Suzuki, az ő autójuk

Indiai utakon (7. rész)

  2008. április 22. - Koncz János Címkék: india suzuki škoda morris sx4 indiai utakon

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett


Én már utazásom első napján meglepődtem, amikor egy fagylaltos tricikli fotózása közben lassan hátrálva majdnem átestem egy szeméthalmok közt parkoló Skoda Octavián. A panjimi belváros forgatagában egészen úgy festett, mint egy luxusautó. Na, gondoltam, valami különc rendelte Angliából – de némi kérdezősködés után kiderült, hogy bizony Indiában gyártják. Nemcsak a VW-csoportnak van persze összeszerelő üzeme a szubkontinensen, ott serénykedik a hatalmas piacon többek között a Ford (Focus), a Fiat (Albea), a Renault (Logan), a Daewooo/Chevrolet (Aveo), a Toyota (Qualis), és - miként egy jó bollywoodi film végén láthatjuk kiírva – még sokan mások.


Nézzük most inkább a Maruti Suzukit, mert itthon is sokan járnak olyan modellekkel, amik az indai gyárakban készültek. Gondoljunk csak a kis Maruti 800-asokra, amik az első „nyugati” autók között gazdagították a Merkur kínálatát a rendszerváltás körüli években. Vagy a Suzuki Altókra – na azok is Indiából érkeztek. Elsőre szürreális látvány, amikor az autóriksán zötykölődve nézelődünk, és elhúz mellettünk egy új, fekete Swift, vagy amikor a goai strand parkolójából SX4 szedánból száll ki egy jól öltözött indiai család - az otthonosság érzése el is fog rögtön. Plusz belátjuk: az olyan fejlődő országok, mint India és Magyarország útjaira ilyen autók valók: egyszerűek, strapabírók, és valahogy még szépek is. A Maruti egyébként 54 százalékban a Suzuki tulajdona, és tavaly egy év alatt 27 százalékkal növelte az értékesítését. 2007-ben 645 ezer autót adtak el Indiában, és már nemcsak összeszerelnek, de fejlesztenek is: ott készült az Alto utódjának szánt A-Star tanulmány, aminek pár éven belül valószínűleg mi is örülhetünk.


Hasonlóan népszerűek a Tata személyautói. Talán már írtam valahol, ha nem, akkor még biztosan fogom, hogy a Tata családi vállalkozás. Egy városi legenda szerint az egyik családtagot, Naval Tatát magyarországi látogatása során minden előzetes felkészítés nélkül elvitték Tatára: amikor a helységnévtáblát megmutatták neki, azt hitte, hülyéskednek vele, és a kandi kamerát kereste.


A Tata India legnagyobb ipari-kereskedelmi konglomerátuma, és mint ilyen, teaültetvényektől vaskohászaton át távközlésig az égvilágon mindennel foglalkozik, amiből pénzt lehet csinálni. Így többek között járműgyártással is. Hogy érezzük a nagyságrendeket, gyorsan ideszúrom, hogy a Tata konszern forgalma 2007-ben 29 milliárd dollár volt. Haszonjárműben piacvezetők, személygépkocsik terén a másodikak. A típusaik megint csak ismerősek lehetnek, hiszen itthon is forgalmaznak jó néhányat több-kevesebb sikerrel, Indicát és Indigót szerintem már mindenki látott. Az Indigóból még hosszított kivitelű változatot, ahogy a honlapon írják, stretch limousine-t is forgalmaznak, ami azért már majdnem a fából vaskarika esete.

Az Indicát egy időben Nagy-Britanniában is forgalmazták, City Rover néven, amikor volt még Rover – a műanyag elemekkel SUV-osított modellre azonban nem nagyon haraptak rá a vevők. Itt kell szólnunk egy mondatot a Tata Nanóról is, amire az egész világ felkapta a fejét. Először nem is tudták hova tenni ezt a kis gépszöcskét, pedig nagyon egyszerű a kategorizálása: a félmillió forintos Nano valójában jól összerakott, egyszerű mopedautó, aminek két előnye van az olcsósága mellett: belefér a család, és monszun idején anya és a gyerekek nem áznak el.

