Lényegében csak egy V8

  2008. május 13. - ommm Címkék: fiat drag insane 126 chevy

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az olasz-amerikai barátság jegyében nem mindennapi dolgok láttak már napvilágot. A DeTomaso Mangusta, Pantera, az ISO Grifo vagy a Bizzarrini 5300 GT is ugyanazt a receptet követve születtek: csodálatos, olasz forma, olcsó és erős amerikai motor.

Vajon Chris és Mark Skinner-nek, a kicsi de lelkes TAZ Racing csapat alapítóinak eszükbe jutott-e ez? Talán sosem tudjuk meg, az azonban bizonyos, hogy szívüket/lelküket a gyorsulási versenyekre tették fel. És építeni kezdtek.

Könnyű, erős autót akartak. A Chris számára 50 fontért vásárolt 85-ös Fiat 126 alatt alapból sem reped be az aszfalt, a kókadt tavaszi szellő is lefújja az útról (egy 87-es példány volt tulajdonosaként tudom, miről beszélek). Gyorsulásra azonban csupán korlátozott mértékben alkalmas. Ismerőseik, családjuk ekkor szembesülhettek először őrületük első szikráival... Elkezdték, és nem volt megállás.

Jelenleg itt tartanak (Chris Skinner a pirosban, Mark a narancssárgában):

A Small block for a small car elvet követve mára lényegében egy 383 köbincses (6276 köbcentiméteres) Chevy-blokkon ülnek, ami köré -mintegy véletlenül- került egy bódé, alá pedig négy kerék.

Teljesítményről szóló adatot nem találtam, de a felhasznált komponensek azért sejtetni engedik, hogy nem szarral gurigáznak. A legszebb mondat azonban ott olvasható, ahol a 3 literes Ford-motor 305-ös small-blockra való cseréjét említi.

In 1988 out came the 3.0ltr and in went a 305 SBC making it road legal at the same time, now lowering the et's to low 13s.

Hogy milyen érzés lehet gerincoszlopra csavarodott belekkel, adrenalinban fürödve unos-untalan életünk filmjét nézni, azt mindenki saját képzelőerejére bízom. Az ilyesfajta őrületnek azonban illik megadni a tiszteletet. Van vér a pucájukban, az hétszentség.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49453286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B0ka 2008.05.13. 14:43:00

Van nállunk is egy polskika BMW motorral megáldva. Annak is nagy szíve van :)

Béla_ 2008.05.13. 14:46:58

Legdurvább, legeszeveszettebb motor amit valaha is láttam:

www.youtube.com/watch?v=_0ZoCCwoedE

:)))

Lowtyo 2008.05.13. 14:49:03

Nekünk is 87-es pókunk volt. A Ferrari vörös szelepfedél vadállati teljesítményt adott neki.
Ezek meg tényleg állatok.

martong 2008.05.13. 14:54:53

elmebetegek :) a szó legjobb értelmében
és nagyon szép a kidolgozás, nem ilyen házi-gány jellegű

a képek másnál is furán állnak?

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.05.13. 15:11:46

Kb. mint egy egyes Golf R32 motorral.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 15:11:55

Azt azért sose fogom megérteni, hogy az épp elindított, még korántsem üzemmeleg motort miért kell rövid gázfröccsökkel relative magas fordulatszámra rugdosni. Biztos meghálálja majd a gondos törődést. Még akkor is, ha szép hangja van. A GTO meg így álló helyzetben még csakcsak elmegy, gondolom egyenesben nem is nagyon van ellenfele az 1600 lovával, node ha van egy kis kanyar egy konszolidáltabb rs clio egy körön kettőt ver rá. Értelmetlen. Bár kétségtelen, hogy kiválóan alkalmas burnoutolni. Ha másra nem is...

Marcus_86 2008.05.13. 15:58:10

Szép munka, elismerésem. Nekem egy '88-as libazöld példányom van, egyelőre még marad:)

DOGI 2008.05.13. 16:00:46

Ahmed: a gázfröccsök amit hallasz, az az alapjárat :D

dexter 2008.05.13. 16:03:27

achmed : szerintem azert mert egy teljesitmenyre hangolt vezermutengellyel mar alig marad stabil alapjarat .

