Kell-e nekünk magyar motor?

  2008. június 30. - baowah

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

Hónapok óta megy a disputa. Lesz-e magyar motor, álmodhatunk-e arról, hogy olyan kétkerekű áll a garázsban, ami itt, határainkon belült készült? Átkozzuk a komcsikat, hogy elhajtották anno a Yamahát, figyeljük Mázló Imrét, hogy képes-e életet lehelni a Pannóniába.

Ekkor jön a hír, hogy csókolom, megjöttünk, itt a Danuvia. Szürkeállományunk szivacsos rétegébők kipattan az emlék, ja tényleg, néhány éve volt valami porkavarás, hogy akkor majd ők csinálják a Magyar Motort. Mindenki elfelejtkezett az egész ügyről, erre hopp, itt áll előttünk a SupeRetro és a Nova Supermoto, tankjukon a rég kikopott emblémával: Danuvia.

Venne ön magyar motort? Garázsába tolna egy Danuviát?

Olvassa el a kapcsolódó cikket a Totalbike-on.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr37545595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-+Seth+- 2008.06.30. 10:26:07

Le a kalappal, mindkét motor gyönyörű, szép a kidolgozás is, a SupeRetro azonnal kéne, ide vele most!! A Supermoto már jobban beleszürkül a mostani KTM-Husqvarna formavilágba, de egye fene, végülis nem végtelen a design készlet.

Érdekes, hogy nincs komment, ez nem is hír emberek? Pedig ez a hír. Szomorú!

Ki vagyunk éhezve a magyar sikerekre és ez már most az!! Siker. Remélem sikrül sorozatgyártani és példát mutatni. Nem kell kishitűnek lenni.

akos696 2008.06.30. 10:30:46

Szép csendben ekkorát alkotni.... Nem, mint a Pannónia, makettezni, szemfényveszteni, hírverést csinálni, de eredmény, az nincs. Ők szép csendben alkottak egy nagyot, tényleg le a kalappal, minőségi, igényes termék született magyar név alatt! Hajrá, csak így tovább!!

ommm 2008.06.30. 10:30:57

Jó ez, jó ez, de jómagam már annyira szkeptikus vagyok, hogy inkább csak csendben várok. Kívánom, hogy összejöjjön nekik külföldi piacon is.

akos696 2008.06.30. 10:32:17

Mondjuk én nem vagyok a kategória híve, de ettől függetlenül nagyon vonzóak a gépek.

Oyabun 2008.06.30. 10:33:22

Hogy a viharba' ne kellene?
Ez a retró darab olyan gyönyörű, hogy muszáj lesz beléle egyet venni...

Mercurius · http://www.aurel.hu 2008.06.30. 10:38:33

Magyaroknak adják 999999Ft-ért.

Drágálloim. Persze szinte versenytechnika minden porcogója, ám kell ez a mindennapokra?

SupeRetro télleg állat nekem is a kerek fencije tetszik. meg a fura szögű bölcsője, vagy milye.

Legyen belőle NAGY MÁRKA! Három évesen majd én is megveszem! Pláne, ha nem csak egy hengeres lesz.

Ja és a kerek seggére felültethetem a háztartás másik kerekded formákkal rendelkező személyiségét is. Ez alapfeltétel.

Azé' a csőrömet böki, hogy horiból kel életre a huni moci

Rocko- 2008.06.30. 10:41:43

nem vagyok motorbuzi, de a Retro kéne.

cartman 2008.06.30. 10:43:08

Kellemes meglepetés. Ellentétben a Pannónia néven megjelent ocsmány ócskavassal.

zöldi 2008.06.30. 10:48:04

Igen, igen, igen! Kéne!!
A retro formája szenzációs szerintem, ezzel véleményem szerint bárhol a világon helytállhatnak. Ha lesz pénzem 3. motorral, nem fogok gondolkozni.
Mellékesen kellemes az ára a beépített technkához képest. Elismerésem az Uraknak, valahogy így kell ezt csinálni.

Vajk 2008.06.30. 10:51:10

Naná, hogy kéne , nagyon bejön a superRetro, és azért 110kg-ra 70 lóerő pöpec:) Remélem feláras extraként renelhető hozzá valahogy hátsó ülés, bár valószínűleg rontana a formán... AMúgy a motorblokk honnan van, milyen gyártmány lehet?

ommm 2008.06.30. 10:59:18

Vajk:
Olvassa el a kapcsolódó cikket a Totalbike-on.

Secnir 2008.06.30. 11:03:14

"Kell-e nekünk magyar motor?"

ofkörsz, még ha nekem személy szerint nem is, de már jót tenne a magyar motorsport hírbnevének is...

Lowtyo 2008.06.30. 11:09:37

Hú, aza retro telitalálat. És pláne, hogy lehet mindenféle egyedi nyavalyát kérni rá. Full matt feketében, kerek első fényszóróval kérném. Még a vízhűtéses blokk sem zavarna. A popsijánál álmodni is nehéz szebbet. Kéne lassan jogsit csinálnom motorra.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 11:12:26

Álljunk meg.

Tud valaki mondani EGYETLEN motort is ami 500cc-ből UTCÁN 70 lóerőt hoz ki?
És a blokkja eközben nem esik szét/nem kerül már eleve 7-8000 EUR -ba, váz és drága futómű nélkül?

Egyébként meg szimplán kell, akarom ezt a dögöt. Ha Öhlins és 70 ló tényleg csak 1,5 milla lesz.
A retro Ducatik óta nem tetszett így motor - pedig érzelmeim sincsenek az eredeti márka irányában.

Ha a Pancsi kelt volna tegnap így életre, az elsők között rendelném...

Elmo 2008.06.30. 11:13:07

Az a nagy kérdés, hogy ebből mi a magyar? Egy matricától nem lesz az, ne is istenítsük. Ha nekem van 1 millám, veszek a Yamahától egy névtelen blokkot, azt beteszem az olaszoktól vásárolt komplett vázba, és rányomok egy Dongó matricát, akkor szuper, újra gyártjuk a dongót? Itt is elkezdődött a sztárolás, csak anyag nincs mögötte, semmi

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 11:13:26

VAJK : a motort a Sherco szállítja. Érdekes - ott 'csak' 52 lovas.

Tibi 2008.06.30. 11:20:57

Hat megvarom a teszteket, eppen motorvasarlas elott allok...
Addig a DRZ 400SM varolistan marad.
A honlapjukat azert frissithetnek...

Elmo 2008.06.30. 11:21:11

Elolvastam a cikket, és rájöttem! Ebben az égyegyadta világon de semmi magyar nincs. MÉG A GYÁRTÓ SEM AZ!!!!!!!!! Szóval a Danúvia egyhengeres, kétütemű, léghűtéses. Ellenben ez egy 4 ütemű (jó, tudom, haladni kell a korral), VÍZHŰTÉSES!!! összelapátolmány. Borzalom, hogy ennek kell örülni. Komolyan, ebben mi a magyar? :(

kipketer 2008.06.30. 11:21:58

Elmo:
Te még mindig azt hiszed, hogy mi vagyunk a vas és acél országa!?
Szellemi termékről még nem halottál!?
Én a tesztet megvárnám. Sőt, inkább azt, hogy sajátkezűleg lecsekkoljam, addig teljesen semlegesen állok géphez...

oPal 2008.06.30. 11:24:06

Szintén érdekel, de nekem herótom van az 1 és v2 blokkoktól, boxert bmw nem hinném hogy adna, sor4be bízok :)

hensen 2008.06.30. 11:27:24

Elmo, a fikázás az tényleg magyar

Jockey 2008.06.30. 11:32:03

Elmo:
"Hogy mi benne a magyar?"

Vegyél japán autót, melyet a az olaszok terveztek, angolok gyártanak.

Jawadallat · http://www.babetta.try.hu 2008.06.30. 11:32:22

Oly mindegy, hogy mi belőle a magyar, Mert annyira pont az, hogy a magunkénak érezhessük és örülhessünk neki, különben is lehet hogy pár év mulva már hazai blokk is lesz. Végre valami elindult...

ffw 2008.06.30. 11:32:25

A Retro! Könnybe lábadtak a szemeim :)
ahogy errefelé mondják instant get.
Ahogy összejött rá a pénz már rohanok is egyért. Ez egyszerűen tökéletes. Ilyen igényesség, szépség ráadásul egyben igen ritka :)

Látszik rajta, hogy szerelemből építették. Tökéletes műalkotás, aminek még használati értéke is van! Majd az idő megmutatja tévedek-e, de az alapanyagok alapján ez nagyon sokáig motor lesz. Majd az unokáink álmodoznak róla, ahogy mi álmodunk apáink, nagyapáink Danuviáiról.

Magyar-e? Úgy gondolom igen, mivel magyar cég készíti és ők tervezték a vázat is. Hogy néhány cucc nem egyedi fejlesztés, hanem megvették a legjobb beszállítótól, kit érdekel? Ez így van rendjén. A legjobbak is így csinálják.