A tipikus indiai személygépkocsi teljesen logikus módon kicsi, de lehetőleg szedán formájú, hogy a család mögött a csomag is elférjen. Extrákkal nem nagyon hülyítik a népet, úgysincs aki kifizetné. Akinek pénze van, nem fullos SX4-et vásárol, hanem az indiai elit nagy kedvencét, a Hondát. A motorok kicsik és lustácskák, cserébe takarékosak. De ez is rendben van: száguldozni úgysem lehet, az üzemanyagárak az ottani jövedelmekhez képest durván drágák, a spórolást ebben a helyzetben jobban preferálja az ember, mint hogy hány másodperc alatt van százon mondjuk a Suzuki Esteem, ami a Swift előző verziójának lépcsőshátú változata. Ja, és szinte minden kisautó fehér – mint tudjuk, ezt a színt a legegyszerűbb javítani.


Természetesen, ahogy az indai motorkerékpárok közül nem lehet kihagyni az Enfieldet, az autók között sem feledkezhetünk meg a Hindustan Ambassadorokról. Ősük Morris Oxfordként látta meg a napvilágot, az indiai licencváltozatot 1956-ban kezdték gyártani a forró és párás Kelet-Bengálban, Landmaster néven. A történelem apró, perverz szépségei közé tartozik, hogy Morris már rég nincs, Ambassador még mindig van, igaz, a termelés egyre csökken, tavaly már csak 15 ezer példányt értékesítettek. Ambassadorban krúzolni tökéletes időutazás: az óvatos csiszolgatások ellenére a forma a régi maradt, imádni valóak gömbölyded idomai, az egyszerű, kicsit teherautós műszerfal, a nagy motortérben gubbasztó kis négyhengeres, aminél egyszerűbb valószínűleg kevés van a világon.


Gyártásának ötvenkét éve alatt indiai mérnökök és szerelők megbízható, elnyűhetetlen szerkezetet farigcsáltak az Ambassadorból, ha létezne balkormányos változat, erős kísértést éreznék, hogy szerezzek egyet, és ezzel járjak hétvégenként a közeli hipermarketbe. Ám ezt a feelinget csak az angolok élvezhetik, ott gyári új Ambassadorokat lehet venni, igaz, nem kevés pénzért. Indiában úgy két és fél millió forintba kerül egy Amby, az Egyesült Királyságban a duplájába. Valamit a technikáról: négyféle motorral árulják jelenleg, 1,5-ös dízellel, 1,8-as benzinessel, 2-es Isuzu dízellel, és létezik egy benzin-gáz üzemű változat is, amit elsősorban taxinak vásárolnak. Az 1,8-as benzinmotor 71 lóerőt teljesít 4800-as fordulatnál, a nagyobbik dízel alapkivitele 50, az erősebbik változat 74 lóerős. A motorok a hátsó kerekeket hajtják, elől tárcsa- hátul dobfékek segítenek. Hogy időben megálljunk a szent tehén előtt.

Maruti Suzuki Swift reklám

Maruti Suzuki szervizhálózat reklám

Tata Indica V2 Xeta reklám

Tata Indigo reklám

Tata Indica V2 Turbo reklám

Ambassador szerelem

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32407792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McMester 2008.04.22. 19:14:39

tetszenek ezek az indiai reklámok

AP (törölt) 2008.04.22. 19:24:46

Az jutott eszembe, hogy a sok magyar az apja faszáér fanyalog a Suzukira..
Ha 120 hó hitelre veszel valami drágát, az se jó, meg ha filléres Swiftet, az se.

jürgen baromartz 2008.04.22. 19:35:51

a két indica "fau-cváj" reklám beszaratós

zt 2008.04.22. 19:36:06

Bocs, egy elütő téma: most néztem egy régebbi belsőséges posztot: belsoseg.blog.hu/2008/04/11/futas_lezarasok_vasarnap_budapest
Benne link ide mutat: www.futanet.hu/verseny/2008/vivicitta/fr_vivicitta.html
Természetesen semmi bajom a mozgáskorlátozottakkal, és minden tiszteletem azoknak, akik így (is) sportolnak, de azért az vicces, hogy a kerekesszékes férfi győztes 5 másodperccel lenyomta a férfi győztes futót.

Dani7 2008.04.22. 19:37:04

"Ja, és szinte minden kisautó fehér – mint tudjuk, ezt a színt a legegyszerűbb javítani."

