Számháború, és akik elhiszik

  2008. május 03. - ommm Címkék: tavasz biztonsag barmok

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Bizony, bizony, a számháború. Dúl égen-földön, a számok manapság mindent visznek. Egy termék eladhatatlan, ha nem övezi legalább 3-4 fantasztikus szám. (A  "20 százalékkal dúsabb haj"-szövegen ordítva karmolom össze magam. Megnézném egyszer azt a "hajdússágmérőt".)

Hatványozottan igaz ez az autógyártókra, akik newtonméterek és lóerők százával bombázzák azokat, akik hagyják és szivacsként szívják magukba a maszlagot.

"Azannya, 525 lóerős az SL65, fúú, 630 Nm, de meghajtanám."

"Láttad az új GT-R-t? 7:38 alatt tudja a Nürburgringet. Gyorsabb, mint a Lamborghini. Milyen máááá'! Inkább azt vennék."

Csakhogy a mindennapi élet nem Nordschleife és nem Nürburgring. Ezt azonban nagyon sokan nem hajlandóak megérteni és gépiesen követik a PR Mr.Wolf szugeráló parancsait: "vedd meg, ez a legjobb, Nürburgring, köridő, nyolcmillió lóerő, 300 km/óra, köridő, legjobb, veddmegveddmegveddmeg".

És a csillogószemű marha meg is veszi. Mert hiszen temérdek lóerő és temérdek nemwtonméter, nagyon megy. Presztízsből? Nem hinném. Azért, hogy a pórnép, esetleg a társaság felé megvillantsák platina bankkártyájuk tompa fényét? Vagy szimplán a társadalomban elfoglalt helyük ékes bizonyítékaként: na pöcsök, kinek van a legnagyobb piros segge a páviánfalkában? (Itt kérek elnézést a kevés kivételtől, akik más meggondolás alapján, józanul döntenek ilyen típusok mellett.)

Vagy egyszerűen még mindig ott tart az autós társadalom, ahol a 70-es, 80-as évek derekán? Mikor orrunkból krumplit nyomva nyálaztuk össze egy-egy "nyugati" gép ablakait, csakhogy le tudjuk olvasni a sebességmérő számjait?

Ám legyen. Kapnak árut, számokat, az autógyártók jól tudják, mit csinálnak. Megkapja ez a réteg is a magának valót. Ezzel még eddig a pontig nem is lenne baj, sőt, csodálatos a felhasznált technika, mégha erős kétségeim vannak is afelől, hogy a Tárkonypuszta-Zadar távot július közepén gyorsabban meg lehet tenni egy S65AMG-vel, mint egy AMG-kites S320CDI-vel. Mindenkinek szíve-joga eldönteni és agyatlanul, netán kicsit gondolkodva azt választni, amit csak akar.

A gond azonban akkor következik be, mikor a bivalyerős autó mellé - hibás módon - tisztelet helyett túlzott önbizalmat is vesznek. Hiszen ez egy ... (tetszés szerint helyettesíthető típus), ebben nem lehet baj, csak nyomni kell. Valóban, a gáztiprás nem egy logikai bukfenc, aránylag sima agyfelszínnel is össze lehet kapcsolni a gázpedál állását a sebesség változásával. Arról a tényről azonban, hogy a nagy számok és a hárombetűs rövidítések nem jelentik a FIA-licencet automatikusan, már bizony elfeledkeznek. Az ebből a tényből származó képeket a wreckedexotics.com-on, a neveket általában fekete keretben olvashatják (rosszabb esetben az ártatlanokét is). De most ne szántsunk mélyebben bele ebbe a témába, hiszen a közlekedési morál, mint olyan, bizony erősen balkáni, ezzel tisztában van mindenki, aki valamilyen módon közlekedni próbál ebben a posztszoci térségben.

Finomítsunk, hogy eljussunk a lényeghez.

Ahogy múlik az idő, jönnek az újabb és újabb, egyre jobb, kényelmesebb, gyorsabb, erősebb autók, úgy változik a sebesség is egyre inkább egy puszta számmá a műszerfalon. A menetbiztonsági és kényelmi extrákkal körülvett, kényeztetett sofőr pedig egyszerű gombnyomogatóvá, trenírozott majommá. Elszigetelve zajtól-szagtól a maga kis mikrovilágában vegetál, segget masszíroztat vagy épp a neten lóg. Közben pedig száguld. Száguld, hiszen a külső ingerek, mint olyanok tökéletesen semlegesítve vannak a milliónyi költségvetésű zajszigetelés és pihe-puha gombok által.

A 180 neki annyi, mint 80, és csodálkozik, mikor belefut egy radarba. Vagy egy komolyabb kanyarba/platós kisteherbe, esetleg csúszós útfelületre.

Mi lehet a baj? Hiszen ő nagyteljesítményű "sportkocsit" vett, mégsem várhatja el senki, hogy 130-al fogja húzni a belét? A nyolcmillió Nm-nyi nyomatékot a hátsó 335/30-as gumik és a sok hárombetűs fogja.

Emberünk nem tudja, jobb esetben tudja, de nem vallja be magának, hogy nem tud vezetni. Sőt, balgaság azt hinni, hogy bármelyikünk tud. Igen, vannak minden bizonnyal olyanok, akik ilyen-olyan versenyző múlttal rendelkeznek, esetleg ma is aktívak még, de biztos vagyok benne: ők sem merik egyértelműen kijelenteni, hogy tökéletesek. Mert nem lehet. Loeb, Schumacher, Rossi (és még sorolhatnám) is hibáznak néha-néha, akkor mit akarunk mi?

Nincs tisztelet, nincs félsz, nincs határ. A Škodán/Ladán/Wartburgon nevelkedett, mára felnőtté vált generáció tudja jól, milyen a 80, milyen a 120 valójában. (Olykor-olykor jótékony gokartozással emlékeztetem magam én is erre.) És hiába a biztonsági utascella, a gyűrődőzóna és a modern futómű, az emberi testre ütközéskor ható erők akkor is jelen vannak és pusztítanak.

És hogy miért kellett mindezt idáig elolvasniuk? Itt a jó idő, forr az autós/motoros vére, nyári gumi, feszítés, szansájn. És részegítő érzés a lovakat a talp/kéz alatt tudni, de legyenek óvatosak, és legyen beállítva a vészcsengő fejben.

A teljes szórás miatt talán illő hozzátenni, hogy kisautóval is lehet nagyot bukni, a fent vázolt magatartás nem rétegprobléma, de hatványozottan érvényes a nagyobbakra, erősebbekre, ők több kárt tudnak okozni.

Szóval hölgyeim/uraim, ropogós jogosítványok büszke tulajdonosai: legyünk észnél!

(Ja, nem tudja valaki, mit futtot a Picanto vagy a Defender a 'Ringen?)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr68426527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balee87 2008.05.03. 21:33:15

OFF2

A ködlámpa pedig csak a fotó kedvéért volt...

Blaise 2008.05.03. 21:37:38

ommm es minden hitetlen figyelmebe, hajvolumen meres:
www.freepatentsonline.com/4510250.html

udv,
Blaise

Bambano 2008.05.03. 21:39:35

sajnos a rendes hárombetűs cucc ma még csak magasabb kategóriás kocsiban található, abban meg rendszerint van motor is.

Pl. a fóccvágen bora 1.6 az se nem erős, se nem gyors, ámde nagyon sokat fogyaszt és a blokkolásgátlója is olyan lassan mozog, hogy nem fog semmit a fékje. Egy m3-as bmw abs-e nagyjából kétszer olyan sűrűn avatkozik be, jobban is lassul az a gép.

És ha van annyi józan eszed, hogy a 200 lóerős autóval fehér ember módjára közlekedsz és mégis beüt a gikszer, a 200 lóerő köré rakott rendes kasztni, rendesebb futómű, rendes fék, (adja isten, normális sofőr esetén) rendes gumi sokkal jobban megvéd, mint ha egy bizsumobillal jaszkarizol.

Ha választani lehetne, hogy egy pakundekli suzukival vagy egy m5-össel ütközzek frontálisan 50-nél, azért el tudnám dönteni...

(csendben teszem hozzá, hogy nekem relatíve erős autóm van, a közlekedési szokásaimról meg annyit, hogy 1 literrel eszik kevesebbet átlagban, mint fent emlegetett fóccvágen.)

LongJohnHolmes 2008.05.03. 21:40:13

Amihez mindenki ért: Vezetés, gyereknevelés, politika, foci.

Ez újra kiderült itt is:)

Gyerekek, olyanok ne szóljanak hozzá egy nagyteljesítményű autó vezethetőségéhez, aki max csak utasa volt. Közöd nincs akkor hozzá:)

És a fő dolog az autózásban: AZ ÚT A CÉL !!!

(remélem a többség megérti, mert most nincs kedvem kifejteni :))

Oppá 2008.05.03. 21:44:46

Az út nem acél, mert akkor rozsdásodna.

gyules 2008.05.03. 21:45:34

Magyar dolog megint. Itt (tudom, nyugatozás, London.) metrón jár az is,akinek bentley van a garázsban, mert nem másnak mutogatja. Tipikus példa, lakik nákunk (ahol dolgozom) egy építész. 11m font a penthouse ahol lakik, lent áll a garázsban a DB9 de hétköznap egy minivel jár... ha ez lesz otthon is, hazaköltözöm.

