A Voyager újra száguld!

Hetven rugó hopp

  2008. április 11. - RT76 Címkék: totalcar flotta chrysler

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Hát eljött az idő: végre újra merek írni a Totalcar flottájának legnagyobb tagjáról, az olasz-amerikai-osztrák családi buszról, amit Dacia helyett vettem végül. Mert megint (csaknem) tökéletes. Miután meglátogattam vele a Gurut.

Voyager a celldömölki csápon

Nem az autó hibája, nem a Guru hibája: egy 190 ezret futott motornál bizony elöregedhet egy-két szimering. Ezt pedig egy rendes autó szolid, de egyre intenzívebb olajcsöpögéssel jelzi. Miután csúnya fekete foltokban elkezdett kidögleni a kertben a kocsibejáró betonsávjai között a fű, meg tenyérnyi olajtócsák miatt szégyenkezhettem, ha valahol megálltam pár órára, elhatároztam: ezt pedig megszüntetjük. Mvel én Fejér megyében élek, a guru  pedig Vasban, nem akartam hűbeletamás módjára nekirohanni a 150 kilométernek, gondoltam, előbb a helyi erőkkel megpróbáljuk felkutatni, mi is szivárog, honnan.

Középen, a váltó és a motor közül, meg a féltengely mellől jött az olaj

A guru szintén Tamás, és Tom-Voy néven alkot, Celldömölkön. Nem reklámnak szánom, hogy idelinkelem, hol érhető el, sajnos nem húzok jutalékot a munkásságából, egyszerűen csak ő ért ma Magyarországon a legjobban a Voyagerekhez. Ha valaki már régóta szív egy ilyen busszal, azt javaslom, forduljon hozzá. Mert különben így járhat:

Motor-váltó szét: nem vártam végig az ötórás műtétet

Aszonták, mossam le a motort, mert a sok szétfolyt olajtól már nem látszik, honnan is ered a patak. Szívtam a fogam, a motormosásról számos rémtörténetet hallottam már, de mivel főleg benzinmotorok elektronikája szokta megsínyleni a dolgot, ez meg egy koros dízel, gondoltam, mi baj lehet. Leverettem hát egy kamionmosóban a motort. És megtudtam, mi baj lehet.

A nagy szimering a főtengelyé, a kicsi a féltengelyé. Pár O-gyűrű is kimúlt

Az a baj lett, hogy a Voyager többé nem ment száznál gyorsabban, vagyis kétezer felett elment belőle az Erő. Egy kicsit gyanakodtam a turbóra, de mivel 1800-nál jól hallhatóan felfüttyent a feltöltő, és a kétszáz fordulatnyi résen jól érezhető volt, ahogy erőre kap a motor, ezt elvetettem. De hát akkor mi lehet?

Telefon a Gurunak: mondom nem megy száz fölé. Aha, mondja, nem mosattad le a motort? Úristen, a vesémbe lát, gondoltam; de igen, mondtam. Hát akkor elmostad az egyes hengeren a porlasztócsúcson a tűmozgás-érzékelő jeladót, csak a Bosch gyártja, 120-130 ezer forint lesz. Vagy, ha szerencséd van, lesz bontva harmincért. Legközelebb takard le.

Ez a boschbiszbasz kerül újonnan egy elfogadható laptop árába. Tíz deka vas, meg egy piezokristály

Tamáskodtam egy kicsit. Ez hülyeség, minek lenne egy sima kamrás dízelben ilyen komplikált egy porlasztó, és ha igen, miért csak egy az, és ha tönkre is ment, miért nem lehet felújítani, vagy utángyártottként megvenni. És nekiálltam telefonálni.

Kiderült, hogy márpedig minden úgy van. Beszéltem 164-es Alfa-guruval, Scorpio-guruval - mindkettőben ugyanez a 2,5 literes VM-dízel ketyeg, mint a Chryslerben - és megerősítették az én gurum diagnózisát. Ha az egyes henger spéci porlasztójában beázik és tönkremegy a piezo-jeladó (amit egy bazi nagy 1-es jelez, ha rámérek egy multiméterrel a két pólusra), az 128 rugó. És amíg nem cserélem ki, a motorvezérlő számítógép nem tudja, mikor hol jár a befecskendezés, és a biztonság kedvéért nem ad sok gázolajat a gépnek.

Hát akkor várjuk meg, amíg lesz pár tíz nélkülözhető ezer a családi kasszában - ez mostanában jött el, bő egy hónapig jártunk százzal, csöpögő kocsival -, aztán lóra, irány Celldömölk. Az olajfolyás elhárítását, a hátsó főtengely-szimering cseréjét, amihez a váltót is le kell venni, úgysem bíznám másra, mint Tamásra.

Újra ereje teljében

A történetnek nagyjából vége. Legurultam százzal, a mesterek reggel fél kilenctől délután kettőig elhárították a zavarokat, közben én megmártóztam a kies fekvéséről híres, szép és meleg Vulkánfürdőben. (Aki szeretne egyszer egy igazán jót pihenni, lógjon el a munkahelyéről egy tavaszi csütörtök délelőtt, és menjen el valami gyógyvízbe, halálos csend, népsűrűség 1 fő/medence, két óra ázás pihentető hatása felér két év kómáéval.)

Mivel került még egy rossz szimering az egyik féltengelyen, 60 helyett 69 ezres lett a móka vége, de ebből ugye 30 tisztán az én hülyeségem. És még megtudtam, hogy jók a fékbetéteim, és hogy azért lötyög egy kicsit betaposott rögzítőfékkel a Voyager, mert a bal külső pedál (az enyémben ilyen amerikai megoldás van) nem az üzemi fékre, hanem két kis dobfékre hat, amiken belül a pofatartó stifteknek van egy kis holtjátéka.

Tanulságok tehát: ne mossunk motort. Ha mégis, előtte érdeklődjünk szakembernél, hogy tegyük. Ha nem szereltünk évekig egy típust, ami újabb, mint a Zsiguli, ne is reménykedjünk abban, hogy beleláthatunk a lelkébe. És menjünk gyógyfürdőbe hétköznap délelőtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr100420267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bubo 2008.04.11. 10:42:57

Elég szomotú a gyárra nézve, hogy ha pl lemosom a motort akkor tönkre megy. És lesz egy 120e Ftos kár.

sirT 2008.04.11. 10:53:28

hat elmondanam, hogy az osszes japan kocsinal TILOS mosni a motort, az is igaz hogy ez ra is van irva, a kezelesi konybe is, meg a motorra is!!

Pipi 2008.04.11. 10:54:22

nekem még lehet motort mosni, hehehehe:D

Bazsi 2008.04.11. 10:55:28

Ez a "tojásvoyager" a kedvenc kocsim. Abból is az "olajkályha" amit meg bírnék tankolni. Megnéztem vagy 15-öt és teljesen elment a kedvem a vásárlástól... Folyik, csurran, cseppen, füstöl, azonosíthatatlan zörejek, olajszag, stb... Detroit diesel van benne, amit az olaszok raknak össze. Láncos vezérlés, de fele km alatt elszakadhat mint egy szíj. MUHAHA! A kocsi gyönyörű, nagy, tekintélyes, kényelmes. De a motor (ne sértődjön meg senki) egy raklap selejt. Minden esetre jó tudni hogy van valaki aki jól ért hozzá. Még mindig szemezek ezzel a márkával. Olyan az egész mint egy megbízhatatlan gyönyörű nő. Ha még nem vagyunk elég okosak hiába megszívjuk akkor is a szép kell:)

zöldi 2008.04.11. 10:55:35

Jól megúsztad, hogy lett bontott!

hukk 2008.04.11. 11:01:08

Tegnap mentünk ebédelni egy voyagerrel. Dízel, de az újabb verzió, nem ez a tojás. A pofa 40 éves, 3 feleségtől 5 gyereke van. Na, neki indokolt egy ilyen nagy disznó.

lz 2008.04.11. 11:03:02

Teljesen igazad van Bubo, ez szánalmas. Magam is gondoljodtam rajta, hogy a tél szarát lemosatom a motortérből is, de ez a cikk pont jókor jött. A százezret inkább a nyaralás-persely kapja.

