Miért?

  2008. június 26. - ommm Címkék: wtf superb

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Érdekes, vagy talán szociálpszichológusok és marketingesek számára annyira nem is, zavar mutatkozott a Mátrixban, mikor kézhez kaptam a szlovák/cseh új Superb katalógusát és árlistáját.
Mivel tesztautóink esetében mindig a magyarországi árat adjuk meg alapul, így rá is kerestem a minket olyannyira szerető PoHu honlapján a Superb Ambition árára.
Kicsit meglepett, hogy a regadóval terhelt országban 7 121 000 forintba kerül, ami lényegesen kevesebb, mint amit a katalógusban feltüntetett cseh és szlovák árakból átszámoltam.
Ilyenkor általában megszólal a vészcsengő, valamit biztosan elnéztem.
De nem, 2.0 PD TDI DPF, Ambition…stimmel, azaz nem.


Egyszerűen arról van szó, hogy a magyarországi Ambition-szint nem ugyanazokat az extrákat tartalmazza alapáron, mint amit a kezemben lévő cseh/szlovák katalógus szerint kéne. Többek között az igen fejlett AFS-t (Adaptive Frontlight System) sem. Ha annak a plusz költségét (289 200 Ft) hozzáadtam a listaárhoz (7 121 000 Ft), akkor már majdnem jó voltam, de jött még ehhez a 32 400 forintos fényszórómosó (másutt szintén benne van az árban) és a 44 400 forintos esőérzékelő ablaktörlő. Így már minden klappolt, de a kérdés maradt.


Miért van ez?
Nem tartom magam teljesen lámának marketingkérdésekben, hiszen csináltam ezt a munkát egy darabig. De erre csak egyetlen kézenfekvő, talán nem is igaz kérdéssorozat jutott eszembe.
Ennyire átlátnak már a vásárlókon a marketingesek? Tudják, hogy ilyen autók esetében három „extra” mellé teszi a pipát (vagy X-et) a vásárlók 80 százaléka : 18-as felni, Black Magic fényezés és „típusjelzés nélkül”?
És ha igen, akkor Magyarországon miért más a specifikáció? Ugyanabban a térségben élünk, nagyjából hasonló színvonalon.
Önök szerint?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53534642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gico 2008.06.26. 08:37:34

Regadóval szomorított kis országunkban vszg csak úgy lehet hangzatos, versenyképes árat produkálni (főleg a skodánál, ami egyébként is olcsóbb kell hogy legyen mint német kategóriatársai) ha valahol lecsípnek a felszereltségből.
A másik ok az lehet, h nálunk elég magas az "alapfelszereltséggel" eladott autók aránya,mivel sokszor csak a méret számít. (Hogy nagyobb legyen mint a szomszédé...). Gondolom ezt a forgalmazók is felfedezték, és elkezdik butítani a felszereltségi szinteket, hogy javítsanak a méret/ár arányon.

Charlie Drop 2008.06.26. 08:40:46

ez MO, nincs több kérdésem.

Vaskalap 2008.06.26. 09:00:20

Skoda... olcsó ember autója.
Így lett olcsó.

Lzooltan · http://lukacs.eu 2008.06.26. 09:01:37

A máshogy felépített modellválasztékkal szerintem az egyes felszereltségeket kicsit más vásárlórétegnek pozicionálják. Magyarországon rengetegen vállalnak erejükön felül, túl hosszú hiteleket. Nem tudom, hogy Szlovákiában ezzel mi a helyzet, de itt így jóval többet fogják az Ambitiont választani, mert kisebb a különbség a havidíjban az egy szinttel kisebbhez képest, mintha az említett extrák is benne lennének.
Az a havi 2-3000 rengeteget számít abban az országban, ahol az embernek előbb van státuszt mutató autója, mint rendes lakása. És az autónál is az a lényeg, hogy mi van ráírva, nem az, ami benne van.
A legjöbb üzlet egy 800 ccm-es Superb lenne, nulla belsővel, Executive cimkével.

Káposztakukac 2008.06.26. 09:55:25

hagjyuk már ezeket az ostoba dumákat. a superbek kb.95%-a céges autó lesz. egész egyszerűen arra spekulálnak, h úgyis kifizetik a felárat, vagy alapból nem is kell a magyar területi képviselőnek a xenonlámpa.

Gaben 2008.06.26. 10:08:51

Tegnap valaki belinkelt egy angol honlapot. A szerint Nagy-Brittanniában is csak a legfelső felszereltséghez jár a Bi-Xenon, bár a középső szintre említ valami forgó lámpákat.
Szóval lehet, hogy ez két féle extra és hagyományos lámpával is van AFS?

