Kinek alkony, kinek pirkadat

  2008. április 14. - ommm Címkék: bentley lol jaguar quo vadis

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Kedves olvasóink, barátaim, egybegyűltek!

Nehéz a dolga a posztírónak, ha valamiképpen elfogadható formába akarja önteni mondanivalóját, sőt, még nehezebb, ha egyértelművé akarja tenni mindenki számára, mire gondol.

Természetesen mindezt úgy, hogy csodálatos nyelvünk, hétköznapi életben amúgy frekventáltan használt, írott formában azonban kevésbé elfogadott szavait nem használhatja. Nem ajánlott például szarozni, taknyozni vagy különböző genitális szerveket emlegetni, esetleg bizonyos testnyílásba/nemi szervbe küldeni valakit. Ugyanígy mellőzendőek a fellációra utaló/felszólító mondatok is.

Úgyhogy maradjunk csak a jómodor határain belül, már amennyire lehet. Elképzelhető, hogy a következőkben a fiatalabb generáció elfogultsággal, maradisággal fog vádolni, a marketingben (pedig ez is OLYAN szó lassan) jártasabbak egyszerűen hozzá nem értő baromként emlegetnek majd, de engedjék meg, hogy megosszam Önökkel ezt a talán-nem-is-olyan-hosszú írást.

Na, csapjunk a levesbe. A minap reggel borostás-álmos fejjel indultam munkahelyemre a szokásos reggeli közlekedésnek nevezett posványban. Ráadásul hétfő volt, amiről ugye Garfield óta tudjuk: az az a nap, amelyiket valójában át kéne aludnunk.

És ekkor hét óra 58 perckor, 12 fokos hőmérséklet mellett, enyhe délnyugati szélben, érkezett egy 406-os kupé.

Csöndben elsuhant a szembejövő sávban és abban a pillanatban, mintha Vincent Vega nyomta volna belém az adrenalint, csapott meg az elmúlás szele.

Gondoljanak csak bele, hogy az utóbbi időben hány neves, komoly autóipari múlttal rendelkező cég zárta be kapuit vagy került csődeljárás alá?

Ugye?

Igen, úgy látszik ez a trend. Költségcsökkentés, konkurenciaharc, osztalék-jutalék, profit,  iMac és meeting, croissant és nyakkendő együttes erővel nyomták el többek között a TVR és a Marcos (vagy akár a Rover) halálsikolyát is. (De ezt ugye hétköznapi nyelven a "letépték a fejét és még a nyakát is teleszarták" szóösszetétellel lehetne elég pontosan körülírni).

Jó, fogadjuk el, ahogy Solozzo, a Török mondta: This is business Michael, nothing personal.

Tovább kell lépni. De hová van az felírva, hogy mindig a jó irányba indulunk?

Olvassák csak, szubjektív merengés következik.

Elsőként álljon itt a számomra érthetetlen, felfoghatatlan Jaguar. Generációváltásról és új vevőszegmens felé nyitásról zengenek az ódák Coventry-szerte már évek óta. Ian Callum neve a garancia arra, hogy valami csodálatos születik, valami, ami majd akkorát durran, mint az Aston Martin DB7 vagy Vanquish annak idején. Modern, a tradíciót zászlajára tűző innovatív Jaguarok!

Errefel mit kaptak az ortodox Jaguar-hívők és az egész világ?

Az "új" XK-t, a tizenéves DB7-es részleteiben olyan szinten lebutított verzióját, hogy a Hyundai kupéja is kenterbe veri másolásból.

Egy olyan Jaguart, melyet a márka honlapján egy ilyen fotóval reklámoznak.

Bele a mára már aggastyánkorú 4,2-es V8-as blokk, a szegmensben már nevetségesnek számító 298 lóerővel, amelyikből kompresszorral 416-ot tudnak kisajtolni az XKR részére.

Ez az első Jaguar, amelyiken nem látszik, hogy az.

De a brómos tea még hátravolt.

Az XF. A cég jövője. Nehéz eldönteni, hogy lornyonos félhülye komornyik vagy szemráncoló véreb. Mindenesetre a What Car? a 2008-as Év Autójává választotta. Gondolom, egyértelmű, melyik országban.

A tisztánlátás kedvéért illik megemlíteni, hogy gyártanak még Coventryben Jaguart is - hál' Istennek. Az XJ még él, és habár motorterét dízel, lemezeit újkori divat tépázza, azért még mindig méltó nevére. Nem úgy, mint a macskalexus. Félreértés ne essék, minden bizonnyal kitűnő minőségű, jó autók ezek, sőt, még akár szépek is lehetnének más márkanévvel.

Well, gentlemen, ez lenne a very british?

Ha nem tartanak teljesen hülyének, netán vannak még olyan elvetemültek is, akik hasonlóképpen gondolkodnak, akkor tapogatózzunk tovább az angol ködben.

Tipp?

Biztos vagyok benne, jópáran tudták, hogy a Bentley név mögé bújt Phaeton lesz a következő célpont. A GT és a Flying Spur lehetne akár két hónapos szappan, netán szopottgombóc, jég(k)rém, a végeredmény ugyanolyan semmitmondó, plasztikus mindkét esetben. Hööööörrrr, hallom az ifjabb generációt, amelyik már netán látott itt-ott egy-egy ilyen méretes szappant. De mielőtt még a b-betűs kommentbe belefognának, ajánlom, hogy valamelyik autókiállításon nézzék meg egymás mellett a még jelenleg is gyártott Arnage (limuzin) vagy Brooklands (kupé) típusokkal. Azonnal megértik, mit próbáltam itt jópár sorban leírni. A bal oldali modell az előző generációs Arnage T, a jelenlegi kicsit más, számomra azonban mégis ez a Crewe-i autógyártás utóbbi 20 évének legszebbike.

És valódi Bentley. A saját tízmillió éves "6,75 litre" ősmedve motorjával (500 hp, 1000 Nm), gyalogospusztító hűtőrácsával. Egy bárdolatlanság határán egyensúlyozó szalonspicces earl, amelyik a legkisebb jelre is énekelve veri az asztalt, kocsmárost, kocsmát.

És amelyiknek szívén mégis ott a kis plakett: Handbuilt in Crewe, England.

"This is business Michael, nothing personal."

És Önök? Mire voksolnának? A tradícióra vagy a revolúcióra? Szív vagy ész?

Köszönöm a figyelmüket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr91421996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Royal · http://Faubin 2008.04.14. 16:19:24

Mercurius! Egyetértek, teljes mértékben! A mai presztizsautók csak plázacicák felszedegetésére alkalmasak. Olyat, amivel gyorsan mehetsz kapsz fillérekért is. És ha összefutok valakivel akinek 10+ millás autója van és látszik, hogy max 1-2 éves, megkérdem tőle: volt vele baj? És akkor benyögi az A6 tulaj, hogy hát váltócsere, Saab tulaj, hogy már 2x szétesett az egész, Merci tulaj, hogy ez az utolsó Mercije, mert egy kalap..... Minek ez az egész? Jó, én is valahol szeretnék presztizsautót, de sokkal jobban szeretném azokat a nőket akik a jobb-1ben szoktak ülni. Az angolokat utálom, mindig is utáltam, egyedül a Pink Floyd, a humor és az Aston Martin miatt tartom még őket embereknek. Akinek fáj, hogy tönkremegy az autógyártásuk az sírjon, én azt mondom: végigrabolták a fél világot, a Britsh Museum-ban több magyar emlék van mint nálunk, és összességében: it's business és, ha a beképzelt angol nem tudja, hogyan kell azt csinálni, akkor rágja csak a küszöböt, úgy ahogy korábban a fél világot erre kényszerítette. PS: Szerintetek, de őszintén, itthon ti nyugodt tudattal bentliznétek pesten? Mert enegem azért érdekel, hogy mit gondolnak rólam, és sem mi sem a bentley nem vagyunk érettek egymásra. Max Fiat 500, az kéne!

AP (törölt) 2008.04.14. 16:20:26

Mercurius 2008.04.14. 15:59:45

Ez csodálatos volt, és igazad van.

Kri · http://www.buggyrent.hu 2008.04.14. 16:20:58

Ja és mindent nézzünk a saját korában. A Jaguárról terjed az a legenda ami biztos közhelyes, de pont annyira hihető is. Lucas elektornika van a régi jaguárokban, amit Jaguáros fórumokat végigböngészve csak a négybetűs szar szóval lehet jellemezni. Nos ezt anno is észlelték és nehezményezték is a tulajook, hogy ugyan már az elektromosság nem az igaz, mire Lucas úr a maga angol eleganciájával és sznobizmusávl annyit mondtott: -Gentleman sötétben nem autózik...

Dr. Zoidberg 2008.04.14. 16:24:02

Kinek szív, kinek ész. Nekem eleddig szív. (Méghozzá Lancia-szív.)
A szív és az ész oldalának mindigis voltak, és lesznek is lehetőségei, csak a két oldal jelenlétének aránya tolódik el folyvást. Egyre inkább az "ész" felé, habár ez gyakran megkérdőjelezhető, ezért is az idézőjel.