Hózentróger 2008.04.11. 11:14:48

Na, nekem ayyol jo egy auto, hogy nem kell hatvan fele telefonalnom, mi lehet a baja, nem kell 150km-t utaznom az egyetlen szereloig, akiben bizom, valamint nem kell motort mosnom sem, mert nem olajos a motorter.

Szoval, szerintem egy Dakoval jobban jartal volna, bar azt se tartom egy nagy okossagnak. Miert nem vettel inkabb valami Sharant, Galaxy-t, vagy mittomen?

AP (törölt) 2008.04.11. 11:16:49

szabad hangosan röhögni?

Sopánka76 2008.04.11. 11:22:17

Kösz Tamás, jó tudni!
Én is szemeztem ezzel a Voyagerrel, biztos nagyon kényelmes, meg jól is néz ki, de asszem mégis inkább kisbusz lesz!

skodafun 2008.04.11. 11:23:01

én egyszer Favoritom motorját mostam meg. Mosás után bestartoltam,hiba nélkül ment,csak a műszerfal mutatói bolondultak meg.Kiszereltem minden lehetséges elektronikát,éjszakára rá a radiátorra,reggel visszaszereltem,és megjavult. Azóta megfogadtam,hogy soha többé motormosás nem lesz. Másnak se ajánlnom...

Hózentróger 2008.04.11. 11:23:16

Bazze, ez a sztori teljesen olyan, mint mikor apamek vettek egy 17 eves Lancia Delta 1,6B-t.
En, kolok letemre persze mindenkinek azt mondtam, hogy GT, meg Marlboro-piros, meg olasz erzes, ettol fuggetlenul mindenki rajtunk rohogott, hogy tologaltuk naponta az utcaban, hogy elinduljon vegre, es utana 12litert fogyasszon. En rohadt buszke voltam ra, es egyedul en nem vettem eszre, hogy hulladek.

Kicsit ez is ilyen sztori, csak az owner nem latja, hogy foskupac a verda.

feketenap 2008.04.11. 11:38:36

50000-nél mondok lemosatom a gépet, kívül belül, motorteret is. Utána el kezdett alig észrevehetően rángatni. Kiderült, hogy az egyik iridium gyertya megrepedt. Befolyt valahogy a víz. Pedig le volt takarva műanyag burkolattal, meg a gyertya sapkák is gumikupakosak, pattintva illeszkednek a hengerfejre. Illetve nem illeszkednek. Azóta nem látott sterimobot. :-)

RT76 2008.04.11. 11:47:54

Bazsi: ez nem láncos vezérlésű, hanem fogaskerekes. Láncosat nem szabad venni, tényleg.
lz: nem százezer, hanem hetven, amiből harminc az én faszságom, harminckilenc meg eggy olyan szimeringcsere, ami nem meglepő egy 190 ezres motornál.
fugazi: nyolc alatt eszik, eddig is ment, csak csöpögött (mint mellesleg a vadiúj dákó is), és a nagyobb hibáját én okoztam

Mi van itt ma, front, hogy ilyen sokan csak írnak, nem olvasnak?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.11. 11:49:07

fugazi: mit vár az ember egy olyan géptől ami (óra szerint, de ez még irányelvnek is kevés) 190 ezret futott?

AP (törölt) 2008.04.11. 11:49:26

motorteret mosni, úgy egyáltalán..
slaggal?!

szépen kézzel aprólékosan. ha már!

Andras 2008.04.11. 11:50:00

Szerintem a Voyager akkor is jó döntés volt.
Nekem egy Mazda Mpv-m van (4 lurkóval :-) )
Amerikai modell, 7 személyes, van csomagtartója is, 2.5 benzines v6-os. 170 ló, automata váltó. 10-14 lityit iszik :-) országúton.
Viszont az ára verhetetlen volt a hazai dieselekhez képest.
Ja a lényeg:-) Hát arra is lehet költeni. Bár csak a kopóalkatrészeket kellett eddig cserélgetni, a számla summás volt.
Ez van sajnos. Családi autó = relative magas bekerülési ár + relative magasabb szervíz költség.

Tygriss 2008.04.11. 11:51:08

Sem a Ladám, sem a Saabom nem sínyli meg a motormosást. Röhejes is lenne. Mindig mosolyogtam a "gyengén vízálló", "utcai viseletre" szánt cipőn is. Bár motort mosni is lehet ésszel.

Hasegawa 2008.04.11. 11:52:38

Hát nem tudom. Mi rendszeresen takarítjuk az autónkat és kb. 3 havonta motorteret is kitakarítjuk. És nincs semmi bajuk. Az egyik egy japán a másik meg egy német gyártású autó. Azért nem mondok márkát megtipust hogy ne reklámnak vegyétek. A motort mindíg is nagynyomású, melegvizes, sterimo-s adalékkal ellátott fürdőnek tesszük ki, persze hideg motorral, ez alap. Mondjuk haver nekiállt mikor hazavitte az autóját, ráadásul hideg vizzel. Utánna meg kicsengetett vagy 300.000 ft-ot.

Nagy az Isten állatkertje.

pet 2008.04.11. 11:58:08

A márkaszervizben lemossák, 2-3000-ért.
3.000

pet 2008.04.11. 12:00:22

A vege lemaradt:
3000

Leegor 2008.04.11. 12:02:10

"Hát akkor várjuk meg, amíg lesz pár tíz nélkülözhető ezer a családi kasszában - ez mostanában jött el, bő egy hónapig jártunk százzal, csöpögő kocsival"

Autós újságíró, szakember. Hitelre vesz tizenéves amerikai szarkupacot, amit esélye sincs fenntartani. LOL

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 12:06:25

Azé' elég gáz, hogy egy autóhoz értő autós újságíró, ilyen alapvető hibákat követ el.
Motort mosni? Kik mondták, hogy mosd le a motort? Mert az nem derült ki. Lassan írhatod a költségeket, és majd kiderül, hogy érdemes volt-e ezt +venni a dákó helyett.
Én is most voltam szervízben a szutyukimmal, de csak a kötelező 30ezresen.
Nekem cseréltek fékbetétet, a kérésemre puhábbra, váltó olajat, fékfolyadékot, motor olajat, szűrőket, hátsó gátlókat. Motortartó bakokat, szintén a kérésemre.
Ez volt 41ezer. Egy izzó sem égett még ki benne. Ha a dákót veszed meg, azt garanciába javították volna.
Meg minek egy ekkora bazi nagy batár 2gyerek mellé?! Gázolaj meg drágább mint a benzin. Nem beszélve a gázolajos motor javítási tételeiről, ami szintén drágább mint egy benzinesé.

robert 2008.04.11. 12:07:12

sirT:

Toyota,honda,subaru,mitsubishi márkaszervizekben nagy szerviznél rendszeresen kérdezik,kérek-e motormosást is,soha egyiknél sem volt semmi gond.Én ezt még nem hallottam,olvastam,de lehet,hogy így van.

Galamb 2008.04.11. 12:10:26

A jó édes piezó anyját! Mondomén, hogy Tátrát kell venni. Az ész megáll. Léghűtés, karburátor. Azt' dögöljenek éhen a piezomultik.