...meg ez forrósodik fel a legkevésbé.

angyalgab 2008.04.22. 19:44:50

Tudjátok ugye, hogy mi a Suzuki Esteem? Nálunk Baleno-nak hívták (2002-ig forgalmazták). Indiában 2004-ig futott azzal a karosszériával, és akkor még végrehajtottak egy enyhe modellfrissítést. (Nem dobták a kukába, mint itthon.) Ha a magyarsuzuki nem védte volna annyira a saját piacát, a mai napig árulhatnák... többet ér egy-két mostani kategóriatársánál (is).

Ááá, kicsit elragadtattam magam... mivel én is Baleno-t használok. És nem fogom eladni egyhamar, az tuti!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.22. 20:03:33

A Suzuki Esteem csak észak-Amerikai piacon volt Baleno alapon.

Indiaiéknál az előző Swift Sedan feloptikázott verzióját adják Esteemként.

www.indiatraveltours.com/esteem.jpg

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.22. 20:07:14

Egyébként meg... Itthon sem "dobták a kukába", csak (mivel import,) olyan áron futott, hogy nem kellett senkinek. Ahogy a Liana sem, pedig jó autó mindkettő.

Nálunk viszont ez nem szempont, valami vagy öt bab áráért elvihető kell legyen, vagy legyen rajta célszerűtlen designelem és/vagy kéken villogó, krómozott parasztvakító ablakmosófúvóka.

Indiában kicsit más a mentalitás. A maharadzsán kívül mindenki csóró, nem kell feszíteni erőn felüli verdában. Ráadásul helyi gyártás, nem kell áthajózni a tengeren.

Maruti Udyogról mellékes info: most korszerűsítették a motorgyárat, az itthoni 1.25D motorok, amit eddig a Fiat-GM lengyel gyárából vásároltak, ezentúl Indiából jön. Splashbe is, Swiftbe is.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.04.22. 20:13:41

Akit érdekel az Esteem téma, nézzen rá a weboldalamon (illetve a régi Swifteseké)a Suzuki története linkre! Bal felső sarok.

Meg van másutt is pár érdekesség.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.22. 20:15:40

Na, itt a legutolsó verzió, gondolom, a DZire váltotta fel (az új Swift 4 ajtós verziója), mert már nem futó modell náluk.

Süni 2008.04.22. 20:29:45

Azért a Swift reklámban a "Rally based suspension" duma kicsit erős... :))

Ferenc 2008.04.22. 20:34:32

En Bangalore-ban alig latok Ambassadort. Szinte csak Tata Indica van, eleg sok Maruti, Suzuki Swift, meg persz millio Riksa.
A szerzo irta, hogy a motorok gyengek, de legalabb keveset fogyasztanak. ES olcsoak. Meg lehet venni egy 200cm3-as injektoros utcai motort kb 250.000Ft-ert.

apamacko 2008.04.22. 20:36:16

Na a Tata Nano azért erős balhorog volt a nagy-nagy autógyártóknak !
Reagálnak is szép sorban rá :-)

A Suzuki meg ügyes egy 1 milliárdos piacon piacvezetőnek lenni az azért igen !
Mégsem ugyanaz mint egy tízmillióson :-P

Az meg hogy onnan jön majd a dieselmotor mutatja mennyivel olcsóbb ott gyártani h megéri idehozni és más a volumen is :-)
Na meg majd a Swift Sedan occsóóón ! Az lesz tuti !

Az SX4 Sedan 4 milláért azért nálunk nem piacképes alternatíva sztem !

De egy Ambassadort én is szívesen eltennék a garázsba szigorúan alulmotorizált 1.5D-vel :-))

apamacko 2008.04.22. 20:44:07

Ja és az Indigó reklám elég felnőtt alkotás !
Nem kapcsolnám el a TV-t amikor az menne !

Omlasch 2008.04.22. 21:28:24

AZ Indigo reklám egész európai volt, a többin csak nevetni tudok, hogy mennyire próbálják majmolni az európai / amerikai átlagéletet... az elsőn szabályosan lejöttek a könnyeim... kb az az érzés van bennem, ahogy az indiai "lakótelepi" suttyók összeállnak a ház elött, és azon menőznek, hogy melyikül autójában van több BEÉPÍTETT COMPUTER! :D:D Na ez kész, ahol a marketing nem arra tér ki, hogy 6 légzsák, hanem hogy 6 onboard computer... számomra ez hihetetlen :) Kinek csipog több dallamon a quartz-órája :D

acsa 2008.04.22. 21:48:06

A Baleno elvileg jó lenne, ha nem esne szét törésteszten.