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 16:19:59

Azt én értem, hogy nincs alapjárat, de akkor sem 3-4.000 környékére pörgetem a mocit, hanem mondjuk 1.000-1.200-ra (a nem létező alapjárata egy ekkora v8 blokknak úgyis valahol 4-500 körül lenne). Tök jó lehet szegény motornak még nem kiépült olajnyomás mellett 4.000-et forognia (még ha csak egy pillanatra is).

Honer (törölt) 2008.05.13. 16:28:09

Még 2005ben láttam őket élőben a King Of Europe-on Belgiumban. Akkor el se hittem hogy mit látok! :)

img1.tar.hu/honer01/img/13560766.jpg#3

aa 2008.05.13. 16:41:05

ahmed, te felfoghatatlanul ostoba állat,

1. az ilyen kihegyezett motorokat verseny előtt szerinted hidegen állítják rajthoz?
2. ezek gyorsulsra épültek és nem kell kanyarodniuk

miért kell írni ha nincs egy csepp agyad sem?

ommm 2008.05.13. 16:43:49

Honer: höh. :D köszi. irigység :()

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 16:47:43

A Béla_ által belinkelt, útmenti parkolóban ácsorgó 1970-es GTO-ra írtam, ami láthatólag nem trailer hátán került oda.

Voltam már kinn párszor a gyorsulásin és tudom, hogy nem hideg motorral állnak a vonalhoz. Azt is tudom, hogy 1/8 vagy 1/4 mérföldön nincs kanyar. A GTOnak is ott lenne a helye, nem a közúton. Nagy kérés lenne előbb olvasni, hogy pontosan mit írunk és csak utána ugatni? De persze én vagyok a felfoghatatlanul ostoba állat. Mentségemre szóljon, hogy már halott vagoyk.

kicsee 2008.05.13. 16:51:53

Jól van egyre jobb a belsőség. Itt az efegy post, aztán meg ez.
Jó lesz ez még a végén.

aa 2008.05.13. 17:00:45

Akkor a második feléért elnézést kérek, félreértettem. A hidegindítás miatt viszont fenntartom a véleményem.

Honer (törölt) 2008.05.13. 17:02:35

Nem irigykedni! Elég kalandos utunk volt és nem fürödtünk 3napig és persze hogy 30fok volt egész nap! :))))) Most már van közelebb is King Of Europe most már egyszerűbb lesz látni őket élőben! Most jut eszembe valahol még videóm is van az egészről. Haza felé verseny 3lotussal meg ilyesmi.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 17:19:09

Ha azt is sikerül megérteni, hogy azt is a GTO-ra értettem, elfogadom :) Tehát a tisztánlátás kedvéért: tudom, hogy a rajthoz állás előtt melegítik a motorokat, hogy elérjék az üzemi hőmérsékletet. Ekkora fokú amatőrizmust nem feltételezek. Ellenben több olyan videot láttam már, ahol indítás után azonnal lepadlózták a verdát, ahogyan ez a GTO esetében is megtörtént ugye. Ezzel nem értek egyet. Ha még ezek után sem tiszta, sörözés melletti nézetegyeztetést javasolnék, mert neten keresztül elfogytak az érveim :)

PS: a blog.hu -t érdemes lenne átnézni, tényleg elég hulladék lett mára.

pipi 2008.05.13. 17:19:19

ÁLLLATOK!:D Ez botrány.Ultra brutál.Hát láttam már egy-két elvetemültett, de ez eddig viszi a pálmát.A Kisfityós spanom, ha meglátja össze sz.rja a bokáját.

Gyurma73 2008.05.13. 17:20:59

HÚBAMMEG!!!

Solymika 2008.05.13. 17:23:31

Kellenek az ilyen elmebeteg állatok, különben mivé lenne a világ!!!
Trabantot nem csináltak?

docgoyo 2008.05.13. 18:06:53

Achmed, hajjá' meg! A versenymotorokat - amikkel valóban nem hideg állapotban állnak a rajthoz - csakis magas fordulaton lehet mihamarabb üzemmeleg hőfokra "fűteni". Vagy ez, vagy rajt után küldöd meg hidegen. Szerinted melyik a jobb? Vagy röcögjön alapjáraton úgy húsz percet, mielőtt ződ lesz a rajtlámpás...?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.13. 18:54:44

ezek akkora arcok hogy még kitámasztót se tesznek a polák seggére, nem is csoda ha kétkerékreáll rajtnál, lol...itthon is van pár debil darab, már egy 140 lovas dízellel is olyat mennek a nyomaték miatt hogy ihaj, hát még így...

