Hogy került ki a pályarajz?

Interjú Szalay Balázzsal

  2008. április 24. - Nagy_Dániel Címkék: cerally 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Szalay Balázzsal beszélgettem arról, hogyan látja a versenyt mint résztvevő, illetve szervező. Kérdeztem a Greenfo által közzétett térképről, a környezetvédelmi dokumentumokról és arról is, hogy tényleg lesz-e folytatása itthon ennek a versenysorozatnak.


TC: Milyen indulóként részt venni ezen a versenyen, amelynek szervezésében is komoly részt vállaltál?
SzB: Azt gondolom, hogy nagyon kemény a verseny, a többi versenyző is azt mondta, hogy a dabasi és nagybányai szakaszok nagyon erősek voltak. Itt a veszprémi lőtéren pedig a pálya gyorsasága miatt kerülnek kihívások elé a versenyzők. Sokan kiesnek emiatt. Nekünk is az egyik ugratónál leesett az ékszíjunk, felforrt a víz, meg kellett állnunk, ezzel 10 percet vesztettünk. Szerintem egy nagyon jó versenyen vagyunk, nagy a küzdelem is, hiszen három másodperc van az első és a második között, ami négy nap után óriási dolog.

TC: Romániában a második nap leszakadt az eső, és rettenetesek lettek az erdei köves utak. A motorosok meg a quadosok nem voltak egyértelműen elragadtatva.
SzB: Minket annyira nem érintett, az autósok könnyebben vették ezt, hiába csúszott, maximum egy picit lassabban mentek. Igazság szerint az első nap sem volt száraz, hiszen akkor meg a hóolvadék nedvesítette a pályát. Összességében nagyon jók a pályák és nagyon fegyelmezettek a versenyzők.

TC: Azt mondtad, hogy kemények a pályák. Nem jelenti ez azt, hogy túl kemények? Nagyon sok jármű sérül a versenyen.
SzB: Hát ez tereprali, nem rali, nyilván azért veszi túlságosan igénybe az autókat, mert valaki gyorsan megy. Itt a gyorsaság meg az igénybevétel egyenesen arányos. Szerintem pont jók a pályák és ha könnyűek lennének, akkor azért panaszkodnának a versenyzők.

TC: Nekem kevésnek tűnik a nézőszám, kicsit csalódás. Egy magyar ralin többen állnak a szalag mellett mint most. Hogy látod ezt?
SzB:  Ez tény, de amikor a Hősök teréről elindultunk rengetegen voltak, amikor visszatértünk Debrecenbe több mint 10 ezer ember várt minket. Az első dabasi versenyen voltak szép számmal, a másodikon szerintem az eső miatt voltak kevesen. Tény, hogy itt a lőtéren most nincsenek sokan, de megmondom őszintén mi nem nagyon bánjuk, mert így kisebb a veszély, hogy bármi baleset történik. Meg hát munkanap van.

TC: Igaz-e az, hogy voltak olyan engedélyek, amelyek nem voltak érvényesek a rajt pillanatában?
SzB: A rajt pillanatában még volt olyan, ami nem volt jogerős. A rajt után fellebbezett az egyik zöld szervezet, de akkor már régen lementünk a dabasi versenyen. Megkaptuk az elsőfokú engedélyt, így mi engedéllyel mentünk a pályán, teljesen szabályszerűen jártunk el.


TC: A Greenfo publikálta az első gyors pontos pályarajzát a verseny előtt. Egyrészt hogy juthattak hozzá, másrészt miért nem jelentette ez azt, hogy nem rajtolhat el a verseny?
SzB: Nagyon sajnálom, hogy a zöld szervezetek így jártak el. A verseny előtt három zöld szervezetettel is tárgyaltam, háromnak megmutattam és odaadtam a verseny útvonalát, akik megígérték, hogy ezek titkosak és náluk maradnak. Ennek ellenére kiadták, biztos, hogy tőlük került ki, nem örültem neki, hogy publikálták. A versenyt ezzel nem lehet ellehetetleníteni, hanem igazából csak bosszúságot okoznak nekünk, és ezzel próbáltak meggátolni minket, hogy betartsuk azokat a szabályokat, amik elő vannak írva a környezetvédelmi engedélyben. A nézőket csak a nézői pontokra volt szabad Táborfalván engedni, ezért is nem publikáltuk a pályákat, hogy ne tudjanak az emberek bemenni.

