Flaszterfutam

  2008. május 30. - ommm Címkék: fun rali pozsony tempus felicia becep

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Frissek még a gumicsíkok a pozsonyi Tesco-Palace kereszteződéseiben, a lagymatag tavaszi szellő kupacba húzta össze a gumiport a padkák mentén. Már csend van. De egy pár napja még extrapuha semi-slickek kapaszkodtak, nyúzták az út bőrét, az pedig viszont, tolókerekes váltók nyüszítették világba fájdalmukat, száz és száz lóerő őrjítő staccatója tépte fel a reggeli és a kora esti város nyugalmát. Rali volt Pozsonyban. Pontosabban a Tempus BECEP Rallye. Kedves földijeim, Gábor és navigátora Marián jelezték, hogy indulnak, itt lesznek újra egy év kihagyás után, menjek ki, ha gondolom.

Naná, hogy úgy gondoltam!

A mondhatni "városi" futamnak némiképp más az atmoszférája, mint a megszokott. Betonon parkolnak az autók, az öntvénygrill, a fáradt emberek. Nincs puha fű, hely és jó levegő.

A srácok is a szervízparkká alakult parkoló szűk sarkában húzták meg magukat. Nekik ez jár csupán, kicsi csapat, kicsi autó, nagy barátság. Barátok a szponzorok, barátok a szerelők, a mechanikusok és a szervízkocsi tulajdonosa is. Amit nem a családjuknak keresnek meg, az megy a levesbe, minden, az utolsó fillérig. Önök szerint lett volna értelme megkérdezni, miért? Mert ez az életük. A tavalyi szezont kihagyták, reszelték még az A5-ös Feliciát. Mindketten autószerelők, tudják, mit hogyan kell. Magát a becsövezett bódét a versenyfutóművel egyenesen Csehországból hozták, a motor, a tolókerekes váltó és minden más már itt került bele. A kis 1,3-mas komolyabb átalakításon nem esett át, vezérműtengelyek, nagyszelepes hengerfej, kikönnyítve-polírozva minden, jó nagy karbival. Jelen állás szerint 130-135 lóerő jut a mintegy 850 kilónyi tömegre. Injektorokkal és komolyabb átépítéssel lenne 160 is, de a szűkös büdzsé határt szab mindennek. Leszabályozás nincs, Gábor elmondása szerint hangra vált 7000-nél, tovább nincs szíve pörgetni, vigyázni kell rá, nincs másik. Remélem bírja még egy ideig, megegyeztünk, hogy legközelebb közelebbről is megismerhetem a kis méregzsákot.

Ja, hogy egy Felicia...lol, nevetnek fel a ralit a tv-ből ismerők. Valóban, a kirakatnak meg kell lennie a versenysport minden szakágában, hiszen az a biznisz, az a pénz. De az a jéghegy csúcsa is egyben. Alatta ott dolgoznak a termeszek, reszelnek, hegesztenek, hajnalig káromkodnak az autó alatt. Ezek az emberek számomra a rali igazi hősei. Nincs 120 fős csapat külön meteorológussal, masszőrrel, thai luvnyával. (De tény, hogy mindenki itt kezdte.)

Ettől függetlenül ugyanúgy végignyomják a távot, beleadva mindent. Mint ez esetben is. És hogy a mezőnyben inkább a gyengébbek közé sorolt autóval miképpen végeztek a 49 induló között az összesített 18.-ik helyén? Ne kérdezzék, valahogy összevarázsolták. Mögöttük Clio Sport, EVO VII-es és Octavia Kit Car és szinte kizárólag erősebb autók.

Lapozzunk.
A már fent említett szervízparkot imádom. A sürgés-forgás, balról pecsenye illata, jobbról versenybenzin vág orrba. Baráti szövegelés rég nem látott ismerősökkel, sokan jöttek Magyarországról, örülök nekik (a Hadik-Juhász kettős végül a hatodik helyen végzett).

Na és az autók. A már utcai mivoltukban is félelmetes EVO-k és WRX-ek, a Grzyb-Mazur és a "Kis Béres" eszméletlen Punto S2000-esei, prüszkölő, hörgő alapjáratukkal, pengeként agyba döfő sikításukkal.