Mercurius: szép eszmefuttatás. Az Uno-s résznél könynek szöktek a szemembe.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.14. 16:24:43

Ez a Lucas-elektronika duma is olyan vitzes.

A Range-ben gyakorlatilag már minden elektronika kinyúlt. Meghalt a memóriás ülés komputere (Valeo), elhullott az ABS komputere (Wabco), kimúlt a légrugózás (asszem Bosch)... Az a rohadt Lucas motorelektronika meg csak megy. Biztos elfelejtettek neki szólni, hogy ő valójában szarra se való... :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.04.14. 16:28:26

Egyébként a Brooklands nagyot üt. Láttam tavaly Genfben (érdekes, széles körben hír csak idén lett belőle, pedig a kocsi már tavaly ott állt készen....) és az biztos, hogy ha esetleg egszer majd meg fogom tudni venni az 550 darabos sorozat egyikét, nem fogok habozni. De had idézzem itt a neves angol 'Evo' magazin szerkesztőit, akiket TCs körökben úgy tudom nem kell bemutatni:

< Although the venue of the Brooklands’ conceptual genesis is unknown, Bentley admits that it was the result of a ‘what if…’ exercise. Cynics might be tempted to complete the sentence with ‘…global warming didn’t exist?’. >

Ilyen autót manapság már nem igazán lehet csinálni. A Bentley megtette, de még ők sem mernek (akarnak) 550-nél többet gyártani belőle, pedig az azonos alapú szedán és cabriolet bármikor rendelhető a legközelebbi dílernél. Nagyon félek, hogy ha egyszer kifut ez a szedán és cabrio, akkor ennek a Crewe korszaknak is vége szakad. Kár lenne, de figyelembe véve, milyen hatással vagyunk a bolygónkra (és most messze nem csak az autókról beszélek) talán az helyes, ha ez a korszak elmúlik.

ommm 2008.04.14. 16:28:52

Mercurius 2008.04.14. 15:59:45

igen érdekes, valóban. a tömegmodellek miatt kopik egy kicsit a fény. és nem csak a briteknél. csak ott már lassan az olyan klasszikusok is elfogynak, amelyek emlékeztetnének arra, ami volt. (lásd 911 példája).
mindenesetre jó kis diskurzus kerekedett belőle, hál' Istennek. ez azért jelzi, hogy lehet itt aránylag emberi módon is vitázni.
cserébe, minden hibájával és előnyével együtt, csak szeretni lehet:
youtube.com/watch?v=U3ux-eGJoP0

AP (törölt) 2008.04.14. 16:29:05

Amúgy mennyit tudtok a british-ekről, azon túl, hogy gyarmatosítás, meg Mary Poppins, meg Madonna, meg Blöff, meg Bentley, meg Pink Floyd?
Kicsit gáz utálni valakiket, akikről nem is tudjuk, kicsodák.

XJ 2008.04.14. 16:29:30

Igen sajnos megölik a jaguar-t is...jo persze erre mindenki számított,főleg a mostani S, meg X type megjelenése után...de az XJ még él!!! hogy meddig? meddig lehet még igazi harapós , Jaguar lelkületű izig vérig Jag-ba ülni, uj autó vásárlóként? 2009ig...akkor köszön be ugyanis a következő "macskalexus", az uj XJ...és innentől uj időszámítás kezdödik Jaguaréknál is...Én azért reménykedem,h bár az elkövetkező időkben sokan(szerintem teljes joggal!!!)szidni fogják a Jaguar ujabb és ujabb formáit, de azért majd 30,40 év múlva kijön egy igazi XJ modell mely vissza ad az igazi Jaguar fellingből valamennyit!!!(úgy mint ahogy Fordék mostani Mustangja,vagy mint Chevrolet-ék új Camaroja...)
Tessék, sirjatok Ti is velem,itt jön a végzet: image.automobilemag.com/f/future_cars/2008/6695825/0609_z+2009_jaguar_xj+front.jpg

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.04.14. 16:30:31

Tie: na ez az. Tudod: mercedes-benz 600. Csak így egyszerűen.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.14. 16:32:38

morphine, akkor sincs semmi értelme az összehasonlításnak.

A Mercedes exkluzív limuzinokat csinál, az RR meg egy exkluzív beltérrel épített terepjáró.

Mondom, mint amikor a fúrógépet hasonlítod össze a napsütéssel. Az egyik valami, a másik meg valami teljesen más. :)

Ennyi erővel egy hétköznapi bőrkanapét is hasonlíthatnánk a Mercedeshez, vagy az RR-hez, mert hát végülis mindegyik kényelmes... :)

makmarci 2008.04.14. 16:33:02

Tie: Ok, de melyik-melyik ?

Azért azt ne feledjük, hogy a presztízs nem egyenlő a valósággal. Manapság erre igen sok példa van, hogy ne menjünk Europán kívül, ott van mindjárt a Volvo, ami (aki) kitalálta magáról, hogy presztízsmárka lesz, ha elhiszik neki, hogy az, ha nem, mindenesetre baromi drágán adják. És veszik is ! Nem kell a jó minőség, elég ha elhiszik róla, hogy tudja amit sugall. 40 éve abból él, hogy milyen biztonságos, pedig tudtommal más is eléri azokat a törésteszt eredményeket mint ők, max a fejlesztésben nem voltak annyira úttörők.

És ami a legjobb vicc, hogy a tisztelt tulajok a 240/244 Volvo-ra a legbüszkébbek, pedig ott még nemhogy a légzsáknak, vagy valami modern kütyünek nyoma sincs, de ráadásul egy keskeny nyomtávú, magas billegős kaszni próbál az úton maradni. Úgy néz ki, mint az Avia futóműves kis Ikarus. (nekem is volt, tudom miről beszélek)

Fox888 2008.04.14. 16:34:28

Gratula teljessen igaz. Ez a continental GT (faji kérdést kerülve) a néger rappereknek való. Azt várom mikor tudnak majd Low rider-t csinálni belőle. A kínaiak meg festhetnének sárkányt rájuk meg csinálhatnának belőle drift verdát. Viszont amit hiányoltam a cikkből a Rolls megmlítése. Ha van rossz vegyük észre a jót is. Remélem a Phantom nem tartozik a szappan kategóriába senkinél sem.

wal 2008.04.14. 16:34:31

Tie, tökéletesen egyetértek. A régi XJ6-omban és a TVR-ben is Lucas a motorvezérlés (Jagban még sok más is), sok éve vettem tartaléknak mindegyikből egyet, lehet ha nagyon keresem, meg is találom, mert soha semmi bajuk nem volt. Jellemző, hogy eladhatatlanok, mivel senkinek sem kellenek. Minek is, ha nem romlanak el és annyi bontott van, mint égen a csillag? Korábban is inkább a switchgear volt inkább gázos Lucaséknál, de aztán XJ40-től rájöttek, hogy ha 5V a rendszerfeszültség és telirakják relékkel a kocsit, akkor örökéletűek az alkatrészek.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.04.14. 16:37:47

Oh, bocsánat, Tie, ezennel megkövetlek, és nyílvános önkritikát gyakorlok, én valamilyen felfoghatatlan okból rollsra gondoltam és nem rangere. Elnézést, természetesen tökéletesen igazad van innentől kezdve :-DDD

mea culpa még1x

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.14. 16:38:51

wal, az enyémben a Lucas Hotwire rendszer van, de olyanokat művel, hogy az valami hihetetlen.

Egyszer három napig jártam úgy, hogy nem volt rádugva a légtömegmérőre a csatlakozója...

Haverom 3.9-es Range-ében úgy megy az injektoros gázrendszer a benzines elektronika jelei alapján, hogy az autóban épp egyetlen darab lambda-szonda sincsen (eredetileg volt, csak kigyulladt a kábelköteg, és az új kábelkorbácsba még nem sikerült bemadzagolni a szondákat - meg hát nem is nagyon ugrál érte, ha megy így is) :))

A8os 2008.04.14. 16:39:31

Mercurius 2008.04.14. 15:59:45

De jó lehet Neked, ha már undorral hallgatsz egy Lambot :)
Nem basztatásból… Szép szentbeszéd volt, csak éppen köze nincs a témához. Nem az a téma, hogy mitől luxus egy kocsi, és hogy ez és ez "csak" 279 lóerős a másik 641-ével szemben, és hogy a presztízsautókkal csak plázaribancokat lehet összeszedni (???), szerintem...
A téma az, hogy ommm felvetése szerinte nagyon nagy baj, ha eltűnik az tradicionális angol márkák „angolsága”. Erre írjál mélyen szántó gondolatokat, ne arra hogy „hejjj de szar ez a világ, hogy ennyi a luxuskocsi, de mi is vajon az a luxus?” :P

