Ellenőrök gumisoknál

Senki sem számít a spanyol inkvizícióra!

  2008. június 10. - RT76 Címkék: sajtóközlemény gumi nkh

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Ismét levél érkezett a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Ezúttal arról számoltak be, milyen szabálytalanságokat találtak gumijavító műhelyekben. Vegyesek az érzelmeim. Egyrészt kicsit furcsállom, hogy a közlekedési szakhatóság ilyen specifikus munkavédelmi, munkaügyi, technológiai határterületeken bukdácsol, gumisműhelyek dolgozóinak bizonyítványait böngészi, miközben Budaörsnél még mindig villog az ezerszer elátkozott szellem-fénysorompó.

Másrészt dolgoztam már igazi iparvállalatnál, és tudom, hogy az ilyesfajta ellenőrzések eredményeinek 99%-a pusztán adminisztratív kekeckedés: a kitöltetlen gépnapló általában nem jelenti azt, hogy bármikor a gumiszerelő fejére szakadhat az emelő. Így hát kicsit sajnálom a vegzált gumisokat is.

Harmadrészt viszont rend a lelke mindennek, valamint első a biztonság, tehát cseppet sem baj, hogy a Zállam gyakorol némi nyomást a gumisokra, hogy én, mint Fogyasztó nyugodtabb szívvel bízzam rá kerekeimet a centrírozókra, nyomásmérőkre.

Nincs véletlenül gumis a Belsőség olvasói közt? Igazán megírhatná, ő hogy látta mindezt:

Sajtóközlemény

Nemzeti Közlekedési Hatóság

2008. június 6.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) sajtóközleménye az országosan végzett gumiműhely ellenőrzések tapasztalatairól

A Nemzeti Közlekedési Hatóság ellenőrei összesen 158 gumiműhelyt vizsgáltak országszerte május folyamán az alábbi szempontok szerint. A vizsgálati szempontoknak nem mindenben megfelelő műhelyek száma 75 volt.

A gépjárműfenntartó tevékenység szakmai személyi feltételei nem teljesültek 14 esetben. Ez a tényező a képesítések tekintetében ad iránymutatást. Az 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet 1. számú melléklete 5. pontja kimondja, hogy milyen végzettségű munkavállalók foglalkoztathatók gumiabroncs-javító műhelyben. Előírt képesítés: gumiabroncs-javító szakmunkás-képesítés, illetve gumijavító, autószerelő vagy karosszérialakatos szakmunkás képesítés gumiabroncs-javító tanfolyammal. Az NKH vizsgálatai 14 esetben tártak fel ettől eltérő végzettséggel való foglalkoztatást.

A gépjárműfenntartó tevékenység dologi feltételei nem teljesültek 17 esetben. Ide a körülmények, helyiség kialakítás tartozik. A tevékenység feltétele: pormentes padlóburkolatú, berendezések szakszerű elhelyezésére (telepítésére) alkalmas helyiség. Az ellenőrök 17 esetben tártak fel hiányosságot, pl. a technológiához nem volt megfelelő hely, átépítés miatt, rendetlenség miatt stb. Ebben az esetben a helyszínen szóban történik a felszólítás arra vonatkozólag, hogy tegyenek rendet és ezt egy későbbi alkalommal a hatóság utóellenőrzi.

A javításhoz használt anyagok alkalmazási módját és korlátait, az előírt speciális eszközök, berendezések, célszerszámok és bemérő eszközök alkalmazását tartalmazó műszaki előírással nem rendelkeztek 15 esetben. Ez a vizsgálati pont azt mutatta, hogy például a ragasztási technológia leírását dokumentum formájában nem tudták bemutatni, alkalmazott kéziszerszám, eszközök kezelési utasítása nem állt rendelkezésre. Hiánypótlás ez esetben az utólagos bemutatás. Ilyen szabálysértést 15 esetben észleltek a közlekedési hatóság ellenőrei.

Berendezések gépkönyv szerinti kalibrációja nem történt meg 72 esetben. A periódusonként előírt pontosságmérésről nem tudtak dokumentációt bemutatni, azaz nem tudták az ellenőrzés időpontjában bizonyítani, hogy a kalibráció megtörtént. 72 esetben találkoztak ilyen szabálytalansággal az ellenőrök. Utóellenőrzés a hiánypótlásra adott határidő lejárta után megtörténik.

Időszakos biztonságtechnikai felülvizsgálatok (kéziszerszám stb.) nem történtek meg 36 esetben. Leginkább munkabiztonsági megközelítés, amely azt jelenti, hogy érintésvédelmi felülvizsgálata mikor volt, illetőleg mikor kellett volna megtörténnie a villamos energia által meghajtott kéziszerszámnak, sűrített levegő előállítására és tárolására kompresszornak, légtartálynak (nyomástartó edény, csőhálózat) légkulcsnak. A eszközök, gépek, berendezések dokumentációjában mindezek leírásra kerülnek. 36 esetben találtak szabálytalanságot az NKH ellenőrei.

Emelő berendezések időszakos biztonságtechnikai felülvizsgálata nem volt érvényes (dokumentálás alapján) 50 esetben. A műhelyben alkalmazott járműemelők, villás targoncák, kézi emelők („zsiráf, béka” emelő) esetében időszakos felülvizsgálatot kell lefolytatni a gépkönyvben leírt gyakorisággal, műterheléssel terhelési próba és szemrevételezéses működési vizsgálattal. Mindezen vizsgálatok időpontjait illetőleg megállapításait az emelőgép naplóban rögzíteni szükséges, illetőleg a felülvizsgálónak az ellenőrzésről dokumentációt kell készíteni. Az ellenőrök 50 esetben derítettek fel ezzel kapcsolatos szabálytalanságot.