TC: Tehát ezek a szervezetek visszaéltek az együttműködési szándékoddal?
SzB: Meglepett, mert én úgy gondolom, hogy az adott szó sokat számít, csalódtam sok emberben.

TC: Hallottam olyan hangokat, hogy ennek a versenynek lesz itt Magyarországon folytatása. Milyen tervek vannak?
SzB: Elméletileg igaz, hogy gyakorlatilag pontosan hogy alakul, azt nagyon nehéz megmondani. Ha lement ez a verseny, majd levonjuk a végső következtetést. Ha úgy döntünk, hogy lesz folytatás, akkor is lesz egy évünk, hogy előkészítsük a pályákat, nem kell ilyen hirtelen csinálni. Azt gondolom, hogy a Környezetvédelmi Minisztériummal együttműködve próbáljuk majd kijelölni a pályákat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87440306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.04.24. 15:11:20

A "zöldek" részéről tipikusan magyar a hozzáállás. Elszomorító.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.24. 15:11:23

Na, ennek is az lesz a vége,hogy legközelebb átviszik majd az egész versenyt Romániába,mert ott mindent flottul meg lehett oldani,mi meg kimaradunk majd ebből is... :(

AP (törölt) 2008.04.24. 15:11:43

Szerintem kizárt, hogy legyen folytatása.
Majd elviszik egy olyan szomszédos országba ezt is, ahol nem akarnak keresztbe tenni folyamatosan, hanem tárt karokkal várják. És igazuk lesz. Nekik is..

nonono 2008.04.24. 15:22:49

A Greenfo mit pofáz bele és tesz keresztbe, ha állítólag együttműködtek a rendezőkkel...? Volt engedély vagy nem volt? Volt. Hátakkor? Nem az számít, hogy egy civil szervezet szerint mi volt, hanem hogy milyen papírokat tudnak felmutatni. A nagy hungarista weblap pedig rohan utánuk, hogy végre szidalmazhassa megint a fél világot gyűlöletkeltően, és visszaéljen mások személyes adataival. Na AZ a törvénytelen, NEM EZ!
Amúgy én is szeretem a természetet és a környezetet. De mindennek megvan a maga módja, ennek nem az, hogy belekötünk kis f.sságokba, máshogy sokkal jobban meg lehetne fogni a világ elpusztulását... Például a Greenfo kötekedői is biztos áram, víz, kocsi, és hasonlók nélkül élnek...:)

ommm 2008.04.24. 15:36:29

Az egymillió exkomcsi spicli hazájában mindig maradta még olyanok, akiknek egy cerka és egy papír elég.
Ez egyszerűen aljas kis húzás volt, attól függetlenül, hogy kell-e ez a verseny vagy sem.
Ha valamelyik tüzelő zöldnek eszébe jut keresztbefeküdni a pályán és kilóhússzal átzúz rajta egy hattonnás MAN akkor ki lett volna a hibás?

AP (törölt) 2008.04.24. 15:40:24

Nyilván, hiszen ezek nélkül is kiválóan lehet internetes oldalt bütykölni.

gondolatbetyar 2008.04.24. 16:19:25

az hogy valaki zöld, még nem jelenti azt, hogy normális is...
ahogy a fordítottját sem

egyértelmű, hogy ha ma valaki, valamit szervez, akkor nem adott szó meg becsület címszavakkal fedi le magát, hanem szerződésekkel, aláírásokkal, pláne, ha a verseny ellenzőivel tárgyalnak.
azokkal akik ha volt rá lehetőségük, eddig mindent megfellebbeztek, és mindenkinek keresztbetettek, még akkor is, ha peres eljárás keretében esélyük sem volt nyerni, de legalább foglalkozott velük valaki

a greenfo szánalmas, a szervezők...hát
nem kéne mindent utolsó pillanatra hagyni

AP (törölt) 2008.04.24. 17:05:29

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=37528

Ti ezt elhiszitek?
Venni kellene négy jó lemezfelnit darabját 5000-ért, de nem, ő ehelyett eladja az autót egymillió bukással.

AP (törölt) 2008.04.24. 17:41:35

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=45820

ezt nem is kommentálnám, csak nézzétek meg. megéri

ShwartzWazul 2008.04.24. 17:45:52

A zöldek nálam teljesen elveszítették hitelüket az M0-ás kötözködéseik óta.

