Kell-e nekünk magyar motor?

  2008. június 30. - baowah

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

Hónapok óta megy a disputa. Lesz-e magyar motor, álmodhatunk-e arról, hogy olyan kétkerekű áll a garázsban, ami itt, határainkon belült készült? Átkozzuk a komcsikat, hogy elhajtották anno a Yamahát, figyeljük Mázló Imrét, hogy képes-e életet lehelni a Pannóniába.

Ekkor jön a hír, hogy csókolom, megjöttünk, itt a Danuvia. Szürkeállományunk szivacsos rétegébők kipattan az emlék, ja tényleg, néhány éve volt valami porkavarás, hogy akkor majd ők csinálják a Magyar Motort. Mindenki elfelejtkezett az egész ügyről, erre hopp, itt áll előttünk a SupeRetro és a Nova Supermoto, tankjukon a rég kikopott emblémával: Danuvia.

Venne ön magyar motort? Garázsába tolna egy Danuviát?

Olvassa el a kapcsolódó cikket a Totalbike-on.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3545595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GeT 2008.06.30. 14:47:08

YetiSport
Honnan veszed , hogy hazugság pl. a garancia. 5-10 milló? Te viccelsz? Ha 10* -ből kijött akkor nagyon olcsón oldották meg a dolgokat...

Spalya:
Ez a hazai gyártás érdekes gondolat... Te még nem nagyon láttál olyat ,aki gyártott volna bármit? (Ja, nem egy szalagmunásra gondoltam...)

Egyébként van bennetek valami közös a gondolataitok szintjét tekintve.

bigcet 2008.06.30. 14:52:44

Apropó, belpiacos modellről még nem hallottatok? Mondjuk a Kárpátokon belül. Üzleti tervet lehet építeni rá, mi az hogy "vegye a nyugat kétpofára"? Spalya kedves ez most nem a "lelkesek" és "rosszcsontok" vetélkedője! Várom a teszteket!

YetiSport 2008.06.30. 14:55:51

mint ahogy írtam az SM az idomokat leszámítva 100% Sherco 5.1I SM, mindennemű változtatás nélkül. Kizárólag idomot és kipufogót gyártott rá Vladó úr. Ez a két dolog amivel Vladó úr eddig is foglalkozott.
A retró gép kicsit több munkát igényelt hiszen ott a váz valóban új. (ha új...)
Tehát az SM esetében nincs mit sorozatgyártani, hisz csak idomot kell átcsavarozni.

bigcet 2008.06.30. 14:58:22

Most pedig irigykedünk, mert neki összejött :-)))))))))))))

eszembejutottvalami 2008.06.30. 15:00:24

Legyen magyar motor, legyen magyar gyártás !!! Éljen végre valaki előállít valamit amire rá lehet mondani (kis jóindulattal)hogy magyar. Amúgy nekem nem tetszik, mert nem tudták eldönteni hogy endúrót, danuviát vagy sportgépet csináljanak ez olyan ezisazis de egyik se.
Hajrá magyarok!

Joy Naxt 2008.06.30. 15:02:17

Nagyon szuper hogy ujra fogják gyártani de ez a Danuvia nem AZ a Danuvia.A szuperetro szerintem idétlen főleg a hátulja.csinálhattak volna inkább már egy túra motort szerintem.De amugy sok szerencsét kivánok a gyártónak és remélem,hogy ezt a csodás motormárkát ujra látjuk majd jo szinben tündökölni az utakon mint azelőtt.

Csabogler 2008.06.30. 15:06:54

Gratulálok, a Danuviához, öszintén örülök.
A baj az, hogy régen - kezdő tanár koromban a pedagógus fizetésből nyugodtan kipengethettem az árát. Most meg csak vágyálom. Kéne egy igazi olcsó "népmotor", nem villogni, hanem motorozni való. Mit gondoltok?

bigcet 2008.06.30. 15:12:31

Csabogler! A népmotor nem megy mivel azt a hypermarketekben kapható párszázezres kínai robik megcsinálják. A túramotor jó ötlet az népszerű lenne! Magyar csopper ó yeah!

kp 2008.06.30. 15:22:02

Eddig a KTM Supermotojaval szemeztem, de ezek utan azonnal ezt vennem, mar csak a unikat jellege miatt is. Mennyi lesz a Nova ara tudja valaki? Es mikortol lehet rendelni? :)

xy 2008.06.30. 15:29:34

A SuperRetro kene. Gratula, csak igy tovabb.

kicsee 2008.06.30. 15:34:13

Megelőztél. Bár én nem vagyok annyi idős, mint te, de nekem a bmw-v is kevesebbe került, mint ez motor. 1,5M? Most nem azért mondom, de ez horribilis összeg egy motorért, amit magyaroknak szánnak, vagy nem nekünk szánják?
Maguk a gépek szépek. Nagyon szépek, kellene azonnal (főleg a supermoto), de ennyi erővel kellene egy KTM, vagy Derbi is. Ha a Danuvia 1,5M a KTM meg 1M... csak egy példa...

Igen nagyon szép lenne, ha úgy lenne, mint ahogy Splaya írta. Magyar gyárból, magyar emberek raknak össze egy magyar motort. De mivel ez nem fog megvalósulni, így a motor soha nem lesz teljesen magyar. Az ötlet az magyar (és ez dicső is, apropó a vázat magyarországon csinálták és hegesztették?), de a kivitelezéskor felhasznált anyagok nem.

Lámpatest gyártásban dolgozom, mint mérnök. Hiába mondjuk, hogy mi nem használunk gagyi kínai előtéteket, a Philips vagy az Osram egyre több előtétén lehet látni a made in china feliratot. Olyan, hogy európai minőség szerinetm már nincs.

Kívánom, hogy sikeres legyen a "magyar" motor és támasszanak fel még márkákat lehetőleg eredeti formájukban!

lujo2 2008.06.30. 15:49:42

sztem halott ötlet. Ennél nevesebb, volt szocialista motorkerékpármárka, az MZ épp mostanában zárt be, pedig jóval híresebb volt, mint a Danubia. A motorosok sznobok, és lehet, hogy szembe dicsérik az alkotóknak, de egy ismertebb japán márkát vesznek.

oPal 2008.06.30. 16:04:44

Én szurkolok ennek a motornak, és jó lenne ha "egyénreszabottként" másik erőforrással lehetne kérni :D tényleg kéne.

akárki akármit mond, erre rá merem mondani hogy magyar, ha a "török mercédesz (busz)" is török :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.06.30. 16:18:27

Mekkora flash lenne már pár év múlva mondjuk a motorverseny szezon végén talma lenne a kategória világbajnoka...egy Danuvia nyergében.... mondjuk együtt: ÁÁÁMEN.

