Könnyed tavaszi séta

  2008. május 08. - ommm Címkék: tatra extreme truck hud

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Akár annak is tűnhet a klipből, pedig nagyon nem az. A 20. század hatvanas éveiben épített, 90 hektáron terjeszkedő (hivatalos nevén) Testovací Polygon Tatra, a maga 21 kilométerével a világ legkeményebb tesztpályájának számít. Tökéletes próbatétel embernek, gépnek egyaránt. A kis klipen, mégha hivatalos bemutató is, talán itt-ott átüt a kissé amatőr munka, de ez semmit nem von le a vizuális élményből.

Legalábbis számomra nem, de ugye szívem jobb pitvarában Tatra-logót formáznak az erek, ennél fogva elfogult vagyok.

Önök normálisak, maguk szerint is elég durva?

És vajon a tízmillió csillagos EuroNCAP törésteszt ilyen esetben mennyit érhet?

Valóban. Kilóg a lóláb, hiszen világosan látszik, hogy itt Cummins- vagy Deutz-motor dolgozik. Vizes Tatra pedig nem Tatra. Vajon mennyire lenne képes Goofy integrálódni a koponyacsont és az agyvelő közé a következő másodpercben? Vagy netán megelőzné a barátságos intercooler?

Ne tudjuk meg sosem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr90459279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SsPL71 (törölt) 2008.05.08. 10:42:18

Ki jár manapság ekkora Tatrával?

Beaujolais 2008.05.08. 10:54:10

Ha könnyű lenne vezetni vennék az asszonynak ilyet, mert biztonságban lennének a gyerekkel(tipikus:-D).
Az biztos hogy 1 milla lenne a kötelező a rengeteg okozott kár miatt:-D

hukk 2008.05.08. 10:58:35

Kéne a 8x8-as.

davez 2008.05.08. 10:58:59

nagyon zsííír a gép, nagyon tuti a videó!! :))

StationW 2008.05.08. 11:02:02

Puhh...Urallal már drifteltem, de azért ezt a 4 tengelyest is kipróbálnám:)))

Ha ilyennel járna a Kedves én sem aggódnék miattuk;) Ő is nyugodt lenne, mert tutira nem parasztkodna senki vele...

huny 2008.05.08. 11:07:50

A hadsereg? :D

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.08. 11:07:52

"Puhh...Urallal már drifteltem, de azért ezt a 4 tengelyest is kipróbálnám:)))"

Az Ural megvolt, fura, hogy nem akart felborulni :))

Bál 2008.05.08. 11:26:41

A Tatrások a legprofibbak!
Nekem ez a kedvenc tesztvideóm. Fenséges:D
youtube.com/watch?v=3ULeIniaVM4

pipi 2008.05.08. 11:29:44

okoska!Miért akarna felborulni a maga 18t-jával meg a maga 280cm.-es nyomtávjával.Látszik, hogy nem vezettél még ekkora jószágot.Én a 11t-ás majd 9m hosszú 45.-ös Daf-ot raktam keresztbe és még meg se billent.A spanom a Versnél dolgozik és ő a 4tengelyes MAN-t rakta keresztbe.Miért olyan hihetetlen?

DHARMA 2008.05.08. 11:30:40

Ideális autó a budapesti utakra és a szélvédőjét se nagyon akarnák lemosni a piros lámpánál.

SsPL71 (törölt) 2008.05.08. 11:31:24

Az nem négy tengelyes, hanem 8x féltengelyes.

StationW 2008.05.08. 11:37:26

Hadsereg. Murvás telephely, amerikai kollégák szórakoztatása - meg persze magunk öröme:)

Fotó is van valahol...

pipi 2008.05.08. 11:40:10

youtube.com/watch?v=mi8SlYGt0YM És ez?A hangot toljátok fel!!!Király!:)

Lowtyo 2008.05.08. 11:41:29

Eszem f@szom megáll.

pipi 2008.05.08. 11:47:33

youtube.com/watch?v=vVuubGNEcCI&feature=relate d Itt a másik!A végen mikor jön szemből a sárga DOLL-os Tatra na akkor adjatok neki egy dagat frutitt!:)

denyiro 2008.05.08. 11:47:47

A katonaságnak, rendőrségnek nem lenne rossz néhány ilyen "kis" aranyos csapat- és áruszállítói feladatokhoz. Esetleg meg lehetne spékelni egy tolótalppal elől.)