Lehet idealizálni ilyen-olyan hangulatos young-/oldtimereket, de amíg egyik-másik autó felelőtlen gépészmérnökök guruló, tömeggyártású koporsója a benne lévő sok acél ellenére, addig semmi "romantikus" nincs bennük.

(Én is gépészmérnök vagyok, és tudom mi a felelősségem fejlesztési munka közben.)

Csücsi 2008.04.22. 21:50:19

az imént említett 1.25 d motorról csak annyit, hogy most Egomba a S gyárban valami 25-30 papírért lehet különkunkában cserélgetni ezeket a mocikat a splsh-ek orrában!!! Mármint HIBÁSAK azok a jó kis indiai dízel motorok, és ezért a suzuki gyár dolgozóinak lehetőséget nyitottak, egy kis extrra fizuhoz: egy motor kicseréléséért cserébe kapják azt az összeget!
A rekord valami 1 óra 10 perc 1 fő 1 motor :)
De a lényeg a JÓ INDIAI FIAT LISZENSZES DÍZEL MOTOR :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.22. 22:02:37

"Na meg majd a Swift Sedan occsóóón ! Az lesz tuti !

Az SX4 Sedan 4 milláért azért nálunk nem piacképes alternatíva sztem !"

Szerinted, ha az import SX4 Sedan ilyen drága, akkor az import Swift Sedan menyire lesz olcsó ? Merthogy úgy fest, itthon egyelőre nem gyártják majd.

aPró 2008.04.22. 22:22:03

Jó a Tata Indicata reklám :)
Bár nem az Indicata kellene belőle :P
Ezzel egyedül vagyok?:D:D:D

gedough 2008.04.22. 22:54:22

Akkor már inkább biciklizek,vagy tömegközlekedek. Kár a suzukiról beszélgetni, a világ legsótlanabb autója.

Lac 2008.04.22. 23:29:10

Uhh..."we want to get naughty" meg egyeb nyugati szenny a borfeherito klinikarol kijott vagany, de melyen vallasos Xeta-s lanyok szajabol..
Akik amerikaiul beszelo Bollywood-i filmekben is szerepelnek.
Mindig elgondolkodtat, hogyan veszitheti identitasat 1 milliard ember. (?)

de viccnek jo, hogy business class travel-kent reklamoznak egy corsa C-nel kisebb autot. Minden relativ :).
Egyebkent a Maruti swift jopar centivel magasabb az itthoni swiftnel. Eloben is.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.22. 23:32:29

5 ezret ajánlott fel a beszállító cég koponyánként, motoronként. 25 kicsit durva lenne a Suzukit (belülről is) ismerve. Nem maga a komplett motor beteg, csak valami alkatrésze, de így egyszerűbb cserélniük. Viszont alapból fos az az 1.25 idtdcdti-i

kackac 2008.04.23. 04:54:03

"gedough 2008.04.22. 22:54:22
Akkor már inkább biciklizek,vagy tömegközlekedek. Kár a suzukiról beszélgetni, a világ legsótlanabb autója. "

Neked biztos Skodád lehet.
Sőt talán nincs is autód.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.04.23. 07:16:00

Hosszú századmásodpercekig azt hittem, végre lesz egy olyan beszélgetés suzukis témában, ami pozitívumokat és negatívumokat is említ, érdekes, tárgyilagos, de mentes az ovis de-szar-ez-a-suzuki-inkább-maradok-a-rollernél menatlitástól.
Sajna, tévedtem.

AP (törölt) 2008.04.23. 08:28:12

Nem baj, az ilyen emberek maradjanak is a rollernél.

DJ BP 2008.04.23. 09:31:27

Akkor már inkább biciklizek,vagy tömegközlekedek. Kár a suzukiról beszélgetni, a világ legsótlanabb autója.


Mert az alap (tehát nem a k*rva drága) Skoda Fabia olyan baromi jó vétel? Vagy a Fiat Panda? Motorjukról nem is beszélve. Vagy a Yaris olyan izgalmas? stb. Tehát az egész kisautó kategória, mit kéne tennie a Suzukinak? Ha a kategória legolcsóbb, legnagyobb, legizgalmasabb, legminősgibb belterű autója lenne a Swift, akkoris ilyeneket büfögnének a magadfajták

Nedudgi 2008.04.23. 09:35:26

Nekem Swift-em van és nem az első. Mekkora egy barom lehetek, hogy ilyet vettem, még a pénzt sem viszi.