Hózentróger 2008.04.11. 12:12:02

Nem tuddom, nekem is furcsa, hogy egy autos ujsagiro ilyen kocsit vesz.

Jo, persze, mindenki szerint sajat maga gondolkodik helyesen, ezt elismerem.
De egyataln nem latom a raciot ebben a kocsiban.

Ha ket gyerek, akkor Octavia kombi, Corolla kombi, 307SW, stb. Hogy a leegtobb orszagbol hozzak peldat. Nem kell nagyobb, szvsz.

András 2008.04.11. 12:18:42

Áljon meg a fáklyás menet!
Miért kell bántani Tamást?
Attól még hogy autós újságíró nem kell minden bizbazhoz értenie.
Szerintem ez egy őszinte ember, őszinte cikke volt. A képutatók menjenek a náthásba!
A 30.000 km futott suzi szervízköltsége értelemszerűbben kevesebb mint egy 190.000 km-t futott 2 suzi méretű járgányé.
Ha Tamás bevállalta az-az ő dolga.

lanciabacci 2008.04.11. 12:18:44

Annyira szánalmas, hogy bár az olaszok kezték el sorozatban gyártani a common rail motorokat és az őket követi immár pl az isteni VW is ezügyben a PD zsákutca után, a japánokról nem is beszélve (Mitsubishi GDI, muhaha), ha egy ilyen bonyolult és összetett szerkezet rosszul viseli a nagynyomású gőzborotvát ("veressük le azt az olajat onnét rendesen"), akkor a sok okos egyből kezdheti újra a szarozást pusztán azért, mert a VM Motori történetesen olasz bejegyzésű cég. És ha már mindenképp priméren akartok gondolkodni, akkor azt se felejtsétek el, hogy a nevezett alkatrész történetesen Bosch gyártmány.

Egyfelől minden korszerű dízelt - japánt, németet, franciát is - tilos bő nyállal és különösen nagy nyomással mosni (az élet császára ezt igazán tudhatná), másfelől ha nem lenne ennyire összetett és szükségképpen sajnos érzékeny is, nem enne pl ilyen keveset, stb.

Paco 2008.04.11. 12:19:18

SsPL71:
Az már valami szuper autó lehet. 30 ezres szervizen hátsó teleszkópcsere? Meg motortartó bak? (hiába a te kérésedre, ha semmi baja nem lenne eszedbe sem jutna cseréltetni.)
Váltóolaj cseréje 30 ezernél? Lehidalok. És erre mondod, hogy egy izzó sem égett még ki benne? Izzó lehet hogy nem. :P

PepeXVI 2008.04.11. 12:21:46

Hahó srácok!
Tetszik a cikk, úgy látom a jóidővel egyenes arányban áll a színvonal a TC-on.
Olvasgatom itten a commenteket hogy 190ezret futott autót nem szabad megvenni. Kezdem magam kicsit unni, de megint elmondom, hogy a családban szolgál egy 1996-os 2.0 Honda Accord.
Egy két héten belül eléri a 400.000 Km-t. (most valahol 393000-nél van).
1: a motort még sosem kellett szétszedni
2: olajfolyás teljesen ismeretlen fogalom
3: ezidő alatt 2db kuplungot használt el (gyengébbek kedvéért 200.000 Km/kuplung, igaz gyári)
4: mai napig 205-210 Km/h a végseb, pont mint újkorában
5: mai napig 10 litert fogyaszt, pont mint újkorában.

Kérdem én, akkor ez az autó egy bontószökevény, japán fostalicska, rizsrakéta, vagy vesekőrázó szűk és kényelmetlen gyufásdoboz?

Na ezért fogok én életemben csak japán járművel járni. Most persze túlzok, lehetséges hogy ez az évjárat különösen jól sikerült, de amit ez az autó nálunk kibírt, azelőtt fejethajtok, leborulok és csókolgatom a H-betűt az orrán. Igen, el kell vinni időben szervízre, és nem szabad sajnálni a normális olajat. Ennyit kér, aztán kimegy a világból.

Ja, és tőlem vegyen bárki ekkora futásteljesítményű autót!

Üdv: Pepe

ommm 2008.04.11. 12:24:25

Mi van itt ma, front, hogy ilyen sokan csak írnak, nem olvasnak?

:)
nem.
péntek:)
Fel a fejjel Tamás!

András 2008.04.11. 12:27:48

Pepe!

Egyetértek!

A családi Mazdán felül, van egy melós Hyundai Sonata-m. (Helyesírni nemtok ;-)

Szóval 12 éves és 305.000 km futott. Tegnap tankoltam. (Hetente kell mert mindennap robogok vele). 7,35 l / 100 km fogyasztása volt. 7,5 szokott lenni a normál. 2.0l benzines 140 paci. Motor nem volt bontva itt sem.
Igen lehet venni "sokat" futott autót.
Csak gondozni kell. De az újat is

redriot 2008.04.11. 12:30:39

Érdemes volt elolvasnom a cikket, mert terveztem egy motormosást. De így inkább csak áttörlöm ronggyal.

A régi motorokat még lehetett mosni. Az újakat? Végülis lehet, mint ahogy az otthoni számítógépet is meg lehet veretni gőzborotvával. :)) Az más kérdés hogy fog-e működni utána.

szatyi 2008.04.11. 12:41:17

lanciabacci:

A japán dízelekkel kapcsolatban kifejtenéd kicsit a véleményedet? A Honda változó szelepvezérlésű dízele nem teszik? Vagy a Mitsubishi GDI-je? Ami nem dízel!
Miért is zsákutca a közvetlen befecskendezéses benzinmotor? Mert kevesebbet eszik, mert rugalmasabb, vagy mert kisebb a károsanyag kibocsátása?

akoshi 2008.04.11. 12:44:14

Fiat Tempra 2,0 i.e. (1991) motorját mosattam a múltkor egy autómosóban, ahol motormosást is végeznek. A műszaki vizsgára kérték a műszaki vizsgaállomás szakemberei. Mosás után pöccre indult, majd fél perc múlva lefulladt. Nem indulás, csak tekerés. Gyújtáselosztófedél levesz, papírzsepivel kitöröl. Pöccre indulás. Ennyivel megúsztam, pedig okosabbnál okosabb emberek mondták már, hogy ne merjem eláztatni a motort, mert kidobhatom. Gőzborotvás eljárás volt, a mosós srác nem ellenkezett, hogy lemossa egy olasz autó motorját. (Amúgy ugye 17 éves a vas, és minden nap megyek vele 30-50 km-t, gond nélkül.)

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 12:47:16

Paco: Én kérek elnézést, igen ez egy szar, szutyuki. Motortartó bakot azért cseréltetek, mert kuplung csúsztatásnál, alapjáraton kicsit remeg, nem úgy mint újkorában, mivel garanciába cserélik ezért nem kell fizetnem. A hátsó gátlók, meg szar konstrukció, 10ezrenként el kezd folyni, szintén gari. Ha lejár a garancia veszek bele monrooe-t és nem fog folyni. Ennyi.

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 12:49:12

Paco: A váltó olaj cserét kihagytam, bocs.
Azt meg azért cserélek, mert a gyár valami olcsó kannásat rakott bele. Most csere után sokkal finomabb a váltás. De előtte sem volt rossz.

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 12:52:02

akoshi: elosztó fedelet, illetve az elosztót, leszokták takarni. Még a ladánál is, ha motor mosásra kerül a sor.

