Aki nem emlékszik rá: január végén cikket írtam saját Toyota Avensis Versómról, és a fényképezés közben lemerült az akkumulátor. Ez viszont üzemképtelenné tette Nokia kihangosítómat, aminek javíttatására a Nokiának nem igazán volt ötlete.
A kommentelők sem tudtak sokat segíteni, azon kívül, hogy:
- A callcenteres idiótákat felejtsem el. (Edelweiss)
- Aki Nokiát használ sikeres ember nem lehet. (Daniel David)
- És végül Sztavrosz: Én nem tudok elképzelni az autós újságírás mint szakma területén annyira sürgős vagy nagy pénzt hozó telefonhívást amiért vezetés közben telefonálni kellene.
Talán még KcomT ötletei tűntek a leghasznosabbnak, de a végén szomorúan kellett megállapítanom, hogy a web2 kollektív tudásbázisa alaposan csődöt mondott.
Nem mondott csődöt viszont a manapság kapcsolati tőkének átkeresztelt, ódivatú offline ismeretség. A fórumlakók által 504laci-ként ismert Simon László volt a tuti tippadó, Csikósék legutóbbi veteránklubján. Azt mondta, a Bojtár utcai Duett szervizben érdemes próbálkozni, ők nagyon ügyesek ebben a témában.
El is mentem hozzájuk, és rögtön megnézették egy szerelővel a kocsit. Ő is végigpróbálta az általam már százszor kipróbált resetelési módokat, de neki sem sikerült semmit elérni. Azt mondta furcsa, be kell jönnöm valamikor máskor, ez hosszabb történet lesz.
Nem lett igaza. Amikor bevittem a kocsit, lekapták a középkonzol borítását, valamit matattak, és a halott cucc főnixként támadt fel hamvaiból.
A megoldás pedig a következő: Az átkozott Nokia CK-1W kihangosítónál előfordulhat olyan állapot, hogy nem elég a gomb hosszan tartó nyomása, nem elég az akkumulátor lekötése, hanem magáról a szerkezetről kell rövid időre lehúzni a tápkábelt, és akkor nullázódik csak.
Van erre valakinek épeszű magyarázata? Kíváncsian várom, villamosmérnökök előnyben.