Mellesleg bár közel vagyunk egymáshoz, a fogyasztói szokások teljesen mások is lehetnek. Nekem élelmiszeripari tapasztalataim vannak, cseh összehasonlításban, mintha két külön földrész lenne.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.06.26. 10:19:03

Semmi gond nincs ezzel szerintem. Általános dolog, hogy a felszereltségi szintek eltérőek különböző országokban. Szlovákiában meg Csehországban több a hegy, ahol többet esik az eső meg több a hó, fontosabb az esőérzékelős ablaktörlő meg a fényszórómosó az embereknek, ahogy a jó világítás is. Svédországban is ez van, ott biztos alapáron adja minden gyártó a ködlámpát, meg azokban még nagyobb teljesítményű akkumulátor is szokott lenni, ahogy a fűtés hatásfoka is jobb. Nálunk meg lehet, hogy a könnyűfém felni alapáras. Nem tudom fejből, hogy mi, (talán a digitális klíma) de pont a VW csoport kisebb autói esetében Magyarországon alapáras valamelyik cucc, amiért Németországban felárat kérnek.
A magyar ember nem nagyigényű, egy klímával meg elektromos ablakkal teljesen boldog, hát azt teszik bele nekünk, nem az ESP-t, amiért Németországban vannak oda.
Ki van ez találva.

AP (törölt) 2008.06.26. 10:30:23

Olcsó autó?
EZ?!

Hétmillió fölött, nagykerékkel gyárilag?

A típusjelzés nélkülin mindig jót vigyorgok. Emberek azért fizetnek, amit két perc alatt meg lehet csinálni otthon, jól.

Gaben 2008.06.26. 10:37:52

Megnéztem a skoda.de-t. A Bi-Xenon ott is extra az adott felszereltséghez, igaz 1000EUR-ből megvan (240eFt) (és a kocsi is olcsóbb).
Szóval úgy tűnik, hogy a hazaiak vannak elkényeztetve.

Cool Taxation 2008.06.26. 10:45:30

Semmi különös, csak hozza Magyarország a formáját. Az elmúlt hetekben figyeltük párommal, hogy hány helyen akarnak minket átverni – közel 100% az arány. A teszkó pl. 100%-osan "tévedett" a kárunkra, de pl. a Burger Kingben is át akartak verni 365.- Ft-tal.

MI ebben a különös? Semmi. Ez az ország az átverésről szól, nem is szbad venni itt semmit. Aki teheti, várja meg, míg külföldre utazik és BÁRMIT is, de kint kell venni. Legfőképpen nagyobb értékű dolgokat, pl. autót.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.06.26. 10:46:34

A típusjelzés nélküliséget tudtommal kérni kell, vagyis extra, de nem kerül pénzbe. Vagy van, ahol igen?

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.26. 10:52:23

OFF
@gaben
"Nekem élelmiszeripari tapasztalataim vannak, cseh összehasonlításban, mintha két külön földrész lenne. "

mégmégmég, érdekel

AP (törölt) 2008.06.26. 10:53:55

Nem tudom, hogy kérnek-e érte pénzt..
Itthon valószínűleg igen.

series_one (törölt) 2008.06.26. 11:07:37

ap.

legalább konfigurálj magadnak egyx ilyen autót a skoda oldalán.
rendelhető tétel, értéke nulla forint.

oli 2008.06.26. 11:19:38

Sziasztok! ÉN pl
sose fizettem volkswagenéknél a rejtett tipusjelzésért.Engem az zavar Szintén ,hogy olyan autokereskedések adnak megint el ilyen autokat ,akik egy közel 4 millios oktáviához az átadási ceremonia közepette nem adnak az uj autohoz EÜ -dobozt ,meg háromszöget.A gyári magnot (Simphony)azt le akarják nyulni.A gyári magno helyett cd-t rendeltünk ,de ugyan ugy jár a gyári magno is.(56ezer)
A fényképezkedés ,pezsgöbontáskor szoltam ,hogy mi a pélo van ,azt hátramentek giovannihoz ,hogy keritsd elö a magnot öscsém mert itt a vevö ,szedd kia fater barkaszábol már.Ez mind egy hivatalos márkakereskedésben történt Kereszturon.
Lehet ,hogy jo a skoda ,bár engem továbbra sem gyöz meg semmi,akkor is szinvonal alatti pitiáner fos szolgáltatást kapsz hozzá.
Ilyen szinvonalon és hozzáállással persze hogy sok vevö elpártol és más fostalicskát vesz.
Vegyé szuperizét 8 milláért lebutitott anyagokkal,hatalmas értékvesztéssel,nulla presztizzsel,ez és taho kereskedöktöl.Ezekre Tüzéptelepet nem mernék rábizni,elnézést a Tüzépesektöl.
szép napot :oli

Ciri 2008.06.26. 11:22:44

Igen, a helyzet az, hogy a (Skoda esetében) a PoHu "hibája".Értelem szerüen az importőr dönti el, hogy adott felszereltségi szintnél mit kér a gyártól alapszereltségként.A Pohu (is) úgy próbál nagyobb hasznot elérni, hogy minél több extratétel kerüljön megrendeléskor az autóba, mert az extrák árrése lényegesen nagyobb, mint az autó alapárrése.Ez igazából az Audinál okos dolog, mert ott pikk-pakk rendel az ügyfél 1-2milla extrát.

Példaként egyébként érdemes lenne felhozni a Lengyel Skodákat és VW-kat.Na azok nagyon le vannak butitva.