Anyagtárolás biztonsága nem volt megfelelő 4 esetben. A különböző geometriai alakzatú anyagok biztonságos tárolására mozgatására különféle technológiák léteznek. Külön biztonságtechnikai előírások vonatkoznak a tároló polcokra, egymásra, rakásra, kiékelésre, kötegelésre stb. A felderített szabálytalanság (4 eset) értékeiből úgy tűnik, az anyagtárolással van a legkevesebb probléma.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87512647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gondolatbetyar 2008.06.10. 12:49:59

vazze
most már biztos, hogy nem is az út szar, hanem a gumis krokodil emelője miatt pattog az autó az úton

kíváncsi vagyok mikor ellenőrzik majd az útkaparókat, és akkor majd nem fölldel tömik be a kátyút, és rá 2 centi bitumen réteget.

ze11 2008.06.10. 12:53:53

A túzoltóság+tisztiorvosi szolgálat is mehetne néha ad-hoc ellenőrizni pl. éjjelnappali gumisékat, ahol a műhelyben majd' minden melós szájában ott lóg a cigi... Vásárlók könyve nuku, 0,8-1,2 közé kopott nyári gumit ellenben szemrebbenés nélkül felraktak volna.

karlmann 2008.06.10. 13:16:13

Emberek baj van: már megint csóró az államkassza! Töltsük meg gyorsan! Kiket is sápoltunk már régen? Azokat a K.va gumisokat! Na megálljatok nyavalyások, kaptok a pofátokra, jön még kutyára kamion!

Hajaj, gond van a kanyarfúró elszámolással, meg a reszelőzsír is elfogyott, meg a dünznit sem ellenőrizték még ebben az évben! Na lesz itt nemulass!

Szóval, akkor ez most 1,5MFt bírság lesz, vagy kérek óvaatosan a zsebembe ejteni 200EFt-ot és már megyek is, mert ma még meg kell sápoljak pár helyet!

Üdv:
A Szopatós Ellenőr

pimpike 2008.06.10. 13:22:57

Hááát , ezek a csúny rossz gumisok !
Rosszul kalibrált gépeikkel túlsúlyozzák a kocsik kerekeit , amitől a budapesti biliárdasztal szinvonalú utak száza megy tönkre napi szinten .
Elég csak megnézni a Thököly utat ...hogy tönkretették
Csúúúnya gumisok !

Az egésznek koncepciós b*szogatás szaga-e van ?

martong 2008.06.10. 13:33:01

most komolyan muszáj a gumisokat szívatni?
nyílván van köztük gazember, de pl. a kéz alatt kiadott útépítések és a mutyiban elpasszolt aszfalt (ami később hiányzik csöppet az útból) talán fontosabb dolog lenne

martong 2008.06.10. 13:34:31

ha a gumi kopott, vagy szarul van felrakva akkor max én vagyok veszélyben meg 1-2 másik autós, ha az út rossz akkor mindenki
azért nem mind1

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.06.10. 13:41:11

martong!

Ha az útépítőket-karbantartókat baszkodnák, akkor saját magukat ellenőrizgetnék.

Életszerű? Lenne értelme, izé, lenne belőle pénz? :(((

nyúl 2008.06.10. 14:19:05

Jobban örülnék, ha állambácsi a saját @sával verné a csalánt.

Balee87 2008.06.10. 14:23:49

És a közlekedési felügyeletet mikor fogják ellenőrizni? :D
Én egy átfogó ellenőrzésre azért kiváncsi lennék, amit a közlekedési felügyelet "ellen" végeznek. :)

Na meg szeretném, ha egyszer látnánk olyat is, hogy mondjuk a pénzszállító autókat ellenőrzi valaki műszaki állapot miatt. Botrány, hogy nekik mindent lehet és tökmind1 milyen állapotú a jármű, mert senki nem állíthatja meg úgysem...

Csubakka Junior 2008.06.10. 14:38:34

Balee87 2008.06.10. 14:23:49
Na meg szeretném, ha egyszer látnánk olyat is, hogy mondjuk a pénzszállító autókat ellenőrzi valaki műszaki állapot miatt. Botrány, hogy nekik mindent lehet és tökmind1 milyen állapotú a jármű, mert senki nem állíthatja meg úgysem...

Pont néhány hete láttam, hogy az egyik bank előtt nem indult be a pénzszállító autó. A vagyonőr szólt néhány benga srácnak, hogy lökjék már be, mert ez volt reggel is, aztán végül is csak 1,2 km/h-ra sikerült az autó sebességét feltornázni, így hívtak egy szerelőt.

Vicc, hogy azt is vizsgálják, hogy rend van-e a polcokon.

ommm 2008.06.10. 14:39:23

ja, Tiby Security

martong 2008.06.10. 15:28:00

okoska: SAJNOS igazad van, ott a pötty

AP (törölt) 2008.06.10. 16:01:06

jé, még mindig meg tudnak lepni új sarcokkal..
a gumisok úgyis olyan jól élnek, szopassuk meg őket IS

Sztavrosz 2008.06.10. 16:17:28

Tök egyetértek Rácz Tamással

gergő 2008.06.10. 16:47:08

Dögöljön meg az összes ilyen suttyó hivatal. Tényleg mással kéne foglalkozni.