De elmorzsolok egy könycseppett az MTX 2101-esnél, a korabeli Csehszlovák-Szovjet rémnél na és persze a sportág nagy doienjének és gépének id. Béres Józsi Opel Asconájának is kijár a tisztelet. ("Az autó gázzal és kézifékkel kanyarodik, a kormány csak kapaszkodásra való" - mondotta a nyolcvanas évek derekán egy TV-interjúban.)

És mindent megtesz azért, hogy ezt így, nyugdíjaskorban is hozza. Imádta a nép. (Így vezet egy nyugdíjas, ugye ismerős?)

Ez itt mind-mind versenyautó. Mindegy, hogy erős, vagy gyenge, mindegyik egy célból készült: gyorsabbnak lenni a többieknél. Lehet őket nem szeretni? A rali jó, a rali finom. Több amatőr kép itt található.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr77491582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w a s d 2008.05.30. 14:41:02

Az az MTX 2101 mit tud?

ommm 2008.05.30. 14:59:07

ja, mindezt 900-960 kiló (magtankolva) önsúly mellett

ommm 2008.05.30. 15:11:07

Pontosabban MTX 21011. A Metalex cég(lényegében minden Csehszlovák versenyautó náluk készült) készítette és ez volt A Lada a VFTS 85-ös érkezése előtt.
1600-as motor, 10.4-es kompresszió alapban, 300o -as vezérműtengely, két dupla Weber 45DCOE 9-es karburátor, az első verziók így 115 lóerő körül teljesítettek.
Kovácsolt dugókkal és a kompresszió emelésével már 135-öt.
A későbbi verzióknál a Panhard-rudat Watts rudazattal váltották fel, Bilstein futóművet és Girling fékhengert, valamint a Skoda130RS tárcsafékeit kapta meg a négydugattyús Wartburg féknyereggel. A VFTS érkezése előtt sikerült a teljesítményt a 150 lóerős határig növelni.

tomnemtom 2008.05.30. 15:46:19

eehhh, ilyen élmény után ülhetek be az agyonelektronizált, rossz végén hajtó műanyag szaromba...
:)

pukk 2008.05.30. 16:26:40

első...verd ki rá örömödben-hip-hip hurrá.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.30. 19:08:43

huhh, perverzül tetszettek mindig is ezek a régi Asconák. majd egyszer, hobbiautónak...

feliciába direkt nem mókoltak bele fordulatszámmérőt? vajon miért nem? ha akartak volna, simán megoldották volna.

ommm 2008.05.30. 19:13:20

dehogynem, ott van középen. 100-al kell szorozni 7000-re beállított váltással :)
Skoda kérem
:D

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.30. 19:16:35

de vak vagyok :D
és megtévesztett ez a mondat: "elmondása szerint hangra vált 7000-nél"
persze én se a műszerfalat bámulnám :)

john666 2008.05.30. 21:28:56

Apám 1.6-os feliciája laza 77 lóerős:)

marek 2008.05.30. 22:57:40

Ha egyszer már szóba jött a Metalex, megy a Lada, megemlítenék, a sok egyéb tuningon túl ami a céghez fűződik: ők csináltak Ladára 16 szelepes hengerfejet. Íme néhány kép (sajnos nem magyar, és szkennelt, de hátha vkit érdekel), üdv: www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=53

ommm 2008.05.30. 23:06:19

Bizony, ehhez:

autorallye.webz.cz/v5.html

Bosch Jetronic befecskendezéssel 200 lóerő volt 8000 fordulaton.
Na, az már igen...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.30. 23:36:48

bazzeg 200 ló, áá nem volt kihegyezve...

amugy a környék is elég hangulatos :) respect a feliciásoknak! az MTX Lada meg instant get :D

M.W.F.U.B.TC.M.T 2008.05.31. 00:55:17

Mit mennének a srácok, ha nem kéne "vigyázni" a Skoda motorra :p

Jól emlékszem, hogy az Ascona volt VB 2. annó?

