A KIA ezt elnézte

Hamar munka ritkán jó

  2008. május 19. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Olvasónk küldte, köszönjük neki, név és kommentár nélkül idezúdítjuk:

Hello!

Nagybátyám Ceed SW-jével volt 20.000-es szervízen a héten, és a munkafelvevő a számla mellé adott neki egy furcsa prospektust, amiben a gyári Kia alkatrészeket istenítik.

Az csak egy dolog, hogy a full gagyi névtelen cuccokat egy kalap alá veszi a minőségi utángyártottal. Nagyobb szemtelenség, hogy azt próbálja sugallni, hogy a gári alkatrészeket maga a Kia állítja elő, nem pedig olyan beszállítók, akik egyébként saját nevük alatt is forgalmazzák azokat.

Ha viszont elfogadjuk, hogy a gyári alkatrészek valóban minden más felett álló minőséget képviselnek, akkor elvárható lenne, hogy az ezeket népszerűsítő prospektus is valami hasonlót tükrözzön.

Ehhez például arra is szükség lenne, hogy a kiadványba szánt képeket gondosan válogassák ki, vagy legalább ne cseréljék össze !

Mellékeltem az üzemanyagszűrők képeit, ahol a metszeti ábrán jól látható, hogy az utángyártott szűrőben sokkal nagyobb felületű papírt hajtogattak be. Szintén itt a kép a pollenszűrőkről, ahogy egyértelműen felcserélték a képeket, a gyárihoz került a kócos, az utángyártotthoz a szebbik.

A legszebb azonban a fékbetétek oldala, ahol a gyárihoz valami irtózatos albán keményfából faragott betét került, az utángyártotthoz pedig a szép, hibátlan, sima felületű.

Ja, és ki ne maradjon a kedvenc idézetem: Ha összehasonlítjuk a címkéket, könnyen észrevehetjük az utángyártott alkatrész koreai figyelmeztető címkéjén lévő elírásokat. Ja, minden háztartásban akad otthon egy atomreaktor, illetve egy koreaiül anyanyelvi szinten beszélő nagymama :)))

A füzetke egyébként igényes, de azt hiszem, ebben a formában nem feltétlen alkalmas arra a szerepre, amire készült :)

Zsolt

Kedves Zsolt: köszönjük, szép találat, azonnal beszerzünk néhány koreai nagymamát, nehogy csalás áldozatává váljunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr70477582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reTech 2008.05.20. 23:00:42

Farkas_1985

De, tudtommal a Golf V-ös igen, a Mexikói üzemben.

Balee87 2008.05.21. 00:49:19

Nem mondtam h. a KIA felveszi a versenyt a VW-el. De miért ne vehetne valaki KIA-t, ha mondjuk az tetszik neki. Szerintem az új szériás KIA-al nincs semmi baj. Persze még nincs olyan nagy múltja mint egy VW-nek vagy OPEL-nek, de attól még szerintem jó autókat gyárt. És nem utolsó szempont, h. - viszonylag - olcsóbban mint a többi... (bár ezért a mondatért most sokan be fogtok szólni nekem).
Ha jól emlékszek amúgy tavaly, vagy tavalyelőtt a KIA teljesített mechanikus meghibásodások terén a 4. legkevesebb rossz autóval a világ autógyártói között. Már nemtom hol olvastam, de vagy az ADAC, vagy az a rohadtnagy - nemtom mi a neve - öööö adatgyűjtő :D cég készítette a felmérést.
Amúgy hasonlít a Toyotára igaz, de elég sok autó van ami hasonlít másikra... (Jó tudom-tudom VW-re nem hasonlít semmi :D).
A Suzukit sem tudom miért kell leírni, az itt fórumozók szerint (nem általánosítás) már majdnem úgy néz ki, hogy az hülye aki nem BMW-vel, AUDI-val meg VW-el jár. :) Olcsó megoldás, kisautó, megbízható, olcsón fenntartható... mi ezzel a baj?
Egyébként itt a BELSŐSÉGBE már szinte sportot űztök abból, hogy belekössetek valamivel a másikba. Jó ez nektek? Úgyis mindenkinek más autó tetszik és más autóra telik. SOha nem lesz egyetértés, hogy melyik jobb, már csak azt nem értem, ha valakinek tetszik valami, akkor azt miért kell lehúzni?!
A BELSŐSÉG és a TOTALCAR meg ha nem tetszik valakinek qrvára nem kell idejönni és olvasni és írni, anyázni meg szidni a szerkesztőket!!! Pl. a belsőség pont az ilyen témákra van kitalálva, ha más érdekel olvsd a főoldalt! Ha meg nem tetszik van sok másik ilyen oldal... (Bár ez a legjobb) :)
+az egyik hozzászólónak üzenem aki említette, hogy ööö nemtom, hogy fogalmazott pontosan kb: "pusztul le az oldal nincs normális Teszt!" Mert? Akkor nagyokos mond meg mit kéne tesztelni! Szinte minden újdonságról van cikk...

Utóirat: Nincs KIA-m, se Suzukim! 10 éves Rover 420-am van...

Balee87 2008.05.21. 00:58:53

U.I.2: Ez nem az eredeti cikkírónak szólt... a prospektus tényleg nem sikerült jól... :)

The good boy 2008.05.21. 02:04:50

techdreams 2008.05.20. 17:53:38

Nem bántottad meg a leki világomat (de még csak a lelki világomat sem:::)
Rosszul fogalmaztam, vagy rosszul értetted, nem a mások véleményét sz*rom le, hanem azt hogy mit gondol az autóimról, vagy rólam (az első hsz-ben még pontosan fogalmaztam meg:)
De azért no problem.

Más: Már elöre várom, amikor 1-2 év múlva elkezdik az első kinai autókat tesztelni, vásárolni a magyar emberek. Hú, lesz itt anyázás meg minden, meg olyan aki a chery QQakármi modelljét a Bugatti veyronhoz, meg a lambo gallardohoz fogja hasonlitani, pedig már most látatlanba mondom, hogy ár/érték arányban a chery lesz a nyerő. De szerintem még helykinálatban, vagy a hátsó üléssor lábterében és még a csomagtartó térfogatában is. Tényleg Tc: kérek kinai autós tesztet, hozzászólási lehetőséggel (az Autopiac pár hete már tesztelt egyet:).
OFF: Azért szerencsére vannak még értékteremtő emberek a TC.-nél. nagy gratula Balázs Viktornak a vonóhorgos cikkért. Profi!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.21. 03:11:10

csakazértis Mazda. Hogy kellően off és provokatív lehessek :)

Ciri 2008.05.21. 05:04:32

Farkas_1985

"@Ciri:
A VW listaárai hogyan hajmeresztőek? Mert addig OK, hogy a Citroën jó nagy árat ír ki, aztán mellé jó nagy kedvezményt. A VW- ről csak azt tudom, hogy jó nagy árat ír ki. Ennyiben megáll a hajmeresztőség, vagy van még valami?"

A Golfot nem gyártják Mexikóban, csak a Jettát és a Golf Variantot (ami szintén egy Jetta)

Nos a különbség annyi,hogy a VW nem publikálja az árengedményeket,egyszerüen a vevők alkudják le.

bigpond 2008.05.21. 05:29:14

Szerintem pedig siman hasonlitgathatunk barmilyen autot barmivel.Viszont iteletet nem mondhatunk ,hogy aszongya ez jo a masik meg fos.Bocsanat. Dontse el ki-ki maganak mi a fontos es valasszon aszerint.
Viszont ne hasonlitsunk mar egy VW-t egy Citroenhez! MIndkettonek vannak elfuseralt darabjai, de meg Golfot sem hasonlitanek Focushoz. Amitol egy auto jo lesz, az a karbantartas,hasznalat, szeretem-e vagy sem ,mert ha nem szeretem akkor lehet az akarmilyen jo a akkor is utalni fogom.De utalhatom azert is mert zorog benne egy muanyag es szerethetem is annak ellenere,hogy 50.000km enkent uj hengerfejtomites kell bele es ezutan beallitom mint egy hudefasza autot, mivel nekem fontosabb ,hogy puha tapintasu legyen a muszerfala.A rohadt KIAnak meg kopog.
Az adott tipus legyen mondjuk Golf , meg evjaratonkent is kulonbozo minosegu. Akkor minek verjuk itt a nyalunkat, mit hasonlitgatunk? Tiszta ovoda.
Nem akar valaki esetleg egy sorrendet felallitani, ilyet ,hogy a legjobb a Honda utana a Mercedes , Majd a Jaguar csak ugy mint az oviban csinaltuk?
Akinek nem inge ne vegye magara.