Atti 2008.05.13. 19:01:01

a hidegen forgatás bizony nem tesz jót 1 autónak de ezt a GTO-t abszolult nem forgatták meg néztem vagy 3x az inditás utáni részt ezen ilyen az alapjárat. Amugy 1 ilyen motor amelyik ennyire van hegyezve ugy se hosszú az élettartama szóval majdnem mind1.

aa 2008.05.13. 20:35:36

Ahmed, akkor én vagyok a fasz 2x is. :)

xx 2008.05.13. 20:42:50

A dízelkispók se 140luv mostmár, a bmw motoros meg nem 500, de azért nem megy rosszul egyik sem ;)

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.13. 20:46:30

Azt épp nem mondanám, de nem voltunk közös nevezőn. Viszont sikeresen túltárgyaltuk a dolgot.

Atti azt aláírom, hogy ezeket a szörnyeket nem hosszú távra építik, de sima mezei utcai autót (már amennyire sima mezei lehet egy Lambo vagy egy Ferrari) is pörgettek már hidegen, arról nem nagyon akarom elhinni, hogy rövid távra terveznek vele. Én legalábbis azt mindenképp megvárnám, amíg felépül az olajnyomás. No most pedig písz belétek, belevetem magam az ágyba, hosszú nap lesz a holnapi :(

Rocko- 2008.05.13. 20:59:00

jézusom. először azt hittem, h a hátul álló pickupból jön a hang. de nem.

Joe 2008.05.13. 21:05:43

Namost az a GTO az inkább show, mint go ...

Másrészt rohadtul nem forog 3-4000-et.
4000 körül ezek már üvöltő, bokalefosós tartományban dolgoznak.

AP (törölt) 2008.05.13. 21:11:20

nem akarok nagyon szakérteni, de zsigulátornál télen a hidegindítás valahogy így néz ki:

-szívató tökig kihúz
-gázra hármat-négyet rátapos
-három másodpercet vár, hogy a benzin a szívócsőben kicsit párologjon
-tökig benyomott gázpedál mellett indítózás

Ha beindul, a padlógáz miatt először felpörög 3000-4000-re is akár, aztán a szívatóval beáll 2000 körülre normálisan.
Pedig jéghideg a motor.

(utána persze addig vissza lehet tolni a szívatót, hogy 1000-1200 körülre essen az alapjárat, de én az indítást mondom, sajnos elkerülhetetlen a felpörgése)

A vényócnak hogy ártana ezek után a gázpöcögtetés nyári melegindítás után nem sokkal?

AP (törölt) 2008.05.13. 21:20:01

ommm az olasz-amerikai barátság jegyében már tényleg születtek érdekes dolgok, ott van mindjárt példának Al Pacino.

ommm 2008.05.13. 21:26:58

You wanna see the bad guy, eh?
So take a look at the bad guy

Al Pacino egy császár.

csiky944 2008.05.13. 21:46:00

ott vannak a spagetti westernek is :)

Audi 4EVER!!!! 2008.05.13. 22:02:37

Az tényleg bakfitty fordulat.
Tisztességesen elrúgva jönne meg a hangja, 4-5000 körül. Artikulálatlanul üvöltene :D

A 2 kompresszor meg nagy faszság, bár jampinak jampi.

A kispókok meg a kamikaze kategória.

kjomm 2008.05.14. 01:16:29

Achmed!
hogy te mekkora egy hülye barom vagy!!!!!!!!!!

Tommi 2008.05.14. 12:31:18

Láttam már ezeket egyszer a Discovery Channel-en... ELMEBETEGEK!!!

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.05.14. 13:33:35

Lehet, de nem fáj. Sőt néha kifejezetten kellemesen érzem magam.

Kelemena 2008.05.14. 15:42:34

AP! - Ha veggiggondoljuk hogy mennyit tart egy lada motor es mennyit egy auto motor, kb fele vagy meg kevesebb az elettertama. Persze lehet hogy csak veletlen egybeeses a hidegen felporgeteses hidegintiassal...
süti beállítások módosítása