RKK: Magyar Rallye

  2008. március 13. - Kari

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00

  Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen

Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00

  Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG

„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00

Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a

Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00

Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig


A turbófeltöltős versenyautókra vonatkozó szabályokban többek között a turbószűkítő mérete is meghatározott. Ettől ugye elég sok minden függ az autónál, teljesítmény, nyomaték stb. A versenyeket megelőző gépátvételen az ATB (Autós Technikai Bizottság) leellenőrzi ezt a szűkítőt, hogy mérete megfelel-e a szabályban előírtnak, és nehogy menet közben mégis kicserélődjön, le is plombálják. Ha esetleg elromlana a kocsiban a verseny során a turbó, akkor van lehetőség kicserélni, de ehhez az kell, hogy a gépátvételen a tartalék turbót is leplombálják. Így nincs vita, nincs csalás. Vagy mégis?


foto:DuEn

És akkor mai kérdésünk a következő:
Ki az a magyar raliversenyző akinek saját plombanyomója van, és a versenyeken a technikai bizottság helyett maga plombálja a kocsiját?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89375741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.03.13. 22:56:30

Passz. Már mondtam, hogy nem jön be a rally... :P

Mastadoc 2008.03.13. 23:02:08

Ugye nem a Czigány? ;)
Ő megoldotta arommá tört autók 1 napos felújítását is... állítólag

loller 2008.03.13. 23:02:59

asinak volt valami ilyesni afférja nem??? A-s autóval látványosan verte a wrc-ket...

Ferragamo 2008.03.13. 23:23:26

Kari, lesz erre válasz?
Én régebben versenyeztem és már akkor is idegbajt kaptam attól, hogy mindenki mindig tudja a frankót de csak név nélkül!
Elő a névvel!

Józsefúr 2008.03.13. 23:26:27

Persze, Cigány volt, a szívómotoros bmw-n :)

Ivymike 2008.03.13. 23:35:44

ja, Asi gyanús az eredményei alapján...
de ha a pletykák alapján beszélek _hülyeségeket_; Janika?

matysa 2008.03.13. 23:49:25

Haho!
Ha már turbó, akkor lehet megérne egy tanulmányt (na jó, post-ot) az is, hogy annó a celica-sok hogyan csaltak a turbóval a nemzetközi ralliversenyeken.
+ ha jól emlékszem a magyar kamionversenyes csapat is igen kreatív volt...
Lehet csak én egyedül, de szívesen elolvasnám a részleteket.
Annó láttam mindenféle ábrákat, de már nem nagyon emlékszem. Megöregedtem? Mikor is volt? Még a peugeot-ok és az imprezák előtt?

Tommi 2008.03.14. 00:03:59

Aschenbrenner György "Asi" az adott versenyző becsületes neve... A versenyző már nem annyira az...

Wizardus 2008.03.14. 00:24:40

ASi gyanús, de mentségére legyen szólva, hogy ugyanazon a szakaszon, ugyanazzal az autóval 400 méterrel kevesebbet megy a méterszámláló szerint = jól vezet :P

varacskos 2008.03.14. 03:34:25

Hadjuk már az Asi legendákat,van aki csalhat magyar országon van aki nem
és van olyan aki hiába csal akkor sincs sehol

Zolus 2008.03.14. 03:51:15

Hogy tudják mérni, hogy hány métert megy? Nem kötekedésképp, csak kíváncsi vagyok. Aszfalton talán még megbízható lehet a kilóméteróra, de murván szerintem kaparnak annyit hogy lényegtelen legyen mit mutat. Egyébként elismerem Asi tehetségét, de tényleg zűrös dolgokat hallani róla.

Zolus 2008.03.14. 03:53:53

A méterszámláló nem csalhat annyit a kaparás miatt? Igaz aszfalton azért nem nagyon szoktak kaparni, de murván sokat számíthat.

Zolus 2008.03.14. 03:55:22

Hopsz, szkúzi, kidobott egy 500 internal server errort, és nem jelent meg a komment, most meg megjelent mind a kettő.

I\/I4R[ł 2008.03.14. 05:04:24

Fingom sincs... Tipp:
Angyalfi Károly

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.03.14. 06:25:20

Asi tényleg átalakította a túrbóját, de a turbinakerék felőli oldalon. A techn. szab. erre nem terjedt ki, de mégis piroslapot adtak neki.

A gyorsaság pedig nem csak azon múlik, hogy hány lóerő van az autóban. Íven kanyarodva, nyomatékcsúcs közeli fordulatokon autózva, stb. lehet mit keresni egy olyan mezőnyben, ahol még most is több az olyan pilóta, akinek pénze van, de vezetni már nem tud úgy, hogy odavaló legyen.

