Válasz minden értetlennek, zebraügyben

Ide figyeljenek, emberek!

  2008. június 02. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Van ez a kis interjú, ugye. Erre jött nagyjából egymillió ilyen levél:

T. Rácz úr !

Nem értem a "Kondorosi úr: tényleg úgy gondolja ?" c. cikkböl kiolvasható ideges és gúnyos reagálását arra vonatkozóan, ha esetleg felmerülne, hogy a zebrán a gyalogos egyébként is deklarált elsöbbségét esetleg valóban kikényszerítö eszközökkel éljenek a jogalotók, ha a magyar autósok zöme egyszerüen nem vesz tudomást erröl a szabályról.

Svédországban hosszú ideje úgy szól a vonatkozó szabály, hogy az autós köteles lassítani, megállni és elsöbbséget adni annak a gyalogosnak, aki "megkezdte az átkelést vagy arra készül". Az arra készülést pedig úgy kell érteni, hogy, ha gyalogos áll a járdán a zebránál, akkor KÖTELEZÖ MEGÁLLNI ! Ezt itt mindenki betartja és ettöl még müködik az ország és mindeni odér, ahová akar - söt, a környezetszennyezés sem nagyobb, mint Magyarországon.

Meg ilyen:

majd ha a Te gyerekedet vasalják, átértékeled a dolgokat
kanadában ha a zebra széléhez érek azonnal megáll az autós, mert tudja, hogy át akarok menni és nem höbőlög itt meg as sok köcsög még gázt ad

nem kell messze menni, ma délben mercédesz taxi villanyrendősrös zebrán neki piroson nagygázzal átment előttem, le se szart

Szeretnék segíteni minden értetlen, felületesen olvasó, érzelmileg a kérdésben a látást akadályozó vörös ködig túlfűtött, esetleg funkcionális analfabéta olvasónknak, ezért írtam ezt a posztot. Aminek a linkjét küldöm innentől majd válaszban az ilyesfajta levelekre. Tehát, tessenek JÓL figyelni:

Az általam kritizált hülye felvetés arra vonatkozik, hogy az üres zebra előtt is tisztelegni kell, erőteljes lassítással, esetleg megállással. Ezzel van bajom, nem a gyalogosokkal. És nem csak fújolok, megoldást is javasolok: a Hatóság tartassa be a meglévő, szerintem teljesen hibátlan szabályozást, miszerint a zebrán át kell engedni a gyalogost. Idézet a KRESZ-ből: (Tehát nálunk is, nem csak Kanadában meg Svédországban!)

Kevesebb forgószékben segget pállasztó jogászt, adminisztrátort, referenst az államigazgatásba, több effektív dolgozót, aki kimegy, figyel, feljelent, büntet, jogsit vág ketté. És lehetne például kamerákat telepíteni a nyűgös zebrák mellé, meg pár nem nyűgös mellé is néha, és foroghat a film. Ha ABC-123 nem engedi át a gyalogost, akkor lehet feljelenteni, megnyúzni, száműzni.

De ehhez NEM KELL SZABÁLYT SZIGORÍTANI, elég csak betartatni a meglévőt.

Teccikérteni?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr14498852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snblnd · http://www.digitalsport.hu 2008.06.02. 12:17:43

Tamás, a csatolt további magyarázat, és töretlen konstruktív szándék mindenképpen főhajtásra ösztönöz, de szerintem senki nem szólt volna egy szót sem, ha ez alkalommal csak simán mosolyogva továbblépsz az ilyen típusú félhülye droid levélírókon, és pont. Inkább kapd el az ommm-ot, és fordítsátok a vitorlát Somerset felé, valaki írhatna egy házon belüli konkurens esszét a Caterham jelenségre reagálva ... mondjuk egy Ariel Atom-ról.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 12:18:40

pzs79 2008.06.02. 10:53:57
ne közlekedjen a járdán, ott nincs semmi keresnivalója. vannak más megoldások a bringásoknak. kérdezd meg Csurit, hogy Svájcban ez hogy működik.

sanyiferi 2008.06.02. 10:54:09
azért még mindig nem a tanulóvezetők tömege az amelyik a legtöbb problémát okozza szerintem.

Tojgli 2008.06.02. 10:59:53
no igen, könyebb utólag megmagyarázni valamit, mint előre gondolkodni. ez nekünk nagyon megy, sok éves gyakorlatunk van benne sajnos.
szerintem a szót ismerik, csak a tartalmával nincsenek tisztában.

Gaben 2008.06.02. 10:59:54
azzal dolgozni kell, azt meg nem szeretik.

feny 2008.06.02. 11:08:26
a legjobb mikor öt perc tökölődés után akkor lép eléd, mikor már megunod és elindulsz. sokszor nem kellene pedig más a balesetek elkerülésére(meg persze az idegeskedés elkerülésére), csak annyi, hogy a gyalogos határozottan, célirányosan közlekedjen.

Szakadás 2008.06.02. 11:20:51
ha a gyalogos ésszel közlekedik és az autósok is hasonlóképpen, akkor nem kell változtatni rajta, mert az a fél mondat úgysem old meg semmit.

Csuri 2008.06.02. 11:23:49
sajnos nagyon könnyű asszimilálódni az itthoni viszonyokhoz. egy idő után rátelepszik az emberre az itteni közlekedés hangulata.

a megmondó 2008.06.02. 11:29:56
persze, aztán ha két centire özelíted meg, akkor mennyivel kell menned? ne legyünk már irreálisak.

Lowtyo 2008.06.02. 11:36:43
dehát itt ez a lényeg, nem?

Kifordított kacagány 2008.06.02. 12:26:18

Achmed the dead Terrorist 2008.06.02. 11:43:45
ez valahol a mi feladatunk, felelősségünk lenne. megvannak rá a törvényes lehetőségek, hogy addig maceráljuk őket, amíg a kívánt irányba nem terelik az országot. csak lusták vagyunk ezért tenni és egy csomó plussz munkát, kellemetlenséget felvállalni. nem csak más, én is.

Dov 2008.06.02. 11:49:36
egy társaságból voltak mindketten így mivel adódhatott volna fordítva is, igaza lehet az apának. egyébként szerintem függetlenül attól amit mondott, valószínűleg azért átértékelte a dolgokat.

jyzbm 2008.06.02. 12:26:50

Mikor gyalogosként közlekedem - noha tisztában vagyok elsőbbségemmel - sosem élek vissza vele a zebránál.Sőt,ha tehetem nem is adok rá alkalmat,hogy átengedjenek,ezzel is lassítva,megállítva akár 5-10 autót,akiknek aztán újra meg kell mozgatni 5-10-15... tonnát,szennyezve ezáltal a környezetet (hogy az egyéb kopásról ne is beszéljek).
Nem egyszerűbb akor már nekem kivárni azt a pár másodpercet míg elmegy a kocsisor???(persze van az a kocsisor amit én sem szívesen várnék ki,de azért ott általában lámpa van)
Ezt a fajta környezettudatos szemléletet,gondolkodásmódot már az iskolában kellene tanítani !!!

Végül egy kérdés Rácz Tamáshoz:a bicikliseknek pl. a Rákóczi úton hol kéne menni, ha nem a buszsávban?
Talán a belső sávban?
Ezt ugye te sem gondolod komolyan?

Jani 2008.06.02. 12:27:12

Gyalogosként mindíg körültekintően, lehetőleg a forgalom ritmusának megfelelően igyekszem a zebrán a túloldalra. Autós és motoros is vagyok. Néha kimondottan bosszantóak a gyalogosok a zebránál: pl madaras áruháznál Szfváron, a dupla körforgalomban, mikor egyszerre két tele buszról leszálló "nyugdíjasok" célba veszik az áruházat, öt percig folyamatos a cammogás (bocs)! Ahogy folynak le a buszokról, egyből át, szépen, hosszasan, nem érzékelik, mekkora bonyodalmat okoznak! Beáll mindkét körforgalom, a hozzávezető utakon a sorok vége beláthatatlan, de ők, mint az óvodások. Nem is sietnek, de nem is érnek rá! Egy héten belül kétszer szívtam, de most már kerülöm a kb. fél nyolcas időpontot (áruház nyitás).

Bandi2 2008.06.02. 12:36:49

Szánalmas ez a betartatni a meglevőt duma. A szabályozásnak alkalmazkodni kell a realitásokhoz (lásd az újságíró urak által szintén fikázott objektív felelősség sikerét), tehát igenis, akár üres zebra előtt is kelljen megállni, ha a magyar csak ebből ért.

Egyébként az eredeti cikk tényleg a kádári mindentfikázó kisember tipikus agymenése.

RT76 2008.06.02. 12:47:36

jyzbm: biciklisávban, bicikliúton. Ez a megoldás, nem az, hogy belökik a marinéniket (nem csak profi futárok vannak ám!) a két és fél méter széles Hetes mellé.

Bandi2: mi az, hogy kelljen megállni? A te egyszeri magyarod, ha az eddigi kreszt nem érti, miért értené az újat? Látszatmegoldás, ez a szánalmas, nem az intenzívebb kontroll.

