről beszélsz? Mellesleg, az alfa eljátszotta a hengerlevágós történetet, és nem vált be, mert semmit nem tudtak rendesen megcsinálni. Nézd meg a VW/Audi, vagy a Volvo 5 hengereseit, na az motor. A 3 hengeres valóban nem nagy pukkanás, de páratlan, "levágott" hengeres motor is tud kurvajó lenni.
Macardos: érdekes,múltkor még más hangnemben beszéltünk. Milyen fikázásról beszélünk? Mellesleg, nem "apám összerakatt nekem egyet" a felállás, de mindegy. Hátsókerék hajtás meg azért nem elég, mert a suzuki alapban elsőkerék-meghajtású. Ahhoz, hogy tisztán hátsókerekes legyen, szét kéne tribölnöm a viszkóművet, és fixre heggeszteni. Le kéne kötnöm elöl a féltengelyeket, és ledugózni. És akkor még mindig kérdés, hogy az alapban 30-40% környékéri odajutó hajtóerőre méretezett difi meg kihajtómű elbírná e a gyáritól amúgy is 30pár lóerővel erősebb motor által odajutatott erőket. Amugy hergelt a hátsókerék-meghajtás, de a cseredifimről kiderült hogy össze van törve, és az azzal az egyel ami van, nincs kedvem ilyen kockázatos játékba belemenni.
Amúgy, nem tudom mi a baj abban, hogy kijelentjük, az olasz autó az szar minőségű. Nem azon volt a hangsúly, hogy jól néz e ki, mert mint emlitettem, dizájnt faragni kurvára tudnak. Csak nem abból kéne kiindulni, hogy a ferrarinak milyen telibevert jó a motorja, meg a féke, meg a futóműve, miközben van másik 10 olasz autógyártó, ami nem gyárt 50 éve, csak fost. Szégyen és gyalázat, hogy olyan autó, mint a régi 500as fiat egy kultlegenda, miközben egy használhatatlan, összekendácsolt hulladék rozsdabánya mindahány, egy Steyer Puchról meg legtöbben azt se tudják, mi az.

anti 2008.07.11. 09:17:56

anti:
"Olyan szerelő véleményére adj, aki tudja mit beszél!"
Jó, majd legközelebb olyanhoz viszem a régi Swiftemet, aki Rolls-t is javít. :-) Nem tudom, mennyi RR van az országban és mennyi szerelő, de gyanítom nagyon kevés. Gondolom te is hozzá viszed a Rolls-hoz(!) képest filléres autódat.

Szerintem 2008.07.11. 09:23:11

Bocsánat!
Az előzőt én írtam!
Anti-nak szántam és véletlenül beírtam a hozzászóló nevéhez... az a reggeli kávé még hiányzik.

Szerintem 2008.07.11. 09:33:18

anti:
"tradicionális törzsvásárlók visszakövetelték a jó régi 6.75-ös V8-at"
Ez nem én voltam! :-)
Tehát megszokás kérdése volt és ugyanúgy iszonyodtak tőle, mint sokan a MJet motoros SX4-től. Csak győzze a vevő követni, hogy az autójában melyik alkatrész honnan származik.

2-More 2008.07.11. 09:38:19

Arról meg kár vitát nyitni, hogy milyen a rolls meg milyen nem. Nem sokan tudják ugyanis, hogy mennyire rettenetesen szar, megbizhatatlan motorja van. Egyszerü, mint a faék, könnyű megjavitani, persze. De kell is.

Szerintem 2008.07.11. 09:45:05

anti:
Szóval a baromira precíz németek statisztikája - az ADAC - nem ér semmit. Légyszíves mondj ennél jobbat!
Szóbeszéd? Jaj ne!
TotalCar Népítélet? Nem lenne rosz, csak sok a laikus.

Romló statisztika főleg az elektronikai hibáknak köszönhető. Német autóknál is és főleg a franciáknál.

Szerintem 2008.07.11. 09:54:32

2-More:
És az új Fiat 500-asról mi a véleményed?
Csak azért kérdezem, mert amikor mutatták, hogy az lett a 2008-as Év autója, akkor mondtam egy-két csúnya szót. Az autóra is, meg azokra is, akik rá szavaztak.

The good boy 2008.07.11. 10:08:13

Adac statisztikához egy gondolat (meg hogy meglegyen az 1000):
régen voltak autók, amikhez nem adtak assistance-t, a tulaja meg Adac tag volt. ha befuccsolt az autó, akkor kiket hivott az autójához? a "sárga (kék)" angyalt!
Most meg hivja az assistot, akik presztizsből nem az adac-al vannak szerződésben (mivel németben sok forgalmazónak pont az volt az érdeke, hogy kozmetikázza az Adac statisztikát.
Egyébként meg, ha valaki végignézi részletesen azt a statisztikát, akkor láthatja, hogy elég nagy százalékban vannak olyan esetek, hogy "futómű és gumi problémák", amibe a defektjavitás nem kis esetszáma benne van, meg az "elektronikai problémák" kategória, ahol meg a sok lemerült aksis mentés szerepel. Szerintem pl. ez a kettő mindenhez köthető, csak nem az autó általános megbizhatóságához,hanem a tulaj nem törödömségéhez (aksi,aminek általában van jele, hogy meg fog halni, vagy egy fogyasztót rajtahagyott), vagy ügyetlenségéhez (tisztelet a női kivételnek, akik nem tudnak kereket szerelni).
A népitéletről annyit, hogy amig a kétnapos, meg 500 km-t ment autókról készitett itéleteket (ahol a tulaj elmondja, hogy szép a müszerfal, dögös a kinézet, meg csendes a motor, és erre ad összpontszámnak pl. 9,63-at, azaz öt *-ot) ki nem gyomlálják, addig az sem lesz még annyira sem reális, mint amennyire lehetne, mert az ilyen itéletek nyomják ám ezerrel felfele az átlagot (meg amikor belebotlik az ember olyan külön itéletekbe, amit ugyanaz irt, de gyökér ahhoz, hogy a korábbit folytassa, pedig a vasban még mindig nincs mondjuk 3000 km, de már van róla vagy 3 itélet, persze 9-es átlag felett).

Sopánka76 2008.07.11. 13:46:58

persze, nyilván nem tökéletes a Népítélet, de azért a nagy számok törvénye alapján a kellő mennyiségű jó/rossz vélemény azért jelent valamit. Kellő emberismerettel pl. a nagyon új típusokról szólókat kapásból úgy kell tekinteni. Én pl. a leghosszabb ítéleteket szoktam először megnézni egy adott típusról.

A Swift meg egy korrekt kis autó, ezért az árért. Ha olcsón fenntartható megbízható rohangálós autót akarnék, én is azt vennék.

2-More 2008.07.11. 14:03:19

Az új fiat 500as az egyik legjobban sikerült retroautó, szerintem, ha nem nézzük a tengerentúlt, mert persze retro ide, retro oda, azért egy új camaro vagy challenger mellett csak egy konzervdoboz. Jól visszahozta a régi formáját, de ennyi, nekem nem kéne, ahogy az új beetle se. Az év autója dolgokat, meg az ilyen szaros népitélet szintű statisztikákat meg egyáltalán nem tartom relevánsnak, nagy számok ide vagy odavan tízezer példa rá, hogy a csorda is tévedhet.

b[ALien] 2008.07.11. 15:56:51

+1 :) De mostmár tényleg nem segíthetek többet Mr. Palánknak! Így nem fog jutalékot kapni:)

AP (törölt) 2008.07.11. 18:42:53

Azt hallottátok, hogy a BMW összeáll az Alfával?
Az összes olasz újság televan a hírrel..
Hogy is van az az olasz minőség? :P

AP (törölt) 2008.07.11. 18:44:11

2-More még mindig osztod a népet a sufniban összeheftölt mutyukival?
Nem vagy semmi, apám..

b[ALien] 2008.07.11. 18:51:36

Köszönjük Mr. Palánknak, hogy megjött:) Ja! És Zubrowka!!! Na ezt ki tudja mi ez? HURKÁK

b[ALien] 2008.07.11. 19:09:23

Termék jellemzők:

Besorolás: vodka
Kiszerelés: 0,7 liter

Alkoholtartalom: 40%

Fogyasztása: tisztán jéghidegen, long drinkként, vagy koktélokban

Íz: az új csomagolással az íz is megváltozott, a tiszta vodka, még lágyabbá vált, mely megőrizte a Royal Vodkára jellemző gabonás zamatot.