Foximaxi 2008.05.31. 01:36:51

MTX 2101-ről miért nincs videó? :(

M.W.F.U.B.TC.M.T 2008.05.31. 03:33:22

Nem tudom érdekel-e mást is, de engem nem hagyott nyugodni és utánanéztem, mit is értek el az Ascona-k. Az is lehet, hogy csak én nem emlékeztem rá :p

Nos a legemlékezetesebb év 1982, mikor is ki más, mint Walter Röhrl segítségével megnyerték az egyéni VB-t egy Ascona 400-al, és másodikak lettek a csapat VB-n. Ami nem egy rossz teljesítmény, főleg, ha megnézzük ki lett az első. Az Auditól kikapni abban az időszakban minden, csak nem szégyen.
Meg voltak ott egyéb belső zavaró tényezők is az Opel csapat háza táján, szóval le a kalappal!

w a s d 2008.05.31. 08:46:17

Igazából arra voltam kiváncsi először, hogy nem- e 16 szelepes az az MTX Lada, csak arról eddig képet, komolyabb írást még nem láttam, aztán nem akartam hülyánek kinézni, hogy még hiszek a mesékben. De tényleg voltak annyira "elvetemültek" (pozitív értelemben), hogy csináltak ilyet. Persze a másik, is "nagyon- nagyon" (remélem érthető, mire gondolok).

A Felicia OHV Škoda motoros?

apamacko 2008.05.31. 10:39:15

Ja OHV motor 3(!) helyen csapágyazva !
Ahhoz képest szép teljesítmény a 130ló környéke ! Tíz éve a gyári is itt járt valahol ugye omm ?

AP (törölt) 2008.05.31. 12:27:52

az MTX karika gyakorlatilag gruppe b-s autó, a vfts előtti, de már minden ugyanúgy bennevan

a vfts-nél a kasztnit ugye kockára cserélték, szélesebb nyomtávot kapott, és alu ajtóborításokat

alapvetően ugyanaz a kettő :)

pipi 2008.05.31. 13:27:21

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!BÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁZZZZZZZZZZZZZZZ Én miért nem tudok ilyen helyen lenni?Ebbe a qurva országba miért nem rendeznek hasonlót?Néztem azt a cikket amit "marek" rakott fel és libabőrős lettem.MTX-ről VIDEÓT követelek!!!ommm!Tessék intézkedni.Ha már nem lehettünk ott legalább tessék videót feltenni róla.Légyszi légyszi légyszi! :D

pipi 2008.05.31. 13:30:43

Boccs.Nem olvastalak végig.Arhívumba sincs semmi?Ennek a hangját hallani kell!

ommm 2008.05.31. 14:06:11

A 21011-ről nincs videó. Volt, de annyira nem akarta hajtani a sofőrje, hogy szinte gyök kettővel fordult mindenütt. Felvettem, de egy Ladával ilyet nem teszek, úgyhogy ment a kukába.

AP: az MTX nem gyári tuningcég volt. a csehek szinte mindent egyedül, saját szakállra fejlesztettek, a 16 szelepes fejet is (igaz, az csak hegyiversenyeken szerepelt volna az MTX2000-ben).és VFTS-t sem osztogatták szívesen az elvtársak, szóval csehországban is relatíve kevés volt belőle.

ennek a 011-esnek a hangja volt a megdöbbentő. tökéletesen "nagyautós", simán felvette a versenyt a kétliteres modern motorok orgánumával.

Apamacko: igen, ez még az "öreg" Skoda-blokk.

ommm 2008.05.31. 14:07:37

Viszont, hogy AP-nak is igazat adjak, a későbbiekben az orosz gyári dokumentáió alapján reszelgettek a motoron kívül mindent.
itt, a helyi közlekedési múzeumban pedig egy echte hegyi/pálya verzió is található. érdemes volt megfigyelni a különbségeket:

indafoto.hu/omm/image/439965-b7f603f2/21993

videó sajnos nincs, de legközelebb készítek többet is.

w a s d 2008.05.31. 15:20:14

@ apamacko:
"Szereti" is gyári állapotban, ha forgatják.:D
Gyári, utolsó 130 LR- re már írtak 155 LE- t is valahol.

