Ráncot vet az erő

  2008. május 09. - baowah Címkék: drag kunmadaras

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá


A sebesség vágya egyidős az emberiséggel. Folyamatosan igyekszünk mind kijjebb tolni határainkat. A szárazföldi sebességvadászat egyik legextrémebb módja a negyed mérföldes gyorsulás. Itt a száguldás vágyát megfejeli az "erősebbik-kutya-baszik" zsigeri kényszere: le kell győzni a szomszéd sávból rajtolót.

Tájainkon egyelőre ritka az ütőképes metanolos drag, ezért a hétvégi kunmadarasi dzsemborin szólóban startolt el Pat Schöfer. A 3500 lóerős dög nem pusztán hangos: gyilkosan üvölt a nyitott csöveken, ahogy égésterébe benyomják az üzemanyagot.

Vessünk egy pillantást erre a pompás momentumra, és gondoljuk el, hogy mit kell ennek az abroncsnak kibírnia? Látják a finom redőket? Ahogy a Hoosier megtapad, de a kerékagy már egy kicsivel előbbre jár?

A vége az, mikor még ott rezeg a hang a tribünök között. A távolban már ejtőernyővel kapaszkodik levegőbe a drag, az emberek szája nyitva, de hang nem jön ki rajta. Minek? Minden benne volt ebben a villanásnyi menetben. Csend van, az aszfalton két fekete sáv jelzi merre haladt el a gép. Közösen imádunk valami nagyon feleslegest: a kötelesség az kényszer, a céltalanság pedig öröm.

Az alábbi videó ugyan nem a kunmadarasi betonon készült, de tanulságosan mutatja lassítva a ráncosodást és érzékelteti a dragsterek mélylélektanát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85457140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

birka007 2008.05.09. 02:33:21

Szólj hozzá?
Mihez? Ilyen van? Mármint, hogy ez így frankón létezik? Még sose láttam ilyet lassítva, brutállat!!!!

pee 2008.05.09. 03:10:13

Brutális.
Kiskölyökként egy régi tuning magazinban láttam egy zöld Chevrolet Chevelle-t, ahogy ráncosodott a kereke. Akkor azt hittem, hogy az a vacak defektes lett. XD

feketenap 2008.05.09. 06:39:14

Ehhez már G-ruha kell vazze.
Na ez az, amit nem próbálnék ki. Bár marhára lenyűgöző.

antianti 2008.05.09. 07:02:31

Még a boldogult szocializmus alatt a 80-as évek közepén, kuriózumnak számított hasonló cikkeket találni a magyar sajtóban!Azt hiszem Technika Magazin v. valami hasonlóban írtak a Drag sportról.Amitől lepadlóztam az az, hogy a Top Fuel osztály nitrometán hajtású rakétáinak 7-8 ezer lóerős motorblokkjának víztere műgyantával van kitöntve a szétrobbanást megelőzendő!Igen, nincs hűtés, legalábbis a hagyományos értelemben!Ugyanis ezeket a gigamotorokat az üzemanyag hűti "belülről" /400m-en 6-7L/.Ereklyeként őriztem az újságot, míg el nem porladt.

antianti 2008.05.09. 07:10:57

Majd elfelejtettem, valaki emlékszik még mikor bejöttek a műholdvevők '89 környékén a ScreenSport nyomta ezerrel ezeket a futamokat az USA-ból.
Az is állati mikor a lapos gumik a hőtől meg a centrifugális erőtől "felfúvódnak" és betapadnak!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.09. 07:16:33

Ne menj könyvtárosnak! :)

Lowtyo 2008.05.09. 07:44:48

Ne ezt olvasgassátok vaze! Egyel lejjebb ingyé adnak egy autót!

Csubakka Junior 2008.05.09. 07:56:48

,,Itt a száguldás vágyát megfejeli az "erősebbik-kutya-baszik" zsigeri kényszere: le kell győzni a szomszéd sávból rajtolót.'"