Származási hely: Lengyelország

Történelme: A Zubrowka lengyel vodka különlegesség eredete a 16. századra datálódik, a 18. századra pedig a lengyel nemesség kedvelt italává vált. Jellegzetességét egy fűféle (Hierochloe odorata) adja, amely a lengyel-orosz határ mentén fekvő Bielowieza Nemzeti Park tisztásain nő, és a vadon élő európai bölény kedvenc csemegéje. A Zubrowka vodka címkéjén ez a ritka bölényfajta látható. Minden üveg Zubrowka tartalmaz egy szálat e gyógyfűféléből, amely a vodka különleges védjegyeként kellemes ízt, illatot és enyhe zöldes árnyalatot kölcsönöz az italnak.
A hagyomány szerint nyaranta kézzel szedik a gyógyfűfélét, majd napon szárítják. Minden eddigi, a gyógyfű mesterséges termesztésére irányuló kísérlet sikertelennek bizonyult, így minden egyes üveg Zubrowka vodka különlegesség a lengyel természet ajándéka.


A Hierochloe odorata, más néven Bölényfű kizárólag a lengyel-belorusz határ mentén fekvő Bielowieza Nemzeti Park tisztásain nő. Ezt a gyógyfüvet, megpróbálták más területeken is termeszteni, ez idáig sikertelenül. Nevét onnan kapta, hogy egy ma már ritkaságnak számító, szintén a Bielowieza Nemzeti Parkban élő bölényfajtának, az Európai bölénynek is kedvelt csemegéje.

Hogy kerül a fűszál az üvegbe?

Az egyik legismertebb és legkedveltebb lengyel vodka, a Zubrowka legfontosabb alapanyaga a Bölényfű, melynek jellegzetes ízét, illatát és színét ez a gyógynövény adja. Ezért jelképesen egy szál Bölényfű a palackba is belekerül.


Termék előnyök

Mitől különleges a Zubrowka?

Egyedi íz
A Zubrowka egyedi aromáját egy különleges fűfélének (Hierochloe odorata) köszönheti, amely a lengyel-belorusz határ mentén fekvő Bielowieza Nemzeti Park tisztásain nő, és a vadon élő ritka európai bölény kedvelt csemegéje. A Zubrowka vodka címkéjén is ez a ritka bölényfajta látható. Minden üveg Zubrowka tartalmaz egy szálat a gyógyfűféléből, amely a vodka különleges védjegyeként kellemes ízt, illatot és enyhe zöldes árnyalatot kölcsönöz az italnak.

Tradicionális recept
A Zubrowka eredete a 16. századra nyúlik vissza, de az előállításánál még ma is ugyanazt a Lengyelország szívéből származó receptet követik, mint a kezdetekkor.

Egyedi gyártási technológia
A gyógyfűféle minden egyes szálát kézzel szedik, válogatják, majd a gyártási folyamat végén - a természetes eredetet hangsúlyozandó - egy-egy szál az üvegekbe is belekerül. Minden eddigi, a Bölényfű mesterséges termesztésére irányuló kísérlet sikertelennek bizonyult, így minden egyes üveg Zubrowka vodka a lengyel természet ajándéka.

Nemzetközi márka
Hazájában, Lengyelországban a legismertebb vodka márka, a Zubrowka nemzetközileg is elismert prémium vodka, világszerte több mint 30 országban kapható, és dinamikusan növekszik. Az elmúlt egy évben például több, mint 40%-kal növelte értékesítését az Egyesült Királyságban és Franciaországban is , ahol mára a második legnagyobb import vodka márkává nőtte ki magát.

Magas minőség
A Zubrowka hírnevét számos rangos minőségi díj elnyerése is öregbíti, például magáénak mondhatja az Europrodukt és Polagra díjakat, arany- és ezüstérmeket Lisszabonban és Párizsban, valamint a brüsszeli Monde Selection versenyen is aranyéremmel díjazták.

b[ALien] 2008.07.11. 19:19:31

+még annyit, hogy az európai bölény erdőben él (amerikai tesójával ellentétben), és hogy Európa egyetlen őserdője Lengyelországban van, mert a lengyel király az 1600-as évektől kezdve megtiltotta ott a fák kivágását. Ebben a nemzeti parkban több, mint 400 éve nem vágtak ki fát! Kemény és UTOLSÓ!!!

Szerintem 2008.07.11. 22:31:42

AP:
"Azt hallottátok, hogy a BMW összeáll az Alfával?"
Mostanában az olaszok amúgy is Németországba hordják a szemetüket (lásd Nápoly, szemétügy). Az Alfa is dettó ugyanez.
A németek látnak benne valami fantáziát (pénzt!!), mint a szemétfeldolgozásban és megpróbálják kihasználni.

Szerintem 2008.07.11. 22:42:37

b[ALien]:
Hogy te mekkora bölény - akarom mondani marha vagy! Költözz oda az őserdőbe és maradj is ott pár évtizedig. Egy gond van csupán, hogy ma már talán az őserdőben is van WiFi térerő, a laptopnak meg pár perc kurblizással feltöltheted az aksiját és utána onnan írod a sok hülyeséget. :-)

Szerintem 2008.07.11. 22:44:10

És itt az 1000! :-)

anti 2008.07.12. 02:48:47

2-More!
1.25 literes dízel!!!Mekkora futásteljesítményt vársz tőle??
Érdekes lenne a ZŐDSÉGESMERCIVEL az EURO5-öt megcélozni!EMBER ébresztőőő..2008-at írunk
Nem tűnik fel, hogy minden gyártó motorméretet csökkent? /még a luxuskat.ban is/

anti 2008.07.12. 02:51:45

The good boy!
Jófiú valamit jól látsz!!!10.

b[ALien] 2008.07.12. 11:03:12

Elnézést részeg voltam :)

Dinamo 2008.07.12. 18:18:27

2-More,

látszik mennyire képbe vagy a rozsdával te kis butyuta! Tudod mi az a cinkelt karosszéria???

2-More 2008.07.14. 08:39:30

Igen, tudom mi az a cinkelt karosszéria. Meg azt is, hogy az olaszoknál meddig tart ki :D
Amugy, nem nagy csoda, hogy összeáll a BMW az Alfával, már ha összeállás az. Szerintem inkább megveszik a káposztazabálók kilóra az Alfát, mint a pacalt. De ha megnézed, pl megvették a Bugattit is, a Lamborghinit is, satöbbi. Tán nem ok nélkül, igy talán nem fognak méterenként szétesni.
1,35ös dizel, mekkora futásteljesitményt várok tőle? Semekkorát, mert akkor se kéne, ha ingyen adnák. A futásteljesitmény mellesleg nem köbcenti kérdése, a "szaros" suzukik motorja érdekes mód simán megy el 300 ezer kilómétert, vagy még többet, anélkül hogy az kopó cuccokat cserélik, meg időben az olajat. És az egy 20 éves fejlesztés, nem egy tavalyelőtti. Raádásul benzines, ráadásul pörgős, ráadásul nyelezi is mindenki. De sebaj, te vegyél euro5ös olasz dizelt, végülis, az orosz rulett is egy játék.
AP meg úgy látom egyre ritkábban ir ide. Mivan apám, össze kell cumizni a népligetben a kötelező árát a hongára? Vagy lekoptak róla a barum bravurisok a nagy 70es kanyarokban?

