Ez a tapéta, elvtársak...

  2008. június 17. - ommm Címkék: csajka gaz14

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az egész história akkor kezdődött, mikor felhívott a szlovák youngtimer klub elnöke, hogy talált valami érdekeset, vegyem fel a kapcsolatot a tulajjal, majd ő elmondja, miről van szó.

Nem fűztem vérmes reményeket a telefonos beszélgetéshez, nagyjából tisztában vagyok az itteni (értsd szlovák) „nem gány” youngtimer- felhozatallal, gondoltam, nem lep meg semmi.

De, meglepett.

Mikor kiderült, hogy pár óra erejéig körbenyálazhatok egy GAZ 14 Csajkát, azonnal eszembe jutott elvetemült barátom, prokee, aki természetesen nem volt rest és a szocialista autóipar eme masztodontja kedvéért gondolkodás nélkül autózott 200 kilométert ide, Pozsonyba és vissza. Ez ám az elhivatottság.

A vizuális flashre, amivel egy 6114x2020x1525 milliméteres, 2600 kilós fekete szovjet acéltégla a retinába mar, nem lehet felkészülni. Óriási, baltaarcú dög. Isteni. Olyan mennyiségű krómmal, amennyivel civilizációkat lehetne eltüntetni a Föld színéről.

Valaha Gustav Husákot, a Csehszlovák Szocialista Köztársaság utolsó elnökét furikázta, majd a belügyminisztérium garázsában pihent, míg jelenlegi tulajdonosa onnan meg nem vásárolta.

BM-es autókhoz itt nem jár semmilyen okmány. Az átkosban nem volt szükségük műszaki vizsgára, sem nyilvántartásba vételre, egyszerűen semmire. Hivatalosan nem is voltak itt, nyomuk sincs. Ja, miért a királyi többes? Mert három darab volt belőle anno az országban. Egy a Pozsonyi Közlekedési Múzeumban van kiállítva, a másik Prága utcáin furikázza az ifjú házasokat, ez pedig itt maradt árván, anyakönyv nélkül.

Végül használt importként jelentették be, helyezték forgalomba, gondolom kellett egy kis ügyeskedés, de a részletekről a tulajdonos bölcsen hallgatott. Ha lúd, legyen kövér alapon hivatalosan hét személyt szállíthat.

Az 1985-ös évjáratú pártlimuzin minden alkatrésze eredeti, a 46 602 kilométer nem hagyott sok nyomot rajta, az idő múlása azonban helyenként megcsócsálta. Egy május elseji, balul sikerült tolatás emlékeit hordozza magán a jobb oldali B-oszlop, ekkor a lelkesen integető Husák elvtársra nem akarták rázárni az ajtót, így tolatás közben magára borított egy kolbászsütőt, az ajtó visszacsapott, kicsit behorpasztva az oszlopot. Ezt, és még rengeteg érdekes történetet az autó akkori sofőrje mesélte, aki jelenleg a portásfülke korlátlan ura a belügyminisztérium cseppet sem barátságos épületében.

Kanyar vissza.

Az egész autón érezni, hogy a szovjet mérnököknek bizony főhetett a fejük rendesen, mit, honnan szedjenek össze. Hibás döntéseket hozni akkoriban nem volt divat, a gorkij-kaizenhez elég volt egy szibériai gulág poszter a falon. Így aztán minden kicsit elnagyolt, robusztus, túlméretezett, szinte nincs az autónak olyan alkatrésze, ami nem alkalmas az emberölésre. Szemfüles testőrök még talán a borzalmas egyen-orosz visszapillantó tükrökkel is tudtak tömeget oszlatni. Maguk a részegységek is lefedik az akkori beszállító-választék jókora hányadát.

Az 5529 köbcentiméteres V8 a monda szerint teherautókban is szolgált, alacsony, 8,5-ös kompressziójának jóvoltából bármilyen benzinre elmegy, igaz, nyeli is rendesen. A tulajdonos állítása szerint vegyes üzemben 30–37 litert is fogyaszt a két darab óriási négytorkú K114-es karburátor, amelyeknél nagyobbakkal még személyautókban nem találkoztunk, viszont hozzátette, hogy minden bizonnyal nincsenek jól beállítva. (Csikós kolléga tudja is, milyen „licenc”). (Mj.: asszem Rochester. Csikós kolléga)

Azonban nem is kell sokat keresgélni, hogy a motortérben megtaláljuk a Castrol vagy a Lockheed feliratot, a manapság iparinak nevezett klímaberendezés pedig büszkén hirdeti, hogy ő bizony AIR CONDITIONER – NIPPONDENSO.

Érdekes ahogy a finom nyugati részegységeket körbeöleli a drabális, sorjás orosz funkcionalitás. A karvastagságú csövek, a gyújtáselosztó vödörnyi öntvénye, maga a blokk és a bitang nagy hűtő.

Igazi nosztalgikus Russian-power-érzés, de azért látszik rajta az átgondoltság, ennek jó példája a két kis szervízlámpa a motorháztetőn és a kis kapcsoló, ami nyitott motorháztetőnél automatikusan kikapcsolja az ablaktörlőmotort. A motor hője pedig magukra az ablaktörlőlapátokra van vezetve, ezt manapság fűtőszállal oldják meg. Hogy melyik a tartósabb? 

A hátsó felnik szinte ráülnek az óriási dobfékekre, elöl a tárcsák is masszív daraboknak tűnnek, a fékre nem is panaszkodik a gazda. Az alkatrészhiányra annál inkább, lenne mit csinálni jelenleg is rajta, de nehézkes és akadozó a szállítás Oroszországból.

Valahogy automatikusnak tűnt, hogy autóbuziság ide vagy oda, hátul utazunk. A vaskos széfajtók hívogattak a nagy test belsejébe, a 3450 milliméteres tengelytáv, a ballonos gumik és a pihe-puha ülések fejedelmi kényelmet ígértek. Meg is kaptuk, mihelyst felültünk a padlóról, ahová, engedve a mindennapi szokásnak, elsőre lehuppantunk. Szokni kell, hogy a hátsó ülésekre szó szerint be kell mászni, semmi bohém „bedobom magam és mehetünk”.

A D oszlop szinte teljesen eltakar, a függönyöket behúzva maximálisan el vagyunk szigetelve a külvilágtól, a motort alig hallani, gáztipráskor is csak diszkrét brummogás szűrődik be a csarnokba és a limbóhintó meglódul. Kényelmes, végtelenül kényelmes itt üldögélni. Süppedős a fotel, a bal oldali könyöklőben a kazettás rádió és a klíma kezelőszerveit találjuk, a jobb oldaliban pedig egy szemre 2-3 kilós hamutartót szivargyújtóstul. A Vilma stereo feliratot látva elgondolkodtunk azon, vajon ki lehetett Vilma? Egy élmunkásnő vagy partizán? Talán Önök tudni fogják (nem, Fred Flintstone felesége nem ér).

A másik érdekes felfedezés maga a tény, hogy lépten-nyomon a fent említett szivargyújtó-hamutartó kombóval találkozunk. Jutott belőle a könyöklőkbe, a mitfárer elé a kétrészes kesztyűtartóba, de még a testőri szükségülések elé is került egy mázsás darab. Úgy tűnik, Castro elvtárs bőségesen ellátta kollégáit finom havannáival.

A kárpit ugyan elfogadható, hamuszürke színű, az ajtók borítása és a többi elem azonban maga a libafos borzalom. Nagyon nehéz elhinni, hogy ez a szín nem egy véletlen kísérlet eredménye, na de hogyan került pont ide?! Aztán a jelenség, amit sosem fogunk megérteni: az ítéletnapi műfatapéta. A hőtől itt-ott meggyűrődött, púposodott, ritkán fut párhuzamosan a borítani kívánt elem szélével. Szörnyűséges. Összenéztünk: mi van? A Szovjetunióban nem volt fa? Vagy most ezt hogy? Egyedüli magyarázatként az merült fel bennünk, hogy az Egyesített Gorkij Tapéta- és Robbanószergyár lobbija nagyon erős volt és valójában az anyag vodkával elkeverve plasztik robbanóelegyet alkot. Különben érthetetlen.

Tespedtünk és vigyorogtunk, mint a hülyegyerekek, élveztük az út minden másodpercét, hiszen valószínű, hogy soha a büdös életben többet ilyen autóban nem ülünk. Fel sem merült, hogy a kormány mögé kéredzkedjünk, nyomorogjon a franc. A masszív térelválasztó előtt ugyanis meglepően kevés a hely. Na jó, méreteihez képest kevés. A tapéta természetesen itt is mindent beborít, a kormány átmérője (hogy ez mennyire hetvenes évek Mercedesei!) egy jobbfajta parabolaantennáéval vetekszik, holtjátéka jelentős. A háromfokozatú automataváltó karja azonban szép. Maga a szerkezet kicsit darabosan teszi a dolgát, de nagyon hamar felvált legfelsőbe, onnantól pedig nincs gond, nyomatékból autózunk. A középkonzolon a klíma, az elektromos ablakemelők és a különálló, első-hátsó centrálzár (természetesen) krómozott, fém kapcsolói találhatók. Az ablakok biztonsági funkcióval nem rendelkeznek, a mosógépmotorok fullasztó erővel mozgatják a nagy üvegtáblákat le-fel.

Arra az esetre, ha Borisz, a sofőr a dácsa előtt dermedve túl sok fagyállót vitt volna be a szervezetébe, a kormányoszlop bal alsó oldalán található az utólagos kendácsnak tűnő, azonban széria, vészindító-gomb, menetes fémkupakkal elzárva.

