Hogyan hat a vonóhorog a GDP-re?

Értelmetlen bürokrácia

  2008. május 21. - Balázs Viktor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57


Nem vagyok közgazdász, a matek sem erősségem, mégis rájöttem, hogy mitől áll hónaljig fekáliában a magyar nemzetgazdaság. Az egészről egy néhány kilós fémdarab tehet.

Vélemények az azonos című publikációról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr90479838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2Bálint 2008.05.21. 09:00:28

Ami a vonóhorgot illeti:

Nekem van egy '90-es Sierrám. Papíron 85-ös. Gyárilag vonóhorog sosem volt rajta. Viszont a papírjaiban benne volt, hogy mit, hogyan vontathat. Még amikor vettem el is kerekedett a szemem rendesen, hogy most ezt így hogy. De nem foglalkoztam vele. Majd az átiratásnál az okmányirodában kellet hadakoznom az ügyintézővel, hogy írja át 90-re, vagy mondjon egy megoldást, hogy lehetne kijavítani az elírást. Aaaazt neeem lehet. Merthogy kiderült, volt egy 85-ös járgány, amit nyilván rommáő törtek, de sebaj, sógoroktól hozunk egy másikat. Nem baj, hogy 5 évvel fiatalabb, egészen más, majd lepapírozzuk, vámot baszunk fizetni, majd fut a 85-ös papírjaival.
Mindez ugye nem szerepelt a forgalmiban (az átépítés), eredetvizsgákon A kategóriával ment át. 2 évenként a vizsgán pedig nem tűnt fel senkinek, hogy hol az a kampó a kocsi seggéről. Mert ugye anno a 85-ös gépen volt horog...

Találtam egy gyári kampót 5000-ért, fél óra szerelém, a papírokkal meg semmi dolgom.
Sikeres-e vagyok, vagy nagyon mellényúltam?

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.05.21. 09:00:30

Asszameg, már megint Prokeenál van az igazság! Mert persze, hogy komoly kapacitást vesznek el a "szakosodott cégek" avval, hogy Mancika (pár doboz bonbon, vagy ki tudja micsoda ellentételezéseként) beengedi őket a sorban állók elé/közé, vagy távügyintéz nekik. És igaz ez vizsgáztatásra, átírásra, mindenre. Azonban lehet, hogy ha ez megváltozna, teljesen összeomlana a gazdaságunk, mert a szerzőnek nincs igaza, hiszen Anita, a vizsgaügyintéző, és a banki ügyintéző is dolgozik, mert ugye pénzt kap az elvégzett dologért (bank egy ötöst, Anitáék is pár forintokat, gyors vizsga is alsó hangon 20-25 ezer forint, itt ugye a normál díj és a fizetett összeg közti különbözet vándorol pár zsebbe). Ha valaki picsán rúgná a felelősöket, hirtelen igen sokan maradnának munka és bevétel nélkül, oda lenne a vásárlóerő, ha nem kened a vizsgarendszert, soha a büdös életben nem lesz érvényes forgalmid (de legalábbis az ország kb. 85 százalékának)...
Kell ez nekünk? Dehogyis, minten nattyon szep, minten nattyon jo, mindennel mek fatyunk elegedve!:))

petyo 2008.05.21. 09:01:08

karlman: Számítógép lefagyás, adatvesztés: Szóval elképzelhető olyan rendszer ami működik. Működő rendszer viszont nem jön létre ha mindig a politikus rokona nyeri a tendert. A hiba sosem a készülékben van.

petyo 2008.05.21. 09:04:44

A korrupció a lehető legpazarlóbb gazdasági rendszer. Magyarországon ennek a mondatnak soha nem lesz értelme.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.05.21. 09:05:01

Van a kis dízel Combo-nk, amin van vonóhorog, és a romjaimat azzal húzigálom a tréleren.
Nem is olyan régen ugye vettem egy nagyobb, kicsit még erősebb autót is, amin nincs vonóhorog, de sokkal jobb lenne azzal vontatni. Hitel nuku, ami az enyém az az enyém, háztól autóig, felejcsenek el a hülyebankosok. De ettől eltekintve is fázok a rám váró hercehurcától, pont a fentiek miatt! :( Ezért keresek olyan céget, akik felszerelik a horgot és le is vizsgáztatják a vasat. Az okmányirodába évek óta nem teszem be a lábam. Amúgy is magas a vérnyomásom, vigyáznom kell magamra, család, gyerekek, miegyéb. Van egy ügyintéző ember, aki vállal ilyesmit, hozzá csak elviszem a papírokat és pár óra múlva ott is van készen, kávé, beszélgetés, nyugi.

Azért gondoljatok bele. Azzal, hogy az okmányirodai ügyintézés ilyen elb*szottul működik, munkahelyeket teremtettek - ahogy a commentekben olvasom, nem is keveset. A Totalcaron is téma volt, hogy a magánimporthoz is vannak irodák, akik az ügyintézést átvállalják.
Ha vicces lennék, most azt mondanám, hogy amíg téged kivettek a munkából az ügyintézés miatt máshol meg teremtettek új munkahelyet szóval a GDP rendben van.

A vonóhorogról meg úgy általában, ha nincs is az embernek utánfutója, jól jöhet, pl egy véletlen megcsúszásnál van mihez kötni az autót. Párszor előfordult már, hogy húztam ki horognál fogva árokból autót, mert a gyári "fülecs"-el inkább nem próbálkoztunk!

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.05.21. 09:07:06

Nekem az tetszett, amikor az ősöreg skodámnak betelt a forgalmija, és vizsga után ki kellett cserélni. Mondták, hogy nem adnak rá matrincát, vigyem be a rendszámot az okmányirodába. Bemegyek, mondom a csajnak, hogy akkor irány az autó, ragaszthat. Aszongya, ő aztán ki nem mozdul az irodából, vigyem be. Kimegyek, az ezeréves keret persze már rég elvesztette a rugalmasságát, a fül nem kipattan, hanem letör. Vehettem újat. Biztos jó volt mindenkinek, amikor letettem a csaj asztalára koszos-sáros rendszámot, amire ragasztgathatott a kiskosztümjében...

Roadkill 2008.05.21. 09:07:13

Remek. Épp a cikkíróhoz hasonló okból terveztem vonóhorog felrakását. Úgyis vizsgáznia kell, felrakjuk->go.
De hát hülye vagyok én, meg is mondják itt is miért:
"ezzel megváltoztak az autó képességei"
Az vazzeg nagyon. Típusengedély is kéne rá külön egyből, meg tesztpályán nyúzni 5000km-t, hátha vonóhoroggal nem fog a fék, vagy nem kanyarodik. Esetleg nem-e tud ezentúl repülni. DROID.

ColT 2008.05.21. 09:08:00

Naggyon frankó. Imádom az ilyet, ha csak lehet, nem magam intézem. Soha nem értettem hogy mi a ráknak ennyire túlbonyolítani mindent.

Legnagyobb sztori amúgy, haver 1000 éves Regattájára - már az ősidők óta van rajta legális horog - az egyik vizsgán beírták a forgalmiba hogy "Rendszámtábla takarás miatt a vontatást nem engedélyezem" - mondta is a vizsgabiztos hogy takarja az utánfutó a rendszámot...

Most ezt hogy? Eddig nem takarta? vagy takarta de lehetett vontatni vagy mi? :-D
Rendőr ezután igazoltatta a gyereket, meglátta a beírás, majdnem bepisált a röhögéstől :-D

morgó 2008.05.21. 09:08:23

És ahhoz mit szóltok, hogyha vonóhorgot szereltek egy VW transporterre, ami haszonjármű, tachográfot kell beszereltetni és a rendőr igazoltatáskor elkéri sz elmúlt időszak lapjait. Nem elég a menetlevél.

Vasárnapi Kalapos Úrvezető 2008.05.21. 09:08:31

És hol van az rendes vonóhorog szerelő? Nekem is kéne egy, de még nem találtam..

Köszi...

Steve Baro 2008.05.21. 09:09:01

Ezért veszek csak vonóhorgos kocsit. Küzdjön vele más. Ha nem muszáj nem megyek okmányirodába. Bár ami nálunk van az elég jónak mondható (ahogy a kommenteket nézem). A vonóhorog elfér a kocsin, még ha nem is fogom soha használni. Ha meg kell akkor ott áll az ember és vakarhatja a fejét. Egyébbként a magyar bürokrácia egy nagy vicc. Egy plussz adó.

scsaba1 2008.05.21. 09:15:38

Nálam leginkább csekk+posta dolog csapja ki a biztosítékot. Mert ugy 2008-at írunk. Én megértem, hogy sok helyütt nincs házpénztár.
De miért nem lehet a sokmilleres ügyfélkapu mellé egy k..va bankártya leolvasót tenni. Amilyen a legutolsó tescoban is van.