Dinamo 2008.07.14. 17:07:37

Szerintem fingod nincs mit beszélsz de mind1. Magánügy ki mit gondol. Nem is tudom melyik autó rohad mostanában 1-2 évesen a csomagtartóban?! Segítsek? Az új swift! Ennyit az olasz rohadásról te nagyokos! 4,5 év után az előző olaszom úgy adtam el, hogy 1 rozsda nem volt rajta sehol! Nem a töröttet kell nézni és itt csaholni! Gondolkodj, mielőtt ide irkálsz!

2-More 2008.07.14. 17:18:32

Gondolkodni, azt kellett volna, mielőtt ideirkáltam volna, az hétszentség. Például nem kellett volna, de mostmár mindegy. Viszont, attól hogy te zacskóban élsz, attól még a legtöbb olasz kocsit zabálja a rozsda. Lehet hogy nem a töröttet kell nézni, de nem is azt, ami nálad volt 2-3 évig, a garázsban. Ezzel az erővel nincs autó, ami rohadna.

Dinamo 2008.07.14. 17:43:40

Végigolvastam jópár topikot itt és bizony te vagy az a paraszt, aki itt több nick-en irkál ez nem vitás! Tudtam, hogy azt fogod mondani, hogy garázsban volt :) Mi mást is ugye?! De persze megint olyan okos vagy és nagytudású, hogy nekem bemagyraázod, nekem aki 4.5 éven át használtan NAPONTA, télen hóban! Persze most sem írok igazat! Hány Bravat/Puntot látsz szétrohadva az úton te gyökszi!?? Azt sem tudod mit beszélsz, te elvajult suzuki buzi! Nézd meg inkább a csomagtartód a kárpit alatt nem rohad-e :) haveromnak rohad...

2-More 2008.07.14. 17:58:03

Büdös életemben nem irtam több nickről, de úgy látom az egységsugarú, önjelölt rendszergazdák azért szépen összeverődnek errefelé. Ha csak annyira értenek a kocsikhoz, mint a számitástechnikához, akkor nagy bajok vannak itt :D
Hány bravat meg puntot látok az úton szétrohadva? Hát, nem sokat. A nagyja ugyanis már rég a bontóban rohad, nem az úton. Ha viszont én elvakult suzukibuzi vagyok, akkor te szemlátomást elvakult olaszkocsi-buzi vagy. Akkor miért is adtad el 4,5 év után? Kitalálom, személyesen az olasz közlekedésügyi miniszter jött el hozzá, hogy hazavihesse tőled a gyöngyszemet, ami 4,5 egész évet kibirt. Télen. Hóban. Már emennyi esett az utóbbi 4,5 évben. A csomagtartóm a kárpit alatt pedig nem rohad, jóllehet 18 éves a kocsi. A paraszt pedig nem én vagyok, hanem a haverod aki trágyát hord a kocsival, valoszleg attól rohad a padló.
De ha majd kiszemélyeskedtük magunkat, azért szólj, hátha érdemi információ is felbukkan esetleg.

Dinamo 2008.07.14. 18:04:33

Új Focusom van ;) Punto volt és nagyon meg voltam vele elégedve. Nem rohadt, pedig minden nap ment és nem garázsban csicsikált! Úgyhogy jobb ha kussolsz, mert nekem van tapasztalatom az olasszal. Volt barátnőm apjának volt 3, még a cinkelt Uno is, ami már nem rohadt! Érdekes dolgok ezek nem? És autószerelő volt, nagyon precíz ember, nem kétkezi fabatka. 1 uno és 1-es puntot és 1 bravat fogyasztott és az évek alatt a rohadás elmaradt. Minden nap ment vele, mert munkájához tartozott. Most légyszíves sorold fel neked milyen tapasztalatod van saját az olaszokkal, hánnyal, mi volt a baj, stb! Ne csak az öcsém barátnőjének a rokonának az unokaöccséből merítkezz infóval :))))

2-More 2008.07.14. 18:15:35

Na, az az új Focus aztán az évszázad vétele volt, gratulálok.
Az öcséd unokanővérének a barátjának a preciz szerelőismerőséből meg nem én meritkeztem, komám, hanem éppen te, épp az imént. Oda se neki.
Cinkelt uno, ami MÁR nem rohadt. Érdekes. Eszerint ugye a többi, az rohadt. Pff, micsoda innováció lehetett. Mint a preciz maserati biturbo, ami övvonalig volt cinkelve, onnan meg hadd rohadjon.
Ráadásul úgy adod elő, mintha ezt személyesen a nagy fiat szemétgyárban találták volna ki, jóllehet a még a német proli-manta kasznija is horganyzott volt :D Nade sebaj, ma is tanultam valamit, az olasz kocsi jó, mert az exbarátnőd apja megevett 3at. Ráadásul úgy, hogy még preciz is volt. Meg se merem kérdezni, mi lett volna, ha nem autószerelő. Aki preciz :D Lehet ha nem igy van, akkor gyerekgyártásra se ért volna rá, neked meg akkor nincs olasz tapasztalatod, és akkor autót veszel, nem egy foskályhát. De igy...punto, fóka, mi jöhet még? Komolyan mondom, mókás fickó vagy te.

Dinamo 2008.07.14. 18:28:07

Már bocs, de dícsértem itt a Focust?? Miről beszélsz öreg? A hülyeségedre írtam, hogy az olasz rohad. Az agyad rohad max! 4.5 év után első tulajként adtam el a Puntom. Mégsem rohadt nagyokos!

Ha nem tudtad volna az Uno-k rohadtak mint az állat, igen! Mindaddig míg nem kezték cinkfürdőbe meríteni. De te leragadtál még a "Fiat rohad" szállóigénél öreg! Updateld magad fiam, mielőtt baromságokat és nem igaz dolgokat írsz :))

2-More 2008.07.14. 18:44:35

Én meg a te hülyeségedre irtam, hogy fost vettél szar után. Ha annyira nagyon jó volt, hogy agyon kell itt dicsérni, akkor minek adtad el, és vettél egy olyat helyette, amit még dicsérni se tudsz? 4,5 év után, első tulajként. Jó döntés volt. Biztos annyira jó volt, hogy egy új fóka árát dobták fel érte :D
És nem kell az unot kiemelni, szégyelld magad, milyen fiatbuzi vagy te? Tessék szépen végigmondai, mi rohadt még. Bár lehet az is elég lenne, mi nem rohadt, abból van a kevesebb, ha van egyáltalán. Rohadt ugyanis a chroma is, mint a szemét, meg a ritmo, meg a panda, csak hogy a leglegendásabb kotványos hulladékokat hozzam elő, és akkor még csak a legszarabb fiatoknál álltunk meg, más digó hulladékra rá se néztünk. De hogy ne mondhasd, hogy de ezek régiek, bezzeg az újak, mesélhetnék a közelemben előforduló remek minőségű puntókról, az állitólag céges igénybevételre termett, igazi, tartós ducatókról, hajjajj. Úgyhogy, a fiat rohad szállóigénél nem én ragadtam le, hanem a világ, illetve, az nem, az tovább lépett, csak a fiat ragadt le ott. És ha még csak a rohadás lenne a bajuk, istenkém...
A nyelvtanba ha nem bánod, most nem megyünk bele, hogy mi merre hány méter az update-el. Átgondolni viszont átgondolhatod a mondandódat a küldés gomb ész nélküli nyomkodás előtt, kissé hiteltelenné teszi az álláspontodat ugyanis a kutya-macska ismerősök hajuknál fogva előrángatása, illetve az instant deahaveromsuzukijarohad-duma. Képzeld, van ahol az enyém is rohad. Van, ahol a legtöbb rohad. Csak nem mindegy, hol, meg hogy mikor,mennyi idő után, és főleg nem hogy mennyire.

