Lámpacsere gyorskötözővel támogatva

  2008. április 22. - Égő Ákos

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Nemrég sikerült kinyitni Anna Volvójának csomagtartóját. Ugyanezen az autón nem sokkal előtte lámpát is cseréltünk. Ha az olvasó a csomagtartó nyitását nem találta elég gányolásnak, na akkor most a lámpacserével elégedett lehet.

Az autószerelés eszközei között van néhány jolly-joker. Nekem három kedvencem van:  FBS ragasztó, gumipók, rüpce vagyis gyorskötöző szalag. Ha ebből legalább egy előkerül barkácsolás közben, akkor nyugodtan minősítsük munkánkat gányolásnak.

Feleségemtől hallottam először a rüpce megnevezést. Hogy honnan a fenéből származik, nem tudom, talán hangutánzó szó lehet. Ahogy meghúzom a szalagot, és a rögzítőlemezke végig csúszik a bordázaton, az ad ki ilyesmi hangot: rüüüpcccccc. Na mindegy, nem is ez a lényeg. Alapszabály, hogy ilyen kötöző szalag minden esetben kell, hogy kéznél legyen. Annak idején amikor Albániában rakoncátlankodott a Saab féknyerge, akkor is a gyorskötözővel kezdtem, bár végül a gumipók hozta az utimét megoldást.

Anna Volvója amerikai változat, a fényszórója műanyag burás és csúnyán bemattult. Ronda is, rosszul is világít, ráadásul nem aszimmetrikus fényszóró. Közös kalandunk ott kezdődött, hogy aszondja nekem az Anna, cseréljük már ki a 240-es lámpáját. Már megvan a bontott cseredarab, a férje ránézett, de azt mondta, nem túl egyszerű, mert más a foglalat. Én meg azt ilyesmi átalakításokban otthon vagyok, csináljuk nálam.

Az USA és az EU változat teljesen más volt, szerencsére a felfogatási pontok nagyjából megegyeztek.  A gond ott kezdődött, hogy az amcsi díszléc a lámpa tetején köszönőviszonyban sem volt az európai felfogatási pontokkal. Díszléc nélkül meg szarul néz ki. Nincs más megoldás, rá kell csinálni az európaira. Csak a díszléc felerősítésével legalább egy órát szarakodtunk. Le kellett köszörülnöm róla a füleket, és fém lemezből újakat csavarozni rá. Szerencsére annak idején az emeleten csináltam egy tolóajtót a hálószobába, annak a sínéből maradt egy kis darab. Na abból gányoltam a füleket.

A díszléc szépen a helyén volt, a lámpát boldogan illesztettem a helyére. A felfogatáshoz megvannak a furatok, igaz nem teljesen ugyanabban a pozícióban, de ott vannak a karosszérián. Na mondom, ez könnyen ment. Illetve úgy tűnt, mintha könnyen menne, de nem ment be teljesen a helyére. Nézem a lámpát, nézem a karosszériát, nem stimmel valami. A lámpa műanyagából egy kicsit fűrészelni kell. Mint később kiderült, a karosszériával volt a baj, a lámpa melletti lemeznek egy kicsit arrébb kellett volna állnia. A másik oldalon nem volt ilyesmi gond, törve volt a kocsi bal sarka.

A villany átalakítása viszonylag könnyen ment, az amcsi izzó csatlakozóját egy mozdulattal lenyestem és kábelsarukat forrasztottam a helyére. Sajnos ez nem volt végleges megoldás, mert nem volt itthon csak szabványos saru, ami kisebb, mint a halogén izzó lába. Sebaj, forrasztás, zsugorcső, majd finoman kitágítottam és felerőszakoltam a lábakra. Ez bizony gány, mert a nem teljesen jó csatlakozástól és a lámpa hőjétől felmelegedhet a saru, és így lelazulhat. Sajnos ezt tapasztalatból tudom. Azóta szereztem két Saab csatlakozót, valamikor ki kell cserélni arra.

Na jó, mondom, már csak az irányjelzőt kéne a helyére rakni, és kívánok, üríthetjük a garázst. Az indexet a fényszóróhoz  csavarozták, azzal együtt kéne a helyére passzítani. Rohadjon meg az egész, az eredeti USA index véletlenül sem kapcsolódik az EU lámpához. De annyira, hogy köze sincs a felfogatási pontjainak egymáshoz. 

Asszem, kezdett elegem lenni ebből az egészből. (Ilyesmi érzésem volt a csomagtartó nyitásának egy stádiumában is.)

