Ha ég, az égő

Megkezdődött a tsuitso

  2008. április 05. - Nagy_Dániel Címkék: drift tokol 2008

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Vége a napnak, vége a versenynek
2008-08-23 22:05:00

Időközben szépen ránkesteledett az éjszakai futamok hangulatával emelve a verseny izgalmát. Igen sok ember

Kicsik és nagyok
2008-08-23 18:21:00

Menetfelszerelésem része egy inverter, ami 220 volt feszültséget állít elő az autó 12 voltos rendszeréhez

Így mulatunk
2008-08-23 16:51:00

Tény, hogy itt Máriapócson lényegesen tizennyolcévenfelülibb az autómosás mint Kilitin, ám ezúttal sem

Újabb brutális szögek
2008-08-23 13:36:00

Rendkívüli rajongásról tesz tanúbizonyságot az, aki Budapestről, vagy attól nyugatabbra fekvő településről


Amikor legutóbb arról keseregtem, hogy milyen nehézségekkel kell megküzdenem, még nem tudtam mi vár rám. Eleredt az eső, ami azt hiszem a legnagyobb szopacs, ami heroikus on-line tudósítóval történhet. Két szerencsém azért volt. Az egyik, hogy rutinróka lévén hasznosságával arányosan nevetséges esőöltözetemet magammal hoztam, a másik, hogy igazán eső nem is volt csak csepergett.


Közben véget ért a kvalifikáció, amit Radír nyert. Niki – aki legalábbis az én laikus szememnek kiválóan terelgette a vasat – sajnos valahol a huszadik hely környékén végzett. No, a lényeg, hogy elindult a tsuitso, azaz a párbaj. Ha a kvalifikáció látványos volt, akkor ez egyenesen frenetikus. Így sajtómellényben a pálya közvetlen szélén ácsorogva valóban hihetetlen, hogy a srácok, amikor százzal elfűzik az első kanyart keresztben, nem mennek egymásnak. Itt azért világosan látszik, hogy miért van szükség vizsgatételre és a licence megszerzésére, mielőtt valaki indulhat ezeken a versenyeken.


A párbaj lényege egyébként kb, hogy a hátul haladó presszionálja vetélytársát, az elöl haladó pedig igyekszik minél inkább eltávolodni. Az első menetben az egyik, a másodikban a másik versenyző van elöl, előzni általában nem szabad, sőt hibának minősül. Ha az elöl haladó megpördül vagy orrtolósan ér egy kanyarba – ami egyébként errefelé olyan értékű produkció mintha kecskékkel fajtalankodna –, szóval ilyen esetben természetesen meg lehet előzni.


Volt itt valami izé, hogy valamelyik külföldi versenyzőnek folyamatosan égett a féklámpája, aztán – legalábbis a speaker – ebben valami szándékosságot vélt felfedezni. Az én jelenlegi szakmai érettségemen túlmutat, hogy a folyamatosan égő féklámpa stratégiai értékét fel tudjam becsülni, így kommentálni nem tudom az esetet.


Még egy bejelentkezést tervezek, az eredményekkel.


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr78412585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fury 2008.04.05. 17:45:14

Manta,wazzeg,ott van!!!Füst!!!

fury 2008.04.05. 17:47:05

a dzsémszbond filmekben,utolsókban,rendszeresen kikötötték a féklámpákat....hogy Ő nem fékez...)))Itt az ellenkezöje..?!))

Zolko 2008.04.05. 18:09:18

Sziasztok!

Meg tudja nekem valaki mondani, hogy holnap hányra érdemes kimenni?
Mikor kezdődik a mulatság?
Ki akarunk menni, de sehol sem találtam a kezdésre vonatkozó információt.
Várom szíves segítségetek!

ommm 2008.04.05. 19:00:41

Az állandóan égő féklámpa (tudtommal) szabályellenes, mivel elég aljas trükknek minősül az ellenféllel szemben. Így a hátul jövő sosem tudja, hol kezd el az előtte haladó fékezni és kevésbé tud rá nyomást gyakorolni azzal, hogy megpróbál rövidebb távot venni.

