Too complicated, too much modern

  2008. július 02. - ommm Címkék: lamborghini balboni

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ez volt a válasz arra a kérdésre, hogy mit gondolna Ferruccio a nevét viselő mai autóiról. A CNBC riportere tette fel annak az embernek, aki egyet jelent a pajzsba zárt öklelő bikával. Aki 1967 óta alkalmazottja a cégnek és az ott gyártott típusok 80 százalékának fejlesztésében aktív szerepet játszott.
Valentino Balboni. Egy félisten.
Korszakokat, generáció- és paradigmaváltásokat élt meg, jövő-menő tulajdonosok és nem egyszer kétes fejlesztések – talán néha a csőd – hűvös szele is megcsapta arcát. Ő maradt.
Palóc vagyok, szeretem a tradíciókat, az újévi lencselevest, a nagyanyám ropogósra fehérített monogramos vászon konyhakendője alatt illatozó kukoricakenyeret.
Ezért kedvelem és tisztelem Balbonit is, hiszen mint a kemencében sült krumplis-túrós lepény kicsit megkapott aljához tapadó lisztpor, úgy alkot ő és a Lamborghini egyet, több mint 40 éve.
Hallgassák csak. 


Olasz akcentusa pedig kegyetlen, bármelyik gengszterfilmben eljátszhatná a problémamegoldó sofőr szerepét.
De – és ez a legszebb – szereti, amit csinál, szívében hordja a rajongást, és még talán ma is a vállán érzi az öreg Ferruccio Lamborghini kezét, mikor 1967 április 21-én körbemutatott az apró, kis csarnokon, a glédában álló 12 hengeres motorok során és így szólt a csillogó szemű ifjú szerelőhöz:
– Ez az én álmom, Valentino, ez a Lamborghini.

(És hogy miért született ez a poszt? Kezdődött a Top Gear-szezon, ilyenkor, bemelegítésképpen mindig megnézem azt a rövid részletet, amelyikben még a nagyszájú Jeremy Clarkson is hirtelen elhallgat, mikor az utolsó, igazi olasz Lamborghiniben beül az általa csak Bilbao-nak nevezett ember mellé.)

Itten tudás van fennforgásilag (©by Fülig Jimmy) hölgyeim, uraim, annak pedig mindig kijár egy maxrespect.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr56538600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AP (törölt) 2008.07.02. 17:41:29

ebbe nem tudok belekötni
tökéletes poszt
köszönöm

AP (törölt) 2008.07.02. 17:45:50

..a sok kúrás és pina és dácsia után végre valami, amit egy autóbuzi is tud értékelni

SquareWire 2008.07.02. 17:51:35

De az interjúban nem azt mondja, hogy too complicated,too much power,hanem azt hogy too complicated,too much MODERN. Kéretik javítani

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.07.02. 17:55:11

JC összefosta magát, nem kicsit :) agyhalál, Balbonit Isten éltesse még jó sokáig, irigylem nem kicsit :P

AP (törölt) 2008.07.02. 18:31:29

ez a jalpa teljesen olyan, mint egy kínai másolat-ferrari

biturbo S · http://mmcweb.extra.hu/ 2008.07.02. 18:35:43

Kinek ez, kinek az.

johnny 2008.07.02. 18:38:52

nem is kell több hozzászólás, AP az első kettővel mindent elmondott... :)

Csubakka Junior 2008.07.02. 18:50:20

Jó szakmát választott a csóka, és ráadásul gondolom céges kocsit is kap.

Sinclair 2008.07.02. 19:20:32

Szerepelt későbbi adásban is Clarkson oldalán, a Head to Head, vagy a No Limit adásban.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.02. 19:27:28

A tg szezon tényleg elkezdődött, bár az első rész nem volt a legerősebb, most vasárnap, az eb döntő alternatívájaként olyat toltak a fiúk.... a clk black film szerintem az egyik legszebb, amit csinálni lehet autós témában, és tökéletesen függetlenül attól, hogy mennyi darab forint egy olyan autó. Én csak az állkapcsomat kerestem abban a nyolc percben.....

A tudás fenforgásilag pedig, ahogy mondod, a maxreszpekt teritóriuma, és jár a kalaplengetés az olyan csókáknak, mint ez a balboni :-DDD

Rocko- 2008.07.02. 19:36:33

perfekt.