Mi hátul, a valaha volt pártelnökök által telefingott fotelekben, tökéletes kényelemben utaztunk és meglepő módon a 23 éves autóban semmi nem zörgött vagy nyiszogott. Egy pár méter erejéig kipróbáltam a padlóból kihajtható testőri zsámolyt is, ami kényelmetlen, viszont az itt helyet foglalók könnyebb mozgása érdekében feláldozták a hátul ülők lábterét, így a testőri bakancs mellett vígan elfér a szolgálati samopal mellett jó pár hozzá való tölténytár is.

Már csak valami jófajta Stoličnaja és mozgalmi dal hiányzott, és tényleg úgy utaztunk volna, mint a világ számos legnagyobb GAZembere tette ezt annak idején.

Mikor elbúcsúztunk és tovarotyogott, szemünkkel kísértük még sokáig a vasárnap délutáni lanyha forgalomban. A büszke Patyomkin páncélos előtt nyíltak így meg a hullámok Odessza kikötőjében, mint előtte a kocsisor.

Az automata szörcsögve kinyomott kávéját kavargatva egyeztünk meg abban, hogy nevetséges kicsi luxuslimuzint gyártani, mert a kényelemhez az kell, ami ebben a kategóriában számít. A méret.

Bónuszként prokee mozgalmi off-board videója, a masszív képgaléria, egy kis V8-rotyogás itt és itt plusz végül, de nem utolsósorban benzinzabálás felsőfokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr26516385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelemenn 2008.06.17. 17:09:05

Első?

Az a fa tapéta tényleg gáz! :-)

mzoli 2008.06.17. 17:20:30

INSTANT GET!!!!!

madbalee 2008.06.17. 17:34:05

nem vagyok nagy keleti szocialista fan, de ez tényleg INSTANT GET!

qualiltaet 2008.06.17. 17:34:58

Az S-klasse velourt faszán lekoppintották.
A ZIL-hang ,meg a kiegyensúlyozott járás is mennyei lehet.
De azoknak a tákolmány,köpet ,ízléstelen anyagoknak a semmivel össze nem téveszthető, gyomorfordító "szovjet-bűz"-ét szinte itt érzem az orromban!
Pfuuuááj!

Ákos 2008.06.17. 17:47:55

nekem tetszik. a zenét honnan szedtétek vagy mi a címe ?

Dervenkál Egon · http://dervenkal.blog.hu 2008.06.17. 18:08:51

"A zenét...mi a címe?" WOOOOOOW

Tudom, én öregedtem meg. De akkor is :))))))))

vagodeszka 2008.06.17. 18:13:03

Vajon, hány csillagot kapna egy NCAPos betontömb ha ennek nekihajtana?

AP (törölt) 2008.06.17. 18:14:28

Csipázom a dupla ékszíjakat. Szörnyeteg.. A kormány tiszta 2107, csak felnagyítva.. :)
A hátsólámpa meg Mercedes.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.06.17. 18:14:46

Kormány, akárpit textúrája mind Mercedes lopás. De ami még nem hangzott el, a fejtámlák formáj is jellegzetes W116-os illetve nem fészliftes W123-as.

martong 2008.06.17. 18:29:00

brutál, kéne egy ilyen

de rég hallottam a Katyusa-t :))

Mirko 2008.06.17. 18:30:20

Ákos: Полюшка Поле (Poljuska Polje), magyar verzió: Poljuska

Last.fm, The Best of the Red Army Choir: The Definitive Collection Disc 2 "Oh Fields, My Fields": www.last.fm/music/The+Red+Army+Choir/_/Oh+Fields,+My+Fields

A második: az oly obligát Katyusa ("...ellopták az oroszok a tankot...", ahogy a mai fiatalság elsősorban ismeri)

Ciri 2008.06.17. 18:32:21

Ommm !

Ez tetszett, de nagyon !!

Grat !!!

GGG77 2008.06.17. 19:01:42

Libabőrös lettem a hangjától, instant get, csak sofőrrel!

GGG77 2008.06.17. 19:13:19

"Egy május elseji, balul sikerült tolatás emlékeit hordozza magán a jobb oldali B-oszlop, ekkor a lelkesen integető Husák elvtársra nem akarták rázárni az ajtót, így tolatás közben magára borított egy kolbászsütőt, az ajtó visszacsapott, kicsit behorpasztva az oszlopot."

Ez megvan? Ilyen CSAK abban a rendszerben történhetett, csodálatos! :)))))))))))))

imi 2008.06.17. 19:15:21

ízléstelenül undorító egy "jármű"!

zooo 2008.06.17. 19:46:38

Ez egy tank!!! Istenkirály! Eddigi legjobb cikk amit olvastam a TC-n! Grautula ommm!

rudi 2008.06.17. 20:10:11

omm, nagyon jol sikerultek a fotok, foleg az elso harom foto tetszik a cikkben... sajat keszites? esetleg van benne egy photoshop korrekcio is? tobbszor probalkoztam jobb minosegu autofotoval, sajnos eddig egyik sem sikerult igazan...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.06.17. 20:18:24

jó poszt, jó fényképek (jó helyszínválasztás), kellően érdekes autó (egy hétre elfogadnám :) )

León 2008.06.17. 20:21:28

Gigászi ez a dög, ...és kit érdekel a felhasznált anyagok minősége, ez már "rarityet", inkább egy ilyennel mint a egy új (volks)S 600-assal! :)

IQLight 2008.06.17. 20:30:49

Ebben a kocsiban még a benzin is örült most...
Nagyon jó volt olvasni! Köszi!

apamacko 2008.06.17. 20:37:45

Én csak előre huppantam be Május 1-én de tényleg hátul lehet az igazi.
Jó nektek két csibész, és gratula :-)

Ennél űber brutálabb már csak a Zil-111(G) lehet de azért már tényleg Moszkvába kéne menni....

Vagyis elég Rigába : totalcar.hu/magazin/szerelem/motormuzejs!2

System 2008.06.17. 20:43:00

kurva jó...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.17. 20:52:10

Mi ez a Tatrához képest. Ez inkább a T 34 vonala (barátom megboldogult édesapja taxizott tankkal 56-ban, kapott is Munkásparasztot), és hol van szépségben a régi Csajkához, vagy Rákosi Zisz-éhez képest. Nem csoda hogy elvesztették a hidegháborút.

Ahogy a Sztolicsnaját írja,Zirig úr, na AZ instant get!

ommm 2008.06.17. 21:07:42

rudi 2008.06.17. 20:10:11

Na ja, a képek. Próbálkozik az ember, tanulom még a HDR szoftvert, egyelőre silány a végeredmény. A többiért prokee elvetemültet kell dícsérni.

És persze, hogy az elvtársak "licenszeltek", ahonnan lehetett, ahonnan kellett, ha luxusról van szó. Ilyen lett. Egyáltalán nem negatív élmény, a motort csak akkor hallani, ha odafigyel az ember. Az anyagok pedig? Ahogy leírtam. De a kényelem elsőrangú. És az volt a fontos.
És köszönöm.

Csubakka Junior 2008.06.17. 21:13:47

Csajka: kéne
Famintázatú tapéta: van az előszobában (tiszta művház fíling)
Mióta láttam, leginkább ez kéne: Lancia Flavia Coupe
kepfeltoltes.hu/080617/Flavia_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/080617/Flavia1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

peti.olah 2008.06.17. 21:37:08

Amerikai autók találkozóján láttam vmi hasonlót, hát valami félelmetes. Ott háromkörös! fékrendszer(elől két kör), szelep lezárja a sérült fékkört, h ne follyon el a fékolaj. Semmit nem bíztak a véletlenre :))

audigarage 2008.06.17. 21:49:27

Fasza.

Csikós Zsolt 2008.06.17. 22:14:03

Látod, látod ommm pajtás...

akoshi 2008.06.17. 22:14:58

Honnan van meg a Katyusa magyarul? A ruszkit megtaláltam, de a magyart nem... :(
Kellene! :)

isti82 2008.06.17. 22:19:05

www.vilmaelectric.lt/ Bocs, a Vilma honlapja kimaradt. :)

ommm 2008.06.17. 22:27:27

Csikós Zsolt 2008.06.17. 22:14:03
A közösségi Erő világos oldala Zsoltovszkij elvtárs.

isti82:
Litván! Ez mennyire szép. Köszönöm. Bookmark és hétvégén olvasgatom.

GAZ-3111 2008.06.17. 22:29:28

Hát, ezért kár volt Pozsonyba menni. Az enyém itt van Magyarországon, Budapesttől közelebb, mint Pozsony, és az alábbi oldalon olvashattok is róla már egy éve:
totalcar.hu/tesztek/gaz14/
Ha 30-37 litert eszik ez a szlovák példány, akkor tényleg rosszul vannak beállítva a karburátorok, és ahogy hallhatjuk, alapjáraton sem igazán duruzsol, csak erőlködik a motor. Nem ez az igazi V8-as hang.

Kivagyte??? 2008.06.17. 22:31:26

Kedves Ommm,

gratulalok a cikkhez! Csak igy tovabb...

