Rendőrségi KIA törésteszt

  2008. május 13. - Winkler Róbert Címkék: kia rendőrautó törésteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Adrián küldte Pozsonyból a következő sorozatot, melyen egy igazán szépen, programozottan törő KIA Ceed látható. Tényleg rendesen szétment az autó orra. Az utascella persze láthatóan nem károsodott, de a modern autóknál tényleg nagy kérdés, mi van ha ütközéskor nem sikerül tökéletesen szimulálnunk az Euro NCAP-sztenderdet.

Mivel az Elet job toresteszteknek teszi ki az autokat, mint az ADAC, ezert kuldok nehany kepet, melyekbol szamomra nyilvanvalo, miert NEM fogok Kia-t venni. Pedig nalunk gyartyak, olcso, es hasonlit a Corollara...

A kepek Pozsonyban a Duna rakpartjanal keszultek...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr11421496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GRabber · http://www.tdi-power.net 2008.05.13. 12:50:36

hát igen jol összetö9rt a csodaverda. a Corsának semmi baja a kiához képest.. szánalom. (1. :D)

ommm 2008.05.13. 12:58:37

Érdekes, pedig nem is lehetett valami KIAdós ütközés.
(Jajj, borzalom)

StationW 2008.05.13. 13:16:39

...hát azé szépen összekócolódtak a hűtők...

...én is azon vacilálok, hogy hol legyen az olajhűtőm, csak a sajna a vázkereten belül már nemnagyon vala hely, a kompresszortól meg vétek lenne elvenni:)

...ez ennek a motorháztetőnélküli dizájnnak az átkaja.

T-boy (törölt) 2008.05.13. 13:18:24

Levágta az elejét,betétlap csere,továbbmegy.Aztán lökháritó,lámpa,sárvédő futóműállitás és
kész.Ja és ahogy elnézem+egy bünti.
Ha szerencsés,talán nem adják hozzá a kárt.

A 2008.05.13. 13:22:06

Vazze, hogy lehet valaki olyan hülye, mint grabber, hogy egy nem azonos irányból történt ütközésnél megpróbálja összehasonlítani a törés mértékét?

Épp tegnap láttam egy ugyanilyen corsát Balatonrendes mellett (kb du fél négy körül) egy fánál pihenni. Szar sem maradt az elejéből...

Vogon 2008.05.13. 13:29:31

Azért én megnézném a Corsa futóművét is, merthogy az kapta a nagy maflást szerintem...

Amúgy nem akkor nyeli el a legtöbb energiát (és védi az autóst), ha minél jobban törik? Azért KIÁt én sem vennék.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.13. 13:29:36

ez orbitális hülyeség! igazságtalanul elfogult és ostoba. basszus, azt hittem, ezt a blogot valamelyest hozzáértő emberek írják. csalódás!

flamer 2008.05.13. 13:32:18

Gondolom, mindenki latja, hogy az utkozesben reszt vett:
- a Kia reszerol a gyurodo zona
- az Opel reszerol az utascella

Ennek az volt az eredmenye, hogy:
- a gyurodo zona gyurodott
- az utascella egyben maradt


Van meg kerdes?

Majjom 2008.05.13. 13:32:50

Gyűrődött a gyűrődőzóna, mert az a DOLGA. Az utastér nem sérült. Szerintem ez egy KIVÁLÓ törésteszt.

Reho 2008.05.13. 13:33:22

Szerintem azért egész jól törik ez a KIA:
www.youtube.com/watch?v=iJtcI50JJ8A

Az egy dolog, hogy az eleje eltűnik ütközés esetén és baromi drága helyrehozni, de a koponyacsontot még drágább :)

Nem Penny hajója 2008.05.13. 13:36:14

Flamer és Majjom már leírták, hogy mit akartam írni. Ott a pont.

Az egy dolog, hogy a fenti kommenttel valaki beküldi ezeket a képeket, de azért a TotalCar autós blogjában a Winkler még helyeslően bólogatva le is hozza ezt?? Na, mindegy.

báró Csekonics 2008.05.13. 13:37:35

elég idióta egy összehasonlítás: kérem annak a járgánynak a típusát akkor légyszi, amelyik nem hasonlóan törik, ha egy másik kocsi oldalba találja kb. az első 20 centis részén (nagyjából a lökhárító felerősítésénél...)

Ja, Abrams tank nem játszik!

Dr.Genya 2008.05.13. 13:42:54

Szerintem, ha nem tudjuk az ütközés pontos történését kár lenne így elásni a KIA-t! Nagyon sok tényező befolyásolhatja, hogy egy autó mennyire törik össze. A képek alapján előfordulhat, hogy az Opel a kerekével tolta meg jobbra a KIA sarkát. Amitől egyértelműen jobban kell összetörnie a KIA-nak, mivel a kerék egy jóval masszívabb szerkezet, mint a műanyag lökhárító, ráadásul a kerék még forog is így le tudja darálni/rántani a beleakadó elemeket.
Épp a múltkor láttam egy balesetet ahol egy 10 éves Twingo-ba rohant bele hátulról egy (az itt láthatóhoz hasonló korú és kinézetű) Corsa. A Twingo (pedig annak aztán ki van tolva a sarkába a kereke) saját "lábán" távozott, míg a Corsának még plusz szét kellett bontani az elejét, mert a kerekei nem voltak hajlandóak elforogni, elfojott a hűtővize, szétment az egész eleje, kinyiltak a légzsákjai, plusz azt mondták, hogy valószínű még a váltó is kapott, mert nem lehetett kivenni sebességből.


3 ajtós
5 ajtós
kombi

FlybyWire 2008.05.13. 13:45:32

A postíró mindenhez ért, csak a kocsikhoz és a törésteszthez nem, de akkor miért erről ír? :)
Talán javaslom, hogy vegyen egy tömör acél kasztnis kocsit, ami meg se karcolódik, ha csattan vele. Majd megnézem az ő lágy részeit, miként lepik be belülről azt a kocsit csattanás után...

Csatlakozom Bukowsky, flamer és Majjomhoz, leírták a lényeget.

