Nem vagyok driftversenyző, hahó!

  2008. március 22. - Nínó Karotta Címkék: így készül a totalcar drift 200sx ae86 autó motor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Duda alert! Totalcar élő tévéfelvétel Focus ST-vel, Komondorral, csajokkal
2012-11-19 14:50:33

Ma (hétfő) este (19:00) a Hootersben vesszük fel a következő két tévéadás konfjait. Mit jelent ez?

Koenigsegg Agera, BMW 7 vs Audi A8 a 90-es évekből
2012-10-17 20:30:00

Szeretettel köszöntünk mindenkit a DoQ szoknyája alól. Mint mostanra tudjátok, újra van Totalcar tévéadás

Honda NSX, Tokyo Motor Show - tctv3 10. adás
2011-12-18 22:46:00

Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már

Dödzs B-series vs Mercedes Sprinter mentő, Krejzler Thema
2011-11-27 22:45:00

Habkönnyű nyári közszolgálat – küldj két infantilis majmot gyermekmentőt tesztelni, hogy kiderüljön:



Most nézem a tegnapi Autó-motorban, hogy milyen csodás Silvia Super Silhouette képet találtak a Silvia/SX típustörténet cikkhez. A történeti visszatekintés apropója alighanem régi kedves ismerősünk, KYE-514, azaz a Gyulavitéz által is megírt új 350Z. Erről van teszt a 30. oldalon, A pokol angyalai címmel, aminél, azt hiszem, csak a „Könnyen táncba vihető a 350Z” közcím aranyosabb.

Van benne egy ilyen rész, hogy „Kovácsolt lengőkaros felfüggesztéseivel a kocsi rendületlenül kapaszkodik a fordulókban. Persze, elég egy nagyobb gázadás, és máris táncba lendül a hátulja – feltéve, hogy kikapcsoltuk a menetstabilizáló rendszert. Ilyenkor is jól kézben tartható a kocsi, látványos erőcsúsztatással fordulhatunk.”

Erről eszembe jutott, hogy mennyit szidtuk Gyulavitézzel a Z-t, hogy micsoda egy orrtolós lustaság az Euroringen. Befordult vele az ember, és már vibrálva-csiszatolva radírozta is kifele az orrát, gázra meg csak tolta-tolta egyre kijjebb. Annyira bolondbiztos volt,  hogy egészen azt hittem, hiába mentem. Nekem ugyanis az volt a dolgom, hogy miután Gyulavitéz ment vele pár mért kört, amihez ő ért, utána én menjek vele pár driftelőset, és felvegyük videóra, hogy milyen klassz. Csakhogy nem volt klassz, mert alulkormányzott dög volt.

A kétségbeesés felhozott bennem pár régi emléket. Egyrészt egy régebbi beszélgetést a Nissan PR-esével arról, hogy valami dealer nyílt napon eljátszották a sperrdiffit a tesztautóból. Másrészt egy olyan valamikori TopGear adást (tudják, az a brit TC-utánérzés), ahol Richard Hammond driftelni tanul egy új Z-vel, és azt mondja neki a japán instruktor, hogy shift lockkal essen be a kanyarba.

A shift lock az, amikor kanyar előtt nem harmonikusan, gázfröccsel váltunk vissza, hanem pont ellenkezőleg, visszaváltunk, hagyjuk leesni a fordulatot, és a berántott kanyar előtti pillanatban leugrunk a kuplungról. Ilyenkor a motor tehetetlensége egy pillanatra szinte leblokkolja a két hátsó kereket, ettől megindul a hátulja, és utána már csak kint kell tartani gázzal, és tekerni a kormányt. Mivel ez egy speckó verseny-Z-volt, azt nem tették hozzá, hogy ez egyben a lehető legsúlyosabb erőátvitel- (meg motor- és váltótartóbak-) pusztítás is. Ezért én nem éltem vele. Volt azonban egy kar ott a váltó mellett, ami az autó rögzítésére és az üzemi fék meghibásodása esetén a lelassítására szolgál. Ezt meghúztam. És bevált!

A kézifékkel megindított Z egy csupa móka, pajkos-kezes driftautó, talán a legbarátságosabb, amiben valaha ültem az utcaiak közt. Így aztán szépen fel tudtuk venni a külső képeket, itt is van, ni. Aztán - ilyen az átkozott munkánk - mire felvettük volna a belső vakert is, elkezdett esni az eső. Esőben meg úgy csúszott a segge, hogy alig bírtam hozzávetőlegesen hasonlóan vezetni, mint amiről szónak kellett volna lennie a külső képeinkhez képest. Pláne megmutatni ugyanazt bentről.

Mindegy is, nem ez a lényeg, hanem az, hogy a Z máig is szép emlék, pláne szép driftemlék. Egy olyan versenypályáról, ahol sokat drifteltem már. És mindezt azért mondom el ennyiszer, mert egy oldallal később olyan, mintha azt mondanám, hogy driftversenyző vagyok. Pedig nem vagyok.