Több rallis posztot! Még !!! Még!!

rozsdas bökő 2008.03.14. 06:50:01

Darázsfészekbe nyúltunk,vagy csak valami szóvicc? Mondjuk, ha van gáz-, vagy vízvezeték szerelő versenyző, akkor neki lehet legálisan plombanyomója.

Rocko- 2008.03.14. 07:05:17

nem az a kérdés, h milyen autókat plombálnak? mert akkor ... :D

Atesh 2008.03.14. 07:06:47

Legálisan plombanyomója bárkinek lehet akinek van 15000 forintja a fogóra, és 5-5000 forintja a plomba mindkét oldalának gravíroztatására. Ennyi.
Én is most vettem nemrég, és azóta nagyon jók a ralieredményeim. :)

Amúgy valaki felvetette már, lesz válasz a posztra, vagy csak be lett dobva a konc, amivel lehet sarat dobálni több ember nevére. Amúgy ez tipikus magyar szokás, látom itt sem sikerült levetkőzni. Ismeri valaki azt a szót, hogy becsület? Aki igen akkor azokat kérném, hogy bojkottálják a névbedobálást,a míg nem mondja mag Kari hogy kire gondolt, persze csak akkor, ha tuti tippje van, és nem a szomszéd kutyája vallantotta el, mint legendás raliszaktekintély.

Szóval beszéljünk a tényekről. Ralis poszt jöhet még de legyen értelme! És tényeken alapuljon, ne feltételezéseken.

Üdv.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.14. 07:16:31

Kari, itt némi iróniát érzek, én bírom Asit:)

feketenap 2008.03.14. 07:30:51

scheerti: mi "hivatalból" bírjuk Asit!

Csubakka Junior 2008.03.14. 07:44:23

Ugyan már! Ahol ilyen pénzek forognak, ott előbb-utóbb kibukik valami csínytevés. Ez persze megöli az egészet, főleg, ha látványosan csinálják. Az F1-ben is csalnak (vagy nevezzük úgy, hogy az eredetitől eltérően értelmezik a szabályokat), pedig ott valószínűleg kevesebb az esély a mutyizásra.
Kíváncsi vagyok, hogy mi a poszt valódi célja.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.14. 07:55:14

Ja, nálam is volt róla szó, aztán Kari rávilágított arr, amire én nem mertem. Mindenki tudja, de nem beszélünk róla... Karit viszont érzékenyen érintette, hiszen ő mégis jobban ismeri a sportot.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.14. 07:56:59

Tuti nem lesz válasz. Aki olvasott Subbát az tudja. Random kínzó kérdés! Mindenki tudja a választ, de válasz nincs. Ez amolyan összekacsintás egymással.

SsPL71 (törölt) 2008.03.14. 08:02:05

Ferjáncz Attila :-)
Na, mit nyertem?
(egérutat?)

Groove 2008.03.14. 08:09:04

Hehe, akkor nem csak én emlékszem még a Toyota Celica-k csalására. :) Az azért nem semmi móka volt, komolyan nem tudtam őket rossz színben látni, annyira ügyesen csinálták, komoly agyalás előzhette meg, anno nekem volt róla ábrám, de hogy most hol van?!

John Rambo 2008.03.14. 08:14:21

Ne törődjetek vele, ez nem a ti harcotok! Egyébként Trautmann ezredes volt az. Évekig azt hazudta nekem, hogy szabályos turbóval versenyez, csak ezért vállaltam Vietnamot. Most kiderült, hogy az egész hazugság volt. Kezdettől fogva maga plombált! De már nem plombál többé, mert lelőttem robbanó nyíllal.
Ja igen, még valaki van, aki maga plombál: Chuck Norris. Ő viszont a fogával préseli a plombát, így sosem fog lebukni. Ha meg véletlenül mégis lebukna, fejberúgná a bizottságot köríves rúgással, aztán megnyerné a versenyt.

J.R.

zsolt68 2008.03.14. 08:17:11

Győzikre:-)
Remélem nyertem.Kérem az autóskártyát!

kina 2008.03.14. 08:48:03

manfred stohl

transporter 2008.03.14. 09:02:18

"Hogy tudják mérni, hogy hány métert megy? Nem kötekedésképp, csak kíváncsi vagyok.Aszfalton talán még megbízható lehet a kilóméteróra, de murván szerintem kaparnak annyit hogy lényegtelen legyen mit mutat."

GPS+fedelzeti szamitogeppel. A lementett tracklogbol minden adat kinyerheto.

grafikus 2008.03.14. 09:20:17

Éppen amiatt érdekes az, hogy Asinál 400 méterrel rövidebb egy szakasz, hogy akkor ő 400 méterrel kevesebb pluszt teker bele a méterszámlálóba kaparás miatt. Vagyis íven megy, éppen a kipörgés határán levő kerekekkel. És éppen emiatt ér el ilyen jó eredményeket.