@ 2008.04.05. 19:27:59

Mondjuk ez a féklámpa dolog tök logikus. De mi van, mindenki hozzáértő elment törökországba logant tesztelni???
Érdekesebb autókról mértnincs valami írás azoknak akik nem tudnak kimenni??
Pl hátulrólvezetősbömbi???
Dániel visszaolvashatná a kommenteket, mert volt már pár kérdés, pl programról...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.05. 19:33:50

szerintem az a manta épp meg fog pördülni. amugy szép pillanatkép :) és tényleg köcsögség a féklámpás dolog

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.05. 19:52:19

Valaki árulja már el legyenszives ha nem titok,holnap hány órakor kezdödik a banzáj?
Akkor úgy idözitem a hajnalikelésemet.

Köszi!

Groove 2008.04.05. 20:04:24

Semiféle folyamatosan égő féklámpa nem volt a speaker-ek beszéltek baromságokat - ami természetesen kb az egész napi teljesítményüket jellemzi...

akarki 2008.04.05. 20:44:10

Nem voltam ott, nem tudom mi a féklámpás dolog. De az éghet attól, hogy szétmegy a féklápmakapcsoló-érzékelőja. Egy átépített Bmw.nél a móltkor éppen arról számolt be a gazdája, hogy a rally futamon amiatt zavaróan égett egy ponttól kezdve végig. Igazából szerintem ki kéne kötni, de akkor sem tud kalkulálni a hátsó, akkor meg balesetveszélyes lehet. Biztosan nem egyszerű szabályozni, de még itt gyerekcipőben jár ez a sport, jövőre biztosan lesz szankció ilyen esetekre.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.05. 21:16:45

Jéé erről még nem is hallottam.

fury 2008.04.05. 21:18:00

"A Kém,aki szeretett engem"...asszem ebben volt a víz alá merülő Lotus Espirit..ebben tutira kikötötték a féklámpákat..hogy ne tünjön betojinak....Roger Moore-ríszpekt!!!Amugy most lesz a "Magányos Ügynök",Timothy Daltonnal...tv2???Nemtom..de Ő(:-D)nyolckerekezett a tanker Peterbilttel....))))

Mr.Evil 2008.04.05. 21:59:43

Bazzeg'! Uri Gellérthegy elgörbítette a kipufogómat!!

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.04.05. 22:09:18

Groove

azért ezt hadd tudják jobban a speakerek, mivel én adom nekik az információkat a pályáról rádión. egyrészt a folyamatos ballábas fék nem engedett a tsuiso csatában mert azzal veszít a sebességéből és az nem a csata lényege, pont elhúznia kell.
másfelől mint minden sportban, itt is vannak szabályok amik tiltják az elektronikai módosításokat, a féklámpának szabályosan kell működnie.
namármost ennek a dolognak előzménye, hogy Kok bácsival kapcsolatban már sok versenyző panaszolta a folyamatosan égő lámpát külföldi versenyeken is ahol találkoztunk már vele.
ezért a főszervezővel egyeztetve rákérdeztünk ennek a miértjére és pedálhibára hivatkozott, aminek megígérte a kijavítását.
ezt kértük számon rajta a futamokon és láss csodát, egyszercsak mégis jó lett.
nem lenne szép dolog csalásnak hívni, de nem is lehet elsiklani ilyen hiba felett.

szóval hátrébb az agarakkal Groove

Krisi 2008.04.06. 03:19:21

Ez a Manta nagyon ott van, kegyetlenól néz ki. Nekem ha azt mondják Opel, azt mondom Manta! Még több Mantát a népnek!