Dinamo 2008.07.14. 19:15:10

2-More! Azért kezdtem ideirogatni, mert szerintem jogosan (tapasztalatból) nem osztom a véleményed a rohadással! Aztán jössz itt nekem fikázni a Focust is! Hát komolyan nem semmi egy alak vagy! Ha azt mondom Renault van azt kezded szapulni, mi? Tök mindegy mi, csak kötözködsz!
Azért cseréltem le, mert megengedhetem magamnak, hogy lecseréljen, nem azért mert szétrohadt alattam! Ne akarj itt senkit félrevezetni a hülyeségeiddel!
Továbbá nem fiatbuzi vagyok(bár attól te még lehetsz meleg...), ugyanis ha nem tudnád a Focus az nem Fiat, hanem Ford a gyengeképességüek kedvéért :)
Továbbá én nem a 80-as évek autóit hoztam fel példának, hanem a mostaniakat! Azok meg nem rohadnak, úgy ahogy te itt szapulod őket! Most a Fiatról beszélek és nem a Swiftről, mert azt tudjuk, hogy rohad :) Adjak linket rá? Gondolom ha szuzkid van ezt te már rég csekkoltad :)) csak nem mered bevallani :)
Továbbra is várom a saját tapasztalatod az olaszokkal kapcsolatban és ne másra hagyatkozz :) de gondolom tapasztalat az semmi, zéró, nulla. Na ez a baj, hogy ilyen ember ossza itt az észt, akinek ismétlen mondom fingja sincs a Fiat rohadásról, csak itt vizslat és csaholva a monitor előtt írja a faszságait.
Neked is további szép estét gyík...

macardos 2008.07.14. 21:18:05

2-More,
Írd már meg légyszíves, hogy mi a jó autó: ne azt írd, hogy mi a neve, hanem hogy milyen követelményeknek kell, hogy megfeleljen. Merthogy te állítólag nagyon vágod mi a szar. Meséld már el mi a jó, ne csak fikázz. Ja, a szabály: tilos leírni olyan szavakat mint: Suzuki, japán nő, stb.
És még arra lennék kiváncsi, hogy hány és milyen autód volt eddig.

2-More 2008.07.15. 09:17:10

Dinamo, miért, a renault az nem szar, ezzel azt akarod mondani? Gratulálok.
Megengedheted magadnak, hogy lecseréld. Ennek örülök. Én meg úgy vagyok vele, hogy ha valami bevált, megfelel, működik, tetszik,elégedett vagyok vele, akkor azt nem cserélem le, csak azért, mert megtehetem. Ha cserélek valamit, annak oka van, nem az, hogy megtehetem, de hát nem vagyunk egyformák.
Aztán, látom megint elmegyünk arrafelé, hogy csak azt tud(hat) itéletet mondani, akinek mi meg hány autója volt eddig. Saját autóm eddig 2 egész volt, az első egy roncs, egy métert se mentem vele, csak szereltem egy keveset, aztán ment a lecsóba. A második a jelenlegi swift.
Amit vezettem eddig, a teljesség igénye nélkül, az céges autó volt mind, volt ameilyek hosszabb, volt amelyiket rövidebb ideig, ahol a rövid a pár kilómétertől kezdve a hosszabb néhány 10 ezerig tart. Volt közte 0 kilóméteres, volt közte használt 10 éves, félmilliót futott. Volt 2-3 astra, kadett, corsa, 2-3 combo, mitsu lancerek, sigma, fiat ducatok, renault clio, kango, traffic, citroen jumper, ford fiesta, courier, escort, 2-3 skoda fabia, párféle vw golf, polo. Több egyelőre nem jut az eszembe, lehet ennyi volt csak.
Mi a szar? A szar az, amiből pártizerer kilóméter után potyog ki ez, az. Ami megbizhatatlan. Aminek olyan úttartása van, mint egy bringóhintónakl a margitszigeten. Amiből még a 186 centimmel is úgy kell tekernem magam, hogy kilássak. Aminek olyan a váltója, mint egy fazék lekvárban a kanál. Amit egy szaros zaporozsec is állva hagy, aminél csak állok a gázon, és nem megy az atyaúristennek se, semelyik fokozatban. Amin olyan fék van, hogy magam mellé kell, hogy készitsek egy vasmacskát is, ha meg kell álljak. Amivel állandóan a seggemben van a petárda, hogy mikor fog megállni a tajga közepén, én meg agyalhatok, hogy már MEGINT mi van. Amiben télen,a -10 fokban is rotyog a víz, ha kell, ha nem. Amivel az autópályán már száznál olyan érzésem van, mintha egy an2est vezetnék.Aminek a benzinszintjelzőjéről, vizhőmérsékletmérőjéről, kilóméterórájáról maximum tájékoztató adatot lehet leolvasni, 30% pontossággal. Ez az, amitől valami szar, szerintem. És ezek közül a fentiekre valamelyik, némelyikre mindegyik áll, állt.

macardos 2008.07.15. 10:13:30

2-More: 1. a kérdés a következő volt: MI A JÓ? Amúgy a "szar autó" feltételei nem vallanak túlságosan erős műszaki ismeretekről - pláne meglepő annak a fényében, hogy te már raktál össze kocsit
2. A felsorolásodból kitűnik, hogy a jó autókat eddig messzi elkerülted. Öcsém, ülj már bele egy penge verdába, utána járjon a szád.

2-More 2008.07.15. 10:26:59

1: Nem vallanak erős műszaki ismeretekről. Hmm, támasszuk alá pár kiragadott példával.
2: Mondj egy penge verdát, és lássuk mi a szitu. Amúgy, az összeállitás arra vonatkozott, hogy mi az amit vezettem is, nemcsak ültem benne.

macardos 2008.07.15. 10:40:57

1. példa: hajtáslánc
2. penge verda: szabadon választhatsz magadnak egyet az utált Audi-BMW-Mercedes hármasból. Ha ezt kivesézted, áttérhetünk Japánba.
OFF: Sajna, vszínűleg estig már nem tudok idenézni, de legalább lesz időd gondolkodni

2-More 2008.07.15. 10:51:20

1: hajtáslánc. Ezt pontositsuk, mert nem egészen értem.
2: egyáltalán nem utálom se az audit, se a bmwt, se a mercedest, nem emlékszem emlitettem e volna ilyesmit. Audira nem emlékszem vezettem volna, csak ültem párféle A4, A6ban, meg egyszer Q7ben. Merci volt, jut eszembe, egy 190E megvolt :D
Rosszat nem nagyon tudnék rájuk mondani, bár biztos lehetne, kirivóan egyikben sem volt, ami nem tetszett, max az, hogy nekem nem felelnek meg egy vagy más okból.

Szerintem 2008.07.15. 13:37:48

2-More:
Kitartás, mert úgy látom "ezekhez" szükséges! :-)
(Az igaz, hogy a JÓ AUTÓ helyett a szar autó ismérveit adtad meg, de józan paraszti/városi ésszel rájöhetne, hogy kizárásos alapon az a jó autó, amelyik a szar autó paramétereit pozitív irányba felülmúlja. Na meg a havernak a csomagtartóban rohad az új Swift... jó lenne megtanulnia, hogy nem kéne ott mindent szétfolyatni vagy Kromofágot tárolni hosszabb ideig :-) De leginkább azt kéne megtanulni, hogy az nyilván csak felületi korrózió és mire az tényleg átrohad, addig eltelik kb. 15-20 év. Akkor kb. a harmadik tulajnál lesz az autó. Igaz, hogy a régi Swiftben is alig látszik a csomagtartóban a lemez, az új is le van takarva körbe, de az a felület a lényeg, csak az számít! Szánalmas.)