Bankártya bedug, pin beüt, 2 bizonylat kiad, aláír, egyik az enyém, másikat lehet iktatni.

karlmann 2008.05.21. 09:17:14

petyo,

Ott a pont! A tendereztetett szoftverek ennyire nagyszeűek. Bár a hálózatépítők is ott vannak a szeren, ahogy kell! Kevés olyan céget ismerek ahol be mernék vállalni a papírnélküli munkát. Ezért is kerül nálunk minden kétszer annyiba, mert a számítógépek mellett megmaradt a hagyományos papíralapú ügyintézés is, ami kétszer annyi munka és kétszer annyi pénz! Csoda, hogy itt tartunk?!

Inner Circle 2008.05.21. 09:17:34

jacint: az én autómhoz kijött a csaj ragasztani, igaz hogy 1. szép napos idő volt és gondolom örült hogy kimozdulhat, 2. a koszos rendszám törléséhez a papírzsebkendőt saját forrásból kellett fedezni, ilyen eszközt az okmányiroda nem biztosított az ügyintézéshez. Bár lehet hogy ha megkérem a biztonsági őrt, az ráköpött volna a zsebkendőre, hogy legalább az oldószert ők adják :D

LightBringer 2008.05.21. 09:32:37

Nézzétek meg mennyi meló egy autóeladás során lévő új forgalmi igénylése Angliában... :D Feladod postán és pár nap múlva megkapod az újat... Ennyi. Mégis jobban működik ott a rendszer, mint a mi a szuperbiztos rendszerünk...

[] (törölt) 2008.05.21. 09:34:17

Viktor,

ha gyarilag is rendelheto volt az autodhoz horog, es az OEM-verzioval megegyezo, EEC-tipusbizonyitvanyos cuccot szereltetsz be, NEM kell vizsga es bejegyzes (pl Brink, Oris, Rameder).

persze magyarorszagon ez gondolom nem segit rajtad, szarnak ok az EUs rendelkezesekre (ld: regado), a kedves ugyfel meg csinaljon amit akar.

seggfej 2008.05.21. 09:34:47

prokee-nak igaza van, van olyan okmányiroda (mit postaablak), ahol 5 percet kell várni, aztán meg még 15-öt, amíg végzel (két kocsit is irattam át ott), s teljesen jófejek.
Ja, és még valaki írta, hogy ugye van telefon, ahol lehet érdeklődni... csak ugye az orvosok, ügyvédek, újságírók hajlamosak azt hinni, hogy a világ az úgy működik, ahogy ők elképzelik, amikor meg pofára esnek, akkor meg megy a "megmondalak":) én mindig odatelefonálok, hogy háhogy, oszt ha azt mondják, kell a középiskolai bizonyítvány, akkor azt is viszem, ha székletminta, akkor meg azt.
pl a Mozaik utca pont attól gecilassú, hogy odahívnak 7-re (telefonon leegyezteted), aztán megvárod, amíg megjön Kari Anita 8-kor, s minden ügyintézőnek hoz kávét, meg elcsicsereg + letesz egy arasznyi forgalmit, s te 9-ig ott ülsz...
Halálba qrtátok (by TC) a mávos ügyfeleket, mert önző, pénzsóvár parasztok, de azt támogatnátok, hogy otthon heggesztet horgokkal húzgálja a csuklósbuszból átalakított ufót a sok kisnyugdíjas a daewoo tico-val...

balra 2008.05.21. 09:36:03

Van egy gép, amin a legutolsó vizsgáig volt vonóhorog, aztán jött a következő vizsga, és elfelejtették felvezetni rá a témát. Most jön megint a vizsga, a kocsi már nálam van, horog a csomiban. Fogok-e ekkorát szívni, ha vissza akarom rakatni, vagy hagyjam a faszba?

[] (törölt) 2008.05.21. 09:37:03

"Az a baj, hogy az ilyen bürokratikus processzeket olyan emberek készítik akiknek egyszerűen kevés az IQ-juk."

az egesz magyar kozigazgatas olyan emberekbol all, akik sehova mashova nem jok. egy magancegnel meg bolti eladonak se lenne jo, mert az ostobasaga, lustasaga, es tahosaga miatt mar masnap kibasznak.

Maci 2008.05.21. 09:39:03

A mesterségesen használhatatlan módszerekkel működő hatóságok díjai nélkül a nemzetgazdaság nagy szarban lenne. Mi például a pár hónapos autónkon szerettük volna az első rendszámot kicserélni egy kisebb formátumura. Közölték velünk, hogy új műszaki, új okmányok és mindenféle engedély kell hozzá. Ki merték mondani, hogy fizessünk az egész szarakodásért közel 100000.-, azaz Egyszázezer forintot! Egy Suzuki Swift II-ről van szó, amelyen a gyártó eleve a kis rendszám méretéhez igazítja az első tábla helyét. Meg akartam csináltatni feketén a dolgot, - ami 2000.-, azaz Kétezer forintba került volna,- de rendőr ismerősöm közölte, hogy 50000.-, azaz Ötvenezer bírságról indul a büntetés és kivonják a forgalomból a gépet! Pedig az első rendszámtábla nem tartalmaz semmilyen matricát, meg effélét. Mi értelme van ennek a rablásnak, büntetésnek, hercehurcának? Csak a pénzbeszedés!!!!!!!
Mivel mi, magyarok birkák vagyunk, ezért ez sem lehet meglepő!

Kniight 2008.05.21. 09:42:08

Én tavaly februárba raktam az autómra horgot. Épp akkor járt le a műszaki, hát akkor 2 legyet 1 csapásra.

A szerviz intézte a vizsgáztatást, és a felszerelést (nomeg a vizsgára előkészítést), egyik reggel vittem az autót, másnap reggel visszakaptam, sok papírral együtt.

Harmadnap nyitásra bementem az okmányirodába 9-re, egyvalaki volt előttem, el kellett 2 csekkel szaladni a postára, 11-re kész voltam.

A matricát pedig elkértem, hogy én ragaszthassam fel, ne kelljen szétszedni a rendszám tartó keretet. Odaadták.
Valószínűleg azért, mert köszöntem és kedves voltam.

Törzskönyvre már nem emlékszem hogy kellett-e.

Az okmánykérő lapokra eddig az okmánybélyeget kellett ragasztgatni. Mivel áttértek a csekkre, ezért a csekket teszik a bélyeg helyére. Ha nagyon hivatalosat szeretnél, akkor megkéred az ügyintézőt, hogy pecsételje/szignózza le a csekk fénymásolatát. Meg fogják tenni.

Ha valakit érdekelnek az árak:
Vonóhorog 40 ezer, munkadíj 20e, Vizsga 18e, új forgalmi 6e, matrica 320 forint.

Lxa 2008.05.21. 09:42:35

Én a f@sz másik oldalán állok, de itt sem jobb a helyzet. Mertem venni egy utánfutót, amit majd a 23 éves Audi fog rángatni. Szerencsétlenségemre olyet néztem - ami közel volt - ami 1x éve egy családnál volt. Az utánfutó már csak ilyen, nem egynyári jószág. Szóval nincs törzskönyv se. Asszem innentől elég a ... ugyanis aki már foglalkozoztt átírással, tudja, hogy mi következik. Biztosítás, eredetvizsga, átírás, törzskönyv, új forgalmi... még szerencse, hogy van rajta műszaki. Így lesz a 90 ezres utánfutóból 120 ezres. A legviccesebb az eredetvizsga, ami 16 - igen, betűvel: tizenhatezer- forint. a művelet valószínű nem tarthat tovább 5 percnél, mivel 1db (alváz)szám van rajta. mást nem is lehet ellenőrizni. Órabért lehet számolni. Vicc.

zako1 2008.05.21. 09:42:42

Ez az egész okmányirodás autós ügyintézés egy vicc... Nemrég a húgom eladta az autóját. Ilyenkor ugyebár célszerű az adásvételi másolatát eljuttatni a helyi okmányirodába, hogy a továbbiakban ne ő fizesse a teljesítményadót (a vevő húzta az átiratást). Mivel a húgom egy másik városban él és dolgozik, ezért nem igazán van ideje nyitvatartási időben okmányirodában ücsörögni, így engem kért meg, hogy vigyem be nekik a dokumentumot. Én rutinosan becsörtettem hozzájuk, sorszámhúzással nem is próbálkoztam, kedves magyar honfitársaim ugyanis hónapokra előre az összes időpontot lefoglalták (mondván a fejenként húszból majd választanak egy megfelelőt). Odalibbentem az egyik ügyintézőhöz, elhadartam, hogy miért jöttem. Ő közölte, hogy várjak egy kicsit, amikor éppen nem jön meg az időpontra az ügyfél, akkor megcsinálja. Kb. 5-6 perc után hívott, odaadtam neki a papírt, szöszmötölt vele, majd közölte, hogy mivel nagy valószínűséggel nem én vagyok ***** Eszter (hogy erre miből jött rá? biztosan a borosta teszi...), én ezt bizony nem intézhetem el.
A következő párbeszéd zajlott le köztünk:

- Ez Ön nem adhatja be.
- Miért nem? A bátyja vagyok, itt a személyim.
- Akkor sem. Hozza be a húga személyesen.
- Pont azért én hoztam be helyette, mert ő kéthetente egyszer jár erre.
- Akkor írjon a húga egy meghatalmazást.
- ...amit én mondjuk két hét múlva kapok meg.
- Igen.
- Más módja nincs ennek?
- De igen, el is faxolhatja nekünk a húga az adásvételit.
- Honnan tudják, hogy a húgom küldte a faxot?
- Nem tudjuk, de így elfogadjuk.
- Köszönöm, a viszontlátásra.