Jól látod, ezek pont azok az extrák, amik nem számitanak egy ilyen áru kocsinál soknak, viszont mindenki bele fogja kérni vásárláskor.

A VW esetében pont fordítva van, azok Magyarországon vannak picit jobban felszerelve.

Ja, és egy kérés: felejtsd már el légyszi ezt a Black Magic-ezést, van annak normális magyar megfelelője: fekete mágia gyöngyház. (bocsi, ez csak engem zavar)

AP (törölt) 2008.06.26. 11:26:33

Nem fogok konfigurálgatni, annyira nem érdekel azért a dolog :)
Meglep, hogy nem kérnek érte pénzt.
Sebaj, majd ezer kilométerenként az egy liter olaj kompenzál :)
Hajrá VW!

Ciri 2008.06.26. 11:29:13

Ap

Ha hülye vagy hozzá (reménytelenül) akkor inkább maradj csendbe!

Csak, hogy okosabbnak lássunk...

Gaben 2008.06.26. 11:35:03

Azért a nagy felháborodást nem értem. Annyival olcsóbb, amennyivel kevesebb extra van benne (cseh/szlovák árakhoz).
Akkor hol van itt a nagy átverés?? Ha ugyanannyit szánsz rá, x-elsz még hármat.

OFF1
Élelmiszeripari példa: A fogyasztónak az polci ár a fontos, ezért a gyártók játszanak a termék súlyával (nem 100g-ot kapsz 100Ft-ért, hanem 90g-ot 90Ft-ért, máris úgy tűnik, hogy 10%-kal olcsóbb.

OFF2
express termesz,
Röviden: más ízek működnek, más a szezonalitás, és más promókra izgulnak a népek. Ja, és ott az egész kategória olcsóbb.

bűvész 2008.06.26. 11:45:36

Én is megnéztem külön a cseh és a szlovák oldalt. Szlovákiában nincs is Ambition felszereltség.A második felszereltségi szint náluk (ami nálunk az ambition)az a comfort,ezzel a motorral ott 7.400e forint,tehát nálunk a hiányolt extrákkal valóban egy kicsivel több,bár megjegyezném,hogy a magyar skoda honlapján még nincs se ár se felszereltség. A cseheknél 7. 810e forint,ami tényleg drágább mint nálunk.Viszont akkor mondja már meg nekem valaki,hogy mi köze van ennek a reg. adóhoz,illetve ahhoz,hogy itt mindenki lop?

Gaben 2008.06.26. 11:47:56

bűvész,

A magyar honlapon a konfigurátort kell elindítani, ott vannak árak.

bűvész 2008.06.26. 11:55:08

Gaben,

Igazságod van,nem figyeltem azt gondoltam ezek még a réginek az árai,merthogy fénykép nem volt róla,de ez a komentem lényegén nem változtat. Üdv :-)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.26. 12:00:24

szerintem itthon jártunk jobban, már csak azért is mert nem kell anynit fizetni az autóért, lévén hogy nincsenek benne a fent említett extrák, amik enyhén szólva is hanyagolhatóak :) viszont akinek kell az megrendelheti...a cseh/szlovákoknál ez nem adatott meg valamér

magezoli 2008.06.26. 12:00:52

Emberek! Erről én miért nem tudtam?:
hyperleggera.com/
és ti tudtátok???

Valaki más 2008.06.26. 12:01:27

Valószínüleg azért, mert ebben az országban bárki két forintért elkísére anyukáját gyalog szegedre, még akkor is, ha két forinttal ugyn most olcsóbb, de később töbszázzal több...

ommm 2008.06.26. 12:07:23

bűvész 2008.06.26. 11:45:36

A szlovák oldalon letölthető a .pdf az új Superbhez. Te valszeg a régit nézted. Az újból kiemelt részlet van képként a posztba ültetve, elég rákattintani.

A Comfort felszereltség az alap az új modellnél. Aztán az Ambition és az Elegance következik. Ez jól látszik a montázson is (első kép-kattintható).

pdf itt:
new.skoda-auto.sk/modely/novy_superb/index_html.php

A posztban nem volt szó semmiféle lopásról vagy csalásról. Mindössze az egyes szintek közti különbség furcsa egy kicsit. Érdekes.

Toymao 2008.06.26. 12:11:57

De miért jó a típusnélküliség? Az menő, ha nincs ráírva a kocsira, hogy milyen kocsi? Miért? Valaki segítsen! :)

Gaben 2008.06.26. 12:13:53

Toymao

1. Nem látszik, hogy mondjuk a legkisebbb motorral vetted.
2. A konkrét típust kereső tolvaj dolgát megnehezíted.

guni 2008.06.26. 12:21:43

"magezoli 2008.06.26. 12:00:52
Emberek! Erről én miért nem tudtam?:
hyperleggera.com/
és ti tudtátok???"