A témához: hát már elnézést a tulajdonosoktól, de én annak az embernek töretném el a kezét, aki az aláírásával engedélyezte, hogy ebbe az új XK-ba is ilyen váltókulisszát rakjanak… Az előző szériában még csak-csak, de azért 2008ban már megvetéssel nézi a szemem, és talán nem csak nekem, hogy egy ilyen szar, olcsó hatású, technikailag abszolút elmaradott automatát képesek berakni egy 20-30+ milliós sportkocsiba… Kérem, manapság már egy Corsa easytronic váltója is jobban halad a korral, mint ez. És akkor még nem említettem a kedvencem, azt a csodálatos fabetétet. Bátyám a kisfia fára épített kunyhóját csináltatta ilyen igénytelen anyagból körülbelül.
Ilyen „minőségi megoldások” esetén nem az angolságot kéne firtatni és erőltetni, hanem elgondolkodni, hogy mégis mit kéne csinálni, hogy legalább megközelítsék a németeket. Igaz, egyfajta megoldás az is, ha felvásároltatják magukat :P A Bentley meg a Rolls sem járt vele éppen rosszul

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.14. 16:40:43

morphine, én kérek elnézést... kezdett nekem is gyanús lenni, hogy kettőnk közül valamelyikünk hülye, mert mindketten olyan megfellebbezhetetlen magabiztossággal mondtuk az okosat, hogy az nem lehet, hogy mindkettőnknek igaza van. Aztán én is most jöttem rá, hogy makkmarci is a Rolls-ra gondolhatott, szóval én vótam a hüje. :)

Hiába, minden Land Roveresnek maga felé hajlik a keze. ;-DDD

Humphrey 2008.04.14. 16:45:45

Nagyon jó felvetés. kicsit hosszu leszek, bocs!
Szeretm a jaguárt. még ss cars ltd korából is, az xk, e-type xj igazi legendák.
de: mit mondtak a xk 120ról anno? ultramodern küllemű, a versenytársaknál olcsobb; az xk 150 '59 ből a kora leggyorsabb sportkocsija volt. ma meg? procc. 'hagyomány' meg 'tradició'.
nem a marketing a baj meg a meeting meg a nyakkendő, hanem, hogy ma a jaguárt már a saját térfelén is megverik régen: sportkocsiban is, és a sokáig jaguár-only terepnek számitó sportos limuzin osztályban is: cls, quattroporte, és jön a vw és a bmw is...
Tételeim
1) a jaguár az elmult 30(!) évben, kb az első generációs xjs óta semmi olyat nem csinált, ami nemhogy a presztizsét, de még a létezését is hosszutávon indokolná. egy hamis álmot kinál sötétzöld fémbe-világos bőrbe kötve, a kőkonzervativ vidéki nemes szterotipiáját.
mi lenne, ha pl a bmw a bőrgatyás jódlizó sörissza bajor-t adná? csőd.
2) ebből szorosan következik az amit már többször ki a akartam fejteni (most sem fogom az tul hosszu lenne): a bangleizmus nem formai-esztétikai kérdés, hanem közgazdaságtani szükségesség volt a bmw-nél. jövő és jövőkép kell mindegy, hogy a hardcore fanok (akik egyébként valszeg uj bmw-t/jaguárt sosem tudnának venni) legszivesebben keresztrefeszitenék christ. nem ő a lényég, lánglelkű tehetséges designer van bőven, hanem azok a szürke öltönyös 'ismeretlenek', akik a hosszutávu stratégiát meghatározták.
3) és persze az alapértékek mindig: minőség, megbizhatóság, vezetési élmény, innováció.
sajnos a jaguárért már régen nem kár, önmaga karikaturájává vált.

makmarci 2008.04.14. 16:46:12

Ja, mégvalami: azt ne feledjük el, hogy csak mostanság lett divat az el nem romló autó legendája, régebben aki ilyet állított, vagy kiröhögték, vagy úgy fordították, hogy nem maradt ott az út szélén, mert meg tudta csinálni.

Más világ van, más igényekkel. Egy tekerős ablak csak a tényleg szar autókban tudott elromlani, de mivel ugye ma már azért sírnak (joggal) a tisztelt ujságírók, ha nem automata az ablak.

És ugye azt se feledjük, hogy lehet olcsón is , meg jól is autót gyártani, de a fából vaskarikát ritkán sikerül összehozni. És ugye mi nem adunk ki X-el többet a minőségért, mi sírunk, hogy nehezek a mai autók, meg hogy bonyolultak, de sajna az euro 5-öt még nem tudja a 2107-es karbival...

Béla · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=29769 2008.04.14. 16:47:47

inkább szűnt volna meg a bentley is meg a lambo is minthogy VW alá kerüljön. nem is értem, hogy egészségen nemzettudattal rendelkező angol és olasz üzletemberek ezt hogy engedhették meg.

A8os 2008.04.14. 16:52:27

Béla: úgy hogy nem akartak éhenhalni :P

Saját lábán egyik sem tudott megállni, mert költeni mindegyik rengeteget tudott volna, de annyit meg is keresni nem (női betegség :) ). Szóval nemzeti öntudat ide, nemzeti öntudat oda, el kell ismerni, azóta a Bentley meg a Lambo is jobb lett :P

Kri · http://www.buggyrent.hu 2008.04.14. 16:54:33

Tie igazad van. Bosch-ról is legendák keringenek, hogy állítólag a fent említett mai luxusautókban mind Bosch elektronika van. És ez az ami elromlik.. Az biztos, hogy az a márka ami bitfejtől fúrán át még 546664 dolgon rajta van az brand és nem valós minőség. Minap dekipírfűrészt véve filóztam azon, hogy noname 2 év garival 6000 sok fémmel, bosch hobbicucc 2 évvel 23000 sokműanyaggal. Az autózásban külföldön megszületett a Boschless kifejezés ami a lecserélt elektronikás cégautókat jelöli. Szóval egyről beszélünk nagyjából mind. A luxus vajon mi, a presztízs vajon mi. Hogy hogy is van az, hogy egyes cégeknél Megane-ok vannak cégautónak korlátlan benzinnel, míg máshol mondeo, de max 2500km-hóval. Hogy akkor most autózunk vagy prezentálunk :)ja és kinek, és mit. Egy Audisbmwmercedes-es mit prezentál. Az jó az embereknek, hogy spontán nem szeretik őket. Miért jó? És ez bármi áron? Minapp elfilóztam azon, hogy a Mondeo nekem sok, ültem egy Octáviában és azt mondtam, hogy ez bőven elég. Van ABS, van 2 légszák, és qrva nagy csomagtartó. De persze mikor megnéztem mennyi az annyi kiderült, hogy ugyanannyi. Hát akkor semmi értelme cserélni. Miért is kerül ma Magyarországon egy kis autó többe mint egy nagy ugyanolyan évjáratból? Szóval habár soknak tűnik de mégiscsak racionális egy 2002-es mondeo. És ez semleges. Családapás, transzparens, beengednek vele, nem akarnak megelőzni, de nem is félnek tőle. A többi bullshit. Nincs nagyobb és olcsóbban fenntartható autó. A buggy pedig az egységnyi zs-ből legkülönlegesebb kabrió. Mert vannak gyorsabbak, drágább, műszakilag bonyolultabb, és ritkább autók, de nincs másik olyan aminél 100 emberből 90 mosolyog vissza. Ahol nem bemutatnak hanem integetnek. Szóval ha zanzásítanánk a fentieket, hogy miért is kell az autó akkor 2 fő irány jön ki. For transport és for fun. Erre adtam egy egyfajta megoldást, eddig bevált, de ez nem zárja ki azt, hogy két év múlva ne forduljon akkorát a világ, hogy új változók lépjenek be.

Nati 2008.04.14. 16:59:51

Omm- a klasszikus felsőfok ismét a post:supest! Végre megint van miért olvasni a belsőséget:) Egyetlen plusz kicsiny loletta, így asszociatíve: zászló dézignolt mini

2008.04.14. 16:59:57

Érdekes lehet egy kis kitekintés a "miért" irányába...

Nem azért tűnnek el az angol autók, mert nagyon rosszak vagy nagyon drágák voltak. Neeem. Egyszerűen autógyártással (ma már) nem lehet eleget keresni. Kínálati piac van, az autógyártás és -eladás nem egyenlő többé a pénzveréssel. Az angol munkás és mérnök drága és ritka tünemény, mindenki könyvelő, ügyvéd, bankár, adótanácsadó és hasonló akar lenni a Brit-szigeteken (és még sok más helyen).

Az éves bónuszból könnyebb megvenni a luxusautót (vagy bármilyen autót), mint kifejleszteni és legyártani. A világ műhelye már több, mint négy évtized óta nem Anglia, hanem Kína, India, stb.

De vajon mások jobbak? Karotta R8 cikkének legfontosabb megállapítása átjött? Az R8 motor Győrben készül! És nem Németországban. A nagy autógyártó konszernek a termelés legérzékenyebb részeit sem féltek külföldre vinni, még ha azt a külföldet ismerni is vélték egy kicsit a balatoni nyaralásokról.

