Nyilas Misi pakkot kapott

  2008. március 14. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta tuning toyota

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Újpesten teherbírók a postások, a Karottának gyakorlatilag legalább két autónyi vasat szállítottak már házhoz. Tegnap is jött a postás, Karotta eddigi pakkjaihoz képest egészen visszafogott dobozzal. Feladó Gábor régi barátja, Ryosuke Takeuchi. Hogy a Wakaba-Ku lakcím, esetleg beltartalom lehet, ötletem sincs.


Hamarosan, mit hamarosan, gyakorlatilag azonnal előkerült a boldog címzett, a szokásos rituális sejtelmeskedéssel bontva a pakkot.
A kollégák pedig ólálkodtak, mint Pósalaky úr a reskontó körül. Szép japán habszivacs-kukacok, aztán egy nagy filctollas AE felirat sejttette, illetve egyértelműsítette, hogy a drifter Corolla AE86-oshoz jött egy új lendkerék, mielőtt még egy mandzsiban kettétörne az egész szerencsétlen autó.


Karotta tartott egy gyors előadást a lendkerék hasznáról, és hogy van egy érdekes képlet, ami remekül illusztrálja, melyik sebességfokozatban mennyi súlyt takarít meg a motor. Azt nem tudom, ez a fajta megtakarítás idővel átmehet-e abba, hogy az ember abból él, hogy a vén Corolla fialja a pénzt, vagy a súlyt, Karotta viszont megígérte, hogy hamarosan megírja a Belsőségre.


Elhiszi ezt valaki?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr98379353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam8888 2008.03.14. 13:08:56

A sufnituningot "józsibámegcsinájja haccázé'" emberek meg gondolkozzanak el már egy kicsit. Én jobban megbízok a Toyota gyári tuningcsapatában, mint a jocóbában, aki jóesetben messziről már látott egyszer egy hacsirokut. Meg valszeg ez komolyabb anyagból is készült mint a gyári lendkerék, ergo nem robban szét magasabb fordulaton...

Laller 2008.03.14. 13:15:15

Mit mondjak Karotta full hülye. Itt mindenki őt isteníti de ez az ember zakkant, és mindenki tömi pénzzel. Abból a pénzből amit ilyen szarokba öl (mert állítólag van vagy 5-6 fostalicskája, amiből egy sem jó sosem) vehetett volna valami fasza sportkocsit vagy valami normális autót. Sztem az a Toyota úgy szutyok ahogy van, egy erősebb autó bármikor legyorsulja. És abba meg nem vered belefele a százezreket... Ekkor idiótát mint Karotta régen láttam, de ha megteeti anyagilag akkor költse a százezreket a végtelenségig!!!!!!!! Tipikus sufnituninger..:D

ommm 2008.03.14. 13:20:23

Sam8888 2008.03.14. 13:04:12

1. Kari nem egyenlő Karottával
2. A sufnituningot "józsibámegcsinájja haccázé'" -nak titulált profi, fémmegmunkálással 91 óta foglalkozó céget pedig szívesen megmutatnám neked. Azt hiszem, tanulhatnál nagyon sokat.
Nem csak Discoveryn léteznek ám számítógépvezérlésű CNC gépek és lézeres vágópadok.
na csövi!

feketenap 2008.03.14. 13:27:20

Józsibá: kéne!

LoL

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 13:27:27

Sam, odavág az a kép! Kéne! Jó az új japán tortaforma is, bár kínaiban biztos még olcsóbb lenne :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 13:30:01

Ja, a hírekben az Alfa? Kicsit formatervezettre sikerült? Engem részleteiben emlékeztet a 8C-re, a mai legszebb autóformára. Végre nem egy átlagos valamit látok, vagy egy sosenemvalósulós project grafikát! Az is kéne!!!

Ja, A Karotta mennyinél tart már összegben (a lefüstölt gumikat nem számítva)? Lassan egy pöpp 200 SX ára lesz a kicsi hacsiban, nem?

lanciabacci · http://multipla.szakkor.hu 2008.03.14. 13:31:13

Na éppen írni akartam, hogy attól, hogy valami nem gyári, még közel sem feltétlenül szar. Sőt. Sőt-sőt.

Egy valódi szakember többek közt nem tervez bele avultatást, nem spórol az anyagon. Persze símán lehet, hogy ez épp erre a darabra pont nem illik, mert ez űbercsúcsszuper, kompromisszummentes tuningeszköz, de azt akkor sem mondanám, hogy máshol előállíthatatlan hasonló. Mellesleg engem végső soron a célja érdeklene igazán, mert biztos vagyok benne, hogy végig van gondolva. Feketenap megjegyzése egyébként lényeges szvsz, a nyomaték nem rossz dolog, de én végső soron nem értek hozzá, nem versenyzek autóval semmilyen formában.

Sam8888 2008.03.14. 13:37:15

ommm 2008.03.14. 13:20:23

1. ezt nemvágom, magyarázd el légyszi O.o

2. attól, hogy hiperszuper gépeik vannak, meg bizonyára tudják mi a dolguk, még egyáltalán nembiztos, hogy megtudják ugyanazt csinálni, mint amit egy nem 91-ben kezdte, hanem valszeg kicsit korábban és ők ismerik mondjuk a "hacsi" minden porcikáját és tudják mi merre meddig, nem kísérletezgetnek, mellesleg ennek a lednkeréknek gondolom az anyaga még csak nemis hasonlít a gyáriéra...