Ja én is nemrégiben akadtam rá. Classical belsőrég rulez! :)

Desert 2008.06.26. 12:31:06

"A típusjelzés nélkülin mindig jót vigyorgok"

Én is, bár másért. Igen vicces, amikor valaki úgy akar a kocsijával gizdulni, hogy kvázi letagadja, hogy milyen autó. Szánalom.

xyz - az ismeretlen 2008.06.26. 12:52:59

Skodánál ingyen nem teszik fel neked a típusjelzést, más márkáknál nem tudom hogy van.

karlmann 2008.06.26. 12:53:42

Nem olyan bonyolult ez. Egyrészt a gyártónak is maga felé hajlik a keze és az otthoni piacra jobb felszereltséget ad és/vagy az ár is jobb. Nálunk ugyanez van a Suzkival. Több akció, jobb árak, jobb felszereltség. (Nem Suzukim van)

A másik dolog, hogy azért ez a kocsi nem annyira olcsó. Hét millió nem kevés pénz, kategóriától függetlenül sem. Azért annyira sokan nem fognak tolongani érte, főleg, hogy az Octavia sokkal elérhetőbb áron van és nem mindenki a "Godzilla méret a lényeg" elv szerint vásárol. Mert ennek a kocsinak a presztízse a méreten alapul. Szinte ugyanennyi az új Mondeo is, hasonló motorral és GHIA felszereltséggel ( nem vagyok Ford kereskedő) és szintén nem kicsi.

Ami inkább eladható lesz nálunk, az az alapfelszereltségű, régi 1,9 tádé motoros verzió lesz cégvezetőknek, igazgatóknak, illetve olyan családoknak akik a fenti elv szerint vásárolnak autót. Ez a változat, meg ki fog jönni olyan 5,5 millióból, annyiért nem rossz annak, akinek mindenáron ilyen kocsi kell.

The good boy 2008.06.26. 13:02:20

oli 2008.06.26. 11:19:38

Nem értem miért jó, ha kapsz egy üveg 500 ft-os pezsgőt kocsiátvételkor? Meg miért fotoznának le? Ez nem gyerekszületés, meg esküvő, ez csak egy (nálam) 2-3 évig tartó használati tárgy.
Ennyi erővel a hülyeboltban is csinálhatnának fotót, amikor az új mikrót megvetted...
Több új autóm volt, adtak olcsóhoz, meg drágához is bubis bort, de ugyanigy elspórolták drágánál és olcsónál is. Még sem estem kétségbe.
A másik: én anno sem értettem a skodánál a dohányzócsomag sztorit. 2 000 pénzért adják a kocsihoz a szivargyújtót. Na ez a 2 fortintért anyámat is mentalitás. Én nem dohányzok, de a szivargyújtóra szükségem van (navi, telefontöltő, esetleg kihangositó stb), igaz skodát nem vennék, bár ez a superb már határeset.
A tipusjelölésről meg annyit, hogy majd amikor bejön az új S mercihez az 1,8-as motor, gondolom magyarhonban lesz a legnagyobb arányban eladva ez a verzió, de szerintem ilyen feliratot egyiken sem fogunk látni:) Mondjuk a 635d bömösömre valszeg én sem kérném a feliratot:)

Pipi 2008.06.26. 13:18:17

a típusjelölés nélküli vásárlás ingyenes, nincs felára, 0 forint az autókonfigurátor szerint.
Motormegjelölés nélkül 0,- HUF
így van a listán.

oli 2008.06.26. 13:42:36

Az a lényeg,hogy egy ilyen autotol sem leszel a tápláléklánc csucsán.
Ugy látszik z 500 éve müködö demokráciában élö Svájciak is szerintetek szánalmasak ,hogy nemi rják ki milyen tipusban utaznak.
Ök még azon a fejlettségi szinten vannak csak ,hogy a duplakipufugokkal,gyári kopoltyukal ,meg full ültetéssel stb. tudatják a népekkel ,hogy a társadalom melyik szintjén állnak.Elmondanám ,hogy csak a felsö ,überüberkategoriákon látsz egy Ml63,vagy S6 feliratot.Egyáltalán nem szégyenli senki ,hogy hányas motor van a gépében alsobb kategoriákban sem.
Ez ilyen Magyar ovodai szinten mozgo versengés,közben elfelejti mindenki ,hogy primitiv ,civilálatlan morálban ,járhatatlan utakon történik mindez.Ez a szánalmas szerintem!

Homie 2008.06.26. 13:48:54

Végre van egy skodás cikk is az oldalon. Mintha mostanában a cikkek végén nem lenne ott a szavazás a birtoklási vágyról. Örültem volna a Superb esetében,vajon melyik tábor népesebb,akinek kéne vagy akinek nem.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.26. 13:51:35

"Emberek! Erről én miért nem tudtam?:
hyperleggera.com/
és ti tudtátok??? "

Első gondolatom az volt: hmmm, érdekes.
Második gondolatom: magyar emberek miért csevegnek EGYMÁSSAL angolul?!!!!

egy átlag 2008.06.26. 13:57:13

Érdekes nézni, ahogy az emberek az őket körülvevő világtól nem tudnak, és nem is akarnak elrugaszkodni. Német ismerősöm azért fizetett -ha jól emléxem- 170 eurót, hogy a béjemvéjén ne lássák, h az bizony egy közel 400 lóerős tuning gép...aki járt a Brenner hágón az tudja miért is kérte a 400 lovat.

oli 2008.06.26. 14:02:08

osztom a külön véleményt!Egy Átlag!!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.26. 14:14:13

"Német ismerősöm azért fizetett -ha jól emléxem- 170 eurót, hogy a béjemvéjén ne lássák, h az bizony egy közel 400 lóerős tuning gép.."