P 2008.07.02. 17:41:29
ezt felírjuk.

ommm 2008.07.02. 19:44:58

SquareWire 2008.07.02. 17:51:35

Jaj, kösz. Javítva.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.07.02. 19:58:16

Csubakka Junior,

"gondolom céges kocsit is kap"

Ja, Porschet. Két hete azzal volt tele a Lambo gyár parkolója. Uszkve 30 db, zömében 911-es.

madbalee 2008.07.02. 20:07:23

"You nearly lost it then" :) hihetetlen pali mind kettő

SquareWire 2008.07.02. 20:15:42

Tényleg jó volt a legutóbbi TG,a black amg alatti zenék gyorsan be is ugrottak a kedvenc 'kocsikázós' zenéim válogatásba(:
Az első részben meg amikor James felkapcsolta a rendőr lexusban a szirénát,majdnem összeszartam magam a röhögéstől.Mindenkinek ajánlom megnézni!

Atko 2008.07.02. 20:17:57

Ma a Pesti úti Citroen Pásztor előtt állt egy tökéletesen restaurált Lamborghini Espada. Gyönyörű állapotban, valami eszméletlen szépen rendbehozva. Benne volt egy pár sofőrkesztyű, tudjátok ez a bőr, lyukacsos, amelyik csak a középső ujjpercekig ér. Tökéletes párosítás volt.
Itt lehet róla olvasni:
www.pasztor-classic.hu/

red87 2008.07.02. 20:23:19

végre egy igazi Oroszdoktor-utánérzés autóbuzériás poszt... frankó, na!

ruhaszarito 2008.07.02. 20:33:38

"igazi olasz Lamborghiniben"
Ez egy annyira rossz szoveg...

Justice 2008.07.02. 20:47:13

Ha diablot látok, elönt a vágy. Örülök, hogy nem csak a mai modern vonulatok hódítanak, hanem sokan tisztelik a tökéletes szépséget, a harmoniát. Az első szériás Diablonál szebbet azóta sem alkottak. Kisgyerekkorom óta a rabja vagyok. És élőben még nem is láttam. Murcielagoba már beültem, de a Diablo még hiányzik. Egy kicsit félek is, mert nem tudom képes lennék e élni nélküle?

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.02. 20:47:14

És már a traktorok se azok amik egykor voltak.

AP (törölt) 2008.07.02. 21:10:04

a Diablo-tól én is kész vagyok

nekem már az marad AZ álomautó

iszonyú dögös, iszonyú hangos, iszonyú erős

Tumi 2008.07.02. 21:35:48

A Top Geart hol lehet fogni és mikor?

ommm 2008.07.02. 22:00:01

AP: az ilyesmit privátban, vagy "dobj egy mailt"-en keresztül.
kösz.

aPró 2008.07.02. 22:37:03

" malenykij polgar 2008.07.02. 19:58:16
Csubakka Junior,

"gondolom céges kocsit is kap"

Ja, Porschet. Két hete azzal volt tele a Lambo gyár parkolója. Uszkve 30 db, zömében 911-es."

A Porsche az mégis csak Porsche :)

AP (törölt) 2008.07.02. 22:41:16

apropó, mi a helyzet a versenyezgetős dologgal, lesz belőle valami?

qualitaet 2008.07.02. 22:45:47

Büntet a régi, az új kicsit stricis.

A narrátor jugó vagy arab?

AP (törölt) 2008.07.02. 23:46:27

hát én ezen behalok..
mégaszongya déjszia szánderó

déjszia?!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.07.03. 00:08:15

A J Clarkson lefosta a bokáját a Balboni mellett ülve hahaha

azért nem olyan könnyű 110 mp/h sebességnél ilyen piruetteket csinálni

régen volt egy cikk az Auto Motor und Sportban ezzel a Balbonival és azt mesélte, hogy mikor lejön a kész kocsi a gyártósorról, mindegyikkel mennek egy kb 100 km-es tesztpályás utat, amely során minden egyes kocsit finomhangolnak és utána kötik be a km-órát hogy az nulláról tudjon indulni

azt mondta, hogy minden kocsi más és másahogy a motor sikerül (:

lambofan 2008.07.03. 00:12:59

Azoknak, akiket érdekel Balboni élete: www.italiaspeed.hu/cikk.php?id=69
Tényleg nem semmi az öreg.