Amugy a SupeRetro rohadtul kéne, kár hogy nincs rá jogsi meg cash. Addig marad a vespa. ;)

Régimotoros 2008.06.30. 16:31:37

Végignézve a Super Retro-n, nem csodálkozom, hogy annyi a külső beszállító. Én már csak tudom, hiszen egy fémtömegcikk-gyárban dolgoztam technológusként 12 évig. Ahhoz, hogy gazdaságosan lehessen gyártani, évi több tízezres szériák kellenek. Mert egy sajtolószerszám, vagy egy öntőkokilla több tízmillióba kerül. És ezen a gépen van jónéhány olyan részegység, ami speciális, egyedi szerszámmal készül. Másrészt teljesen felesleges kigörcsölni egy új féknyerget, mondjuk darabonként 50ezerért, mikor egy jóval profibbat megkapunk féláron. Ez a nemzetközi munkamegosztás. Az egyre javuló minőségű kínai dömpingárukkal szemben csakis a nemzetközi összefogással készülő termékel tudnak helytállni.

A gépekről meg annyit, hogy tetszik, tetszik, de nem igazán. Az összképet, szerintem, legdurvábban az első fényszóró rontja. Olyan csájna-fílinges. Szemben a tényleg retro csepptankkal, vagy a 60-as 70-es évek versenygépeit idéző üléssel. A dupla bölcsőváz nagyon szép, de a hátsó lengőkar is erősen kilóg a képből. Az alsó és felső hátsó villaszárnak jóval nagyobb szöget kellene bezárnia, hogy esztétikus legyen. A hátsó központi rugóstag, pedig egyáltalán nem retró így ebben a formában.
Az árát én is sokallom, de ha egy milla körül lenne, erősen gondolkodnék, hogy a mostani gépest egy ilyenre cseréljem. Aztán lekapnám a tankról a logót, és ráragasztanék egy igazán régi, alumíniumból sajtolt piros-kék Dancsi-tanktáblát :-) ( van még néhány darab a fiókomban ).

M 2008.06.30. 16:35:27

nem teljesen a földön él az aki a hazai gyártást hiányolja. ezek az emberek el sem tudják képzelni micsoda anyagi terhet jelent csak magának a gyártásnak, a gyárnak a megteremtése és akkor még nem beszéltünk a k&f-ről. sok tízmilliárd is kevés lenne. mert azok az idők már rég elmúltak (ha léteztek egyáltalán) amikor a fészerben összeraksz bármi versenyképeset. kis tételben gyártva annyira drága lenne, h senki nem venné meg. gondolkozzatok már ilyenkor egy kicsit! ráadásul még a nagy (nem csak motor, de autó) gyárak is rengeteg külsőssel dolgoztatnak, mert egyszerűen még ők sem bírják megfizetni mindennek a gyártását/fejlesztését.
ez indulásnak bőven elég. ha ez így beindul, akkor később esetleg meg lehet próbálni h néhány egyszerű de látványos elemet is ők gyártsanak még egyedibbé téve a motorokat, de csak lépésről lépésre lehet ezt.
sok sikert az alkotóknak és sok örömöt a leendő tulajoknak. nincs A jogsim, de egy retrót így is szivesen megvennék :)

udla 2008.06.30. 16:44:50

kicsee Áruld el hol vettél olcsóbban új BMW-t.
Melyik új KTM kerül újonnan 1M-ba?

Zizz 2008.06.30. 16:47:49

Gratulálok az alkotóknak.
Kár hogy ilyen stílusú gépek, ilyet soha nem vennék akármennyire is jók és akármennyire is magyar (se nem klasszikus stílusú se nem chopper sajnos).
Mindenesetre le a kalappal.

zlaboncz 2008.06.30. 16:59:42

És ha 90%-ban megegyzik egy OEM gyártóval, akkor az miért baj? Vagy ha jófajta konzumer alkatrészekből építkezik akkor mi a gond? Ha nem rosszabb, mint kategóriatársai, akkor _inkább_ ezt venném, mint a külföldi gyártóét, még ha kicsit drágább is. Sajnos - ahogy a kommentek egy része is mutatja - ez a fajta lokálpatiotizmus eléggé ismeretlen nálunk, pedig igen nagy szükségünk lenne rá.
Ha megveszem, akkor esélyt adok rá, hogy később még több hazai dolog lehessen rajta/benne. Ha meg nem, akkor pedig van egy jó motorom, aminek legalább a neve magyar. Nem érdekel, hogy csak a neve az, legalább nem tűnik el a múltban, vagy a nagynevűek bekebelezésében...
Ennyit minimum megérdemel.

Z.

isti 2008.06.30. 17:05:14

Itt is van egy cikk a gépről:
nol.hu/cikk/497318/

szitya 2008.06.30. 17:27:45

Kéne hát, most is áll egy 44 éves a garázsban:)

gecmájer 2008.06.30. 18:06:16

A hír arról szól, hogy Vlado épített magának egy motort, ami szép és jó, és elnevezte Danuviának. Ha valaki ad neki pénzt, akkor annak is épít ilyet... vagy akár egy teljesen másmilyet. Azt azután Millenium Falconnak is elnevezheti, ha a megrendelő úgy akarja. A 70 ló sántít, mint ahogy az 1,5M is egy Öhlinses motorért. Ha egy eredeti Sherco 2M, akkor ez mitől lenne olcsóbb?

Amúgy én úgy képzeltem el a magyar motorgyártás újraindulását, hogy pl. a japán Suzuki eladja a kifutó GS500 szerszámait, megmaradt alkatrészeit a Magyar Suzukinak, aki megpróbál olcsó, de kívánatos gépet csinálni belőle. Aztán, ha működik a dolog, akkor lehet továbblépni.

Kova 2008.06.30. 18:14:24

Őszintén szólva szkeptikus voltam,alig olvastam el a cikket, de: (!!)