Dinamo 2008.07.15. 18:17:12

Hát persze. Az hogy rohad a Swift megbocsátható, mert mire szétrohad, addigra más lesz a tulaj. Aha, akkor mondok valamit Dr. 2-More! Mire alattam széthullik bármilyen fiat, vagy szétrohad (LoL), addigra rég nem én leszek a tulaj :))) Hoppszi, erre nem is gondoltál mi nagyokos? Az meg, hogy 4-5 évesen szarrá rohad, csupán az mondja, aki idióta, már bocs...
Az, hogy miért cseréltem le a Puntom? Mert 1. ahogy írtam megtehetem. Lehet kurvázni is a pénzt, lehet elinni, elcigizni, mert új autót is lehet venni :) A másik, hogy ez tele van lufikkal és így nyugodtabban autózgatok ;) Erre sem gondoltál mi?
Amúgy haver Swiftje: 5 ajtó, piros alap, alufelni és nem szállított soha a büdös életbe kromofágot hátul :) Ennél nagyobb faszságot már nem is lehet írni. 2 hétig röhögött a Swiftes rohadós cikken, majd hétvégén kárpit le és ráfagyott a mosoly a képére :-o Ez van. Na és ilyen emberek fikázzák az olasz autókat. Ez a szánalom!
További jó fikázást fikaninck-ek :)))

2-More 2008.07.15. 18:36:18

Ha neked lufik kellenek a nyugodt autózáshoz, ám legyen. Én megtanultam vezetetni inkább. Te meg csak ugrálj nyugodtan, hogy itt a lufi, hol a lufi, majd amikor a nagy biztonságérzetedben elszenderedsz és letapos valami kaffer dzsippel, akkor majd ráirják a sírodra hogy a töréstesztje, az biza 4 csillagos volt. Mellesleg én elvagyok azzal is, hogy tudom nem fog otthagyni az út szélén a szekér, mert nem négy évre vettem, és aszerint kapja amit kell. Te meg majd várhatod a trélert, mert ha valami beszarik a fordodban, helyben maximum köszönni tudnak majd neki.
A többi, amit irtál, azzal egyetértek. Nem is téged sajnállak, hanem azt a birkát, aki megveszi a szarodat használtan, mert te vagy az a tipus, aki után lehet majd kurvaanyázni hogy miért volt 4 kiló spén a váltóolajban, ja mert smucig volt 5 év alatt egyszer is cserélni, miért vannak szétszakadva a gumiharangok, miért lépte túl lépten-nyomon a szervizintervallumokat, satöbbi. Mert ugye úgyis csak 4-5 évet kell kibirjon. Autózgass csak tovább nyugodtan lufiországban. Remélem sose tudod meg, mit kapott az "új" autód előtte a szervizes gyerekektől éjjelente :D

Szerintem 2008.07.15. 22:11:22

Dinamo:
Emlékszel? Ezzel indítottál:
"Nem is tudom melyik autó rohad mostanában 1-2 évesen a csomagtartóban?! Segítsek? Az új swift!"
Majd idiótázod azt, ha más a 4-5 éves Fiat-ot mondja rozsdásnak... Akkor ki is az idióta???
Te is a mostani oktatási rendszer áldozata vagy, mert szövegértésed az nulla. Nem veszed észre, hogy a Kromofágot poénnak szántam, akárcsak valaki a trágyaszállítást. :-) Folyamatosan mellébeszélsz. Gúnyolódsz, hogy a Swift már más tulajnál rohad szét, majd dicsekszel, hogy a Fiat-od már más tulajnál rohad szét... ??? Érted??? Ha nem hiszed, olvasd vissza!!!
Azt meg igazán illene tudni, hogy egy olyan zárt helyen, mint a csomagtartó, csak akkor fog továbbterjedni a felületi rozsda, ha folyadék kerül oda! (nagy páratartalom, páralecsapódás gondolom nem jellemző...)

Nem lennék meglepődve, ha kiderülne, hogy a Puntót az érettségid mellé kaptad ajándékba "szegény" szülőktől, most meg a Focus-t a diploma mellé. Most pedig a papír + autó miatt kissé elszálltál magadtól és kb 22 évesen osztod itt az észt, mondjuk egy olyan Puntóról, ami pár 10 ezer km-rel még szinte bejáratós volt. Ezt most nem személyeskedésnek szántam, de az ilyen megérzéseim nagyon, de nagyon be szoktak jönni! Főleg az életkorod... szóval a szövegértelmezésed miatt max 24 lehetsz.

Dinamo 2008.07.15. 22:24:01

Ehh,

Tumorkám tudod az olyanok miatt félek az úton mint magadfajta, hidd el nem magam miatt :) És igen jobban érzem magam egy biztonságosabb autóban MÁSOK MIATT, és nem miattam. Remélem így gyenge képességűek is megértik :)
A Suzukid ugyanannyit kaphatott átadás előtt mint a Focusom. Ezt senki nem tudhatja, csak megint Mr. Okostojás Tumor :))

Szerintem:
szerintem meg olvass vissza milyen ellentéteket írt Tumor haverod. Hacsak nem egy személy vagytok :))) Egy elvakult suzukifan :) Ez meg az én megérzésem ;)

Én 32 vagyok, tehát ez sem jött be és magam kerestem meg rá az árát, mellesleg semmi közöd hozzá. Poha lapos, vaffankúló :)))

Szerintem 2008.07.15. 22:26:47

Dinamo:
Eleve szövegértelmezési hiba miatt kezdtél el ide írni!
Erre:
"Szégyen és gyalázat, hogy olyan autó, mint a régi 500as fiat egy kultlegenda, miközben egy használhatatlan, összekendácsolt hulladék rozsdabánya mindahány"
Ez volt a reakciód:
"Tudod mi az a cinkelt karosszéria??? "

Szóval RÉGI 500-as Fiat! Amit 1957-től gyártottak! De nem cinkelt karosszériával...

Szerintem 2008.07.15. 22:46:14

Dinamo:
Közöm nincs 2-More -hoz. Régi Swiftem van, (a 2-More -val ellentétben) meglehetősen gyári állapotú. Semmi "tyúúnying".
A vaffankúlót légyszíves értelmezd a saját érintett családtagodra!

macardos 2008.07.16. 08:03:47

Szerintem 2008.07.15. 13:37:48

Kitartás, mert úgy látom "ezekhez" szükséges! :-)
Az igaz, hogy a JÓ AUTÓ helyett a szar autó ismérveit adtad meg, de józan paraszti/városi ésszel rájöhetne, hogy kizárásos alapon az a jó autó, amelyik a szar autó paramétereit pozitív irányba felülmúlja

1. Mit akartál mondani azza, hogy: "ezeknek"? Azokra gondolsz, akik okádéknak, fostalicskának neveznek BÁRMILYEN autót? Ha igen, légyszi, keresd vissza, hol írtam ilyesmit. Ha nem erre gondoltál, akkor pontosítsd, mert nem értem.
2. Nem szeretem a meleg vizet. Ebből nem csak az következik, hogy nem iszom meleg vizet, hanem az is, hogy ki nem állhatom a langyosat. Vagy: vannak csúnya nők, meg vannak akik nem szépk, rájuk mondjuk, hogy olyan "érdekes az arcuk". Tehát ami nem szar, az szerintem még nem feltétlen jó. De nem is ez volt a kérdés.