(Gép) 2008.06.10. 17:04:36

Gumis lennék. Valószínűleg a csúnya rossz fajtából. Nálam is volt ellenörzés ,viszont nem sikerült belekötniük semmibe. De ez nekem igen sok pénzbe kerül. A gépek karbantartása, kalibrálása 3 havonta kb60-70e forint. Szakemberek alkalmazása - olyan fizetéssel hogy ne menjenek angliába krumplit szedni sokezer. Állambácsinak Én is rendesen tejelek mint mindenki. A műhelynek persze patikának kell lenni mert ez tetszik az embereknek.....és az ellenőröknek is .
De ezt a pénzt ami a normális működéshez kell irtó nehéz összekaparni. Lényegi bevétel csak a csereszezonban van. Ilyenkor már javában tart a zabhegyezés, szeptemberig. Én arra lennék kiváncsi hogy az illetékesek pl miért nem cseszegetik az internetáruházakat akik 500 vagy 1000 forintos haszonnal árulják a gumit. Ha valami nem jó a szervizben lehúznak. De miből finaszírozzak egy EU-s szinű szervizet ha nem tud hasznot termelni a gumi eladás? Az emberek persze megveszik neten mert olcsóbb. Csak kérdem Én: Ha kipusztulnak a normális gumisok akkor hol fogják felszereltetni? És ha cserébe a szolgáltatás díjjai emelkednek akkor rohannak valami sufniba szereltetni mert ott olcsóbb. Megnézném hogy mit szólna a jónép ha olyan szerelési díj lenne mint a németeknél...
Visszatérve az ellenőrzéshez: a fazonok akik kint voltak elárulták kérdésemre hogy azokat, akik telephely és működési engedély nélkül mindenféle garázsban meg lukakban munkálkodnak, nem is tudják ellenőrizni. Nincs telephelyengedély , számukra nem is létezik, tehát oda nem mennek .... ennyit erről

karesz2 2008.06.10. 17:36:34

Gép, teljesen egyetértek, pont így van és azok nem felelnek munkájukért . nááálammm neeem jár gumitcserélni aaaaaz mi egyáltalán?
Azért lenne mit nézni, csak ekkor nem látjuk, légkulcsal agyontépett csavarokat pl. Több szaki kellene aki megmondja melyik a jó-optimális gumi:márka, méret, és ezt nem!...

Imbolygó Hollander 2008.06.10. 18:16:44

Tehát a korrekt vállalkozás lényege nem a munka, hanem a papír. Jómunkát!

bélab 2008.06.10. 18:46:15

azért had ne fizessek már a gumisiknak extra profitot is ha a neten megkapom olcsóbban.Egy drága gumin régebben 100% haszon volt,most már kevesebb lett.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.06.10. 19:40:23

(Gép) kommentjének a lényege az, hogy a szabályozás ellehetetleníti a szabályos működést, miközben a feketézés (tkp lopás) lebukásának esélye (így a büntetésé is) nulla, így aki megpróbál a szabályokhoz alkalmazkodva becsületesen élni, az lassan lehúzhatja a rolót, aki pedig szarik rá és élősködik a társadalmon az él és virul, sőt egyre több lesz a munkája, így a pénze is. Mi, autósok viszont csak szívunk vele, mert egyre kevésbé minőségi munkát kapunk cserébe a pénzünkért.

o gyerekem 2008.06.10. 19:57:59

"Másrészt dolgoztam már igazi iparvállalatnál"

- ki nem neznem a bamba fejedbol.

stevee 2008.06.10. 20:18:13

MAXIMÁLISAN egyetértek Géppel és Achmeddel is. Több szakmára is van rálátásom, és mindenhol ez a helyzet, ha valaki becsületesen akar megélni, annak hosszú távon kampec, az élősködők viszont virulnak. Az állambácsi pedig tovább ront a helyzeten, mert ő csak egy megoldást ismer: a büntetést. Büntetni pedig kit lehet?? Pont azt aki már amúgyis csak a létért küzd. Körbeértünk, kész!!!

ze11 2008.06.10. 20:24:36

Gumis és a lehúzás téma... kártáyás vásárlásra nem érvényes az akciós ár (pontosabban mindenre felárat számolnak fel, és ezt (a marhák) a számlára is rávezetik) -- a panasz "csak" három helyen ketyeg: a kibocsátó banknál, az elfogadó banknál, illetve a kártyatársaságnál... Ilyesmiért elég keményen meg szokták ...ni az elfogadóhelyeket... Sajnálatos lesz, ha nyár végén mondjuk már nem lehet majd náluk kártyával fizetni... :-/

(Gép) 2008.06.10. 21:15:15

Először is megköszönném azok kommentjeit akik felfogták miről beszélek.
bélab! Szerintem ha valaha is tudtam volna 100% hasznot tenni az új gumira, akkor csak süttetném a hasam és nem dolgoznék....és biztos neked van igazad. Gondolj bele: Ha mondjuk a kaját mindenki a neten rendelné mert olcsóbb, akkor a sarki kisbolt bezárhatna. Lenne egy pár plusz munkanélküli, a pénzed amiért megdolgoztál nem maradna a városban ,hanem más város gazdaságát lendítené fel. Mondjuk ha Te cipész vagy és a boltos eddig nálad csináltatta a cipőjét ,vele elvesztenél egy fizetővendéget, és előbb-utóbb bezárhatnád te is a boltot.
Én mindig igyekszem lokálisan vásárolni: Elmegyek egy kisebb boltba megvenni a kenyeret, mert lehet hogy a boltos holnap abból a pénzből jön gumit venni....remélem érthető.
A netes áruház szerinted nem termel profitot az üzemeltetőjének? Dehogynem!
Csak neki nem kell havonta újabb EU követelményeknek megfelelnie. Itt van pl az ólomsúly használatának tiltása. Megértem , támogatom, tényleg környezetszennyező és veszélyes. Meg kell venni a cinksúlyt 4x több pénzért. De az ügyfél nem szeretné hogy őt terhelje ez a költség. Ha rá szeretnéd hárítani a plusz kiadást, akkor fogja magát és elmegy a fent már említett "sufniműhelybe", mert azt nem ellenőrzi senki, használják ólomsúlyt vigyorogva....