Nekem először nem ez jutott az eszembe, hanem az, hogy először is nem kifingani, aztán jöhet az erősebb kutya párzik effektus. Valószínűleg ezért sem lettem drag versenyző.

apamacko 2008.05.09. 08:44:09

Háát ugye megint igaz az hogy :
Nem lehet elég sokáig élni h mindent láthass !
Ezt látni nekem is új volt !

ommm 2008.05.09. 08:56:21

az 1000frame/sec kamera csodás dolgokat enged láttatni.
keep up the good work!

azakineknevétnemmondjukki 2008.05.09. 08:59:24

Na még egy elmebeteg sport a szarevő jenkiktől, ezek képtelenek normális kocsikat összehozni, ezért nem értik meg sosem a F1 lényegét sem. Vezetésből 0-ák 110 km/h-s korlátozással 5 literes motorokkal. Aki hülye úgy is fog megdögleni!

AP (törölt) 2008.05.09. 09:03:09

Ismeritek a véleményem az amerikai autókról.

Arra jók, hogy egyenesen gyorsan menjél velük. Igazából arra se, mert egy pöcsköszörű kétezres európai simán legyorsul egy oldschool ötliteres borzalmat, negyedakkora fogyasztással.

Gábor 2008.05.09. 09:11:27

Nagyon frankó felvételek!
Az utolsó rajtnál miért villog mindegyik rajtlámpa? Nem folyamatosan kellene égniük a lassítástól teljesen függetlenül? Vagy ezek is ledes lámpák? Mert azokat nagyon útálom a vibrálásuk miatt. Féklámpákban és ahogy a napi cikkben van, már világításra is kísérleteznek vele.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.09. 09:12:36

ahogy a képeket elnézem, nem vagyok meggyőződve a nézők biztonságáról.

azért amerikában masszív betonfalak közé szorítják őket, és tisztes távolban ülnek a nézők.

ez egy apró kis baleset:
www.youtube.com/watch?v=Ls_obl_fokc
de a related video alatt vannak durvábbak is.

Devil 2008.05.09. 09:46:52

Nem tudom miért építik ezeket a dragstereket ilyen instabilra, miért kell előre biciklikereket szerelni, miért nem szélesebb a nyomtáv,miért nem peresebb a hátsó kerék, miért kell azt a hátsó szárnyat olyan magasra tenni????? Jah, lehet hogy nem lenne olyan izgalmas?? Cirkuszt a népnek!

ommm 2008.05.09. 09:55:29

Devil 2008.05.09. 09:46:52

Melyik peres gumi bírna ki ilyen gyűrődést?

feketenap 2008.05.09. 10:17:40

A biztonságról.
Írta baowah, hogy csak egy metanolos autó volt. Így a nagy számok törvénye alapján kisebb az esélye, hogy pont az az egy kaszál a nézők között.
De persze kérdés, hogy egy sima utcai kocsit mennyire pattint le ez a soványka kordon ha esemény van.

DBandesz 2008.05.09. 10:23:06

Maradjunk annyiban, hogy az amerikaiak már évtizedek óta űzik ezt az ipart, és nyilván nem véletlenül raknak előre "biciklikereket" (kisebb felfekvő felület, kisebb gördülési ellenállás,és légellenállás vagy mi...), hátra meg iszonyat széles, és magas falú kereket (az ERŐ átvitele az aszfaltra), a nagy terhelés kibírása, hogy ne forogjon el a kerék a felnin (terheléselnyelés-kompenzálás.

Ez a kérdés kb. olyan, mintha valaki azt kérdezné, hogy van-e esélyegyenlőség a japán mérnöki precizitás, és Józsi bácsi sufniműhelye között...

Ezt persze nem bántásképp mondom, de az amcsik nyilván tudják, hogy mit miért csinálnak.

feketenap 2008.05.09. 10:27:18

Nem is azért szeretjük a muscle carokat, mert lenyomnak minden más autót. Azért mert csodásak formájúak, acélból van mindenük - kivéve talán az enteriőrt, fenomenális a hangjuk, és társul hozzájuk egy free érzés, hogy kimehetsz a világból velük-ha van elég sűrűn benzinkút persze.
Nyílván nem sok praktikum van bennük, de pont ezért a különcségükért szeretjük őket. '70 Hemi cuda rlz.

Lowtyo 2008.05.09. 10:56:05

ommm: Totya haverom szuperslick Tigar peres papucsai, amit majd a 127-es fiat kiforgatott felniire teszünk.