A legmélyebb tisztelet az alkotóknak! Hosszú, egészséges életet és még sok ilyen megvalósuló álmot Nekik!

hensen 2008.06.30. 11:32:30

Most komolyan, a Husqarna svéd? Nem az.
Husaberg? Az sem.
Aprilia? részben. Motor sokáig osztrák, a futómű svéd, és sorolhatnám. Honda? A motorok harmada készül japánban. Mi az amiről tudod hogy ott készül ahol a márkát jegyzik? A Pick szalámin kívül? Már a Tokaji se 100% magyar.
A Pannónia blogon pont azt fikáztuk, hogy mit erőlködnek motortervezéssel, amikor elmegy az egész erőforrásuk. Íme kapásból 2 ötlet. A harmadikban nyilván több magyar szürkeállomány lesz.

zls 2008.06.30. 11:33:22

Szerintem ez a cafe racer-re emlékeztető gép nagyon is érdekelhetne egy-két gyűjtőt, és nem is ócskavasból van összetalicskázva! Szerintem nagyon szép gép, és kellően egyedinek is találom, bár az első lámpa lehetne más forma...

orca 2008.06.30. 11:36:53

Sziasztok!
Én személy szerint, mint a márka nagy rajongója, nagyon örülök az új Danuviának. Remélem hogy mihamarabb újra felfuttatják a márkát.Ehhez sok sikert kívánok Vladóéknak. Ott voltam szombaton, a supeRetroval szerelembe esni egy pillanat műve volt. Addig nyafogtam míg megengedték hogy ráüljek a gépre, a dobogó, ami nem volt kellően stabil, plussz az én 103kg-om , recsegett alattam, de szeremcsémre kibírt. A széles, lapos kormány miatt naked bike-os az üléspozíció. A vendégekre kitérve, jelen volt a régi Danuviás csapatból Hamar Zsigmond (gyári versenyző, szerelő) és Juhász János is, aki a Danuvia versenyosztályának volt a vezetője. Mindkettőjüknek nagyon tetszettek a motorok és sok sikert kívántak a gyártásukhoz. Én szeretnék jövőre a garázsomban tudni egy ilyen piros paripát.

Jani55 2008.06.30. 11:38:38

Maradok a világ legnagyobb motorkerékpárgyár legkiválóbb modelljeinél.
Őszintén drukkolok, remélem kategóriájában nagyon jó és megbízható gép lesz. (műszaki tartalom, ár-értékarány, várható élettartam, értékcsökkenés? nem tudunk semmit) Ha lesz rá lehetőségem, kipróbálom.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 11:40:06

orca: mit lehet tudni a TELJESÍTMÉNYRŐL ? Ez a 70 ló nekem továbbra is furán sok, vagy 2x ennyibe lesz ha tényleg ilyen erőset akarsz ?

TPZ · http://www.grandcafe.szeged.hu/ 2008.06.30. 11:40:54

Ugyan nem vagyok motorbuzi, de be kell valljam, hogy ez a Retro a hülye neve ellenére tetszik. Szóval igen, kéne magyar motor, nekem nagyon kellemes meglepetés volt ez a hír.

Acmee 2008.06.30. 11:52:01

Srácok, le a kalappal Vladoék előtt!! Egy ilyen alkatrészekből összerakott motort általában versenypályákon látni, ami tudjuk, h nem a kedvező árfekvéséről híres!! Ha ez a modell tényleg a "fapad", akkor le a kalappal. Öhlins, Brembo, Pazzaz, Accel... mintha egy versenymotor alkatrészeinek feliratait olvasnánk... Induljon el a sorozatgyártás!!! MOST!!! Megvan a Runner VXR utódja! Remélem, h a külföldi motoros társadalom is legalább ekkora ovációval fogadja a motort, mint akiknek a márkanév csal könnyet a szemébe...
Mégegyszer, Vlado Kovacevic, már csak ezért megérdemelnél egy kitűntetést!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.30. 12:08:38

kéne.
ha motort akarnék venni, kéne.
én örülök neki.
akkor is, ha csak a design hazai, és az alkatrészek nem. talán jobb is így.

YetiSport 2008.06.30. 12:17:55

Pár komoly csúsztatás azért van a dologban:
Jelenleg még a VB-re tuningolt egyhengeres 500-as verseny SM-ek se érik el a 70 lóerőt, nemhogy egy sorozatgyártású. Mindegy melyik gyártótól nézzük, főleg katalizátorral nem. (Inkább 50)
A Supermoto az 99,5%-ban Sherco hiszen csak a műanyag idomokat és kizárólag a hátsó kipuifogódobot csrélték le. Azt nem gondoljátok komolyan, hogy a képen lévő SM kipufogójában van katalizátor. Tehát az SM esetében a fejlesztés hatalmas munkája az idomok legyártása volt. A Retro valóban szép munka, ami szintén cask a design-t jelenti, bár a Taivani Accel villahiddal nemszoktak annyira villogni:
sherco.hu/galeria/2008/08motorok/supermotard_4.5i.jpg
www.accel123.com.tw/down/P3P4.jpg

zöldi 2008.06.30. 12:18:07

Kutya, ne feszülj már azon a 70 lovon. Minden gyár többet mond a valósnál. Megadsz 70 lovat főtegelyen, az kb 55 keréken. És ha 70? Erről a csókáról olvastam 10 éve a motorrevüben, Ő építette a Scorpion-t a cbr900rr-ből, az is kimondottan erősebb volt a gyárinál.

Kukkants be ide és ámulj: www.factorypro.com/
A bal sávban klikk a "True HP Scale"-re.

yenoee 2008.06.30. 12:21:59

A Retro kéne.
Meg egy A-s jogsi :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.30. 12:22:49

Kedves uraim, akik a motor magyarságát vitatjátok: Azért van benne külföldi blokk, mert magyar cég a büdös életben nem fog tudni kifejleszteni és legyártani egy minden szabványnak megfelelő motorblokkot, még akkor sem, ha belehülyül. Itthon esély sincs legyártani, az az idő elmúlt, mikor a szabvány igazodott a gyártáshoz. Az engedélyek beszerzése meg alapszinten is 3 év bürökratisztánban. Az meg elég sok idő. Ezért tud a Danuvia motort gyártani, és ezért nem fog a Pannónia soha.

YetiSport 2008.06.30. 12:24:27

Elég bátor a Vladimir Kovacevic úr, ha így belehazudik az újságírók szemébe. Szervízhátteretr, meg garanciát ígérve.

Megint jól megvezettek bennünket. Nevetséges.

Ennek az egész bemutatósdinak az volt a célja, hogy további pénzt szerezzenek, ami ugye elfogyott, illetve sose volt.
Ameddig most eljutottak: tervek, idomok a supermotora, illetve a retro váza, kb 5-10 millából gondolom kijött. Hát ennyi a nagy lufi...

JUMBO 2008.06.30. 12:34:43

Kell!! Mert ez a miénk!!

power32 2008.06.30. 12:43:31

Sziasztok!

Sajnálom, hogy ennyi megatív érzelmű ember írt ide :-(
Én nagyon örülnék végre egy magyar motornak és nem érdekel, hogy ki csinálja és milyen alkatrészekből. Ez is egy hungarikum lehetne, de itt sokan nem ezt látják. Ha tehetném már ma vennék egyet és büszkén kanyarognék vele a nagyvilágba! A 70 lóerőt meg ki nem sz@arja le, ha izmos gép kell, vegyél rr-t, vagy gixert :-)
Kiváncsian várom a tesztleírást és a tapasztalatokat!

orca 2008.06.30. 12:55:29

Kutya, ahogyan a zöldi is írja, a 70 lóerő, az nem a hátsó kerékre jutó, hanem a főtengelyen mért. Nekem a Vladó a bemutatón 56LE-t mondott a hátsó kerékre. Szerintem ehhez a súlyhoz bőségesen elég. Nekem is volt néhány éve 600-as GIxxerem, ha azt szeretném és lenne pénzem, azt venném. Az meg hogy valaki ebben az országban motort akar előállítani (és elő is rukkol valami kézzelfoghatóval), több tiszteletet érdemel, mint hogy így arc nélkül lehazugozzák. Mi, szerzőtársammal a magunk részéről néhány könnyvel támogattuk őket, örömmel tettük.
A marketing valóbn nem az erősségük, de jó látni, hogy elkötelezettek a téma iránt.

SquareWire 2008.06.30. 12:59:38

Naná,hogy kell! Jelen formában nagyon is versenyképesnek tűnnek, jó rájuk nézni:)
Én abszolúte azt mondom, hogy ha marad ez a minőség,akkor biztosan vásárolnék egy supermotót.Hajrá fiúk!Egyébként csak nekem szúrt szemet a negatív hangvételű post cím..?

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.06.30. 13:01:48

Nem is értem, miért nincs itthon minden sarkon motorgyár, mikor ennyi motorszakértő van...
De most komolyan: ez van most magyar motorként. Többre nem telik a gyártól. De így nem jó, úgy nem jó, mert nem magyar, nem ilyen, nem olyan, nem is létezhet, stb. Persze, én is szívesebben ülnék egy olyanon, amin minden egyes öntvényben, csavarban D betű van, de most ezt lehet kapni Danuviaként. Ha a gyár beindul, talán lesz jobb, magyarabb is. De azt azért ne várjátok, hogy a semmiből rögtön csodát tegyen a gyár.

orca 2008.06.30. 13:07:13

Igen, nekem is a belga szám jut eszembe, amikor a csajokról énekelnek,...akkor meg az a baj...

Spalya 2008.06.30. 13:10:08

Ebben mi a magyar? A váz? A logo? Mondjatok légyszi legalább 50 olyan dolgot/alkatrészt ami itt magarországon készül. Attól lesz magyar egy motor, hogy rádobják az emblémát? Nem értek egyet ezzel. Legyen hozzá minden magyar. Akarom látni a híradóban: "Kovács Pál kisiparos elkészült a 100. Danuvia Retro dugattyúval. Amit saját műhelyében titkos technológiával kovácsolt tökéletesre!"
Vagy pl.: "A Szabó és Szabó KFT. nyerte meg a danuvia futómű tenderét. Az öhlins elmehet a sunyiba"
De az, hogy összevásárolgaunk a világból egy csomó (amúgy igenb jó minőségű) alkatrészt, összehánnyuk egy motorra. Adunk hozzá valami retrot, és hogy über retró legyen felnyomjuk rá valami elmaradott exkommunistaállam, exkommunista motorjának, az exkommunista logóját. Aztán átmegyünk oda ahol tudják mit jelent ez az embléma, és verjük a mellünket, hogy felélesztettük a NAGY MAGYAR motoripart... Hát szerintem egy nagy lofaszt... Szerintem ennyi erővel ugyanúgy lehetne pannónia is a jelvény rajta, vagy csepel, vagy vörös október, vagy akármi! Ez nem feltámadás. Ez csak a vak szerencse, hogy a sok logó közül egy magyar esett ki a dobózból mikor a marketinges idegességében belerúgott.ű

Az az idő már soha nem jön el, amikor a sárvédőívet itt préseik majd ismét. Amikor ügyes magyar munkásnők fürge üjjai fűzik feszesre a kerekeket. Nem lesz itt gyártószalag. Még a danuvia matricát is kínából hozzák majd.
Amúgy meg KÉNE! Mert jó áron, jónak tűnő minőséget nyújt. Szépen mutatna a nemlétező garázsomban. A nemlétező többi motor között.