macardos 2008.07.16. 08:10:38

2-more:
Nem volt sok időm, nem tudtam bővebben kifejteni. Arra lettem volna kiváncsi, hogy milyen hajtásláncot tartasz ideálisnak, és milyen kompromisszumokat vagy hajlandó kötni ezen a téren. Remélem, kitomboltad már magad, és lassan elfelejted a "fostalicska", "csigazabáló" stb. kifejezéseket, és akkor lehet egy autóbuzis párbeszédet folytatni. Ha nem érdekel ez az egész jelezd, majd keresek egy Csikós-posztot, ott hátha akadnak a téma iránt fogékony emberek

2-More 2008.07.16. 10:11:55

Ideális hajtás, fogas kérdés. Attól függ, mire ideális. Kényelemre, biztonságra, dinamizmusra, satöbbi. Olyan, amelyik mindegyikre jó, olyan szerintem nincs. Mind a háromnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, amit kinek-kinek magának kell kiválasztania, hogy melyik neki a legmegfelelőbb.
Én olyan kompromisszumot kötöttem, hogy feláldoztam nem kevés dinamizmust és fogyasztást némi menetstabilizálás és élettartam kedvéért. A 4x4 hajtáson elmegy a swift gti sima hajtáslánci vesztesége mellett, ami olyan 14% körül van, még legalább plusz 10%, meg a plusz súly, macera, satöbbi. Viszont, a váltó mivel robosztusabb felépitésű, ráadásul kevésbé terhelődnek az első féltengelyek, nő az egész élettartama, illetve, potenciálisan birni fogja a hajszát, ha esetleg plusz lóerőket akarok előcsikarni. Kinn az amcsiknál a turbós swiftek gyenge pontja a váltó,de akik itthon ralliznak még ilyennel, náluk is folyóeszköz, illetve, a féltengelyek, féltengelycsuklók nem birják a hajszát hosszú távon, sőt van akinek rövid távon se. A 200-300 lóerő közötti drag swiftek rendszerint a 4wd váltójával mennek kinnt, vagy lekötött hátsóhajtással, vagy azzal együtt, és elég jól birják az igénybevételt.
Igazság szerint, mikor elkezdtem kocsit nézni, elég sok minden volt a fejemben, néztem elsőkerekest, hátsókerekes, 4x4est, mindent. Igazából nekem tök mindegy lett volna a hajtás, hergelt az is hogy jól menjen, vagy hogy jó lenne vele csapatni egy kicsit, de igazából egyik se esett olyan súllyal a latba, hogy amiatt csak ez vagy csak az jöhetett volna számitásba, nézegettem német, japán gépet is, de még koreait is, sőt olaszt is.
Aztán kezdett kialakulni a történet, ár-teljesitmény, fenntarthatóság, mennyit kellene hozzányúlni, alkatrész, tuninglehetőségek, rááldozandó munka, és sorozatban potyogtak ki a szóba jöhető autók. A végén jutottam oda, hogy ha nem birom megoldani, hogy olyan legyen, ami igazán bejön minden téren, akkor lehetőleg legyen minnél gatyább, hétköznapibb külsőre, és a belső legyen minnél mérgesebb. Addigra már kb 3-4 jelentkező maradt a kezdeti több tucatból, abból pedig a végére egy lehetséges maradt, ami minden kritériumon belül tudott maradni,igy addig kerestem, agyaltam, mig meg nem találtam a megfelelő donort és akceptort. Továbbra is nézegetek más kocsikat persze, ez de jó lenne, lett volna, vagy inkább az a másik, de kompromisszomkról szól az élet, más autóval a problémák négyzetesek lettek volna a jelenlegihez képest, én pedig szeretek akkorát harapni, amekkorát meg is tudok rágni.

Szerintem 2008.07.16. 23:39:00

Macardos:
1. 2-More -nak üzentem itt nyilvánosan, mert máshogy nem tudtam. Ez van.
2. Én akkor olvastam el 2 napnyi kommentet és csak azt láttam, hogy ketten "nyúzzátok" szegény embert: olasz-japán, rohad-nem rohad, majd jöttél te, hogy "akkor mi a jó autó?", majd a hajtáslánc kérdése... én sem tudom, hogy jutottál oda... mi a jelentősége itt (tudom! van jelentősége) Hátsókerék meghajtású vezetéséhez picit több ész kell, 4x4-es viszonylag kevés van, elsőkerekessel Dunát lehet rekeszteni. Erről ennyit, de ezt mindenki tudja. Én is vennék összkerekest, de ugye vannak olyan szempontok, hogy pénztárca, hányszor élvezném a 4x4 előnyét(nem sokszor!), stb...
3. Nem ismerem 2-More -t, mégis megértettem, hogy melyik mondatával mit akar mondani. Biztosan hasonló a gondolkodásmódunk. Más pedig kevésbé értette meg a mondandóját.
4. Nem állítottam, hogy szidtad volna bármelyik autót.
5. Az igaz, hogy nem csak két kategóriába lehet sorolni az autókat (jó és rossz). Mégis egyértelmű számomra az (ROSSZ autókről szóló) írásból, hogy az a JÓ autó:
amibe befér kényelmesen, ami gyorsul, ami megbízható, amivel meg is tud állni, nem esik szét, van úttartása, pontos a váltója, pontosak a műszerek, stb.

macardos 2008.07.17. 07:59:37

Szerintem 2008.07.16. 23:39:00
Szerintem nem kellene írogatnod, ha nincs mondanivalód
1. Nem válaszoltál, mi az hogy "ezeknek"
2. Csudamód 2More megértette,mit akarok és le is írta. Még az 5-ös pontodhoz: engem a "stb" érdekel, az általánosító-ködösítő duma(jól megy, megbízható)maradjon a politikusoknak a kenyere.

macardos 2008.07.17. 08:12:49

Érdekes meglátások, Nekem a sztori úgy kezdődik, hogy annak idején viszonylag nagy méretű autókra volt a megélhetésemhez. Wartburg 353, Aleko. Elég gány állapotba vettem ezeket, toldozgattam-foldozgattam, majd 2-3 év után kimúltak. Persze addigra a vételáruk többszörösét megkerestem velük.
Ezután megváltoztak a körülményeim, és autót akartam magamnak. A kanyarsebesség és a kigyorsítás volt a legfőbb szempontom (Persze adott kereten belül, így extrém sportkocsikra alapból nem is gondoltam). Így az elsőkerekesek kiestek (hol volt még akkor az Alfa elsőkerekes difije). összkerekesből kipróbáltam 2 Audi quattrot, de az Alföldön túl sok előnyét ilyen éghajlati és domborzati viszonyok között nem élveztem, ráadásul - ezt csak két autó alapján mondom - eléggé befeszült gyors kanyarokban a hátsó kihajtás. Így maradt a hátsókerék. Ami nem túrja le az orrát, hanem kanyarba gázadásra kiteszi a farát és ezzel a túlkormányzottsággal nagyobb kigyorsítás érhető el. Főleg kopottas gumikkal jó móka, persze száraz időben (én tanács után használt Vredestein abroncsokat tettem fel nyárra, nem bántam meg. De októberben már fel kellett raknom a téligumis lemezfelnit) Ráadásul normál körülmények között a rendszernek csak egy gyenge pontja van, a hardy.
No megyek, majd este vagy holnap reggel folytatom ,ha érdekel