Így hát a munkahelyemről szépen elfaxoltam nekik a szerződést, amelyet el is fogadtak... :-)

Johnny336 2008.05.21. 09:48:37

Bürokratikus vízfej. Egy kétkezű dolgozó minimum két-három irodistát, adminisztratív munkatársat, szakértőt, tanácsadót, stb. tart el...

ZYLO 2008.05.21. 09:56:53

"A fél ország papírokat tologat, nyomtatványokat tölt ki és pecsétel – feleslegesen."

Ja, és ne feledkezzünk meg arról, hogy minden résztvevő csinál egy-két fénymásolatot is, hogy "meglegyen".

joliot 2008.05.21. 10:01:47

A bürokracia kedvelöinek mondanam, hogy lehet ezt egyszerübben is csinalni, vannak ra példak.

Emlithetném Franciaorszagot, ahol barki felszerelhet a kocsijara egy vonohorgot ha ugy van kedve, ehhez se nem kell ujravizsgaztatni a kocsit, se nem kell a forgalmiba semmit bejegyezni, se a biztositonak nem kell bejelenteni. Aztan mégis müködik a gazdasag és még soha nem hallottam arrol, hogy ez a lazasag barmiféle negativ hatast gyakorolt volna. Az utak nincsenek tele balesetekkel, leszakadt utanfutokkal/vonohorgokkal stb.

Söt, tovabbmegyek, ha mar az utanfutorol irtam. Ez utobbit sem kell levizsgaztatni, söt, rendszamot sem kell ra kérni, egyszerüen a kocsinak amelyik huzza, rendszamat kell ratenni. Es ezt a harmadik rendszamot sem kell egy spéci helyen, sok utanajarassal legyartatni, hanem elég bemenni a sarki kulcsmasolohoz, aki kb. 1 perc alatt présel nekem egy rendszamot a forgalmi alapjan. Es mégsincsenek tele az utcak hamis rendszamos kocsikkal, balesetveszélyes utanfutokkal stb.
Egyszoval a rendszer felelös, felnött emberként kezeli az allampolgarait, és csak minimalisan szabalyoz. Igy is lehet.

Bendegoose 2008.05.21. 10:23:02

De némileg növeli a GDPt, miután meglesz az első és az azt követő nem szándékos lökhárító horpasztó parkolásod! Ezzel munkát adva nem kevés kasztnisnak. És neked még idődbe sem került! Szóval saját kezeddel pörgetheted a gazdaságot! :)

zako1 2008.05.21. 10:25:09

"Egyszoval a rendszer felelös, felnött emberként kezeli az allampolgarait, és csak minimalisan szabalyoz. Igy is lehet."

Azért az ne felejtsük el, hogy ehhez szabálykövető, törvénytisztelő állampolgárok is kellenek. Egy francia, svájci vagy svéd polgár nem a kiskapukat keresi, nem próbál állandóan ügyeskedni, kijátszani a rendszert. Mi magyarok viszont igen, ezért is vannak ilyen szigorú, bürokratikus szabályaink.

AP (törölt) 2008.05.21. 10:25:15

Svájcban van úgy, hogy kapsz egy személyre szóló rendszámot egy évre fix összegért, és arra teszed, amire akarod?
Abból indultak ki, hogy egyszerre úgyis csak egy járművet vezethetsz.

Igaz, ebből nem lehet az L-Qro&társai Inc., éves bevételét növelni.

ColT 2008.05.21. 10:26:09

Ha értelmesen működne a bürokrácia, akkor tele lenne minden munkanélküliekkel.
Vagy kiderülne hova lesz az adónk (mert nem oda megy ahova befizetjük az tuti).
Vagy valakinek dolgozni is kéne. Azt meg sokan nem szeretnek.

ColT 2008.05.21. 10:28:21

Na persze ahhoz, hogy ne a kiskapukat keresse az állmpolgár, kell az is hogy
-ne legyenek
-ha törvénytelenséget csinál, atomra szívassák szét (ne akkor ha nem csinál semmit mint itt)
-legyen olyan életszínvonal hogy a többség megengedhesse magának hogy ne érdekeljék a kiskapuk, mert anélkül is megvan mindene.

Gerzson 2008.05.21. 10:28:33

Érdekes nekem semmi gondom nem volt a papírokkal.
Okmányirodába be, fél órát vártam ( kibírtam ) forgalmicsere megvolt, törzskönyv nem kellet, pedig nekem is a banknál van.
TÉGED NAGYON MEGSZÍVATTAK!
Nekem sem áll otthon a pénz hegyekben, de ha volt x tízezer forintom a vonóhorogra, akkor a vizsga meg a papírmunka költségén már nem fogom verni magam.

SsPL71 (törölt) 2008.05.21. 10:35:52

Körbe szeretnék a kocsimra vonóhorgot szereltetni, előlre hátulra 3mat-3mat, a két oldalára 4-4-et. Hol tudnám ezt elintéztetni?

pimpike 2008.05.21. 10:37:41

Azért a 20 év körüli kocsiknál az eredet vizsgálat úgy ámblokk eléggé nevetséges .
Kb mintha nemi erőszak szembesítésénél beraknának a sorba egy 90 éves tattert.
De hát az autólopások miatt ugye ...
Egyébként el tudom képzelni , milyen képet vágna egy veringendorfi extulaj akinek ellopták anno a '85-ös Sierráját , '92-ben áthozták magyarországra és 2008-ban tulajdonos váltás miatti eredet vizsgázatás közben derülne ki , hogy megvaaann ! :))))

Car Fiol 2008.05.21. 10:45:32

Anita jó csaj?

Rees 2008.05.21. 10:47:04

A tema nagyon is aktualis, fuggetlenul, hogy ki adja kozre! Sajnalom azokat a honfitarsaimat, akiknel az van "rendben", hogy ha fizetnek egy szolgaltatasert, utana automatikusan meg ketto-harom biankot is ad maganak a rendszer, csak azert mert mi fogyasztok elunk es probalunk megelni is egyben.
Belgiumban dolgozom evek ota, igy kenytelen-kelletlen bele kellett kostolnom az itteni burokraciaba. Megnyugtathatok mindenkit itt is idegesito es minden szinten jelentkezik. DE nem kizsebelos/ torvenyesitett lopas! Ime nehany praktikus kotsegkimelobb kulonbseg:
1. A rendszamot es a tenyleg golyoallo forgalmit egyszer veszi meg a kliens, es meg a hazai berekhez kepest is normalis aron (talan 10.000 HUF az egesz).
2. Uj atokra, fuggetlenul, hogy vonohorgosak vagy sem, nincs muszaki az elso 4 evben... mivel az a vetelarban mar ki lett fizetve es a gepjarmuvet az EU-ban ugy is csak Europai Tipusbizonnyal lehet ertekesiteni, ami maga a muszaki jotallas a termekre (jarmure)... Egyebkent ezzel aruljak az otthon forgalmazott kocsikat is, erdekes latni, hogy a Magyar Allam, ketszer akar biztos lenni az uj, gyarilag garantalt muszaki kivalosagban: a.)EU-s tipusjovahagyassal es (!!!) b.) egy hazai gagyi un. muszaki vizsganak alcazott adomuvelettel. A kerdes: minek? Kinek jo ez? Egy belga nulkilometeres skoda elter egy magyar nulkilometerestol?... Aligha!
3. Na mindegy, temahoz vissza: tehat az elso 4 evben (es utana is!) az szerelek fel a kocsira, amire igenyem van. A lenyeg, hogy a kresszbe ne utkozzek. Es ennyi.
4. Masik erdekes aspektus, hogyha atiratok a rendszamom jon velem, igy nincs hely ujabb lenyulasra.
Egyebirant a fenti hozzaallas nem is logikus, inkabb eletszeru: ha valaki vonohorogbol ujat tesz a kocsira, a kutyat nem kell, hogy erdeklje, hogy van-e muszakija vagy sem, mivel elbaltazni keptelenseg a gyari szett szereleset. Legfeljebb, ha nem megy valamelyik index, a rendor megbirsagol, de akkor is kinek-mi koze hozza, hogy mire hasznalom vagy sem azt a nyamvadt kampot a kocsim vegen. A lenyeg, hogy a kresszt betartsam (milyen jogsivsa, milyen kocsival, miket vontatok stb.). Normalis ember rosszul nem szerel fel vonohorgot, mivel a funkcioja a tulajra is veszelyt jelnt. Azaz: felnottek vagyunk gyerekek, minek ide az allmi tanitobacsiskodas "jopenzert"?
Szerintem ez a minimum hozzaallas a fogyasztok fele, nem pedig a hazai modi. Sajnalom azokat akik a honi baromsagokat eljenzik! Ps.: magam is burokrata vagyok es penzbol es idobol elek, mint barki mas