Mellesleg jött belém oldalról egyszer egy fiat, kb 45 fokos szögben a jobb ajtómnak. A fiat eleje alig sérült (még annyira se, mint az opelé a képen), az én akkori kocsimnak (Mitsu Colt) a jobb oldala csaknem totál szétszakadt, majdnem kiesett. Nekem persze a hajam szála se görbült, a fiatosnak meg fájt a nyaka. Ennyit erről talán...

kenguru 2008.05.13. 13:46:10

Azert tudhat valamit ez a Corsa.
Felesegem az o ugyan ilyen C Corsajaval egy regi Swiftnek koccant neki.

Corsan elengedtek a kodlampa tarto muanyagfulek, a Swift eleje szetfroccsent.

Dr.Genya 2008.05.13. 13:47:55

Egyébként nem tudom eldönteni, hogy Winkler-kolléga most a kép beküldőjének véleménye mellett tette le a voksát, vagy ellene.
Ha mellette, hát akkor csatlakozom a többi hozzászóláshoz, és ez tényleg a hozzánemértésről tesz tanúbizonyságot!

FlybyWire 2008.05.13. 13:50:31

Az utascella masszív, a KIA-n tökéletesen sértetlen is. A Corsának pedig a nem gyűrődő részét találták el. Ennyi - én sem tudom jobban szájba rágni. Ha két kocsit felcserélnénk a fenti karambolban, akkor pont ugyanígy lennének összetörve - a Corsának az eleje szarrámenve, a KIÁnak az oldala picit lenyúzva...

Gera 2008.05.13. 13:52:45

Nincs Kiám, nem is nagyon akarok, de ez egy rendkívül ostoba poszt.

ommm 2008.05.13. 14:00:23

hmm... azért olvassátok el figyelmesen, amit a winkler írt. a beidézett csupán egy levél, ami a fotókkal érkezett és amelynek alapján Gusztáv hibásan arra következtetett, hogy a Cee'd borzasztóan széttört.

jürgen baromartz 2008.05.13. 14:02:10

őőő
ezen most mit kell nézni, szerkesztő úr?

Wector 2008.05.13. 14:04:24

Hja, a baleset reszletei ismeretlenek, ilyen kovetkeztetest... az 'ostoba' szo keves, keptelen kifejezni.

csizi 2008.05.13. 14:06:43

nagy égés a sárgáknak ! BMW FOREVER

jürgen baromartz 2008.05.13. 14:07:39

vagy azért nem értem, mert úgy gondolom, hogy a kiának így kellett törnie?

istenáldjameg, egyértelműbb is lehetne a postíró állásfoglalása.

egy átlag 2008.05.13. 14:07:41

Aki azt mondja, hogy a corsa oldalát érte a puff az vak. Ez az ütközés azért jó, mert pontosan látszik a - legalább is - hasonló ütközési pont. Úgy látszik a kia forgalmazók is idetaláltak.....

aha 2008.05.13. 14:10:40

ommm 2008.05.13. 14:00:23

magyarázom a bizonyítványom..

majd winkler megteszi, ha akarja, hagyd meg a lehetőséget neki..

ettől függetlenül a felelősség a tiétek.
anyagi és erkölcsi is.

jürgen baromartz 2008.05.13. 14:11:44

egy átlag 2008.05.13. 14:07:41

az első képet nézd meg. a kia bal eleje (illetve a bal első "sarka") majdnem a corsa b-oszlopánál van. az meg már bőven az utascella.

és nem, nem rajongok a kiáért

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.13. 14:12:16

Ez az "autó" biztos, hogy a Corsán koppant?

Nem-e lehet-e, hogy fotóshop-e? :)))

FlybyWire 2008.05.13. 14:14:47

egy átlag 2008.05.13. 14:07:41

LOL, az első képet nem nézted? De igazad van, vegyél csak Corsát (továbbra is), annak bármi megy neki, csak horzsolódik. Ez ám a jó kocsi! (lol)

copkiller 2008.05.13. 14:15:39

előbb el kellene olvasni a levelet, meg megnézni a képeket mielőtt kiteszitek az oldalatokra, mert így titeket ítélnek meg egy olvasó által írt baromság miatt. nem mellesleg ez is mutatja az oldal színvonalát. ami egyébként egyrészről még mindig a legjobb a magyar autós website-ok között, másrészt önmagához képest folyamatosan romlik a színvonala...

FlybyWire 2008.05.13. 14:16:11

A KIA bal eleje konkréten a Corsa jobb első AJTAJÁT találta meg (első kép). Hasonló pont, persze. A VAK meg mindenki más :)

Dr.G. 2008.05.13. 14:16:47

" egy átlag 2008.05.13. 14:07:41
Aki azt mondja, hogy a corsa oldalát érte a puff az vak. Ez az ütközés azért jó, mert pontosan látszik a - legalább is - hasonló ütközési pont. Úgy látszik a kia forgalmazók is idetaláltak..... "

Kedves egy átlag!

"Örülök", hogy végre megérkezett személyedben az EURO NCAP kihelyezett magyarorsz-i "szakértője", és végre "mérhetetlen tapasztalatoddal" lerántod a leplet, eme zavaros ügyről!

(Nincs Kiám és nem árulok azt!!!)

butcher 2008.05.13. 14:23:38

Lol ennyi debil majmot. Leszakadt a hűtőmaszk meg a lökhárító HUHA. Rotfl.

jürgen baromartz 2008.05.13. 14:26:03

copkiller 2008.05.13. 14:15:39

agreed.
a számból vetted ki (örülök hogy valaki kimondta helyettem és nem engem hülyéz le néhány hülye).

karlmann 2008.05.13. 14:30:00

Erről annyit, hogy a régi A-s Vectrámra rácsukta a kaput egy platós teherautó ugyanilyen szögből és rendesen kapott az első ajtó, meg a futómű és az első oldalidom is, a lökhárítót egy az egyben le is szakította, a javítás 380 Eft volt 3 éve. De: nem szakadt le a hűtő, se a motor, se a futómű, se semmilyen belső rész és a kocsi saját erejéből ment el a szervizbe gond nélkül. Javítani és cseréni csak karosszériaelemeket kellett. Egy 13 éves, kissé korrodált autóról van szó. Én elhiszem minden törésteszt meg próba eredményét, de azt senki se mondja, hogy egy ilyen kis sebességű ütközéskor egy kocsinak ennyire szét kell törnie.

3ajtós 5ajtós kombi vagyis Lowtyo 2008.05.13. 14:31:09

KIA kiráááály!
A KIA-ban van egy un. LTE (lizard tail effect), ami a gyíkfarokhoz hasonlóan működik. Ha hozzá ér egy corsa, ledobja az elejét. Nem kell félni, mert újra kinő majd.