AP:
Vicces a sztori. Szerintem csak a gumi hibás. Jártam már hasonlóan.

AP (törölt) 2008.04.24. 18:10:09

Én a mlt héten jártam ugyanígy :)

zon 2008.04.24. 18:59:41

A Fusion tulaja tényleg egy életvidám,optimista embernek tűnik...
Erre mondják:van akinek még a szar is keserű.
Bár a Bentey után...

AP (törölt) 2008.04.24. 19:41:18

Két év alatt gáz a fékbetétcsere, de azért az 1.4-es 170-ig jól megy.
Hol élnek ezek az emberek, akik ezt komolyan gondolják?
Arrafelé mostanában nem akarok menni.

anyadszalay 2008.04.24. 23:58:28

Lássuk, kik a főszereplői ennek a díszes társaságnak Szalay Balázson kívül (aki mozgósította a magyar államigazgatást, és kiverte a hatóságokból az engedélyeket):
- Újhelyi István államtitkár, Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium,
- Szekeres Imre honvédelmi miniszter büszkén támogatja,
- Demszky Gábor főpolgármester, aki a Fővárosi Önkormányzat költségvetéséből támogatja a vidéki természetkárosítást,
- Fodor Gábor környezetvédelmi és vízügyi miniszter,
- Haraszthy László környezet- és természetmegőrzési szakállamtitkár, Környezetvédelmi- és Vízügyi Minisztérium (tel.: 06-30-949-1283, lakcím: Budaörs, Erkel u. 93.).

A geo.kvvm.hu/tir/viewer.htm honlapon a Dabas-Táborfalva környéki részre nagyítva és bekapcsolva a Natura 2000 természetvédelmi területek szelvényt is látható, hogy jelentős természeti értékek sérülnének az eszeveszett verseny során. A Felső-Kiskunsági szikes puszta elnevezésű Natura 2000 kiemelt jelentőségű természetmegőrzési terület a közösségi jelentőségű madárfaj, a túzok fészkelőhelye, az EU Túzok Life Programjának célterülete. A túzok hazánk fokozottan védett madara, eszmei értéke 1 millió forint. A Túzok Life Program keretén belül hazánk vállalta, hogy a túzok állomány egyedszámát 10%-kal növeli. Erre jön egy senkiházi Szalay Balázs, és költési időszakban ráereszt a területre több száz versenyautót és tízezer nézőt. A túzokok meg szépen otthagyják a fészket keltetés közben, és marad jó néhány tucat megzápult túzoktojás. Nemrégiben egy jogszabálysértő határozat alapján a túzokok élőhelyét veszélyeztető légvezetéket építettek a térségben. Az állam meg 1,8 milliárdot költ az EU és magyar adófizetők pénzén a túzokok megmentésére, ugyanakkor támogatja a túzokokat elűző rallyt is 200 ezer euróval. A túzokon kívül még számos védett faj és életközösség található. Itt él a szintén fokozottan védett bennszülött fajunk (csak itt él az egész világon!!!), az 1 millió forint eszmei értékű parlagi vipera, melyet szintén az EU Life program segítségével próbálnak a kihalástól megmenteni. Az itt található homoki gyepek annyira érzékenyek, hogy egyetlen autó elhaladása után akár évtizedek is eltelnek, mire ismét regenerálódik a gyep, de a legnagyobb kárt a területen mozgó tízezernyi néző okozhatja.

speedline 2008.04.25. 08:06:26

Mi van??? Túzok Life Program?????
Most tényleg azt kell, hogy mondjam nagyon bunkó módon, hogy pár tojás miatt bukik el nálunk egy ilyen rendezvény?! Ez ma Magyarország. Nézzük már meg könyörgöm, hogy mennyi volt a haszna ennek a másik oldalon! Hány ember evett, ivott, aludt ez alatt az egy hét alatt kis hazánkban. Hogy megteltek szállodák a verseny régióiban. Hogy ennek az egésznek van némi haszna is és most nem a szervezőkre gondolok. Sír mindig mindenki, hogy szarban az ország, hogy nincs külföldi, hogy az idegenforgalom haldoklik, kéne a fizető venedég. Erre most itt van, van egy lehetőség amivel kéne / lehetne élni hosszú távon de a túzok vagy mi a sza...r bekavar. Remeke! Inkább a saját címed rakd ki a netre, hogy a köszönő leveleket legyen hová elvinni személyesen......