(Gép) 2008.06.10. 21:19:18

Ze11!
Én nem fogadok el kártyát. A bank 2-5% hasznot húz tranzakciónként. Nem az ügyféltől veszi el hanem Tőlem. Mikor 5-10% haszonnal próbálsz megélni elfogadnál kártyát?

hamisgumis 2008.06.10. 21:35:32

Gépnek tökéletesen igaza van.Én is foglalkozom ezzel a rugalmas áruval melette szerelünk is.Csak gumizásból felkopna az állunk. ISO minősítésünk van kalibráunk mindent, a nyomatékkulcstól a tolómérőig sok-sok ezerért soha nem szakítottunk meg még menetet légkulcsal, próbálunk a tudásunkhoz képest a legjobban dolgozni.Nekünk van nyomunk a hivatalba rajtunk lehet még csavarni egyett.Nézzétek meg a rendeletet az autószerelő szakmával nem szerelhetsz gumit(nevetséges féket,kormányt igen) kell mellé egy tanfolyam(kb150e), a krokodil emelőhöz emelőgép tanfolyam (50e) 3-man vagyunk ez is szép summa.A gumi eladáson meg jó ha 10-15 százalék hasznot tudsz realizálni a nyomott akciós árak miatt.Én is csak szeretnék normálisan dolgozni, hogy megtudjak élni, de sajnos nem nagyon hagynak ez van.

bélab 2008.06.10. 21:44:54

az abroncskereskedő házban anno egy jobb Michelin gumi aminek az eladási ára 40000Ft volt a bekerülés még a 20sem érte el.Ekkor jött az abaqua és letörte az árakat.általában lehet kaját rendelni a neten ,pizza,food express,stb,a sarni közértbe csak kevés dolgot veszek mert drága inkább a diszkonzban vásárolok.
És neked sincs megtiltva hogy a neten kereskedj--ez a jövő!!nézz meg milyen sokan foglalkoznak ezzel.

bélab 2008.06.10. 21:51:56

nem akarok senkit megbántani de régen az ment gumisnak aki nem értett semmihez.
Egy jó lakatos,szerelő, évekig tanul a gumizáshoz meg két nap elég megtanulni.amikor egy sz@r gumi javításáért elkérnek 3000Ft-ot,és az egész 10 percig tart( 18000Ft/óra effektív munka ,mert a száradás alatt mást csinált) akkor nem értem mire a sírás?!!

Jack 2008.06.10. 22:00:56

én csak annyit írok hozzá, hogy egy gumis miatt ott is hagyhattam volna a fogam. Az idióta javította az első gumimat (motoron), de kritikán aluli munka volt, ez sajnos csak egy másik gumisnál derült ki 200km-el arrébb, mint pl. az is, hogy bele tett egy 2 számmal nagyobb belsőt, emiatt ütött a gumi(!). Én csak azon csodálkoztam, hogy 100 fölött úgy vibrált az egész kormány, majd' szétesett a gép eleje, de akkor már úton voltam jó messze a gumistól (hál' Isten). Jah és egy elég neves szervíz műhelye volt...

Az meg ha hülye a gumis, vagy nem ért hozzá, nem derül ki az ilyen ellenőrzésen... Ha van megfelelő papírja, az még nem garantálja, hogy nem egy idióta...

hamisgumis 2008.06.10. 22:04:36

Ha ilyen jó a netkereskedelem akkor hol fogod felszereltetni az olcsón vett gumidat ha nem lesz gumis aki olcsón megcsinálja?Elérhetnének hozzánk is az eu-s szolgáltatási árak ha már a papírt meg a színvonalat megkövetelik.Naponta meg 2-300 defektet javítunk hej, de jól élünk.Érdekesen látod ezt a dolgot.Vagy vehetsz ólcsó 80-90 százalékos használt gumit is az még olcsóbb mint a netes új.

bélab 2008.06.10. 22:19:51

a legtöbb netkereskedő föl is szereli a gumit.Lariva,Marso,Abroncskerház,Abaqua
A súlyt meg az egyikről leveszik a másikra rárakják,nekem még sosem raktak rá új súly a kerékre,sehol!!

Krájzler 2008.06.10. 23:12:24

Na akkor beszélgessünk kicsit!
Gép, egy szakmában dolgozunk, csak hogy tudd.
Bélab a Marso nem netkereskedő, csak kénytelen webáruházat is fenntartani hogy megéljen. És ha már vásároltál náluk, és valóban nem raktak új súlyt a kerekedre akkor kérlek mondd el hol történt, mert meglesz a következménye!

xmcsabi 2008.06.10. 23:39:28

Én nem csodálkozom már semmin.Most büntettek meg, mert munka mellet még eljárok maszekolni és nem viseltem sisakot 40 fok melegben.Az ellenőr nagyon bunkó volt,csak akkor vett vissza az arcából amikor én is szivózni kezdtem vele,lezavartam az út közepéről meg igazoltattam viszont.Amibe lehetett belekötött.Vigyorogva közölte,hogy a csekkre lehet még nullákat írni,meg kötözködni.Erre csak annyit válaszoltam,hogy az már kölcsönös lesz.Mindenhol be lenne tartva minden idióta szabály,amit íróasztal mögött hoz valami hozzáértő barom.Akkor megállna minden,képtelenség mindent betartani.Belekötni meg mindenbe lehet,pont azért vannak ezek a mindenre kiterjedő szabályok,hogy valamiért biztosan lehessen büntetni.A 10 millió büntetett országa vagyunk!

AP (törölt) 2008.06.10. 23:43:12

ellenőrnek az impotens csinovnyikok mennek

szodaereje 2008.06.11. 00:01:46

"A gépjárműfenntartó tevékenység szakmai személyi feltételei nem teljesültek 14 esetben."