Mivel pedig az angolok inkább eladták a gyártási és egyéb jogokat, ezért már nem volt mit oursourcolni, mikor lehetőség nyílt volna rá. Könnyes beszéd a gyár bezárása alkalmából, kassza és az utolsó prémiumból az igazgatók még elugrottak, mondjuk Nassauba. Aztán néztek egy állást a Citibanknál.

Sajnáljuk őket? Minek? Mindenki jól járt a munkások kivételével, akik - ébredjünk rá - nem angol sihederek, hanem első és második generációs bevándorlók voltak Szudánból, Kínából, Indiából és Pakisztánból (és még ki tudja honnan). Ők örültek, hogy amíg Angliában végezték azt a munkát, amiért otthon huszadannyi fizetést kaptak volna, ha a Rover, Jaguar stb. odavitték volna a gyáraikat, szépen összekeresték a kertesházra valót és eltartották a sógor által üzemeltetett Halal shopot.

Voltak gyönyörű angol autók, amiket a lelkes gyűjtők megőriznek majd az utókornak és a világ pedig semmit sem veszt azzal, hogy nem lesznek angol tucat autók méteres illesztési hézagokkal, öreg, gazdaságtalan és környezetszennyező motorokkal, buta futóművekkel és ementálivá rozsdásodó kasztnival.

Ettől még én is vehetek majd egy veterán Lotust, ha telik rá és várom az eső végét, hogy mehessek vele ;))

apamacko 2008.04.14. 17:06:05

A Profit-tal szemben áll a Költség mumusa ami igencsak érinti azt az autógyártót aki jobbára csak egy szűk (jobbkormányos) piacra termel.

Onnan anglomániából kitörni más piacokra az nem sikerült úgy igazán sohasem.

Az angol autógyártóknak szerintem ez is közrejátszott a vég felé vezető utón.

Floyd hozzászólásáról jutott eszembe ez az idézet :
"Semmi sem olyan tartós mint a nagyság emléke"
és ez igencsak ráillik az angolokra !

Béla · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=29769 2008.04.14. 17:06:09

A8os: :) nem mintha fenyegetett volna a veszély hogy egy rossz lambora költöm a pénzem, de most már pláne nem fog.

Szerintem mind a kettő azért volt különleges, mert kompromisszumokat kellett hozni a tulajoknak. nem akart lambo gyors, megbizhato, szep, agilis, ügyes lenni, hanem egyszerűen vadállat.
Bentley hasonló, most takarékos, luxus, megbízható, régen nem volt más mint patinás, hagyományőrző fényűzés.

Beszólok! 2008.04.14. 17:14:07

Én mindent megbocsátanék a Bentleynek, egyedül azt a fürdőszobai vízmelegítőhöz hasonlatos hűtőrácsot meg a lemezkivágás alól kikandikáló első fényszórókat nem, amit mostanában odagányolnak.

A Brooklands is minden idők legkirályabb angol luxuskupéja lenne, ha nem olyan buta lenne az eleje, mint a Conti GT-nek, meg a többinek.

A8os 2008.04.14. 17:14:43

Béla: engem sem fenyeget a veszély, mert én a nagy és [censored]erős nagylimókat szeretem :) Egy lamboban erősen halálfélelmem volt egyszer két kamion között...

De ha egyszer mégis rávetemednék egy Continental GT féleségre, ami szerinted már takarékos is ( :) ), akkor azt pont azért tenném, mert már nem az angolok csinálják, hanem a németek.

apamacko 2008.04.14. 17:16:40

Onnan anglomániából kitörni más piacokra az nem sikerült úgy igazán sohasem.

Mármint a 70 évek után ! üdv.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.14. 17:16:48

Kri, igazándiból ez a szar a Bosch, szar az ez, az, amaz is nagy blődli.

Minden gyár olyan minőségben gyárt bármit, amilyenben akar. Meg amilyen minőséget a megrendelő megfizet.

A Bosch mittomén, hasamra ütök, a Mercedesnek kurvajó dolgokat szállít, mert az megfizeti a komoly minőségellenőrzést, a Land Rovernek meg silányabb cuccot szállít, mert az nem ad érte annyit. A Lucas meg fordítva.

Az egyik autóvillamosságis a Bosch-ra esküszik, és fikázza a Magneti Marellit, a másik meg fordítva.

Mondok egy példát:

A Range-ben a generátor pl. egy 110Amperes Magneti Marelli. Elkonyult a csapágya, mert megmártogattam a patakban néhányszor, odaadtam autóvillamosságis havernak, hogy csinálja meg. Gyári csapágyak voltak még benne, de hát nálam hatványozottan kopnak a dolgok... :)
Szétszedte, elvitte a Fervillhez, akik elég jó név a piacon. Szépen meg is csinálták, kapott új csapágyat a generátor, szépen letakarították, homokfújták az egészet, kicseréltek benne két gyengélkedő diódát is grátisz, szép volt, jó volt, örültünk.
Aztán a következő patakozás-sarazás során megint megmártogattam, gondoltam, ha a gyári elment majd 500ezret, ez is elmegy legalább 200-at. Nem így lett. 2000km, és egy sarasabb kirándulás után mormogni kezdett a generátor csapágya. Jó brigád a fervill, de még egyszer ugyanabba a kutyaszarba ugye mégse lépünk, autószerelőmnek odaadtam, oldja meg. Szétszedte, csapágy (kínai akármilyen gyártmány volt, szétrohadt a sártól). Rakott bele szépen SKF-et (amire meg az autóvillamossági szerelőm kifejezetten köpködött), azóta kapott az arcára bőven, semmi baja.
Elhiszem, hogy a Fervill jó csapat (csináltak azóta már mást is az autón, túrtak fasza forgórészt a generátorhoz), de azt nem ártott volna figyelembe venni, hogy egy terepjárón kicsit más igénybevételnek van kitéve egy nyitott generátorban egy csapágy, mint egy személyautónál... a személyautó viszonylag ritkán áll géptetőig sárban, patakban... :)

Béla · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=29769 2008.04.14. 17:19:41

Nem és sem gondolnám, hogy így lenne, viszont te 15 évvel ezelőtt gyártott bentleyt nem vetted volna meg a maga idejében.

tuti 2008.04.14. 17:34:50

A8os----te egy tipikus fasszopó vagy,honnan is tudnád,hogy a Jag hulladék,ne a fos a8-ból induljál ki..Te,mint okoskodó-faszkalap kijelented,hogy szar-és akkor az ugy is van..ki a faszom vagy Te?Minöségellenör a Trabantnál?????Egy se3nkiházi gyökér vagy,aki nem tud okosat hozzászólni semmihez,és itt játtsza a bogyóját a semmire..A8??Nagy lófaszt...semmid sincs,kis buzeráns.Ízlésed sem.

lanciabacci 2008.04.14. 17:47:48

Ommm, részemről pl. ámen, értem a lényegét, de érdemes tovább és mélyebben keresni mindennek az okát. Mercurius nagyon belenyúlt szerintem, szépen megvilágította a lényeget.
A baj talán valóban ott lehet, hogy ebben a fene nagy demokratikus kapitalizmusban (értsd: mindenki pénze ugyanannyit ér), mindent a korábban kialakult osztályos értékrenddel adnak el nekünk. Ergo lejáratják őket. Pedig akkoriban volt még egyéb mértékegység is, az ár mellett. Az árat és erőt meg inkább szerényen titkolták.
Az üzenet most a fordítottja; nézz ki gazdagnak és erősnek, ha nem is vagy az, mert akkor mások is többnek gondolnak majd. Ehhez 4 kerek lámpa, de áramvonalas design is kell, hogy retro-high-tech legyen. Tűnj gondtalannak/menőnek/arisztokratának és boldog leszel. Vegyél mondjuk Golfot 10 éves kölcsönre, az már majdnem olyan mint egy (Népautó) Phaeton, ami pedig valójában Bentley. És milyen költséghatékony, hogy ugyanazt az motort/váltót/indexkapcsolót lehet beletenni mindbe. Na és ma már "pozicionálják" a márkákat. Értsd: ugyanazt a technikát különböző áron adják el. Mikor kellett mondjuk a klasszikus RR-t pozicionálni? Látott valaki valaha korabeli RR reklámot? Még a teljesítményadatokat sem árulták el.

Szerintem egy valódi arisztokrata ma (is) azzal tűnhet ki leginkább, hogy képes józanul mérlegelni és van saját értékrendje. Na és nem akar bizonyítani semmit.

A másik fele pedig, hogy amíg itt mindenki az autója által akarja feljebb tenni magát egy-két polccal és a szomszádnak vásárol, addig a Merci zöldséges lesz, a BMW gengsztermobil és az Audi államtitkárautó. És hiába tudjuk egy páran, hogy közlekedni Swifttel/Logannal/öreg Unoval is lehet, mégis ciki, hiszen népautó/fostalicska/rozsdás szar mind. Akkor is, ha fillérekből elmegy és nem is lopják el mondjuk. Azért az már ennyiből is látszik, hogy az autó jóval több, mint közlekedési eszköz; sokkal inkább személyiségjegy. Mellesleg éppen így is adják el nekük, mi meg lazán kiöntjük a gyereket a fürdővízzel. A világ lett ilyen és az autóipar csak egy tünete ennek.

ommm 2008.04.14. 17:59:41

sajnos, hogy ez van

AP (törölt) 2008.04.14. 18:02:27

És hiába tudjuk egy páran, hogy közlekedni Swifttel/Logannal/öreg Unoval is lehet, mégis ciki, hiszen népautó/fostalicska/rozsdás szar mind.