aladdin 2008.04.25. 08:52:27

fiúk,
a versenynek nem volt jogerős engedélye. (mivel megfellebbezték, nem emelkedik jogerőre.)
Szállodák és kamerák ide vagy oda, az jogilag pontosan ugyanaz az eset volt, mint amikor pár részeg hülyegyerek kimegy a ladával kézifékes fordulózni a természetvédelmi területre.
Szóval olyan nagyon nincs rendben ez a rally.
A zöldek meg, ha tényelg úgy van, ahogy szalai mondja, tényleg dinnyék voltak, h kitették a térképet. De amúgy most ők próbálják betartatni a jogot az állammal és a szervezőkkel. Kevés sikerrel.

ommm 2008.04.25. 09:21:46

Eső után köpönyeg...

speedline 2008.04.25. 09:33:45

Azért megnézném pl. Carlos Sanzot Ladával hülyegyerek módjára kocsikázni a mezőn....
Ugye most a kedves zöldek direkt nem látják a fától az erdőt???
Megpróbálnám példával illusztrálni, hogy ekkora világsztárok vendégszereplése idehaza kb olyan mintha a világ foci elitje itt labdázgatna a Puskás Ferenc stadionban.

airdace 2008.04.25. 09:50:59

Értem én, hogy sokan világsztárként tekintenek ezekre az úgynevezett sportolókra, de az inkább egy betegség, hogy valakik a zöld természetben saját és mások szórakoztatására pöfögtetik a benzint. Egyszerűen hihetetlen, hogy ennyien rajonganak valamiért, ami ennyire semmibe veszi azt, ami körülvesz minket.

Ehhez képest az, hogy jöttek valakik, és lett a szállodáknak bevétele, szerintem nem fordítja meg a dolgot. Ha ezért jön ide valaki, akkor inkább ne jöjjön.

Nem akarnék visszamenni a kőkorszakba, lehet a természetben is sportverseny (DH, tájfutás). Az autókat sem irtanám ki, feltéve, ha arra használjuk, amire való (közlekedésre). De ez a rali-dolog szánalmas.

zat 2008.04.25. 10:06:05

bárki is vagy, a szívemből szóltál. szánalmas volt ez a pót-dakar, inkább túráznának ezek a majmok ahelyett, hogy a gépeket túráztatják....

speedline 2008.04.25. 10:09:03

Igen, itt kezdődnek a bajok. Amikor valaki képtelen megérteni, hogy mit lehet szeretni egy dologban, péládsul az autósportban. Szerintem a rali szurkolók soha nem mondják például a tájfutókra, hogy szánalmasak, meg izzadtak meg fujj. Csinálják, jól esik nekik, megvban a maga szépsége, tegyék.
Úgy gondolom, ez az orszég nem érett meg arra, hogy megkaphasson bizonyos dologat és azt mondom komolyan, hogy vigyék és csinálják a Románok, Csehek, Szlovák bárki és profitáljon, tanuljon, nyerjen és virágozzék fel belőle, mi meg vitakozzunk azon még vagy húsz évig a haragos zöldekkel, hogy mit mikor és merre vezessenek és miért. Az biztosan jobb és célravezetőbb.
Mellesleg ismét megkérdezném, ha ezen a katonai területen még az elvtársak kocsikáznámnak tankokkal akkor is merne szólni a sok "zöld"????? Szerintem csendben kupurognának a sarokbabn. De jó, hogy most végre bátrak lehetnek és megmutathatják, hogyan is kell ezt csinálni! Hát tessék! Kíváncsi leszek az eredményre........

airdace 2008.04.25. 10:18:04

Pl. azért nem mondják ezt a tájfutókra, mert ők nem tesznek tönkre semmit azzal, amit csinálnak. Ezt a ralit is azért hozták ide, mert Nyugat-Európában már felnőttek az emberek, és rájöttek, hogy ez a hobbi nem egy egészséges dolog. Egyszerűen több a kára, mint a haszna.
Szerintem éppen hogy érettebbek vagyunk, mint a románok, hogy nem hagyunk ilyet.

Egy csomó más dologgal lehetne idecsábítani embereket, és akkor is megszállnának szállodákban és nem csesznék szét a kiskunsági ősgyepeket, stb.