B0ka 2008.05.13. 14:35:39

Nem tudom azért láttátok-e a 30-as táblát a lámpa után a rendőrautó vanalában?

valószínű 30al fékezés nélkül... ...még akkorse.

You Lose (Polic Men)

flamer 2008.05.13. 14:39:35

karlmann 2008.05.13. 14:30:00

Ugye, most nem az A Vectra lesz itt az utasvedelem etalonja?...

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.05.13. 14:40:12

Nekem a Saab elejét egy motor rombolta le elég gyökeresen, pedig arról az a hír járja, hogy nem egy papírautó.
Lökhárító, lámpák, ködlámpa, intercooler, rögzítőnyúlvány...
Szóval amíg nem tudjuk, hogy történt, kár mindenféle fikázásba bocsátkozni.

nevetőharmadik 2008.05.13. 14:46:44

Akkor most megszakértem kicsit a képeket.

1. A Corsa szaladt bele a Kiába (vagy húzta rá a kormányt), és nem fordítva. A Kia bal első sarka azért áll a Corsa ajtajában, mert az Opel addigra állt meg. Ha nem így lett volna, az Opel jobb fényszórója nem sérül meg (ennyire).

2. Vagyis az tötént, hogy az Opel orrának jobb oldala (fényszóró és lökhárító) belecsattant a Kia bal oldalának elejébe, kb. azon a ponton, ahol a lökhárító rögzítve van (vagy kicsit mögötte).

3. Az ilyen rögzítések többnyire nyomás jellegű erőhatásra vannak tervezve, itt pedig jelentős húzás lépett fel. A Kia ezért nem összenyomódott, mint egy NCAP törésteszten, hanem széttépődött. A motor sem tört össze jobban, csak itt nem összenyomódtak az alkatrészek, hanem eltávolodtak egymástól (szétestek).

Persze tévedhetek, mert szakértő az nem vagyok.

jürgen baromartz 2008.05.13. 14:46:46

karlmann 2008.05.13. 14:30:00

a jóisten áldjon meg mindenkit, miért hiszitek azt, hogy a műanyag lökhárító a vázhoz tartozik? ez nem matchbox-autó, hogy egybe van öntve a lökhárító a karosszériával...

Notes 2008.05.13. 15:20:48

Winklertől mit vártok? A múltkor nyíltan leírta, hogy szerinte a légzsák felesleges extra egy autóban...

Notes 2008.05.13. 15:22:11

Winklertől mit vártok? A múltkor nyíltan leírta, hogy szerinte a légzsák felesleges extra egy autóban...

csoki 2008.05.13. 15:23:22

3ajtós 5ajtós kombi vagyis Lowtyo 2008.05.13. 14:31:09

LOLROTFLMAO.. :DDDD

T-boy (törölt) 2008.05.13. 15:26:48

A Kia totálkáros,mivel a motor,motortartók,
igy az egész eleje "gyűrűdő zóna"
eltekeredett.Corsa ettől nagyon messze van
/totalcar/.Nekem egyik sincs/lesz/.

EÖ (törölt) 2008.05.13. 15:32:31

és azt még nem is írták a winklerék, hogy a rendőrautót zsanett vezette
és hogy a corsa mávbiztosítós
sőt ha kinagyítjuk a képet, még látszik az ilferrós matrica nyoma is
és ezek nem igazi szlovákok, hanem szlovák rendszámos magyarok
a többi stimmel

T-boy (törölt) 2008.05.13. 15:36:08

Mint ha a Nascar versenyre épitenék némelyik kocsit,minden koccra levetkőzik.
Karosszéria csak a légellenállás miatt van,
ragasztószalaggal javitható.

j 2008.05.13. 15:38:24

B0ka> nem tudom, látta-e, de az a 30-as tébla 50-es

T-boy (törölt) 2008.05.13. 15:38:34

Mint ha a Nascar versenyre épitenék némelyik kocsit,minden koccra levetkőzik.
Karosszéria csak a légellenállás miatt van,
ragasztószalaggal javitható.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 15:45:51

Ha már fikázunk: ma a szokásosnál is szarabb a blog.hu motorja. Tutira stimmelő beírt kódnál is közli, hogy nem sikerült a captcha-ellenőrzés (vagy hogy írják), aztán ha végre kegyesen elfogadja akkor 500-as errorral száll el. Grat.

Itt viszont tudni kellene, hogy melyik autó milyen sebességgel közlekedett, mi volt a pályájuk, hogy alkothassunk képet a pontos ütközésről. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a koreaiak szerint a motor is a gyűrődőzóna része. Lassan eljutunk odáig, hogy a fél autó lehullik, ha parkoláskor véletlenül lekoccolom az előttem vagy mögöttem levőt (ami ugye extrém rossz esetben némi rendszámhajtogatással jár talán). Mi a túróért másfél tonna akkor lassan egy Corsa vagy egy Yaris vagy Mazda2 is, ha miszlikbe szakad egy pici ütközéstől is?

polarBeer 2008.05.13. 16:04:17

Az egy számmal kisebb Opel egyenlő testhelyzetből is teljesen leamortizálta a Ce'edet

Ennyit az töréstesztekről ...

karlmann 2008.05.13. 16:04:49

flamer,

Természetesen nem gondolnám, hogy az A-s Vectra a töréstesztek királynője. De azért az gáz, hogy az ütközéssel ellentétes oldalon is szét van szakadva az egész.

Fingós Csiccsolínó,

Pont ezt írtam én is, hogy nekem is letépte a lökhárítómat az a k..va teherautó, de csak a műanyag borítást! Az acélkonzol, meg általában a kocsi eleje egyben maradt! A blokk nem mászott rá a féltengelyekre!

aa 2008.05.13. 16:13:16

Itt valami komoly baj van. Ez a Winkler vagy meghülyült, vagy beszívott vagy valaki a nevével garázdálkodik.
Ha beküldenek egy ilyen képsorozatot ezzel a szöveggel, akkor a beküldő faszsága jóval nagyobb hírértékű, mint a törés maga.
Bezzeg amikor valaki valami spamet küldött a mailcímére, akkor hogy kiakadt. Nem értem ezt.

feketenap 2008.05.13. 16:24:16

A dolog tavaly novemberben történt. Azóta lehet, hogy már 25000 km-rel, csili-vilire suvickolva boldog gazdájánál pihen a Corsa. Megvette nepper bagóért a biztosító közvetítésével, aztán egy hét alatt helyre pofozta.
Ommm: ott kint is így megy nem?