Wector 2008.05.03. 21:49:24

Nem ertem minek kiakadni ezen a cikken. Sztem teljesen mindegy kinek milyen autoja van. Aki mondjuk egy 500 loeros autoval dickhead-kent viselkedik az mar korabban is az volt, es egy most 100 loeros, kozepkategoriaju autot vezeto felelotlentol ne varjuk h majd kesobb 600 loval alazatosan fog kozlekedni. Tul sok a barom, az van.


Meg az, hogy nekem olyan auto kell aminek egyenisege van. Sz@rom le ha vki legyorsul. A karakter a fontos. A jo, biztonsagos gyorsulast 300LE alatt is meg lehet valositani.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.03. 21:51:00

Nem tudom, amit CSICSKÁK és pár "rendes autós" képvisel az félelmetes baromságnak tűnik.

Semmi bajom nincs se az igényes tuningőrültekkel, se azokkal akiknek valóban gyors autójuk van és NORMÁLISAN használják.

DE(!) kérem szépen, egy Ferrariban is meg lehet halni. Ergo, a Ferrari helyett értelmesebb először egy kényelmes autó + egy kit car az élmény kedvéért, szigorúan tudáshoz méretezve, és versenypályára.

Nem feltétlenül olcsóbb, és ez sem mentes a kompromisszumoktól, hiszen a profi versenysport sem az, egy kit car sem lehet az. DE(!) akár élményt, akár a közlekedést nézzük jobb. Persze ez után jön az ahol jöhet 3 kocsi:

1. közlekedni
2. az élvezetért
3. megjelenni

Lehet cifrázni, és igen a 3. szerepben akár brutális gépek is előkerülhetnek, hangsúlyozom: Megjelenni. Mert a megjelenés számíthat az üzleti életben és megtérül mint befektetés. A Ferrari sem élvezetért kéne - arra ott egy tetszőleges kit car, vagy egy összeszerelt caterham - hanem azért, mert ha a megjelenés üzletet hoz megtérül.

Gyorshajtás? Mérlegelni kell. Nyilván a veszélyek is forintosíthatók, meg a büntetés is. Ha ennél többet hoz, hogy ezzel jelensz meg egy partner előtt és megoldható ésszerű határon belül (biztonsági szempontból) akkor ki nem?

De amúgy, akinek van pénze normális kocsira, annak normális gépparkra is jut, meg arra is, hogy pár partnerrel, munkatárssal, stb. közösen kibéreljék egy napra valamelyik versenypályát. Ha a Hungaroringre kiteszik a zártkörű rendezvény táblát, és fontos az adrenalin, és fontos jól menni? Ám legyen.

Egy jó tanács: Ha már van pénz, nem kell a mentőkön, pályabírókon, stb. spórolni, ki lehet fizetni azok napidíját is.

És azt hiszem senki sem fog leparasztozni azért, hogy egy ilyen alkalommal mennyivel is repesztesz a célegyenesben.

Ha a fontos embernek sok felesleges pénze van, és gyorsan akar odaérni? Helikopter. Vagy lehet már előrendelni Terrafugia Transitiont.

Ommm: Ha már a transition-t emlegetem, hogy lehet az, hogy a belsőség nem nagyon foglalkozik ezzel a szépséggel?

ottopappa 2008.05.03. 21:52:26

Trebics,

Na, igen, lehet, hogy mi magyarok nem vagyunk a közlekedési kultúra úttörői, de azért a románokkal egy kalap alá se vegyenek már minket!... Itt Szegeden minden másnapra jut egy román kamionos balaset mostanság. Úgy mennek azok a férgek, hogy az félelmetes. Külön állatfaj.
Bár végülis, azok erős, sok lóerős gépek... :)
(Úgyhogy az igen tisztelt szegedi főméltóságok hajtathatnák má kicsit jobban az elkerülő út megépítését...)

fonak 2008.05.03. 21:55:56

Valahogy nem hiszem, hogy a posztban emlegetett autók vásárlói széles réteget alkotnának errefelé :) Szal annyira nem valós a "probléma". Vagy legalábbis nem SL65AMG-k szoktak jaszkarizni jellemzően az utakon. Ez nem az Emirátusok azért:)

Rocker 2008.05.03. 21:57:25

3,5 literes DOHC V8
168 LE
270 Nm
15 L /100 km

na vajon milyen autóról beszélek?? :-DDD

ebben sokmindenki megtanulna kezelni a gázpedált, mert szůrcsôli bôségesen a drága benzint :-DDD

madogery 2008.05.03. 21:57:42

Persze, h mertówal jár, mert csak a balkánon wan ilyen, h azért wesz a proli wmi batár dögöt, h játsza az agya helyét, és éreztesse, h kiajani. Igazából, ezek csak mással, de főként magukkal szeretnék elhitetni, h wan zsé, ugyanis akinek tényleg akad wagyona, annak nemkicsi a félniwalója, uh feleslegesen nem reklámozza magát, a másik, ha nagylówés üziben utazik, akkor meg azért nem csorog be a Brabus-sel, mert szóba sem állnának wele, és egy átlag tucatautót hajt a hétköznapokban. Otthon meg persze olyan szekerek sorakoznak, ami még wersenypályán is ritka.
Tom, szép álomként hangzik, de az a helyzet, h ismerek/tudok ilyen embereket.

ommm 2008.05.03. 21:58:25

TheElf 2008.05.03. 21:51:00

A repülőautó, mint olyan itt még nem került terítékre (tudtommal), viszont: totalcar.hu/magazin/kozelet/repuloauto/

volt már róluk szó.
Kösz a tippet.

fonak 2008.05.03. 22:01:14

Ja és olyan Burzsoá Nyugíjasok feelingje volt ennek a szövegnek:) Bocs. (Ha valaki azt hinné érint a cikk, 45 LE-s autóm van:) Igaz volt már, hogy majdnem kiestem a kanyarból vele:) "gokartozni" még egy ilyennel is lehet egy kicsit)
P.S. k. anyját ennek a hülye captcha-nak... ha nem írsz elég gyorsan lejár...

AMG 2008.05.03. 22:02:35

Az AMG NEM gyárt javítótapaszt (kitt), ellenben tuning-készletet (kit) igen. Kéretik az "AMG-kittes" szóösszetételt ennek megfelelően javítani.

User1 2008.05.03. 22:05:08

Nem tudom megfigyeltétek e elsején, de az új szabályozás annyira megfogta az autókat, hogy bár tele voltak az utak, öröm volt közlekedni.

Csak lestem, amikor lakott településen szigorúan 50-el, vasúti átjáróban szigorúan 30-al, autópályán már merész volt, aki 140-el húzott.

Én amúgy pontosan annyi idő alatt értem el a célomat mint szoktam, pedig átlagosan valamivel lassabban mentem, viszont nem volt baleset, egyéb torlódás.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.03. 22:07:25

Ommm: Az egy nem működő prototípus, ami után ha jól tudom elég sokan más dolgokkal kísérleteznek, a Transition kapcsán viszont nem véletlenül lehet már megvenni a működő, valóban repülni, és közúton közlekedni képes gépeket :)

Amint szállítani is fogják már őket, kiváncsi vagyok ki kel velük versenyre mondjuk Budapest - Graz vagy Budapest - Innsbruck utakon személyautóval :)

Brett Shaw 2008.05.03. 22:17:25

"Loeb, Schumacher, Rossi (és még sorolhatnám) is hibáznak néha-néha, akkor mit akarunk mi?" -Igen, ők úgy hibáznak párezer kilóméterenkét 1x, hogy végig a saját maguk illetve az autó határait feszegetik...


Nekem már az is bőven élvezetes kategória, ha a saját és az autó határait mondjuk 80%-ban használom, megjegyzem ekkor az utas már elfehéredő kézzel markol mindent ami a kezébe akad, de az ESP még egy pillanatra sem avatkozott be. És vannak persze az idióták is, de az független attól, hogy milyen drága autóban ül az ember...

danken 2008.05.03. 22:18:34

Igen gyorsabban mennek akinek erősebb nagy autója van, de ott talán van komoly fék, komoly futómű, esp...., meg nagyobb esély, hogy élve száll ki egy balesetben, nem azokkal van baj akik gyorsan mennek, azokkal akik bunkó, agresszívak is eközben, lehet úgyis előzni, hogy simán beférek, meg úgy is , hogy "majd lassít a szembejövő egy kicsit"

trebics 2008.05.03. 22:27:50

A tv2-ön mennek a nejonos ótók.

foolproof 2008.05.03. 22:28:12

Gyules draga!

Max respect, de azt is figyelembe kell venni, hogy itt, Londonban azert mar kb a 9.-10. generacio ul a kocsikban, volt ido hozzaszokni a gondolathoz, hogy: Hu, bazzeg, AUTOM van! Ecceruen ahogy minden masban, itt is kimaradt jo 30-40 ev szocializacio az autozas teren.

Nincs tulmisztifikalva az egesz, tobbek kozott az auto csak hasznalati targy is lehet, semmi tobb. Na ettol van a magyar paraszt meg qrva messze.

Most mondjam azt, hogy nagyfaterom okorszekeren jart, faterom lovasszekeren,futott a traktor utan,szipakolta a fustot, mert neki az volt maga FEJLODES, en meg Porsche-ra gyujtok, pedig nincs tobb eszem egyikojuknel sem? Masok az igenyek, ez a helyzet, de sajnos az ertekrend meg nem alakult ki normalisan, es egyhamar nem is fog. Ha hazamegyek, mindig nagyot rohogok a merges feju pitbull koman a Q7-ben, ha tudna a szerencsetlen, hogy ez masutt anyuszeker.....