Don 2008.06.30. 13:17:48

Par eve mar volt szo a(z ujjaindulo) Danuviarol, akkor meg V2-eseket terveztek.
Ugy tunik, idokozben megvaltoztak a tervek.

Dancsi 2008.06.30. 13:22:49

Spalya 2008.06.30. 13:10:08

Valahol el kell kezdeni a Magyar Motort...pl a márkanévvel

Nem kéne ilyen kis telhetetlennek lenni. Majd a többi is jön.

gyusza 2008.06.30. 13:24:16

Spalya! igazad van ugyanazt az öhlins és egyébb szart nyaggatnám mint a többi konfekciómotoros,, de az én motoromon DANUVIA jel lenne /mint anno Apámén/ És ettől lennék más, mint a többiek!!! gyusza

Groom 2008.06.30. 13:27:30

Sziasztok!

Most komolyan! Ha ez nektek nem magyar motor, akkor mit akartok?
Nézzetek már körül! Melyik gyár nem használja más gyártó alkatrészeit? Mintha nem lennének motorok univerzális blokkokkal (Sherico, Rotax).
Komolyan mondom néha letagadnám, hogy magyar vagyok. Nincs még egy ilyen nemzet, amelyik csak irígykedni, meg becsmérelni tud, örülni azt soha...

Minden esetre nekem is a retro kellene és sok sikert kívánok a gyárnak!!!!!
Remélem összejön nekik!

orca 2008.06.30. 13:31:15

Spalya: rengeteg termék készül a világban, ami nem függ szorosan össze a benne felhasznált elemek szármzási helyével. Az aprillia, cagiva is használja más motorok alkatrészeit. Bizonyosan amiatt mert sem pénzük, sem idejük ezeket kifejleszteni, inkább vásárolnak profi cuccokat és azokkal szerelik össze komplettre. Én személy szerint még nem találkoztam olyan Cagiva Raptorossal, aki ne örült volna a kipróbált suzuki sv blokknak a motorjában. Vagy Aprillia RSV Mille-s az öhlins futóműnek vagy a brembo fékeknek.

orca 2008.06.30. 13:36:54

Groom:
"Komolyan mondom néha letagadnám, hogy magyar vagyok. Nincs még egy ilyen nemzet, amelyik csak irígykedni, meg becsmérelni tud, örülni azt soha..."

Maximálisan egyetértek. Valakik súlyos pénzeket tesznek valamibe. Lutri, vagy bejön vagy nem. De könyörgöm, nem ártottak vele senkinek! Hogy elkészült, annak mindannyian csak örülhetünk, ha kudarcot vallanak az csak az övék és a lóvét is bukják. Tudni kellene értékelni embereknek mások munkáját.

agaras 2008.06.30. 13:47:54

Hírek 2011-ből:
Talmácsi egy Danuviával gyerte meg a kirélykategória világbajnokságát.

Wierdchild 2008.06.30. 13:49:31

A fikázás az magyar. De azonkívül már a pörkölt sem, mert ahhoz is külföldről veszed a húst. Nincs, és nem is lesz már semmi ami 100% magyar, kíváncsi lennék, hogy a kedves kommentelők családfájában hány külföldi vérvonal fut! Ez a föld 2008-ban, akinek nem tetszik, az próbáljon elköltöni... Viszont ha csak egy kicsit is, de azért magyar ez a motor, ha más nem, akkor a neve legalább. És a Retro gyönyörű, pedig nekem nincs sok különbség motor és motor között, de ezt még az én szemem is látja! Megyek is az A jogsira, mert nekem egy ilyen KELL!!!

egy átlag 2008.06.30. 13:51:50

Éljen, ismét újabb szarokkal rodeózhatnak a lakóövezetekben. Amúgy érdekesen szép a vörös színű. Másrészt nem nagy szám, bármely amcsi garázsban tízszer különbet raknak össze. De örüljünk neki, ha másért nem, hát mert magyar....túl kéne már ezen a csökött szemléleten lépni. Majd a piac eldönti, hogy életképes, avagy megy az archívumba ez is.

Jani 2008.06.30. 13:55:35

Én is elfogadnám. Lehet nem magyar rajta semmi, de a neve az és itthon rakják össze. Elég! (a suzuki is magyar :-D )

Spalya 2008.06.30. 14:01:14

Megértem, hogy globalizáció, meg minden. Mert az mennyire jó. Üsse kő legyen ez is magyar. Mert szép a hátsóvillája, és az pedig magyar tervezés!

Éljen a Danuvia! A nyugat pedig vegye kétpofára!

rosal 2008.06.30. 14:03:26

csak mosolygok a kommenteken, ismerem az egyik alkotót/tervezőt. Hobbiból csinálták, kiváló alapanyagokból szívvel. aztán ha vkinek megtetszik az ötlet, és összegyűlik egy kis pénzmag akkor lesz sorozatgyártás is. Miért ne lehetne ez egy magyar motor, magyar szürkeállomány legózta össze (a formaterv egyben diplomamunka a BME-n), bárki másnak is megvan erre a lehetősége....csak tessék csak tessék.

Jani55 2008.06.30. 14:05:58

Olvasva hozzászólásaitokat, ha sikerült eldönteni, magyar-e, vagy sem, inkább arról írjatok, kellene, vagy sem, röviden indokolva.
Bevállalnátok, hogy elsők között rendeltek, kifizetitek, majd két-három hónapon belül kaptok valamit (mert ugye a hírek szerint raktárra nem gyártanak). Hogy műszaki csemege lesz-e, vagy sem, hogy hosszú életű, új típus született, vagy rövidesen eltűnik, nem tudhatjuk.
Bevállalnátok-e az esetleges típushibákat, nem tudunk semmit a szervizháttérről, a gép szervizigényességéről, stb.
Mint korábban jeleztem, én maradok a Hondánál.

adamFZR 2008.06.30. 14:08:03

nekem kéne. bár, fizikailag kicsinek tűnik, de a retro-t imádnám így is.

zöldi 2008.06.30. 14:20:14

Aki 100/ magyar motort akar, amit nem csak nézeget, vegyen egy öreg Pannóniát vagy Danuviát meg mellé 5 motornyi alkatrészt, aztán legózzon. Ami van hozzájuk utángyártott az is magyar. Lehet böngészni, tele a használtautó.hu

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 14:23:17

..."A Szabó és Szabó KFT. nyerte meg a danuvia futómű tenderét. Az öhlins elmehet a sunyiba"...

Tehát ha választhatunk egy botladozóan rossz, gyerekbetegségekkel küzdő MAGYAR sz@r és egy jó minőségű megfizethető között, akkor inkább az utóbbi, mert MAGYAR ?

Ugyan már...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 14:24:59

...bármely amcsi garázsban tízszer különbet raknak össze...

Ja persze. Kb. 20-25 ezer USD-ből, és még műszakilag szar is.
Jó lenne ha nem a krumplit mérnénk a szamócához.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 14:26:19


Az a 'próba' rendszám megvan mindenkinek a gépen ? lol

bigcet 2008.06.30. 14:32:21

A Danuvia supermoto kellene. És kellene a márkanév is, mert számít. Nekem az kell, hogy jól essen ránézni, vagy gondolni a motoromra. Erre büszke lennék.Még akkor is ha tulajdonképpen licensz motor. Éppen ezért nem aggódnék a garancia miatt sem, mert ezek az alkatrészek mind nemzetközi gyártóktól jönnek, tehát biztosan működik a dolog, mint ahogy ha veszek egy Öhlins telót, arra külön garit kapok. Plusz a BME formaterv szívet dobogtató, mert ez tulajdonképpen egy műalkotás és csak így egyben az ami.
Hajrá Danuvia!

GeT 2008.06.30. 14:47:08

YetiSport
Honnan veszed , hogy hazugság pl. a garancia. 5-10 milló? Te viccelsz? Ha 10* -ből kijött akkor nagyon olcsón oldották meg a dolgokat...

Spalya:
Ez a hazai gyártás érdekes gondolat... Te még nem nagyon láttál olyat ,aki gyártott volna bármit? (Ja, nem egy szalagmunásra gondoltam...)

Egyébként van bennetek valami közös a gondolataitok szintjét tekintve.

bigcet 2008.06.30. 14:52:44

Apropó, belpiacos modellről még nem hallottatok? Mondjuk a Kárpátokon belül. Üzleti tervet lehet építeni rá, mi az hogy "vegye a nyugat kétpofára"? Spalya kedves ez most nem a "lelkesek" és "rosszcsontok" vetélkedője! Várom a teszteket!

YetiSport 2008.06.30. 14:55:51

mint ahogy írtam az SM az idomokat leszámítva 100% Sherco 5.1I SM, mindennemű változtatás nélkül. Kizárólag idomot és kipufogót gyártott rá Vladó úr. Ez a két dolog amivel Vladó úr eddig is foglalkozott.
A retró gép kicsit több munkát igényelt hiszen ott a váz valóban új. (ha új...)
Tehát az SM esetében nincs mit sorozatgyártani, hisz csak idomot kell átcsavarozni.

bigcet 2008.06.30. 14:58:22

Most pedig irigykedünk, mert neki összejött :-)))))))))))))

eszembejutottvalami 2008.06.30. 15:00:24

Legyen magyar motor, legyen magyar gyártás !!! Éljen végre valaki előállít valamit amire rá lehet mondani (kis jóindulattal)hogy magyar. Amúgy nekem nem tetszik, mert nem tudták eldönteni hogy endúrót, danuviát vagy sportgépet csináljanak ez olyan ezisazis de egyik se.
Hajrá magyarok!