Toyota: én is emlékszem rá, igaz, inkább csak olvastam akkoriban a rali vb-ről. Tulajdonképpen az történt, hogy a szabvány keresztmetszetű szűkítőt beszerelés után egy rugó hátratolta, aztán így mellette is áramlott a levegő, így durván negyedével több oxigénhez jutott a motor.
Én is szívesen olvanék egyébként erről az ügyről, de bármi másról is hasonló témában.

ibucup 2008.03.14. 09:31:06

HÁHÁHÁ!Spitzi is okoskodott Nyirád rallyn!"kiálltak" egy kicsit mert vmi elcsúszott a motortérben....Spitzmüller Csaba.....ennyi

ommm 2008.03.14. 09:52:33

Zolus 2008.03.14. 03:51:15

ugye az őn. "slip"-re gondolsz, ami sima aszfalton is megvan?

valaki mindig ügyeskedik és okoskodik, most Asi volt.
itt be is lehet fejezni, számomra megszűnik létezni az olyan ember, akinek csalnia kell, hogy bizonyítsa: jobb, mint a többi.
pedig neki tényleg nem volt rá szüksége.

Mathiask 2008.03.14. 10:15:53

"Vagyis íven megy"

Szerintem a legrövidebb útvonal, rövidebb az ideális íven autózottnál. Persze időben nem:)Egyébként valamelyik pilóta(talán benik) mondta egyszer a tv-ben, hogy egy WRC(vb-n is) kb 350 lóerős, mert hiába van 300LE-ős korlát, mindenki okoskodik picit.

Norbe 2008.03.14. 10:42:01

Mathiask 2008.03.14. 10:15:53

Én ezt a Bútor Robi szájából hallottam! Amikor megkapta az Octavia wrc-t, akkor mondta, h egyik wrc se pont 300LE, mind több ennél.

Mathiask 2008.03.14. 10:48:16

Ja igen. Már emlékszem. Az a műsor volt az.

AP (törölt) 2008.03.14. 10:58:56

Asi iszonyatosan überdurván ment íven a hatossal, igaz összes is voltak már nőve.
Jóhogy megvert mindenkit, aki bérautóval ment és a verseny előtt egy-két nappal látta a kocsit először.

Kíváncsi leszek, mit alakít az új vassal.

winters 2008.03.14. 11:22:31

jol erzem hogy ennek a postnak koze van a mai kozgyuleshez? :)

Z 2008.03.14. 11:27:54

Nemtom ki csinalt ilyen butasagot, de egy biztos a kocsi vagy 5 ajtos, vagy 3 ajtos vagy kombi volt! Ez tuti! lol

ommm 2008.03.14. 12:10:23

Z: négyajtós szedán :)

Tommi 2008.03.14. 12:25:20

Asi volt... A KözvíZirc is támogatta... ki más lehetetne?

Zolus 2008.03.14. 13:01:45

Nem is gondoltam hogy a magyar rallyban is alkalmaznak GPS-t, bár logikus. És abban is van valami, hogy minél kevesebbet kapar, és íven megy, annál jobb időt autózik.
A lóerőkhöz: Ezt úgy olvastam egy angol fórumon, hogy elvileg a teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzatával van összefüggésben:
Power [PS] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 7019
Az új subarunál ez: 300bhp @ 5500rpm; 700Nm @ 4000rpm = 398 bhp. Tehát ha ez a hozzászólás hihető, akkor egy impreza wrc közel 400 lóerős.

John Rambo 2008.03.14. 13:12:40

A Subaru is csal, monnyon le. Egyébként van különbség a HP, BHP, meg a többi között. Ezek nem SI mértékegységek, úgyhogy ami az egyik szerint 300 az a másikban simán lehet több, vagy kevesebb. Amúgy a BHP(brake horsepower) a legnagyobb érték mindig, mert ez nem veszi számításba a motor nem-belső veszteségeit. (sebváltó,difi, vízpumpa,szervó stb. stb.) Ebből elég sokat levonhatsz, mire az aszfaltra jut az erő.

George 2008.03.14. 14:35:26

Asira nem bizonyítottak rá semmit közvetlenül, egyszerűen azért büntették meg, mer gyorsabb volt a WRC-knél...
Nem tudom pontosan, mi lett a vége az ügynek (talán 2 éves eltiltás?), de mindig mindenki csal, akkor éppen ő bukott le...