Ciri 2008.05.21. 05:44:55

bigpond

Senki sem hasonlitotta a Citroent és a VW-t. Csupán a hasonló árképzésükről beszéltünk.

bgy 2008.05.21. 07:59:45

Én hoztam fel a Jetta összehasonlítást. Az enyém tényleg trendline, 1.6 8 szelepes motorral (103LE?). A felszereltség:
-6 lufi (elöl, függöny, elöl oldal)
-ABS
-ASR
-ködlámpa
-isofix pontok hátul
-dupla digit klíma, hűtött kesztyűtartó
-könyöktámasz elöl, hátsó légbefúvóval
-metálfény
-rádió 4 harangszóval (ez gagyi)
-4 automata ablakemelő
-526 literes csomagtartó

Egyébként soha nem vágytam VW-re, de igyekeztem racionális döntést hozni: jól felszerelt, megbízható, nagy autót kerestem, ami még számomra megfizethető és három év múlva még ér valamicskét a használtpiacon.

techdreams 2008.05.21. 08:59:52


The Good Boy!

Elírás volt, semmi több, de köszönöm, hogy kiemelted, mint témába vágó jelentős információt.


Valaki írta feljebb, hogy Mazda-t venne. Mit mondjak, ha valamit most kellene beszereznem, az teljesen biztos, hogy hatos Mazda lenne, és nem az ára miatt (bár véleményem szerint az sem rossz), hanem a szerethető formája miatt.


A Jetta-t pedig valóban Mexikóban rakják össze, ami nem túl bíztató, de eddig nincs vele gond, és ahogy a Népítéleteket nézegetem, másnak sincs.

Alkudni pedig valóban kötelező, bár a személyes tapasztalatunk azt tükrözi, hogy nem is inkább az árban engednek (igaz, mi akcióban vettük a gépet eleve), hanem tartozékokban. Így került a csomagba ppéldául plusz négy felni téligumival felvértezve, teljesen ingyen.

A rádió pedig tényleg hatalmas baki, azt nehezen nézem is el a VW-nek...

És hogy valami Kia-t is írjak: egyet elértetek, Kedves Tulajok, esküszöm, adandó alkalommal megnézem a vasat egy szalonban, hogy legalább tudjam, miért véditek annyira.

GregHozta 2008.05.21. 10:41:47

Igaz, megigértem, hogy nem szólok többet a témához, de jó lenne, ha a fikázók előbb megnéznének, és kipróbálnának egy Cee'd-et. Ugyanis néhány hozzászólásból kitűnik, hogy a reklámokon kívül még nem láttak Cee'd-et. Ez, most több embernek is szól, de amire most felkaptam a fost, az a "rohadt KIAnak meg kopog" a műszerfala volt.

GregHozta 2008.05.21. 10:51:01

techdreams

Én tudom, hogy a KIÁnak is vannak hibái (sőt, a valós kritikát jól is tűröm), csak a baj, hogy a legtöbben nem úgy gondolkodnak, mint Te, és ki sem akarják próbálni. (olyan, mint a szexről nyilatkozni, amikor még nem is próbáltad :) ) Ajánlom, hogy próbálj ki az 1.6 CRDi-t, esetleg nézz meg egy EX felszereltségű Cee'd SW-t (kombi)
Kiváncsian várom az észrevételeidet a ceedclub.hu oldalon.

Sinclair 2008.05.21. 11:12:28

Ne tedd tech, még a végén változik a véleményed, és ott hagyod a kocsid:)
Ciri: Ha tényleg ennyi egy vw, legközelebb majd ezzel is példálózok, ha esetleg valaki kétségbe vonná az értékét :)

twk004 2008.05.21. 11:18:03

Üdv!

A német/koreai vitához csak egy adalék.

2006 márciusában megszületett a lányunk. Kellett valami nagytestű kombi, lehetőleg klímás. Persze használt, mert új autóra nem volt meg a "keret". Octaviákat nézegettünk, de drágának találtam. 2001-es 1.6-os Octaviák klíma nélkül voltak 1.5-1.8 milliók, klímával bőven 2 millió felett. Ekkor kaptam egy tippet, hogy miért nem veszek Daewoo-t? Először elborzadtam, kell a francnak koreai! Német autó (na jó, cseh, de Golf IV alapokon, mint köztudott), az igen! Aztán csak rábeszéltek egy próbaútra, és elgondolkodtam: szintén 2001-es Daewoo, dupla lufival, klímával, mindenféle elektromos bizb@sszal, 1.1 milla, és ebből még kaptunk 200 kedvezményt. 104 ezer kilométer volt az autóban 5 évesen, vezetett szervizkönyvvel, egy helyen szervizelve, azóta megtett 36 ezer km-t, a kopó alkatrészeken kívül egy alapjárati léptetőmotor cserével. Akkor miért is szeretném ugyanezt a felszereltséget és helykínálatot dupla áron? Nem hinném, hogy az Octavia ennél megbízhatóbb, ellenben magasabb alkatrész- és szerviz-árakon üzemeltethető, szerényebb felszereltségű lett volna. Úgy gondolom, hogy jól jártam, és erősen gondolkodom, hogy a következő is koreai lesz. Mondjuk egy Ceed SW ... Végig kéne ezt a koreai-fikázást gondolni. Az európaiak ma jórészt a nevükből élnek, miközben a KIA/Hyundai/Daewoo-Chevrolet trió igenis felnőtt melléjük, ma ugyanazt a minőséget és megbízhatóságot kínálja kb. 80%-os áron, mint a VW/Opel/Renault/Peugeot/ésatöbbi ...

Macifighter · http://w2.bikepics.com/pics/2006%5C10%5C27%5Cbikepics-711117-full.jpg 2008.05.21. 12:40:53

Kedves twk!

Mint minden termékből, így az autóból is lehet venni gagyit, és lehet is neki örülni, ahogy azt te teszed :-) A koreai szemetek mellett és ellen is hozhatunk fel érveket, de, hogy egy egyszerű példát mondjak, a tescoban is lehet öltönyt kapni meg a hugo boss-nál is. Mindkettőben el lehet menni egy esküvőre, kérdés hogy jól érzed-e benne magad.... én maradok a hugonál

Shadowman 2008.05.21. 12:50:01

Sziasztok

Saját kis tapasztalatomat osztanám meg veletek a prospektus utolsó oldalával kapcsolatban (fékes magyarázat) Van egy ceed-em 19000 kilométernél a fékeknek a „szokásos” fémes hangja volt, a dolog teljesen zavarba ejtett, hogy lehet ez nem is értettem. Kedves kis szervizemben meg is lestük a gondok forrását az igazán szuper minőségű gyári betétek teljesen jók voltak ill. kellőképpen vastagok, persze mert kemény mint a dög és szétmarta a szintén gyári féktárcsákat. Semmi gond gondoltam én, hisz 7 év gari meg minden, persze csak a fékekre nem (20000 km a gari ha emlékezetem nem csal) még éppen időben voltam és nehezen de sikerült orvosolni a problémát, viszont az új gyári is kezdi már a hangoskodást. Lehet keresnék hozzá valami gagyit, hátha jobb mint ez.

noname 2008.05.21. 13:23:00

twk004-hez
"2006 márciusában megszületett a lányunk. Kellett valami nagytestű kombi, lehetőleg klímás."

Huha, mekkora lányotök született, hogy ehhez egy nagytestű kombi kellett? :-) És még klimás is? :-)
Mi felnőttünk úgy, hogy autója sem volt a családnak. :-)

Bocs, poén akart lenni, mert nem értem, ha születik egy gyerek, akkor miért kell mindjárt mikrobuszt venni majdnem?
(3 gyermek apja vagyok egy 90-es évekbeli G2-vel, amiben elférnek)

twk004 2008.05.21. 13:46:02

Üdv!