Minden jot

Üdv

olcsi 2008.06.17. 22:42:41

Magyarországon is van egy ilyen "dög".
Volt szerencsém élőben megtekinteni és néhány képet készíteni róla.
1986-os, Gorbacsov flottájából dezertált.
A belterének színvilága kissé harmónikusabb . Nincs benne a pótszék, ellenben van benne egy gyönyörű szőnyeg, amit a tulaj elmondása szerint a kazahsztáni testvérek ajándékoztak a szovjet testvéreiknek barátságuk jeléül:)

Bál 2008.06.17. 23:20:57

A magyarországi perzsaszőnyeges, balkáni maffiózós egy fokkal igényesebb belülről.
Moszkvában is gyártottak egyébként hasonló gépeket, nem csak Gorkijban... ZIL-4104 (és a háttérben egy Ikarus:))
www.autowp.ru/pictures/zil/115/autowp.ru_zil_115_1.jpg

R3 2008.06.17. 23:25:04

N-A-G-Y-O-N J-Ó-Ó-Ó-Ó!!!!!

kutyamacska 2008.06.18. 01:11:00

Ommm, vazze! Ez cumserious cikk! Le a kalappal.

Mirko 2008.06.18. 02:51:27

Bál: A típus speciálisan polgári védelmi célokra lett kifejlesztve, emiatt úszóképes, fülkéje túlnyomásos, és olyan szûrõrendszerrel van ellátva, mint a harckocsik.

jui.cc/Tn
jui.cc/Is

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.18. 07:32:23

A békésen szántogató traktor pedig viszonozza a tuzet...

Bizottsági Védelemre készult, nem polgárira.

Kopasz kigyúrt 2008.06.18. 07:45:57

Jó a cikk, király a verda.
Nem tudom mit szólnának a spanok ha egyszer egy ilyennel kanyarodnék be a melóhelyre :)

ommm 2008.06.18. 09:14:15

GAZ-3111 2008.06.17. 22:29:28

Szervusz!
Tudjuk, sokat olvasgattunk róla. Épp ezért lett ebből is csak blogposzt. Viszont a szlovák tulaj nagy örömmel venné, ha tudnál magadra elérhetőséget adni, talán segítségére lehetnél ebben-abban. Felajánlás útján jött, nem illik visszautasítani. Prokee elvtárs elszántsága pedig, mint az amuri partizánoké, rendíthetetlen. :)

ColT 2008.06.18. 09:50:44

Király verda :) Műfa ide, libafos oda, kéne :)
(Gondolom a műfa azért van ott elöl, mert ott úgyis csak a sofőr ült, az elvtársak meg magasról sz/\rtak a műszerfalra.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.18. 10:01:21

A Bál-féle darab, na az szép jármu. Nem tudom melyik volt elobb (tipp: Husak-é), de egyikben az orosz gány, másikban a Sztalin-barokk csecsén nevelkedett art-deco érzodik. És ha én forgalmaztam volna, mindegyik kapott volna egy Vaszilij Blazsennijt, háttérnek. De Husak-nak akkor is Tatrával kellett volna járnia - az áruló bitang! Az, hogy a gorbacsovi kilenc-elotti alkoholtilalom a sorre nem vonatkozott, nemes gesztusként ragyogott a Blokk veres és csillagos egén. E mellé még igazán befért volna egy farmotoros vényolcas.
Volt kollegám anno katonatiszt volt, magas rangú. Egy novhetedikei udvarias látogatás során lerészegedni készultek, és az orosz tábornok elohúzta a Sztolicsnaját. Hát, mondta a grúz helyettese, ti ihatjátok ezt a szrt, én viszont grúz vagyok, és grúz konyakot iszom.
(Torténet vége: mindannyian a konyaktól estek le e székrol.)

TPZ 2008.06.18. 10:31:16

Olcsi, a hazaiban is van pótszék, azon ültem.

Bál 2008.06.18. 10:51:22

Mirko, kössz az oldalt! Eszméletlen járműveket készítettek az oroszok. Eddig csak töredéküket ismertem, bár ezen felül is biztos van jópár még... 25-30 literes motorok, 200-300 literes fogyasztásokkal:)
Elképesztő adatok. Főleg a MAZoknál:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.18. 11:17:29

"Gondolom a műfa azért van ott elöl, mert ott úgyis csak a sofőr ült, az elvtársak meg magasról sz/\rtak a műszerfalra"

Sajnos nem csak oda jutott. A hátsó ajtók felső élein, a hátsó fixablak alsó keretén is van. Szép gyűrött.

...és a legszebb, amikor a próba után (feldolgozandó az élményeket) a benzinkúton kávézgatva Omm üvöltötte: NEM VOLT FA, BAZMEG, OROSZORSZÁGBAN NEM VOLT FA ??? :))))

volgapierre 2008.06.18. 12:32:50

ommm Kartárs!

Kéretik a szlovák szaktárs felé kommunikálni, hogy 2008. szept 13-án szombaton 10:00-17:00 között lesz a második iGAZ-barát találkozó, ahová őt magát, a Csajkát, és minden további elérhető szlovák volgás, csajkás és GAZ-os kollégát elvárnánk.

Helyszín: Budapest XXI. ker Hollandi út ex Úttörő Tábor

Kontakt: ibosweag kukac yahoo.de

Addig is itt a fórumunk, ahol GAZ-3111 olvtárssal is lehet kommunikálni:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9043757

volgapierre 2008.06.18. 12:40:28

Ami a famintás tapétát illeti: szerintem mókás. És különben is, ilyen kategóriájú autóban mikor láthatunk ehhez hasonlót? A kocsinak ez az egyik legfőbb bája, ez emeli ki a hasonszőrű limuzinok sorából.

Nem fényezném tovább a Csajkát, de a lényeg az, hogy az összeszerelési és anyagminőség ennél a ítpsunál koránt sem gagyi.

ommm 2008.06.18. 12:50:34

volgapierre 2008.06.18. 12:32:50


köszönöm, továbbítom.

sysque 2008.06.18. 13:35:33

Nem tom miért fikázzátok ezt a verdát.
Semmivel sem rosszabb autó mint az akkor készült nyugati tragacsok. Azt írja a cikk hogy elnagyolt és túlméretezett.
Ezen az autón nincs egy cm sem elnagyolva, egy limuzin meg hogy lehet túlméretezett. Ekkora hülyeséget még nem hallottam, szerintem akkor még igazi 70-es évek beli USA verdát nem látott az
író mert ott ekkora személyautókat is gyártottak. A fatapétáról csak annyit
hogy a 70-es 80-as években a cadillac
az ajtókárpitjait is hasonló fautánzatú
laminált anyaggal vonta be. Igazi
fabetéteket a bmw és a merdzsó sem használ mivel iszonyat megdrágítaná a gyártást, helyette műanyag utánzatot használnak kivétel nélkül. Az mivel jobb?
Ráadásul ez a csajka sokkal szebb mint
bármelyik bmw vagy merci.Azokon a visszapillantótol a kilincsig minden műanyag.

qualitaet 2008.06.18. 14:35:52

SYSQUE

Te olyan okos fiúnak tünsz,kérlek magyarázd el a magamfajta hülyének,hogy az 116-os S-klassénak vagy az E23-as 7 -es első szériájának hol műanyag a tükre vagy a kilincse? Az igazi gyökérfáról nem is beszélve.
Az ízlésed pedig tökéletesen passzol a vásárlók zömével. Vitték is a szovjet nagykocsikat mint a cukrot...
Nem győzték a nyugati mérnökök a lánglelkű szovjet "design-gourmandok" egyedi és letisztult, szemet(et) gyönyörködtető vonalait kopírozni.
Na meg a gyönyörű színérzékük! Elmehetbek az olaszok a picsába...
A '80-as évek cadillacjei valóban Csajka szinten vannak ,ebben viszont egyet kell hogy értsek.

JUMBO 2008.06.18. 15:03:41

Nekem,mint NAGYVAS kedvelőnek nagyon tetszik!! A magyar tulajdonú példányban volt szerencsém ülni!! Bejön a dolog nagyon!! A forma tetszik!!

volgapierre 2008.06.18. 15:44:48

Szerintem nincs sok értelme azon vitázni, hogy van-e fatapéta, vagy nincs, és ha igen, az milyen, milyenek a műanyagok, Mercedees, avagy Csajka, stb.

Azon meg aztán pláne nem, hogy szépnek látjuk-e.

Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a keleti autók nem a piaci törvényeknek szempontjai szerint készültek. Nagyon bonyolult és összetett a probléma, sok-sok ezer karakterre rúgna az e szempontból releváns gazdasági és politikai tényezők puszta felsorolása is, azonban leginkább ezeknek köszönhető, hogy az egykori KGST-ben készült kocsik olyanok voltak, amilyenek, ugyanakkor éppen ezen tényezők figyelembevétele vezethet el oda, hogy nem is azzal a mércével mérjük ezeket az autókat, mint a nyugati járműveket.

A Csajka egyébként speciális eset volt több szempontból is, minekután ennél a típusnál a piaci fogadtatás milyenségéről teljesen értelmetlen dolog beszélni. Ti. az autót egész egyszerűen nem forgalmazták. De facto nem lehetett megvásárolni. Csak meghatározott állami szervek, hivatalok, kellően magas posztot beöltő vezetői és a vezető pártfunkcionáriusok rendelhették meg.

Bál 2008.06.18. 15:46:13

Hát azért ezek valóban csak harmatgyenge utánzatai voltak a német mintapéldányoknak... Brezsnyev csak álmodozott róla, hogy egy W116 minőségű orosz verda hátsó üléséből integet ki a díszszemlén az elvtársoknak.

