A mesebeli Aleko

  2008. május 19. - RT76 Címkék: aleko

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Nehéz ebéd után itt ülök a fülledt, oxigénmentes szerkesztőségben, mindjárt elalszom. Mit csináljak? Nyissak egy ablakot? Nyitok egyet, az Explorernek. Beírom a kora délutáni ébren-szieszták kötelező kellékének címét: használtautó, hopp, bocsika, ← ← ← ← ← ← ← altauto.hu, ékezet, basszus, tényleg álmos vagyok. Vagyis... na ezt is most kellett megtudnom: működik az oldal ékezetes url-lel is.

Na mi ez a 16 éves autó?

Nézzünk valami érdekeseket. Legyen veterán, három-ötven alatt, de azért két kiló fölött: mit kapnék a kiscápa áráért? Leginkább rozsdás vasat, esetleg egész pofás huszonéves szocialista tömegautókat. Meg valami létezhetetlent. A sok rozsdás, lepusztult, a Földet tízszer körüljárt élőhalott között ott egy új autó. Egy Aleko.

Egy Aleko, amit úgy hirdetnek: alvázvédelem nélkül

Aszongya:

VADONAT ÚJ ÁLLAPOTBAN MEGŐRZÖTT AUTÓ, mindössze 1620km-t futott. Karcmentes, sérülésmentes gyári fényezéssel, alvázvédő mentes alvázzal. Az autó alja is hófehér, érintetlen, minden csavar csillog. Üzemképes állapot, csak a fék levegős. A kormány még sorjás, olyan új. Forgalomból végleg kivonva, papírjai, rendszáma leadva. Kizárólag gyűjteménybe, gyűjtőknek eladó! Gyári, még szőrös gumikkal, makulátlan belsővel. Veteránautó csere érdekel!

Hihetetlen, sosem gondoltam volna, hogy ez megtörténhet. Hisz ez a világ autós történelmének tán legsemmilyenebb, legunalmasabb, legjelentéktelenebb típusa. Az Aleko már új korában is rozsdásodott, egy-két évesen képes volt átlyukadni, és két-három évesen már új árának harminc százaléka körül meg lehetett venni. Erre nem itt szemérmetlenkedik egy hófehér példány a becsületben szétporladt dicső hősök között, C Kadettek, állólámpák, 850-es Fiatok gyűrűjében, hogy ő legyen a legkívánatosabb mind közül?

A Wikipedia szerint '86-ban mutatták be, '88-tól 2000-ig (esetleg '89-től 2002-ig, a Wiki néha meg-meginog azért) gyártották, és egy régi Simca modell, a '75-ös fejlesztésű 1307-es alapján tervezték.

Készült 1,5, 1,6, 1,7 literes Lada illetve Moszkvics benzinmotorokkal, 1,8 literes - emlékeim szerint Ford - és 1,9 literes - ez pedig Peugeot - dízelekkel. Amotorokat hosszában építették be, de az első kerekeket hajtotta - tiszta Audi.

Két konkrét példánnyal kerültem kapcsolatba életem során. Egyszer, vagy húsz éve a nagyapám szomszédja vett egyet. Nagyon szerette, évekig mondatta a tulajjal a kognitív disszonancia, hogy hiába vannak öklömnyi lyukak az ajtó alján, hiába gyorsul fél perc alatt százra, és hiába eszik közben bő tíz litert, jó vétel volt. Egyszer pedig, úgy tizenkét éve felvett stopposként egy anyuka, két gyerekkel egy bordó példányba. Mindenütt csokipapír, mekiszacskók, kólásdobozok, a kocsi szemmel láthatóan, füllel hallhatóan évek óta nem látott szervizt, de ment.

Egyszer még akartam is Alekót. Racionálisan akartam választani, közlekedési eszközt kerestem, kevés pénzért, nagyot, takarékosat. És eszembe jutott, hogy van ebből dízel is. Akkor született ez a rég halott topic a fórumon. Végül nem vettem Alekót, vettem valami nem sokkal kisebbet, nem sokkal jobbat. Ezt.

Nem hazudok, tényleg láttam

Ezt a '92-es autót ugyan végleg kivonták a forgalomból, de annyi baj legyen. El kell tenni még tizennégy évre, aztán veteránként levizsgáztatni, és a maradék, literenként már bizonyára jó ezerforintos benzint ebben elfüstölni Opel Astra J, vagy Volkswagen Golf VII helyett. Hogy néznek majd a szomszédok reggelente, mikor lágy rugóin hintázva kigurul majd a garázsból a tajgák 75 lóerős réme, harmincévesen is csupán szűk kétezer kilométerrel!