Foximaxi 2008.05.31. 16:03:26

AP: A VFTS-nek a motor és csomagtér fedele is aluminium borítású volt, továbbá a szélvédők kivételével minden ablak plexire volt cserélve. stb. stb. :)
És ahogy omm is írta az mtx egy teljesen különálló (tuning)cég volt, semmi köze a vfts-hez.

omm: Megértem, hogy nem gyilkolta, nem úgy van, hogy leakasztok egy másik alkatrész a polcról ha valami megáll benne.

pipi 2008.05.31. 18:22:59

Foximaxi!Nem bántani akarom a krumplit akié volt a 011-es, de akkor induljon előfutónak vagy csak állítsa ki.Mondjuk az bizti, hogy ha galyra megy akkor zsebe nyúlós a mutatvány.Csak az ilyennek a hangja akkor mennyei amikor rendessen forog.

pipi 2008.05.31. 18:37:52

Gyerekek!Találtam valamit egy lehetséges útódról.:

Egy nagyon érdekes autó született meg, ami ötvözi a régi külsőt a és az új technológiát.

A neve Lada 2107 Revolution.

Az autó karosszériája kisebb módosításokon esett át az utcaihoz képest, a megerősítéseken és a bukócsövön kívül elöl - hátul műanyag spoilereket kapott és megnagyobbították a sárvédő íveket hogy elférjenek a murván 15, aszfalton 16 colos kerekek. Az autó új fékeket is kapott, elöl - hátul Ap-Racing tárcsafékek lassítják, és a kéziféket is hidraulikusra cserélték. Az első futómű teljesen egyedileg készült, két lengőkaros, a rugó és a lengéscsillapító egy egységet alkot és természetesen egy kanyar stabilizátorral is ki van egészítve. A hátsó futóművet a Nivátol kapta meg, azonban kisebb erősítéseken átesett és itt is egy egységet alkot a rugó és a lengéscsillapító.

A motorról nem sokat tudni, ami biztos hogy hosszába beépített 2000 köbcentiméteres szívómotoron 16 szelepes hengerfej van. A váltó hatsebességes szekvenciális, sebesség kapcsolásakor csak előre és hátra kell húzni a váltókart a tengelykapcsoló pedál lenyomása nélkül.

Az autó elektronikus rendszere mindenre kiterjed, a motorvezérléstől a lengéscsillapítók gázellátásáig. A memóriába több beállítást is be lehet táplálni amiket a megfelelő gyorsasági szakaszok előtt be lehet tölteni.users.atw.hu/ladarevolution/index_elemei/kepek_elemei/pictures2/lada_2107_revolution_01.jpghttp://users.atw.hu/ladarevolution/index_elemei/kepek_elemei

pipi 2008.05.31. 19:14:23

Na báázz!Megtaláltam úgyan nem kép hanem videó.De szerintem még jobb is.:Dwww.youtube.com/watch?v=2BK1ZmLWSDU

béla 2008.06.01. 00:10:23

tudod omm, szép dolog, hogy írogatsz, de nem jön át számomra, hogy hogyan lehet az, hogy te a "hamuszórás v 1.2" cikked után itt jelen vagy. mert oké, nincs ez a mondat leírva, h 'te onnantól kezdve, hogy op elment, te többet nem foglalkozol még véletlen se a tc-vel', de azért valljuk be, erősen ezt sugallja a dolog. nemde? kilóg itt valami a takarófólia alól...

ommm 2008.06.01. 00:33:07

béla: a kérdés absz. jogos. kicsit hagyni kell ülepedni a dolgot mindig, elhamarkodni pedig sosem jó. a takarófólia alól nem lóg ki semmi, szeretem csinálni, kaptam egy lehetőséget, ennyi (természetesen más kérdés, hogyan bírálják el). a tényeken változtatni úgysem változtat, akkor miért ne? egy dolog a munka, másik a szórakozás.
a kettőnek semmi köze egymáshoz csakúgy mint nekem OP távozásához. ahogy az angol mondaná: that's not my business.
süti beállítások módosítása