Sztem baromi gyönyörő a Retro!
és végre nem idióta, technikai analfabéta harmadrangú magyar beszállítók rontják le a motor amúgy kedvező összhatását.
Örülök h igényes blokkot, futóművet kapott a motor-és ehhez viszonyítva én nagyszerű árnak mondanám az 1,5M-át!!

petrol pet 2008.06.30. 18:25:37

Én szurkolok nekik.
Aki azt írja, hogy miért nem magyar a legtöbb alkatrész, az még életében nem járt úgynevezett üzemben, ahol termékeket gyártanak, és nem hallott gazdaságos sorozatnagyságról, szerszámköltségről, magyarországi piac méretéről stb.
A Danuvia korábbi típusait pedig ne várjuk már, hogy valaki szolgaian lemásolja. 1. mert nem is lehetne forgalomba helyezni, 2.hót elavult -de szerethető motor- 2008-ban (ismerem, ilyet hajtok 10 éve :-)


Kicsee: "Lámpatest gyártásban dolgozom, mint mérnök." - megkérdezhetem, hogy merre? Én is érintett vagyok ebben a témában :-)

petrol pet 2008.06.30. 18:33:49

Ha esetleg valaki érdeklődik a régi típus iránt innen, akkor a Danuvia márka kedvelőit a köv. fórumban megtalálja:

forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=50&t=9041973&na_order=

Spalya 2008.06.30. 18:51:39

Kicsee: "Lámpatest gyártásban dolgozom, mint mérnök." - megkérdezhetem, hogy merre? Én is érintett vagyok ebben a témában :-)

Én meg égőtestet gyártok! Mi lámpabuzik tartsunk össze!

Spalya 2008.06.30. 18:56:54

Kicsee elolvastam a kommented, valóban ez a trend. De érdekes módon ha értékes dolgot állítunk elő (mint mi a gyárunkban) Lámpáink darabja 10-15e. Magyar kerámiából készül, magyar összeszereléssel, magyar munkaerővel. Ha minden jól megy magyar elektródával.
Gyártják már kínában de nem egészen olyan egyszerü lemásolni mint ahogy azt gondolnák a sárgák. Persze vannak lelkes magyar mérnökeink, akik lelkesen segítenek a keleti kollégáknak. Mind kerámia mind, lámpagyártásban nagy előnyünk van!

kipketer 2008.06.30. 19:05:37

Én egy riportot szeretnék olvasni a fejlesztőmunkáról, bevezetési nehézségekről, stb. a tervezőkkel!
Szerintem nem lenne rossz reklám a csapatnak sem, a fikázóknak is kicsit megváltoztatná a véleményüket erről a "összedobom a cuccokat, "D" matrica, azt jól van" hozzáállásról.

petrol pet 2008.06.30. 19:08:43

Spalya:
"Én meg égőtestet gyártok! Mi lámpabuzik tartsunk össze!"
:-))))

Mi főleg SMC technológiában mozgunk,pl. ipari lámpákhoz.Amit leírtál a kínai próbálkozásokról, az való igaz. Próbálkoznak, de szerencsére nem megy nekik:-)

igarember 2008.06.30. 19:13:38

elnézést kivánok! a Gaia nevű másik magyar próbálkozásról senki se hallott még?
totalbike.hu/tesztek/gaiateszt/

T-boy (törölt) 2008.06.30. 19:15:18

A Danuvia a "maga idején"sem kellett
senkinek,ez pedig egy randa fuser valami.
A 125-ös Csepel,T5 Pannónia volt a
MOTOR.Megbizható,strapabiró egyszerű és
exportképes!
EZ szerintem gyártásra nem kerül soha,
csodálkozom,ha tévednék.Ezen a/gondolom/
majd emelkedő áron,ehhez nyúlnék utoljára.

9mmPara 2008.06.30. 19:29:50

Eredeti, kétütemű 125-ös Danuviám már van (kosárban és szatyorban), az új Retro meg kéne. Ha kidől alólam az öreg olasz vas, veszek is.

outsider 2008.06.30. 19:40:18

Respect az alkotóknak, de hadd világítsam meg a projekt gyenge pontját egy személyes beismeréssel: amikor majd vásárolni megyek - minden megbecsülésém mellett - régi, nagy nevű márkával térek haza. Szorítok a Danúviának, éljenek a bátor emberek!

Spalya 2008.06.30. 19:41:02

petrol pet, ezt a vonalat folytassuk inkább emilben, mert lenne kérdésem.
spalya[kukuc]bikemag[pon]hu-ra dobjál egy emilt pls.

zöldi 2008.06.30. 19:44:04

T-boy: Exportképes...ja, az Ororszoknak, mert ők még nálunk is igénytelenebbek voltak. Ha ők nem veszik a T5-öt, akkor a Pannónia- ami agy csodálatos motor, de a gyerekbetegségeit az utolsó szériára sem voltképes kiheverni- sem élt volna '75-ig.

Aki sokallja az árát: 1.5 millió alatt milyen egyhengeres 500-as gépet adnak? Szerintem semmilyet.

Mber 2008.06.30. 19:46:12

A Pancsis csalódás után nem csoda ha,
jópáran bizalmatlanok a géppel szemben, DE Egyfelől ez már van. Ha kettő darab akkor annyi, de már van.
Másfelől, miért ne szavazhatnánk bizalmat a gépnek. Senkinek nem lesz kötelező emellett dönteni. Azt javaslom mindenki próbálja ki, legyenek elérhrtőek számunkra. Fikkantani azután is ráérünk, addig meg várjuk türelmetlenül!
És végül, ha hazahajtanék a retro motyóval, a fiaim is örömtáncot lejtenének csak a formája miatt is, mert egy ilyen küllemű géppel kihúzott derékkal repkednénk vigyorogva. Úgyhogy kell. Hol lehet próbálni? Mikor lesz már az első nyílt nap?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 20:14:38

B+ most jöttem rá, hol az erőtöbblet a széria Sherco - hoz képest !!!

Ott nincs gyári adat (tehát keréken mérik) itt főtengelyen, plusz az Akropovicsos múlt !
Ok, így már -papíron- összejöhet 65-70 ló :-))))))

T-boy (törölt) 2008.06.30. 20:16:55

zöldi!
Ha valami exportképes,nem mindegy ki veszi
meg?Az Ikaruszt sem az USA-ba exportálták!
A lényeg,hogy mennyen,és bárki meg tudja
javitani akár -30 fokban is.Itthon sem volt
minden faluban szerviz,ahova betolod.
Hogy miért igénytelen szerinted,nem tudom,
tán most jöttél ki a HD kereskedésből?
Mindent a maga idejében..Ja,a maga idején
a HD elég megbizhatatlan volt,de baromi
egyszerű,igy minden útszéli műhelybe
javitható.
Az árról vitatkozni felsleges,SOHA nem
kerül gyártásba.Ha párat összeraknak,ez
kb.az önköltség.
Hogy mi igénytelen,hát a kinézete,a többi
pedig idegen gyártás.Ennyit a "magyar"
motorról.Előbb vennék eredetit,volt anno
a családban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.30. 20:29:20

Hölgyek, urak. Olvasom az érveket, pro és kontra.
Ha hiszik, ha nem, a Gaia pont így próbálkozott. Amit csinált, jó volt. Csak épp új volt a márka, elhalt csendben, tőke nélkül.
Szerintem a Retro modell élhető kompromisszum, a szupermotó meg átcimkézett Sherco. Ugyanígy, átcimkézéssel, átdizájnolással készül a Jawa Pionír. Azt veszik, mert a) a csehek hazafiasak, és b) jó a konstrukció.