Nem bírtam ki, felhívtam a tulajt. Aki a Moszkvics klub elnöke, és szívesen elmondta a rövidke háttérsztorit. Az Aleko eredeti tulaja a kocsi háromhónapos korában meghalt, az örökösök nem tudtak megegyezni, inkább kivonatták a kocsit a forgalomból, és elrekkentették egy garázsban. Innen került a klubelnök gyűjteményébe, de ő inkább veteránt szeretne helyette. Hát ennyi. Vannak csodák, és kész.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr2468391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balee87 2008.05.19. 01:05:08

Új Alkeó... hátőőő... Ha valaki mániákus itt a lehetőség újonnan is hozzá lehet még jutni :)

Scream 2008.05.19. 01:05:12

Ki gondolná, hogy szinte új öregautóra is bukkanhat az ember a neten. :)

Ez olyan mint az oroszoknál egy bunkerban a lezsírozott tankok, csapatszállítók 0 km-rel, hogy majd jól jön majd egyszer még? :D

ejoy 2008.05.19. 01:08:21

Sajnos már nincs fent a HA-n a hirdetés, de a cikkből következtetve (a képet silabizálva 854eFt) az autó 350eFt körül lehet, ami nagyon baráti ajánlat. Nem vagyok egy Aleko szakértő, de azt nem gondolom, hogy ne lehetne egy nap alatt megoldani valahogy a forgalomba helyezés lehetőségét, ha máshogy nem akkor AF-es ként...

ui: a cikket át kéne írni valahogy így: "mikor otthon túlóráztam éjszaka, éjfél körül pihentetésnek benéztem az hasz...." mert ez, hogy már majd el aludtál odabent....

Capri 2008.05.19. 02:41:38

Emlékszem anno hozták a tanműhelybe őket(márkaszervíz volt) , csak a dugattyúkat elfelejtették mellékelni:D
Olyan emberke is akadt a vásárlók között aki kettőt is vett magának, az egyiket a hegyre a másikat alkatrésznek :D

Bali 2008.05.19. 03:30:07

Eladó a Kiscápa??? Ha igen, akkor nagyon érdekelne. Nekünk '95-ig volt egy 1979-es 316-osunk. Mikor apa eladta (8 éves voltam) egy hétig nem beszéltem vele... Azóta is vágyom egy E21-re, amit soha nem fogok eladni. Písz!
(gonczyb@yahoo.com)

basz-ki 2008.05.19. 06:54:39

ejoy,ne buzizz már. nagy kaja után te nem vagy hóton? függetlenül attól hogy hol dolgozol! Ne az írót/szerkesztőt találjátok meg mindenféle mondvacsinált faszsággal!
olvasd el a cikket, oszt mehetsz...

arthur877 2008.05.19. 06:59:19

Nekem volt egy gyári új példányom 1992-ben!
Az AUTOTECHNIKA-nál vettem, és garancia(de szavatosság a fődarabokra volt!) nélkül 250.000-Ft-ot perkáltam le az új verdáért.
1.5-ös Moszkvics motoros volt, városban TAXI-üzemben 8-9 litert evett, országúton finoman akár 5,5-6 literrel is el lehetett vele kocsokázni!
Rögtön egy kiadós alvázvédelem, müanyag dobbetétek, és nyolc éves korában még csak a külső küszöbön volt rohadás hátul.
A 120 centis parabola tányért beletettem úgy, hogy az 5 utast nem zavarta!
A FIAT Croma, AUDI, és még valami nyugati tipus alkatrészeit lehetett beleépítgetni.
A VIVA felszereltség volt a csúcskivitel.

Tommi 2008.05.19. 07:55:58

Volt belőle Renault benzinmotoros is. 2.0 8V 110 ló... Az sem lehet rossz a Hella lámpákkal meg mindennel :)

AP (törölt) 2008.05.19. 09:09:20

Nehogymár össznépi Aleko-éltetésben törjünk ki..
Az, hogy ez a példány ilyen jó állapotú, örvendetes dolog, múzeumba vele, de az Aleko úgy egyébként egy szégyenletes fos.

ícsí 2008.05.19. 09:12:29

"Hisz ez a világ autós történelmének tán legsemmilyenebb, legunalmasabb, legjelentéktelenebb típusa."