StZ 2008.05.09. 11:04:35

Peres gumi a kanyarban jó, itt meg ugye nincs kanyar...

Sergei 2008.05.09. 11:07:21

Ez a sportág is csak feleslegesen égeti az üzemanyagot. Értelme az semmi.

StZ 2008.05.09. 11:12:09

...és azzal, hogy a gumi begyűrődik, van néhány fok eltérés a gumi és a felni között, azaz lehet, hogy a következő ezredmásodpercben az így felhalmozott "erőtartalékot" rugalmasságának köszönhetően már le tudja adni az aszfaltra. (Látszik is a videón.) Egy peres gumi pedig mikor megkapja a terhelést a rajt pillanatában, nem tud hova gyűrődni, így azonnal elpörög és míg te a rajtvonalon állsz forgó kerekekkel, addigra a másik már az ernyőt nyitja. :)

pipi 2008.05.09. 12:05:49

A 4. képtől libabőrős lett a hátam.Mintha az egyik versenyautóba ülnél a rajt előtt.A rajt után ha megfigyelitek megnő a gumi külső átmérője a fordulatszám a surlódás és a kerületi sebesség növekedésének hatására.A másik meg az ha egy kemény, jó tapadású gumival próbálnának levinni ekkora erőt, lehet hogy szakadna vagy tőrne valami.Úgy hogy ezek a gumik picit úgy is müködnek mint a harditárcsa.És nem ólcsóak!

Rocko- 2008.05.09. 12:34:31

AP 2008.05.09. 09:03:09
na de a V8 hangjától fosol be. :)

rozsdas boko 2008.05.09. 14:59:24

Gabor!
Minden lampa villog, ami valtoarmmal mukodik az 50 Hz miatt.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.05.09. 15:45:46

Égő metanol csodás és a hang mennyei.
Nem szabad lenézni a gyorsulást mert azt sem tudja mindenki! Lehet hogy valaki jól megy kanyargos pályán de attól még nem tud gyorsulni!

A gumi pedig azért ilyen hogy könnyebben elviselje a terhelést.

Loloke 2008.05.09. 18:26:42

Rozsdas boko: amerikaban ugyebar 60Hz... :) De egyebkent igaz.

Béla_ 2008.05.09. 18:45:35

A harmadik képen látható a blokk oldalán lévő két függőleges szürke pántról sokág nem tudtam hogy micsoda. Aztán felvilágosítottak hogy az arra van, hogy ha lerobbanna a motor tetejéről a kompresszor, akkor ne üssön agyon senkit, hanem a helyén tartsa. :)))

Kifordított kacagány 2008.05.09. 19:09:23

AP 2008.05.09. 09:03:09
azért ha egy mai ötliteres borzalommal hasonlítod össze(aminek a fejlesztési költségei messze elmaradnak a pöcsköszörűétől), akkor már annyira nem sok fölénye marad a pöcsköszörűknek.
30 évnyi technológiai különbséget (főleg kizárólag a gyorsulás alapján) összehasonlítani meg hülyeség.

Devil 2008.05.09. 09:46:52
a hátsó kerekeket már elmondták, a magas szárnyak a stabilitás miatt kellenek, mint ahogy a hosszú orr is. a biciklikerékre meg csak azért van szükség, hogy az autó ne az aszfalton tolja az orrát, mikor elindul. az idő nagyrészét a levegőben tölti, felesleges lenne túl sok súlyt rápakolni.

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.05.09. 19:28:24

Kunmadaras másról is nevezetes. A reptér egy eldugott szegletében tárolta a Szovjet Légierő az Olaszországra és Ausztriára szánt atombombáit:
index.hu/politika/belfold/atom0513/ (a cikk kicsit felületes)

Mi pont elsején jártunk arra, az atombomba-tároló vagy 2km-re van a kifutótól, de ott is jól lehetett hallani valami rettenetes gépszörny süvítő hangját.

A tároló:
members.upclive.hu/banfalvy.zoltan/kml/km.kml

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.05.09. 19:34:15

Kíváncsi lennék, hogy miért lesz a href.hu-s rövid URL-ekből az eredeti, miután elküldöm a hozzászólást...

madogery 2008.05.09. 20:21:29

Gábor!