Sam8888 2008.04.23. 09:45:15

sipike78:

Ha lenne pénzem egy suzukira, akkor inkább nem suzukit vennék maradjunk annyiban.

Ricky3153 2008.04.23. 10:25:46

Suzuki Aerio:
Liana Amerikában kizárólag 2.0 és 2.3-as motorral. Púposnak még így is púpos, de vaddisznó lehet az egy tonna vassal...
... vagy a gyári turbós japán belpiacos ötajtós új GTi Swift!
Sótalan... A tudatlanosnak akik kommentelnek volt Suzukijuk?

cgi.ebay.com/ebaymotors/2005-Suzuki-Aerio-SX_W0QQitemZ280219557480QQcmdZViewItem

Ricky3153 2008.04.23. 10:36:41

Nem vagyok elfogult, de veszem a fáradságot és csak olyan dolgokról alkotok véleményt, amit ismerek.
Ez így normális. Azokat, akik nem így tesznek, nem kell komolyan venni. Márka-függetlenül.

Ricky3153 2008.04.23. 10:48:43

sipike78:
Tárgyilagosan?
Gyertek el, üljetek bele, próbáljátok ki!
3000-es fordulat alatt az SX és a Swift is halott, de alig fogyaszt. Háromezer felett bedurvul, forgathatod 6500-ig. Megnő a fogyasztás, de megy, mintha muszály lenne. Tegnap az M7-en 175-öt ment az egyik tesztautónk. Az a Swift vége. (óra szerint 185, de ott kb tizet csal)
Eddig mindenkinek tetszett, vagy kellemes csalódást okozott aki velem tesztvezetett. Megjegyzem, soha nem 1km a tesztút és hagyom az autót életszerűen kipróbálni.
Most jöhet, hogy nem kell nekem hinni, mert suzuki-kereskedő vagyok!
Bizonyíték, hogy nem vagyok elfogult: Mondeom, van, mert a nagy autókat szeretem. Tárgyilagosan.

kipketer 2008.04.23. 11:25:39

Szerintem is megdöbbentően jók ezek a reklámok. Nekem kicsit az amerikai fénykor idején készült stílus sugárzik róla.

apamacko 2008.04.23. 13:16:11

Igen Prokee : csak akkor lesz olcsóóóó a Swift Sedan ha itt készül, de nem azért mert olcsón gyártunk hanem mert drága nem EU-ból behozni :-((

Ja és volt több Suzukim !
Dea párom jár(t) velük én nyúzom a Golf III-t :-)

apa 2008.04.23. 15:08:44

Az a baj a Suzukival, mint az összes többi kisautóval. Csak arra jó, hogy a seggedet arrébb vitesd vele pár kilométerre. Egy laptop + egy üveg bambi a csomagtartóban az OK, de már egy közepes bevásárlást sem lehet velük megejteni ülésdöntögetés nélkül. A kasztni meg rámtapad mint egy szűk ruha, mindig beleakadok valamibe pedig csak 190 magas vagyok.
Sajnos nekem is van egy új Suzi, de már a 12/14 éves kölkek sem férnek el hátul csak összehajtogatva, ha edzés is van akkor már a nagykocsit kell vinni mert ebbe nem férnek be a cuccok. Most fogom eladni, mert nekem hasznavehetetlenül törpe.

apa 2008.04.23. 15:55:11

Ja, és 1.3-as Suzi (2006-os évjárat), kizárólag Budapesten használom, és még sosem fogyasztott 8 liter alatt, 9 fölött viszont rendszeresen. Az Omega dízel 8.5 - 9.5 állandóan bekapcsolt automata klímával, ugyanazon az útvonalon, dugóban használva. Szóval a fogyiért nem éri meg. Parkolásra meg nincs gondom, mert nem járok olyan helyekre ahol a méret számítana.

Tehát: fogyasztás miatt nem éri meg, méretre kicsi, árban annyi mint egy 1-2 éves nagyobb - akkor meg minek?