Tytan 2008.06.02. 12:55:24

Zebra városban van...városban 50s minden lényegében (úgynevezett vidéki vagyok, itt így megy :D és persze már aki betartja)...nehogymár ennyire nehéz legyen 30ra vissza, aztán újra 50. Többször hallottam már a hírt, de mindig úgy, h CSAK akkor állj meg ha vki várakozik...de felőlem had menjenek az autók, a gyalogos meg megoldja. Pl olimpián lenne egy rakat rúdugró bajnokunk a végén :)

Lowtyo 2008.06.02. 12:58:35

Bandi2: az objektív felelőség dolog sikeres szerinted? Nálunk a családi autó az én nevemen van, de ált. a feleségem használja és én a cégessel járok. Aztán ha együtt megyünk valahova akkor legtöbbször én vezetem. Ha kapok egy csekket egy két hónappal a gyorshajtás után szerinted fogok rá emlékezni ki vezetett? Valószínű, hogy nem és ha a feleségem volt a hibás én kapjam a büntit, vagy automatice vigye mindenért Ő a balhét? Ha már sikeresen feltornázták a büntetési tételeket olyan magasra és ragaszkodnak az urak a kaszáláshoz (véletlenül sem látsz mifelénk olyan helyen trafit ahol valóban veszélyes lehet a gyorshajtás, csak ott ahol biztosra vehető), akkor tessék már még két mandrót kiállítani picit meszebb és úgy büntetni. Így megen picit "elkúrtuk, hát kell a pénz" szaga van a dolognak.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 12:59:03

Bandi2 2008.06.02. 12:36:49
ja, igaz, a szabályozásnak alkalmazkodni kell a realitásokhoz. azaz ha a jónép nem tartja be a szabályokat, akkor be kell tartatni velük, nem pedig újakat kreálni.
ha a magyar állam egy állatfaj lenne, akkor már rég kihalt volna, mint a dinoszauruszok.

MLaci 2008.06.02. 13:04:55

Hiába van külön kerékpársáv ha nem lehet rajta közlekedni.. lásd Karinthy Frigyes út. Nem emlékszem olyan alkalomra hogy ne parkolt volna legalább 3 autó a bringasávon pedig 4 éve arra járok minden nap.

légzsákot a gyalogosnak 2008.06.02. 13:05:47

Lowtyo: tévedés. A számlát be kell fizetned, de nem fogsz egyéb büntetést kapni, ergo tökmindegy, ki vezetett. Ahhoz, hogy pontokat kapjál, vagy esetleg bevonják a jogsidat gyorshajtásért, továbbra is el kell kapni a rendőrnek az elkövetéskor, mivel az objektív felelősség címszó alatt továbbra sem "kenhetik rád" a jogi felelősségvállalást, csak az anyagit. Ebből (is) látszik, hogy az objektív felelősség a közös kassza feltöltését célozza jelen formájában, nem kíván az autósok hozzáállásán változtatni.

A 2008.06.02. 13:10:07

A baj azzal van, hogy ha én megállok a belső sávban, mert át szeretnék engedni valakit, akkor a szélső sávban jövő autós az esetek 75 %-ban nem áll meg, én meg nem akarom végig nézni, ahogy elcsapnak egy embert....
a másik pedig, hogy senki nem figyel, sem autós, sem gyalogos...senki....
(nyilván a respekt a kivételé)

Lowtyo 2008.06.02. 13:15:05

l.a.gy.: ez megnyugtató :). Akkor ezek szerint akkor járok jól, ha nem állít meg a szerv? De akkor azt sem kérdezik ki vezetett? Akkor ennek tényleg nincs sok értelme, a pénzbehajtáson kívül. Gratulálok, ez megen olyan magyaros okosság.

remram (törölt) 2008.06.02. 13:18:39

Egyetértek a cikk írójával. A gyalogosnak elsőbbség, ha ott van az út szélén, és át akar menni. Azt, hogy át akar menni, vélelmezni kell, abból, hogy ott áll a zebra szélén:)
És nem kell tábla, meg Kondorosi, meg egyéb marhaságok.

négykarika 2008.06.02. 13:23:38

Csuri 2008.06.02. 11:23:49

Szinten svajci tapasztalat, hogy a telerakott betonkeverö, meg a nagyszakallu, tetovalt chopperes is MEGALL a zebra elött, ha 2 meternel közelebb ersz hozza, es ELKEPZELHETÖ, hogy le akarsz lepni.

Meg 80-100 ev, es talan nalunk is felmerül: igy is lehet...

Drakonis 2008.06.02. 13:27:16

Eddig 10 ev vezetes alatt 7x torott alattam auto, az is mind az utobbi 4 evben es mindig csak akkor amikor athalado gyalogos miatt alltam meg (nem satu) hogy hatulrol belemszalljanak. :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.06.02. 13:29:31

Tokre nem ide tartozik, de vajon engedi meg a TC Peter Annat amokfutni?

Ez a cikk a cimlapon megint fortelmes.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 13:37:04

MLaci 2008.06.02. 13:04:55
ja kérem, erről kellene leszoktatni a parkoló kedvű autósokat a tisztelt rendőr uraknak, ahelyett, hogy furmányosnál furmányosabb módját találják meg a lehúzásnak.

Tytan 2008.06.02. 12:55:24
bocs, de próbáltál te már úgy menni 50 méteren keresztül harminccal, hogy a nagy büdös rónaságon rajtad kívül sehol senki? nem is enyhén bosszantó. nem az a baj, hogy ha kell, akkor ne tudna bárki lelassítani, hanem az, hogy okkal ok nélkül le kell. ha már itt tartunk, egyes helyeken már a gyalogátkelő elhelyezése is direkt úgy van megoldva, hogy az autóst bosszantsa. pl kereszteződés után olyan távolságra, ami túl sok arra, hogy odáig hússzal battyogj, de túl kevés, hogy bosszankodás nélkül gyorsíts, majd lassíts.
a vasúti átjárók szintén hasonló érzelmeket váltanak ki az emberekből. a kresz szerint már a sínek előtt 150 méterrel 30-al kellene menned. tábla előtt lassítás, majd 150 méter felesleges andalgás, ami alatt kb 1000x változhat a forgalmi helyzet. mikor nemrégiben tőlünk nyugatabbra jártam(nem csak földrajzi értelemben), már az első vasúti átjáró is úgy nézett ki, hogy előjelző tábla, alatta 70-es tábla(lakott területen belül ám), majd a sínektől kb 30 méterre egy 30-as tábla. valamivel felhasználóbarátabb megoldásnak éreztem ezt, mint amivel itthon találkozom.
(mellesleg nálunk a rendőrök a régi ipari vágányoknál mérnek, amiken már 20 éve nem járt vonat és a fű is benőtte. ott biztosan kaszálhatnak. kár, hogy nem a füvet)

Kifordított kacagány 2008.06.02. 13:39:22

négykarika 2008.06.02. 13:23:38
túlságosan optimista vagy

vau 2008.06.02. 13:29:31
igazad van, nem ide tartozik:)

sanyiferi 2008.06.02. 13:41:02

De aki olvasta a kreszt, az tudja, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, MEG KELL ÁLLNI a zebra előtt, ha már áll ott egy hülye, aki el akarja engedni a gyalogost...

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.06.02. 13:47:34

kacagany:

cikket sajna nem lehet kommentezni...

szorri az offert.

meg ezert is h off. :D

Tytan 2008.06.02. 13:51:10

Aha próbáltam, egy egész utca van errefele ami 30as :) Akkor a következő kuplungcseréd igényeld vissza az adóból mert váltasz egyet vissza..30as táblánál is az a baj h 30al kell menni? A gyalogosátkelő van úgy rakva h téged idegesítsen..mondom én rúdugrás lesz ebből,szégyelje magát a gyalogos ha át akar menni,miért nem egy oldalon van a dolga,nem? :) Értelek én,részben egyet is értek, de autóval elöbb odaérsz ahova indultál, mint én szépen sétálgatva, neked plusz fél perc, gyalog meg integetek a busznak, mert nem tudtam átmenni. Ya mellesleg 30asnál mennyire kéne lassítani? 10re? :D

Lowtyo 2008.06.02. 13:52:01

Másik érthetetlen dolog a körforgalomtól való beteges félelem. Egy körforgalomhoz közeledve az ember ált. lassít, tehát az ott lévő zebrán átkelő emberkékre is jobban oda tud figyelni, aztán az áteresztő képessége is nagyobb és biztonságosabb is a lámpás kereszteződésnél. A telizöldes agyrémnél legalább is biztosan.

a megmondó 2008.06.02. 13:57:09

kifordított kacagány
pont a dolog abszurdítására próbáltam utalni-"tehát mindenképpen meg kellene állni"
a média nyitott kapukat dönget,(persze kell mindennel foglalkozni,csak azzal nem ami fontos)mert ilyen szabály már van!(javítsatok ki ha tévedek)

dinan 2008.06.02. 13:59:53

Szerintem meg jetpack-et az embereknek!
multkor volt valami ilyesmirol szo itt

ede 2008.06.02. 14:00:06

5 hónapot töltöttem Portugáliában. Mikor hazajöttem, attól féltem, hogy az első zebrán elba***nak, mert kint egyszerűen hozzászoktattak ahhoz, hogy a zebra "szinte "a járda része(az első 3 héten még integettem a sofőröknek, hogy tessék, mehetnek, majd én kivárom, de az összes visszaintett, hogy NEM-NEM barátom, ez a szabály!)De attól mi még nagyon-nagyon távol vagyunk! Ha nincs közlekedési kultúra, akkor egy ilyen "apróságot" nem szabad elvárni, hogy átengedjenek a zebrán. Emlékszem, az iskolánk úgy oldotta meg a reggeli és délutáni zebraátkelést, hogy a 7-8 osztályosok közül mindig volt 2 zebrafelelős, egy nagy piros kör alakú táblával a kezében, és ha vki át akart kelni felmutatták a táblát, besétáltak a zebrára és leállították a forgalmat, amíg a gyerekek átérnek. Egy gázolás nem történt, viszont a forgalom lelassult, dehát ez akkor is megtörtént volna, ha maguktól állnak meg az autósok. Sérülésmentes autózást, motorozást, biciklizést, gyaloglást, sárkányrepülőzést.....:)

janesz 2008.06.02. 14:00:39

Elgondolgoztak-e valaha kedves jogalkotóink azon, hogy nem csak szigorításokkal lehetne eredményt elérni annak érdekében, hogy a közlekedési kulturánk jobb és biztonságosabb legyen. A magyar közlekedés egyik része kapott némi kreszoktatást pár órában, nevetséges vizsgáztatás mellett, a másik fele semmilyet!!! Csoda, hogy az egyik fele azt sem tudja mit kellene betartania, a másik felét meg nem is érdekli.Meg kellene tanítani minden magyar embert közlekedni! Lehet, hogy el kellene kezdeni az általános iskola első osztályától tanítani bizonyos óraszámmal és szigorú ellenörzés mellet, és minden évben ismételni, bővíteni a tudást. Ezzel a megoldással szerintem kinevelhető lehetne a jövő közlekedője.milyen szép lenne, ha a gyalogos,a kerékpáros is tudná hogyan kellene közlekednie,és a többi jogosítvánnyal rendelkező társamba pedig cirka jó pár év allatt bele lenne verve a KRESSZ.