A lámpákkal úgy wan, ahogy azt már leírták, csak annyit fűznék még hozzá, h azért látod ilyen szépen a willogást, mert egy rendes kamerához(25kép/sec) képest ez egy ipari kamera(>>>50kép/sec, 50 kéne, h pont lásd a willogást), és így nincs alulmintavételezve (sőt...) a lámpa 50Hz-es jele.

madogery 2008.05.09. 20:23:40

ÁÁÁÁ, elkalandoztam, elQrtam, BOCS!
NEEEEM, nem 50, hanem 100kép/sec kéne, h pont lásd...;)

Murphy 2008.05.09. 21:31:32

Lámpa témához annyit szeretnék hozzá tenni, hogy izzószálas lámpánál a szál nem tud teljesen kihülni amíg a következő félperiúdus felizzítja a szálat. Ezért nem alszik ki teljesen, csak csökken a fénye. Ezért nem villog annyira. Ha jól tudom. Ha meg nem, akkor majd valaki úgy is megírja a frankót. ;)

bigpond 2008.05.10. 08:10:55

Devil:
Azert kell a szarnyat olyan magasra tenni,hogy az a szerencsetlen fekezoernyo biztosabban nyilhasson ki.Ha a szarny alacsony lenne mint egy F1-es auton akkor egy bazi nagy vakum-orveny lenne kozvetlen az auto mogott ami az ernyo nyitasnak nem tesz jot.
Szerintem... aztan lehet nem ezert van.
AP:
El kellene mar fogadni ,hogy az amerikai vasak nem rosszak hanem csak masak.
Kb ezren leirtak mar az elonyeiket.Igaz , hogy egy europai 2.0-as auto legyorsul egy amerikai hajot mibe tortenetesen lehet 5.0-as motor.DE ezek a motorok mar szinte alapjarattol huznak mint a barom, a turbolyuk gyakorlatilag ismeretlen naluk mivel tobbsegukben nincs turbo, igy intercooler meg ilyenek sem. Volt is egy cikk a turbokrol itt valahol a TC-n,valtozo geometria, biturbo, kompresszor stb., egyik sem tokeletes,mindnek van valami bosszanto tulajdonsaga.Az amcsik meg beletesznek egy buszmotort a cirkaloikba es nem gorcsolnek az ilyen okossagokkal.E mellet az automata valtokhoz is jobban passzol egy nagyobb moci,foleg regen amikor 2 es 3 sebessegesek voltak meg, es ezeknel a valtoknal nehez lett volna a motorfordulatszamot 3000 kozeleben tartani.
Az mas kerdes , hogy ezeket a nagy dogoket mar reges reg be kellett volna tiltani vagy bezuzni.Mondom ezt ugy ,hogy nekem is volt egy evig egy nagy Ford kombim igaz csak soros 6 henger 4.1-es motor de nagyon szerettem.
Mas kerdes az ,hogy most amerikai katonak ezrei halnak meg Irakban azert mert nem hajlandoak kiszallni a SUVjaikbol.

rozsdas boko 2008.05.10. 10:00:38

Mas kerdes az ,hogy most amerikai katonak ezrei halnak meg Irakban azert mert nem hajlandoak kiszallni a SUVjaikbol.

Ezt megmagyaraznad? Koszi!

bigpond 2008.05.11. 00:38:01

Mi sem egyszerubb!
Azert akarnak irakban rendet teremteni,hogy biztositsak a stabil olajellatast.A vilagon a koolajtermeles visszesoben van azonkivul teljes erobedobassal termelnek az exportalok azert, hogy lepest tartsanak a novekvo(!) igennyel.Ha kiesik Irak a termelesbol az katasztrofa lenne az USA-nak mivel ok a leg olajfuggobbek a vilagon,nem lenne ami a gazdasagukat(szallitas, futes, mutragyagyartas,stb) es a vilaggazdasagot hajtsa. Valojaban nem kell az olajnak elfogynia eleg ha fennakadasok vannak az ellatasban vagy 15%-al kevesebb van mint szukseges es az ar az egbe szokik. Szakertok mar most egyetertenek abban ,hogy a benzinar az elkovetkezo 4 evben megaromszorozodik.