Joy Naxt 2008.06.30. 15:02:17

Nagyon szuper hogy ujra fogják gyártani de ez a Danuvia nem AZ a Danuvia.A szuperetro szerintem idétlen főleg a hátulja.csinálhattak volna inkább már egy túra motort szerintem.De amugy sok szerencsét kivánok a gyártónak és remélem,hogy ezt a csodás motormárkát ujra látjuk majd jo szinben tündökölni az utakon mint azelőtt.

Csabogler 2008.06.30. 15:06:54

Gratulálok, a Danuviához, öszintén örülök.
A baj az, hogy régen - kezdő tanár koromban a pedagógus fizetésből nyugodtan kipengethettem az árát. Most meg csak vágyálom. Kéne egy igazi olcsó "népmotor", nem villogni, hanem motorozni való. Mit gondoltok?

bigcet 2008.06.30. 15:12:31

Csabogler! A népmotor nem megy mivel azt a hypermarketekben kapható párszázezres kínai robik megcsinálják. A túramotor jó ötlet az népszerű lenne! Magyar csopper ó yeah!

kp 2008.06.30. 15:22:02

Eddig a KTM Supermotojaval szemeztem, de ezek utan azonnal ezt vennem, mar csak a unikat jellege miatt is. Mennyi lesz a Nova ara tudja valaki? Es mikortol lehet rendelni? :)

xy 2008.06.30. 15:29:34

A SuperRetro kene. Gratula, csak igy tovabb.

kicsee 2008.06.30. 15:34:13

Megelőztél. Bár én nem vagyok annyi idős, mint te, de nekem a bmw-v is kevesebbe került, mint ez motor. 1,5M? Most nem azért mondom, de ez horribilis összeg egy motorért, amit magyaroknak szánnak, vagy nem nekünk szánják?
Maguk a gépek szépek. Nagyon szépek, kellene azonnal (főleg a supermoto), de ennyi erővel kellene egy KTM, vagy Derbi is. Ha a Danuvia 1,5M a KTM meg 1M... csak egy példa...

Igen nagyon szép lenne, ha úgy lenne, mint ahogy Splaya írta. Magyar gyárból, magyar emberek raknak össze egy magyar motort. De mivel ez nem fog megvalósulni, így a motor soha nem lesz teljesen magyar. Az ötlet az magyar (és ez dicső is, apropó a vázat magyarországon csinálták és hegesztették?), de a kivitelezéskor felhasznált anyagok nem.

Lámpatest gyártásban dolgozom, mint mérnök. Hiába mondjuk, hogy mi nem használunk gagyi kínai előtéteket, a Philips vagy az Osram egyre több előtétén lehet látni a made in china feliratot. Olyan, hogy európai minőség szerinetm már nincs.

Kívánom, hogy sikeres legyen a "magyar" motor és támasszanak fel még márkákat lehetőleg eredeti formájukban!

lujo2 2008.06.30. 15:49:42

sztem halott ötlet. Ennél nevesebb, volt szocialista motorkerékpármárka, az MZ épp mostanában zárt be, pedig jóval híresebb volt, mint a Danubia. A motorosok sznobok, és lehet, hogy szembe dicsérik az alkotóknak, de egy ismertebb japán márkát vesznek.

oPal 2008.06.30. 16:04:44

Én szurkolok ennek a motornak, és jó lenne ha "egyénreszabottként" másik erőforrással lehetne kérni :D tényleg kéne.

akárki akármit mond, erre rá merem mondani hogy magyar, ha a "török mercédesz (busz)" is török :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.06.30. 16:18:27

Mekkora flash lenne már pár év múlva mondjuk a motorverseny szezon végén talma lenne a kategória világbajnoka...egy Danuvia nyergében.... mondjuk együtt: ÁÁÁMEN.

Amugy a SupeRetro rohadtul kéne, kár hogy nincs rá jogsi meg cash. Addig marad a vespa. ;)

Régimotoros 2008.06.30. 16:31:37

Végignézve a Super Retro-n, nem csodálkozom, hogy annyi a külső beszállító. Én már csak tudom, hiszen egy fémtömegcikk-gyárban dolgoztam technológusként 12 évig. Ahhoz, hogy gazdaságosan lehessen gyártani, évi több tízezres szériák kellenek. Mert egy sajtolószerszám, vagy egy öntőkokilla több tízmillióba kerül. És ezen a gépen van jónéhány olyan részegység, ami speciális, egyedi szerszámmal készül. Másrészt teljesen felesleges kigörcsölni egy új féknyerget, mondjuk darabonként 50ezerért, mikor egy jóval profibbat megkapunk féláron. Ez a nemzetközi munkamegosztás. Az egyre javuló minőségű kínai dömpingárukkal szemben csakis a nemzetközi összefogással készülő termékel tudnak helytállni.

A gépekről meg annyit, hogy tetszik, tetszik, de nem igazán. Az összképet, szerintem, legdurvábban az első fényszóró rontja. Olyan csájna-fílinges. Szemben a tényleg retro csepptankkal, vagy a 60-as 70-es évek versenygépeit idéző üléssel. A dupla bölcsőváz nagyon szép, de a hátsó lengőkar is erősen kilóg a képből. Az alsó és felső hátsó villaszárnak jóval nagyobb szöget kellene bezárnia, hogy esztétikus legyen. A hátsó központi rugóstag, pedig egyáltalán nem retró így ebben a formában.
Az árát én is sokallom, de ha egy milla körül lenne, erősen gondolkodnék, hogy a mostani gépest egy ilyenre cseréljem. Aztán lekapnám a tankról a logót, és ráragasztanék egy igazán régi, alumíniumból sajtolt piros-kék Dancsi-tanktáblát :-) ( van még néhány darab a fiókomban ).

M 2008.06.30. 16:35:27

nem teljesen a földön él az aki a hazai gyártást hiányolja. ezek az emberek el sem tudják képzelni micsoda anyagi terhet jelent csak magának a gyártásnak, a gyárnak a megteremtése és akkor még nem beszéltünk a k&f-ről. sok tízmilliárd is kevés lenne. mert azok az idők már rég elmúltak (ha léteztek egyáltalán) amikor a fészerben összeraksz bármi versenyképeset. kis tételben gyártva annyira drága lenne, h senki nem venné meg. gondolkozzatok már ilyenkor egy kicsit! ráadásul még a nagy (nem csak motor, de autó) gyárak is rengeteg külsőssel dolgoztatnak, mert egyszerűen még ők sem bírják megfizetni mindennek a gyártását/fejlesztését.
ez indulásnak bőven elég. ha ez így beindul, akkor később esetleg meg lehet próbálni h néhány egyszerű de látványos elemet is ők gyártsanak még egyedibbé téve a motorokat, de csak lépésről lépésre lehet ezt.
sok sikert az alkotóknak és sok örömöt a leendő tulajoknak. nincs A jogsim, de egy retrót így is szivesen megvennék :)

udla 2008.06.30. 16:44:50

kicsee Áruld el hol vettél olcsóbban új BMW-t.
Melyik új KTM kerül újonnan 1M-ba?

Zizz 2008.06.30. 16:47:49

Gratulálok az alkotóknak.
Kár hogy ilyen stílusú gépek, ilyet soha nem vennék akármennyire is jók és akármennyire is magyar (se nem klasszikus stílusú se nem chopper sajnos).
Mindenesetre le a kalappal.

zlaboncz 2008.06.30. 16:59:42

És ha 90%-ban megegyzik egy OEM gyártóval, akkor az miért baj? Vagy ha jófajta konzumer alkatrészekből építkezik akkor mi a gond? Ha nem rosszabb, mint kategóriatársai, akkor _inkább_ ezt venném, mint a külföldi gyártóét, még ha kicsit drágább is. Sajnos - ahogy a kommentek egy része is mutatja - ez a fajta lokálpatiotizmus eléggé ismeretlen nálunk, pedig igen nagy szükségünk lenne rá.
Ha megveszem, akkor esélyt adok rá, hogy később még több hazai dolog lehessen rajta/benne. Ha meg nem, akkor pedig van egy jó motorom, aminek legalább a neve magyar. Nem érdekel, hogy csak a neve az, legalább nem tűnik el a múltban, vagy a nagynevűek bekebelezésében...
Ennyit minimum megérdemel.

Z.

isti 2008.06.30. 17:05:14

Itt is van egy cikk a gépről:
nol.hu/cikk/497318/

szitya 2008.06.30. 17:27:45

Kéne hát, most is áll egy 44 éves a garázsban:)

gecmájer 2008.06.30. 18:06:16

A hír arról szól, hogy Vlado épített magának egy motort, ami szép és jó, és elnevezte Danuviának. Ha valaki ad neki pénzt, akkor annak is épít ilyet... vagy akár egy teljesen másmilyet. Azt azután Millenium Falconnak is elnevezheti, ha a megrendelő úgy akarja. A 70 ló sántít, mint ahogy az 1,5M is egy Öhlinses motorért. Ha egy eredeti Sherco 2M, akkor ez mitől lenne olcsóbb?

Amúgy én úgy képzeltem el a magyar motorgyártás újraindulását, hogy pl. a japán Suzuki eladja a kifutó GS500 szerszámait, megmaradt alkatrészeit a Magyar Suzukinak, aki megpróbál olcsó, de kívánatos gépet csinálni belőle. Aztán, ha működik a dolog, akkor lehet továbblépni.