Én a tankokat se engedném. Más kérdés, hogy abba nem lehetett beleszólni.

dkami · http://www.dkami.hu 2008.04.25. 10:51:42

www.naplo-online.hu/nap_temai/20080425_aklimavaltozas_es_dakar_rali
Klímaváltozás és Dakar-rali
Megjelenés dátuma: 2008. április 25. 04:26.00
Szerző: Németh F. Bernadett

Veszprém - A klímavédelem fontosságára hívta fel a figyelmet tegnap Dióssy László szakállamtitkár a Pannon Egyetemen. Dióssy szerint az engedély nélküli ralinak komoly következményei lesznek.

...

A szakállamtitkár szavaival élve megkérdeztük tőle: a minisztérium ingerküszöbét miért nem érte el a környezettudatosság, hiszen a Közép-Európa-rali ellen nem emeltek szót.

A monstrumok Veszprém környékén dübörögnek, holott a minisztériumi sajtóanyag szerint Veszprémet és környékét is jelentősen érinti a klímaváltozás. Hogy lehet ezt összeegyeztetni, kérdeztük az államtitkártól, aki azt válaszolta, hogy a környezetvédelmi felügyelőség hozott egy határozatot, ami nem jogerős, a rali ezért engedély nélkül zajlik, s ez olyan szabálytalanság, amelynek következménye lesz.

Dióssy László személyes véleményére is kíváncsiak voltunk: a klímavédelmi kampány középpontjában a polgárok környezettudatossá tétele áll, a szemléletváltás, miközben a kormányzat magára nézve ezt nem tartja kötelezőnek, hiszen sok tízmillióval támogatja a ralit. Dióssy László megismételte: a szabálytalanságnak súlyos következményei lesznek.

Hozzátette, hogy erről a kormányzaton belül is vannak viták. A szakállamtitkár megjegyezte még: ez egy új kezdeményezés, meg kell fizetni a tanulópénzt . Az egyik tanulság az államtitkár szerint az, hogy nem lehet ilyen nagyszabású versenyt egy-két héttel az esemény előtt elkezdeni engedélyeztetni.

Dióssy László azt sem tartotta kizártnak, hogy a hatóságok hibáztak.

ommm 2008.04.25. 12:52:24

Kedves Bernadett!
Maga ne lépjen a fűre, inkább szívja el.
Mi pedig felgyújtjuk büdös, mocskos, környezetszennyező autóinkat (pedig a sportkatalizátor nem volt olcsó) és színes ruhákba öltözve, tökig szutykosan kiköltözünk a sivatagba.
Na, ez a másik véglet.

speedline 2008.04.25. 12:53:25

Ja, hogy abba nem lehet beleszólni! Mekkora duma! Abba nem merünk beleszólni! Gondolom így lenne helyes! Más fa....val meg könnyű verni a csalánt rúgjunk bele ezekbe a hülyékbe egy nagyot, ha a honvédségbe nem merünk! Amúgy csak megsúgom Európa nyugati felében úgy felnőttek a feladathoz, hogy pl. rally versenyt mindenki rendez olyan elmaradott nemzetek is mint pl. Németország, Franciaország, Anglia és hasonlók. A Dakar az a sivatagról szól ami speciel pont nem volt Franciaországban ezért mentek Afrikába mint a volt "gyarmatra". Aztán ott kicsit fel akarták őket robbantani és kitaláltak valami mást amiben lett volna lehetőség. Pontosabban lehetőség és pénz van benne csak úgy érzem rossz országot találtak meg a rendezők.
Amúgy meg azért mondtam, hogy meg lehet próbálni idecsábítani túristákat nyugatra gyeppel meg tojással, hogy igen, biztosan az is egy lehetőség TESSÉK MEGCSINÁLNI és MEGMUTATNI, hogy miként sikerült, nem csak elméleti síkon sikerült róla. A rallye szervezői megcsinálták és sikerült nekik. Ja kérem, írígykedünk! Ott a lehetőség! lehet jobbat és jobban csinálni! Ja, hogy macerás.......