Andris 2008.06.02. 14:05:00

rebel 2008.06.02. 10:11:23
Nem kellene esetleg a zebrákat újrafesteni gyakraban? Többségük elég kopott itt Budapesten. Lehetne ezzel kezdeni a szigorítást.

Nos, a fenti hozzászóló gondolata azt hiszem nagyon aktuális, és erősen összefügg a "zebraüggyel"! Tekintsünk el egy kicsit a hazai közlekedési moráltól, a figyelmetlen gyalogosoktól. Az alaphelyzet, ha jól gondolom, az az, hogy van egy "zebra" és egy gyalogosátkelőre figyelmeztető tábla (nem lámpás átkelőhely). Ezeken a helyeken kelhet át a gyalog közlekedő az úttesten. Elvileg...
Ma Budapesten a útburkolati felfestések annyira elhanyagolt állapotban vannak, hogy még az utcán sétáló is alig veszi észre, nemhogy az autóban ülő! Egy korrekt módon festett átkelő messziről "világít" a fekete aszfalton. Nem lenne jobban észrevehető? De ha körülnézünk nem csak a "zebrák" elhanyagoltak, az összes burkolati jelzés katasztrofális állapotban van. Az, hogy a KRESZ szabályait mindenkinek meg kell tartania, magától értetődő. De hogyan jelezzem, ha sávot akarok váltani, ha gyakorlatilag nincsen sáv? Hogyan álljak meg szabályosan a pirosnál, ha nincsen felfestve vonal? És hogyan álljak meg a zebra előtt, ha az nem látszik?
Természetesen a szabályokat semmibe vevő vezetőket keményen büntetni kell, nem csak bírsággal, hanem jogosítvány elvétellel, közmunkával, amit nem lehet megúszni. De kérem, sőt követelem a közút kezelőitől, hogy teremtsék meg a lehetőségét a szabályos közlekedésnek! Vegyék a fáradságot, folyamatosan figyeljék és tartsák karban a közút jelzéseket, táblákat és lámpákat!

sanyiferi 2008.06.02. 14:05:06

A lényeg a lényeg. 30-al se fog megállni aki eddig se állt meg...
Egyszerű az egész. Én vezetnék egy nyilvántartást, ahol mindenki benne van. Gyalogos, kerékpáros és autós. Ide értve rendőr, taxi, mentő, stb is. Egy féle szabálysértés elkövetésénél belekerül a nyilvántartásba. A következő ugyan abban a kategóriában egy komoly dádá és harmadszor már 30 ezer, negyedszer 50 ezer, ötödször 100 ezer, Így türelmesek is vagyunk és kellően szigorúak is. Majd csak megtanulja az ember a kreszt. Ja! Ha nem fizet, semmi baj, jogsi be 1 évre. Jogsi nélkül vezetünk és sajna nincs pénzünk a sok ezrest kifizetni? Semmi baj, autó árverésre és már kész is a dolog....

Zsozé 2008.06.02. 14:45:40

A jelenlegi szabály is tökéletes csak betartani kellene, aki meg edig nem tartotta be ezután se fogja. Egy némelyik gyalogosnak is lenne mit tanulni például eldönteni h most le akar lépni az utra vagy csak az uj 3 forintost keresi. meg a takarásban lévő zebrák igen ott lassítani kell de a köztereseknek v kihez tartozik anyi eszük lehgetne hogy 10 centivel többet vágok a sövényből hátha hamarabb észrevszik a gyalogost( ez vonatkozik sorompó nélküli vasúti átjártóra is)

balu0819 2008.06.02. 14:45:49

Egyetértek, ilyen mértékű módosítás felesleges, bár azért a mostanit annyival kiegészíteném, hogy nem csak a zebrára lelépett embert, hanem az arra készülőt is engedje már el az autós.

Utánna pedig csak annyi kellene, hogy minden rendőrt ki az utcára, lámpás és főleg nem lámpás gyalogátkelőhelyekre, legalább egy hétre.
A büntetési tétel legyen 50-80 ezer forint között a nem lámpás átkelőnél, a lámpásnál még pluszt fizettetni az autóssal.
Garantálom, hogy ha következetesen csinálná a hatóság, akkor egy hét után és persze több százmillióval beljebb máris meglenne a hatása, és aki még ekkor is gyökér paraszt módjára nem adja meg az elsőbbséget a gyalogosnak, a harmadik eset után 3x30000 forintot fizettetni, plusz 5 évre elvenni a jogsiját, mert amelyik nem tanul két vagy három büntetésből, az 5-10 büntetésből sem fog.
Ha kell tippeket is adok szívesen a rend őreinek, hogy hol kaszálhatnak naponta 8 számjegyű összegeket. :D

Kazmer 2008.06.02. 14:50:35

Magyarország: cigányország. Amíg nem teszünk rendet a fejekben addig itt nem lesz változás.
Pár embernek ehhez elég a szép szó, logikus magyarázat; pár embernek sazbályok, törvények kellenek; a maradéknak pedig a balta sem segít...

Szerintem korrekt rendőröket minden km kőhöz. Idomítani kell ezt az országot, nem nevelni... (bocs, a többi korrekt vezetőtől)

Solymika 2008.06.02. 14:54:36

Nem a szabályokkal van a baj, hanem a hülye magyar morállal. Akkor sem lesz jobb a helyzet ha többet fognak büntetni, mert aki eddig nem fogta fel miért is van a zebra, azt ezután sem fogja érdekelni az a párezer forint. (pár éjszaka egy fogdában talán jobb belátásra bírná)

Még az is a baj, hogy mostanság meg kellett halni egy pár embernek a zebrán, hogy ebből téma legyen, pedig nemnormális állatok eddig is voltak, csak most éppen pár méterrel közelebb volt a gyalogos.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 14:55:19

Tytan 2008.06.02. 13:51:10
automata, csak árt neki a kapcsolgatás:)
nem az a baj, hogy 30-al kell menni, tudok annyival is. a baj az, hogy indokolatlanul. a mégnagyobb baj meg az, hogy minden közúti konfliktusra csak egyetlen lehetséges választ ismernek a jogalkotóink és a közlekedésfelügyelet illetékesei, a sebességkorlátozást. pedig lehetne jobban is csinálni, erre működő példák vannak.
természetesen én is megállok a gyalogátkelő előtt, ha ez nem lett volna világos, még akkor is, ha hülye helyen van, de ez nem jelenti azt, hogy tetszik is az elhelyezése.
azt viszont elismerem, hogy a vasúti átjárónál nem tartom be a kresz-t. egyszerűen betarthatatlan és ésszerűtlen.

Lowtyo 2008.06.02. 13:52:01
ebben igazad van, csak annyi hiányosság van a dologban, hogy amint kétsávos körforgalommal találkoznak az emberek, a nagy részüknek fogalma sem lesz, hogyan kell abban közlekedni. meg kellene tanítani nekik.

Balee87 2008.06.02. 15:01:06

A 30 nem oldana meg semmit! Aki eddig is 80-al száguldott át a zebrán az most is annyival fog. Az 50 tökéletes, csak nem tartják be. Igaza van Rácz úr, nincs baj a szabályozással, csak be kéne tartatni!!! Nem pedig a szabályozáson kell változtatni és kib*szni a normálisan közlekedő és zebrára figyelő autósokkal...
De mit csináljunk, ha nemhogy odafigyelnének a rend őrei a zebrára, hanem még ők sem tartják be a rá vonatkozó szabályozást!!!???!!! Amikor már egyik sávon áthaladtam, a rendőr meg áthasít előttem cirka 60-al?
De nem csak a rendőröket kritizálom félreértés ne essék. Amikor végigmegyek a városon 60(!)-al és mindenki megelőz és ha megállok a zebránál a 4sávoson kikerülnek meg dudálnak rám, szegény gyalogos meg áll előttem mert nem mer továbbmenni?

Balee87 2008.06.02. 15:03:43

Még valami. Az EU-t annyira majmoljuk már mindenbe! Miért nem tudunk közlekedésileg és szabályozásilag is oda igazodni? A baromságot egyből átvesszük, de a normális dolgokat soha nem nézzük meg, hogy is kéne nekünk is csinálni?