Boar 2008.05.21. 10:47:49

Én tavaly nyáron vettem a terepjárót, rakattam rá vonóhorgot(az eladó megesküdöt rá, hogy sosem volt rajta, oszt amikor az újat raktuk fel, megtaláltuk a régi kábelkötegét), kerek öt órát várakoztam az okmányirodán...többek közt az ilyen "Aniták" miatt, akik valahogy soron kívül jutnak be kötegnyi elintéznivalóval a hónuk alatt és olyankor félóráig nem mozdul a sorszám.
Viszont nekem a törzskönyvel nem tököltek, noha ezen a vason is van egy kis hitel.

joliot 2008.05.21. 10:52:06

Szerintem az értelmetlen bürokracio és a kiskapuk keresése összefügg. Azaz ha a kisember ugyérzi hogy szivatjak/megfojtjak a bürokraciaval, akkor persze hogy kiskapukat keres. Erre az allam mégnagyobb szigoritassal valaszol (probalja becsukni a kiskapukat), vagyis a rendszer gerjeszti önmagat.
Az lehet, hogy ha egyszerre egy olyan laza szabalyozas lépne életbe, mint Franciaorszagban, hogy a beidegzödések miatt egyszerre megnöne a visszaélök szama, de én azt gondolom hogy idövel az emberek felfognak, hogy mindez valahol értük van.

scsaba1 2008.05.21. 10:56:51

Boar, kereskedőtől vetted?

azok arra is meg esküsznek, hogy nyugdíjas orvosé volt, garázsban tartotta, télen nem használta, és zokogott, amikor eladta... :)

Gabesz 2008.05.21. 11:16:34

Rees, tudnank valtani par szot az auto vasarlasrol B -ban?

Csubakka Junior 2008.05.21. 11:42:35

Egyes okmányirodákban külön ügyintéző foglalkozik az Anitákkal, meg a kereskedőkkel, akik méterszám viszik az elintézendő ügyeket, vagy külön időpontban fogadják őket, ami nem esik egybe a lakossági ügyfelek ügyfélfogadási idejével. Érdemes ügyéntézés előtt érdeklődni ezekről, meg arról is, hogy általában mikor kevesebb az ügyfél. Anitákra azért viszont szükség van, mert az okmányirodák nyitvatartási ideje általában megyegyezik az emberek többségének a munkaidejével, ez alól általában egy nap a kivétel, amikor hosszabb a nyitvatartás. A városok honlapjain legtöbb esetben megtalálhatók az ügyleírások, hogy milyen ügyhöz milyen dokumentumokat kell produkálni.
Vélhetően fejlődni fog a dolog az e-ügyinézés fejlesztésével. Én pl. bankba már nem is járok, mindent netbankon keresztül intézek, ami igen gyors és egyszerűen kezelhető.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.05.21. 11:42:39

Én gázszettet tervezek beépíttetni az autómba. Már előre félek, hogy állambácsi hány zsebébe kell majd fizetnem.
Gázszett intézésével kapcsolatban valaki mozog otthonosan?

Amanitin 2008.05.21. 11:50:46

"az okmányirodák nyitvatartási ideje általában megyegyezik az emberek többségének a munkaidejével"

például ezt is elmagyarázhatná nekem valaki, hogy ez mégis mi a faszért van így.

Roadkill 2008.05.21. 11:55:17

"Anitákra azért viszont szükség van..."
Anitákra azért van szükség, mert az Ilonkák nem dolgoznak/nem is akarnak dolgozni. És a főnökeik sem, meg úgy senki.
A szent és sérthetetlen összuniverzumilag meghatározott munkaidő és egyebek...ezzel ott a gond, hogy az Anita se kap többet mint az Ilonka. Csak Anitának megmondták, hogy ez így van és kész. Ilonkának meg mást mondtak.
Ki kell rúgni a biztonsági őrt, majd páran pofánvágják az Ilonkát, és akkor nem kell az Anita sem.:)

Roadkill 2008.05.21. 12:00:20

"és akkor nem kell az Anita sem"
Vagy még jobb, ha felveszik az Anitát Ilonka helyére, és akkor nem kell senkit pofonvágni.

Inner Circle 2008.05.21. 12:06:16

Maci: persze hogy kellenek az ilyen sarcok az államháztartásba, nade akkor vessenek ki egy "Balfaszsági adó"-t, havi ötezer vagy mittomén, de cserébe hagyjanak békén az ilyen hülyeségekkel és legyen rendes ügyintézés. Ne akarják megmagyarázni, hogy a tiszta lehúzásnak más értelme is van, mint a tiszta lehúzás.
A múltkor "származás-ellenőrzést" kértem egy külföldi autóra, mert nem volt forgalmija, és kiderült, hogy ezt csak akkor tudják abszolválni, ha odaadom a forgalmit, vagyis igazolom, hogy az autó honnan származik. A származás-ellenőrzéshez. Én úgy gondoltam, hogy ha nyilatkozom hogy Gröndlandról vettem, akkor ők írnak Gröndlandnak és Gröndland visszaír, hogy igen, innen van az autó és nem körözik, és minden oké, MERT EZZEL EGYÚTTAL MEGKAPTÁK UGYANAZT AZ INFORMÁCIÓT, AMIT A FORGALMIBÓL KAPTAK VOLNA MEG (amit előzetesen követelnek tőlem). Ha meg Gröndland azt írja vissza hogy az autó nem onnan van, akkor engem megbírságolnak hogy hazudtam; de nem, ők már a levelet is csak akkor hajlandók - az én pénzemen, hétezer HUF - elküldeni, ha én egyúttal egyből kezeskedem is a válaszért. Szóval az ilyen lángszóró-pozitív dolgokkal ne fárasszanak, vigyék az államháztartásból hiányzó pénzt inkább adó formájában, de legalább az idegrendszeremet és az időmet ne rabolják, nem beszélve a priuszomról, ha egyszer úgyis megölöm valamelyik nagypofájú, síkhülye ügyintézőt (tisztelet a kivételnek, mert rengeteg udvarias és felkészült kollegával találkoztam, de pl. a múlt héten egy remek példány megpróbálta nekem megmagyarázni, hogy egy ÁFÁ-s számlánál csak a cég nevének kell passzolni, a cím meg minden más mindegy).
Ja és néhány gyengébb akaratú egyén, ha ebben a sz.rban nő fel, akkor ráadásul felnőttként még el is hiszi, hogy így frankó, mint a mellékelt ábra is helyenként mutatja; ennél nagyobb kárt pedig nem okozhat a bürokrácia. Még az őrjöngés is jobb, mint ha valakinek ez a természetes közege. Szóval jó tanács: addig örüljetek, ameddig még feltűnik nektek, hogy át vagyunk b.szva.

qwe 2008.05.21. 12:14:25

Nekem egy bajom van az okmányirodával, az, hogy egy hónapra adnak időpontot. Vagy többre. Amikor ezt az időpontkérős dolgot bevezették, a politikusok arcoskodtak, hogy „megszűnt a sorban állás az okmányirodákban”. Tényleg megszűnt. Mert nem is fogadnak.

Amúgy meg nevetséges, hogy ilyen korrupt országban élünk. Időpont valahogy soha nincs, de mindig akad, aki öt-tíz ezresért képes másnapra elintézni mindent. Hihetetlen. Tejelned kell valakinek, hogy bejuss egy hivatalnokhoz, hogy fizethess a hivatalos ügyintézésért. Ilyen szerintem még Afrikában sincs. Csodálom, hogy a portás vagy az őr kezébe nem kell egy ötszázast csúsztatni, hogy beengedett sorba állni.

A legutóbb telefonos időpontfoglalással mentem okmányirodába. Sorszám alapján hívnak be, nekem viszont sorszámom nincs, de van időpontom. Mindegy, egy kis intézkedés után sorra is kerültem, igaz utolsónak. Még volt fél óra a nyitva tartásból, abból a napi 4 órából , (heti 16), a nő közli, hogy náluk nincs is telefonos bejelentkezés (törvény írja elő, hogy legyen), és különben sem tudja az ügyemet megcsinálni, mert ő most háttérmunkákat végez (természetesen abban a kevés nyitvatartási időben). Na mindegy, győzködött erről vagy 10 percet, mire hajlandó lett megcsinálni az 1, azaz egy perces melót.

Foximaxi 2008.05.21. 12:17:31

Nekem 15 évig volt az autón vonóhorog vizsga nélkül. :)
Ja és, hogy vontattam e vele? Áááá dehogy, mit képzeltek.

Tosi 2008.05.21. 12:20:24

Én leszedetni akartam, de elkeserítettek, hogy jobb ha meg se próbálkozom vele (volvo, mind a leszerelés mind a papírmunka sok sok napba (és HUFba) került volna)

Isten hozta Magyarországon!