Johnny336 2008.05.08. 11:49:01

Nem szívesen látnám ezt a tükörben. Főleg jeges úton, villogva-dudálva... :)

gondolatbetyar 2008.05.08. 11:49:35

kamaz kéne

amúgy meg euroncap asszem csak életszerű helyzeteket szimulál
ufótámadás blokkolásra sem ad pontot, hiába van a trabantomon bazierős mágneses erőpajzs

denyiro 2008.05.08. 11:51:27

Bocs elírtam, nem tolótalppal hanem tolólappal. A lánctalpas motoszkált a fejemben előtte.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.08. 11:52:00

pipi !

Kedves Hölgyem! Az Ural csak 9 tonna körül van. A nyomtávja pedig nem lehet 280 cm, mert akkor 310 cm széles lenne az autó.

Viszont könnyű, és magasan van a súlypontja. A Verestranszos MAN pedig a nehéz Hardox platója kivételével alacsony súlypontú, ráadásul merev futóművel, stabilizátorral hamarabb lehet vele csúszkálni.

Amúgy ültél már autóban....izé, vezetőülésben.....menetközben?:))

Ez olyan összehasonlítás, mint egy Dinnyéskettes-EVO valahány. Kb. ekkora a különbség az Ural-MAN között.

Jájjj! Már megen okoskodom.

npista 2008.05.08. 11:56:18

Gyönyörűek ezek a gépek és imádom minden csavaruka, kezdve a gaz 66-tól ,zil131-en át a maz ig! Gratula a cikkért!! Amúgy 8x8 szerintem is bár nehezebben fordul. De azért 8x8

pipi 2008.05.08. 12:10:56

Na ide figyelj okoska!Nem Hölgyem, hanem Úram! Bocs!Kevrtem a Kraz-zal!De egyébként evvel foglalkozom!A Verestransznak meg nincs Hardox puttonya, hanem VS MOUNTH,SWARCZMÜLLER és kb. fejmagaságba kezdödik az autó.Visszont 16t. üressen!A másik meg az Uralnak is merev hidja van!

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.08. 12:17:08

Figyelek!

VS.... Kíváncsi voltam, hány éves lehetsz :))

Így már hiszek magának Úram, uram. Persze merev, de löytyög az egész, mint egy lőcsös szekér -nem stabil-. A MAN viszont az.

"Fejmagasságban kezdődik az autó"
Kedves Uram, biztos, hogy autóról beszél? Vazz, az már repül.:)))))))

Adammm 2008.05.08. 12:25:58

ááááászatQrva....

pipi 2008.05.08. 12:28:59

Te ezek szerint nem láttál 4tengelyes MAN-t.Kb. mellkas magasságban van benne a motor.Hogy lenne alacsony súlypontú?Lehet, hogy poénos vagy, de amikor ülsz az autódban és mögéd áll egy ilyen jószág nem látsz belöle semit csak a lökháritó alsó szélét.Egyébként volt már szerencséd ilyen autóhoz vagy csak lengeted a szád?De remélem egyszer majd össze futunk!Úgyhogy figyelj mert sokan vagyunk!

Johnny336 2008.05.08. 12:29:49

Most néztem meg az adatokat a videón. 60 cm-re felmászik. 120 cm gázlón áthajt gond nélkül. 2 méteres árkot átlépi. Ezt hova használják? Ahol ezt ki tudják használni, ott nincsen semmi. Ha nincs ott semmi, minek odamenni? :)

pipi 2008.05.08. 12:31:17

Ja bocs!A törpöknek az a magaság már repülésnek számít!Bocs!

StationW 2008.05.08. 12:36:19

Jhonny: "Ha nincs ott semmi, minek odamenni? :)"

Erről a következő jutott eszembe:

"Idegenek? Én egyszer találkoztam egyel, de azt bemutatták..."

Gubo77 2008.05.08. 12:42:25

Reméljük, idén megtartják Sóskúton a Truck-Trialt, mert jó lenne ilyen 8x8-ast pár méterről újra látni "munka közben". Egészen elképesztő mutatványokra képesek...

pipi 2008.05.08. 12:51:49

Gubo77!Sajnos nem!Már tavaly sem volt megrendezve anyagi oko miatt.Idén Pilis mellet akarnak csinálni valami Off-Rod jellegűt.De szerintem nem sok truck trial-os lesz ott.Talán a magyarok.A magyar truck trial oldalt 2006-ban frisitették utoljára.Teljessen leálltak itthon evvel a sporttal tapasztalatom szerint.Sajnos.:(

Gubo77 2008.05.08. 13:07:45

:(
Pedig bíztam, hogy 1 év kihagyás után újra megtartják ezt a látványos rendezvényt.

pipi 2008.05.08. 13:17:29

Én is.Mi még anno voltunk lent Pécsen is.Na az komoly volt.Majdnem a teljes mezőny ott volt minden honnan jöttek.A Sóskuti már elég gyenge volt a vége felé sajnos.A Csehek még a Dakros Tátrajukat is elhozták Pécsre.Nagyon komoly volt az az egész.A kemping amit kialakitottak a versenyzők mellet volt.Be tudtál menni a szervízparkba meg tudtad nézzni mit,hogyan csinálnak.Baromi jó volt.Volt.:(

Tavria 2008.05.08. 13:35:38

Légzsák van benne?