AP (törölt) 2008.07.03. 00:18:03

ezen az új top gear-en én hivatalosan is beszartam..
évről-évre jobbak lesznek, de ez..

in jail no one can hear you scream :)))

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.07.03. 00:25:02

csak érdekeségképpen jegyzem meg, hogy a Need for Speedben van egy gyári Porsche test driver felvételi program, és abban az egyik gyakorlat, hogy a 360 fokos kör alatt nem állhat meg az autó, hanem mozgásban kell tartani és úgy folytatni egyenesen a pályát (persze a kört pilonok közt kell abszolválni)

namost van video pl a Ferrari tesztpilótájáról, Dario Benuzziról, aki valami rendezvényen tette az eszét és állandóan leáált és nem tudta körbenyomni a 360-at

youtube.com/watch?v=WDfinTp5KCI&feature=related

AP (törölt) 2008.07.03. 00:44:57

az impreza körül köröző evo-tól lefostam a bokám

ennyire erős? ok hogy vizes aszfalt, de ez elég brutál

Saughassy 2008.07.03. 06:23:57

Ezt tenyleg jolesett olvasni, hallgatni. Es persze vicces, hogy Balboni is a regi vasakat sirja vissza, kulonos tekintettel a karbikra. Par honapja volt itt errol egy flame, es le lettunk hurrogva, hogy de az akkor is szar es az injektor a kiraly minden szempontbol. Ugy latszik Balboni mashogy gondolja. Meg tudom erteni.

biturbo S · http://mmcweb.extra.hu/ 2008.07.03. 06:58:25

Karbi. Weber DCNVH36. Főleg azért jó, mert az injektorhoz tesztprogram nélkül nem igazán lehet hozzányúlni úgy, hogy ne kókányolás legyen.

biturbo S · http://mmcweb.extra.hu/ 2008.07.03. 07:02:28

Ja és annyit, hogy ha éppen olyan kedvem van, be tudok állítani olyan emissziót, ami a háromutas katalizátorral felszerelt, természetesen hengerenkénti injektoros motorok sajátja. CO 0,1% körül, HC 100 körül. Mindezt egy jelentős szelepösszenyitású motornál.

biturbo S · http://mmcweb.extra.hu/ 2008.07.03. 07:03:45

Nyugalom AP, nincs új a nap alatt...

zöldi 2008.07.03. 07:50:16

Hibátlan ez a cikk. Tiszteletem!

i 2008.07.03. 07:54:23

végre megint Lambo..

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.03. 08:46:55

@ AP: el is hangzik a műsorban, hogy az az (angliai) csúcsmodell, az fq-360 - és igen, a szám a lóerőt jelzi....

AP (törölt) 2008.07.03. 09:00:53

hallom, hallom..
az n-es raliautók se mindig tudják ezt megcsinálni, azért csodálkozom rajta

ommm 2008.07.03. 09:23:59

AP 2008.07.03. 00:44:57

Biza, az egy FQ360 volt. És bár kicsit féloldalas összehasonlítani egy FQ360-at a "mezei" STi-vel, azért szép tőlük, hogy a mért körhöz az EVO X-et használták.
Mindazonáltal engem személy szerint kicsit elborzaszt a sok "civilizáltabbá tesszük ami nem az" - kütyü az olyan autókban.

ciel 2008.07.03. 09:56:00

AP
Az N-es autokon van egy turboszukito, ami az utcaiban nincs. Ezert tudtommal az N-es autok a tuning ellenere nem (sokkal) erosebbek egy utcainal, bar a nyomateki gorbejuk joval laposabbak.

AP (törölt) 2008.07.03. 11:10:47

Azt tudtam, hogy N-ben gyakorlatilag széria a hajtás, és hogy a lényeg a biztonságtechnikai dolgok, meg talán egy-két dolgot a futóműben ki lehet cserélni, de semmi drasztikus változtatás.
Azt viszont nem tudtam, hogy a motor karakterisztikát megváltoztatják.. Vezérműtengelycsere, vagy hogy? Akkor hogy nem erősebb is egyúttal?

Az mekkora volt, hogy JC végig a Micut erőltette, hogy mennyivel jobb, meg durvább, meg élesebb, a pályán pedig a Subi nyert!

ommm... azzal a racsingos dologgal lesz valami, amit még április környékén írtál?

AP (törölt) 2008.07.03. 11:11:47

ja most látom.. igen, elég messze vagyok tőle!

b[ALien] 2008.07.04. 12:49:33

Érdekes, én meg emlékszem egy olyan régebbi TG-re, amikor egy alap 250-es EVO (tán 9?) vs. 350LE-re húzott Subi mentek pályán, és a Micu nyert. Akkor ezekhez nem szabad nyúlni :-) Meg volt olyan is, hogy Gallardo v. Murci után ment EVO-val, Lambo megpördül Micu tovább. De a "caravan" a legjobb!!:)))
süti beállítások módosítása