MoKiLoK 2008.05.21. 12:31:43

Nekem pont ellenkező tapasztalatom van.
Április 24-én tetettem fel horgot az autóra, az autószerelő elvitte levizsgáztatni, a tiszaújvárosi okmányirodába viszont csak múlt hét péntekre, május 16-ra kaptam időpontot fél kilencre (ez ugye több, mint két hét).
Percre pontosan fél kilenckor szólítottak és amíg az ügyintéző nő csinálta az új forgalmimat, addig én elsétáltam a postára és befizettem a csekkeket.
Kilenckor már a munkahelyemen voltam az új forgalmival.

misi46 2008.05.21. 12:35:21

VIKTOR! Azt írod, hogy Pilisszentiván és Csobánka között robbantál le . Ez azért gáz mert a két helyiséget nem köti össze közvetlen út. ( "csak pontosan és szépen ) Üdv

anry 2008.05.21. 12:40:26

ajajjj!

Akkor mostanság nem szereltetek vonóhorgot a kocsimra, főleg , mert akkor a bankhoz is kellene mennem. Az okmányirodát meg hagyjuk, azt a sok unalmas arcú némbert, egyébként egymással szépen el vannak, csak dolgozni ne kelljen, mert az rögvest probléma.

A kisteherre azért nem szereltettem vonóhorgot, mert akkor tahográf is kell, mivel 1600+ a teher 1500-a együtt már jogszályilag ezt írja elő.
Csak tudnám, ki volt az a balf*sz, aki ezt így kitalálta.
A pecsételésről és jogsiról meg annyit, hogy a belga megkapja első jogsiját és élete végéig jó, nem kell vele semmit se csinálni.

Ezeknek a cikkeknek semmi értelem, annak több lenne, ha népszavazást szerveznétek, hogy az ilyen baromságokat kinyírbálják már végre a a jogszabályokból, és aki ezt megalkotta, támasszák már végre a falhoz (száradni).

Balázs Viktor 2008.05.21. 12:52:36

misi46, ott a pont! Pilisszántó és Pilisvörösvár között volt, kicsit összekevertem a neveket.

Csubakka Junior 2008.05.21. 12:55:17

A joglkotásban rengeteg vicc van, kezdhetnénk például az Alkotmánnyal, amit 1949-ben fogadtak el, és azóta is ez van életben, persze a rengeteg módosítással együtt. Az eredeti szövegből már csak annyi maradt, hogy Magyarország fővárosa Budapest.
Vagy például az ügyintézések menetét szabályozó, a közigazgatási eljárásról szóló törvény amit 2004-ben fogadtak el, felváltva egy 1957-es törvényt. Bocs a kicsit off-ért.

capa 2008.05.21. 13:02:19

Csak tudnám, mi a francért kell minden második autósnak vonóhorog a kocsijára? Meggyőződésem, hogy - tisztelet persze a kivételnek, aki vontat vele - a budapesti vonóhorgosok csak önvédelemből járnak a kampójukkal (koccanásnál, parkolásnál jól jön, ugye... csak nézd meg a lökhárítódat, rendszámodat, ha előtted egy vonóhorgos parkolt. Neki nem számít, ha koccannak a kocsik, míg kivergődik a belvárosi parkolóhelyről.) Jól van ez így, sőt, legyen még több adminisztratív akadály, különben minden idióta felszerelteti a vonóhorgot, bár semmi valódi szüksége rá, csak nehogy a lökhárító megsérüljön a forgalmi akciózások közben.
Na, most tessék engem szidalmazni!

Wector 2008.05.21. 13:21:21

Meg szerencse hogy a cikk szerzojenek volt kihez fordulnia segitsegert. Ez az egesz sokkal tobb geccsolas s szivas lehetoseget hordozza magaban. Az anyagiakrol nem is szolva.....ez mar csak egy ilyen orszag.

A Liberos teszt az tenyleg erdekes megfogalmazasban reszesult az ulesek praktikussagat tekintve....lehet hogy a bal elso ules meg azert nem forgathato hogy addig a gyerek a kormanyt tekergetve lefoglalja magat. :S (jajj that was sick)

Zozo 2008.05.21. 13:27:28

Capa, a vonohorog sokszor azert kell, hogy a kirandulashoz a bringat ra lehessen tenne az arra kifejlesztett tarton. Mivel a legtobb garazs vagy fedett parkolo nem eleg magas a teton szalitott bringakhoz, meg aztan a bicikli levetele es felhelyezese is konnyebb a vonohorgos tartora, en es sok ismerosom csak erre hasznaljuk. Igaz, egyszer kanapet szallitottam videkre es ahhoz utanfutot bereltem, szoval szukseg eseten nem csak biciklikhez jo a vonohorog. Azt is bevallom, hogy a sok "ugyesen" parkolo autostarsamtol valo vedelem sem utolso, bar en nem emlekszem, hogy jomagam valaha is ratolattam-e brki autojara a horoggal (sem anelkul).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.21. 13:30:29

Amúgy meg a vonóhorog a jó magyar utakon, leterhelt autóval közlekedve is jól jön (érjen le inkább az mint az autó hátulja) (már persze amelyik autón úgy van megvalósítva).
És igen, amíg ilyen sz*r a közlekedési, parkolási morál addig érdemes feltenni horgot, mert a ráknak van kedve a sok paraszt által okozott károk miatt fényezőhöz járni.

karlmann 2008.05.21. 13:45:44

capa,

Van is abban valami amit írsz. De az ilyenek szerencsére gazdagon rá is tudnak faragni. Ugyanis hátulról jövő ütközésnél a horog kapja egyedül a terhelést, emiatt a kasztni egészen másként terhelődik. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy aki beleszáll egy vonóhorgos autóba annak a kocsija csúnyán, de nem javíthatatlanul megtörik. Viszont a horgos versenyző autójának hátulja úgy meg tud deformálódni kisebb sebességnél is, hogy bár külsérelmi nyom szinte alig lesz, de a kocsit mégis GTK-ra fogják venni. Van egy kárszakértő barátom, több tucat ilyen esete volt már és sokan bevallották neki, hogy főleg emiatt rakatták fel a vonóhorgot.

Vizet Prédikál 2008.05.21. 14:05:02

Az a szép, amikor a te adóforintodat arra költik, hogy abból téged szívassanak, és ezért tel valakit meg kell fizess, hogy helyetted szívjon. Ez a munkahelyteremtő program?

BTW: Minek a forgalmiba beírni, hogy vonóhorog van az autódon? Aki felszereli, adjon tanúsítványt, hogy a szabályoknak megfelel, aztán azt tessék számon kérni.

És a forgalmi, az meg minek? Ott van a rndszám meg a hologrammos matrica, a rendőr nézzen utána a Központi Adatabázisban, hogy mi az, kié, és vizsgáztatva van-e.

Manyizga (törölt) 2008.05.21. 14:27:37

aktatologatás:

Volt egy japán felmérés, amely szerint kb. 500 fős cégmérettől kezdődően, a cég dolgozói termelnek annyi belső feladatot, amely kitölti a (8 órás) munkaidejüket. (fénymásolás, nyomtatás, postázás, irodaszer-igények összegyűjtése, irodaszerek kiosztása, irodai igények beszerzése, az irodagépek üzemeltetése, stb.)

A magyar közigazgatás meg gyanúm szerint már régen túl van az 500 fős mérethatáron... :)

envagyok :) 2008.05.21. 15:43:50

Kedves Komment :)

Éppen 3 napja szereltettem vonóhorgot az automra..
a dolog ugy indult megnéztem a gyártó honlapján hogy az autóm 1130 kilót húzhat.
Boldog voltam, megvettem a horgot felszereltettem. jött a vizsga, kiderült hogy csak 500 kilót húzhat mert az nkh adatbázisa azt mondja.
Na gondoltam túlélem valahogy, max eladom a horgot. Az okmányirodában elirták a forgalmit igy csak 400 kilót húzhatok. természetesen 6000 ft-ot ha fizetek kijavítják a forgalmit hisz nekem kell fizetni hogy ők nem végezték jól a dolgukat.

Sajnos, mivel se 500 se 400 kilós utánfutó nincs a piacon, 400-500 kilóra kell egy valamilyen utánfutót vizsgáztatnom pár forint zsebbe fizetéssel, és akkor már használhatom is..
Milyen egyszerű az élet.

ui: van egy masik autom is, 1500 kilot vontathat, van egy 1500 kilos trélerem amit 750-re vizsgáztattak de én szeretnék szabályos lenni. Most azt nyomozom hogy KINEK kell a zsebébe fizetnem hogy az 1500 kilós trélerrel szabályosan 1500 kilót vihessek.. volt aki azt mondta hogy amíg nem kapnak közlekedésfelügyeletesek mérleges ellenőrzésen addig nincs gond inkább hagyjam, mert a szabályosság nagyon nehéz..