Lefújatta purhabbal a motorteret?

S_Á_hallgató 2008.06.26. 14:25:01

És mi van, ha valakit egyszerűen az zavarja, hogy oldalt a típusjel-szöveg megtöri a lemezen a képet? :D Erre még senki ne gondolt, hogy esztétikai szempontból hagyja le a feliratot? Csak az izmozás dívik itthon?

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.26. 14:39:35

A típusjelzés nélküliség nem arról szól, hogy ne lássák milyen a kicsi a motor, hanem inkább arról, hogy ne lássák milyen nagy, mert az vonza a tolvajokat. A másik dolog pedig az, hogy nem mindenki szereti ha az autója hátulja ki ban tapétázva mindeféle cédulákkal. Én pl. kimondottan rühellem. Vacak kis krómhatást imitáló műanyag szarok, amik csúfítják az autó vonalait és amit rendszeresen lelopnak csúnya nymot hagyva az autó csomagtartófedelén. Kinek kell ez?

bikkamokka 2008.06.26. 15:03:10

The Good Boy
Dohányzó csomag nélküli autóban is tudsz tölteni telefont és PDA/PNA-t, mert a csatlakozó benne van, csak a gyújtó rész hiányzik belőle, és a hamutartó bélése (amiből a hamut ki tudod borítani), de a "hamutartó" többnyire benne van, ami pl parkolópénz tárolására kiválló.

serman 2008.06.26. 15:13:13

A típusjelzés mindig ott van, a motorra utaló jelzést lehet nem kérni 0 Ft-ért. (1.6, 1.9 TDI stb...)

Nem a típust akarja megtagadni senki sem, csak azt nem szeretné, hogy látszódjon, milyen motor van az autóban.

A dohányzócsomag a szivargyújtó betétet és a hamutartót jelenti, az szivargyújtó aljzat minden autóban ott van.

Tájékozódni kell...

arthur877 2008.06.26. 15:15:17

"Én pl. kimondottan rühellem. Vacak kis krómhatást imitáló műanyag szarok, amik csúfítják az autó vonalait és amit rendszeresen lelopnak csúnya nymot hagyva az autó csomagtartófedelén. Kinek kell ez? "

Na ez nekem ebben a lényeg!
Egy vagyont fizettem a múltkor is az új feliratért, mert már tök kopott volt a régi(mi a francnak mosom annyit az autót?!), de eltüntetni sokkal nehezebb lenne... :-((

AP (törölt) 2008.06.26. 15:23:32

Mi van Ciri, rég basztak seggbe, és már hiányérzeted van?
Büdös isten haragjának kell belémkötni állandóan faszom..

The good boy 2008.06.26. 15:30:59

bikkamokka 2008.06.26. 15:03:10
"...a "hamutartó" többnyire benne van, ami pl parkolópénz tárolására kiválló ..."
Nekem is pont ezt a célt szolgálja, kiegészitve egy kis zajcsillapitó betéttel.
Hogy elő van-e készitve vagy nem a szivargyújtó, az számomra lényegtelen, arra akartam elsősorban célozni, hogy ez is a sz*rrágás tipikus esete és személy szerint elitélem. Akit felbőszitettem ilyen téren való részleges tudatlanságommal attól elnézést:)

Rocko- 2008.06.26. 15:33:04

e1 · e1.sk 2008.06.26. 14:39:35
sehogy se jó ez. :)
ha nem tetszik, h kicsi, akkor vegyen nagyobbat. ha meg nagy, akkor nem kell félnie, a többiek félnek ellopni. :)

Ciri 2008.06.26. 15:57:37

Ap

Idióta vagy, már megint...

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.06.26. 16:26:03

Nem VW csoport, de például Európa szerencsésebb felén sem árulnak BMW 316i-t. Ez van. Árérzékeny a magyar piac. A 18-as kerék, black magic szín, felirat nélkül kombónmosolyogtam, de sajnos igaz.

s.p. 2008.06.26. 16:37:57

Más márkáknál is előfordul, hogy ugyanaz a fantázianév más- más felszereltséget takar különböző országokban. Gondolom a helyi igényekhez próbálnak igazodni.

Lally 2008.06.26. 17:01:52

A Brenner-hágón nem megy át a 100 lovas kiskocsi? :)))

PioDVD 2008.06.26. 17:05:02

Oli!

A Skoda éppen nem a hatalmas értékvesztéséről híres. Még a jobban árat tartók közé tartozik. Legalábbis az Octavia és a SuperB (SuperB meg pláne.). Nézd már meg, mielőtt ilyet írsz, ha meg nem nézed, mert nem érdekel, akkor ne irkálj róla.