Saughassy 2008.04.11. 12:54:08

Naaa.. ez a motor elég régi, úgy 18 éves konstrukció. A beazott alkatresz pedig szokas szerint Bosch. Akár az ára. :)

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 12:57:22

András: Kíváncsi leszek, mennyibe fog kerülni a szutyukimba a főtengely szimering majd ha 190ezernél, ha cserélni kell.

András 2008.04.11. 13:08:34

SsPL71: Majd beszámolsz róla :-)
Nem mondanám, hogy a szuzi szar. Szetintem teljesen reális választás. Aránylag kis fenntartási költségek, jó alkatrész ellátás, akár bontóból is, majd később.
Szerintem tartóssága is rendben van. Az más kérdés (és ez szubjektív vélemény), hogy ún. tömegautóba nem mindenki ül szívesen. Én sem.

lanciabacci 2008.04.11. 13:10:30

Szatyi, te valamit félreértesz vagy félre akarsz érteni, én álmomban sem fikáztam egyetlen japán motort sem, a Honda és a Subaru dízelei is állat jók biztosan, bár szerintem gőzborotvázni azokat sem érdemes. A közvetlen befecskendezésű benzinmotorokról pedig az elvet tekintve nem gondoltam mégcsak hasonlót sem, de nem is értek annyira hozzá, hogy megítélhessem. A megvalósítás viszont éppen a GDI esetében pl elég neccesre sikerült; drága és megbíthatatlan. VW PD TDI-je pedig azért zsákutca, mert ha jól tudom, nem igazán van nagy tere a fejlesztésnek, vagy ha lenne sem éri meg, mert minden beszállító a CR-t nyomja már. Pl a Bosch is.

Amiről én írtam az ellenben az éppen az előítéletesség. Vagyis voltaképpen egyetértünk, nem? :)

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 13:18:07

András: Tudod, van akinek az igényeihez, elképzeléseihez megfelelő pénztárca méret is társul. Nekem sajnos, nem. A fő szempont a vásárlásnál a fenntartási költségek mérlegelése volt, amit te is leírtál, hogy esetemben ez kedvező.

szatyi 2008.04.11. 13:23:21

Lanciabacci:

Na akkor rendben van. Még a szerelők is dízelnek nézik időnként a GDI Carismámat, ezért háklis vagyok. A GDI drágaságáról és megbízhatatlanságáról meg csak annyit, hogy most fordulta át a kilométerszámláló a kétszázezret, eddig volt rajta féktárcsa, vezérműszíj és kupplungcsapágy csere. Más nem. Szerintem ez nem modható túlzottnak. Az előitéletességnek meg általában van valami alapja, jobb esetben saját tapasztalat. Ezért vettem második autónak szintén japánt, egy öreg Toyota MR2-t, és ezért cserélem majd egyszer a Mitsut egy most kifutott Accordra :)

feketenap 2008.04.11. 13:34:15

Hogy a f@szomba lehet egy 30 ezret futott Suzukin fékbetétet meg gátlókat cserélni?????
Hajtok egy Lianát 90 ezer van benne, abban sem kellett még cserélni, csak olajakat.

András 2008.04.11. 13:34:45

SsPL71 : Nincs is ezzel semi gond. Ezért is tartom a szuzit egy reális választásnak.
Ami meg "különcségemet" illeti, a Hunyadimat 10 évesen (2 éve) 500 E Ft-ért vettem. 265.000 km-el az igaz, na de ennyiért hol kapsz 10 éves kocsit. Alkatrészellátása jó, ugyan nem a legolcsóbb, igénytelen mint atom, és nekem legalábbis elég különleges. bő 2 év alatt egyetlen egyet sem láttam még úton ebből az évjáratú modellből.
Én is erre gondoltam, amikor, hogy téged idézzelek "van akinek az igényeihez, elképzeléseihez megfelelő pénztárca méret is társul."
Nem mondom már 2 év alatt rászórtam 300 ezret, aminek fele az én hibámból volt. (Árokba hajtottam).
Amortizációja viszont már innen nincs:-)

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 13:43:41

feketenap: fentebb leírtam.

SsPL71 (törölt) 2008.04.11. 13:49:02

András: az a helyzet, hogy én már nem merek használtat venni. Meguntam a szerelgetéseket (ez előtt csak használt kocsijaim voltak), inkább az állag megtartásra próbálok figyelni.
Bár, az is igaz, hogy ha lejár a gari, akkor magam fogom csinálni az esedékes további szervízeket. Közúti "baleseteket", pedig nem lehet elkerülni, nagy számok törvénye alapján előbb vagy utóbb úgy is vagy én vagy más lekoccolja, ha, nem csak a garázsban állok.

The good boy 2008.04.11. 13:50:48

Szatyi! Pont ezt akartam én is irni Lanciabaccinak, hogy a GDI az nem dizel!!!
A tékához, pedig annyit, amikor megvette ezt a járművet RT, akkor én leirtam a véleményemet, gondolataimat erről, nos, RT pont ezt igazolja ezzel a cikkel... (Jó az autómosásra nem gondoltam, de autózásban kicsit is jártas ember nem esik neki a motornak egyből) Továbbra is azt mondom, hogy a Logan sokkal jobb (olcsóbb) választás lett volna, de ez nem az én gondom.

dr. Rufus 2008.04.11. 13:53:38

Teljesen jo gep ez a Voyager. Nem kell allandoan leszolni. Ude szinfolt idehaza, legalabb nem suzuki nem opel nem vw nem toyota, nem skoda, nem olyasmi, amibol annyi van, mint a legybol. Jo a formaja, zsenialis a belso tere. Jo hat ez a motor nem erossege az autonak, egy benzines nyerobb lenne... Amire vettek arra tokeletes. Manapsag pedig egy auto szervizelesere kiadott 69 ezer Ft nem egetrengeto. Nem egyszer egy kotelezo szerviz elvisz 150-200 ezer Ft-ot, jo-jo persze nem egy varosi kisautonal... De ugye a Voyager nem is varosi kisauto. Szerintem nincsen semmi gebasz itten.

redriot 2008.04.11. 13:57:35

Hunyadi über alles! Az enyémben még csak 43.000 van. Jó tudni hogy 300.000 fölött sem áll meg az élet. :)

karlmann 2008.04.11. 13:57:36

A motormosást ha muszáj, akkor csak spec. mosófolyadékkal és ecsettel esetleg kicsi kefével szabad. Semmi slag, vagy gőzborotva, vagy hasonló. A végén letörölni ronggyal, vagy ha nagyon koszos akkor a permetező vékony fúvókájával óvatosan letakarítani, de azzal is csak a kartert és a blokk oldalát, mert tökmindegy, hogy benzin, vagy dízel mindkettő tele van olyan cuccokkal, mint ez a piezoelektromos játékszer. Aki tisztaságmániás, annak ott vannak a modern motorok külső tisztítására alkalmas ( egyébként k. drága) tisztítóhabok amiket direkt erre a célra találtak ki. Megtalálhatóak minden barkácsáruházban.

András 2008.04.11. 13:57:39

SsPL71 : Hát ki kell fogni az biztos. Jártam én pórul, egy elnyűhetetlennek tűnő Toyota Corolla Liftback-el. Csak a torka nem vérzett :-)
Alkatrészként szabadultam meg tőle.
Volt új kocsi is. Naná, hogy hunyadi :-)
Nagyon szerettem. Megbízhatóság jeles! Na de évi 30.000km futás mellett, az amúgy is sokat értéktelenedő új kocsi elég nagy bukó volt 2 év után:-(
Inkább akkor egy 2-3 éves paripa!
Igaz a mondás ahány ház annyi szokás.
Nem vagyunk egyformák, ezért nem értem, hogy miért hurrogják le egyesek azt aki nem német, japán, francia, olasz, svéd, kóreai stb autót vesz.

akoshi 2008.04.11. 13:57:53

Ja, tényleg, az első sorozatgyártású common rail dízel az Fiat találmány (1986) és az akkori Cromában volt először (TDid). i.d.= iniezione diretta :)

Valahol a neten láttam ezeket egyszer régen, évekkel ezelőtt:

"A TDI a Turbo, Direct injection, és az Intercooler rövidítésekből tevődik össze, mivel '93-ban még kevesen hozták össze ezt a három dolgot egyszerre, kivéve a Fiat Croma, amelyikben már évekkel korábban (1988-ban) ilyen motor volt : 1.9 Td i.d.