Cabrio3: a gagyit kikérem az autó nevében. Mitől gagyi? Nem hullik róla a festék, nem foszlik az üléskárpit, nem folyik semmi a motorból-váltóból ... akkor? A pontból B pontba eljutni maximálisan megfelel. Ha Neked olyan sok kidobni való pénzed van, akkor fizesd a VW névért kiszámlázott felárat. Ja, és örülj, hogy bepaliztak vele, jól megfizettették Dr. Ferdinand Porsche nevét, meg a hajdani Bogár után kialakult VW képet. Én inkább örülök az általad legagyizott autónak.

noname: én is felnőttem púpos meg kocka Wartburgban. 2 öreg keleti autónk volt akkor, egyiket sem éreztük akkora perspektívának, hogy mellettük ne legyen valami tisztességes(nek mondható, hogy a fikázóknak is adjak egy kicsit) autó. A klíma inkább csak elvárás volt, az nem volt nagyon szükséges. Nem rossz, főleg mikor a szomszédos európai autóst verejtékezni látom a tökig lehúzott ablakon kikönyökölve ... :o) Amúgy 4 kilóval és 58 cm-rel született, csak hogy értsem a poént is.

Az igazság az, hogy nem fogjuk tudni meggyőzni az ellene szólókkal egymást. Vannak érvek mindkét oldalon. Én annyiból vagyok jobb helyzetben a fikázóknál, hogy egy VW csoport autóit használó helyen dolgozom, tehát nekem van képem az "ellen"-oldalról is. Ezek alapján mondom, hogy az európai autógyárak ma messze nem értékarányos autókat készítenek, pontosabban jóval többért árulják, mint ami azért reális lenne. A 20-30 éves múltú koreai gyárakk ezzel nem versenyezhetnek. Emlékezzünk a japcsikra a 60-as években: jó minőséget adtak szemtelenül olcsón, majd később rágyúrtak a minőségre. Kb. 10 éve a koreaiak is ezt a receptet követik. Az E-Kadett (Daewoo) meg Mazda (KIA) licencek kora lejárt, a saját fejlesztéseik igenis versenyképesek a nagy múltú európaiakéval. De érzem, hogy meggyőzni senkit sem fogok, mindenesetre én érzésem szerint maradok a koreai autóknál. A fikázóknak meg meghagyom az európai autókat. Valakinek azt is meg kell venni ...

twk004 2008.05.21. 14:09:23

... egyébként ha megnézitek, a TC címoldalán az egyik szalagcím: "Romániában épít gyárat a Mercedes?". Egész egyszerűen ez a magyarázata, hogy az európaiak miért adják olyan áron, amilyenen, az autóikat. Magasak a munkabérek, pontosabban az órabérek és egyéb járulékok az EU-ban (német, francia, olasz, stb.)... Magasak a fejlesztési és összeszerelési költségeik, nem véletlen, hogy az ex-keleti blokk (Lengyelország, Szlovákia, Románia, kicsit MO is) miért egyre népszerűbb. A japcsik meg a koreaiak még olcsón dolgoznak, ezért tudnak hasonló minőségű autót olcsóbban adni, még behajózással együtt is. A VW például már Poznan-ban, az egykori ZUK gyárban gyártja a Transportert. Igen, tudom, a Chevy meg Varsóban, az egykori Polski-gyárban az új Aveót ... Szóval, az ár vs. minőség kérdésében inkább ez a döntő. Nem biztos, hogy ami olcsóbb, az feltétlenül "gagyi" is ...

noname 2008.05.21. 14:21:52

Az is igaz, hogy a VW utolsó jó autója a Golf MKII volt. Én szereztem egy rozsdamentes utolsó példányt, és jól el is vagyok vele. Nem járok autókereskedésbe, nem járok tesztvezetésre, mert nem kell új autó. Ezek a műanyag vackok tele elektronikával csak mosolyt csalnak az arcomra. Hála istennek nem a nagyfaluban lakom, igy nem kell dugóban ácsorognom, és használni a légkondit. Itt ahol élek ismerem a kevésbé forgalmas kis utcákat, és mig a sok szerencsétlen várja, hogy kihajthasson jobbra, én már balról rég el is mentem elötte :-) Örülök neki, hogy 1 fillér hitelem sincs, és nem kell kötelező szervizbe vinnem a kocsit, magam cserélek olajat, és magam szervizelem, ha nagyon szükség lenne rá. Azért mert megtehetem, mert ez még autó. Nem pedig olyan eldobható műanyag szappantartó, mint a maiak :-) Megértem, ha valakinek szükséges az új autó, de bevallom ronda mind. Fertelemesen ronda. Ez értendő a vw-re is.

MRX-7 2008.05.21. 14:27:32

Cabrio_3

Mint minden termékből, így az autóból is lehet venni gagyit, és lehet is neki örülni, ahogy azt te teszed :-) A koreai szemetek mellett és ellen is hozhatunk fel érveket, de, hogy egy egyszerű példát mondjak, a tescoban is lehet öltönyt kapni meg a hugo boss-nál is. Mindkettőben el lehet menni egy esküvőre, kérdés hogy jól érzed-e benne magad.... én maradok a hugonál

1: Olvass népítéletet, meglepő lesz az eredmény a "koreai szemeteknél"...
2: a te Hugo Boss cuccod is kínában készül úgyhogy ezt buktad.

Igenis jók a koreai autók, elmész kínába v. koreába te ott nem fogsz látni európai autót. Elvétve egyet-kettőt. Vagy mondjuk az USA. Német autó??? Az meg mi??? Ott is csak a Touareg-et veszik, szedánt meg ilyesmit szinte semmit. Ja és a Camryról nem is szólnék, csak annyit, hogy a TC címlapon olvasd a híreket...

Üdv!

AP (törölt) 2008.05.21. 14:29:48

így legyen ötösöm a lottón

tudtam, hogy a kiát fogja fikázni a sok szerencsétlen, és így is van

MRX-7 2008.05.21. 14:38:24

twk004: "2006 márciusában megszületett a lányunk. Kellett valami nagytestű kombi, lehetőleg klímás."

Ezzel a hozzászólással pedig teljes mértékben egyetértek! Ha nekem is lesz kisgyerekem, biztos nem a mostani kocsimban fogom utaztatni, igaz rohadt nagy orra van, nem is könnyű és hátul is elférne, de se légzsák, se isofix, se klíma és 2 ajtós. Igenis a kisautókkal szemben nagyobb biztonságban érezném a családomat és magamat pl.: egy Maximában/Camryban/Passatban/Mazda 6-ban/Lexusban stb. ilyesfajta kocsiban. Tudom ma már a kisautók is tele vannak tuti biztonsági cuccokkal de akkor is. A nagy autó az nagy autó...

MRX-7 2008.05.21. 14:40:50

AP: De hát nem??? Azt sem tudják miről beszélnek, ez a cikk sztem direkt azt akarja, hogy fikázzák a KIA-t. Tudatlanok...

VrapThor 2008.05.21. 14:44:50

ha nem vettétek volna észre, a szokásos megy. mégpedig nem a kia, hanem a vw fikázása.
és valóban tudatlanok művelik. de ezt már megszokhattuk.

noname 2008.05.21. 14:59:35

MRX-7: A nagy autó addig nagy autó, mig egy hasonló naggyal nem találkozik. Az energia az energia... Én inkább azt javaslom, hogy akinek gyermeke van, az ugy vezessen, hogy oda is érjen időben, és oda ahova elindult, mert nincs rondább látvány, amikor kivágják a légzsákos autóból a halott szülőket, mert az apuka azt hitte, hogy mert nagy autója van, akkor rá a fizika nem vonatkozik, és a kis gyermek pedig ott pityereg a gyermekülésben. Szóval elsősorban a gyermek az autóban-t nem ott kell kezdeni, hogy veszünk egy nagy kombit, hanem ott, hogy betartjuk a sebességhatárokat, bármennyire is tudna a kocsi menni.