Csikós Zsolt 2008.05.03. 22:28:16

Drága Pistám, tudom hol volt a kályha, ahonnan elindultál, mikor ezt írtad. Max. agreement in all fields.

De magyarázni kár, akinek a számok kellenek, az úgyis számokat vesz majd. 12 megapixelt 16x-os zummal a HP-tól, mert a minőség nem érdekli, száz oktános benzint a shellbípímoltól, mert attól biztosan jobban megy. És persze ezer lóerőre tuningolja a Corsát kéjgáz-kompresszor-turbó-raktatöltettel (bocsánat, nem a Corsák és corsások ellen vagyok, csak valami ismert név kellett). A szám - korunk demagógiája.

cowkie 2008.05.03. 22:40:10

Fullproof: respect A+! Ne felj, a Q7 a nagyoknal nax ittis a bordanak van!

Csikós Zsolt: dioptria? Kösz, leülhetsz.


owned.

Moxi 2008.05.03. 23:04:57

Emberek!!!
Vészesen esik a színvonal!!! Nem ilyan szar beszólásokért látogatok ide minden nap és olvasom el a cikkeket! Változtassatok magatokon mert nagyon süllyed az oldal arra lefelé.....

foolproof 2008.05.03. 23:17:48

Moxi!!!

Te se nagyon torod magad az epito jellegu hozzaszolasaiddal! Neked mi a velemenyed a szamhaborurol? Tenyleg szamit a marketing-duma(nem P.R.,az nem a hazudozasrol szol, gyengebbek kedveert), vagy virtualis pocsnovesztes? Na gyerunk, lehet NEM szarul beszolni!

ZoliFZR 2008.05.03. 23:20:01

Valahogy az rgrsz autos ujsagirasrol lesut a sebesseg, persze csak a nemet autopalyakon. Ha viszont viszontlatod az mar balkan. Sok szamokkal teli irasotok utan nekem is eszembe jutott, hogy de jo lenne ezt kiprobalni, esetleg meg is venni, noha megvannak a kedvenc tipusaim. Ilyenek vagyunk, hatnak rank az informaciok, a szamok a kornyezetunk. De ti ezert kapjatok a fizetest. A kozlekedes sajnos olyan amilyen. A sokat magasztalt nyugaton is lehet rossz peldakat latni, nem csak magyarokat. Ez a cikk akkor is kicsit bort iszik, de vizet predikal

Tomi 2008.05.03. 23:20:47

Hát tényleg esik a színvonal rendesen. Én azon a véleményen vagyok, hogy először az alapokat kéne megtanulni: tükörből betolatni a párhuzamos parkolóba, úgy parkolni, hogy ne legyen egyszerre 2 helyen az autó. Na akkor mehetnének a forgalomba, de akkor sem úgy, hogy csak azért is lenyomom, meg belefér még ez az autó is kocsi sor elején...
Kedvencem az volt, amikor a Kecskemét Budapest távolságon 6x előztem le egy autót és előzött ugyanő vissza, mert nehogy már egy kisbusz leelőzze, aztán persze ugyanúgy vissza lassult...

Pista bá 2008.05.03. 23:49:03

Mikó megyök a kombánnya hugy föva rakvall a vágósztal oszt előzzé kuvanyád!

xy 2008.05.03. 23:50:56

Nemértem én ezt... Itt mindenki azt mondja hogy örül ha 30 as táblánál 30 al megyünk közben ott 60 al is tudnánk menni de ha már 31 el megy az ember jön a 30 ezres bírság és ez jó?? Az a baj hogy itt mindenki csak Aból Bbe jutásra használja az autót... én imádok vezetni imádok gyors-abban menni mert százezer olyan út van ahol 80 al is simán mehetek mert mindent belátni... és imádok gumit füstülni kézifékkel fordulni dehát a fiatalok már csak ilyenek nem kell ezért feltétlen elítélni őket :D Ha meg azt mondjátok menjek a hungaroringre akkor vegyetek nekem egy sportkocsit meg fizessétek ki hogy ott száguldozhassak... nemhiszem hogy valaha is veszélybe sodortam volna eddig bárkit...magamat sem. Az vesse rám az első követ aki soha nem csinált ilyesmit fiatalon...bár biztos lesz ahogy itt olvasgatom a hozzászólásokat...

Bambano 2008.05.03. 23:53:25

No, egyszer ezt is ki kell mondani: Péter Annát akarok :)

Sam8888 2008.05.04. 00:03:34

Tom 2008.05.03. 20:05:23

"Nézzünk magunkba, hogyha átülhetnénk a max.150 lovas autónkból egy ilyenbe, vagy a robogónról egy gyorsulásira(600köbc vagy az felettire) mi sem bírnánk ki, hogy ne huzzuk, vagy ne nyomjuk neki..."

Nemigazán kéne a max 150 LE-nél erősebb autó (jó-jó régebben azt írtam, h Integrale-val 500lóig nem állnék meg, de azzal valószínűleg nem melóbajárnék, meg ez egy ilyen gyerekkori perverzió maradványa :) ). Gyorsasági motor meg pláne nemkéne. Azt tényleg totál értelmetlennek tartom közútra. Viszont egy endurot szívesen elfogadnék. A gyorsaság adrenalint ad? Ülj rá vmi erősebb motorra és menj el az erdőbe endurozni. Belemész 30-al egy nagyobb traktornyomba és majd kiszakad a kezed úgy kapaszkodsz, akkor rájössz, hogy mi is azaz adrenalin és nemkell hozzá 200-al pirítani. :)

nokoment 2008.05.04. 00:17:29

Na akkor megpróbálok normálisan hozzászólni, és nem csökkenteni tovább a színvonalat, de azért még semmi jót nem ígérek. :D
Szerintem a számadatok igenis fontos "részei" az adott autó jellemzőinek, mivel ezek az infók objektív összehasonlítási alapot képeznek más autókkal szemben. Pl. hány literes a csomagtartója, mennyi a fogyasztása (bár ez vitatható), hány lóerős, mennyi idő alatt gyorsul százra, és mennyi a végsebessége.
Emellett nincs mindenkinek lehetősége arra, hogy kipróbálja az összes autót a piacon és úgy válasszon, viszont az autós médiumok gyakran eltérő, mindig szubjektív véleményére se lehet 100%-ig alapozni.
Szóval igenis fontosak ezek a számadatok... egy bizonyos szintig. Utána már puszta megalomániáról van szó, ami szerintem elég gyerekes és nagyon szánalmas, viszont ahogy azt láthatjuk, az autógyártók elég szépen megélnek ezekből az emberekből. Mi másért lennének hajlandóak kifizetni 20-30-50-80-100 milliókat egyetlen autóért?
Ezt viszont igazolni kell valamilyen számadattal, mert csak azért nem fog valaki két raklap pénzt kifizetni pl. egy RS8-as Audiért (direkt írtam nem létező típust), csak mert a gyár és netán az újságíró aki tesztelte a világ legjobb autójának tartja.
Ez az egész "iparág" a megalomániáról szól, és ennek az alapja a kézzel fogható számadatok (kis képzavarral élve). És ezek a számok a gyakorlatban arra jók, hogy "ezzel még egy Porschét, Ferrarit, BMW-t, Mercedest, Lamborghinit, stb. is letolok az autópályán".
De mindezzel nincs semmi baj, mindenki olyan autót vesz, amilyet akar (illetve amilyet tud). Ha valakinek soktízmilliós csúcsverda kell, akkor legyen vele boldog.
Ja, és az előzésről annyit, hogy ha egy gyengébb autó előz minket, akkor akár el is lehet venni a gázt egy pár másodpercre, ha már úgyse sietünk. Urambocsá, indexszel segíteni, hogy mehet. Nem muszáj végigmozizni, ahogy szerencsétlen szenved mögöttünk, hogy megelőzzön. :)

Elnézést, kicsit hosszúra nyúlt az irományom. Szóval szerintem a lényeg az, hogy ezek a számadatok igenis fontosak (egy bizonyos szintig), viszont az igazán lényeges dolgokat számokkal nem lehet kifejezni (pl. vezetési élmény).

U.i.
Az új GT-R nem 7:38 alatt tudja, hanem már 7:29 alatt. ;)))))
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.05.03.&351374

Leegor 2008.05.04. 00:26:49

Ha valaki kihasznál egy erős autót, hát tegye, csak az lenne a kérés, hogy ésszel. Ne túrjon le az útról csak azért, mert van pofám lakott területen belül 90-el tökörészni (mint az előbb hazafelé egy öreg A6-al vmi f.sz).
Én két egymást követő hétköznap szinte percre pontosan ugyanannyi idő alatt tettem meg a Csepel-Nyíregyháza távot:
1. nap: Volvo S80 2.5 T 210 LE
2. nap: Skoda Fabia Combi 1.9 SDI 64 LE
Engem kábé ennyire érint meg az erő...
De nehogy már én legyek a hülye :)

drtr 2008.05.04. 00:32:12

Leegor: azt azért tedd hozzá, hogy a Volvo-val 50%-os emelkedőnek mentél, 300Km/h-ás szembeszéllel.