"Kevesen tudják, hogy a Fiat volt az, aki először dobta piacra sorozatgyártásban az első közvetlen befecskendezéses dízelmotort 1988-ban.
A Fiat Croma 1.9 TDI 1988-as megjelenése alapvetően megváltoztatta a dízelmotorokról alkotott világnézetet. Ez a motor volt ugyanis az első közvetlen befecskendezéses, sorozatban gyártott dízelmotor. " :)

sirkahn 2008.04.11. 13:59:02

Mosás:
Ha nem folyik az olaj, akkor nem kell mosni (mert mit, a port?), ha meg igen, akkor azt nem árt minél hamarabb megszüntetni, szerintem. Inkább a kartert kellene lefesteni, az nem baj, ha nem rohad át (feltéve, hogy nem alu, de nem hiszem)
Alkatrész:
Igen, ezért érdemes megnézni még autóvásárlás ELŐTT a unix/bárdi/láng stb honlapját, hogy úgy általában mik a drága cuccok, meg hogy mennyire. És ez még a jobbik eset, amikor 1.van bontva 2.a bontott az eredeti ár negyede
Nekem '96-os ötajtós civichez NINCS utángyártott tükör (amit a katalógus hoz, az egy kicsit, de nem olyan), s ezt a bontós is tudja. Ezért a wanabe katalógustükör 10e forintjával szemben veheted meg 25-ért, és egyben az egészet (elektromos), amikor csak a ház sarka tört le....

András 2008.04.11. 14:04:12

Redriot : Üdv a fedélzeten:-)
Bezony nem áll meg 300.000 felett az élet.
Kompresszió viszonyok majdnem gyári értéken. A "szerelő mesterem" szerint 500.000 km-ig motort bontani nem kell!
De - bár kicsit tényleg fan vagyok e márka tekintetében - mégis azt gondolom, hogy a legtöbb márka kibír ma simán ennyit. Gondos gazdi kell hozzá. Na semmi extra csak, motorolaj amikor ott az ideje, meg néha a kopó alkatrészeket cserélni kell. Ennyi.
Amúgy mid van? Accent talán? Nekem előzőleg újként az volt

Lowtyo 2008.04.11. 14:26:59

Audi 80 2,8 V6 főtengely szimering csere. Ha már cseréljük a vezérlést csréljük azt is, me picit könnyezik. Főtengely csavar nem lazul. Először szakszerű, majd egyre brutálisabb technikák. Motort stiftelni nem lehet. Fejvakarás, káromkodás, szégyen szemre Audi szervízben szervízvezető megkeresése. Hangos kacaj, többi szerelő odahívása "te figyejé má AAH motorban főtengely szimering csere" szöveggel. többi szerelőnek is vidám percek szerzése. Szerelő válasza: spec szerszám kell hozzá, anélkül nem lehet, de azzal sem mer nekik is eltört a műszer egy ilyen akciónál, de a csavar nem mozdult. Álmatlan éjszaka 1, konzultáció, álmatlan éjszaka 2, "majd én leszedem" csávók próbálkozásai, álmatlan éjszaka 3, felgyújtom vaze. Végső megoldás trailer, Iveco service, nitrogénes hűtés, kétkezes légkulcs, sok erős ember, 3 óra küzdelem. Nem mondom meg mennyibe volt a mutatvány, de nem 70 ropim ugrott!
De ez már régen volt, azóta ismét van fölös lóvém, szóval most megyek és lemosom a motort.

szuszka 2008.04.11. 14:30:03

Mi a 6 éves szuszkánkát minden tavasszal alávetjük a motormosásnak. És eddig semmi szava nem volt ez ellen.
130k van benne, de eddig semmi komoly nem volt vele. Most a napokban villant fel a motor hibajelzője, de az is csak azért mert elkormolódott az EGR.
A szervízes csóka azt mondta, ezt a szériát eddig ő 2 hibával javította.
1. EGR kormosodás
2. Motor mosás után az elosztó kicsit párás lett és áthúzott.
Szal ennyit a szar szuszkáról.

tnz 2008.04.11. 14:31:04

Nálam a motormosás kimerül a motorvédő-borítás, és az akkumulátor-fedél ronggyal történő áttörlésében.
A Suzuki 30 ezer km-es váltóolaj cseréje nálam kicsapta a biztosítékot. Ez szinte biztos, hogy nem gyári előírás, a váltóolaj a mai autók többségénél kibírja a kocsi teljes élettartamáig.

EM 2008.04.11. 14:39:31

"Nem az autó hibája, nem a Guru hibája: egy 190 ezret futott motornál bizony elöregedhet egy-két szimering. Ezt pedig egy rendes autó szolid, de egyre intenzívebb olajcsöpögéssel jelzi."

Tamás, azért ez nem egy normális dolog (főleg abban a korban, mikor a Te vasad készűlt), legalábbis más gyárak ezt valahogy kiküszöbölték. Vagy a 190 nem is 190??

Én 184 ezerrel vettem az enyémet (most 215 ezer Km van benne), amire ugye nincs gari, hogy 184 ezer (minden második hírdetés: 154 ezer vagy 184 ezer :p ), de por száraz és semmi jele annak, hogy mostanában feladná a küzdelmeket, sőt..

Esetleg valamit nem olvastam el, vagy rosszúl értelmeztem? :DDD

Géza 2008.04.11. 14:47:17

Sziasztok!

Egyetlenegy dolgot fűznék hozzá: A Voyager 3.-ik üléssora vetekszik egy Zafirával, az a kínpad nem felnőttnek való, én emiatt vettem végül inkább mást. Az asszony ragaszkodott a kiocsihoz, amíg egy próbaúton be nem ültettem leghátra. Azóta egyszer sem említette.

Reske 2008.04.11. 14:57:38

Nekem eddig mindenféle egyterűm volt sharan ,renault ,previa,de a voyager volt a legkényelmesebb és legfelhasználóbarátabb.A gond az hogy a dieselt98utániban kell megvenni mert az már fogaskerekes.Ja és a 3,3 a tuti.Vagy az ujabbokból 2,8 diesel automata.Még egy dolog hogy 10e km enként olajcsere meg satöbbi.De aki ezt bármilyen kombihoz hasonlitja az retardált már bocs.A Galaxy sem tudja ezt a kényelmet legfeljebb az Espace de az meg tényleg szar nekem megvolt az is.

Ramirez 2008.04.11. 15:04:15

Hát, hogy egy hatalmas kocsiról van szó, az biztos. A Kombi Dácsia korszak előtt volt ilyen munkakocsim (asztalos munkák): volt ott minden: olajfolyás, izzók hetente, törve minden irányba, hűtővíz folyás csak úgy, elektronika hibák stb.
Azonban közel 350 ezret ment az öngyújtós, ebből a cég küldött bele 180 ezret... Soha nem hagyott ott sehol, és kitermelte a családi ház árát....
Mondjuk speciel a motorját sosem mostam. Nagyon hálás autó volt; a német autópályán lelte halálát: utolért egy lengyel busz (olyan igazi) és kábé 30 métert tolt minket előre... Kiszálltunk belőle mindketten sértetlenül...