Bál 2008.06.18. 15:54:33

De ettől függetlenül persze kijárhat ezeknek a gépeknek is a csodálat. Csak ahogy volgapierre is írta, azért más a mérce...
Ezek az autók kivagyiságból készültek, a nyugat "irányába", reprezentációs célokra. Megmutatni, hogy mi is tudunk Mercedest! Azért van egy sejtésem, hogy melyik blokk vezetői írigyelték inkább a másik segge alól szomszédét:D

Bakkerovics Bakker 2008.06.18. 16:30:39

volgapierre 2008.06.18. 12:32:50
khm. oda én is mehetnék ezvel?
-
youtube.com/watch?v=otdsuR7K2p0

volgapierre 2008.06.18. 17:09:23

Hogy jöhetsz-e? Kötelező! Pláne, hogy tavaly elmaradtak a bejelentkezett GAZ-66-ok -és mellesleg az M21-ek is.

qualitaet 2008.06.18. 17:33:51

VOLGAPIERRE

Nekem meg sem fordult a fejemben egy mércével mérni a nyugatiakkal, az előttem szólóval ellentétben.
Sőt, jómagam is érdekes,tekintélyes darabnak tartom. A régi Csajka szó szerint gyönyörű.

Az efféle reprezenztaív szovjet járművek rajongói előszeretettel hajtogatják az általad leírtakat ,a sosem volt forgalmazást illletően.

Ezek szerint megint csak én tévedek.

Az évente megjlenő "AUTO KATALOG" c.
sajtótermék a nyílván a PRAVDA egyik testvérlapja ,és az SZKP gondozásában adták ki,belső használatra, az apparatcsikok atutóvásárlási dilemmáit eloszlatandó.
Mind a CSAJKA ,mind a ZIL 114 ,Volga,stb., hosszú esztendőkön át szerepelt benne,az exportőr és forgalmazó AVTOEXPORT neve és címe( a nyugati irodáké is),telefon és telex-száma feltüntetésével.
A kiadvány meg persze csak azért íródott német nyelven ,hogy az NDK-beli Német Szocialista Egységpárt bölcs vezetői se szoruljanak hosszított tengelytávú,nagylőkhárítós Wartburgra.
Az pedig ,hogy e katalógust a müncheni újságosbódékban meg lehetett vásárolni ,nyílván csak egy konspirációs szarvashiba.

Vitathatatlanul impozáns jármű, de kifordítva vagy befordítva bunda a bunda:
A Husákhoz hasonló Brezsnyevsegg-nyaló, túlbuzgó resztálinista vezetőkön kívül, külföldön nem kellett ez a kutyának sem.

Csípte is a ruszkik szemét - légy nyugodt - a magyar W116/126-os állami flotta. Kádár sem akarta égetni magát.
Egyébiránt meg már azon is jót röhögtem gyerekkoromban, amikor Miterrand Kádárt egy Renault 30-ba tuszkolta be. Na az még egy "komoly", "elnöki" darab....:DDDDD

ommm 2008.06.18. 18:03:20

volgapierre 2008.06.18. 12:40:28

Továbbítottam az elérhetőséget. Gondolom ánglius nyelven fog jelentkezni a srác.
Remélem, egymás hasznára lesztek.
És a két Csajkáról, ahogy egymás mellett parkolnak, fotót küldj!
Kösz még egyszer.

Bakkerovics Bakker 2008.06.18. 18:24:31

volgapierre 2008.06.18. 17:09:23
előre is köszönettel, bevéstem a naptárba. mindazonáltal, ha esetleg a rendezvénnyel kapcsolatban érdekes lehet használni a vasat a zúj funkciójában, keress meg a zímélemen:
berenyi kukac berenyi pont hu

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.06.18. 21:39:25

A kerekek közepén a kupakok figyelte valaki? A GAZ felirat négyszer szerepel rajtuk, így nagy esély van rá, hogy valamelyik mindig függőlegesen áll. Elhúzhat a búsba az RR és a Maybach a külön csapágyazott kerékagysapkákkal... :-D

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.19. 00:15:09

hmmm..ezert meg en is kiozdultam volna. nyamm.

de sulyos lenne matt feketeben...

vadparaszt 2008.06.19. 01:06:44

Én úgy emlékszem, hogy a seregben a GAZ-66 teherautónak pont ilyen motorja volt.

volgapierre 2008.06.19. 13:01:49

qualitaet,
nem annyira neked szántam az alkalmazandó mércére vonatkozó megjegyzésemet, csak mint általánosan figyelembe veendő vonatkozást említettem meg.

A reprezetnatív szovjet járművek piaci forgalmazása -az Avtoexport kiadványok tanúságával ellentétben- nem folyt. Nekem is van angol nyelvő ZIL-111 G katalógusom, és az is igaz, hogy pl. a Csajkának is volt ilyen kiadványa, de a gyakorlat azt mutatta, hogy mindezen dokumentumok leginkább csak PR-szempontok okán kerültek kiadásra.

Az ilyen-olyan kiállításokra kivitt autók közül volt olyan, amelyet kint hagytak és eladtak, de nem tudok sem olyan Zisz, ZIL vagy Csajka gépkocsiról, amely nyugati országok privát vevőinek rendelésére készült volna. GAZ-3111 olvtárs tud beszámolni a GAZ-14 svédországi (?) forgalmazásának kísérletéről, amely kísérlet egy, azaz egy darab autó értékesítést célozta volna.

Leginkább Belgiumban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Finnországban voltak jelen a szovjet kocsik. A belgiumi Scaldia cég végezte a Moszkvicsok és Volgák végszerlését, és igény esetén a Rover, Perkins vagy Peugeot dízelmotorok beépítését.

Franciaországot leszámítva mindegyik nevezett országban van szovjet autós veterán klub, és pl. a Volgák a fentiek közül számos országban nagy számban futottak taxiként.

De a legnagyobb kocsi, amit ezekben az országokban forgalmaztak a Volga volt. Emellett a különféle Ladák és Moszkvicsok voltak kaphatóak, ZIL-ek, Csajkák nem szerepeltek a kínálatban, csak a prospektusokban voltak feltűntetve.

Ennek oka számomra is kérdéses. Lehet, hogy az autók nem ütötték meg a nyugati kategóriatársak által felállított mércét, de mégiscsak úgy gondolom, hogy pl. 1958-ban, amikor a Volga M21, a 13-as Csajka és a ZIL-111 megjelent, és a brüsszeli világkiállításon aranyérmet kapott a szovjet autós stand, a hasonszőrű nyugati autókkal összevetve nem volt ordító a különbség. A Csajka pl. egy elég szervízigényes, elbonyolított technikájú és számos gyenge ponttal rendelkező kocsi volt (pl. az automata váltó 30-40.000 kilométer után rendre beadta a kulcsot), de a Volga kimonottan jól sikerült, jól használható, jó minőségű kocsinak bizonyult, amely ez időben még csak elavult sem volt (lásd az egyebekben rendkívül kritikus angol Autocar magazin 1960-as tesztjét, amely igen jó véleménnyel volt a típusról).

Én inkább a korlátozott gyátási kapacitást látom elsődleges akadálynak. Ti. ezeknek az autóknak, a Volgát kivéve, rendkívül költséges volt az előállítása, és a hivatalosan rendelésre jogosult szervek igényeinek kielégítése is komoly gondot okozott.

De azt aláírom, hogy a hetvenes években az 1981-ig (!) gyártott 13-as Csajka, a különféle ZIL-ek és a 24-es Volga már nem voltak versenyképesek. Szemben pl. a Volga M21-gyel, amely megjelenésekor többé-kevésbé up to date volt, a GAZ-24 már 1970-es megjelenésekor el volt maradva az imperialisták vele egy súlycsoportba sorolható modelljeitől.

A GAZ-14-es Csajka viszont, fatapéta ide vagy oda, elég komoly gép volt 1977-es megjelenésekor, még ha a nyugati luxusautókban több extra is volt. Műszakilag nagy eltalált, brutálisan masszív, erős és korszerű kocsinak számított -legalábbis az én megítélésem szerint.

volgapierre 2008.06.19. 13:04:59

ommm,
köszönöm a meghívás továbbítását. Természetesen téged, és minden érdeklődőt szeretettel várunk szeptember 13-án. Nem kell nagy volumenű rendezvényre számítani: autók felvonulása a táborban, alkatrészbörze, zsíroskenyér, traccsparti, majd a Vasúttörténeti Park megközelítése és szemlézése a célfüggvény.

ommm 2008.06.19. 13:09:08

volgapierre 2008.06.19. 13:04:59
megjegyezve, beütemezve.
köszönöm

volgapierre 2008.06.19. 13:10:25

vadparaszt,
a GAZ-66 motorja nem a 14-es, hanem a 13-as uszonyos Csajka brummogójával mutatott erős hasonlóságot. Alapjait tekintve a két blokk ugyanaz (5,5 literes OHV V8-ról van szó), de amúgy elég sok eltérés volt köztük. Jelzi ezt, hogy míg a Csajka 195, addig a GAZ-66 csak 115 lovas volt.

A GAZ-14 motorja abban a formában, ahogy az a limuzinba beépításre került, megint csak nem volt honos más típusokban. Hidraulikus szelepemlő és más okosságok csak ebben a motorban voltak.

volgapierre 2008.06.19. 13:55:58

S.N.E.,
írtam egy e-mail-t.

qualitaet 2008.06.19. 15:20:35

VOLGAPIERRE.