Zolus 2008.03.14. 14:42:16

De gondolom a forgatónyomatékot ugyanott mérik, ahol a lóerőt, így a 300 LE elvileg kamu. Állítólag mindegyik wrc erősebb 300 LE-nél, de szerintem ebbe kívülállóként igazából senki nem lát bele, csak a mérmökök. El kéne vinni valamelyik magyar (szabályos) wrc-t padra, és megmérni.

switch 2008.03.14. 18:56:11

Egy motoron/autón nem lehet lóerőt mérni, csak forgatónyomatékot. A forgatónyomatékból számolják a lóerőt.
A lényeg, hogy az a nagyobb lóerejű autó, ami hamarabb produkálja az x nagyságú nyomatékot. Tehát lehet két, egyforma nyomatékot produkáló autó között kétszeres lóerőkülönbség is, akár.

AP (törölt) 2008.03.14. 18:56:32

De gondoljatok bele, a százmilliós gépekkel jön a sok reménység, iszonyatos szponzorpénzekkel, törik-zúzzák az autókat, erre jön ez az Asi gyerek egy A-s régi EVO-val, és szopatja őket.
Természetes, hogy meg akarják keseríteni az életét, ahol lehet.
Már akkor is ez ment, amikor a dízel Golffal szlalomozott. Akkor se hitte el senki, hogy zseni. Azt mondták, dízellel könnyű.
Akkor tessék utána csinálni!

ommm 2008.03.14. 22:08:21

AP 2008.03.14. 18:56:32

épp ez az.
miért kell akkor csalni?

AP (törölt) 2008.03.15. 00:25:15

Ki mondta, hogy csal? Szerintem nem csal..
Az irígyei nagyon rá vannak szállva régóta.

Mit csináljon, ha más ötször annyiba kerülő, sokkal újabb fejlesztésekkel megy, és mégis kikapnak tőle?

ommm 2008.03.15. 02:57:24

Nem én mondtam, találtam. 2002-ből és tavalyról.

Ezek után sosem tudjuk meg, mennyire jó versenyző valójában Asi, hiszen mostantól mindig meg kell küzdenie azzal, hogy ha jól megy, nem tudják megmondani, mennyi ebben az autó és mennyi az ő ügyessége.

ASI jó pilóta, a legjobbak között van.. És nem is lenne vele semmi gond, ha ezt nem próbálná folyamatosan MINDEN ESZKÖZZEL bizonyítani..
Vezetési stílusa nekem is tetszik, tökös gyerek, de ha csak fele annyit csalt mint amennyit már félig-meddig-teljesen rábizonyítottak akkor se tiszta a csávó.
Nem egy kigyorsításnál látszik ahogy veri a WRC-ket.. Ez nem vezetési technika.. Ez valami MÁS… :)
Ettől függetlenül jó pilóta, és jogos, hogy akkor is kap ha éppen nincs rajta sapka..
Csak hát a bizalmat is eljátszotta valaki..

AP: bocs, de tudod, nem zörög a haraszt...

nad 2008.03.15. 12:13:37

A csalás szó azért nem mindig feltétlenül állja meg a helyét. Mivel technikai sportról van szó, ahol szabályok (tkp szabványok) vannak, és ezeket emberek készítik, lehet olyan módosítást csinálni, ami (szómágia révén) megkerüli ezeket a szabályokat: tehát nem csal, hanem kijátssza, újraértelmezi a szabályokat. Jó példa erre a Ford és a Subaru által egy időben alkalmazott, majd a szabályok változása miatt visszavont technikai eszköz, ami nem (csak) BOV-et, hanem egy nagynyomású levegőtartályt is tett a nyomás alatt lévő szívórészbe, ami kigyorsításkor, alacsony fordulatnál tudott táplálni. Ez nem csalás (amíg nem vonatkozik rá a szabály), hanem technikai fejlesztés. Valahol a versenyen kívül ez minden autósport lényege. Főként a rallyban, ami a legközelebb van az utcai autókhoz valamilyen szinten. Pl. kipörgésgátló, menetstabilizáló elektronika szépen kiérlelte magát, átkerült az utcai autókba, ki is van idéntől tiltva a F-1-ből (hogy legyen vezetők közti verseny). Idéntől csalás lenne. Tavaly még nem volt az. Ennyi.

switch 2008.03.16. 12:28:19

Így van: ami nincs konkrétan tiltva, azt szabad.

rozsdas boko 2008.03.17. 10:45:02

Gondoltam, hogy egy ember biztosan nem fog hozzaszolni - kariking. Plane nem mondja majd meg, hogy mit tud, foleg bizonyitani nem fog.
Kariking, remelted, hogy a hozzaszolok tippjeibol mindenki osszerakja a megfejtest, vagy mi volt a cel evvel a poszttal?
süti beállítások módosítása