Persze Az USA probalja a folyamatot lassitani ami kb 5 even belul ugyis bekovetkezik.
Tamadjak Busht ,hogy miert nem vonja ki a csapatokat Irakbol annak ellenere , hogy tobben halnak mar meg ott mint Vietnamban,valojaban nincs mas valasztasuk,olaj nelkul a gazdasag osszeomlik es ehhez nagyban hozzajarulnak az olajpazarlo SUVok meg 2 tonnas szemelyautok, a tomegkozlekedes hianya a kervarosokban stb.
Ha erdekel honnan szedem ezt a sok marhasagot:
www.lifeaftertheoilcrash.net/

Kifordított kacagány 2008.05.13. 09:51:33

bigpond 2008.05.10. 08:10:55
az ernyő szerintem sokkal hátrébb nyílik.

és miért is kellene bezúzni azokat a vasakat? azért mert nem eldobhatósak voltak és nem a szemétre gyártották őket, mint a mostaniakat? tényleg nyomós indok. rombolni mindig könyebb.

bigpond 2008.05.11. 00:38:01
legalapvetőbb tévedés az, hogy az autók a csúcsfogyasztói a kőolajnak.
a másik tévedés az, hogy irak kiesett volna a termelésből. épp ellenkezőleg. irak azért nem termelt annyit, amennyit termelhetett volna, mert az usa-nak(és persze saját magának) köszönhetően korlátozott volt a felvevőpiaca. az usa azért ment oda háborúzgatni(és előtte az afgánokhoz is), hogy elpuffogtassa a fegyvereit és kormányzati körökhöz közelálló érdekeltségek kezére juttathassa a fegyverrel megszerzett olajkészleteket/termelést és a járulékos tevékenységeket.
ez az egész egy szimpla üzlet amit mások vérével fizetnek és nem pedig gazdasági szükségszerüség.
egy másik tévedés az is, hogy az usa próbálja lassítani az áremelkedést. hülyeség, nem érdeke. évek óta raktárra termeltek, óriási készletet halmoztak fel(ami már eleve emelte az árakat), majd pánikhangulatot keltve igyekeztek feltornázni az árakat, ami elég jól sikerült is nekik. mérséklődés(és egy rövid ideig árcsökkenés is) akkor volt tapasztalható, mikor néhány arab olajsejk azt nyilatkozta, hogy a legutóbbi számítások szerint a területükön található olaj megközelítőleg duplája a korábban becsülthöz képest, tehát a pánik eltúlzott. valójában az azóta is tapasztalható emelkedés főleg a háborús tevékenységeknek tudható be. a háború jó üzlet(egyeseknek), de mindig bizonytalanságot teremt a pénzvilágban.
bush pedig azért nem vonja ki a csapatokat, mert a megválasztott bábkormányok még túl gyengék ahhoz, hogy maguktól is úgy működjenek, mint ahogy azt elvárják tőlük.
persze a történelem az usa-t fogja igazolni, mert a történelmet a győztesek írják és pillanatnyilag ők vannak ebben a pozícióban.

bigpond 2008.05.13. 21:37:54

Kiforditott Kacagany:
Mint irtam nekem is volt egy nagy gepem szerettem is, ennek ellenere ellenzem oket,mert nem a gyerekeinkel szurunk ki hanem mar sajat magunkal.
Azt is irtam volt, hogy "nagyban hozzajarulnak" az olajfogyasztashoz, nem ezek a csucsfogyasztok. Viszont ez az egyik terulet ahol a legkonnyebb lenne sporolni es egyben a legnehezebb is. Az embereket a legnehezebb atnevelni> nagy autoval jarok mert az cool ,meg abban biztonsagban vagyok ,meg az kenyelmesebb , milyen jo a hangja, meg kulonben is megengedhetem magamnak stb.
A haboru nagy biznisz, igen egyetertek. Spekulacio az olajuzletben valoban van,nem hallottam viszont a felhalmozott keszletekrol (az 1-2 hetre elegendo mennyiseget en nem nevezem keszletnek)..
Amikor meghataroztak melyik orszag mennyi olajat termelhet ki (talan az OPEC volt nem tudom) azt az adott orszag koolaj tartalekaitol tettek fuggove, ezutan erdekes modon mindenkinek hirtelen megnovekedtek a keszletei. Ez tobb kulonbozo forrasbol tudom igy lehet valosagalapja.
Miert van az, hogy hiaba "duplazodtak" a keszletek megis egy ev alatt 60-rol 120$-ra emelkedett egy hordo ara? Ennyit nem romlott az US $ es a vilagpolitikai helyzet is atlagosnak mondhato.
Irak nem esett ki a termelesbol, azert vannak ott az Amcsik, hogy ez ne is forduljon elo. Persze az olajmultik keze is benne van a dologban,ok rangatjak a fonalat,valoszinu az igazsag nem odaat hanem a ketto kozott van.
.
Engem nem gyoztel meg ugyan de kivanom, hogy neked legyen igazad.