Desert 2008.05.04. 00:43:02

"az autós médiumok gyakran eltérő, mindig szubjektív véleményére se lehet 100%-ig alapozni."

nemhogy 100%-ig, de lassan semennyire. 11-12 mp-es gyorsulású dizelektől ajuldoznak, hogy hú de hátbaver az erő, aztán következő alkalommal sokszáz lovas autókról fanyalognak, hogy mehetne jobban is... Szóval maradjunk csak a számoknál, azok legalább nem úgy alakulnak, hogy melyik gyár mennyire nyalta az újságiró hátsó felét, hanem OBJEKTIV.

Amúgy meg savanyú a szőlő, nem kicsit, nagyon. Elhanyagolható számú sokszáz lovas autó okoz/szenved balesetet.

Leegor 2008.05.04. 00:48:20

drtr

Dehogyis, a Fabián volt két Rolls-Royce sugárhajtómű :))

Egyébként autópályán 140, pesten meg tökmindegy. Ennyi

yappari 2008.05.04. 00:58:51

hm. számháború :)

van egy astrám. Maximálisan elégedett vagyok vele. 8 éves (én 27) Van benne 220ezer km (én a felét követtem el 4 év alatt). Idáig nulla meghibásodás. Csak a 15ezres szervizek alkalmával a kopó-fogyó alkatrészek. servizek között 0,00 l olajfogyasztás. és mióta kislányom született, a fogyasztása is lement másfél literrel (most 7.5) :)

Ebből nem nehéz kitalálni hogy nem vagyok egy vadvezető :) A streetracingtől mégis mérhetetlenül menőnek tartom magam. Olyan jól esik ugyanis, amikor egy vesztébe rohanó balfaszt megmentek :) Akik értik, mire gondolok, azok tudják, hogy a kályhacsöves-suzukis boyracerek nem attól nagy pilóták, hogy még épp be tudnak eléd vágni, hanem attól tűnnek annak, hogy a magunkfajták észlelik a bajt, és ezért még éppen beférnek. (a híradásokból látszik, hogy nem tudunk mindenhol ott lenni :D -na jó, ez volt a szar vicc helye)
Nyilván nem képzelem magam etalonnak, de messiásnak sem. És nem biztos, hogy szabad ilyet modnani, de bízom a kontraszelekcióban.

Két kérésem lenne: Ha lehet, mindenki úgy haljon meg autóval, hogy másban ne tegyen kárt. Ez szerintem egy kedves gesztus a azok felé, akik megússzák :) De még egyszerűbb, ha nem vezetünk halálosan. Uraim, van annak egy diszkrét bája, ha úriemberek vagyunk vezetés közben! Hajrá.

Köszönöm, és elnézést azoktól, akik úgy érzik, hogy csak úgy osztom itt az észt. De pont nekik írtam :)

505thZajcev 2008.05.04. 00:59:30

Ajajj, végigolvastam mit írtak itt az emberek. A cikket is.
Nekem az esett le olvasás során, hogy az ide írok 60%-a nem vezetett 200 lóerőnél erősebb autót. Mert sokan nem tudják miről beszélnek (javaslom olvassatok bele a suzuki swift népítélet termésbe és páran talán megértik ;) ). Én alapjába véve 2 fajta embertípust különböztetek meg a közlekedési kultúrám bemutatása során.
1.: Az autót tárgyként használó emberkéket, akiknek a célja A-ból B-be eljutni.
2.: Az autózás szeretete miatt autózó embert.

A 2-es típusba tartozó emberekből van kevesebb, de az 1-es típusúak szinte majd mindegyike a 2-es csoportba vágyik.
De sose fog, mert görcsösen szorítják a torkát a szabályok, felelőség, család, fogyasztás, lehetőségek, és a többi...
Ezen emberek irigyek azokra, akik meg merik tenni azt, amit ők a gyávaságuk miatt nem. Félreértés ne essék, nem az agyatlan barmokról beszélek, akiknek semmi se számít. Csak egyszerűen van bátorsága, meg főleg pénze beleülni egy erős autóba. De nehogy azt hidd te se, aki ezt olvassa, hogy te különb vagy, hogy te sose hibázol, mert miközben a BMW-st szidod aki kielőzi a sort, teneked meg letörne a karod, ha kiraknád az indexet kellő időben, nem a kanyar közben. A mai biztositékot nálam egy suzukis, és egy kispolákos ütötte ki.
Sehol egy M5, vagy Cadillac Eldorado.
Suzukis (

505thZajcev 2008.05.04. 01:04:38

ez vmiert kimaradt:
Suzukis (

505thZajcev 2008.05.04. 01:05:47

Aha, sejtem mi a baja, ujra:
Suzukis (csak azért irom nagybetűvel mert mondateleje :P ) be körforgalomba, balranézés luxus, én satufék... (mondanom se kell, hogy ha robbant volna a lufija, akkor kilőtte volna emberünket a csomagtartó irányába a patron, lehet jóízű a suzuki kormány, hogy rágni kell? Sose fogom megérteni, az ilyen emberek hol voltak mikor a helyes üléspozíciót tanitották?
Kispolák: Kereszteződés balra kanyar, index nuku, szemből jönnek 20 méter különbséggel, első autós el, kispolák balra el. Fékezés nem történt, ahogy jött, ugy ment.
Az, hogy miként vezetünk az utakon, nem köbcenti, vagy presztízs-autó függvénye, hanem IQ kérdése.
Nagymértékben különböző autókban ülünk az utakon, és mindegyik autó mást enged éreztetni a vezetővel, és mást mutatni a kinti közönséggel. Ha azt látod, hogy valaki gyorsan megy, meg nem jelenti azt, hogy eszetlenül is. Aki valóban úgy vezet, azt felismeri az ember, és ahogy szoktam mondani, nem akkor jó sofőr valaki, ha eltudja hárítania a hibáit, hanem ha mások hibáit is ki tudja védeni.
A cikk meg amúgy bullshit, semmiről se szól, de mindenről akar (ahogy az én kommentem is). Csak uszítja az embereket egymás ellen. Remélem nem ez volt a cél.

ommm 2008.05.04. 01:11:01

Desert 2008.05.04. 00:43:02

Elnézést, mielőtt nagyon eleveznénk ebbe az irányba.
Te, most, ezt a számmaszlagot megetted, de nagyon. Nem baj, sőt! Hála az általad objektívnek titulált számoknak, tud megélni nagyon-nagyon sok ember és újság.

A vezetés élménye és élvezete nem kéne, hogy a számoktól függjön. Ha igen, és kizárólag az a fontos, akkor csak bátran.
Higyj bennük és próbáld lemérni vonalzóval az örömödet, mikor egyszer-egyszer jól kiadja az ismerős kanyart, vagy szögmérővel a szőrszálak dőlésszögét a karodon, mikor végigfut rajtad az adrenalin egy-egy pályanapon.

Hogy drága a pályabérlet? Egész napos (8 óra) 24e Ft. 1 óra-8e Ft.
Ez sok? Ja, és nem okvetlenül azért kell odamenni, hogy kitapossa az ember a belét.

Savanyú a szőlő?
Elkeserítelek, nem az.

És most megyek, remélem hozzámnyal a Lotus egy Elise-t.

Sixstring 2008.05.04. 01:12:22

Szerintem az, h vki nyomja-e az utakon vagy nem, az nem kocsi/lóerő/newtonméter függő.. A hülyegyerek nyomja a suzukinak is meg a bmw-nek is. Attól függ mit teremtett alá a JóIsten.. vagy apuci:) Az értelmesebbje a nagy verdát is az úton tartja, meg a kicsit is:]

yappari 2008.05.04. 01:12:53

505thZajcev 2008.05.04. 00:59:30
helyes, helyes :)

én amúgy 1. kategória vagyok :)
egyébként vicces, de újabban egyre többet jön ez az indexes eszmélés :) most a korábbi tájmingra edzek :)

nokoment 2008.05.04. 01:19:12

Desert 2008.05.04. 00:43:02
"Elhanyagolható számú sokszáz lovas autó okoz/szenved balesetet."
Mert összességében nagyon kevés van belőlük. De inkább arányaiban nézzük a dolgot: nem is olyan túl régen az M7 bevezetőjén a magyarországi Porsche 911 turbo és Lamborghini Gallardo állomány komoly hányada tört totálkárosra, amikor 300-zal versenyeztek egymással.
Még szerencse, hogy másokban nem tettek kárt.
A lényeg szerintem az, hogy hülye emberek, akik ész nélkül nyomják a gázt minden autóban vannak, viszont közülük csak kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több száz lóerős luxus-sportautóba üljenek.
Bár aki 500+ lovas autót vesz, annak nyílván nem az az elsődleges célja vele, hogy kultúrált tempóban eljusson vele A-ból B-be. Ahhoz egy fele olyan erős kocsi is bőven elég lenne. Hiszen már az is megfutja a 250-et.

nokoment 2008.05.04. 01:29:14

ommm 2008.05.04. 01:11:01
Én is egyből a Lotus Elise-re gondoltam...
bár a vezetés élménye itt is függ a számoktól, jelen esetben az árcédulától. :DDD

vidéki man 2008.05.04. 01:44:25

.... huh
végignyálaztam a hozzász-kat.mielőtt írtam, lementem a szombati sztrítracsing éjszakába, toltam 20-at a tol_ó_kerekes vackomon, beizgattam a négykarikások sok lóerős csaját, a lángnyelvemmel és még mindig nem vágom, hogy mitől jobb az 500 tehenes bőrruci mint a vegytiszta vezetés. szóval, csak így tovább. osszátok egymást. most megyek, befekszem a nem playmate csajom mellé, és kérek tőle egy nem szalvétába sz-ást. csá!