Persze ha valaki mélynövésű, nincs családja, bankkártyával utazik csomagok nélkül, van felesleges pénze új autóra, 90-el száguld az autópályán, különben a belvárosban parkol minden nap - akkor lehet értelme.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.04.23. 16:24:43

ricky meg apa kommentjeit olvasva az az épületes kritika jut eszembe, amit egy barátom vágott egy másik fejéhez, mikor az arra panszkodott, hogy a kárpitbolhák milyen könnyen törnek: _ Nem az a baj, hogy könnyen törik, hanem, hogy fasz vagy a szereléshez...

A régi Swift is simán megpakolható. Az ülés pl. azért dönthető, ha nem tűnt volna fel, hogy, ha kell, ledöntsék.
Arról, hogy húz-e vagy nem húz a régi vagy az új Swift: kérem szépen, nyomni kell a pedált.

Erről ennyit.

Gedough 2008.04.23. 16:29:52

Sajnálom, ha bárkit is meggázoltam suzukis mivoltában, nem akartam bántó lenni. Kitaláltátok, nincs autóm, ammedig tehetem, nem is lesz. Van bringám helyette, kettő. A bringa zöld, babkonzervvel megy, és megbízható. Ugyanakkor borzasztó autóbuzi és sznob vagyok, és kimondom: még a prémium kategóriában is leköpök sok járgányt. Véleményem lehet, nem? Valószínűleg ha vennem kell valamit, rációból én is valami kis-közepest veszek, de nem leszek boldog, és nem fogom fényezni.

Még egyszer bocs. :)

kackac: a skoda szerintem is legalább annyira sótlan, mint a suzuki ;)

w a s d 2008.04.23. 17:41:57

@Gedough:
Suzukiról csak akkor lehet véleménye az embernek, ha az pozitív, mert máskébb egyből lehurrogják a suzukisok.:D

Gerzson333 2008.04.23. 17:43:51

Suzuki Baleno 1999 évjárat: 900.000 Ft.
1600 ccm, 100 LE, 5-6 l átlagfogyasztás.
Az hogy szép vagy nem szép az mindenki maga döntse el, én ha beállok egy parkolóba szebb japán autót nem igazán látok, és németből se sokat. A franciákat meg se említem...
Fenntartási költség: 0 Ft.
Mivel kombi, azt teszek bele amit nem szégyellek.
ABS, manuál klíma, kipörgésgátló, elektromos ablak...... ezt már nem sorolom. Kényelmes és HASZNÁLHATÓ AUTÓ. KORREKT.
A töréstesztről meg annyit:
- Hallottam olyat hogy azért 2 csillagos, mert légzsák nélküli autót teszteltek... engem ez nem érdekel, MERT ÉN NEM RONCSDERBIZNI MEGYEK AZ ÚTRA, HA NEM KÖZLEKEDNI. Úgyhogy aki nem képes biztonságosan vezetni, az vegyen BTR harckocsit, vagy teleportálja magát...

Negatívum: biztos van csak még nem vettem észre...
És csatlakozok AP-hoz és DJ PB-hez. Ennyi erővel lehetne fikázni a francia autókat is... vagy a koreaiakat...... vagy akár a német és japán autókat is.....

w a s d 2008.04.23. 17:44:16

máskébb, ja...:D
Másképpen rövidülve máskébb, ez természetes.:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.23. 20:43:12

Ááááhhh...

Milyen jó is lenne, ha az autó nem f*szhosszabbítóként szerepelne kicsiny hazánkban...

Akkor lehet, hogy minden autót a helyén tudnánk kezelni.

Kisautó (legyen az Suzuki, Logan, Fabia, stb...) arra való, hogy relatíve üzembiztosan elvigyen A-ból B-be, aztán, ha egy mód van rá, tudja ugyanezt visszafelé is. Ennyit, nem többet.

Nagyautó meg arra való, hogy a családot és annak egy heti cuccát bepakoljuk, és elmenjünk nyaralni Gergelyiugornyára.

Szupersportkocsik meg buxanyitogatásra - ezt értsd, ahogy akarod.

Otthon földhözvágjátok a kávédarálót, mert nem melegíti meg a kávét ? Ugyehogynem, nem azért van.

peu405 2008.04.23. 21:05:09

Azért kíváncsi lennék, egyesek, hogy a fenében tudnak megetetni a Swift-el 8 liter benzint.
Én sokat járok városban, és országúton sem 90-l járok vele, de eddig 7 liternél többet nem tudtam megetetni vele.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.fw.hu 2008.04.24. 17:18:07

Na, az előző kommentem óta még csak most kerültem gép elé.
Ugyanezt szerettem volna írni, mint prokee. És pont. :)

Ja, amúgy a régi Swift tehelhetőségéről: kétszerre belefér egy komplett diszkófelszerelés (a bühüm nagy mélyládákat is beleértve + sofőr + egy utas). De való igaz, nem erre találták ki.