Pénz beszél, ember ugat. Én már rendelném a pirosat, ha lenne rá pénz.
Jövő ilyenkorra meglátjuk, hány darab kelt el, mint mondanak a tesztelők, tartós tesztelők. 1 év alatt előjönnek és kijavíthatóak a gyermekbetegségek.
4-5 év alatt kiderül, mivé növi ki magát a modell.
Nagyon szurkolok Kovacevic úréknak.

Thommys 2008.06.30. 20:33:48

Először is sok sikert a projekthez!
Az, hogy az felhasznált alkatrészek nem magyarok, az most miért ennyire meglepő? A nagy gyártók szinte az egyetlenek, akik vázat és motorblokkot maguk gyártanak. Fütómű, fékek, elektronika stb.-t már ők is bevásárolnak!!! Miért? Mert ha még azokat is nekik kellene fejleszteni és legyártani, akkor bizony csaknem a duplája lenne a mai motorok ára!
A design jó, a kivitelezés is, alkatrészek is, csak a Sherco motorblokk nekem annyira nem.... Saját vélemény
Először a motoroknak még bizonyítani kell! Egyetlen amiben kételkedem az a motorblokk, plána ha tényleg 70Le-t produkál. Ezt leszámítva: IGEN, vennék egyet!

orca 2008.06.30. 20:41:55

"A Danuvia a "maga idején"sem kellett
senkinek,"

Ez a mondat sem azért született, mert Te már éltél akkor. De hogy ne hagyjalak bizonytalanságban, a "maga idején" kb. 157000 darab Danuvia motorkerékpár készült.

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.06.30. 21:39:08

A "nem is magyar, nem is kéne" jeligére még valami: a Yamaha YA-1 melyik márka modelljére is hasonlított kísértetiesen? A végén ki ne derüljön már, hogy az meg tulajdonképpen egy német márka...

T-boy: tudtommal az Ikarus exportált az USÁ-ba, sőt, ott szereltek is össze buszokat.

CsA 2008.06.30. 23:05:10

Sok sikert a készítőknek! Kritizálni mindent lehet, de előbb a fikázók is mutassanak fel valamit... :-) Nagy pofával a putriból is lehet ugatni. Nincs ma világon olyan járműgyártó (autó, motor, traktor, kombájn, busz, akármi), aki mindent a saját gyárában állít elő... Itt tartunk, haladni kell a korral, "aki megáll, meghal..." :-)

Csabogler 2008.06.30. 23:05:47

Nekem igenis most újra-gyártott "eredeti" Danuvia kellene. Szinte mindent kibírt. pedig biológia-mezőgazdaság szakon a nyári gyakorlatokon úgy hajtottuk a föld utakon , erdőn mezőn ahogy csak bírtuk.

Peter 2008.06.30. 23:39:35

Gyonyoru moci remelem lehet hozza kapni 3 vagy 5 vagy7 kullos bronz szinu alufelnit !!

Foximaxi 2008.07.01. 01:14:36

T-boy:
Ikarus USA
www.freeweb.hu/buszok/ik416.htm
Ha valamiben nem vagy biztos előbb nézz körül. ;)

sowi 2008.07.01. 02:33:29

a retronak egesz jopofa cafe racer feelingje van, a blokk a shercoban mar evek ota bizonyit, az öhlins futomu meg a radialis brembo cuccok sem eppen a szarbol varat epiteni klasszikus esetet juttatjak eszembe, az ara pedig ehhez merten nem rossz, csak nehogy ugy jarjanak mint az MZ, azok is WP,brembo meg yamaha cuccokbol epitkeztek ebben a kategoriaban aztan a kutya nem vette, ez viszont kene, instant get

YetiSport 2008.07.01. 08:14:18

Még egy apróság amit nemigazán reklámoztak a készítők. Az igaz, hogy a Sherco az egyik legjobb blokk a szegmensben, de mint minden rendes VERSENY SM/Enduro blokkban 20 üzemóránként ír elő olaj és olajszűrő cserét a gyár. A retrónál jól fog kinézni, ha egy hosszú hétvégére magával viszi az olajcseréhez szükséges felszerelést a vásárló...

Intruder 2008.07.01. 12:11:35

Ennyi fikázos köcsögöt. Az eszem megáll! Menj le paraszt a garázsba és csinálj valami jobbat!
Ki a faszt érdekel, hogy hány lóerő? A motorosok 90 százaléka egy 50 lóerőre lefojtott gixxert se tudna kimotorozni.
Egy 30/35 lovas RS 125 körideje 2,18 alatt van. Tudtok Ti annyit barátaim? Mert ha igen, akkor irány a gixxerkupa.
100 lóerő felett eleve minden motor csak fasznövesztőnek jó.
Mi ebben a magyar? A motor lelke a váza és a futómű geometriája. Ha az jó akkor jó a motor. Ha ezek már te készíted, vagy a te terveid alapján készítik, akkor gyártasz motort (lásd Bimita)
A blokk CSAK egy alkatrész a sok közül. Olyan mint a lámpa, vagy a markolat. A Bimotánál maradva egyszer próbáltak csak saját motor blokkot gyártani...
Én minden esetre rendeltem egyet magamnak. Ti meg bekaphatjátok!!! Kívánom nektek, hogy a Suzuki 400-as legyen a legjobb/legszebb motor az életetekben.

raptor55 2008.07.01. 12:20:29

KIRÁLY!! ÍGY TOVÁBB!! Már csak a Pannóniát kell elkezdeni gyártani és elmondhatjuk h vérbeli motoros nemzet vagyunk.

motomagus 2008.07.01. 12:28:13

haliho!