DHARMA 2008.04.11. 15:04:16

Elég lett volna az alját lemosatni, meg olcsóbb is.A munkadíj nagyon baráti áron volt. Szép nagy autó, csak ne kelljen hozzá venni semmit.A használtautó vásárlás, pedig egyenlő a meglepetések összes variációjával.

Paco 2008.04.11. 15:07:08

SsPL71
Nem a suzukit mint márkát hanem kifejezetten azt az egy autót minősítettem. Illetve nem teljesen értek azzal egyet, hogy amin ennyi mindent kell cserélni az első nagyszerviznél az tökéletesen hibátlannak nevezhető (vagyis egy izzó sem égett még ki rajta)
Az általad említett dolgok nem kopóalkatrészek, de még ha az is lenne akkor sem 30000 nél kellene cserélni. De ha már így bevallottad akkor szerinted a "tipushibás" hátsó gátló mit fog csinálni 190 ezernél? Vagy addig garanciában 10 ezrenként cserélgetik? A motortartó bakot is kicserélteted minden 30 ezres szerviznél mert addigra kigyengül? A váltóolajjal ugyanez a helyzet a gyár élettertamra szóló olajat tesz bele és nem a teszkóból.

De nem folytatom tovább, élj vele boldogan. :D

Ramirez 2008.04.11. 15:07:08

Anno nagyon szívesen olvastam a Dacia tartós tesztet. Ott ugyanazok osztották a Dácsiát, akik szerint az jobb lenne mint ez... Nagyon értelmes dolog...
Éljen a következetesség!!!:)

Ramirez 2008.04.11. 15:08:10

Dharma úrnak nagyon igaza van...

Ciri 2008.04.11. 15:35:15

Leegor 2008.04.11. 12:02:10
"Hát akkor várjuk meg, amíg lesz pár tíz nélkülözhető ezer a családi kasszában - ez mostanában jött el, bő egy hónapig jártunk százzal, csöpögő kocsival"

"Autós újságíró, szakember. Hitelre vesz tizenéves amerikai szarkupacot, amit esélye sincs fenntartani. LOL"

Nem fűzök hozzá semmit...No comment !
(Többek között ezért is mondtam azt, hogy CSZS,Gyulavitéz,Karotta,Winkli és mostmár Ommmmmm írásain kívül nem kellene ide más)

redriot 2008.04.11. 15:53:21

András: a kocsim egy 2003-as Getz.
Itt nem találkoztunk már esetleg?

hyundaiklub.hu/

Ha még nem jártál itt, regisztrálj!

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.11. 15:59:57

Én már mostam mocit, de semmi baja nem lett! :)

Psziho 2008.04.11. 17:14:26

akoshi!

'Ja, tényleg, az első sorozatgyártású common rail dízel az Fiat találmány (1986) és az akkori Cromában volt először (TDid). i.d.= iniezione diretta :)"


Nagyon kevered a szezont a fazonnal!Amit írtál hülyeség,nem kéne előadást tartanod ilyen tudással!A cromában sosem volt common-rail motor!

A közvetlen befecskendezés szinte egykorú a dízelmotorokkal,és párhuzamosan gyártottak előkamrás és közvetlent is.Pl.az ifa ia közvetlen.

A common-rail az közös gyüjtőcsövest jelent,ahol piezókristályos befecskendezőszelep adagol!Nézz utána!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.04.11. 18:53:21

akoshi 2008.04.11. 13:57:53
"Kevesen tudják, hogy a Fiat volt az, aki először dobta piacra sorozatgyártásban az első közvetlen befecskendezéses dízelmotort 1988-ban."

Nana! Ne vegyük el a jogos dicsőséget, egy azóta halott márkától. Azt hiszem körülbelül két hónappal korábban mutatta be a Rover, a Perkins gyártmányú kétliteres közvetlen befecskendezéses dízelmotorral szerelt Rover Montego-t.

(Időbe fog kerülni mire pontosan utánanézek, de itt a Totalcarnál valaki biztos tudja, a lényeg, hogy az az autószalon, ahol a Croma tdi-t bemutatták, talán két hónappal később volt a Montego-t bemutató szalonnál.)

Psziho 2008.04.11. 19:11:52

Semmi új nincsen a közvetlen befecskendezéses dízelmotorban,csak a nyers járása miatt nem használták személyautókban.

Nem kellett feltalálni,a teherautók 90%-a 50 éve közvetlen befecskendezéses.
Ez hülye marketingduma,hogy ki rakta előszőr személyautóba.

Psziho 2008.04.11. 19:16:59

Sőt a piezókristályt /common-rail/ már a 2. világháború alatt is használták valami harckocsi indítómotorjánál végezte a benzinadagolást.

Nincs új a nap alatt,-esetleg a szalonok marketingfüzeteiben vannak csodák.

jasna 2008.04.11. 19:41:56

Klasszikus kelet-európai autós tanmese a részben hitelre vásárolt, varázsgarázsban aranykezű mester által összerakott,"luxus" autóról és egy önmagánál többnek látszani akaró, kalandvágyból "egyszer élünk"-tipusú döntéseket hozó kispénzű autós újságíróról. A Voyager a legnépszerűbb post-sorozat lesz a TC-n. Úgy hogy hajrá Tamás! Ja és vegyél fürdőbérletet.

Kifordított kacagány 2008.04.11. 19:50:39

lám, most a sok csalódott ember, aki abban reménykedett, hogy RT megveszi a dákót és az örök darab marad a belsőségen, most örülhet és megmondhatja, hogy ő aztán megmondta:)

Bazsi 2008.04.11. 10:55:28
próbáltad már a 3.8-as benzinest? bitang egy darab.

SsPL71 2008.04.11. 12:06:25
tényleg gáz....hogy erre az autóra(a hülyeséget leszámítva) rá kellett költeni 39e-t, míg a te garanciális járművedre 41-et. "kötelezően". nem is értem, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy olyan autót vesz ami elromlik....:)

SsPL71 2008.04.11. 13:18:07
azért én mindig irigyeltem azokat akik új kisautót tudnak venni maguknak(pláne hitelre) és még a kötelező szervizre is marad pénzük. nekem sosem lesz ennyi pénzem és kénytelen leszek mindig valami használt batárral járni, ami kényelmes és mellesleg öröm vezetni.

motormosás: szökőévente egyszer és akkor is a szerelő csinálja.

szerelő: azért van néhány hozzáértő autószerelő pesten is. enyhe túlzásnak tartom, hogy voyager témában csak egyetlen legény lenne talpon a vidéken.

HöZsö 2008.04.11. 20:26:40

Nekem ilyenkor beázik a hármas henger pipája és az elosztófedél, ezt a kettőt kitörölgetem, és kész, megyek tovább. Beázó elektronika gáz dolog. Jobb helyen az elektronikát kiöntik gyantával vagy mivel, és sose lesz baja.

dexter 2008.04.11. 20:36:59

nem is tudom - ha nem az ezredik ilyen tortenetet hallanam es nem az ezredik ilyen fikazo hozaszolast ra , akkor nem szolnek - de az "amerikai" autok amerikaban furcsa modon jo sokat elmennek - a helyi piacra takolt (kb a dizelesitett ladak szintjen) verdakba tett motorok jok - a bosch altal takolt elektronikakrol meg talan kar is lenne beszelni - vicces hogy tonkre teheto egy motorelektronika mosassal - az mar kevesbe vicces hogy egy hdi-bosch adagolo padlogazt tud adni ugy hogy kifagy a szoftver , minden hatarolas nelkul belelovi az autot a forgalomba - jobb orszagok es jobb cegek erre visszahivast csinalnak - nalunk a markaszervizek titokban ganyoljak a sw-t . motormosas : egy dolognak arthat - a motor zajszigetelesenek , azt le lehet vagni a gozborotvaval - a motorelektronikak a motorokon mennyivel vedettebbek ? gyertyak ? szenzorok ? ha egy ilyen szezor tonkre tud menni , akkor az kermis problema - nem a tulaj hulyesege .

