Ez szükségszerű volt. Előbb vagy utóbb, de meg kellett történnie. Amikor egy márkás tetőbox százezer fölött van, egy szép nóném is 50-60 ezer forint, de még a tejfölöspohárból készült teszkógazdaságosért is legalább 20-30 rugót kell fizetni, szükségszerű, hogy egy ezermester fejében megszülessen a gondolat: ezt én is meg tudom csinálni!
A fejér megyei Válon találtam ezt a csudaszép kétszázas Volvo kombit, tetején a majdnem olyan csudaszép házilagossággal. Egy rövid pillanatig azt gondoltam, halottaskocsi, a jobb helykihasználás érdekében a tetőn is egy koporsóval, de aztán ráébredtem az igazságra. Ez egy home-made Thule!
Figyeljék meg, milyen érdekesen játszott a vonalakkal a tervező! A frontlap vízszintessel bezárt szöge kicsit hegyesebb, mint a szélvédőé, a hátsó viszont tompább, mint az autó hátfaláé. A finom disszonancia nem hagyja elsiklani a szemet a máskülönben csaknem épp a kocsi színére fényezett kiegészítő felett. Ugyanakkor milyen esztétikus, hogy a tetőcsomagtartó hosszanti fadeszkáit natúrban hagyta a művész!
A pozdorjalapok kicsit elnagyolt illesztéseiért meg kell rónunk az alkotót. A fedélnek bele kellene simulnia a tető síkjába, így a légellenállás is jelentősen romlik, és az esetleges csapadék is könnyebben utat talál magának a doboz belsejébe. Viszont milyen szép ritmust ad a szerkezetnek a roppanásig besüllyesztett csavarsor!
A biztonság nagyon fontos tényező napjainkban, amikor egyre csökken a rendőrség létszáma, növekszik a bűnözés. De meg kell találni a határt az egészséges óvatosság, és az életminőséget megrontó paranoia között. A doboz készítője épp ezért csupán egy lakattal biztosított pántot szerelt fel művére, az elülső rögzítőpánt csupán egy fixre betekert pozdorjacsavarba kapaszkodik.
Ezt látja, aki utoléri a megnövelt rakterű Volvo kombit. Ez meg itt lent egy Mitsubishi Lancer. Hamarosan tesztet közlünk róla. (A fotók minőségéért elnézést kérek, telefonnal készültek szürkületkor. De ugye, hogy nem hagyhattam ki?)