Tytan 2008.06.02. 15:03:56

Az automatás dologgal egyetértek, próbáltam én is. :) Működő példa az van..de ez nem az az ország sajna ahol bármi is működjön, talán egyszer :) Uri Geller letelepszik aztán mondogathatja h mukodj! :D

Lowtyo 2008.06.02. 15:06:06

Kif. kac.: bizony meg, de ha nincs körforgalom, akkor tanulni sem tudnak. Nap mint nap bosszankodok, mert hazafelé menet van egy telizöldes kereszteződés ahol 1 zöld alatt max.: 2, ha esetleg szemfüles az első versenyző 3 autó tud balra kanyarodni és egészen feltorlódik a forgalom. És akkor nem is szóltam a gyalogosokról akiknek szinte rutinjukká vált az autók elől ugrálás. Hely lenne körforgalomnak, szerintem elégedettebb is lenne mindenki aki arra közlekedik és persze a gyalogosok is. Ez így egy rakás szar, használhatatlan.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 15:14:51

Tytan 2008.06.02. 15:03:56
azért ne várjunk a fószerre, próbálkozzunk megoldani magunk:)

Lowtyo 2008.06.02. 15:06:06
természetesen jobb lenne a körforgalom, csak jelezni akartam, hogy ott is lennének problémák. pécsen(ha jól vettem ki a szavaidból) nem csak egy kereszteződés lenne közlekedhetőbb körforgalommal.

Macifighter · http://w2.bikepics.com/pics/2006%5C10%5C27%5Cbikepics-711117-full.jpg 2008.06.02. 15:15:29

- Istenkáromló! Megismételte! Hallottátok?
- (Tömeg:) Hallottuk! Hallottuk!
- Hmm... NŐK is vannak köztetek?!
- (Nő a tömegben): Nincsenek!

légzsákot a gyalogosnak 2008.06.02. 15:16:17

Sokminden használhatatlan Mo-n, de a többségnek jobb ez így, mert előtte pl "nem szokott egy gyalogos sem átmenni". Amúgy humoros, hogy egymást győzködjük a KRESZ betartásáról. Itt - legalábbis a beírások szerint- mindenki eminens közlekedő. Mi lenne, ha valaki leírná ide, hogy ő bizony nem engedi át a gyalogost, mégpedig azért nem, mert...(no ez a rész érdekelne leginkább)???

Kifordított kacagány 2008.06.02. 15:22:27

légzsákot a gyalogosnak 2008.06.02. 15:16:17
ilyenre is volt már példa, bár nem úgy, hogy "most aztán te itt nem mész át, te szemét", hanem inkább úgy, hogy "jobb ha átmegyek előtted, amíg eldöntöd, mit akarsz csinálni":)
néha tényleg tök topák a gyalogosok

wigwam 2008.06.02. 15:29:19

Ja, automata. Portugália, település szélét csípő út, sebességkorlátozó tábla, mögötte 200 méterrel lámpa. Ha gyorsabban mész, mint a megengedett, kapsz egy pirosat. Képzeld el mindezt a Soroksári úton. Lenne ott hullikaférgese, öbíráskodás, nem is kéne rendőr, csak elég hullazsák :-)

kázmér 2008.06.02. 15:33:24

A járdáról teljes sebességgel zebrára lecsapó biciglisekkel senki nem foglalkozik? Jön a szerencsétlen a járdán, nem áll meg, nem száll le, csak átrohan a zebrán hosszában. A vezető gyalogosokra, nem legalább 30km/óra sebességgel rohanó bringásra számít.
Megyeszékhelyünkön hetente valaki nekihajt az autó oldalának, roszabb esetben elé vág, és senki nem magyarázza el nekik, hogy állj meg, szállj le, és told át.Sőt, még ők vannak felháborodva, ha az ember rájuk szól. Csak a környékemen 3év alatt 6gyerek halt meg igy. És akkor az autós a hibás???

Homie 2008.06.02. 15:46:54

A mostani szabályt tényleg ki kéne egészíteni valami olyasmivel, hogy az átkelni kívánó gyalogos előtt is meg kelljen állni. De mivel minden zebrához lehetetlen rendőrt állítani, így ez a módosítás is értelmetlen lenne, mint akármelyik másik ,pl hogy 30-ra le kelljen lassítani zebra előtt. Arra a kérdésre,hogy hogyan sikerüljön elérni, hogy a gyalogos halálfélelem nélkül kelhessen át a zebrán,akár Németországban, nem tudok választ adni, de addig is mindenki mutasson jó példát és lassítsatok a zebránál,ez a legtöbb,amit tehettek. Hátha hatással lesztek valakire,aki eddig átszáguldott az átkelőn.

Máté 2008.06.02. 16:04:51

Bő másfél órája, a kecskeméti kiskörúton (egyirányú, kétsávos), a belső sávban haladva látom hogy egy szerencsétlen höly ácsorog a zebra szélén - nem tud átkelni hála a köcsög polgártársaknak (ugyebár)- eleve lazán haladtam, lassítottam majd enyhén fékeztem, erre a hölgy megindult. Épp a másik sávra lépett volna amikor a háttérből valami idióta kb 70-el érkezett. Guminyikorgás, és végül nem ütötte el, de nem sok hiányzott.
Ezek után kérdezem: hol a faszomban vannak a fakabátok ilyenkor? Sőt soha sem látom őket a zebrák környékén (a kisfiam is minden reggel halálos veszélyben van amikor átkel az úttesten a suli előtt), mindig akkor kerülnek elő amikor éppen sietnék dolgozni és akkor buzerálnak menetlevéllel, etc.
Mindezek után nem tudok mást mondani (másfél millió kilóméterrel a hátam mögött), HAJRÁ KONDOROSI ÚR! HAJRÁ! Lófaszt ennek a népnek (legalábbis amíg ennyi marha van a soraiban)!
S majd ha nem tetszik, akkor saját magunk fogjuk megállítani a marhákat, jól megverjük őket, esetenként meg is lincseljük. Mert a hatóságok biza nem lesznek segítségünkre. Sajnos!

mayer ferenc 2008.06.02. 16:10:53

Nekem kis autóm van. A nagy autósok mindig szívatnak mivel probálom
be tartani a előirt sebességet.Igaza van annak aki azt módja már a járdán álló gyalogosnak meg kéne adni az elsőbbséget.
Csak a problémát ott látom hiába módosítanak törvényt ha le....ják .
Főleg azok akik törvényen kívül érzik magukat a ló erő miatt.

wigwam 2008.06.02. 16:15:32

No, pont erre utaltam az önbíráskodás emlegetésekor. Nem pontgyűjtés, hanem skalpgyűjtés. 10 gyorshajtó vagy 25 kivilágítatlan kerékpáros vagy 25 mozgássérült-parkolót jogtalanul elfogaló igazolt felnégyelése után kapsz egy láda olyan sört, amitől garantáltan a s@@ggedre ragad a fejőszék :-)

Cornucopia 2008.06.02. 17:11:11

Néhány éve voltam Gibraltáron, ott becsukott szemmel át lehet menni a zebrán, viszont ha nem ott próbálkozol akkor jön a dudálás. Görögországban pedig simán elütnek a zebrán is, ha a dudálásra nem szaporázod meg a lépéseidet. Véleményem szerint már megint az államigazgatás csődje van a szabályozás mögött. A rendőrök csak legyintenek egy-egy dúrva szabálysértésre ami a szemük előtt történik. Pl fényképeim vannak (mobiltelefonnal): Újpest KFÁMK iskola előtt reggelente állt két rendőr (nem mindig ugyanaz a 2), de minden reggel általános volt hogy autóstársaink a zebrán megállva!!! - a rendőrök szeme láttára, a teljes közlekedést lesz@rva- tették ki csemetéjüket. A másik idióta pedig felállt a zebra elé -a rendőrök szeme láttára, ráadásul mindig áll ott 1-1 autó- (5m-en belül a járdán is tilos) és rendőreink szintén nem mondták azt, hogy ejnye-bejnye nem kéne.Ez így ment minden áldott reggel. Kérdem én mi a túrónak oda rendőr, ha a legdúrvább szabálysértésre sem csinál semmit. Talán azért hogy ott legyen? De hisz semmi értelme... A rendőrnek nem csak jelen kell lenni, hanem idomítani kellene a népet. Nem kellenének 300e Ft-os büntetések, elég lenne 1-2000 de minden nap, no meg persze a pontocska, de az is mindennap. Nem az a baj a pontrendszerrel sem hogy nem elég kemény, hanem az hogy nem osztják elég gyakran. Én naponta legalább 50X szegem meg a KRESZt, (véleményem szerint az emberek 98%-a is) pl nem mindig indexelek, 30 helyett 38-al megyek, a forgalomtól elzárt területet érintem a kerékkel, stb. soha nem dúrván, mindig lájtosan. Pl nem szoktam záróvonalon előzni, piroslámpán direkt átmenni, ittasan vezetni, de komolyan mondom, egy szavam sem lenne ha figyelmeztetne a rendőr és kiosztana 1-1 pontot és be kellene fizetni 1-2000 Ft-ot, valószinűleg tanulnék belőle a 2.-3. esetnél, de hogy 3-4 évente 1X elkapnak, és akkor jól megbüntetnek abból nem tanulok semmit, csak szídom az idióta törvényalkotót, mert szinte buzdítanak a szabályszegésre idióta átgondolatlan szabályaink, törvényeink!

pukk 2008.06.02. 17:21:46

4-5 centire kiemelkedö,"púpos"zebra..afféle vízszintes fekvörendőr))..csak lassításra késztet,nemde?Kerekített szegéllyel,persze..drága,de működőképes megoldás lehet-amint beleég a tudatba,adja magát az automatikus lassító-reakció.Ha van kétlábú,ha nincs. 8-)

Ala 2008.06.02. 17:38:32

Én mindenféle járművel és a lábaimmal is közlekedem. Személyiségfejlődésem során - e felelősségmentes országban - észrevettem, hogy hisztéria nélkül jobb az élet. És hisztéria nélkül autóból is észreveszem, ha zebra közeledik és nem is fáj megállítani a vasat.
Volt száguldozós korszakom, de akkor csak nekem volt jó és mindenki másnak az rossz volt, úgy láttam.
A jobb (vidámabb? kellemesebb?) életnek így szerintem a felelősség az (egyik) alapja és nem az önzés (most egyéb pszichológiai vonatkozásokra nem térnék ki). Ezt pedig megszokással lehet elérni. Egyetértek azokkal, akik a rég létező játékszabályok alkalmazását támogatják, szokjuk ezt meg és lám könnyebb lesz az életünk!