Hakaze 2008.05.13. 16:40:59


No...ahogy Flamer mondta,úgy a jó:)
utascella vs gy.zóna.

Az én esetem: balról neki az A oszlopomnak
egy új corolla...neki eltünt az eleje,nekem
egy sárvédőt kellett cserélni...pedig tudjátok milyen autóm van? Egy Ibiza...
Ennyit a Kiás posztról!Ez egy minta ütközés volt és a Kia úgy tört,ahogy kellett neki.
Valszeg Winkler Tehene nem így tört volna:)
Mert nincs gyűrödő zónája:))) De cserébe
magasan ül a bőrben...

senki 2008.05.13. 17:05:10

Az szép és jó, hogy a gyűrődőzóna így meg utascella úgy, de ne mondja már senki, hogy az normális, hogy egy max 50es "ütközésnél" (mert ez csak jóindulattal nevezhető nagybetűs ütközésnek, éppen hogy srégen elkapták egymást) egy Corsa így leamortizál egy Ceed-et. Mert bizony ez így ránézésre több mint félmilliós móka csak a Ceedben, de akkor még lehet keveset mondtam. Ebből a Kia motorból nem sok sz@r maradt úgy őszintén...
Szerintem azért az is lényeg kéne hogy legyen, hogy azért egy ilyen kis ütközésnél ne kelljen motort cserélni :P

FlybyWire 2008.05.13. 17:41:08

senki 2008.05.13. 17:05:10

A tipikus dilettáns.
A kocsikat PONT úgy csinálják, hogy azok törjenek rommá, ne pedig az ember bennük. Az 50-nél "ütközés"ről pedig azt tudom neked javasolni, hogy proóbálj teljes erőből nekiszaladni egy falnak. Na, az kb 30 km/h, ha teljes erőből sprintelsz.
Kapis?

valaki 2008.05.13. 17:46:15

Szerintem a Corsa szemből jöhetett és balra akart kanyarodni vagy megfordulni, de lassan mehetett. A Kia meg sokkal gyorsabban jött, és ezért fordított rajta vagy 70 fokot. Pont sarokkal találkozhattak, mert, ha a Corsa oldalról találta volna el akkor a Kia eleje jobbra állna az útpadka felé...

Vagy a rendőr kijött jobbról a kisutcából a Corsa elé, és akkor tényleg oldalról kapja el a Kia elejét...

Kíváncsi lennék, hogy tényleg mi történt.

erdélyi magyar 2008.05.13. 17:48:09

senki 2008.05.13. 17:05:10

Te nyilvánvalóan még soha nem ütköztél autóval (de talán még biciklivel sem...).
Ha te mindenféle védelem nélkül mondjuk csak úgy ruhában 50km/h-val nekiütközöl egy fának (pl. leesel a motorról) akkor elég sok csontod törik porrá...
Namármost itt nem 80-100kg-ról beszélünk, hanem 1-1,5t X2. Ezt az energiát szerinted mi kellett volna elnyelje? A Te fejed vagy nyakad vagy legjobb esetben a lábaid?
Egyébként sokan leírták már, de a gyengébbek kedvéért még 1X leírom én is: mivel nem ismerjük az ütközés pontos körülményeit (sebességek, becsapódási irány, ütközési pont, a kasztnik merevítéseinek elhelyezkedése stb.) ezért lehetetlen eldönteni, hogy konkrétan melyik autó viselkedett hatékonyabban az ütközés során (melyik védte jobban az utasait).
Egyébként szvsz az történhetett, hogy a Kia elejének középső része kapta az ütés legnagyobb részét, mégpedig a Corsa futóművétől, ami természetesen a fokozott igénybevételre van tervezve és a lehető legnagyobb szilárdságot és energiaelnyelést nyújtja, a lehető legkisebb deformálódás mellett (hiszen ez a futómű célja!). A Kia első lökhárítója meg csakúgy mint minden új autóé, semmiféle szilárdságot nem nyújt, az a gyalogosok védelmére készült, így érthető, hogy az ütközés ereje átkerült a motorra.

senki 2008.05.13. 18:04:55

Ficere: te nagyonokos. Itt szerinted szembe mentek 50nel egymásnak? Meg mondjuk nem kéne rommá törni egy 2008as Kiának egy ilyen kis valamitől. Istenem, félig oldalról nekimennek egymásnak, aztán a fél eleje mehet a kukába. Nagyot akartál mondani...

valaki: szemből nem jöhetett, nézd meg a kék táblát az első képen.

Erdélyi magyar: dettó Ficere. Szerinted itt 2x 1-1,5 tonna egymással szembe ment? Eléggé valószínűtlen, de azért osszátok tovább az észt meg oktassatok ki mindenkit nyugodtan...

Káposztakukac 2008.05.13. 18:06:32

nem tudom miért mondjátok, h a kia összetört. a műanyag vacak lökhárító leesett, meg a hűtő kissé elgörbült. szerintem a váznak nem sok baja van.

valaki 2008.05.13. 18:13:40

A gyűrődőzóna tényleg jó dolog, de azért kell hogy legyen a karosszériának merevsége is... különben -legalábbis városban- a 120-as Skoda lenne a világ legbiztonságosabb autója :)

Ezt amúgy volt "szerencsém" megtapasztalni jópár éve, egy Sierra szemből bekanyarodott elém. Én kb. 60-70 -nel mentem (rendőrök szerint is), dupla villamossint kereszteztem, üres csomagtartó, virsli gumi jól felfújva...

"A" oszlopot kaptam el ami elég merev, nem voltam bekötve, a Skodri baloldala kb. fél métert rövidült, de semmi bajom sem lett...a pótkerék bent volt szerencsére az merevített valamit :)

a Sierrát meg 90 fokot befordítottam és felugratott a sarki padkára ami kb. 20 cm magas volt

valaki 2008.05.13. 18:17:31

senki 2008.05.13. 18:04:55

Jöhetett szemből a Corsa a villamossinek -vagy mik azok- másik feléről, nem véletlenül jelzőlámpás kereszteződés...

ommm 2008.05.13. 18:28:03

feketenap 2008.05.13. 16:24:16

így. max. nullkilométeresn adják.

a Corsa szemből nem jöhetett, mivel egyirányú az az út. naponta járok arra.

senki 2008.05.13. 18:28:22

Valaki: szerintem azért nem jött szembe, mert a lámpa kb 20 méterrel mögöttük van, annyit meg csak nem tolták egymást.
Szerény véleményem szerint éppen hogy a rendőr kanyarodott ki a többsávoson tőle balról jövő corsa elé, ami aztán "irányba fordította". De persze ez csak feltevés...