Na kb. ez az egyetlen dolog, amire hasznos odafigyelni.
Én avtoszerelőként ilyen spéci vizsga nélkül gumiztam egy csomót és nem volt gond, de éreztem, hogy van némi bizonytalanság a munkámban. És ez műszaki relációban nem szerencsés.

Persze távolról sem annyi, mint amikor mostanában betévedek egy gumisműhelybe, ahol a mester felügyelete nélkül olyan arcok hadonásznak a légkulccsal, akikre egyébként a tyúkmájkrémes doboz kinyitását se nagyon bíznám.
Eszetlenül veretik az alufelnit, nincsenek tisztában a dolog elméletével és ami nem rutin, ott improvizálnak. De agyatlanul.
Nekem is raktak be mindkét első kerékbe túlméretes tömlőt, vidéki úton egymás után 20 km-rel eldurrant mindkettő, megint máshol nem tudták kiszedni a Skodából azokat a kerékcsavarokat, amiket ők téptek bele állat módjára, a csavarokat nem is kapatják be, ha félremegy beerőltetik a légkulccsal stb. stb.
Szóval inkasszálási akciótól függetlenül mi, autósok azért a román kisvállalkozásoknak kijáró természetes és alapvető gyanakvással közelítsük meg ezeket a gumizdákat...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.11. 03:15:14

Na látod, bélab, ebből derül ki milyen egy fillérbaszó "teszkógazdaságos" figura vagy. Érdekes módon nekem új súlyok kerülnek fel mindig és garanciát is kapok. Mindezt testközelből figyelhetem meg egy kényelmes váróból, kávéval a kezemben (ez is a része). Cserébe megfizetem a minőségi szolgáltatást....

csufar 2008.06.11. 09:21:08

nehéz dolog ez. gép józanul gondolkodik.csak az a gond vele, hogy a mai "globalizélődő" világban a lokálpatrióták gondolkodása teljesen elavultnak számít. Persze nem avult el, de a többség nem veszi figyelembe. az interneten vásárol, de nem az interneten lakik! és bizony, aki nem azt a környezetet "támogatja" a pénzével, ahol lakik, az felelőtlen vagy hülye. nemcsak a magyarok küzdenek ezzel, de nálunk különösen erős az a hozzáálás, hogy ami olcsóbb, az kell. mi megennénk a szart is(meg is esszük), ha fizetnek érte. Másrészt azért megjegyezném, hogy a startgumiponthun vásárolt abroncsokra ugyanaz a garancia érvényes, mint báehol másutt, valamint elég jó műhelyük van, a munkára is garancia van.

Kifordított kacagány 2008.06.11. 09:43:15

hamisgumis 2008.06.10. 22:04:36
akkor lesz olyan gumis, aki drágán csinálja meg. nincs ezzel semmi probléma. azt azért nem kellene elvárni, hogy a netkereskedelem korlátozva legyen csak azért, hogy nektek jobb legyen. ennyi erővel már rég be kellett volna zárni a sok bevásárlóközpontot, hiperszupermarketet mert a sarki boltoknak az nem hajt hasznot. értem én az álláspontotokat és valahol igazatok is van, de a megoldást nem a korlátozásban kellene keresni.
a gumis ahova járok mobilio-s gumikat árul. rohadt drága. nem fogom nála megvenni a gumigarnitúrát 20e-el többért, ha a neten ugyanazt megkapom olcsóbban is. inkább kérjen el többet a szerelésért. még soha nem fordult elő, hogy előre megkérdeztem volna, hogy mennyiért rakja fel. minőségi munkát végez, amit meg is fizetek, de nem fizetek neki olyanért amit máshol ugyanolyan minőségben olcsóbban megkapok.
más lenne a helyzet persze, ha máshol gyengébb minőséget kapnék, vagy nem kapnék hozzá garanciát, de ez nem így van.
mellesleg ő is megtehetné, hogy a netről rendel és ugyanannyiért, vagy minimálisan drágábban árulj a gumikat, akkor egész biztosan nála vásárolnék(azért 4-5e ft-ért nem vacakolok én sem). az, hogy nem ezt teszi, nem a netes boltok hibája.

Kifordított kacagány 2008.06.11. 09:52:16

szodaereje 2008.06.11. 00:01:46
a magyarországon végzett munkák 90%-a betanított munka. ha egy gumis műhelyben dolgozik két szakképesített szerelő és két betanított munkás, akik azt végzik, amit betanítottak nekik, akkor az a műhely jó szolgáltatást tud nyújtani, de ugyanakkor meg is büntethetik. nem ezeken a papírokon múlik, hogy milyen szolgáltatást kapsz.

csufar 2008.06.11. 09:21:08
azért a globaizének is megvan a létjogosultsága. a trükk az lenne, hogy megválasszuk, hogy melyik az a terület ahol lokálpatriótáskodunk és melyik az ahol nem. illetva ahol nem, ott milyen módon lehetne bevonni a helyi erőket.(pl megveszem a neten a gumit, de nem a netes céggel rakatom fel, hanem megfizetem a szomszéd utcában működő műhelyt. a terméket máshol veszem, de a hozzá kapcsolódó szolgáltatást már helyileg)

(Gép) 2008.06.11. 09:54:58

Ez egy érdekes mondat:
"Egy jó lakatos,szerelő, évekig tanul a gumizáshoz meg két nap elég megtanulni."
Autószerelő a szakmám és jól csináltam addig, amíg a sors úgy nem hozta hogy gumizzak. ezt csinálom lassan 14 éve, de nem érzem hogy mindent tudok. Azt meg végképp nem kívánom senkinek hogy olyan ember csinálja az autóját, felügyelet nélkül, aki 2 napja gumizik. Még 1-2 év munka után is ellenőrizni kell.
"amikor egy sz@r gumi javításáért elkérnek 3000Ft-ot,és az egész 10 percig tart( 18000Ft/óra effektív munka ,mert a száradás alatt mást csinált) akkor nem értem mire a sírás?!!"
Ismét oda jutottunk : Ha a gumin nem tudok pénzt keresni, akkor azt valahol be kell hozni, hogy tovább tudjak működni.