Németh András 2008.04.25. 14:42:08

A legnagyobb baj ezzel az egész rallyval hogy igazi magyar módin izomból nyomták mert egyesek úgy hiszik hogy ez jó, és nem vesznek figyelembe más (sokszor sokkal fontosabb érdekeket).
Az a baj hogy sem a rally szervezői sem az átlegember nem tudja hogy azok a lepukkant volt lőterek mekkora értékeket rejtenek (én sem tudom hogy milyen alkatrész kell egy rallyautóhoz, de ha akarok csinálni egyet megkérdezek egy szakembert!). És amikor valaki erre felhívta a figyelmet már késő volt. Ráadásul az egészet rohammunkában szervezték. Elhiszem hogy nyugaton is van rally, de azt nem természeti értékeket tipornak le. Ott tényleg megtervezik az útvonalat. Tuti hogy ilyen szervezési hibákkal tűzdelt, jogilag nem korrekt verseny nyugaton nincs!!!

Az a baj hogy a főszervezők egy része köbö úgy gondolkodott mint az itt megnyilvánuló egy-két fazon (hö túzoktojás, ki nem szarja le, a pénz többet ér, érted hö). Csak épp ha valaki ilyen nagyszabású eseményt rendez, ami ráadásul potenciálisan károkat okozhat, annak fel kéne odabent kapcsolni a villanyt, mert neki többnek kéne lennie mint a józsikának aki kimegy vadulni a zsigával.

Sajnos ezt az eseményt átnyomták. És az igazi gondok majd ezután jönnek. Ugyanis ha szalajtibalinak lehet akkor a faluszéli józsikának mé nem? Innentől ez egy jogos kérdés?

Aki meg azzal jön hogy a ződek is autóval járnak az meg nem is érti hogy miről van szó.

A ződeket mindenki nagyon utálja mindaddig amíg nem a saját bőrén érzi a problémát. A többség viszont nagyon gyorsan mellénk áll amikor valami probléma már az ő kis vagyonában is kárt okoz.

Ez van a társadalom egyszerűen anyagias és nem képes nagyobb közösségben gondolkozni saját érdekin kívül max a haverjai érdekeit látja meg.

ommm 2008.04.25. 14:48:08

"Ez van a társadalom egyszerűen anyagias és nem képes nagyobb közösségben gondolkozni saját érdekin kívül max a haverjai érdekeit látja meg."


Már megbocsáss, minden tisztelet mellett. EZ itt egy közösség. Egy olyan közösség, amelyet az autók iránt érzett rajongása köt össze.

Ezt az eseményt átnyomták? Igen, meglehet.
De ez esetben nem ez az a hely, ahol panaszkodni kell.

Németh András 2008.04.25. 14:51:55

Az a baj hogy egyes ember úgy gondolják hogy mindent szabad csinálni, hisz demokrácia van. De nem így van, azt szabad csinálni ami másnak/másoknak sem okoz kárt.
És a "technikai sportokat természetben űzők" ezt képesek nehezen felfogni.
Jól látható az a nem épp felvilágosult felfogás: hogy én se szólok bele hogy te itt madarak seggét kukkolod a távcsővel, te se szólj bele hogy én itt qvadozok.

Németh András 2008.04.25. 14:54:50

Köszi Ommm!
Pontosan ezt a reakciót vártam. Számotokra az a közösség aki a ti érdekeitekkel egyetért! (nálam baráti kör) Majd ha eljuttok odáig hogy belegondoltok hogy ez valakit zavarhat, és megpróbáltok vele megegyezni, az ő érdekeit figyelembe venni akkor lesztek az én olvasatomban közösség.

ommm 2008.04.25. 15:05:37

Nincs mit.
És bármennyire is hülyén hangzik, főleg ebben a kontextusban, attól szép a világ, hogy ennyire különbözőek az emberek.
(Pedig nem is voltam nagy természetgyilkos, hacsak a horgászat nem az.)

AP (törölt) 2008.04.25. 15:16:40

Aki nem szereti az autóversenyt, az minek jár ide, minek ír ide, de ha már idetalált, akkor miért nem fogja fel, hogy a többiek meg szeretik?

