...avagy, ami a Puma cikkből kimaradt
A hétvégi Puma Air Rally-s beszámolómba már nem fért bele ez a három Gripen, amelyek a tököli indulás előtt áthúztak a pálya felett nagyon alacsonyan és nagyon hangosan.
Élőben ennél sokkal hangosabb és lenyűgözőbb élmény volt:
Sokat vitatott, hogy jobbak-e a Gripenek a MiG-eknél, és hogy miért kellett nekünk ez a nagyon drága nyugati gép. Aki MiG-en repült, természetesen azt mondja, hogy a MiG-29 jobb, annak mégiscsak 2 hajtóműve van. Viszont kevesen vannak, akik tényleg össze tudják hasonlítani a kettőt: az új pilótákat már ki sem képzik a ’régi’ MiGekre, a ’régi’ pilótákat pedig az új Gripenekre. Akárhogy is legyen, nekem a Gripen is bejött.
Aztán lekaptam még egy érdekes jelenetet, amin a laikus néző jót mosolyoghat. Mert néha még az is megesik, hogy egy repülőt be kell tolni. A DA-42 Twin Starnak szüksége volt egy kis segítségre az induláshoz:
De félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy a Twin Star nem méltó nevére.
Ez nem a repülőgépet minősíti, de még nem is a repülőtér talajminőségét (Jakabszállás reptere az ország egyik legszebb, ha nem a legszebb, és legjobban karbantartott repülőtere.) Arról van csupán szó, hogy a Diamondokat inkább betonra tervezték, nem terepre. Az éjszakai eső után a felázott fűbe kicsit besüppedt a másfél tonnás DA-42 három pici kereke. Önerőből nem tudott volna kijönni, ám a közelben lévő emberekék segítőkészen megtolták.
Ami pedig nem repülő, de ennek ellenére lázba tudta hozni a repülés-fanokat: a már hagyománnyá vált permetező. Az a bizonyos Puma jelvényes permetező, amit Zoli barátunk minden évben feltölt valami jó kis házpálinkával, hátára vesz, és mindenkinek a torkára spriccel egy kisebb adagot – már aki szeretné. A hangulat garantált!