2-More 2008.07.17. 09:51:30

Néztem én is hátsókerekes verdát, vehettem is volna egy pár félét, de egy vagy más miatt mind kiesett a rostán. Van ugyan garázs, de oda mex beállni lehet éjszakára, szerelni nem. A swiftben "csak" motort cseréltünk, azt még lehet az utcán, de ha komolyabb, amolyan rakd-le-és-ha-van-alkatrész-folytatjuk mókára nincs helyem sajnos.
Néztem mindenféle 200sx-eket, elborzasztó ára van a hátsó segédkeretnek, majdnem mindegyikben szar már az összes szilent, plusz a difi, plusz majdnem mindegyik turbóproblémákkal küzd. Néztem gen2 rx-7est, kurva jó az a wankel, csak fogyaszt 15 litert alsó hangon, és macerás a szervize, satöbbi. Néztem AE86os corollát,nem találtam 1 éven keresztül egyet se, ami alatt még lett volna alváz. Megnéztem 2 Mitsubishi Stariont, baromi jól néznek ki, csak alkatrész úgyszólván nincs hozzájuk. Közben néztem elsőkerekeseket, eredetileg Corradot akartam nagyon, elvetemült árak, alkatrész, plusz, hogy ugye az se a dobd szét a ház előtt. Ráadásul, én G60ast akartam, az meg főleg kényes. Mentem lejjeb, legyen akkor gen2 CRX. Megintcsak egy darab nem volt, aminek ne lett volna kirohadva az alja, kinyomva a szeme. Főleg a V-tec motorosak meg még ritkák is, az is kiesett. Akkor kezdtem el nézegetni mindenféle hatchbackeket. Civic VTIt nem akartam eleve, a hozzá kapcsolódó szubkultúra miatt, meg kurva drágák is voltak mikor néztem. Néztem elvetemülteket, Punto GT, kicsit elriasztóak voltak az állapotok és az árak. Nissan Sunny GTi, GTI-r, kurva drágák, fura alkatrészellátás, satöbbi, ökörnagy motor. Mazda 323 GTX, GTR, relative drágák voltak, mind fossá rohadva, összebaszva, összetörve, rohadva. Majdnem vettem egy Polo G40est, de kiesett ugyanamiatt, mint a corrado. Aztán néztem Daihatsu Charade-ot, az 1.0 GTti-t, abból se találtam egyet a rozsdatemető innenső oldalán. Közben folyamatosan feltűnt, eltűnt a suzuki-buzéria, azokat is keresgettem, de nem akadt egy se, amelyik megfelelő lett volna. Igazából, futott rengeteg autókeresés több szálon, napi programom volt a hasznaltauto, duen, képes autó, ismerősök, kutyafasza. Közben meg a folyamatos oltás, vegyek zastavát, mert van óssó 100ért, kispolskit, dizel egyes-kettes golfot, apámfaszát. Aztán elkezdtem nézegetni a swifteket keményen, amcsi, ausztrál fórumok, satöbbi. Azt vágtam hogy volt 5 ajtós 4x4, de én eleve 3 ajtósat akartam, na akkor találtam, hogy igen, volt. Na mondom akkor nekem ilyen kell, hamár motorcsere, mert lábon álló swift gti nem volt egy darab se, pedig megnéztem vagy 10et. Persze 3 ajtósat nem gyártottak, csak japánban, itthon nem, jó kevés volt belőle, jórészt papir nélkül, fossá rohadva, összetörve, vagy 800 fölötti árban, klimával, mindennel. Persze én még a régebbit akartam, mert a donorautóban jórészt csak Mk2 GTIt lehet találni, az mk3 ritka és még papir nélkül is drága. Az Mk2nek meg persze más a beltere, kábelezése, mindene, macerás az mk3al összehozni. Tökig jártam a lábam, mire találtam egy mk2t, egyet elvittek előlem, aztán felbukkant ugyanaz, vagy legalábbis, gyanúsan ugyanolyan, ugyanabból a térségből, drágábban. Lementem érte a világ végére, kifizettem érte egy valag pénzt, aztán kezdődött a donorkeresés. Az is beletelt egy fél évbe, 3at is elvittek előlem úgy, hogy már a kezemben a pénzel, indulás előtti utolsó biztonsági odacsörgésre mondták, hogy jaaaa közben eladtam. Persze közben ha használni akartam, akkor apróbb kipufogó-heggesztés, fékbetét csere, gyertyacsere, légszűrő, satöbbi ficcent, mert se menni nem akart nagyon, fogyasztani meg berántotta a 10-12t, ha hideg volt. Aztán meglett a donor, indult az agymenés, csere ez, csere az. És még igy is volt, ami nem stimmelt, amit jó egy év fórumozás, kérdezősködés után se lehetett biztosra tudni, sőt egyáltalán. Kipufogó úgy,a hogy van, nem stimmelt pl, úgy kellett darabokból összegányolni időlegesen, hogy legalább egy rendes kipufogósig eljussak vele, vagy amit irtak, hogy féltengely-ezaz ripszropsz csere, aha...féltengely nem stimmelt, az még most próbálom megoldani, elvileg már megvan az is, kábelezés mk2 ide, oda, jórészt stimmelt, csak pont annyira nem, hogy igyis, ugyis ki kellett cserélni a komplett első istrángot,persze azt meg a hátsóval nem lehetett összekapcsolni, mert a 4wdben az ACn kivül van egy plusz átfelytőpumpa, úgyhogy átalakitót kellett szerkeszteni hozzá, szóval, volt vele még igy is szopás, hogy nagyon beleástam magam a témába. Közben persze a folyamatos oltás, körberöhögés, fasztakarezabuzi magyarázás, vigyem szerelőhöz százezrekér, eztnemelet, demégislehet, szóval, nem egy egyszerü történet.

2-More 2008.07.17. 09:57:54

Basszus, átfejtő ly-al...áááh. Hiába, a sok pofázásnak ez a vége :D

espooo 2008.07.17. 17:58:38

Ennyi fasznarancsot ebben a topikban! :)
2-More látom kitartasz, amit becsülök, de ezeket a figurákat nem lehet meggyőzni.
Olyan sötét nagyrészük, h kár koptatni miattuk a billentyűzetet + engem felidegelnek jócskán, h indok nélkül fikázzák a Szuszkákat!
Swift GTI powa :)

Szerintem 2008.07.18. 16:09:37

macardos 2008.07.17. 07:59:37

"1. Nem válaszoltál, mi az hogy "ezeknek" "
Megismétlem: NEM neked szólt az üzenet! Nagyon leragadtál ennél az egy szónál... De ha ennyire kíváncsi vagy, és még mindig nem jöttél rá magadtól:
"Kitartás, mert úgy látom "ezekhez" szükséges!" = Ezekhez az okoskodókhoz: Dinamó (főleg ő!), és hozzád is szükséges a kitartás! Azért, mert a Focus és a Punto fikázása után elkezdted követelni tőle, hogy írja meg, mi a jó autó. Megjegyzem: most már nekem is szükséges a kitartás, mert egy nyavalyás szóval fárasztasz 2-3 napja, lassan már a vessző és pont elhelyezését is meg kell magyaráznom.

"2. Csudamód 2More megértette,mit akarok és le is írta."
Aha, persze! Nagyon jól emlékszel a SAJÁT párbeszédetekre!
Ezt írta neked: "1: hajtáslánc. Ezt pontositsuk, mert nem egészen értem."
Másrészt a számodra "annyira fontos" JÓ AUTÓ paramétereit még mindig nem írta le!