Ákos vagyok 2008.05.21. 15:09:22

MRX-7 2008.05.21. 14:27:32

Hát azért a rohadt nagy tehetséggel megáldott színesbőrű "zenészek" odaát veszik rendesen az S Merciket meg a 7es BMWket, talán jobban is, mint itt Európában :P

A témához: biztos nem egy rossz autó ez a Ceed, mert ahogy látom az utakon, viszonylag sokan veszik. De én akkor is VW-t (Audit) veszek a barátnőmnek, ha 3szor annyiba is kerül, mint egy koreai, és ha le is hülyéznek érte sokan. Egyszerűen mert német autó, és ahány VW konszernes autó volt eddig a családomban, mindegyikkel maximálisan meg voltunk elégedve, az újakkal kiváltképpen (Passatok, Audik).

Persze nem vehet mindenki 5-10 milliókért meg többért autót, ezért jó ha van ilyen is. Erről a kategóriáról igazából nem tudok nyilatkozni, nem is fogok észt osztani éppen ezért, de azért én továbbra is a németek mellett tenném le a voksom. Passattól kezdve nagyon minőségi autókat csinálnak, akármennyire is tagadják/firtatják ezt páran. Az meg egyszerűen nem igaz (kimondom: hazugság), hogy csak a nevükből élnek meg. (Értem ez alatt a VW-t, BMW-t, Mercedest, de ugyanúgy az Opelt is.)

Hát szép napot mindenkinek :)

MRX-7 2008.05.21. 15:52:27

Igenis a kisautókkal szemben nagyobb biztonságban érezném a családomat és magamat pl.: egy Maximában/Camryban/Passatban/Mazda 6-ban/Lexusban stb. ilyesfajta kocsiban.

noname:
-ezt én írtam magamra vonatkozóan E/1-ben. Azt, hogy más mit vesz az ő dolga. Én úgy gondolom aki gyerekkel utazik és van benne egy kis felelősségérzet, az vszínű betartja a határokat. Akik viszont nem, azokat tudom sajnálni.

Ákos vagyok: jó persze én sem rapperekre gondoltam elsősorban hanem a családokra, átlagkeresetű emberkékre. Amúgy meg azoknak van minden, nemcsak Merci meg Caddy :)

Japanautotvegyetek :) 2008.05.21. 16:31:58

Tiszta ovi amit itt egyesek muvelnek :)
Azt vegye meg mindeki, ami tetszik, megbizik benne es belefer a keretbe.
En Hiluxozom. Nagyivben tojok a problemakra. 535 000 km problemamentesen - igaz futomuvet kellett allitani haromszor, meg kopo alkatreszeket is kell cserelni. Az en kocsim a legjobb? Nem. De nekem tok szuper es boldog vagyok vele. Meg is vettem az ujat, az megis csak kenyelmesebb, de maradt a regi is, most mar kivancsi vagyok meddig megy el a motor. Folosleges egymast szivatni azzal, hogy az egyik jobb, mint a masik. Az ido mindent eldont. A KIA-s nem fogja a VW-t isteniteni, es forditva sem hiszem, hogy bekovetkezne.
Szerencsere nem vagyunk egyformak.
Udv!

Notes 2008.05.21. 17:04:25

Jól érzem, hogy a Kia autóit leszóló emberek többsége még utasként sem ült mondjuk egy cee'd-ben? De az űberfasza szakvéleményt azt kiállítja mind.
Árban mindent lenyom a cee'd (tessék megnézni mit ad 3.5-4 millióért mondjuk egy Focus...).
És az a helyzet, hogy nem csak extrákban áll jobban a koreai, hanem műszakilag is sok szempontból lenyomja a "neves európai konkurenciát".
A 7 év garit meg még a japánok sem merik bevállalni...

Kifordított kacagány 2008.05.21. 19:57:25

Notes 2008.05.21. 17:04:25
igazad van és nincs igazad. igazad van, mert adott összegért több kacatot kapsz az autóhoz és nincs igazad, mert egy csomó embernek nincs szüksége ezekre a kacatokra, vagy éppen más tulajdonságokat helyez előtérbe.

GregHozta 2008.05.21. 20:17:59

Az a baj... lehet vitatkozni az autó értéktartásáról, de
1. Az autó a legsz@rabb befektetés
2. A német autó sem a minősége miatt tartja az árát, hanem mert Magyarországon német autó kultusz van.
Romániában pl. a francia kocsikat istenítik, így ott a Citroen, Peugeot és Renault drágább. A német márka minősége semmivel nem jobb a másiknál, hiszen prémium kategóriás Mercedesek bőrkárpitja is készül Kecskeméten, de pl. a Passát kábelkorbácsa Romániában, egyes VW típusok pedig Mexikóban, vagy Spanyolországban készülnek. Az autó értéktartása egyszerű közgazdaságtan. Amit keresnek, az drágább. A VW, Audi, Mercedes sem maga készíti az alkatrészeket. Nem úgy kell elképzelni egy gyárat, hogy az egyik oldalon beöntik a vasércet, a másik oldalon meg kigurul az autó. Rengeteg -akár különböző országban működő- beszállító dolgozik egy típuson, és egy logisztikai csoport hangolja össze az egészet. Ilyen alapon az sincs kizárva, hogy ugyanazon gyártósoron 1/2 3-ig VW, majd 1/2 9-ig KIA alkatrészeket állítanak elő. (persze képletesen)

karesz2 2008.05.21. 21:51:35

Ja egy prospektus elég volt ahhoz hogy kiderüljön a legfaszább autó a VW. Ahogy szeretnék AZ AUTÓ. És ahogy a valóságban van: csak EGY AUTÓ .
Szal mitől különb bárminél a német (pardon Audi-VW)? Ha sz@r eladják és vesznek másikat. A feltörekvő (Kia, Hyundai, stb)nem engedheti meg hogy sz@rt csináljon.Cee'D-et egy Pridéhez hasonlítani... Az a Golfot másként látja, aki ült a Cee'dben. És aki nem talál kivetnivalót, az jön mindíg azzal a 7 (5+2?...)garival, mellesleg ennek hatására emelkedtek egyes német gépek gariidejei... És a fenntartás, szervíz, casco...
CeeD 1.4 109 LE változó szelepvezérléses láncos igényes gép... Melyik VW mocitól vagytok fanok úgy elájulva, a 75 LE 1.4, a 8V 1.6 102 LE? Jajj elfelejtettem a PDTDI traktort, ültetek dízel kiában?

redriot 2008.05.21. 22:59:09

"A német autó sem a minősége miatt tartja az árát, hanem mert Magyarországon német autó kultusz van."

Ennyi, 100% egyetértek. Valaki írta itt, hogy a német kocsik Passattól feljebb azért mégiscsak rendben vannak. Ebben is van azért igazság, a koreai gyártók csak most kezdik kóstolgatni a prémium-témát -Hyundai Genesis. Talán ez hozza meg nekik azt az áttörést, amit a Toyotának a Lexus LS400 hozott meg '90 körül.

Eddig a prémiumkategóriában a koreaiak valóban nem sokat tettek le az asztalra, lehet hogy ezért nem veszik őket komolyan még néhányan. A V8-as Genesis, és a 300 lóerős, hátsókerekes új Hyundai Coupé azért reméljük változtatni fog ezen...

"Melyik VW mocitól vagytok fanok úgy elájulva?"

Esetleg a 3 hengeres 1.2 12V háromnegyed-motortól? :)

Ákos vagyok 2008.05.22. 00:50:14

karesz2: elfogult vagy szerintem, nagyon

Redriot: szerintem a 6.0 W12 meg a 6.0 V12 TDI azért elég elfogadható teljesítményt nyújt :) Vagy elég csak a Porsche motorjaira gondolni, szerintem legalábbis...
(Én is írtam többek között azt is, hogy Passattól kezdve nagyon is jók. Nekem az előző autóm új 2.0 TDI Passat volt, 2 év alatt belefutott 110ezer km, műszakilag és belső minőségre is nagyon a toppon volt mikor eladtam. Nem igazán tudom, hogyan lehetne érdemben belekötni ezek után a VW-be. Persze szar darabokat innen is, onnan is ki lehet nyúlni.)