Julio 2008.05.08. 13:37:39

Na ezzel nem gond a parkolás

Cornucopia 2008.05.08. 13:47:34

"Ezt hova használják? Ahol ezt ki tudják használni, ott nincsen semmi. Ha nincs ott semmi, minek odamenni? :)" :DD

MP 2008.05.08. 13:48:37

Bocs de nem lehet ez klímahűtő pl.? Nem hinném hogy ez nem léghűtéses.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.08. 13:58:37

pipi !

"figyelj, mert sokan vagyunk"

Őőőő. Szellemi, vagy fizikai támogatásra van szükséged a "segítőid" részéről? :)))

Kistvan 2008.05.08. 14:01:51

MP:
Ha jól látok, akkor ott három hűtő van:
alul talán az olajhűtő
elől kisebb az intercooler hűtője
és a bazi nagy mögötte pedig a vízhűtő

de lehet hogy tévedek, cáfoljatok vazeg:-)

pipi 2008.05.08. 14:05:14

MP!Klímahütő is van ott, de az utolsó Tatrakba vízhütéses motor került.Ha jól tudom akkor liszensz motorok voltak.De az is Tatra motor volt.De épp most volt az egyik truck magazinba, hogy vissza térnek a léghütéshez sőt hagyományos adagolós motort fejlesztetek ki ami a legmagassabb környezet védelmi követelményeknek is megfelel.Semmi camon rail, semmi hokusz pók.Simán mint régen.Hogy hogy csinálták fogalmam sincs.De ráadásul nem is gyenge.Nem emlékszem, hogy mekkora de 440le. körül van és V8-as.Komoly!:)

Laci 2008.05.08. 14:05:43

"de ugye szívem jobb pitvarában Tatra-logót formáznak az erek"

A szívben nincsenek erek. :)

Nagyon ütős a gép, kíváncsi lennék rá élőben is.

McMester 2008.05.08. 14:05:55

Az én szivecském jobb pitvarán a Rába és az Ikarus préselődik össze, meg valahol ott van a Kamaz is. Az Ikarusért vérzik és fáj is a szivecském, de a Rába és a Kamaz tartja bennem a lelket :) ha én Magyar Köztársaság lennék, Rábára adót nem vetnék, és serkenteném annak fejlődését

pipi 2008.05.08. 14:11:07

okoska!
Nem kell segitség!Mert ha alá kerülsz egy ilyen vasnak, eltapos mint egy bogarat!Vágod?

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.08. 14:18:25

pipi !

Előbb aszontad, hogy sokan gyöttök. Most akkor mégsem? Vagy a többiek meggondolták magukat?

Miért kerülnék alá? Azért abban nagyon bízom, hogy nem úgy vezetsz, mint ahogy itt "társalogsz" , mert akkor közveszélyes vagy:((((

csoki 2008.05.08. 14:27:44

milyen erőmű van ezekben?

pipi 2008.05.08. 14:32:05

okoska!
De biza!És pont az ilyen okoskodó faszokra vadászunk mint te.És a kollégák is!Nem godolták meg magukat!

apamacko 2008.05.08. 14:33:09

okoska és pipi monnnyon le !
Vazz ez nem az óvoda !

ommm-nak meg jobb ha elhiszitek minden szavát Tatra ügyben mert asszem közülünk nincs más aki bebarangolta volna a gyárat !

Amúgy a vevő kérése szent ha vizes Tatra-t akar megkapja, de az tényleg nem az igazi.
A léghűtéshez nem visszatérnek mert az volt mindig is és van sőt lessz !
Már most tudják az EU4-et minden hókusz pókusz nélkül ! És menni fog nekik az EU5 is tutti !

Csubakka Junior 2008.05.08. 14:37:23

Nem semmi ez a gép, lehet, hogy berókáznék egy ilyen tesztút után. A sofőr csávót meg biztos baromira odaszíjazták az üléshez, vagy van bukó rajta, hogy ne menjen szét a koponyája egy ilyen huppanónál. Azért nekem megmarad örök kedvencnek a Dakaros Liaz 1985-ből. Gyerekkoromban vagy 200X lerajzoltam, elölről, oldalról, hátulról és felülről.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.05.08. 14:45:59

apamacko !