Az Avtoexport kiadványait én nem is láttam,de azzal én is tökéletesen tisztában a vagyok ,hogy a Szovjetúnióban nemhogy Volgát , Csajkát ,ZIL -t nem vásárolhattak magánszemélyek, hanem még egy nyomorult Zaporozsec tartásához is némi privilegizált pozíció és egyéb pártszervek írásos javaslata,ill. engedélye szükségeltetett,egészen a hetvenes évek végéig.

Véleményem szerint PR anyagot semmilyen körülmények közt nem készítenek olyan termékről amelynek nem tervezik (remélik) az értékesítését.
A fent említett egy darab svédországi értékesítése véleményem szerint szintén reklámcéllal történt volna a majdani, nagyobb számú értékesítést elősegítendő.

Az '50-60-as évekbeli versenyképességgel én is egyetértek ,a szovjet autók díjairól magam is olvastam,a diesel Volgákkal egyetemben.
A többi általd megfogalmazottal i is egyetértek.

Ellenben muszáj kötnöm az ebet a karóhoz a szovjet luxusautók forgalmazására irányuló intenzív,esetenként elkeseredett reklámkampányt illetően.
Én csak az AUTO KATALOG évenkénti számait vettem szemügyre, esztendőről esztendőre.(1976-88)Itt mint említettem mindig feltüntették -kivétel nélkül- az összes szovjet luxusautó beszerzési lehetőségeit,a nyugati haendlerek pontos címével egyetemben.
Hátrébb, a többi márkák között ,az árak oldalain,a "TSCHAYKA" és "ZIL" rubrikában is szerepelt konkrét ár ,igaz csillaggal jelölve ,hogy "kötelzettség nélküli, ajánlott ár".Egyébiránt konkrét árak és vásárlási kontaktok a svájci "AUTOMOBIL REVUE" egyes számaiban is szintén fellelhetők.
Biztos,hogy meg tudod taláni a módját,hgy ezt Te is leellenőrízd.

Amint soriadból kiviláglik ,kíváló ismerője vagy a korabeli szovjet technikai és társadalmi viszonyoknak.
Ílymódon tisztában kell hogy legyél ama ténnyel is ,hogy a szovjet propaganda-gépezetnek bármit megért volna, (próbálkoztak is körömszakadtáig ) hogy egy ilyen presztízstermék nyugaton minél több helyen használatban legyen ,úgymond "mutogatva magát."
Azt meg mindenki tudja ,hogy a gazdaságossági szempontokat az életnek gyakorlatilag a létező összes területén toronymagasról leszarták, pláne ha presztízsről volt szó.

"A tények makacs dolgok!"

Ezt természetesen nem a fenti szaklapok írták,de még csak nem is én mondásom ,hanem egy Vlagyimir Uljanovics keresztnevű, szifiliszes felforgatóé ,akit gondolom felesleges nektek bemutatnom.

Végül mint örök "nagyköbcenti" és veteránrajongóként egy gondolat.

A "szovjetbűz" és egyéb kritikáimtól függetlenül ha lehtőségem nyílna egy próbakörre ,de választanom köllene ilyen jármű vagy egy "SPORT ZIL" ( a billencset hívtuk gyerekkoromban így) és egy szerintem hihetetlenül ízléstelen, bűnronda udormány , műanyag Maybach kipróbálása közt, nem kérdés ,hogy a ruszkikat választanám.
Egyáltalán nem utálom a szovjet járműveket. ,Pl. egy Szergej mellett állva - ahogy remeg a levegő és közben vijjog -
midig könnybelábad a szemem ,és libabőrös leszek. De ami meg szar, az szar marad mindörökké...

grigorij (törölt) 2008.06.19. 16:13:49

Igazolom, hogy ezeket a "csodákat" eladásra kínálták nyugaton! Nagyon régen sokat jártam az OMIKK-ba, még a Múzeum utcába, ahol olvasótermi kölcsönzésre elérhetők voltak a nyugati lapok! Már abban az időben is mindenévben szerepeltek ezek a kocsik a Genfi Autószalon katalógusában (is). Később vásároltam mind ezt, mint a Motor Presse Auto Katalog-ját, azokban is benne volt...
Hogy végül adtak-e el egyetlen darabot vagy sem, a titok...
Egyébként Kádárnak is volt ilyenje...

volgapierre 2008.06.19. 16:21:15

Nem tudom, hogy miért nem forgalmazták érdemben ezeket a kocsikat, csak találgatásra van módom. Könnyen lehet, hogy igazad van a presztízs-szempontok kapcsán leírtakban, és tényleg szerették volna értékesíteni ezeket a kocsikat, csak éppen zéró kereslet volt rájuk, de ezt azért kétlem. Nem egyszerűen kevés, hanem -ismereteim szerint legalábbis- nulla darab ZIL és olyan Csajka futott nyugaton, amelyeket privát személyek rendeltek. A szovjet külképviseletek használták ezeket a kocsikat, ilyenformán lehetett velük találkozni, és biztos volt egy-két eset, amikor így-úgy hozzájutott valaki pl. egy ZIL-hez, de ilyen csak elvétve fordult elő. A pontos okokat tényleg nem tudom megnevezni, csak az biztos, hogy a prospektusokban, katalógusokban feltűntetett felsőkategóriás autókat gyakorlatilag nem lehetett megvenni.

A Zil limuznok voltak a legexklúzívabbak, ugyanis a nyolcvanas-kilencvenes években gyártott típusok (lehet, hogy a korábbiak is, de csak ezek kapcsán vannak pontos információim) csak és kizárólag a Kreml rendelésére készültek, hiába volt publikus a "piaci" ár.

A tények valóban makacs dolgok, kivált, ha a maguk teljességükben rendelkezésünkre állnak. Itt azonban szó sincs ilyesmiről, ergo (és egyébként is) a lehetséges interpretációk száma nem egy, és nem is kettő.

A gazdaságosság szempontjai sokszor valóban ignorálva voltak a tervutasításos gazdálkoási rendszeren belül, de nem is egyszerűen arra gondoltam, hogy pl. nem lett volna kifizetődő Csajkát és ZIL-t gyártani nyugatra (ez nyilván nem érdekelte volna őket), hanem egyszerűen nem volt rá kapacitás. Ezeket az autókat ugyanis a gyáron belül külön részlegben készítették, gyakorlatilag manufakturális módszerekkel. Kis létszámú élbrigádok dolgoztak ezekben az üzemegységekben, és nagyon korlátozott volt a gyártási kapacitás.

Ami a minőséget illeti: ZIL-t még nem láttam élőben, a városi legendákat pedig inkább mellőzném. Találkoztam már emberrel, aki nagyon biztosan mondott dolgokat a típus kapcsán, de mint kiderült, ő is csak képen látott ZIl limuzint. A 13-as Csajka összeszerelési és kivált az anyagminősége kb. a Volgáéval állt egy szinten, volt is többrendbeli egyezés a kistesóval (fékrendszer, kárpitanyagok, stb.), vagyis nem Rolls Royce, de még csak nem is Lincoln-kategória.

A 14-es Csajka műanyagjai olyanok, amilyenek, és való igaz, hogy pl. a kapcsolók, műszerek jelentős része az 1982-ben megjelent 3102-es jelzésű, réteges töltésű háromszelepes motorral szerelt Volgában köszönt vissza, de pl. a karosszériához felhasznált acél, ill. annak korrózióvédelme előrangú.

GAZ-3111 olvtárs autóját több ízben láttam és vezettem is, és rengeteg képet láttam a típusról: ahogy az itthoni autó is, úgy a többi is szinte kivétel nélkül rozsdamentes, ami azért jelzésértékű, ha figyelembe vesszük az autók korát.

A részletmegoldásokban vitán felül van némi darabosság, de az autót nem igen lehet szarnak nevezni -már ha erre a kocsira gondoltál.

Világos amúgy, hogy nem zsigerből osztod a muszka autókat.

qualitaet 2008.06.19. 16:27:13

GRUGORIJ

Kádának az életben nem volt kb '67-től kezdve "semmije",az S-klassékon ,a cabrio Csajkán,és a "vadászati" UAZon kívűl.
Minden más típus (Fiat 130,stb.) mende-monda...

qualitaet 2008.06.19. 16:56:12

Volgapierre

Öröm veled értekezni ,mert tényleg szakember módjára (és bocs az őszinte megfogalmazásért),kibaszott érdekes infókkal érvelsz.
Mindkettönk érvtengerében kicsit elsikkad az a tény hogy én csakis és kízárólag két dolgot szajkóztam. Egyfelöl a nyugati kereslet hiányát és azt hogy a cikkkben taglalt típus nem volt megvésárolható.
Ez az auto semmiképpen nem szar.
A csak a beltéri anyagokat tartom gyalázatosnak.
Ez meg ugye nem mérnöki tudás ,hanem ízlés dolga.
A szovjet járművek kapcsán muszáj még valamit leírnom. Ezért a véleményemért kaptam már hideget-meleget ,de akkor is vállalom!
A bátyám első autója '82-ben egy PG-s, sötétkék ,"igazi jókötésű" 1600-os Lada volt.
Becsület szavamra,12-13éves fejjel jó pár nyugati kiskocsinál komolyabb,"férfiasabb" autónak tartottam,kiröhöghet bárki.
"Zsigulis"elfogultságról meg nemigen lehet beszélni ,mert eközben Apámnak nagyságrendekkel komolyabb autói (528i/323i,stb)voltak.