fury 2008.04.06. 03:26:43

Manta nagyon csapat)))))Állat!!!Hol vannak a Caprik??Egy sem maradt épen? 8-D

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.04.06. 07:05:12

Manták készülnek még!
caprik nem, 2 tavalyi capris már sierrát épít mert az jobb technikát rejt és ha vmi törik, a capri sárvédőjének az árából sierrát vehetsz.

loller 2008.04.06. 10:22:44

na végre lehet látni Markvart mantáját menet közben is nemcsak álló helyzetben!!!

mondjuk vicces hogy a képeken lévő 6 autóból 5 bmw :D mintha más autóval nem is mennének :D (tudom ők vannak többségben itthon)

fury 2008.04.06. 10:53:17

na sierrát még nem láttam így....megnézném-adottságai megvannak..állítólag elég kezes is ehhez a sporthoz.

Groove_ 2008.04.06. 13:04:55

Leslie: akkor máshogy fogalmazok a második körük után közölték a speakerek, hogy Kok bácsinak folyamatosan ég a féklámpája, ehhez képest a visszatérő sávban - amit tökéletesen beláttunk én és még vagy 2-300ember - az autó féklámpája teljesen üzemszerűen működött, míg a másik BMW_nek a bal hátsó fék lámpája ki volt égve, sé jól láthatóan csak az egyik működött!!! PLUSZ szarrá-rommá verte az ellenfelét mind a 4 körben, eleve nem is értettük mi a probléma, az pedig jól látszott hogy a nagy kanyarban is fékezett, a BMW jobb első kereke állva füstölt néha, ezért teljesen érthető hogy akkor égett a féklámpa.
Amit mondani akartam az annyi, hogy a speaker elmondta Kok-ot mindennek, miközben a nézők azt látták, hogy a visszatérő sávban szépen végigurul, a végén fékez, ekkor kigyulladnak a féklámpái majd elalszanak.

Ugyan így - nyílván a bírák jobban tudják - de nem értetük, hogy amikor egy páros versenyében az első körben az egyik elbontott egy db bólyát, a másik elöl menő versenyző nem hibázott és magára sem engedte a bolyót elbontót, majd a második körben a másik nem hibázott, sőt le sem maradt, akkor hogyan nyerhetett a bólyát elbontó versenyző?! Ezen megintcsak nem kis fennakadás volt a nézők körében.

AP (törölt) 2008.04.06. 17:23:48

"Nekem ha azt mondják Opel, azt mondom Manta!"

Astra, Corsa..
Fapad, 1.2-1.4 :))

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.06. 19:56:27

nekem ha azt mondják Manta, azt mondom Capri

Krisi 2008.04.06. 22:24:28

AP: kinek a pap....

AP (törölt) 2008.04.06. 22:41:42

ja, ha erről van szó, akkor csakis az orosz!

djani 2008.04.07. 13:01:59

Groove
Nem voltam kinn, és olvasni is csak annyit olvastam a versenyről, amit itt a blogban leírtak. De. Még a családi közel 20 éves 1,3as Wartburgunkban is van egy kapcsoló ( jelzem édesapám szerelte be, h egyedül is meg tudd nézni ég e lámpa, és ne kelljen megkérni vkit, v falhoz tolatni stb.), amit ha bekapcsolsz, a féklámpa folyamatosan világít. Ezzel nem kétségbe vonni szeretném azt amit írsz, de ha már korábban is felmerült az illető ellen a "sportszerűtlen" magatartás egy egy versenyen, nincs kizárva, h itt is történt hasonló. A kör végén pedig billentett egyet a kapcsolón, és már szabályosan működő lámpával gurult el előttetek. Amúgy a kapcsoló nem rossz ötlet, ha vmi nagyon siető seggembe bemászós csávó épp leakar tolni az útról, lámpánál bekapcsolom, és igyekszem minél jobban kilőni. Érdemes nézni a fejeket a tükörben:)

Süni 2008.04.09. 11:58:51

Az senkit nem zavar, hogy egy féklámpa nem "ég", hanem "világít" ???????
süti beállítások módosítása