"az SM az idomokat leszámítva 100% Sherco 5.1I SM"

kapjatok az agyatokhoz pajtások!
gondolom a fent említett SM nem egy ócskavas, es ujonnan kicsit drágább a danuvia sm-nél.
akkor meg örüljünk neki, h kapunk olcsóbban egy jó gépet, ráadásul Danuvia jelvénnyel, magyar mocit. Így legalább látszik, h nem egy önelégült baromé a motor, akinek túl sok a pénzem, hanem van stílusa, egyénisége! (az idomok nem rondák, a kipuf-hoz meg érthet v.mit a fiú, meg amúgy is vissza lehet cserélni a garázsban ahol egyesek úgyis bármikor összedobnak egy ilyet-ha jól értem.)

T-boy (törölt) 2008.07.01. 12:49:47

orca
Nem tudom mi az-az "akkor"szerinted,de mint
mondtam a családban/apámnak/oldalkocsis
T5-öse volt.76"-ban pedig én vettem meg
az egyik utolsó piros P21-est újan.
Foximaxi!
Keress rá az "export" szóra!Ha eladom a tervet,az nem export,ha legyártom,és
KISZÁLLITOM,na az-az.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.01. 13:37:25

Yeti: másik olajteknő, egy olajhűtő, és rögtön 40 óra ( 120-szal haladva az 5000 km! ) az olajcsere. Plusz a Retro-t nem is úgy fogják majd használni, mint egy versenyendurót (nem hiszem, hogy valaki a B.p. - Miskolc teligáz-max.fordulat autópályázásra tartja majd) - ez sem mellékes.

adi 2008.07.01. 13:40:07

Na sok fikázásban semmi meglepő nincs számomra. Ez várható volt.
Más módon elkészíteni egy Magyar Motort nem lehet. Annak kéne inkább örülni, hogy profi alkatrészekből lett összeválogatva és abban biztos vagyok, hogy nem összahajigálták azt a pár alkatrészt, ez hamarosan kiderül.

Az árát fikázókat meg tényleg nem értem. Ők feltehetően egy másik bolygón élnek, vagy nem tudom, melyik filmre ültek be, de 1,5M azért tényleg nem sok egy ilyen gépért.

Abba is érdemes belegondolni, hogy ha valóban megtalálja a helyét a piacon a két motor és a vásárlók ráharapnak, elképzelhető, hogy a termelt profitot visszaforgatva újabb és újabb szellemi termékek felhasználásával, üzemek bővítésével akár a szó valódi értelmében is beszélhetünk majd végre magyar motorgyártásról, új típusokról... stb
De nem szabad elfelejteni, hogy EZ CSAK A KEZDET! Valaminek a kezdete. Mi a büdös francot várnak egyesek?

Az persze teljesen biztos, hogy nem növi ki magát a gyártás olyan szintre - kellő tőke hiányában - mint a mostani nagy gyáraké, és megmarad kis szériás motornak a Danuvia. Az életképesség pedig úgyis a vásárlókon múlik, no meg a marketingen.
Vennék Danuviát és lehet, hogy veszek is. Maradjon életképes ez a projekt.

fabot 2008.07.01. 13:54:51

cucc ez a gép. gratula!

Bubi36 2008.07.01. 14:00:05

Hellosztok!
Szerintem az, hogy nem minden magyar benne, még nem jelenti azt, hogy egy sz@r az egész, és nem is magyar. Szerintetek a nagy Apriliákban milyen cuccok vannak??? Rotax blokk, Öhlins futómű, Brembo fékek... Na, és a japán Hondán milyen fékek vannak? Csak nem Nissin??? Nahát... Egyik motorgyártó sem csinál magának egy saját fejlesztést, amin évekig kísérletezhet, inkább vesznek a legnevesebb alkatrészgyártótól cuccot. Szerintem ezek a Danuviák úgy jók, ahogy vannak...

YetiSport 2008.07.01. 14:14:47

Bubi36-nak 100% igaza van, csakhogy akkor miért nem ezt mondják a készítők. Ettől semmivel se lenne kisebb az érdemük.
Ajánlom elolvasni a teljesített célkitűzések szöveget és összevetni a valósággal:
www.danuvia.hu/m_oldal.php?mag=m_kft

YetiSport 2008.07.01. 14:17:29

Kutya!
A Sherconak nincs olajteknője amit kicserélhetnél nagyobbra.

gecmájer 2008.07.01. 20:19:51

Hirtelen mindenki milyen Sherco-fan lett. Honnan tudjátok, hogy jó az? Nem sok szaladgál belőle a magyar utakon, hogy egy számot mondjak, szerintem egy sem.
A másik meg az, hogy kizárt dolog, hogy egy Öhlinces motor kijöjjön 1,5M-ből! Csak a futómű kijön annyiból, de ahhoz még kell váz, blokk, stb.

orca 2008.07.01. 21:35:51

T-boy, én csak arra a fikázásra rewagáltam amit te írtál. De akkor én is kérdeznék valamit. Az nem lep meg, hogy akkoriban P21-est vettél, hiszen fiatal voltál, stb. Bár a gyújtása annak is hagy kívánnivalót maga után. De visszatérve a kérdésre:
- Hogyan kelt el 157000 darab Danuvia, ha nem kellett senkinek?

toddzsa 2008.07.01. 22:57:42

Hát, hogy az Istenbe ne kellene! Várjuk a Pannit is! :D

T-boy (törölt) 2008.07.01. 23:25:42

orca!
Eléggé egyszrű a képlet.
A választék:Berva Panni 50ccm,
Csepel,Danuvia 125ccm
T5 Pannónia 250ccm.
"Külföldi":Komar 50ccm,
később:Mz125ccm
Java 250-350ccm/csepptankos/
Ezek drágábban.Ezt-azt kifelejtettem.
Hát igy egy 10mill.országban talán nem
olyan nehéz eladni bármiből 157000-et.
Amúgy egy elég béna motor volt,mentem
vele.
Hogy miért vettem P21-et?Mert az tetszett.A választék:MZ250/nem stabil/,
Java250/gyenge/350/drága,könnyen emeli az
elejét/P10 kicsit avas,lassú,és csak 1
henger.Hát ezért.Gyujtásállitás/műszer
állandó felszerelés/szinte heti/napi/
tevékenység.Gyorsulása a legjobb az
összes közül.
Ha 125-ös MZ lett volna D idején,tizedét
nem adták volna el.Megkockáztatom az összes felsorolt közül:a LEG
elnyűhetetlenebb,saját céges
tapasztalatom,
stabilabb,dönthetőbb,
kis fogyasztásubb.
Annak pedig örüljél,hogy Neked nem 4-5
motorból KELL(?) választanod.Ja,hogy
nem tudod magad javitani?Ez ma természetes.Engem aggasztana egy hosszabb
túrán.