Sam8888 2008.03.14. 13:43:05

KuKori 2008.03.14. 13:30:01

Úgytudom, hogy bőven 1,5 milla felett van a Toyota. :/

ommm 2008.03.14. 13:45:20

Sam8888:

figyelj, hidd el, sokkal cifrább és minőségileg is megfelelő cuccot gyártottak már ott különféle autókba, nem az a cég fő profilja, de szívesen segítenek és a munkájuk magukért beszélnek.
tudom, szegről-végről család, sokat megfordultam már ott.

nem kicsiben kell gondolkodni, komoly gépeket terveznek és raknak ott össze, lemezmegmunkáló gépektől kezdve darukon át úthenger bukóketrecig (igen, van olyan) midnent.
egy lendkerékkönnyítés cigarettaszünetben elvégezhető. jól.

csak arra mutatnék rá, hogy az, hogy valami kurvamessziről és húdefaszánbecsomagolva jött még nm jelenti azt, hogy dobjunk egy hátast tőle, mert itt is megvan a technológia és a nyersanyag is, bőven.

ja, Karotta a képen
Kari pedig egy másik szemény, aki többek között ralizik is egy príma GTV-vel.

SsPL71 (törölt) 2008.03.14. 14:01:22

Én azt olvastam, hogy ez a lendkerék könnyítés önmagában nem sokat ér, sőt 1-2 dolgot tönkre is tehet...sajnos konkrétumokra már nem emléxem.

Lajaa 2008.03.14. 14:05:25

KÉRDÉS:
Karortta kéne?
Winkler kéne?
Lendkerék kéne?
Az egész toyota kéne?
Ryosuke Takeuchi kéne?
Angéla kéne?
Dr. Zerge Kéne???

Sam8888 2008.03.14. 14:08:02

ommm 2008.03.14. 13:45:20
"figyelj, hidd el, sokkal cifrább és minőségileg is megfelelő cuccot gyártottak már ott különféle autókba, nem az a cég fő profilja, de szívesen segítenek és a munkájuk magukért beszélnek.
tudom, szegről-végről család, sokat megfordultam már ott."

Én nemvonom kétségbe a tudásukat, csak azt akartam érzékeltetni, hogy azok akik gyártották az autót csak jobban tudják, hogy mi kell a gépnek. Elvégre ők nem 1 meg nem 2 olyan gépet csináltak, hanem gondolom évekig kísérletezgettek, számolgattak, tesztelgettek. Ezzel szemben egy cég, aminek mégcsak nemis az autó a főprofilja, nyilván őkis tudnak számolni, ottvan nekik pár évnyi tapasztalat, de a "tuningcég" tapasztalatához képest még mindig nagggyon eltörpül. Meg persze az anyag akkor még mindig megmarad a gyári lendkeréké...

Kari nekem eddig egyenlő volt Karottával. Azthittem ez egy ilyen becenévrövidítés. ezúton elnézést kérek mindkét érintett féltől. :D

ommm 2008.03.14. 14:12:26

Sam8888: egy lendkerék nem a világ. mégha újat is kell készíteni. :)
písz

SsPL71 (törölt) 2008.03.14. 14:24:34

Lendkerék könnyítés:
A versenysportban is használatos, főként nagyobb fordulatszámok eléréséhez használt tuningeljárás a lendkerék tuningja. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a gyári, bizonyos tömegű lendkerék helyére egy kisebb tömegű, kisebb tehetetlenségi nyomatékú lendkerék kerül, melyet a versenysportban ultrakönnyű, nagyszilárdságú lemezlendkerékkel oldanak meg, melynek tömege akár fele, harmada is lehet az eredetinek.

Sam8888 2008.03.14. 14:28:13

ommm 2008.03.14. 14:12:26

Ez igaz.
De most elmesélem miért miért vagyok én ilyen szkeptikus ezzel a dologgal. Szerencsére nem az én autómmal történt, aztmondják okos ember más kárán tanul, a hülye meg még a sajátjából sem. :)

Egyik ismerősnek volt egy 5hengeres dízel audija. Csiptuningot rakatott bele, hogy mert az hűdejó, ismerős elintézi neki húszezeré'.
Aztán amikor már a 3. szettnyi főtengelycsavart vette a gépbe, inkább eladta. A következő tulajnál kisvártatva elforogta főtengelycsapágyak, haddnemondjam, hogy mennyi mindent kellett cisnáltatni. (tul.képpen full motorgenerál)
Aztán az Audi helyett lett benzines RS Octavia. Szintén olcsó csipcsiriptuninggal... Amivel elkezdett azis szarakodni, de még idő előtt viszcsináltatta gyárira.
Ezért nembízok meg az ilyen maszekokban. Pedig a történetben szereplő autók EURÓPÁBAN gyakori modellek voltak, nem egy ritka-mint-a-fehérholló AE86. :)

Mellesleg ha legyárttatja itthon, lehet, hogy drágábban jön ki, mintha japánból megrendeli (ti. japánban az ilyen cuccoknak filléres ára van, inkább a postaköltség kerül sokba). Nembeszélve az utánajárásról stb.