Akiknek az az indoka, hogy a gyűrődőzónának törnie kell, azok nem félnének egy swiftben? Az egész autó maga egy gyűrődőzóna. Ha nincs anyag a gyűrődőzónában is, akkor elgyűrődjön egészen a fejemig a motorháztető? :P

valaki 2008.05.13. 18:40:58

nézegettem a GoogleEarth -ön, talán a helyszín az "Új Híd" északi hídfője lehet az hasonlít a képekre. Ott vannak fekete csíkok a villamossinen keresztbe, ezért gondoltam :), de akkor lehet, hogy tök máshol...

Koordináta: 48°08'23.79" N 17°06'24.02" E

ommm 2008.05.13. 18:48:19

valaki:

ott van, pontosan. mivel ott 3 sávos az út és a merőleges kis utcákból is jönnek nagy rüszttel, így rendre történik ott baleset.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.13. 18:59:50

valóban AP, de szerintem inkább azt kéne nézni, hogy a valóságban a KIA nem összetört, még csak nem is nagyon deformálódott, hanem konkrétan letört az eleje, az utolsó képen látszik valami vastag ami eléggé teherviselőnek és váznyulványnak látszik, na az egyben lejött, jó erős lehetett a hegesztés/csavarozás...programozott törés, azhát...

Csubakka Junior 2008.05.13. 19:26:25

Ez jó, a felső bannerben meg nyomjátok, hogy vegyek Ceéd-et. A hirdetőtök ezt tudja?

VrapThor 2008.05.13. 20:13:13

egyszerűen nem bírom tovább, hogy ne írjak... annyi okos ember van itt, inkább nem sorolnám a neveket. nézzétek már meg, bakker, hogy mik vannak szanaszét szakadva ennek a koreai-szlovák fosadéknak a motorterében! nem csak a műanyagok, amelyek persze, hogy szétmállanak ilyenkor (főleg ilyen "autókban")!

de ti vegyetek kiát, mert az mintaszarűen gyűrődik, meg a sok "szakértő", ("szakértő", érted) fröcsög, hogy mekkora fasza autó.

az.

és akkor most kedves kia marketingesek, értékesítők és szerencsétlan fanok, kezdhetitek a szardobálást. rajta.

VrapThor 2008.05.13. 20:16:19

u.i.: az okke, hogy gyűrődőzóna, meg hogy a kocsi törjön, ne az ember.

csak nem egy ilyen "koccanásnál"

FlybyWire 2008.05.13. 20:18:26

senki 2008.05.13. 18:28:22

"Akiknek az az indoka, hogy a gyűrődőzónának törnie kell, azok nem félnének egy swiftben? Az egész autó maga
egy gyűrődőzóna."

Na, rólad ennyit. "Szakember".... ha halgattál volna...

FlybyWire 2008.05.13. 20:20:21

VrapThor 2008.05.13. 20:16:19

u.i.: az okke, hogy gyűrődőzóna, meg hogy a kocsi törjön, ne az ember.

csak nem egy ilyen "koccanásnál"

Milyen koccanásnál? Láttad netán élőben? Vagy mentalista vagy, hogy ennyire tudod a tutit? szánalom...

FlybyWire 2008.05.13. 20:22:24

www.vezess.hu/torestesztek/karambolhoz_ajanlott_otcsillagos_kia_ceed/11244/

Nyilvánvalóan az NCAP-nél csupa hülye ül, bezzeg a 4 fénykép alapján magát iszonyat képzettnek és okosnak gondoló posztszerző és kommentelő náluk sokkal, de sokkal okosabb :)

VrapThor 2008.05.13. 20:23:35

ficere... ja, hogy te láttad? bocsi...

te egy akkora szakértő vagy. tudod mit? nem koccanás volt, 130-al akadtak egymásba bazmeg.

eszemfaszom megáll.

ommm 2008.05.13. 20:24:12

hmm... a koccanáshoz.
én ott betartom rendre az ötvenet, de rajtam kívül még mást nem láttam arrafelé annyival haladni.
előtte van egy kereszteződés villanyrendőrrel, a képen látható villanyrendőr a kb 800 méteres út másik vége.
na, azon a 800 méteren aztán helyezkedik mindenki, mint a barom, mivel utána már nem igazán lehet a hídra letérő sávok miatt.

FlybyWire 2008.05.13. 20:25:03

Utoljára: leszarom, mennyire törik össze a kocsi, ha nekem és a családnak a haja szála sem görbül. Inkább szakadjon a motor, bármi, mint akár egy szilánkos csonttörés. Mely utóbbit egy 40-es koccanásnál is be lehet szedni. FŐLEG egy olyan kocsiban, amelyiknak a kasztnija (lol) a nagy kemény.

Egyes emberek értékrendszere ijesztő....

FlybyWire 2008.05.13. 20:26:13

VrapThor 2008.05.13. 20:23:35

Megint süketelsz. Te sem láttad, én sem. Itt két autót látni, sokkal érdekesebb lenne a bennük utazók állapota... remélhetőleg mindenki sértetlen, de akkor is érdekes lenne.

VrapThor 2008.05.13. 20:26:18

ommm... már te is? ne mondd már, hogy nagy sebességgel ütköztek. ezt nem gondolhatod komolyan. ment a kia mint a barom? nem valószínű...

VrapThor 2008.05.13. 20:29:04

ficere, abban igazad van, hogy a kocsi törjön rommá, és a benn ülőknek ne legyen semmi bajuk. én arra céloztam, hogy szerintem túlzottan megtört a kia. és 99%-ra biztosan mondom a képek alapján, hogy a haja szála sem görbült egyik kocsiban sem senkinek (ha a biztonsági öv be volt kötve, a gyerek gyerekülésben, stb.)