No ezt helyből cáfolnám. Nekünk is volt/van kettő. Az egyik, 45e km-rel került hozzánk 2 éve. Ha vigyáznak rá, és karbantartják, szerethető és ami fontos, megbízható autó. Jó 93-as a gép, kapott egy komplett lakatolást fújást, gyönyörűen néz ki. A másikat már leadtuk bontóba, az munkásautónak volt, szétrohadt, de a motorja még most is menne...Nagyon jól megy a Lada motorral, és evett már nekem 100km-en 5,8-at! Nem vicc. Jó negy mai tachnika, de teljesen használható. Személy szerint inkább ülök egy Alekoban, mint egy Polsikban, avagy Skodában ...stb

Ja és van Alekos fórum az indexen, ami nem halott :)

Üdv

Steve Baro 2008.05.19. 09:19:22

Apámnak is volt volt egy. 1993-ban vette 0 kilóméterrel. Egy nagy kalap sz... volt. De nem volt olyan dolog, amit ne lehetett vele megoldani. Tetőtartó plusz vonóhorog és mindent lehetett vele szállítani.
Én ezen tanultam meg vezetni. Nem egy rakéta, de akkor is imádtam.
7 évig volt a családnál. Ami csak elromolhatott az el is romlott rajta, rohadt, sokat evett. De ennél igénytelenebb kocsi a világon nincs.
Meg kéne őrizni a jövőnek, mint elrettentő példa.

AP (törölt) 2008.05.19. 09:31:40

De ennél igénytelenebb kocsi a világon nincs.

Na ezzel egyetértek, csak a szó egy másik jelentésével.

Mezdan 2008.05.19. 10:04:03

Ott van még a használtautón. Ne válassz gyártmányt, csak a típusra kell annyi, hogy aleko.

macardos 2008.05.19. 10:16:43

Szerintem azért elég gáz az Aleko. Nekünk is volt, Moszkvics motoros, átlagba 7.5-öt evett, meg belefért 5 mázsa karfiol. Merthogy azért vettük, hogy a nagybani piacra járjunk vele. Bár nem volt csúcsgép, jobb volt mint előtte a kétütemű Varnyú. Meg nagyobb is. De sokkal rosszabb, mint a következő autóm, az E21-es 323.

nyocker 2008.05.19. 10:20:16

Tamás,

a "kognitív disszonancia" helyesen "kognitív disszonancia-redukció". Vagyis hogy csökkenjen (r.) az észlelt és a képzelt (k.) közötti különbség (d.)

pimpike 2008.05.19. 10:26:48

macardos
És a 323-ba és az E21-be hány mázsa karfiol fért ? :))))


Egy cimborámnak volt ilyen , taxizott vele . Másfél évesen már rügyezett , más baja nem volt , pedig ment vele vagy 80ezret két év alatt .
Nem is panaszkodott rá , szerinte jó vásár volt.

HöZsö 2008.05.19. 10:48:36

Véglegesen kivont autó is visszahelyezhető a forgalomba.

Leegor 2008.05.19. 11:15:06

Ugyanilyen állapotú W123-ért komoly összeget vagyok hajlandó fizetni...
Ezt meg elrakni, megőrizni, 15 év múlva olyan kibaszott ritkaság lesz, hogy milliókat fog érni. Az akkor már nem létező forintban persze...

SamaraAgressor 2008.05.19. 11:35:43

imádom az orosz kocsikat!!!
Sokszor jobban bírják a gyűrődést (tartósság, hibák előford.aránya), mint a nyugati műanyag, agyonelektronikázott csodák.

Pipi 2008.05.19. 11:37:52

Na csak, hogy hozzászólhassak: nekem Alekóm van. Nem a világ legjobb autója, de rém egyszerűen szerelhető, olyan nincs, hogy ne hozzon haza. Rohadni amúgy az enyém csak ott rohad, ahol törve volt, de a teljes kasztnizás meglesz 30ezerből, nem egy vészes dolog. 17 éves, 87 ezer körül van benne.
Viszont soha senki ne vegye meg, aki nem ért egy kicsit a szereléshez, mert azért elég sok baj van vele, ha nem hozzáértő volt az előző tulaj. Ha viszont össze van rakva, akkor megy a világ végére is.