"Még az 5-ös pontodhoz: engem a "stb" érdekel"
Neked most mi a célod? Mire vagy már megint kíváncsi? Vizsgáztatni akarsz engem? Össze akarsz itt gyűjteni egy könyvre való szakmai tapasztalatot? Ezzel oldalakat lehetne megtölteni! Gondolj már bele! Ezernyi szempont van és ráadásul ahány ember, annyiféle szempont-rendszer! A hajtáslánc csak egy "apróság". Még akkor is, ha úgy tíz évvel ezelőtt de jó volt a Ladával csapatni egyet, amint leesett a hó! Az tényleg jó volt! A Swiftet is megforgatom a havon, de nagyobb sebesség kell és gyakori kézifék használat. Ezzel jár az elsőkerékhajtás és a jó minőségű gumiabroncs tapadása.
Nem vagyok autószerelő, de majdnem mindent megcsinálok a Swiftemen, főleg km függő karbantartás, mert más hiba nem sűrűn van. 2 évente műszaki előtt szoktam elvinni szakihoz a fék miatt. Itt biztosra megyek. Szívesen adok ki erre a munkára 2 évente kb tízezret, de tutira álljon meg az autó, ha kell!
Annak ellenére, hogy "amatőr" vagyok, több ismerősöm is ragaszkodott hozzá, hogy menjek velük autót nézni, mert észreveszem a sérüléseket, javításokat, látom, hogy az autó milyen állapotban van. Jónéhány autóról lebeszéltem őket, de amire azt mondtam, hogy megvehetik: azt azóta is boldogan használják. És én ennek örülök, mert szívesen segítek!

Amúgy meg olvasd el espoo kommentjét! Kicsit keményebben fogalmaz, mint én... és ő is látja, hogy 2-More kitartó. Még.

2-More 2008.07.18. 16:21:48

Hehh :D
Amúgy. Swift fék, az se olyan macera, mindenesetre, vizsga előtt nem árt elvinni egy futóműveshez az biztos, hogy minden rendben van e. Bohóc ára van a betétnek, a tárcsák elég jól birják, a hátsó dobok szinte kinyirhatatlanok.
De az biztos, a fék nem játék, nekem is lesz nemsokára mégegy utam a futóműveshez, ha felkerül előre a nagyobb fék, meg hátul is tárcsa lesz.

macardos 2008.07.18. 19:14:01

Azt hiszem, én itt feladom. Gondoltam, marad pár autóbuzi, és jókat lehet dumálni, hogy ki gányolja otthon a verdát. Pláne hogy egy hét "szabim" lesz, minden este legalább egy szabad órával. Persze nálam az eszmecserébe akár a késhegyre menő viták is beleférnek - persze csak ha érveink vannak. Kitartást magatokhoz, sok sikert az autóépítéshez. Sajnálom, hogy a szerintem igéretesnek induló tapasztalat-csere (amivel valóban, könyveket, sőt könyvtárakat lehet megtölteni) leragadt egy fika-szinten. Igaz már a Totalcar se az igazi.

Szerintem 2008.07.18. 23:01:10

macardos:
Az a baj, hogy egy mondatomra berágtál, miközben az nagyon kis mértékben vonatkozott rád. Majd ment a körbemagyarázkodás mindkettőnk részéről (feleslegesen). Már én is akartam írni, hogy feladtam, de délutáni hozzászólásom már így is baromi hosszú volt :-)
Szóval feladtuk mind a ketten. Jobb is így!
Az autóbuzi vonalon menő eszmecserét viszont ne add fel!

Azért tényleg bocs, hogy nem soroltam fel, hogy mik lennének a feltételeim autóvásárlásnál. De nem azért maradt el, mert nem lennének érveim, vagy ködösíteni akarnék (meglehet, az ország túlsó végéből simán tűnhet annak). A vásárlási, műszaki feltételeimet hosszasan felsorolni értelmetlenség lenne, ráadásul bosszanta, hogy: biztosan kihagytam ezt+azt. Ha meg kiragadnék pár példát, akkor meg: miért pont azokat? Szóval tényleg bocs, de ha választanom kell ezernyi lehetséges szempont közül, akkor ÉN nem tudom felsorolni az összes fontosat és nem tudok igazságosan kiemelni néhányat. Megjegyzem: azért a korábban kiragadott általános példák mögött is rengeteg apró, de fontos részlet van. Az, hogy pl: jó futómű, az nem 1 órás mérnöki munka.

Szóval irány vissza a szakmai részhez! De komolyan! Szóval tessék írni! :-)

Szerintem 2008.07.18. 23:10:52

2-More:
"felkerül előre a nagyobb fék, meg hátul is tárcsa lesz"
Jól hangzik :-)
Hány lóerős a Swifted?
Milyen gumiabroncs méret működik közre a lassításban (és az útonmaradásban)?

2-More 2008.07.20. 18:20:41

101 lóerő papiron, főtengelyen, ha még maradt belőle annyi 215 ezer kilóméter és 18 év után. Ebből kerékre lejuthat hááát....egy bő 70 körül a hajtási veszteség miatt, talán, de ez csak sacc, az elsőkerekesnél 85-86 ló jutna a kerékre, itt szerintem simán elmegy a 14-15% bukó mégegyszer a hátsón meg az osztóművön, plusz, a hátsó difi a bölcsővel, féltengellyekkel, kardánnnal magában vagy 60-80 kiló.
Jelenleg a swift sedan manageren, meg még pár ilyenolyan swiften előforduló 14es enkei felni van rajta, 185/55ös gumikkal, de annyira gatyák már, hogy cserélni fogom, de csak 175/60asra, mert a felni csak 5 col széles, a 185ös elég bután áll rajta. A másik lehetőség hogy veszek 6 col széles felnit, de a swiften gyárilag elvetemült ET45ös felnik vannak, ilyet elég macerás találni, én meg nem nagyon szeretek játszani ilyesmivel. A másik opció a 195/45ös 15ös lenne, ehhez is macera stimmelő ET számú, normálos, nem túl nehéz felnit találni, a jelenleginek darabja nincs 5 kiló, a gumi se valami olcsó rá, de nem ez a fő probléma, hanem az, hogy ennyi lóerőhöz felesleges ekkora gumi, főleg ilyen utakra. Nameg, szervó nincs benne, és ezzel a 185össel is lehet erőlködni parkolásnál.

szpigy 2008.08.01. 20:05:11

Aki a suzukira azt mondja, hogy szar, az nem tudja, hogy mit beszél.
Jah, hogy horpad a lemez, hogy az enteriőr nem követi a mai divatot? Nah, de kérem szépen, ez egy húsz évvel ezelőtt fejlesztett autó, az akkori elvárásoknak megfelelően. Az meg pláne ne szidja a Suzukit, aki Trabant 601s vagy Polski Fiat 126p hátsó ülésén élte le gyermekkorát. Azok talán jobbak?

A Suzuki különben sem igénytelen, csak megelégszik a legcsekélyebb gondoskodással is. Simogatás, becézés, olaj, szűrő, gyertya, akksi, odafigyelés meg tele tank, és lehet menni.

borla 2008.08.27. 19:56:33

Sziasztok Suzuki tulajdonosok és fanok,

Ha bármelyikőtöt idetévedne, legyen oly kedves és nézzen át a Fiat 127-es posztra, mert van ott egy suzika nevű lény, akinek a jelenléte lassan már mindenki számára kínos. Szerintem az már nekte is ciki...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.07. 22:57:52

Jéé.

"Swift fék, az se olyan macera, mindenesetre, vizsga előtt nem árt elvinni egy futóműveshez az biztos, hogy minden rendben van e. Bohóc ára van a betétnek, a tárcsák elég jól birják, a hátsó dobok szinte kinyirhatatlanok."

Hátsó dobok? Szakadó esőben húztam kettőt a kézin kanyarban, és valami basz levált valahonnan a hátsófékről, talán leszakadt maga a fékbetét egy darabja, a lényeg hogy cserélni kellett mind a kettőt.

Hozzászólás © 2018.06.23. 21:58:50

"... Nekem akkoriban a biztonság volt beakadva, mai ésszel fel nem foghatom, miért. Mármint az akkori anyagi lehetőségeimhez képest teljesen irreális elvárás volt, hogy ne haljak meg az autómban egy baleset esetén. ..."

Nos először is meg kell tanulni vezetni.
Csak összehasonlításképp, a két ütemű trabi 40-es sebességnél már halálos ütközést szenved. Ehhez képest a suzuki kész tank.
süti beállítások módosítása