Nade vita lezérva, mostmeg megyek és driftelek egyet az LFS-el, mert más nincs. :D

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.14. 14:31:45

Sam8888 2008.03.14. 14:08:02: egyáltalán nem biztos, hogy ami nem gyári, az vacak. Csak számolgatni kell egy kicsit, azt meg már ez exeltábla megoldja. Kivitelezni meg CNC-vel még egyszerűbb.

100 2008.03.14. 14:35:26

Ommm!!!

Dobj egy emailt léci a szazattila kukac hotmail pont com -ra!!
Nem tudtam privátot irni, valami error van a loginnál... Köszi

100

ommm 2008.03.14. 14:36:07

Sam8888: a "csodacsiptuning" témát hagyjuk is. megvan róla a véleményem. a gond az, hogy a sok tirpák sajnálja a pénzt tisztességes elektronikára (ha már mindenáron azzal akarja kezdeni, pedig nem kéne) és azt hisz, hogy így majd "mekkorát lép" a gép.
ja, az üzemideje meg a felére csökken.

sok ember bedől a "profi" honlapoknak, ahol megy a parasztvakítás, akik pedig tényleg minőségi munkát végeznek (mint pl. a www.roxracing.eu/), azok szimplán bukják a bunkókat (ami lehet nem is baj) csak mert ők a munkájukra fókuszálnak nem a villantásra.

úgyhogy gagyi csiptuning SUXX, masszívan. főleg a noname-fajta. van gyári is, de az más dimenzió árban, minőségben egyaránt. (kswturbo tudna mesélni)
és oda már hardver-változás is kell bizony, nem elég a hülyegyerek a forrasztópákával :)

Sam8888 2008.03.14. 14:45:35

camell · indafoto.hu/camell 2008.03.14. 14:31:45

Haddnekezdjem elölről... Olvasd végig a többi hsz-em.

ommm 2008.03.14. 14:36:07
Vagy pl a www.dcstuning.hu/ :)))

AP (törölt) 2008.03.14. 14:52:46

Atya-úr-isten.
Miket beszéltek..
Sok elméleti autóversenyző, meg autóépítő..

ommm 2008.03.14. 14:56:41

AP: na? konkrétabban? javíts ki, ha valamit rosszul tudok.

AP (törölt) 2008.03.14. 15:01:36

Nem te.

pl.
StationW 2008.03.14. 11:10:03
Laller 2008.03.14. 13:15:15
feketenap 2008.03.14. 12:32:33

Az egyik nem tudja, mennyire fontos szívónál a lendkerék súlya, a másik hülyeségnek tartja az egészet, a harmadik meg a nyomatékkal jön egy végletekig kihegyezett pörgős 1.6-os motornál..
Én is hülye vagyok a dolgokhoz, de ennyire azért nem.

AP (törölt) 2008.03.14. 15:04:15

Ja, és a csúcs, hogy álljunk neki géppel a gyári lendkerék könnyítésének, hasznos tapasztalat lesz. Aha.
Mutassak képet így kicsinált lendkerékről, ami félbevágta az autót, a 400km/h-val elinduló darabjai által?
Repedések..

Ez egy zsír új darab, ahogy nézem acél! Az életben nem megy szét.

Sam8888 2008.03.14. 15:16:50

AP 2008.03.14. 15:04:15
Na most megnyugodtam, hogy nemcsak nekem ez a véleményem. :D

Sam8888 2008.03.14. 15:17:53

Egyébként kép jöhet a félbevágott autóról! :))))

zon 2008.03.14. 15:20:35

Én annyira nem vágom ezt a témát,de úgy tudom a gyári lendkerék könnyítése - ha azt nem követi profi hőkezelés - valóban veszélyes.

ommm 2008.03.14. 15:21:20

AP: mindent lehet. ésszel.
nem azt mondom, hogy a 30+ éves lendkeréknek essünk neki, hogy a harmada legyen.
hanem azt, hogy itt is lehet jó minőségű, profi cuccokhoz jutni. (igaz, lehetnek drágábbak, nem tudni Répa mennyiér jutott hozzá)

StationW 2008.03.14. 15:22:03

AP nézz már be légyszi egyszer a galériámba....

Egy 2000ccm-es MAZDASPEED motort fogsz ott találni (ami az összeépítést tekintve valszeg egyedülálló a világon), amit magam építettem, és jelenleg is a kocsimban dohog.

Nem nevezném elméleti fejtegetésnek azt a pár hónapot.

Mellesleg a fizika, az fizika, kissebb súly, kissebb nyomaték....ne magyarázd már meg légyszi. Az egy dolog, hogy 8000-es fordulaton esetleg 160Le-s az 1.6-os motor a könnyű lendkerékkel, de 4-5000 alatt lófasz nyomatékja sincs....

Köszi

StationW 2008.03.14. 15:26:14

....én a gyári lendkereket használom, és a nyomatékgörbém a következő:

2000 f/min -> 93%
2500 f/min - 6000 f/min -> 100% (210Nm)

...ez elég jó azt hiszem, és ezen egy könnyített kerék rontana csak. (Nem versenyzésre épült ugyan)

gergoke · http://gergoke.hu/ 2008.03.14. 15:32:17

Most mit kell elhinni? Mert azt, hogy a Karotta majd jól megírja ide, azt nem hiszem. :D

EM 2008.03.14. 15:33:26

Először is, egyszer tuti felkutatom Dr. Zergét, és a homlokára tetoválok valamit, mondjuk, hogy:
KABBE A FASZOMAT!!!