Rocko- 2008.06.02. 17:51:43

nem értek egyet az új szabállyal.

gof · http://rapid.blog.hu 2008.06.02. 18:15:44

Kedves Ra'cz U'r! Ha elhiszi, ha nem, e'n e'rtettem elso"re is a le'nyeget, e's e'n is la'tom, hogy ugyanakkor sokan nem.
De ne tess'k ma'n' a'tmenni szerkeszto"s'gi flame-ele'sbe! Az egyszeru"en gagyi, es lesullyeszti az i'ro't az alacsony kollekti'v intelligencia'ju' olvaso're'teg szintje're. (OP soha nem szo'lt vissza, csak modera'lt a saja't kommentjeivel!)

AP (törölt) 2008.06.02. 18:30:11

nem tetszik ez nekem, hogy egyre gyakrabban álltok le az olvasókkal izmozni

süllyed a színvonal, folyamatosan

AP (törölt) 2008.06.02. 18:31:20

OP alatt nem volt "visszapofázunk a feldúlt olvasónak" poszt, pedig voltak vad dolgok (részemről IS) ..

Lowtyo 2008.06.02. 19:03:46

gof: Rácz Úr nem ér rá kommentelni, mert vagy Voyager motort mos, vagy felnit fehérít, esetleg sörpadról toszogat quadot a csomagtartóba. :)
Bocs Tamás, eztet nem bírtam kihagyni:))))

Kifordított kacagány 2008.06.02. 19:30:30

Homie 2008.06.02. 15:46:54
ezt mondom én is mindig. viselkedj úgy, mitha európában élnél, ezzel "rákényszerítesz" másokat is, hogy úgy viselkedjenek. nem mindig jön be, de talán egyre többször.

Máté 2008.06.02. 16:04:51
nálunk az iskolánál minden reggel ott áll a rendőr a gyalogátkelőnél. ki is szedegetik a szabálytalankodókat. ez nem csak a rendőrökön múlik, hanem rajtunk is. nálunk az iskola kérte ezt a "szolgáltatást" az önkormányzaton keresztül.

pukk 2008.06.02. 17:21:46
az kellene megérteni végre, hogy nem annak kell lenni a célnak, hogy kibasszanak az autósokkal, hanem annak, hogy megtanuljunk együtt közlekedni, úgy, hogy mindenki jól járjon.

mayer ferenc 2008.06.02. 16:10:53
kisautós frusztrációt nem kellene idehozni. ez az egész nem erről szól. kisautósok éppenolyan bunkók tudnak lenni, mint a nagyautósok, meg a gyalogosok, meg a többi közlekedő.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.06.02. 19:43:03

Igazad van, Tamás! Egyebet nem tudok elmondani.

Kifordított kacagány 2008.06.02. 19:52:24

Lowtyo 2008.06.02. 19:03:46
de legalább megadja a lehetőséget a felbőszült olvasóknak, hogy továbbra is méltathassák őt, most már nem csak levélben, de nyilvánosan is:)

kriszbáá 2008.06.02. 19:54:10

Nem olvasom végig az összes kommentet, mert az egy kissé sok.
A lényeg: a Pécs Tv nemrég forgatott egy rendőrségi ellenőrzésről, ami egy nagyforgalmú négysávos úton zajlott azzal a céllal, vajon hány autós hajt át a piroson, és ezt kamerával rögzítették, majd a bűnösöknek meg is mutatták. Jól látható a felvételeken, hogy a zebrát közben hány gyalogos használta, pedig csak miattuk van a buszmegállóknál ez a lámpa. És a rendőri jelenlét sem sokat számít-buszról le, négy sávon át. Ez Pécsen sok helyre jellemző, 3 méter az átkelőig nagyon sok....

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.06.02. 20:36:44

21§.(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.06.02. 21:01:29

Úristen... Először azt hittem, suzukis poszt született... :)

Na, mindjárt nekiállok (ülök) az olvasásnak.

stevee 2008.06.02. 21:14:18

Én csak egyet mondanék (nem egy világrengető gondolat, de azért remélem néhány másodpercig elgondolkoztok majd rajta): a közlekedési morálért, és az itteni kommentek színvonaláért is mi vagyunk a felelősök, mi tesszük olyanná a világot amilyen. ps: maximálisan egyetértek Rácz Tomival.

Májkell,Nájt? 2008.06.02. 21:15:34

"Mindig a Vásárlónak/olvasónak/van igaza."..hát,ez esetben kurvára nem.Ez nem izmozás-hanem szimpla kötekedés,csak nem Rácz Tamás részéről.Röhej,hogy néhányan lefosnának a bokájukat,ha aznap nem kötnének bele valakibe..így meglessz a napi hatalmi vágy ráerőltetése valakire?Mert kiröhögnek mindenhol,otthon,munkahelyen,Életben??Ez parodizálásért kiált-elnyomott,durcás csökevény rögvest elNYOMÓvá változhat..egy blogon.Ez elég sekélyes életcél lehet..áldásom reá. 8-)

Elmo 2008.06.02. 21:22:00

Vigyázat!!! Nagy visszásság van a KRESZ-ben!!!

Csak akkor léphet le a gyalogos a zebráról, ha meggyőződött az áthaladás biztonságáról!!! Ez egy 68-as (azt hiszem) része a dolognak, ma is érvényben van.

Amúgy meg amíg ez él, addig sem kell megállni.

gondolatbetyar 2008.06.02. 21:23:43

hát baszki én nem olvasom végig amit ideírtattok

ja bandi2 az objektív felelősség egy hónapja van
még ne vonj le következtetést
fél év és mindenkinek lesz lézerblokkolója meg mindene...

pukk 2008.06.02. 21:30:55

Igen,ez gyönyörű,hogy eggyütt közlekedünk,autós és gyalogos kéz a kézben masíroz egy boldog,és sikeres jövő felé...erről az jut eszembe,mikor a topmodellek első szava arra,hogy mit akarnak elérni.."Világbéke." Ez szép lenne,de sajnos az ember halandó(+mocskos harácsoló,kárörvendő szemét,aki a döglött patkányt is megenné egy kis készpénzért)....Verdikt;Legyen úgy-de bazz,sosem lessz úgy.Amíg valaki szarik arra,hogy a gyerekei a jövőben évi kétszáz kiló ólmot+szart szív be..mert pl.semmit nem tesz ez ellen..a sápítozáson kívül..ez nekem nem a felelösségtudatos jövő))))).

asdf 2008.06.02. 21:38:05

Hát nem tudom skacok, én ma ismét nekiprobálkoztam annak hogy megprobálja kedves és udvarias autós lenni a gyalogosokkal szemben és a zebrán szépen átengedni azt a gylaogost aki ott várakozik a zebra szélén.
Nos 3 probálkozásig birtam, aztán feladtam.
Ugyanis mind3szor azt történt hogy szépen lelassitok, megállok, villogok, integeteg a gyalogosnak hogy nyugodtan átmehet, az meg csak bambul, néz rám mint borjú az újkapura és várta hogy végre elmenjek és ő átmehessen. Egyszerüen nem fogta fel hogy miért álltam meg. Kb. 3 percig tartott minden egyes esetnél mire végre átment a gyalog...
A 3. ilyen után már nem is probálkoztam tovább hogy megálljak mert akkor idén sem teszem meg az előirt távot.

Egyébként meg egy kérdés mert eddig nem sikerült erről egyértelmü álláspontot találnom:
a zebrá előtt a járdán lévő gyalogosnak most akkor elsőbbsége van vagy nem?
Tehát nekem meg kellene állnom és akkor ez szabályos, vagy gyalogoscsalogatásnak minősül és szabálytalan? Vagy mi a túró...

akarki 2008.06.02. 21:49:03

Nos, bevallom,nem olvastam el a hsz-okat. De véleményem elmondanám. Mit lehet ezen nem érteni? Ez egy hülye dolog. Mindenhova becsempészik a tólzott és buta szabályokat. Eszükbe sem jutna a közlekedést javítani, nem küldenek embert a veszélyes helyekre, nem tesznek kamerás, stb. Csak a forgalmat lassítják, és elérik hogy több sietős ember legyen, ami több sebességtúllépést jelent. Eddig sem volt kevesebbb zebrán gázolás, de eddig nem kapott visszhangot. Én rég tanultam a KRESZ-t, de emlékszek, hogy a gyalogosnak a zebrán mindig elsőbbsége van. Sőt, ahol széles volt az út, a padka pedig lesüllyesztve, és a gyalogos lent állt a zebrán, de pont a padka előtt, akkor meg kellett állni, és inteni, különben bukovári. Ez volt a siratófal anno. Meg is tanultam, mindig elengedem a gyalogost. Itt kint is így élnek az emberek. Sőt, ha le akar kanyarodni a külföldi az egysávos útról keresztül a járdán, és megállok neki, intek hogy jöjjön, akkor meg van lepődve. Csak át kellene látni, hogy aki gyalog van, annak is joga van közlekedni. Illetve ha megállok gyalogosként, hogy 15 másodperc miatt ne torlódjon fel a kocsisor, akkor nem kések le semmiről. Ameddig nem leszünk előzékenyek egymással, addig teszik ezt velünk. De mindenkinek igenis ki kellene állnia, és a tahókat leugatni. Előbb utóbb elkezdene égni a pofájuk, hogy dudával hívják fl rájuk a figyelmet. Én ezt teszem. Dudával hívom fel a KRESZ felhatalmazása alapján a figyelmet a veszélyre. Nem köthetnek bele, veszélyes rövidfarkó autóstárs veszélyezteti a gyalogost. Aztán meg durroghat, majd megunja. Egyszerű. Egy ideig ég, aztán abbahagyja. Már láttam párszor, ahogy elsüllyedtek volna szégyenükben. A kamera meg oda kellene, nem a 30-as tábla mellé. Mert a forgalmas zebránál sokkal veszélyesebb, mint a foltozott úton. Ott a futómű megy gallyra 50-nél, zebrán valaki embertárs. Mondjuk egy terhes kismama, aki bármelyiküknk bnője lehetne. Mart aki SUV-val jár, az is valahogy el kell hogy jusson az üzletbe. Márpedig ő is közlekedik néha. Ameddig mi nem is próbálunk meg tenni valamit, addig nem lesz semmi. Csak pénzlehózás, meg értelmetlen szabályok. Akkor a kihalt utcán csinálnák este a videókat, és 2 hét múlva csodálkozunk, hogy hoppá, 2 hét alatt 3 zebrán áthaladás megállás nélkül. Sőt, akárhogy is kihalt az utca, az indok, az egy veszélyes zebra. Napközben meg mennek a kinti részekre, ahol nyugodtabban el lehet lenni, senki sem látja, hogy munka közben mit csinálnak...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.06.02. 21:49:42