Én megemelem a sapkám ha kijár, jópár orosz technikai teljesítmény előtt
Ha a Szergejtől könnyeztem ,akkor az IL-18 morajtól ,meg a dobhártyaszaggató Tupoljev-visítástól sírógörcsöt kapok.
De ez már az emlékek kategóriája is...

qualitaet 2008.06.19. 17:00:12

Bocsánat ,természetesen azt szajkózom ,hogy NEM IGAZ ,hogy nem volt megvásárolható!

Bakkerovics Bakker 2008.06.19. 17:06:00

volgapierre 2008.06.19. 13:10:25
khm.
a GAZ-66 motorja egy alulvezérelt, felülszelepelt 4250ccm-es V8-as, 115 lóerővel, 3200rpm csúcsfordulattal, 287Nm csúcsnyomatékkal, és egy darab kéttorkú porlasztóval, aminek a második torokba szerelt pillangószelepét zárja a forgattyúsház elején a főtengely által forgatott légszivattyú vákuumja a csúcsfordulat környékén. ja, és olajtükrös légszűrővel van szerelve, amibe nem célszerű az előírt 0,8dl-nél több olajat tölteni, mert abból egy félnapos gyertyapucolóprogram tud kialakulni, mint nálunk is egyszer...

volgapierre 2008.06.19. 17:23:47

qualitaet,
örülök, hogy tudtam új információkkal szolgálni, és átment, hogy nem vagyok elvakult fanatikus, és nem akarok senkit meggyőzni arról, hogy márpedig a szovjet autók a legjobbak széles e világon.

A központi téma kapcsán aligha fogunk előrébb jutni, amíg nem jutunk új információkhoz.

Egyébként az, hogy ki milyen autótól alél el, szinte soha nem annak a kérdése, hogy mennyire jó az adott kocsi. Csupa-csupa szubjektív tényező játszik közre, és ez így is van rendjén.

volgapierre 2008.06.19. 17:28:04

S.N.E.,
meg voltam győződve arról, hogy a GAZ-66-ban is 5,5 literes V8 van. Ezek szerint nem.

A terepen is használatos (jellemzően katonai) teherautók egyikét-másikát leszámítva mára teljesen kihalt olajtükrös légszűrő az ötvenes-hatvanas években, ill. egy kicsivel korábban is kötelező tartozéka volt szinte minden GAZ-gyátmánynak, legyen az katonai terepjáró, Csajka, vagy éppen Volga.

sysque 2008.06.20. 21:52:54

Kedves qualitaet!
Jót nevettem azon amit irtál nekem.
116os S osztályos zőccséges merci és
7-es bmw? "Higgyé" benne hogy gyökér-
fa van a műszerfalon és ezért egy külön
asztalosműhelyt tartottak. Megsúgom hogy egy laminált szar van azokban az autók-ban is. Volt csajka korabeli bmw-m. Szerettem de nem volt egy nagy szám, mivel akkoriban a bmw még elég gyengusz kocsi volt. Az ülésekbe még szalmafonatot tettek 1980-ban. Mikor kiszakadt a bmw-mben az üléshuzat majd megszakadtam a röhögéstől.A merciről
meg ne is beszéljünk. MTZ hangú kerregős dizelfosokat gyártottak, olyanokat amivel szúnyogot lehet irtani olyan büdösek. Az amerikai luxusautók pedig 20 évvel előzik meg a mai napig a bmw-t és a mercit. Én a bmw-t cseréltem 3102-es volgára és nem bántam meg. Kényelmesebb elegánsabb, ráadásul a bmw-k vagy a mercik 20-25 év után normál állapotban is
százezreskategória vagy bontó.

qualitaet 2008.06.20. 23:46:56

Tisztelt Sysque!

A laminált szarban teljesen igazad van ,nem beszélve arról,hogy fényévekkel kullog a valódi matrica mögött.

Ha az általad írt hozzáértő tájékoztatást veszem alapul,bízvást nem volt külön asztalosműhely sem,hisz elvette a helyet a krómozott fémalkatrészekre szakosított fröccsöntő műhely.

Az igazi fára is nyílt lehetősége az összes izlésficamos, burzsoá szemét Mercedes vásárlónak ,ha nem elégedett meg a szériában kínált laminált szarral,és volt pofája az irritált, öntudatos proletariátus sanyargatásával összeharácsolt márkamilliókból további százasokat eltapsolni egy "Original Edelholzaustattung aus echtes Nussbaum" nevezetű ,hevenyészett fordításban eredeti mogyorófa belsőként aposztrofálható tétel beikszelésére, a gépkocsi felszereltségének konfigurálása alkalmával.

Nagy valószínűséggel ezt is a szovjetektől koppinthatták, egy az egyben lefordítva Csajkákhoz már réges régóta kínált, "ORIGINÁLNÁJÁ GYÉREVÁ" nevű extrát.

Ennek a taglalásáról korábban valóban megfeledkeztem.
Gondolom a BMW-d is egy csűcsmodell volt,és persze sérülésmentesen került hozzád,és ugyanolyan keveset futott eredeti darab volt ,mint pl. a tesztelt Csajka.
Az 1980-as esztendő egy fontos állomás,akkoriban egyezkedtek a Recaro fejlesztői a szovjet mérnökökkel ,némi know-how-t ellesendő a szivacsos üléshab szabadalma tekintetében.

Igen, abban is igazat kell adjak neked,hogy a BMW-k ,- a nagy szovjet kocsikhoz hasonló hengrűrtartalmú kategóriában aztán különösen - gyengusz kis autók voltak,kiváktképp a szovjet versenytársak menetteljesítményei tükrében.

A Mercedes tapasztalataidat meg nem is kell mondanod,anélkül is tudom, hogy egy Kárpát utcában vásárolt, elsőkezes sértetlen autóban szerezted.
A stuttgarti palettán meg kivétel nélkül csak füstölgő szarok voltak megvásárolhatók ,amelyek mindennek a tetejébe még a szovjet márkák által uralt megbizhtósági statisztika fekete bárányaiként ,rendre sereghajtók voltak.

Az emissziós értékeikből fakadó bűzük kellemetlen fing a Káma-menti teherautógyár környezetbarát tehergépkocsijai által kibocsátott színtiszta oxiglénhez képest.

Bölcs elméleteid megkoronázasaként rá kellett ébredjek arra is ,hogy az ostoba németek ragaszkodtak a merev hátsóhídakhoz és a siralmas literteljesítményű karburátoros
motorokhoz ,míg a tengerentúlon jó húsz éve a példás egyenesfutásssal ,és a kíváló értéktartással no meg az egymást követő innovatív húzásokkal állítottak mércét.

A példátlan csődhullám is többnyire az európai autóipar sajátja volt.
Az elmaradott Kaliforniában vásárolnak csak európai autót.Ennek az ostoba ,ízléstelen tendenciának okát máig nem sikerült kifürkészni.
No meg az USA-beli szaklapok is rendre az amerikai autókat preferálják az európai szarokkal szemben.
A BMW-d tényleg egy nem minden napi darab lehetett, hisz egy innovatív Volgára cserélted.

Rég röhögtem ilyen jót! Természetesen magamon...

sysque 2008.06.21. 14:01:13

Persze...persze....
Meg lehet nézni a csoda S osztályos merciket a 80-as évekből, meg a 5-ös 7-es BMW-ket. Kétszázezer ft-ól vehetsz egyet akkora luxusautó, ha S500 és normál állapotú akkor 400.000-et is elkérnek érte, csak bird ki hazáig egy kanna motorolajjal amit addig elfogyaszt.
Nem beszélve az usa mercikről, amikre
dupla lökháritókat kellett szerelni, mert nem feleltek meg az amerikai törésteszteknek, mivel az európai 7 bmw-k és a csodamercik a tengerentúlon csak a kisautókategóriába fértek bele.
Pl a 7-es cápa BMW 4.82 m hosszú, vele egyidős cadillac devile 5.9 méter. Karambolnál a cady a bmw első lökháritóját a hátsó ülésig nyomja.
Azért meg lehet nézni ma melyik társadalmi "kissesség" vesz s osztályos mercit.

volgapierre 2008.06.21. 14:42:57

sysque,
ne haragudj, de nagyon gázosak a hozzászólásaid. Nem veszed észre, hogy tök más szempontokat érvényesítesz, mint qualitaet? Ráadásul olyanokat, amelyek teljesen irrelevánsak.

"Pl a 7-es cápa BMW 4.82 m hosszú, vele egyidős cadillac devile 5.9 méter."

Ez miért és mennyiben említésre méltó akkor, amikor műszaki tartalomról, összeszerelés és anyagminőségről beszélünk?


"Az amerikai luxusautók pedig 20 évvel előzik meg a mai napig a bmw-t és a mercit."

Érdekes álláspont. Alá is tudod támasztani? A Cadillac mint innovatív technológiájú, korszerű, kimagasló műaszki tartalommal rendelkező, kifogástalan összeszerelési minőségű autó... Hol élsz, ember? A Mercedes e tekintetben megsemmisítő fölényben van.

A Mercedes dízeleket ótvarnak nevezni lehet éppen, de azt annak tudatában tegyük, hogy hülyeséget beszélünk. Tartósság és megbízhhatóság tekintetében nem sok erőforrás szorítja meg őket. A jellemzően 150.000, nagy ritkán 200.000 kilométeres élettartamú Volga motor pl. biztos nem.

És mintha nem készültek volna négy, hat és nyolchengeres Mercedes benzinmotorok is, amelyekkel szemben a legtöbb amerikai erőforrás csak egy tekintetben volt fölényben, jelesül a lökettérfogat viszonylatában. Ez önmagában pedig elég kevés.