A fikázásról: soha eszembe nem jutna ócsárolni egy autót. Főleg akkor nem, ha nem vezettem még olyat. De akkor sem. Volt már a seggem alatt ordító, benzinzabáló ezerötös Lada, kis nyomorult pug205-ös, aminek folyton beázott a gyújtáselosztója + rohadt, ahol csak tudott, dízel Fiat, ami alá télen be kellett gyújtani, hogy beinduljon. Egy rossza szavam nem volt egyikre sem, mert kiszolgáltak halálukig.

És a szakadó esőben vagy hóban csámborgókat ezekből a (sok sznob autóbuzi szerint valószínűleg szarnak titulált) gépekből nézve is "császárnak" éreztem magam.

AP (törölt) 2008.04.25. 11:21:05

Az én rekordfogyasztásom az ezressel 7.5 liter százon, de az ténylegesen száz kilométeren át tartó eszetlen padlógáz volt, 4500 alatt nem nagyon forgott. Egyébként ekkor megy is.
Normálisan 5.x literrel elmegy, pár deci a különbség a 80 és a 110 között.
Kezdek rájönni egy alapigazságra: "mindent arra, amire való".
Nem mondom, hogy kezdem megkedvelni, mert a külsejétől még mindig elfog az iszonyat, de a belseje korrekt (főleg, hogy zörgésmentesítettem és az egész alja kipakolás után kapott egy réteg vastag szőnyeget, aztán arra vissza a gyári), jobban elférek elől mint sok nevesebb gyártó négyszer drágább termékében, és tényleg nem zabál. Egyelőre ez elég.

Hiába lenne Evo8-asom, ha nem tudnék bele tankolni, úgyhogy erről ennyit.

redriot77 2008.04.25. 19:52:27

Ne bántsátok a Suzukit. Az új Swift szerintem egyáltalán nem sótlan. Csak ha minden harmadik autó új Swift, akkor egy idő után elvész a forma varázsa. Ja és nem vagyok suzukis.

Gedough: "Valószínűleg ha vennem kell valamit, rációból én is valami kis-közepest veszek, de nem leszek boldog, és nem fogom fényezni."

Hidd el, én is szívesebben suhannék mondjuk egy csendes toszkán országúton egy veterán Alfa Romeóval, tökéletes napsütésben, olajfák között. De van helyette egy kis koreai cipősdoboz, meg a pesti dugó, esetleg az M3-as autópálya néha-néha.

Azért én így is találok örömöt az autózásban. Ha mindig elérhetetlen dolgok után sóvárognék, boldogtalan lennék. Az még nem önbecsapás, ha az ember kevesebbel is megelégszik. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.04.25. 23:59:01

AP, a vastag szőnyeggel vigyázz, mert megszívja magát nedvességgel (főleg télen) és aztán szétrothasztja az autót. Akarom mondani: Suzukit. :)

T-boy (törölt) 2008.04.27. 13:31:53

A Swift mindig megbizható volt,szervizekben
nagyon kevés blokkot kellett megbontani.
Hogy könyű is legyen,törhetetlen,meg olcsó,
hát ez most se megy egyik márkánál sem.
Ma a kiskocsik 1100-1300kg-osak!
Sok extra miatt nem elég bele akkora akku
mint a motoromban volt.
A legyelek kispolszkival lakókocsit húzva
jártak a horvát tengerpartra,most hogy-hogy
nem elég gyors,nagy egy ilyen kocsi a mindennapokra?

Gedough 2008.04.27. 19:14:22

Egy szóval nem mondanám, hogy rossz autó a suzuki, sőt! A családban van is egy, vezettem is, és abszolút bejön, mint A-ból B-be vas. Az új swift még szépnek is mondható kisautó kategóriában, a splash még izglamas is, számomra viszont a baleno, az ignis a sótlanság iskolapéldája, az SX4 pedig egy bősz tacskóra emlékeztet. Sajnos ez van. Pedig abszolúte japán párti vagyok.
süti beállítások módosítása