Főleg túró. Sok bamba birka van ám, ugyanez az autósokra is vonatkozik. Villantok, legyezek, csápolok, lassítok, de a suttyó csak akkor "mer" kijönni, ha már megálltam teljesen és vörös fejjel üvöltök...

Kifordított kacagány 2008.06.02. 21:51:57

Elmo 2008.06.02. 21:22:00
nem az. teljesen logikus, hogy ha már ott van az autós a zebránál amikor a gyalogos odaér, akkor az nem ugrik ki eléje, hanem megvárja amíg az elmegy és utána érvényesíti az elsőbbségét egy esetlegesen később érkező autóval szemben, aki meg is tud állni még a zebra előtt.

pukk 2008.06.02. 21:30:55
azért ilyen utópisztikus jövőre talán nincs szükség ahhoz, hogy legalább annyira toleráljunk egy másik embert, hogy nem tapossuk el és nem ugrálunk ki elé.

asdf 2008.06.02. 21:38:05
és ez akkor sem lesz másképp, ha harminccal közlekedsz. ezért lenne jobb, ha inkább megtanítanák közlekedni a népet a korlátozások előtt

a kertész tömlővel 2008.06.02. 21:52:41

sok a felesleges zebra is,,meg a 6 sávos uton keresztbe áttfutkozo gyalogos is,,,

nincsen 2008.06.02. 22:08:57

Sajnos, mindegy ,hogy lelépsz a zebrára ,v. nem lépsz le ,mert akkor sem engednek el.
Én Budapesten lakom, a házam ablaka pont egy zebrára néz ki, egyszer rászántam magam, hogy egy órán keresztül ott ülök és írom a szabálytalankodók rendszámát, autó típust, színt stb, továbbá egy két fénykép és videó is készült.
Csak olyanok rendszámát írtam fel akiknek még az sem volt elég ,hogy le lépett a gyalogos, sőt még gázt adott, roszabb esetben még elkezdte kerülgetni a gyalogost, a végeredmény elszomorító: 60 perc alatt 47 autós felelt meg a fentebb részletezett kritériumoknak.
Engem mind gyalogosként ,mind autósként nagyon idegesít és dühít ez a dolog, Én ha látom ,hogy lelépett a zebrára akkor azonnal megállok, sőt ha nem lép le még akkor is elengedem, de minek?hogy ha a többi szembe jövő autós nem engedi tovább!
A másik nagy probléma a Biciklisták, akiknek speciel semmi KRESZ tudásuk nincs, de forgalomban még is részt vesznek!Na nekik kéne egy kis KRESZ oktatás(Persze nem általánosítok)

nincsen 2008.06.02. 22:14:25

Tehát:
60 perc alatt
126 átkelésből
47 gázt adott ,vagy került, amikor a gyalogos már lelépett a zebrára, vagy már a zebra közepén tartott

europid 2008.06.02. 22:15:28

Lehet, hogy én vagyok a vak, meg hülye, de pont nemrég láttam, hogy nincs rosszabb közlekedési kultúra a gyalogost illetően, mint a svédeké.A cikk elején őket védik, márpedig le is tesztelték őket, a vérem felforrt, a faszi a babakocsit is feldöntötte,meg sem akart állni, a többi meg csak szimplán szart a gyalogosra.Simán elütik az embert.Ott az út túloldalára születni kell.Európai szinten ők a legbunkóbbak a zebránál.Mi sem vagyunk tökéletesek, de ők...Szóval elég rossz példa.

YZ 2008.06.02. 22:18:05

Előre is elnézést, ha esetleg volt már ilyen hozzászólás, nem olvastam el, a posztból is csak az első levelet, rögtön fel is húztam magam:

Miért lenne kötelező a megállás, ha egy gyalogos áll a _járdán_ a zebra _mellett_? Tudtommal akkor kell megállni, ha a gyalogos jelezte átkelési szándékát, tehát legalább a padkáról lelép, vagy igencsak tendál afelé. Ha történetesen egy gyalogos épp egy zebránál vár valakire, vagy csak nézi a szemben lévő templomot hogy "de szép", akkor én addig várjak ott, amíg nem jelzi, hogy menjél, te marha?

miééért 2008.06.02. 23:08:48

Nem értem miért mindíg az ABC-123 -al kell példálózni, minden autós szemében én vagyok a közellenség..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.03. 00:04:09

Túl sok autózz.hu-t olvasnak a népek, ezért gyün a sok idióta levél. Amúgy :)

Prien 2008.06.03. 10:13:56

Sokszor olvasom, hogy javítani kell a közlekedési kultúrán.
Szerintem is, a megoldás pedig egyszerű:
Mindenki javítson a saját közlekedési kultúráján!
Ne engem próbáljon az utakon nevelni, vagy üresen postolgatni a közlekedési kultúra javításáról!
Zebra táma:
kamera és szigorú büntetés!

EZTOLVASDEL 2008.06.03. 11:00:17

A mai szabályozás majdnem teljesen jó, de hiányzik belőle, hogy a zebránál, a járdán álló gyalogost el kell engedni.

Amikor vezetni tanultam, az oktatóm azt mondta, aki nem lépett le az úttestre, annak ne álljak meg, mert az „csalogatás”.
És a gyalogosok többsége nem mer lelépni.

Röhej. Változtatni kell.

vélemény a sok közül 2008.06.03. 12:05:35

Sok vélemény nagyjából azonos, a lényeg az, hogy még a közlekedéshez is hülyék vagyunk. Személy szerint nem látom értelmét annak, hogy bármin is változtassanak, ha nem tartanak be semmit, akkor teljesen fölösleges. Lakott területen 50 a megengedett, ha te ennyivel mész már hülyének tartanak, egyszóval a közlekedési morál egyenlő a nullával. Nem vagyok olyan okos, mint 1,2 hozzászóló, csak annyit írnék az objektív felelősségre, hogy NEM kötelező a száguldozás és akár jogosnak is tartanám büntetést. Sürgős a dolgod? Indulj el hamarabb, ennyi. Kalkuláld bele a közlekedést, és gondold meg jól azt, hogy kinek adod oda a kocsid. Egyik hozzászólás egy kicsi felbosszantott, mégpedig az, hogy hülye az, aki át akarja engedni szerencsétlen gyalogost: amikor megáll egy autó neki is meg kell állni. Egy gyalog közlekedőnek is lehet ugyanolyan fontos dolga, mint annak, aki autóval közlekedik és nem értem azt, hogy miért hülye az, aki udvarias. Csak ismételném magam, ha sietsz, indulj el hamarabb. Gyalogos szempontból lehet, hogy az lenne a legjobb megoldás, ha minden átkelőhelynél lenne egy rúd, de azt is megoldásnak látom, hogy a gyalogos ásson egy alagutat, ha át akar kelni. Szóba jöhet még az ugrópad, drótkötél stb. de ezek szerint (ahogy már írták) jobb ha a gyalog közlekedő a túloldalra születik..

AP (törölt) 2008.06.03. 12:54:50

nekem is az a tapasztalatom, hogy ha látom hogy a zebra mellett ácsorog a gyalog, akkor hiába állok meg, nem mer elindulni.. de miért?
gondolja, hogy pont rájött a görcs a lábamra a fékpedálon, és azért nem megyek tovább, vagy mi?!
a sok balfasz vénre ez hatványozottan igaz.
olyan ritmusban képesek mozogni, hogy az meglepő.
amikor a zebrán megy át, akkor tetves vemhes anyalajhár tempóval tart fel 72 autót (amik mind mögöttem torlódtak fel, mert meg mertem állni átengedni az úton az öregasszonyt), egyébként meg a bokor takarásából hihetetlen sebességgel képes előugrani.
javaslatom: bokrot minden zebrától egy-másfél méterre! legalább annyit megtennének szélvész tempóval, mire észrevennék hogy a zebrán vannak, és lelassulnak.