AP (törölt) 2008.05.19. 12:10:44

Az orosz kocsik tartósságáról, meg a hibák előfordulásáról tudnék mesélni..
35.000km alatt az addig 67 ezret futott autón a következők történtek:
-hengerfejes motor
-búgó kerékcsapágyak elől
-generátor kétszer kaput
-biztosítéktábla komplett fos
-stabil 9-10 literes fogyasztás, emellett százra 14-15mp
-főtengelyköszörülés
-ac pumpa tömítése kaput, átengedte az olajba a benzint
És ez egy megkímélt, papás autó volt..

AP (törölt) 2008.05.19. 12:11:55

ja majd elfelejtettem, zúgott a difi is a végére

johnny-b 2008.05.19. 13:00:13

854-ért még akkor sem kéne, ha mellé adnák Rékát melírral- lehet, hogy nem vagyok eléggé nörd. 400 körül viszont instant get. tény, hogy nem egy elcsépelt youngtimer, és ráadásul még nem is dacia. remélhatőleg megőrzi, aki megveszi.

A. 2008.05.19. 13:00:22

"Nyissak egy ablakot? Nyitok egyet, az Explorernek." - a képen Firefox van nyitva

trükkösbéla 2008.05.19. 13:04:04

Kedves AP! Kéretik nem összekeverni a zsigulit a Moszkviccsal! Nekem volt mindkettő, a zsiga városi 12-14 literes fogyasztása nem zavart volna, ha olajból nem eszik annyit. A Moszkvics motoros Alekoval a világ végére elmentem, 10 éves korában 60000 km-rel vettem, 4 évvel később 140000 km-rel adtam el. Ezalatt csak olajat, fékbetétet cseréltem, meg gumikat. Ha nem hajszoltam nagyon, nem is volt semmi gond. Apám Alekóját viszont gyűlöltem! Soha semmi más nem romlott el benne, mint az a fránya ford motor! Viszont pick-up volt, elvitt 1 tonnát, és húzott 8 mázsát, ha kellett. Igaz, hogy műszakira mindig szinte új kasznit kapott. Érdekes, hogy az enyém 14 évesen sem rohadt, pedig gazdag ember révén sokcsillagos garázsban állt évekig, apámé pedig garázsban volt. A mai napig visszasírom a Moszkvát, pedig most van egy Corollám és egy Ignisem is. Ezekre kötelező szervízre többet költök, mint a Moszkvára 4 év alatt! Ja, és milyen érdekes, hogy a Corolla városban 10-11 l-t, az Ignis 9-10 l-t, a Moszkva meg csak 8-at evett. Ha vissza tudnám venni az ukrán gyerektől, megtenném.

laci 2008.05.19. 13:35:13

Béla nem tudom milyen corollád volt de az én 20 éves corim 7-8 között megáll a pesti benzintemetöben is. alekom nem volt de ladám igen az min. 10et zabált vidéken.
az orosz és japán autoknak semmi köze nincs egymáshoz technikai fejlettségben..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.05.19. 13:46:38

Egy birtokolt használt autóból nem illik általánosítani és következtetéseket levonni.
Majd ha ötöt hajtottatok. Talán akkor.

Peti 2008.05.19. 13:56:39

Szerintem már régebben megvette a Magyar Moszkvics Klub elnöke,a klub oldalán már rajta van az Aleko.

trükkösbéla 2008.05.19. 14:04:31

A Corollám 2000-es évjáratú 1.4 VVTi. Nem az országúti fogyasztással van bajom, hanem a városi akkorbekapcsolomaszivatóthamelegamotor fogysztással. A zsigámat én is zabagépnek gondoltam, de a moszkva 5 fokozatú váltóval, és 1300-as samara karbival jött ki a gyárból. Nem ment, de nem is zabált, és mindig célbajuttatott. A Corolla megy, eszik, célbajuttat, de semmi izgalom. Egyszerűen az a szégyen, hogy egy ilyen régi konstrukció, mint a Moszkva, városi fogyasztásra leveri a szuper VVTi és VVT motorokat. Országúton persze megfordul a helyzet, de én városban járok többet. A 900ccm-es Cinquecentom is többet evett városban, pedig azt városon kívül használni...

NGA 2008.05.19. 14:35:32

Peti: Te write only üzemmódban vagy?
"Nem bírtam ki, felhívtam a tulajt. Aki a Moszkvics klub elnöke... ...Innen került a klubelnök gyűjteményébe, de ő inkább veteránt szeretne helyette."
Olvasni is tudni kell szerintem, nem csak összevissza irogatni. Igen, ez a cikk szerint a Moszkvics klub elnőkéé, aki el akarja adni...