Jozsó 2008.05.21. 15:49:27

Pontosan ilyen esetem nem volt, de betelt a forgalmim, és kellett újat kérni, meg a rendszámot is lepecsételtetni. XI. kerületi okmány irodába mentem. Senki nem volt előttem, egyből sorra kerültem, a kisasszonnyal szemben volt a Posta fülke, még fizettem már csinálta a papírt, az egész volt 10 perc. Utána mentünk a 4 gyereknek útlevelet csináltatni (egyszerre, mert szeretünk veszélyesen élni). Szintén elsők voltunk, azonnal sorra kerültünk kézről-kézre adogattak az ügyintézők ketten csinálták egyszerre, hogy gyorsabb legyen. kb. 20 perc volt.

Piros pontok.

TraBence 2008.05.21. 16:47:09

Régen Trabiztam de mivel 3 gyermekem van venni kelett egy nagyob kocsit. 3mas Youngtimer BMW lett. Megvettem megcsinálgattam elvittem műszakira mert műszaki nélkül vettem majd átírattam.
Ám a kocsi kékesszürke (inkább kék)de a forgalmiban Tkönyvben zürke van. Megkaptam az új forgalmit Tkönyvet majd most 2 évvel később műszakin azt mondták a kocsira hogy átfestettem :). Így most új törzskönyvet kellett fizetnem mert 2éve a műszakin nem figyeltek a színre...
Ami viszont pozitívum hogy a forgalmit nem kellett cserélni mert a hölgy bejegyezte a kocsiba hogy színváltozás :) pedig a kocsi még az előző tulajnál 2003ban lett kékesszürke (Stratosblau) németesek előnyben mint a nevében is benne van inkább kék... :)

kutyafüle 2008.05.21. 16:52:48

Nekem meg olyan esetem volt háromezerért , hogy a khmmm ... hölgy nagyon sietett ezért a "kolléganője" is besegített .
Mit mondjak , 3 perc alatt kész voltam :DDD

mek-lod 2008.05.21. 17:28:28

ha már vonóhorog...
kérdés (lehet h. nem ide 'kéne'):
igaz, h.
ha vonóhorgot szeretnék felszereltetni egy már forgalomban lévő autóra
1. csak 'levehetőset' szabad
2. kizárólag abban az esetben lehet fent a horog amikor vontatok?

ezt 'hallottam'

Tamás 2008.05.21. 17:45:04

Hello!

Most jöttem meg az abai okmányirodából ugyanebben az ügyben.
90 rudi volt a vizsga+leszerelhető vonóhorog és az autószerelőnek semmit nem kellet javitani a 4 éve kocsimon.
6 rudi volt az új forgalmi ,mert a régi (amúgy 1 évesbe) nem lehetett bejegyezni a vonohorgot.
Persze én kifakadtam az ühgyintéző elött,aki amúgy nem tehet semmiről.
Fizetni kell és kész.
MIKOR VÁLTUNK MÁR KORMÁNYT?
Nem az autón!
SZEMETEK!
És még csodálkoznak,hogy miért is növekszik a szélsőséges nacionalizmus.
Bekaphatja az összes majomfejü!

envagyok :) 2008.05.21. 17:47:27

Lehet felteni barmilyet nekem legalábbis ment :)

Ciri 2008.05.21. 17:54:39

mek-lod

Egyelőre még nem így van.Egyelőre...
Viszont ha jól tudom, vannak már olyan országok, ahol ez így van.

Begérke 2008.05.21. 18:07:28

Nekem meg jó tapasztalatom van az okmányirodával: 4 éve, amikor elköltöztem, nem jelentettem át a lakcímemet a forgalmiban, mert nem voltam hajlandó fizetni a semmiért.
Viszont idén betelt (aminek megint lehúzás szaga van) és kénytelen voltam. Az első lehúzás az volt, hogy egy db A4-es lapért, ami a műszaki érvényességét tanusította, 1.190.- Ft-ot fizettem. (Ha mondjuk - a biztonsági elemek miatt 20.- Ft-ba kerül a papir, akkor ez csekély 600-szoros ár!)
Aztán jött a forgalmi és a matrica 6.450-ért (Vajon ezen mekkora a haszon?), de legalább acímet simán átírták és 20 perc volt az egész.

Ciri 2008.05.21. 18:11:24

Egyébként nem rudom, volt-e arról szó (nem olvastam végig a kommenteket), hogy a horog felrakása sajnos manapság "divat" is lett.

Gondolok itt azokra, akik azért rakják fel, mert "sose tudni mikor véd meg", viszont utánfutót soha nem látott még az autó.

Ez két dolog miatt is fordítva sülhet el.
Az egyik az, hogy sajnos nem mindíg az a hibás, aki hátulról jön belénk, tehát ha egy használaton kívüli horogba azért mész bele,mert elbambult a sofőr és feleslegesen fékezett egyet, az senkinek sem jó.

Valamint pont a múlt héten láttam egy tök új horgos autót,amit hátulról egy "nagyobb" autó telibetalált. A kocsin nem sok minden látszott első ránézésre. Amikor viszont jobban megnéztük, a tető(!) meg volt lobbanva a kocsin, tehát gyakorlatilag meghajlott az autó.Amikor csápra rakták, akkor látszott, hogy a horog felfogatási pontjainál sem volt jobb a helyzet.
Szerintem egy hátsó csomagtérfedél,szélvédő,lökháritó csere nem lette volna ilyen költséges és nem hajlott volna meg a kocsi.

Szóval csak óvatosan azzal a horoggal.

bopat 2008.05.21. 18:13:00

"Ezeknek a cikkeknek semmi értelem, annak több lenne, ha népszavazást szerveznétek, hogy az ilyen baromságokat kinyírbálják már végre a a jogszabályokból, és aki ezt megalkotta, támasszák már végre a falhoz..."

Na végre egy értelmes ötlet. A TC tehetne is vmit az autós társadalomért, nosza vágjunk bele. Pikk pakk összejönne a 200.000 aláírás és mehet a népszavazás. Ha minden marhaság miatt lehet, ezért miért nem lehet. Ja én nemcsak 3 pontból állna lista...
1. regadó eltörlése
2. súlyadó
3. agybafőbe vizsgáztatás, ellenőrzés,stb.
4 egyéb ötlet?

ka 2008.05.21. 18:24:28

Na én amikor vettem a verdát, (horgos), elmentem az ocsmányirodába átiratni. Azon kívül, hogy szivattak mint a barom (nem egyezett az alvázszám a forgalmiban a kocsi típusával, csakmert a régi forgalmiba Toyota Corolla volt nem Toyota Corolla Liftback (Anyád!)), elküldtek a kpm-hez hogy szerezzek 2 ezer ft-ért egy papírt, hogy minden stimmel a kocsival. Ott jófejek voltak soron kívül rápillantottak, még mondták is többen is, hogy jaa, 18.kerületi okmányiroda? azok mindíg ilyen f.kalapok. Lényeg, hogy a papírral visszamentem, hirtelen megoldódott a probléma (nem voltam ideges, áh), de a vonóhorgos rész:

Előző forgalmiban is kézzel volt beírva, és az új forgalmiba is kézzel írta be a csávó! Szal a cikkben nemértem miért mondja Anita drága, hogy új okmányt kell kiadni. Nálam simán kézzel beírtak vmi betűt, meghogy vontathat: x kg. A szép az egészbe, hogy a régi forgalmiban is el volt kúrva, én meg hiába mentem az új papírral, megint elkúrták a vontatható tömeget. (alvázba ütve: 1000kg, forgalmiba 1280)

zubehör 2008.05.21. 19:17:32

Ha én lennék Magyarország királya, betiltanám a vonóhorgot, mert nekem csak bajt okozott eddig.

A minap belém tolatott egy vonóhorgos flótás. Mondanom sem kell, hogy úgy lyukasztotta át a lökhárítót, ahogy azt kell. Emelő kellett, hogy szétszedjük a két autót, mert a vonóhorog szépen becsúszott a lökhárító merevítőcsöve mögé. Mondanom sem kell, hogy egyébként sértetlen löhkárítóval távozhattam volna. Szerencsére a klíma nem sérült.

Hogy megnyugtasson, kérdésemre elárulta az ürge (a hülyéje), hogy a vonóhorgot csupán ütközés esetére rakatta fel, mert egyébként nem kell neki. Mint megtudtam, sokan tesznek így. Na nekik kézcsókom küldöm a jó édes anyjuknak! Tisztelet a kivételnek! Még jó, hogy az első lökhárító alá nem rakatnak vonóhorgot...

Pista Bácsi 2008.05.21. 19:36:48

Kérdik itt többen, hogy minek annyi autóra vonóhorog, amikor alig vonatatnak utánfutót...

Nos, a vonóhorog beceneve: PASSZÍV TOLATÓRADAR :-)))

Amúgy ajánlom mindenkinek a Visegrádi utcában lévő Központi Okmányirodát. Ügyfélkapun is lehet foglalni időpontot, de ha csak úgy odamégy reggel háromnegyed nyolcra (figyelem, nem ott kell sorbaállni, ahol az előjegyzettek sorakoznak, hanem 30 m-el arrább, a város felé) akkor igen bonyolult lehet az ügyed, ha 9 órakor nem végzel!!!