Desert 2008.05.04. 01:48:51

"Te, most, ezt a számmaszlagot megetted, de nagyon"

Te már csak tudod. Ezért is van 350 lovas volvom. Talán mondanom sem kell, hogy az nem tipikusan a streetracer autó, de azért elkeni a száját az utcán guruló autók 99,999%-ának. Gondolod, hogy csak a számok alapján választottam? Akkor imprezát vettem volna, pedig azokat inkább megmosolygom közúton.

"mikor egyszer-egyszer jól kiadja az ismerős kanyart"

ott valami nagy gáz lehet, ha valaki sok hónapos/éves "erősautó" használat után is csak 1-1 ismerős kanyarban tudja kihasználni az autó tudását/erejét. Ez esetben bizony vissza kéne ülni a swiftbe, nehogy baj legyen belőle. De ez is inkább újságiró "betegség" lehet, aki 1-1 hétig használ ilyen autót, az persze, hogy csak azt érzi, hogy van 3 ismerős kanyar ahol oda mer lépni. Aki meg levezetett párszázezer km-t sokszáz lovas gépekkel, az kicsit máshogy látja/érzi.

"Hogy drága a pályabérlet?"

állitottam én ilyet?

"Higyj bennük "

Hinni általában nem a valóban erős autótulajok szoktak, hanem pl a fent emlitett 12mp gyorsulású dizeltulajok (meg 1.1-es "tuning" swiftesek), hogy hú de erős autójuk van, mert hátbaveri őket egy tizedmásodpercre a nyomaték, de egy suzuki otthagyja őket a lámpánál... A számok már csak ilyen makacs dolgok.

Desert 2008.05.04. 01:55:09

"A lényeg szerintem az, hogy hülye emberek, akik ész nélkül nyomják a gázt minden autóban vannak, viszont közülük csak kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több száz lóerős luxus-sportautóba üljenek."

pontosan. ezért is mondtam, hogy savanyú a szőlő, mert nincs valós ok az erős autótulajokra mutogatásra, mert ugyanannyi hülye van "gyengeautóban" is. arányaiban.

ommm 2008.05.04. 02:14:57

Desert 2008.05.04. 01:48:51
"ott valami nagy gáz lehet, ha valaki sok hónapos/éves "erősautó" használat után is csak 1-1 ismerős kanyarban tudja kihasználni az autó tudását/erejét."

vagyis autózzunk határon orrba-szájba?
nagyon elbeszélünk egymás mellett.
de sebaj, így szép az élet.

a "luxus-sportautó" szókapcsolaton pedig engedtessék meg egy diszkrét lol.

Desert 2008.05.04. 02:19:42

"vagyis autózzunk határon orrba-szájba?"

biztos az én képzelőerőm határtalansága miatt, de én elég sok átmenetet tudok elképzelni az "egyszer-egyszer jól kiadja az ismerős kanyart" és a "határon autózzunk orrba-szájba" között.
Konkrétan egy komolyabb autóban mikor határon autózól, akkor úgy jó 3-4x-esen léped túl a megengedett sebességet pl egy sima kanyarban. Én nem erről beszélek.

"a "luxus-sportautó" szókapcsolaton pedig engedtessék meg egy diszkrét lol. "

idézd be ezt a szókapcsolatot, aztán mehet a lol.

Ronald 2008.05.04. 07:20:42

Ez lessétek meg:
A asszony Matizjával mentem Veszprémből-Almádiba.
Próbából MINDENT betartottam: 80-at, 50-et...mindent.

NA MOST TESSÉK ERŐS LENNI: 1 kivétellell SENKI nem előzött le...nyugisan totyogott utánam a kocsisor.
Hja, kérem - május 2.-a volt.

AP (törölt) 2008.05.04. 07:56:32

szomorúan rázom a fejem, és az egészet nem értem..
mi a fasz bajotok van egymással, emberek?

ennyi rohadt elfojtott agressziót..

Yogi 2008.05.04. 08:10:03

Jaj de jó; lehet, hogy visszaszokom a Belsőségre, ha ommm rendszeresen fog ide írni.

cuebler 2008.05.04. 08:10:58

valóban elkezdődött valami végre, nyugisabb lett a forgalom. a nevek már összekavarodtak, lassan a gondolatok is, úgyhogy inkább gyors' leírom:
- sokszáz lóerős autóból viszonylag kevés szaladgál az országban, az általuk okozott balesetek számát (ami tudomásom szerint azért kevés) az állományukhoz kellene hozzávetni. a suzukinál vsz tényleg rosszabb lenne az arány
- mindig álmodozom róla, de nekem sem kéne a garázsba mondjuk egy gtr35-ös (reped a plafon, hehe) mert mondjuk ki, életveszélyes. nem vagyok profi sofőr, de legalább beismerem - másokkal ellentétben. az eddigi legerősebb autó, amit vezettem, egy gyári ctr honda volt. és féltem vele gyorsan menni.
- sok nagyautós - és nem fóliázott - kollégánál tapasztalható az udvarias és defenzív (emlékeztek még?) vezetés. ilyen esetben én is természetesen adandó alkalommal lehúzódok és hagyom menni. úgyis gyorsabb, mint az enyém.

redriot77 2008.05.04. 08:46:40

Ha objektíven próbálom nézni a dolgot, tényleg nem típusfüggő a hülye, felelőtlen vezetés.

2 napja pl. egy tyunying Jetta emberkedett velem az M5-ön. Kék izzók, zseléfejű 18 éves sofőr, tolta mögöttem negyedikben (hang alapján), miközben kamionkonvojt előztem 130-al. Idegesített persze. És mit csináltam? Miután megelőztem a konvojt hagytam hadd' menjen a picsába. Magamban szurkolok, hogy lehetőleg egyedül szenvedjen balesetet. Szikracsíkot húzva csússzon a tetején egy betonoszlop felé, és peregjen le a csipás szemei előtt a tyúkszaros élete.

A cikk egyébként nem volt annyira jó. Ilyen 600lóerős autókat nem azért vesznek mert az majd gyorsabb lesz mindentől. Inkább azért veszik, hogy mutathassák: nédda' ott figyel a V12 felirat. Egy hathengeres is ugyanoda viszi el a seggemet, de nekem annyi pénzem van, hogy megvehettem magamnak a legdrágábbat.

Ubul 2008.05.04. 10:16:04

Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy ezeket a dolgokat sajnos Ti is (autós újságírók) gerjesztitek, hogy ennek ilyen erős a motorja, meg olyan f@sza a futómúve, meg így felszerelt meg úgy.... Sajnos be kell látni, hogy semmi értelme nincs. Ha valaki normálisan akar közlekedni, a szabályokat betartva akkor e legalapabb kocsi bőven teljesíti a követelményeket. Én ha törvényalkotó lehetnék, ezen a balkáni helyen lórtő/kg -ban korlátoznám a kocsikat. A bűvös szán felett meg sarc. Nekünk sajnos nem való az erős autó.

nokoment 2008.05.04. 10:37:51

ommm 2008.05.04. 02:14:57
'a "luxus-sportautó" szókapcsolaton pedig engedtessék meg egy diszkrét lol.'
Ez én voltam. :)
Valóban kissé mókásnak tűnhet a kifejezés, inkább "luxus és/vagy sportautó"-t kellett volna írnom.
Csak valamilyen gyűjtőszót akartam írni ezekre az 500+ lovas autókra.
De ha már itt tartunk, te minek hívnál pl. egy S* Audit, vagy M* BMW-t, netán AMG Mercit, egy Porschét, vagy netán egy Ferrari 599 GTB-t?
Hol kezdődik a luxus, és hol végződik a sport? Mi alapján lehet ezeket az autókat besorolni valamelyik kategóriába?
Mi számít sportautónak? Egy integra? Seat Leon Cupra? BMW M3? Ferrari? Netán Caterham? És akkor mi a versenyautó?
Hát igen, kinek a mi. :)))

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.04. 10:51:51

"A "luxus-sportautó" szókapcsolaton pedig engedtessék meg egy diszkrét lol."

Ecsém, te egy javíthatatlan proletár vagy. Tessék: www.youtube.com/watch?v=5CvjTEEGk7g Ha ez nem sportautó, akkor te hülye vagy, már bocs.

Én mostmár kezdem hiányolni a Péter Annát. Orosz Peti mellett ő is egy üde színfolt volt. Helyette kaptunk egy proletár-puritanista Ommmot, így már a teljes totalcar társulat "kocka" autó szempontjából. Sehol egy vidám belsőség post csak a technicista ömlengések számokról (ezek hibáiról), Lotusokról, aztán mindezek precízen flémekbe futnak ki.

redriot 2008.05.04. 11:19:05

"Én mostmár kezdem hiányolni a Péter Annát."

-láttam egy fudzsivájt Audi A4-est a belvárosban (amiről aztán az első comment megállapítja hogy igazából A6)
-új gumiszőnyeget vettem a Volvómba
-láttam egy húszonhárom éves, közepesen lepattant Daciát a parkolóban, és elgondolkoztam rajta hogy lehet hogy kell nekem egy ilyen

Akkor inkább Lotusok és számháború forevah! :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.04. 11:22:55

Felmerült a kérdés, mi másért fizetnénk X összeget valamilyen autóért? Nekem vannak sorban ötleteim.