AP (törölt) 2008.06.26. 17:49:39

Hehehe.
Rötyötötyö.

A ralis ismerőseid közül meg tudsz nevezni párat, Ciri?
Tudooood, azok akikkel rajtam röhögtök egész hónapban! Valami nevük van esetleg?
Már annnnyiszor meg akartam kérdezni, hátha ismerősek..

oli 2008.06.26. 18:46:11

kedves Piodvd!
Nem tudomte hány skodát adtál el az életedben sajátot,és saját börödön tapasztalva véleményedet az értékvesztésröl. Én rendszeresen olvasom a használtauto árakat.Én 4 milláért vettem az oktáviámat és 2,5 évesen 60 ezer km svájci szerviz és svájci használat után 2,3 millioért ment el kinkeservesen.De ha ránéznél a Comparis.ch -ra akkor elképednél mennyiért vágják utánad a használt szuperizédet fullextrásan amilyet még sosem látott a magyar piac. Pesze minden relativ,kinek mi a nagy értékvesztés.A márkakereskedések gusztustalan mivoltja inkorrektsége még füszerezi az ellenszemvemet.ez az én véleményem ettöl még nem változik. Ha megveszed Vw árban veszed ,ha eladod akkor skoda mindegyik!

jkhjuklihj 2008.06.26. 19:33:17

benes-autó
műmájerek, lassan több hülye Csodással találkozom, mint Szutyokival

qualitaet 2008.06.26. 21:24:06

Báhogy fáj bárkinek is, ez kívülről egy igencsak minőségi autó benyomását kelti ,vélhetőleg belülről is az.

BMW-s volt már az apám is , ezzel csak azért traktálok bárkit is ,hogy véletlenül se tünjek elfogultnak.

Nemrég ültem egy pár hónapos Superb taxiban.
Szerényültem ,hogy mennyire "egyben" van,minőségi anyagok, semmi zörej.
Felidézve azt az időszakot,amikor még volt minőségi autógyártás Németországban.

Egy megveszekedett csavar nincs egy új nyeklő-nyakló A8-ban, vagy egy ocsmány belű új 7-er-ben amit akár egy fillérrel is drágább anyagból készítenének.
Aki nem hiszi taperolja végig.
Az agyonsztárolt műanyag Lexussal egyetemben.

egy átlag 2008.06.26. 21:52:05

Lally, átmegy, de nem 180-al. Amikor egy héten háromszor vezetsz le 1300 kilométert egyedül, az a száz ló fingot sem ér, majd meglátod...ezek a gépek azért nem teljesen öncélúak, nem mindenki a körúton korzózik vele.

bűvész 2008.06.26. 22:22:22

Ommm,

Igazad van tényleg a régi,adatait néztem, elég logikusan innen indultam:
cc.skoda-auto.com/svk/cc_0_hp.aspx?SessIdentifier=SI0
azt meg nem néztem közben,hogy ez már a régi Superb. De, ez miért is érdekes? Lényegtelen hiba, amit sikerült kijavítanod.
Szeretném viszont megkérdezni tőled,hogy Én hol írtam csalásról? Szerintem sehol.
Azt sem említettem sehol,hogy ezt a Te posztodban olvastam,abban azt olvastam amit általában a Te posztjaidban : Semmit.
Viszont G Man például a reg.adóval magyarázta,hogy miért olcsóbb nálunk a Superb,illetve Cool Taxation is egyből azt szűrte le,hogy itt bizony átakarnak minket verni,mert ilyen ez a mai Magyarország.Charlie Drop elllenben annyira szörnyűnek találta et a helyzetet,hogy csak annyit bírt megjegyezni: " Ez Magyarország".
A kérdésem hozzájuk szólt.
Bár a negativ hangvételt én kiérezni véltem a Te posztodból is,de valószinüleg tévedtem.
tisztelettel: Egy örök rajongód

GGG77 2008.06.26. 22:24:14

Számomra Skodánál vmi gáz van, az Octavia nagyon tetszik, de az új Fabia után (ami egy hihetetlenül pocsék Swift koppintás)úgy látom itt a következő förmedvény. Ezen már csak a Golf kombi tesz túl...

ommm 2008.06.26. 22:27:42

bűvész 2008.06.26. 22:22:22

semmi gond. de a kérdés továbbra is adott, úgy gondoltam érdekelhet mást is ez a furcsaság.

nincs szó átverésről, hiszen annyival kevesebbe is kerül. ezt írtam. de ennyire tudják, hogy mi a fontos
vagy csak véletlen?

bűvész 2008.06.26. 22:53:56

ommm,

Furcsaság? Mi a furcsa abban,hogy egy autónak különböző országokban , különböző az ára,és a felszereltsége? Ez teljesen természetes.Szerintem,bár én nem vagyok szakértő. Vagy lehet,hogy még mindig nem érted.
Üdv

Ákos vagyok 2008.06.26. 23:35:40

Ugyan nem kapcsolódik közvetlenül a felszereltség-ár témához, de azért elmondanám a sok Skodát fikázónak a hétfői élményemet.