A cucc biztos fog segíteni, csak az a kérdés, hogy ezt érzékelhető méreteket ölt-e majd.
Mindenesetre, ha ez a verseny és ez az autó a mindened, úgyis meg fogsz próbálni mindent, hogy a vas még jobb b legyen, ahogy ezt Karotta esete rendkívűl jól mutatja.

StationW 2008.03.14. 15:36:04

Nem vonom kétsékbe Karotta szaktudását, de én amikor a Mazdát építettem, talán mondhatom, hogy az ország legnagyobb fejeivel konzultáltam a témakörben, és legtöbben lebeszéltek a szívómotoron történő alkalmazásáról. Egy 2,5 V6-tól fölfelé annyira nem gáz, de az egyém 2.0, Karottáé pedíg 1.6, ha jól tudom...

Ja, és az én kocsim működik:)

AP (törölt) 2008.03.14. 15:36:41

Mintha az én előző autómban nem 3.7 kilós acéllendkerék lett volna.. :)
Gratulálok a motorhoz!
Úgy írod azt, hogy nincs nyomatéka, mintha driftnapon számítana, hogy 4000 alatt mennyire nyomatékos. :)

AP (törölt) 2008.03.14. 15:37:53

Azt felejted el, hogy a tiéd utcai autó.
Abba jóhogy nem kell könnyített lendkerék.

Egy versenyautónál az a szar, ha gyári súlyú.

StationW 2008.03.14. 15:41:52

Ez szerintem konfig kérdése, én összehoztam egy olyan nyomatékgörbét, ami egyenes gyakorlatilag. Nyilván versenyen forgatod a kocsit, de a kigyorsításoknál, nem mindegy, hogy honnan indulsz, másrészt a motornak sem, hogy mit kap az arcába.

Az a kérdés hogy alsó tartományban mit veszít, és fent mit nyer...

...Karotta! Előtte-utána méréseket!!! :)

StationW 2008.03.14. 15:43:57

Annak ellenére, hogy utcai, nagyjából a blokk öntvénye,a főtengely és a váltó (H-3-as széria, turbos Probeokban 300Le-ig zsír)a gyári. Nagyjából minden más csere:)

AP (törölt) 2008.03.14. 15:52:36

Egy versenykocsinak elég, ha 4-5000-től indul. És megy 9000-ig. :)
Nem szempont, hogy alul mit megy.
Főleg, hogy a nagytengelyek se élnek alul.
Nem a lendkerék súlya lesz ott a visszahúzó tényező.

Tényleg, milyen vezérműtengely van abban a Mazdaspeed csodában?

StationW 2008.03.14. 15:55:52

2.2-es JDM motoré. EU: 110Le, JDM: 178Le :))

Sam8888 2008.03.14. 15:56:43

StationW 2008.03.14. 15:36:04

A TRD csapat meg egy fél magyarországnyi okostojából áll, akik technikailag 30-40évvel előttünk járnak. Asszem azért érzed a különbséget...

StationW 2008.03.14. 15:57:03

HF-től felfelé egy JDM 2.2-es az egész, vezérlésestűl, mindenestül.

StationW 2008.03.14. 15:58:13

Hú mit fogok én kapni. Inkább elismerem, hogy ha feszt 8000 fölött forog, akkor tényleg jobb. (ami igaz is)

Sam8888 2008.03.14. 16:01:45

StationW 2008.03.14. 15:58:13

Egyezzünk meg sztem annyiban, hogy utcára tényleg jobb a gyári, versenyezni meg a könnyített. :)

AP (törölt) 2008.03.14. 16:02:36

Ahham.
Gyári vez.tengely, gyári főtengely, gyári lendkerék, akkor miről beszélünk?

bogár 2008.03.14. 17:49:03

csak annyit erről az egészről, hogy a tervezés és a megmunkálás két külön világ.egy fasza nc géppel meg szikraforgácsolóval nagyon sok mindent meg lehet csinálni. lejön a rajz, beprogramozzák, oszt csá. de azt a rajzot vki megcsinálta, és nem az ujjából szopta ki, hogy mi mennyi legyen, hanem számolt, meg rátolta a végeselemszoftvert stb.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.03.14. 18:27:34

AP: azért van arcod, hogy tök ismeretlenül lehülyézel, le "elméleti emberezel" hozzászólókat!

Tapasztalatból mondtam, hogy egy 4-5000-től húzó autóval sokkal nehezebb driftelni, mint egy nyomatékossal. Ha Karotta 1.6-sal küzd, az az ő baja.
Csak emlékezz arra, hogy amikor a Ducati bejött a kéthengeres 800-as gépeivel az akkori superbike versenyekre, sorra nyerték a címeket. Miért? Mert nyomatékos volt a motor, a kigyorsításokkor a kerékcsúszást sokkal jobban tudták adagolni, kontrollálni, mint a vonyító japánok. (Nem célom lefikázni a hondasuzukikawasaki motorokat)
Egyébként egy 1.6 motorból is lehet nyomatékos gépet építeni. Szelepöszenyitás, vezérlés, előgyújtás, befecskendezés kérdése. Én is egy 1.6-os 8v-vel küzdök, driftelni nem tudok, mert elsőkerekes, de 2-4500-ig úgy húz, hogy 16v-ket hagyok ott vele.
Ha Karotta a váltóáttételeit is módosítja, akkor lehet, hogy harmadikban beteríti Écset gumiporral.
Na abbahagyom, mindenki csinálja azt, amit akar. Kivéve a másik fikázását.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.03.14. 18:45:35

Azért megnéztem volna a postás arcát, ha véletlen nincs ott senki és ki kell töltenie egy értesítőt, ezzel a feladóval..