Alapvetően 3 oka van:
1. megtérül, mert aki ilyenben utazik azt komolyabban veszik, könnyebben szerzel üzletet, és a plusz üzlettel hasznot termel az autó.

Ergo gazdasági oka van a beruházásnak, pont mint egy kamionnál, teherautónál, szóval értem, hogy miért lehet a szlovákoknál haszongépjármű :D

2. Mert utcára másmilyet viszek, de van pénzem drága hobbira, és a vitorlázásnál jobban bejön a drága autó + kibérelt versenypálya + egész nap vezetek kombináció.

Hazafelé a batár limuzint sofőr viszi, meg a kamiont is amin a többi kocsim van :) c. hozzáállás.

Ez sem a 10 milla alatti kocsikról szól.

3. mert kényelmes. No nem bal egyben, ott alkalmazott ül, hanem hátul. És út közben egy kicsit dolgozni is lehet, így több idő jut a családra, egyéb fontos dolgokra. Nem kell neki nyomni, ha a nagy autóban is megvan minden ami fontos az irodámból, akkor nem baj, ha a tárgyalások közötti munkaidőt kitölti az utazás, és a munka.

Jól jön a műholdas 40 megabites net, a minibár, stb. Hosszú limuzin sofőrrel.

Egyik fenti megközelítés sem hülyeségről szól.

Nyilván, ha 1-2 éven belül a Transitionhoz hasonló gépeket is más okból fogják 10 milla feletti összegekért megvenni, és ott számítani fog a végsebesség.

De van egy ötödik gondolat is: A felszereltség, tartósság, stb. ami szintén elkezd a komolyabb és drágább gépek felé utazni.

Teszem azt, szeretnél egy kényelmes autót, ami akár 5 személlyel is kényelmes, ha maga mögé ül ba az autós újságíró akkor nem "éppen csak" elég a lábtér, hanem van hely bőven a kényelmes utazásra.

Várjuk el a megfelelő szinvonalú navigációt (képernyőméret, esetleg a vezetőt nem zavaró visszajelzések), hiszen azzal a fránya GPSsel sokszor többet lehet spórolni mint egy gyorsabb autóval. Ja, és törvényesen. (Erről majd küldök valamit) Ergo viszonylag modern gép kellene.

Ha már hátul is kényelmes, legyen hely a csomagoknak is, legyen az autónak megfelelő teherbírása. A motor pedig? Nem árt, ha biztosít némi dinamizmust, hiszen ha gázadással lehet jól elkerülni a balesetet, nem árt a dinamikus gyorsulás 130nál is.

Kényelem miatt klíma, ami elvesz egy kicsit a motor erejéből, stb. És tudom, hogy az új autó hatalmas felár, de ez a felár az ára annak, hogy összevállogathasd, mit is szeretnél az autódba.

Még nem mobil iroda. De már nem is olcsó, és mibe, hogy ilyen szempontoknál is előkerül hamar a számháború :)

cowkie 2008.05.04. 11:26:17

maradjunk annyiban, hogy egyik rosszabb, mint a masik.

omm szubjektiv hulyesegen vitatkozunk, tok feleslegesen. aki "nokoment" neven irogat commenteket az meg... ah ugyis tudod

Secnir 2008.05.04. 11:37:29

számháború?
hehe
azt a traffipaxok játsszák, amikor leolvassák a rendszámodat, és ipiapacs-3 büntetőpont felkiáltással leüt.

amúgy abban többeknek igaza van a következőkben:
-az indexelés stb. hiánya nem műszaki hiba okán marad el, hanem azért, mert a KRESZ oktatók nem bottal verték a kezét, amikor tanították.
-a lámpától-lámpáig gyorsulásmajdsatufékezés nem azért van, mert a hungáriát hozzácsatolták a nürnburgringhez, hanem mert a sofőr(ök) kulturális elmaradottak.
-a reszeltkipufogóssuzukis, a sötétítettbéemvés, a pirosladáámokfutós nem azért közlekedhet, mert nekik erre kifejezetten jogosítványuk van, hanem azért, mert a mgayar hatóságok le sem szarják az autók FELELŐS műszaki ellenőrzését.

ami az újságírók által bedobott számokat illeti:
-minden újságíró mást ír ugyanarra a lóerőre, mert mindenki mást szeret;
-minden újságíró mást ír ugyanarra az autóra, mert mással van 'jó kapcsolatban'.
-pesten a dugóban ugyanolyan gyorsan áll egyhelyben a 100 lóerős fabia, a 300 lóerős bmv és az 50 lóerős matiz. csak a fogyasztás más.
-autópályán (elvileg) minden autó ugyanannyi idő alatt ér A-ból B-be, mert csak 130 lehet menni (hivatalosan). akkor meg nem tök mindegy, hogy a 17 éves II-es golfommanl megyünk, vagy egy 0km-es Saab-bal?

Csubakka Junior 2008.05.04. 11:45:23

A vezetési kultúrához ennyit:
Az osztrák határhoz közel lakom, és megfigyelhető, hogy ha az osztrák autós meglát egy átkelni kívánó gyalogost a járdán, akkor bizony megáll. 5-ből 4 biztos. Az mondjuk igaz, hogy külföldön, vagy ismeretlen helyen általában óvatosabb az ember, de itt nem csak erről van szó. A magyarok sokkal ritkábban tesznek ilyen gesztust. Vagy meg lehet nézni Hollandiában azokat a helyeket, ahol kerékpárút keresztez egy autóutat. Ott a kerékpárosnak van elsőbbsége, és ezt az autósok is tudján.

váromhogybeszólj 2008.05.04. 11:56:20

Ez az írás is csak arról szól, hogy teljen valamivel a hétvége. Nem ismerem a szerzőt, és nem is akarom.
Olyan emberek ítélkeznek itt mások felett akik csak egy szűk réteget figyelnek meg. Mellesleg rendkívűl beszűkűlt látókörrel vagytok "megáldva"...Megszóltok mindig mindekit mindenért, idegből vezettek, gyűlölitek azt aki jobb autóba ül... sorolhatnám. Nézzetek szét inkább magatok körül. Tipikus magyarok vagytok.

Van egy ismerősöm akinek volt már minden "luxus" autója, msot egy dízel audi és ferrari van a garázsában. Egyáltalán nem azért vesz iylen autókat, mint amiket ti itt leírtok.(Na igen.. ezen tudok még nagyokat nevetni, szeretitek MEGMONDANI, hogy ki miért teszi amit tesz. Ez már tényleg szánalmas.) Azért teszi, mert bejára az autójával európát (munka!), többet autózik külföldön, mnit magyarországon. Szeret vezetni és inkább autóval teszi meg a távot, mnit repülővel. Velük mi van?! Nem a magyar emberekből kell kiindulni drága, erős autók vásárlása terén...Miylen 500-600 lóerős autókról beszéltek?!?! Nem kell túlzásokba sem esni! Mert azok igazán ritkák még jobb helyeken is, mint MO..

Valaki említette a suzukisokat...mnident elmond. Valahogy tényleg ott csoportosul a legtöbb elmebeteg. Azzal hülyítik a másikat, hogy ki mennyit megy azokkal az apró fék nélküli papír autókkal? A suzuki egy jó kis városi autó, nem kéne arra használni, mint amit néha látok meg olvasok. Ha 200-al belém jön egy suzuki az már engem is megöl akármibe ülök. És akkor azt szóljátok meg, ha vki egy sokkal biztonságosabb valóban nagyobb tempóra tervezett autóval megy 200al?
Balkáni a vezetési kulturánk(elcsépelt, tudom) teljesen mindegy, hogy milyen kategóriáról beszélünk.
Vezetésről még annyit, hogy érdekes megfigyelni, hogy mennyi (és milyen) féknyomok vannak a magyar és az osztrák kanyargós autópályán. MO.-on nyíl egyenes út tele van keresztben féknyomokkal, náluk meg ehhez képest szinte semmi.
Remélem nem fogják felemelni a pályán a sebességhatárt 160-ra, mert megfognak ölni a kisautósok, vagy a kamionosok.
Ja még egy furcsaság, lakott területen általában betartom a sebességhatárt. Viszont ha oylan településhez érkezek ahol mérnek akkor nekem még csak a német hármasból jelzett autó, hogy vigyázzak +1-2 ford, vw. Más még egyszer sem villantott rám. Érdekes!

T-1000 2008.05.04. 11:56:32

Régebben én is száguldoztam mint egy hülyegyerek.(mostanában megfontoltabban) Aztán csattantam. Nos 11 műtét után az ember elgondolkozik hogy megérte é a dolog. A CSICSKÁNAK meg a STREETRACING666-nak is az kéne hogy a balesetin feküdjön néhány hetet és tépje a haját a fájdalomtól. Szerintem elgondolkoznának ők is a sok baromságon amit ideírtak:) Remélem kipróbálják 1szer. A halállal riogatni meg nem az igazi szerintem, tólószékes végtaghiányos szellemileg leépült megrokkant fiatalokkal igen. Bocs a példákért de láttam pár ilyent sajnos.És mindegyik azt mondta jobb lett volna ha inkább meghal abban a balesetben.

VÍG NAPOT!

váromhogybeszólj 2008.05.04. 11:59:34

Az is nagy igazság amit Csubakka írt..

omm nevezetű ismeretlen emberkének még annyit, hogy bejött azért a dolog, egész sok a hsz.