T-boy (törölt) 2008.04.11. 21:03:03

BMW gyár autóvill.szerelőknek tartott tanfolyamán semmilyen motormosást nem
nem javasoltak,lehet valamit jobban tudnak.
A krosszmotorosok és túrások használtak
/használnak?/olyan spray-t,ami vizhatlanná
teszi egy időre a gyergyát meg az elektronikát.
A motor ideális esetben csak poros,pár nap
múlva ugyan olyan lesz.A régi tipusu
dizeleimet/Merci,Ducatto,Tipo/gondolkodás
nélkül leverettem.

lrichard_ac 2008.04.11. 22:17:58

@Rácz: Hát, én még mindig nem értem, mire volt jó a motormosás ?! Egy rongy nem lett volna elég ? Max. a rongyot be lehet tunkolni benzinbe (Tesco-ban: motorblokktisztító spray). Ha ilyen mértékben folyt már az olaj, akkor nem kell úgyse sterilnek lennie blokknak, h lásson vmit az ember.

Elektromos berendezések/csatlakozások (európai gyártásból) tipikusan jelölve vannak egy a védettségi fokot jelölö számmal: IPxy, ahol az x a por, az y a víz elleni védettséget jelöli. A 0 a csupasz szerkezetet jelöli, 5=erös esö, 6=halastóba merülve. Tehát mielött nagynyomású vízzel/gözzel elkezdenénk variálni a motortérben, gondolkozzunk ! IP x3/x4-töl szokás a karimás/csavarkötéses csatlakozó, gumiszigeteléssel... Ma este benéztem a motorterembe, aszonygya IP 21 !

AP (törölt) 2008.04.11. 22:33:50

Az IP 21 már atomcsapás ellen is véd?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.11. 23:24:32

Jövőre pont kispórolod az üzemanyagon ezt a
költséget:)))
Kellett neked dízelt venni.
Ráadásul olaszt:DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.11. 23:42:56

Mondok néhány szerencsétlen kombót:

Amcsi vas - dízel motor
Dízel gép - olasz motor

Na, kolléga, Te beletenyereltél a legrosszabb párosításba, ahogy előre megjósolva vagyon. Az amcsi és olasz gép is BENZINES motorért kiált, csak az a finom. A dízelt a németek értik és a franciák (na nem mindig) és újabban a piszok japók is tudják, mitől döglik a légy. Az amcsik és digók még most sem értik...

De mit várt az ember? Egy Országosan Hivatalos Tákolótól 190 ezer mutatott kilóméterrel egy elvileg amcsi gép, ami olasz dízellel stájer cimbiknél van összebuherálva gyárilag. Ráadásul bevallottan valami benzinesből és egy széthullott dízelből összetaknyolva, csecse légy lámpázattal.

Nem volt gyanús, ember, de komolyan?!

A dákó lehet, hogy nem egy presztizsautó, de ez a ganéjdomb (konkréten ez a példány) sem, sőt...

SsPL71 (törölt) 2008.04.12. 00:02:18

barmokkal nem vitázom.

tnz: ki mondta, hogy gyári előírás?

kacagány: a 41 ezer, az nem a kötelező költsége volt hanem az összes kért és kötelező dolgok cseréje. Számold már össze hány tétel? Nem 2 szimering meg 2 O gyűrű. Meg 1 piezó sz@rság.

paco: ez nem az első nagy szervíz, második. Melyik tétel nem kopó alkatrész, okostojás? A gátlók, a fékbetét, az olaj a szűrők? vagy mi? Írtam, hogy lecserélem nem gyárira a hátsó gátlókat, ameddig meg gariban cserélik miért ne?

Akik válaszolgatnak nem tudnak olvasni, vagy láthatatlan betűkkel írok?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.12. 00:17:12

Nagyszerviznek nem a 30-ast hívják amúgy, csak megjegyzésképp. Az pl. 90-nél van.

Dani 2008.04.12. 00:19:34

Én nem értem,miért kell fikázni mások miénktől eltérő autótipusát,nekiugrani annak,akinek más elvárásai vannak egy kocsitól,mint nekünk.Kíváncsi vagyok,hányan próbáltatok 2v.3 gyereket bekötni egy ideálisnak tartott Octavia kombiban (vagy bármilyen más "normális"nak tartott autóban)bicskába hajolva,félkézzal kapaszkodva,hogy ne essetek be a gyerekek közé és hányan próbáltátok ugyanezt egy kisbuszban egyenes derékkal,úgy,hogy nyúzás nélkül is befér a kezetek a gyerekülések közé.Arról már nem is beszélve,hogyan passzírozol be egy mély kocsit egy kombiba összehajtogatás nélkül a kismotor és a 60db-os pelenka mellé :) .Ha már kisbusznál tartunk,a Voyagernél jóval szűkebb a Galaxy vállban/fejben (még ha a csomagtartó ugyanúgy meg is felel.Azt meg el kellene fogadnunk,hogy mindenkinek a takarójához kell igazítania a nyújtozkodását,ízlésekről és pofonokról már nem is beszélve!

imi 2008.04.12. 06:51:48

ez a csóka elég ügyes(rácz tomi)lemosni a motort mert akkor nem látom hogy honan folyik a z olaj? aza aszerelö se normális a ki ezt mondta de a hülyegyereknek mondták fiam ugorj a kutba, és beleugrott,több tiz ezer ft-ja bánta ,megérdemli!! Amugy a vojagerekröl,egy nagyon jó cirkáló családi buszlimuzin,nekem van egy méreg zöld 93 utáni 3000 v6 150 le.piros lámpánál odaver minden mazsolát,akinek még nem volt voyagere az vegyen egyet nagyon megéri,szokták mondani hogy benzin temetö,meg drága alkatrészek ez hülyeség,ja és nagyon bisztonságos,hátolról belém jött egy suzukis,a szuszka atomjaira hulott,a vojager meguszta egy karcolásal.Szóval vegyetek vojagert és a z élmény nem marad el:-)))

imi 2008.04.12. 07:02:09

ja és még valami,akinek amerikai autója van,netán egy voyagere! 2000 és 3500-as motoral,az pakoljon fel egy jó kis sport kipufogót,beszarás milyen hangja lessz,nem oloyan vinyogós mint az 1,3as 1,5 motorú nem tudom mik,hanem szépen alapjáraton dohog,gázadásra garantáltan elélvez az ember,kell enél több!

storyline :) 2008.04.12. 14:22:14

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.04.11. 23:42:56

Nekem amcsi vas - pd tdi kombó, és ennek ellenére nem érzem magam sikertelen embernek...

ráadásul a pd tdi-nek gyönyörű hangja van...

feketenap 2008.04.12. 17:21:47

tnz: a gyári előírás váltóolaj cserére 45 ezer km.
A friss olaj az friss olaj. Nem vág hátba az a 3 liter senkit.

iweq 2008.04.12. 19:27:45

ez egy őszinte post. tulajdonképpen teljesen normális, hogy egy autós szakujságiró egy közel kétszázat futott, nem az európai piacra kitalált autót vesz, aminek az egyik igen lányeges alaktrészét olyanra cserélték amit nem oda terveztek...
ez a suszter és a lyukas cipő esete,
(majdnem a divatbemutatók végén a designerek jutottek eszembe, akik szinte kivétel nélkül ugy gondolják, hogy a legjobb, ha egy fekete poloban masiroznak a kifutón. de akkor rt pl.egy 3éves focus kombit vett volna, arról meg nem lehet mit irni nagyon sokáig:)
viszont azt a lámpát tényleg ki kéne cserélni!