Népautó, rozsdás, fostalicska? Ilyen névvel, amiben szerepel a "Lancia" kifejezés, vigyáznék azért ezekkel a jelzőkkel. A háromból kettő mindre igaz.

Egyébként meg biztos jobb egy 15 éves Lancia ipszilon, mint egy új bármi. Neked elhiszem. :)

Mr.Evil 2008.04.14. 18:07:48

elég baj ez...senki nem lesz semmivel jobb-akármilyen autója is van...ez egy undorító emberi szokás-nevetséges..valami által naggyá lenni öszerinte...ez egy gennyes dolog-tárgyak nélkül képtelen a senkiházi valamiféle ikonná válni,és kítünni..ezt nem evvel kell orvosolni..aki ilyen-az egy idióta.

bogár 2008.04.14. 18:08:31

főbb vonalakban egyet kell értenem a szerzővel, akinek eddigi kommentjei is többnyire velős, a többin némileg túlmutató hozzászólások voltak, viszont szerintem attól, hogy egy motor ősrégi konstrukció és nem hozza a mai japán, illetve európai konkurensek mutatóit, még nem feltétlenül kell kidobni vmelyik testnyílásba. ahogy a H-D és is jól megél a régi blokkokra épített motorokból, sztem a jaguar is megfog.én ültem már több xj6ban, illetve H-D-n és az élmény, ami végsősoron sokkal lényegesebb a bhp-knél és Nm-eknél, az nagyon ott volt. az XF egyébként tényleg rusnya.

A8os 2008.04.14. 18:12:17

tuti: a stílusod sok mindent elárult az értelmi képességeidről. Gratulálok jelentős tartalmú hozzászólásodhoz! Bravó...

Javaslom, hogy menj vissza az íróasztalodhoz te kis tizenéves [censored], és tanulmányozd tovább a hetedikes irodalom könyvet, igazán rádfér. Anyádék büszkék lehetnek rád.

tuti 2008.04.14. 18:22:34

a8---Te vagy a király,tudjuk!!Megmondtad a tutit....ha Te mondod....öreg..hiszen szar a Jaguar....egy rakás..mert Te,mint föokos,megmondtad-értettük,világlátó fenomén Úr!!Hisz neked közlekedési táblákból öntött A8asod van...

tuti 2008.04.14. 18:40:16

a8---akkor fognak figyelni a csotrogányodra,ha közlekedési táblákat csinálnak belöle....eheheheheee...több autós tudás van a kisujjamban,mint neked a fejedben..de azért ne mérgelödj.Nem lettél elismertebb az autóddal,csak egy lenézett burzsuj.Hahahahaha.

A8os 2008.04.14. 18:40:55

hmmmm... Nem hiszem, hogy bárkit is lehülyéztem volna itt, mert Jaguarja van. Nem hiszem, hogy bárkinek is azt mondtam volna, hogy "az nem igaz amit te mondasz, mert nekem lehet csak igazam". Nem hiszem, hogy bárkinek bármi sértőt és kioktatót is mondtam volna. Továbbá azt se mondtam, hogy minden Jag szar, csupán rávilágítottam arra a nézetemre, hogy egy XJ-t is gyártó Jaguarhoz méltatlan egy S-type...
Viszont azt sem hiszem el, hogy te megvagy 15 éves. Szünet van az iskolában, hogy ennyire ráérsz ide írogatni hülyeségeket?

Humphrey 2008.04.14. 18:46:53

érdekes, hogy presztizs irányába ment el a beszélgetés és nem pedig a minőség felé..

van egy mondás: egy mercedes senkit sem tesz gazdaggá, csak elárulja mennyit költöttél autóra.
ez bármilyen autora igaz.

bogár 2008.04.14. 18:48:12

látom kezd már kibontakozni az a hangulat, ami régebben R8-as motorja kapcsán volt...

tuti 2008.04.14. 18:48:26

rég járhattál iskolába....majdnem 7óra van...nem tünik fel???Miért kéne szünet legyen??Megvagyok böven,ne aggódj..mindenki azt gyárt,amit el lehet adni a célközönségének..nem azt,amit egy magyar elfogadhatónak tart..ezt hadd tudja a Jaguar..vagy az a fasz Rattan Tata,aki megvette..ez lessz a mélyrepülése a Jagnak,és a Land Rovernek..addig is-Mi,autórajongók...hadd reménykedjünk...hogy az ötórai teánál több marad az angol hagyományokból...ne vészmadárkodjunk..majd ha az Audit megveszi a Chery,akkor Én is boldog leszek:-)

A8os 2008.04.14. 18:57:14

Kedves Tuti!

Az első részét nem kommentálom a hozzászólásodnak.
Viszont a második feléhez azt mondanám, hogy ha végigolvasnád és értelmeznéd a hozzászólások nagyját, és nem csak beszólnál, akkor kijönne belőle, hogy éppen az a baj, hogy a Jaguarnál nem tudják, mit kell csinálni, mert ennyi eladott autóval nem élnének meg többet pár évnél. Szép dolog a hagyomány, de nem lehet megélni belőle, eladható és JÓ autókat kell csinálni, amihez annak a bizonyos "fasz"nak van csak meg a pénze a Jaguar esetén...

fury 2008.04.14. 19:00:21

OOps...a didid élég,bébi)))Egy Bentley Continental GT itt áll a Nyerö u.-ban,10kerben,az utcán,gyártelep-kertváros,tulaj egy rizsszemü kínai-nyilván a piacról.....a kocsi többet ér,mint a háza-ami elött áll))))))...se garázs,semmi...kicsit nagy érték ahhoz,hogy itt álljon az utcán...Ö tudja..egy Wagon R +(vagyonör+))))) )takarásában...muhahahaha)))Gondtalan egy ember lehet....

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.14. 19:04:27

tuti: ki kell hogy ábrándítsalak, de az ötórai teát is már csak az öreg arisztokráció meg az 50 éven felüliek és anyugdíjasok nyomják...a régi autók máshogy és másban voltak jók mint a mostaniak, akik nem tudtak egyik állapotból a másikba az idők folyamán átalakulni, azok megszüntek...és többnyire angolok és olaszok voltak :) az fogy ami az embereknek tetszik és kell, ezellen nemigen lehet mit tenni, én sosem szerettem volna új autót, eztán se nagyon, lehet hogy biztonságosabbak (biztos) erősebbek (többnyire ez is), kényelmesebbek (ritka...), de többnyire megállnak a csúnyán néző hangember használati tárgy szintjén, egyszerűen nincs bennük mit szeretni, úgy, mint ahogy a régieket lehetett...a lélek hosszú sötét teadélutánján vagyunk kéremszépen :) (respect Douglas Adams) béke

tuti 2008.04.14. 19:05:38

Ez egy Jaguar...RatatatatatTata a Fönök...)))))Akkor is ez blamázs...és szégyen..éés-sajnos ez vár a Világ autóiparára..5év mulva lessz kábé 6gyártó..elég szomorú..de feltörnek a használtautók)))).Lesznek,kik jól járnak..mások kevésbé.

tuti 2008.04.14. 19:07:58

miluman-igen,ez igy van...sajnálatos..de..mit tegyünk..semmit nem lehet.

András 2008.04.14. 20:13:10

Cappyka:-)

Ez lesz az:-))))

Krisi 2008.04.14. 20:15:08

Én csak azt nem értem hogy ez a remek cikk - agymenés, kinek mi, miért nem a szerelem rovatban, vagy a véleménynél van, miért "száműzték" a belsőségre? Nehogy megnőljön az önbizalom? Pedig jó írás, teccik.
Régebben én is imádtam a Jaguarokat, de ma már semmi extra, az X-Type-pal elkurvultak :(
A Bentley meg dettó, egy régi Arnage T az megdobogtatta a szívemet, de ez az új már olyan német utánérzés.

gyules 2008.04.14. 21:03:45

Londonban elek. Nem ugy latszik,h az uj Bentley-k akkora mellefogasok lennenek... Igaz, a Brooklands-t nehéz überelni, nálam. De a lényeg,h lehet lehúzzátok ezeket, de az emberek szeretik és veszik őket. A cég meg abból él. Amúgy ha vezetsz ilyen új 'habiszti' sport autókat (pl Gallardo) nem fog neked se eszedbejutni,h 'de kár,h audis a belseje', hanem örülsz,h nem sz%rik be a második kanyarnál...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.04.14. 21:13:14

én a Bentley Brooklands-et bevállalom ha nagyon muszály (:

AP (törölt) 2008.04.14. 21:53:36

Mindenki úgy adja elő magát, mintha Londonban élne, minden nap Lamborghiniket vezetne (ez a munkája), meg ilyenek.
Érdekes hely ez az internet, több a james bond, mint az átlagos béla.
de akkor akiket az utcán látok, azok kik?

bryan 2008.04.14. 22:04:00

AP: persze, az internet mögé bújva könnyen mondhatnánk itt mindenkiről hogy csak kamuzik, látatlanban azt füllent amit nem szégyell. de azért pár embernél szerintem a stílusból, szavakból is látszik, hogy nem csak a levegőbe beszél, másoknál pedig csak az arc és a vágyálmok a nagyok...

series_one (törölt) 2008.04.14. 22:18:50

höjj, mivót itt ma.
így utólag már kár lenne belepofázni, de kár lehúzni az angolokat, nincs miért.
a német se jobb, a japán is csak máshogy szar.
tapasztalat.
többszörös ex, gyakorló és leendő angolautó tulajként mondom.
:))))

Kri · http://www.buggyrent.hu 2008.04.14. 22:28:08

Hi Bryan, igen Bryan. Ma regisztráltam életemben először egy autós oldalon ott csak regisztráltak szólnak hozzá a témákhoz és meglepően kedves és családias a stílus a megjelenésemre. Ugyanakkor az, hogy itt bárki bármilyen nickname-n kommenezhet az nagyon demokratikus. Így tényleg minden vélemény egyszerre hallható moderálás nélkül. Ez az igazi nép hangja, itt egyszerre van jelen a leszorított Suzukis, a leszorítós A8-sal. Ezért respect a totalcar-nak. Ez az ország kipufogója Belsőségnek álcázva. :)

Rocko- 2008.04.14. 22:41:33

ommm: egyet kérek: írjál még több postot. :)

Kri · http://www.buggyrent.hu 2008.04.14. 22:46:30

És mégegy az autós stereotípiák adják el el és buktatják meg az autókat. Kovács Miklós KIA ceed tervező mondta, hogy ő örömmel ment át a KIÁ-hoz, mert ahhoz semmi nem ragad se rossz se jó. Minden olyan lesz aminek most megteremtik. És készítettek egy Ceed-et 7 év garival. Ott ütöttek ahol más soha nem mert. Nem a minőségérzet sztereotípiájával hanem valódi garnciával. (Persze ez jó üzlet is de más mégse mert) A Fiat a tönkremenése szélén ráérzett arra, hogy hiába akar Golf lenni a Stilóval az nem passzol a sztereotípiához. Mercedes is új márkanéven nyomta a smartot. Ma kimondod azt a szót "autó" Magyarországon, akkor a 70%-nak egy golf jut eszébe. Ha szereti, ha nem. És most ne kövezzetek meg érte, az tegye csak fel a kezét aki soha nem találkozott ezzel az autó=golf képpel. Erre mit csinál a VW új márkaarculatot: a reklám csak ennyi Das Auto. És működik. Annak feleltek meg aminek valóban gondolják őket. Az angol autó angolságát a németek ragadják meg (mini), meg a kínaiak (MG). Amit itt oly sokan szeretnek szapulni, pedig japán is azzal kezdte, ahogy idősek szokták emlegetni cipősarokban lopták ki a fémforgácsot az amerikai gyárakból mintának. Hogy lehet az hogy az az országa mi processort tud gyártani autót nem tud. Biztosan nem tud? Vagy mi is bedőlünk/küzdünk a sztereotípiákért. Ott van a Landwind törésztesztje, meg ott van a Navaráé is. Something different? Szóval hogy lehet, hogy egyszerre harculunk a sztereotípiákért és ellene. Olyan szép is ez :)

bryan 2008.04.14. 23:08:42

Kri :))))

sajna a regisztráció sem "megoldás" arra, hogy a délután a mélyen tisztelt Belsőségre beböfögő tuti-félék is véleményt mondhassanak, nem mellesleg milyen stílusban... nem akarom kispécizni magamnak és b@sztatni, de azért néhány ember fényévekre került a kultúrától. és ha még próbálnak normálisan válaszolni neki, akkor is mosatlan szájjal fröcsög tovább. "eszem-faszom megáll" :)
a jaguárnak tényleg szüksége lenne egy megújulásra, mert a hagyományaira nem osztanak senkinek nyereséget :P

AP (törölt) 2008.04.14. 23:16:24

bryan elég kevés hiteles emberke van

bryan 2008.04.14. 23:26:18

AP: ha senkinek sem hisszük el, hogy van valóságalapja a mondanivalójának, vagy hogy milyen autóban ülve mond véleményt más autókról, akkor kár is kommentezni, mert csak egy nagy zűrzavar lesz az egész. szerintem mindenki el tudja dönteni, és a saját joga is ezt tenni, hogy a sok-sok komment közül melyiket tekinti igaznak vagy szimpla fröcsögésnek.
nem tisztem és feladatom megvédeni a délután szereplői közül például "A8os"-t, ha jól emlékszem a nickjére, de azért nehogy már ekkora és ilyen hangja legyen egy (az írásképéből nyilvánvalóan 2 diplomával rendelkező) tuti-féle hangoskodónak. én legalábbis ezt így látom...

tuti 2008.04.14. 23:27:44

bryan--nem kell ugy csinálni,mintha a véleményem nélkül szépmüvészeti remek lenne az oldal...ha egy valaki,akinek semmi köze valamihez-és egy kerekes faládát nem lenne képes összerakni..és mégis tudálékoskodik egy nagy márkáról,és egy szóval elintézi-hogy hulladék..NA AZ MEGÉRDEMLI AZ ILYEN KOMMENTET.És nem kell itt játszani a kirekesztö intellektuell-filoszos,félszemüveges hümmögő bölcsészkarost...mert leszarom.Én is lehetek alpári-és egy szóval mindent elintézö..és csak röhögök ilyenkor a "hüdekár ezért a szép nyelvért"baromságokon-NEM neked szólt,kinek csípi a szemét,ne olvassa.Akinek szólt-érdekes,rögtön elolvasta...ugyhogy hagyjuk az ilyen"tecsúnyafiu-én tanult ügyi"dumákat..cifrábbakat is szoktak itt irni.De itt mindenki rettentöen okosabb a másiknál-és persze olyan kifinomult..hüüha..be ne szarjak.

tuti 2008.04.14. 23:31:32

"íráskép.."már kezd intellektuellkedni..okos Tóni.

bryan 2008.04.14. 23:40:53

tuti: tisztában vagyok vele hogy ez nem a szépkiejtő verseny, tényleg nem is kell annak lennie, de azért kulturáld már magad kicsit... ennyi erővel rólad is mondhatják, hogy "a tapló paraszt internet közelbe jutott és ha már itt van beszól egy jót és osztja az észt". mért, neked mennyi közöd a témához? :P
ha jól olvastam, nem a jaguart hulladékozta le, hanem kifejezetten az S typeot, ami köztudottan ez egyik vezérgép volt a jaguár imázsának és mindenének lesüllyesztésében. ez tény.

"De itt mindenki rettentöen okosabb a másiknál" - ezzel magadnak mondasz ellent, mert te jöttél úgy hogy kiosztasz itt mindenkit.
engem nem érdekel, úgy beszélsz ahogy akarsz, de kicsit visszavahetnél

tuti 2008.04.14. 23:42:23

Jahh-nem diplomák fényében mérjük azt-ki mit ért az autókhoz..általában azok a leghülyébbek hozzá-nem jut idejük rá.Sajna(frászt)Én nem vastag poros könyvek mellett töltöm az idömet-hanem ÉLEK..és semmiért nem cserélem ezt el..ha ezért kirekeszt valaki,az az Ő vesztesége.Én nem pancserkodom csak a gép mellett,figyelve,kibe köthetek bele..ez most véletlen volt-kicsit túlreagáltam,sajnálom-vagy nem,megtörtént..de amit a legjobban utálok,az-mikor valaki megjátssza az agyát..és ossza az észt-közben ugyanolyan mint a többi.Nem szar diploma kell az élethez-ez már nagyon száradt humor..aki ehhez köti magát,jól eltapossa a nagybetüs Élet,míg kidobta rá a fél életét..Grat hozzá..hajrá.Érdekes,nekem nincs-mégis megvan mindenem..de biztos rosszul csináltam.

[] (törölt) 2008.04.14. 23:43:32

"Nem ugy latszik,h az uj Bentley-k akkora mellefogasok lennenek... Igaz, a Brooklands-t nehéz überelni, nálam. De a lényeg, h lehet lehúzzátok ezeket, de az emberek szeretik és veszik őket."

Pontosan ezért irreleváns, hogy mit okoskodnak az emberek a Bentley-rôl egy netes fórumon, mert 99.99%uknak nem volt, és nem is lesz soha - még nyomokban sem képviselik az adott termék célcsoportját (kb. mint amikor egy etióp kutatócsoport szakért a lavinákról). A célcsoport véleményét és igényeit pedig nagyon is jól ismerik az adott gyár marketingesei, mint azt az eladott számok is illusztrálják - ostobaság azt hinni, hogy tervezôk elefántcsonttoronyban élnek (a britek esetében a bukás oka sokkal inkább a fos minôség volt, irreális áron).