Kova 2008.06.30. 18:14:24

Őszintén szólva szkeptikus voltam,alig olvastam el a cikket, de: (!!)

Sztem baromi gyönyörő a Retro!
és végre nem idióta, technikai analfabéta harmadrangú magyar beszállítók rontják le a motor amúgy kedvező összhatását.
Örülök h igényes blokkot, futóművet kapott a motor-és ehhez viszonyítva én nagyszerű árnak mondanám az 1,5M-át!!

petrol pet 2008.06.30. 18:25:37

Én szurkolok nekik.
Aki azt írja, hogy miért nem magyar a legtöbb alkatrész, az még életében nem járt úgynevezett üzemben, ahol termékeket gyártanak, és nem hallott gazdaságos sorozatnagyságról, szerszámköltségről, magyarországi piac méretéről stb.
A Danuvia korábbi típusait pedig ne várjuk már, hogy valaki szolgaian lemásolja. 1. mert nem is lehetne forgalomba helyezni, 2.hót elavult -de szerethető motor- 2008-ban (ismerem, ilyet hajtok 10 éve :-)


Kicsee: "Lámpatest gyártásban dolgozom, mint mérnök." - megkérdezhetem, hogy merre? Én is érintett vagyok ebben a témában :-)

petrol pet 2008.06.30. 18:33:49

Ha esetleg valaki érdeklődik a régi típus iránt innen, akkor a Danuvia márka kedvelőit a köv. fórumban megtalálja:

forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=50&t=9041973&na_order=

Spalya 2008.06.30. 18:51:39

Kicsee: "Lámpatest gyártásban dolgozom, mint mérnök." - megkérdezhetem, hogy merre? Én is érintett vagyok ebben a témában :-)

Én meg égőtestet gyártok! Mi lámpabuzik tartsunk össze!

Spalya 2008.06.30. 18:56:54

Kicsee elolvastam a kommented, valóban ez a trend. De érdekes módon ha értékes dolgot állítunk elő (mint mi a gyárunkban) Lámpáink darabja 10-15e. Magyar kerámiából készül, magyar összeszereléssel, magyar munkaerővel. Ha minden jól megy magyar elektródával.
Gyártják már kínában de nem egészen olyan egyszerü lemásolni mint ahogy azt gondolnák a sárgák. Persze vannak lelkes magyar mérnökeink, akik lelkesen segítenek a keleti kollégáknak. Mind kerámia mind, lámpagyártásban nagy előnyünk van!

kipketer 2008.06.30. 19:05:37

Én egy riportot szeretnék olvasni a fejlesztőmunkáról, bevezetési nehézségekről, stb. a tervezőkkel!
Szerintem nem lenne rossz reklám a csapatnak sem, a fikázóknak is kicsit megváltoztatná a véleményüket erről a "összedobom a cuccokat, "D" matrica, azt jól van" hozzáállásról.

petrol pet 2008.06.30. 19:08:43

Spalya:
"Én meg égőtestet gyártok! Mi lámpabuzik tartsunk össze!"
:-))))

Mi főleg SMC technológiában mozgunk,pl. ipari lámpákhoz.Amit leírtál a kínai próbálkozásokról, az való igaz. Próbálkoznak, de szerencsére nem megy nekik:-)

igarember 2008.06.30. 19:13:38

elnézést kivánok! a Gaia nevű másik magyar próbálkozásról senki se hallott még?
totalbike.hu/tesztek/gaiateszt/

T-boy (törölt) 2008.06.30. 19:15:18

A Danuvia a "maga idején"sem kellett
senkinek,ez pedig egy randa fuser valami.
A 125-ös Csepel,T5 Pannónia volt a
MOTOR.Megbizható,strapabiró egyszerű és
exportképes!
EZ szerintem gyártásra nem kerül soha,
csodálkozom,ha tévednék.Ezen a/gondolom/
majd emelkedő áron,ehhez nyúlnék utoljára.

9mmPara 2008.06.30. 19:29:50

Eredeti, kétütemű 125-ös Danuviám már van (kosárban és szatyorban), az új Retro meg kéne. Ha kidől alólam az öreg olasz vas, veszek is.

outsider 2008.06.30. 19:40:18

Respect az alkotóknak, de hadd világítsam meg a projekt gyenge pontját egy személyes beismeréssel: amikor majd vásárolni megyek - minden megbecsülésém mellett - régi, nagy nevű márkával térek haza. Szorítok a Danúviának, éljenek a bátor emberek!

Spalya 2008.06.30. 19:41:02

petrol pet, ezt a vonalat folytassuk inkább emilben, mert lenne kérdésem.
spalya[kukuc]bikemag[pon]hu-ra dobjál egy emilt pls.

zöldi 2008.06.30. 19:44:04

T-boy: Exportképes...ja, az Ororszoknak, mert ők még nálunk is igénytelenebbek voltak. Ha ők nem veszik a T5-öt, akkor a Pannónia- ami agy csodálatos motor, de a gyerekbetegségeit az utolsó szériára sem voltképes kiheverni- sem élt volna '75-ig.

Aki sokallja az árát: 1.5 millió alatt milyen egyhengeres 500-as gépet adnak? Szerintem semmilyet.

Mber 2008.06.30. 19:46:12

A Pancsis csalódás után nem csoda ha,
jópáran bizalmatlanok a géppel szemben, DE Egyfelől ez már van. Ha kettő darab akkor annyi, de már van.
Másfelől, miért ne szavazhatnánk bizalmat a gépnek. Senkinek nem lesz kötelező emellett dönteni. Azt javaslom mindenki próbálja ki, legyenek elérhrtőek számunkra. Fikkantani azután is ráérünk, addig meg várjuk türelmetlenül!
És végül, ha hazahajtanék a retro motyóval, a fiaim is örömtáncot lejtenének csak a formája miatt is, mert egy ilyen küllemű géppel kihúzott derékkal repkednénk vigyorogva. Úgyhogy kell. Hol lehet próbálni? Mikor lesz már az első nyílt nap?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.06.30. 20:14:38

B+ most jöttem rá, hol az erőtöbblet a széria Sherco - hoz képest !!!

Ott nincs gyári adat (tehát keréken mérik) itt főtengelyen, plusz az Akropovicsos múlt !
Ok, így már -papíron- összejöhet 65-70 ló :-))))))

T-boy (törölt) 2008.06.30. 20:16:55

zöldi!
Ha valami exportképes,nem mindegy ki veszi
meg?Az Ikaruszt sem az USA-ba exportálták!
A lényeg,hogy mennyen,és bárki meg tudja
javitani akár -30 fokban is.Itthon sem volt
minden faluban szerviz,ahova betolod.
Hogy miért igénytelen szerinted,nem tudom,
tán most jöttél ki a HD kereskedésből?
Mindent a maga idejében..Ja,a maga idején
a HD elég megbizhatatlan volt,de baromi
egyszerű,igy minden útszéli műhelybe
javitható.
Az árról vitatkozni felsleges,SOHA nem
kerül gyártásba.Ha párat összeraknak,ez
kb.az önköltség.
Hogy mi igénytelen,hát a kinézete,a többi
pedig idegen gyártás.Ennyit a "magyar"
motorról.Előbb vennék eredetit,volt anno
a családban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.30. 20:29:20

Hölgyek, urak. Olvasom az érveket, pro és kontra.
Ha hiszik, ha nem, a Gaia pont így próbálkozott. Amit csinált, jó volt. Csak épp új volt a márka, elhalt csendben, tőke nélkül.
Szerintem a Retro modell élhető kompromisszum, a szupermotó meg átcimkézett Sherco. Ugyanígy, átcimkézéssel, átdizájnolással készül a Jawa Pionír. Azt veszik, mert a) a csehek hazafiasak, és b) jó a konstrukció.

Pénz beszél, ember ugat. Én már rendelném a pirosat, ha lenne rá pénz.
Jövő ilyenkorra meglátjuk, hány darab kelt el, mint mondanak a tesztelők, tartós tesztelők. 1 év alatt előjönnek és kijavíthatóak a gyermekbetegségek.
4-5 év alatt kiderül, mivé növi ki magát a modell.
Nagyon szurkolok Kovacevic úréknak.

Thommys 2008.06.30. 20:33:48

Először is sok sikert a projekthez!
Az, hogy az felhasznált alkatrészek nem magyarok, az most miért ennyire meglepő? A nagy gyártók szinte az egyetlenek, akik vázat és motorblokkot maguk gyártanak. Fütómű, fékek, elektronika stb.-t már ők is bevásárolnak!!! Miért? Mert ha még azokat is nekik kellene fejleszteni és legyártani, akkor bizony csaknem a duplája lenne a mai motorok ára!
A design jó, a kivitelezés is, alkatrészek is, csak a Sherco motorblokk nekem annyira nem.... Saját vélemény
Először a motoroknak még bizonyítani kell! Egyetlen amiben kételkedem az a motorblokk, plána ha tényleg 70Le-t produkál. Ezt leszámítva: IGEN, vennék egyet!

orca 2008.06.30. 20:41:55

"A Danuvia a "maga idején"sem kellett
senkinek,"

Ez a mondat sem azért született, mert Te már éltél akkor. De hogy ne hagyjalak bizonytalanságban, a "maga idején" kb. 157000 darab Danuvia motorkerékpár készült.

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.06.30. 21:39:08

A "nem is magyar, nem is kéne" jeligére még valami: a Yamaha YA-1 melyik márka modelljére is hasonlított kísértetiesen? A végén ki ne derüljön már, hogy az meg tulajdonképpen egy német márka...

T-boy: tudtommal az Ikarus exportált az USÁ-ba, sőt, ott szereltek is össze buszokat.