Lally 2008.04.12. 19:42:00

Én kézzel és slaggal mosom a kocsim motorterét.Soha nem ázott be. Jó a konstrukciója! Találjátok ki a tipusát :DDD

Esőben ne autózzatok :)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.12. 23:46:27

Lally, szintén! Na, nem a gyújtótrafóra és elektronikákra nyomatva, csak finoman a vízzel és szivaccsal. Szóval kerülve az elektronyos beszivárgási lehetőségeket :)

Dzsó 2008.04.13. 11:01:21

SsPL71!

A Te szutyukid kilométerszámlálója sosem fog 190 ezret mutatni. De ha mégis, akkor majd visszaszámolhatsz, hogy hány másik szutyuki árát költötted rá, ha már a 30ezres szervíznél ennyi mindent kellett cserélni. LOL

trebics 2008.04.13. 14:08:11

De jó, megint egy voyis post.

Fikázok! Komolyan nem tudom eldönteni, hogy Rácz Tamást vagy a voyagert rühellitek jobban!

Már megint! suzukit hasonlítgattok egy voyihoz?

Érdekes, hogy általában mindig azok fikázzák a legvehemensebben akiknek nem is volt....... :o)

trebics 2008.04.13. 14:10:47

De jó, megint egy voyis post!

Fikázok! Komolyan nem tudom eldönteni, hogy rácz Tamást vagy a voyagert rühellitek jobban!

Már megint! suzukit hasonlítgattok egy voyihoz?

Érdekes, hogy általában mindig azok fikázzák a legvehemensebben akiknek nem is volt.......

trebics 2008.04.13. 14:13:28

Mia p...a van nemtudok beírni????

trebics 2008.04.13. 14:25:07

De jó megint egy voyis post!

Fikázok! Komolyan nem tudom eldönteni, hogy rácz Tamást vagy a voyagert rühellitek jobban!

Már megint! suzukit hasonlítgattok egy voyihoz?

Érdekes, hogy általában mindig azok fikázzák a legvehemensebben akiknek nem is volt.......

trebics 2008.04.13. 14:30:59

Elnézést kérek, nem jelentek meg a kommentek a gépemen, közben meg elmentek....
Még egyszer bocs! :)))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.13. 14:57:33

Dövan 2008.04.12. 14:22:14

ráadásul a pd tdi-nek gyönyörű hangja van...

Hogy lehet ilyent leírni?

storyline :) 2008.04.13. 18:44:44

megszaLott · e36fanatics.hu/userpics/2_5.jpg 2008.04.13. 14:57:33

Nem tehetek róla, én egyszerűen imádom! :D

msasáné 2008.04.13. 21:00:41

Dzsó!
LOL...:-D

Rocko- 2008.04.13. 21:49:39

hahó, hol találok Pesten jó, és olcsó Chrysler bontót?

SzD 2008.04.13. 22:45:57

Rocko! Kb. sehol.
Celldömölk, Vecsés, Csömör, Pilisjászfalu.
Én már sok kocsim motorját mostam, Voyagert is. Brigéciol, slag finoman, utána kicsit járatni, hogy langyos legyen és száradjon. Toyotáknál előfordult néha, hogy a gyertyapipa bepárásodott, de semmi egyéb.
Carina gyári fékbetét 172000km-t bír, motortartók, lengéscsillapítók, kuplung 280e. felett (addig volt meg).
A Suzi lengéscsillapító és váltóolaj csere teljesen érthetetlen. Ehhez képest a Voyiba már 40-50 ezret belenyomtam és 10 évesen sem költök ennyit ilyesmire.
Nyilván ilyenkor már jönnek elő hibák, de a gép ára már bő. 8 millával van az újkori alatt, évi 50-100e. beleférhet. Egy új Suzukiba nálam nem férhetne bele. Még garanciálisan sem. Egy autó az első százezret csak folyadékok és szűrők cseréjével kellene hogy megtegye.

SzD 2008.04.13. 23:42:23

A sorrendet nem teljesen esetlegesen írtam :-)
Csömörön kevés cucc van, Vecsés drága. Celldömölk bőséges és megfizethető, de messze van. Posta és egyéb eljuttatás nem kizárt tudtommal. Persze utóbbiban Voyager témakörben lehet érdeklődni.

Rocko- 2008.04.14. 07:17:34

belsoseg.blog.hu/2007/08/15/chrysler_irodaszek
ez lett volna a terv (most fogtok megölni, h szentségtörés), de akkor marad más.

Kifordított kacagány 2008.04.14. 10:58:25

SsPL71 2008.04.12. 00:02:18
ezért volt idézőjelben. viszont hiába nem volt kötelező, csak rá kellett költened és a következő kötelezőn is rá kell majd valamennyit. ne hidd, hogy a tiéd annyival olcsóbb. olcsó csak akkor lesz, ha nem költesz rá semmit, leharcolod, majd később rásózod valami balekra, de az meg csúnya dolog.

feketenap 2008.04.12. 17:21:47
végülis ha 45e alatt van a kocsi élettartama, akkor igaza van:)

trebics 2008.04.13. 14:30:59
de legalább az egyiken javítottad volna ki azt az o-t ó-ra;)

SzD 2008.04.14. 15:02:43

Szentségtörés?
Csak egy jó példa arra, hogy milyen jó a Voyi ülése.Vaterán láttam eladó ülést ha jól emléXem.

Rocko- 2008.04.14. 23:00:08

olyan értelemben, h emiatt feláldozni egy buszt. mármint nem konkrétan ,de valószínűleg a helyén már nem lesz sose.
expressen láttam én is, 1ftért. :D

akarki 2008.04.15. 18:42:42

"ráadásul a pd tdi-nek gyönyörű hangja van..." Dobosnak készül a fiad, és hozzászoktál a csörgéshez? Mi a szép egy csörgő autóban, amivel csak akkor lehet viszonylag csöndben autózni, ha tartod épp a sebességet? Rálépsz a gázra, és ha gyorsul, ha nem olyan hangja van, amit nem kívánok sosem...

Kifordított kacagány 2008.04.16. 08:53:33

most a csörgő diesel hang a menő biztos. ugyanúgy mint a monstre kipufogó hangja az egyliteresen:)

imagepeace 2008.05.08. 15:51:54

Ne foglalkozz vele. Nekem volt és imádtam a Voyagert. És nem érdekelt a német-japán ecc . precizitás. Az autó használati eszköz és szerelem kérdése is.. Imádtam a hajót..

nufi83 2014.05.23. 18:12:44

Az én Volyageremben most van 440 000+ és pont a múltkor mostam motort hasonló okból, mint Tamás (nem először és valószínűleg nem is utoljára)persze az 1. porlasztót kerültem a nagynyomásúval,de már le sem takartam, láss csodát: még mindig megy...
Lehet fikázni a retek digó technikát, isteníteni a japán vagy német gépeket, de 15 év fölött, kitudja hányadik tulajként, kitudja mennyi km-ről visszatekerve, kitudja milyen karbantartásokkal (vagy azok hiányával) biztosat állítani egyetlen márkáró vagy típusról sem mernék...
süti beállítások módosítása