(Gép) 2008.06.11. 10:09:45

Kifordított kacagány.
Mondanék egy példát: Lengyelország nem engedte be a multikat (Tecsó stb) és a horvátok sem árulják orrba-szájba a külföldi termékeket. Ennek meg is van az eredménye. A lengyel gazdaság annyira megerősödött hogy angliából a lengyel vendégmunkások hazamennek mert majdnem ua a fizetést megkapják. A magyarok meg tömik a külföldi multikat , akik minimálbéren dolgoztatják az embereket és a többi pénzt kiviszik az országból, vagyis tőlünk veszik el. Ez a felelőtlen vásárlási szokás okozza részben a magyarok pénztelenségét. Nem azt mondom hogy csukott szemmel kell vásárolni, hanem azt hogy lehet helyi szinten is egészséges versenyt generálni.
Az hogy fel tudjam venni a versenyt , a szomszéd utcában dolgozó szervizzel, nem probléma. Nagyobb választék, minőségi szolgáltatás, azonnal elérhető raktárkészlet. Viszont a netes áruházakkal nem tudok versenyezni. Egy ideig próbáltam , de akkora mennyiségű gumit megforgatni, ami ki tudja termelni a stabil működéshez szükséges összeget, lehetetlen helyi szinten eladni és anyagilag finanszírozni.

Kifordított kacagány 2008.06.11. 10:10:04

sokan nem tudnak különbséget tenni az óradíj és a rezsióradíj fogalmak között.

Kifordított kacagány 2008.06.11. 10:23:15

(Gép) 2008.06.11. 10:09:45
nem tudom, hogy a lengyeleknél pontosan mi hogy működik, mert náluk nem jártam(bár tervezem), de máshol igen és ott egész jól elvannak a multik a helyi erők mellett is. lehet, sőt kell támogatni a helyi gazdaságot és meg lehet sőt kell adóztatni a multikat(nekik még amellett is megéri itt lenni), de nem hiszem, hogy a megoldás a kitoloncolásuk lenne. sem nekik, sem a netes üzleteknek.
egyébként ha nem lenne nálunk ilyen netes vásárlási lehetőség, akkor külföldi oldalakról rendelnének az emberek, ami meg még rosszabb lenne.
egyébként én személy szerint jónak tartanám, ha a helyi erők kapnának valamilyen infrastrukturális támogatást a netes erőkkel szemben, ami ugyan nem lenne elég arra, hogy abból éljenek meg, de egy kicsit egyensúlyban tartaná a mérleget.

(Gép) 2008.06.11. 11:46:17

Kifordított kacagány 2008.06.11. 10:23:15
Félreértés ne essék! Legyen netes vásárlási lehetőség. De valami megszorítás elkelne, hogy az áraikkal ne lehetetlenítsék el a szakműhelyek munkáját.Mert az ellenőrök és az EU-s elvárások így is odavernek.

Kifordított kacagány 2008.06.11. 12:04:45

ezért lenne jó ha valamilyen módon támogatnák azokat(leginkább adókedvezmény formájában), akik hosszú távú értékeket hoznak létre. ilyen például egy gumisműhely. ha neked nem is megy a dolog és bedől a bolt, a műhely mint érték még megmarad, ahol lehet más tevékenységet folytatni. ezzel olcsóbb és versenyképesebb lehetnél te is. és inkább ilyenre menjenek a közpénzek mint a nemdolgozó, ingyenélő tömegek eltartására.

Charlie Drop 2008.06.11. 12:06:06

Az abaqua szopás, max ott veszem meg a gumit, de máshol rakatom fel, ez már szentigaz, de lehet nem is megyek el addig, jó gumist találni nem egyszerű. Jártam egy közelihez (csak hogy (Gép) elvével éljek), jöttek a levegős szerszámjukkal és töknreverték a kerékőrömet, utána plusz 5K-ba fájt, hogy leszedjék, jah és nem náluk, este menjek keressek olyat aki le tudja szedni, most kőbányára járok át csepelről, de lesz költözés szigetszentmiklósra, ha ott nem találok jó gumist, akkor vissza kőbányára


eh...

AP (törölt) 2008.06.11. 18:39:35

Na, végre itt egy gumis aki régóta a szakmában van..
Elmondom, hogy én mit szoktam látni.
Leveszi a kereket a kulcsával, rámjön a szívbaj kétszer mikor ledurrantja a gumit a felni pereméről.
Ráteszi a forgó izére, körbeforgatja, gumi le.
Bekeni a felnit a forgó izén, a másik gumi szélét beigazítja, körbeforgatja, felfújja.
Vissza a kocsira.
Ez teljesen mechanikus dolog, ezen mit kell professzionális szinten elsajátítani?

ze11 2008.06.11. 19:01:06

Gép: Az, hogy a bank tranzakciónként mekkora költséget számít fel, azt az elfogadóhely és a bank megállapodása rögzíti, nekem, mint vásárlónak semmi közöm hozzá. Ahoz viszont igen, hogy a szabályok szerint NEM különböztethető meg a kártyás és a készpénzes fizetési mód -- ezért is fog információim szerint rövidesen f...szulni az ominózus elfogadóhely -- remélem, tanulnak az esetből.

Egyébként meg nem kötelező kártyát elfogadni, nem kötelező a bankkártyával rendelkező ügyfelet becsábítani (ha nincs nálam kártya, akkor pl. én simán átruccantam volna egy másik céghez, ahol szívfájdalom nélkül feldobták volna a régi, kissé kopott abroncsokat, ergo engem csak azzal meg tudtak fogni, hogy lehetett kártyával fizetni. Azóta persze minden ismerősömet eltanácsolom ettől a gumistól, és tótzicsi, ho gyén sem megyek feléjük soha.)