CsA 2008.06.30. 23:05:10

Sok sikert a készítőknek! Kritizálni mindent lehet, de előbb a fikázók is mutassanak fel valamit... :-) Nagy pofával a putriból is lehet ugatni. Nincs ma világon olyan járműgyártó (autó, motor, traktor, kombájn, busz, akármi), aki mindent a saját gyárában állít elő... Itt tartunk, haladni kell a korral, "aki megáll, meghal..." :-)

Csabogler 2008.06.30. 23:05:47

Nekem igenis most újra-gyártott "eredeti" Danuvia kellene. Szinte mindent kibírt. pedig biológia-mezőgazdaság szakon a nyári gyakorlatokon úgy hajtottuk a föld utakon , erdőn mezőn ahogy csak bírtuk.

Peter 2008.06.30. 23:39:35

Gyonyoru moci remelem lehet hozza kapni 3 vagy 5 vagy7 kullos bronz szinu alufelnit !!

Foximaxi 2008.07.01. 01:14:36

T-boy:
Ikarus USA
www.freeweb.hu/buszok/ik416.htm
Ha valamiben nem vagy biztos előbb nézz körül. ;)

sowi 2008.07.01. 02:33:29

a retronak egesz jopofa cafe racer feelingje van, a blokk a shercoban mar evek ota bizonyit, az öhlins futomu meg a radialis brembo cuccok sem eppen a szarbol varat epiteni klasszikus esetet juttatjak eszembe, az ara pedig ehhez merten nem rossz, csak nehogy ugy jarjanak mint az MZ, azok is WP,brembo meg yamaha cuccokbol epitkeztek ebben a kategoriaban aztan a kutya nem vette, ez viszont kene, instant get

YetiSport 2008.07.01. 08:14:18

Még egy apróság amit nemigazán reklámoztak a készítők. Az igaz, hogy a Sherco az egyik legjobb blokk a szegmensben, de mint minden rendes VERSENY SM/Enduro blokkban 20 üzemóránként ír elő olaj és olajszűrő cserét a gyár. A retrónál jól fog kinézni, ha egy hosszú hétvégére magával viszi az olajcseréhez szükséges felszerelést a vásárló...

Intruder 2008.07.01. 12:11:35

Ennyi fikázos köcsögöt. Az eszem megáll! Menj le paraszt a garázsba és csinálj valami jobbat!
Ki a faszt érdekel, hogy hány lóerő? A motorosok 90 százaléka egy 50 lóerőre lefojtott gixxert se tudna kimotorozni.
Egy 30/35 lovas RS 125 körideje 2,18 alatt van. Tudtok Ti annyit barátaim? Mert ha igen, akkor irány a gixxerkupa.
100 lóerő felett eleve minden motor csak fasznövesztőnek jó.
Mi ebben a magyar? A motor lelke a váza és a futómű geometriája. Ha az jó akkor jó a motor. Ha ezek már te készíted, vagy a te terveid alapján készítik, akkor gyártasz motort (lásd Bimita)
A blokk CSAK egy alkatrész a sok közül. Olyan mint a lámpa, vagy a markolat. A Bimotánál maradva egyszer próbáltak csak saját motor blokkot gyártani...
Én minden esetre rendeltem egyet magamnak. Ti meg bekaphatjátok!!! Kívánom nektek, hogy a Suzuki 400-as legyen a legjobb/legszebb motor az életetekben.

raptor55 2008.07.01. 12:20:29

KIRÁLY!! ÍGY TOVÁBB!! Már csak a Pannóniát kell elkezdeni gyártani és elmondhatjuk h vérbeli motoros nemzet vagyunk.

motomagus 2008.07.01. 12:28:13

haliho!

"az SM az idomokat leszámítva 100% Sherco 5.1I SM"

kapjatok az agyatokhoz pajtások!
gondolom a fent említett SM nem egy ócskavas, es ujonnan kicsit drágább a danuvia sm-nél.
akkor meg örüljünk neki, h kapunk olcsóbban egy jó gépet, ráadásul Danuvia jelvénnyel, magyar mocit. Így legalább látszik, h nem egy önelégült baromé a motor, akinek túl sok a pénzem, hanem van stílusa, egyénisége! (az idomok nem rondák, a kipuf-hoz meg érthet v.mit a fiú, meg amúgy is vissza lehet cserélni a garázsban ahol egyesek úgyis bármikor összedobnak egy ilyet-ha jól értem.)

T-boy (törölt) 2008.07.01. 12:49:47

orca
Nem tudom mi az-az "akkor"szerinted,de mint
mondtam a családban/apámnak/oldalkocsis
T5-öse volt.76"-ban pedig én vettem meg
az egyik utolsó piros P21-est újan.
Foximaxi!
Keress rá az "export" szóra!Ha eladom a tervet,az nem export,ha legyártom,és
KISZÁLLITOM,na az-az.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.07.01. 13:37:25

Yeti: másik olajteknő, egy olajhűtő, és rögtön 40 óra ( 120-szal haladva az 5000 km! ) az olajcsere. Plusz a Retro-t nem is úgy fogják majd használni, mint egy versenyendurót (nem hiszem, hogy valaki a B.p. - Miskolc teligáz-max.fordulat autópályázásra tartja majd) - ez sem mellékes.

adi 2008.07.01. 13:40:07

Na sok fikázásban semmi meglepő nincs számomra. Ez várható volt.
Más módon elkészíteni egy Magyar Motort nem lehet. Annak kéne inkább örülni, hogy profi alkatrészekből lett összeválogatva és abban biztos vagyok, hogy nem összahajigálták azt a pár alkatrészt, ez hamarosan kiderül.

Az árát fikázókat meg tényleg nem értem. Ők feltehetően egy másik bolygón élnek, vagy nem tudom, melyik filmre ültek be, de 1,5M azért tényleg nem sok egy ilyen gépért.

Abba is érdemes belegondolni, hogy ha valóban megtalálja a helyét a piacon a két motor és a vásárlók ráharapnak, elképzelhető, hogy a termelt profitot visszaforgatva újabb és újabb szellemi termékek felhasználásával, üzemek bővítésével akár a szó valódi értelmében is beszélhetünk majd végre magyar motorgyártásról, új típusokról... stb
De nem szabad elfelejteni, hogy EZ CSAK A KEZDET! Valaminek a kezdete. Mi a büdös francot várnak egyesek?

Az persze teljesen biztos, hogy nem növi ki magát a gyártás olyan szintre - kellő tőke hiányában - mint a mostani nagy gyáraké, és megmarad kis szériás motornak a Danuvia. Az életképesség pedig úgyis a vásárlókon múlik, no meg a marketingen.
Vennék Danuviát és lehet, hogy veszek is. Maradjon életképes ez a projekt.

fabot 2008.07.01. 13:54:51

cucc ez a gép. gratula!

Bubi36 2008.07.01. 14:00:05

Hellosztok!
Szerintem az, hogy nem minden magyar benne, még nem jelenti azt, hogy egy sz@r az egész, és nem is magyar. Szerintetek a nagy Apriliákban milyen cuccok vannak??? Rotax blokk, Öhlins futómű, Brembo fékek... Na, és a japán Hondán milyen fékek vannak? Csak nem Nissin??? Nahát... Egyik motorgyártó sem csinál magának egy saját fejlesztést, amin évekig kísérletezhet, inkább vesznek a legnevesebb alkatrészgyártótól cuccot. Szerintem ezek a Danuviák úgy jók, ahogy vannak...

YetiSport 2008.07.01. 14:14:47

Bubi36-nak 100% igaza van, csakhogy akkor miért nem ezt mondják a készítők. Ettől semmivel se lenne kisebb az érdemük.
Ajánlom elolvasni a teljesített célkitűzések szöveget és összevetni a valósággal:
www.danuvia.hu/m_oldal.php?mag=m_kft

YetiSport 2008.07.01. 14:17:29

Kutya!
A Sherconak nincs olajteknője amit kicserélhetnél nagyobbra.

gecmájer 2008.07.01. 20:19:51

Hirtelen mindenki milyen Sherco-fan lett. Honnan tudjátok, hogy jó az? Nem sok szaladgál belőle a magyar utakon, hogy egy számot mondjak, szerintem egy sem.
A másik meg az, hogy kizárt dolog, hogy egy Öhlinces motor kijöjjön 1,5M-ből! Csak a futómű kijön annyiból, de ahhoz még kell váz, blokk, stb.

orca 2008.07.01. 21:35:51

T-boy, én csak arra a fikázásra rewagáltam amit te írtál. De akkor én is kérdeznék valamit. Az nem lep meg, hogy akkoriban P21-est vettél, hiszen fiatal voltál, stb. Bár a gyújtása annak is hagy kívánnivalót maga után. De visszatérve a kérdésre:
- Hogyan kelt el 157000 darab Danuvia, ha nem kellett senkinek?

toddzsa 2008.07.01. 22:57:42

Hát, hogy az Istenbe ne kellene! Várjuk a Pannit is! :D

T-boy (törölt) 2008.07.01. 23:25:42

orca!
Eléggé egyszrű a képlet.
A választék:Berva Panni 50ccm,
Csepel,Danuvia 125ccm
T5 Pannónia 250ccm.
"Külföldi":Komar 50ccm,
később:Mz125ccm
Java 250-350ccm/csepptankos/
Ezek drágábban.Ezt-azt kifelejtettem.
Hát igy egy 10mill.országban talán nem
olyan nehéz eladni bármiből 157000-et.
Amúgy egy elég béna motor volt,mentem
vele.
Hogy miért vettem P21-et?Mert az tetszett.A választék:MZ250/nem stabil/,
Java250/gyenge/350/drága,könnyen emeli az
elejét/P10 kicsit avas,lassú,és csak 1
henger.Hát ezért.Gyujtásállitás/műszer
állandó felszerelés/szinte heti/napi/
tevékenység.Gyorsulása a legjobb az
összes közül.
Ha 125-ös MZ lett volna D idején,tizedét
nem adták volna el.Megkockáztatom az összes felsorolt közül:a LEG
elnyűhetetlenebb,saját céges
tapasztalatom,
stabilabb,dönthetőbb,
kis fogyasztásubb.
Annak pedig örüljél,hogy Neked nem 4-5
motorból KELL(?) választanod.Ja,hogy
nem tudod magad javitani?Ez ma természetes.Engem aggasztana egy hosszabb
túrán.