FlybyWire 2008.05.13. 20:32:17

Egy ekkora törés simán benne van a pakliban már egy 40-es koccanásnál is akár. A párom max 30-cal csúszott bele egy 206-s Peugeot-val egy régi Fiestába: a Ford hátulja is igen szépen elkenődött, de a P. eleje meg bejött vagy 7-8 centit, a motortető harmonikává gyűrődött, a hűtőtartó eltörött.

A Kia-ban mellesleg a motortérben a hűtő mögött jó nagy hely van, elég szellős az egész tere.

A lényeg, hogy látni kellene magát a csattanást, mert ezek a képek semmit nem árulnak el, csak azt valószínűsítik amit már vagy 10-en leírtak: a KIA ütközőzónája találkozott a Corsa utascellájával. Egyértelműen a keréknél, vagy majdnem mögötte találta el. Ehhez nem kell szemüveg se!

bgy 2008.05.13. 20:35:31

Hét év gari, cimborák, gondoljátok meg!

FlybyWire 2008.05.13. 20:35:47

Sőt, szerintem a két kocsi egymásra majdnem merőlegesen, 90 fokban találkozott. Ez magyarázza, hogy miért van betörve a Corsa lámpája is: azt is elérte a KIA ütközőzónájának jobb oldala. A KIA bal eleje pedig telibe rongyolta a corsa jobb első kerekét, és egésze egyszerűen eltolta, elforgatta a corsát.

Ha a két kocsi ilyen szögben ütközött volna, ahogy most állnak egymáshoz képest, akkor kizárt, hogy így törnek össze, mint a képen.

(Örülök, hogy alakul a hangnem... :)

FlybyWire 2008.05.13. 20:38:14

(pl. mintha a Corsa a belsőből akart volna jobbra kanyarodni, a yard meg jött korrekt sebességgel a külsőben. Rotty...

VrapThor 2008.05.13. 20:39:07

igen, látni kellene a csattanást, és tudni pontosan mi történt, mennyivel mentek, stb.
de ezt a "a KIA ütközőzónája találkozott a Corsa utascellájával. Egyértelműen a keréknél, vagy majdnem mögötte" tézisedet én nem osztom maradéktalanul. most vitatkozhatnánk még itt, hogy kinek van igaza. láthatod, mindkét vélemény mellett kommenteltek már.

senki 2008.05.13. 20:39:45

Ficere: látom nem bírod ki, hogy ne a tiéd legyen az utolsó szó. Nem mondtam egy szóval sem hogy szakértő vagyok, csak józan paraszti ésszel próbálok gondolkodni, nem okoskodni mint te.

1. Nem tudom, hogy a suzukis dologba miként lehet belekötni, az eggyel régebbi swift egy mozgó koporsó, ez tény.
2. Szerintem jól mondta VrapThor, ez nem
lehetett több egy nagyobb koccanásnál már csak az autók irányából és a Corsában esett sérülésekből ítélve sem. De persze bele lehet magyarázni mindent, mint ahogy azt is meg lehet magyarázni, hogy miért szakította darabokra a Kia elejét motorostól-mindenestől egy 1 tonnás Corsa...

(gondolkodjál nagyokos, mielőtt beszólsz)

VrapThor 2008.05.13. 20:41:35

na, itt a másik vesszőparipa, a 7 év gari :)
jajjajj.

FlybyWire 2008.05.13. 20:42:07

"de ezt a "a KIA ütközőzónája találkozott a Corsa utascellájával. Egyértelműen a keréknél, vagy majdnem mögötte" tézisedet én nem osztom maradéktalanul."


Ez nem tézis, hanem csak meg kell(ene) nézni a képeket.

Viszont "senki" tényleg mentalista...
"ez nem
lehetett több egy nagyobb koccanásnál már csak az autók irányából és a Corsában esett sérülésekből ítélve sem."

Miért, azt is látod, hogy hol áll a jobb első kereke, hogy néz ki a tengelye?
Vagy a sérülés csak a kaszni törése nálad (mint a matchboxoknál:)

Lásd. az utolsó sorod... van egy gerenda a szemedben, nem zavar? :)

T-boy (törölt) 2008.05.13. 20:45:49

Az egy kicsit aggasztó,hogy általában azét
ülünk kocsiba,hogy eljussunk valahova.
És akkor elénkfut 90-100-nál egy 2 kilós
mezeinyúl,lebontja a kocsi elejét.
Onnantól tréler,nesze neked kisfogyasztás.

FlybyWire 2008.05.13. 20:45:51

Egyébként az is köztudott tény, hogy az autók karambolkor a csattanás után pontosan ugyanolyan szögben maradnak megállva, ahogy találkoztak.

Igaz, senki?

:))

VrapThor 2008.05.13. 20:46:41

ficere, a képekbe azt magyarázol bele, amit akarsz (a józan ész határain belül persze)

attól hogy megnézed a képet, és kigondolod, hogy az alapján szerinted mi történt, még nem jelenti azt, hogy igazad van.

FlybyWire 2008.05.13. 20:49:05

T-boy na ja :) ebben persze van valami. Valamennyire mindenben benne van a marketingesek keze.

Azért így ne járjunk : index.hu/sport/forma1/bsenna0513/

FlybyWire 2008.05.13. 20:51:28

ficere, a képekbe azt magyarázol bele, amit akarsz (a józan ész határain belül persze)

Végre kimondtad! Csak tudod, ez mindenkire igaz: Rád is, rám is, és "senki"-re is.

Ezt próbáltam azzal vizualizálni, hogy látni kellett volna a csattanást, látni kellene a teljes kárjelentést a két kocsiról, látni kellene a bennük utazókat stb stb stb.
Amíg ez nincs meg, addig csak szájtépés bármilyen elképzelés. És pont ez a baj: maga az eredeti poszt is csak egy ilyen totális, egyoldalú szájtépés. Ez szúrja/szúrta oly sok ember csőrét. Olvass csak vissza.

VrapThor 2008.05.13. 20:54:04

végre egyetértünk. ezért is írtam, hogy láthatsz itt többféle véleményt is, tiéddel egyezőt, enyémmel egyezőt is.
és persze hogy előfordulhat, hogy nincs igazam. de amíg ez be nem bizonyosodik, én kitartok a véleményem mellett.

FlybyWire 2008.05.13. 20:56:35

Ok, ebben megegyeztünk :) Mondom: nekem is csak azzal volt/van bajom, hogy az eredeti poszt "kissé" egyoldalú, félrevezető, hiszen olyan dolgokat feltételez, amiről biztosan nincs információja. Az ilyenektől szoktak nagyon kiborulni az érintett cég(ek) marketingesei/vezetői.