(ui: többet nem nézek focimeccset, mert szétverem a tévét!!! egyszer ülök le szurkolni a kékeknek, erre egy megnyert döntőt elbuknak, engem meg az idegbaj kerülget! a reggeli budapesti forgalom nem húz fel ennyire :P)

bigpond 2008.05.22. 05:25:27

GregHozta 2008.05.21. 10:41:47
Igaz, en meg fenykepen sem lattam azt a Ceedet,de nem is fikaztam.Jomagam is egy KIA fe'leseget hajtok,es szeretem a kopogo muszerfalaval egyutt. Amit en utalok az az, amikor valaki az utasterben felhasznalt anyagok minoseget kritizalja,olcso muanyag stb. En erre magasrol teszek,de van aki ez alapjan (is) itel es fikaz. Arra akartam ramutatni , hogy sokan elvesznek a parasztvakitasokban es/vagy ez alapjan huznak le egy autot, holott sok embernek 4 kerekre es egy kormanyra van csak szuksege.Autot/markat kikialtani jobbnak pedig nem lehet,elonyet hatranyat egy-egy tipusnak fel lehet sorolni,utana mindenki eldontheti, hogy ez megfelel-e neki vagy sem.
Az alpari hangnemre nincs mentseg,rosssz napom volt ,ennyi.

Nanunanu 2008.05.22. 05:34:35

A Kiaásoknak üzenném: Mi van he? Nem vót pénz normális kocsira oszt most még az eszet is osszátok? A nem porszivót gyártó német márkákkal hasonlitjuk össze ezeket a csudákat? Még a cipőjét se hordhatja a Kija egyiknek se. Az sok nagytudásu (Golf fikázó)szerintem még szintén nem ült Ladán kivül más kocsiba. Muhahaha Muhahahahahaha

karesz2 2008.05.22. 10:09:07

Ja nem volt pénz autóra csak Kiára... elfogult vagyok.Annyiba van mint társai.
Nem a VW-ről szól a cikk, ezért nem lenne sértődés belőle:VW egy autó. Olyan mint bármelyik más. Semmivel nem különb a többinél.Örüljön mindenki nem Lada meg Lada közt kell választani, amit javítani sűrűbben kellett mint a maiakat szervizelni(sajna fordul ez visszafelé), ahol szervo nélküli kormány-fék és félig fém burkolat volt az ajtón-ez volt a legjobb autó nekünk anno.
További szép napot, kinek jól esik fikázást kívánok-húzzatok bele a Dacia jobban fröcsögött.

GregHozta 2008.05.22. 10:12:08

Nanunanu
Látom, te sem ültél még Cee'dben... és tudod mit?... Igazad van, egy német kerékpárgyáró céggel hasonlítjuk össze :DDDDD
"Még a cipőjét se hordhatja a Kija egyiknek se"
Ezt pedig nem nagyon értettem. De, ha a kerekekre gondolsz, a Cee'd-en már nem Hankook, hanem Michelin gumik vannak.

GregHozta 2008.05.22. 10:18:40

Ákos vagyok 2008.05.22. 00:50:14
Igazad van, a 6.0 W12 meg a 6.0 V12 TDI nem rossz motorok... de melyik alsó-középkategóriás autóba teszik bele? Az 1.4 és 1.6 NEM turbós!!! benzinmotorjai nagyon gyengék.

Ákos vagyok 2008.05.22. 11:34:11

GregHozta:
Azt nem tudom, hogy az 1.4es és 1.6os motorjaik milyenek, nem vezettem egyiket se. De azért ők tudnak 1.4esből 120-170 lóerőset is csinálni, ami azért már nem rossz. Ma meg már elég nagy divat a kis motorokat felturbózni - kompresszorozni, szóval ez szerintem kissé sánta érv, hogy gyengék a nem turbós motorjaik. Előbb utóbb mindenki ilyen kis űrtartalmú turbós gépeket kényszerül majd gyártani, akkor meg minek a turbó nélkülivel reklámozni magam...?

(Bár egy Polo-ba felesleges is 80-100 lóerőnél több, szóval szerintem abba elég is turbó nélküli motor, mert annál többel egyszerűen életveszélyes száguldozni olyan kis autóval :P)

VrapThor 2008.05.22. 11:38:10

GregHozta:

"Az 1.4 és 1.6 NEM turbós!!! benzinmotorjai nagyon gyengék."

ez nem igaz. az 1.4-es a polóba, az 1.6-os pedig a golfba elsőrangú, bőven elég.

az 1.4-es nem való már golfba, az 1.6-os pedig nem való passatba. autót hozzáillő motorral vegyen az ember.

VrapThor 2008.05.22. 11:42:07

vagy akkor vedd meg a 2 literes dízel 170 lovas változatával a golfot. :D

GregHozta 2008.05.22. 12:36:47

Szerintem egy sima benzinest, nem lehet/szabad összehasonlítani egy turbofeltöltős motorral. Tény, a KIÁnak még nincs turbos-benzines motorja, de dieselben az 1.6 CRDi-115Le, míg VW Golf 1.9 PDTi-105Le

A gyenge jelzőt meg értettem arra, hogy 2008-ban benzines VW 1.4-80Le, Cee'd 1.4-109Le, vagy VW 1.6-105Le Cee'd 1.6-122Le.

VrapThor 2008.05.22. 12:47:35

az addig okke, amiket leírtál, de:
1., VW 1.6 FSI: 115 LE
2., attól, hogy gyengébb, még nem jelenti azt, hogy gyenge, azt meg pláne nem, hogy nagyon gyenge.
3., várjuk meg, hogy lesz-e a kiának 170 lovas 2 liters dízelje és 1.4-es szintén 170 lovas (asszem ebből ez a csúcs) turbós kompresszorosa

barpi 2008.05.22. 13:49:58

Sziasztok,elég furi ez a vita!Kicsit nekem arra hasonlit mint mikor a Harlysek összetörnek egy japán motort,Nezd mán'a szart!!Hee
,Hee..Hee...Német kerékpár alkatrészei japán/csucskategoriát még ott gyártják,de az olcsobbat a kis tigriseknél/marad a váz az meg tajvan,kina,korea!Oszt dobozban érkezik európába.Német mí????Hyundai az ötödik legnagyobb autógyár/KIA is hozzájuk tartozik/
Szerintem legjobb autó az amelyik teszi a dolgát,és elégedett vele a tulaja!!!!
Azt csipem mikor valaki mondja/Ez oszt mán'k...jó gép!!Mert Totya megmondta!!
Ja igen CEEDes

The good boy 2008.05.22. 14:50:23

VrapThor 2008.05.22. 12:47:35

Tényleg jó az a 170 lovas 1,4 turbo kompressor, csak az a baj, hogy a golf V-el ki is hall a kinálatból,nem gyártják tovább (drága is meg szerintem rájöttek, hogy a turbó és a kompresszor hosszútávon más "gondoskodást" kiván). Ettől még jó motor, meg a Kiáé is jó (pl. amikor kijött az új Rio 1,5 crdi, az 110 Le volt!!!!)

VrapThor 2008.05.22. 15:22:01


The good boy

szerintem vw-n kívül audikba is megy. lehet, hogy a 170 lovas nem, vag ynem sokáig. de ha jól tudom van 120 ló körüli, meg 140 lova sverzió is. kizártnak tartom, h. mind eltűnjön... valszeg nem ezért lesz kifejlesztve.

The good boy 2008.05.22. 15:54:44

Igen van még két teljesitmény fokozatban, de azok csak turbosak, viszont a kettős, különböző feltöltéses motor meg fog szünni, sem audi-ban sem vw-ben nem lesz. A kifejlesztése szerintem csak erőfitogtatás volt, illetve egy oldalhajtása a motorfejlesztésnek (gondolom mindkét feltöltést párhuzamosan fejlesztették, aztán beugrott ez a változat). A spirálfeltöltős motorok is igen hamar kikoptak a vw kinálatából anno. pl. Corrado G60, Polo G40 stb. A kettős -különböző - feltöltésnek a karbantartása hosszútávon állitólag nagyon speciális. Erről valamelyik netes oldalon volt régebben egy cikk, ha megtalálom belinkelem. Ott az iró megjósolta, hogy sezrinte nem lesz sokáig a kinálatban (grat a szakértelméért és a jó meglátásáért).