T-boy (törölt) 2008.07.01. 23:33:53

Panni az igen,szép,és van stilusa.

Petya 2008.07.02. 01:52:47

Nos végigszenvedtem ezt az egész vakerasort...nem mondom.. van itt fika..van itt vax dögivel!Magyar..nem magyar..baromság...ha jobbat tudsz..csináld utána...sőt..csinálj jobbat4!!...jahh és a Bmw-dből szedd ki a merci szelepeket..és a kinai hulladékot!
Én igenis betolnám a garázsba mert tetszik..mert úgy látom,hogy nem dilettáns márkabuzik rakták össze...és ha jobban belegondolsz...ezért az árért mit is kapsz..milyen cuccokkal??Jahh..és ha összejön a ficcs..hát meg is rendelem...annak ellenére,hogy lehetnek gyermekbetegségei...mert melyiknek nincs?? Még a GS 500 nak is vannak gyengéi..pedig huszon x éve gyártják..
Ilyen
..mégis rengeteget adtak el belőle..Majd ha ez a vállalkozás is kinövi magát (remélem) Akkor majd lesz préselt sárvédő..és magyar fejlesztésü motor..stb
Örülök,hogy vannak emberek akik még alkotnak..próbálkoznak...persze kell a kritika..ha építő...de itt olyat nem találtam!
További sok sikert az építőknek!

don ciccio 2008.07.02. 07:12:40

én vennék ilyen mocit! :) ja,a retro kéne. jól néz ki,jó cuccokból lett összerakva,remélhetőleg jó áron is lesz. 1,5 milla! nagyon jól hangzik. szóval,szerintem kéne.

don ciccio 2008.07.02. 07:19:40

a videó után még jobban kell!!!!!! :)

[] (törölt) 2008.07.02. 07:38:18

"Ennek az egész bemutatósdinak az volt a célja, hogy további pénzt szerezzenek, ami ugye elfogyott, illetve sose volt."

viszont van konkret, letezo termekuk. hol abban a csalas, hogy befektetoket akarnak szerezni ra?

csikorgasd meg azert legkozelebb az agyadban azt a 3 fogaskereket, mielott nekiallsz kopkodni. majd ha vettel egyet, es ottmaradtal alkatresz nelkul, na majd akkor szirenazhatsz, hogy atvertek.

hip · http://www.riderblog.hu 2008.07.02. 09:08:42

Érdekes a video. Főleg az a rész tetszik, hogy a váz a régi mintájára készült.=) Nem azért mert a donor motornál is bölcsővázban fekszik a blokk.

Gomba 2008.07.02. 10:40:38

Királyság!
Nagyon jól sikerültek a gépek Gratula!
Ha tényleg ilyen áron fogják adni őket akkor tuti veszek egyet:)
És végre jól sikerült formaterveket látok, bár a supermoto kicsit KTM-es,de sebaj...
És akinek nem eléggé magyar a motor, nézzen utána hogy jelenleg hány féle alkatrészből rakják össze a nagy gyártók is a motorjaikat/autóikat...akik ilyen kritikákat írnak nyílván semmi pénzért sem ülne mondjuk egy Land Roverbe, mert ugye már indiai tulajdonban van a gyár, vagy a KTM például nem is igazán osztrák ugye,mert holland WP telói vannak???de sorolhatnám,hogy a Buell már Rotax blokkot használ, akkor már az sem jó igaz-e?!

hip · http://www.riderblog.hu 2008.07.02. 12:39:47

Úgy érzem kezdjük nagyon körbelőni a magyar motor nem magyar motor témát.
Az tény, hogy sem ma, sem régen nem létezett járműgyártás beszállítók nélkül. Vannal olyan komponens gyártók a piacon, akik megkerülhetetlenek, ha motort akarsz építeni. Ilyen a Bosch vagy a Magneti Marelli az elektromos cuccokban, és ilyen a Tokico, Nissin és Brembo, ha fékről van szó és a listának nincs itt vége. Ezek legalább akkora mamut cégek mint a megrendelőik. Azonban van egy lényeges különbség abban, hogy hogyan nem kerülik ki a gyártók őket. Ugyanis lehet azt mondani a Bosch-nak, hogy öreg itt van a blokkvázlata a vezérlőelektronikának. Hol melyik vezetéken mi jön ki, hol mi megy be, nézzenek ki így a dobozok. Tervezd meg, gyártsd le jövőre félmillió példányt rendelünk. Így megy a nagyoknál. Vagy lehet úgy csinálni, hogy van x blokkom, meg y műszerfalam és ehhez keresek megfelelő komponenseket jövőre kellene 100 darab. Azért lehet érezni, hogy az egyik egy megrendelő-szolgáltató viszony, a másik pedig egy vevő-eladó viszony. A kettőt nem illik összemosni. Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy a Danuviásoknak nagy gyárként kellene viselkedni. Azt viszont akarom mondani, hogy ne hasonlítsuk az üzleti stratégiájukat nagy gyárakéhoz. Létezik olyan gyártó a piacon akihez fölnőhetnek versenytársnak, ha lesz zsé meg lelkesedés. meg stb.. Ilyen pl a Bimota.

Lacza 2008.07.02. 12:56:08

Végre valami jó hir simán venék egy superetrot.

a 2008.07.02. 17:47:13

Kedveskéim,
csatlakoznék azokhpz, akik unják a "magyarozós" témát. Le van sz*rva. Az igazság az, hogy ha ezt itthon szerelik össze, akkor is csináltak melót pár embernek...ez jó. Ha itthon rakják össze, itthon adják el, akkor csináltak állambácsinak némi bevételt...ez ~jó... Amúgy a superetretrónak van egy csepp cafe raceres beütése és ez szintén jó. Akinek meg ez mind nem jó...

A.

[] (törölt) 2008.07.02. 19:56:06

"Ennél nevesebb, volt szocialista motorkerékpármárka, az MZ épp mostanában zárt be, pedig jóval híresebb volt, mint a Danubia."

erzesem szerint az a gond az MZ-vel, ami a Danuvia-val is: nem a modernseget varjak el toluk a nev hallatan, hanem a regi motorokra asszocialnak az emberek, amit barki megengedhet maganak. ezt pedig nem hozza.

en pl ilyen motort akarok, de modern muszaki tartalommal:
de.wikipedia.org/wiki/BMW_R_51/3
miert nem gyart senki?

T-boy (törölt) 2008.07.02. 20:47:04

Edelweiss!
Na,ez a BMW akár eredeti műsz.tart.számomra
TÖKÉLETESEN megfelelne túra-hobby célra!

stargazer 2008.07.02. 21:45:01

hány olyan gyártó van, akik csak
innen-onnan összeválogatott
összevásárolgatott alkatrészekből
dobnak össze motorokat? nagyon sok.
és érdekes őket senki nem fikázza
ezért, sőt, ezek közül némelyiket
úgy tekintik mintha maga lenne a
manifesztálódott menyország.

ez a két motor állat. nekem a
superretro teccik jobban, és kutyát
nem érdekli hogy mennyi LE a keréken.
elég. ha megrendelésre dolgoznak, és hajlandóak egyedi igényeket is kielégíteni, és ilyen elfogadható
áron dobnak egy mocit, akkor én
büszkén vennék és járnék vele. pont
ezen gondolkodtam nemrég hogy ha
manapság egy csomóan csinálják azt
kocsiknál is hogy motort innen,
padlólemezt onnan, aztán max egy
kasztnit terveznek sajátot, akkor mi
magyarok mi a fenéért nem tudunk
saját (tényleg saját) autót gyártani?
magyar cégnek lenne egy kis haszna rajta, magyarokat foglalkoztatna, és
ha jól néz ki, büszkén járnék vele.
na ugyanígy vagyok a danuviával is.
én még ahhoz fiatal vagyok hogy a
régi
szépidők befolyásolják a danuviával
kapcsolatos képzeteimet, de azt tudom hogy magyar és ha tudom hogy nem egy rakás szar, hanem megbízható alkatrészekből megbízható módon összerakott gép akkor szivesen
vennék!

nagyon várom a tesztet, és nagyon remélem hogy tényleg jó tapasztalatok születnek vele kapcsolatban mert életem első motorja akkor könnyen lehet hogy egy danuvia lesz!

Rudi 2008.07.03. 00:26:20

Kevés olyan motor van, amihez nem nyúlnék, nem alakítanék rajta szívem szerint semmit, mert úgy tetszik ahogy van. Ez Retro pedig eléggé olyan. Ezt nem értettem a Pannoniánál, hogy a szakmában gyakorlott és elismert tervező munkája után miért csak egy modellezőt bíztak meg, miért nem készítettek el egy 1:1-es arányú motort(akár egy kisiparossal) Itt a BME-s, fiatal ember által készített formaterv ahogy olvastam, kézzel fogható, működő motor... Ha a teszt is a közeljövőben olvashatő lesz, az ár pedig az ígért közelében marad akkor nagyon versenyképes lesz ez a motor!
Örülnék egy ilyen Pannóniás beszámolónak is valahol a lelkem mélyén!!!
Gratulálok!

orca 2008.07.03. 15:10:57

"Hát igy egy 10mill.országban talán nem
olyan nehéz eladni bármiből 157000-et." Kívánom, legyen neked is olyan terméked amiből ennyi fogy. A gyártás kezdetekor és még néhány évig, (tehát az 50-es évek vége-60-as évek eleje)nem számított rossznak, elavultnak. Nyílván, fejlesztések hiányában elérte a vég.
"Amúgy egy elég béna motor volt,mentem
vele." Örülök hogy ezeket nem olvassák azok, akik naggyá tették a márkát a nemzetközi sikerekkel. Fájna nekik!