(Gép) 2008.06.11. 21:14:02

AP 2008.06.11. 18:39:35
1., Hogy veszed le a kereket? Ha alukerék összeveri a légkulcsfej vagy nem?
2., Mikor "ledurrantja", szét szakítja a gumi peremét vagy nem? Szétnyomja a gumi oldalfalát vagy nem? Ha alukerék, rányom a lenyomóval és összebarmolja vagy nem?
3., Mikor ráteszi a forgó izére, kicsípi a gumit, vagy nem? Normálisan befogatja a gépbe vagy nem, és akkor összebarmolja a felnit vagy nem?
4., Mikor másodszor forog az "izé", szétszakítja a gumit vagy nem? Összebarmolja a felnit vagy nem?
4., Mikor körbeforgatja, szétszakítja a gumi peremét vagy nem? Összebarmolja a felnit vagy nem? Leveszi a keréksúlyt vagy "elfelejti " és szétszakítja a gumit vagy összekarmolja a felnit?
Felfújni a gumit mindenki tudja hála istennek...
De normálisan ki centírozza, vagy vaktában veri a súlyt össze-vissza?
Mikor teszi fel a kereket, félrekapatja a csavart, összebarmolja a kereket vagy nem?
Nem felejti el nyomatékulccsal leellenőrizni a csavarokat?
Ezek csak azok az "apróságok" amit már sok embernek próbáltam megtanítani, ennek ellenére volt olyan aki 4 hónap után úgy érezte, mindent tud és elkezdett otthon gumit szerelni a garázsban. Hogy ennek mi lett a vége azt inkább nem írom ide.

(Gép) 2008.06.11. 21:18:52

ze11
Ezt végigzongoráztam....nem éri meg. 200 méterre van automata. Ha akarja hogy mi csináljuk a gumiszerelést akkor elfárad a gépezetig és visszajön kp-val. Tavaly ha jól emlékszem kártyás fizetési lehetőség hiánya miatt 2 emberke nem vette igénybe a szolgáltatásainkat.

Pista bá 2008.06.11. 22:32:48

én hülye multiban vettem a gumit ... kilyukadt
Végülis mindegy, előbb-utóbb úgy is akartam egy gyereket ...

tomlaker 2008.06.11. 22:40:38

az én(mi ) gondom a következő:
tényleg a szervizek 80% nem kalibráltatja még sokévente sem a gépeit. boldog-boldogtalan szerel fogalmatlanul. a szervízek nagy része nagyon lepukkant.
de az ellenörzés csak pénzbehajtás, mert senkit sem zavar, hogy 80 %-uk nincs bejelentve, nem ad számlát. javitanak oldalfal sérülést, felraknak 0mm-es abroncsot, vágnak szgk és motorabroncsot stb
miközben ha szabályosan dolgozol jó ha 15-20 % marad egy abroncson, ami soknak tünhet, de 4% a szállítási ha 1,5% a raktározási kb 6-8% a rezsi költség. na akkor mi marad?
persze kár sirni, mert minden szakmában igy van ez.

baseldon 2008.06.11. 23:21:24

Orulok, hogy van egy (Gép), aki azert eleg jol atlatja a kepet. Hozzafuznivalom csak annyi, es ez semmit nem von le fent emlitett ertekebol, hogy az eppen altala emlitett Angliaban pl annyi es olyan gumit veszel a neten, amennyit csak akarsz, csak az meg nem kerul fel az autora. El kell menni a gumishoz. A gumis pedig semilyen szabalynak nem felel meg magyar ellenorok szemevel merve, viszont evtizedek ota csinalja amit csinal. Nem olik meg sem az ertelmetlen szabalyokkal, sem az adoval, stb. Sokszorosan tobb auto gurul az angol utakon, mint Magyarorszagon. Sokszorosan kevesebb szabalynak megfelelni igyekvo szervizek altal evente szervizelve. Megsem halnak halomra az utakon az emberek sem gumi, sem mas hiba miatt. Szoval akkor mi ertelme is van a TUV utan rohanni ures zsebbel?

zoli 2008.06.12. 15:46:48

Sziasztok! egy gumisműhelyt vezetek(nem az enyém)GÉP-el tökéletesen eggyet értek,nem tudom,milyen szakmabeliek szídják a szakmánkat ráadásul úgy,hogy általánosítanak,de biztos vagyok benne,hogy én is találnék fogást rajtuk a saját szakterületükön,kivülről lehet,hogy marha egyszerűnek tünik csak felrakom a gépre és átszerelem a gumit,de az első pl. 60000-es/db szétépett gumi után azért ezt átgondolnám,a másik pedig az,hogy ez a része a szakmának max. 10%-át teszi ki,most beszélhetnék ozstókörröl agyméretről et számról kúpos v. rádiuszos csavarról stb. ami a rengeteg autótipusnál nem egyforma és nagyjából fejből megy így 10év után amióta csinálom,mert ha ezekhez hülye vagy nem csak rengeteg időt pazarolsz el katalógus böngészéssel hanem az ügyfél elött is hiteltelen leszel,vagy,hogy ,milyen autón, milyen felni vagy gumi fér el amit mondjuk nem ír az autó gépkönyve,ami pedig a kártyás fizetést illeti nálunk is felár van, szívünk joga nem törvénytelen ha tájokoztatom ügyfelet előre,hogy ez készpénzre vonatkozik és ki is van írva,ehez azért kell folyamodnunk.mert most kimondom az híres nagyon olcsó A. céget nem érdekli,hogy keres vagy nem a gumin,mert pénzt m. ezért nem tudjuk benyelni a banki levonást mert, nem keresünk semmit a gumikon,azért kiváncsi lennék a ha ti szakmátokra is ráálna egy ilyen jópofa cég mi maradna a nyereségeteből.