Olyan helyre hordom az Audimat szervízbe, ahol egymás melletti épületekben árulnak Audit, VW-t és Skodát (mily' meglepő, egy konszern...). Kiemelt ügyfél révén, ha csak pár órára is, de biztosítanak csereautót, ha elhúzódna a munka. Hétfőn láttam, hogy áll a Skoda részlegen egy ilyen új Superb, elég jól felszerelve, 170 lovas dízelmotorral - kivételesen direkt nem A6-ost kértem ezesetben, és el kell mondanom, hogy nem volt rossz választás (180.000 euro-s A8-ast hajtok, az elvárásaim egy autóval szemben nem kicsik tehát).
Lehet ezt fikázni, hogy csak egy szaros Skoda, és így meg úgy, de ez 8-9 millió forintért nagyon komoly autó. Azt is mondhatjuk, hogy ha egy Passat mellé rakjuk (mondjuk az már 2 évvel idősebb kontsrukció), akkor semmivel sem rosszabb, sőt... Mind anyaghasználat, mind műszaki téren ez már nagyon nem a 10 évvel ezelőtti Skoda. Az más kérdés, hogy valaki ad-e 8-9 milliót egy ugyan elég jó, de meglehetősen presztízstelen autóért. Embere válogatja, én nem tenném, de biztos sokan lesznek, akik megteszik.

Típusmegjelölés nélküliség: általában 316-os BMW-kre meg alulmotorizált nagyautókra kérik ahogy én látom, szóval sokaknál a lényeg csak az embléma és hogy elmodhassa "BMW-m/Passatom stb. van". Tényleg nem dicsőség 3as BMW-be 1.6os motort kérni...

ommm 2008.06.27. 00:25:57

bűvész 2008.06.26. 22:53:56

Természetesen én vagyok a hülye és nem értem, hogy két országban, ahol az átlagkereset, az életszínvonal és úgy egészében véve, a vásárlóerő/réteg (és akkor még Mo. a nagyobb), ugyanaz és egyforma, mégis mi a fenéért árulják ugyanazt a nem-is-annyira-népautót eltérő felszereltséggel, ugyanolyan áron.
El tudnám magyarázni másképpen is, de nem ildomos.
Most jó?

[] (törölt) 2008.06.27. 00:49:08

"Mi van Ciri, rég basztak seggbe, és már hiányérzeted van?
Büdös isten haragjának kell belémkötni állandóan faszom.."

ostobasagod es primitivseged vonzza azokat a pofonokat, melyeket az elettol kapsz. meg Ciritol :)

[] (törölt) 2008.06.27. 00:51:40

"Dohányzó csomag nélküli autóban is tudsz tölteni telefont és PDA/PNA-t, mert a csatlakozó benne van, csak a gyújtó rész hiányzik belőle"

nem mindenhol, van ahol hamutarto + szivargyujto helyett egy nagyobb belelt tarolorekeszt kapsz. ezert erdemes MINDIG dohanyzocsomagot rendelni. a szivargyujtot le tudod dugozni kesobb ha nem kell, de kibiztositott aljzatot utolag berakni ha nincs, eleg nagy penzugyi szopas.

[] (törölt) 2008.06.27. 00:57:39

"Tényleg nem dicsőség 3as BMW-be 1.6os motort kérni..."

olyannyira, hogy a vilag civilizaltabb reszein jo ideje nem is letezik 316i, es a 318i-be is egy butitott ketliteres N46os blokkot raknak. (magyarorszagon meg az echte 1.6os N45os blokkot viszik, mint a cukrot)

viszont a vilag ezen reszein pont hogy a nagy motorral ellatott autokra nem kernek tipusjelzest, es a Harman/Kardon-logos hangszoroboritast is simara cserelik.

gof · http://rapid.blog.hu 2008.06.27. 02:13:17


mivel sajna még nem minden publikációt lehet kommentelni, ezért kénytelen vagyok ide írni az A4 törésteszttel kapcsolatban
totalcar.hu/tesztek/tores/a4_2008/
(első videó)

az OK, hogy "Sokféleképpen lehet öt csillagot kapni az utasok védelmére, de hogy a frontális ütközés közben a szélvédő be sem reped...érdemes megnézni a videót", de az viszont szerintem elég durva hiba, hogy a belső tükör leszakad, mert az egy ráfutásos baleset esetén (ugyebár Autobahn!;), amikor hátrafelé repül el, tuti agyonüti valamelyik hátsó utast...(szerintem)

ilyesmikről szól ez az ADAC cikk is:
www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Innenraumzubehoer/default.asp?ComponentID=149725&SourcePageID=8645
és főleg ezek a videók:
www.adac.de/adactv/test_technik/Sicherheit_von_Innenraumzubehoer.asp
www.adac.de/adactv/test_technik/Sicher_in_der_Urlaub.asp

az már csak hab a tortán, hogy a csomagtér-ajtó meg miért nem marad zárva?

gof · http://rapid.blog.hu 2008.06.27. 02:15:15

bocs, az előzőről lemaradtak az OFF és ON feliratok, mert < >-be tettem, és a html meg ugye tiltva vagyon

Ciri 2008.06.27. 05:48:12

AP

Nehogy már egy ilyen redva takonynak kelljen bizonyitgatnom bármit is.
Ki vagy te hülyegyerek? Hm?