AP (törölt) 2008.05.19. 14:42:19

Elég sok zsigát, skodát és trabit láttam már a sajátomon felül is..
A zsigákat szétszedve :))
Mindnek van valami baja, állandóan.
De persze védjétek a moszkvicsot, alekót meg a többi szart, biztosan rosszabbak, mint az, amit az olaszoktól liszenszeltek anno. :)

arthur877 2008.05.19. 14:59:17

Az a helyzet, hogy az oroszok annyi anyagot tettek bele egy "fostalicskába" amennyiből a Japcsik kettőt is kihoznak. Így órmótlan böszme disznókat gyártottak, de nem szívott az ember azzal, ha egy 2mm-es műanyag pöcök letőrése miatt meg kellett venni egy komplett valamit, mert a vaspöcök nem tört le 20 év alatt sem!
Nekem sem Alekom van már régóta, nem azért védem.
Egy biztos. Frontálisan karamboloztam egy AUDI A6-al. Egyszerüen nekem jött szemből!!!? Az Audin kb. 1.5-2 milla kár lett, és alig bírták feltenni a trélerre, én meg LÁBON elmentem a biztosítóba, a boltba, a lakatoshoz, és fényezéssel együtt másnap estére megvolt(precízen!) csak az első lököst kellett még rátenni! Kemény egy gép volt!

CSaB · http://www.domain.hu 2008.05.19. 15:01:32

Még azt mondják, hogy drága az új autó.. :D

arthur877 2008.05.19. 15:01:48

Az Audin kb. 1.5-2 milla kár lett,

Ez 1996-ban volt asszem, tehát a 2 milla kb. a harmad-fél ára volt...

L-Zo 2008.05.19. 15:03:13

Ez az autó tényleg olyan, ahogy leírták. Rohad, lusta, igénytelen belső és külső. De megy. Ha 15 literrel is, de mindig megy. A miénk a hűtőfolyadék kőkemény jéggé fagyását is simán átvészelte, még a fagydugókat se nyomta ki. Beindult, csak az ékszíj füstölt, úgy vettem észre. 2 hét múlva kiolvadt. :-)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.19. 16:15:29

Ha kapnátok egy 2l/100km-es fogyasztású gyönyörű formájú,emellett jól pakolható 500kW-os autót ,idővel azt is megunnátok.
Ha minden nap Ferrariznátok,lehet, hogy szidnátok mint a bokrot.
De mivel nincs rá pénzetek,istenítitek.
Könnyű imádni valamit,ami elérhetelen,és nem is ismerjük pontosan.
Könnyű blamálni valamit,ami ellátja a feladatát,azt a feladatot,amire tervezték.Közlekedési eszköz,se több,se kevesebb.Olcsón el tudsz vele jutna A-ból B pontba.
Ez olyan mint a tökéletes feleség:társaságban grófnő,konyhában szakácsnő,ágyban kurva.
Sok nő keveri a szerepeket:társaságban kurva,ágyban szakácsnő,konyhában grófnő.

pimpike 2008.05.19. 17:45:08

"Ha kapnátok egy 2l/100km-es fogyasztású gyönyörű formájú,emellett jól pakolható 500kW-os autót ,idővel azt is megunnátok"

Nekem akár 50KW-is lehetne és csúnya ...és nem unnám meg :)))

Leegor 2008.05.19. 18:49:48

BeeTm

Aztakurva...

Volt 124-esem, csak akkor nem volt pénzem egy ilyen állapotú darabra. Azóta meg elmentem az új-autót-veszünk-mert-az-a-biztos irányba.
Nem baj, szépen lassan lehet OT-rendszámosítani a 123-akat, majd olyanból szerzek egy hibátlant.

Pipi 2008.05.19. 18:59:47

ha be van lőve a gyújtás meg a karbi, simán 10 alatt tartható a fogyasztás, pedig azért nyomom neki elég sokszor, meg meg is szoktam pakolni. A gyorsulás is elég könnyen javítható, mondjuk az enyém kapott egy minimális teljesítménytuningot, de az nem sokat nyom a latban, inkább a helyes beállítások. nem mondom, hogy nincs nála jobb autó, de olyan, ami elvisu egy dobszerkót, két gitárt, egy basszuskombót és négy embert és nem kombi: na olyan nincs:)
Érteni kell hozzá és lelke van. De ha az elején belefeccölsz némi pénzt a helyrepofzására, akkor meghálálja.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.19. 19:24:59

Nekem 10kW-os 2 litert fogyasztó is elég lenne 60-70es végsebességgel.És mellé egy forgalomból kivont BuszMetróWillamos gumifüstölésre.