VrapThor 2008.05.22. 16:29:27


www.vw.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/motorok/tsi/tsi/

ezt azért tettem be, mert itt a tsi résznél arról írnak, hogy - megszüntetés helyett - más márkáknál is bevezetik.

lehet persze üres marketingfogás (hazugság) is, vagy éppen csak egy aktualitását vesztett információ, de azért én majd akkor fogom csak elhinni, hogy nem alkalmazzák többé, ha majd eltűntek.

VrapThor 2008.05.22. 16:31:17

más modelleknél, bocsi. de a lényegen nem változtat

w a s d 2008.05.22. 17:23:40

A VW- nek is volt 101 LE- s 1,4- es, meg 125 LE- s 1,6- os motorja. 1,9 TDI- ből meg van 160 LE- s is, úgyhogy a LE nem indok arra, hogy bárki elmarasztaló véleményt formáljon a VW- ről.

Ciri 2008.05.22. 18:17:39

Egy kis fogalomzavar van itt:

1,4 turbo: 122 vagy 125LE
1,4 turbo+kompressor:140,150 vagy 170LE

A 150-es a Tiguanban van, a 140 és 170 helyett lesz egy 160-as. Nem szünik meg a kettős feltöltésü, csupán a felesleges 2 változatból csinálnak egyet.
2.0 turbo: 170,200,250,265,270 LE

1,9TDI csak régebben volt erősebb verzióban, nem 160 hanem 150 LE-vel.
Ez az egykilenc meg fog szünni, helyette lesz 1,6 (CR) több lóerő változatban.(asszem 90-115LE)

Az egyhat-nyolcszelepet meg ki kéne próbálni vélemyény nyilvánitás előtt...

Az új 2,0 TDI van-lesz: 120,140,143,170,177 LE

Ciri 2008.05.22. 18:28:45


"Farkas_1985
A VW- nek is volt 101 LE- s 1,4- es,"

Valóban, és több mint éve létezik.

Ciri 2008.05.22. 18:31:05

Bocsi elírtam:

Valóban és több, mint hét éve létezik.

Ciri 2008.05.22. 18:31:10

Bocsi elírtam:

Valóban és több, mint hét éve létezik.

Ciri 2008.05.22. 18:39:36

Ja , még egy kimaradt.

1,8 turbo: 125,160 LE

Városi Attila 2008.05.22. 20:07:41

Üdv a józanoknak!
30 év alatt lényegében a teljes keleti palettát vezettem, jó ideig a nyugati importdömping (olasz, német, svájci) alatt a kis- és középkategória, felső-kategóriaalja német,francia,japán, olasz gépei közül nem csak a "vitában" szerep-lőket vezettem. Az utóbbi egy év alatt Mazdától, Kia Cee'den át, Skoda és VW új autókat is kipróbáltam, nemcsak prospek-tusokat és szalonban állókat láttam...
Mielőtt dicsekvésnek tűnne, nem ezért írtam le, hanem mert nem értem miről "vitatkoztok"?! Szerencsére az emberek sokfélék, így a bölcs autógyártók és kereskedők sokféle márkát, típust és felszereltséget kínálnak.
A többi magánügy - pro és kontra is!!!
Sajnálatos, hogy az értékek és tulajdonságok sokak számára márka, ill. nemzetfüggőek. A "vita" tapasztalatom szerint hűen tükrözi a nagy magyar valóságot... Persze ez kizárólag magánvélemény.
vamix

antika 2008.05.22. 20:15:02

És megjött Ciri!
És semmi dácsia fikázás + hasonló.
Egyébként próbáltuk a VW 1.6 8V + az 1.4 8V is. Mindkettő elég sz*r. Főleg, amit a golf III-ba raktak, olyan mint a yugo kicsi, sokat eszik és nem megy.:)))
Szerintem is a VW-nál, a Golf II-ig beszélhetünk minőségről.

Most, hogy sikerült lefikázni a VW-t, beszéljünk a koreai csodáról:)))
Mert erről beszének a világban, a kis tigrisről.
A VW igencsak örülne, ha ilyen fejlődést tudna produkálni. Talán majd a skoda, ha hagyják.

A feleségem munkahelyén kb. a flotta fele cee'd. nagyrészt kombi crdi.
Ültem benne, jól megy, tágas.
Persze, csak 3-4év, vagy 2-300 ezer km után derül ki, mennyire tartós.
Szervízköltségről sem tudok nyilatkozni, de a többi márkánál se ingyen csinálják.
Nem mondom, hogy holnap berohanok a kereskedésbe. de de ...
Egy alternatívának látszik
Hajrá kis tigris

VrapThor 2008.05.22. 20:24:17

antika, szerintem meg te vagy a SZAR. ne vedd fikázásnak, meg meg se sértődj, ez csak az én magánvéleményem.
ordít az írásodból a tudatlanság.

barpi 2008.05.22. 20:48:47

www.autozeitung.de/online/render.php?render=47165 AJÁNLOM MINDENKI FIGYELMÉBE!!!!Igen + 2000euró és kicsit jobb a golf.MEGÉRI?????Mindenki döntse el.

antika 2008.05.22. 20:54:51

VrapThor!
Persze, én vagyok a szar!
Nem istenítettem a VW-t.
Csak 1 példa:
GolfIII 1.4 8V vs Astra 1.4 8V , aki vezette hosszabb távon tudja a különbséget.
Aki nem, AZ A TUDATLAN!
Hajrá kis tigris

VrapThor 2008.05.22. 21:05:50

barpi:

nekem mindenképp megéri. neked nem. és akkor te vagy a fasza gyerek?

antika:

beismerted, ennek örülök.

antika 2008.05.22. 21:09:18

VrapThor!

Te tényleg tudatlan vagy!
Bár most majdnem sikerült összehoznod egy épkézláb mondatot.

VrapThor 2008.05.22. 21:21:40

érdekes módon, mióta létezik golf - kadett, aztán golf - astra, az opel mindig is szerette volna behozni a "lemaradását" a golftól, vagy elérni a golf eladási számait, csak sosem sikerült. ne mondd, hogy nem így volt és nincs így a mai napig. jön az új insignia (remélem, jól írtam). milyen jellemzőkkel akar rendelkezni? pont mint a passat. még a jelet is megváltoztatták, hogy ki tudják hangsúlyozni a minőségjavulást. és ne mondd, hogy a passat nem minőségi a kategóriájában, mert rövid úton körberöhöglek.
épkézláb mondatok hiányáról meg ne fröcsögj, inkább a saját kommentjeid olvasgasd vissza.
az opellel egyébként semmi bajom, tehát nem szeretnék erről is egy újabb leágazó vitát nyitni.

u.i.: de hasonlítgathatod az 1.2-es 45 lovas opel motort, ami anno a b corsában volt a hasonszőrű kortárs vw motorokhoz. kíváncsi leszek az eredményre.

VrapThor 2008.05.22. 21:28:48

most esett le... te a 60 lovas 1.4 8v opel motort hoztad fel jó példának?

anyám borogass!!!

antika 2008.05.22. 21:35:05

VrapThor!

Ez igen!
Több gondolat is átjött több kevesebb sikerrel.

És nem a zs*r fröcsögött.

Éljen a kulturált kommentelés!

És hajrá kis tigris!:)))

Ui: opel 1.2 45LE, annyit tudok, hogy fogyasztásban verhetetlen(főleg városban), viszont nem megy és elégé megbízhatatlan.

VrapThor 2008.05.22. 21:40:29

antika.

érdekes, hogy úgygondolod, tudsz valamit. (pedig nem is)

szóval volt szerencsém anno egy ilyen kis b corsához. marhára nem megy, viszont a végtelenségig megbízható, kiforrott motorral rendelkezik. elektronika alig van benne, szóval az sem sűrűn romlik el. városban kíméletesen 6,5-7 között evett.
hidd el nekem, messze van a verhetetlentől.

ja, és szerintem sem a zsír fröcsög, hanem te

antika 2008.05.22. 21:45:26

VrapThor!

1.4 8V VW elméletileg 60LE !!!
Ez a vicc!

A "passath" tényleg jó!

De 8milláért lehet még jó néhány jó autót venni!:))
Sőt kettőt is.

VrapThor 2008.05.22. 21:49:26

"1.4 8V VW elméletileg 60LE !!!"

az opel 1.4 8v meg gyakorlatilag is.
szóval nem értem a poént.