A régi márkákat/modelleket felkaroló "anyacégeket" is felesleges köpködni, mert ez egy igenis mûködô recept, ott van rögtön a Mini. Retró autó, modern tartalommal, és baromi jó vezetni, viszik mint a cukrot. Arra is mérget vehet mindenki, hogy a Fiat sem fogja kapacitással bírni a sok 500-asra leadott rendelést.

Azzal nincs egyébként semmi gond, hogy egyesek a régi autókért rajonganak - csak amikor ezek az emberek lehülyézik a többit, hogy miért használnak önindítót kurbli helyett, az már enyhén szólva is szánalmas.

Mottó: már a szex sem a régi, amióta a nôk is élvezik!

tuti 2008.04.14. 23:47:33

Visszavettem,na.Mondtam,bedühödtem,nem vagyok ilyen..de olyan sem,mint fentebb írtam..amúgy ha olyan sok errefelé a diploma..akkor miért nem tudnak sokan helyesen írni például..?Néha olyanokat olvasok..broáf.

bryan 2008.04.14. 23:48:33

tuti: amit nem akarsz megérteni nem is fogsz... ki a f@szom mondta, hogy a diploma hiánya miatt vagy hülye vagy sem? istenem... na mindegy, nem vitatkozom veled, nincs értelme. fasza a hozzáállásod...

tuti 2008.04.14. 23:52:17

A manóba...meg..a búbánatos életbe..milyen gonosz ez az ember,hogy ilyen rosszat írt..most már jujj,de méregbe gurulok menten!!Olyan pompás ez a Jaguar..legközelebb ezt írom ;-)

tuti 2008.04.14. 23:54:45

Nem szabad azt a "hímtagosat"írni,jujj,mit fog szólni a cenzor..)))"Fel kell vennem ezt a ....szoc-politikát;-)" Kiccsaládom részére.))))))))))

A8os 2008.04.14. 23:55:37

Tuti-nak, utoljára

Csak úgy mellékesként, nekem sincs diplomám, mégsem úgy szóltam hozzád, hogy "ki a faszom vagy te köcsög senkiházi?!" Ha nem anyázol, úgy is megértettem volna mit akarsz mondani. baszki :)

Hogy közöm nincs a témához? 35 éves koromra összedolgozni nem egy A8, (de ha témánál maradunk) vagy zsír új XF-ek árát, szerintem nem senkiháziság és hozzáértetlenség az élethez, amit te biztosan jobban élsz, mint én. Persze ebben is lehet kételkedni, mint minden másban...

És tényleg csak végszóként, de ha Te intellektuáliskodásnak meg meg okoskodásnak veszed, ha valaki normálisan szól vissza, akkor tényleg nincs miről tárgyalnunk... na oFF

tuti 2008.04.15. 00:02:34

Huhh...veszedelmes viszonyok..ez már helyrehozhatatlan..nesze,tuti,elintézted..most mehetsz a polgár-jenő hivatalba..a Jenő Úrhoz..szocpolitilag kegyelemért..))Mindegy-Nekem van pofám elnézést kérni,mert vállalom,mit írtam.Elnézést! És most nem fogok olyat írni,hogy 240darab BMW-m van,meg ilyesmi..mert nincs..de megvan,ami kell.Másféle dolgok is megjeleníthetik a biztonságot..és a munkánk értelmét.

A8os 2008.04.15. 00:04:09

bryan-nek meg azt üzenem, hogy senki nem kért, hogy védj itt engem. nincs rá szükségem. bár a mondanivalóddal részben egyetértek, más helyett ne osszunk már okosságot. kössz

A8os 2008.04.15. 00:08:00

Tuti, én is elnézést kérek, ha esetleg sértőt mondtam volna.
De azért légyszi, máskor gondold már át mit mondasz. További szép napot

tuti 2008.04.15. 00:13:05

A8os--ne viccelj már-túlreagáltam,és sajnálom.Te semmit nem mondtál olyat(nekem)...csak a hulladék fájt..pedig nincs is Jag-om..csak megszakad a szívem a márkáért..de sztem elbúcsuzhatom töle..Tata...Nyanya...ebböl nem lessz jó"heppiend".Písz.

Wector 2008.04.15. 00:45:56

Nem tudok elmenni Mercurius hsz-a mellett... kenyes temara tapint ra.

A lenyeg: En szerintem nem magaval a preztizzsel van a baj. Hanem azzal hogy tul nagy jelentoseget tulajdonitunk az autonak. Es ez foleg Magyarorszagon figyelheto meg, vagy meg keletebbre. A legtobb embernel az auto a kulvilagnak szol. Mert az embereknek az a fontos hogy masok mit gondolnak roluk. Mintha attol valnanak azza akik -nek hiszik magukat. Sajnos szanalmas.. es sok esetben nem is tudatos ez a megfelelesi kenyszer. Pedig jo lenne felismerni.

Erdekes modon mar Ausztriaban sem figyelheto meg annyi uj auto. Europa nyugatabbik feleben nem ciki beulni a 15 vagy akar annal idosebb autoba, legyen az Opel, Fiat vagy Toyota, es ez nem feltetlen jelenti azt hogy az illetonek nincs mit a tejbe apritania. De Mo-n olyan "nyomas" van az embereken, mindenki ujabb, nagyobb, erosebb autoba menekul, es attol lesz ferfi. Pedig nem.
Jahh, az autok preztizse is teljesen mas Magyarorszagon mint kulfoldon. Eleg ha csak a BMWre gondolok....kulfoldon nem "ugyanazok" az emberek vezetik, ugyanolyan modon. Jo fellelegezni mas autos kulturaban. Ahol az autopalya kulso savjaban a 60 ev koruli hazaspar poroszkal a Hummerjevel, az Impreza WRX-et anyuka vezeti, fater a mitfahrer a sracok meg hatul figyelnek, vagy az o"sz haju uzletember Smart-ozik.

A Bentley-kerdeshez hozzaszolva: Angliaban a precizitassal, minoseggel sok esetben gondok vannak, nem csak az autogyartasban, ezert is tartanak ott.... De ez inkabb mind a valtozas szamlajara irhato. Sok esetben nehez megemeszteni, de el kell fogadni, es mast kell keresni helyette. Sajnos. Szerintem amit az uj G osztalyos mercivel muveltek az sokkal gyalazatosabb. Remelem a 911es formaja nem jar hasonlokeppen.

Krisi 2008.04.15. 02:25:51

Wector: Akkor jön el a vég, amikor majd SUV-ot csinálnak a Defenderből. Bár a Land Cruiser már az, szóval nem járunk messze.
Erre mondták mások az igazságot, hogy régen a SUV-ok akartak terepjárónak látszani, ma meg a terepjárók akarnak SUV-ok lenni.
Idáig sűllyedtünk :)
De a gazdaság nem az autúbuzikra épül, szóval ne várjunk nagy változásokat, szépen lassan eltűnik minden...
Már megint negatív lett a beszólásom vége, de azért remény még van, elég megnézni az A5-ös Audit :)

thetriggerhappy 2008.04.15. 02:57:27

wector!

nem igaz. ez egy nagyon hamis es rossz onkep. ausztraliaban elek egy ideje esi itt pont uez a helyzet.
a hatalmas mortgage mellett megvett auto szaztizenotezer havi reszletre, a mindenaron a ketszer olyan draga, de europai autoert valo gurizes (ki az a barom, aki uannyt ad ki eg megane-ert mint amennyibe egy jol felszerelt subaru kerul?) es a valoban gazdagok reszerol a felesleges es mar-mar bosszanto kivagyisag. az utobbi irrital a legjobban. amikor az egyik ismerosunk a 2 eves cls 500-at (15ezer km volt benne, eleteben el nem hagyta sydney-t az auto, valoban szukseg volt az 500as motorra) cserelte le az uj s class-ra, csak mert az kijott igy meg kellett venni. amikor kismamak bevasarolni jarnak a 911-esekkel es oreg nenikek toporognek az amg clk kabrioval, mert kisebbet venni ciki.....ha mar veszunk, akkor a legdragabb kell.
ez egy emberi tulajdonsag, nem magyar szokas. itt is igy van, csak sokkal tobb a penz.

ui: a kedvencem meg az amikor ezek az autotulajdonosok ugy velik, hogy ok tesznek a kornyezeteret amikor egy orara lekapcsoljak a villanyt a lakasukban. de ez nem kapcsolodik szorosan a targyhoz...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.04.15. 06:05:08

tuti:
"Én nem vastag poros könyvek mellett töltöm az idömet-hanem ÉLEK"


Azért rád férne egy-egy kötet Rejtőtől, hogy legyen valami fogalmad az életről is... ;)

VHB 2008.04.15. 08:04:38

Tiszta Üvegtigris flashback, amit itt a kommentekben olvasok. Szeretnétek Traubit inni, de a Pepsi meg a Coca felvásárolja a kis üzemeket, de meghagyja a cimkét max lecseréli az üveget.
Az angol autók sosem a megbíhatóságukról voltak híresek, egyszerűen csak a Traubit testesítették meg az autógyártásban. Persze lehet, hogy a megbízható Traubi már nem is olyan jó :)

Jetfighter 2008.04.15. 09:46:43

Egy Brooklands eleganciáját lehetetlen überelni. Legföljebb egy Azure, a hasonló nevű Cote pálmafás sétányain suhanva. (Még egy lejárt, 100 éve poros sztereotípia, de lecsekkolnám:)

Szív vagy ész?
És ha csak erő és stílus? (Nekem ennyi elég. És jó átlagos megbízhatóság, kész.)
Szerencsére van egy ilyesmi a garázsban.
"Sergio Pininfarina, Walter de'Silva, Nuccio Bertone, Giorgetto Giugario, Marcello Gandini." Ezt kéne mantráznia éjjel-nappal minden autótervezőnek, belső szemei elé vetítve AZOKAT az autókat. És akkor talán a kisakocsikban is megjelennének a tökéletes(ebb) arányok, a szemnek is kellemes vonalvezetés. Amire amúgy van példa, a legtöbbnél olasz kézben volt a ceruza.