és bocsesz, én nem az öregeket utálom alapból, nagyanyám hatvan-valamennyi, nagyapám 73, de mindkettőnek van annyi esze, hogy az autó elé nem lép ki, de ha megállt hogy elengedje, akkor sietnek

ez is intelligencia függvénye

aki fiatalon balfasz muja volt, az öregen is az

és fordítva

Z 2008.06.03. 14:05:46

FENY teljesen igazad van. Nem egyszer voltam olyan szituban én is, hogy átengednémy a gyalogost, de az nem akar elindúlni csak néz és noszogatni kell, hogy mennnyém mán nyugodtan nem ütlek el. De jártam úgy is, hogy nagy buzgón integetek, hogy átkelhet a nagy fekete folyón vigyázok rá, de kiderült, hogy ő csak várakozik. Akkor azt mér a zebra szélén kell. Várja az ismerősét a járda közepén. A másik, hogy hiába raksz lámpát, meg táblát vagy csikot a zebrához, mivel a gyalogosnak ugyanúgy kutya kötelessége körűlnézni a zebrára lépés előtt, mint ahogy neked átengedni. Nem tudnám megszámolni, hogy hányszor léptek le elém (pontosabban futottak ki) fétávon belül, és ha olyankor az ember nem számít az ilyesmire, vagy nem tartja be a kresz betüit, akkor bizony vasal.

Egy a lényeg. Kedves közlekedők figyeljünk egymásra és akkor elkerülhetők ezek az esetek. Egyébként meg lehet példálózni mindenfée országgal, csak mindehol más a morál és az életvitel. Azért érdekes, hogy nálunk a német és egyébrendszámmal furikázó autók sem nagyon figyelnek a kreszre. (Autópályán 236km/h)

zooo 2008.06.03. 14:24:47

AP-nek igaza van! A sok vén idióta (én sem bántani akarom őket) mikor a zebrán megy át azt sem tudja merre nézzen, mit csináljon pedig már mindkét irányban áll a sor. Jó lassan átbattyognak a 600kg-os 6db málhászsákkal, bezzeg ha a buszra kell felszállni vagy esetleg elérni... Húúú, olyankor alázzák a rövidtávfutókat, csak suhannak el melletted!
A témához: a tv-ben láttam egy jó ötletet. Megemelni a gyalogosátkelőket. Ilyenkor kötelező lelassítani, ha nem akarod odaverni az alvázadat vagy a lökösödet és szétbaszni a futóművedet. Persze ez sem megoldás, nem lehet mindenhol megemelni, meg sztem ez kényszermegoldás, de a veszélyesebb részeken ahol esetleg már történt gázolásos baleset, nyugodtan meg lehetne csinálni. Lázadna persze mindenki, de ha ez az ára a gyalogos biztonságának... A kamera sem rossz ötlet de sokan leszarnák.
A magyar hozzáállást bizony nem lehet megváltoztani semmilyen sebességkorlátozással meg ilyen baromságokkal...

Zloe 2008.06.03. 14:53:33

A KRESZ-ben benne van: a gyalogos akkor léphet az úttestre, ha meggyőződött az átkelés veszélytelenségéről. Ennyi!!!

Ahol ez nem működik,nagy a forgalom, ott kell lámpa, aluljáró stb.

Vidék, falu főutcája: egyszerre ér a zebrához egy gyalogos, megy egy busz. Na ne hogy le kelljen fékezni és újragyorsítani a busz 5 tonnáját!

A klimavédelem nem vicc, nem ijesztgetés. Ha most megállítjuk a CO2 kibocsátást, az elidult folyamatok tehetetlensége miatt a Föld évtizedekig még tovább melegszik. Lehet, hogy már most késő.

Semmi értelme úgy védeni az embert(gyalogost) hogy kipusztítjuk az emberiséget.

Szeretnék rendőrt látni a zebráknál, aki a bünteti a gyalogosokat, ha figyelmetlenül, önmagukat veszélyeztetve lépnek az útra!

Májkell,Nájt? 2008.06.03. 15:12:05

Az öregek azért lépnek ki,bazz',mert nem látnak rendesen,és nem észleli az autót 30méterre sem -nagyi is ilyen,és nem lehet mindig ott valaki,aki átkíséri..erre csak akkor döbbensz rá,mikor eléred azt a kort,és a kurva árcimkét nem bírod leolvasni a boltban,és egy 800méteres sétát kétszer kell megszakitanod pados pihenővel..mert nem bírsz menni..így könnyű szidalmazni,kocsival a picsája alatt az embernek,fényévekre a vénszaros-korba lépés elött.Majd meglátjátok-eljön értetek is,milyen az,ami ma természetes-úgy öregen meg majd science-fiction.Nem az elsö kefélésre emlékszel majd fájó szívvel...hanem arra,mikor még tudtál menni..vagy olvasni.

mivan 2008.06.03. 15:45:42

Szerintem a probléma gyökere a fejekben van, az életstílusunkban.. Tisztelet a kivételnek. Mindenki siet. Mindegy hogy okkal, vagy ok nélkül, de siet, türelmetlenkedik..

Most épp az autósokat akarják nevelni, pedig mindenkire ráfér.. Szabálytalanul közlekedő ember rengeteg van, legyen gyalog, biciklivel, motorral vagy autóval, legyen rendőr ruhában, vagy suhogós naciban.. Alig van olyan aki betartja a KRESZt, még gyakran azok sem akiknek be kéne tartatni..

Ma reggel is pl a buszról leszállt gyalogosok tömegesen vonultak át a 2*2 sávos úton, piros jelzés mellett, az autósok meg csak anyáztak, és vártak... Zebra?
Hol vannak ilyenkor a rend éber őrei? Az összes gyalogost meg kellene (rendszeres a dolog), meg kellett volna büntetni..

Biciklis lassítás nélkül száguld át a zebrán, gyalogos a zebrától 5 méterre kószál a kocsik között, motoros szlalommozik a kocsisorban, rendőr városon belül sziréna nélkül előz meg, miközben én lassítok a zebra előtt, és még sokáig tudnám sorolni..

Valóban rendet kéne tenni, és reformálni kéne a KRESZT is, de ésszel , és nem úgy, hogy na akkor még szedjünk mán be egy kis adót az autósoktól, mert azoknak úgy is van még pénzük tankolni..

Az én véleményem az, hogy a KRESZT az iskolában kellene oktatni, már a gyerekeknek, a felnőtteknek példát kéne mutatni, ha kell büntetéssel. De nem csak az autósokat kéne megbüntetni, hanem az összes szabálytalankodót!
A busz után a 4 sávon keresztül kocogó Mari nénit is!

ede 2008.06.03. 19:50:26

Hát mi volt ma???Kiöltözve(Szépinng szépcipő szépnadrág:) bringázok Pécsen Uránból fel az egyetemre, reggel 8 óra 10 perc, nyolctól szigorlat. Ajjjaj mileszittt??? Tempóztam rendesen, szabályosan közlekedve, sodródva a csúcsforgalommal 2x is elsőbbséget kaptam, úgy hogy nem is nekem lett volna(autós FÉK, megáll, barátságos karjelek özöne, intettem is visszafele, mintha a Pápát láttam volna:D) Hazafele egy sikertelen szigorlat után ue a szitu nekem elsőbbségadás kötelező tábla, furgonos emberünk meg látta, hogy szép tempóba gurulok a lejtőn, úgyhogy jó előre ki is csapta kezét hogy meg ne merjek ám állni. Köszönöm a résztvevőknek, ilyen is van!!!!

ede 2008.06.03. 19:55:46

Ja és T. Rácz Úr!

Általában annak örülök ha egy autós cikket Ön vagy Csikós kolléga ír, deazért nem a pottyantós budi mellől olvasgatjuk a Tc-t!!! Értetlenül állok a cikk címe előtt!!!NO COMMENT

ARK-10 2008.06.03. 21:26:51

Igen, elolvastam az idézett (kényszerítő) cikket! Ennek ellenére vallom: Igenis álljon meg az autós "..." a zebra előtt, nézzen körbe, majd kb. 10 mp. múlva nulláról gyorsulva menjen tovább!

davidpeter 2008.06.03. 23:12:03

Na,Ausztriában,ha a gyalogos közelit a Zebrastreifen felé,szépen meg kell állni.Nem,amikor már lelép,ha közelit.Egyébként vezetni nem tudnak,de ezt legalább jol megtanitják az oktatók.

davidpeter 2008.06.03. 23:16:07

Ja,és Magyarországon mindig megbámulnak,ha megállok a zebránál,és átengedem a gyalogosokat.Teszem mindezt osztrák rendszámmal.Meg magyarral is,ha más kocsijával vagyok.

papaAndy 2008.06.03. 23:51:19

A "bezzeg Kanadás" úrnak: 11 évig éltem Kaliforniában de igazan nem jártam gyalog sehova, csak a lakás ajtajától a garázsig, illetve a parkolóból a cél ajtóig. Gyalogolni ott volt a „treadmill” és a nemzeti parkok végeláthatatlan ösvényrendszere. Nos 3 éve újra kimentem és nem volt saját autóm... Bumm, gyalogolnom kellett a San Fernando völgyben!

Meg is néztek rendesen, amikor szemerkélő esőben sétáltam a reggeli Starbucks kávémért a 7 savós (átlag főút) mellett. (apropó: a 7. sáv középen szokik lenni, hogy a balra kanyarodó ne zavarja már az egyenesen haladókat.)

Szóval tiszta ciki volt, hogy meg 2-3 méterre voltam meg csak a zebrától, amikor mind megálltak a keresztirányból jövő járművek és bután néztek rám. A legszebb az volt, hogy meg néhány velem párhuzamosan haladó jármű is elbizonytalanodott és lassítani kezdett, hátha mégis irányt változtatok és mégis az ő előttük lévő zebrán kelek át.

Persze L.A.-ben a főutak úgy teli vannak lámpás kereszteződésekkel, hogy elég nehéz lámpátlan gyalogátkelőt tálalni, de ha mégis van, és egy magyar kávéfüggő botorkál a tájékán, -- hát megáll a közlekedés az tuti, nem csak Kanadában (ami az USA egyik állama szeretne lenni különben, csak a quebeci franciak nem tudnának megtanulni angolul -- na ez hogy jön ide?).