SzMatte 2008.05.21. 19:42:32

Látod Viktor, ha engem hívsz, akkor meg lett volna oldva a mentés...Csak ugye nem minden ismerőséről tudja az ember, hogy az már végigszenvedte a vonóhorog-procedúrát ...... ;)

féligvakbányaló 2008.05.21. 19:54:59

1 hónapja vizsgázott a kocsi (1,3 swift régi),átment, ott adták az a/4-est, másnap okm.iroda(XIII)6000ft az új forgalmira, ennnyi. mi itt a probléma?
ja és hiteles kocsi, a mozaikba le se szarták hogy nincs törzslap meg engedély...

scsaba1 2008.05.21. 21:00:19

Arról nem a vonóhorog tehet, hogy van, aki hülye, béna, nincs térlátása stb.

vomit 2008.05.21. 21:14:02

akkor azt mondja meg meg vki, hogy ha fekezett 1000kg-rol szol a vonohorog mubizonylata, miert 926kg-ot irtak be a papirra. valami furcsa keplet alapjan jon ez ki, osszsuly duplaja megszorozva a szentharomsaggal.

de ha ugyanerre a tipusra nemet gyartotol hozok 1200kg-os horgot, azt is lekorlatozzak vajon (tuti), de megfokepp, mi lesz a mas tagallam nyelven hadovalo mubizonylattal?

exbt 2008.05.21. 21:51:37

"Az internetes ügyfélkapun elkezdtem nézegetni a környékbeli okmányirodákat, hogy a rendelkezésemre álló tíz napon belül hol tudnék időpontot kapni. Három óra kínlódás után – mert a rendszer persze logikátlanul és lassan működik – kiderült, hogy sehol."
És itt a bibi!Az ügyfélkapu-t a dolgok felgyorsítására,egyszerűsítésére hozták létre.Namármost!Hogy is működik?...
Hát úgy,hogy kérsz egy időpontot,hogy regisztrálhass....
Ha a világ legeszerűbb dolgát -teszem azt Rózsi néni az önkormányzati irodán- a személyi alapján leelenőrizné,hogy én tényleg én vagyok-e,és már használhatnám is a rendszert...Neadj Isten itt bejelenthetném a vonókampót,ami meg a központi vizsga,zöldkártya...stb akkreditált rendszerben szerepel.Majd egy utánvétes valamivel már dobhatná is a forgalmit!Elvégre ma már az útlevél is a postán jön.....
Egy baj lenne vele...Az állami vízfejből kipotyogna a sok "jómunkásember".

Kifordított kacagány 2008.05.21. 21:59:05

én úgy látom itt nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mi a különbség a termelő munka és az alibi munka között. azok akik csak "munkahely"teremtés címén be vannak tolva egy hivatalba, hogy az én életemet keserítsék meg, semmivel nem járulnak hozzá a gdp-hez, csupán élősködnek azokon, akik termelő munkát végeznek. a termelő munkát pedig úgy értem, hogy az a munka, ami érdemben hozzáad a társadalom értékéhez.

psimon 2008.05.21. 22:03:37

ez a történet lófasz. Nekem pickupom van, 97-es. Eleve kértem rá vonóhorgot. Kétévente kell vizsgáztatni, egyik vizsga előtt szólnak, hogy tachográfköteles az autó a vonóhorog miatt. Mi van??? Vagy magánszemélyként nyilatkozhatom, hogy nem vontatok x tömeg felett, de a saját cégem autójával ezt már nem tehetem meg. Kurvaanyázás, vonóhorgot vizsgáztató mester barátságból lefűrészeli. (nem kért érte külön pénzt) Autó immár vonóhorog nélkül levizsgáz, rendben. (persze itt is ocsmányiroda játszott, rendszámmal hónom alatt, milófasz). Közben "rájöttek" tudósaink, hogy rosszul értelmezték az eu-s irányelvet, amire hivatkoztak, szerencsétlen 3,5 tonnásokra mégsem kell tachográf. Hegesztessem vissza, igaz? Mindegy, azóta sincs vonóhorgom, viszont a vas ott maradt, ha húzni kellene, azzal is tudok, persze lámpa, ilyesmi nélkül. Ja, és tudni kell, hogy a négy évig, amíg fent volt, kétszer használtam, mindkétszer árokból mentettem egy szerencsétlen, még nálam is nagyobb balféket.

33621 2008.05.21. 22:40:18

2005-ben Szegeden úgy vehettem volna külföldről behozott autót kereskedőtöl, hogy a forgalmiba már bejegyezték volna +10 000-ért, a vonóhorog létét, pedig még nem is volt rajta. Azt mondták majd olyat tetetek fel később amilyet akarok. Ebben az időben ezt így ellehetett intézni az okmányirodában!

Jomunkasember 2008.05.21. 22:59:33

Felfogható úgy is, hogy ez egy olyan adózási forma amivel támogatjuk az étéket nem termelő „dolgozókat” (mint a régi rendszerben). Végül is a bankos, Anita és az ügyintézők munkáját is megfizette a szerző, neki csak egy nap szabadsága ment rá (a kommunista szombat megfelelőjeként), amit meg nem a motorján inproduktívan töltött :(

Az államszervezet bénaságának megváltoztatása sajna sok érdeket sért, ráadásul épp azokét akinek a feladata lenne ezt ésszerűvé tenni.
Ráadásul erre rávezetik a népet is. Ha az állam véletlenül ki akar vonulni egy simán piacivá tehető területről, azt egyből leszavazzák a polgárok, akkor magának az állam részét képező terültet ésszerűsítésére még kevesebb az esélyünk.

Jokka 2008.05.21. 23:02:35

Sziasztok akkor mesélek én is egy hete szívtam meg a brokit erőteljesen!
Tavaly vásároltam egy lakókocsit használtan.ezen a kordén volt 300 000 hitelem ami most járt le szűk egy év alatt kifizettem.
A lizing cég adott egy papirost hogy engem az ocsmány irodában jegyezzenek be mint tulajdonos mert eddig csak üzembentartó voltam.
Majd gyönnyörüen kipostázták a törzskönyvet is nekem ami a lizing cég neváre szól.
Én rafkós paraszt létemre mondom áhááá nemsoká lejár róla a műszaki hát levizsgáztatom és megyek az ocsmány irodába....igy egy kalap alatt megvan minden nem műszaki forgalmiba bejegyzés stb.
igy is lett műszaki ocsmányiroda és szívás ahhoz hogy én átirassam for4galmit kell cseréljek ahhoz törzskönyvet is kell cseréljek de ahhoz meg eredetvizsga kell mivel a liziung cég volt a tulaj. de ez mind semmi mikor megvettem részletre a gépet akkor volt erdetvizsgán és mégis el volt kúrva a lakókocsi típusa a forgalmiban és a törzskönyvben....kérdem én ki vállaja a felelőséget az eredetvizsgáért?
ezek szerint senki mien eredetvizsga ez ha nem tudják melyik tipusnak mi a neve?
pénzlehúzás nem más......

Joschka Phisher (törölt) 2008.05.21. 23:18:16

"Szerintem egy hátsó csomagtérfedél,szélvédő,lökháritó csere nem lette volna ilyen költséges és nem hajlott volna meg a kocsi."

ha ilyen erovel jon beled valaki, tokmindegy, van-e horog - ami egyebkent sem befolyasol semmit, mert nem a padlolemezre hanem a merevitore van szerelve.

Jomunkasember 2008.05.21. 23:22:48

Nekem egy 100 eFt értékű utánfutó átíratása 40 eFt-ba (eredetiségvizsga, ügyintézési és vagyonszerzési illeték) + 2*3 órámba került, pedig minden rendben volt.
Ez már értékarányosan jobb az államnak, mint az adó, különösen, hogy már egyszer leadóztam azt a pénzt amit újra befizetek adóként.

TLaci 2008.05.21. 23:29:12

Az agyonbürokratizalt Németorszagban dolgozom. Ugy döntöttem, hogy mototrcsónakot veszek. Előre hergeltem magam, hogy ez mennyi macerával fog járni,- hát így jártam.
Bemegyek az ATU-ba (van minden sarkon) - választok raktárról egy vonóhorgot - (50e-ért fix 85e-ért levehető - mindkettő raktáron) - hazamegyek, lökhórító le - vaskonzol ki - vonohozog konzolja be - 4 csavar meghúz - csatlakozók felcsatolva - lökháritó visszaszerel - KÉSZ!!!
Vizsga nem kell, szerelői bizonylat nem kell (elég a termék műbizonylata) Kitalációtól 3 óra múlva akasztottam fel az utánfutót.
Ezek a hülye németek...