T-boy (törölt) 2008.07.01. 23:33:53

Panni az igen,szép,és van stilusa.

Petya 2008.07.02. 01:52:47

Nos végigszenvedtem ezt az egész vakerasort...nem mondom.. van itt fika..van itt vax dögivel!Magyar..nem magyar..baromság...ha jobbat tudsz..csináld utána...sőt..csinálj jobbat4!!...jahh és a Bmw-dből szedd ki a merci szelepeket..és a kinai hulladékot!
Én igenis betolnám a garázsba mert tetszik..mert úgy látom,hogy nem dilettáns márkabuzik rakták össze...és ha jobban belegondolsz...ezért az árért mit is kapsz..milyen cuccokkal??Jahh..és ha összejön a ficcs..hát meg is rendelem...annak ellenére,hogy lehetnek gyermekbetegségei...mert melyiknek nincs?? Még a GS 500 nak is vannak gyengéi..pedig huszon x éve gyártják..
Ilyen
..mégis rengeteget adtak el belőle..Majd ha ez a vállalkozás is kinövi magát (remélem) Akkor majd lesz préselt sárvédő..és magyar fejlesztésü motor..stb
Örülök,hogy vannak emberek akik még alkotnak..próbálkoznak...persze kell a kritika..ha építő...de itt olyat nem találtam!
További sok sikert az építőknek!

don ciccio 2008.07.02. 07:12:40

én vennék ilyen mocit! :) ja,a retro kéne. jól néz ki,jó cuccokból lett összerakva,remélhetőleg jó áron is lesz. 1,5 milla! nagyon jól hangzik. szóval,szerintem kéne.

don ciccio 2008.07.02. 07:19:40

a videó után még jobban kell!!!!!! :)

[] (törölt) 2008.07.02. 07:38:18

"Ennek az egész bemutatósdinak az volt a célja, hogy további pénzt szerezzenek, ami ugye elfogyott, illetve sose volt."

viszont van konkret, letezo termekuk. hol abban a csalas, hogy befektetoket akarnak szerezni ra?

csikorgasd meg azert legkozelebb az agyadban azt a 3 fogaskereket, mielott nekiallsz kopkodni. majd ha vettel egyet, es ottmaradtal alkatresz nelkul, na majd akkor szirenazhatsz, hogy atvertek.

hip · http://www.riderblog.hu 2008.07.02. 09:08:42

Érdekes a video. Főleg az a rész tetszik, hogy a váz a régi mintájára készült.=) Nem azért mert a donor motornál is bölcsővázban fekszik a blokk.

Gomba 2008.07.02. 10:40:38

Királyság!
Nagyon jól sikerültek a gépek Gratula!
Ha tényleg ilyen áron fogják adni őket akkor tuti veszek egyet:)
És végre jól sikerült formaterveket látok, bár a supermoto kicsit KTM-es,de sebaj...
És akinek nem eléggé magyar a motor, nézzen utána hogy jelenleg hány féle alkatrészből rakják össze a nagy gyártók is a motorjaikat/autóikat...akik ilyen kritikákat írnak nyílván semmi pénzért sem ülne mondjuk egy Land Roverbe, mert ugye már indiai tulajdonban van a gyár, vagy a KTM például nem is igazán osztrák ugye,mert holland WP telói vannak???de sorolhatnám,hogy a Buell már Rotax blokkot használ, akkor már az sem jó igaz-e?!

hip · http://www.riderblog.hu 2008.07.02. 12:39:47

Úgy érzem kezdjük nagyon körbelőni a magyar motor nem magyar motor témát.
Az tény, hogy sem ma, sem régen nem létezett járműgyártás beszállítók nélkül. Vannal olyan komponens gyártók a piacon, akik megkerülhetetlenek, ha motort akarsz építeni. Ilyen a Bosch vagy a Magneti Marelli az elektromos cuccokban, és ilyen a Tokico, Nissin és Brembo, ha fékről van szó és a listának nincs itt vége. Ezek legalább akkora mamut cégek mint a megrendelőik. Azonban van egy lényeges különbség abban, hogy hogyan nem kerülik ki a gyártók őket. Ugyanis lehet azt mondani a Bosch-nak, hogy öreg itt van a blokkvázlata a vezérlőelektronikának. Hol melyik vezetéken mi jön ki, hol mi megy be, nézzenek ki így a dobozok. Tervezd meg, gyártsd le jövőre félmillió példányt rendelünk. Így megy a nagyoknál. Vagy lehet úgy csinálni, hogy van x blokkom, meg y műszerfalam és ehhez keresek megfelelő komponenseket jövőre kellene 100 darab. Azért lehet érezni, hogy az egyik egy megrendelő-szolgáltató viszony, a másik pedig egy vevő-eladó viszony. A kettőt nem illik összemosni. Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy a Danuviásoknak nagy gyárként kellene viselkedni. Azt viszont akarom mondani, hogy ne hasonlítsuk az üzleti stratégiájukat nagy gyárakéhoz. Létezik olyan gyártó a piacon akihez fölnőhetnek versenytársnak, ha lesz zsé meg lelkesedés. meg stb.. Ilyen pl a Bimota.

Lacza 2008.07.02. 12:56:08

Végre valami jó hir simán venék egy superetrot.

a 2008.07.02. 17:47:13

Kedveskéim,
csatlakoznék azokhpz, akik unják a "magyarozós" témát. Le van sz*rva. Az igazság az, hogy ha ezt itthon szerelik össze, akkor is csináltak melót pár embernek...ez jó. Ha itthon rakják össze, itthon adják el, akkor csináltak állambácsinak némi bevételt...ez ~jó... Amúgy a superetretrónak van egy csepp cafe raceres beütése és ez szintén jó. Akinek meg ez mind nem jó...

A.

[] (törölt) 2008.07.02. 19:56:06

"Ennél nevesebb, volt szocialista motorkerékpármárka, az MZ épp mostanában zárt be, pedig jóval híresebb volt, mint a Danubia."

erzesem szerint az a gond az MZ-vel, ami a Danuvia-val is: nem a modernseget varjak el toluk a nev hallatan, hanem a regi motorokra asszocialnak az emberek, amit barki megengedhet maganak. ezt pedig nem hozza.

en pl ilyen motort akarok, de modern muszaki tartalommal:
de.wikipedia.org/wiki/BMW_R_51/3
miert nem gyart senki?