Ez az én véleményem, tudom, a piacé más.

Jetfighter 2008.04.15. 09:48:44

Illetve természetesen: Giorgetto Giugiaro.

AP (törölt) 2008.04.15. 11:12:28

Nyugi már.

Kénytelen vagyok Edelweiss úrnak igazat adni mostan, tényleg nem mi vagyunk a célközönség.
Aki egy ilyet meg tud venni, az meg is veszi, mert tetszik neki, és ennyi.
:P

Valaki más 2008.04.15. 13:36:52

Lehet, hogy én vagyok a fáradt, de nem értem...

Sikes 2008.04.15. 13:43:12

Igaz,igaz. Amikor egy márkát vagy autót kell megítélni, sokan túl mélyre néznek... Van egy sokak által már nem is igazi autónak tartott jag(x-type 4éves) a garázsomban, meg egy jappp is... Miért vettem a jagot? Presztizs? Villogás? Lóvé??? Ki lehet még találni egy csomó indokot hogy miért vehet ilyet valaki...DE NEM! Bizosan van aki ezért veszi az autóját Gyermek koromban (most sem vagyok azért még öreg) volt autóskártyám, és ott sok olyan autó volt amire még esélyem sem lett volna hogy élőben lássak. Hiába na,szoci volt 90ig a helyzet..zsiga-skoda-trabi-stb... Dolgozik az ember éjjel-nappal és 10-20 év múlva rájön, hogy az egyik álmát egy jag-et meg tud venni. Megveszi? MEG! Miért? Mert az álma volt. Nem érdekelt sohasem hogy ki mit gondol róla, mert nem "igazi" vagy "kicsi a motorja" meg "dízel"...TÖK MINDEGY! Ha egyszer megtettszett és lehetőség volt rá éltem vele. Szóval csak annyit akartam, hogy egy autónak meg kell fognia a tulajdonosát vmivel, mert anélkül csak 1 autó a garázsban... Tök mindegy hogy VW vagy akármelyik konszern, a lényeg hogy NEKED tettszen és akkor téged sem érdekel, főleg nem sértésnek veszed ha te "tipusodat" szapulják...neki nem tettszik...kész..ne tettszen...nem érdekel, nekem tettszik... Az új autók meg olyanok amilyenek. Ha szerinted csúnya a ... kocsi, ne vedd meg! Ennyi az egész! Masik az bejön neked? Hát vedd meg azt! Az sem fog mindenkinek "pöpec" gép lenni.. Emiatt nem látom értelmét isteníteni/f*kázni egy márkát... Az biztos, hogy a mai autóipar nem biztos, hogy jóirányba megy... Mindegy ki fogja gyártani a következő autómat, a lényeg az lesz, hogy NEKEM bejöjjön, és nem a másik véleménye.. Szép napot mindenkinek...

A8os 2008.04.15. 14:04:09

Sikes: ez igen. Szép és jó gondolatok voltak - szerintem.

tuti 2008.04.15. 14:46:19

Tie----kösz,nem gondolom meg...kétlem,hogy überelhetnéd az életem a könyveiddel..rövid az élet,kinn süt a Nap..jó idö van..igazad van-olvass benn a lakásban.

Mr.Evil 2008.04.15. 14:55:29

Megjött a 6-os Golf..összel jön ide...Wáááááááááááááááááá!!!!Ugyanolyan bazeg!!Kövér,unalmas...miért?miért?Változtassatok mááá rajta többet,wazzeg!! :-) Anna-240es Volvo használként,Autópiacban.Nahh-az kéne.

Ákos vagyok és hülye 2008.04.15. 15:39:08

Sikes-hez csatlakoznék: arra senki nem gondolt még azok közül, akik amiatt baszogatják az új, és még ne adj' isten, német prémiumautót is vásárlókat, hogy talán ők is azért veszik elsősorban, mert tetszik nekik? ez egyáltalán nem lehetséges? :P

ugyan valszeg senkit sem érdekel, de... sok jót olvastam róla, ezért mi is nemrég váltottunk egy új nyolcasra a családdal. mégegyszer: nem azért, mert a szomszédok 7esekkel meg S osztályosokkal, vagy éppenséggel opel astrákkal járnak, hanem mert NEKÜNK EZ TETSZIK. a legjobb barátom 911 Turboval jár, és mellette egy szerény, nem nagyarc ember. én nem sajnálom tőle, mindenki arra költi a pénzét, amire akarja. sztem másnak sem kéne csak azért osztani a nagyautósokat, mert azt képzeli róluk, hogy csak azért vesznek a "népnek" elérhetetlen verdákat, hogy kitűnjenek velük a tömegből. persze, mindig lesznek olyanok, akik nem tudnak megszabadulni a megfelelési kényszerüktől és a feltűnési viszketegségüktől, de én nem általánosítanék… soha nem éreztem magam többnek senkinél azért mert szegényebb mint én vagy bárki, ezért egy suzukist se nézek le CSAKIS emiatt. ha viszont valaki csak azzal tud foglalkozni, hogy másnak miből meg hogyan és neki akkor miért nem és azért a másiknak bizony a jó anyját, az már más téma!

szóval ez annyiban kapcsolódott a témához, hogy a jaguar tulajokat se kell basztatni, mert ezt vesznek. egy Daimlerben én is szívesen elvigyorognék monnnnyuk ;)
olvasgatva az eddigi hozzászólásokat, én úgy vagyok vele, hogy a kissé kritikus egyének sem azért szurkolnak, hogy a jaguar most aztán csődbe menjen és eltűnjön. valamilyen megújulás kell a márkának akár a very british hagyományok rovására is, mert így csak egyre lejjebb és lejjebb fog jutni. kár lenne érte. a bentelynek meg a rr-nak bejött

szép délután mindenkinek!

tuti 2008.04.15. 16:45:27

"York napsütése,rosszkedvünk telét-tündöklő nyárrá változtatta át."( W.Shakespeare)

tuti 2008.04.15. 16:58:49

Tie-nak,szeretettel-----"Galamb nekirepült a falnak,de a következö pillanatban már úgy vágta szájon a vitorlamestert,hogy az meglepetésében lenyelt egy fél font bagót-ami a szájában volt..percekig csuklott utánna.."(Rejtő Jenő-Az előretolt helyőrség)

Humphrey 2008.04.15. 19:34:04

Sikes,
szép és igaz amit irtál, a gyerekkori álmok beteljesitése a legszebb motivácio.
épp ezért ugy is feltehetjük a kérdést: gyárt-e ma a (pl.) jag olyan autot, amiről a mai gyerekek még felnőttkorukban is álmodozni fognak ugy mint egykor mi (én konkrétan az xjs-ről :)?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.15. 22:35:15

tuti: okés, tudom mit fogok ujraolvasni :)

gof · http://rapid.blog.hu 2008.04.15. 23:35:45

ommm: alapvetően belső bólogatással olvastam végig a postot, és tudom, hogy ízlésről ítéletnapig lehetne vitázni, de ezt akkor is el kell mondanom:
Amíg csak fotókon láttam az XF-et, nekem is a szörnyülködéstől kerekedett el a szemem. De előben minden megváltozott; megadta a nagyvad feelinget; nekem. Egyszerűen jó volt, olyan jó, amilyennek egy Jag-nek lennie kell. (És nem értem, hogy miért csak ezüstben fényképezik, amikor sötétkékben tényleg állatul néz ki.)

tuti 2008.04.16. 01:05:24

Természetesen a kedvencem;"A Tizennégy karátos autó"..Rejtötöl..de "A Láthatatlan Légió"is ott van...de wazzeg...az összes ott van,Fülig Jimmyvel..Piszkos Freddel..unikum a csávó;-)

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.19. 15:19:20

Ahh, micsoda autók. Egyik szebb mint a másik.
süti beállítások módosítása