ze11 2008.06.12. 16:17:10

Gép: Én nem betéti-, hanem hitelkártyával szoktam fizetni, azzal meg -bocsánat- kurva drága készpénzt felvenni, ráadásul azonnal ketyeg rá a kamat, ez az egyik. A másik, hogy ha egy potenciális ügyfelet kikuldessz az üzletből, akkor nem igazán értem, mi a fenéért menne hozzád vissza? Te két emberről tudsz, aki ott volt, de kártyás fizetési lehetőség híjján a szolgáltatásotok igénybevétele nélkül távozott. De... Elment máshova, sőt, ha gumisról kérdezik, nem titeket fog ajánlani (merthogy veletek a szolgáltatást tekintve nincs tapasztalata).

A Médiamarkt is ellenállt itthon egy darabig, aztán rájött, hogy mégsem olyan jó bolt a cash only hozzáállás... Max. azoknak, akik nemszeretik a duplán bizonylatolt forgalmat...

ze11 2008.06.12. 16:21:37

Kedves Zoli, csak nem az Őrstől nem messze vagytok? A kártyatársaság szerint sérti a kártyás vásárlásokra vonatkozó szabályokat a felár, csak hogy egy frissen érkezett releváns infót is mondjak... Most már az elfogadó bankon a sor, hogy a megfelelő intézkedést megtegye -- sok panasz esetén akár a POS-t is leszedhetik.

BTO11 2008.06.12. 17:48:23

pénzbehajtás szagu a dolog.

neten meg a hozzá nem értő vesz gumit,és valszinü még a méret se lsesz jó.
Pl én szeretem látni élőben hogy mit veszek meg.
most vettem 1 hete TÉLI gumit 1 idényt futotat felnisen occson,mert a sáját gumismühelyemen volt a hirdetés,és a gumikon láccik hol voltak és merre forogtak.február végén még a volt tulaj nem addta oda az általam kinált összegért,pedig csak én voltam az egyedüli érdeklődő.mult héten adja nem adja alapon már az enyém is lett 1 perc alatt.

mentem én szőnyi futózottal is jópár idényt,a nyári az michelin mintás volt a téli " 91-s Conti minta ,és semmivel nem volt rosszabb mint a gyári márkás uj a cégesen.

zoli 2008.06.12. 17:51:07

ze11. ez nem felár,csak fogalmazás kérdése,mivel képlékenyek az áraink a piac kurvái miatt,akciózni kell folyamatosan,akciós áraink készpénz vagy átutalásos fizetés esetén érvényesek,ez nem azt jelenti,hogy felárat számolunk fel.

Kifordított kacagány 2008.06.13. 08:19:58

BTO11 2008.06.12. 17:48:23
elég merész dolog olyant kijelenteni, hogy "én értek hozzá". most "hallottuk", hogy még a gumisok sem mindig. aki pedig nem, vagy nem nagyon ért hozzá, annak mindegy, hogy hol veszi a gumit. én elismerem, hogy nem értek hozzá, ezért utánanéztem néhány vásárláshoz szükséges információnak, kiokosodtam méret és tulajdonságok terén, megnéztem néhány tesztet és úgy választottam. semmivel több információt nem adott volna az, ha saját szememmel nézegetem az új gumit. eddig még mindig jól sikerült választanom.
egyébként meg a gumisban és a kereskedőben sem lehet megbízni a vásárláskor, mert ők úgyis azt javasolják, ami nekik a legnagyobb hasznot hozza.
használt guminál más a helyzet, ott érdemes megnézni, nehogy valamilyen ótvar, hibás darabot vegyen az ember, bár aki nem nagyon profi a témában, az könnyen melléfoghat. használtat én nem is szoktam venni. annyit még én is látok, hogy egy 3-4 éves gumi már berepedezik, megkeményszik, valószínűleg emiatt megváltoznak a tulajdonságai is és nagy a sansz rá, hogy a szerkezeti károsodásokat sem biztos, hogy észreveszem. ehhez egy laikus kevés, másokban meg nem bízom annyira, hogy elhiggyek nekik bármit is. inkább új gumira költöm a pénzem, mint menő matricákra meg kályhacső kipufogóra:) ha pár év használat után a még mindig jó állapotú darabokat eladom, akkor még anyagilag sem jövök ki rosszabbul a dologból.

zoli 2008.06.12. 17:51:07
dehogynem, pont azt jelenti, csak jogilag nem. én személy szerint utálom az ilyen vásárlómegvezető trükköket, amik mára már olyan természetessé váltak. annyira, hogy ha egy ilyent észreveszek, legtöbbször már nem is akarok az adott helyen vásárolni. ha tehetem megyek inkább máshova. sokkal korrektebb lenne, ha inkább a kp árakat emelnéd arra a szintre amilyen szinten a kártyás árak vannak. lehet, hogy többet kell akkor fizetnie, de legalább nem érzi úgy, hogy irányítva van a vásárlási szokásaiban, vagy azt, hogy be van csapva. hidd el, ez az érzés sokat számít, mikor az ember a pénzét költi.

(Gép) 2008.06.13. 13:44:07

Megint oda jutott a dolog, hogy ha megemeled a kápés árat akkor a neten fog vásárolni.....

Kifordított kacagány 2008.06.14. 06:06:20

azért ez nem olyan nagy emelés. a vásárló meg sem érzi, te meg biztonsággal tervezhetsz. ha a neten 20% körüli árkülönbséggel vásárolok, az nem azt jelenti, hogy 2-3% miatt is ott fogok.
süti beállítások módosítása