Csontos Szigfrid 2008.05.22. 00:32:41

Olvastam itt valahol, hogy menetlevél kell a kisteherautókra, dehogy minek, azt nem tudom. Mi értelme ennek a régi rendszerből visszamaradt problémázásnak? Kit, és mit kell egy rendőrállamon vagy katonai diktatúrán kívül elenőrizni, ha szállít valamit. Még a kamionokat megértem, de a kisteherautókat nem. Tipikusan a VW Transporter egy kellmes kis furgon, akár családi autónak is használható. Erre itt ez a nevetséges menetlevelezés. Kész dili. Bár lehet, hogy nics igazam

karlmann 2008.05.22. 08:31:41

Joschka Phisher,

Sajna tévedsz, Ciri-nek van igaza. Ugyanis, a vonóhorgoknak két típusa létezik: 1. drága gyári, vagy a gyárival mindenben megegyező utángyártott, ezt kell az alvázon gyárilag kialakított rögzítési pontokra szerelni; 2. olcsó univerzális, minden típushoz alkalmas, amit a padlólemezhez kell erősíteni. Míg az előbbiért akár 50-60 eFt-ot is kell fizetni, addig az utóbbiért csak 20 ezret.

Ezért csóró kis hazánkban az utóbbi a népszerűbb, amit ráadásul az esetek túlnyomó részében kisautókra szerelnek fel, mert akinek telik drágább autóra annak telik drágább horogra is. Így aztán garantálva vagyon a minimális befektetés - maximális kár esete.

Sörkálmán 2008.05.22. 09:20:21

Magyarországon a korrupció a legdurvább.
Ahhoz képest ez a bürokrácia picsafüst.

Informatikai berkekből értesültem, hogy sokszázmilliós és milliárdos (többnyire tenderes) projektekből gyakran a teljes összeg nagyobbik része megy visszaforgatásra és kenésre.
Aki a konkrét munkát végzi, az a cég jó esetben a negyedét kapja meg, annak is nagy részét a főnök, a melósé meg marad a stressz, meg a 25 éves hitelre házvásárlás.
A táplálékláncon feljebb levők meg akkorát akasztanak, hogy 5 halandó házát kicsengetnék zsebből.
Én ebben a láncban a -kövérebbik- plankton vagyok.
Informatikus sztrájk miért nincs? Akkor az ország halna meg.

De ugyanez az egészségügy. Mi a sz*r kerül egy egyedi hallókészüléken 300.000 Ft-ba, amikor egy iPod is 100k alatt van?

pipi 2008.05.22. 09:40:07

Calyx!A menetzsuga az APEH miatt kell ill. ,hogy az autóval szállitott motyót igazolni tud(elméletileg).Azért elméletileg mert ha a saját cucod még akkor is kérhet róla számlát vagy szállitólevelet.Viszont ,ha egyterű tehát kasznis az autó végig és nem akarsz zsugát irogatni ,akkor meg le kell vizsgáztatni 5-6 személyes szmg-nek.De az meg egy irdatlan procedúra mint minden más ebbe a qurva országba.A horogra vissza térve ,hál istennek én mindig horgos autókat nézegettem és vettem is meg.Nem kér kenyeret, koccanásnál is véd egy kicsit és itt a példa ,hogy nem tudni mikor kellhet.Igaz vizsgán egyel több pont ahová bele tudnak kötni ,ha nagyon szarakódós kedve van a vizsgabisztosnak.Arra azért felhívnám mindenki figyelmét, hogy B kat.-val csak 750kg. össztömegig vontathat, mert ez fölött már az E kat. kell.Senkit ne tévesszen meg, hogy mennyi az autó vontatási teljesítménye.Mert a zsaruk úgranak az ilyenre főként ha jó nagy a futó.

Mmm 2008.05.22. 10:31:15

Az a baj , hogy túl sokan állítanak egyvalamiről többfélét.
Én régebben 6 vagy 7 autóátalakítással kapcsoltos kérdéssel elvonultam a helyi KPM hez .
Vizsgabiztos korosodó úr , láthatóan a fejében az összes aktuális jogszabállyal, készségesen türelmesen válaszolt a kérdéseimre.
Mondanom sem kell minden válasz egyszerűbb volt mint az ismerősöktől és fórumokról beszerzett infó.
Azóta már ismerek több vizsgabiztost is, sajnos a tapasztalatom az , hogy ezek legszivesebben mindent megvágnának amit lehet a vérükben van a szivatás.
Ami a leg elkeserítőbb ,hogy a közlekedésirend őrei sincsenek tisztában a mit lehet és mit nemmel.

Tájélozódjatok hivatalos helyeken.
üdv

Joschka Phisher (törölt) 2008.05.22. 12:04:00

karlmann,

"a vonóhorgoknak két típusa létezik"

nalunk padlolemezre tilos horgot szerelni.
csodalkozom, hogyan letezhet ilyen egyaltalan.

"Ezért csóró kis hazánkban az utóbbi a népszerűbb"

ez viszont megmagyarazza, miert kell magyarorszagon ujravizsgaztatni - mert tele van az orszag barkacsolt szarokkal.

karlmann 2008.05.22. 15:10:37

Joschka Phisher,

Lehet, hogy tilos a padlóra szerelni, de van szerelő ismerősöm, aki naponta lát ilyen csodákat. Tény, hogy egyik autó sem új és egyikre sem most került fel a horog, de attól, még rajta van és nem is szedeti le senki.

Ez ugyanaz, mint amit Mmm írt. Ha találsz egy megkenhető vizsgabiztost, márpedig találsz az tuti, akkor bármilyen szakadt autóra felraknak bármit és le is vizsgázik vele. Ha zöldkártyát csináltatsz ugyanez van. Hány füstokádó sz@rt látsz naponta? Ugyanakkor ha van egy modern autód akkor többet kell fizetni, mint egy régi ótvar járgányért, noha a tied a modernebb az EURO ilyenolyan normát teljesítő autó, ami már szinte oxigént termel, mint egy inkubátor.

Bambano 2008.05.22. 18:26:38

Amikor vettem a szekeret, az Autóklubbos csirke (száradjon le a keze) nem is volt hajlandó átírni, mert nem talált valami számot. Mire ezt közölte, már befizettem csekken egy nagy kalap pénzt az átírási illetékre.

Mérgemben bementem a Visegrádi utcába, ott egy elég nehéz stílusú "kapuőr" fogadott (ott az a szokás, hogy a portás ellenőrzi, megvan-e mindened, ha nincs, nem ad sorszámot). Nem értette, minek megyek oda, elmondtam, elfogadta. Adott csekket, megkérdeztem, hogy ez a másik jó-e, nem értette, elmagyaráztam, elfogadta. Adott számot, nem egészen két óra alatt átírták az autómat. A nő stílusától meredekebb helyeken leverik a vakolatot, de korrekten és gyorsan elintézett mindent.

Olvasom a totalcaron meg a belsőségen a vizsgáztatási horrorokat. Megy a szekér vizsgára, kedd reggel felhívom a szerelőmet, hogy mikor hova stb. Mondták, hogy kedden és csütörtökön van vizsga, melyik. Mondom csütörtök. Reggel 8-ra kigurultam a szekérrel, 14 órakkor szólnak, hogy kész a kocsi, vihetem. (más kérdés, hogy ők készítették fel előtte sok pénzért, gyári cuccokból az autót, komoly botrányt csináltam volna, ha nem megy át.) Summa summárum kb. 40 óra alatt vizsgázott le az autóm akkor, amikor itteni emberek 3-4 hónapos határidőket mondtak.

Személyim lejárt, két hétig vadásztam az internetes helyfoglalóban olyan időpontra, ami nekem is megfelel. Bementem korábban, hogy hátha hamarabb behívnak, nem jött be, mert ebédszünet utánra volt az időpont. A jegyen ígért kezdő időpont után 11 perccel már húztam kifelé a parkolóba a szekérért. Ja, ez Kósafalván volt. 11 perc alatt feladtam csekken a csentót, lefotóztak, kitöltöttem, aláírtam, stb.

Ja, ezek legális, egyszerű műveletek voltak, mindenki számára hozzáférhetően, nem csúszott zsebbe semmi. Miniszterelnök se vagyok.

Joschka Phisher (törölt) 2008.05.22. 20:37:22

karlmann,

"Lehet, hogy tilos a padlóra szerelni, de van szerelő ismerősöm, aki naponta lát ilyen csodákat."

magyarorszagon nem tilos, ott lathat is.

"Hány füstokádó sz@rt látsz naponta?"

szerencsere nem sokat. itt a fustokado szarokat osztol a belvarosokba sem engedik be:
www.umwelt-plakette.de/int_ungarn.php

akinek a szekere nem teljesiti legalabb az Euro2-t, gyalog megy a belvarosba. vagy metroval.

nem vagyok egy greenpeace-aktivista, de most oszinten, a 20 eves fustolgo szarokat tegyuk mar be a muzeumba es a roncstelepekre, mert megfulladunk.

teegreesh 2010.10.24. 13:45:02

@SsPL71 (törölt):
talán roncsderbire készülsz??:D
süti beállítások módosítása