Újra lámpátlanítani kellett a Volvót, és az asztalon próbáltam modellezni a helyzetet. Nincs mese, megint nyesni kell valamiből. Az index felfogatásait próbáltam a lámpa füleihez igazítani a műanyag vidám köszörülésével. Nagyjából passzoltak is, viszont csavarozni most már semmit sem lehet sehova. Szemmagasságban a polcon a megoldás: néhány gyorskötöző szalaggal fixáltam a pozíciót. Hú apám, ez aztán a profi munka, az index a lámpához nőtt.

Minden megy a helyére, most már egész jó. A fényszóró működik, reflektor, tompított, minden, még az index is villog. Nekikezdhetek a jobb oldalhoz. Azzal már gyorsabban ment. Anna fűrészelt, én köszörültem, vágtam, forrasztottam, gyorskötöztem. Volt otthon egy rakás metrós gyümölcsízű rágógumi, elrágtunk belőle vagy ötvenet. Illetve csak amíg az íze tartott, addig fogyasztottunk. Anna szerint minden színnek más íze van, de én ezt erősen megkérdőjeleztem.

Nem tudom, meddig vacakoltunk a lámpa cserével, de örökkévalóságnak tűnt. Annának közben kimerült a telefonja, besötétedett mire kész lettünk. Még este beállítottam a fényszórót a garázsajtón és útra bocsátottam vendégem. A Kati közben egyedül fürösztötte a Bödönöket, Anna férje - miután nem érte el telefonon nejét - bánatában megivott egy üveg bort, és ezzel párhuzamosan kicsit ideges lett.  Az sem segített a dolgon, hogy Anna hazafelé el is tévedt.  Pedig a lámpa most már világított rendesen.

A beszerelés óta eltelt körülbelül két hónap. Gyönyörűen világít, nem állítódott el, és még mindkét index megvan. Persze, majd ha úgy adódik, két EU irányjelző kéne hozzá, és akkor ki lehet szedni a gyors kötözőket, de csavarral már nem lesz igazi.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr84425941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hányados úr 2008.04.22. 11:27:48

Az igazi gányolást az ízevesztett rágók felhasználása jelentette volna :)

smile :) 2008.04.22. 11:39:13

CPG :) a 80-as években a panelok fala teli volt fújva ezzel a rövidítéssel, kiváncsi vagyok tudja még valaki....

gabóka 2008.04.22. 11:40:27

Na igen, a magyar találékony "állatfajta"!A pusztákon portyázó ősi magyar hordák leleményessége,kitartása tükröződik a történetben.
Én nem nevezném gányolásnak a szükségből végzett kendácsolást!
Öreg vasak "for ever"!!!

feketenap 2008.04.22. 11:45:40

Tudtam én, hogy törve volt!
Azért sokat dobnak rajta az új lámpák.

blol 2008.04.22. 11:55:01

CPG többek között egy punkzenekar neve.

gonosz 2008.04.22. 11:57:25

és legalább megdugtad a végén? :D

gromek7 2008.04.22. 11:58:20

a helyes rövidítés egyébként: CPg (az ucsó betû kis betû)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.22. 12:00:11

Méghozzá szegedi a banda :)

Egyébként hova tűnt Anna mostanság?

Rocko- 2008.04.22. 12:06:10

érdekes munka, de mi az a FBS ragasztó?

Lowtyo 2008.04.22. 12:10:20

FBS a gányolás legalja, Ha az előkerül akkor már nagy a baj. Amúgy olyan WD40 féle cuccos. Mindenre jó, még halászlébe is.
Amúgy tényleg, hol AZ Anna?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.04.22. 12:10:51

215 napja nem tudjuk, hogy mi lett a csomagtartóban lakó panettonek (pandorok?) sorsa. Önt nem érdekli?

martong 2008.04.22. 12:12:59

szebb lett,
a wd40-nél nekem sokkal jobban bejött a teflon-spray (TF2) mindenre jó és sokkal késöbb kopik le, mint a wd40
tényleg: azt hogy a rákba oldják meg, hogy a teflonhoz nem ragad semmi de a teflonspray rajtamarad a láncon?

laci 2008.04.22. 12:25:38

CPG: "lángszóró az egyetlen..."
de egyébként gratula. jól néz ki

Jamal 2008.04.22. 12:28:48

Az FBS paszta hivatalos nevén szilikonkaucsuk:P Felhasználásának módja határozza meg, hogy gányolás-e, vagy sem, mivel nem egy szakszervízben is alkalmazzák tömítőanyagként(kartell, lámpabúra, stb...)Ha kifigyel a paszta, akkor tényleg gányolás, de amíg sikerül esztétikusan, rejtve tartani, addig szerintem teljesen elfogadható megoldás.