T-1000 2008.05.04. 11:59:37

Ja és megfelelő tempónál már mind1 hogy ABS ESP 100 légzsák ilyen olyan elektronika az autóban:)


VÍG NAPOT!

cowkie 2008.05.04. 12:08:30

bazki, nem kell baleset ahhoz, h magadba szallj, eleg 2-3 MAJDNEM baleset.. utobbi 2 honapban 3x tortem ossze MAJDNEM az autot, egyik rosszul megvalasztott kovetesi tavolsag + veszfek, a masik ketto viszont idiota barmok miatt + veszfek. ha nem rantom padkara az utobbi ket esetben mar tudnam milyen az opel asztma felfuggesztese a gyomromban. ne felj, azota nem emberkedek kulso savban 100-al =D

zooo 2008.05.04. 12:09:02

váromhogybeszólj: "A suzuki egy jó kis városi autó, nem kéne arra használni, mint amit néha látok meg olvasok. Ha 200-al belém jön egy suzuki az már engem is megöl akármibe ülök."

Ülj bele egy Királytigrisbe és te leszel az utak királya... :))))

Jó csak vicc volt...

ommm 2008.05.04. 12:11:38

cowkie 2008.05.04. 11:26:17
Vitatkozni jó, kitűnő lefújószelep ez. Nem kell tőle félni.
Egyetérteni a fent leírtakkal pedig végképp nem. Ha elolvastad, már azért is érdemes volt.

váromhogybeszólj 2008.05.04. 11:59:34
Nincs hsz-vadászat, nem volt ilyen szándék. Ez a fórum nem arról szól.

De a figyelmet mindenkinek köszönöm. Mégha -természetesen- szubjektív is voltam olykor-olykor.

cowkie 2008.05.04. 12:40:26

Ommm, nem szempont. pont mint a kreszes topicok: vitatkozhatsz rajta, de nem segit. hogy van erre idom, az az en bajom.

danken 2008.05.04. 12:42:42

Aki gyorsabb az menjen, csak akkor menjen mikor van hely, hiába vagyok magyar, szerencsére nincs bennem, ez a gyűlölettel egybekötött irigység egy rohadt drága autó láttán, ami éppen megelőz, itt sok emberben van ilyen, a hárombetűs biztonsági dolgok , meg életet is menthetnek.

cowkie 2008.05.04. 12:44:16

Ja es: vitatkozhatsz rajta, de nem segit. ehhez meg hozzapasszol az a magyar virtus, h itt mindenki geciskilles vezeto, mindenki vezetett mar 500 pacis autot, etc. tegnap tettem ide egy commentet, beultem az autoba, majd megneztem a tetenyi/bartok sarkan az oszlopra csavarodott mx5ot, 30 meterrel odebb meg a ripityara tort ignist. mirol beszelunk? :D

hottentotta 2008.05.04. 12:59:04

"Ronald 2008.05.04. 07:20:42
Ez lessétek meg:
A asszony Matizjával mentem Veszprémből-Almádiba.
Próbából MINDENT betartottam: 80-at, 50-et...mindent."

22km-en egyáltalán nem nehéz betartani a szabályokat. De megnéznélek barátom, ha mondjuk futár lennél, hajnali 2kor kelnél, mennél egész nap, mint a barom, és így is este 7-re érnél haza. Hogy akkor mennyire menne ez a betartok MINDEN 80-at és 50-et.

Csak példának okáért, a maratoni futók kb 20km/h-s átlaggal teszik meg a 42,195km-t. Én is tudok futni 20km/h-s átlaggal, igaz, csak 5mp-ig. Most akkor én is ugyanolyan vagyok, mint a világklasszis maratonifutók ?

feketenap 2008.05.04. 13:52:50

Na jó reggelt!
Ommm, jó a cikk, de asszem pont azokhoz nem jut el, akiknek el kéne olvasni.
Én egy L60-as Ifával mentem szombaton, megrakva. Csak 60-at vitt, de a fílinghez az is elég volt.
Javaslom, mindenki találja meg az autójában azt, amivel lehet villogni, és helyezze arra a hangsúlyt. De ne a frontális ütközést kockáztató necces előzés legyen az, mert, hogy a vassal mindenkit lelépsz.
Lehet, hogy én jövök szembe az Ifával...

jürgen baromartz 2008.05.04. 14:09:40

de imádom az ilyen bejegyzéseket, komolyan

ilyenkor minden okostojásból előbújik a "magyar"

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.05.04. 16:34:23

Hm-hm. Sajnos még nincs tapasztalatom csúcsteljesítményű autókkal. Rendszeresen a családban fellelhető autókkal közlekedek /"fudzsivájt" :) Mercedes Vito 2.3 TD, Toyota Avensis 2.0, Toyota Corolla 1.8D (1989) /, de leggyakrabban a nagyautósok előzékenyek, és legritkábban a suzuki-kia-corsa...stb liga tagjai. Az okát nem tudom, talán ott már nem kell bizonygatni, hogy jó autója van, és E60-as 5-ös bmw-n még "sztrítracsing" matricát sem láttam...

hummer 2008.05.04. 18:28:43

ommm másodállásban parkolóőr?

Lala 2008.05.04. 20:03:50

Ha tehetem (ésszel) száguldozom, de még egyetlenegy "necces helyzetem" sem volt emiatt. Viszont olyan már volt nem is egyszer, hogy bele kellett állni a fékbe. Jah, igen, lehet hülye szokás, de mindig tudom, hogy milyen kocsi jön mögöttem mert a fél szemem mindig a tökrön van. Javaslom mindenkinek...kb 3 szor úsztam meg emiatt a "necces" helyzeteket. Van pár 3 betűs cuccom sé 192 lovam, mégsem megy el az eszem lakott területen belül, csak is a jól bejárt traffimentes úton döntök néha rekordot, de Uram bocsá, ki ne tenné ha megteheti. 8 év alatt egyszer fizettem traffira 8ezret.

alexis machine 2008.05.04. 20:23:18

Tisztelt 1111.

Ekkora baromságot!
Ugyanekkora baromságot mondott az egyik régebbi tanárom, aki 110 lóerős limitet határozott volna meg. Miért, mert neki Ignise volt, 102 lóerővel? Igen. Ezek szerint neked 100 lóerős autód van? Lehet. Akkor hadd áruljak el valamit: anyámék Astráját lekoccoltam egy évvel ezelőtt. 65 lóerős.
A jelenlegi autóm 136 lóerős, és megvolt a lecke: sokadik kilométert teszem bele, balesetmentesen.
(ui. nem a lóerőktől függ, ha nem esett volna le, egy 5 lovas Simsonon is el lehet patkolni.)

Rocko- 2008.05.04. 20:51:18

egy újabb post omm, amivel egyetértek.
bizonyos autókat csak egy vezeteéstechnikai térinig elvégézse UTÁN adnék át csak a sofőrnek.
a téma másik fele viszont, h közútra bőven elég (tippem szerint) 250 ló is. a többi csak felesleges, küldjék csak k ia rétre legelni őket. az utakon hol használná ki ugyanis az ember? Németországon kívül nem sok helyen, azt hiszem. terelgessék csak be a ménest versenypályára, és ott ostorozzák őket.
nekem nem hiszem, h 200 pacinál erősebb kocsim lesz. és nem lehetőség kérdése, hanem egyszerűen nem akarok, felesleges. az meg szintén hülyeség, h "hát de ha már ott van, akkor nem használnád ki?" nem. nem arra van. arra van, hogy legyen tartalék a biztonságos közlekedéshez, nem arra, hogy másokat veszélyeztessek. vagy talán ezeknek az egysejtűeknek kéne kést tartani a torkához, és megkérdezni, h "hát de ha már ott van, akkor nem használnád ki?"
emberek. az utak utak, közlekedésre vannak, a versenpályák meg versenyzése. ezt kéne szétválasztani. na meg a 62 lovas gépnek is ugyanúgy 1 sec a lassulása a kamion platójába, mint a 300-as gépnek! ;)

Rocko- 2008.05.04. 22:34:12

Andix 2008.05.04. 10:51:51
"Én mostmár kezdem hiányolni a Péter Annát. Orosz Peti mellett ő is egy üde színfolt volt. Helyette kaptunk egy proletár-puritanista Ommmot, így már a teljes totalcar társulat "kocka" autó szempontjából."
néah sírni támad kedvem.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2008.05.04. 22:40:22

Rocko: most mit mondjak? Nekem régen a totalcar szórakozás volt.. Élvezetes videók, vicces tesztek. Erre jött a belsőség, ami szintén tök jó volt. Péter Annát nem annyira szerettem, de pl. a riportja Mexikóból nagyon jó volt.

Most mi van? Csupa autómegszállot ül már bent, Ommm is az. Baj ez? Tulajdonképpen nem, amit ők csinálnak az sok szempontból tényleg nagyon jó, csak éppen nem annyira szórakoztató. Remélem érthető, nem kritizálom őket, jó volt a legútóbbi Subaru teszt is. De ez már (nekem legalábbis) egy más Totalcar. Nézni továbbra is fogom, a híreket itt olvasom el, de ennyi.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.04. 23:16:27

Karotta és Winkli videjóóót a népnek, meg Csikós írásokat a fiatalkori hülyeségeiről!!! IGENIGENIGEN!!! Meg OP-féle tintahalat, Péter Anna csizmavizitet Méhikóból!!!