8 millióért meg 3 autót is lehet venni.

de most akkor min is vitatkozunk?

antika 2008.05.22. 21:59:45

Ja, vitatkozunk!
Akkor tessék értelmes érveket felhozni.
Szerencsés ember vagy, ha nem ismered a VW 1.4 8V 60LE motort.
Elméletileg 60 lovas.
Próbapadon bármikor leadja, szakszervízben 40 ezerért be is lövik tutira.
Aztán mégse megy.
Szóval hajrá kis tigris.
Talán a VW is jobban odafigyel a minőségre az alsó és kis kategóriákban.

barpi 2008.05.22. 22:03:31

Kedves VrapThor!A hangnemet kikérem!!!Nem értelek,el tudtad olvasni a cikket????Vagy nem???Egyébként ilyen emberek miatt nem vennék VW!!!Vagy BMW!!Nálunk még mindig státusz szinbólum az autó pláne ha német,sajna.....Kettönk között az a különbség te isteníted a VW én meg nem a KIA-t.Nekem édes mindegy milyen logó van rajta!!!Legyen kényelmes,biztonságos,takarékos,megbizható!Egy lamboval nem biztos álom lenne egy családi nyaralás......

GregHozta 2008.05.22. 22:04:42

Én évekig hajtottam egy 1.4 8V Xsara II-t, 75lóval. Azt kell mondjam, elég karcsú az 1100 kilóhoz.
De, hogy visszatérjek az 1.4-es benzines Ceed-hez. Abban, egy 109 lovas VVTi motor van, ami már elég alacsony (~2500-3000rpm) fordulattól jól viszi az 1200 kilós kasznit.
Tényleg azt tudom ajánlani mindenkinek, próbálja ki. Nézze meg, az elmúlt 1-2év alatt mekkorát fejlődött a KIA.

VrapThor 2008.05.22. 22:07:48

ok, akkor ebben legyen igazad. bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy vezettem ilyen golfot, és vezettem a b corsa 60 lovas változatát is. nem éreztem számottevő különbséget, de egy próba alapján nem vonnék le messzemenő következtetést.

próbálok érveket felhozni.

szerintem a vw jelenleg is jó minőségű autókat gyárt, kiskategóriában a polo, alsó középben a golf, felső középben a passat. egy szállal nem maradnak el a versenytársaktól, sőt. ha egy autó jó, azt azért bizonyítják az eladási számok is. nem azt monsom, hogy maiből rengeteget adnak el, az szükségképpen jó, de azért fontos értékmérő. no most a golf bestseller (remélem jól tudom), a passat saját kategóriájában szintén (remélem ezt is jól tudom), de legalábbis a csúcs közelében vannak. a polo is jól fogy, bár ebben azért nem vagyok biztos

VrapThor 2008.05.22. 22:15:48

barpi:
kérd ki nyugodtan. te istenítsd tovább a kiát, én meg istenítem a vw-t. neked nem számít a logo, nekem számít. ezen kár tovább vitatkozni. písz.

GregHozta:
nem tudom, a nyomaték mekkora és milyen fordulattól áll rendelkezésre. a lóerő az szép egy 1.4-es motortól az kétségtelen. de ha ez a motor szépen viszi az 1200 kilós kasztnit, akkor hidd el, hogy egy 1.6-os, 105 lovas vw motor, ami még nyomatékosabb is, szintén könnyedén viszi, a szintén 1250 kg körüli kasztnit. tehát nem "nagyon gyenge" ahogyan írtad. és még mielőtt jönnél, hogy a kia 1.6-os motorja hány lovas, keress vissza feljebb, hogy a vw-nek is vannak erős motorjai.

és bocs az egyes elírásokért - még mielőtt a szememre hánynátok

GregHozta 2008.05.22. 22:20:08

VrapThor
Igazad van, a VW szép és jó autókat gyárt. Nekem pl. a Passát kifejezetten tetszik.
De azért nem szabad lenézni, lehurrogni egy márkát, mert nem német, vagy mert egy időben egyenlő volt a neve az olcsó, gagyi kocsikkal. Amikor elhatároztam, hogy lecserélem a Citroent (amivel soha, semmi bajom nem volt!), eszembe sem jutott, hogy KIÁ-t vegyek. De rávettem magam, elmentem, megnéztem, és beleszerettem.
Most több, mint 16ezer kilométer van a fél éves kocsimban, és nem bántam meg.

VrapThor 2008.05.22. 22:25:15

GregHozta

én megértelek. de a használati értékben hasonlót vagy ugyanazt nyújtó nagyobb presztízsű márkákat sem kell lehurrogni, csak mert első ránézésre ugyanazt nyújtja jóval drágábban.

remélem, konszenzusra jutottunk. :) písz.

antika 2008.05.22. 22:28:20

VrapThor!

A VW tényleg kezd ujra a minőség felé mozdulni. Reméljük, h nem késő.
Helyesbítek, nem csak a mínőséggel van baj. A tartóssággal.
Egy jól karban tartott golfII még mindig megy, hol lesz a most gyártott IV-es golf 15 év múlva. Valószínűleg kínában ócskavasként újrahasznosítják.
És ekkor megjelennek a kínában gyártott autók tömegével, fele áron.
Szerinted akkor is megmarad a szlogen: Német ember, német autó!
Bár gondolom, magyarországon farokhosszabbításra még mindig jó lesz a VW+Audi.
Akinek nem ilyen van, az egyébként is buta tudatlan! he he

Ha eladási lista alapján akarsz vásárolni, akkor suzuki svift GC a nyerő

GregHozta 2008.05.22. 22:31:46

Nem vitatom, hogy jól viszi a 105lovas (148Nm) motor a kocsit. Én arányaiban mondtam, hogy gyenge (mellesleg az 1.4 137Nm). Turbo-feltöltő nélkül a KIA 1.6os motorja pedig 122Le, 154Nm.

VrapThor 2008.05.22. 22:34:16

antika

szerintem nem késő, ezt mutatják az eladási adatok (is) egyértelműen jól megy a vw konszernnek (ugye?). tartósság? 97-től van IV-es golf a piacon, tehát 11 éve. bőven mennek még az első darabok (hacsak nem volt trehány a gazda - kulcsszó a karbantartás) és menni fognak még 5 év múlva is.

de érdekes dologra mutattál rá, ami azonban az egész mai globális autógyártásra vonatkozik, nem csak a vw-k ilyenek.

az eladási célozgatásaimmal az európai piacra utaltam, nem a magyarországira.

de most aztán már tényleg nem tudom, min vitatkozunk. szóval písz :)

de ha folytatni szeretnéd, holnap reggeltől állok rendelkezésedre! :)

VrapThor 2008.05.22. 22:36:06

GregHozta

ok, gyengébb. de nem gyenge, pláne nem nagyon gyenge. és vannak ám ott erősebb motorok is.

GregHozta 2008.05.22. 22:37:01

VrapThor 2008.05.22. 22:25:15
Igazad van. Én nem is néztem le senkit, mert számára csak a VW az autó. Mindenkinek szíve joga eldönteni, mire költi a pénzét, vagy mire vesz fel hitelt. Csak én sem szeretem, amikor valaki látatlanban hurrog, fikázik le, egy általa ismeretlen, új és márkát megújító típust.
Peace :)

The good boy 2008.05.22. 23:12:23

VrapThor!

A Golf nem az első az eladási statisztikákban europában. Már évek óta nem! Ha jól emlékszem, 2006-ban az Opel Astra volt a legnagyobb számban eladott autó európában, tavaly pedig talán a Grande Punto (esetleg egy Pug?), és utána jött az astra. Ha jól emlékszem, de a tc-s szakik biztos elő tudnak halászni egy pontos listát.
Ciri!
Ha úgy van, ahogy te mondod, akkor oké, én máshogy tudom ezt a tsi dolgot, de majd az idő megmutatja kinek volt igaza!