Alap dolgokkal legyél tisztába (ha már ide írod a sok fikádat), ha pedig nem megy, akkor halgass.

Látom, a másik oldalon is sikerült magadból hülyét csinálni.

bűvész 2008.06.27. 08:38:28

Ommm,

Természetesen nem értem miért hüjjézed le magad,de ha te így gondolod...
Én sejtem hogy miért különbözőek az árak,úgyhogy köszi,de nem kell a nem ildomos magyarázatod.Ha nem vennél minden kritikát személyes sértésnek,akkor végre észre vennéd,hogy nem a Te posztoddal volt a bajom,hanem a hozzászólásokkal(lsd.fent).
további jó "újságírást":-)

ommm 2008.06.27. 09:13:53

bűvész 2008.06.27. 08:38:28

Más jött le. Ne cukrozzuk tovább.

Kopasz kigyúrt 2008.06.27. 10:13:34

Most állítottam magamnak össze álmaim Skodáját 11 milláért. Szinte meg is kívántam :)
A motor megjelölés nélküliség lopás ellen véd valamennyire, én a sajátomról is leszedettem, pedig a legnagyobb moci van benne.
Jó gép ez amúgy!

öcske 2008.06.27. 13:33:27

kopasz kigyúrt: vegyél csajodnak is golfja helyett! Megöltek a mávosok? ;)

amúgy meg nekem is tetszik. Feltehetően nem lesz ilyenem. Olcsóbban vennék izgalmasabbat :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.27. 16:56:09

A Suzukiban dolgozva pár hónapot nyilvánvalóvá vált, amin itt sokan csodálkoztak, a más felszereltség. Anno 993 köbcentis szedán Swiftek (amúgy máshová minimum volt az 1.3-as, nyugatra meg az 1.6-os!) gördültek le a szalagról, légkondival, 3 gangos automatával, de kurblis ablakkal, NEM központi zárral, stb. Még kvarcóra sem volt benne! Malajziába az kellett egyszerűen.

Aztán az SX-ekbe pedig: automata világítás gyújtáson, alapáras ülésfűtés, nagyobb fűtőradiátor? Nana, svédekhez, norvégokhoz ment.

Pofonegyszerű az egész. Amúgy a PoHu "rendeli meg" a felszereltségeket és a színeket. Ezért nincs abból a nagyon szép homok és bronz közti színből nálunk :S

T-boy (törölt) 2008.06.27. 17:53:59

Az A4-es töréstesztjét 50km/ó-val végezték,érdekelne mondjuk 60-65km/ó-val,
ami az általános.Amúgy semmi gondom az
Audival.Bárcsak lenne..

Valaki más 2008.06.27. 22:22:06

T-boy, azért végezték 50-el, mert minet ötvennel végzik.

A PoHu-nak meg Ausztriából mondják meg, mi a pálya...

Leegor 2008.06.27. 23:27:44

Az A4-et 64 km/h-val törték, le van van írva a cikkben, meg különben is ez a szabvány.

Az autók felszereltsége országonként változik a helyi igényeknek megfelelően, nem tudom ebben mi a meglepő egyeseknek.
Az európai autókat legalább össze lehet egyénileg állítani, nem néznek bután a szalonban, amikor dízel-automatát, vagy neadjisten világos belsőt szeretnél.

Garp 2008.06.28. 11:58:18

"Ennyire átlátnak már a vásárlókon a marketingesek? Tudják, hogy ilyen autók esetében három „extra” mellé teszi a pipát (vagy X-et) a vásárlók 80 százaléka : 18-as felni, Black Magic fényezés és „típusjelzés nélkül”?
És ha igen, akkor Magyarországon miért más a specifikáció? Ugyanabban a térségben élünk, nagyjából hasonló színvonalon.
Önök szerint?"

Piackutatás, eladási statisztika, évtizedes tapasztalat, etc. Ez tényleg ekkora kérdés? Ha el akarsz adni valamit, ismerd a célközönséget. Ők ismerik. Országonként.

[] (törölt) 2008.06.28. 16:45:34

"Tudják, hogy ilyen autók esetében három „extra” mellé teszi a pipát (vagy X-et) a vásárlók 80 százaléka"

igen, tudjak. ehhez nem kell atomtudosnak vagy orakulumnak lenni, eleg megnezni az eladasi statisztikakat. ez miert olyan hihetetlen?

Presztízs · http://www.skoda.sk 2008.08.04. 22:30:31

Miert kell fikazni a SKodat ? Audi gyár gyártya, kb ugyanazok az alkatrészek csak olcsóbbak-Ém sosem vennék audit a héten rendelem meg a SUPERB-emet.2.0 TDI 170 LE FULL EXTRA.

Presztízs · http://www.skoda.sk 2008.08.04. 22:32:13

Persze Szlovákiában :)) www.hilek.sk
süti beállítások módosítása