T-boy (törölt) 2008.07.02. 20:47:04

Edelweiss!
Na,ez a BMW akár eredeti műsz.tart.számomra
TÖKÉLETESEN megfelelne túra-hobby célra!

stargazer 2008.07.02. 21:45:01

hány olyan gyártó van, akik csak
innen-onnan összeválogatott
összevásárolgatott alkatrészekből
dobnak össze motorokat? nagyon sok.
és érdekes őket senki nem fikázza
ezért, sőt, ezek közül némelyiket
úgy tekintik mintha maga lenne a
manifesztálódott menyország.

ez a két motor állat. nekem a
superretro teccik jobban, és kutyát
nem érdekli hogy mennyi LE a keréken.
elég. ha megrendelésre dolgoznak, és hajlandóak egyedi igényeket is kielégíteni, és ilyen elfogadható
áron dobnak egy mocit, akkor én
büszkén vennék és járnék vele. pont
ezen gondolkodtam nemrég hogy ha
manapság egy csomóan csinálják azt
kocsiknál is hogy motort innen,
padlólemezt onnan, aztán max egy
kasztnit terveznek sajátot, akkor mi
magyarok mi a fenéért nem tudunk
saját (tényleg saját) autót gyártani?
magyar cégnek lenne egy kis haszna rajta, magyarokat foglalkoztatna, és
ha jól néz ki, büszkén járnék vele.
na ugyanígy vagyok a danuviával is.
én még ahhoz fiatal vagyok hogy a
régi
szépidők befolyásolják a danuviával
kapcsolatos képzeteimet, de azt tudom hogy magyar és ha tudom hogy nem egy rakás szar, hanem megbízható alkatrészekből megbízható módon összerakott gép akkor szivesen
vennék!

nagyon várom a tesztet, és nagyon remélem hogy tényleg jó tapasztalatok születnek vele kapcsolatban mert életem első motorja akkor könnyen lehet hogy egy danuvia lesz!

Rudi 2008.07.03. 00:26:20

Kevés olyan motor van, amihez nem nyúlnék, nem alakítanék rajta szívem szerint semmit, mert úgy tetszik ahogy van. Ez Retro pedig eléggé olyan. Ezt nem értettem a Pannoniánál, hogy a szakmában gyakorlott és elismert tervező munkája után miért csak egy modellezőt bíztak meg, miért nem készítettek el egy 1:1-es arányú motort(akár egy kisiparossal) Itt a BME-s, fiatal ember által készített formaterv ahogy olvastam, kézzel fogható, működő motor... Ha a teszt is a közeljövőben olvashatő lesz, az ár pedig az ígért közelében marad akkor nagyon versenyképes lesz ez a motor!
Örülnék egy ilyen Pannóniás beszámolónak is valahol a lelkem mélyén!!!
Gratulálok!

orca 2008.07.03. 15:10:57

"Hát igy egy 10mill.országban talán nem
olyan nehéz eladni bármiből 157000-et." Kívánom, legyen neked is olyan terméked amiből ennyi fogy. A gyártás kezdetekor és még néhány évig, (tehát az 50-es évek vége-60-as évek eleje)nem számított rossznak, elavultnak. Nyílván, fejlesztések hiányában elérte a vég.
"Amúgy egy elég béna motor volt,mentem
vele." Örülök hogy ezeket nem olvassák azok, akik naggyá tették a márkát a nemzetközi sikerekkel. Fájna nekik!

T-boy (törölt) 2008.07.03. 17:21:32

orca
Hát még olvass a Neten/néhány évig/a
világgazdaságról,elemezzed a 40-50 évvel
ezelőtti viszonyokat/vagy kédezz valakit/.
Előbb-utóbb rájössz mit miért irtam.
P21-et is vitte néhányat az angol rendőrségnek/ami egyébként Yamaha másolat/,
de ez még nem"nemzetközi siker".Csodálkozom
hogy elhiszel ilyent,akkor ha a gyártó
mondja.Ez a saját vélemény,nem muszáj
egyetérteni,de valami alapja
legyen annak is amit irsz.
Ja,és MOTOROZZ.Üljél fel,ha lehet a
"nagy márkára",utána bármire,bármelyik
korból.Érezni fogod a különbséget.

T-boy (törölt) 2008.07.03. 17:35:37

Ja,és jelentősen megkönnyitette a "nagy
márka"vásárlásakor a választást,hogy az
igazi MÁRKA a Pannónia,kétszer annyiba
került.Aki tehette azonnal kicserélte
50ccm-es Simsonra,mikor az megjelent.

petrol pet 2008.07.03. 20:59:17

T-boy: Hadd ajánljam figyelmedbe a tavasszal megjelent Danuvia motorkerékpárok c. tekintélyes tartalmú és terjedelmű könyvet. Mindkét szerzőjét van szerencsém ismerni, te csak az egyiket ;-)
Elhiheted, hogy ült már harapósabb motoron is. Nem egy 15 éves nyeretlen középiskolás a srác.

Ezt a Yamaha másolat a P20,P21 dolgot meg csak óvatosan, a mondatodat nagyon szívesen megcáfolják az Index Pannónia topikján :-)

orca 2008.07.03. 22:12:23

P21-et is vitte néhányat az angol rendőrségnek/ami egyébként Yamaha másolat/,
"de ez még nem"nemzetközi siker".Csodálkozom
hogy elhiszel ilyent,akkor ha a gyártó
mondja."

- Én a nemzetközi moto-cross versenyekre gondolok. Még évekkel a gyártás leállítása után is ütőképes motorok voltak. Akárcsak a go-kartokba szerelt társaik.

"Ez a saját vélemény,nem muszáj
egyetérteni,de valami alapja
legyen annak is amit irsz."

-Igyekszem! Aki ismer remélhetőleg olyan embernek tart aki tud komolyan is kommunikálni.Remélem a személyekedés itt annyiban is marad.

"Ja,és MOTOROZZ.Üljél fel,ha lehet a
"nagy márkára",utána bármire,bármelyik
korból.Érezni fogod a különbséget."

- Ezzel megint nem sikerült megfognod. Nem dicsekvésképpen, de leírom neked ide milyen gépeim voltak eddig, amiket nem azért tartottam hogy legyenek:
Simson 51-es sorozat egészen a robogóig
Honda VF750C Magna
Yamaha Drag Star 650 Classic
Suzuki GSF1200S Bandit
Suzuki GSX-R 600 K4
ezek után pedig 4-5 Danuvia. A járó motor 1958 5. havi. Nem 126 lóerő csak kb. 5, nekem mégis élvezhető. Fura mi?

orca 2008.07.03. 22:25:11

"Ja,és jelentősen megkönnyitette a "nagy
márka"vásárlásakor a választást,hogy az
igazi MÁRKA a Pannónia,kétszer annyiba
került.Aki tehette azonnal kicserélte
50ccm-es Simsonra,mikor az megjelent."