AP (törölt) 2008.03.14. 18:49:52

Van!

Jó isten, hát az AE86 azért lett legenda, mert jól kezelhető, elég gyors, és a drifterek optimális kezdőautója..
Találjuk már ki, hogy szar, mert nem nyomatékos.

Persze, hogy egy nyomatékgyár 3000-től telefüstöli neked a légteret gumival, de nem feltétlenül szükséges.
Mondjuk azt, hogy egy nagy motorral a hülye is tud keresztbecsúszkálni.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.14. 18:57:47

Nem értek hozzá, de ha az a jó ha a lendkerék ko''nnyu'', akkor a legko''nnyebb lendkerék nem az ha nincs lendkerék. Vagy, ha a van lendkerék és van dolga is, akkor nem hiányzik a lefaragott to''meg?

foolproof 2008.03.14. 18:57:47

Nyomaték kell, meg egyszerűség, nesztek! Nem hacsiroku, de a srác inkább valami politikus beszédírójának ment volna;-)

www.hasznaltauto.hu/1925129_mercedes-benz_e250td198.500_1995

ommm 2008.03.14. 18:57:57

Mondjuk azt, hogy egy nagy motorral a hülye is tud keresztbecsúszkálni.


nem piszka, de ne mondjuk inkább. mert nem

StationW 2008.03.14. 18:58:52

AP!

Persze, gyári....legyen igazad.

Az meg ne zavarjon, hogy a főtengelyen kívűl, minden egy másik, a Mazda sportosztálya által fejlesztett motorból van.

A gyári teljesítményhez képest meglévő + 5x Le teljesítménynövekmény, és a +6x Nm, növekmény nyilván a véletlennek köszönhető:)

De tudod mit mutass valamit ami bizonyítja a szakértelmed, és akkor mindenki megnyugszik.

Továbbra is tartom, hogy egy 1.6-os sor 4 szívó kevés ahoz, hogy ennek igazán pozitív hatása, és értelme legyen.

Több VTI-s ismerős is visszacserélte a lendkereket, az is 1.6 160Le,mint Karottáé.

StationW 2008.03.14. 19:00:23

Mivel van egy fölösleges lendkerekem, meg fogom csináltatni (mondjuk a Kacsógépnél), és igérem beszámolok róla!

AP (törölt) 2008.03.14. 19:02:58

A gyári az gyári. Ezen nincs mit nem érteni.

nemgyári=gépen átköszörült, immár sokkal hegyesebb vez.tengely, teszemazt

nemgyári=gyári verzióban nem létező acél lendkerék, kis műhelyben könnyítve, Havassynál kiegyensúlyozva

nemgyári=kovácsolt dugattyúkészlet, lásd Ross Pistons, 250e-ért

gyári=2.2-es motorból áthozott cucc, beleépítve az eggyel gyengébb blokkjába

világos? :)

feketenap 2008.03.14. 19:15:26

Kedves AP!
A köszörülés forgácsolási eljárás. Tehát mint ilyen, anyagleválasztással jár. Sem Te sem senki nem tud egy meglévő vezértengelyből köszörüléssel olyan tengelyt gyártani, ami nagyobb szelepnyitást, vagy korábbi nyitási szöget eredményez.

StationW 2008.03.14. 19:17:09

Eldobom az agyam.

Egy MAHLE kovácsolt dugókkal összerakott, JDM tetejű motor, ami sosem létezett -úgy kellett hozzá sűrítést kalkulálni- az neked gyári???

Tudodmit? AZ BAZZEG! Szerezz egyet!:)

Eredeti moci:90Le
Következő szint:110Le (2.2 12V)
Utána: 140/150 (2.0 16V Gti)
Aztán kizárólag japánban: 164Le (2.0 JDM)
Végül: 178Le (2.2JDM)

Ezen kívűl nekem vannak nagy Denso befecsieim, szabályozott benzinhidam, Walbro 255LPH AC-m, komplett MSD gyújtórendszerem (elektronikus, programozható előgyújtásvezérlés - a gyári vákuumvezérelt), AISIN kuplungszettem, Túlméretezett nissens hűtőm, olajhűtőm...stb...stb

Mellesleg te megköszörülnél egy Mazdaspeed veztengelyt???

Mellesleg ezeken a motorokan annyit nem tudsz súlyozással hozni, hogy jelenleg megérje. (mert ügyesek ám a kis sárgák)

Ivymike 2008.03.14. 19:37:58

nekem meg nagyobb a farkam.
nyertem.

StationW 2008.03.14. 19:41:32

Kösze:)

Gyári az amibe beteszed a kulcsot, elfordítod és jár.

Ennél be kellett lőni az AFR-t, az előgyújtást, a benzinnyomást, a vezérlést...aztán lehetett indulni.