Képzeljük el, mi lenne Budapesten ha így vezetnénk? Megállna a forgalom. A gyalogosok és az autósok (néhány bumpedlitől eltekintve mindkét oldalon), nagyon jól megértik egymást. Ha megyünk egy hosszú sorban 70-el a városban (amikor éppen lehetséges), és egy gyalog megközelíti a zebrát, akkor belenezünk a tükörbe, és ha mi vagyunk az utolsók, vagy mondjuk már csak 1-2 autó jön mögöttünk, akkor gázt neki, hogy ne kelljen olyan sokat várnia szegény gyalognak. Ha hosszú sor van meg mögöttünk és szemből sem jönnek éppen, akkor udvariasan lelassítunk és átengedjük a gyalogot. Szemmel láthatóan idióta/részeg gyalogoknál esetleg vészfékezésre és dudálásra készenállunk. Gyereket és babakocsis nőket (meg persze bombázókat, akiket érdemes megnézni) pedig „minden körülmények között” átengedünk!

Szóval sok rossz van ebben az országban, ebben a városban de a közlekedés speciel nem olyan rossz, a világ nagy részéhez viszonyítva. Szerintem. Jó, az őszhajú csávók, akik átültek a wartburgból a swiftbe, hát ők rendületlenül követik nagy tömegekben a pótos IFA-t 50-el Soroksártól Lajosmizséig, és közben ijesztgetnek is, hogy mingyá’ kielőznek, no meg a sok farkasvak szürkületkor még mit keres az utakon? Ha nem lát valaki a szembejövő lámpásától, persze hogy drasztikusan változtatgatja a sebességet mondjuk 40 és 120 között az országúton, amitől nehezen előzhető autóstárssá válik, főleg ha idős-pénzes-csavó 150+ loval a feneke alatt. (Na azé’ má’ én is idősödöm, de remélem soha nem leszek útakadály.)

A sebesség meghatározásokról pediglen: szoktam mondani nem is sok költői túlzással, hogy nincs annyi vodka a Tescoban, aminek elfogyasztása következtében rosszabbul vezetnék, mint a faterom színjózanul. Egyszer még Kaliforniában elég ittas állapotban átmentem az ottani "szondázáson", ami ugye nem szondával történik (történt akkoriban?), hanem különböző ügyességi gyakorlatokat kell elvegezni a kedves közeg utasításait követve. Pl.: állva hunyd be kisszemed és felváltva érintgesd meg az orrod hegyet jobb ill. bal mutató ujjaddal, széttart karú alapállásból többször ismételve. Vagy, sétálj végig a záróvonalon, mint egy képzeletbeli kötéltáncos. Ha nem tudod megcsinálni, irány a vérvétel. Én persze 4-5 feles után ezeket meg simán végrehajtottam, talán a lovas vagy a hódeszkás múltam segített, vagy kituggya mi, esetleg ki odafent. Az viszont tény, hogy sokan józanul is belebuktak ezekbe a feladatokba. Ja igen, ezek a gyakorlatok európai embernek elég hülyének tűnnek, amúgy (mellesleg). Dehát ha már nevetséges eljárásokról írok, akkor meg kell említenem, hogy a szőke jócsaj ismerősöm is úgy fogta (mit fogta, ragadta) meg a Móricz Zsigán a kémcső-alakú szondát, a 90-es évek elején, és úgy bukott rá felülről, hogy a huszonegykét éves yardok nem bírtak ki röhögés nélkül...

A lényeg a lényeg, van akinek olyan rossz a reakcióideje és olyan csőlátásban szenved, hogy a 30 km/órás zebra megközelítés is életveszély a részéről, van aki pedig 60-ról is megáll ha kifut a gyerek elé, mert már 500 méterről figyelte... A baj akkor van, ha valaki nincs tisztában a képességeivel, vagy ha a körülmények nagyon szerencsétlen összejátszása alakul ki, vagyis ahogy Kanadán mondanák: "when the shit hits the fan".

Elmo 2008.06.04. 13:20:14

Amígy aKRESZ-ből nem veszik kiazt a 21 paragrafus 6-os pontját, annyi gyalogoson mehetünk keresztül, amennyin akarunk. Persze képletesen csak. Én megállok, ha ott áll a zebránál, pedig BMW-m van, sokszor nem is tudják, miért álltam meg. De ha már áll egy autó a zebra előtt, T. autóstársak, tessék szívesek lenni nem elsuhanni mellette!!!

BTO11 2008.06.04. 22:20:50

azt hiszem már néhányan leirták a következőket!de ujra leirom,ha bár az a "hülye" gyalogos nem olvas itt.
2x2 sávon ha én +állok az még nem jelenti azt hogy a másik sávban is "elsőbbsége " van-annak van elsőbbsége aki megkapja-ugye???
ez a gyalogosra is érvényes .


Pl.éjjel 2-kor lassitasz minden kihalt uton ahol 50m-ként zebra van.
ugye baromság???

na gondolkodjunk!

a betartatás lenne fontos!a rend őrei a jelenlétükkel erre ösztönöznék az autosok zömét!
a hülyéjét + kaszálhatnák.

ma reggel sláger SMS :miért monjátok be a trafi helyét??

volt is gond Bocsiéknál mi legyen a kulturált válasz.

Röviden !
Barom! ott legalább nem nyomják!
erről ennyit.
ha a rend őrei kissé hazudnának a Trafi elhelyezésről-nagyot mondanának-álmodnának-akkor sokkal kevesebb helyen nyomnák.

Csibevara 2008.06.05. 12:54:07

Azért külföldön sem fonják kolbászból a zebrát!!:))

Görögországban minden szívfájdalom nélkül repesztenek feléd ha zaebrán mész keresztül, Barcelonában menet közben a zebrán átváltott a lámpa kétszer 2 sávos úton keltem át, a spanyol kollégák sportot csináltak abból, hogy ki ér oda hamarabb, alig tudtam a második kocsi után kirohanni, húzva magamal a csajom!

Itthon a kedvencem a struccgyalogos, aki úgy megy át a zebrán, hogy nem néz szét, sőt dacosan felszefett állal előremeredten elindul! Ugye ha nem látja akkor nem is jöhet kocsi! :))

Greg36 2008.06.05. 13:54:42

www.sikvid.com/media/7331/Dodgy-Zebra-Crossing.html

Már nemzetközileg is híresek lettünk.
Most komolyan, ezek közül bárkit érdekelne, hogy csak 30-al lehet menni a zebra előtt, ha nincs rajta senki, ha akkor is gázt adnak, ha már a zebrán áll valaki?
Ha kitettek volna ide két rendőrt, két nap alatt bejött volna egy új járőrkocsi ára a kasszába...

Dolfin 2008.07.03. 20:05:03

Üdv

Ha a mostani szabályozást betartatnák, akkor nem lenne semmi baj, ha lesz új akkor az ugyanúgy nem fogja érdekelni az autósok azon részét akiket a mostani sem.
Be kell tartatni, és még pénzt is kereshet vele a kormány, ha már "elkúrták" ne adózással szedjék be.
Saját tapasztalat:
Amikor vezetni tanultam (ugye tanulóvezető betartja a kresz) Szegeden, a 2+parkoló+villamos sávos út jobb sávjában haladok, majd jön zebra és gyalogos, megállok, gyalogos elindul a mellettem lévő sávban meg a hülye idiótája 3 autó is kb 60-al húz el mellettem, a gyalogos jóhogy be tudta húzni a hasát és nem csapták el.
Az ilyenek rohadjanak meg ahol vannak...

Figyusz ! 2008.08.16. 00:59:35

Gazdag ez az ország,hogy ennyi ingyenélő magas beosztású "emberek"jó fizetést kapnak a semmitevésért!!!!!! Én ingyen mondom a megoldást persze cserében majd adandó alkalommal jogtalanul megbüntetnek!ELSŐ:A jelenlegi közlekedési szabály kimondja,hogy a gyalogos ha lelép az úttestre gyalogos átkelőhelyen az autó elé"féktávolságon"kívül,akkor szabályosan elsőbbsége van.Amit a járművel közlekedőknek jól érzékelhetően(értem alatta a gyalogátkelő hely szabályos megközelítése)tehát lassítás,előzés tilalom ,még párhuzamos közlekedés esetén is tilos elhaladás a másik jármű mellett. Persze még folytathatnám !KÉREM A JELENLEGI A SZABÁLYOKAT KELLENE BETARTATNI!!!Persze tudom,hogy az ha például a kukoricásban "Gaz"van, egyszerűbb az egészet lekaszálni mi? kapálni(dolgozni)azt nem !!!És persze a gyalogosok közlekedésére is odafigyelni.Valamint felhívnám az illetékesek figyelmét arra amikor derült égből a villám csapás a gyalogátkelőhelyen(nem lámpával védett)kerékpárosok,120/ó km -rel képes segédmotorok a gyalogátkelőhelyeket szabálytalanul igénybe veszik.És nem akarok város nevet mondani,de a bekamerázott sétáló utcákban a gyalogosokat a kitiltott kerékpárok,a közlekedési moráljukkal a frászt hozzák az emberekre!Kérem hol vannak a rendőrök.Persze ha valami a BÜSZKESÉGÜKKEL kapcsolatos csorba éri őket,akkor keményen fel tudnak lépni!TISZTTELET A TÖBBSÉG KIVÉTELNEK! Mivel AKINEK NEM INGE NEM VESZI MAGÁRA! ÉS AZOKTÓL ELNÉZÉST KÉREK !
süti beállítások módosítása