D_Kristian 2008.05.20. 14:07:44

Kedves AP !!
Én sem védem a régi keleti autókat, pedig sok embert és sok cuccot elvittek . . . Én 3 céges keletit vezettem : Volga M-24, 4és fél év alatt 117e km-t hajtottam. 10e - nél 4 db Continental gumi, 92e - nél generátorcsapágy. Lada 1600, 2,5 év alatt 71e km, 10ezernél 4 db gumi. 71e - nél egy részeg bmw - s hátulról rommá törte, leadtuk. Lada 1500, 4 év alatt 131e km-ig: 10 és 107 ezernél gumicsere. Nem írtam olajról, szűrőkről, gyertyákról, stb. Ezek borzasztó drága autók voltak, igaz Kedves AP ?? Vajon többek leszünk, ha a másét, ha a régit ócsároljuk ?? Mégcsak védenem sem kell a régi keletieket, mert ez így történt !! Nos, kedves AP ??

Süsüzni mentem-Vadkörte 2008.05.20. 20:17:49

ez igen...de állítólag a lemezei anyaga is szennyezett volt,mint a Daciának..azért barnulgatott...akkor ez a garázsban is elöfordult volna..gondolom nem fütött garagében volt..ez egy jól sikerült példány lehet-kiválóan fest!!Egy vásárlómnak volt egy kék,110kilós óvónő volt..egy kanyarban leszedte a kormányt-letört!!!)))Avval a svunggal fel is fordult a kisívvel a járdára))))Én egyszer a Barkasban törtem el a kormányt(karimáját)parkolásnál-a vékonyat...ezért cserélték ki mindig a Warbiéra,arra a pufira)))

Laccmacc 2008.05.21. 19:14:25

Nekem akkor volt szerencsém hozzá, amikor a munkahelyem fölött lakó csaj állított vele haza. Az volt ráírva, hogy Alekó Dö.
Beszálltam, beleszagoltam, és magamra csuktam az ajtót. Jellegzetes Wartburgos hangja volt, azt mondta, hogy ttóóónnnngggg!
És a szaga az a tipikus szovjet ipar remeke, mint amikor a kockaladámban a műszerfal, meg minden kárpit ontotta a szagot 30 fokban.
Tiszta királyság.

vancello · http://vancello.hu 2008.05.21. 23:25:18

Ladaszag 4ever! :-))) Szeretem az orosz autókat, de az Alekot rühellem...