Egy nap padon...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 19:47:21

Na, én összefoglalnám amit eddig tudok a lendkerék könnyítésről (bár a BX-esek már elástak :P).

Ha kikönnyítik, az azért jó, mert a kisebb tömeget könnyebb megforgatni, így gyorsabban veszi a fordulatot a (turbós) motor, azaz hamarabb felpörög. Viszont az alapjárata, ami kiegyenlítésére is való ez a cucc, na az darabos lesz, mert a (kisebb) tömeg nem lendíti tovább elég hatásosan. A rally autóknak is az alapjáratuk maga a borzalom (nekem tetszik a darabos - lefulladásközeli hang), meg a durvább tuningautóknak is.

A házilagos (értsd: józsi megköszörüli, lemarja,stb) módszer a biztonságosságot veszélyeztetheti azzal, hogy a gyárilag méretezett anyag elvékonyításával a mechanikai stabilitás csökken, ergo kis sérüléstől is nagy baj lehet. A speckó cuccok nem feltétlenül vékonyabbak, hanem az anyaguk miatt könnyebbek és tervezik is őket a nagyobb igénybevételre (felületi edzéssel, anyagötvözéssel, stb).

Na ennyit "tudok" róla.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 19:48:57

UI: karbont mindekinek! (legalább a játékot) :D valahová mindig jó lehet XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.14. 19:54:21

Sztésön, megvan már a végleges tali időpont és helyszín már? Mert lusta vagyok Peta teleszemetelése után olvasni :)

AP (törölt) 2008.03.14. 20:07:30

Pedig légy erős, átköszörülik a tengelyt.
Utána síkolják a házát, hogy a köszörülés miatti bütyökmagasságcsökkenés ellenére is passzoljon a helyére.
Ehhez jön egy olyan vezérműlánckerék, ami állítható, így nem gond a ház síkolása.

Kukori: versenymotorról beszélek még mindig, itt a kutyát se érdekli, hogy hány tízezer kilométerig bírja a heftölt köszörült-hegesztett-lemart cucc. Amíg megy, addig szóljon nagyot!
Pont ezért nem tekintem ezzel egyenrangúnak a kolléga Mazda erőművét. Más kategória! Nem jobb, vagy rosszabb, csak más. Egy szóval: utcai motor.

AP (törölt) 2008.03.14. 20:08:44

"Egy MAHLE kovácsolt dugókkal összerakott, JDM tetejű motor, ami sosem létezett -úgy kellett hozzá sűrítést kalkulálni- az neked gyári???"

A teteje és a főtengely gyáriak.. Kovácsolt dugókról eddig nem volt szó.

feketenap 2008.03.14. 20:13:26

Kukori: a felületi edzéssel olyan tulajdonságokat szokták javítani, mint pl kopásállóság, keménység. De ez nem az alkatrész teljes anyagának a tulajdonságát módosítja, hanem csak a kezelt felületet. Ezt alkalmazzák egymáson elmozduló felületeken, pl nitridálás, sóoldatba mártás.
A fémek egyik jellemző tulajdonsága a szakítószilárdság, ami a méretezés alapja. A felhasznált anyag szakítószilárdságától függ, hogy mennyire lehet "vékonyítani" az anyagot.

feketenap 2008.03.14. 20:19:15

AP: bocs, de te nem vagy tisztában alapvető dolgokkal. Ki a fasznak kell csökkentett bütyökmagasság????
Ahhoz, hogy köszörülni lehessen egy bütyköt, előtte fel kell szórni, pl krómozni kell. A cél az, hogy magasabb legyen a bütyök magassága. Magas fordulaton erős motornál viszonylag egyenes, ccsak kevéssé ívelt a bütyök "oldala", nyomatékos motoroknál pedig "kövér", jobban ívelt a bütyök.
Az állítható vezérkerék pedig a fokolókerék, amivel perverz pontos módon és nem utolsó sorban könnyen lehet a vezérlést állítani.

w a s d 2008.03.14. 20:23:02

AP:
Azt írta, csak a blokk, a főtengely és a váltó gyári nagyjából. Ebben szerintem benne van, hogy minden más nem gyári.:P

w a s d 2008.03.14. 20:26:33

És _szerintem_ ha egy gyengébb blokkba belepakolja valaki egy erősebb, akár gyári motor belét (főleg, ha azt abban a fölállásban nem gyártották), az nem nevezhető gyárinak.

AP (törölt) 2008.03.14. 20:45:05

Én?
Elég sok ilyen gyáriból átköszörült tengelyt láttam már..
Persze ezek kisebb mértékben voltak csak módosítva. Értsd: 272, 280
A nagyok persze acélöntvények.

feketenap 2008.03.14. 20:50:55

Az rendben van, de nem sok eredménye van.
236-ból nem csinálsz 288-at köszörüléssel.

AP (törölt) 2008.03.14. 21:03:01

"Ha kikönnyítik, az azért jó, mert a kisebb tömeget könnyebb megforgatni, így gyorsabban veszi a fordulatot a (turbós) motor, azaz hamarabb felpörög. Viszont az alapjárata, ami kiegyenlítésére is való ez a cucc, na az darabos lesz, mert a (kisebb) tömeg nem lendíti tovább elég hatásosan. A rally autóknak is az alapjáratuk maga a borzalom (nekem tetszik a darabos - lefulladásközeli hang), meg a durvább tuningautóknak is."