anyadszalay 2008.04.25. 21:00:43

kedves AP Ur! Es a tobbi autobuzi. azert jar ide aki nem szereti a rallyt, megsugom mert hova menjen? epp elege van abbol hogy ti, igen TI, kedves terepralizok, MINDENKI MAS ERDEKEIT SEMMIBEVEVE teszitek tonkre a kornyezetet. Mi a celotok ezzel? mire fol, milyen jogon? Mit akartok elerni? Le akarjatok gyozni a termeszetet? Epp elegge le van az mar gyozve. Neha meg lathatsz elvetve egy-egy zold foltot, termeszetes eletkozosseget. Jar csodalat a dakar "hoseinek"? Minek szaguld a nyomorult faszkalap? Csodalat az agyekkotos neger gyereknek jar, vagy a fiokait vedo anyamadarnak jaraki még el tud ugrani a Mitsubishi Pajero elol. ES veletlenul sem akarok szocialdemagog meg antiglobalista lenni, de nekem nem tunik elegans dolognak a termeszetes elohelyek megzavarasa, vagy az afrika ralin a sovany neger fiuk orra ala dorgolni, hogy nyomorult eletetek annyit sem er, mint egy specko lengokar szilent pl. Nem is lennenk magyarok ha nem egyenesen a kormany jelentkezett volna a musorert. Ha mar egyszer bunkok vagyunk, akkor a legfolso szinten legyünk bunkok. Kozpenzbol. Csakis a turizmus fellendítése erdekeben. Hahaha. Hogy miert utaltak ki a Dakart Nyugat-Europabol? Kb mert kolonialista taplosag, azert. Evtizedekkel lemaradva kocogunk NyEu utan, mi mindig helybe megyünk a hulyesegert, a Dakarnál rosszizubb, mult szazadibb, cikibb dolgot ki sem szurhattunk volna magunknak, hiaba, ehhez van erzekunk, stilusunk, eszunk. Mi magyarok mar csak ilyenek vagyunk. Nekunk Mohacs kell - ahogy nagy kolronk megirta. Szerintem meg tobbszor kene, tobb csapas kene ennek az orszagnak hogy vegre eszhez terjen. De buszkek lehetunk magunkra hogy lehagyjuk a neger gyermeket a sportkipufogos Ladaval. (lasd bamako-bp)

eulimen 2008.04.25. 23:36:45

Ommm, ha az érettségi tételek szivárognak ki, az überkirály, ha meg a ralitérkép, akkormeg egymillió exkomcsi spiclit látsz... beteges üldözési mániád van.
Mindenesetre ha a KvVM-től mégis bünti lesz, nem kéne hangosan óbégatni. Azért mert páran szeretitek az autókat, még be lehetne tartani azokat a szabályokat, amik rátok és Szalay Balázsra is vonatkozik. De ha úgy gondoljátok, kivételek vagytok, szívből kívánok nektek egy személyi sérüléssel nem, csak jelentős anyagi kárral járó, gallytörős terepjáróval elkövetett csattanást egy macisajttáblával védett kereszteződésben.

Uncle Tom 2008.04.26. 09:06:55

A motorsport szóösszetétel már önmagában ellentmondás. A sport számomra egészséges testmozgást jelent (lehetöleg friss levegön). Nem pedig pedálnyomkodós köolajégetésböl származó kipufogógázszívást, agycentrifugálást és csonttörést. Nem lehetne más kifejezést használni?

abkof 2008.04.26. 10:43:38

többször elhangzott az az érv, hogy a motorsport ugyanolyan hobbi mint a többi. "miért minket baszogattok? a kártyásokat vagy a kirándulókat miért nem?" sajnos, azért nem ugyanolyan hobbi, mert ez más emberek által fontosnak tartott értékekre, sőt más élőlényekre olyan hatással van, amit nehéz nyugodt szívvel elfogadni. ezért nem csak egy hobbi. én se érvelhetek azzal, h "márpedig én szeretek zsidó kisgyerekekből szappant csinálni, mert attól selymes lesz a bőröm", mert ez nem csak az én ízlésemről szól (durva a párhuzam persze, de nem ez a lényeg). persze én minden ralist ugyanolyan embernek tartok mint bárki mást, nem velük van személyesen bajom, hanem magát a ralisportot utasítom el.

nad 2008.04.26. 12:47:19

A nagy tanulság pedig az, hogy ha jövőre is lesz CErally, akkor már most el kellene kezdeni a szervezést (természetvédelmi engedélyek a törvények és a speciális körülmények figyelembe vételével). Remélem, Szalayék nem sértődnek meg annyira, hogy jövőre ugyanígy, vagy rosszabbul alakuljanak a dolgok pl. természetvédelmi szempontból. Meg nem lesz N2k érintettség. És tényleg _most_ kellene erről elkezdeni beszélni, napirenden tartani, mert végre olyan aktualítása van a dolognak, annyira szem előtt van, ami az évek óta húzódó quad-crossmotor-terepjáró vs. természeti értékek szembenállásnak mindkét irányba jót tehet(ne).