TEFI 2009.11.19. 22:18:38

Nekünk volt Moszkvics Alekonk 1990-től 1996-ig. . . . akkor még azt Moszkvics Aleko néven árulták, és nem csak simán Aleko volt a neve-bár ebből a névátkeresztelésből nem sokat profitált az AZLK autógyár-.:D
Mi szerettük ezt az autót a hibáival együtt, bár a korábbi Daciánkhoz képest a megbízhatósága tűrhető volt, legalább nem volt minden héten baja mint annak, sohse hagyott ott minket.
Az akkori nyolcvanas-kilencvenes évek fordulója divatjának a formája még elfogadható volt, bár akkoriban elég csúnya design a volt a divat, ebbe az is beleilleszkedett. Maga a kocsi egyébként olyan igazi tipikusan oroszos volt, bár ez a modell próbált a maga módján lépést tartani a korral.Nyolcvanasévekbeli design, őtsebességes váltó, fordulatszámmérő, gyári rádió-előkészítés, fejtámlák elől, elég áttekinthető és informatív műszerfal, ez a modell már megjelenésében kőzelebb állt az akkori kor autóihoz mint a korábbi kockamoszkvics. Az utastere meglepően tágas, kényelmes, sok tárolóhellyel, az ember szívesebben ült benne mint egy kockaladában, a vezetése sem volt olyan mint egy kockaladának ahol a kormány meg a váltó elhelyezkedése miatt úgy kellett azt vezetni mint egy teherautót.
Motorikusan viszont egy tipikus orosz autó volt, itt nem változott semmi, lomha, lassú, sokat fogyasztó, korszerűtlen, nagy sebességnél külőnősen hangos, és ráadásul 1600-as motornál is csak 145-ős végsebesség.Ez már akkoriban is elég győnge teljesítmény volt, mint egy igazi szovjet tank, nehéz, lassú, zabál és zőrőg, recseg ropog. Amikor mentünk vele, az egész műszerfal zőrgőtt.Egyébként az ablaktekerője meg maga volt a katasztrófa, iszonyat nehezen lehetett tekerni, és anyári melegben borzalmasan felforrósodott az utastér. A kasztnija rohadt vastag volt-tipikus orosz gép-színtiszta tőmőr vas, ami ráadásul szarul lett lekezelve-valószínűleg szennyezett ócskavasból sajtolták. Négy éves korában már rozsdás volt a kereke, és később a színe is pirosról egy enyherózsaszínes mattra fakult át. . .:Dfasza minőség
De megjártuk vele Olaszországot, és mi magunk is csodálkoztunk rajta, hogy képes 140-nel is menni sztrádán, bár iszonyat hangos volt, és apámnak egyébként is mindig erőlkődnie kellett amikor vezette. . . Ja, kétéves korában csőpőgőtt belőle az olaj, és szintén kétéves korára már lekopott a kilincsfesték. ..
Apám hároméves korában szerelt bele egy gáztartályt, hogy kevesebbet fogyasszon, de a gáz az teljesen tőnkrebaszta. . .
Onnantól kezdve méginkább lomha lett, és hat éves korára annyira megbízhatatlan lett mint egy Dacia. Kéthetente baja volt ... Amikor eladtuk, a próbaút előtt apám nem merte mondani a vevőnek hogy már volt olyan is hogy százzal is alig bírt menni. Jó, gázos volt, meg 114 ezer kilóméter, de ennyi strapát bírnia kellett volna. . . Úgyhogy hatéves korára teljesen kifulladt, roncs lett.
Mivel nekem végigkísérte a gyerekkoromat, mi szerettük, nosztalgiát ébreszt, tán ezért is próbálom az előnyeit kiemelni, de a fent megadott dolgok alapján ez a kocsi tényleg egy szégyenletes fos. . .Hiszen hatéves korára rohadt, tőnkremenet a motor. . .Hát nem egy időtálló minőség, ha az ember kőltőtt volna rá, még meghosszabbítható lett volna, bár mi már akkor úgy voltunk vele, hogy keleti autóra nem érdemes kőlteni . . .
Az új Opel Astánk ez után maga volt az eldorádó. . .Volt hangulata a Moszkvicsnak, a jellegzetes motorpőrgés, kattogó műszerfalzőrgés. . .amikor apám hazajőtt a kocsi kattogó, zőrgő hangjából már tíz mérerre lehetett tudni hogy ő az. . .még ha szar is volt, mi érzelmileg kőtődtünk hozzá, bár a váltás kőnnyű volt:D egyébként nem tudom mi lett a kocsink utóélete, de az eladása után két héttel az egyik ismerősünk mondta hogy látta lerobbanva az országúton:D hihihih. . . meg vagy négy éve láttam én is, úgyhogy valószínűleg azóta is üzemképesen megy, ami ezek után csoda

TEFI 2009.11.28. 21:25:05

Én úgy hívom: szeretnivaló orosz medve.
Bőhőm nagy, lomha, hangos, és jó étvágya van. :D

TEFI 2009.11.28. 21:47:38

egyébként ez a kocsi a tágassága,viszonylagos kényelme, meg az akkori kornak még éppen elfogadható design-ja miatt a kilencvenes években sikeres modell lehetett volna .. . ha egy 25-30 százalékkel lett volna drágább, akkor a kasztniját rendesen lekezelhették volna, meg nem lettek volna annyira csapnivaló minőségűek az alkatrészei, hanem legalább tűrhetőek . . .dehát nyílván mindenre nem jutott pénz fejleszetni, a kockalada ódivatú volt de legalább tűrhető minőségű, de ennek a fejlesztésénél inkább a forma és az utastér került előtérbe a műszaki és egyéb dolgok kárára. . .ha itt nem is, de a szovjet utódállamok piacán még népszerű is lehetett volna ha kicsit tőbbe került volna, de tűrhető minőségű . . .ugyanis hozzá kell tenni ennek a kocsinak elég rossz híre van saját hazájában is :D
süti beállítások módosítása