Rocko- 2008.05.04. 23:37:32

Andix 2008.05.04. 22:40:22
röviden, és a témát nem túl ragozva: sokan az ehhez hasonló cikkekért, postokért járnak ide. ami nem szokatlan egy ilyen környezetben.
PA üde színfolt? mindenképpen. de nem ebben a kontextusban. de ez meg ízlésbeli eltérés, arról meg nem vagyok hajlandó vitázni. :)
jó éjt!

Sam8888 2008.05.05. 01:16:34

alexis machine 2008.05.04. 20:23:18
Haver pont azért ütközött a Simoval, mert nemvolt elég erős a motor... 2 lábujját amputálni kellett, törött váll, másik felkar, fél nap kóma. Akkoriban kb 6-7 ló lehetett, mert tuningolt volt. most 10 paripánál jár és még gyári a kipuff van rajta. Útban van a tuning kipu (nem, nem 4000Ft-os bóvli, csak a tervezés került 15ezerbe...). Meg asszem nemsokára vesz majd bele 5. sebességet is.

tartalék? 2008.05.05. 04:10:59

A törvényben elöírt határok betartásához/ "legyen tartalék a biztonságos közlekedéshez" /40 lóerö is elég...aki megvesz egy majd'háromszáz pacis dögöt,kétlem,hogy evvel magyarázná-mert ez nonszensz,klisé duma.Ha az a törvény,és be kell elvileg tartani...akkor itt azt jelenti,max.140km/h,amivel haladhatunk..ezt egy nyomorult Maruti pl. majdnem megfutja,és át sem tudja hágni ;-) Biztonsághoz épp ezért nem kell 150 plusz lóerö,arra van öv,és légzsák..teljesen racionálisan mondhatni értelmetlen,jogilag kihasználhatatlan.Ne a biztonság-duma bástyája mögé dugjuk el a felsöbbrendüség érzet iránti vágyat-ami miatt akár 200többletlovat is bevállalunk..egy autó soha nem attól biztonságos,mert erös a motorja)))..Szigoruan racionálisan;ha mindenki betartaná a seb.határokat mindenhol,akkor egy Favorittal is erötartalékkal elözhetünk egy teherautót-mert megvan a seb.többlet,és ugye akkor hátulról sem szállna belénk egy gyorshajtó pl..egyértelmü,mint egy logika-tankönyv.

tartalék? 2008.05.05. 04:42:34

"..hogy legyen tartalék a biztonságos közlekedéshez.."Inkább nevezzük mámoros és kéjes,tudatba gyömöszölt,fölényességi-teltségérzetnek..ha százával ülnek a pacik a képzeletbeli kispadon..ahonnan elvileg csak sárga lappal ugorhatnak be használatra)) sárgalap=bírság. Biztonságos közlekedéshez néha pont az a jobb,ha nincs kísértésbeejtö fölös lószaporulat..mert ez az,amit a gyártók is tudnak jól-hogy jogilag értelmetlen az-hogy gyorsabbak az autóik,mint a törvény..ellentmondáshalmaz..ha el akarom érni azt,amit az autóm tud-akkor megsértem a törvényt-ami ugye minden országban van.Akkor minek megy egy autó 250nnel?Mert mindenki pályára jár vele?Lószart..0.2%-a esetleg az ilyen autót vevöknek-vagy annyi se..ez egy olyan dolog,ami kiveri az ember szemét,hogy mennyire ellehetetleníti egymást a két álláspont.Vagy becsületes törvénytisztelö lehetek-élettartamának végéig félgözzel sem üzemelö feleslegesen erös autómmal..vagy bünözö,aki kihasználja valahol(egy uj swifttel MÁR megtehetö,170 az már erösen gyorshajtás)..erre kössé'csomót.

John Beehive 2008.05.05. 09:29:21

Nem szólnék hozzá, ha nem pont most láttam volna erre gyönyörű példát. M35 - 20. kilométer környéke szakadó eső. Fiat Pandám van (nem egy autópálya cirkáló). Annyira szakadt az eső, hogy 80-nál többel nem mertem menni, mert nem láttam semmit. Egyszer csak megláttam egy Bangle-féle 5-ös BMW-t közeledni a visszapillantóban iszonyú sebességgel. A baj csak az volt, hogy a hátsó lámpái villantak a visszapillantóban. Hosszan nem tudtam nézni a körülmények miatt, de legalább háromszor odacsapta a szalagkorlátnak a kocsit. Nincs az a hárombetűs kiegészítő, ami az emberi hülyeséget tudná kiszűrni.

Sam8888 2008.05.05. 15:13:20

Rocko- 2008.05.04. 20:51:18

"bizonyos autókat csak egy vezeteéstechnikai térinig elvégézse UTÁN adnék át csak a sofőrnek."

Elvileg egyszer már mindenki kapott amikor a jogsiját megszerezte.

És a Maruti is tud 140-el menni és azzal akkora sebességgel ha ütközöl... Nemkell ahhoz lóerőgyár, hogy átlépd a sebességhatárokat, pláne a városban...

wan2bee 2008.05.05. 15:23:49

szerencsere a futomuvem gyorsabb,mint a kocsim.. ugyhogy ilyesmi problemam nincs. elvezet nekem mar a 60 is.. tovabb ugysem erdemes forgatni.. ez a jo auto

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.05. 18:17:20

Igazság szerint a 150 ló bőven elég egy biztonságos előzéshez is, csakúgy , mint élményautózgatni. A 150 már úgyis több picivel, mint a magyar autópark 3/4-e. A többi inkább pénisznövelő, kivagyiságmutogató adalék, sok-sok plusz millióért. Annyiért meg inkább az igazi péniszt kell műttetni, már akinek erre van szüksége. :D

nokoment 2008.05.05. 20:05:21

Tudom, hogy hülye vagyok, de szerintem azért nem baj, ha van egy kis erőtartaléka az autónak.
Aki mászta már meg 40-50-el az érdi emelkedőt, az tudja, hogy mire gondolok...

petersen 2008.05.05. 20:37:05

Csicskák és Streetracing666!

Elnézve a neveteket és az írásotokat, beugrik egy 20 év körüli, izompólós, apuci gyereke fazon. Túl egy pár széthajtott robogón, tuning Ladán, aki éppen a családi Astrát tuningolja "Ne fürggyé le" matricával és teszkós krómléccel. Vasárnap délután fel le hajt, a főúton (már ha városban lakik), és 14-15 éves lányoknak bőgetik a teknót, hátha valameik kis fruska a jobb egyben landol, ezzel is kompenzálva egyik testrészetek kicsiny mivoltát.
Ezek vagytok ti...
És akárhogy nézem, egy szó jut eszembe: szánalmas.
A magatok fajta HMCS -k miatt vannak a balesetek, a gyorshajtások, a zebrán gyalogos kergetőzések.
Sztem égessétek el a jogsikat (már ha van), és kapjátok elő a szekeret a szín alól. Persze azt is csak szülői felügyelettel hajtsátok ki a mezőre.
De csak óvatosan, mert ott meg nyulak és pockok vannak!

Rocko- 2008.05.06. 00:09:56

Sam8888 2008.05.05. 15:13:20
hát ha a jogisítványhoz megszerzett tudás elég lenne, akkor nem született volna meg ez a post, nem lett volna az a baleset az m1-m7-en, nem lenne annyi kép a lánglovagokon.
ismétlem: vezetéstechnikai tréning, nem városi szüttyögés.

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.05.05. 18:17:20
pontosan. :)

nokoment 2008.05.05. 20:05:21
az a szép, amikor 80-anal mész, és az se elég sokaknak. :)

jjjajjj 2008.05.08. 00:24:47

GT-R 7:29 a Nordschleifé-n, nem 7:38. muhaha, levágtam a cikk lényegét:-)

Ivymike 2008.05.09. 23:24:45

"A törvényben elöírt határok betartásához/ "legyen tartalék a biztonságos közlekedéshez" /40 lóerö is elég..."

a baj ott van, hogy nagyon sokan nem tudják felmérni, mire is elég az a 40, 80, akár 100 ló. mindannyian tudnánk sorolni a példákat, amikor fékezni kellett, mert a szembejövő/mellette elhaladó nem volt képes más módon befejezni az előzést. ha valaki tényleg megfontoltan használná a 40 lovat, jó eséllyel beragadna az első kamion mögé 70-80-nal országúton - amiből záros határidőn belül elege lesz, és belemegy olyan szituba, amibe nem kéne. persze ez csak utolsó sorban a hiányzó pacik hibája, de...
én pl. sokkal nyugodtabban és előzékenyebben vezetek, mióta 150 ló van az orrom előtt. ebben egyrészt szerepet játszik a bizonyítási kényszer megszűnése, valamint a puszta tudat, hogy ha akarnám, a közlekedők jó részét otthagyhatnám. ennél több viszont már tényleg csak az élménynek szól - de azt is be lehet ám mások veszélyeztetése nélkül gyűjteni...


ommm,

ez egy irritálóan demagóg cikk lett, de a többi nagyon fasza, örülök, hogy bekerültél a csapatba! :)

béjla 2008.05.10. 01:37:25

van azért van akinek meg mákja van :-) dezinfo.net/post/2591 persze ez a cikk télleg demagóg picit

ommm 2008.05.10. 01:57:13

köszönöm.
valójában a gond ott van, hogy így jött le, de ez az én hibám, érthetőbben kellett volna ugatnom. most már mindegy, majd jobban figyelek.
a lényeg: a temérdek lóerő mit sem ér, ha nincs mögötte józan ember.
süti beállítások módosítása