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.04.26. 18:49:24

Lehet pattogni azon, hogy a zöldek így meg a zöldek úgy, de én egy olyan társaságot, amelynek nagy része csak a "NEM", "TILTAKOZUNK" és "MEGAKADÁLYOZZUK" kifejezéseket ismeri, én nem természetvédelmi szervezetnek hívok, hanem papagájoknak. Az ugyanis gyakori, hogy tiltakoznak a zöldek, de olyanról nem nagyon tudok, hogy javasoltak volna valamit...

nymus 2008.04.26. 23:14:18

Helló Laczos,

Mire gondoltál, mit kellett volna javasolniuk? Mondj egy példát.

nymus

isis 2008.04.28. 09:09:26

Még régebben írta "airdace", hogy a tájfutást és a DH-t el tudja fogadni a természetben. Fel szeretném hívni a figyelmet, hogy ha a DH downhill-t jelent, akkor annál természetkárosítóbb tevékenységet nem nagyon tudok elképzelni. Sziklagyepekeken, bokorerdőkben, meredek kitettségben eszméletlen szép eróziós és taposási károkat tudnak okozni... Ha meg egy több ezer fős (mondjuk nemzetközi) tájfutóverseny bójája egyeztetés nélkül, érzékeny területre van kihelyezve, akkor azt meg lehet nézni utána! Tehát a lényeg az egyeztetésen van! A Natura 2000-es jogszabály nem tiltja, csak engedélyhez köti a verseny szervezését. Mindig lehet találni kompromisszumot, nézők elől elzárt területtel, kicsit más utvonallal, stb. Most a hiba abban volt, hogy mindent későn kezdtek el.
De csak finoman megkérdezem, hogy ugyanezek a zöldek pl. a HM erdőkezelési gyakorlata ellen (nagyrészt vágásos gazdálkodás, főleg tarvagás) miért nem tiltakoztak eddig...?

lgadar 2008.04.28. 18:17:50

A parlagi vipera eszmei értéke 1 millió forint, melyet természetvédők és az állam határoz vagy becsült meg. Ha elgázolsz egy parlagi viperát és lebuksz, ennyi a fizetendő. Az ember értékének becslésével pl. foglalkoznak a biztosítók, akik azt mondják, hogy ha van életbiztosítása, akkor halál esetén jó esetben fizetnek mondjuk 5 millió forintot. Vagy egy szervkereskedőnek eladhatom a vesémet, májamat, szívemet... Tényleg ki lehet fejezni egy élőlény értékét pénzben? Tényleg meg lehet határozni az árát, mint egy jó menő autónak? Mert ha igen, akkor mindenki gondolkodjon el magában, hogy "vajon mennyir érek?" A világ ennél bonyolultabb, és sokkal több összefüggést tartalmaz. Lehet, hogy kihal a parlagi vipera, mert a 10000 ember letapossa, vagy épp át akart menni a nyomvonalon, és valakinek a kocsija elütötte. De az a parlagi vipera természetes ellensége volt mondjuk a rágcsálóknak, akik a dabasi pincékből jól megették a télire félrerakott búzát, aminek a hiánya miatt rosszul jár család. Minden hat mindenre, és nem szabad, hogy a pénz legyen a mozgatórugó, mert meg fogja szívni először a kis élőlény, de rajta keresztül az az előlény is, aki azt hiszi, hogy a természet erőit képes "megvásárolni"!! Gondolkodj globálisan és cselekedj lokálisan!

LordOci 2008.04.30. 18:18:14

Laczos, isis:
Eltekintve a versenytől: a "zöldek" igen sok esetben együttműködnek az önkormányzatokkal, cégekkel, elfogadható javaslatokat adnak, részben átvállalják tőlük a tervezési munkálatokat, még olyan helyeken is van szavuk és szakmai tanácsuk, mint az EU irányelvek kidolgozása. De ez szerinted hír? Soha a büdös életben nem fogsz ezekről a dolgokról a médiában hallani. Lehet hogy voltak a rally kapcsán is tanácsaik, épkézláb ötleteik, de arról nem beszél senki, vagy csak leszarták őket.És persze mikor utolsó lépésként tiltakozni kezdenek, akkor egyből mindenki a szájára veszi őket, és tovább erősítik a velük kapcsolatos sztereotípiákat.
süti beállítások módosítása