T-boy (törölt) 2008.07.03. 17:21:32

orca
Hát még olvass a Neten/néhány évig/a
világgazdaságról,elemezzed a 40-50 évvel
ezelőtti viszonyokat/vagy kédezz valakit/.
Előbb-utóbb rájössz mit miért irtam.
P21-et is vitte néhányat az angol rendőrségnek/ami egyébként Yamaha másolat/,
de ez még nem"nemzetközi siker".Csodálkozom
hogy elhiszel ilyent,akkor ha a gyártó
mondja.Ez a saját vélemény,nem muszáj
egyetérteni,de valami alapja
legyen annak is amit irsz.
Ja,és MOTOROZZ.Üljél fel,ha lehet a
"nagy márkára",utána bármire,bármelyik
korból.Érezni fogod a különbséget.

T-boy (törölt) 2008.07.03. 17:35:37

Ja,és jelentősen megkönnyitette a "nagy
márka"vásárlásakor a választást,hogy az
igazi MÁRKA a Pannónia,kétszer annyiba
került.Aki tehette azonnal kicserélte
50ccm-es Simsonra,mikor az megjelent.

petrol pet 2008.07.03. 20:59:17

T-boy: Hadd ajánljam figyelmedbe a tavasszal megjelent Danuvia motorkerékpárok c. tekintélyes tartalmú és terjedelmű könyvet. Mindkét szerzőjét van szerencsém ismerni, te csak az egyiket ;-)
Elhiheted, hogy ült már harapósabb motoron is. Nem egy 15 éves nyeretlen középiskolás a srác.

Ezt a Yamaha másolat a P20,P21 dolgot meg csak óvatosan, a mondatodat nagyon szívesen megcáfolják az Index Pannónia topikján :-)

orca 2008.07.03. 22:12:23

P21-et is vitte néhányat az angol rendőrségnek/ami egyébként Yamaha másolat/,
"de ez még nem"nemzetközi siker".Csodálkozom
hogy elhiszel ilyent,akkor ha a gyártó
mondja."

- Én a nemzetközi moto-cross versenyekre gondolok. Még évekkel a gyártás leállítása után is ütőképes motorok voltak. Akárcsak a go-kartokba szerelt társaik.

"Ez a saját vélemény,nem muszáj
egyetérteni,de valami alapja
legyen annak is amit irsz."

-Igyekszem! Aki ismer remélhetőleg olyan embernek tart aki tud komolyan is kommunikálni.Remélem a személyekedés itt annyiban is marad.

"Ja,és MOTOROZZ.Üljél fel,ha lehet a
"nagy márkára",utána bármire,bármelyik
korból.Érezni fogod a különbséget."

- Ezzel megint nem sikerült megfognod. Nem dicsekvésképpen, de leírom neked ide milyen gépeim voltak eddig, amiket nem azért tartottam hogy legyenek:
Simson 51-es sorozat egészen a robogóig
Honda VF750C Magna
Yamaha Drag Star 650 Classic
Suzuki GSF1200S Bandit
Suzuki GSX-R 600 K4
ezek után pedig 4-5 Danuvia. A járó motor 1958 5. havi. Nem 126 lóerő csak kb. 5, nekem mégis élvezhető. Fura mi?

orca 2008.07.03. 22:25:11

"Ja,és jelentősen megkönnyitette a "nagy
márka"vásárlásakor a választást,hogy az
igazi MÁRKA a Pannónia,kétszer annyiba
került.Aki tehette azonnal kicserélte
50ccm-es Simsonra,mikor az megjelent."

Na akkor röviden, tömören a lényeg. Adott egy fegyvergyár-szerszámgyár, akinek a nyakába varnak egy máshol leállított motorkerékpár-gyártást. Néhány lelkes ember, köztük néhány vezető, mindent elkövet a sikerért. Az 1958-as Hatnapos versenyen szerzett arany és bronzérem őket igazolja. Akárcsak a nemzetközi versenyeken elért eredmények. Attól még hogy te erről nem veszel tudomást, még megtörtént. A Danuviát később kezdték el gyártani mint a Pannóniát, és hamarabb is fejezték be. Ennek rengeteg oka volt, akár a fejlesztés leépítése, versenyosztály felszámolása, a hiodraulikus elemek iránti kereslet miatt a motorkerékpárgyártás kifuttatása.
Ha egy kicsit durvábban szeretnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy nem szabad új, jobb anyagok felhasználásával készülő konstrukciót összehasonlítani egy kifutott modellel. Mint ahogyan a mai gépek is űrtechnikát képviselnek a P21-hez képest.

T-boy (törölt) 2008.07.03. 23:13:47

YamahaYDS3C 1965.Csak a Pannónia klubnak.
A személyeskedésért elnézést.

orca 2008.07.03. 23:29:58

Nincs probléma.
Béke veled! Gyere el augusztus első hétvégéjén Bodrogkeresztúrra, a Magyar Motorok Randevújára. Iszunk valamit!
:-)))

lovas · http://vmm.hu 2008.07.04. 12:51:29

A blog kérdésére válaszolva:
Ha futná rá és akarnék is venni egy új motort, bizotos vagyok benne, hogy az új Danuviát választanám.

Kublik Zoltán 2008.07.04. 16:17:50

Örömmel olvastam a gyönyörű DANUVIA-ról és remélem,hogy hamarosan láthatom és bírtokolhatok is egyik példányából.
Remélem híre megy a nagy világban,hogy a PANNONIA a CSEPEL és a DANUVIA a ruszkik álltal letaszított és sokkal jobbsorsra érdemes MAGYAR büszkeségeink a tetszhalotti álapotból visszajönnek az örökké megérdemelt legendas motorok közé.Íme példa erre a DANUVIA és csak grtulálni tudok a fiúknak-e dicső alkotáshoz.

szemlélődő 2008.07.06. 00:49:26

Természetesen megvenném, 2 okból kifolyólag:
1.) mert magyar és minden magyar terméket támogatok, mert csak így tudjuk talpra állítani a gazdaságunkat (ha már ilyen szemét politikusok nőttek a nyakunkra, akik minden külföldinek kinyalják a s@ggét feladva az őket eltartó magyar adófizetőket )
2.) mert szép

mmatte 2008.07.10. 09:48:26

Nagyon állatok!
És szerintem megnézve más hasonló kaliberű motorok árait, nem drága a Danuvia

Maceee gsxr1000 2008.07.20. 22:09:26

Én csak azt nem értem, hogy legutóbb, mikor Vladónál söröztem az üllői úton, akkor csak tervek voltak az adriatica-ról, ami egy 1000ccm-es gsxr vagy rotax blokkos gépnek készült, ezzel szemben most itt ez a két motor... kicsit úgy tűnik a dolog, hogy a nevet talán eladta egy már elkészült modellhez, annak reményében, hogy talán az adriatica-ból is lesz egyszer valami.....

Jani 2008.07.23. 09:54:55

Intruder 2008 07.01. 12:11:35

Megrendelted?
Részletek? Mikorra igazolták vissza, mennyiért (mert gondolom az 1,5 az nettó), stb?

Jani

Intruder 2008.07.29. 15:37:08

Szia Jani,

Kezdek aggódni, mivel eddig kétszer küldtem el nekik a rendelést, de egyszer sem válaszoltak.

Szóvel lehet, hogy kacsa az egész.
üdv

Int

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2008.08.11. 09:54:30

Én rendelnék! Leginkább a Retro-t, mert nagyon szépnek találom önmagában is, mint motorkerékpárt!

(Szívem a Supermoto-hoz húz, de ez a szögletes forma ma már nem újdonság, inkább elfogadott)

Megbízhatóság? Kit érdekel?
Hondája van 20 000 embernek az országban, új Danuviája meg pár tucatnak lesz.
Ne hasonlítsuk a bóvlit az egyedi termékhez, kérem.

Igen, rendelnék! Az ára sem vészes, másfél millert nekem megérne egy magyar motor!

retro örült 2008.11.17. 17:02:00

hm.jo jo ez a motor de tényleg. kár hogy nem dolgozott vele eleget.pár ember kimaradt,köszönet nekik is.

retro örült 2008.11.17. 17:07:09

Vlado bácsira fel néztünk páran,akik az energiájukat,és legjobb tudásukat adtuk bele,hogy elkészülhessen ez a remek mü.volt akinek a családja is elveszett ezért.de sebaj.ez senkit nem érdekel.valoban,igy nyilvánosan ki lehet használni embereket?hm hihetetlen.nem idegesitene,ha nem látnám benne a két kezem munkáját.na de mindegy.elkészült,gyönyörü.

szemanattila 2009.11.04. 22:45:25

Sziasztok !

Tényleg mint az álmaimban !!!
Azt kérdezik vennék-e ? Noss olyan büszke lennék rá mintha legalábbis én épitettem volna , RÁADÁSUL MAGYAR motor!!!

buncow 2010.04.06. 20:14:07

Remélem ez is meg a Pannónia is eléri majd azt a szintet, mikor az összes alkatrészét itthon gyártják majd, nemcsak munkahelyteremtés végett... Valóban csinálhatnának egy magyar choppert a magyar utakra, egy nem túl nagy "népmotort" amivel akár hosszabb, rövidebb túrákra is el lehetne menni a hétvégén, nem pedig csak salakpályán bohóckodni, a magyarnak chopper való, nem endúró, nem salakmotor, hehe..

BalogV 2010.07.13. 19:27:40

Naná hogy vennék még hozzá egy SupeRetro-t. Szerintem egyszerűen gyönyörű és ha még az ára is annyi lesz amennyit mondtak akkor veszek is.
süti beállítások módosítása