Nekem amúgy semmi közöm a KIA céghez :) még mielőtt...

VrapThor 2008.05.13. 21:00:40

nekem sincs közöm hozzá.

a konkurenciához sem :)

anno volt egy kis B Corsám. az a maga idejében masszív kis kocsinak számított. (szerintem) :)

senki 2008.05.13. 21:01:19

"van egy gerenda a szemedben, nem zavar? :)" erre a jóízlés határain belül nem tudok reagálni...

"Sőt, szerintem a két kocsi egymásra majdnem merőlegesen, 90 fokban találkozott. ... A KIA bal eleje pedig telibe rongyolta a corsa jobb első kerekét, és egésze egyszerűen eltolta, elforgatta a corsát"
+
"Egyébként az is köztudott tény, hogy az autók karambolkor a csattanás után pontosan ugyanolyan szögben maradnak megállva, ahogy találkoztak."

Most akkor nem értem, hogy mi a fasznak hülyézel le engem, ha azt se tudod, hogy kettővel korábban mit osztottál... Már bocs. Én vagyok a mentalista, miközben te mondod állandóan, hogy szerinted mi történt, de biztos nem az amit a másik mond? Komoly...

Amúgy 3szor frissítettem az oldalt, hogy biztos nem látom-e rosszul, de rohadjak meg, ha a Corsa jobb első kerekén van valamilyen látható sérülés a 2. és a 3. kép alapján. De kár is tovább vitázni ezen, úgyis meg lehet magyarázni mindent...

FlybyWire 2008.05.13. 21:03:25

Senki,

A 20:51:28 -as hozzászólásomat olvasd el, és próbáld értelmezni. Nem annak van igaza, aki hangosabban kiabál... jó éjt :)

FlybyWire 2008.05.13. 21:05:01

(A Corsa jobb első kerekőbél egy kb 3x8 centis pici csík látszik mellesleg (mindez egy szar felbontású KÉPen). Ha ez alapján te meg vagy győzve, hogy annak semmi baja, akkor tényleg nincs több kérdésem....)

bgy 2008.05.13. 21:10:45

Ha nem adnának rá hét év garit, hogy adnák el? Ilyen képekkel?

A rendszám alapján nem lehetne felkutatni a Corsa tulaját (esetleg a közeget, aki vezette a rendörautót), hogy elmondaná mi történt?

ommm 2008.05.13. 21:33:33

VrapThor 2008.05.13. 20:26:18

nem, én nem. mindössze arra akarok utalni, ami már időközben elhangzott itt. csata után mindenki generális. fene tudja, hogyan történt, a KIA, ahogy neki kell (ha így kell), összetört, a tetűnagy egybeműanyag lökhárító is leesett. nincs ebben semmi vitára okot adó, naponta x ezer ilyen eset történik.
szóval fő a béke.
rendőrökkel ütközni pedig amúgy is elég rossz ómen.

VrapThor 2008.05.13. 21:36:21

közben konszenzusra :) jutottunk

ommm 2008.05.13. 22:04:57

és ez így a jó. köszönöm, uraim.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.05.13. 23:06:45

Ahogy már ommm írta, ezen a szakaszon csak akkor mennek az emberek 50 alatt, ha éppen piros van, amúgy mindenki tapossa a gázt, de ezen ne filózzunk, mert tényleg csak találgatni lehet. Ahogy én a képeket nézem, az autók abban a a kereszteződésben állnak, ahol a lehet térni a háttérben levő szálloda melletti utcába (ez nem látszik). Na nekem az a gyanúm, hogy a néni valamiért későn kapcsolt és belső sávból akart jobbra kanyarodni és nem volt szerencséje, mert pont egy rendőr is éppen arra ment, amelynek keresztezte az útját (no comment az ilyen manőverhez). Nagy ügyetlenség, mert több hibát is elkövetett a csaj, de piros kisautó és néni a volán mögött mire nem képes? A Corsát nézve úgy sejtem, hogy kb. 90 fokos (vagy valamivel kisebb)szöget zárhattak össze az ütközés pillanatában és az autók a sarkukkal érintkeztek először, ami magyarázza a Corsa egész első lámpájának a hiányát (a Kia oldalről kiüthette), ezzel együtt pedig a Corsa lenullázta a Kia egész elejét, majd a Kia megtámaszkodott a Corsában (ennek fele már akkor a Cee'd előtt volt) és eltolta annak az elejét, míg végül 45 fokos szöget nem zártak be, amint a képen látható. B variáció hasonló, csak a Corsa nyugatról jött és a villamos színeket keresztezve akart betérni a kis utcába (ami extrémen tilos ezen a helyen), de ezt rezervával venném, mert azt hiszem, hogy nemrég már tettek oda püspökkalapokat is. Majd mefigyelem kicsit a helyet. :)

U.i.: Látta alaki a képek készítésének időpontját?

egy átlag 2008.05.13. 23:15:19

Nemtom már ki, azt írta, h a corsa leszakította az első lököst, és nincs ebben semmi különös, mert nem húzásra lett tervezve....az azért furcsa, h húzta magával a motort is.....itt valami nem ok, vagy photoshop vagy gáz a gép....itt látható az euroszétcsap - vagy mi a rák - hibája, fingból akarnak autót építeni, me az ócsó és a tesztje is gyó lesz.....
Kitalálták már a tutit, százas szög a kormány közepébe és nem lesz több koccanás se.....

egy átlag 2008.05.13. 23:21:03

Elhangzott a programozott szó is, nos aki ezt így programozta, h egy 40-50 km/h-ás ütközésnél a kocsi szétfröccsenjen mint egy lágy a légycsapó alatt, annak semmiképp nem a biztonság, hanem a profit szó járt a fejében tervezés alatt.