"Kétszázezer ft-ól vehetsz egyet akkora luxusautó, ha S500 és normál állapotú akkor 400.000-et is elkérnek érte, csak bird ki hazáig egy kanna motorolajjal amit addig elfogyaszt."

Volt már dolgod jó állapotú W116-os vagy W126-os Mercedessel? Össze is vetetted egy korabeli Cadillac-cal? Az, hogy ezeket ennyi idő alatt lelakják, szétbarmolják, dízelesítik, aligha a konstrukció hibája. Ahogy az sem, hogy kik veszik őket.

Egy presztízsautó értéke közel nullára redukálódik, ha nincs presztízse. Márpedig azokban a körökben, ahova anno szánták a mára kiöregedett S-klasse-kat, 20-30 éves Mercedesekkel nem lehet villantani. A piac szemében egy hat- vagy nyolchengeres W126 egy irdaltan fenntartási költségű, bizonytalan imidzsű autó (maffiózó autó, stb.), amely azonban ha nincs szétgányolva, az egyik legjobb kocsi a maga kategóriájában.

qualitaet 2008.06.21. 15:10:20

Hogy 8km/h -s parkolási koccanásokat töréstesztként aposztrofálod ,már meg sem lepődök.
Következő bölcsességént nyílván azt írnád ,hogy Barényi Béla egy "nyújork"-i csávó.
A "devile" gondolom felétek a DE VILLE szót takarja.
Azon már meg sem lepődök ,hogy a "világ legjobb" autóját , "cady"-ként hívod Caddy hellyett.
A magyarul írott fejtegetések meg mindenkinek tanulságként szolgálhatnak, több tekintetben is. :DDDDD

Hogy a Los Angeles környéki ghettokban tengődő Mercedes-tulajokat ne is említsem...

Ez a LEGJOBB!

sysque 2008.06.21. 17:50:09

Ismét muszáj megszólalnom bár nem az amerikai autókról szól ez a fórum.
Műszaki tartalmában és minőségben a mercédeszt a "cady" elé helyezni több mint tudatlanság. Benzinmotorhoz már kérhető extra volt a 60-as évkben az
injektor, dizelt nem gyártottak mivel az akkoriban az a csóró autók jellemzője volt(lásd merci).Alapfelszereltség egy 70-es évekbeli cadillacnél: szervókormány, elektromos ablak, elektromos tükör, automata fényváltó,
légkondi(automata), központizár, elektromos mozgatású ülések, bőr vagy plüss üléshuzat 24 szinárnyalatban rendelhető, állitható kormány,dönthető utasülések, V8 minden autóban, galvanizálás és többrétegű fényezés(cadillac seville-nél 1976-ban 12 rétegű)
ugyan ebben az évben már megjelent a fedélzeti computer.
Hogy állithat valaki (volgapierre) olyat hogy műszaki tartalmában a cadillac rosszabb volt mint a merci. A legócskább lincolnban vagy cadillacben is bőr vagy plüss üléshuzat volt, nem műszálas szar mint a német autókban alapfelszereltségként.
A mercédesz dizelről meg annyit hogy lehet hogy manapság jók, de a 70-es 80-as
években elég szarok voltak. Van rokonságban 200-as merci, és énnálam is van lerakatban alkatrésznek egy ilyen dizelmotor megörzésre. Érdekes mind olyan rakás szar állapotban volt, bizos mindet azért birták széthajtani mert olyan világszinvonalú a minősége.(ez nem csak az én tapasztalatom) Igaz
qualitaet hogy kemény 55 lóerős? Komoly technika ha az ember szereti hogy szétrázza a gyomrát, miközben egy MTZ vagy egy IFA hangját is túlkerregi, nem beszélve az illatáról az milyen felséges!!! Most néztem pár 70-es 80-as évek fordulóján gyártott BMW-t. Semmilyen minőségi anyagot nem látok benne. Fekete keményszivacsra öntött bőrutánzatú műbőr műszerfal, igényes cikk-cakk mintás üléshuzattal játékműanyag minőségű műszeregységgel.
Minden tipusba akkoriban ezt a stilust
épitette a bmw. Szereltem ilyet, és szedtem szét is. Egy rémálom. Nehéz hozzáférhetőség, és az "ócsítás" miatt
egybeolvasztott műszerdoboz. Marhanagy minőség. Nevetséges.
volgapierre
Furcsa hogy w116-os mercit tudod már csak felhozni a cadillacel szemben. Csak
a legfelsőbb kategóriás merci tud versenyezni az átlag cadillec-el. Csak azt látom hogy a pl a Cadillac fleetwood
majd egy méterrel hosszabb, szélesebb is és sokkal pazarabb és elegánsabb, azt a felszereltséget mint ez a merci kapott azt a cadillac kisautója a seville is megkapta. Érdekes egy nagy sorozatban gyártott amerikai felsőkategóriás autó
nem vesziti el az érékét mint a bmw vagy a merci. Vajon miért?
Egyébként tényleg voltak az usa autóknak
összeszerelési kivetnivalójuk a 70 években, mivel a nagy megrendelési mennyiséget sokszor nehezen tudták kielégiteni és a minőségellenőrzést nem vették ezért komolyan, de ezt a 80-as évekre ledolgozták. Az olajválság idején
találták ki a mercédesz amerikai piacon
történő térnyerése miatt a cadillac seville-t. A lehető legmagasabb minőségben gyártották is ezt a modelt, rengeteg extra járt hozzá alapfelszereltségként, igy sikerült 80%-al növelni ennek a modellnek az eladását a merci kárára.
Egyszóval ha valaki azt mondja hogy az amerikai autók rosszabb felszereltségűek
mint egy átlag merci vagy bmw akkor az vagy nem látott még usa autót(de akkor maradjon is csöndben) vagy részeg.
JA és csajka a király!!!

volgapierre 2008.06.21. 20:15:05

sysque,
elbeszélünk egymás mellett. A kényelmi extráknak, amikben az amerikai autók köztudomásúan erősek, és amiket nagy lelkesen sorolsz, semmi köze ahhoz, amiről mi beszélünk, ti. összeszerelési- és anyagminőség. A műszaki tartalom tekintetében sem ezek a mérvadóak. Amiről qualitaet és én beszélünk, az a hajtáslánc, a futómű, a fékrendszer, a felhasznált anyagok minősége és azok kidolgozottsága. E tekintetben pedig egy-két típust leszámítva nem sok amerikai modell van, amely állta volna a versenyt a Mercedessel. Ég és föld a különbség.

"A mercédesz dizelről meg annyit hogy lehet hogy manapság jók, de a 70-es 80-as
években elég szarok voltak."

Nem akarok személyeskedni, de nem sok emert láttam eddig, aki Mercedes-ügyben odanyilatkozott volna, és ennyire ne lett volna képben. A Mercedes dízelek mindig is, így a tartósságáról is közismert W123-as Mercedesekben rendkívül megbízhatóak és hosszú életűek voltak (egyébként éppen manapság vannak gondok a dízeljeikkel...). Hogy a rokonságban található aktuális darab éppen milyen, az nem túl mérvadó. Milyen autót nem lehet 20-30 éva alatt tönkretenni?

Egyebekben inkább a nagy benzinmotorokat kellene összevetned az amerikai autók motorjaival -úgy még talán értelme is lenne a hasonlítgatásnak. Eltérő kategóriájú és pláne üzemű autókat összemérni -ennek nem sok alja van. Hacsak nem azokat a szempontokat nézzük, amiről én is beszélek. Mert így lehet nézni a dolgokat, és ebből a szempontból maradnak jellemzően alul az amerikai autók -nem is kicsit.

"Érdekes egy nagy sorozatban gyártott amerikai felsőkategóriás autó
nem vesziti el az érékét mint a bmw vagy a merci. Vajon miért?"

Helyiérték, sysque, helyiérték! Nálunk honos a Mercedes, az amerikai autók nem. A ritkaságoknak mindenhol van értéke. Szerinted New Yorkban menőzhetnél egy '82-es Caddy-vel? Vagy úgy gondolod, hogy vagyonokat ér?

"Egyszóval ha valaki azt mondja hogy az amerikai autók rosszabb felszereltségűek
mint egy átlag merci vagy bmw..."

Nem mondok ilyet -és nem is mondtam. Teljesen másról volt szó.

qualiatet 2008.06.21. 21:31:12

Drága Sysque!

Egyfelől fogadd őszinte hálám,de tényleg!

Úgy megnevettettél ,hogy a hahotázásomat a Fogaskerekűn utazók is meghallották a két utcával feljebb.Szó szerint fetrengtünk a röhögéstől, kertszomszéd csecsemője felsírt!!!!

No nem az adatoktól ,hanem ami utánna jött...

Mindössze annyit tettem ,hogy beütöttem a Google-ba a Cadillac Fleetwoodot, mert le akartam ellenőrizni azon emlékeimet, hogy 1987-ben ,amikor a 750i 5.0 literből 300 lóerőt hozott ki, addig a Cadillac egy ugynekkora Oldsmobile erőforrással 140-et azaz egyszáznegyvenet!!

Korábban nyílván létezett erősebb is csak a zseniális amerikai mérnökök a jóistennek sem tudták a teljesítményt a szigorú emissziós normákkal házasítani a béna fritzekkel ellentétben.
Eszem ágában sem volt egy ilyen "magasan kvalifikált szakemberrel" mint Te tovább vitázni, messze nem vagyok olyan türelmes kultúrember ,mint Volgapierre úr.