Ez, kérlek ökörség.
Ennek a lendkerékhez semmi köze.
A nagy vezérműtengely ezekben túl sok naftát ad alapjáraton, ezért rötyög.
A 8-9000-es fordulatra optimalizáltság azzal jár, hogy alapjáraton rötyög, kis fordulaton meg erőtlen és bizonytalan.
Ezért van megadva előre a listákon, hogy melyik tengely hol él, nem kell zsákbamacskát venned.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.14. 21:11:01

Én is szeretnék ilyeneket kapni a postástól.

AP (törölt) 2008.03.14. 21:12:00

Jó, szerinted nincs, szerintem meg van.
Erről itt többet felesleges vitatkoznunk..
Írd be google-ba "átköszörült tengely"
és láss csodát. :)

feketenap 2008.03.14. 21:28:12

Ha már a rally autók rötyögésénél tartunk. Pl egy Misu Evo nem pörög 8000-ig, én úgy tudom 5000-nél elváltanak. A Ladákat pörgetik viszont feljebb. Egyébként valóban a magas fordulatra optimalizált vezérlés miatt akar kiugrani alapjáraton a helyéről.
Egyébként meg mindenki úgy épít autót, ahogy akar. A féknyerget újítottam fel a múltkor, a légtelenítő csavar csak svéddel jött ki. Persze a típushoz valót nem találni (25 éve nem gyártják), ezért kerestem más belevalót. Röhej, de a dákóé belement, pont jó lett.
Mással azért nem voltam ilyen könnyelmű :-)

AP (törölt) 2008.03.14. 21:58:06

Hogyne pörgetnék 5 fölé az evo-kat. :)
Széria motor N-ben, hétig felmegy.

StationW 2008.03.14. 22:00:20

"Egy MAHLE kovácsolt dugókkal összerakott, JDM tetejű motor, ami sosem létezett -úgy kellett hozzá sűrítést kalkulálni- az neked gyári???"

A teteje és a főtengely gyáriak.. Kovácsolt dugókról eddig nem volt szó.

Látom AP nálad keményen meg kell küzdeni, hogy ne nézd hülyegyereknek az embert.
Hidd el, hogy komoly és átgondolt motorépítés történt, és csak egy lépés a kompresszor és a 300++Le, na akkor beszélhetünk majd érdemben a könnyített lendkerékről.

Lehet alkalmaztam "gyári" alkatrészeket, de összességében egy abszolut egyedi erőforrás épült. (A gyárival kapcsolatban amúgy te mondjuk a MOPAR termékeket is gyárinak nevezed?)

karlmann 2008.03.14. 22:01:43

A Wakaba-Ku nem utcát jelent, hanem közigazgatási egységet. Ez lehet olyan nagy kiterjedésű, mint egy kerület, de lehet egy felhőkarcoló is.

A lendkerékről: nem tudom miért fáj az vkinek, ha Karotta Japánból rendel alkatrészt. Véletlenül se szeretnék leszólni semmilyen itthoni céget, mert biztos számos területen van komoly tapasztalatuk, de a drifting egy olyan dolog aminek ott már történelme van. Az az alkatrész egy Hacsirokuhoz készült, drifting célokra és ennek megfelelően gyártották. Fogadjuk már el, hogy ők jobban értenek hozzá.

StationW 2008.03.14. 22:16:15

Elfogadtuk, csak nem mindegy, hogy milyen konfigra megy fel, ha Karottáé a 160 lovas gyári (JDM), én nem tenném még fel.

karlmann 2008.03.14. 22:35:12

Emlékeim szerint Karotta Hacsirokujában nem az eredeti motor van, hanem az amit Indiánék beleraktak, ami miatt az autó egész első részét, a tűzfalat a kardánalagutat és számos más részt át kellett építeni.
Vagyis az autó egésze egy erősen módosított és egyedi konfiguráció, ami bőven teret ad a módosításokhoz. Még akkor is ha ez csak egy JDM változat.

ommm 2008.03.14. 23:34:40

AP 2008.03.14. 21:03:01

amit a rözyögésről írtál, abban igazad van. nekem is "átköszörült" vezérműtengelyek dolgoznak a gépben, alapjárat ingadozik.

de havassy sem az már, aki volt. jött a pénz, jött a sietség. ezt tuti helyről tudom

ommm 2008.03.14. 23:42:28

karlmann: ott a pont. most balpiacos motor van benne. nem kicsit átépítve. na majd kinövi a Hacsirokut, aztán meglátjuk.

Nándesz 2008.03.14. 23:53:51

2 ajtós
4 ajtós
csipkés kombiné

lanciabacci 2008.03.15. 00:11:52

balpiac?
belpiac?
halpiac?

:)

20 szelep, 154LE, 151Nm az utolsó infóm, de azóta változott biztosan.

AP (törölt) 2008.03.15. 00:21:06

Na akkor most, hogy mindenki megbékélt, kinyilatkoztatok a MOPAR-ról is, megmondom a frankót:
Fogalmam sincs!
Az amerikai motorokhoz még a többinél is hülyébb vagyok.

Elnézést, hogy default hülyének nézek mindenkit, de annyi needforspeed-tuner kiskölyök írogat tuti infókat, hogy nálam ez lett az alapállás.