Béla_ 2008.04.22. 12:41:49

Kihagytad az egyik legnagyobb jolly-jokert, a rali szalagot! Gy.k.: olyan mint a szigszalag, csak szürke színű, és vagy 5 cm széles. Kézzel könnyedén téphető, de nagyon erős. Komplett karosszéria elemeket képes hónapokig a helyükön tartani! :)

Rocko- 2008.04.22. 13:03:31

kartell :DDD
köszi a válaszokat.

andras244 2008.04.22. 13:05:41

volvo for life

karlmann 2008.04.22. 13:10:38

Na azért lassan a testtel! Az FBS nem igazán alkalmas autókhoz. Ugyanis azok az FBS-hez hasonló tömítőanyagok, amiket autókhoz használnak sokkal jobban bírják a terhelést. Ezért ha vki. azt látja, hogy FBS-t használnak szervizben, az gyors vaddisznóvágtában hagyja el a helyszínt, mert ez mindennél jobban tükrözi a minőséget, még mielőtt az autója és pénztárcája bánná.

Lowtyo 2008.04.22. 13:35:41

És mivel ecetsav bázisú anyag az acél sem rajong tulzottan érte. Mármint az FBS-ért.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.04.22. 14:46:21

Az FBS a legalja, már ha autóról, és nem akváriumról beszélünk...
Egyébként az igazi kendácsolás az, ami visszafordíthatatlan, a többi nem számít.

europid 2008.04.22. 15:19:51

Ne értsd félre, nem beleugatni akarok,nem láttam még ilyen lámpákat közelről.Kérdésem:Nem megoldható ennél a típusnál csak az üvegek átcserélése, mint sok más kortársánál?Akkor nem kellene annyit vacakolni, jó tömítés oszt oridzsinóól.Régebben ezért volt olcsóbb a javítás, nem kellett komplett lámpát cserélni.

europid 2008.04.22. 15:29:58

Egyébként mintha McGyvert látnám, ő tudott akksi+bikakábel+negyeddolláros kombinációval hajtókart heftelni. Őutána nevezték el a Béla által említett vastag szürke ragasztószalagot McGyver-szalagnak.A pali egy doboz gyufából bombát csinált.Egy isten.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.04.22. 19:31:38

europid!

Elsőre nekem is ez jutott eszembe, de szar amcsi izzó van benne ami csak megkeserítette volna Anna életét. Így most ha kiég mindenhol kapható.

Laci
CPG: "lángszóró az egyetlen..."

Megint csak azt kell mondanom amit a múltkori hasonló idézetre: óriási tévedés! A nyolcvanas évek komcsi propagandája volt hogy a CPg-t összemosták a MosOI-al. Amit idéztél az az utóbbi zenekar szerzeménye. A CPg-nek nem volt ilyen száma. Ha azt mondtad volna hogy Erdős Péter a ...anyád akkor az más. :)

BeeTm!
Anna nem TC dolgozó már.

Ball Eck 2008.04.22. 20:14:59

Gyanítom ki leszek cenzúrázva és bár minden tiszteletem az előttem szólóké, mégis legjobb tudomásom szerint a C.p.G. (és ezt most egy autón látva plusz pikantériát a dolognak) a C*gány Pusztító Gépezet zenekar nevének rövidítése.

ommm 2008.04.22. 20:17:06

Égő Ákos 2008.04.22. 19:31:38

Hogy a 88-as csoportot ne is említsük :)
pusztán nosztalgiából.
Kolompár :)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2008.04.22. 21:12:33

Ball Eck!
Sajnos ez a legenda is a komcsik öröksége.
Ahogy gromek7 írta a come on punk group a név eredete.

"Csak folyjon, csak folyjon, csak folyjon a vér csak folyjon" - ha már 88

csoki 2008.04.22. 21:23:21

fbs helyett néha jobb a csemperagasztó..

loller 2008.04.22. 22:04:47

anna nem tc dolgozó... meglepő... részletek???

dani740 2008.04.23. 09:36:24

Én nemrég vettem amcsi indexet az S70-esemre. Hááát, fostam én is nagyon, hogy nem klappol, de aztán 10 perc alatt kicseréltem. Most meg ööm, bódottá van!!!

Krisi 2008.04.23. 09:37:29

Gyengék vagytok, igazi gánymester sziloplaszt nyomott volna be :)

Mellesleg a Annával meg mi történt? Csak így szó nélkül lelépett? Önszántából?

loller 2008.04.23. 14:03:31

Krisi vagy kis ráhatással :D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.23. 15:59:29

Hoppá!

"anna nem tc dolgozó"
Úgy látszik az autóbuziság felelősséggel is jár...

P. 2008.04.25. 12:41:57

megint csak egy fél kép van Annáról! egész alakosat mikor látunk? :-P ejnye

P. 2008.04.25. 12:45:52

najólvan egy pár kép azért van... :D
süti beállítások módosítása