Van ugyanis az a bizonyos modelltörténeti tárgyú cikk, és ahhoz felhívott Zsigmond, a szerző, hogy meséljek neki a Nissan 200SX-emmel szerzett megbízhatósági tapasztalatokról. Mi szokott meghalni, elrohadni, letörni. Mentegetőztem, hogy leírtam én ezt már egyszer, tessék szépen kikopizni a cikkből, szívesen adom, de ő lelkiismeretesen kifaggatott. Aztán át is küldte a kéziratot egyeztetni. Átnéztem, szomorkodtam, hogy sajnos csak ilyen kevés fért a tudományból, mosolyogtam magamban a „volán” szó felbukkanásán, és köszönettel jóváhagytam.

Most meg nézem itt az újságban, zizegő papíron, és azt olvasom - elvileg a saját számból - hogy „…azóta kb. 50 ezer kilométert tettem meg vele, és számos driftversenyen is rajthoz álltunk”. Gyorsan megnéztem az átküldött doksit, hogy én hencegtem-e ilyen arcátlanul magamról, de nem. Egyszerűen túl jók voltak hozzám. Jól esett olvasni, de mivel van pár tucat igazi driftversenyző is az országban, akiket nagyon tisztelek és imádok nézni, és mind sokkal ügyesebbek mint én, le kell fektetnem írásban, hogy én nem tartozom közéjük.

Nem vagyok reménytelen eset, ott vagyok minden edzésen (ha sikerül), de aki versenyzőkre kíváncsi, nézze meg a drifter.hu-t, menjen versenyre, és ámuldozzon velem. Nekem ez a hobbim, meg kicsit a szerelmem is, és eszemben sincs a kikapcsolódásomból egy hatalmas stresszgombócot csinálni azzal, hogy versengeni kezdek. Pont az autóval összebújást, a játékot, az önfejlesztés befelé fordulását imádom benne, még az hiányozna, hogy pontozóbírók előtt reszkessenek a térdeim. 

És még valami: szegény Nissanom 4 éve képtelen elérni azt az állapotot, hogy rendesen menni tudjon. Driftelésről így nem is álmodhat. Néha szeretőn megsimogatom, gondolatban megvan mind a 300 ló, de igazából még nem állt össze. Utoljára pont ma nem volt képes egyetlen alkalommal se elforogni 6000-ig anélkül, hogy bele ne fulladt volna a benzinbe. Nem sikerült felprogramozni azt a rohadt elektronikát. De ez egy másik sztori. A Corolla, az bezzeg állat. Mindig megy, minden edzést kacagva végigcsinál, odavisz, hazahoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr88388708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w a s d 2008.03.22. 08:20:37

De ugye Gáspár Laci azért driftversenyző, ha a Bazsó Gábor nem is?:D

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.22. 08:21:05

tulajdonkeppen megnyugtato az a gondossag, ahogy a 200-ashoz nyulsz. multkor nezegettem lenn a garazsban, ott allt bekesen, mar-mar sutan a fal mellett. nem hivalkodott, nem fenyegetett. Talan ott volt kabelei kozott a binaris erzescsomag, hogy "meg keszen sem vagyok, elnezest, de ha szabad majd kesobb megmutatom". Jo munkat hozza. Es meg elsietni sem kell, ez az auto mar nem az idovel versenyez, hanem szimplan csak erot gyujt a 21. szazad ellen.

rallysgt 2008.03.22. 09:06:23

az elso nissanos kep nagyon az s1-es audira emlekeztet legalabbis kulsore

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.22. 09:11:16

Szégény jó Karotta Közlöny érdemelte volna ezt a pazar írást.

feketenap 2008.03.22. 09:14:27

Karotta: ezeket a kilinccsel előre kanyarokat te nyomtad?
P.Laci bácsi szavaival élve, mintha madzagon húnák az autót. Szóval szép.
Bár egy 313 lovas kocsi, kissé nedves út biztosan segített a bűvészkedésben.

Azért azzal vitatkoznék, hogy a v6 a levérmesebb motorhang. Lehet, napjainkban. De volt valamikor sor 5, 450-550LE körül, na az über fasza. Szerintem.

ENZO 2008.03.22. 09:37:36

Karotta hozzd el a Tuning Showra azt az AE86os szörnyet :D

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.03.22. 09:56:45

Az a legszebb, amikor a motor hangját már nem is hallod, csak a sivítást, ahogy a turbó vákumot hoz létre a környéken :)

DR!FT3R 2008.03.22. 10:40:38

Remek írás! Ugye lesz több is?

Az S12 és a Levin INSTANT GET

Norbee 2008.03.22. 10:51:26

Igen, Gáspár Laci nagy parkolórém... driftversenyző... még mit nem... pffff... :D :D :D

Mrsoska 2008.03.22. 11:16:07

Gáspár Laci már nem akar driftelni, mivel árulja az autóját! Gondolom ezért mutatta meg a Tvben is...
Íme a szörny:
www.hasznaltauto.hu/1931481_nissan_200sx_1997

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.22. 11:44:22

A corollán de csúnya motorháztető van..pfuj

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.03.22. 12:10:39

pfffff....