Csak hogy az eredeti temahoz is szoljak valamit, az ernyo valoban nem ott nyilik de onnan indul.

Kifordított kacagány 2008.05.14. 11:41:30

Én úgy gondolom, hogy nem a nagy autók tehetnek a kialakult problémákról. állítom azt is, hogy a használat módja többet számít, mint az, hogy milyen autóval jársz. persze megértem azt is, aki egy kis pöcsköszörűben ülve kiabál és köpköd a nagy autókra, mert neki már csak az a kicsi jutott. egyetértenem azért még nem kell vele, mivel tőlem idegen ez a viselkedés.

évekkel ezelőtt volt téma az usa kőolaj-felhalmozása. ma már nincs hírértéke, mert olyan régóta csinálja. ezért nem hallasz róla. ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy ez az egyik mozgatórugója az áremelkedésnek. az embereknek ez már nem tűnik persze fel, mert már hozzászoktak, elfelejtették.
Irak kiesett a termelésből az olajembargó miatt, amire csak néhány ország és feketéző tett nagyívben. néhány évvel ezelőtt magyar vonatkozása is volt a dolognak, ugyanis megvádoltak minket, hogy többek közt rajtunk keresztül is értékesítette irak az olaját.

bigpond 2008.05.15. 05:23:56

Meg egy gondolat aztan tenyleg kussolok.
Ha valoban felhalmozzak azt a koolajat azt nem azert csinaljak mert tudjak, hogy baj van es az evszazad befekteteset (vagy a tulelest) latjak benne? Igen ebben igazad van, ez okozhat aremelkedest.
Ugyan nem lattam a hiradasokban de az embargonak Irakkal szemben vege kellett legyen,amikor azt a barom Husszeint falhoz allitottak, mivel az embargo a rezsim meg a "biologiai fegyverek" miatt lett kitalalva.Nekem legalabbis igy lenne logikus.Aztan lehet ,hogy csak felreertettelek.

Kifordított kacagány 2008.05.15. 08:12:27

bigpond 2008.05.15. 05:23:56
nem gondolom, hogy a túlélésről szólna, hiszen vannak alternatívák, inkább csak az üzlet. nem mindegy ugye, hogy egy terméket mennyiért adhatsz. ha x mennyiség felét elteheted, a másik feléért pedig annyit kaphatsz, mint korábban 2x mennyiségért, akkor azt hiszem világos, hogy ez lesz a gazdasági érdekük. nyilvánvaló tény, hogy fogy az olaj, mára ezt már sikerült szinte mindenkiben tudatosítani is. akkor miért ne használnák ki az emberek ilyen irányú "tudását"? miért ne kezdenének el most drágán eladni, mikor még van belőle, ha lehet?
az embargó nyilvánvalóan már nem él, hiszen most ők az érdekelt fél, saját magukkal meg nem fognak kitolni. az embargo természetesen bármilyen parasztvakító indokokkal is létezett, egyetlen ok miatt jött létre, azért, hogy minél kevesebb fogyjon abból az olajból, amire majd ők ráteszik a kezüket. ha megfigyeled, irakkal kapcsolatos dolgok csak akkor voltak terítéken, mikor a jelenleg is hatalmon lévő érdekeltségek voltak döntéshozó helyzetben.

bigpond 2008.05.16. 02:23:26

Hat ezt jol kifundaltak, nem is annyira hulyek ezek...

süti beállítások módosítása