Ráadásul ezek rendes adagolóval tudják teljesíteni a környezetvédelmi kívánságokat is. A konkurencia meg sír, hogy sokat fogyasztanak a adblue-s motorjaik.

Ezt a pipit meg direkt húztam, de a szerencsétlen komolyan vette, ezért is veszélyes a csávó.

pipi 2008.05.08. 14:46:31

apamacko!Ez a kis buzi okoskodik és teherautót is csak fényképről látott vagy onnan se!Énnekem meg ommm-mal semi vitám nem volt.Pl.:az nem tudam, hogy a levegős motort úgyan úgy gyártották tovább.Sóskúton lehetett vezetni Tatra-t és ott a srác aki az Euro Trade-től volt, ha jól emlékszem azt mondta, hogy leálltak a vizes motorokkal.De ezek szerint nem.

pipi 2008.05.08. 14:49:22

Dehogy a vizessel!A levegőssel!Akartam írni.:)

ZRobee 2008.05.08. 15:01:34

Nemrég láttam debrecenben Karel Loprais dakaros Tatraját. Elég komoly volt!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.08. 15:06:04

ahoy Hege és a kis elefánt :) remélem ő is jön talira. amugy állat a videó, nem kímélnek ott semmit...

SsPL71 (törölt) 2008.05.08. 15:20:34

Csabiking: hát ez nem volt szép, kidönteni szegény fákat :((

mugen 2008.05.08. 15:23:33

Tatra maradt a szám

Rocker 2008.05.08. 16:48:59

ez a kép hogy az autó fôlé odatette a Tatra-t odabasz rendesen! Nekem Tatra kell!!! :-DDD

Max 2008.05.08. 16:51:12

Király a videó!! A fiuk a Tatra cégtôl kivitték a gépeket egy kônnyed autókázásra :-DDD

Balee87 2008.05.08. 17:20:09

Pfff... Baaaa.... Azt..a... Hahh.... Hűűűű...

Kell egy...!!! :D

seagull 2008.05.08. 19:35:07

Hosszú idő óta az első kommentem.
Erre a videjóra kéne egy 18as karika.
Én nem értek ezekhez a szörnyekhez mint pipi és okoska, de lenyűgöz ez a mérnöki tudás, főleg, mert humán területen dolgozom és irigykedem azokra akik létrehoznak valamit a munkájuk során. Például egy ilyet. Műalkotás Tibik, műalkotás!

lecio 2008.05.08. 21:27:51

instantget
elég durva, végre egy 'autó' a thököly utra

ommm 2008.05.08. 22:53:25

Ó, kösz, de kis csipa vagyok én még Tatrából. De fejlődöm :)

Nem álltak ők le a léghűtéssel tudtommal sosem, de a megrendelők kívánsága szent, ezért kerültek pl. az ausztrál road-train-ekbe vizhűtéses motorok hatsebességes automata váltóval, viszont az oroszok egyértelműen a léghűtést preferálják (gondolom, mindenki tudja miért). Az indiai hadsereg által rendszeresített homokszínű 10x10-es Force-okat az ottaniak csak "Truck of Death"-ként emlegetik a hátukon cipelt 300 mm-es SMERČ rakéták miatt.
Az Euro4-est tényleg tudják a "levegős" motorok, na és a hangjuk?!
Valódi, túlvilági süvöltés (a süvítés és az üvöltés egyvelege), mint amikor az apokalipszis négy lovasa armageddonkor lecsap.

Vargnatt 2008.05.09. 10:46:50

Tatra.
Lenyűgöző.
Megállíthatatlan.
Elpusztíthatatlan.

csiga_lassu 2008.05.10. 01:30:12

ennyit érne egy ilyen ütközés dezinfo.net/post/38 (18+ !)

nixon 2008.05.11. 16:57:28

"Tatra maradt a szám" :))

mudd 2008.05.12. 08:44:16

mar keszen van az euro 5 -os leghuteses motor.
ON AIR T3D-928 EURO 5 SCR a "neve".
szlavul is beszeloknek itt: news.auto.cz/uzitkove/tatra-on-air-jediny-vzduchem-chlazeny-motor-euro-5-na-svete.html

zakariás 2008.05.14. 20:57:00

Nagyon jó!!!

Tesztpilóta kantárosnaciban és tíshörtben nyomja :)

atomelcon 2008.05.17. 11:09:09

Szarez!

HUMMER H1 kell!
süti beállítások módosítása