Szegény Gáspár Laci emberileg szánalmas.
Biztos ráunt,mert nincs kivel driftelgetni....
8 milla per darab.
Sose fog ennyiért elkelni,legalább bukik rajta kurva sokat.

omm 2008.03.22. 12:29:53

A Gáspár gyerek S14-ese csodás.
Karotta, írj többet, sokat.
Mert jó olvasni.

Sam8888 2008.03.22. 12:41:13

8milla? Az nagyonsok... Mégha Schumié lett volna, akkor esetleg... Ennyiért tuti nem adja el.

Sam8888 2008.03.22. 12:47:26

Egyébként sztem a GLaci mindkét autója ritkaronda. Bodikittel szétcseszi a szép autó formáját... Meg szárnnyal. Pffh

aa 2008.03.22. 14:43:41

visszaesett a látogatottság?

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.22. 15:50:43

VÉGREVÉGREVÉGRE
MÉGMÉGMÉG


//Karottafanklub az iwiwen//

AP (törölt) 2008.03.22. 15:52:18

én meg csak szimplán kurvára irigylem a Lacit

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.22. 15:52:54

Könyörgünk, írj még!


//kartottafanklub az iwiwen//

Toymao 2008.03.22. 16:05:10

Nem tartozik szorosan ide, de az első Tesla roadster (amit az egik tulaj fog kapni most már pár héten belül) egyedi fényezést fog kapni: matt szürkére lesz fényezve (hogy lehet mattra fényezni, höhö), narancs sárga csíkkal. Ismerős? :)

blog.wired.com/cars/2008/03/so-far-so-good.html

Pipi 2008.03.22. 17:37:14

karottafüggő neked miért kellett élve születned? nem veszed észre, hogy szánalmas vagy??? és most lehet köpködni, de úgy beszél karottáról, mint valami 12 éves kiscsaj egy szájbabaszott fiúcsapat aktuális szívtiprójáról....

Pipi 2008.03.22. 17:38:36

amit elvileg le is szarok, de egy értelmes mondata nincsen mellé, csak jaj karotta, hadd szopjalak már le. kurva idegesítő vagy

Gergow 2008.03.22. 17:40:51

Végre újra KAROTTA!

AP (törölt) 2008.03.22. 18:46:14

Pipi te is az elmúlt 0.5-1 évben kezdted el olvasni a totalcart, asszem..

bkmsek 2008.03.22. 19:04:23

a sok totalcar fikázás után nem veszitek észre, h jó is van raktáron? pl. ennek a csávónak az írásai.. mondjuk tényleg látszik rajta, h komolyan veszi, amit csinál. ugyanez sajna nem mondható el mindenkiről a stábnál..
amellett, h egy paprikajancsi, mer hogynézki, meg ennyi szart felhalmozni.. de ettől hiteles, meg ha érdekes, akkor ki nem szarja le a többit!?
tessék má' alkalmazni csórót többször a sok dilettáns helyett.. gondolok itt: "hú ma láttam egy szuperkocsit tegnap, wáóó, appám! volt vagy ezerlóerő, meg a szine is ááálat volt!"

AP (törölt) 2008.03.22. 19:04:38

De király az az utolsó kép.
Nem hagy cserben. És hidegen. :))

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.23. 11:39:49

Nemkedves Pipi!
Ha nagyon irritállak, kérlek keress meg az iwiw-en a Karotta fanklubban. Megbeszélhetünk egy személyes találkozót ahol garantáltan meg foglak lepni kedves személyiségemmel, értelmes gondolataimmal és azzal, hogy mennyire távol állok egy "12 éves kiscsajtól".

Ja és Karottafanklub az iwiwen:)

Pipi 2008.03.25. 13:29:13

annyira nem érdekelsz, hogy őszinte legyek.

KAROTTAFÜGGŐ 2008.03.25. 23:10:17

Itt senki nem kommentelt 2 napon keresztül csak te. Akkor valamennyire azért csak érdekellek:)
Jójó tudom. Beszartál. Értem én és nem hibáztatlak, arc nélkül kötöszködni könnyű ha féreg az ember...

kamikazeee 2008.03.26. 11:16:33

Nem megy a 200SX? - de hát az egy Plug and Play autó az S12-es Silviához képest... A felsô képen egy Gr5-ös S12-es pályaautó látható, ezért az Audi Quattro-hoz az elsô, ormótlan "hóekén" kívûl semmi hasonlóságot nem látok. De létezett belôle egy Grand Prix névre keresztelt limitált széria, ami valóban quattrós kiszélesítéseket kapott... - Magyarországon 4-5 darab lehet belôle, és ebbôl az egyik az enyém... : ) Karotta, neked pedig csak tanácsolni tudom, hogy kukkants rá a nissanfórumra, mert ott szinte minden problémára találnak megoldást...
süti beállítások módosítása