MRX-7 2008.05.22. 23:38:01

Sztem tök felesleges bármilyen márkát is fikázni. Hiteles véleményt úgyis csak akkor írhat az ember, ha levezetett a kocsijával jó pár évet ill. jó pár ezer km-t. Új autót sztem nem érdemes fikázni töréstesztek, ár, származás és garancia alapján... Nem igaz?

w a s d 2008.05.23. 00:08:48

@Ciri:

Ibizában (ami tulajdonképpen VW, csak másképp tálalva/hangolva) van még mindig 160 LE- s 1,9 TDI.

w a s d 2008.05.23. 00:11:25

@The good boy:
2007- ben a 207 volt az európai piacvezető, második a Golf V. De 2008 első negyedévében a Golf került az első helyre.

w a s d 2008.05.23. 00:13:52

Legalábbis én így olvastam.

Ciri 2008.05.23. 04:50:24

Farkas_1985

Bocsi, tényleg a Cupra-R valóban ezzel a matorral (is) van szerelve.

samu 2008.05.23. 08:50:14

Tiszta vicc ez az egész vita... Magyarországon simán Német autó őrület van, nincs is ezzel baj, mert jók a német kocsik. De egy Német autó tulajdonos sosem lesz képes elismerni,hogy van más autógyártó aki tudja azt a minőséget,sőt sokszor jobbat gyártani mint a német autók. egyébként a VW már odatette magát és nem 75 LE az 1.4 hanem 80 :). De azért van 140LE-s turbós is a palettán ha nem tévedek.

redriot 2008.05.23. 11:24:20

"Tényleg azt tudom ajánlani mindenkinek, próbálja ki. Nézze meg, az elmúlt 1-2év alatt mekkorát fejlődött a KIA."

Már a Cee'd elődje a Cerato sem volt rossz autó, csak egy picit túl volt árazva. Ha azt is a tótoknál szerelték volna össze -> normális áron tudták volna adni, lehet hogy többet látnánk belőle. Ha autóvásárlás előtt lennék, lehet hogy meggondolnék egy keveset futott 2-3 éves Ceratot 2.2-2.5-ért.

The good boy 2008.05.23. 12:03:20

redriot 2008.05.23. 11:24:20

Igaz ez 2,99 milka (de ha jól tudom, 0 km-es, mert nemrég máshol láttam úgy hirdetve), és szerintem le lehet alkudni vagy 2,5-ig, hogy végre ne foglalja a szalonban a helyet:)

www.mauto.hu/?base=kinalatunk&type=szautok_item&id=254756

antika 2008.05.23. 13:11:59

VrapThor!

Lehet, hogy európában a Golf a nyerő, főleg a 60-70millás német piaccal.
Mi egyenlőre magyarországon élünk, itt dolgozunk és innen is kapjuk a fizetést.
Tehát elég jó piaca leszünk a kínai autóknak.
Szerintem nem sokat kell várni és kiköt Fiuméban az első hajó.
Mi pedig meglepődünk mennyit esik az európainak nevezett autók ára.

VrapThor 2008.05.23. 13:27:35

antika

így van, európában a golf a nyerő. hogy miért, annak több oka is van. (szerintem).

az olcsó kínai autóktól nem csak magyarországon félnek... sőt, igazából németektől a franciákon és olaszokon át a németekig mindenki fél. és tudod mit, bárcsak igazad lenne, és az olcsó kínai autók megjelenésével bárcsak olcsóbb lenne az európai gyártók kínálata is! ez ugyanis nekünk, autóvásárlóknak lenne a legjobb! nem gondolod?

VrapThor 2008.05.23. 13:31:44

már úgy értem, hogy az autógyártók félnek a nevezett országokban. azok, akik olcsón akarnak "autót" venni, minden bizonnyal nagyon várják.

lehet, hogy nemsokára itt az első hajó /ami egyébként hamburgba megy szerintem, mert fiuménál nem elég mély a víz :D /, de majd meglátjuk, mennyi marad a mostani árelőnyből, ha az európai piacon is eladható autókat kell a kínaiaknak hozni. gondolok itt a törésteszt eredményektől kezdve mindenre.

Kifordított kacagány 2008.05.23. 17:58:58

VrapThor 2008.05.23. 13:27:35
azért ahhoz, hogy az európai márkák árán is meg lehessen érezni a kínai szörnyűségek hatását, rengeteg kínai autót kell itt eladni. annak viszont már nem biztos, hogy annyira örülnénk.

VrapThor 2008.05.23. 18:49:22

persze, hogy nem. de nem én írtam, hogy meglepődünk mennyit fog esni az európainak nevezett autók ára.
viszont ha csökkenne, annak tényleg örülnénk.
mindazonáltal valóban isten óvjon a jelenlegi kínai szörnyűségaktől.
a legfélelmetesebb viszont az, hogy állítom, a jelenlegiekre is lenne - nem is kicsi - kereslet

antika 2008.05.24. 05:37:10

Fiuménál sekély a víz?
Alég szar hajója lehetett Horty apánknak!:))
De legyen Hamburg!:))
Gondoltam 5-10 év, a magyarok befejezik az M7-est és arról egy kicsit közelebb.
A kínai autók szerintem olyan minőségben készülnek, amilyen igény lesz rá.
Lásd: Józsefvárosi piac.
Nagyobb problémájuk van a védővámokkal, amit egy póló, vagy cipő esetén még ki lehet kerülni. Autónál már nehezebb.
Szerintem!

VrapThor 2008.05.24. 08:08:22

antika, ne hasonlítsuk már horthy apánk hajóját a több ezer konténerrel megrakott óceánjárókhoz... meg egyébként is csak poénkodtam. de akkor pontosítok: kopernél nem elég mély a víz (szicília partjainál át kell rakni az árút kisebb hajókra), míg hamburgnál ez nem szükséges :D (bocs az offért)

visszatérve a kínai autókra, azért lesz ott pluszköltség szerintem bőven, ha már a fejlesztéstől kezdve arra is kell gyúrniuk, hogy a kész autó megfeleljen pl. a törésteszten. nagyon sok mindenen nem lehet majd ennyit spórolni. ez azért nem olyan egyszerű, mint pl. a "neki", vagy az "adibas" mackóalsók esetében.

v 2008.05.24. 22:35:11

"Ilyen alapon az sincs kizárva, hogy ugyanazon gyártósoron 1/2 3-ig VW, majd 1/2 9-ig KIA alkatrészeket állítanak elő. (persze képletesen)"
Pont a Totalcaron volt régebben egy képsorozat Esztergomból. Attól függően, hogy a melós melyik ládába nyúlt, vagy SX4 lett a végtermék, vagy Fiat Sedici :)
Ugyanilyen a vagyonőr és az agila is.

Ja, és a kínai autók. Tavaly valamikor láttam egy dokumentumfilmet a nat. geográfikán, pont a kínai autógyártásról volt benne szó. Két volgát kitevő méretű kínai autó (de kábé úgy is nézett ki), nagyjából 1mill.Ft. Mellette mutogattak egy fiatal kínai házaspárt, aki autót akart venni. Mondogatta a narrátor, hogy milyenszépésjó a kínai autógyártás, meg mittudomén, ment a rizsa. Aztán a műsor végén a házaspár megvette az autóját, letette kp-ban a 3millának megfelelő jüant, és elgurult egy Honda Jazz-el.

Persze lehet, hogy 20-30 év múlva már normálisak lesznek a kínai autók, amit kétlek de mindegy, addigra már úgyse lesz benzin :)

ceedsw2008 2008.08.03. 08:51:01

A KIA autók lenézőinek írom:

Volt már sok autóm, kb 1 millió km-nél tarthatok. Trabi, Skoda, Opel, Golf, Mazda, Toyota. A 626-osat majd 10 évig vezettem és 300e-et raktam bele. Az Avensis-be kb 90e-et. Azt kell mondanom, nem bántam meg a döntésemet, hogy egy gyönyörű KIA ceed SW tulajdonosa lettem, 1.6-os 115 LE-ős CRDI motorral, elegendő extrákkal. Vezettem - nem saját autóként - prémium márkát is, vagy ültem bennük, 200 LE felettieket is. Omegát, BMW-t, Saab-ot, Cryslert. A KIA nem prémium, de a 626-os és az Avensis után nem érzem, hogy gyengébb vagy kevésbé jó autót vettem volna. Megjegyzem, mindkét japcsi autó 2literes diesel volt, elég bőséges extra felszereltséggel. Mindkettőt fiatalon használtan vettem, a KIA életem első vadi új autója. Nekem eddig bevált!!!