Na akkor röviden, tömören a lényeg. Adott egy fegyvergyár-szerszámgyár, akinek a nyakába varnak egy máshol leállított motorkerékpár-gyártást. Néhány lelkes ember, köztük néhány vezető, mindent elkövet a sikerért. Az 1958-as Hatnapos versenyen szerzett arany és bronzérem őket igazolja. Akárcsak a nemzetközi versenyeken elért eredmények. Attól még hogy te erről nem veszel tudomást, még megtörtént. A Danuviát később kezdték el gyártani mint a Pannóniát, és hamarabb is fejezték be. Ennek rengeteg oka volt, akár a fejlesztés leépítése, versenyosztály felszámolása, a hiodraulikus elemek iránti kereslet miatt a motorkerékpárgyártás kifuttatása.
Ha egy kicsit durvábban szeretnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy nem szabad új, jobb anyagok felhasználásával készülő konstrukciót összehasonlítani egy kifutott modellel. Mint ahogyan a mai gépek is űrtechnikát képviselnek a P21-hez képest.

T-boy (törölt) 2008.07.03. 23:13:47

YamahaYDS3C 1965.Csak a Pannónia klubnak.
A személyeskedésért elnézést.

orca 2008.07.03. 23:29:58

Nincs probléma.
Béke veled! Gyere el augusztus első hétvégéjén Bodrogkeresztúrra, a Magyar Motorok Randevújára. Iszunk valamit!
:-)))

lovas · http://vmm.hu 2008.07.04. 12:51:29

A blog kérdésére válaszolva:
Ha futná rá és akarnék is venni egy új motort, bizotos vagyok benne, hogy az új Danuviát választanám.

Kublik Zoltán 2008.07.04. 16:17:50

Örömmel olvastam a gyönyörű DANUVIA-ról és remélem,hogy hamarosan láthatom és bírtokolhatok is egyik példányából.
Remélem híre megy a nagy világban,hogy a PANNONIA a CSEPEL és a DANUVIA a ruszkik álltal letaszított és sokkal jobbsorsra érdemes MAGYAR büszkeségeink a tetszhalotti álapotból visszajönnek az örökké megérdemelt legendas motorok közé.Íme példa erre a DANUVIA és csak grtulálni tudok a fiúknak-e dicső alkotáshoz.

szemlélődő 2008.07.06. 00:49:26

Természetesen megvenném, 2 okból kifolyólag:
1.) mert magyar és minden magyar terméket támogatok, mert csak így tudjuk talpra állítani a gazdaságunkat (ha már ilyen szemét politikusok nőttek a nyakunkra, akik minden külföldinek kinyalják a s@ggét feladva az őket eltartó magyar adófizetőket )
2.) mert szép

mmatte 2008.07.10. 09:48:26

Nagyon állatok!
És szerintem megnézve más hasonló kaliberű motorok árait, nem drága a Danuvia

Maceee gsxr1000 2008.07.20. 22:09:26

Én csak azt nem értem, hogy legutóbb, mikor Vladónál söröztem az üllői úton, akkor csak tervek voltak az adriatica-ról, ami egy 1000ccm-es gsxr vagy rotax blokkos gépnek készült, ezzel szemben most itt ez a két motor... kicsit úgy tűnik a dolog, hogy a nevet talán eladta egy már elkészült modellhez, annak reményében, hogy talán az adriatica-ból is lesz egyszer valami.....

Jani 2008.07.23. 09:54:55

Intruder 2008 07.01. 12:11:35

Megrendelted?
Részletek? Mikorra igazolták vissza, mennyiért (mert gondolom az 1,5 az nettó), stb?

Jani

Intruder 2008.07.29. 15:37:08

Szia Jani,

Kezdek aggódni, mivel eddig kétszer küldtem el nekik a rendelést, de egyszer sem válaszoltak.

Szóvel lehet, hogy kacsa az egész.
üdv

Int

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2008.08.11. 09:54:30

Én rendelnék! Leginkább a Retro-t, mert nagyon szépnek találom önmagában is, mint motorkerékpárt!

(Szívem a Supermoto-hoz húz, de ez a szögletes forma ma már nem újdonság, inkább elfogadott)

Megbízhatóság? Kit érdekel?
Hondája van 20 000 embernek az országban, új Danuviája meg pár tucatnak lesz.
Ne hasonlítsuk a bóvlit az egyedi termékhez, kérem.

Igen, rendelnék! Az ára sem vészes, másfél millert nekem megérne egy magyar motor!

retro örült 2008.11.17. 17:02:00

hm.jo jo ez a motor de tényleg. kár hogy nem dolgozott vele eleget.pár ember kimaradt,köszönet nekik is.

retro örült 2008.11.17. 17:07:09

Vlado bácsira fel néztünk páran,akik az energiájukat,és legjobb tudásukat adtuk bele,hogy elkészülhessen ez a remek mü.volt akinek a családja is elveszett ezért.de sebaj.ez senkit nem érdekel.valoban,igy nyilvánosan ki lehet használni embereket?hm hihetetlen.nem idegesitene,ha nem látnám benne a két kezem munkáját.na de mindegy.elkészült,gyönyörü.

szemanattila 2009.11.04. 22:45:25

Sziasztok !

Tényleg mint az álmaimban !!!
Azt kérdezik vennék-e ? Noss olyan büszke lennék rá mintha legalábbis én épitettem volna , RÁADÁSUL MAGYAR motor!!!

buncow 2010.04.06. 20:14:07

Remélem ez is meg a Pannónia is eléri majd azt a szintet, mikor az összes alkatrészét itthon gyártják majd, nemcsak munkahelyteremtés végett... Valóban csinálhatnának egy magyar choppert a magyar utakra, egy nem túl nagy "népmotort" amivel akár hosszabb, rövidebb túrákra is el lehetne menni a hétvégén, nem pedig csak salakpályán bohóckodni, a magyarnak chopper való, nem endúró, nem salakmotor, hehe..

BalogV 2010.07.13. 19:27:40

Naná hogy vennék még hozzá egy SupeRetro-t. Szerintem egyszerűen gyönyörű és ha még az ára is annyi lesz amennyit mondtak akkor veszek is.
süti beállítások módosítása