Ubul 2008.05.13. 23:25:04

Hááát. Én nem akarok kötözködni, de azt hittem eddig, hogy ez a KIA jó autó. De ahhoz képest ez úgy összetört attól a kis Corsa-tól mint a pics@.Pedi az a Corsa se egy törésteszt király. És ha az utolsó képet megnézitek, ott nem csak a műanyag lökhárító jött le. Át van rendezve az egész eleje.

lacee83 2008.05.13. 23:44:02

Mostanában a lökhárító valóban csak díszítő elem. Bezzeg a régi gépeken még arra másra is szolgált. Emlékszem mikor feszítővassal és kalapáccsal hoztam rendbe a Warbi lökösét:-).

antimason 2008.05.13. 23:59:10

Corsa C 4*, Ceed 5*. (csak info)
A KIA-nak még az ütközés másik oldalán lévő cuccai is szétrobbantak. Olyan, mint ha lett volna egy 3-ik résztevevő, aki meg jobbról ment volna a Ceed-be. Gyűrődő-zóna az okés, de ne robbanjon már széjjel.
Tényleg igaz lehet, hogy néhány gyártó az NCAP-ra tervezi az autóit? Mondjuk merev első és oldalsó ütközésnél, de minden más irányból veszélyes?
Csak találgatok...

Balee87 2008.05.14. 01:45:32

Jól lehúzzuk a KIA-t, pedig szerintem az itt "okoskodók" közül senki nem volt ott a balesetnél.
Ami a képen látszik (amitől még nem 100 h. így is történt) A KIA oldalbakapta a Corsa elejét. Általába a gyűrődőzóna a kocsik elején van. Nem az oldalán. +mostanába a sok gyalogosvédelmi borítástól a kocsik eleje jobban gyűrődik...
De ez így nem igaz, mivel nem tudjuk, hogy pontosan mi történt... Láttam én már olyat, hogy a valóban masszívabb kocsi csúnyábban összetört mint a másik... Csak mert más szögből volt a csatt.

FlybyWire 2008.05.14. 01:58:38

e1 · e1.sk 2008.05.13. 23:06:45

No lám, pont ezt a lehetőséget írtam le én is (Corsa belsőből keresztbe ki jobbra, rendőr a külsőben durr bele, közel merőlegesen (de a képeken láthatónal mindenképpen nagyobb szögből.
Ebben a formában teljesen logikus mindkét fajta törés, márkától teljesen függetlenül.

bgy 2008.05.14. 07:50:31

Az utolsó képen: az egy váznyúlvány, ami olyan csúnyán eltörött?

a kilencedik elmeosztály leges-legjobb tanulója 2008.05.14. 11:41:15

A képekből egyértelműen kivehető, hogy a KIA a Szlovák Suzuki.
Egyébként technikailag az Opel is ugyan olyan szar, csak az Opelesek nem fizettek az EuroNCAP-nak.
Utóirat: Kiasok kár a gőzért ezt már úgysem magyarázzátok ki.

FlybyWire 2008.05.14. 16:45:55

a kilencedik elmeosztály leges-legjobb tanulója 2008.05.14. 11:41:15

"A képekből egyértelműen kivehető,"

Még egy Zseni. Áruld el a titkot, hogy ilyen isteni bizonyossággal MINDENT tudni pár vacak képből? Leboruluk Isteni voltod előtt!

(in fact: szánalomparádé okoskodó #17 vagy, állj be a sorba)

akarki 2008.05.14. 18:13:23

Kövezzetek meg, de nem értem, mi alapján vonjuk a következtetéseket. Szerintem a Corsa ment bele oldalról a Kiába, ami ráfékezett közben. Ezt szerintem alátámasztja, hogy a Corsa tökrét hátrafelé hajtotta be a Kia motorházteteje, illetve a Kia első lökhárítóját előrefelé szakította le a Corsa. Ez az én véleményem. Nos, ha a Corsát találja el így a Kia (ha helyes a feltételezésem, hogy így történt), akkor arról szakad le a lökhárító. Azt nem tudom hogy arról is ennyire leszakad-e minden (belül), de senki más sem szerintem. Az biztos, ebben ahelyzetben a legsérülékenyebb a lökös. Tehát nem értem miért is biztos, hogy egyik vagy másik jobb? Illetve ez a kép semmit nem mond el. Le kell bontani a sérült elemeket. Ami nekem egyedül csúnya, hogy mindent vitt a zárhíd és a lökös. De manapság ez a cél, hogy több alkatrészt lehessen eladni. A Corsa pedig szintén lehet hogy így járt volna. De C'eed-et én speciel nem vennék, mert csúnya (másnak lehet hogy pont ez tetszik). Majd ha bizonyít, akkor esetleg a következőből, de ha gnóm lesz az is, akkor nem. Mert ha már valamiért pénzt adok ki, akkor ne legyen otromba. Illetve az alkatrészáraktól lehet hátast dobni. Munkatársnak egy régebbi Kiája van, oldalról nekiment egy szarvas, az ajtót cserélni kellett, annyira kaki az anyaga, meg azért nehéz is egy szarvas... De újonnan aranyár, bontottan alig lehetett találni. Talán ha beindul a lengyeleknél, Skodához onnan jön a legtöbb TC-s darab...

tomus 2008.05.15. 09:17:55

Az esethez csak annyit szolnek hozza, hogy pozsonyban levezettem par kilometert es elhihetitek, hogy kia nem 50-el ment :-)... pozsonyban meg a corsa-sok is 70-80-al járnak, hát még a zsaruk akiket nincs aki bemérje :-)

rozsdas boko 2008.05.15. 12:49:03

Nagyon panaszkodnak az uj kiakra a szlovak rendorok, mert nem lehet rendesen hatradonteni az ulest, igy nem lehet benne rendesen aludni.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.05. 11:03:24

Ment itt a szöveg, hogy milyen szar a Cee'd. Nesze nektek, itt van egy újjab pozsonyi rendőr Cee'd balesete: krajmerova.blog.sme.sk/c/149633/Elektricka-zmanglovala-policajne-auto.html

A szövegből a lényeg röviden. Nagy reccs, csávó fut az ablakba, a villamos ekkor még tolta maga előtt az autót. Voltak az autóban hárman, a sofőrt a tűzoltók vágtk ki, de úgy néz ki nem volt komoly sérülés (nem említi). Nem tudom a budapesti villamosokon miként van ez, de Pozsonyban a villamosok elején van egy rohadtul nehéz acél ütköző és ami még rosszabb az az elöl kiálló öntöttvas csatlakozófej, amellyel én személy szerint nem szeretnék közelről találkozni, mert az egy tank oldalát is átütné szerintem (a negyven tonnás villamosról mögöttr ne is beszéljünk).

Danessz 2010.06.28. 16:22:38

@Ubul:
Bizony, elmozdult a hűtő is!!!
süti beállítások módosítása