Havassy-val mi a gond? Kicsit részletesebben? :|

ommm 2008.03.15. 12:29:43

AP: küldtem pm-et, ugye működő emilcímet adtál meg?!

AP (törölt) 2008.03.15. 22:50:14

Köszi!
Dehhogyis, nem teszem ki magam a zaklatásnak, meg amúgy is paranoiás vagyok.

Azért van működő címem is, pl.

dreamer@c2.hu

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.17. 12:29:10

Én nem értek a drifthez, de egy dolog megütötte a szememet.

Hogy van az, hogy:
1. nagy motorral a hülye is tud driftelni
2. mégis a hacsi az ideális driftautó KEZDŐKNEK, holott kicsi motorja van

Az első igazságból arra gondolnék, hogy az ideális kezdő driftautó valami kis BMW, valami ordas V8-cal.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.17. 12:37:29

AP, a Mopar jóval több, mint teljesítménytuning. Régi Musclecarok restaurálásához is tudnak cuccokat adni, külön részlegük foglalkozik az utcai autók tuningjával, és a versenyautókkal, kismillió alkatrészt gyártanak mindenféle tuningokhoz, de ha az egyszerűséget választod, vannak Crate Engine-jeik is. Azaz ládában kapsz egy komplett motort, amik általában 500 lóerő környékén vannak, és szívó V8-ak... aztán ezt lehet pöckölni turbóval, kompresszorral, akármivel az égig. De építenek off-road tereprally gépeket is... tényleg mindenhez hozzászólnak, ami autótechnika.

De ami a legnagyobb aduász az amerikai tuningban, hogy iszonyú nagy a piac, így nem csak a Mopar van a képben, hanem még vagy 50 cég, akik szintén komplett motorokat építenek, meg turbós, kompresszoros szörnyetegeket csinálnak akár egyedileg is, de szériában. Szóval ott vényócból van a kerítés is. Ha autót akarsz építeni, akkor nem az van, hogy van egy cég, aki nagyon ért hozzá, mint mondjuk itt a Hacsihoz, hanem térdig gázolsz a nagyon komoly szakértelemmel bíró társaságokban.

ommm 2008.03.17. 13:51:41

de azért illemből tegyük hozzá, hogy a small-block-szerű régi amerikai vasak nem épp bonyolultságukról híresek.
nem kell óriási géniusznak lenni ahhoz, hogy összedobj egy jó motort.
mindent megkapsz dobozolva, hülyebiztos összeszerelési útmutatóval.
na ezért jó az :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.17. 15:06:06

Ommm, nem is erről van szó, hanem arról, hogy a bődületes piachoz hozzá passzoló bődületes kiszolgálóipar is van. Van választék, sokan gyártanak tök egyedi hengerfejeket is, meg minden apróságot.

Az én Rover V8-amhoz pl. kapásból tudok vagy 5 különböző hengerfejet, 5-6 különböző vezérműtengelyt hozzá, és akkor még nem is néztük azt, hogy anglián kívül mondjuk amerikában vagy ausztráliában hánytíz féle rugót és lengéscsillapítót lehet kapni hozzá...

Persze, nem bonyolult berendezés egy OHV V8, de a nagy truváj ott az, hogy ezerféle biszbasz és varia van hozzá, százféle tuninglehetőséggel.

AP (törölt) 2008.03.18. 00:05:20

Hogy van az, hogy:
1. nagy motorral a hülye is tud driftelni
2. mégis a hacsi az ideális driftautó KEZDŐKNEK, holott kicsi motorja van

Hú gecc, igaz.
Pedig egyik alapigazságot se én találtam ki :)

StationW 2008.03.18. 09:26:28

Biztos úgy van ez mint a motorozás, nem egy Hayabusával kell kezdeni, hanem valami kisköbcentis könnyen kezelhető cuccal.

Előszőr megtanulsz lendületből autózni, meg kezelni a vasat, utána meg már nem kormánybakapaszkodás lesz csak az Xszáz Le-ből:)

AP (törölt) 2008.03.18. 11:08:25

Pontosan ezért kellett volna most 325i-t vennem..
És ezzel basztam el az egészet.
Még azt a keveset is el fogom felejteni ezzel a szarral, amire már ráéreztem.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.03.18. 11:33:30

Első autóm egy W123 240D volt. Megpecsételte a sorsomat, egyből nyugger módra vezetni friss jogsival... :)
Viszont legalább gond nélkül körbevitt Európán. :)

Aztán volt utána egy ideig X1/9 is, Uno Turbo motorral, azzal voltak elmebajok. Most meg elkocogok a 200 lovas V8-cal, 2.7 tonnával szép nyugodtan. :)
Ez az arany középút, a nyugodt erő. :)

StationW 2008.03.18. 13:27:41

Miért AP mit vettél? ( vagy nem értem:))

StationW 2008.03.18. 13:29:01

Különben gondolkodtam, ha Karotta egy TRD lendkereket kapott, akkor az is csak egy "gyári cucc" lévén a TRD szerves része a Toyotának:)

AP (törölt) 2008.03.18. 20:40:47

volt egy igen fasza zsigulim, amit pillanatnyi elmezavartól vezérelve ezres swiftre cseréltem nemrég
már érted? :)
süti beállítások módosítása