Mondom csak kíváncsiságból ütöttem be...

Mit látok a Google-n a negyedik sorban???!

Cadillac Fleetwood :"The 50 Worst Cars of All Time"

MAGYARUL :"MINDEN IDŐK LEGSZARABB 50 AUTÓJA"


A TIME magazin összeállítása nem a STERN-é!!
Mercit valahogy nem találtam ,de az amerikaiak számolását öt után abbahagytam.
Na ez a ciki komám, nem a faláb.GRATULÁLOK!

Az pl.az új 7-es is egy szar ezt mindig is tudtam ,de te pont azokat a húsz évvel ezelőtti DB VAGY BMW-modelleket hasonlítod össze az elavult csotrogányokkal amelyek az innovácíó és a minőség mérföldkövei voltak.

sysque 2008.06.21. 21:39:06

Pl futómű területén annyira rosszak az amerikaiak hogy ők gyártanak elősször
mágneses menetstabilizátorral felszerelt
autót. Cadillac seville sts
Autós szaklap már 3 éves írása cadillac sts ről: Ebben a szegmensben párját ritkító, elvileg gyors és csúcstechnikás aktív futómű.
A hajtásláncot is irtad, de látod azt még nem néztem meg egy amerikai autóban sem. Én nem izgulok fel egy trapéz lengőkarra vagy egy fékrendszerre, vagy egy csatolt lengőkarra, az egy olyan autó tekintetében mint pl a csajka teljesen lényegtelen. Egy luxuslimuzin nem a hajtáslánctól és a futóműtől lesz e
egyedülálló, hanem a pazar belső méretektől, kényelemtől, óriási tekintélyt parancsoló karosszériától,
és az autót beboritó pazar krómozástól.
Na ilyen autót nem csináltak a németek soha, de gyanítom hogy már egy autógyár sem fog a világon többet. Azok az idők elmúltak...

qualitaet 2008.06.21. 22:51:32

Nem utolsó szó-mánia ,félre ne értsd...
Halkan és csendben jegyzem meg ,hogy uraságod kezdte az összehasonlítást a német autókkal,nekem az életben eszembe sem jutott volna.
Világosan leírtam ,hogy kívülről büntet, a 13-asról nem is beszélve.

sysque 2008.06.21. 23:07:22

qualiatet sajnállak. De őszintén. Tudatlanságod párját ritkitja. És miközben olvaslak most én röhögtem egy akkorát. Az usában a 70-es évekre a törvényhozók megelégelték hogy a lóerőverseny miatt töb tiz-ezren halnak meg az utakon. Leszabályoztatták az autók végsebességét azt hiszem 140km/hra, ezért van hogy a 70-es 80-as években gyártott legtöbb amcsi autók órája rendre 140-ig van kalibrálva. A második döfés az volt amikor a nagy teljesitményű
gépkocsik adóját többszörösére emelték
ezzel is visszaszoritva hogy ismét emeljék a gyártók a motorok teljesitményét, ezért a soklóerős autókat csak a legpénzesebb emberek birták volna fenntartani, ami drasztikus eladáscsökkenéshez vezetett volna.
Kompromisszum volt hát a lökettérfogat megtartása alacsonyabb végsebesség és kisebb teljesitmény mellett, majd idővel a motorok méretét is elkezdték csökkenteni. Légyszives ne irogass baromságokat hogy hány lóerőt hoztak ki az amerikaiak az autóikból annak idején amikor már nem a lóerővadászatról szólt az usában az autógyártás. Meg is lehet nézni hány 80-as években gyártott 750-es fut az usában, amit a bmw azért alkotott hogy európában a mercédesztől piaci részesedést vegyen el.
Nem tudom milyen adatokkal dolgozol de
2003-as megbizhatósági felmérés szerint
az usában a lexus a legmegbizhatóbb, majd a második helyezett a cadillac, ötödik a buick, hatodik a mercury és "csak" nyolcadik a bmw, a merci pedig a tizenötödik, amit a chevrolet is megelőz. totalcar.hu/magazin/kozelet/amicarq/
Ja és 1987-ben olyan szigorú környezetvédelmi osztályok voltak európában hogy még az euro besorolás se nagyon létezett.

sysque 2008.06.21. 23:17:31

Fentebbi irásom válasz qualitaet 21:31 kori irására.
Ja és ha egyszer véletlen találkozunk
a 3102-es volgámmal pergetünk egyet. A jobb hátsó elvtársi V.I.P helyen helyet foglalva érezheted milyen is a volga
fíling, terpeszkedve a világosbarna bársonyülésen miközben hörög a 105 lóerő!
Nincs harag, minden jót!

qualitaet 2008.06.21. 23:34:41

Nagyon nem,de létezett.Olyan volt mint az igazi hülyék. Kevés van, de létezik.

Nos létezett,Euro 1 (Geregelter KAT.)formájában.
750i ,560sel 09/87-TŐL Széria.
Kérdezted milyen adatokkal dolgozom.
Írtam hogy a Google-n olvastam.
Azt már elfelejtettem leírni ,hogy ez egy internetes keresőprogram, nyílván ez tévesztett meg...

qualitaet 2008.06.21. 23:36:55

Bocsánat ,csak most olvastam! Köszönöm!

volgapierre 2008.06.22. 14:20:42

sysque,
szeptember 13-án jössz Csepelre? A fórumról már majdnem mindenki ismeri egymást, így a személyes része sem érdektelen, de nagyon megnézném már a 3102-t.

sysque 2008.06.22. 20:36:55

Most nem tudok semmi biztosat mondani,
sajna Szolnok legnagyobb üzeme a papirgyár ahol dolgoztam bezárt és
bizonytalan a jövő. A festése szar a volgámnak, illetve a gumialkatrészek öregedtek el, igy nem egy tip-top az autó, bár mindenből van csere darab, de azokat majd egy szép új festés után akarom felrakni.

qualitaet 2008.06.22. 21:10:46

SYSQUE

Na és akkor mi van? A"Pétervári banditák"-ban a Naumové sem volt hibátlan, mégis zorkó volt. Ne mond ,hogy nem láttad...

sysque 2008.06.22. 22:38:12

qualitaet
Pár részt láttam belőle. Az igazi ruszki banditák 1992-től más modellekre szoktak át, fene a pofájukat. De azért ezzel is lehet pergetni rendesen. A napokban egy
volkswagen passat próbált állandóan előzni országúton. Láttam a tükörben a sofőr pofáját hogy nem birja elviselni hogy egy keleti verda gurul előtte. Mikor láttam hogy nemsoká előzni szeretne
kinyitottam a második torkát a karburátornak. Ennek ellenére nekikiezdett az előzésnek. Szemben semmi nem jött, nyomta neki mint a marha, de valószinűleg egyhatos vagy egykilences dizel lehetett és teljesitmény hiján csak a csomagtartómig sikerült gyorsulnia. Még kétszer megpróbált egy ilyen félperces erőlködést mig végre feladta. Aki szeretne egy hatalmas adrenalin löketet az egyszer az életben próbálja ki milyen érzés 130-al repeszteni egy volgával.

NGA 2008.06.23. 14:23:35

"Az usában a 70-es évekre a törvényhozók megelégelték hogy a lóerőverseny miatt töb tiz-ezren halnak meg az utakon. Leszabályoztatták az autók végsebességét azt hiszem 140km/hra, ezért van hogy a 70-es 80-as években gyártott legtöbb amcsi autók órája rendre 140-ig van kalibrálva"

Lehet, hogy nem értek hozzá, és hülye vagyok, de az amerikai autóknak biztos, hogy a sebességmérője km/h-ban van megadva?

sysque 2008.06.23. 19:06:06

NGA
Nézzél meg egy jobb amerikai tipust. Nagyobb számokkal van irva az MPH érték és általában fölé irták a km/h értékeket. Ahogy visszanéztem a képtáramban a 73-as cadillacnél már igy volt, de ma már -úgy tudom- minden új autó ilyen.
A fent emlitett autók gyártási sebességkorlátozását mára már módositották, de lehet hogy el is törölték ezt nem tudom, de a gyorshajtást nagyon szigorúan büntetik az usában. Ha jól tudom, most az unióban tervezgetnek egy hasonló max sebességet az autóknál 163 km/h-ra.

troyan 2008.06.23. 19:20:19

Hát csak ne tervezgessenek semmi ilyesmi sült hülyeséget az unióban!!
Amúgy ez a kocsi mennyivel tud menni max?

sysque 2008.06.23. 20:02:00

Ez a csajka 5529 cm3 225 LE és 2,6 tonna.
Ha van elég egyenes út akkor azt hiszem
180-ig lehet gyorsitani csak tudj vele megállni.
Ezzel a motorral szereltek 3102-es volgákat is a gaz gyárban kifejezetten a KGB számára kis sorozatban üldözőautónak.
9 mp/100 kmh gyorsulása volt, és 200 km/h
végsebességre volt képes 1580 kg-os önsúly mellett.
Az igazi nagylimuzint a szovjetúnióban a zil gyártotta. ZIL-41041 néven.
Teljesen páncélozott volt. A szélvédő és az ajtóüvegek is 6 cm vastagok voltak több rétegből összeragasztva. A motorja
7600 cm3 315 LE és 608 Nm

troyan 2008.06.24. 10:11:19

nem gondoltam volna, hogy ekkora sebességre képes ;)
süti beállítások módosítása